Minimum karma voor het openen van een topic.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Topicstarter
Beste adjes/modjes,

De laatste paar maanden stijgt het aantal "slechte topics" explosief. Kijk bijvoorbeeld maar eens rond in DAA. (Lang niet alle "slechte topics" staan in DAA, maar het geeft wel een indruk.) Een groot deel van de "slechte topics" is afkomstig van gebruikers die zich net geregistreerd hebben en in hun eerste post gelijk een paar eisen dumpen zonder zelf eerst rond te kijken.

Als ik zo'n topic tegen kom, doe ik vrijwel altijd een TR. Omdat ik het zelf ook interessant vind om te zien wat er verder met het topic gebeurt, zet ik het topic ook in mijn bookmarks (in een mapje "TR") . Wat mij opvalt, is dat soms TR's van duidelijke "slechte topics" genegeerd worden. Mijn vermoeden is dat er zo veel "slechte topics" zijn, dat de adjes/modjes het simpelweg niet bij kunnen benen.

Zoals eerder gezegd, worden veel topics gemaakt door gebruikers die een keertje langs komen, hun topic dumpen en daarna nooit meer te zien zijn. Deze gebruikers investeren dus niets in de community.

We hebben al een systeem waarmee aardig goed te bepalen is hoeveel iemand in de community heeft gestopt: het Karma.

Mijn voorstel is het volgende:
Een gebruiker kan pas een nieuw topic openen als hij/zij een minimum (nog vast te stellen) hoeveelheid karma heeft.

Bedankt voor uw aandacht.

offtopic:
Misschien hoort dit beter thuis in "mooie features", maar ik dacht dat het hier beter staat, omdat het mij beter leek om het eerst voor te leggen aan de admins/moderators.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt me een slecht plan. Genoeg lurkers die hier al jaren komen en die dan eens een topic willen maken wat dan niet kan, of nieuwe mensen die je afschrikt met eisen.

Op fora geldt nu eenmaal de 90/9/1-regel, of die verhouding op GoT precies hetzelfde is weet ik natuurlijk niet, maar het zou best wel eens kunnen kloppen. Met jouw idee jaag je dus 90% van de gebruikers weg. Dat lijkt me een erg slecht idee voor de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:23
Lijkt me een prima feature. De wildgroei aan gigantisch trieste en slechte topics is de laatste tijd echt niet te filmen. Denk dat de mods er ook niet zo gelukkig mee zijn.

Wellicht wat meer mogelijkheden/vereisten zoals.
-x tijd lid of
-x aantal karma of
-x aantal nuttige posts (dus geen posts van 2 woordjes en dat soort werk)

En ja dit zal ook mensen afschrikken maar daarvoor zijn laagdrempelige community's zoals HelpMij een goed alternatief.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Prima plan , heb dezelfde gedachte ook wel eens gehad. En ja je "verliest" er gebruikers mee. Maar dit zullen veelal de:

Registreer > "Help mijn pc gaat niet meer aan" topic openen > wachten op oplossing > fixen > account wordt nooit meer gebruikt- gebruikers. Hier verlies je niet veel (ja reclame inkomsten) aan

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:35

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik begrijp je punt, en vind het wel een goed idee. Iemand die net komt kijken kan wel gewoon reageren in andere topics en daar zijn/haar vraag kwijt. Het houd de groei van Tweakers niet tegen, de vervuiling wel:) win-win.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:10
frankwopereis schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:52:
Ik begrijp je punt, en vind het wel een goed idee. Iemand die net komt kijken kan wel gewoon reageren in andere topics en daar zijn/haar vraag kwijt. Het houd de groei van Tweakers niet tegen, de vervuiling wel:) win-win.
Ik denk dat je juist meer vervuiling krijgt in bestaande topics, precies door wat jij zegt. Oh, ik kan geen nieuw topic openen? Dan pleur ik mijn baggervraag toch in het dichtstbijzijnde bestaande topic? Meer topickapingen, en ik weet niet of dat een verbetering zou zijn t.o.v. de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Anakha schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:12:
[...]

Ik denk dat je juist meer vervuiling krijgt in bestaande topics, precies door wat jij zegt. Oh, ik kan geen nieuw topic openen? Dan pleur ik mijn baggervraag toch in het dichtstbijzijnde bestaande topic? Meer topickapingen, en ik weet niet of dat een verbetering zou zijn t.o.v. de huidige situatie.
Das is maar een post van de vele.... maar als je in het topicoverzicht kijkt en 50% van de topics zijn baggertopic ...

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:59
Dan zouden mensen die liever lezen dan reageren (zoals ik) buitengesloten worden. En als je ergens anders geen hulp kan krijgen door bijvoorbeeld een heel specifieke vraag dan zou je hier ook niet terecht kunnen. Dat zou je als forum niet moeten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er vele kansloze topics in o.a. DAA worden geopend, is niets nieuws.

Dat modjes die nieuwe gebruikers vervolgens niet op de regels wijzen is ook niets nieuws.

Dat is conform Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! beleid.

En ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Dus als je een nieuw topic ziet, die niet conform de regels is, maak een TR aan of via SeM.

Vervolgens aan het modje/admin om te bepalen of er een slotje op gaat of dat het een poging is nieuwe gebruikers aan GoT/T.net te binden en een slotje averechts zou kunnen werken.

Ik reageer niet meer in kansloze topics, TopicStarter bekijkt het maar als hij/zij niet voldoende moeite neemt het probleem duidelijk aan te geven met alle relevante info. Het is hier geen helpdesk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:10
Imnoa schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:18:
[...]
Das is maar een post van de vele.... maar als je in het topicoverzicht kijkt en 50% van de topics zijn baggertopic ...
Voor mij persoonlijk is één topickaping in een topic dat ik volg veel irritanter dan 50 nieuwe baggertopics, want die 50 topics lees ik niet. Ik open alleen topics waarvan de titel doet vermoeden dat er wat boeiends in zou kunnen staan en dat is bij die baggertopics zelden of nooit het geval. Ik verwacht dus dat ik in mijn persoonlijke GoT-gebruik meer baggerposts ga tegenkomen mét deze blokkade dan zonder deze blokkade. Maar dat kan natuurlijk voor anderen heel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:27:
Dat modjes die nieuwe gebruikers vervolgens niet op de regels wijzen is ook niets nieuws.
Que? Dat we dat niet openbaar doen, betekent niet dat het niet gebeurt. Veel moderatiewerk gebeurt achter de schermen :)
Ik ben hier ook bang voor. Je kunt trouwens hele forums verbergen in je topicoverzicht, ik zie bijvoorbeeld DAA niet standaard :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

No offense, maar het stomste wat je op een forum kan doen is voorkomen dat nieuwe mensen een topic kunnen openen. Verder compleet eens met Anakha in "Minimum karma voor het openen van een topic."

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik weet niet hoe registraties nu verlopen, maar zou het dan voor nieuwkomers, bij hun eerste post,voordat ze het willen plaatsen, met duidelijke letters worden aangegeven, dat eigen research word gewaardeerd en dat tweakers geen helpdesk is?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
MueR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:00:
No offense, maar het stomste wat je op een forum kan doen is voorkomen dat nieuwe mensen een topic kunnen openen. Verder compleet eens met Anakha in "Minimum karma voor het openen van een topic."
Als er een topic-hijack voorkomt kan die post gewoon richting de prullenbak en een 'berichtje' richting user :p imho veel minder storend dan een wildgroei aan troepo topics.
mrc4nl schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:58:
ik weet niet hoe registraties nu verlopen, maar zou het dan voor nieuwkomers, bij hun eerste post,voordat ze het willen plaatsen, met duidelijke letters worden aangegeven, dat eigen research word gewaardeerd en dat tweakers geen helpdesk is?
Je denkt dat zoiets gaat helpen? Staat gewoon duidelijk in de FAQ, gepind in de forum delen. Wordt ook niks mee gedaan. Zijn genoeg fora waar je pas mag een nieuw topic mag plaatsen als je aan bepaalde eisen voldoet. Prima regeling en waarom dat jaren gelden op GoT niet is ingevoerd is me ook niet duidelijk.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wmb moeten de regels weer wat aangetrokken worden: het aantal kansloze topics dat gewoon niet op slot gaat is mi. te groot. Hiermee is tweakers wat mij betreft (helaas) van een technisch hoogstaande community tot een stel noobs geworden.

Ik voel me iig daardoor een stuk minder thuis. Maar dat kan ook aan mij liggen ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

naaitsab schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:40:
Je denkt dat zoiets gaat helpen? Staat gewoon duidelijk in de FAQ, gepind in de forum delen. Wordt ook niks mee gedaan. Zijn genoeg fora waar je pas mag een nieuw topic mag plaatsen als je aan bepaalde eisen voldoet. Prima regeling en waarom dat jaren gelden op GoT niet is ingevoerd is me ook niet duidelijk.
tha,ik wil niet zeggen dat dit onderstaande slecht is, maar er mag voor mij wel meer worden ingegaan op de door mij genoemde onderdelen. als dit het enige wat een nieuwkomer te zien krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5PyxJhaYdOSevIdWPz8Jdpsv/full.png

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Topicstarter
Iedereen erg bedankt voor de reacties!

TERW_DAN schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:18:
Dit lijkt me een slecht plan. Genoeg lurkers die hier al jaren komen en die dan eens een topic willen maken wat dan niet kan, of nieuwe mensen die je afschrikt met eisen.

Op fora geldt nu eenmaal de 90/9/1-regel, of die verhouding op GoT precies hetzelfde is weet ik natuurlijk niet, maar het zou best wel eens kunnen kloppen. Met jouw idee jaag je dus 90% van de gebruikers weg. Dat lijkt me een erg slecht idee voor de community.
Ik kan niet anders dan je gelijk geven. Je zegt dat je dan 90% van de gebruikers weg jaagt en dit slecht is voor de community. Wat je je wel goed moet beseffen, is dat een groot deel van de starters van slechte topics personen zijn die één keer een topic maken en verder niets meer op Tweakers doen. Het ligt er dus ook aan wat je onder "community" verstaat. Versta je iemand die z'n vraag dumpt en daarna nooit meer terug komt ook onder een lid van de community?

[...]

Dit is een punt waar niet onderuit te komen is. Misschien moet er dan gekeken worden naar zwaardere sancties wat betreft topickapingen?

Boudewijn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:57:
Wmb moeten de regels weer wat aangetrokken worden: het aantal kansloze topics dat gewoon niet op slot gaat is mi. te groot. Hiermee is tweakers wat mij betreft (helaas) van een technisch hoogstaande community tot een stel noobs geworden.

Ik voel me iig daardoor een stuk minder thuis. Maar dat kan ook aan mij liggen ;).
Ik ben dit helemaal met je eens.
Uiteindelijk komt het er op neer dat steeds meer leden die langer op Tweakers zitten fora gaan ontwijken, waardoor het gehele niveau van GoT daalt.

mrc4nl schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:58:
naaitsab schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:40:
[...]
Het probleem is, dat het simpelweg te veel tekst is. Eigenlijk zou er een korte, beknopte tl;dr versie moeten zijn. Het liefste krijgt de gebruiker tijdens het registreren een scherm met alleen deze tl;dr versie en een knop om verder te gaan. Op deze knop zit dan een time-out van zo'n 15 seconden. Net te kort om iets anders te doen. De kans is groot dat de gebruiker dan deze tl;dr gaat lezen uit verveling. Ik ben dit tegen gekomen op een ander forum en bij mij werkte het.
Eventueel zouden we nog iets kunnen doen als XDA-Developers heeft gedaan:

Eigenlijk best wel vermakelijk om te kijken, vind ik. :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TommieW schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 23:15:
Uiteindelijk komt het er op neer dat steeds meer leden die langer op Tweakers zitten fora gaan ontwijken, waardoor het gehele niveau van GoT daalt.
Het kan ook door ons komen he. Voor mij voelt het wel dat het telkens meer over mobieltjes en spelletjes gaat dan over tweaken ed. Ja EL en de FG* fora zijn voor een groot deel van hoog niveau, (op deze manier?) is NOS wel compleet doodgebloed.
Zelf voel ik ook heel weinig behoefte meer om te posten, dit omdat veel topics vanaf de topicstart al niet heel kansrijk zijn. En ja ik denk dat topics die vroeger een slotje kregen (en ja ik heb daar ook echt dik mee gescoord in den beginne) nu gewoon open blijven. Dat is een keuze, maar ik zou hem persoonlijk anders maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 10:58
In een aankoopadviestopic kun je toch ook de topicstarter niet 1 veld vrij laten invullen, zoals nu, maar verplicht antwoord laten geven op de vragen die men graag beantwoord ziet? (Die 6 vragen die een nieuwkomer te zien krijgt).

Hiermee is ook de opmaak gelijk standaard.

Gewoon niet vragen tot een opmaak, maar dwingen naar deze opmaak. Een 'slecht' topic zal dan ook makkelijk herkenbaar zijn, de TS zal dan wrschnlk veel NVT invullen en zijn verhaal in het laatste invoervak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 23:15:
Iedereen erg bedankt voor de reacties!

[...]

Ik kan niet anders dan je gelijk geven. Je zegt dat je dan 90% van de gebruikers weg jaagt en dit slecht is voor de community. Wat je je wel goed moet beseffen, is dat een groot deel van de starters van slechte topics personen zijn die één keer een topic maken en verder niets meer op Tweakers doen. Het ligt er dus ook aan wat je onder "community" verstaat. Versta je iemand die z'n vraag dumpt en daarna nooit meer terug komt ook onder een lid van de community?
Iedereen moet ergens beginnen. Iemand die net nieuw is en een slecht topic maakt kan later een heel waardevolle toevoeging zijn voor het forum. Had jij alle wijsheid in pacht toen je net begon? Natuurlijk zijn er veel mensen die zich registreren, een slecht topic openen en daarna nooit meer terugkomen. Maar maakt dat uit? Het topic wordt gesloten, de persoon komt nooit meer terug en het leven gaat door. Als er veel slechte topics worden geopend moet er meer tijd besteed worden aan modereren, maar er kan natuurlijk altijd een extra moderator aangesteld worden. :)
[...]

Dit is een punt waar niet onderuit te komen is. Misschien moet er dan gekeken worden naar zwaardere sancties wat betreft topickapingen?
Zwaardere sancties lijken mij niet nodig, maar eerder ingrijpen kan misschien wel helpen. :)
[...]

No offense, maar ik loop nu 14 jaar op dit forum rond. Heb je enig idee hoe vaak ik heb gelezen dat het niveau daalt? Het niveau zou nu onder het absolute nulpunt moeten liggen als dat elke keer het geval was.
[...]

Het probleem is, dat het simpelweg te veel tekst is. Eigenlijk zou er een korte, beknopte tl;dr versie moeten zijn. Het liefste krijgt de gebruiker tijdens het registreren een scherm met alleen deze tl;dr versie en een knop om verder te gaan. Op deze knop zit dan een time-out van zo'n 15 seconden. Net te kort om iets anders te doen. De kans is groot dat de gebruiker dan deze tl;dr gaat lezen uit verveling. Ik ben dit tegen gekomen op een ander forum en bij mij werkte het.
Eventueel zouden we nog iets kunnen doen als XDA-Developers heeft gedaan:
[video]
Eigenlijk best wel vermakelijk om te kijken, vind ik. :D
Ik ken dat forum alleen van naam, maar na het zien van dat filmpje ben ik ervan overtuigd dat ik er nooit iets zal posten. Hoe verschrikkelijk arrogant moet die community zijn als ze zo'n filmpje produceren. :/
duckyvite schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 23:36:
In een aankoopadviestopic kun je toch ook de topicstarter niet 1 veld vrij laten invullen, zoals nu, maar verplicht antwoord laten geven op de vragen die men graag beantwoord ziet? (Die 6 vragen die een nieuwkomer te zien krijgt).

Hiermee is ook de opmaak gelijk standaard.

Gewoon niet vragen tot een opmaak, maar dwingen naar deze opmaak. Een 'slecht' topic zal dan ook makkelijk herkenbaar zijn, de TS zal dan wrschnlk veel NVT invullen en zijn verhaal in het laatste invoervak houden.
Dat vind ik best een goed idee, maar de invulling kan nog wel lastig zijn. Hoeveel velden zijn er nodig en welke velden moeten dat zijn? Niet elke pc heeft bijvoorbeeld een videokaart nodig, is het veld "Videokaart" dan wel nodig? Maar in de basis is het een goed idee en technisch lijkt het me ook wel uitvoerbaar. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Als je in de notities terugkijkt naar het prille begin van een gebruiker, dan zijn veel gerenommeerde gebruikers met een of meerdere ruk-topics begonnen. Het zou zonde zijn als potentieel goede gebruikers op voorhand al van de site gejaagd worden. Wie weet hoe waardevol zo iemand over een paar jaar is?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Same here. Toch merk ik, dat ondanks al mijn gesloten topics destijds, ik gebleven ben. En toen werden er volgens mij echt meer topics gesloten.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Het idee van een verplichte lijst invullen in de "flikker maar neer" categorie (DAA en LAA) lijkt me een prima gulden middenweg. Als men geen rechten/filters wil zetten op het aanmaken van een topic.

Dan forceer je de gebruiker om enigszins zelf al wat onderzoek te doen en zijn/haar wensen gelijk duidelijk te maken. Als ze deze lijst niet echt invullen en/of volspammen kan een temp-ban dat ook gelijk afleren :p

Zo voorkom je hopelijk ook: "Hoi ik ben pietje en wil voor klaasje een pc bouwen, budget is 600 euro" meuk :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

nouja het sluiten van topics heeft wel een uitwerking op mij gehad, ik post geen topics meer in de HK.
teveel slotjes .ik vind het open laten van topics ook een open karakter van tweakers.net geven.

Er moet gewoon een oplossing worden gevonden om gebruikers op vriendelijke manier te wijzen met hoe wij topicstarts in het algemeen willen zien. dat staat slecht aangegeven vind ik.

Daarnaast zou ik het forumbreed aanpakken en niet toegespitst op alleen aankoopadvies.
al lijkt daar wel de kern van het probleem te zitten met topics als-> help?

met search is er nog veel meer te vinden http://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=help
en met slotje

[ Voor 42% gewijzigd door mrc4nl op 03-05-2014 00:20 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
Laat maar. De reply die ik had getypt was volledig off-topic en zou bij nader inzien alleen maar tot een discussie hebben geleid die slechts zijdelings gerelateerd is aan dit topic.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het belangrijkste is dat de verwachting van helpers en hulpzoekenden goed aansluiten. Een sectie zoals advies waar de drempel wat lager is, is op zich prima, zolang helpers zich niet verplicht voelen ook op topics met minder inzet te reageren. Toch is de drang toch te helpen vaak groot, en snap ik de frustratie daardoor wel.

Als de verwachtingen duidelijk zijn, kan je ondanks dat we één site zijn, daarbinnen prima ruimte bieden voor de verschillende groepen. Daarbij de mogelijkheid biedend dat mensen zich 'opwerken' als ze dat willen.

De balans en informatie is dan wel extra van belang; de grote vraag is dan wat precies verbeterd kan worden. Ik denk dat dat relevanter is dan bij voorbaat een karmadrempel opwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:59
Ik heb nog nooit een topic geopend dus ik weet eigenlijk niet hoe dat precies gaat, maar misschien is een extra stap voor het plaatsen een optie?

Bijvoorbeeld iets van:

"Topics in dit forum moeten voldoen aan deze richtlijnen. Weet je zeker dat je hieraan voldoet?"

En dan zo'n leuk vakje wat je moet aanvinken om verder te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

R____D schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:15:
Ik heb nog nooit een topic geopend dus ik weet eigenlijk niet hoe dat precies gaat, maar misschien is een extra stap voor het plaatsen een optie?

Bijvoorbeeld iets van:

"Topics in dit forum moeten voldoen aan deze richtlijnen. Weet je zeker dat je hieraan voldoet?"

het moet juist geen " ga acoord met de voorwaarden genoemd in <linkje>" zijn
maar iets als "we werwachten dat je eerst zelf op zoek ben gegaan voordat je een topic opent
ga verder <button>"

een klein introductie filmpje met uitleg, van tweakers.net zelf zou geweldig zijn

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 09-05-2014 18:47 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

R____D schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:15:

Bijvoorbeeld iets van:

Dat staat praktisch al boven iedere reply en ieder topic dat je opent. Maar dat weerhoudt complete volksstammen er niet van dat te negeren natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 00:07:
Als je in de notities terugkijkt naar het prille begin van een gebruiker, dan zijn veel gerenommeerde gebruikers met een of meerdere ruk-topics begonnen. Het zou zonde zijn als potentieel goede gebruikers op voorhand al van de site gejaagd worden. Wie weet hoe waardevol zo iemand over een paar jaar is?
Was dat ook ten tijde van de Aankoopadvies fora?

Want als ik bijvoorbeeld dit topic bekijk, GamePC - wat WEL en wat NIET krijg ik niet het idee dat TS Het Algemeen Beleid en het DAA beleid heeft gelezen.

Pas na door gebruikers er op gewezen te zijn, is er verbetering te bemerken. (Najah, verbetering. Nog steeds geen RML lijstje)

Met de nodige ja/nee discussies of 8GB genoeg is of 16GB het minimum is.

M'n TR is gelezen, dat is alles. Geen modbreak of andere actie. Ik krijg het idee dat er zwaar wordt getild aan het "liev zijn voor nieuwe lusers" beleid.

T.net zal ook wel de hete adem van Hardware.info voelen. Zo is de eerste reactie op deze review reviews: Het AM1-platform met Athlon-apu dat Hardware.info het beter voor elkaar heeft. (naast meerdere reacties die hetzelfde aangeven)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Filmpjes, vinkjes en linkjes gaan echt niet helpen.

Het idee van een soort vragenlijst invullen welke dan gelijk in de TS wordt gezet lijkt me de beste oplossing. Zo schrik je de mensen af die er geen moeite in willen steken. Mensen die er zelf ook wat moeite in steken hebben dan gelijk een mooi leidraad waar de andere users dan weer wat mee kunnen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

naaitsab schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:49:
Filmpjes, vinkjes en linkjes gaan echt niet helpen.

Het idee van een soort vragenlijst invullen welke dan gelijk in de TS wordt gezet lijkt me de beste oplossing. Zo schrik je de mensen af die er geen moeite in willen steken. Mensen die er zelf ook wat moeite in steken hebben dan gelijk een mooi leidraad waar de andere users dan weer wat mee kunnen.
moeten dit soort topics ook een formuliertje krijgen?
Oude computer sneller maken
de genoemde meneer mag ook wel een limiet krijgen voor het maken van topics :N
http://gathering.tweakers...find/poster/595189/topics

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 11-05-2014 01:51 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Svp niet dit topic als schandpaal gebruiken, het gaat hier niet om individuele users :)

Voorstellen om nieuwe users beperkingen op te leggen, nagscreens te geven etc komen regelmatig terug, ik zal ze ook wel eens gedaan hebben. Echter, er zijn ook zat meubels die nog steeds niet in staat zijn om echt goede openingsposts te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maar tussen niet in staat zijn "echt goede" te maken en niet in staat zijn "enigszins acceptabele" posts maken zit een wereld van verschil ;).
De frustratie komt niet door de mensen die een 5,5 (of zelfs een 4 scoren)(niet "echt goed") maar door de mensen die een 2 scoren op een schaal van 10.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 11-05-2014 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Een soort verplicht formulier lijkt mij een goed idee. Natuurlijk loop je dan het gevaar dat er een nvt nvt nvt krijgt, maar dat is makkelijk te herkennen. Ik hang eigenlijk uitsluitend rond in DAA/CAA en het niveau is bij tijd en wijle echt om te huilen. Ik heb weinig referentiekader, omdat ik nieuw ben, maar ik TR en op los, maar soms ook niet, omdat ik mij ook geen zeurpiet wil voelen.

Waar echter ook mijns insziens een deel van het probleem zit, is een groep users die een soort scoringsdrang voelen, "kijk mij eens goed advies geven", "kijk mij een goed wensenlijstje neer plempen". Het algoritme wat je soms ziet is dan ook: slecht topic->"je houdt je niet aan xAA beleid"->overactieve user post toch maar mooi systeem, zonder te weten wat OP eigenlijk wil->discussie tussen users->OP zegt dank je wel.

Door deze scoringsdriftige "helpers", die best wel goed advies kunnen geven, wordt het hele beleid natuurlijk wel ondermijnd. Slechte topics krijgen wat mij betreft dan ook vaak veel te veel aandacht. Ik post uit principe niks in een slecht topic, behalve een verwijzing naar het beleid.

Naast dat verplichte formulier zou striktere en snellere moderatie erg mooi zijn. Je ziet namelijk bijna nooit dat een topic heropent wordt na een "Ik heb je een PM gestuurd, als je me een goede reden/openingspost stuurt, zal ik het topic weer openen". Strikter en snellere moderatie kost alleen mankracht en aangezien ik nog maar kort hier zit, kan ik daar niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
br00ky schreef op zondag 11 mei 2014 @ 09:48:
Waar echter ook mijns insziens een deel van het probleem zit, is een groep users die een soort scoringsdrang voelen, "kijk mij eens goed advies geven", "kijk mij een goed wensenlijstje neer plempen". Het algoritme wat je soms ziet is dan ook: slecht topic->"je houdt je niet aan xAA beleid"->overactieve user post toch maar mooi systeem, zonder te weten wat OP eigenlijk wil->discussie tussen users->OP zegt dank je wel.

Door deze scoringsdriftige "helpers", die best wel goed advies kunnen geven, wordt het hele beleid natuurlijk wel ondermijnd. Slechte topics krijgen wat mij betreft dan ook vaak veel te veel aandacht. Ik post uit principe niks in een slecht topic, behalve een verwijzing naar het beleid.
Dat is inderdaad wel het grootste probleem. Als iedereen slechte topics zou negeren, dan zakken ze vanzelf weg. Daarbij nog het gegeven dat moderatie door niet moderators met stip op nummer 1 van de ergernissenlijst staat, maakt het allemaal ook niet bevorderlijk voor de sfeer.

Ik wil best nadenken over mogelijkheden, zoals formulieren of tools. Maar die zijn wat mij betreft altijd aanvullend, en nooit verplicht. Iemand die ze niet gebruikt en daardoor toch een crap topic opent, moet gewoon geen antwoord krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik zou een forum in het leven roepen, waarin we bespreken hoe we GoT nog beter kunnen maken en de helpdeskusers kunnen beperken.

Iets met een veranderingen forum, iemand een idee voor een naam en afkorting? :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

LuNaTiC schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:03:
Ik zou een forum in het leven roepen, waarin we bespreken hoe we GoT nog beter kunnen maken en de helpdeskusers kunnen beperken.

Iets met een veranderingen forum, iemand een idee voor een naam en afkorting? :+
is èèn topic dan niet genoeg?
Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nee ik denk echt een compleet forum, en dat we daar dan een select groepje kiezen die over de toekomst van GoT nadenken. Want zoals het nu is, is het echt niet ,eer leuk voor de diehard gebruikers, zoals de n00bs nu hun topics openen. Amirite? O-)

* LuNaTiC rent

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is A61 daar niet voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Oh nee, GvF was eerder. :)

Dit was het eind, het begin kan ik zo snel niet in MED vinden: Opheffing GvF

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nééé jullie snappen het niet!

Ik denk dat we in zo'n forum echt wel ideeën kunnen bedenken om de helpdeskusers in te dammen. En ja weet jij veel, misschien komt daar wel een idee uit als een a61+ of a71 ofzo. Je moet wat ondernemen als de alarmbellen rinkelen!

Al werkt het wel beter als je even in je topic aandikt dat je erover denkt om van GoT te vertrekken O-)

Edit: bedankt Dirk :+ ik begon me al oud te voelen :P

[ Voor 7% gewijzigd door LuNaTiC op 11-05-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het niet een idee om bij een TR een aantal TR groepen aan te maken en bij een aantal TR's van een bepaalde TR groep automatisch een bepaalde filterbaar value meekrijgen. (Kan ook iets ingewikkelder zijn)

Of in iedergeval de TR's op een bepaald niveau inzichtelijk te maken voor ons

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
LuNaTiC schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:20:
Nee ik denk echt een compleet forum, en dat we daar dan een select groepje kiezen die over de toekomst van GoT nadenken. Want zoals het nu is, is het echt niet ,eer leuk voor de diehard gebruikers, zoals de n00bs nu hun topics openen. Amirite? O-)

* LuNaTiC rent
Gewoon een functie ontwikkelen die de useraccount + topic naar Helpmij.nl zet :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mij de banhamer geven. Dan is het zo gepiept :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:57:
Svp niet dit topic als schandpaal gebruiken, het gaat hier niet om individuele users :)
het was niet als uithaal bedoeld maar meer als een voorbeeld.

ik denk wel wat er een restrictie mag komen met het aantal topics vlak na registratie, er is nu iemand die 22 topics heeft geopend, met daarin een referral (vreemde link anyway)
dit is er èèn van -> Ik heb jullie hulp nodig!!!
welke besmet was met een bitcoin miner btw

ook erg spijtig dat er weer een hoop Tweakers zijn die zich niet in kunnen houden en zonodig weer wat af te kraken moeten hebben. :|

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 15-05-2014 23:02 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je gaat dan echter een uitzondering gebruiken voor beleid, en dat is nooit verstandig. Dit heeft nog geen kwartier op het forum gestaan (teamwork :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dit is zo'n exemplarisch voorbeeld. Misschien wel de eerste die ik me kan heugen in de afgelopen (14 jaar)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

Dit soort spam zou gemakkelijk te herkennen zijn. Vele nieuwe topics met de zelfde tekst is duidelijk als spam te herkennen.
Maar ik deel ook (nog steeds) de mening dat iedereen zonder belemmering een eerste topic moet kunnen openen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mrc4nl schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:53:
[...]

het was niet als uithaal bedoeld maar meer als een voorbeeld.

ik denk wel wat er een restrictie mag komen met het aantal topics vlak na registratie, er is nu iemand die 22 topics heeft geopend, met daarin een referral (vreemde link anyway)
dit is er èèn van -> Ik heb jullie hulp nodig!!!
welke besmet was met een bitcoin miner btw

ook erg spijtig dat er weer een hoop Tweakers zijn die zich niet in kunnen houden en zonodig weer wat af te kraken moeten hebben. :|
22:42 registratie en eerste topic
22:53 ban en laatste topic naar de TC.

Voorwaar geen slechte prestatie. :)

Een wijze collega van me zei ooit: "geen beleid maken op basis van incidenten', en daar heeft 'ie nog steeds groot gelijk in. Want dit is een incident en als dit nou dagelijks zo zou gaan, dan moesten we wat verzinnen. De IP blokkade voor de hele wereld behalve west-europa voorkomt al een hoop ellende.

Waar ik wel mee bezig ben is een oplossing die al eens is genoemd en dat is een template in de topicstart. Dat zou der dan zo uit moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oJUvDW0tERLimYreUX1WJssi/medium.png

Dit is een mockup, de invulling is straks per forum aan/uit te zetten en te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

B'vo zeef, vernieuwend en creatief initiatief. Ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Zeef : Mooi initiatief, alleen zou ik dan graag naast de "plaats topic" knop ook een zoek-knop wensen (desnoods openend in een ander tabblad).

Ik verwacht namelijk dat met behulp van een boel ingevulde templates je ook heel snel heel goede zoekresultaten kan tonen als je een nieuw ingevulde template door de search gooit. (er zal iets getweaked moeten worden zodat hij echt zoekt naar de antwoorden en niet alles vindt met een soortgelijk template, maar wat compleet anders is ingevuld, maar met een vooraf bekende template en een parser (of desnoods probeer je het met een regex) moet je volgens mij toch goed zoekbare gegevens kunnen produceren)

Maarja andersom heb ik ook wel eens gedacht dat het opzich wel mooi zou zijn als bij een onexit van het topictitle field er gelijk een ajax-call gedaan werd naar de search en dan bijv de 3 meest relevante ergens in beeld tonen.

Het enige nadeel aan templates is dat ik bang ben dat mensen het echt tot die templates gaan bepereken en dat de rest er dan per definitie uitgetrokken moet worden
Het meest ideale lijkt mij om een soort van new-topic wizard aan te kunnen bieden (optioneel) die de template vragen 1 voor 1 stelt en dan kan hij zoekresultaten tonen per vraag (en je kan de vragen varieren op basis van de vorige antwoorden) alleen dit lijkt mij een heel bouwwerk.

De echt onwillige mensen die blijf je toch houden (of je moet echt limitaties/verplichtingen instellen en een groot gedeelte van je nieuwe users verliezen) maar ik denk wel dat je de goedbedoelende nieuwe users meer tools kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
@Zeef, zou je dat bij dat forumdeel (DAA/LAA) niet als een pagina voor het daadwerkelijke tekstveld doen? Gewoon een paar tekstboxen die ze in kunnen vullen, met onderaan een waarschuwing dat als ze dat niet doen dat de kans bestaat dat ze niet goed geholpen worden en/of slotje.

Beetje zoals de data invullen bij een V&A advertentie :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Ik denk dat de meeste slechte topics gewoon van mensen zijn die een of meerdere simpele vragen hebben. Waarna ze naar de over het algemeen slimme Tweakers community gaan om antwoorden te krijgen. Ik denk dat de beste oplossing is om bij 'computers', 'IT Pro', 'games', 'beeld en geluid', 'tablets en telefoons' en 'general chat' gewoon een mapje te maken die 'vragen' heet. Iedereen die een vraag heeft post het daar in en als hij antwoord heeft gekregen, of als de vraag te slecht is, gaat het topic op slot. Dan zou het makkelijker zijn om andere vragen terug te vinden van mensen die hetzelfde probleem hadden en wordt de rest niet vervuild.

Verder vind ik een minimum aan karma wel een goed idee, zolang het benodigde aantal wel heel laag is. Dat zorgt ervoor dat niemand een account kan maken om alleen een topic te openen maar iedereen die wel iets gedaan heeft kan het makkelijk doen. Misschien een minimum van 200 ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door markdm op 16-05-2014 09:01 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Gomez12 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 01:05:
@Zeef : Mooi initiatief, alleen zou ik dan graag naast de "plaats topic" knop ook een zoek-knop wensen (desnoods openend in een ander tabblad).
We hebben wel eens een clippy (topic assistant) gehad als 1 april grap. Ik zou eens kunnen kijken of we daar iets mee kunnen. Maar dat mag geen te grote aanslag zijn op onze server capaciteit. :)
naaitsab schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:23:
@Zeef, zou je dat bij dat forumdeel (DAA/LAA) niet als een pagina voor het daadwerkelijke tekstveld doen? Gewoon een paar tekstboxen die ze in kunnen vullen, met onderaan een waarschuwing dat als ze dat niet doen dat de kans bestaat dat ze niet goed geholpen worden en/of slotje.

Beetje zoals de data invullen bij een V&A advertentie :)
Een mooi idee, maar te ingrijpende qua werk. Heb daar de devcapaciteit niet voor atm.
markdm schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:58:
Ik denk dat de meeste slechte topics gewoon van mensen zijn die een of meerdere simpele vragen hebben. Waarna ze naar de over het algemeen slimme Tweakers community gaan om antwoorden te krijgen. Ik denk dat de beste oplossing is om bij 'computers', 'IT Pro', 'games', 'beeld en geluid', 'tablets en telefoons' en 'general chat' gewoon een mapje te maken die 'vragen' heet. Iedereen die een vraag heeft post het daar in en als hij antwoord heeft gekregen, of als de vraag te slecht is, gaat het topic op slot. Dan zou het makkelijker zijn om andere vragen terug te vinden van mensen die hetzelfde probleem hadden en wordt de rest niet vervuild.
Dat proberen we in de FAQ al af te vangen. Maar mensen lezen ze niet.
Verder vind ik een minimum aan karma wel een goed idee, zolang het benodigde aantal wel heel laag is. Dat zorgt ervoor dat niemand een account kan maken om alleen een topic te openen maar iedereen die wel iets gedaan heeft kan het makkelijk doen. Misschien een minimum van 200 ofzo?
Een karma barrière tegen posten is onbespreekbaar. Iedereen moet ergens starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Zomaar een idee, kan er misschien beter worden gelinkt naar de bbg's ? Nieuwkomers weten die denk ik niet zo snel Te vinden.

Onder "let op" ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 16-05-2014 10:18 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Die worden op zo'n moment even goed gelezen als de FAQ. Soms kom je vragen tegen die in de BBG van die maand al staan, geconfigureerd en al.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:08
Ik vind 't geen goed idee. Zowel moreel als praktisch gezien.

Stemrecht heeft ook elke Nederlander, en dat ga je ook niet intrekken bij bepaalde mensen omdat ze niet capabel zouden zijn om een welgefundeerde mening te hebben. Dit soort maatregelen leidt tot het ontstaan van een elite subgroep, met allerlei gevolgen van dien. Mensen willen erbij horen, mensen vinden 't oneerlijk als ze er niet bij horen, en daarna krijg je de rebellen die er niet eens meer bij willen horen. Zo'n vaart zal 't niet lopen maar wat mij betreft moet je je niet in zo'n vaarwater begeven op een site als Tweakers die toch vrij open is.

Ook oplossingen van hogere straffen bij de verwachte verhoging in het aantal topic-kapingen lijkt me enkel averechts te werken voor Tweakers. Ja de kwaliteit van de topics zal gemiddeld omhoog gaan, maar dat is alleen maar omdat je de slechte topics feitelijk weggecensureerd hebt. De community zal minder groeien of misschien zelfs langzamerhand kleiner worden.

Moet je dat willen? Een grote tech site met een elitair gehalte waarbij je overduidelijk minder rechten hebt totdat je een soort van bewijs van goed gedrag hebt opgebouwd middels forum posts, nieuwsposts en een review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

zeef schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:31:
Waar ik wel mee bezig ben is een oplossing die al eens is genoemd en dat is een template in de topicstart. Dat zou der dan zo uit moeten zien:

[afbeelding]

Dit is een mockup, de invulling is straks per forum aan/uit te zetten en te wijzigen.
Dit lijkt mij een hele mooie oplossing. Is het dan de bedoeling dat dit er standaard komt te staan of dat dit dmv een knop ingevoegd kan worden? Ik denk dat het standaard wegzetten het beste zou zijn, anders wordt alsnog niet gebruikt/aan gehouden.

Het zou nog geregeld kunnen worden op basis van karma. Dat vanaf een bepaalde karma rating bovenstaande feature verborgen kan worden ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Het idee is om op forumniveau templates te kunnen inschieten, zodat als er een nieuw topic wordt aangemaakt in dat forum, het template er direct staat. Het laten toevoegen via een knop werkt averechts (die moet je maar net vinden).

Deze insteek kunnen we ook handig gebruiken op andere plekken op de site, zoals Stoute Bugs bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

zeef schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:47:
We hebben wel eens een clippy (topic assistant) gehad als 1 april grap. Ik zou eens kunnen kijken of we daar iets mee kunnen. Maar dat mag geen te grote aanslag zijn op onze server capaciteit. :)
Een alternatief hierop zou mogelijk het toevoegen van ratings voor topics (ala de frontpage). Zo kunnen forumbezoekers snel de relevante topics opsporen en de rotzooi links laten liggen.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Misha schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:03:
Het idee is om op forumniveau templates te kunnen inschieten, zodat als er een nieuw topic wordt aangemaakt in dat forum, het template er direct staat. Het laten toevoegen via een knop werkt averechts (die moet je maar net vinden).

Deze insteek kunnen we ook handig gebruiken op andere plekken op de site, zoals Stoute Bugs bijvoorbeeld
Jammer dat het op forumniveau is. Dat werkt goed voor DAA en SB inderdaad, maar er zijn zoveel topics waar je templates voor wilt hebben. Niet alleen in de tech fora, maar denk aan dit soort topics:

Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)
Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]

Ik begrijp dat het uitrollen als ook het onderhoud van zo'n feature per forum praktischer en minder werk is, maar per topic of per topicreeks zou flexibeler zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door PromWarMachine op 16-05-2014 11:16 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:47:
Een karma barrière tegen posten is onbespreekbaar. Iedereen moet ergens starten.
Een goed besluit in mijn ogen maar wat ik daar in tegen weer niet snap is dat iedereen een topic mag openen waar regels voor zijn maar je mag niet zomaar in de HK komen waar je lekker onzin mag uitkramen.

Ik heb zelf ook geen toegang tot de HK (nooit aangevraagd).

Je zou denken dat andersom logischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:30:
maar je mag niet zomaar in de HK komen waar je lekker onzin mag uitkramen.
[...]
Je zou denken dat andersom logischer is.
Juist niet. De HK is een extraatje waar we een screening doen, dat moet je "verdienen" (of beter gezegd, jezelf niet uitsluiten door domme dingen te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

gambieter schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:37:
[...]

Juist niet. De HK is een extraatje waar we een screening doen, dat moet je "verdienen" (of beter gezegd, jezelf niet uitsluiten door domme dingen te doen).
maar is het niet ironisch dat onzinpraat niet gewenst word in normale topics maar opeens wel mag in de huiskamer ,waarvoor goed postgedrag nodig is?

hoewel er nu wel een pingping topic rondgaat ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 23:48

matroosoft

Lone Christian

Waarom niet gewoon -1/0/+1/+2/+3 gebruiker moderaties zoals bij de userreviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TERW_DAN schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:18:
Dit.
Op het XDA forum heb je ook zo'n regel dat je pas in development-threads mag posten nadat je 10 posts hebt gemaakt...
Ik lurkte daar al maanden, omdat ik hum ROMs en kernels gebruikte.
Maar toen ik eens een bug wilde melden, kon dat dus niet... Moest ik eerst gaan zoeken naar threads waarin ik wel mocht posten, en waar ik dan ook nog eens een nuttige bijdrage kon leveren.
Niet echt wenselijke situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

WoBaDijk schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:15:
[...]

Een alternatief hierop zou mogelijk het toevoegen van ratings voor topics (ala de frontpage). Zo kunnen forumbezoekers snel de relevante topics opsporen en de rotzooi links laten liggen.
En je weet ook hoe goed dat op de frontpage werkt. Gefrustreerde TS'ers die binnen 3 maanden weken minuten geen reactie krijgen op hun net geopende helpdesk-topic, gaan gelijk via hun vriendjes met +3's en -1 strooien om hun reactie in de spotlight te krijgen.

Op de FP hebben we al genoeg last van stampvoetende kleuters die over hun moderatie zeuren, laten we dat probleem niet erger maken dan het is.

Ik ben het er wel mee eens dat de 'ruis' een probleem is in bepaalde forumgedeeltes (het aantal newb-topics met het niveau "hoe om sluit ik een weerstand aan" in EL is bijvoorbeeld ook behoorlijk) maar ik denk niet dat je daarvoor het karmasysteem moet gaan gebruiken. Dan krijg je inderdaad een leegloop van lurkers die af en toe ook een vraag willen stellen.

Je kan het eventueel wel doen, maar dan iedereen om te beginnen een dosis 'startkarma' geven zodat ze sowieso topics kunnen openen, en dat saldo af laten lopen als ze het verprutsen door domme topics te openen. Door waardevolle reacties te geven kun je het dan weer terug verdienen.

Een minimum hoeveelheid karma zou ik wel een goed idee vinden om te mogen reageren op de FP, dan raken we misschien eens van de wat meer kansloze reacties af...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:04
R____D schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:24:
Dan zouden mensen die liever lezen dan reageren (zoals ik) buitengesloten worden. En als je ergens anders geen hulp kan krijgen door bijvoorbeeld een heel specifieke vraag dan zou je hier ook niet terecht kunnen. Dat zou je als forum niet moeten willen.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
mrc4nl schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:40:
[...]

maar is het niet ironisch dat onzinpraat niet gewenst word in normale topics maar opeens wel mag in de huiskamer ,waarvoor goed postgedrag nodig is?

hoewel er nu wel een pingping topic rondgaat ;)
Het is wel ironisch maar ik denk dat als je onzinpraat niet in de huiskamer post de kans op trolls wel veel groter wordt , en ik denk dat het daarom zo gedaan is. PS. Ik heb jammer genoeg ook geen toegang tot de huiskamer dus eigenlijk kan ik er niet zo veel over zeggen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 22:43

macnerd

No Apples please :-)

Templates lijkt mij een aardig systeem, maar het zal niet in alle situaties voldoen. Is het niet een idee om een soort van buddy systeem in het leven te roepen?

Ik bedoel iets als dit:
Een niet-ervaren TS kan assistentie vragen aan 1 van de beschikbare buddies. Een niet-ervaren TS kan zowel nieuw zijn op T.net alswel al jarenlang member, een buddy is een tweaker die ervaren is met het starten van topics en zich hiervoor heeft aangemeld. De buddy helpt om een goede OP te maken, en dat komt de TS ten goede, maar ook de community en T.net als geheel.
Eventueel zou er karma kunnen worden toegekend voor buddies, om mensen te stimuleren om buddy te worden. Tevens zou iemand moeten aangeven voor welke kennisgebieden men buddy wil zijn.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dat lijkt me heel mooi in theorie, maar een draak in de parktijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb nog eens zitten denken over dat template idee. Het zou tof zijn als dit een nieuwe feature zou worden die door een topicstarter ingesteld kan worden. Bijvoorbeeld dmv van een [template]-tag. Dit typt de topicstarter/mede-auteur dan ergens in de openingspost (ivm overzicht is het wel handig om dit aan het begin of aan het eind van je openingspost te doen). De tag kan maar 1 maal gebruikt worden. Bij het posten zal er dan ook naar gescand moeten worden en een foutmelding geven wanneer de tag meerdere keer voorkomt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ook dat is een mooi idee, maar maakt de zaak weer overingewikkeld. Het gaat er juist om dat de TS aan bepaalde maatstaven voldoet. Die kunnen we straks per forum instellen en het grote voordeel is dat een ouwen GoTtert die al lang weet hoe het moet alleen maar ctrl + a en dan delete hoeft te doen om zelf een TS te maken. Iemand die het nog niet weet kan de vooringevulde vragen gebruiken om een goede TS te maken.

Deze oplossing is eenvoudig te ontwikkelen, jaagt in principe niemand weg (want als je op nieuw topic drukt komt er ook een nieuw topic in plaats van 100 vragen), is eenvoudig in het gebruik, ook voor regulars en is overal inzetbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeef schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:31:
Templates kunnen mooi uitwerken, maar het probleem is wel, dat het ook makkelijk leeg te halen is en ik denk, zeker voor beginnende gebruikers, dat die dat het eerste gaan doen, omdat zij niet weten dat het ons juist helpt! Het is echter wel een mooie stap, maar of het in de praktijk gaat helpen, ik hou mijn hart vast! Sorry dat ik het zeg, maar de oorzaak ligt hier ook in het feit dat T.net / GoT zich er ook op richt om het publiek te verbreden. Enerzijds leuk en logisch, maar dit is een van de uitwerkingen ervan. Ik hoop dat T.net crew dat ook inziet.
macnerd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:10:
Templates lijkt mij een aardig systeem, maar het zal niet in alle situaties voldoen. Is het niet een idee om een soort van buddy systeem in het leven te roepen?

Ik bedoel iets als dit:
Een niet-ervaren TS kan assistentie vragen aan 1 van de beschikbare buddies. Een niet-ervaren TS kan zowel nieuw zijn op T.net alswel al jarenlang member, een buddy is een tweaker die ervaren is met het starten van topics en zich hiervoor heeft aangemeld. De buddy helpt om een goede OP te maken, en dat komt de TS ten goede, maar ook de community en T.net als geheel.
Eventueel zou er karma kunnen worden toegekend voor buddies, om mensen te stimuleren om buddy te worden. Tevens zou iemand moeten aangeven voor welke kennisgebieden men buddy wil zijn.
Mooi idee op zich, maar hoe wil je dan een buddy bepalen? :) En hoe wil je dat vervolgens 'koppelen'? :)

[ Voor 82% gewijzigd door CH4OS op 26-05-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CptChaos schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:48:
[...]
Templates kunnen mooi uitwerken, maar het probleem is wel, dat het ook makkelijk leeg te halen is en ik denk, zeker voor beginnende gebruikers, dat die dat het eerste gaan doen, omdat zij niet weten dat het ons juist helpt! Het is echter wel een mooie stap, maar of het in de praktijk gaat helpen, ik hou mijn hart vast! Sorry dat ik het zeg, maar de oorzaak ligt hier ook in het feit dat T.net / GoT zich er ook op richt om het publiek te verbreden. Enerzijds leuk en logisch, maar dit is een van de uitwerkingen ervan. Ik hoop dat T.net crew dat ook inziet.
We richten ons bij de verbreding niet op het forum. De enige plek waar we dat doen is de frontpage en met name de pricewatch. Ik zie geen gigantische aanwas van accounts of slotjes op het forum. Laten we wel wezen, de 'wat moet ik kopen' topicstarts waren er vanaf het begin in de aankoopadviesfora. Dat was ook de reden om ze te maken, om de techfora te verlossen van die topics/posts.

We gaan het gewoon zo proberen (als er devtijd is geregeld :P) dit is de minst ingewikkelde manier. Laten we net vergeten wat we zijn, een forum voor ontspanning. Geen dichtgereguleeirde samenleving met veel wetten en regels. We proberen het leefbaar te houden, maar ook leuk. :)

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 26-05-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Wordt er nog gemod in DAA? Er zitten weer topics tussen... TR's zijn aangemaakt, maar die zijn allemaal nog rood.
Pagina: 1