Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
injectx schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:38:
Ow dat wist ik niet. Goed om te weten :)
Oh wacht, kan ook zijn dat ik met UHD in de war ben... Kan ook niet meer testen dus niet zeker dus :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:13
Wow erg mooie startpost ^^

Heb zelf een nieuwe telefoon nodig.
Zit momenteel erg te twijfelen tussen de G3, G3s en de G4.

Heb ze ook al echt 10x vergeleken in de vergelijkingstabel (van HWI) maar kan niet echt een keuze maken

Hoor graag jullie mening / ervaringen :p

[ Voor 4% gewijzigd door Commander op 10-06-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arietje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-05 13:57
Tja de G4 is 250+ eur duurder, is maar net of je het dat waard vind. Persoonlijk vind ik de G3 prima als semi high end telefoon voor dit moment. De G3s lijkt me een keus als je goedkoop uit wil zijn, of de G3 te groot vind, scheelt toch aardig in grootte. Met G3s zit je wel een beetje onderin de klasse (draait ook nog op kit kat geloof ik), met G3 leuk mid/high (android 5 (stock, 5.1 komt straks)), met G4 helemaal high (android 5.1). Al met al lijkt me de G3 nog de beste prijs kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Vandaag voor het eerst op mijn werk de Wi-Fi van de G3 eens aangezet en ik schrok me dood.
07:30 uur 96% batterij, 11:45 uur 22% batterij, terwijl ik met een 4 jaar oude S2 nooit problemen heb gehad! Andere collega's ook niet, behalve die ene met ook een G3!!
De enige 'oplossingen' die ik vind zijn:
zet de telefoon op 2G
zet "batterij wordt gespaard voor Wi-Fi" uit
Iemand nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arietje
Hm ik heb gewoon de hele dag door wifi aan en batterij blijft bij matig gebruik (af en toe whatsapp) aan het einde van de dag tot 80/90%. Ik vermoed dat 't m in gebruik zit of evt. bepaalde apps die veel werk doen op de achtergrond? Check Batterijverbruik anders, zie je welk onderdeel zit te verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb ook geen problemen met batterijgebruik, ongeacht of ik WiFi aan- of uitzet (uit als ik met de trein reis, op stations is wel WiFi maar daar krijg ik dus precies geen verbinding met services die vertragingen doorgeven).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De G3 (en nu ook op de G4) was mijn eerste telefoon waar het accugebruik steeg bij het gebruik van Wifi. Dit is normaal gesproken, mits je eenmaal bent verbonden met een Wifi-netwerk, ongebruikelijk. Om die reden zette ik altijd Wifi zoveel mogelijk uit, tenzij er zeer grote hoeveelheden data verbruikt moesten gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
Het vreemde is dat het alleen gebeurd bij het Wi-Fi netwerk op het werk. Verder nergens. Vanavond BBS en CPU spy eens analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mariconjo schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:27:
Het vreemde is dat het alleen gebeurd bij het Wi-Fi netwerk op het werk. Verder nergens. Vanavond BBS en CPU spy eens analyseren.
For the record: verhoogd accugebruik betekende niet iets in jouw strekking hoor, ipv dat je op een dag bijv. 20% accu verloor was het dan 25% of zo. Het feit dat het méér was klopte gewoon niet (was zowel thuis als op werk).

Benieuwd of je kan vinden wat de oorzaak is, voorlopig op de G4 ook weer hetzelfde euvel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
BBB geeft alleen op het werk de melding:
'WiFiOffDelayIfNotUsed'.
Google leert dat ik dan een 'com.lge.wifiext.jar moet aanpassen. Komt iemand dat bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drent-tiddo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 11:48
Beste mede tweakers,

Wie oh wie kan mij helpen?
Ik heb voor het eerst in mijn leven mijn telefoon geroot en een rom
erop gezet.
Maar dom als ik was heb ik geen backup gemaakt blijkbaar want
ik kan vrij weinig met de telefoon.
Alle apps zijn weg evenals alle contacten.
Hoe kom ik weer terug naar zoals de telefoon was, dus de standaard rom?
Wie wil mij helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
drent-tiddo schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:53:
Beste mede tweakers,

Wie oh wie kan mij helpen?
Ik heb voor het eerst in mijn leven mijn telefoon geroot en een rom
erop gezet.
Maar dom als ik was heb ik geen backup gemaakt blijkbaar want
ik kan vrij weinig met de telefoon.
Alle apps zijn weg evenals alle contacten.
Hoe kom ik weer terug naar zoals de telefoon was, dus de standaard rom?
Wie wil mij helpen?

Alvast bedankt.
Wat de betreft het missen van apps: waarschijnlijk heb je geen Google apps geflashed na het flashen van de nieuwe rom. Dit kun je alsnog doen om ervoor te zorgen dat je toegang hebt tot de Play Store.

Voor de volgende keer: sla je contacten op als Google contact, dan worden die automatisch gebackupt.

Mocht je toch terug willen naar de standaard software, kijk dan hier voor alle instructies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2785089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Enig idee of de G3 nog 5.1/ Android M krijgt dit jaar? LG was flink bezig met updaten, maar sinds de G4 is dit zo goed als gestopt. Logisch, maar ik vraag me toch af of we toch nog een update gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Jack O10 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:35:
Enig idee of de G3 nog 5.1/ Android M krijgt dit jaar? LG was flink bezig met updaten, maar sinds de G4 is dit zo goed als gestopt. Logisch, maar ik vraag me toch af of we toch nog een update gaan krijgen.
Mijn vermoeden is dat dit niet meer gaat gebeuren. M sowieso niet, maar 5.1 ook niet meer. Op dit moment zijn er ook niet echt zwaar wegende redenen om de G3 nog te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
palthe schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:11:
[...]
M sowieso niet, maar 5.1 ook niet meer. Op dit moment zijn er ook niet echt zwaar wegende redenen om de G3 nog te updaten.
Met een custom rom is 5.1(.1) geen probleem en werkt feilloos. Op de wat mindere camera na, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:39:
[...]

Met een custom rom is 5.1(.1) geen probleem en werkt feilloos. Op de wat mindere camera na, uiteraard.
Welke rom gebruik je?

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
G3 verkocht maar draaide BlissPop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Mijn vermoeden is dat dit niet meer gaat gebeuren. M sowieso niet, maar 5.1 ook niet meer. Op dit moment zijn er ook niet echt zwaar wegende redenen om de G3 nog te updaten.
Ik denk van wel. Volgens de laatste berichten wordt binnen nu en twee maanden Android 5.1.1 Lollipop verwacht voor de LG G2. Aangezien de LG G3 nog steeds goed verkocht wordt, ga ik er wel van uit dat de LG G3 ook nog wel even bijgehouden wordt:)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Volgens verschillende sites gaat de G3 dit jaar in een keer naar M. Ze slaan de 5.1 over bij LG. Google maar even dan kom je het wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
neelle schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:46:
Volgens verschillende sites gaat de G3 dit jaar in een keer naar M. Ze slaan de 5.1 over bij LG. Google maar even dan kom je het wel tegen.
Dat zou ik goed nieuws vinden! Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:11
Is er na de v20h nog een officiële update gekomen? mijn Stock LG G3 heeft sinds 25-02 geen nieuwe firmware meer gehad en ook via de officiële LG update tool(op de PC) vindt hij geen nieuwe versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
rik11 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:43:
Is er na de v20h nog een officiële update gekomen? mijn Stock LG G3 heeft sinds 25-02 geen nieuwe firmware meer gehad en ook via de officiële LG update tool(op de PC) vindt hij geen nieuwe versies
Ja 20P, maar niet voor Nederlandse toestellen. Je zou wel de KDZ van 20P kunnen flashen mocht je dat willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Zijn er nog verbeteringen met 20 p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
neelle schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:11:
Zijn er nog verbeteringen met 20 p
Ik vond 20P persoonlijk stuk vloeiender werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:36
Ik heb toch een raar probleem met mijn telefoon.

De accuduur van mijn G3 was een tijd geleden dramatisch, anderhalf uur screen on time en de accu was wel weer leeg. Werd dus hoog tijd om mijn telefoon opnieuw te installeren. Zodoende dit vorige week gedaan (met cloudy ROM) en de eerste paar dagen so far so good (ongeveer 4u screen on time). Echter begint mijn G3 de laatste dagen weer erg veel van de batterij te vragen waardoor ik nu nog een screen on time haal van 2,5 uur en ik ben bang dat dit hetzelfde wordt als voorheen, waar ik dus maar 1,5 uur screen on time had.

Iemand die dit bekent voor komt? En eventueel een fix hiervoor heeft?

De telefoon is verder prima maar dit is toch wel heel erg jammer, die accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
giganielsie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:36:
Iemand die dit bekent voor komt? En eventueel een fix hiervoor heeft?
En BBS/GSAM/WLD geven aan als grootste accuverbruiker...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:36
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OF3pLO9l.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IUouSNFl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Cltqz0l.png

Niet echt iets dat heel erg opvalt, hoewel buienalarm met bijna 1,5u wel opvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb al een hele tijd, een half jaar ongeveer, een probleem met de GPS van mijn G3. Deze valt tijdens het navigeren vaker uit. Nadat hij uitvalt heb ik ongeveer een halve minuut geen GPS fix en daarna komt hij weer terug. Dit kan erg vervelend zijn, omdat je niet op je GPS kunt vertrouwen en heb er ook al een paar keer een afslag door gemist.
Dit gebeurt tijdens het navigeren ongeveer elk half uur een keer. Op mijn vaste route lijkt het ook vaker op bepaalde plekken voor te komen (maar dat zou ook tijdsgebonden kunnen zijn, omdat op mijn vaste route tijd en locatie natuurlijk gecorreleerd zijn).

Ik draai een zelf geflashte stock rom, met root rechten. Ik gebruik nu de GPS status app, en heb mn AGPS data geupdated, maar dit brengt geen verbetering. Herkent een van jullie dit probleem? En heeft er iemand een oplossing? Of een manier om te analyseren/debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Misschien kan iemand mij op de goede weg helpen:

Ik heb sinds 2 weken een LG G3 16 GB/ 2 GB RAM. Gelijk geroot en verschillende ROM's geïnstalleerd (Blisspop, Ressurection Remix, Candy, CM 12.1).
Maar alle ROM's geven een een :"enorme" lag. Aan het begin gaat het wel. Maar naar een paar uur. Is het wisselen tussen apps of het typen van tekst bijna niet te doen.
Ik wil perse geen LG ROM. Maar het liefst iets op CM gebaseerd.

Eerst maakte ik eerst een backup met Titanium en zette die weer terug. Maar zelfs als ik alle apps weer opnieuw installeer blijft de lag.
Ik heb ook een HTC One M8. En daar heb ik geen problemen. Nou heeft die natuurlijk wel een GPE versie met originele drivers.

Hoe ik een ROM flash:
Start recovery TWRP
Backup op micro SD
Wipe system, cache, internal memory
Factory default (beetje overbodig na de vorige stap)
Flash de ROM
Flash gapps
Reboot

Volgens mij is dit de procedure uit het "boekje". Of zie ik wat over het hoofd?
Ik lees hier en op XDA allemaal succes verhalen over custom ROM's. Maar die ervaring heb ik dus (nog) niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Kitser op 17-07-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
Zelf draaide ik tot voor kort de Chupa Chups 4.2 Rom voor de G3. Had met deze Rom nog redelijk vaak 'lag' zowel met mijn 32 GB 3 ram G3 als de 16 GB 2 ram G3. Moest na een paar dagen steeds rebooten. Nu sinds een paar dagen de overstap gemaakt naar Cloudy 2.5 met de G4 look. Had ik eerder moeten doen nu weer helemaal happy met mijn beide G3's. :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Megapaul schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:54:
Zelf draaide ik tot voor kort de Chupa Chups 4.2 Rom voor de G3. Had met deze Rom nog redelijk vaak 'lag' zowel met mijn 32 GB 3 ram G3 als de 16 GB 2 ram G3. Moest na een paar dagen steeds rebooten. Nu sinds een paar dagen de overstap gemaakt naar Cloudy 2.5 met de G4 look. Had ik eerder moeten doen nu weer helemaal happy met mijn beide G3's. :)
Misschien moet ik die ook eens proberen.
Flash jij hem op dezelfde manier als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Kitser schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:42:
[...]

Misschien moet ik die ook eens proberen.
Flash jij hem op dezelfde manier als ik?
Ja dezelfde stappen alleen niet de factory reset gedaan en de gapps hoeven niet deze zitten al in de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Kan iemand testen of bluetooth tethering nog werkt met de laatste officiele t-mobile rom? Ik krijg het niet meer aan de praat, als het technisch gezien nog functioneert maar alleen de settings corrupt zijn geraakt bijvoorbeeld kan ik een full reset overwegen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas1977
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Welke Android versie is deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Hoe is jouw batterij met deze rom. ik draai die ook. in slaap geweldig. maar als ik m gebruik zie je de batterij drainen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb verschillende ROM's geprobeerd. Maar bij geen enkele heb ik een 4g of lte icoontje. Of ik dan ook echt geen 4g weet ik niet. Is er manier om daar achter te komen (behalve speedtest)?
Hebben jullie wel een 4g icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kitser schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:03:
Ik heb verschillende ROM's geprobeerd. Maar bij geen enkele heb ik een 4g of lte icoontje. Of ik dan ook echt geen 4g weet ik niet. Is er manier om daar achter te komen (behalve speedtest)?
Hebben jullie wel een 4g icoontje?
Zou er moeten staan ja, mits je instellingen goed zijn.

Deze app kan je gebruiken om te bekijken eventueel:
Google Play: Network Signal Info – Android Apps on Google Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
sebas1977 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:15:
[...]

Welke Android versie is deze ?
Android 5.0.2
micheldenhaag schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:39:
[...]

Hoe is jouw batterij met deze rom. ik draai die ook. in slaap geweldig. maar als ik m gebruik zie je de batterij drainen...
De grootste verbuiker bij mij is schermweergave, deze staat bij mij in de balk op 75% met auto brightness aangevinkt. Ik doe er ruim een dag mee (08:00 - 23:00) Batterij staat dan nog op 40%
Hij is iets minder zuinig als stock maar loopt zoveel beter. :)
Brad Pitt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:25:
[...]

Zou er moeten staan ja, mits je instellingen goed zijn.

Deze app kan je gebruiken om te bekijken eventueel:
Google Play: Network Signal Info – Android Apps on Google Play
Staat er wel 4G in je netwerk menu; instellingen, netwerken, tethering & netwerken, mobiele netwerken, netwerkmodus.

Als er geen 2G/3G/4G staat dan kan moet je de map
LteConfigs in system\app (D855 only) verwijderen en opnieuw je toestel starten.

[ Voor 32% gewijzigd door Megapaul op 23-07-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Dat lijkt goed te staan.
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/jtn0a7a3f/Screenshot_2015_07_24_00_00_32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/vflbdsmnh/Screenshot_2015_07_24_00_01_59.jpg

Misschien ligt het aan het apn van Telfort? Heeft iemand 4g van Telfort op de LG G3 werkend?
Dit zijn mijn instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/58idtmp5l/Screenshot_2015_07_24_00_10_00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/xxr7bjv41/Screenshot_2015_07_24_00_10_08.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Kitser op 24-07-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Kitser schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:08:
Dat lijkt goed te staan.
[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien ligt het aan het apn van Telfort? Heeft iemand 4g van Telfort op de LG G3 werkend?
Dit zijn mijn instellingen:
[afbeelding]

[afbeelding]
Gebruik jij een hele oude sim?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
SkyStreaker schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:10:
[...]

Gebruik jij een hele oude sim?
Dat is precies wat ik gisteren ook bedacht. Heb gelijk een nieuwe besteld.
Waarschijnlijk is dat het. Had eerst een telefoon met nano sim. En had hier nog een niet geactiveerde simkaart. Die heb ik in m'n g3 gedaan. Het zou kunnen dat die geen 4G aan kan.
Nu even wachten totdat ik hem krijg.

Thanx voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Alleen staat er geen 4G? Of ik snap je goed gaan niet helemaal, het is nog vroeg ;) Zo is het hier:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/TM_4G-01s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Dat ging meer over de netwerkmodus. Je hebt gelijk dat er geen 4G staat. Ik denk dat het met een nieuwe simkaart opgelost is. Ik laat het hier nog even weten.

Update:

Nieuwe simkaart heeft het probleem opgelost. Gelijk LTE (Blisspop ROM)

[ Voor 21% gewijzigd door Kitser op 25-07-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
[...]

Hoezo geen redenen?
Accu duur is slechter dan Android 4.4 en batterij spaarstand helpt ook voor geen meter, gaan net zo snel leeg.
Hoop dus dat er een update komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

dutchnltweaker schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:53:
[...]

Hoezo geen redenen?
Accu duur is slechter dan Android 4.4 en batterij spaarstand helpt ook voor geen meter, gaan net zo snel leeg.
Hoop dus dat er een update komt. :)
Dat is jouw ervaring dan, niet de mijne. Batterijduur is nog nooit zo goed geweest als onder lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
palthe schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:03:
[...]

Dat is jouw ervaring dan, niet de mijne. Batterijduur is nog nooit zo goed geweest als onder lollipop.
Dat zou kunnen, maar dat is de reden dus waarom ik op een update wacht en ben denk ik echt niet de enige als ik zo op andere forums kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

dutchnltweaker schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:26:
[...]

Dat zou kunnen, maar dat is de reden dus waarom ik op een update wacht en ben denk ik echt niet de enige als ik zo op andere forums kijk.
Gelukkig zat ik dan ook niet goed met mijn "voorspelling", want het lijkt er op dat we toch nog in de run zitten voor updates. En ook ik zit daar op te wachten hoor, hoewel ik prima kan leven met 5.0 op de G3. 5.1 heeft toch net wat meer stabiliteit en aardig wat bugs geplet. Afwachten maar... Lijkt er op dat mijn Note Edge hem nog eerder gaat krijgen wat verbazingwekkend is (LG > Samsung met updates naar mijn bescheiden mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
palthe schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Gelukkig zat ik dan ook niet goed met mijn "voorspelling", want het lijkt er op dat we toch nog in de run zitten voor updates. En ook ik zit daar op te wachten hoor, hoewel ik prima kan leven met 5.0 op de G3. 5.1 heeft toch net wat meer stabiliteit en aardig wat bugs geplet. Afwachten maar... Lijkt er op dat mijn Note Edge hem nog eerder gaat krijgen wat verbazingwekkend is (LG > Samsung met updates naar mijn bescheiden mening).
En ik weet niet of dat bij jou ook is, maar ik heb de 32gb versie met 3gb ram en altijd als ik hem opstart heb ik maar 1 gb over of zelfs minder als ik clean met advanced task killer, dit terwijl mijn oude Android tablet met cyanogenmod die 1gb ram heeft maar 400 mb over dus verbruikt die maar 600mb.
Hoe kan het dat de lg g3 die 3gb ram heeft bijna tussen de 1,5 en 2gb al standaard verbruikt?

Mvg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dutchnltweaker schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:42:
[...]
Hoe kan het dat de lg g3 die 3gb ram heeft bijna tussen de 1,5 en 2gb al standaard verbruikt?
Als je 6GB zou hebben zou er waarschijnlijk ook "maar" 1GB vrij zijn. Da's bij design en zoals het hoort. Je Ram moet gewoon vol worden gegooid met dingen die je vaak gebruikt. Is dat niet zo: brakke memory management.
als ik clean met advanced taak killer
Da's echt een pure no-go en werkt alleen maar contra-productief.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 26-07-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Grappig genoeg heeft de LG G2 nu Android 5.0.2 en de LG G3 5.0 - wat is nu dan het kenmerkende verschil?

Source: mijn vriendin heeft de LG G2, ik de G3.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-08-2019
.. Pas 2 weken in bezit van G3, it is awesome!
Ik heb de dpi naar 530 bijgesteld, sharpening fix geflasht en de hitte beveiliging unlocked/geclockd, Antutu van 3980.
Wat moet ik nog meer flashen/installeren om G3 nog beter te maken?
iemand al de xposed voor lollipop geflasht op de G3 van rovo89, ver. 68?

tnx fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30
Voor de mensen die op de stock ROM zitten en niet hebben zitten knutselen met weet ik het: is het alleen die van mij, of takelt jullie G3 ook zo af?

De afgelopen weken gebeuren me met de telefoon de stomste dingen. Regelmatig gaat de G3 niet af als ik gebeld word, dan zie ik alleen een gemist-bericht op mijn lockscreen, als ik dus al te laat ben. Soms start hij andere apps op dan ik ingedrukt heb. Gisteren deden de volumeknoppen het pas weer na een reboot. Soms kan ik niet voorbij het lockscreen komen, dan gaat het scherm meteen weer uit als ik het ook maar één keer aanraak.

Het algehele gevoel van de telefoon wordt ook steeds trager en trager. Nova launcher doet zijn eigen dingen snel, maar voor de rest begin ik steeds meer klaar te worden met het toestel. Alles is up-to-date en allemaal verre van vol voor wat betreft geheugen.

Merken anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Ja bij mij werkt onder andere bluetooth internet sharing niet meer. Voor mij is dit echt het laatste android toestel, android is gewoon een rommeltje geworden, ik kan het LG specifiek niet echt kwalijk nemen. Ik moet bijvoorbeeld ook de eerste custom rom die niet een paar kleine problemen heeft vinden. Zelfs google kan het niet goed doen met hun eigen Nexus toestellen.
  • Dat het toestel niet af gaat heb ik ook, dat is vooral als hij bezig is met andere dingen zoals updates installeren.
  • Andere apps als ingedrukt herken ik niet
  • Volumeknoppen herken ik niet, maar ik heb wel ooit dat ze pas reageren na een seconde of 15
  • Voorbij het lockscreen herken ik wel
  • Als toevoeging vind ik het heel storend dat het toetsenbord vaak knoppen niet registreert als de telefoon bezig is (met bijvoorbeeld updates)

[ Voor 38% gewijzigd door Willaaam op 07-08-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Bobbus schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:25:
Voor de mensen die op de stock ROM zitten en niet hebben zitten knutselen met weet ik het: is het alleen die van mij, of takelt jullie G3 ook zo af?

De afgelopen weken gebeuren me met de telefoon de stomste dingen. Regelmatig gaat de G3 niet af als ik gebeld word, dan zie ik alleen een gemist-bericht op mijn lockscreen, als ik dus al te laat ben. Soms start hij andere apps op dan ik ingedrukt heb. Gisteren deden de volumeknoppen het pas weer na een reboot. Soms kan ik niet voorbij het lockscreen komen, dan gaat het scherm meteen weer uit als ik het ook maar één keer aanraak.

Het algehele gevoel van de telefoon wordt ook steeds trager en trager. Nova launcher doet zijn eigen dingen snel, maar voor de rest begin ik steeds meer klaar te worden met het toestel. Alles is up-to-date en allemaal verre van vol voor wat betreft geheugen.

Merken anderen dit ook?
Gewoon over op gaan op cloudy. Ik ben zorgeloos daarmee!
http://forum.xda-develope...rom-cloudyg3-1-0-t2917467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Ik herken bovenstaande klachten niet, merk wel dat m'n G3 de laatste tijd wel echt bizar warm wordt de hele tijd. Geen idee wat ik er tegen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
Hier ook verder geen problemen met stock (32gb, zonder root). Af en toe een crashende "Thuis", maar daar blijft het dan ook bij. Hitte problemen heb ik ook last van gehad, maar dit had te maken met de apps die op dat moment draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
Ik heb het idee dat de internet verbinding/data van mijn G3 tijdens "scherm uit" wegvalt. Het valt me op dat op het moment dat ik het toestel via de knock code aanzet er bv. app-jes binne komen die 8 minuten oud zijn. Google leert me niets, dus iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arietje
Heb wel ook last van WhatsApp die soms geen berichten binnen krijgt, ook zelfs nadat ik WA open, pas als ik de app opnieuw opstart omdat ik vermoed dat ie weer eens niet update komt alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Daar heb ik ook last van, heel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mijn lg g3 krijg ik nooit melding en dat hij te warm wordt.
Maar alleen bij Skype wel, en dat schakelt hij zichzelf uit.
Hebben meer mensen hier last van?
(skype wel via 3g 4g weet niet of het daar aan ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mariconjo schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:53:
Ik heb het idee dat de internet verbinding/data van mijn G3 tijdens "scherm uit" wegvalt. Het valt me op dat op het moment dat ik het toestel via de knock code aanzet er bv. app-jes binne komen die 8 minuten oud zijn. Google leert me niets, dus iemand?
Indien op Wifi plus gebruik makend van Ziggo = probleem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
jeffrhap schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:09:
Een paar dagen geleden precies hetzelfde scheurtje ontdekt bij mijn lg g3, onder bij de microfoon net als op de foto van Michaelg. Heb hem zelf sinds de release (juni/juli?) en nog nooit laten vallen dus dat kan de oorzaak niet zijn. Normaal gesproken zou ik ook niet de moeite nemen om dit te melden bij lg maar omdat er ook al enige tijd een gele vlek in mijn scherm zit vandaag toch maar contact opgenomen.
Sorry voor het quoten van dit oude bericht, maar hoe is dit afgelopen? Ik zag ineens ook een barst in mijn G3, ook bij de microfoon. En die van mij is ook niet gevallen.

Ik heb het gemeld bij de verkoper (studentmobiel), en die zeggen alleen maar: stuur maar naar ons op. Heeft iemand ervaring met het onder garantie repareren van dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

Hier ook barst onder mic, en boven precies bij IR ledje. Niet gevallen o.i.d
Stoor me er eigenlijk niet echt aan, maar lijkt vaker voor te komen denk ik?

Tel afkomstig van Belcompany, origineel NL simvrij model dus. Heeft LG een drop off punt voor repairs zoals Samsung dat ook heeft?

[ Voor 30% gewijzigd door FlyEragon op 10-08-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrhap
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-07 12:55
mrwolf schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:52:
[...]

Sorry voor het quoten van dit oude bericht, maar hoe is dit afgelopen? Ik zag ineens ook een barst in mijn G3, ook bij de microfoon. En die van mij is ook niet gevallen.

Ik heb het gemeld bij de verkoper (studentmobiel), en die zeggen alleen maar: stuur maar naar ons op. Heeft iemand ervaring met het onder garantie repareren van dit issue?
Bij mij precies hetzelfde, ik heb hem nooit opgestuurd omdat LG mij niet vantevoren kon vertellen of dit onder de garantie viel of niet.

i5 2500K @4.5Ghz + EKWB Custom Liquid Cooling + MSI GTX970 + MSI P67GD65-A + 16GB DDR3-1600 + 512GB SSD + 256GB SSD + Corsair Graphite 600T Modded | i5 4440 + ASRock B85M-ITX + 16GB DDR3-1600 | Gigabyte Brix i3 3227U + 8GB DDR3 + 128GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Kitser schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:50:
Misschien kan iemand mij op de goede weg helpen:

Ik heb sinds 2 weken een LG G3 16 GB/ 2 GB RAM. Gelijk geroot en verschillende ROM's geïnstalleerd (Blisspop, Ressurection Remix, Candy, CM 12.1).
Maar alle ROM's geven een een :"enorme" lag. Aan het begin gaat het wel. Maar naar een paar uur. Is het wisselen tussen apps of het typen van tekst bijna niet te doen.
Ik wil perse geen LG ROM. Maar het liefst iets op CM gebaseerd.

Eerst maakte ik eerst een backup met Titanium en zette die weer terug. Maar zelfs als ik alle apps weer opnieuw installeer blijft de lag.
Ik heb ook een HTC One M8. En daar heb ik geen problemen. Nou heeft die natuurlijk wel een GPE versie met originele drivers.

Hoe ik een ROM flash:
Start recovery TWRP
Backup op micro SD
Wipe system, cache, internal memory
Factory default (beetje overbodig na de vorige stap)
Flash de ROM
Flash gapps
Reboot

Volgens mij is dit de procedure uit het "boekje". Of zie ik wat over het hoofd?
Ik lees hier en op XDA allemaal succes verhalen over custom ROM's. Maar die ervaring heb ik dus (nog) niet.
Ik snap echt niet wat ik fout doe. Heb een tijdje op een LG ROM gezeten. Dat werkt prima. Maar ik vind een op stock Android / CM gebaseerde ROM toch fijner.

Gisteren de laatste nightly cm er op gezet. Maar na een tijdje begint het stotteren, blijven hangen en vertraging weer. Ik heb nog wat geprobeerd met diverse kernels. En de cpu governor veranderd. Maar het resultaat blijft het zelfde. Het is gewoon niet werkbaar. Ben nu bezig om Blisspop 3.8 te flashen. Die heeft er weleens opgestaan. Maar ook zonder dat het lekker loopt. Terwijl bijna iedereen dat een fijne ROM vindt.

Is er naast de ROM en de kernel nog iets wat ik moet flashen? Baseband, modem, radio zijn termen die ik bij m'n vorige telefoons voorbij zag komen. Vergeet ik zoiets?
Of ziet iemand wat in mijn werkwijze wat fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb de G3 nu precies 15 maanden. Moet zeggen dat ik me niet kan herkennen in de bovenstaande klachten. Geloof het of niet (ik zelf geloof het namelijk ook bijna niet) maar heb tot op de dag van vandaag GEENEEN crash of reboot gehad. Best bizar. Is mn 4e Android toestel, en ze hebben allemaal kuren gehad. Behalve de G3.
16 GB. stock. Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ja met de normale ROM heb ik ook geen problemen. Het gaat om de op Cyanogenmod gebaseerde ROMs. Dat hakkelt, stottert en freezes regelmatig.

Overigens heb ik diverse launchers geprobeerd. Nova, Trebuchet, Google Now. Bij allemaal hetzelfde probleem.

Ik ben nu bezig diverse apps aan het verwijderden om te kijken of een van die apps de boosdoener is.
Heb nu Lastpass er af gehaald. Het lijkt al een tijdje goed te gaan.
Zou wel jammer zijn als dat de boosdoener is. Ik gebruik het dagelijks.

Edit;

Ik denk dat Lastpass de boosdoener is :
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=81950

https://lastpass.com/support.php?cmd=showfaq&id=8166

Ik proberen het nog even een tijdje zonder Lastpass.
En daarna even met de accessibility service van Lastpass uitgeschakeld.

Wel raar trouwens dat het op een LG Rom niet voorkomt. Al merk ik wel dat alles nu wel erg blij gaat. Misschien komt het daar ook wel voor. Maar dan in mindere mate.

[ Voor 88% gewijzigd door Kitser op 12-08-2015 12:21 ]

• Verona27
Sinds een week of twee heb ik om onverklaarbare reden (heb geen nieuwe apps geïnstalleerd of andere zaken veranderd) last van het feit dat mijn G3 regelmatig zéér heet wordt (CPU Z registreert temperaturen van 90°) zelfs als mn telefoon niets doet loopt ie meestal rond de 70°. Ook loopt de accu aanzienlijk sneller leeg en laadt ie trager op. Iemand hier ervaring mee/tips voor mij? Is het verstandig het toestel te laten onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verona27 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:30:
Sinds een week of twee heb ik om onverklaarbare reden (heb geen nieuwe apps geïnstalleerd of andere zaken veranderd) last van het feit dat mijn G3 regelmatig zéér heet wordt (CPU Z registreert temperaturen van 90°) zelfs als mn telefoon niets doet loopt ie meestal rond de 70°. Ook loopt de accu aanzienlijk sneller leeg en laadt ie trager op. Iemand hier ervaring mee/tips voor mij? Is het verstandig het toestel te laten onderzoeken?
90? :o :o Ik mag hopen dat je 90 Fahrenheit bedoelt? Ik zou hem rap laten controleren. 90 is ècht totaal niet goed. Je kan hem ook eerst proberen terug te zetten naar fabrieksinstellingen en kijken of het probleem dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Steeffoon schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:27:
[...]

90? :o :o Ik mag hopen dat je 90 Fahrenheit bedoelt? Ik zou hem rap laten controleren. 90 is ècht totaal niet goed. Je kan hem ook eerst proberen terug te zetten naar fabrieksinstellingen en kijken of het probleem dan weg is.
Nee, dat is 32 graden celcius, daar zou ik totaal geen last van hebben. Het gaat echt om 90celsius, helaas. Morgen ga ik inderdaad een Factory reset doen, kijken of dat het probleem oplost en anders maar terug. Neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Laatst online: 17-09 12:36

Samueldw

ISO 516

Hoge temperaturen hebben meestal te maken met een hoog cpu verbruik. De oorzaak hiervan is meestal een applicatie die cpu blijft verbruiken. Een factory reset zou dat moeten verhelpen. Als je cyanogenmod draait kun je het cpu gebruik vizualizeren. Weet niet of dat ook mogelijk is op de stock rom.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verona27 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:34:
[...]

Nee, dat is 32 graden celcius, daar zou ik totaal geen last van hebben. Het gaat echt om 90celsius, helaas. Morgen ga ik inderdaad een Factory reset doen, kijken of dat het probleem oplost en anders maar terug. Neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt?
Precies, ;)
Dat is heel erg heet. Ik zou inderdaad zo snel mogelijk het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Even aankijken en als het weer gebeurt, zou ik ermee naar de winkel gaan inderdaad. Als je het toestel niet hebt aangepast qua software, of root, en je zit binnen de 2 jaar, dan mag ik aannemen dat het inderdaad onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:43

Rick-Jan

always connected

mrwolf schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:52:
[...]

Hier 2 keer het toestel voor dit issue terug gestuurd, na de 2e keer is het niet meer voorgekomen. Beide keren onder garantie gerepareerd, en was steeds 2 weken weg.

Hier heb ik het idee dat de G3 steeds vaker crasht en trager is dan eerst. Ben ook al een beetje aan het kijken voor een opvolger.

[ Voor 9% gewijzigd door Rick-Jan op 15-08-2015 10:44 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Ja bij mij wilde ze het in eerste instantie op valschade gooien, totdat ik ze een mail stuurde met een aantal links waar dit probleem wordt benoemd. Daarna geen probleem meer en hebben ze het onder garantie gerepareerd.
Geen genoegen nemen met " weten niet of dit onze garantie valt". Het is gewoon een bekend probleem.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
  • Laatst online: 26-06 16:05
Ik heb hetzelfde haarscheurtje alleen dan bij mijn IR-Blaster, zal coolblue ook eens contacteren om te kijken of het onder garantie te repareren valt.

Verwijderd

zojuist mijn LG G3 voor reparatie teruggestuurd naar bol.com. Na het vinden van vreemde "vlekken" in of onder me scherm wat alleen te zien is als het scherm zwart is.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2rc73hg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25uipex.jpg

Meer mensen hier last van?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sinds een paar weken zeer frequent crashes/reboots.

Het begon tijdens het veel achter elkaar maken van foto's en filmpjes tijdens een parade. De telefoon viel uit en starte uit zichzelf weer op. Het valt mij op dat dit met name gebeurt bij het gebruik van de camera.

Afgelopen dagen diverse harde resets gedaan. De laatste keer zelfs een reboot tijdens de welkom wizard.

Zijn er meer mensen waarbij dit gebeurt?

LG G3 32GB/3GB stockrom

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ave80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
jules schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:46:

Het begon tijdens het veel achter elkaar maken van foto's en filmpjes tijdens een parade. De telefoon viel uit en starte uit zichzelf weer op. Het valt mij op dat dit met name gebeurt bij het gebruik van de camera.

Afgelopen dagen diverse harde resets gedaan. De laatste keer zelfs een reboot tijdens de welkom wizard.

LG G3 32GB/3GB stockrom
Ja bij mij ook. Camera doet het niet meer en de telefoon start per dag wel 25x op. Last van sinds ongeveer een week. Ben benieuwd of er meer zijn en wat bekangrijker is: kan het verholpen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
jules schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:46:

LG G3 32GB/3GB stockrom
Ik zou eens kijken of hij het ook doet zonder sd-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Ik irriteer me ook dood aan deze telefoon, ben blij dat ik over een maand weer een nieuw uit mag zoeken.

Constant softwarefouten, crashes als ik te lang videocamera gebruikt, reboots, sloom, te irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ave80
micheldenhaag schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:38:
[...]

Ik zou eens kijken of hij het ook doet zonder sd-kaart.
Kun jij me ook vertellen waarom hij t dan ineens wel of beter zou doen. Hij doet t nu minder slecht maar is nog verre van betrouwbaar. Ben zooo benieuwd naar een volledigd oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
ave80 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:32:
[...]

Kun jij me ook vertellen waarom hij t dan ineens wel of beter zou doen. Hij doet t nu minder slecht maar is nog verre van betrouwbaar. Ben zooo benieuwd naar een volledigd oplossing.
Rooten, TWRP er op en Euphoria rom draaien, CPU governor veranderen naar conservative... En zie daar, een geniale G3 en clean Android <3

Kwartiertje werk en compleet nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ave80
Razer schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:38:
[...]

Rooten, TWRP er op en Euphoria rom draaien, CPU governor veranderen naar conservative... En zie daar, een geniale G3 en clean Android <3

Kwartiertje werk en compleet nieuwe telefoon.
Oke, mooi man... vriendelijk bedankt! Je tekst is voor mij compleet Russisch, maar goed!. Ik prijs je kennis, maar graag Jip en Janneke taal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Er is weer een nieuwe stock versie online, de v20T. Deze rom heeft de stagefright patch van LG.

http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
ave80 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:33:
[...]

Oke, mooi man... vriendelijk bedankt! Je tekst is voor mij compleet Russisch, maar goed!. Ik prijs je kennis, maar graag Jip en Janneke taal ;)
1. Root:
http://forum.xda-develope...-kitkat-lollipop-t3056951

2: TWRP
Google Play: (D855) LG G3 AutoRec-Lollipop

3: Euphoria flashen:
http://forum.xda-develope...-euphoria-os-1-0-t3048515

4: GApps flashen:
http://fitsnugly.euroskank.com/?rom=banks&device=gapps

5: Met kernel tool governor veranderen zodra je Euphoria geflashed hebt:
Google Play: Kernel Adiutor (ROOT)

Komt er op neer dat je G3 met een custom rom 500% beter loopt... Mocht je dat willen, kun je bovenstaande stappen volgen. Alle topics spreken voor zich... Het is en blijft wel Tweakers hier, dan wel beetje verdiepen in de materie :) Nog een groot voordeel, je draait meteen 5.1 inclusief Stagefright fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel erg veel negatieve ervaringen hierboven. Heb het toestel nu een aantal maanden. In het begin enkel de stock ROM gebruikt, toen wel wat 'lag' ervaren. Gebruik nu al ruim twee maanden CM 12.1 i.c.m. Nova Launcher en echt nergens last van. Het enige minpuntje is dat de camera wel wat minder is. Maar maakt nog steeds zeer behoorlijke foto's, maar de stock camera is wel van een ander niveau (de software erachter dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Samueldw schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:42:
Er is weer een nieuwe stock versie online, de v20T. Deze rom heeft de stagefright patch van LG.

http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073
Heb hem nu draaien. Moest wel een cse doen, anders foutmeldingen. Niets veranderd behalve stagefright patch lijkt het (dus nog steeds 5.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Ja het is wachten op android m... In ieder geval fijn dat ze security updates uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewittester
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-01-2023
mijn LG g3 3g ram 32 GB valt regelmatig uit de laatste tijd..voornamelijk wanneer ik fotos wil nemen of bestanden/foto via snapchat wil versturen. iemand ook deze problemen? is pas een maand aan de gang daarvoor geen enkel probleem...

werner dewitte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewittester
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-01-2023
ave80 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 01:36:
[...]

Ja bij mij ook. Camera doet het niet meer en de telefoon start per dag wel 25x op. Last van sinds ongeveer een week. Ben benieuwd of er meer zijn en wat bekangrijker is: kan het verholpen worden?
mijn LG g3 3g ram 32 GB valt regelmatig uit de laatste tijd..voornamelijk wanneer ik fotos wil nemen of bestanden/foto via snapchat wil versturen. iemand ook deze problemen? is pas een maand aan de gang daarvoor geen enkel probleem...

werner dewitte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:32
Hi, ik heb vandaag een G3 D855 gekocht. Deze draait android 4.4.2 software versie V10a-EUR-XX. Het lukt me niet om deze te updaten. Zowel OTA als via de LG pc tool geeft hij aan dat er geen updates beschikbaar zijn. Hoe kan ik hem toch zo ver krijgen? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ave80
dewittester schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:58:
[...]

werner dewitte
Er werd op dit forum de tip gegeven om je micro sd kaart eruit te halen en dat verbetert het probleem wel maar het.lost t zeer zeker niet op. Kortom... Dit toestel is gewoon veranderd in een drama telefoon. Snap niet dat LG niet met een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 20:55
Als er hier iemand wèl een goede zwarte G3 heeft (;)) maar er toch vanaf wilt, dan hoor ik het graag... :9

Ik heb zelf sinds een tijdje een witte en ik herken me gelukkig (nog) niet in de wat negatieve verhalen. Wel dat er wat lag in het OS zit inderdaad. Dat had ik destijds op mijn G2 ook. Een custom ROM loste dat picobello op.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoullo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 18:02
Ik heb aardig wat problemen gehad met mijn eerste G3, snel heet wordend, touchscreen dat vreemd werkte (k en . kon ik niet meer intoetsen, de hoeken deden het soms wel en soms niet), programma's die spontaan opstartte en afsloten.
Bij Teleplan was snel duidelijk dat deze niet meer gemaakt kon worden. Op mijn nieuwe G3 heb ik gelijk Euphoria geflasht, wat een verademing. Niet meer snel opwarmend, veel langere accuduur (anderhalf tot twee dagen) en zo veel sneller. Snap niet dat LG dat niet voor elkaar krijgt.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Voor degene die niet op XDA zitten, hierbij de link naar de service manual:

http://www.mediafire.com/...-D855_SVC_V1.0_140709.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvaniersel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08 21:51
Het voelt toch fijn om lotgenoten te hebben...

Ook mij G3 geeft sinds een maand problemen: met name bij het gebruiken van de camera (foto en video) crasht de telefoon. Soms start hij niet eens zelf op en moet de batterij eruit. Irritant want zo heb ik nogal wat leuke foto momenten op vakantie gemist

Ook, maar minder frequent, crasht de telefoon bij Simcity buildit en Waze.

Na de herstart is er vaak meer dan 25% van de batterij 'weg'.... Na verloop van tijd herpakt de batterij zich (of de meting) en vult hij zichzelf weer bij met soms wel 15%.

Erg vervelend. Sinds de G2 was ik echt heel tevreden over mijn LG's. Die liefde is nu wel voorbij. Matig bereik, hoog batterij verbruik en een slechte bouwkwaliteit zorgen ervoor dat ik over ga naar de Edge+

En natuurlijk zou het kunnen dat het verwijderen van de sd kaart de kwelling minder gaat maken... Hij heeft het alleen altijd gedaan mét sd kaart en zonder opgaaf van reden is dat nu ineens niet meer zo, na 11 maanden. Mocht iemand de oorzaak achterhalen, ik heb alsnog wel interesse hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milady
  • Laatst online: 21-07 10:22
Wie kan mij vertellen of mijn G3 nog te redden valt? Ik heb vanmorgen een software update gekregen. Mijn G3 liep daarvoor al steeds vast enz.. nu is hij bij het installeren van deze update weer vast gelopen.. Hij blijft hangen op 14 %, al 3 uur lang.. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Gek. Ik kreeg vanmiddag een software update aangeboden, wilde deze laten installeren maar liep al voor installatie fout met de melding dat ik dit via PC suite moest doen. Milady doe jij dit via suite of gewoon telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

De OTA update is mij in 1 keer gelukt. Waarschijnlijk de stagefright exploit gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milady
  • Laatst online: 21-07 10:22
Verona27 schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:30:
Gek. Ik kreeg vanmiddag een software update aangeboden, wilde deze laten installeren maar liep al voor installatie fout met de melding dat ik dit via PC suite moest doen. Milady doe jij dit via suite of gewoon telefoon?
Via de telefoon. Het downloaden via wifi ging goed, bij het installeren is hij op 2/2 en 14% blijven hangen. Ik weet niet of ik hem kan resetten? en wat er dan van overblijft?
Pagina: 1 ... 36 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.