Sinds gisteravond doet mijn Lg G3 het niet meer. Ik was op gewoon aan het internetten en toen viel ie uit. Ik kan hem niet meer aanzetten en hij reageert ook niet als ik m in de oplader stop. Ik heb deze telefoon sinds ca 2,5 jaar. Sinds ik android 6.0 heb herstart ie gelukkig niet meer automatisch. Ik dacht dat het weer het geval zou zijn, maar hij doet nu echt helemaal niks meer. Weet iemand wat er mee aan de hand kan zijn?
Kijk eens naar de contacten van de accu en kijk of er geen onderbreking tussen zit.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Er zit een soort vlekje op een van de accupunten. Ik weet niet of dat het zou kunnen zijn...
Het touchscreen van mijn LG G3 werkt sinds een paar dagen niet goed meer, en het is een heel specifiek gebied dat niet goed meer werkt, namelijk een hele kolom van het scherm van boven tot beneden maar dus niet over heel de breedte. Ik heb al eens geprobeerd om een reset te doen, maar dat heeft niet geholpen waardoor ik vrees dat het een hardwareprobleem is... Zijn er nog dingen die ik kan proberen (zoals calibratie van het touchscreen?) of heeft iemand hier zelf ervaring mee?
EDIT: Na enkele dagen werkt het scherm weer volledig, zonder verklaarbare reden. Vreemd!
EDIT: Na enkele dagen werkt het scherm weer volledig, zonder verklaarbare reden. Vreemd!
[ Voor 8% gewijzigd door vdvaxel op 11-04-2017 18:27 ]
Ik heb een beetje hetzelfde probleem:Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:32:
Sinds gisteravond doet mijn Lg G3 het niet meer. Ik was op gewoon aan het internetten en toen viel ie uit. Ik kan hem niet meer aanzetten en hij reageert ook niet als ik m in de oplader stop. Ik heb deze telefoon sinds ca 2,5 jaar. Sinds ik android 6.0 heb herstart ie gelukkig niet meer automatisch. Ik dacht dat het weer het geval zou zijn, maar hij doet nu echt helemaal niks meer. Weet iemand wat er mee aan de hand kan zijn?
Mijn G3 is er vorige week donderdag mee opgehouden. Liep helemaal vast tijdens normaal gebruik.
Scherm wilde niet meer vergrendelen.
Daarom de accu verwijderd en opnieuw gestart.
Ik kreeg alleen het lg logo, zelfs de animatie daarna start niet meer.
Recovery werkt niet (kan alleen factoy reset kiezen) telefoon slaat dan vast met een dood android robotje in beeld.
Toestel is niet geroot en de rom is origineel.
Herstel via de lg pc suite werkt ook niet. Telefoon wordt wel herkend maar meer ook niet.
Daarom RMA aangevraagd en het toestel opgestuurd naar dynafix. (zonder de batterij)
Toestel heeft garantie tot juni 2017
2 dagen later offerte
Er moet een nieuwe batterij in, valt niet onder garantie. Kostten bijna 80 euro.
Vreemde is dat ik een maand geleden een nieuwe (originele) batterij heb gekocht ivm spontaan uitvallen van de telefoon. Dit was sindsdien over.
Daarom vertrouw ik het niet. Ik krijg het gevoel dat aan de hand van de klachtomschrijving een offerte is gedaan...en dat het toestel niet eens is getest.
2 maal met dynafix aan de telefoon gehangen, duidelijk proberen te maken dat de accu niet het probleem kan zijn en of de monteur verder wil kijken.....maar vragen eindigen elke keer in hetzelfde riedeltje over een bekwame monteur enz. En verder kom ik niet.
Nu is de vraag...hebben meerderen problemen gehad met het volledig vastslaan van het toestel, en wat is eraan gedaan?
19-4
Agelopen zaterdag de reparatie akkoord gedaan en betaald.
Ik wilde de telefoon weer terug en had geen zin meer in verdere discussie.
Vandaag de telefoon ontvangen...best snel!...en hij werkt(e) weer.
Maar na een half uur was het gedaan.
Telefoon sloeg vast....alleen de notificatieled bleef rood branden.
Accu eruit erin en weer starten.
Helaas blijft de telefoon weer hangen in het opstartscherm.
Dus morgen weer bellen met dynafix....
To be continued
[ Voor 17% gewijzigd door ronnie vd op 19-04-2017 20:03 ]
Deze week begaf de G3 van m'n vrouw het. Scherm viel de hele tijd weg (telefoon bleef wel aan), wifi kon niet meer in of uitgeschakeld worden (settings menu bleef hangen) en op een gegeven moment hield mobiele data er ook mee op.
Omdat de garantie toch verlopen was,en zonder internet zo'n telefoon toch redelijk waardeloos was, heb ik m open gedraaid. Eerst wat vulling achter de processor gestopt voor extra druk,maar dat hielp maar een paar dagen. Daarna het met wat minder beleid gedaan; het blijkt dat de soc z'n verbinding met t mainboard verliest (waarschijnlijk door de hitte van dat ding en de slechte warmtegeleiding van het toestel). Ik heb een hobbyfohn op de processor gezet na m met hittetape de randen te hebben afgeplakt, en flink heet gestookt. Daarna de soc stevig aangedrukt en m rustig laten afkoelen. Ding weer in elkaar gezet en na een tijdje weer aangezet; en het toestel is weer volledig functioneel, zelfs de wonky GPS werkt weer perfect.
Dus wellicht een tip voor diegene die hetzelfde probleem heeft en ook geen garantie meer heeft.
Omdat de garantie toch verlopen was,en zonder internet zo'n telefoon toch redelijk waardeloos was, heb ik m open gedraaid. Eerst wat vulling achter de processor gestopt voor extra druk,maar dat hielp maar een paar dagen. Daarna het met wat minder beleid gedaan; het blijkt dat de soc z'n verbinding met t mainboard verliest (waarschijnlijk door de hitte van dat ding en de slechte warmtegeleiding van het toestel). Ik heb een hobbyfohn op de processor gezet na m met hittetape de randen te hebben afgeplakt, en flink heet gestookt. Daarna de soc stevig aangedrukt en m rustig laten afkoelen. Ding weer in elkaar gezet en na een tijdje weer aangezet; en het toestel is weer volledig functioneel, zelfs de wonky GPS werkt weer perfect.
Dus wellicht een tip voor diegene die hetzelfde probleem heeft en ook geen garantie meer heeft.
Heb ruim 1.5 jaar de D855 en ben erg te spreken over. ik was bekend met de warmte problemen, door een andere rom zou dit opgelost zijn. Ik heb gelijk Fulmics Rom geinstalleerd en heb nooit problemen gehad.
Sinds vorige week XenonHD geinstalleerd, Android 7.1 en loopt heel soepel.
Telefoon is al eeen aantal flink gevallen maar door zo`n protector geen schade aan het scherm. Wel een nieuwe protector erop voor 5 euro bij Bol.com.
Het enige wat ik nu wel merk is dat de accu snel leeg gaat. Ik haal nu net het einde van de dag als ik hem niet te veel gebruik. Calibratie ook geprobeerd maar denk dat hij aan vervanging toe is.
Sinds vorige week XenonHD geinstalleerd, Android 7.1 en loopt heel soepel.
Telefoon is al eeen aantal flink gevallen maar door zo`n protector geen schade aan het scherm. Wel een nieuwe protector erop voor 5 euro bij Bol.com.
Het enige wat ik nu wel merk is dat de accu snel leeg gaat. Ik haal nu net het einde van de dag als ik hem niet te veel gebruik. Calibratie ook geprobeerd maar denk dat hij aan vervanging toe is.
Ik heb zelf de LG G3 (D855) al twee jaar. Af en toe warmteproblemen met de officiële rom, maar het valt op zich nog wel mee, wel heb ik een maandje geleden een factory reset gedaan. Hierdoor is hij een stuk sneller geworden en ook werkt de batterij een stuk beter, ik kan een dag makkelijk halen en ook start hij niet meer spontaan opnieuw op. Volgend jaar ben ik van plan de LG G6 te kopen, na 3 jaar mag dat ook wel.
Ik ben twee weken geleden van de G3 naar G6 overgegaan. Zeker een aanrader!WALUIGI96 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:19:
Ik heb zelf de LG G3 (D855) al twee jaar. Af en toe warmteproblemen met de officiële rom, maar het valt op zich nog wel mee, wel heb ik een maandje geleden een factory reset gedaan. Hierdoor is hij een stuk sneller geworden en ook werkt de batterij een stuk beter, ik kan een dag makkelijk halen en ook start hij niet meer spontaan opnieuw op. Volgend jaar ben ik van plan de LG G6 te kopen, na 3 jaar mag dat ook wel.
Dat dacht ik al, ik hoor vooral positieve geluiden. Heb je de Europese versie of de Aziatische?
Aziatische (via eglobal). Alleen omdat het een paar 100 euro's scheelde. Voor 360 euro gekocht.WALUIGI96 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:24:
Dat dacht ik al, ik hoor vooral positieve geluiden. Heb je de Europese versie of de Aziatische?
Dat scheelt veel, ik kijk wel hoe volgend jaar de prijzen zijn. Maar voorlopig werkt mijn G3 nog prima.
Op welke manier heb je dan garantie? Terugsturen lijkt me onhandig.P107 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:29:
[...]
Aziatische (via eglobal). Alleen omdat het een paar 100 euro's scheelde. Voor 360 euro gekocht.
Wat kost een nieuwe accu ongeveer? Nu gevonden rond 20 euro. Of kan dit goedkoper?
Zag ook dingen op amazon.de maar vertrouw dat niet helemaal, als in origineel
EDIT
Nieuwe accu gekocht via Bol.com. Original.
Ik heb XenonHD Rom geinstalleerd - Android 7.1. Daarvoor had ik Fulmics.
Sinds een maand heb ik last van het snel leeg gaan van de batterij. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Volledige reset – alle apps opnieuw geinstalleerd – Greenify.
GPS staat uit en Wifi gaat uit wanneer het scherm uit is. Daarnaast switch ik over van LTE/3G naar 2G wanneer mijn scherm langer dan 1 minuut uit is.
Alle scherm instellingen gecontroleerd en alle automatische controls uitgeschakeld.
Het lijkt niet te verbeteren. Verder valt het mij op dat beschikbare accu tijd per uur varieerd. Ik heb de app AccuBattery geinstalleerd. Ene moment is het 5 uur beschikbaar andere moment weer 8 of 12.
Batterystats verwijderd na herinstal ROM/Batterij
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het hardware gerelateerd is. Maar weet niet wat. Iemand nog een suggestie?
Moet een nieuwe accu nog "leren" ? Kan het zijn dat deze na een week goed gebruiken sterker word?
EDIT2
Oude accu teruggeplaatst en nu gaat het goed. Nieuwe accu weer terug naar Bol. Tevens andere Kernel (Solid Kernel) geinstalleerd. Dit lijkt te helpen.
Laatste edit
Nog steeds mijn oude accu. Gebruik de ROM XenonHD Rom samen met Solid Kernel. Met BetterBattystats heb ik veel apps gevonden die op de achtergrond draaide. Deze heb ik uitgezet, tevens dat ze niet starten na op start.
Ik heb als test ook Greenify verwijderd daardoor werd mijn Awake Screen Off percentage gehalveerd. Tengunste van mijn accu duur. Nu gaat hij gemakkelijk weer een dag mee!
Opgelost
Zag ook dingen op amazon.de maar vertrouw dat niet helemaal, als in origineel
EDIT
Nieuwe accu gekocht via Bol.com. Original.
Ik heb XenonHD Rom geinstalleerd - Android 7.1. Daarvoor had ik Fulmics.
Sinds een maand heb ik last van het snel leeg gaan van de batterij. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Volledige reset – alle apps opnieuw geinstalleerd – Greenify.
GPS staat uit en Wifi gaat uit wanneer het scherm uit is. Daarnaast switch ik over van LTE/3G naar 2G wanneer mijn scherm langer dan 1 minuut uit is.
Alle scherm instellingen gecontroleerd en alle automatische controls uitgeschakeld.
Het lijkt niet te verbeteren. Verder valt het mij op dat beschikbare accu tijd per uur varieerd. Ik heb de app AccuBattery geinstalleerd. Ene moment is het 5 uur beschikbaar andere moment weer 8 of 12.
Batterystats verwijderd na herinstal ROM/Batterij
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het hardware gerelateerd is. Maar weet niet wat. Iemand nog een suggestie?
Moet een nieuwe accu nog "leren" ? Kan het zijn dat deze na een week goed gebruiken sterker word?
EDIT2
Oude accu teruggeplaatst en nu gaat het goed. Nieuwe accu weer terug naar Bol. Tevens andere Kernel (Solid Kernel) geinstalleerd. Dit lijkt te helpen.
Laatste edit
Nog steeds mijn oude accu. Gebruik de ROM XenonHD Rom samen met Solid Kernel. Met BetterBattystats heb ik veel apps gevonden die op de achtergrond draaide. Deze heb ik uitgezet, tevens dat ze niet starten na op start.
Ik heb als test ook Greenify verwijderd daardoor werd mijn Awake Screen Off percentage gehalveerd. Tengunste van mijn accu duur. Nu gaat hij gemakkelijk weer een dag mee!
Opgelost
[ Voor 94% gewijzigd door vanputten80 op 17-08-2017 22:16 ]
Help! Mijn telefoon moet weer naar stock Android (staat nu LineageOS op). Hij gaat terug naar de winkel dus moet de root en recovery enz. er ook af. Nu zie ik op XDA guides staan dat dat via de KDZ method kan met CSE Flash of via de TOT method (hier zie ik echter niet het juiste zip bestand op de server staan). Ik heb ooit de KDZ tool gebruikt om van MM naar LP te gaan, echter vraag ik mij af of ik dit met deze tool nu ook succesvol kan unrooten en terug kan gaan naar stock. Ik wil het liefste MM erop hebben, ik heb een KDZ gevonden o.b.v. van mijn IMEI (D85530n_00_0816), maar nu vraag ik mij af of ik de juiste stappen heb. Welke tool heeft de voorkeur? Ik wil geen fouten maken namelijk, hij moet het hierna nog doen
Ik kan mij zo voorstellen dat er hier genoeg mensen zijn die dit al eerder uitgevoerd hebben, vandaar mijn post. Alvast dank!
Ik moest vandaag mijn LG G3 opstarten aangezien er paar foto's erop stonden, kreeg ik ineens een update melding.

Op zich best wel interessant aangezien dit toestel al 4 jaar oud is, maar na dieper graven kwam ik erachter dat dit puur een update is vanwege de GDPR regels in EU, wat alleen best triest is dat de beveiligings patch niveau verlaagd wordt met deze update van Oktober 2016 naar Augustus 2016.
Achja, alsnog best interessant dat ze die halve moeite nemen voor zo'n oud ding (halve moeite want verouderde beveiliging tov de vorige patch).
sorry voor de bump, dit leek mij best interessant om te posten

Op zich best wel interessant aangezien dit toestel al 4 jaar oud is, maar na dieper graven kwam ik erachter dat dit puur een update is vanwege de GDPR regels in EU, wat alleen best triest is dat de beveiligings patch niveau verlaagd wordt met deze update van Oktober 2016 naar Augustus 2016.
Achja, alsnog best interessant dat ze die halve moeite nemen voor zo'n oud ding (halve moeite want verouderde beveiliging tov de vorige patch).
sorry voor de bump, dit leek mij best interessant om te posten
Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.