De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Veel beter gaat het echt niet worden op de PC na misschien.Brutal1ty schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:06:
Ik ben voor het eerst misschien bereid om een CoD rond launch date te halen als dit zo doorgaat. Ik heb al meerdere volledige multiplayer matches gevolgd op YouTube en ondanks dat de opname kwaliteit vaak matig is ben ik toch nieuwsgierig.
Ik ben wel benieuwd naar de ondersteuning voor de PC en wat er nu op de PS3/X360 word ingeleverd.
Want de GFX vind ik tot nu toe onder de maat leek wel op Destiny op de PS3 maar misschien is het Youtube maar ben bang dat het er niet veel beter uit zal zien als Ghost.
Jobbie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:22:
In Ghosts hebben ze dat ook aardig gedaan, vind ik. Levels veranderen compleet doordat er een grote bom ontploft o.i.d. (uit een carepackage) of een heel klein beetje door bijv. een boom die over een ravijn valt voor een shortcut. Vooral dat laatste heeft elk level wel en geeft wat dinamiek.

Sorry hoor maar in BF4 veranderd het echt de complete map en daar vond ik het maar matig uitgewerkt.
In Ghost was het echt bijna zielig wat daar veranderd werd aan de map itt. andere games.
[ Voor 33% gewijzigd door beuker19 op 12-08-2014 11:12 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ja dat is vooral YouTube. De graphics sprong in multiplayer is kleiner dan in singleplayer, maar dat was te verwachten natuurlijk. Wacht maar tot Gamersyde.com (die leveren áltijd 1080p 60fps (!) videos) met videos komt. Reflecties, detail, texture resolutie etc zijn flink opgeschroefd, maar ze móeten 60fps in MP blijven halen op consoles hehbeuker19 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:05:
[...]
Veel beter gaat het echt niet worden op de PC na misschien.
Ik ben wel benieuwd naar de ondersteuning voor de PC en wat er nu op de PS3/X360 word ingeleverd.
Want de GFX vind ik tot nu toe onder de maat leek wel op Destiny op de PS3 maar misschien is het Youtube maar ben bang dat het er niet veel beter uit zal zien als Ghost.
[...]
Dit komt qua graphics echter meer in de buurt van de BF4 ports op de next-gen consoles dan de meeste andere shooters van de paar échte in-game screens (de niet opgepoetste) die ik heb gezien en van wat ik gehoord heb van spelers.
http://www.gametrailers.c...capture-the-flag-gameplay
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ziet er leuk uit, alleen het snelle UT springen en rennen zag ik niet terugkomen.
De vergelijking met BF4 heeft totaal geen zin. Een potje CoD duurt max 15 minuten ofzo. BF potjes duren al gauw 3 à 4 keer zo lang. Daarom zit het ook niet in CoD of in vele mindere mate.beuker19 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:05:
[...]
Sorry hoor maar in BF4 veranderd het echt de complete map en daar vond ik het maar matig uitgewerkt.
In Ghost was het echt bijna zielig wat daar veranderd werd aan de map itt. andere games.
Voor CoD is de map-evelution prima uitgewerkt, maar veel simpeler, behalve na een nuke:
Minimap voor:

Minimap na:

C-vlag voor:

C-vlag na:

Zijn al genoeg potjes die dat wel laten zien op YouTube. Maar helaas allemaal is de videokwaliteit weer ernstig ondermaats. Alhoewel ik niet anders gewend ben van YouTube. Helaas zijn die filmpjes nog niet op Gamersyde gepost.markdm schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:04:
[...]
Ziet er leuk uit, alleen het snelle UT springen en rennen zag ik niet terugkomen.
http://www.ign.com/articl...iplayer-first-impressions
Wel ff op 1080P zetten.
Verwijderd
Ik zag al wat campspots.falcon123 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:52:
Deze footage van IGN ziet er opzich wel ok uit.
http://www.ign.com/articl...iplayer-first-impressions
Wel ff op 1080P zetten.
Campeerkoning! Ik had altijd moeite met het bekijken van jouw filmpjes.
Ben je het al afgeleerd?
YouTube: Sniping/Quickscoping in Call of Duty: Advanced Warfare! MORS Bolt-Action Sniper Gameplay
met gameplay
Je kan zien dat mensen nog niet gewend zijn aan de nieuwe movement mechanics, máár het wordt hier al wel gebruikt iig
Mij kennende (ook uit Titanfall PC etc) zou ik als een gek gebruik maken daarvan wanneer het ook maar mogelijk was. Movement >> n00bs
[ Voor 47% gewijzigd door Brutal1ty op 12-08-2014 13:16 ]
Ben wel opzoek naar uitleg over de werking ervan. Met welke knoppen dubbelspring je, of gebruik je je jetpack enzo. Belangrijk, want ik kom knoppen te kort op een normale controller om alles te kunnen doen..., laat staan nog meer bewegingen.Brutal1ty schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:14:
Je kan zien dat mensen nog niet gewend zijn aan de nieuwe movement mechanics, máár het wordt hier al wel gebruikt iigIs ook al door meerdere YouTubers gezegd: men is hier nog niet aan gewend.
Mij kennende (ook uit Titanfall PC etc) zou ik als een gek gebruik maken daarvan wanneer het ook maar mogelijk was. Movement >> n00bs
Maakt ook niet uit. Speel lekker zoals je wilt... Ik kan het niet/vind het niet leuk, maar ieder zijn eigen wil...
[ Voor 71% gewijzigd door SqueakyClean op 12-08-2014 13:51 ]
De standaard controls zijn als volgt: standaard jump button voor jump en eventuele dubbel jump. Dash in alle richtingen is 2x left thumbstick.Jobbie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:46:
[...]
Ben wel opzoek naar uitleg over de werking ervan. Met welke knoppen dubbelspring je, of gebruik je je jetpack enzo. Belangrijk, want ik kom knoppen te kort op een normale controller om alles te kunnen doen..., laat staan nog meer bewegingen.
Waarschijnlijk is dit in de stellen. Maar eigenlijk gewoon dubbel tap sprint dus
Bron: YouTube gamers die op de reveal hebben gespeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Brutal1ty op 12-08-2014 13:51 ]
Thanks! Voor mij zou vooral de springknop remappen handig zijn... naar LB oid.Brutal1ty schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:51:
[...]
De standaard controls zijn als volgt: standaard jump button voor jump en eventuele dubbel jump. Dash in alle richtingen is 2x left thumbstick.
Waarschijnlijk is dit in de stellen. Maar eigenlijk gewoon dubbel tap sprint dus
Bron: YouTube gamers die op de reveal hebben gespeeld.
Ik kom vaak mensen tegen in Ghosts die enorm veel springen, eigenlijk zodra ze je zien, springen ze meteen. Dat vind ik toch wel knap met de standaard controls (springen op x) tenzij je met de "Claw" speelt...

Hoe spelen jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door SqueakyClean op 12-08-2014 14:22 ]
Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl
Toch grappig dat iedereen CoD vervloekt omdat het altijd hetzelfde is. Proberen ze iets nieuws, is het nog niet goed.TheBuddha schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:14:
Pre-order gecancelled. Titanfall x Destiny x Halo? Had liever gezien dat ze terug zouden gaan naar WOII ipv naar de toekomst. Daar zijn andere games naar mijn mening veel sterker in.

Daar valt geen groot geld mee te verdienen.
De massa (nieuwe jonge gamers) wilt nou eenmaal vooruit (goed of slecht.. is natuurlijk de vraag), maar 70 jaar terug voor de paar fanatieke oud CoD fanatiekelingen.
Het gros van de huidige generatie op de PS4/XboxONE heeft uberhaupt nooit CoD 4 of daarvoor gespeeld, dus die weten ook niet beter
Persoonlijk kan ik ook zeggen dat UT nooit meer zo is geweest nadat UT2k3 en 2k4 uitkwamen, maarja dat is gewoon een doorontwikkeling. Ik heb mij er al lang bij neergelegd en zie het wel.
[ Voor 18% gewijzigd door keanu_ op 12-08-2014 14:36 ]
Vaak gebruiken de springers een Scuf controller: heeft extra buttons aan de onderkant zodat je kunt springen met b.v. je ringvingers.Jobbie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:58:
[...]
Thanks! Voor mij zou vooral de springknop remappen handig zijn... naar LB oid.
Ik kom vaak mensen tegen in Ghosts die enorm veel springen, eigenlijk zodra ze je zien, springen ze meteen. Dat vind ik toch wel knap met de standaard controls (springen op x) tenzij je met de "Claw" speelt...
[afbeelding]
Hoe spelen jullie?
Voor wat de nieuwe COD betreft: om de een of andere manier is het tweakers publiek nogal van het COD bashen. Ik heb Titanfall gespeeld en enkele interviews gezien met mensen die AW gespeeld hebben, en de vergelijking is niet zo groot als mensen hem willen doen lijken.
Ik was eerst ook wat angstig over de 'double jump', maar na de reveal van gisteren ben ik wel overtuigd. Ik vind ook dat Sledgehammer echt haar best doet om én wat anders te doen, én het COD gevoel te behouden. Want dat laatste schijnt en lijkt ze wel gelukt te zijn.
Maargoed het is natuurlijk altijd cooler om een mainstream game af te branden
[ Voor 31% gewijzigd door Defnosh op 12-08-2014 15:09 ]
Hier word ik inderdaad ook een beetje moe van... vervolgens wel doodleuk de nieuwe Fifa en Forza en Madden en NHL en NBA kopen als ze uit zijn. Of de nieuwe Battlefield... Sorry hoor maar het verschil tussen Ghosts en Advanced Warfare is nu al groter dan het verschil tussen Battlefield 3, 4 & hardline bij elkaar en dat is alleen al te zien aan de gameplay filmpjes tot nu toeJobbie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:23:
[...]
Toch grappig dat iedereen CoD vervloekt omdat het altijd hetzelfde is. Proberen ze iets nieuws, is het nog niet goed.
Er zijn 2 groepen CoD haters:
1. OMG het is wéér dezelfde CoD FUCK dat!
2. OMG het is gewoon geen CoD meer
Terwijl Sledgehammer er toch wel degelijk tussen in zit met een leuk missend puntje 1.5 zeg maar. En natuurlijk is het ook al erger dan Ghosts want íedereen heeft het al gespeeld (in hun gedachten).
Héél vermoeiend die mentaliteit.
Zelfs als ze doorgingen zoals ze nu deden doe ik simpel: ik blijf dan BOII spelen tot BOIII uitkomt en dan kijk ik wel of dat de moeite waard is. Ik ben ook iemand die niet élk jaar Fifa haalt bv (ik speel geen fifa, maar om een vergelijking te treffen met yearly releases)... wat eigenlijk zéker nooit meer is dan een graphics upgrade en 2 nieuwe trucjes die je kan uitvoeren.
die 'm ook niet of nooit spelen. Ik lees regelmatig mensen die de nieuwe CoD 2 à 3 uur spelen en 'm dan opzij leggen, wantCoD!!!!!![]()
![]()
![]()
Ikzelf kan me altijd flink vermaken met de serie. Ghosts ergens in mei aangeschaft ofzo en heb er toch veel plezier aan... en voor mij is dat wat geldt. En ik ben niet de enige want op de X360 waren van de week 90.000 mensen online...HIJ ZUIGT!!!![]()
![]()
![]()

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 12-08-2014 15:20 ]
Verwijderd
Deze filosofie valt ook toe te passen op EA, iOS, nextGen, etc.etc. Mensen moeten nou eenmaal wat te zeiken hebben, en vroeger was alles beter. Totdat je ze weer cod1 laat spelen, want dan is het behalve nostalgisch lelijk, het speelt voor geen meter en niet cool meer. ja doeeeeeei.Brutal1ty schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:52:
[...]
Er zijn 2 groepen CoD haters:
1. OMG het is wéér dezelfde CoD FUCK dat!
2. OMG het is gewoon geen CoD meer
TitanHalo etc etc..
Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Weer het zelfde verhaal dus....meest noob friendly fps game die er bestaat met extreem scheve hitboxes en autoaim. Deze slaan we dus weer over.
The first casualty in war is always the truth...
Probeer Black Ops II maar eensJobbie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:17:
Volgens mij is de grootste groep CoD haters:
[...]
die 'm ook niet of nooit spelen. Ik lees regelmatig mensen die de nieuwe CoD 2 à 3 uur spelen en 'm dan opzij leggen, want
[...]
Ikzelf kan me altijd flink vermaken met de serie. Ghosts ergens in mei aangeschaft ofzo en heb er toch veel plezier aan... en voor mij is dat wat geldt. En ik ben niet de enige want op de X360 waren van de week 90.000 mensen online...haha... CoD!!!
![]()
![]()
Jumpiefox schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:01:
[afbeelding]
Weer het zelfde verhaal dus....meest noob friendly fps game die er bestaat met extreem scheve hitboxes en autoaim. Deze slaan we dus weer over.

Als het zo n00b friendly is betekent dat dus dat de betere spelers makkelijk voorsprong moeten kunnen behalen
Scheve hitboxes? Niks van gezien, al zijn de kill-cams in CoD bekend om hun scheefheid aangezien die alles anders weergeven dan hoe het echt is gegaan, soms zelfs heel erg. Auto-aim? Sorry maar dat heeft élke console shooter en dat moet ook haast wel want zonder zou het er allemaal érg klunzig uitzien én klunzig spelen. --> PC versie heeft dit niet en PC games over het algemeen überhaupt niet.
Alleen Killzone: Shadow Fall heeft amper sticky-aim op de consoles en kijk eens hoe goed het daarmee gaat... Máár ik zou ook liever met een joystick voor movement en een muis voor aimen spelen, zelfs op console én dan aim-assist uitzetten
Verder érg knap dat jij het al gespeeld en beoordeelt hebt.
En ja zolang dit soort vage, algemene geldende reacties blijven opduiken zal ik advocaat van de duivel blijven spelen vóór CoD, ondanks dat ik niet eens een fan ben.
Alsof Battlefield e.d. geen scheve hitboxes en aim-assist hebben

[ Voor 23% gewijzigd door Brutal1ty op 12-08-2014 18:11 ]
CoD is wel ze gemaakt om n00b friendly te zijn. Als je spawnt, naar het gevecht toe loopt, al je granaten enz. gooit (dus hierbij misschien zelfs onzichtbaar worden) en heel veel gaat sprayen krijg je wel een kill. Daar komen (bijv in BO2) nog assault shields en target finders bovenop en iedere noob kan een kill krijgen. Dit is in Battlefield, counter strike of team fortress echt minder. Ik hou van de CoD gameplay maar ik vind al deze n00b friendly trucks wel heel irritant.Brutal1ty schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:00:
[...]
Niet lullig bedoelt maar je hebt géén idee hoe vreemd dat klinkt
![]()
Als het zo n00b friendly is betekent dat dus dat de betere spelers makkelijk voorsprong moeten kunnen behalen![]()
Scheve hitboxes? Niks van gezien, al zijn de kill-cams in CoD bekend om hun scheefheid aangezien die alles anders weergeven dan hoe het echt is gegaan, soms zelfs heel erg. Auto-aim? Sorry maar dat heeft élke console shooter en dat moet ook haast wel want zonder zou het er allemaal érg klunzig uitzien én klunzig spelen. --> PC versie heeft dit niet en PC games over het algemeen überhaupt niet.
Alleen Killzone: Shadow Fall heeft amper sticky-aim op de consoles en kijk eens hoe goed het daarmee gaat... Máár ik zou ook liever met een joystick voor movement en een muis voor aimen spelen, zelfs op console én dan aim-assist uitzetten![]()
Maar zolang er met analoge sticks wordt gespeeld is sticky aim wel zo handig.
Verder érg knap dat jij het al gespeeld en beoordeelt hebt.![]()
En ja zolang dit soort vage, algemene geldende reacties blijven opduiken zal ik advocaat van de duivel blijven spelen vóór CoD, ondanks dat ik niet eens een fan ben.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vrijdag schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:13:
Is een n00b friendly truck net zoiets als een hype train?

Daar ben ik het dan weer 100% mee eens, maar (ja, er is een maar) granaten kan je niet meer meteen rondslingeren. Er zijn duidelijk indicators voor. Bouncing Betties en dat soort cheesy meuk kan je op gaan liggen -> geen damage en target finders zijn lompe hokken en er is een reden dat goede spelers die links laten liggen.markdm schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:43:
[...]
CoD is wel ze gemaakt om n00b friendly te zijn. Als je spawnt, naar het gevecht toe loopt, al je granaten enz. gooit (dus hierbij misschien zelfs onzichtbaar worden) en heel veel gaat sprayen krijg je wel een kill. Daar komen (bijv in BO2) nog assault shields en target finders bovenop en iedere noob kan een kill krijgen. Dit is in Battlefield, counter strike of team fortress echt minder. Ik hou van de CoD gameplay maar ik vind al deze n00b friendly trucks wel heel irritant.
Tevens vind ik CoD de ideale game om ''grappige'' builds en troll builds en alles op los te laten. Daar kan je je letterlijk dagen mee vermaken
Maar ook mensen die écht slecht zijn in shooters óf n00bs mogen van mij ook een leuke tijd hebben zonder dat ze letterlijk dagen aan in-game playtime kwijt zijn (wat bijvoorbeeld bij Unreal en Quake als je nu zou beginnen letterlijk het geval zou zijn), zolang het maar niet té ver gaat. In BO2 vind ik dit persoonlijk bijvoorbeeld prima meevallen. Ghosts heb ik mezelf niet aan gewaagd dus daar kan ik niets over zeggen. Het is duidelijk dat CoD de grootste, meest casual friendly shooter wil zijn die óók nog eens competitive interessant is en ondanks alle haat doen ze dat toch vrij goed. Ik hoop dan ook stiekem wel een beetje dat AW leuk/goed wordt, ookal twijfel ik ook.
Counter-Strike en Team Fortress zijn inderdaad wel degelijk meer hardcore wat dat betreft en ik vind deze beiden dan ook erg sterk (alhoewel er duidelijk issues zijn met CS:GO... zie het topic voor de redenen) op de PC dan in ieder geval. Moet er niet aan denken die twee games op de console te spelen (een vanwege de snelheid, de ander vanwege hoe aiming werkt).
Maar om sticky-aim (!) op een console shooter (!!) aan te duiden als een n00b crutch slaat dan weer nergens op, vandaar dat mijn vorige reactie een beetje, overdreven, fel was. En om op basis van een filmpje (!!!) negatieve conclusies te gaan trekken is gewoonweg niet zoals het hier op Tweakers hoort te gaan en ik weet zeker dat iedereen het daar mee eens is.
Denk dat daar meer mijn issues liggen. Ik had precies hetzelfde gedaan voor andere games waar dat soort commentaar op geleverd wordt. Ik ben daar gewoon zwaar allergisch voor
[ Voor 12% gewijzigd door Brutal1ty op 12-08-2014 22:41 ]
Maar deze CoD gaat wel weer een stap verder in het helpen van de slechtere spelers met care package die je krijgt als je bijv. 2 minuten in game zit.Brutal1ty schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:38:
[...]
![]()
![]()
[...]
Daar ben ik het dan weer 100% mee eens, maar (ja, er is een maar) granaten kan je niet meer meteen rondslingeren. Er zijn duidelijk indicators voor. Bouncing Betties en dat soort cheesy meuk kan je op gaan liggen -> geen damage en target finders zijn lompe hokken en er is een reden dat goede spelers die links laten liggen.
Tevens vind ik CoD de ideale game om ''grappige'' builds en troll builds en alles op los te laten. Daar kan je je letterlijk dagen mee vermaken![]()
Maar ook mensen die écht slecht zijn in shooters óf n00bs mogen van mij ook een leuke tijd hebben zonder dat ze letterlijk dagen aan in-game playtime kwijt zijn (wat bijvoorbeeld bij Unreal en Quake als je nu zou beginnen letterlijk het geval zou zijn), zolang het maar niet té ver gaat. In BO2 vind ik dit persoonlijk bijvoorbeeld prima meevallen. Ghosts heb ik mezelf niet aan gewaagd dus daar kan ik niets over zeggen. Het is duidelijk dat CoD de grootste, meest casual friendly shooter wil zijn die óók nog eens competitive interessant is en ondanks alle haat doen ze dat toch vrij goed. Ik hoop dan ook stiekem wel een beetje dat AW leuk/goed wordt, ookal twijfel ik ook.
Counter-Strike en Team Fortress zijn inderdaad wel degelijk meer hardcore wat dat betreft en ik vind deze beiden dan ook erg sterk (alhoewel er duidelijk issues zijn met CS:GO... zie het topic voor de redenen) op de PC dan in ieder geval. Moet er niet aan denken die twee games op de console te spelen (een vanwege de snelheid, de ander vanwege hoe aiming werkt).
Maar om sticky-aim (!) op een console shooter (!!) aan te duiden als een n00b crutch slaat dan weer nergens op, vandaar dat mijn vorige reactie een beetje, overdreven, fel was. En om op basis van een filmpje (!!!) negatieve conclusies te gaan trekken is gewoonweg niet zoals het hier op Tweakers hoort te gaan en ik weet zeker dat iedereen het daar mee eens is.![]()
Denk dat daar meer mijn issues liggen. Ik had precies hetzelfde gedaan voor andere games waar dat soort commentaar op geleverd wordt. Ik ben daar gewoon zwaar allergisch voor
Er komt ook een optie om mee te doen met een andere speler zijn killstreak.
Hoe zaken als dat uitpakken kan ik echt pas wat over zeggen als de reviews er zijn en in zelf gespeeld heb =p Als de noob die care package krijgt krijg jij die ook én heb je je eigen killstreaks en skill nog in je voordeel. Dus op papier apart, maar geen ramp. Echter zijn killstreaks ook sws een vreemd, maar grappig, iets: waarom zou je toch al sterke spelers nog sterker maken? Nooit begrepen, maar grappig is het wel.beuker19 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:52:
[...]
Maar deze CoD gaat wel weer een stap verder in het helpen van de slechtere spelers met care package die je krijgt als je bijv. 2 minuten in game zit.
Er komt ook een optie om mee te doen met een andere speler zijn killstreak.
Niet dat mw2s 'deathstreaks' leuk waren (die het tegenovergestelde deden: slechte spelers tijdelijk sterker maken bv), maar je snapt wel dat ik het principe überhaupt apart vind. Het is dat ik er wel vaak om kan lachen en er veel humor uit voor komt =p
Maar zoals ik al zei: ik ben nieuwsgierig en de nieuwe engine en movement zien er leuk uit. Echter als de balance na een patch (er komt altijd een grote patch vrij vlak na launch als exploits enzo duidelijk worden) ver te zoeken is dan kap ik/haal ik het spel niet. Heel simpel toch?
Wellicht leren we snel meer. Ze hebben nog even.
[ Voor 14% gewijzigd door Brutal1ty op 12-08-2014 23:39 ]
En dan nog, noem eens een andere noemenswaardige FPS titel?
Titanfall gedaan tot Generation 5, maar dat kon me niet langer boeien(Ghosts trouwens ook niet, maar BO2 wel). Veel te grote maps voor 6v6, nooit spannende games. Alleen stompen of gestompt worden.
Battlefield 3 uiteindelijk toch geprobeerd, maar ik haat voertuigen en mega maps. Dus vooral close combat quarters DLC gedaan. Ook ruim lvl 50 gehaald en colonel 15 ofzo.
Counterstrike wil ik niet eens aan beginnen hoe het eruit ziet. Team Fortress trekt me ook echt niet.
Enige andere noemenswaardige titels? Crysis, Far Cry, Red Orchestra allemaal niet denderend.
En toch, kd rate in Battlefield of Titanfall of CoD schelen bij mij niks. Allemaal rond hetzelfde niveau van 2.0-2.4
Toch weet ik nog niet of ik CoD AW ga halen, want GTA 5 komt ook nog uit.
Hier ook vooral BO2 als ik een CoD speelsteel123 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:11:
Ach altijd dat gezeik op CoD. Ik vermaak me er gewoon zeer goed mee.
En dan nog, noem eens een andere noemenswaardige FPS titel?
Titanfall gedaan tot Generation 5, maar dat kon me niet langer boeien(Ghosts trouwens ook niet, maar BO2 wel). Veel te grote maps voor 6v6, nooit spannende games. Alleen stompen of gestompt worden.
Battlefield 3 uiteindelijk toch geprobeerd, maar ik haat voertuigen en mega maps. Dus vooral close combat quarters DLC gedaan. Ook ruim lvl 50 gehaald en colonel 15 ofzo.
Counterstrike wil ik niet eens aan beginnen hoe het eruit ziet. Team Fortress trekt me ook echt niet.
Enige andere noemenswaardige titels? Crysis, Far Cry, Red Orchestra allemaal niet denderend.
En toch, kd rate in Battlefield of Titanfall of CoD schelen bij mij niks. Allemaal rond hetzelfde niveau van 2.0-2.4
Toch weet ik nog niet of ik CoD AW ga halen, want GTA 5 komt ook nog uit.
Dat COD bashen lijkt me nogal mee te vallen. Dat je je daar als fan aan irriteert en afgeeft op de criticasters is dan weer jammer. Ik vind het verstandig en dapper dat ze deze beslissing hebben genomen. Er moest iets gaan gebeuren. Maar het was wijs geweest om wellicht een jaar niets uit te brengen. Maar daar zijn de Stakeholders van Activision vast niet blij mee. Deze game is helaas niet voor mij. Grafisch niet bijzonder indrukwekkend al houden ze wel de 1080p en 60fps aan. Dat is super netjes. Dat had ik ook graag bij Destiny gezien. Het kleurgebruik is meer mijn stijl maar wat ze proberen te doen, slaat bij mij niet aan. En als ik zo de fora en mijn oude clanmaten hoor dan zijn er toch veel mensen die op zoek gaan naar een vervanger. Al denk ik niet dat die er is. BF komt het dichtst in de buurt maar is toch een andere game.
Voor mij is het Destiny. Na het spelen van de Alpha en Beta kan ik niet wachten op 6 september. Ghost was de eerste COD die ik niet meer actief gespeeld heb en daar ben ik blij van. COD is voor mij een aantal jaar geleden een mooie dood gestorven. Wie weet komt het ooit weer terug maar dat ze gaan ze met dit deel niet doen.
[ Voor 5% gewijzigd door TheBuddha op 13-08-2014 23:45 ]
Aan het filmpje kan je al afleiden dat ze weer precies dezeflde shit gaan neerzetten als de afgelopen CODS. Schiet op zijn teen...instant kill. Daar hoef je niet de uiteindelijke game voor te spelen, dat is nu ook zo en dus niet veranderd en uitermate irritant, in BF4 maak ik dit bijna nooit mee.Brutal1ty schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:00:
[...]
Niet lullig bedoelt maar je hebt géén idee hoe vreemd dat klinkt
![]()
Als het zo n00b friendly is betekent dat dus dat de betere spelers makkelijk voorsprong moeten kunnen behalen![]()
Alleen Killzone: Shadow Fall heeft amper sticky-aim op de consoles en kijk eens hoe goed het daarmee gaat... Máár ik zou ook liever met een joystick voor movement en een muis voor aimen spelen, zelfs op console én dan aim-assist uitzetten![]()
Maar zolang er met analoge sticks wordt gespeeld is sticky aim wel zo handig.
Verder érg knap dat jij het al gespeeld en beoordeelt hebt.![]()
--
Maar om sticky-aim (!) op een console shooter (!!) aan te duiden als een n00b crutch slaat dan weer nergens op, vandaar dat mijn vorige reactie een beetje, overdreven, fel was. En om op basis van een filmpje (!!!) negatieve conclusies te gaan trekken is gewoonweg niet zoals het hier op Tweakers hoort te gaan en ik weet zeker dat iedereen het daar mee eens is
Heb ook nergens gezegd dat andere games het VEEL beter doen of geen scheven hitboxes hebben dus waarom je die vergelijking trekt geen idee. BF4 heeft al een stuk mindere scheve hitboxes dan COD en de aim assist is velen male minder! In cod Ghost wordt me crosshair gewoon mee getrokken met de target, overdreven veel.
Begrijp het nut van je comment ook niet echt "Als het zo n00b friendly is betekent dat dus dat de betere spelers makkelijk voorsprong moeten kunnen behalen
COD moet gewoon terug naar wat het was, snelle gameplay, Weinig aim assist (ging prima met de eerdere cod versies en die verkochten ook zeer goed!) en lekkere graphics (Cod:ghosts ziet er gewoon hardcore belabberd uit voor zijn tijd).
En ben altijd COD-fan geweest, me geratel is niet ANTI cod ik zeg gewoon wat ik er mis mee vind en dat ze het steeds meer verpesten. Zou me niks verbazen als je met de side-jumps etc toch niks bereikt omdat de tegenstander zijn crosshair gewoon mee beweegt door de aim assist
Je kan ook maar een ander beroep dan "Internet advocaat" kiezen..je doet het net zo belabberd als de COD graphics.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpiefox op 14-08-2014 12:41 ]
en dan heb ik het nog niet eens over die laat-nade-vallen-als-je-sterft-perk (commando?)
dat soort gein is er altijd al geweest.
maar als je dat zo stoort, dan zou je al bijna denken dat je dan BO2 helemaal te gek moet vinden: daar zit namelijk een 30 sec delay bij aanvang van een ronde vóórdat je kunt naden.
dus wat er dan zo belachelijk aan BO2 is, ik weet het niet hoor.
auto aim is, zoals iemand al eerder zei, op de console haast een must.
als je je daar enorm aan stoort zou ik zelf serieus overwegen om dit soort games voortaan op de pc te spelen.
je bent blijkbaar op zoek naar een zo "pro" (sorry, moest ff gniffelen...tis namelijk een videospelletje) mogelijke game ervaring maar dan moet je sowieso echt bij de pc games zijn.
en als ik je bezig hoor over de hit boxes dan weet ik zeker dat je beter af bent bij BF want die hebben blijkbaar een hit box model waar je wel mee kunt leven.
hit boxes in COD zijn nu eenmaal zoals in COD.
en fyi: ik vond Brutality als advocaat errug goed. als ik er ooit ene nodig heb, bel ik hem.
ontopic: geen haar op mn hoofd die er over denkt om AW te kopen!
BO3 wil ik mss nog over nadenken áls ik de gameplay gezien en gevoeld heb maar ik koop niet zomaar meer een COD game of COD dlc's.
speel bv al bijna twee jaar BO2 zónder dlc's en ik voel me er lekker bij!
als ik nu een potje speel voel ik me namelijk niet de hele tijd alsof ik keihard genaaid wordt...da's ook wat waard!
Commando is een verdere knife lunge. Je bedoelt martyrdom...stinky1701 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:44:
en dan heb ik het nog niet eens over die laat-nade-vallen-als-je-sterft-perk (commando?)
dat soort gein is er altijd al geweest.
Waarom voel jeje genaaid dan?speel bv al bijna twee jaar BO2 zónder dlc's en ik voel me er lekker bij!
als ik nu een potje speel voel ik me namelijk niet de hele tijd alsof ik keihard genaaid wordt...da's ook wat waard!
Ikzelf kom niet meer terug bij Blops2 met dank aan de slechte hitbox detectie. Wel gespeeld tot max-prestige maar toen was ik er ook wel klaar mee... volgens mij heb ik geen enkele DLC gekocht...
Ghosts heb ik de hardened edition van gekocht voor 40 euro ergens in mei en vermaak me er prima mee..., zelfs zo goed dat ik in AW zeker geïnteresseerd ben en 'm waarschijnlijk bij release zal aanschaffen, want uiteindelijk krijg je gewoon een kwaliteit game voorgeschoteld...
[ Voor 52% gewijzigd door SqueakyClean op 14-08-2014 14:16 ]
voel jij je niet genaaid als je dlc's hebt gekocht voor feitelijk idiote bedragen gezien de inhoud, waarvan de helft bestaat uit opgefunkte oude maps en de andere helft uit ronduit slechte maps, maar beiden zul je in de roulatie teleurstellend weinig tegenkomen?
zeker als de game in kwestie al wat langer uit is.
nee, dlc's zijn in principe niet meer aan mij besteed.
soms smacht ik weleens naar een nieuwe map maar dan bedenk ik me weer hoe vaak ik al teleurgesteld was na de aanschaf van een dlc pack.
er staat nergens dat we verplicht zijn om het dlc-spelletje mee te spelen en ik heb er dus voor gekozen om het ook niet meer te doen.
voor dat geld kun je bv ook eens een andere game kopen en uitproberen.
En dat is een flinke aanname.Jobbie schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:11:want uiteindelijk krijg je gewoon een kwaliteit game voorgeschoteld...
Sorry hoor maar als jou standaarden voor een kwaliteit game zo laag als Ghost zijn zijn er bijna geen slechte games.Jobbie schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:11:
[...]
Commando is een verdere knife lunge. Je bedoelt martyrdom...
[...]
Waarom voel jeje genaaid dan?
Ikzelf kom niet meer terug bij Blops2 met dank aan de slechte hitbox detectie. Wel gespeeld tot max-prestige maar toen was ik er ook wel klaar mee... volgens mij heb ik geen enkele DLC gekocht...
Ghosts heb ik de hardened edition van gekocht voor 40 euro ergens in mei en vermaak me er prima mee..., zelfs zo goed dat ik in AW zeker geïnteresseerd ben en 'm waarschijnlijk bij release zal aanschaffen, want uiteindelijk krijg je gewoon een kwaliteit game voorgeschoteld...
Ghost is zelfs de slechtste COD ooit gemaakt dus het moet raar lopen wil AW nog slechter zijn.
Zelf had ik voor AW graag vooral de vernieuwing in het mapdesign en GFX gezien en ook een goede PC ondersteuning want ook die is met Ghost namelijk ver onder de maat.
Die hitboxes en instant kill op tenen zitten er al in sinds de allereerste CoD. Vooral met CoD 2 was dat een feest.Jumpiefox schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:39:
[...]
Aan het filmpje kan je al afleiden dat ze weer precies dezeflde shit gaan neerzetten als de afgelopen CODS. Schiet op zijn teen...instant kill. Daar hoef je niet de uiteindelijke game voor te spelen, dat is nu ook zo en dus niet veranderd en uitermate irritant, in BF4 maak ik dit bijna nooit mee.
Heb ook nergens gezegd dat andere games het VEEL beter doen of geen scheven hitboxes hebben dus waarom je die vergelijking trekt geen idee. BF4 heeft al een stuk mindere scheve hitboxes dan COD en de aim assist is velen male minder! In cod Ghost wordt me crosshair gewoon mee getrokken met de target, overdreven veel.
Dus je wilt dat ze dit na 12 jaar gaan veranderen?
Er zijn volgens jullie gewoon geen goede FPS games meer. Iedereen klaagt over BF4 en CoD, maar er blijft niks anders over wat ook maar in de buurt komt.
Verwijderd
Er zitten altijd mensen te klagen over verschillende games.steel123 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:52:
[...]
Die hitboxes en instant kill op tenen zitten er al in sinds de allereerste CoD. Vooral met CoD 2 was dat een feest.
Er zijn volgens jullie gewoon geen goede FPS games meer. Iedereen klaagt over BF4 en CoD, maar er blijft niks anders over wat ook maar in de buurt komt.
Als de fans van bepaalde games maar van die games genieten.
Ik heb genoten van World at War , Black Ops en nu Ghosts.
Ik hoop ook te genieten van Advanced Warfare als ie straks uitkomt.
Als ik het toch niet zo genieten vindt , ga ik gewoon nog een jaartje af en toe Ghosts spelen.
Battlefield games kon ik nooit echt inkomen , hetzelfde met Killzone games.
Call of Duty is nog altijd mijn favoriete multiplayer game gebleken.
Verwijderd
Bron : http://www.psx-sense.nl/1...lit-screen-gaan-bevatten/
Nee laten we altijd stil blijven staan en nooit om verbeteringen hopen/vragen/klagen. Ja tuurlijk wil ik dat...steel123 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:52:
[...]
Die hitboxes en instant kill op tenen zitten er al in sinds de allereerste CoD. Vooral met CoD 2 was dat een feest.
Dat is idd het probleem de enige andere FPS game die ik kapot heb gespeeld en echt dope vond was MOH:Warfighter. COD zou echt stukken gruwelijker zijn als ze al die Killstreaks gewoon op een hoopje gooien en verbannen of een stuk minder insta-kill erin gooien of in ieder geval als dat allebei te veel gevraagd is de killstreaks verhogen met 10kills
(HP zodat de gevechten wat epicer worden en niet meer wie de ander het eerst ziet wint, je moet echt scheef zijn wil je een vuurgevecht verliezen als je de enemy als eerst hebt gezien)
Voor de rest vind ik idd COD en BF de enige fps games die het spelen waard zijn, maar vooral COD doet het gewoon steeds slechter. Heb je Ghosts op de PS4 gespeeld? Dan zie je gewoon hoe erg ze schijt hebben aan de fans, de game heeft gewoon FPS lag en dat terwijl de game er echt niet uitziet voor een next gen game Geen enkel ander game zou daarmee weg komen maar cod wel...en dus doen ze het ook.
Als ik geen fan was dan zou het me geen reet boeien, maar ik weet hoe dope COD was, dus het kan gewoon weer. Ze hebben het geld de kennis...de mensen alleen nog niet de drive en dat komt gewoon omdat de fans alles maar slikken. En dat vind ik jammer.
Ik vind DLC leuk als het een nieuw impuls geeft aan t spel en dat gebeurt vaak door mappacks. Guncammos en nieuwe pakjes vind ik wel flauwekul. Dus die schaf ik niet aan.stinky1701 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:33:
martyrdom, that's the one.
voel jij je niet genaaid als je dlc's hebt gekocht voor feitelijk idiote bedragen gezien de inhoud, waarvan de helft bestaat uit opgefunkte oude maps en de andere helft uit ronduit slechte maps, maar beiden zul je in de roulatie teleurstellend weinig tegenkomen?
zeker als de game in kwestie al wat langer uit is.
nee, dlc's zijn in principe niet meer aan mij besteed.
soms smacht ik weleens naar een nieuwe map maar dan bedenk ik me weer hoe vaak ik al teleurgesteld was na de aanschaf van een dlc pack.
er staat nergens dat we verplicht zijn om het dlc-spelletje mee te spelen en ik heb er dus voor gekozen om het ook niet meer te doen.
voor dat geld kun je bv ook eens een andere game kopen en uitproberen.
Doordat ik van Ghosts de Hardened Edition gekocht heb, had ik meteen ook alle DLC. Of ik nu AW met seasonpass ga kopen weet ik niet, maar mappacks vind ik opzich prima, ook remakes. Die zijn vaak genoeg aangepast/verbeterd dat het een volledig andere map is. In de laatste Ghosts mappack zit Showtime, een remake van MW Shipment. Nou, ze lijken totaal niet op elkaar. Natuurlijk zien ze er anders uit, maar ze spelen ook totaal anders. Showtime is ook een stuk groter, met extra gangen en ruimtes. En uiteindelijk waren alle remakes zo: compleet anders en leuk om te spelen.
Ik heb vanaf MW alle CoDs gespeeld en weet wat ik voorgeschoteld ga krijgen: een niet al te lange, maar toffe single player en een MP die me een aantal dagen gameplezier gaat opleveren.beuker19 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:24:
[...]
Sorry hoor maar als jou standaarden voor een kwaliteit game zo laag als Ghost zijn zijn er bijna geen slechte games.
Ghost is zelfs de slechtste COD ooit gemaakt dus het moet raar lopen wil AW nog slechter zijn.
Zelf had ik voor AW graag vooral de vernieuwing in het mapdesign en GFX gezien en ook een goede PC ondersteuning want ook die is met Ghost namelijk ver onder de maat.
Het is en blijft natuurlijk allemaal subjectief: de één vindt het prachtig en de ander vindt er niets aan. Ikzelf vind het ontwerp van Ghosts goed. Ik heb me geamuseerd met de SP en ben met de laatste prestige bezig van de MP. Alles wat ik van een CoD verwacht, zit erin. Wellicht ligt t aan t feit dat ik laat ben ingestapt op Ghosts, maar ik zie geen problemen.
Als Ghosts in jouw optiek de slechtste CoD ooit is, hoor ik graag waarom.
[ Voor 38% gewijzigd door SqueakyClean op 17-08-2014 00:28 ]
Nou ik heb Ghost ook pas in Juni op de PC gekocht en ik weet niet op welke platform jij speelt maar dat ik op de PC speel heeft zeker invloed op mijn spelervaring.Jobbie schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 00:11:
Ik heb vanaf MW alle CoDs gespeeld en weet wat ik voorgeschoteld ga krijgen: een niet al te lange, maar toffe single player en een MP die me een aantal dagen gameplezier gaat opleveren.
Het is en blijft natuurlijk allemaal subjectief: de één vindt het prachtig en de ander vindt er niets aan. Ikzelf vind het ontwerp van Ghosts goed. Ik heb me geamuseerd met de SP en ben met de laatste prestige bezig van de MP. Alles wat ik van een CoD verwacht, zit erin. Wellicht ligt t aan t feit dat ik laat ben ingestapt op Ghosts, maar ik zie geen problemen.
Als Ghosts in jouw optiek de slechtste CoD ooit is, hoor ik graag waarom.
De minpunten van Ghost zijn imo.
• GFX echt heel matig
• Aantal spelers online bijna de helft van BO2 dus veel wachten.
• Te grote maps en dus gewoon soms 1 minuut geen actie dat is in BF4 niet eens zo erg
• Aantal 1 frame death's in core is niet normaal
• Dynamische maps *kuch*
• Je kunt direct alles unlocken
• Op de PC heb je alleen nog maar mensen in de TDM en Domination lobby dus geen Kill Confirmed
• Geen Hardpoint
• Ondersteuning op de PC echt dramatisch
• Door slechte ''netcode'' en zeer slechte gunplay hebben cheaters vrij spel.
• Snoop dogg als stem te koop
• 30Gb groot itt. BO2 die maar 9gb groot is.
Maar om toch een goed te vergelijken heb ik deze week BO2 gekocht en wat een verademing tov. Ghost.
BO2 is eigenlijk op alle punten beter dan Ghosten speel ik dan ook met heel veel plezier.
Omdat ik speel op de X360, heb ik veel problemen niet. Ja, hardpoint, headquarters en ground war mis ik wel, maar van cheaters en 1 frame deaths heb ik geen last. Vooral van dat laatste had ik last bij Blops 2...beuker19 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:33:
[...]
Nou ik heb Ghost ook pas in Juni op de PC gekocht en ik weet niet op welke platform jij speelt maar dat ik op de PC speel heeft zeker invloed op mijn spelervaring.
De minpunten van Ghost zijn imo.
• GFX echt heel matig
• Aantal spelers online bijna de helft van BO2 dus veel wachten.
• Te grote maps en dus gewoon soms 1 minuut geen actie dat is in BF4 niet eens zo erg
• Aantal 1 frame death's in core is niet normaal
• Dynamische maps *kuch*
• Je kunt direct alles unlocken
• Op de PC heb je alleen nog maar mensen in de TDM en Domination lobby dus geen Kill Confirmed
• Geen Hardpoint
• Ondersteuning op de PC echt dramatisch
• Door slechte ''netcode'' en zeer slechte gunplay hebben cheaters vrij spel.
• Snoop dogg als stem te koop![]()
• 30Gb groot itt. BO2 die maar 9gb groot is.
Maar om toch een goed te vergelijken heb ik deze week BO2 gekocht en wat een verademing tov. Ghost.
BO2 is eigenlijk op alle punten beter dan Ghosten speel ik dan ook met heel veel plezier.
Verder zijn er normaal zo'n 30 - 50k mensen online, dus zelfs in de DLC playlists hoef ik heel weinig te wachten.
Dus dat laat maar zien hoe de ervaring per platform kan verschillen...
euh, tuurlijk er zijn er wel een paar geweest (mn wat gekut met lagswitchers) maar totaal niet vergelijkbaar met bv de MW's.
het was juist opvallend dat er zo weinig gecheat werd in BO2.
speel het nog dagelijks en heb er best veel tijd op zitten op de 360 dus ik denk dat ik zoiets wel goed in de peiling heb.
verbindings issues zijn er wel en zullen ook altijd onderdeel van COD blijven, ongeacht welke versie je kiest, ongeacht welk platform je gebruikt.
helaas.
eeuwig zonde zelfs.
het enige wat mn uurtje schieten grondig kan verpesten...
kan er nog steeds niet bij dat ik 10/15 jaar geleden zonder lag TO en CS online kon spelen, maar dat het anno 2014 blijkbaar onmogelijk is om dat in een AAA fps videogame voor mekaar te krijgen...
- De gameplay is zeer vernieuwend en het cod feeling is er toch in gebleven(netjes toch?).
- Iedereen die de game gespeeld heeft zegt dat de game nog sneller speelt als de vorige cods(dat willen we toch, lekker fast-paced!)
- De wapens hebben weer recoil( hier waren ook heel veel klachten over, dit brengt weer wat meer skill met zich mee)
- Iedereen die de game gespeeld heeft zegt dat de maps perfect aansluiten op de mogelijkheden die je hebt(vergeet niet dat maps zeer, zeer belangrijk zijn in shooters, denk bv aan cod4 waar de maps perfect in elkaar zaten, dan speelt de game ook drie keer zo lekker)
iedereen die de game gespeeld heeft = commentaar bij de youtube gameplay beelden.
uiteraard zijn er meer pluspunten, en waarschijnlijk ook minpunten, maar qua potentie lijkt dit een game die minimaal weer zo goed KAN worden als een black ops 2, daarbij hebben we verleden jaar ghosts gehad, en niet dat dit advanced warfare beter maakt, maar ik denk dat de meeste toch wel meer plezier zullen hebben aan AW dan aan ghosts, wat vergeleken met andere cods toch echt de minste is.
Ik hoop verder alleen dat de port naar de pc goed is(ben een pc gamer).
En als cod het toch niet zou worden, dan hoop ik dat Rainbow six het wordt, en anders maar weer battlefield.
En nee ik ben ook een van de mensen die cod al vanaf het begin speelt, en stiekem op een nieuwe cod 2/4 zat te wachten, dus ben geen jochie van 14 die pas vanaf MW2 speelt ofzo.
Zo dat was snel
De enige vernieuwing is nu ineens optioneel en ik vind het zeer zeer zwak.
Zou het toch zo zijn dat de pre-orders heel veel minder zijn als bij vorige CoD's.
Want je weet gewoon dat wanneer een ontwikkelaar zegt wij hebben naar onze klanten geluisterd het eigenlijk om het geld gaat.
Ik denk dat het eerder kwaad dan goed is dat ze nu al de beslissingen terugtrekken of optioneel maken.
Ik vraag me af hoe de maps daarvoor zijn, ze zijn gemaakt voor gedeeltelijk verticale combat en zijn daardoor denk ik niet geschikt voor normale horizontale. Het lijkt me wel leuk dat als je er geen zin in hebt je de jetpack niet hoeft te gebruiken, maar ik denk dat er wel fouten in de balans en maps zullen ontstaan.beuker19 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:57:
http://www.gamer.nl/nieuw...anced-warfare-multiplayer
Zo dat was snel![]()
De enige vernieuwing is nu ineens optioneel en ik vind het zeer zeer zwak.
Zou het toch zo zijn dat de pre-orders heel veel minder zijn als bij vorige CoD's.
Want je weet gewoon dat wanneer een ontwikkelaar zegt wij hebben naar onze klanten geluisterd het eigenlijk om het geld gaat.
Ik denk dat het eerder kwaad dan goed is dat ze nu al de beslissingen terugtrekken of optioneel maken.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik roep maar wat hoor
Wat ik wel hoop is dat ze streak en loadout loze modi er in stoppen. In Ghosts heb je Gungame en in voorgaande delen had je ook nog all-or-nothing en one-in-the-chamber. Vond ik best leuke modi omdat iedereen daarin gelijk was en je geen voordelen kon halen uit perks, attachments etc.
[ Voor 41% gewijzigd door Vrijdag op 20-08-2014 09:14 ]
Stand Alone Agent (GITS SAC)
*kuch* dat doet de CoD community nu al sinds MW1 *kuch*TLM schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:25:
*Kuch* Barebone *Kuch* Niks nieuws toch dat er mogelijkheden zijn om oldskool te gamen...
Daarom wil graag iedereen wat nieuws en de exo suit leuk of niet was dat maar nu is het alweer optioneel.
Ik heb het gevoel dat ze bij Activision heel erg bang zijn om ook maar iets te veranderen maar ze weten eigenlijk ook wel dat het moet dus denken ze dat het met deze tussenweg wel gaat wat ik mij niet kan voorstellen.
Het is niet optioneel. Zonder spelen is optioneel. CoD is nu eenmaal van de 50 gamemodes met 5 verschillende varianten om zo iedereen tevreden te stellen. De balans is voor de hoofdgame en die hoofdgame heeft het exoskelet.beuker19 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:20:
[...]
*kuch* dat doet de CoD community nu al sinds MW1 *kuch*
Daarom wil graag iedereen wat nieuws en de exo suit leuk of niet was dat maar nu is het alweer optioneel.
Ik heb het gevoel dat ze bij Activision heel erg bang zijn om ook maar iets te veranderen maar ze weten eigenlijk ook wel dat het moet dus denken ze dat het met deze tussenweg wel gaat wat ik mij niet kan voorstellen.
Ze hadden beter helemaal geen modus zonder exo suit in de game kunnen stoppen want dan dwing je de community ook om het exo suit te gebruiken.Gundogan schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:32:
[...]
Het is niet optioneel. Zonder spelen is optioneel. CoD is nu eenmaal van de 50 gamemodes met 5 verschillende varianten om zo iedereen tevreden te stellen. De balans is voor de hoofdgame en die hoofdgame heeft het exoskelet.
Nu heb je straks heel veel spelers die eerst zonder exo suit gaan spelen omdat het de bekende formule is maar een maand later de game niets meer aan vinden omdat de zonder mode slecht is gebalanceerd en de normale modes ze compleet worden afgemaakt omdat de rest het exo suit wel onder controle hebben.
Ik ga er echter vanuit dat het overgrote deel van de lijsten met exo verplicht is, dus dit lijkt een storm in een glas water.
Hopelijk is dit de 4-player offline modus die sinds Ghost niet meer aanwezig bleek. Dat was even goed balen aangezien we iedere week met 4 vrienden offline 2vs2 doen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:50:
Call of Duty: Advanced Warfare zal split-screen gaan bevatten.
Bron : http://www.psx-sense.nl/1...lit-screen-gaan-bevatten/
soms start ik ghosts nog wel eens op en schrik dusdanig dat ik gelijk weer bf4 op start.
Wat ziet dat er slecht uit zeg, dit is gewoon een titanfall rip off.
Pfff, vond ghosts al adhd snel.OinkOink schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:38:
En er is weer een nieuw filmpje van een map opgedoken: http://nl.ign.com/call-of...fare-momentum-mp-mode-rev
Hee War uit World at War is terug.OinkOink schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:38:
En er is weer een nieuw filmpje van een map opgedoken: http://nl.ign.com/call-of...fare-momentum-mp-mode-rev
Nu alleen nog hopen op demolition en alle fijne modi zitten er in. Kan niet wachten om het zelf te spelen.
Deze gozer heeft erg veel gameplay vids erop staan, YouTube: Unknown Player
Ook van alle perks etc..
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Staat al veel online!
succes met je achterstand in thumstick aimen inhalen tov van de rest vd cod console community;)Pedr0 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:23:
Ik zie nu meer en meer filmpjes en het is voor mij een instant buy. Overigens wordt het m'n eerste "Shooter" die ik op een console speel ooit (lees: XONE). Ben altijd PC gamer geweest, nog steeds eigenlijk..............maar ga toch de stap maken!
Gaat prima. Ik was tot een jaar of vier geleden ook een pc shooter speler. Daarna op de X360 en nu op de PS3 en ik kan niet zeggen dat het me erg slecht afgaat. Ben geen topspeler maar om nou te zeggen dat het waardeloos speelt, niet echtgar-wier schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:28:
[...]
succes met je achterstand in thumstick aimen inhalen tov van de rest vd cod console community;)
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
[ Voor 7% gewijzigd door ocn op 27-09-2014 14:12 ]
Dat meen je niet. Na die enorme rotzooi die Ghosts heet pre-order je nu een spel van een studio die het voor de eerste keer alleen doet? Leren COD gamers het dan echt nooit?
Preorderen zal ik echter nooit doen met een COD game.
Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van.
Als de mappen er zich een beetje voor lenen kan het wel goed uitpakken. Om de basis van CoD wat spannender te maken moesten of de gun mechanics of de movement mechanics moeilijker gemaakt worden. Het eerste is niet zo leuk voor de console versie dus kom je automatisch uit bij het tweede. Daar ben ik dus wel blij om, hoewel de mappen nog wel een beetje standaard CoD zijn. Dus het is ook weer geen Titanfall waar je constant de-vloer-is-lava aan het spelen bent.donvalentino schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:15:
Ik ben benieuwd hoe of dat jetpack/spring verhaal goed zal bevallen.
Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van.
Ook positief is dat ze veel dingen uit Black Ops 2 overnemen zoals het killstreak reward systeem en league play.
Maar zoals DervishD zegt, er is eigenlijk nog helemaal niks bekend over de PC versie. Bij de beide Black Ops games kwamen ze voor de release nog met positief nieuws zoals dedicated servers naar buiten. Dat het nu nogal al stil is wijst meer en meer naar een IW behandeling van de PC port helaas.
Wat me trouwens ook opvalt is dat de gameplay reveal er best prima uitzag, maar de multiplayer en dit singleplayer gedeelte ziet er toch weer een stuk minder uit.
Niet zo lang geleden hield Condrey een Q&A op reddit. Iedere vraag over de PC versie werd consequent ontweken terwijl vragen over de XBox versie wel werden beantwoord. In mijn ogen kan dat maar 1 ding betekenen, dezelfde shit kwaliteit als Ghosts met minimale ondersteuning na de launch. En dan vragen ze zich bij Activision waarschijnlijk ook nog af waarom het toch zo slecht verkoopt op de PC.Gundogan schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:57:Maar zoals DervishD zegt, er eigenlijk nog helemaal niks bekend over de PC versie.
Verwijderd
Mijn ervaring met CoD's sinds 2007 is altijd goed geweest , geen noemenswaardige problemen.ChrisLNFF schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:25:
Zou deze game nog fatsoenlijk online te spelen zijn, de eerste week? Ik bedoel, als Driveclub al problemen geeft op PSN, hoe gaat een nieuwe CoD dat in hemelsnaam doen dan?
Fingers crossed dan maar. Ben 'toevallig' die week vrij, zou lekker zijn als ik gelijk aan de slag kan.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:27:
[...]
Mijn ervaring met CoD's sinds 2007 is altijd goed geweest , geen noemenswaardige problemen.
51,50 en 4,95 verzendkosten en hebt de game op 3 nov in huis zeggen ze. Maar zie nergens dat het de day zero versie is. Hij is overigens nu ook al te pre-orderen/kopen in de Xbox One Marketplace
Niks in de tekst verwijst naar een day zero editie. Kijk ik echter naar het plaatje dan zie ik wel een afbeelding van een hoesje met 'day zero' erop.wimpie007 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:54:
Iemand die weet of die Power Unlimited aanbieding de Day Zero versie is?
51,50 en 4,95 verzendkosten en hebt de game op 3 nov in huis zeggen ze. Maar zie nergens dat het de day zero versie is. Hij is overigens nu ook al te pre-orderen/kopen in de Xbox One Marketplace
Mocht je het heel belangrijk vinden zou ik even mailen/bellen.
Volgens mij is de release op een dinsdag.mobygo76 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:15:
Ooit een x zo cod gekocht via PU. Dat was een kale versie. Denk dat dit nu ook zo is. Ik heb maar direct digital pro gekocht. Heb er voor het eerst in jaren wel weer eens zin in. De maandag ook lekker vrij om vast te levellen.
Aha, had mij er nog niet in verdiept. En die 'day zero' versie kun je alleen krijgen door te pre-orderen zeker?mobygo76 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:39:
Day zero is op een maandag:)
Ja, maar kan je ook niet gewoon eerder spelen als het live gaat in Nieuw-Zeeland? Dat is ook maandag hier volgens mij.ChrisLNFF schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:44:
[...]
Aha, had mij er nog niet in verdiept. En die 'day zero' versie kun je alleen krijgen door te pre-orderen zeker?
(of niet preorderen en kijken of het überhaupt wel een goede game is

Tja, ik denk dat het grote geld te vinden is bij de console gamers en dus wordt daar alle aandacht aan gegeven.DervishD schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:04:
Nog 3.5 week te gaan en nog steeds helemaal niets over de PC versie. Als ze denken op deze manier PC gamers over te kunnen halen het spel te kopen zitten ze er ver naast. Als dit zo door gaat wordt AW één grote flop op de PC.
Er is sinds Call of Duty: World at War 1(2008) geen een demo meer uitgekomen voor een Call of Duty spel dus, ik denk het nietdonvalentino schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:52:
Komt er geen demo uit voor AW?
[ Voor 11% gewijzigd door falcon123 op 13-10-2014 11:01 ]
Wachten tot een free weekend. Kan je in ieder geval de multiplayer proberen.donvalentino schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:52:
Komt er geen demo uit voor AW?
Dan zou ik eerder gewoon ff wat streams en reviews bekijken, aangezien zo'n free weekend waarschijnlijk pas een paar maanden later na release plaats vind meestal.Gundogan schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:28:
[...]
Wachten tot een free weekend. Kan je in ieder geval de multiplayer proberen.
Er komt morgen een google hangout op de Best buy pagina met Sledgehammer over CoD AW volgens rond 02:00 onze tijd. Ik hoop dat het later ook nog terug te kijken, want om 02:00 ben ik denk ik aan het slapen

http://forums.bestbuy.com...-Sledgehammer/ba-p/858137
http://www.reddit.com/r/C...angout_with_sledgehammer/
Ben wel benieuwd of daar eventuele PC vragen/info wordt behandeld....
[ Voor 42% gewijzigd door falcon123 op 13-10-2014 11:44 ]
Ten tijde van BOII was PCDev al in juni aan het tweeten over de features in het spel. Zelfs IW wachtte met Ghosts niet zo lang. Ze laten met deze stilte overduidelijk zien wat we van de PC versie kunnen verwachten. Het wordt gewoon weer één grote puinhoop op de PC.ChrisLNFF schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:40:
[...]
Tja, ik denk dat het grote geld te vinden is bij de console gamers en dus wordt daar alle aandacht aan gegeven.
Dit topic is gesloten.
Voor technische problemen met het spel kun je terecht in het volgende topic: Call of Duty: Advanced Warfare Problemen Topic