Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

micheldenhaag schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:38:
[...]

Ik zou eens kijken of hij het ook doet zonder sd-kaart.
Maakt niets uit. SD kaart zit er sinds 2 maanden in. Loopt sindsdien weer als een trein! Maar na die crashes dacht ik ook dat het daaraan zou liggen. Kaart eruit gehaald, en zelfs tijdens een factory reset crashte hij tijdens de instelwizard.

Heb hem uiteindelijk teruggestuurd naar CoolBlue, en samen met de barstjes in de behuizing (bij koptelefoonaansluiting en infrarood transmitter) laten repareren.

Sinds vrijdag weer in gebruik. Op zondag veel foto's gemaakt, ging allemaal goed, totdat ik in Google Photos een verhaal in elkaar draaide. Tot twee keer toe crashte hij. Toen was ik er weer klaar mee. Thuis aan de oplader weer hetzelfde geprobeerd, zonder problemen. Doet mij denken aan een voedingsprobleem.

Vanmorgen overigens de OTA V20t gedaan zonder problemen. Benieuwd of het iets oplost.

[edit]
Zojuist weer eens een hoop foto's en films achter elkaar gemaakt, dat was namelijk de reden van de allereerste crashes. Eerst aangesloten op de lader, dit gaf geen problemen. Daarna een keer zonder aangesloten te zijn op de lader. En ja hoor; plotselinge reboot.

Wat ik me nu nog afvraag, zou het crashen verholpen worden met een nieuwe originele accu?

[ Voor 15% gewijzigd door jules op 17-09-2015 11:49 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bij mij wil de nieuwste OS-update (V20t) niet installeren. Zou dat eraan kunnen liggen dat ik de telefoon geroot heb :? Zoja, hoe kan ik het gemakkelijkste unrooten en kan ik na de update weer rooten :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 21:14

Samueldw

ISO 516

Freee!! schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:12:
Bij mij wil de nieuwste OS-update (V20t) niet installeren. Zou dat eraan kunnen liggen dat ik de telefoon geroot heb :? Zoja, hoe kan ik het gemakkelijkste unrooten en kan ik na de update weer rooten :?
Als je TWRP of CWM op je telefoon hebt staan kun je het beste de versie hier downloaden en via TWRP installeren. Dan behoud je je custom recovery en je root.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Samueldw schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:03:
[...]
Als je TWRP of CWM op je telefoon hebt staan kun je het beste de versie hier downloaden en via TWRP installeren. Dan behoud je je custom recovery en je root.
Upgraden is gelukt via LG PC Suite, nu opnieuw rooten.

EDIT:
Ook dat is weer gelukt en de apps die root access nodig hebben, zijn ook direct weer beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Freee!! op 18-09-2015 21:00 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:12
Iemand een idee hoe ik de locatie van de whatsapp map kan vinden op mijn stock lg g3? Ik wil namelijk de backup van mijn vorige telefoon terugzetten maar kan de locatie van de whatsapp map met total commander nergens vinden, ik zie uberhaupt de directories met geïnstalleerde apps niet :-( Op al mijn andere android telefoons kon ik deze zo vinden. Zal wel n00b vraag zijn ma zit al half uur te kijken en kan t domweg niet vinden.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen die met de laatste CM 12.1 update voor de G3 behoorlijk minder lang doen met een acculading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

@onnaj
De backup van je berichten in whatsapp staat op de volgende locatie op het interne geheugen:
/WhatsApp/Databases/msgstore.db.crypt8

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik zie alleen de map whatsapp op mijn ext sd, niet op t intern geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Mocht je de LG Support Tool niet aan de gang krijgen (lees: specifiek het updaten) onder Win10, opstarten -> Country/Language naar United Kingdom/English en daarna pas de LG G3 aansluiten.

Op NL/nl, crasht de applicatie.

Die update is KNUDDE. Heb heel mijn G3 moeten resetten. Crashte constant, de UI zelf al vanaf het begin. Bah.

[ Voor 28% gewijzigd door SkyStreaker op 20-09-2015 22:25 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
Ik merk dat m'n toestel begint te crashen zodra de batterij onder de 20% lading komt. Heb dus maar een nieuwe accu besteld, kijken of dat werkt.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

onnaj schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:06:
Ik zie alleen de map whatsapp op mijn ext sd, niet op t intern geheugen
Als daar 'Databases/msgstore.db.crypt8' in staat, is dat de folder. En specifiek 'msgstore.db.crypt8' is je backup. Die file moet weer in dezelfde mappenstructuur worden teruggezet voor een backup/herinstallatie.

https://www.whatsapp.com/...droid&entry=20887921&l=fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Samueldw schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:44:
[...]

Als daar 'Databases/msgstore.db.crypt8' in staat, is dat de folder. En specifiek 'msgstore.db.crypt8' is je backup. Die file moet weer in dezelfde mappenstructuur worden teruggezet voor een backup/herinstallatie.

https://www.whatsapp.com/...droid&entry=20887921&l=fi
Ik moest na de installatie van whatsapp eerst de app openen en daarna direct afsluiten, toen was de map wél zichtbaar. Bij andere telefoons kon ik whatsapp gewoon installeren zonder te openen en dan was de map al zichtbaar.

Nu maar eens alles goed door spitten om te kijken of ik ga rooten of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Als ik alle klachten hierboven bekijk krijg ik het gevoel dat ik goed af ben met mijn G3. Ik heb eigenlijk weinig klachten. De telefoon werkt goed en redelijk snel en ik heb geen problemen met reboots of snel leeg rakende batterijen.

Ik heb slechts één probleempje dat ik er maar niet uit krijg. Ondanks dat ik onder geluid - geluidseffecten de optie voor aanraakgeluiden toetsenbord heb uitgevinkt maakt de telefoon toch de bekende tikgeluidjes. Is hier wat aan te doen, behalve het geluid van de telefoon helemaal uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:13
Poecillia schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:50:
Als ik alle klachten hierboven bekijk krijg ik het gevoel dat ik goed af ben met mijn G3. Ik heb eigenlijk weinig klachten. De telefoon werkt goed en redelijk snel en ik heb geen problemen met reboots of snel leeg rakende batterijen.

Ik heb slechts één probleempje dat ik er maar niet uit krijg. Ondanks dat ik onder geluid - geluidseffecten de optie voor aanraakgeluiden toetsenbord heb uitgevinkt maakt de telefoon toch de bekende tikgeluidjes. Is hier wat aan te doen, behalve het geluid van de telefoon helemaal uitzetten?
Het geluid van het toetsenbord zit heel ergens anders namelijk bij de toetsenbord instellingen. Instellingen>taal en invoer>wieltje aanklikkken achter lg toetsenbord. Dan klik je op meer en daar staat het.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ervaart iemand nog steeds crashes van het toestel (32/3) met de up to date stock rom na reparatie? Die van mij crasht weer om de haverklap bij het maken van foto's. En soms ook bij het gebruik van andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb de mijne nu een week en hij is nog totaal niet gecrasht. Werkt eigenlijk best prima op een paar kleinigheden na.

Ik mis een sneltoets voor GPS en bluetooth snel aanzetten, soms hapert ie licht en sinds ik een (namaak) lg circle' hoesje heb werkt de knock code soms niet en moet ik het scherm aanzetten met de power button. Ook laat hij soms de klok zien als ik het hoesje juist helemaal open heb geklapt, maar vermoed dat dit komt door het namaak hoesje.

Iemand een idee of ik bluetooth en GPS aan de sneltoetsen kan toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:05

FlyEragon

Alien Monkeys

Bluetooth en GPS zitten bij mij in het scroll dingetje die je van boven naar beneden uitrolt. Helemaal rechts van de icoontjes zit het bewerk knopje om daar dingen aan toe te voegen of te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

jules schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:06:
Ervaart iemand nog steeds crashes van het toestel (32/3) met de up to date stock rom na reparatie? Die van mij crasht weer om de haverklap bij het maken van foto's. En soms ook bij het gebruik van andere apps.
Al een full reset geprobeerd?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn G3 nog steeds last van het probleem waarbij de voice command opent of muziek opeens wordt gestart wanneer mijn headset zich een klein beetje in de audiojack beweegt.

Bekend probleem: http://forum.xda-develope...ht-knocks-change-t2813754

Apps zoals SoundAbout en SmartKey verhelpen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
FlyEragon schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:53:
Bluetooth en GPS zitten bij mij in het scroll dingetje die je van boven naar beneden uitrolt. Helemaal rechts van de icoontjes zit het bewerk knopje om daar dingen aan toe te voegen of te verwijderen.
Pff ik had gewoon niet in de gaten dat je verder naar rechts kon bladeren. Ik dacht dat de icoontjes die je zag alle opties waren. Weer wat geleerd!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Ik bemerkte vandaag de eerste haarscheurtjes bij de microfoon aan de onderzijde. Ik heb de telefoon nu circa een half jaar. Ik ben voorlopig niet van plan mijn telefoon er voor terug te sturen, maar jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:05

FlyEragon

Alien Monkeys

Klopt, heb het ook en volgens mij iedereen wel maar om hem daarvoor op te sturen is iets te veel gedoe.
Misschien aan het eind van de garantie, krijg je ook meer voor je toestel als de behuizing weer nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Hoelang loopt de garantie? Ik heb die scheurtjes ook en baal er best wel van. Ze lopen bij mij ook helemaal door tot aan de rand van het scherm maar heb ook geen toestel dat ik tijdelijk zou kunnen gebruiken dus wegbrengen is niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Ik dacht twee jaar, beetje afhankelijk van hoe de winkel waar je hem gekocht hebt er mee omgaat.

Komen die scheurtjes trouwens terug na reparatie? Is er iemand die daar een uitspraak over kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:14

Magic666

No one's neighbour!

hmm.... vandaag is het lampje gaan knipperen en het LG logo stond in beeld.... groene lijnen door het beeld en een knipperend wit vlak voor de helft van het scherm.

ehh......... soft reset mocht niet baten dan maar een factory reset, nu blijft ie hangen bij het optimizen van app 130 van de 167.... heb het flauwe vermoeden dat dit een ritje naar de KPN winkel wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maukoo
Samueldw schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:36:
Ik dacht twee jaar, beetje afhankelijk van hoe de winkel waar je hem gekocht hebt er mee omgaat.

Komen die scheurtjes trouwens terug na reparatie? Is er iemand die daar een uitspraak over kan doen?
De mijne had het weer (2e keer dus). Krijg hem vandaag weer terug. Reparatie is dit keer gedaan door een ander bedrijf dan Teleplan. Dus hopelijk is het nu echt verholpen. Maar denk het niet... Is echt een designfout/bouw van het toestel. Ik denk dat het plastic randje wat boven het scherm zit gewoon heel dun plastic is. En door druk in de broekzak gewoon heel kwetsbaar is. De mijne had deze keer weer een scheurtje bij de ir poort. Maar wel kleiner dan de eerste keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Bedankt voor je reactie.

Dan weet ik nog niet zo zeker of ik hem ooit op laat sturen...

[ Voor 58% gewijzigd door Samueldw op 07-10-2015 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Bij mij ook tweede keer een scheurtje bij de microfoon. Maar ik stuur hem sowieso nog een keer op, al is het uit principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Samueldw schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:17:
Bedankt voor je reactie.

Dan weet ik nog niet zo zeker of ik hem ooit op laat sturen...
Misschien tegen het eind van de garantie opsturen? Dit keer is hij dus door LG bekeken/gerepareerd ipv Teleplan dus misschien gebruiken ze verbeterde materialen. Ik laat nog wel even weten wat ze vervangen hebben dit keer en welk bedrijf het heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
http://www.techtimes.com/...shmallow-update-nears.htm

Wel maf dat de Verizon G3 wel 5.1 nog krijgt voor 6.0. Ben benieuwd wanneer LG met de internationale versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
maukoo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:49:
[...]

Misschien tegen het eind van de garantie opsturen? Dit keer is hij dus door LG bekeken/gerepareerd ipv Teleplan dus misschien gebruiken ze verbeterde materialen. Ik laat nog wel even weten wat ze vervangen hebben dit keer en welk bedrijf het heeft gedaan.
Ik quote mezelf even. Woensdag terug gehad. Toestel is weer als nieuw. Het scherm lijkt beter te zijn dan mijn vorige. Hij lijkt ook feller op maximale brightness maar kan ook aan mij liggen omdat ik een week lang een xperia Z heb gehad. Even zien hoe lang deze goed blijft.
Weet niet welk bedrijf hem nu gerepareerd heeft. In ieder geval niet Teleplan.

[ Voor 5% gewijzigd door maukoo op 09-10-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb hem kaal teruggekregen. Maar zelfs daarvoor meerdere full resets gedaan. En zoals reeds een keer gemeld, zelfs tijdens de installatie wizard een reboot ervaren. Heb het idee dat ze de haarscheurtjes gerepareerd hebben en een nieuw scherm gegeven. Maar verder niks met het reboot probleem hebben gedaan.

Hebben meer mensen de ervaring dat reboots alleen voorkomen als de telefoon niet aan de lader hangt? En met name bij de wat intensievere taken.
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:14:
Ik heb op mijn G3 nog steeds last van het probleem waarbij de voice command opent of muziek opeens wordt gestart wanneer mijn headset zich een klein beetje in de audiojack beweegt.

Bekend probleem: http://forum.xda-develope...ht-knocks-change-t2813754

Apps zoals SoundAbout en SmartKey verhelpen dit niet.
Herkenbaar en erg frustrerend ook inderdaad. Muziem stopt dan ook nog eens en moet dan opnieuw op play drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
jules schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 02:43:
[...]

Ik heb hem kaal teruggekregen. Maar zelfs daarvoor meerdere full resets gedaan. En zoals reeds een keer gemeld, zelfs tijdens de installatie wizard een reboot ervaren. Heb het idee dat ze de haarscheurtjes gerepareerd hebben en een nieuw scherm gegeven. Maar verder niks met het reboot probleem hebben gedaan.

Hebben meer mensen de ervaring dat reboots alleen voorkomen als de telefoon niet aan de lader hangt? En met name bij de wat intensievere taken.

[...]

Herkenbaar en erg frustrerend ook inderdaad. Muziem stopt dan ook nog eens en moet dan opnieuw op play drukken.
gewoon de headphoneconnector vervangen in je telefoon. is echt een 5 minutenklusje want het toestel zit zeer eenvoudig in elkaar. Misschien helpt zelfs al de contactpunten aan de bestaande connector iets uit te buigen zodat je beter tegen het moederbord aan liggen. anders even een connector uit HK bestellen en vervangen, zit gewoon met dubbelzijdig tape vast. easy! :)

http://www.ebay.com/itm/N...23312?hash=item3f48c0a0f0

YouTube: LG G3 Complete Disassembly - Screen replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200z
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-08-2020
De G3 een aantal maanden in bezit en zoals Rick P aangeeft in zijn topic, heb ook ik een gele vlek in mijn scherm na de reparatie. Contact opgenomen met LG, enige wat ze zeggen is 'vervelend' en nogmaals opsturen. Dus, denk aub 9x na voordat je een LG aanschaft!

Hier de review van Rick P:

Beste forumleden,

ik had graag advies over het volgende:

November 2014 heb ik een LG G3 aangeschaft bij de phonehouse waar ik best tevreden over was. In maart 2015 constateerde ik dat er gele vlekken verschenen in de rechterbovenhoek van m'n scherm (schijnt bekend probleem te zijn). Naar phonehouse gegaan alwaar ze mijn toestel opstuurden ter reparatie. 2 weken later kreeg ik mijn toestel weer terug met een nieuw scherm, ik helemaal blij.

Zojuist ontdek ik dus dat er op precies dezelfde plek wéér gele vlekken verschijnen....
Ik ben die G3 nu al eigenlijk behoorlijk zat aan het worden, maar wat zijn mijn opties hier in?
Het liefste zou ik een volledig ander (geen LG) toestel willen, maar kan ik dat zomaar 'eisen', of moet er eerst een 2de reparatiepoging komen? Hoe zit het dan met schadevergoeding omdat mijn toestel voor de 2de keer opgestuurd moet worden en ik dus weer 2 weken zonder toestel zit? ik heb hier eerlijk gezegd totaal geen ervaring in.

Morgen kan ik pas contact met phonehouse opnemen, maar ik drop mijn situatie nu vast hier op het forum in de hoop wat wijzer voor de dag te kunnen komen als ik morgen bel met phonehouse.

Alvast bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Sorry hoor, maar is één geel vlekje nou zo erg dat je telefoon niks meer voor je waard is? Ik heb ook een klein lichtblauw vlekje in het scherm en een beetje backlight bleeding, maar ik erger me daar totaal niet aan.

Daarnaast heeft elke fabrikant dezelfde problemen met quality control. Het is niet haalbaar om elk product perfect te krijgen en dat ook nog gedurende meerdere jaren van gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200z
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-08-2020
Binscow schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:55:
Sorry hoor, maar is één geel vlekje nou zo erg dat je telefoon niks meer voor je waard is? Ik heb ook een klein lichtblauw vlekje in het scherm en een beetje backlight bleeding, maar ik erger me daar totaal niet aan.

Daarnaast heeft elke fabrikant dezelfde problemen met quality control. Het is niet haalbaar om elk product perfect te krijgen en dat ook nog gedurende meerdere jaren van gebruik.
De gele spot van ruim 1,5cm in het scherm komt wel door oververhitting van de smartphone, zie http://forum.xda-develope...low-spot-display-t2820052

Wie zegt dat die oververhitting geen andere problemen gaat geven binnen afzienbare tijd?

Naast die gele spot werkte bij mij de WIFI overduidelijk slecht bijvoorbeeld. Dit lag zeker niet aan mijn router, aangezien ik op dezelfde router een tablet en laptop had die het op dat moment perfect deed.

Je geeft verder aan dat het niet haalbaar is 'om elk product perfect te krijgen en dat ook nog gedurende meerdere jaren van gebruik'. Deze G3 is van maart 2015, in juli 2015 naar de service geweest en nu oktober 2015 weer dezelfde klachten.

Kijk, dat jij het accepteert dat je een premium prijs betaalt voor een 'high-end telefoon', waar je vervolgens defecten mee krijgt binnen afzienbare tijd, dat is jouw beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Mijn punt is dat je op een gegeven moment toch wel te maken krijgt met kleine afwijkingen in het product.

Uiteraard is dat in jouw geval anders, aangezien je het hebt over daadwerkelijke defecten binnen korte tijd na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:14

Magic666

No one's neighbour!

Geen gele vlek, maar toestel weer terug na reparatie. (ik ben trouwens zeer tevreden met dit toestel)
Vervangen onderdeel: PCB assembly main 16Gb

Geen idee wat het doet of is, maar het toestel is weer in leven :)
Nu alleen dus weer updaten en instellen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ave80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
Mijn G3 opgestuurd na herhaaldelijk spontaan uitvallen. Vaak wel 40 keer op een dag. De mensen van Coolblue hebben me een gelijk een nieuwe opgestuurd. Dat is service van dit bedrijf die zegt 'alles met een glimlach' te toen. Ik kreeg zelfs het bedrag terug wat ik in die tijd er voor gegeven heb. Een paar tientjes erbij, en heb nu maar de iphone 6 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
ave80 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:14:
Mijn G3 opgestuurd na herhaaldelijk spontaan uitvallen. Vaak wel 40 keer op een dag. De mensen van Coolblue hebben me een gelijk een nieuwe opgestuurd. Dat is service van dit bedrijf die zegt 'alles met een glimlach' te toen. Ik kreeg zelfs het bedrag terug wat ik in die tijd er voor gegeven heb. Een paar tientjes erbij, en heb nu maar de iphone 6 aangeschaft.
Het toestel viel uit waarna je een nieuwe kreeg van Coolblue en je kreeg het aankoop bedrag terug? Vind ik moeilijk te geloven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

ave80 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:14:
De service van Coolblue is goed, maar dit geloof ik niet helemaal.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Steeffoon schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

De service van Coolblue is goed, maar dit geloof ik niet helemaal.
Ik gok dat het ongelukkig verwoord is, misschien heeft hij het toestel verkocht en ooit verkregen met een abb, dus minder ervoor betaald en op marktplaats kunnen verkopen voor hetzelfde bedrag dat hij oorspronkelijk had betaald? Blijft giswerk, maar het zal zoiets zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ave80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
mrFoce schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:13:
[...]

Ik gok dat het ongelukkig verwoord is, misschien heeft hij het toestel verkocht en ooit verkregen met een abb, dus minder ervoor betaald en op marktplaats kunnen verkopen voor hetzelfde bedrag dat hij oorspronkelijk had betaald? Blijft giswerk, maar het zal zoiets zijn 8)7
Ik heb na 14 maanden abb van LG G3 32 Gb steeds een foutmelding gekregen. Deze telefoon heb ik in die tijd afgesloten met een abb tegen de prijs die hij toen was. Dat was tegen de 600 euro.
Nu ging mijn G3 kapot. Ik stuurde hem ter reparatie op, maar kreeg het bericht dat deze niet meer te maken was. Ik kreeg een nieuwe, maar vroeg hoeveel ik dan desnoods moest bijbetalen voor bijv. een G4. Dat was echter niets, omdat ik TOEN een abb voor een phone van rond 600 heb betaald. En dat bedrag gold, niet de huidige prijs van een nieuwe G3.
Een paar tientjes extra en een Iphone 6 16 Gb was binnen. Dus geen chocolade-verhaal, maar gewoon waarheidsgetrouw. Ik kon het overigens ook niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Eindelijk maar eens cyanogenmod 12.1 geïnstalleerd voor het eerst... wat een verschil in snelheid. Alsof je een nieuwe telefoon hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
ave80 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:15:
[...]

Ik heb na 14 maanden abb van LG G3 32 Gb steeds een foutmelding gekregen. Deze telefoon heb ik in die tijd afgesloten met een abb tegen de prijs die hij toen was. Dat was tegen de 600 euro.
Nu ging mijn G3 kapot. Ik stuurde hem ter reparatie op, maar kreeg het bericht dat deze niet meer te maken was. Ik kreeg een nieuwe, maar vroeg hoeveel ik dan desnoods moest bijbetalen voor bijv. een G4. Dat was echter niets, omdat ik TOEN een abb voor een phone van rond 600 heb betaald. En dat bedrag gold, niet de huidige prijs van een nieuwe G3.
Een paar tientjes extra en een Iphone 6 16 Gb was binnen. Dus geen chocolade-verhaal, maar gewoon waarheidsgetrouw. Ik kon het overigens ook niet geloven.
Ik geloof je wel. Heb namelijk hetzelfde gehad bij t-mobile namelijk van een sony xperia S naar een xperia Z zonder bijbetalen. En door steeds hetzelfde probleem met de Z heb ik een samsunv galaxy s4 gekregen. En dat allemaal binnen 2 jaar. Dus het kan wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:37
Willaaam schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:50:
Eindelijk maar eens cyanogenmod 12.1 geïnstalleerd voor het eerst... wat een verschil in snelheid. Alsof je een nieuwe telefoon hebt gekocht.
En hoe zit het met de camerakwaliteit? Ik vind het niet erg als het een beetje slechter is, maar sommige gebruikers klagen wel heel erg. Dat is het enige punt wat mij ervan weerhoudt om een andere ROM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
MasterStig schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:54:
[...]

En hoe zit het met de camerakwaliteit? Ik vind het niet erg als het een beetje slechter is, maar sommige gebruikers klagen wel heel erg. Dat is het enige punt wat mij ervan weerhoudt om een andere ROM te installeren.
Ik vind het wel prima overdag. Snachts en lowlight merk je dat ruisreductie echt wel minder goed is en 4K video ben je wel kwijt...

Voor mij was het een non issue omdat ik toch altijd ook een iphone bij me heb en die fotos waren toch al beter en de camera reageert sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:37
Willaaam schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:45:
[...]

Ik vind het wel prima overdag. Snachts en lowlight merk je dat ruisreductie echt wel minder goed is en 4K video ben je wel kwijt...

Voor mij was het een non issue omdat ik toch altijd ook een iphone bij me heb en die fotos waren toch al beter en de camera reageert sneller.
Thanks voor de info! Ik wacht wel op Android 6 (hopelijk duurt dit niet heel lang) en kijk dan wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gisteren mijn telefoon teruggekregen via CoolBlue van een 2e reparatie. Meteen bij het opstarten crashte hij al in de installatie wizard. Na een verdere testrun (diverse foto's gemaakt in burstmode; 99 foto's achter elkaar maken) een filmpje gemaakt. Zelfs bij het openen van de camera app crasht hij:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2mIUyDyEXrM]

Omdat hij maar bleef loopen in reboot, een paar tellen later nog deel 2 gemaakt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=thwYM5O7C5E]

Na een minuut of 3 van continu rebooten was de accu leeg. Van 50% vulling ongeveer dus naar 0%.
Telefoon meteen maar weer aangemeld voor reparatie. Ben er nu wel klaar mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 17:15
Hebben jullie deze 11.11 aanbieding al gezien?

http://nl.aliexpress.com/...2563.157598.0_32249802491

Niet te geloven toch dat hij voor 179,99 USD = 163 EURO over de toonbank gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 17:02
Zijn vaak wel refurbished modellen, en het zijn vaak Amerikaanse/Koreaanse-modellen geflashed met Europese software. Van garantie is meestal ook geen sprake.

Desalniettemin, echt heel goedkoop voor een G3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jules schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:55:
Gisteren mijn telefoon teruggekregen via CoolBlue van een 2e reparatie. Meteen bij het opstarten crashte hij al in de installatie wizard. Na een verdere testrun (diverse foto's gemaakt in burstmode; 99 foto's achter elkaar maken) een filmpje gemaakt. Zelfs bij het openen van de camera app crasht hij:

[video]

Omdat hij maar bleef loopen in reboot, een paar tellen later nog deel 2 gemaakt:
[video]

Na een minuut of 3 van continu rebooten was de accu leeg. Van 50% vulling ongeveer dus naar 0%.
Telefoon meteen maar weer aangemeld voor reparatie. Ben er nu wel klaar mee eigenlijk.
CoolBlue doet het wel redelijk snel; zaterdag op de bus gedaan en ze geven aan dat ze vandaag een nieuwe upsturen. Het zal mij benieuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 16:20
Hier de LG G3 ook maar ingeleverd ter reparatie bij The Phonehouse. Naast het wel bekende haarscheurtje, wat er al een tijdje inzat, begon hij nu ook elke keer uit te vallen zoals vele ook hebben. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.. Komende 3 weken op een oude Note 2 mijn dingen maar doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Vandaag een update gehad, hoopte stiekem dat dit een 6.0 update was, maar helaas ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10
onnaj schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:37:
Vandaag een update gehad, hoopte stiekem dat dit een 6.0 update was, maar helaas ;-)
Kijk eens naar je software versie, is dit V21A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Razer schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:53:
[...]

Kijk eens naar je software versie, is dit V21A?
V21A ja, hoezo? Die kwam nu plots binnen terwijl ik elke week wel handmatig op updates controleer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
onnaj schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:54:
[...]

V21A ja, hoezo? Die kwam nu plots binnen terwijl ik elke week wel handmatig op updates controleer ;-)
Redelijk grote update:

here's what has changed on v21a, after I've compared to older versions.

apps/framework
- removed LGDefaultAccount
- added Ims (+ framework)
- added LGLTECall
- added LGMemo
- updated all LG apps and more

binaries
- updated various binaries (wifi, sensors, storage, etc)
- added ipsecclient & ipsecstarter

libs
- stagefright fixed
- nfc & bluetooth updated
- audio libs updated
- LG libs updated (ims, parser, etc)
- lots of other libs updated

other
- new audio codecs' improvements
- lg singleca enabled

seems an update which is worth doing, also because lots of changes LG made to G4 have been ported over here too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Hij staat erop dus benieuwd of en wat ik er van ga merken :D

Thanks voor de info in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zoals verwacht vandaag mijn nieuwe LG G3 binnen. Bij update haal ik de 20t van 18 augustus binnen. Die nieuwe zie ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren geupdated van KitKat 4.4.2 naar 5.0 via LG pc suite en kreeg de v20t binnen.
Wat me opviel was GPS ,ik kreeg na 5 seconden een fix binnenshuis met 24 in view en 17 in use , op dit moment 16 in view en 5 in use,bizar.
Ik dacht dat eraan gewerkt was in Lollipop,maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hmmm, de PC suite zegt bij mij dat V20T de meest recente is, geen V21A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:34:
Hmmm, de PC suite zegt bij mij dat V20T de meest recente is, geen V21A
Daarom ook mijn reactie de V21A zal wel een gemmakte custom zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Is gewoon een originele lg g3 maar hij komt van origine uit Duitsland, wellicht dat dat scheelt. Staat verder gewoon stock Android op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:41:
[...]

Daarom ook mijn reactie de V21A zal wel een gemmakte custom zijn
Nee hoor releases worden altijd in fases uitgerold, bij LG per regio. Kan zijn dat NL toestellen nog niet aan de beurt zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik laat die v20t voor wat het is en wacht die v21a af. Sinds half augustus, de release date van die v20t, ervaarde ik crashes. Nu met nieuwe toestel gaat het perfect! Weer accu prestaties waar ik helemaal blij van wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Heb t idee dat de V21a wat meer van de accu vraagt helaas. Maar eens een weekje afwachten om te kijken of dat ook daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 12:42

RobertowNL

For your gear!

Jeroen.Abeelen schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:41:
Hebben jullie deze 11.11 aanbieding al gezien?

http://nl.aliexpress.com/...2563.157598.0_32249802491

Niet te geloven toch dat hij voor 179,99 USD = 163 EURO over de toonbank gaat?
Hier in Korea liggen ze ook voor dat bedrag met zeer nette staat in de winkel. Voor de Koreaanse versie heb ik zelfs maar 130 euro betaald ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
RobertowNL schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:08:
[...]

Hier in Korea liggen ze ook voor dat bedrag met zeer nette staat in de winkel. Voor de Koreaanse versie heb ik zelfs maar 130 euro betaald ;)
Kun je er niet een voor mij op de kop tikken en opsturen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Jeroen.Abeelen schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:34:
[...]

Kun je er niet een voor mij op de kop tikken en opsturen ;) ?
Alles kan, je zit alleen wel met ontbrekende band 20.
Band 1, 3, 7, 8
En een antenne:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WwvRpWXm.jpg

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Ik heb zelf overwogen om de Koreaanse versie te importeren, maar aangezien mijn budget het niet toelaat om "even" naar Yongsan te vliegen was de enige optie eBay. Helaas zaten die op dezelfde prijs als een nieuwe hier in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
RobertowNL schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:49:
[...]

Alles kan, je zit alleen wel met ontbrekende band 20.
Band 1, 3, 7, 8
En een antenne:
[afbeelding]
Wat mis ik als ik die band mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Jeroen.Abeelen schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:23:
[...]

Wat mis ik als ik die band mis?
Je mist dan 4g bij kpn en Vodafone op de 800mhz. Voor T-mobile werkt het wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
Ik haal met mijn Vodafone over HSDPA, 2600 kb/s, voor mij is 4G niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Ben nu wél echt klaar met de stock rom, ga eens over op CloudyG3. Zal na een tijdje deze post nog wel aanpassen met mijn bevindingen, voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Sheva schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:48:
Ben nu wél echt klaar met de stock rom, ga eens over op CloudyG3. Zal na een tijdje deze post nog wel aanpassen met mijn bevindingen, voor de geïnteresseerden.
Slechte keuze om naar een rom over te stappen die niet meer ontwikkeld wordt en 4 maanden achterloopt...

Genoeg betere keuzes te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Sheva schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:48:
goede keuze. laatste versie is idd van paar maanden terug, wertkt echter uitstekend. Doe wel full wipe. en eerste reboot na installatie lijkt uren te duren. Trek na 10 minuten de batterij eruit en daarna loopt hij prima door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
Razer schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:14:
[...]

Slechte keuze om naar een rom over te stappen die niet meer ontwikkeld wordt en 4 maanden achterloopt...

Genoeg betere keuzes te vinden :)
Oh zeker ook Euphoria en andere overwogen, maar de G3 gaat op korte termijn de deur uit dus wilde een stock-based rom. Daarnaast verwacht ik bij Marshmallow wellicht nog wel een update, zoals enkele posters in dat topic aangaven.. Hij loopt, zoals MichielDenHaag hieronder aan geeft, écht heel lekker. Uiteraard wil ik het een tijdje afwachten, maar zelfs met het aantal apps dat ik er al opgezet heb, backup van oude accounts etc. heeft de stock nooit zo gelopen als met deze rom. Zelfs niet toen hij net uit het doosje kwam. Tot nu toe zeer tevreden dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Sheva op 09-11-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Sheva schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:34:
[...]

Oh zeker ook Euphoria en andere overwogen, maar de G3 gaat op korte termijn de deur uit dus wilde een stock-based rom. Daarnaast verwacht ik bij Marshmallow wellicht nog wel een update, zoals enkele posters in dat topic aangaven.. Hij loopt, zoals MichielDenHaag hieronder aan geeft, écht heel lekker. Uiteraard wil ik het een tijdje afwachten, maar zelfs met het aantal apps dat ik er al opgezet heb, backup van oude accounts etc. heeft de stock nooit zo gelopen als met deze rom. Zelfs niet toen hij net uit het doosje kwam. Tot nu toe zeer tevreden dus.
Dat heb ik juist met novastock 5.5. Niet te vinden op xda wel op htcmania. Maar dat is de beste rom die ik tot noch toe geprobeerd heb. Hiervoor had ik ook altijd cloudy. Novastock heeft een aantal G4 apps en nog wat dingen die ik zo niet weet. Maar ik haal met gemak 5 tot 6 uur screenon time icm de xceed kernel die op xda staat. Het mooie van die kernel is dat hij te overclocken is (ik heb dit niet gedaan) en je hebt color control opties. Je kunt daarmee de kleuren van het scherm aanpassen (saturatie) als ook het contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
Toch een probleempje merk ik. Krijg geen SMSjes meer binnen nadat ik de rom geflashed heb, iemand die zo weet waar dit aan ligt?

Edit: 2 uur later komen ze toch binnen, blijkt toch te werken. Battery pull did the trick.

[ Voor 30% gewijzigd door Sheva op 09-11-2015 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Als alles volgens de planning verloopt en de bron klopt, dan wordt midden december Marshmallow uitgerold in Polen voor de G3. Dus hopen maar :-)

http://www.allaboutphones...iet-vergeten-door-lg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Bij mij is ie ineens een nieuwe software update aan het downloaden. De stagefreight update had ik al. Iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg hier ook een update binnen ja, duurd wel vrij lang dat downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Haal hem ook net binnen, was OTA 280MB, via de tool 1.1GB. Iemand al zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Zag iets van Google patch. Zal wel beveiling oid zijn.. Ik laat em eerst even zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

V21a?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Waarschijnlijk inderdaad de v21a. Die kwam bij mij gisteren of eergisteren binnen.

Om te kijken wat de laatste firmware versie voor je toestel is kun je de volgende link gebruiken
http://csmg.lgmobile.com:9002/csmg/b2c/client/auth_model_check2.jsp?esn=---------------

Op de plaats van de '------' dien je je IMEI te typen. Op die manier kun je ook nagaan welke versie er OTA wordt aangeboden en eventueel het offline kdz bestand downloaden.
here's what has changed on v21a, after I've compared to older versions.

apps/framework
- removed LGDefaultAccount
- added Ims (+ framework)
- added LGLTECall
- added LGMemo
- updated all LG apps and more

binaries
- updated various binaries (wifi, sensors, storage, etc)
- added ipsecclient & ipsecstarter

libs
- stagefright fixed
- nfc & bluetooth updated
- audio libs updated
- LG libs updated (ims, parser, etc)
- lots of other libs updated

other
- new audio codecs' improvements
- lg singleca enabled
Credits voor xpirt, xda-developers

[ Voor 40% gewijzigd door Samueldw op 18-11-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Laatst online: 14-09 21:56
Sta op het punt om mijn Telfort abbo te verlengen met een LG g3 als toestel. Nu lees ik dus dat er blijkbaar varianten met 2Gb en 3Gb zijn geleverd. Helaas stond op de doos (zojuist terug uit de Telfort winkel) hier niks over. Enig idee hoe ik kan opmaken om welke variant het gaat? Mocht het verschil in prestaties nauwelijks er toe doen dan hoor ik dat uiteraard ook graag want dan maak ik me blijkbaar zorgen niks.

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Voorlopig lijkt het prestatieverschil erg mee te vallen in de praktijk.

De 16gb versie heeft 2gb ram, de 32gb versie heeft 3gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Laatst online: 14-09 21:56
Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Samueldw schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:10:
Voorlopig lijkt het prestatieverschil erg mee te vallen in de praktijk.

De 16gb versie heeft 2gb ram, de 32gb versie heeft 3gb ram.
Prestatieverschil is inderdaad verwaarloosbaar. Installeer je echt omvangrijke apps die veelal achtergrond draaien en/of je open laat staan, dan is 3GB ram toch echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
Ik vond de 2GB aardig traag, op de stock rom. Geen idee hoe dat zich verhoudt tot de 3GB, maar ik moet zeggen nu ik sinds een goede week de CloudyG3 custom rom op mijn telefoon heb ik helemaal blij ben met dit ding. Eerst zag ik absolute noodzaak om voor een ander toestel te gaan, maar sinds ik CloudyG3 draai is noodzaak totaal verdwenen. Batterijduur zeer goed, snel toestel, uitstekend scherm, zeer goede camera, dus wat wil je nog meer..

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Sheva schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:39:
Ik vond de 2GB aardig traag, op de stock rom. Geen idee hoe dat zich verhoudt tot de 3GB, maar ik moet zeggen nu ik sinds een goede week de CloudyG3 custom rom op mijn telefoon heb ik helemaal blij ben met dit ding. Eerst zag ik absolute noodzaak om voor een ander toestel te gaan, maar sinds ik CloudyG3 draai is noodzaak totaal verdwenen. Batterijduur zeer goed, snel toestel, uitstekend scherm, zeer goede camera, dus wat wil je nog meer..
Zit in CloudyG3 ook de QuickCircle app? Heb namelijk een QuickCircle hoes van LG zelf.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SkyStreaker schreef op donderdag 19 november 2015 @ 06:34:
[...]

Zit in CloudyG3 ook de QuickCircle app? Heb namelijk een QuickCircle hoes van LG zelf.
Yep, de Quickcircle apps draaien gewoon met Cloudy, de reden voor mij om deze ROM ook te installeren vorige week.

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Bedenk wel dat CloudyG3 voor het laatst op 07-2015 is geüpdatet. StageFright is dus niets gepatched en je loopt dus risico.

Een andere rom waar je naar kunt kijken is Fulmics. Deze op stock gebaseerde rom wordt actief onderhouden en is gebaseerd op de laatste officiële LG firmware. Daarnaast wordt OTA ondersteund.

http://forum.xda-develope...-tweaks-ota-v20u-t3232340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

De eerste nightly voor CM 13 Marshmallow staat online voor de LG G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Toch maar eens een update gedaan vanaf Kitkat naar Lollipop (V21a) en de eerste indruk is niet slecht.
Wel liggen prutsen om de G3 weer geroot te krijgen en TWRP erop. De oneclick methode deed het niet terwijl ie aangaf dat alles vlekkeloos was verlopen. Vreemd. Uiteindelijk is het met Kingroot en AutoRec gelukt. Wel duurde een eerste GPS fix uren, zelfs na het installeren van FasterGPS.

• maukoo

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 21:56
delete

[ Voor 95% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-12-2015 13:49 ]

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 21:56
Hoop dat de accu duur is verbeterd, want ik heb laatst me G3 gedowngrade van lollipop naar kitkat en me batterij gaat echt veel langer mee, waar ik me oplader moest menemen omdat ik na een halve dag al 60 of 50 procent had, heb ik nu tussen de 90 en 80 procent met kitkat.

hoe kan dit?

• maukoo
dutchnltweaker schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:50:
[...]

Hoop dat de accu duur is verbeterd, want ik heb laatst me G3 gedowngrade van lollipop naar kitkat en me batterij gaat echt veel langer mee, waar ik me oplader moest menemen omdat ik na een halve dag al 60 of 50 procent had, heb ik nu tussen de 90 en 80 procent met kitkat.

hoe kan dit?
Geen idee. Welke screentime haal je onder kitkat? Mijn g3 is geroot en ik heb een custom rom (novastock5.6) en een custom kernel (xceed bld4) draaien. Deze kernel heeft zeer weinig opties. Alleen een paar governors en cpu en gpu overclock. Het is de bedoeling van de maker om een foolproof kernel te maken en dat is gelukt. Gewoon installeren dus en alleen de cpu terugclocken naar 2.4ghz. Toestel loopt super soepel. En met een screentime van ongeveer 5 uur onder lollipop dus. Met het toestel helemaal stock haalde ik onder lollipop als ik geluk had 3.5 uur. Probeer het maar eens.

Ik heb het dan over bovengemiddeld gebruik zo'n 10 a 12 uur. Als je het toestel alleen voor een paar whatsapps en wat internet en mail gebruikt gaat hij makkelijk 24 uur mee.

[ Voor 8% gewijzigd door maukoo op 10-12-2015 18:51 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.