wat heb je allemaal geblocked?Brad Pitt schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:21:
[...]
Waarschijnlijk http://forum.xda-develope...ethod-lg-devices-t3049772
Trouwens, de wakelock functie van RR werkt prima, geen alarm shizzle meer te zien
[afbeelding]
Alleen "alarms", leek mij leuke test om mee te beginnenjimmy_dg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:19:
wat heb je allemaal geblocked?
Nickname does not reflect reality
Oke, thanks. Ook even gedaan. Ik heb ook honderd duizend DozeService.willekeurigecode er tussen zitten. Deze verdwijnen wel na een restart en komen op z'n tijd weer terug. heb jij die ook?Brad Pitt schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:21:
[...]
Alleen "alarms", leek mij leuke test om mee te beginnen
Waar zouden die tussen moeten staan? Bij partial wakelocks i.i.g. niet. Die naam komt me ook niet bekend voor.jimmy_dg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:23:
Oke, thanks. Ook even gedaan. Ik heb ook honderd duizend DozeService.willekeurigecode er tussen zitten. Deze verdwijnen wel na een restart en komen op z'n tijd weer terug. heb jij die ook?
Ik gebruik BlissPop als ROM.Bij Developer options > Wakelock blocker staatn die er tussen.Brad Pitt schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:25:
[...]
Waar zouden die tussen moeten staan? Bij partial wakelocks i.i.g. niet. Die naam komt me ook niet bekend voor.
Wellicht is het een andere applicatie en verschilt het?
Denk het. Dozeservice zegt mij nietsjimmy_dg schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:33:
Ik gebruik BlissPop als ROM.Bij Developer options > Wakelock blocker staatn die er tussen.
Wellicht is het een andere applicatie en verschilt het?
Sowieso, als de (idle) drain erg laag is, lekker boeien wat er voor wakelocks tussen staan. Zo lang de telefoon een aantal dagen mee kan gaan zal het allemaal wel loslopen met die wakelocks imho. Pas als je je accuniveau ziet zakken als een bezetene zou ik mij echt zorgen gaan maken. Wilde echter gewoon die alarm dingen weg
Heeft iemand een lijst van apps die je er af kunt knikkeren met root zonder dat de rom gaar wordt?
Meende deze ergens te zijn tegen gekomen, maar kan hem nergens weer vinden...
https://www.google.nl/sea...hannel=suggest&gws_rd=ssl staan er zat, vooral in de eerste link.Practics schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:16:
Heeft iemand een lijst van apps die je er af kunt knikkeren met root zonder dat de rom gaar wordt?
Maar uiteraard wel blijven opletten/backuppen. Teveel weghalen is natuurlijk vragen om problemen
On a different note: RR 5.39 is er, met deze changelog
[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 19-03-2015 14:46 ]
Kan iemand de trillfunctie bij groepsberichten whatsapp uitzetten of herkent iemand deze problemen. Lukt me namelijk niet. Ben benieuwd!
Huh.. is dat probleem al niet paar keer eerder genoemd en altijd zonder antwoord?
Ik heb dit probleem namelijk nooit ondervonden.. Gebruik je gewoon stock LG android?
Ik heb dit probleem namelijk nooit ondervonden.. Gebruik je gewoon stock LG android?
Ja ik heb alleen de nieuwste update geinstalleerd en voor de rest geen gekke dingen mee uitgehaald. Inderdaad heb ik, en ook anderen er meerdere keren naar gevraagd, maar tot nu toe niemand gereageerd. Ik snap er niks van, want het zijn alleen de groepsberichten waarbij dit probleem is.
[ Voor 29% gewijzigd door ave80 op 20-03-2015 19:25 ]
Sinds kort ook eigenaar van een G3. Nog volledig stock en bevalt prima. Even afwachten hoe het verschil is met mijn M7 maar so far so good. Het scherm is in elk geval erg fijn. Ook de knoppen op de achterzijde went heel snel.
Accu valt me ook reuze mee. elefoon was niet helemaal nieuw (kort gebruikt door een iphone eigenaar...) dus had al enkele ladingen achter de rug.
Haalde gisteren 27h met bijna 4 uur schermtijd.
Gebruik vrij licht, whatsapp, bellen (45 min) facebook , nieuws apps, Browsen etc.
Ook de quick view cover is best handig en leuk gedaan door LG.
Accu valt me ook reuze mee. elefoon was niet helemaal nieuw (kort gebruikt door een iphone eigenaar...) dus had al enkele ladingen achter de rug.
Haalde gisteren 27h met bijna 4 uur schermtijd.
Gebruik vrij licht, whatsapp, bellen (45 min) facebook , nieuws apps, Browsen etc.
Ook de quick view cover is best handig en leuk gedaan door LG.
Andere site, zelfde methode.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik heb dit probleem ook. Binnen whatsapp groeps notificaties uit staan, maar toch blijft dat ding om de haverklap trillen.ave80 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:24:
Ja ik heb alleen de nieuwste update geinstalleerd en voor de rest geen gekke dingen mee uitgehaald. Inderdaad heb ik, en ook anderen er meerdere keren naar gevraagd, maar tot nu toe niemand gereageerd. Ik snap er niks van, want het zijn alleen de groepsberichten waarbij dit probleem is.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik heb het zo opgelost, weet niet of het bij anderen ook werkt.
Ik heb uiteindelijk de geluiden van de groep op stil gezet en trillen uit, maar bij gewone berichten een geluid gekozen met trillen aan. Als ik nu het geluid van m'n telefoon uit heb, zijn groepsberichten stil en trilt ie bij gewone bericht.
Ik heb uiteindelijk de geluiden van de groep op stil gezet en trillen uit, maar bij gewone berichten een geluid gekozen met trillen aan. Als ik nu het geluid van m'n telefoon uit heb, zijn groepsberichten stil en trilt ie bij gewone bericht.
Ik krijg mijn kompas met CM 12 niet gekalibreerd. Hebben andere mensen daar ook last van?
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Goed nieuws! Er is nu one click root voor Lollipop beschikbaar! Zelf nog niet getest maar lijkt prima te werken.
http://forum.xda-develope...-kitkat-lollipop-t3056951
Hmm, ben benieuwd. Zit nog altijd op Kitkat. Maar ik moet binnenkort echt opnieuw rooten. Mijn toestel is zo instabiel als de pest (reboot spontaan elke 10-15 uur). Belangrijkste voor mij is de sharpening fix, maar dat is geloof ik geen probleem.Verona27 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 01:36:
Goed nieuws! Er is nu one click root voor Lollipop beschikbaar! Zelf nog niet getest maar lijkt prima te werken.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Net Lollipop hiermee geroot, ging echt heel gemakkelijk!Boobybandit schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:26:
[...]
Hmm, ben benieuwd. Zit nog altijd op Kitkat. Maar ik moet binnenkort echt opnieuw rooten. Mijn toestel is zo instabiel als de pest (reboot spontaan elke 10-15 uur). Belangrijkste voor mij is de sharpening fix, maar dat is geloof ik geen probleem.
ging inderdaad perfect, nadat ik wel even de drivers van de lg site deed downloaden en installeren.
enig idee hoe nu een recovery erop te krijgen?
Staat in dezelfde thread. Bij Notes.iksander schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:11:
Is redelijk makkelijk, heb het pakketje hiervoor klaarstaan en ga het vanavond proberen.
Mocht dit werken dan zal ik hier een linkje plaatsen met de download en hoef je zelf nog maar 2 dingen te doen.
Als iemand een pakketje kan samenstellen en een kleine handleidingen zou dat super zijn.
Wat zijn de grote voordelen van root cm12 vergeleken met stock.?
Werkt dan knock to wake etc nog?
Valt me tegen dat de g3 nog geen stock 5.0.2 update geeft gehad (mijn oude One m7 wel) dus zit ook te denken om er een custom rom op te zetten misschien voor een betere accuduur.
Is er geen lg base rom 5.0.2?
Werkt dan knock to wake etc nog?
Valt me tegen dat de g3 nog geen stock 5.0.2 update geeft gehad (mijn oude One m7 wel) dus zit ook te denken om er een custom rom op te zetten misschien voor een betere accuduur.
Is er geen lg base rom 5.0.2?
CM12 is wat sneller/smoother imho. Plus thema's en vaak wat meer customization mogelijkheden.sebas1977 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:44:
Knock-on wel, Knock-code niet.Werkt dan knock to wake etc nog?
Accuduur van CM12 is/vind ik minder dan stock LG.Valt me tegen dat de g3 nog geen stock 5.0.2 update geeft gehad (mijn oude One m7 wel) dus zit ook te denken om er een custom rom op te zetten misschien voor een betere accuduur.
Net, vanwege activiteit op XDA, van een producent gratis een test accu ontvangen. Of ik die wilde proberen en daarvan een review te schrijven. Welnu, even opladen nu (was 70% vol) en kijken hoe 'ie is

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2015 12:30 ]
Wat beweren ze bij die accu dan? Dat ie veel beter zou zijn dan de normale oid? Ben benieuwd naar je bevindingen.Brad Pitt schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:47:
[...]
CM12 is wat sneller/smoother imho. Plus thema's en vaak wat meer customization mogelijkheden.
[...]
Knock-on wel, Knock-code niet.
[...]
Accuduur van CM12 is/vind ik minder dan stock LG.
Net, vanwege activiteit op XDA, van een producent gratis een test accu ontvangen. Of ik die wilde proberen en daarvan een review te schrijven. Welnu, even opladen nu (was 70% vol) en kijken hoe 'ie is
[afbeelding] [afbeelding]
Nee hoor, beweren nietsVerona27 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:10:
Wat beweren ze bij die accu dan? Dat ie veel beter zou zijn dan de normale oid? Ben benieuwd naar je bevindingen.
Zou top zijn.dannzyx schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:52:
[...]
Is redelijk makkelijk, heb het pakketje hiervoor klaarstaan en ga het vanavond proberen.
Mocht dit werken dan zal ik hier een linkje plaatsen met de download en hoef je zelf nog maar 2 dingen te doen.

Verwijderd
Ik heb een lg g3 net bij belsimpel gekocht, maar krijg mobiel internet met kpn niet werkend. Heb de instellingen van kpn voor toestel gevolgd, maar krijg geen connectie.
Weet iemand wat ik fout doe?
Mijn accu gaat de laatste dagen op de achtergrond ineens heel snel leeg. 50% van m'n batterij gaat op aan het besturingssysteem. Na een reset nog niets veranderd. Iemand tips?
BBS, Wakelock Detector, GSAM en dan ff kijken of het de befaamde Google Services wakelock is of iets anders.Jack O10 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:04:
Iemand tips?
Even beetje off topic vraag: Zijn er mensen die echt wachten op G4 en wat zijn jullie verwachtingen?. Ik heb van de week bij Tweakers mogen spelen met S6/Edge en was wel erg onder indruk, zeker van scherm. Andere kant ben ik wel een LG fan en tot nu toe erg tevreden met G3 icm Resurrection.
Mja benieuwd uiteraard wel. Maar het scherm is wat mij betreft groot genoeg (G4 wordt 0.1 inch groter geloof ik, dus niet echt een verbetering imho), resolutie is al abnormaal hoog dus daar is weinig te winnen, met de 3G/32GB versie heb ik eigenlijk nul problemen met multitasking.Snellere CPU is leuk maar zeker niet echt nodig (game nooit).hopiconjo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:56:
Even beetje off topic vraag: Zijn er mensen die echt wachten op G4 en wat zijn jullie verwachtingen?. Ik heb van de week bij Tweakers mogen spelen met S6/Edge en was wel erg onder indruk, zeker van scherm. Andere kant ben ik wel een LG fan en tot nu toe erg tevreden met G3 icm Resurrection.
Geluid zou beter kunnen, voor als je een YouTube filmpje kijkt, camera kan natuurlijk altijd beter, de accu ook etc.
Als er maar een SD-card in kan (S6 is dus uit principe al no-go) en hij niet groter wordt is het leuk, anders sla ik wel een generatie over denk ik. De snelheid, met een rom als RR, is prima. Eigenlijk is de G3 best wel okay
Ik kan geen wakelock of iets ontdekken. Wel gaf ie aan dat een aantal apps op de achtergrond energie verbruiken. Heb wat dingen uitgeschakeld, waaronder Google contacten sync, maar ik heb nog geen idee of het helpt.Brad Pitt schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:06:
[...]
BBS, Wakelock Detector, GSAM en dan ff kijken of het de befaamde Google Services wakelock is of iets anders.
Nee dat zal echt niets helpen. De GPS services wakelock betreft dat het toestel (te) vaak naar een update zoekt.Jack O10 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:36:
Heb wat dingen uitgeschakeld, waaronder Google contacten sync, maar ik heb nog geen idee of het helpt.
Oke, ik zie niets van GPS terug in de statistieken, maar ik zal kijken of ik hem kan uitschakelen en of er dan iets verandert.Brad Pitt schreef op zondag 29 maart 2015 @ 08:29:
[...]
Nee dat zal echt niets helpen. De GPS services wakelock betreft dat het toestel (te) vaak naar een update zoekt.
Tnx voor de tip!
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met het opladen van mijn G3. Dit duurt extreem lang. Zelf geeft hij ook aan dat het volledig opladen ongeveer 16 uur zal duren. Ik heb nu al verschillende laders geprobeerd, maar over gebeurd hetzelfde mee. Heeft iemand hier ook ervaringen mee?
Gebruik je wel iedere keer dezelfde kabel? Zou een kapotte kabel kunnen zijn.
Android fanboy
Heb je al eens geprobeerd om je telefoon te herstarten? Heb wel eens meegemaakt dat instellingen pas opgepakt werden na een reboot.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:21:
Ik heb een lg g3 net bij belsimpel gekocht, maar krijg mobiel internet met kpn niet werkend. Heb de instellingen van kpn voor toestel gevolgd, maar krijg geen connectie.
Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing
De afgelopen 4 jaar heb ik alleen maar Galaxy telefoons gehad, maar zit er nu sterk aan te denken om de G3 te kopen aangezien de prijs best meevalt. Specs boeien me niet zo, ik speel geen zware games oid op mijn telefoon, maar een goede camera vind ik wel belangrijk en die heeft de G3(toch?)
Het enige waar ik bang voor ben is het missen van een fysieke button zoals op de Galaxy telefoons... went dit snel, of missen jullie ook de fysieke knop?
Het enige waar ik bang voor ben is het missen van een fysieke button zoals op de Galaxy telefoons... went dit snel, of missen jullie ook de fysieke knop?
Heb zelf ook 4 jaar Galaxy telefoons gehad met daar tussen nog een Sony. De fysieke home button ben je na 2 dagen compleet vergeten, althans dat was mijn ervaring.
De fysieke Home knop vond ik altijd handig om het toestel mee te ontwaken aangezien dit veel makkelijker en sneller ging dan oppakken en aan de zijkant op power drukken.
Nu, met Knock on of zelfs Knock code (de laatste alleen op LG-based Roms) heb je dit geheel niet nodig imho.
Ook nemen de on-screen buttons natuurlijk schermruimte in beslag, iets waar ik mij altijd aan heb gestoord met voorgaande telefoons, maar ook dat euvel is er niet meer aangezien het scherm van de G3 groot zat is. In een relatief compact toestel zelfs. Als je hem legt naast de 5.5 inch concurrent uit Cupertino is het helemaal duidelijk
[Edit] Hmmm bij de changelog van RR staat de op basis van Android 5.1 gebaseerde rom er al bij, anxious!
Nu, met Knock on of zelfs Knock code (de laatste alleen op LG-based Roms) heb je dit geheel niet nodig imho.
Ook nemen de on-screen buttons natuurlijk schermruimte in beslag, iets waar ik mij altijd aan heb gestoord met voorgaande telefoons, maar ook dat euvel is er niet meer aangezien het scherm van de G3 groot zat is. In een relatief compact toestel zelfs. Als je hem legt naast de 5.5 inch concurrent uit Cupertino is het helemaal duidelijk
[Edit] Hmmm bij de changelog van RR staat de op basis van Android 5.1 gebaseerde rom er al bij, anxious!
[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 31-03-2015 12:32 ]
Bij alle 5.1 based ROMS werkt de simkaart niet... Nog even geduld nog helaas, hoop dat ze het snel fixen.[b]Brad Pitt schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:56:[/b
Volgens mij is er wel workauround voor sim probleem maar niet voor dataverbinding.
http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3066879
http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3066879
[ Voor 36% gewijzigd door hopiconjo op 31-03-2015 16:16 ]
Nog gelukt dan? Ben ik wel benieuwd naar:)dannzyx schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:52:
[...]
Jazeker, de download link: https://mega.co.nz/#!idkB...K9rhhJM7X3ZkROq1ZHNziqijM
Hier volgt een copy paste van XDA (http://forum.xda-develope...?p=59447661&postcount=153)
Requirements:
- A "freshly-flashed" Stock Android Lollipop (either by fully flashing a KDZ or TOT, or by OTA update) - strongly recommended, to ensure that there is no "mix" of Kitkat and Lollipop files
- Root - please follow the rooting guides from the other threads like this one
- Extracted Kitkat Boot Stack (aboot.img, dbi.img, rpm.img, persist.img, sbl1.img, laf.img, tz.img) - use the KDZ and TOT Extractor Tool to get them. If you don't know yet how to extract the needed ".img" files, or if you need a refresher, please visit Post #2 of this thread. (in de zip)
- "Bump'd" TWRP Custom Recovery (in de zip)
- Android Terminal Emulator
- Busybox - make sure to open the app and you will see a loading progress indicator at the top portion. Once it completes, please click on "Install" at the bottom portion.
- Root Checker - to make sure that you have Root and Busybox properly installed
Dan:
- Open Android Terminal Emulator
- Type the following commands:
su
sh /sdcard/imageprep/imageprep1.4.sh
- The script will run automatically
- Somewhere along the script, you will be prompted to select your preferred display sharpness (this is the Sharpness Script Mod)
- Type a value from 0 to 40, where: 0 = disable oversharpening effect; 40 = default sharpness of LG G3
- Press Enter to apply your selected sharpening level
- Also somewhere along the script, you will be asked if you wanted to replace the entire Lollipop Boot Stack with Kitkat Boot Stack, or only the LAF partition (laf.img). The LAF partition is the partition that holds the "Download Mode". Some users reported that they needed to replace the entire Lollipop Boot Stack; some reported that they only need LAF. So I am giving this as an option.
- Select "yes" (without the quotes) to replace the entire Lollipoo Boot Stack with Kitkat. Select "no" (without the quotes) if you want to replace only LAF. If you're not sure, just select "yes". (bij mij was 'no' voldoende)
- Remember: upon reboot, turn off your display (power button), wait for a few seconds, and turn on the display again so that the selected sharpness will take effect
Heb dit gedaan vanaf versie v20h (lollipop)
klaar!
Ik probeer sinds vandaag om CM12 op mijn G3 (D855) te krijgen maar het flashen lukt maar niet. De telefoon is geroot, maar twrp installeert niet. Het beeldscherm gaat uit, en de led begint te knipperen in het rood en blauw. Ook via twrp manager lukt het niet om de rom te installeren.
Volgens Google kan het er aan liggen dat ik Lollipop er nog op heb en dat ik eerst terug moet naar 4.4.2, is dit waar of doe ik wat anders verkeerd?
Volgens Google kan het er aan liggen dat ik Lollipop er nog op heb en dat ik eerst terug moet naar 4.4.2, is dit waar of doe ik wat anders verkeerd?
Iemand toevallig al ergens gelezen of gehoord of de LG G3s ook Lollipop 5.0/1 gaat krijgen op korte termijn?? Big brother dus al wel.........!
Volgens mij wel, hier staat maart/april. Dus, als ze het goed hebben, duurt het niet meer zo lang.machlo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:10:
Iemand toevallig al ergens gelezen of gehoord of de LG G3s ook Lollipop 5.0/1 gaat krijgen op korte termijn?? Big brother dus al wel.........!
Bij mij is het in ieder geval gelukt. Toch maar terug gegaan naar 4.4.2 aangezien ik ook een boot probleem er bij had (error, meer niet). Daarna een towelroot, twrp er over heen, en CM12 geïnstalleerd. Hij is nu bezig met zijn eerste boot dus hij doet het
[ Voor 4% gewijzigd door ghostman op 02-04-2015 21:28 . Reden: Typo ]
@jeffrey....ik ben geïnteresseerd in Lollipop voor de G3s (mini) versie
[ Voor 3% gewijzigd door machlo op 03-04-2015 13:19 ]
Whoops.. Verkeerd gelezenmachlo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:08:
@jeffrey....ik ben geïntegreerde in Lollipop voor de G3s (mini) versie

Het enige wat binnen Europa is, anders zie ik dit in Amerika:
Alleen de titel zegt G3, en de tekst G3s..By now, most of you in America should be enjoying Android 5.0 Lollipop on their LG G3s. The update was seeded by AT&T recently, and should be beaming to Sprint handsets as we speak!
Hahahaha. .......dan ben ik wel nieuwsgierig welke er fout is.........😕
dank je! nu heb ik alles gedaan en zit ik vast in download mode.dannzyx schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:39:
[...]
Jazeker, de download link: https://mega.co.nz/#!idkB...K9rhhJM7X3ZkROq1ZHNziqijM
Hier volgt een copy paste van XDA (http://forum.xda-develope...?p=59447661&postcount=153)
Requirements:Het bestand (imageprep.zip) pak je uit en verplaats je naar de root van je SD (niet external SD!), dit zipje bevat alle bestanden en je hoeft nergens meer aan te komen.
- A "freshly-flashed" Stock Android Lollipop (either by fully flashing a KDZ or TOT, or by OTA update) - strongly recommended, to ensure that there is no "mix" of Kitkat and Lollipop files
- Root - please follow the rooting guides from the other threads like this one
- Extracted Kitkat Boot Stack (aboot.img, dbi.img, rpm.img, persist.img, sbl1.img, laf.img, tz.img) - use the KDZ and TOT Extractor Tool to get them. If you don't know yet how to extract the needed ".img" files, or if you need a refresher, please visit Post #2 of this thread. (in de zip)
- "Bump'd" TWRP Custom Recovery (in de zip)
- Android Terminal Emulator
- Busybox - make sure to open the app and you will see a loading progress indicator at the top portion. Once it completes, please click on "Install" at the bottom portion.
- Root Checker - to make sure that you have Root and Busybox properly installed
Dan:Code:
- Open Android Terminal Emulator
- Type the following commands:
su
sh /sdcard/imageprep/imageprep1.4.shTer info:
- The script will run automatically
- Somewhere along the script, you will be prompted to select your preferred display sharpness (this is the Sharpness Script Mod)
- Type a value from 0 to 40, where: 0 = disable oversharpening effect; 40 = default sharpness of LG G3
- Press Enter to apply your selected sharpening level
- Also somewhere along the script, you will be asked if you wanted to replace the entire Lollipop Boot Stack with Kitkat Boot Stack, or only the LAF partition (laf.img). The LAF partition is the partition that holds the "Download Mode". Some users reported that they needed to replace the entire Lollipop Boot Stack; some reported that they only need LAF. So I am giving this as an option.
- Select "yes" (without the quotes) to replace the entire Lollipoo Boot Stack with Kitkat. Select "no" (without the quotes) if you want to replace only LAF. If you're not sure, just select "yes". (bij mij was 'no' voldoende)
- Remember: upon reboot, turn off your display (power button), wait for a few seconds, and turn on the display again so that the selected sharpness will take effect
Heb dit gedaan vanaf versie v20h (lollipop)
klaar!
enig idee wat te doen?
heb als laatste NO gekozen net zoals jij het had gedaan.
Jup, heb er zelf een aantal geprobeerd incl CM12 maar zit nu op CloudyG3 met Nova. Batterij houdt het zeer goed en de camera is tenminste fatsoenlijkiksander schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:16:
het is gelukt trouwens!ff batterij eruit en klaar.
nu kan ik alleen maar bumped customs flashen?
Dan ga ik die ook maar eens proberen.dannzyx schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:57:
[...]
Jup, heb er zelf een aantal geprobeerd incl CM12 maar zit nu op CloudyG3 met Nova. Batterij houdt het zeer goed en de camera is tenminste fatsoenlijk
Zit nu op RR ROM en werkt ook heel aardig.
Alarms wel even geblockt anders gaat het wel heel snel met de batterij namelijk.
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn LG G3 van Belsimpel gekregen, maar ik zie dat de originele seal gebroken is en er nog 1 (ook van LG) overheen geplakt is. Is dit normaal? Hadden jullie dit ook?
Verwijderd
Waarschijnlijk is die teruggestuurd, gecontroleerd, goed bevonden voor verkoop en weer verkocht aan jou.. Als je dat niet accepteert gewoon terug sturen.
Grappig: bij die van mij (gekocht bij de Mediamarkt) zat helemaal geen seal op de doos. Contact over gehad met LG en dat schijnt normaal te zijn. Reden van mijn contact: achterkant van mij G3 bleek vanuit de doos wat minimale krasjes te hebben. Uit principe (ik koop toch uiteindelijke een nieuwe telefoon) terug geweest naar de Mediamarkt. Daar hebben ze de achterkant vervangen, maar ook deze had een aantal minimale krasjes. Ik had geen zin om hiervoor weer opnieuw naar de MM terug te moeten, maar ik heb het wel gemeld bij LG zelf. Ze zouden er naar kijken mits ik een foto op wilde sturen. Dit heb ik uiteindelijk niet meer gedaan. Was me de moeite niet waard en uiteindelijk is het ook maar een 1e wereld probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:59:
Ik heb vandaag mijn LG G3 van Belsimpel gekregen, maar ik zie dat de originele seal gebroken is en er nog 1 (ook van LG) overheen geplakt is. Is dit normaal? Hadden jullie dit ook?
Maar om een lang verhaal kort te maken: vreemd dat jouw telefoon in een geseald doosje zat (gezien het verhaal wat ik van LG te horen heb gekregen) en het feit dat ie opnieuw geseald was betekent waarschijnlijk dat ie er al een keer uit geweest is.
Toestel bij Saturn in Duitsland gekocht en die was gesealed (met originele seal).Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:59:
Gekocht bij Bol.com en zat ook niks omheen. Lijkt mij stug dat 'ie al door iemand terug was gestuurd want was een van de eerste die hem kocht plus de binnenzijde/alle andere dingen waren ook gewoon 100% nieuwGoofman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:55:
Grappig: bij die van mij (gekocht bij de Mediamarkt) zat helemaal geen seal op de doos.
Verwijderd
Goed bekeken en ik zie stof, een geopende accu folie en meer indicaties dat hij eerder is gebruikt. Ik stuur 'm terug. Bedankt voor de antwoorden.
Wat vinden jullie van de nieuwe skin van LG? Het lijkt erop dat ze er nog meer onzin in gaan stoppen, alhoewel die nieuwe mogelijkheden om foto's te maken me best mooi lijken. Ook ziet de appdrawer er al iets meer uit als Stock-Android, dus ik hoop dat de rest ook iets meer richting Lollipop zal gaan.
Ik ben benieuwd of iemand mij met het volgende probleem kan helpen: de laatste tijd probeer ik wat ruimte vrij te maken op mijn telefoon omdat ie aardig volliep, hierbij kwam ik er achter dat onder "other" bij Opslagruimte System Data 5,67 GB in beslag neemt. Dit lijkt me niet heel normaal. Na wat zoekwerk op the interwebz kwamen veel mensen terecht bij oude backups van bv Titanium Backup oid. Ik heb deze app (noch een andere back up app) ooit gebruikt om bakc ups te maken. Ik vroeg me daarom af of een van jullie misschien weet hoe ik deze ruimte vrij kan maken.
/Nu met SD Maid de in beslag genomen ruimte kunnen reduceren tot 4,72GB. Dit vind ik alsnog veel. Is dit bij anderen ook zoveel of moet ik nog verder zoeken?
/Nu met SD Maid de in beslag genomen ruimte kunnen reduceren tot 4,72GB. Dit vind ik alsnog veel. Is dit bij anderen ook zoveel of moet ik nog verder zoeken?
[ Voor 32% gewijzigd door Verona27 op 08-04-2015 00:22 ]
Klopt, toestellen die geleverd zijn door LG Benelux hebben geen seal. In heel veel landen is dat echter wel zo bij LG. Ze doen dit bij de budget-lijn tot en met de G3. In de winkel waar ik werk moeten wij hierdoor altijd LG doosjes controleren voordat ze verkocht mogen worden.Goofman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:55:
[...]
Grappig: bij die van mij (gekocht bij de Mediamarkt) zat helemaal geen seal op de doos. Contact over gehad met LG en dat schijnt normaal te zijn. Reden van mijn contact: achterkant van mij G3 bleek vanuit de doos wat minimale krasjes te hebben. Uit principe (ik koop toch uiteindelijke een nieuwe telefoon) terug geweest naar de Mediamarkt. Daar hebben ze de achterkant vervangen, maar ook deze had een aantal minimale krasjes. Ik had geen zin om hiervoor weer opnieuw naar de MM terug te moeten, maar ik heb het wel gemeld bij LG zelf. Ze zouden er naar kijken mits ik een foto op wilde sturen. Dit heb ik uiteindelijk niet meer gedaan. Was me de moeite niet waard en uiteindelijk is het ook maar een 1e wereld probleem.
Maar om een lang verhaal kort te maken: vreemd dat jouw telefoon in een geseald doosje zat (gezien het verhaal wat ik van LG te horen heb gekregen) en het feit dat ie opnieuw geseald was betekent waarschijnlijk dat ie er al een keer uit geweest is.
Ik vind dat toch vreemd. Net alsof LG Benelux graag wil dat de doosjes geopend kunnen worden zonder dat dat zichtbaar is. Ik vond het iig vreemd dat ik tot 2 keer toe een achterklepje had met wat minimale krasjes
Verwijderd
Ik zag op YouTube een filmpje van een LG G3 met een soort sterrenhemel als achtergrond op het lockscreen. Er zat een groenige tint overheen, weet iemand of deze standaard op de G3 zit?
Edit: Heb hem al is dus niet stock. Ik zal hem even met jullie delen is toch wel een erg mooie. http://iliketowastemytime...t-nebula-wallpaper-hd.jpg
Edit: Heb hem al is dus niet stock. Ik zal hem even met jullie delen is toch wel een erg mooie. http://iliketowastemytime...t-nebula-wallpaper-hd.jpg
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2015 23:11 ]
Bedankt! erg mooie achtergrond.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:37:
Ik zag op YouTube een filmpje van een LG G3 met een soort sterrenhemel als achtergrond op het lockscreen. Er zat een groenige tint overheen, weet iemand of deze standaard op de G3 zit?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Wil een LG G3 gaan aanschaffen, en vroeg mij af hoe het nu staat met 'lag' op de LG G3 onder lollipop? Wat zijn jullie bevindingen?
Verwijderd
Ik heb de lg G3 recent aangekocht, hier stond de lolipop al op geïnstalleerd . Echter vi,dt ik dat de telefoon veel lags heeft en ontzettend traag is. Ik kom van een galaxy S4 en deze was sneller dan nu de lg G3 is. Ook de WiFi verbinding is maar niets.
Zijn er hier oplossingen voor.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Ik heb er geen last van. Ik zou de G3 wel direct rooten en wat meegeleverde bloatware eraf slopen.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:56:
Wil een LG G3 gaan aanschaffen, en vroeg mij af hoe het nu staat met 'lag' op de LG G3 onder lollipop? Wat zijn jullie bevindingen?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Sowieso is stap één die je "moet" nemen het installeren van Nova Launcher (Prime). Dat scheelt al meteen een hoop. Verder merk ik eigenlijk weinig van lags, alles draait nu best okay. I.t.t. het toestel net uit kwam, dat wel.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:52:
Verwijderd
En dat zou ik dus niet doen. De voordelen van rooten wegen niet op tegen de eventuele gevaren ervan.Freee!! schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:29:
[...]
Ik heb er geen last van. Ik zou de G3 wel direct rooten en wat meegeleverde bloatware eraf slopen.
Verwijderd
Ik begrijp niet goed wat een launcher kan veranderen aan de trage telefoon, laat staan aan de laggy WiFi verbinding, iets opzoeken in de play store duurt een eeuwigheid
Verwijderd
Ja ik heb het verschil ook nooit gemerkt. In principe blijft die originele skin op de achtergrond wel meedraaien. Die laggy WiFi verbinding kan natuurlijk ook een exemplarisch probleem zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:21:
Ik begrijp niet goed wat een launcher kan veranderen aan de trage telefoon, laat staan aan de laggy WiFi verbinding, iets opzoeken in de play store duurt een eeuwigheid
Dat gaat waarschijnlijk dan over het algemene gebruik. Had vroeger op mijn Note altijd Apex launcher draaien, die draaide zeker wel soepeler dan die van Samsung.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:21:
Rooten is geheel ongevaarlijk als je kan lezen. Wifi doet het perfect, razendsnel en stabiel. De launcher is hetgeen je het vaakst gebruikt dus daar zal eventuele lag het eerste opvallen. De LG launcher draait helemaal niet mee op de achtergrond als je bijv. Nova als default instelt, dit kan je makkelijk zelf zien. Zoeken in de Play Store gaat perfect.
Al met al geen enkele issue met de bovenstaande "problemen". Zijn allemaal ook gewoon op te lossen mochten die er wel zijn. De G3 is een geweldige telefoon. Snel, stabiel, lagfree
Al met al geen enkele issue met de bovenstaande "problemen". Zijn allemaal ook gewoon op te lossen mochten die er wel zijn. De G3 is een geweldige telefoon. Snel, stabiel, lagfree
[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 19-04-2015 09:54 ]
Kijk eens even of er een update is en doe eens een hard reset. Ik heb ook gewoon stock (5.0, v20h-Eur-xx) en nergens maar dan ook nergens last van.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:52:
Ik heb de lg G3 recent aangekocht, hier stond de lolipop al op geïnstalleerd . Echter vi,dt ik dat de telefoon veel lags heeft en ontzettend traag is. Ik kom van een galaxy S4 en deze was sneller dan nu de lg G3 is. Ook de WiFi verbinding is maar niets.
Alvast bedankt
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Het enige wat me tegenhoudt om Nova te gebruiken is dat je de knock-off code niet over het hele scherm kan gebruiken. Daarnaast lijken apps met stock-Lollipop icoontjes minder snel op te starten, maar dat weet ik niet zeker.Brad Pitt schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:53:
Rooten is geheel ongevaarlijk als je kan lezen. Wifi doet het perfect, razendsnel en stabiel. De launcher is hetgeen je het vaakst gebruikt dus daar zal eventuele lag het eerste opvallen. De LG launcher draait helemaal niet mee op de achtergrond als je bijv. Nova als default instelt, dit kan je makkelijk zelf zien. Zoeken in de Play Store gaat perfect.
Heb de G3 nu ongeveer een week en bevalt prima, geen lag. Wel een vraag over de wifi snelheid, op speedtest.net haal ik met de pc de max van 120+Mbit, op de speedtest app en dezelfde server selecteerd hebbende, max 35/40 Mbit. Kan zo'n telefoon gewoon niet sneller? De app kan ook maar max 50Mbit lijkt.
Met 4G haal ik 15Mbit down 10 up.
Met 4G haal ik 15Mbit down 10 up.
Nova Prime + Sceen Off app + dubbelklik scherm = profitJack O10 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:13:
Het enige wat me tegenhoudt om Nova te gebruiken is dat je de knock-off code niet over het hele scherm kan gebruiken.
Resultaten met een Ziggo 120Mb abo (uiteraard op 5GHz, op 2.4GHz haal ik ook jouw snelheid):Arietje schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:25:
Wel een vraag over de wifi snelheid, op speedtest.net haal ik met de pc de max van 120+Mbit, op de speedtest app en dezelfde server selecteerd hebbende, max 35/40 Mbit. Kan zo'n telefoon gewoon niet sneller? De app kan ook maar max 50Mbit lijkt.

[ Voor 47% gewijzigd door Brad Pitt op 19-04-2015 19:44 ]
Op 5G haal ik zo'n max 90Mbit, het wisselt een beetje. Stukken beter in ieder geval
Bedankt, die ga ik even checken!Brad Pitt schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:36:
[...]
Nova Prime + Sceen Off app + dubbelklik scherm = profit
[...]
Resultaten met een Ziggo 120Mb abo (uiteraard op 5GHz, op 2.4GHz haal ik ook jouw snelheid):
[afbeelding]
Verwijderd
En hoe zit het met de garantie? Ik neem aan dat die dan vervalt?Brad Pitt schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:53:
Als ie het helemaal niet meer zou doen en ze zien dat er een custom recovery en een custom non-LG rom op staan zullen ze waarschijnlijk niet staan te springen om een andere te geven. Echter een stock Rom is zo geflashed mocht het toestel nog aan gaan en worden herkend door de flash toolVerwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:49:
En hoe zit het met de garantie? Ik neem aan dat die dan vervalt?
Bij Samsung geven ze nu ook garantie op rooted telefoons (eenmalig begreep ik), geen idee wat LG hiermee doet. In de meeste gevallen zal het zo'n vaart niet lopen aangezien hard bricken lastig is. Gewoon de goede versie recovery en rom er op zetten en je kan echt aanrommelen wat je maar wilt eigenlijk. Rooten, om bijv. een adblocker te installeren, is imho echt een vereiste op Android. Een niet geroot apparaat is niet mee te werken. Laatst nieuwe rom er op gezet en vergeten de adblocker te activeren en wist niet wat me overkwam. Wat een misère. In apps, op sites, je wordt gewoon gek van de reclames. Snap best dat dat een/hun inkomstenmodel is maar succes daarmee, op die wijze/met die hoeveelheid ben je snel genezen.
Brad Pitt schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:17:
[...]
Een niet geroot apparaat is niet mee te werken. Laatst nieuwe rom er op gezet en vergeten de adblocker te activeren en wist niet wat me overkwam. Wat een misère. In apps, op sites, je wordt gewoon gek van de reclames.
offtopic:
Welke adblocker gebruik jij
Welke adblocker gebruik jij
Verwijderd
Zo heb hem ook net binnen. Eerste indruk is goed, scherm is prachtig. Toch hier en daar wel zeer kleine haperingen. De update voor Android 5 stond al klaar en nu maar even wachten.
Hoewel de standaard software mij goed bevalt (wel met de sharpening fix geïnstalleerd) gisteren toch maar een AOSP ROM (Blisspop) geïnstalleerd (omdat het kan) en deze bevalt mij ook erg goed. Zo goed als lag-free en een standaard Lollipop ervaring. Daarnaast blij verrast door een functie genaamd 'System profiles': al naar gelang het aanwezig of niet aanwezig zijn van bepaalde parameters (bijv. Bluetooth) switcht de telefoon naar een ander profiel met bepaald (in te stellen) parameters. Bijvoorbeeld bij het in en uit de auto stappen.
Adaway. In hier boven genoemde rom (Blisspop) zit ook een ad blocker ingebouwd maar nog niet getest.
Resurrection zit er ook op, Blisspop volgt vanmiddag. Wacht zelf even op die laatste, heb die ook draaien op de Nexus7, vind dat wel handig, op beide apparaten dezelfde RomRazer schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:57:
Moet zeggen, Euphoria-OS 1.1 met 777 kernel loopt lekker.
Eindelijk ook Android 5.1 op de LG G3
Voor hoe lang?Brad Pitt schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:37:
[...]
Resurrection zit er ook op, Blisspop volgt vanmiddag. Wacht zelf even op die laatste, heb die ook draaien op de Nexus7, vind dat wel handig, op beide apparaten dezelfde Rom
Tijdje geleden had je volgens mij RR draaien. Bliss nog niet bekeken eerlijk gezegd, misschien ook eens overwegen.
Wat was je overweging om van RR naar Bliss over te stappen?
Ik heb zelf de stock KDZ er weer op gezet. Ik merkte aan mezelf dat ik anders elke week een nieuwe rom aan het flashen ben
Heb een G3 sinds januari en ben er heel erg blij mee. Niks op aan te merken.
Alleen zag ik gisteren een haarscheurtje bij de infrarood uitgang bovenop het toestel. Heb contact gelegd met lg Nederland en moest de factuur en foto's sturen. Ze zullen dan gaan kijken voor een oplossing. Ik hou jullie op de hoogte wat de uitkomst hiervan is.
Even een waarschuwing.... Heel mooi zo'n quickcircle case maar na een maand kwam ik er achter dat ik minuscule krasjes op het scherm heb op de plek van de cirkel. Ik dacht eerst dat het vettigheid was maar het zijn echt krasjes. Je ziet ze alleen onder een lamp/als je het toestel schuin houd.
Alleen zag ik gisteren een haarscheurtje bij de infrarood uitgang bovenop het toestel. Heb contact gelegd met lg Nederland en moest de factuur en foto's sturen. Ze zullen dan gaan kijken voor een oplossing. Ik hou jullie op de hoogte wat de uitkomst hiervan is.
Even een waarschuwing.... Heel mooi zo'n quickcircle case maar na een maand kwam ik er achter dat ik minuscule krasjes op het scherm heb op de plek van de cirkel. Ik dacht eerst dat het vettigheid was maar het zijn echt krasjes. Je ziet ze alleen onder een lamp/als je het toestel schuin houd.
Die van mij is inmiddels weer terug. Weer met een nieuw scherm +boven en onderkant (scherm is wel wat meer geel, jammer), via CoolBlue duurde dit iets van 3 weken. Zelf geen last van de quickcircle cover maar dat dak dus ook niet zichtbaar zijn omdat dit al mijn 3e scherm is.maukoo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:13:
Heb een G3 sinds januari en ben er heel erg blij mee. Niks op aan te merken.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Weer eens wat anders proberenRazer schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:41:
[...]
Wat was je overweging om van RR naar Bliss over te stappen?
Verwijderd
Die haperingen waren nog bij Android 4.4, met Android 5.0 zijn ze niet meer te bespeuren. Voor dit geld ga je echt geen betere telefoon krijgen.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:13:
Watvoor haperingen? Want ik wil hem nog deze week halen en ik twijfel.
Als je ook die filmpjes bekijkt die er al op stonden zie je pas tot waar dit beeldscherm allemaal in staat is, werkelijk prachtig. Iemand nog een suggestie voor een goede case? Had al een mooie aluminium case gezien maar twijfel nog.
3e scherm ja? Heb je iedere keer last van haarscheurtjes gehad?Rick-Jan schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:43:
[...]
Die van mij is inmiddels weer terug. Weer met een nieuw scherm +boven en onderkant (scherm is wel wat meer geel, jammer), via CoolBlue duurde dit iets van 3 weken. Zelf geen last van de quickcircle cover maar dat dak dus ook niet zichtbaar zijn omdat dit al mijn 3e scherm is.
Kreeg net een mail van lg dat ze hier niet bekend zijn met de haarscheurtjes
Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.