• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 21:56
maukoo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:48:
[...]

Geen idee. Welke screentime haal je onder kitkat? Mijn g3 is geroot en ik heb een custom rom (novastock5.6) en een custom kernel (xceed bld4) draaien. Deze kernel heeft zeer weinig opties. Alleen een paar governors en cpu en gpu overclock. Het is de bedoeling van de maker om een foolproof kernel te maken en dat is gelukt. Gewoon installeren dus en alleen de cpu terugclocken naar 2.4ghz. Toestel loopt super soepel. En met een screentime van ongeveer 5 uur onder lollipop dus. Met het toestel helemaal stock haalde ik onder lollipop als ik geluk had 3.5 uur. Probeer het maar eens.

Ik heb het dan over bovengemiddeld gebruik zo'n 10 a 12 uur. Als je het toestel alleen voor een paar whatsapps en wat internet en mail gebruikt gaat hij makkelijk 24 uur mee.
On screen time weet ik niet, maar met lollipop ging me batterij 11 a 12 uur mee ofzo en nu 15 a 16 uur op 1 accu lading scheelt best denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Joo, vraagje. Mijn LG G3 is nu lekker blijven hangen in bootloop. Geweldig, op internet gevonden dat dit blijkbaar een probleem is met lollipop en G3's. Vandaag nieuwe batterij gekocht, werkt niet, schijnt dat ik een niet-LG batterij moet hebben. Dus die heb ik nu besteld, komt pas begin volgende week binnen. Zijn er nog andere ideeën die ik ondertussen kan proberen? :)

Ter info:
x Factory reset / Hard reset werkt niet
x Safe modus blabla werkt niet
x Andere (LG) batterij werkt niet
x Simkaart / SD kaart eruit werkt niet
x Alles is kut

Zijn er nog meer mensen met dit geweldig LG-probleem? Heb ook gelezen dat ze ergens eerst in winkels gewoon LG telefoons weggaven met mensen met dit probleem ofzo hahah. Gewoon CRAP.

Gegroet

Edit Oh, en btw niet geroot ofzoiets dergelijk. En LG D855.

[ Voor 4% gewijzigd door Villains op 11-12-2015 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Opnieuw flashen, lijkt me toch? Werkt een jig ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
Sorrrryyyy, ik heb er geen drol verstand van.

Betekent dat dat ik dit moet doen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2785089 ?
Die vond ik ook al ergens, maar zag er niet heel aantrekkelijk uit. Vooral als ik naar de reacties kijk haha.

Wel bedankt voor de reactie trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door Villains op 11-12-2015 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:13
dutchnltweaker schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:39:
[...]

On screen time weet ik niet, maar met lollipop ging me batterij 11 a 12 uur mee ofzo en nu 15 a 16 uur op 1 accu lading scheelt best denk ik zo.
Oke jammer. Je kunt dit zien bij instellingen>tabje algemeen>batterij>batterijgebruik en dan op scherm klikken. Kijk even als je batterij rond de 10 a 15 procent is vanaf een volle lading wat je schermtijd dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Villains schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 01:39:
Sorrrryyyy, ik heb er geen drol verstand van.

Betekent dat dat ik dit moet doen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2785089 ?
Die vond ik ook al ergens, maar zag er niet heel aantrekkelijk uit. Vooral als ik naar de reacties kijk haha.

Wel bedankt voor de reactie trouwens
Ah, als je er niets van snapt is dat voor jou wellicht een goed teken. Even uit mijn hoofd (zoek de exacte stappen even op).

1. Download even een originele stock rom. 2. Dan odin downloaden
3. Naar download mode gaan (speciale toetsencombinatie die ik even vergeten ben)
4. In odin je gedownloade rom op je telefoon zetten (map selecteren en dan geloof ik op AP drukken)
5. Wachten en je telefoon heeft een nieuwe rom (Wel al je gegevens weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Sheva schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:35:
[...]

Ah, als je er niets van snapt is dat voor jou wellicht een goed teken. Even uit mijn hoofd (zoek de exacte stappen even op).

1. Download even een originele stock rom. 2. Dan odin downloaden
3. Naar download mode gaan (speciale toetsencombinatie die ik even vergeten ben)
4. In odin je gedownloade rom op je telefoon zetten (map selecteren en dan geloof ik op AP drukken)
5. Wachten en je telefoon heeft een nieuwe rom (Wel al je gegevens weg).
Deze stappenplan is voor een samsung. Voor een lg is het anders zoals bij bovenstaande xda link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
Bedankt voor de reacties! Wou het net gaan proberen, maar ik krijg mijn telefoon amper aan, kan m dus ook niet in download mode krijgen oid. Hij is echt helemaal vertiefd dus. Zijn er nog andere problemen die het eventueel veroorzaakt kunnen hebben? Voor de duidelijkheid: wanneer ik mijn telefoon zonder batterij inplug aan de charger, laat ie af en toe voor enkele secondes het scherm zien dat er geen accu in zit, vervolgens valt ie uit. Vanmiddag een andere niet LG batterij geprobeerd. Deed t mss voor een minuutje weer, toen viel ie ook uit, same shit all over again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Villains schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 01:23:
Joo, vraagje. Mijn LG G3 is nu lekker blijven hangen in bootloop. Geweldig, op internet gevonden dat dit blijkbaar een probleem is met lollipop en G3's. Vandaag nieuwe batterij gekocht, werkt niet, schijnt dat ik een niet-LG batterij moet hebben. Dus die heb ik nu besteld, komt pas begin volgende week binnen. Zijn er nog andere ideeën die ik ondertussen kan proberen? :)

Ter info:
x Factory reset / Hard reset werkt niet
x Safe modus blabla werkt niet
x Andere (LG) batterij werkt niet
x Simkaart / SD kaart eruit werkt niet
x Alles is kut

Zijn er nog meer mensen met dit geweldig LG-probleem? Heb ook gelezen dat ze ergens eerst in winkels gewoon LG telefoons weggaven met mensen met dit probleem ofzo hahah. Gewoon CRAP.

Gegroet

Edit Oh, en btw niet geroot ofzoiets dergelijk. En LG D855.
Komt overeen met mijn probleem. Ik heb een nieuwe gekregen van de winkel na paar keer opgestuurd te zijn geweest. Problemen zijn helemaal opgelost.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Villains
jules schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:18:
[...]

Komt overeen met mijn probleem. Ik heb een nieuwe gekregen van de winkel na paar keer opgestuurd te zijn geweest. Problemen zijn helemaal opgelost.
Ja, ik heb m naar de meneer de reparateur gebracht. Blijkt dat het moederbord naar de knoppen is. Verders is de telefoon al meer dan een jaar oud, dus ik vrees dat ik dat ook kan vergeten. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vandaag is er een update voor de lg g3 uitgekomen van 25mb, V21c
weet zelf nog niet echt wat het inhoud.

Bron: http://forum.xda-develope...scussions-t3216143/page28

http://forum.xda-develope...e-released-t3271176/page9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:12
Meer mensen die 'last' hebben van een gps die er best een stukje naast zit? Soms zie ik in Strava dat mijn route gewoon echt perfect over de paden/wegen loopt die ik gelopen heb, maar regelmatig zit ie ook een behoorlijk stuk ernaast en is de lijn nogal kartelig ipv vloeiend. GPS staat high accurary, met alleen GPS lijkt het over het geheel wat beter te gaan, maar in de bossen (waar het signaal logischerwijs minder is) lukt het vaak weer niet goed met enkel de GPS van het apparaat te gebruiken.

Vind het vreemd dat t soms aardig perfect gaat, maar dan de volgende keer weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Jongens! De Marshmallow 6.0 update is op dit moment aan het uitrollen in Polen. Hieronder de link naar XDA met een tutorial en de benodigde files:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3282012

Zelf wacht ik nog even op een stock bumped zip. Robalm is er al mee bezig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=64556669

[ Voor 24% gewijzigd door maukoo op 30-12-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
maukoo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:40:
Jongens! De Marshmallow 6.0 update is op dit moment aan het uitrollen in Polen. Hieronder de link naar XDA met een tutorial en de benodigde files:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3282012

Zelf wacht ik nog even op een stock bumped zip. Robalm is er al mee bezig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=64556669
Hopen dat LG hem snel in NL uitrolt. Ik ben wel benieuwd naar hoe hij gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Jack O10 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:05:
[...]

Hopen dat LG hem snel in NL uitrolt. Ik ben wel benieuwd naar hoe hij gaat draaien.
Je kunt gewoon onderstaande flashen met flashtool. Draait nu net bij mij en ik moet zeggen: fijn!

http://csmgdl.lgmobile.com/dn/downlo...0B_00_1217.kdz

edit: verkeerde/incomplete link, dit is de juiste:

http://csmgdl.lgmobile.co...452PI/D85530B_00_1217.kdz

[ Voor 17% gewijzigd door Palthe op 16-01-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Draait hier ook fijn, flash via TWRP met root.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat die update naar Nederland komt?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik lees nu bij verschillende sites dat de uitrol in polen toch nog niet is begonnen. Even afwachten nog dus, of de methode hierboven omschreven gebruiken.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Razer
@r!k schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:17:
Ik lees nu bij verschillende sites dat de uitrol in polen toch nog niet is begonnen. Even afwachten nog dus, of de methode hierboven omschreven gebruiken.
Dat zijn oude berichten :)

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik krijg via Google niet het antwoord op de volgende vraag: Kan ik met mijn nederlandse G3 de update installeren terwijl ik op Curaçao ben? Anders moet ik nu nog snel ff flashen.

• Razer
mariconjo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:16:
Ik krijg via Google niet het antwoord op de volgende vraag: Kan ik met mijn nederlandse G3 de update installeren terwijl ik op Curaçao ben? Anders moet ik nu nog snel ff flashen.
Ja handmatig KDZ downloaden en met Flashtool installeren.

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:48
Craaaaaaaaap mijn Samsung SD kaart crasht zojuist voor de 2e keer in een half jaar tijd... :(

Sinds Mei een G3 D855 (nieuw via Telfort, android 5.0), meteen een Samsung 32gb EVO micro SD er in. Deze crasht in Oktober, meteen vervangen door een nieuwe door de verkoper.

Nu open ik net de gallerij van whatsapp, nu stonden daar veel files in die hij niet kon terugvinden, telefoon schiet in de stress en wederom 'SD Card Unmounted'. Kaart er uit en opnieuw opstarten helpt ook niet, telefoon herkent de kaart niet meer.

Op de PC in de SD card lezer (kaart wel gelockt) werkt ook niet, wil perse format doen. Als ik op annuleren druk geeft hij aan 'J:// is niet toegangkelijk' -> geen herkenbaar bestandsysteem / ... niet is beschadigd

Gelukkig deze week net de vakantiefoto's gesaved, maar baal hier wel enorm van...

Google brengt me hierrrrr, bleek om 'fake' SD kaarten te gaan, maar lijkt me in dit geval sterk? (betrouwbare verkoper in pricewatch)

Iemand die de oplossing weet? Lijkt me in de telefoon te zitten, schiet in de stress als hij files wil vinden maar het pad niet weet, waarna de SD kaart corrupted raakt / uitgeworpen wordt...

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Isaja schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:02:
Craaaaaaaaap mijn Samsung SD kaart crasht zojuist voor de 2e keer in een half jaar tijd... :(

Sinds Mei een G3 D855 (nieuw via Telfort, android 5.0), meteen een Samsung 32gb EVO micro SD er in. Deze crasht in Oktober, meteen vervangen door een nieuwe door de verkoper.

Nu open ik net de gallerij van whatsapp, nu stonden daar veel files in die hij niet kon terugvinden, telefoon schiet in de stress en wederom 'SD Card Unmounted'. Kaart er uit en opnieuw opstarten helpt ook niet, telefoon herkent de kaart niet meer.

Op de PC in de SD card lezer (kaart wel gelockt) werkt ook niet, wil perse format doen. Als ik op annuleren druk geeft hij aan 'J:// is niet toegangkelijk' -> geen herkenbaar bestandsysteem / ... niet is beschadigd

Gelukkig deze week net de vakantiefoto's gesaved, maar baal hier wel enorm van...

Google brengt me hierrrrr, bleek om 'fake' SD kaarten te gaan, maar lijkt me in dit geval sterk? (betrouwbare verkoper in pricewatch)

Iemand die de oplossing weet? Lijkt me in de telefoon te zitten, schiet in de stress als hij files wil vinden maar het pad niet weet, waarna de SD kaart corrupted raakt / uitgeworpen wordt...
Ligt denk ik niet aan de telefoon, maar aan goedkope meuk van Samsung / gewoon heel veel pech / extreem veel gebruik van je SD kaart en daardoor slijtage

Je kan wel proberen om de data op je SD kaartje te redden, de foto's kun je het beste terughalen met http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec. Dit werkt echter alleen als hij nog wel uberhaupt je SD kaartje herkent, maar dat lijkt wel zo te zijn.

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
Erg vervelend als je kaartje hapert en alles foetsie is.
Onlangs had ik een kaartje geformatteerd, en kwam er achter dat ik niet alles had gebackupt naar de pc.
Na de format, heb ik de gratis tool "recuva" over het kaartje laten draaien. Alles weer terug. Zelf foto's en muziek die ik eerder al eens heb verwijderd.
Hopelijk wordt het voor jouw nu toch nog een goed eindejaar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat is de nieuwste versie? Ik heb vandaag net een update gedaan naar V20t-EUR-XX. Maar krijg direct een nieuwe update gepushed van ruim 200MB. Zit nu toevallig in Oostenrijk. Zou dat wellicht de Poolse zijn? Kan vooraf niet zien welke versie het is. Hij meldt verder een "Google patch".

Google Photos gebruiken voor backup van je foto's. Heb je er nauwelijks omkijken naar, behalve dan tijdens je vakanties regelmatig even een wifi hotspot zoeken om je foto's te backuppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
jules schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:11:
Wat is de nieuwste versie? Ik heb vandaag net een update gedaan naar V20t-EUR-XX. Maar krijg direct een nieuwe update gepushed van ruim 200MB. Zit nu toevallig in Oostenrijk. Zou dat wellicht de Poolse zijn? Kan vooraf niet zien welke versie het is. Hij meldt verder een "Google patch".
Ik heb zelf V21a-EUR-XX
Volgens mij is Google Patch deze versie. Deze zorgt ervoor dat de telefoon niet meer vatbaar is voor de Stagefright.

[ Voor 82% gewijzigd door WALUIGI96 op 03-01-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 21:14

Samueldw

ISO 516

De laatste officiële versie voor mijn Nederlandse toestel is ook de v21A. Daarna is voor andere toestellen al de v21C en de v30B uitgebracht. De v30B is Marshmallow.

Ik heb een bumped versie van de v30B draaien, en het bevalt me eigen goed. Misschien wel beter dan verwacht. Battery life is prima, en de pin-invoer blijft eindelijk in het midden staan als je de DPI aanpast. Daarnaast draait alles best wel soepel, al is dat natuurlijk een persoonlijke mening.

Wat ik jammer vind is dat het quick settings menu nog altijd dezelfde is. Terwijl AOSP al een tijdje zo'n mooi nieuw menu heeft.

Now on tap werkt nog niet. 'Ok google' werkt nu wel vanuit alle vensters, dus dat is een vooruitgang.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:48
Willaaam schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:57:
[...]

Ligt denk ik niet aan de telefoon, maar aan goedkope meuk van Samsung / gewoon heel veel pech / extreem veel gebruik van je SD kaart en daardoor slijtage

Je kan wel proberen om de data op je SD kaartje te redden, de foto's kun je het beste terughalen met http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec. Dit werkt echter alleen als hij nog wel uberhaupt je SD kaartje herkent, maar dat lijkt wel zo te zijn.
Heb de afgelopen weken torrents gedownload met de telefoon en daarna op de SD gezet, maar dat zal in totaal max 20GB geweest zijn. Afijn, de samsung kaarten ben ik inderdaad klaar mee. Inmiddels ook LG gecontact, kijken wat zij ervan zeggen. Thanks voor de tip ook, ga ermee aan de slag, kijken wat we kunnen recoveren
Aloysxda schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:45:
Erg vervelend als je kaartje hapert en alles foetsie is.
Onlangs had ik een kaartje geformatteerd, en kwam er achter dat ik niet alles had gebackupt naar de pc.
Na de format, heb ik de gratis tool "recuva" over het kaartje laten draaien. Alles weer terug. Zelf foto's en muziek die ik eerder al eens heb verwijderd.
Hopelijk wordt het voor jouw nu toch nog een goed eindejaar.......
Niks aan te doen, zal inderdaad Recuva ook checken, gaat goedkomen thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

WALUIGI96 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:55:
[...]

Ik heb zelf V21a-EUR-XX
Volgens mij is Google Patch deze versie. Deze zorgt ervoor dat de telefoon niet meer vatbaar is voor de Stagefright.
Het is blijkbaar ook de V21a. Nu maar wachten op die V30b dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Inderdaad, ik kijk er erg naar uit. Voor zover ik kan zien, krijgt deze ook het uiterlijk van de LG G4 mee, en misschien ook wat van die nieuwe functionaliteiten.
(foto's maken in Raw bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
WALUIGI96 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:50:
Inderdaad, ik kijk er erg naar uit. Voor zover ik kan zien, krijgt deze ook het uiterlijk van de LG G4 mee, en misschien ook wat van die nieuwe functionaliteiten.
(foto's maken in Raw bijv.)
Zover ik kan zien op mijn 30c MM rom zit er alles op wat de G4 ook heeft behalve dus de manual camera functies en raw. Wel een slordig foutje van LG... In het smart notice centrum zit wel een tutorial voor de handmatige camera. Zal er eens een screenshot van maken of plaatje zoeken.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ru8jrk.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door maukoo op 05-01-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:26
Na Marshmallow via kdz op mijn G3 (softwareversie V 30b-EUR-XX) wil ik graag terug naar lollipop.
Dit met de LGUP tool.Heeft hier iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
andremichel schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:58:
Na Marshmallow via kdz op mijn G3 (softwareversie V 30b-EUR-XX) wil ik graag terug naar lollipop.
Dit met de LGUP tool.Heeft hier iemand al ervaring mee?
Wat is de reden dat je eigenlijk terug wilt?
en ja ik heb al eerder gedowngrade dus heb wel wat ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-01-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:12:
[...]

Wat is de reden dat je eigenlijk terug wilt?
en ja ik heb al eerder gedowngrade dus heb wel wat ervaring.
Omdat ik vermoed dat de OTA er enigzins anders zal uitzien en ook gewoon omdat het kan.
Dus ik kan gewoon in LGUP de laatste lollipop kdz flashen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
andremichel schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:56:
[...]

Omdat ik vermoed dat de OTA er enigzins anders zal uitzien en ook gewoon omdat het kan.
Dus ik kan gewoon in LGUP de laatste lollipop kdz flashen? :)
De OTA gaat er precies hetzelfde uitzien :)
Misschien wordt dat softwareversie 30C/D met wat nieuwere security patches en nog wat kleine bugs squashed maar verder zal die voor 99,99999% identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Razer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Misschien wordt dat softwareversie 30C/D met wat nieuwere security patches en nog wat kleine bugs squashed maar verder zal die voor 99,99999% identiek zijn.
Dat zal wel zo zijn ja. Maar voorlopig valt Marshmallow mij wat tegen. Mijn toestel herkent geen LG tool meer, ook de sdcard ziet hij niet. Ik zou kunnen rooten maar ik ben daar geen voorstander meer van.
Mijn vorige 4 toestellen heb ik allemaal geroot en soms 4x per dag een andere rom geflasht. Uiteindelijk was de beste rom de rom die op het toestel mee geleverd was.

Marshmallow is nog pril op de LG G3, vandaar dat ik weinig reviews vind.
Ik verwacht nieuwe tools voor Marshmallow en dan zal het wel lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Razer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Dat zal wel zo zijn ja. Maar voorlopig valt Marshmallow mij wat tegen. Mijn toestel herkent geen LG tool meer, ook de sdcard ziet hij niet. Ik zou kunnen rooten maar ik ben daar geen voorstander meer van.
Mijn vorige 4 toestellen heb ik allemaal geroot en soms 4x per dag een andere rom geflasht. Uiteindelijk was de beste rom de rom die op het toestel mee geleverd was.

Marshmallow is nog pril op de LG G3, vandaar dat ik weinig reviews vind.
Ik verwacht nieuwe tools voor Marshmallow en dan zal het wel lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Die CODEFIRE.MSI deed het met de LGFlashTool tot 84% en blauw scherm met nr.2
op mijn g3. En dan.... FAILED ! Hij gaat nog in download mode, en in recovery.
Daar dan terug naar fabrieks instellingen, hij begint , en dan blauw scherm !
De pc herkent hem niet meer.
Maandag binnen doen bij MM. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:12
Zo te lezen krijgt de G3 nu in de US ook al android 6.0, hopelijk kunnen wij der ook snel van gaan genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
onnaj schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:51:
Zo te lezen krijgt de G3 nu in de US ook al android 6.0, hopelijk kunnen wij der ook snel van gaan genieten!
Ik hoop het ook! Op Youtube zie ik al een aantal reviews. Bizar dat bij Verizon 6.0 op de G3 eerder uitrolt dan op de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ooit een LG G3 maar ik vond het zo irritant dat het scherp elke keer raar deed met scherpstellen. Een soort ghost effect bij tekst, ik werd er gek van. Is dat nog steeds zo? Heb nu een Moto G3 en misschien is de G3 toch een optie mits dit irritatiepuntje is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:56:
ik had ooit een LG G3 maar ik vond het zo irritant dat het scherp elke keer raar deed met scherpstellen. Een soort ghost effect bij tekst, ik werd er gek van. Is dat nog steeds zo? Heb nu een Moto G3 en misschien is de G3 toch een optie mits dit irritatiepuntje is opgelost?
Had je dan niet een hardwarefout? Het probleem wat je omschrijft herken ik totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriend van mij had ook de G3, hetzelfde effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:48:
Vriend van mij had ook de G3, hetzelfde effect...
LG G3 Sharpening is wel veel over te vinden, als je geroot was kon je het fixen. Custom kernels hadden het ook vaak fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Misschien stomme vraag maar waarom kan ik op me lg g3 niet zien dat ik op H+ zit alleen maar H inplaats, dit was op de Samsung die ik had niet zo daar kreeg wel de H+ icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 16:05
http://forum.xda-develope...aks-hub-ota-v30b-t3304556

Voor de Fulmics versie van Marshmallow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik zit er aan te denken om deze erop te gooien want mijn G3 reboot om de haverklap. Maar het zal toch ook niet heeeel lang meer duren voor de officiële MM komt. Twijfel, twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Vandaag mijn LG G3 binnen, ondanks dat de G5 al bijna uit is vond ik de deal voor de G3 zo goed dat ik ervoor ging.

Geweldige toestel, het is alleen even wennen omdat het mijn eerste non-stock Android telefoon is.

Alles werkt momenteel prima, echter heb ik wel 1 irritatie puntje dat je tijdens afspelen een duidelijk gesis hoort (net als bij een vinylplaat).

Nou heeft mijn partner ook een G3 met precies hetzelfde probleem, momenteel al 2 koptelefoons en 2 soorten oordopjes geprobeerd en je hoort dat gewoon, op mijn mp3 speler, Moto E 2nd, laptop en zelfs PS Vita hoor je het ook maar extreem zacht (als muziek gepauzeerd is is het haast onhoorbaar) maar bij de G3 hoor je het overduidelijk ook tijdens afspelen van de wat stillere liedjes.

Is dat een G3 euvel en is het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:36
Mizgala28 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:54:
Vandaag mijn LG G3 binnen, ondanks dat de G5 al bijna uit is vond ik de deal voor de G3 zo goed dat ik ervoor ging.

Geweldige toestel, het is alleen even wennen omdat het mijn eerste non-stock Android telefoon is.

Alles werkt momenteel prima, echter heb ik wel 1 irritatie puntje dat je tijdens afspelen een duidelijk gesis hoort (net als bij een vinylplaat).

Nou heeft mijn partner ook een G3 met precies hetzelfde probleem, momenteel al 2 koptelefoons en 2 soorten oordopjes geprobeerd en je hoort dat gewoon, op mijn mp3 speler, Moto E 2nd, laptop en zelfs PS Vita hoor je het ook maar extreem zacht (als muziek gepauzeerd is is het haast onhoorbaar) maar bij de G3 hoor je het overduidelijk ook tijdens afspelen van de wat stillere liedjes.

Ik heb het zelfde probleem. Er is weinig aan te doen vrees ik. Het enige dat gedeeltelijk helpt is voor je luistert, even te bellen naar een ander nummer, er moet opgenomen worden en pas dan is er een verbetering. Bij het opnieuw opstarten moet de zelfde procedure doorlopen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb net de nieuwe Fulmics geïnstalleerd, maar mijn netwerkverbinding met Vodafone valt steeds helemaal weg, geen enkele verbinding meer. Soms is hij er een paar minuten, daarna niet meer.

Herkent iemand dit? Met 2.7 had ik nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mizgala28 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:54:

Heb de Philips Fidealia S2 inears al langer dan ik de telefoon heb en ik herken mij hier helemaal niet in eigenlijk. Probeer eens ES File Explorer en speel daarmee een mp3 af. Heb je het dan nog? Download de LG tool en kijk even of je een update hebt die mogelijk het probleem oplost. Zelf zit ik op v21a.

Even tussendoor... volumeregelaar op de koptelefoons/oordopjes? Die kunnen bij "goedkopere" oordoppen/koptelefoons nogal ruis veroorzaken.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 06-02-2016 21:29 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Tja, bijgeleverde oordopjes hadden geen geruis, maar mijn sennheiser oordopjes en beide presonus en audiotechnika hadden dat wel.

Ik draai de nieuwste update, Factory reset hielp ook niet maar wel die beltip van BigBangVampa.

Trouwens, het maakt niet uit welke app ik ook gebruikte het kwam voor in Muziek app, Play Music, ES File Explorer, TuneIn, normale FM radio en YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mizgala28 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:00:
Tja, bijgeleverde oordopjes hadden geen geruis, maar mijn sennheiser oordopjes en beide presonus en audiotechnika hadden dat wel.

Ik draai de nieuwste update, Factory reset hielp ook niet maar wel die beltip van BigBangVampa.

Trouwens, het maakt niet uit welke app ik ook gebruikte het kwam voor in Muziek app, Play Music, ES File Explorer, TuneIn, normale FM radio en YouTube.
Zijn ze onder of boven de 32 Ohm, je koptelefoons/inears? Als ze flink lager zijn, wellicht een koppelstukje er tussen die de weerstand omhoog gooit.

Ik heb even gezocht voor je en hier mogelijk een oplossing:

http://forum.xda-develope...?p=64931299&postcount=192

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 06-02-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
De AudioTechnika en de Presonus zijn precies 32ohm.

Bedankt voor de link maar dat is voorlopig geen oplossing voor mij, ik vind root en custom ROM voorlopig onnodig.

Echter zoals ik al net zei werkt de beltip wel, en mocht ik ooit wel een custom ROM installeren dan komt die link wel van pas, dus alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
mrwolf schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:14:
Ik heb net de nieuwe Fulmics geïnstalleerd, maar mijn netwerkverbinding met Vodafone valt steeds helemaal weg, geen enkele verbinding meer. Soms is hij er een paar minuten, daarna niet meer.

Geen last van op T-mobile.

Heb je dirtyflash gedaan of een full wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
dannzyx schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Geen last van op T-mobile.

Heb je dirtyflash gedaan of een full wipe?
In eerste instantie een dirtyflash, dat was misschien niet zo slim. Daarna full wipe, verschillende modem-versies geflasht, maar het blijft bestaan.

Er lijkt een verband met wifi-connecties; buitenshuis heb ik nergens last van, maar zodra ik thuis of op mijn werk binnen wifi-bereik ben valt het netwerksignaal steeds uit. Ik heb nu (op het werk) het opgeslagen wifi-netwerk weggegooid, en opnieuw toegevoegd. Dit lijkt te helpen, al kom ik niet boven 1 streep je uit, en dan vaak nog HSPDA of heel soms 3G, terwijl hier normaal gesproken een fatsoenlijke 4G-dekking is.

Vanavond thuis ook maar eens proberen de wifi-verbinding weg te gooien, al zou dan het probleem bij een full wipe niet gespeeld hebben. Het is een raar issue....

Edit: als ik nu switch naar vliegtuigmodus, en dan weer alles aan, gaat het ook mis. Geen mobiel netwerk, alleen als ik de wifi weggooi en weer opnieuw toevoeg :(

[ Voor 8% gewijzigd door mrwolf op 08-02-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
mrwolf schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:29:
[...]

In eerste instantie een dirtyflash, dat was misschien niet zo slim. Daarna full wipe, verschillende modem-versies geflasht, maar het blijft bestaan.

Er lijkt een verband met wifi-connecties; buitenshuis heb ik nergens last van, maar zodra ik thuis of op mijn werk binnen wifi-bereik ben valt het netwerksignaal steeds uit. Ik heb nu (op het werk) het opgeslagen wifi-netwerk weggegooid, en opnieuw toegevoegd. Dit lijkt te helpen, al kom ik niet boven 1 streep je uit, en dan vaak nog HSPDA of heel soms 3G, terwijl hier normaal gesproken een fatsoenlijke 4G-dekking is.

Vanavond thuis ook maar eens proberen de wifi-verbinding weg te gooien, al zou dan het probleem bij een full wipe niet gespeeld hebben. Het is een raar issue....

Edit: als ik nu switch naar vliegtuigmodus, en dan weer alles aan, gaat het ook mis. Geen mobiel netwerk, alleen als ik de wifi weggooi en weer opnieuw toevoeg :(
Heb je de 5Ghz fix al geprobeerd uit de Fulmics hub? Zou er niks mee te maken moeten hebben maar je weet het nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
dannzyx schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:28:
[...]

Heb je de 5Ghz fix al geprobeerd uit de Fulmics hub? Zou er niks mee te maken moeten hebben maar je weet het nooit!
Yep, allerlei fixes geprobeerd, ook die.

Ik draai nu Fulmics 3.1 met
baseband MPSS.DI2.0.1.c1.13.2-00002-M8974AAAAANPZM-1.
Kernel is 3.4.0-perf-g65b18a7
Build nummer MRA58K

[ Voor 19% gewijzigd door mrwolf op 08-02-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Laatst online: 22-05 10:31
mrwolf schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:14:

Handmatig zoeken naar je netwerk via menu->dataverbinding ->mobiele netwerken-> mobiele providers-> netwerken zoeken.
Het kan even duren maar als het goed is zie je er ook een vodafone netwerk bij staan met LTE in de omschrijving. Hier moet je dan verbinding mee maken.
Het heeft te maken met het feit dat er nog geen MM modem is voor de LG G3.
Ben je verder tevreden over de Fullmics Rom? Ik gebruik zelf een *bumped* stock versie MM waar ik alle rommel/bloatware van verwijderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Zmokkie schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:45:
[...]

Handmatig zoeken naar je netwerk via menu->dataverbinding ->mobiele netwerken-> mobiele providers-> netwerken zoeken.
Het kan even duren maar als het goed is zie je er ook een vodafone netwerk bij staan met LTE in de omschrijving. Hier moet je dan verbinding mee maken.
Het heeft te maken met het feit dat er nog geen MM modem is voor de LG G3.
Ben je verder tevreden over de Fullmics Rom? Ik gebruik zelf een *bumped* stock versie MM waar ik alle rommel/bloatware van verwijderd heb.
Dat had ik al een paar keer gedaan helaas. Het irritante is ook dat het niet zo is dat ik helemaal geen netwerksignaal heb, maar dat het steeds wegvalt. Als hij verbinding kan maken is het prima, maar het signaal valt gewoon uit. Ik denk dat ik ook Vodafone maar eens ga bellen, misschien toch iets met het netwerk, al vind ik het wel verdacht dat dat samenvalt met een ROM upgrade.

Fulmics bevalt prima overigens, al heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal qua ROMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
Mizgala28 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:00:

Ik heb gisteren even die Fulmics rom geïnstalleerd en het geruis is zo goed als verdwenen.
De rom draait ook heel soepel en de batterijduur is naar mijn gevoel ook een heel stuk beter.

Voorlopig houd ik het bij deze rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Irriteer mij een beetje d'r aan dat er stocks voor MM uit zijn voor de LG G3 met NL, maar officieel nog helemaal niks. Blergh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Er valt mij iets bizars op mijn LG G3, ik haal precies evenveel OST op wifi als op 3G.

Ik gebruik thuis 5Ghz verbinding, router staat in de woonkamer naast de TV dus bereik is super, ik haal op wifi thuis ongeveer 4 tot 4,5 uur OST per lading (ik zet data volledig uit thuis).

Op 3G haal ik echter ook 4 tot 4,5 uur OST per lading (wifi gaat dan uit).

Nou is dit allemaal leuk en aardig maar met mijn vorige toestellen haalde ik meestal op 3G tot 30% minder OST per lading dan op wifi, ik vind dit raar want als ik op 3G gewoon 4 tot 4,5 uur OST haal, zou ik 5 tot 6 uur op wifi verwachten.

Heeft iemand ook dit meegemaakt, factory reset heeft in ieder geval niet geholpen.

(LG 5.0 ROM, Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds paar dagen Marshmallow 6.0 op mijn G3, hij is compleet anders geworden in gebruik !
Alles draait veel soepeler en reageert veel sneller op knoppen en bediening door menu's etc.

Lijkt wel of ik een nieuwe telefoon heb terwijl ik ook nog de langzamere G3 met 2gb werkgeheugen heb, voorlopig ben ik hier blij mee en koop in de loop der tijd vast wel de G5 als die wat goedkoper wordt. Echte aanrader dus om je G3 te updaten of gewoon nog even wachten tot hij OTA komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:29:
Sinds paar dagen Marshmallow 6.0 op mijn G3, hij is compleet anders geworden in gebruik !
Alles draait veel soepeler en reageert veel sneller op knoppen en bediening door menu's etc.

Lijkt wel of ik een nieuwe telefoon heb terwijl ik ook nog de langzamere G3 met 2gb werkgeheugen heb, voorlopig ben ik hier blij mee en koop in de loop der tijd vast wel de G5 als die wat goedkoper wordt. Echte aanrader dus om je G3 te updaten of gewoon nog even wachten tot hij OTA komt.
Heb je hem via de LG software op de PC geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack O10 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:46:
[...]

Heb je hem via de LG software op de PC geïnstalleerd?
Ja zie video, let wel even goed op hoe hij het stapsgewijs doet is belangrijk.
Even een backup doen voordat je alles gegevens kwijt bent ook.

YouTube: How to update LG G3 to Official Android M 6.0 Manually - NO ROOT/TWRP I EASY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:49:
[...]

YouTube: How to update LG G3 to Official Android M 6.0 Manually - NO ROOT/TWRP I EASY
Tnx, ik ga kijken of ik het ga doen. Wacht liever op de OTA eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:49:
[...]

Apart dat die XDA post uit de video naar een externe website voor de KDZ linkt terwijl een andere topic op XDA naar de LG website linkt waar de 6.0 KDZ files voor de D855 model vrolijk op staan.

Enige wat mij ervan weerhoudt is de garantie, kennis had vorig jaar op diezelfde manier lollipop op zijn G3 gezet en blijkbaar is hij daardoor zijn garantie kwijt, ik kan alleen nergens info over vinden dus ik twijfel of het nou wel of niet klopt.

• Razer
Mizgala28 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:35:
[...]

Apart dat die XDA post uit de video naar een externe website voor de KDZ linkt terwijl een andere topic op XDA naar de LG website linkt waar de 6.0 KDZ files voor de D855 model vrolijk op staan.

Enige wat mij ervan weerhoudt is de garantie, kennis had vorig jaar op diezelfde manier lollipop op zijn G3 gezet en blijkbaar is hij daardoor zijn garantie kwijt, ik kan alleen nergens info over vinden dus ik twijfel of het nou wel of niet klopt.
Grootste onzin ooit, door een originele KDZ te flashen kun je nooit garantie verliezen. Een KDZ bestand is gewoon orginele LG firmware, die je met bepaalde tools kunt pushen naar je telefoon. Je gaat geen bootloader unlocken of wat dan ook. Dus of je kennis heeft zich laten afwimpelen, of heeft meer gedaan met telefoon.

• Mizgala28
Razer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:29:
[...]

Grootste onzin ooit, door een originele KDZ te flashen kun je nooit garantie verliezen. Een KDZ bestand is gewoon orginele LG firmware, die je met bepaalde tools kunt pushen naar je telefoon. Je gaat geen bootloader unlocken of wat dan ook. Dus of je kennis heeft zich laten afwimpelen, of heeft meer gedaan met telefoon.
Het is ook zijn probleem wat hij ermee deed.

Maar aangezien je zegt dat KDZ pushen de garantie niet laat vervallen denk ik dat ik vanavond wat te doen heb.

• oooskar
  • Laatst online: 11-06 21:53
Even tussen deze discussie over netwerkproblemen door;

Ik kan nergens vinden dat de Android MM update binnenkort komt. Wel zag ik ergens gezegd dat die rond december kwam.. Wat inmiddels lang voorbij is. Hebben jullie misschien betere bronnen van wanneer die komt? De versie die nu op mijn telefoon staat is android 5.0, build LRX21R.A1445946552, dat is de laatste toch?

• dutchnltweaker
oooskar schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:46:
Even tussen deze discussie over netwerkproblemen door;

Ik kan nergens vinden dat de Android MM update binnenkort komt. Wel zag ik ergens gezegd dat die rond december kwam.. Wat inmiddels lang voorbij is. Hebben jullie misschien betere bronnen van wanneer die komt? De versie die nu op mijn telefoon staat is android 5.0, build LRX21R.A1445946552, dat is de laatste toch?
In polen is sinds december/januari Android 6.0 officiël uit voor de lg g3 en in USA wordt het nu al geleidelijk uitgerold, maar hier in Europa nog helemaal niks.

• Razer
Waarschijnlijk worden er nog wat tweaks hier en daar toegevoegd. De tweede Marshmallow release voor de G4 was ook een stuk beter afgewerkt en getweaked. Deze werd ook breder uitgerold.

De G3 zal niet meer de hoogste prioriteit bij LG hebben, misschien nu na de global release van de G4 dat men nog de puntjes op de i zet voor de G3 en een nieuwere versie breder uitgerold gaat worden.

Overigens is het een kwartiertje werk om de Polen KDZ te flashen, en mocht er nieuwere release komen deze er weer gewoon overheen te zetten. Dit alles met behoud van data.

Marshmallow heeft van de G3 wel een totaal nieuwe telefoon gemaakt. De nieuwe GUI is een verademing ten opzichte van de oude en ook het snelheidsverschil is duidelijk merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Laatst online: 22-05 10:31
mrwolf schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:08:
[...]

Dat had ik al een paar keer gedaan helaas. Het irritante is ook dat het niet zo is dat ik helemaal geen netwerksignaal heb, maar dat het steeds wegvalt. Als hij verbinding kan maken is het prima, maar het signaal valt gewoon uit. Ik denk dat ik ook Vodafone maar eens ga bellen, misschien toch iets met het netwerk, al vind ik het wel verdacht dat dat samenvalt met een ROM upgrade.

Fulmics bevalt prima overigens, al heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal qua ROMS.
Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden voor je probleem? Ik heb er namelijk ook last van. Wanneer ik 'm handmatig met KPN LTE verbind en met wifi verbonden ben heb ik helemaal geen signaal.
Ik lees overal dat je een oude efs backup moet terug zetten. Ik heb meerdere volledige twrp backups gemaakt van m'n telefoon maar nooit de efs meegenomen in de backup. Ik zou graag willen weten of het op de een of andere manier mogelijk is om een goed werkende efs te backuppen en deze dan te flashen nadat de fullmics rom erop staat. Misschien is het een optie om een officiële KDZ te flashen en dan te kijken of data goed werkt. Wanneer dat het geval is kan er een efs backup gemaakt worden. Graag hoor ik of iemand daar ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Zmokkie schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:38:
[...]

Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden voor je probleem? Ik heb er namelijk ook last van. Wanneer ik 'm handmatig met KPN LTE verbind en met wifi verbonden ben heb ik helemaal geen signaal.
Ik lees overal dat je een oude efs backup moet terug zetten. Ik heb meerdere volledige twrp backups gemaakt van m'n telefoon maar nooit de efs meegenomen in de backup. Ik zou graag willen weten of het op de een of andere manier mogelijk is om een goed werkende efs te backuppen en deze dan te flashen nadat de fullmics rom erop staat. Misschien is het een optie om een officiële KDZ te flashen en dan te kijken of data goed werkt. Wanneer dat het geval is kan er een efs backup gemaakt worden. Graag hoor ik of iemand daar ervaring mee heeft.
Probeer eerst eens 30B KDZ, als dat niet werkt een Lollipop KDZ.
Ik had hetzelfde probleem en had wel nog EFS backup liggen, deze oplossing werkte voor mij makkelijk.

Ik heb verschillende mensen gezien die Lollipop KDZ hebben geflashed, vanaf daar KingRoot en AutoRec en dan daar laatste Fullmics overheen en dat het opgelost was. (KDZ wel helemaal clean laten installen niet als upgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Zmokkie schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:38:
[...]

Nee, nog niet. Inmiddels een 4.4.2 Stock teruggeflasht, en die OTA laten updaten naar de laatste versie. En nog steeds deze issues :(
Razer schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:54:
[...]

Probeer eerst eens 30B KDZ, als dat niet werkt een Lollipop KDZ.
Ik had hetzelfde probleem en had wel nog EFS backup liggen, deze oplossing werkte voor mij makkelijk.

Ik heb verschillende mensen gezien die Lollipop KDZ hebben geflashed, vanaf daar KingRoot en AutoRec en dan daar laatste Fullmics overheen en dat het opgelost was. (KDZ wel helemaal clean laten installen niet als upgrade).
Interessant, dus eerst een Lollipop KDZ, die rooten, en dan weer Fulmics. It's worth a try, al begin ik er inmiddels flink de balen van te krijgen

[ Voor 25% gewijzigd door mrwolf op 19-02-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ik heb helaas dezelfde problemen met Fulmics 3.5 en het Vodafone netwerk. Ik zie nu dat gister Fulmics 3.6 is gereleased. Iemand al kunnen testen of dit de problemen oplost (staat niets over in de changelog...).
Of is een EFS backup terugzetten de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
thesystem schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:13:
Ik heb helaas dezelfde problemen met Fulmics 3.5 en het Vodafone netwerk. Ik zie nu dat gister Fulmics 3.6 is gereleased. Iemand al kunnen testen of dit de problemen oplost (staat niets over in de changelog...).
Of is een EFS backup terugzetten de enige oplossing?
Nope gaat je probleem niet oplossen :) Ben er ook een zaterdag & zondag aan kwijt geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Is er trouwens een verschil tussen de Poolse Marshmallow KDZ en eentje die in Benelux uiteindelijk uitkomt?

Even voor de zekerheid voordat ik eraan begin qua flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Mizgala28 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:50:
Is er trouwens een verschil tussen de Poolse Marshmallow KDZ en eentje die in Benelux uiteindelijk uitkomt?

Even voor de zekerheid voordat ik eraan begin qua flashen.
Lastig te zeggen als Benelux KDZ nog niet uit is ;) Waarschijnlijk wordt de Benelux versie een latere build, maar die kun je er weer gewoon overheen flashen zonder problemen. De Poolse MM KDZ is gewoon 100% compatibel met D855.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Razer schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:54:
[...]

Lastig te zeggen als Benelux KDZ nog niet uit is ;) Waarschijnlijk wordt de Benelux versie een latere build, maar die kun je er weer gewoon overheen flashen zonder problemen. De Poolse MM KDZ is gewoon 100% compatibel met D855.
Apart, je zou verwachten dat je dan een OTA naar een nieuwere build krijgt.

Maar goed, flashen is half uurtje werk dus dat scheelt, gokje wagen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Kdz van mm erover heen gegooid. Damn. Wat een verschil! Zelfs QuickCircle werkt een heel stuk intuïtiever.

Respons is beter. Typen gaat ook net wat lekkerder met mijn bereklauwen. Maakte in begin nogal typefouten en nu een stuk minder. Iets meer batterijvermogen icm met chrome en gamen. Kpn vol bereik. Pretty much overal 4g en in het wat slechtere gebied hsdpa.

Tot dusver bevalt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Doelden ze op eind december 2016 met de mm release? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:01
Moet zeggen dat ik de ota wel heb ontvangen. Enige tijd terug. Het modem is wel echt beduidend beter ten opzichte van de 5.0 modems. Helaas is hij nu voor de 3de keer terug ivm barsten in de behuizing. Jammer want an zich vind ik de g3 nog een zeer knap toestel. En zeker nog niet upgraden waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoullo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 18:02
Mizgala28 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:36:
De AudioTechnika en de Presonus zijn precies 32ohm.

Bedankt voor de link maar dat is voorlopig geen oplossing voor mij, ik vind root en custom ROM voorlopig onnodig.

Echter zoals ik al net zei werkt de beltip wel, en mocht ik ooit wel een custom ROM installeren dan komt die link wel van pas, dus alvast bedankt :)
Ik had op CM13 ook last van ruis, heel hinderlijk, vrijwel in elke app. Ik heb nu Fulmics er op gezet en de ruis is weg. Ben niet helemaal weg van Fulmics (accu gebruik is wel geweldig), had liever CM13 gehad, maar de ruis was erg irritant. En muziek is voor mij het belangrijkste van mijn G3 ;) .
Dus als je een rom overweegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
raoullo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:15:
[...]

Ik had op CM13 ook last van ruis, heel hinderlijk, vrijwel in elke app. Ik heb nu Fulmics er op gezet en de ruis is weg. Ben niet helemaal weg van Fulmics (accu gebruik is wel geweldig), had liever CM13 gehad, maar de ruis was erg irritant. En muziek is voor mij het belangrijkste van mijn G3 ;) .
Dus als je een rom overweegt....
Ik draai ook de Fulmics rom en de ruis is inderdaad verdwenen, in combinatie met een veel betere accuduur in vergelijking met mijn vorige stock rom, is die Fulmics inderdaad een aanrader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack O10
http://en.yibada.com/arti...ng-out-lg-g3-march-14.htm

De internationale versie krijgt Android 6.0 in Amerika volgende week. Zou nu niet lang meer moeten duren voor ons lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jack O10 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:29:
http://en.yibada.com/arti...ng-out-lg-g3-march-14.htm

De internationale versie krijgt Android 6.0 in Amerika volgende week. Zou nu niet lang meer moeten duren voor ons lijkt me...
In mijn ogen duurt het al te lang, ze hebben het al af maar wij moeten wel nog steeds wachten.

Ik ben geduldig hoor, maar ben niet dol BS van telefoon fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:34
Helaas is hij nu voor de 3de keer terug ivm barsten in de behuizing.
Wordt dit zonder morren gerepareerd?
De mijn is ondertussen van 1 klein naar 2 grotere scheuren gegaan (IR en Mic).
Als je steeds weer barsten krijgt heeft het dan wel zin om er wat aan te laten doen. Zwakke case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Scheurtjes heb ik ook in mijn G3 zitten. Het hoort niet maar mijn telefoon werkt verder eigenlijk prima en ik mag inmiddels al voor een nieuwe kijken emt verlenging. ik stuur hem daarom niet terug. Een collega van me heeft die scheurtjes op exact dezelfde plekken overigens en die denkt er hetzelfde over.

Niettemin hoort het niet natuurlijk.

Wat ik irritanter vind is dat de marshmallow update zo lang op zich laat wachten. Ze beloofden in 1e instantie dat ie in 2015 beschikbaar zou komen en half maart is ie er nog niet. Zeg dan niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 21:20
@r!k schreef op maandag 14 maart 2016 @ 07:57:
Scheurtjes heb ik ook in mijn G3 zitten. Het hoort niet maar mijn telefoon werkt verder eigenlijk prima en ik mag inmiddels al voor een nieuwe kijken emt verlenging. ik stuur hem daarom niet terug. Een collega van me heeft die scheurtjes op exact dezelfde plekken overigens en die denkt er hetzelfde over.

Niettemin hoort het niet natuurlijk.

Wat ik irritanter vind is dat de marshmallow update zo lang op zich laat wachten. Ze beloofden in 1e instantie dat ie in 2015 beschikbaar zou komen en half maart is ie er nog niet. Zeg dan niks
Vreemd, heb al sinds december android 6 er op staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Draak1978 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:38:
[...]

Vreemd, heb al sinds december android 6 er op staan...
Via ota update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 21:20
Nee, maar de Europese versie is al zeer lang verkrijgbaar via LG zelf. De Nederlandse providers zijn de vertragende factor. G3 had als1 van de eerste android 6 er op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Laatst online: 25-05 11:11
@draak1978
en die heb je gewoon geflasht?
tutorial of guide is te vinden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Draak1978 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Nee, maar de Europese versie is al zeer lang verkrijgbaar via LG zelf. De Nederlandse providers zijn de vertragende factor. G3 had als1 van de eerste android 6 er op!
Please elaborate.

Hoe heb jij hem erop geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
@r!k schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:17:
[...]

Please elaborate.

Hoe heb jij hem erop geflashed?
LG UP
30B firmware downloaden en klaar :)

Kijk maar eens op XDA rond om beetje in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Laatst online: 25-05 11:11
http://www.droidviews.com...g3-d855-using-flash-tool/

zojuist deze guide er bij gehouden.
je hoeft je g3 dus echt niet te rooten ofzo
gewoon doen wat er in de gids staat.
zo te zien heb ik nu toch echt een g3 marshmallowtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Frie2 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:34:
[...]

Wordt dit zonder morren gerepareerd?
De mijn is ondertussen van 1 klein naar 2 grotere scheuren gegaan (IR en Mic).
Als je steeds weer barsten krijgt heeft het dan wel zin om er wat aan te laten doen. Zwakke case.
Mijn oude G3 had er ook last van. Ook op de bekende plekken scheurtjes. Dat toestel is vanwege reboot loop omgeruild voor een nieuwe. Ben inmiddels een half jaar verder, en heb nog geen enkel barstje gezien. Wellicht is het productie proces verbeterd ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister problemen met mijn G3, het beeldscherm flikkert opeens en valt daarna uit.
2x de powerbutton en het beeld is weer terug voor onbepaalde tijd, kan snel weer uitvallen of een tijd niet.

Iemand een idee wat er aan de hand is ? Lijkt mij een hardware probleem.. ik heb HW overlays uitgezet bij developers opties dat zou nog weleens kunnen helpen maar bij mij dus niet.
Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.