Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheva schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:48:
[...]

Volgensmij timmert de Fulmics-rom aardig aan de weg, al heb ik geen betere rom gevonden dan de Cloudy (jammer dat 'ie zo outdated is).
Ziet er goed uit, bedankt voor de tip. Laatste keer twijfelde ik nog over deze ROM (weliswaar andere versie) maar las toen nog veel klachten over het niet stable zijn. Inmiddels lijkt dit een 'volwassen' ROM te zijn.

Weet iemand of het mogelijk is om app progress op te slaan bij het flashen naar een andere ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

onnaj schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:43:
[...]

Goed om te weten. Ga binnenkort nog maar eens een keer een Factory reset doen, kijken of dat helpt. Kan ik de GPS nog ergens uitlijnen/testen?

En draai jij op een custom of oem rom?
Ik heb gewoon de OEM marshmellow rom :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoullo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 18:02
Ik draai al een tijd Fulmics, vooral vanwege het geluid. Met CM had ik een vervelende zoem, nu niet meer. Tevreden over de batterijduur, werkt soepel, al lang achter elkaar. Ik gebruik wel de Google Launcher er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:30:
Weet iemand nog een goede ROM voor dit toestel? Draai nu al een hele tijd Cloudy 2.5 en dat enkel om de camerakwaliteit te behouden. Het probleem is nu dat hij steeds vaker aan het haperen gaat. Nu zag ik ook zo'n mod (XCam) en die zou je betere camerakwaliteit geven dan de stock camera en was ook te gebruiken met Custom ROM's.
Ik heb verschillende ROMs geprobeerd, ook de nieuwe Fulmics, maar de beste die ik heb gevonden is XOSP. Deze draait heerlijk, razendsnel, DPI kan je lekker laag zetten(360), absoluut een aanrader.

Hier te vinden:
http://forum.xda-develope...-release-3-vs985-t3309500

Heb wel NOVA Launcher daarna erop gezet, deze vind ik fijner dan de Xperia launcher.

[ Voor 5% gewijzigd door ReinTheMan op 15-06-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:18
Sinds de 6.0 update wordt mijn g3 erg sel warm.
Toestel heeft zichzelf ook al eens uitgeschakeld ivm oververhitting.
Een beetje internetten / youtube en ik zit volgens cpu-z zo op 75 a 80 graden.

Accuduur is ook niet mooi, had ik voeger nog 30 a 40 procent over, haal ik nu maar net het einde van de dag of moet al bij laden.

Toestel voelt wel een stuk vlotter aan,ik heb het idle dat de cpu continu op een hogere frequentie wordt gehouden. In cpu-z valt hij ook bijna niet meer teug in idel ( 2 cores uit en 2 op 300 mhz)

Meer mensen dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raoullo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:55:
Ik draai al een tijd Fulmics, vooral vanwege het geluid. Met CM had ik een vervelende zoem, nu niet meer. Tevreden over de batterijduur, werkt soepel, al lang achter elkaar. Ik gebruik wel de Google Launcher er bij.
Thanks, draai deze ROM nu al een paar dagen en ben er echt tevreden over. De camera lijkt betere foto's te maken dan ooit en het draait verder soepel. Alleen de accuduur is iets minder, haal gemiddeld zo'n 3u40m screen on time. Niet slecht maar soms niet toereikend om de dag vol te maken. Nu pushed hij telkens met die 5.2 update, wat heeft deze meer te bieden dan 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:49:
[...]

Thanks, draai deze ROM nu al een paar dagen en ben er echt tevreden over. De camera lijkt betere foto's te maken dan ooit en het draait verder soepel. Alleen de accuduur is iets minder, haal gemiddeld zo'n 3u40m screen on time. Niet slecht maar soms niet toereikend om de dag vol te maken. Nu pushed hij telkens met die 5.2 update, wat heeft deze meer te bieden dan 5.1?
Tada:

Fulmics ROM 5.3 (June 2nd)
Additions
Added Smart Doctor from LG G5
Added QSlide and QRemote quick toggles
Added LED quick toggle
Added ability to link volume ringtone and notification
Added ability to change battery saver color
Added tweak for setting up to 7 portrait QSlide apps
Added tweak for setting up to 12 landscape QSlide apps
Fixes
Fixed and removed recently uninstalled apps option

Fulmics ROM 5.2 (May 13rd)
Additions
Added tweak to longpress home for voice command
Added tweak to hide storage mounted notification
Added tweak to hide upcoming alarm notification
Added translation support to advanced power menu
Fixes
Fixed advanced WiFi settings FC
Fixed and removed qslide and qremote QS toggles
Fixes exchange email acoounts not working
Fixed mismatched SIM service app
Fixed dex2oat battery drain
Fixes and stability improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:39:
[...]

Tada:

Fulmics ROM 5.3 (June 2nd)
Additions
Added Smart Doctor from LG G5
Added QSlide and QRemote quick toggles
Added LED quick toggle
Added ability to link volume ringtone and notification
Added ability to change battery saver color
Added tweak for setting up to 7 portrait QSlide apps
Added tweak for setting up to 12 landscape QSlide apps
Fixes
Fixed and removed recently uninstalled apps option

Fulmics ROM 5.2 (May 13rd)
Additions
Added tweak to longpress home for voice command
Added tweak to hide storage mounted notification
Added tweak to hide upcoming alarm notification
Added translation support to advanced power menu
Fixes
Fixed advanced WiFi settings FC
Fixed and removed qslide and qremote QS toggles
Fixes exchange email acoounts not working
Fixed mismatched SIM service app
Fixed dex2oat battery drain
Fixes and stability improvements
Ja was eigenlijk meer bedoeld als een vraag naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Sheva schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:04:
[...]

Hmm, bij mij lijkt het inderdaad ook met oververhitting te maken te hebben, ondanks dat er niks geks met de telefoon gebeurd. Maar had zowel de telefoon als de batterij eens in de koelkast gelegd voor een paar minuten (uiteraard gesealed), dan werkt hij ineens een stuk beter.

Ik ga iig de ROM terug naar stock brengen en dan opsturen richten Vodafone. Mocht ik iets meer weten hoor je het van mij.
Heb inmiddels een prijsopgave van 313 euro gehad. Valt zogenaamd niet onder de garantie, maar waarom vertellen ze er niet bij. Straks eens mail opstellen, want op andere fora werd een dergelijk probleem wel onder de garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vorig jaar een ander toestel gekregen omdat mijn eerste toestel spontaan opnieuw opstartte.

Dit toestel is inmiddels een maand of 9 in mijn bezit en ik begin weer soortgelijke klachten te ervaren. Toestel wordt soms warm en merkbaar trager. Duidelijk dat dan de cpu throttling wordt ingeschakeld. Nadeel is wel dat de accu dan ook een stuk sneller leeg loopt. En een enkele keer een spontane reboot.

Heb het idee dat het nu in deze "warme" periode vaker voorkomt dan tijdens de winter / voorjaar.

Wellicht moet ik mijn telefoon maar weer eens opschonen. Voelt hij voor een paar weken weer heerlijk snel aan ☺

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Er is helaas iets misgegaan met mijn G3, misschien dat iemand me kan helpen.

De afgelopen paar dagen had ik steeds het probleem dat mijn telefoon spontaan ging rebooten. Dit bleef vaak in een loop zitten, en soms startte hij wel gewoon door. Dit was op Fulmics 5.3.
Om de rom uit te sluiten heb ik via TWRP een backup gemaakt en vervolgens een stock rom geinstalleerd (http://forum.xda-develope...s-kdz-flashables-t3282012).

De installatie was gelukt, en even leek het probleem opgelost te zijn. Helaas kwam ik toch weer regelmatig in een bootloop terecht, en besloot om de telefoon zo ver mogelijk naar stock te brengen, en hem ter reperatie aan te bieden.

Hiervoor heb ik de volgende guide gebruikt:
http://forum.xda-develope...hp?p=64624353&postcount=3

Ik heb de D85530B_00_1217.kdz via LGUP geflashed, en op een gegeven moment bootte deze naar de recovery. Dit was echter nog de TWRP recovery ipv stock.

Sindsdien kom ik niet meer in Android. Iedere boot zorgt er voor dat TWRP gestart wordt. Ik heb geprobeerd een TWRP backup terug te zetten, en de 30b stock rom via TWRP te flashen, maar dit blijft ervoor zorgen dat er naar de recovery geboot wordt. LGUP herkent de telefoon ook niet meer, volgens mij werkt deze tool alleen als deze volledig is gestart.

Wat werkt wel nog:
Ik kan nog in Download Mode komen, en ik kan in TWRP komen. Is er iets wat ik vanuit hier kan doen om weer een werkend systeem te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
thesystem schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:46:

De afgelopen paar dagen had ik steeds het probleem dat mijn telefoon spontaan ging rebooten. Dit bleef vaak in een loop zitten, en soms startte hij wel gewoon door. Dit was op Fulmics 5.3.
Om de rom uit te sluiten heb ik via TWRP een backup gemaakt en vervolgens een stock rom geinstalleerd (http://forum.xda-develope...s-kdz-flashables-t3282012).

De installatie was gelukt, en even leek het probleem opgelost te zijn. Helaas kwam ik toch weer regelmatig in een bootloop terecht, en besloot om de telefoon zo ver mogelijk naar stock te brengen, en hem ter reperatie aan te bieden.

Ik heb de D85530B_00_1217.kdz via LGUP geflashed, en op een gegeven moment bootte deze naar de recovery. Dit was echter nog de TWRP recovery ipv stock.

Sindsdien kom ik niet meer in Android. Iedere boot zorgt er voor dat TWRP gestart wordt. Ik heb geprobeerd een TWRP backup terug te zetten, en de 30b stock rom via TWRP te flashen, maar dit blijft ervoor zorgen dat er naar de recovery geboot wordt. LGUP herkent de telefoon ook niet meer, volgens mij werkt deze tool alleen als deze volledig is gestart.

Wat werkt wel nog:
Ik kan nog in Download Mode komen, en ik kan in TWRP komen. Is er iets wat ik vanuit hier kan doen om weer een werkend systeem te krijgen?
Dit had ik ook en dat kwam door een kapotte accu. Nieuwe erin en de G3 was weer als nieuw.

in TWRP al je partities leeg maken en dan fulmics 5.3 opnieuw flashen zou de telefoon in ieder geval weer bootbaar moeten maken, maar ik zou eigenlijk eerst ff een nieuwe accu halen voor je partities gaat slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
thesystem schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:46:

Wat werkt wel nog:
Vanuit download mode met LG FlashTool een stock KDZ flashen en je bent weer up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Willaaam schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:14:
[...]

Dit had ik ook en dat kwam door een kapotte accu. Nieuwe erin en de G3 was weer als nieuw.

in TWRP al je partities leeg maken en dan fulmics 5.3 opnieuw flashen zou de telefoon in ieder geval weer bootbaar moeten maken, maar ik zou eigenlijk eerst ff een nieuwe accu halen voor je partities gaat slopen.
Nu je het zegt, de accu deed de laatste tijd wel vreemd. Helaas zorgt het opnieuw flashen van fulmics niet voor een werkend systeem. Ik heb alle partities (behalve de external sd) gewiped en vervolgens de rom geinstalleerd. Dit gaat verder ook allemaal goed.
Echter blijft er bij het booten steeds de recovery gestart worden.
Razer schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:18:
[...]

Vanuit download mode met LG FlashTool een stock KDZ flashen en je bent weer up and running.
Gelukkig heeft het flashen met de LG Flash Tool 2014 wel gewerkt. En dat terwijl in de guide stond dat je die niet meer moest gebruiken, en in plaats daarvan LGUP moest pakken. Maar aangezien ik toch niets meer te verliezen had toch gedaan, en het werkt!

Allebei, bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Mijn G3 wordt al lange tijd behoorlijk heet bij belasting, maar het komt nu wel de spuigaten uit!
CPU-Z geinstalleerd, en als ik nu 10min een spelletje speel (Clash Royale oid, niets super belastends volgens mij), met schermhelderheid op 25% ongeveer, is hij niet meer vast te houden bovenin het toestel. Hij geeft dan temperaturen aan van tegen de 85 graden. Hij loopt dan af en toe ook vast..

Nu heb ik vaker gelezen dat deze toestellen wat 'warmteproblemen' hebben, maar is dit iets om hem (een ruim jaar oud) voor garantie in te laten dienen of is het gewoon een dingetje van dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de eerste reviews vermeldden Tweakers en andere reviewers al de overmatige warmteontwikkeling. Ik kocht mijn G3 tweedehands toen hij een maand of drie oud was. Hij liep toen al heet en dit is niet verbeterd of verslechterd.

Ik weet niet of het technisch steekhoudt, maar misschien is het warmteprobleem deels de reden dat de accu's van de G3 het vaak niet lang volhouden.

Zelf kamp ik sinds kort met het rebootprobleem dat veel mensen hierboven ook hadden. Aan de oplader doet hij het perfect, dus ik hoop dat een nieuwe batterij (was 28 euro) het probleem oplost.

(edit: probleem is inderdaad verholpen door nieuwe batterij )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Blamm schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:08:
Mijn G3 wordt al lange tijd behoorlijk heet bij belasting, maar het komt nu wel de spuigaten uit!
CPU-Z geinstalleerd, en als ik nu 10min een spelletje speel (Clash Royale oid, niets super belastends volgens mij), met schermhelderheid op 25% ongeveer, is hij niet meer vast te houden bovenin het toestel. Hij geeft dan temperaturen aan van tegen de 85 graden. Hij loopt dan af en toe ook vast..

Nu heb ik vaker gelezen dat deze toestellen wat 'warmteproblemen' hebben, maar is dit iets om hem (een ruim jaar oud) voor garantie in te laten dienen of is het gewoon een dingetje van dit toestel?
Volgens mij is het voornamelijk de helderheid. Ik speel geen spellen en ik merk het nu met het mooie weer waardoor de helderheid hoger moet dat hij inderdaad warm wordt waar ik daar normaal geen last van heb. Mijn G3 is iets meer dan 1,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

homernt schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:47:
[...]

Volgens mij is het voornamelijk de helderheid. Ik speel geen spellen en ik merk het nu met het mooie weer waardoor de helderheid hoger moet dat hij inderdaad warm wordt waar ik daar normaal geen last van heb. Mijn G3 is iets meer dan 1,5 jaar oud.
De helderheid heeft er inderdaad veel invloed op, maar dit is binnen met de helderheid nooit boven de 30% (dan WEET ik dat hij te heet wordt namelijk)

• MasterStig
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:37
Ey jongens, even een vraagje. Hoe is jullie ervaring met het toestel op dit moment? Mijn grote G3 problemen zijn maand geleden begonnen. Hij werd sinds maanden daarvoor al heel erg heet en viel vaak uit bij zwaardere taken, nieuwe originele batterij gekocht maar dat hielp niet. Maandje geleden was ik hem licht aan het gebruiken en viel 'ie weer uit. Ik zette hem toen weer aan, echter bleef hij in een bootloop hangen. Ik naar de Media Markt (heb nog garantie), toestel twee weken kwijt. Toestel opgehaald (moederbord vervangen + nieuwe batterij), hij deed het weer goed. Ik blij, maar na een week werd 'ie alweer stroperiger. Door menu's heen enz., alles ging wat traag. Ook op lagere helderheid. Tot afgelopen zondag het toestel na de 'comptabiliteitsupdate' van LG weer uitvalt. Niet meer aan te krijgen. Afgelopen maandag weer bij de Media Markt gebracht en ik kan nu weer 2-3 weken wachten. Is dit een kwestie van pech, of zijn jullie telefoons ook zo dramatisch? Ik word er een beetje moedeloos van en ben ondertussen langzaam aan het kijken naar een opvolger (en een LG gaat het hoogstwaarschijnlijk niet worden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Spontaan uitvallen of rebooten doet hij hier ook heel sporadisch, bootloop gelukkig niet gehad.
Inderdaad ook met een schuin oog aan het rondkijken naar een opvolger al, een stuk eerder dan gepland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Laatst online: 04-09 18:42
MasterStig schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:40:
Ey jongens, even een vraagje. Hoe is jullie ervaring met het toestel op dit moment? Mijn grote G3 problemen zijn maand geleden begonnen. Hij werd sinds maanden daarvoor al heel erg heet en viel vaak uit bij zwaardere taken, nieuwe originele batterij gekocht maar dat hielp niet. Maandje geleden was ik hem licht aan het gebruiken en viel 'ie weer uit. Ik zette hem toen weer aan, echter bleef hij in een bootloop hangen. Ik naar de Media Markt (heb nog garantie), toestel twee weken kwijt. Toestel opgehaald (moederbord vervangen + nieuwe batterij), hij deed het weer goed. Ik blij, maar na een week werd 'ie alweer stroperiger. Door menu's heen enz., alles ging wat traag. Ook op lagere helderheid. Tot afgelopen zondag het toestel na de 'comptabiliteitsupdate' van LG weer uitvalt. Niet meer aan te krijgen. Afgelopen maandag weer bij de Media Markt gebracht en ik kan nu weer 2-3 weken wachten. Is dit een kwestie van pech, of zijn jullie telefoons ook zo dramatisch? Ik word er een beetje moedeloos van en ben ondertussen langzaam aan het kijken naar een opvolger (en een LG gaat het hoogstwaarschijnlijk niet worden)...
Die van mij word sinds een drietal weken opeens erg heet en de batterij gaat enorm snel leeg. Ook een nieuwe batterij gekocht (een originele), mocht niet baten. Via BetterBatteryStats zie ik geen bijzonderheden. Mochten jullie nog oplossingen weten hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 15:14
Hoi allemaal ik heb hier toch effe een vraagje .
ik heb laatst mijn toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen en tot mijn verbazing ben ik nu 2 apps kwijt .
het gaat hier om de standaard fm radio ap en de quick remote die ik toch wel regelmatig gebruik.
Het volgende probleem is je kan nergens in de play store een fm app vinden allen is internet radio en dit wil ik dus niet .
heeft een van jullie toevallig een idee waar ik de ap kan krijgen of heeft een van julie toevallig de .apk voor mij van de fm radio ap

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

cryctocara schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:50:
Hoi allemaal ik heb hier toch effe een vraagje .

<knip>

greets
offtopic:
Die "greets" mag je hier weg laten op GoT :)

Kijk in de "Update Center" app van LG zelf. Daar zal je ze in vinden.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Marcel_ schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:51:
[...]

Die van mij word sinds een drietal weken opeens erg heet en de batterij gaat enorm snel leeg. Ook een nieuwe batterij gekocht (een originele), mocht niet baten. Via BetterBatteryStats zie ik geen bijzonderheden. Mochten jullie nog oplossingen weten hoor ik ze graag!
Ik heb hetzelfde probleem. Ook een nieuwe orginele batterij gekocht, maar maakt niks uit. Hij valt ook uit als je bijvoorbeeld google maps gebruikt met nog 35% batterij. Zodra hij wat warmer is, is het klaar en start hij opnieuw op. Daarna is de batterij rond 10% vol.

Ik ga als ik binnenkort een keer tijd heb maar een factory reset proberen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Weten jullie van een battery-saving ROM die ik via KDZ/TOT (via LG Flashtool of LGUP) kan flashen op de D855?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:20
De afgelopen maand is mijn LG G3 (2gb uitvoering) helaas 2 keer gecrasht met als gevolg een bootloop. Enige optie was telkens een hard reset (factory reset vanuit boot scherm) en daarna de backups automatisch terug laten zetten (gelukkig ingericht in het begin!). Mijn toestel is helemaal origineel, heeft Android 6 erop staan.

Je voelt hem al aankomen: ik vertrouw het toestel niet meer en verwacht hem voor reparatie op te moeten sturen. Nog tips wat ik zelf kan proberen (Andere rom erop is geen optie voor me, ik wil hem origineel houden)?
Heb tevens het bekende scheurtje bij de microfoon in de body, maar vond het onnodig om daarvoor een toestel terug te sturen, met het risico dat ie slechter terug komt (al vaak eerder meegemaakt bij reparatie bij Dynafix met een HTC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Mother_lepard schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:28:
De afgelopen maand is mijn LG G3 (2gb uitvoering) helaas 2 keer gecrasht met als gevolg een bootloop. Enige optie was telkens een hard reset (factory reset vanuit boot scherm) en daarna de backups automatisch terug laten zetten (gelukkig ingericht in het begin!). Mijn toestel is helemaal origineel, heeft Android 6 erop staan.

Je voelt hem al aankomen: ik vertrouw het toestel niet meer en verwacht hem voor reparatie op te moeten sturen. Nog tips wat ik zelf kan proberen (Andere rom erop is geen optie voor me, ik wil hem origineel houden)?
Heb tevens het bekende scheurtje bij de microfoon in de body, maar vond het onnodig om daarvoor een toestel terug te sturen, met het risico dat ie slechter terug komt (al vaak eerder meegemaakt bij reparatie bij Dynafix met een HTC).
Had ik ook en hoe vaag het ook klinkt, het is opgelost met een nieuwe accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Willaaam schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:30:
[...]

Had ik ook en hoe vaag het ook klinkt, het is opgelost met een nieuwe accu.
Ook dat een factory reset nodig was? Accu eruit halen helpt niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Mother_lepard schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:32:
[...]

Ook dat een factory reset nodig was? Accu eruit halen helpt niet namelijk.
Ja op een gegeven moment kwam hij in een bootloop met die rotte accu erin. Factory reset hielp dan een tijdje, tot ik iets zwaars deed als gamen en daarna was het weer kapot en bootloop.

Nieuwe accu erin, factory reset, nooit meer gehad. Ik was ook verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Ik merkte na de 6.0 update dat de accu veel sneller leeg ging dus toen maar overgestapt naar CM 13 met exacte accuduur, echter had ik onder 5.0 betere accu duur.

Dus voor de gein terug gezet voor een weekje en inderdaad kreeg ik een betere accuduur (1x per dag laden in plaats van 2x).

Terug naar 6.0 en weer hetzelfde liedje.

Ligt blijkbaar aan 6.0 zelf, ik spreek mensen die een Nexus toestel hebben die hetzelfde probleem heeft sinds 6.0, Google had dus iets in 6.0 verprutst.

Wat wel zo is dat onder 6.0 of CM13 de toestel veel sneller aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Mizgala28 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:36:
Ik merkte na de 6.0 update dat de accu veel sneller leeg ging dus toen maar overgestapt naar CM 13 met exacte accuduur, echter had ik onder 5.0 betere accu duur.

Dus voor de gein terug gezet voor een weekje en inderdaad kreeg ik een betere accuduur (1x per dag laden in plaats van 2x).

Terug naar 6.0 en weer hetzelfde liedje.

Ligt blijkbaar aan 6.0 zelf, ik spreek mensen die een Nexus toestel hebben die hetzelfde probleem heeft sinds 6.0, Google had dus iets in 6.0 verprutst.

Wat wel zo is dat onder 6.0 of CM13 de toestel veel sneller aanvoelt.
Maar wel vreemd dat mijn accuduur onder Marshmallow echt bizar goed is. Was trouwens al dikke prima onder Lollipop, maar dat terzijde. Dus of Google iets verprutst heeft laat ik dan in het midden. Ik heb hem in verband met de komst van OP3 nu aan mijn vriendin gegeven, maar die is ook positief verbaasd over het uithoudingsvermogen van de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
palthe schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:05:
[...]

Maar wel vreemd dat mijn accuduur onder Marshmallow echt bizar goed is. Was trouwens al dikke prima onder Lollipop, maar dat terzijde. Dus of Google iets verprutst heeft laat ik dan in het midden. Ik heb hem in verband met de komst van OP3 nu aan mijn vriendin gegeven, maar die is ook positief verbaasd over het uithoudingsvermogen van de G3.
Ligt misschien ook aan de ouderdom van de telefoon, ik weet niet hoe lang jij hem al hebt. Ik heb hem nu bijna twee jaar en de accuduur is bij mij matig (kom vaak net de dag door met normaal gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
Ik moet zeggen dat ik voor de functie even van de cm / rr / fulmics etc etc. Even de Stock kdz geflashed heb. Ik kan je zeggen de heledag gaat prima. Zodra er iets anders opstaat gaat het mis. Tevens is het ontvangst vele malen beter dan op de 21c modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Ik ben ook van fulmics afgestapt en ineens waren al mijn gps problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. De belangrijkste tweaks voor mij (adoptive storage en multitasken voor alle apps) werken ook op de stock firmware met root :)

• Mother_lepard
Willaaam schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:44:
[...]

Ja op een gegeven moment kwam hij in een bootloop met die rotte accu erin. Factory reset hielp dan een tijdje, tot ik iets zwaars deed als gamen en daarna was het weer kapot en bootloop.

Nieuwe accu erin, factory reset, nooit meer gehad. Ik was ook verbaasd.
Nieuwe accu besteld, het is het proberen waard :)

• Willaaam
Mother_lepard schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:15:
[...]

Nieuwe accu besteld, het is het proberen waard :)
Ben benieuwd, hoop dat het voor jou ook goed uitpakt :)

Palthe

MasterStig schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:04:
[...]

Ligt misschien ook aan de ouderdom van de telefoon, ik weet niet hoe lang jij hem al hebt. Ik heb hem nu bijna twee jaar en de accuduur is bij mij matig (kom vaak net de dag door met normaal gebruik).
2 jaar en een beetje idd. Misschien gevalletje mazzel :)

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55
Bij mij ging de accu ook echt super snel leeg, veel minder dan een dag op mm. Heb nu een nieuwe originele accu en die is nog sneller leeg. Binnenkort maar eens een Factory reset en anders snel terugsturen voordat de garantie eraf is!

Ook heb ik het probleem dat als ik foto's maak in whatsapp het soms 20-30 sec duurt voordat ie een foto maakt terwijl dit in de camera app behoorlijk snel gaat.

Het probleem met de accu moet echt opgelost worden want over het geheel vind ik het een super fijn toestel, met voor een 5.5 inch ook nog eens een zeer grote handzaamheid

• Marcel_
  • Laatst online: 04-09 18:42
Ik wil een factory reset uitvoeren omdat ik wat problemen heb met mijn G3. Echter wil ik eerst alle foto's etc van de telefoon kopieren naar mijn pc.
Het probleem is dat mijn pc de telefoon niet herkent, aan de kabel ligt het niet, zodra ik een andere telefoon aan dezelfde kabel hang pakt hij hem direct. Het heeft altijd gewerkt tot nu. Ik heb in de ontwikkelaarsopties de USB modus al gewijzigd naar MTP, maar niets helpt. De telefoon laad wel op vanaf de pc maar een USB verbinding opzetten doet hij niet.

Is er iemand die een oplossing heeft hoe ik mijn bestanden kan kopiëren?

• onnaj
Marcel_ schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:56:
Ik wil een factory reset uitvoeren omdat ik wat problemen heb met mijn G3. Echter wil ik eerst alle foto's etc van de telefoon kopieren naar mijn pc.
Het probleem is dat mijn pc de telefoon niet herkent, aan de kabel ligt het niet, zodra ik een andere telefoon aan dezelfde kabel hang pakt hij hem direct. Het heeft altijd gewerkt tot nu. Ik heb in de ontwikkelaarsopties de USB modus al gewijzigd naar MTP, maar niets helpt. De telefoon laad wel op vanaf de pc maar een USB verbinding opzetten doet hij niet.

Je zou een backup kunnen maken naar google drive bijvoorbeeld of de LG backup gebruiken en een backup maken naar een externe sd kaart. Kaartje uit de telefoon nemen en in de pc stoppen en kopieren maar :-)

Let wel op dat alles goed gesync is. Bij mij synchroniseerde de LG altijd alles met Google maar ineens was ie daar schijnbaar mee gestopt. Ik kwam hier achter nadat ik een factory reset had gedaan. Mijn halve agenda was leeg, contacten waren niet opgeslagen, etc. Dus ik zou het goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 18:38
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sanderp op 18-03-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
sanderharton schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:52:
Ik heb een jaar geleden een g3 gekocht, als 2e hands. (vroeger showmodel, zag er nog prima uit, heeft dus veel aangestaan en lang opgeladen)

De orginele accu zit er in, maar is enorm slecht, ik ga met een 100% accu lading naar school rond 8 uur. Op school af en toe aan, max een uurtje screen on time. Maar dan is 'ie rond 3en nog maar 30%. Zal ik hem vervangen of een factory reset uitproberen? (tijdje geleden al gedaan, was er iets op veruit gegaan)
NIeuwe accu @ 10 euro en klaar... Mocht dat niet helpen kun je nog altijd een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Zojuist een nieuwe update (circa 300MB) gekregen van LG (is nu aan het instaleren).

Iemand enig idee waar ik de 'What's New' lijst kan bekijken?

Ik zal de nieuwe versie nummer in deze post zetten zodra het geinstalleerd is

edit: Nieuwe versie is V30n-AUG-16-2016. Zo te zien is het alleen een Android Security update for MM and general bug fixes.

[ Voor 21% gewijzigd door quartex op 05-10-2016 17:04 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik wil een factory reset uitvoeren (etc)
Airdroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Uploaden naar een clouddienst, bijvoorbeeld Stack, Dropbox of OneDrive.

Of een USB-stick aansluiten dmv. een USB-OTG kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quartex schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:03:
Zojuist een nieuwe update (circa 300MB) gekregen van LG (is nu aan het instaleren).

Iemand enig idee waar ik de 'What's New' lijst kan bekijken?

Ik zal de nieuwe versie nummer in deze post zetten zodra het geinstalleerd is

edit: Nieuwe versie is V30n-AUG-16-2016. Zo te zien is het alleen een Android Security update for MM and general bug fixes.
Die van mij probeert die update ook te installeren, maar het lukt niet. Reboot en melding dat er een update klaar staat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

LG zou volgens de laatste berichten bezig zijn met het testen van Android 7.0 Nougat voor de LG G3, blijkt uit benchmark. Zou best opmerkelijk zijn als ze inderdaad nog voor een toestel uit 2014 een nieuwe Android-versie zouden ontwikkelen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
LG heeft mij met de software support voor de G3 overtuigd dat ik bij hun ook de V20 ga kopen. Echt heel goed, maandelijkse updates en redelijk vlot 6.0 gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
hebben jullie enig idee waar mijn android 6 blijft? hier loopt de g3 nog steeds op lollipop :-(

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

DaLuca schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:59:
hebben jullie enig idee waar mijn android 6 blijft? hier loopt de g3 nog steeds op lollipop :-(
Installeer LG PC suite, maak een complete back-up van je telefoon en gebruik onder het kopje "Mobiel apparaat" de optie software-upgrade. Het is een grote download en zal ff duren. Maar naderhand zit ook jij op 6.0. De vorige versie v30c was een drama voor de batterij. Heb het idee dat v30n het een heeeeel stuk beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
SkyStreaker schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:03:
[...]

Installeer LG PC suite, maak een complete back-up van je telefoon en gebruik onder het kopje "Mobiel apparaat" de optie software-upgrade. Het is een grote download en zal ff duren. Maar naderhand zit ook jij op 6.0. De vorige versie v30c was een drama voor de batterij. Heb het idee dat v30n het een heeeeel stuk beter doet.
Ik haal met een nieuwe batterij stock + factory reset op normal brightness de 1,5 a 2 uur, heel teleurstellend allemaal. Eigenlijk is het na 2 jaar gewoon een bijna onbruikbaar toestel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
MasterStig schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:28:
[...]

Ik haal met een nieuwe batterij stock + factory reset op normal brightness de 1,5 a 2 uur, heel teleurstellend allemaal. Eigenlijk is het na 2 jaar gewoon een bijna onbruikbaar toestel geworden.
Ik zit ook op V30n en mijn ervaring is juist dat de bruikbaarheid veel beter is. Heb een geheel schone installatie gedaan met Marshmallow en haal nu meestal 3 uur wel. Ben er best over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
Verona27 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:34:
[...]

Ik zit ook op V30n en mijn ervaring is juist dat de bruikbaarheid veel beter is. Heb een geheel schone installatie gedaan met Marshmallow en haal nu meestal 3 uur wel. Ben er best over te spreken.
Ja, ik snap ook niet zo goed wat er bij mij mis gaat. Apps als Facebook gebruik ik expres al niet...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DHIStu5.png

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 14-11-2016 11:53 . Reden: Afbeelding verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
MasterStig schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:23:
[...]

Ja, ik snap ook niet zo goed wat er bij mij mis gaat. Apps als Facebook gebruik ik expres al niet...

[afbeelding]
Het draait natuurlijk groot en deels ook wel om je gebruik.. Het kan aan allerlei dingen liggen. Ik heb trouwens wel 8 maanden geleden een nieuwe accu gekocht, dat kan natuurlijk ook wel schelen. Onderstaand is nu.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SQ2HMBWl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
Verona27 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:41:
[...]

Het draait natuurlijk groot en deels ook wel om je gebruik.. Het kan aan allerlei dingen liggen. Ik heb trouwens wel 8 maanden geleden een nieuwe accu gekocht, dat kan natuurlijk ook wel schelen. Onderstaand is nu.

[afbeelding]
Ik vraag mij af of het aan mijn gebruikt ligt, ik heb van LG twee maanden terug een nieuwe accu gekregen (dus sws origineel, het toestel heeft al 2x een nieuwe moederbord gekregen) maar ondanks dat is de accuduur erg slecht. Had zelf daarvoor ook al een nieuwe accu gekocht maar had weinig effect... Ik gebruik weinig apps die op de achtergrond draaien, misschien is het toch een hardwarematig probleem (again).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
MasterStig schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:28:
[...]

Ik heb de mijne ondertussen verkocht, maar ik haalde meer dan 4 uur schermtijd (automatic brightness) met een accu met de Android 6 update. Accu was al bijna 2 jaar oud.

[ Voor 3% gewijzigd door Mother_lepard op 15-11-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb sinds gisteren ineens dat ik de melding krijg dat mijn SD kaart plotseling is verwijderd. Dan een min of wat later is ie weer gevonden, enz enz.

Is dit een bekend probleem? De kaart is slechts een paar maanden oud. Ga zo in ieder geval proberen wat ie doet als ik hem in een cardreader doe en ga maar snel een backup maken.

De telefoon is net 3 weken terug van reparatie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
Mother_lepard schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:35:
[...]

Ik heb de mijne ondertussen verkocht, maar ik haalde meer dan 4 uur schermtijd (automatic brightness) met een accu met de Android 6 update. Accu was al bijna 2 jaar oud.
Dat zijn mooie scores voor de G3 i.i.g. Automatic brightness heb ik altijd uit staan, heb hem even aangezet, wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

MasterStig schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:24:
[...]

Ik vraag mij af of het aan mijn gebruikt ligt, ik heb van LG twee maanden terug een nieuwe accu gekregen (dus sws origineel, het toestel heeft al 2x een nieuwe moederbord gekregen) maar ondanks dat is de accuduur erg slecht. Had zelf daarvoor ook al een nieuwe accu gekocht maar had weinig effect... Ik gebruik weinig apps die op de achtergrond draaien, misschien is het toch een hardwarematig probleem (again).
Heb je locatievoorzieningen aan staan? Zet die eens uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
SkyStreaker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:13:
[...]

Heb je locatievoorzieningen aan staan? Zet die eens uit :)
Thanks voor je tip, maar hij staat uit :/ Maar het klopt wel dat het wat scheelt als je GPS, WiFi (mits ik het niet gebruik) en 4G uitzet, dat doe ik dus ook altijd braaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb de telefoon net 1,5 maand terug van reparatie kan ik hem weer op gaan sturen.

Ik heb nog steeds een probleem met de accu. Eerst ging deze best een redelijke tijd mee en ook als deze nog op 25% stond duurde t een tijdje voordat ie leeg is. Als ie nu op 25% staat en ik leg hem gewoon weg zonder er iets mee te doen dan is ie binnen een half uur tot 3/4 uur minder dan 5%. Vervangen vd accu heeft helaas geen zin gehad en ik heb verder geen andere apps geïnstalleerd :-(

Maar mijn sd kaart wordt de hele tijd verwijderd en dan weer gevonden, dan weer verwijderd etc. Een andere sd kaart lost dit niet op.

Ook krijg ik de telefoon sinds afgelopen week af en toe niet meer uit standby. Kan op het scherm drukken wat ik wil of oneindig vaak op het knopje achterop drukken, maar niets helpt. Een enkele keer wil langdurig inhouden van het Power knopje helpen, maar meestal niet. Ik dacht slim te zijn en de lader aan de telefoon te hangen, maar hij geeft geeneens een signaal dat ie opgeladen wordt.

Verder ben ik ook al langere tijd slechter te verstaan en toch praat ik gewoon duidelijk;-)

Vind het erg jammer want ik vind de telefoon an sich nog steeds een topper, zelfs een vd fijnste die ik tot nog toe gehad heb, maar alle problemen die ik nu ondervind doen wel veel afbreuk hieraan. Zeker ook omdat ik de telefoon nu wéér een week of 2 kwijt zal zijn.

Zijn er meer met deze problemen? Ik draai overigens op de standard LG Android 6 ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ik heb hetzelfde probleem met de SD-kaart sinds kort. Ik heb hier een tijdje naar gezocht en kwam op de G3 subreddit tegen dat het zou komen door een fout in het moederbord. Wat erop neer zou komen dat er een geheel nieuw moederbord in moet. Ik heb de telefoon nu bijna 2 jaar dus ik wacht nog even met garantie claimen tot ik een nieuw toestel heb. Maar het schijnt dat als je er te lang mee wacht op gegeven moment het toestel helemaal niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

onnaj schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:00:
Ik heb sinds gisteren ineens dat ik de melding krijg dat mijn SD kaart plotseling is verwijderd. Dan een min of wat later is ie weer gevonden, enz enz.

Is dit een bekend probleem? De kaart is slechts een paar maanden oud. Ga zo in ieder geval proberen wat ie doet als ik hem in een cardreader doe en ga maar snel een backup maken.

De telefoon is net 3 weken terug van reparatie :-(
Dan kan het zijn dat de SD-kaart slecht contact maakt, of een beetje losjes erin zit.
Als oplossing zou je een stukje schilderstape op de bovenkant van de sd-kaart kunnen plakken zodat hij beter contact maakt, ook bij veel trillingen.

Ik las in dit topic dat wisselen tussen SD-kaarten ook niets uit zou maken, maar bij mij werkt een nieuwe SD-kaart wel en de oude gewoon niet meer. Ik vermoed dat LG iets met de firmware heeft gedaan waardoor SD-kaarten een beschadigd bestandssysteem kunnen krijgen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Onbekend schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:05:
[...]

Dan kan het zijn dat de SD-kaart slecht contact maakt, of een beetje losjes erin zit.
Als oplossing zou je een stukje schilderstape op de bovenkant van de sd-kaart kunnen plakken zodat hij beter contact maakt, ook bij veel trillingen.

Ik las in dit topic dat wisselen tussen SD-kaarten ook niets uit zou maken, maar bij mij werkt een nieuwe SD-kaart wel en de oude gewoon niet meer. Ik vermoed dat LG iets met de firmware heeft gedaan waardoor SD-kaarten een beschadigd bestandssysteem kunnen krijgen.
Hij zegt nu dat ie beschadigd is terwijl in Windows deze gewoon leesbaar is. 3 stuks geprobeerd en allemaal hetzelfde euvel. Leuk die schilderstape ertussen, maar ik heb gewoon garantie en die schilderstape moet niet nodig zijn. Daarnaast blijven de andere problemen helaas ook.... :-(

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:36
Gewoon even melden dat ik met mijn LG G3 last heb van het BSOD (blue screen of death fenomeen)
'Het internet' geeft aan dat ik niet alleen ben met mijn probleem en dat voornamelijk modellen van 2014 problemen vertonen..

GSM is uit garantie (4 maand!) en LG weigert voorlopig te repareren onder coulance. Balen als een stekker dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterStig
ScSi schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:52:
Gewoon even melden dat ik met mijn LG G3 last heb van het BSOD (blue screen of death fenomeen)
'Het internet' geeft aan dat ik niet alleen ben met mijn probleem en dat voornamelijk modellen van 2014 problemen vertonen..

GSM is uit garantie (4 maand!) en LG weigert voorlopig te repareren onder coulance. Balen als een stekker dus!
Vervelend. Zal wel weer iets met het moederbord zijn, die van mij is 2x vervangen en nu ook uit de garantie. Raar dat het bij LG zo vaak fout gaat met het moederbord, las ooit dat de G4 er ook last van had (G5 weet ik niet). Ben benieuwd naar de toekomst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScSi
MasterStig schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:40:
[...]

Vervelend. Zal wel weer iets met het moederbord zijn, die van mij is 2x vervangen en nu ook uit de garantie. Raar dat het bij LG zo vaak fout gaat met het moederbord, las ooit dat de G4 er ook last van had (G5 weet ik niet). Ben benieuwd naar de toekomst :)
Het zou idd het moederbord betreffen. Als LG echt niet over de brug komt, zal ik het moederbord in de oven bakken (10' op 150 graden Celsius). Hiermee zou de telefoon het weer even kunnen doen (genoeg om nog wat laatste data eraf te halen)

We zullen zien :9

Verwijderd

Ja klein stukje advies over de accu vervanging. Ga niet, zoals ik, blind af op zo veel mogelijk mAh. Koop de originele. Ik had er een van een chinese fabriekant gekocht van 3500, maar ging ongeveer de helft mee qua tijd als de originele van LG (3000). Goedkoop is duurkoop. Niettemin, zelfs met nieuwe accu en originele OS gaat hij wel echt super snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Laatst online: 23-08 16:56
Iemand enig idee wanneer we Nougat kunnen verwachten ;-)

Ik heb begrepen dat de LG G3 (je leest het goed) in de laatste helft van 2016 getest is met Nougat...

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
DaLuca schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:49:
Iemand enig idee wanneer we Nougat kunnen verwachten ;-)

Ik heb begrepen dat de LG G3 (je leest het goed) in de laatste helft van 2016 getest is met Nougat...
Haha, ja had ik ook gelezen (even opgezocht, was oktober). Zou erg mooi zijn, maar denk eerder dat het een screenshot voor een custom rom is o.i.d. Misschien kunnen anderen hieruit meer opmaken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dTNvLt9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb net van het weekend 6.0 er pas opgezet maar het zou mooi zijn als ze ook nog 7.0 gaan uitrollen bijna 3 jaar nadat het toestel op de markt is verschenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 11:32
Ik kreeg m'n scherm de laaste tijd niet meer aan, niet met powerbutten en ook niet met het scherm. Werkte alleen door 'm even aan de oplader te leggen. Factory reset gedaan, hielp niets. Ik zat al te kijken naar een vervanging. Maar toen las ik dat er meer problemen hadden met de proximity sensor, dat het gefixt kon worden in het "hidden menu". En dat was de oplossing! Doet het nu weer perfect, accu en performance ook prima na de factory reset, dus ik hou 'm nog even.
beschrijving staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSi schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:43:
[...]

Het zou idd het moederbord betreffen. Als LG echt niet over de brug komt, zal ik het moederbord in de oven bakken (10' op 150 graden Celsius). Hiermee zou de telefoon het weer even kunnen doen (genoeg om nog wat laatste data eraf te halen)

We zullen zien :9
Heb je dit uiteindelijk gedaan? Mijn G3 toonde eergisteren plots ook enkel het blauw schermpje. Ik dacht meteen aan deze discussie, maar ben toch niet meteen m'n oven gaan aansteken.

M'n G3-tijdperk is dus voorbij. Ik wou er gerust nog een jaartje mee blijven rondlopen, want ik vond het een prettig toestel dat nog niet eens verouderd overkwam. Het bootloop probleem kon ik vorig jaar makkelijk oplossen met een nieuwe accu voor 26 euro, maar dit is van een ander kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:18:
[...]

Heb je dit uiteindelijk gedaan? Mijn G3 toonde eergisteren plots ook enkel het blauw schermpje. Ik dacht meteen aan deze discussie, maar ben toch niet meteen m'n oven gaan aansteken.

M'n G3-tijdperk is dus voorbij. Ik wou er gerust nog een jaartje mee blijven rondlopen, want ik vond het een prettig toestel dat nog niet eens verouderd overkwam. Het bootloop probleem kon ik vorig jaar makkelijk oplossen met een nieuwe accu voor 26 euro, maar dit is van een ander kaliber.
Het staat nog steeds op de planning, echter moet ik even een gaatje vinden in mijn drukke schema. Ik rapporteer sowieso de resultaten hier ;) Ik vond het ook een zeer prettig toestel, echter heeft LG nu wel compleet afgedaan (nooit meer LG voor * ScSi )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obiyannkenobi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07 17:33
ScSi schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:09:
[...]

Het staat nog steeds op de planning, echter moet ik even een gaatje vinden in mijn drukke schema. Ik rapporteer sowieso de resultaten hier ;) Ik vond het ook een zeer prettig toestel, echter heeft LG nu wel compleet afgedaan (nooit meer LG voor * ScSi )
Ik had ook een zgn BSOD en was nog niet bereid afscheid van m'n G3 te nemen. Dus moederbord eruit geschroefd en 10 minuten gebakken op 180 graden. En hij draait weer als een zonnetje! Super blij! Batterij ging eerste week wel heel snel leeg, maar dat is nu weer ok. Ben benieuwd hoelang die het nu volhoud.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:18:
[...]

Heb dit ondertussen gedaan, net zoals de user onder mij. 10 minuten in de oven op 180graden Celsius en ik heb voorlopig terug een werkend toestel. Voor hoe lang, daar heb ik het raden naar.. Maar ik heb ondertussen wél alle gegevens kunnen kopiëren/back-uppen, en daar was het mij voornamelijk om te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSi schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:31:
[...]

Heb dit ondertussen gedaan, net zoals de user onder mij. 10 minuten in de oven op 180graden Celsius en ik heb voorlopig terug een werkend toestel. Voor hoe lang, daar heb ik het raden naar.. Maar ik heb ondertussen wél alle gegevens kunnen kopiëren/back-uppen, en daar was het mij voornamelijk om te doen :-)
Fijn om te horen, proficiat. Ik zal het uit nieuwsgierigheid eens proberen. Noodzakelijk is het alleszins niet, want ik ben overgestapt naar een Moto X Style. Geen gigantische sprong vooruit ten opzichte van de G3, maar voor 270 euro was het een goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Fijn om te horen, proficiat. Ik zal het uit nieuwsgierigheid eens proberen. Noodzakelijk is het alleszins niet, want ik ben overgestapt naar een Moto X Style. Geen gigantische sprong vooruit ten opzichte van de G3, maar voor 270 euro was het een goeie deal.
Ik heb de data er kunnen afhalen, enkel heb ik nu last van een scherm wat nu meer niet dan wel reageert. Ik heb hem dus ook afgeschreven en wacht nu op MWC om een nieuwe mobiel aan te schaffen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Laatst online: 15-09 15:48
Enkele maanden terug in mijn G3 gestolen en nu stonden daar op de standaardapp veel notities op die ik graag terug zou vinden.

Ik had dit programmatje (weet de naam zo snel even niet) gekoppeld en gesynchroniseerd met Google. Heb echter al stevig gegoogled, maar kan het nergens terugvinden..

Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Het programmatje heet Quickmemo+. Ik heb ook even gekeken op google en ik kwam op deze site terecht:
https://plus.google.com/+niyaziate%C5%9F/posts/Kq1XtMJkg9n

Hierin staat dat de data uit Quickmemo+ dat gesynct is alleen gelezen kan worden met Quickmemo+. Het lijkt er dus op dat je weinig anders kan dan zelf een nieuwe LG telefoon zoeken waar Quickmemo+ op staat en daarop in te loggen. Of iemand zoeken met en daarop inloggen, Quickmemo+ syncen en dan de memos exporteren naar lokaal geheugen of microSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
@Isaja Ik heb voor je een backup gemaakt van de APK op mijn LG G3. Geen idee of je die ook op een andere telefoon kunt installeren of op een emulator zoals bluestacks ofzo, maar je kunt het iig proberen :)

*knip*. Het delen van APK files buiten de Play Store om is niet toegestaan.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 07-03-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Laatst online: 15-09 15:48
WALUIGI96 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 02:11:
Het programmatje heet Quickmemo+. Ik heb ook even gekeken op google en ik kwam op deze site terecht:
https://plus.google.com/+niyaziate%C5%9F/posts/Kq1XtMJkg9n

Hierin staat dat de data uit Quickmemo+ dat gesynct is alleen gelezen kan worden met Quickmemo+. Het lijkt er dus op dat je weinig anders kan dan zelf een nieuwe LG telefoon zoeken waar Quickmemo+ op staat en daarop in te loggen. Of iemand zoeken met en daarop inloggen, Quickmemo+ syncen en dan de memos exporteren naar lokaal geheugen of microSD.
Gracias duidelijk verhaal! Had zelf ook al een tijd gegoogled maar kwam er via de pc inderdaad niet uit, fijn LG... Afin, er loopt geen bloed uit dus dan ga ik even in de gaten houden of ik binnenkort een LG telefoon tegenkom die we even mogen gebruiken
Willaaam schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:30:
@Isaja Ik heb voor je een backup gemaakt van de APK op mijn LG G3. Geen idee of je die ook op een andere telefoon kunt installeren of op een emulator zoals bluestacks ofzo, maar je kunt het iig proberen :)

[mbr]*knip*. Het delen van APK files buiten de Play Store om is niet toegestaan.[/]
En ook bedankt voor het willen helpen! heb nu een Whileyfox dus die laat ik even zoals ie is (hun budgeteditie, prima dingetje voor op reis) Ga proberen om binnenkort even op een andere LG in te loggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterStig
Zijn hier ook mensen die LineageOS draaien, hoe is de batterijduur bij jullie? Bij de eerste officiële builds was die super, maar daarna ineens bij mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteravond doet mijn Lg G3 het niet meer. Ik was op gewoon aan het internetten en toen viel ie uit. Ik kan hem niet meer aanzetten en hij reageert ook niet als ik m in de oplader stop. Ik heb deze telefoon sinds ca 2,5 jaar. Sinds ik android 6.0 heb herstart ie gelukkig niet meer automatisch. Ik dacht dat het weer het geval zou zijn, maar hij doet nu echt helemaal niks meer. Weet iemand wat er mee aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Kijk eens naar de contacten van de accu en kijk of er geen onderbreking tussen zit.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een soort vlekje op een van de accupunten. Ik weet niet of dat het zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Het touchscreen van mijn LG G3 werkt sinds een paar dagen niet goed meer, en het is een heel specifiek gebied dat niet goed meer werkt, namelijk een hele kolom van het scherm van boven tot beneden maar dus niet over heel de breedte. Ik heb al eens geprobeerd om een reset te doen, maar dat heeft niet geholpen waardoor ik vrees dat het een hardwareprobleem is... Zijn er nog dingen die ik kan proberen (zoals calibratie van het touchscreen?) of heeft iemand hier zelf ervaring mee?
EDIT: Na enkele dagen werkt het scherm weer volledig, zonder verklaarbare reden. Vreemd!

[ Voor 8% gewijzigd door vdvaxel op 11-04-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:32:
Sinds gisteravond doet mijn Lg G3 het niet meer. Ik was op gewoon aan het internetten en toen viel ie uit. Ik kan hem niet meer aanzetten en hij reageert ook niet als ik m in de oplader stop. Ik heb deze telefoon sinds ca 2,5 jaar. Sinds ik android 6.0 heb herstart ie gelukkig niet meer automatisch. Ik dacht dat het weer het geval zou zijn, maar hij doet nu echt helemaal niks meer. Weet iemand wat er mee aan de hand kan zijn?
Ik heb een beetje hetzelfde probleem:

Mijn G3 is er vorige week donderdag mee opgehouden. Liep helemaal vast tijdens normaal gebruik.
Scherm wilde niet meer vergrendelen.
Daarom de accu verwijderd en opnieuw gestart.

Ik kreeg alleen het lg logo, zelfs de animatie daarna start niet meer.

Recovery werkt niet (kan alleen factoy reset kiezen) telefoon slaat dan vast met een dood android robotje in beeld.
Toestel is niet geroot en de rom is origineel.

Herstel via de lg pc suite werkt ook niet. Telefoon wordt wel herkend maar meer ook niet.

Daarom RMA aangevraagd en het toestel opgestuurd naar dynafix. (zonder de batterij)
Toestel heeft garantie tot juni 2017
2 dagen later offerte
Er moet een nieuwe batterij in, valt niet onder garantie. Kostten bijna 80 euro.

Vreemde is dat ik een maand geleden een nieuwe (originele) batterij heb gekocht ivm spontaan uitvallen van de telefoon. Dit was sindsdien over.

Daarom vertrouw ik het niet. Ik krijg het gevoel dat aan de hand van de klachtomschrijving een offerte is gedaan...en dat het toestel niet eens is getest.

2 maal met dynafix aan de telefoon gehangen, duidelijk proberen te maken dat de accu niet het probleem kan zijn en of de monteur verder wil kijken.....maar vragen eindigen elke keer in hetzelfde riedeltje over een bekwame monteur enz. En verder kom ik niet.

Nu is de vraag...hebben meerderen problemen gehad met het volledig vastslaan van het toestel, en wat is eraan gedaan?

19-4
Agelopen zaterdag de reparatie akkoord gedaan en betaald.
Ik wilde de telefoon weer terug en had geen zin meer in verdere discussie.

Vandaag de telefoon ontvangen...best snel!...en hij werkt(e) weer.
Maar na een half uur was het gedaan.
Telefoon sloeg vast....alleen de notificatieled bleef rood branden.
Accu eruit erin en weer starten.

Helaas blijft de telefoon weer hangen in het opstartscherm.
Dus morgen weer bellen met dynafix....

To be continued

[ Voor 17% gewijzigd door ronnie vd op 19-04-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Deze week begaf de G3 van m'n vrouw het. Scherm viel de hele tijd weg (telefoon bleef wel aan), wifi kon niet meer in of uitgeschakeld worden (settings menu bleef hangen) en op een gegeven moment hield mobiele data er ook mee op.

Omdat de garantie toch verlopen was,en zonder internet zo'n telefoon toch redelijk waardeloos was, heb ik m open gedraaid. Eerst wat vulling achter de processor gestopt voor extra druk,maar dat hielp maar een paar dagen. Daarna het met wat minder beleid gedaan; het blijkt dat de soc z'n verbinding met t mainboard verliest (waarschijnlijk door de hitte van dat ding en de slechte warmtegeleiding van het toestel). Ik heb een hobbyfohn op de processor gezet na m met hittetape de randen te hebben afgeplakt, en flink heet gestookt. Daarna de soc stevig aangedrukt en m rustig laten afkoelen. Ding weer in elkaar gezet en na een tijdje weer aangezet; en het toestel is weer volledig functioneel, zelfs de wonky GPS werkt weer perfect.

Dus wellicht een tip voor diegene die hetzelfde probleem heeft en ook geen garantie meer heeft.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 10:53
Heb ruim 1.5 jaar de D855 en ben erg te spreken over. ik was bekend met de warmte problemen, door een andere rom zou dit opgelost zijn. Ik heb gelijk Fulmics Rom geinstalleerd en heb nooit problemen gehad.
Sinds vorige week XenonHD geinstalleerd, Android 7.1 en loopt heel soepel.

Telefoon is al eeen aantal flink gevallen maar door zo`n protector geen schade aan het scherm. Wel een nieuwe protector erop voor 5 euro bij Bol.com.

Het enige wat ik nu wel merk is dat de accu snel leeg gaat. Ik haal nu net het einde van de dag als ik hem niet te veel gebruik. Calibratie ook geprobeerd maar denk dat hij aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Ik heb zelf de LG G3 (D855) al twee jaar. Af en toe warmteproblemen met de officiële rom, maar het valt op zich nog wel mee, wel heb ik een maandje geleden een factory reset gedaan. Hierdoor is hij een stuk sneller geworden en ook werkt de batterij een stuk beter, ik kan een dag makkelijk halen en ook start hij niet meer spontaan opnieuw op. Volgend jaar ben ik van plan de LG G6 te kopen, na 3 jaar mag dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
WALUIGI96 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:19:
Ik heb zelf de LG G3 (D855) al twee jaar. Af en toe warmteproblemen met de officiële rom, maar het valt op zich nog wel mee, wel heb ik een maandje geleden een factory reset gedaan. Hierdoor is hij een stuk sneller geworden en ook werkt de batterij een stuk beter, ik kan een dag makkelijk halen en ook start hij niet meer spontaan opnieuw op. Volgend jaar ben ik van plan de LG G6 te kopen, na 3 jaar mag dat ook wel.
Ik ben twee weken geleden van de G3 naar G6 overgegaan. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Dat dacht ik al, ik hoor vooral positieve geluiden. Heb je de Europese versie of de Aziatische?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
WALUIGI96 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:24:
Dat dacht ik al, ik hoor vooral positieve geluiden. Heb je de Europese versie of de Aziatische?
Aziatische (via eglobal). Alleen omdat het een paar 100 euro's scheelde. Voor 360 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Dat scheelt veel, ik kijk wel hoe volgend jaar de prijzen zijn. Maar voorlopig werkt mijn G3 nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
P107 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:29:
[...]

Aziatische (via eglobal). Alleen omdat het een paar 100 euro's scheelde. Voor 360 euro gekocht.
Op welke manier heb je dan garantie? Terugsturen lijkt me onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
Precies hetzelfde alleen ben je het wat langer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Wat kost een nieuwe accu ongeveer? Nu gevonden rond 20 euro. Of kan dit goedkoper?

Zag ook dingen op amazon.de maar vertrouw dat niet helemaal, als in origineel

EDIT
Nieuwe accu gekocht via Bol.com. Original.

Ik heb XenonHD Rom geinstalleerd - Android 7.1. Daarvoor had ik Fulmics.
Sinds een maand heb ik last van het snel leeg gaan van de batterij. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Volledige reset – alle apps opnieuw geinstalleerd – Greenify.
GPS staat uit en Wifi gaat uit wanneer het scherm uit is. Daarnaast switch ik over van LTE/3G naar 2G wanneer mijn scherm langer dan 1 minuut uit is.
Alle scherm instellingen gecontroleerd en alle automatische controls uitgeschakeld.
Het lijkt niet te verbeteren. Verder valt het mij op dat beschikbare accu tijd per uur varieerd. Ik heb de app AccuBattery geinstalleerd. Ene moment is het 5 uur beschikbaar andere moment weer 8 of 12.
Batterystats verwijderd na herinstal ROM/Batterij

Ik krijg steeds meer het gevoel dat het hardware gerelateerd is. Maar weet niet wat. Iemand nog een suggestie?

Moet een nieuwe accu nog "leren" ? Kan het zijn dat deze na een week goed gebruiken sterker word?

EDIT2
Oude accu teruggeplaatst en nu gaat het goed. Nieuwe accu weer terug naar Bol. Tevens andere Kernel (Solid Kernel) geinstalleerd. Dit lijkt te helpen.

Laatste edit
Nog steeds mijn oude accu. Gebruik de ROM XenonHD Rom samen met Solid Kernel. Met BetterBattystats heb ik veel apps gevonden die op de achtergrond draaide. Deze heb ik uitgezet, tevens dat ze niet starten na op start.
Ik heb als test ook Greenify verwijderd daardoor werd mijn Awake Screen Off percentage gehalveerd. Tengunste van mijn accu duur. Nu gaat hij gemakkelijk weer een dag mee!
Opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door vanputten80 op 17-08-2017 22:16 ]

• MasterStig
Help! Mijn telefoon moet weer naar stock Android (staat nu LineageOS op). Hij gaat terug naar de winkel dus moet de root en recovery enz. er ook af. Nu zie ik op XDA guides staan dat dat via de KDZ method kan met CSE Flash of via de TOT method (hier zie ik echter niet het juiste zip bestand op de server staan). Ik heb ooit de KDZ tool gebruikt om van MM naar LP te gaan, echter vraag ik mij af of ik dit met deze tool nu ook succesvol kan unrooten en terug kan gaan naar stock. Ik wil het liefste MM erop hebben, ik heb een KDZ gevonden o.b.v. van mijn IMEI (D85530n_00_0816), maar nu vraag ik mij af of ik de juiste stappen heb. Welke tool heeft de voorkeur? Ik wil geen fouten maken namelijk, hij moet het hierna nog doen :') Ik kan mij zo voorstellen dat er hier genoeg mensen zijn die dit al eerder uitgevoerd hebben, vandaar mijn post. Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Ik moest vandaag mijn LG G3 opstarten aangezien er paar foto's erop stonden, kreeg ik ineens een update melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uWun2PLA13poMoWSMfyLqCqM/full.png

Op zich best wel interessant aangezien dit toestel al 4 jaar oud is, maar na dieper graven kwam ik erachter dat dit puur een update is vanwege de GDPR regels in EU, wat alleen best triest is dat de beveiligings patch niveau verlaagd wordt met deze update van Oktober 2016 naar Augustus 2016.

Achja, alsnog best interessant dat ze die halve moeite nemen voor zo'n oud ding (halve moeite want verouderde beveiliging tov de vorige patch).

sorry voor de bump, dit leek mij best interessant om te posten
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.