• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
7(8)7
Wat dom van mij.. Ik heb 'm namelijk ook :')

Enige excuus is dat deze functie wel alleen voor Resseruction Rom is, zit geloof ik niet in normale CM12, hehe

Verwijderd

Wat dat wegswypen van de notificatie betreft, dat word opgelost in 5.1. Naar boven wegswypen blijft hij staan in de balk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Ook hier maar geroot, en RR er op...

We gaan het meemaken.

Nou dat is ook niet alles, camera is bagger :-(

[ Voor 29% gewijzigd door Darkz0rs op 27-02-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Darkz0rs schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:37:
Ook hier maar geroot, en RR er op...

We gaan het meemaken.

Nou dat is ook niet alles, camera is bagger :-(
Lenovo of Motorola camera erop knallen. Is iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
jimmy_dg schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:40:
[...]

Lenovo of Motorola camera erop knallen. Is iets beter.
Bel kwaliteit is ook minder. Ik wil wellicht stock lollipop gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Darkz0rs schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:36:
[...]
Ik wil wellicht stock lollipop gaan aanpassen.
Aanpassen hóe?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Daar ga ik nog even over nadenken, in de tijd deed ik dat ook met de Note2. Geen idee nog hoe de LG g3 rom is opgebouwd. Voor nu CM12 en die is best NICE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Darkz0rs schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Daar ga ik nog even over nadenken, in de tijd deed ik dat ook met de Note2. Geen idee nog hoe de LG g3 rom is opgebouwd. Voor nu CM12 en die is best NICE
RR is ook CM12 met wat meer custom instellingen die best gunstig zijn. Je zult major problemen ook tegen komen op CM12 omdat het meerendeel daarop gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
jimmy_dg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:46:
[...]

RR is ook CM12 met wat meer custom instellingen die best gunstig zijn. Je zult major problemen ook tegen komen op CM12 omdat het meerendeel daarop gebaseerd is.
Hey tot nu toe geen problemen. Op RR had ik al 3 vast naaiers te pakken. Maar goed, er was ook weer een nieuwe release zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:46:
Ik heb sinds kort de LG G3 een zeer mooi toestel, ben er dan ook uiterst tevreden mee.

Alleen een vraag, is er de mogelijkheid om je eigen gevens te veranderen, bv je emailadres

Ik bedoel dius in de gegevens van de telefoon welke je bij het eerste gebruik hebt moeten invoeren.

Groetjes
Ben (een hopeloze gebruiker)
ben.craenen@proximus.be
Die kan je wijzigen bij je instellingen onder het kopje "Accounts"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede LG G3 gebruikers. Ik ben na lang wikken en wegen van mijn geloof (lees iPhone) afgestapt en voor deze telefoon gekozen. (sommigen zullen mij voor gek verklaren, maar ik heb nog genoeg Apple stuff thuis dus no worries! :D )
Maar goed, nu het volgende. Aangezien ik altijd mijn iPhone een jailbreak gaf, wil ik dit nu ook met mijn G3 doen. Ik begrijp dat ik eerst de Phone moet rooten? Ik wilde namelijk "apphide" installeren maar dat liet ie al niet toe omdat ie niet geroot is.
Wie helpt mij op weg naar een site of link waar ik dit kan vinden? En welke root methode is geschikt en welke ROM is momenteel het beste? Ik ben weer helemaal terug bij af en echt een newbie op android gebied! 8)7
Ik draai op
Android versie 5.0
Kernel: 3.4.0
build nr LRX21RA1421650137

Nog een andere vraag
Sommige app's wil ik niet zien op het begin scherm (heb al ontdekt dat je meldingen uit kunt zetten) maar dan krijg je niks meer te zien. Ik wil wel namelijk dat ik een led melding krijg maar niet op het unlock scherm te zien is. Is dat mogelijk?

Hoop dat iemand mij ff een beetje op weg kan helpen. Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 19:42

SkyStreaker

Move on up!

Je zal sowieso moeten downgraden (lollypop is zo op dit moment niet te rooten nog):

http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073

TowelRoot.com toegaan, APK installeren, gebruiken.

Clockworkmod installeren na de root.

TWRP installeren via Clockworkmod (of via adb-shell)

Stock 5.0 installeren via TWRP

TWRP zal na installatie rom vragen of hij SuperSu mag bijflashen.
Doen, dan is je 5.0 stock ook geroot.

(kan mij wat mij betreft 5.0 wat vergissen, corrigeer mij gerust)

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 01-03-2015 12:33 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:32:
Je zal sowieso moeten downgraden (lollypop is zo op dit moment niet te rooten nog):

TowelRoot.com toegaan, APK installeren, gebruiken.

Clockworkmod installeren na de root.

TWRP installeren via Clockworkmod (of via adb-shell)

Stock 5.0 installeren via TWRP

TWRP zal na installatie rom vragen of hij SuperSu mag bijflashen.
Doen, dan is je 5.0 stock ook geroot.

(kan mij wat mij betreft 5.0 wat vergissen, corrigeer mij gerust)
Okay, thanks for je reply. Gaat nog een hele klus worden dus!
Is er iemand in omg Purmerend die daar veel ervaring mee heeft en dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:21:
Okay, thanks for je reply. Gaat nog een hele klus worden dus!
Is er iemand in omg Purmerend die daar veel ervaring mee heeft en dat kan doen?
Het klinkt ingewikkelder als het daadwerkelijk is. Kost je misschien een half uurtje of zo. Wel goed lezen als je gaat rommelen, niet at random dingen gaan flashen en verwijderen en zo :)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 01-03-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt ingewikkelder als het daadwerkelijk is. Kost je misschien een half uurtje of zo. Wel goed lezen als je gaat rommelen, niet at random dingen gaan flashen en verwijderen en zo :)
Van iPhone weet ik alles en is vrij simpel maar dat Android! :? :?
Ben bang dat ik mijn mobiel verkloot.
Verder is het wel een lekkere snelle foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04
Brad Pitt schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:22:
[...]

Welke camera app gebruik jij tegenwoordig op RRRom? Ik ben vandaag van ChupaChups Rom overgestapt naar RR, maar camera kwaliteit van stock RR valt tegen... Jij nog goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:21
Heeft iemand al ervaring met Google Cardboard? Ik lees op verschillende plekken dat de telefoon daar net te groot voor is. Ik wil wel graag een VR houder + lenzen voor de G3 hebben, want het blijkt echt een super ervaring te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:41:
Hallo mede LG G3 gebruikers. Ik ben na lang wikken en wegen van mijn geloof (lees iPhone) afgestapt en voor deze telefoon gekozen. (sommigen zullen mij voor gek verklaren, maar ik heb nog genoeg Apple stuff thuis dus no worries! :D )
Maar goed, nu het volgende. Aangezien ik altijd mijn iPhone een jailbreak gaf, wil ik dit nu ook met mijn G3 doen. Ik begrijp dat ik eerst de Phone moet rooten? Ik wilde namelijk "apphide" installeren maar dat liet ie al niet toe omdat ie niet geroot is.
Wie helpt mij op weg naar een site of link waar ik dit kan vinden? En welke root methode is geschikt en welke ROM is momenteel het beste? Ik ben weer helemaal terug bij af en echt een newbie op android gebied! 8)7
Ik draai op
Android versie 5.0
Kernel: 3.4.0
build nr LRX21RA1421650137

Nog een andere vraag
Sommige app's wil ik niet zien op het begin scherm (heb al ontdekt dat je meldingen uit kunt zetten) maar dan krijg je niks meer te zien. Ik wil wel namelijk dat ik een led melding krijg maar niet op het unlock scherm te zien is. Is dat mogelijk?

Hoop dat iemand mij ff een beetje op weg kan helpen. Thanks alvast
  • Ook wel handig, wil je de laatste firmware file voor jouw device ophalen? Ga naar: csmg.lgmobile.com:9002/csmg/b2c/client/auth_model_check2.jsp?esn=imei_nummer_hiero
En houd natuurlijk deze pagina in de gaten.

Copy+paste van een eerdere post. Dit zijn eigenlijk alle links die je nodig hebt.

Applicatie's verbergen is best iets specifieks, waarom wil je dat zo graag doen? Je kan het iig met een custom launcher zoals Nova Launcher doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Razer schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:06:
Welke camera app gebruik jij tegenwoordig op RRRom? Ik ben vandaag van ChupaChups Rom overgestapt naar RR, maar camera kwaliteit van stock RR valt tegen... Jij nog goede tip?
Lenovo, bij gebrek aan beter. Denk bijna allemaal geprobeerd, Motorola, OPO, ported G3, Snap, Better Camera, etc. Vond deze het beste qua kwaliteit, snelheid, opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Brad Pitt schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:24:
[...]

Lenovo, bij gebrek aan beter. Denk bijna allemaal geprobeerd, Motorola, OPO, ported G3, Snap, Better Camera, etc. Vond deze het beste qua kwaliteit, snelheid, opties :)
Thanks Brad!
Ga hem testen, is het de camera van deze post?
http://forum.xda-develope...era-mod-lollipop-t3009111

Heb je ook een optie gevonden om foto's standaard op de SDkaart op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb niet die zip gebruikt aangezien daar ook dingen in zitten die ik toch niet gebruik/onzin zijn maar de camera app daar in (versie 3.6.7) is inderdaad de goede (meest stabiele).
Heb je ook een optie gevonden om foto's standaard op de SDkaart op te slaan?
Als je dat instelt FC't de app meteen. Versie 4 kan je wel mee op de externe SD opslaan maar die gebruik ik niet aangezien ik 3.6.7 beter vond. Je kan versie 4 uiteraard ook proberen als dat een belangrijke issue is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-08 14:31
Na 1,5 week had ik eindelijk weer mijn G3 terug nadat hij 'gerepareerd' werd. Bij de mediamarkt klopte het al niet. Ze zeiden dat ze de batterij vervangen hadden en verder niets, dit terwijl ik had aangegeven dat het niet aan de batterij lag. Dat kan zelf ook nog wel "klepje open, batterij wisselen, klepje dicht". Dus even geprobeerd en mijn G3 werd nogsteeds weer zosnel warm. vandaag maar weer naar de Mediamarkt gebracht voor reparatie met screenshot van CPUtemp, 90 graden.

En nu maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
Dag mede LG G3 gebruikers!

Vraagje van mijn kant. Ik heb sinds dat ik CM12 heb geflashd met de modem/radio 20H dat als ik mijn mobiele data verkeer uit/aan zet of desnoods mijn hele telefoon dat de mobiele verbinding de eerste 10-20 minuten 3G (H+) is en dan pas overschakelt naar 4G (LTE).

Is dit normaal? Ik weet niet of dit ook gebeurd in de standaard rom van LG want die heb ik nooit gebruikt.

Ik heb een 4G abonnement bij Hi.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb dat één maal gehad en airplane mode aan en uit en het was weer okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:46:
Heb dat één maal gehad en airplane mode aan en uit en het was weer okay :)
Als ik dat doe dan is het bij mij hetzelfde verhaal, 10 en soms wel 20 minuten voordat ik 4G heb.

Edit:
Net even getest, airplane aan/uit en heb nu weer 3G (H+). Ik gebruik de nightly 20150222. Kan het aan de build liggen? Ik heb verschillende modems ook geprobeerd geen resultaat. Heb nu 20H.

[ Voor 25% gewijzigd door Step-han op 03-03-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja hier ook 20H, draai echter RR maar aangezien dat eigenlijk een CM12 kopie is zal dat irrelevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:39:
Ja hier ook 20H, draai echter RR maar aangezien dat eigenlijk een CM12 kopie is zal dat irrelevant zijn.
Heb nu weer LTE. 20:25 airplane mode uit/aan gedaan en 20:46 had ik weer LTE. Verbinding is gewoon stabiel en snel. Zowel 3g als 4g.

Welke provider heb jij? En jij hebt dus zoals ik begrijp direct 4g verbinding als je telefoon reboot en data uit/aan zet etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zit bij Vodafone en data uit en weer aan is inderdaad binnen 1 seconde gewoon weer 4G...

[YouTube: http://youtu.be/sH1gtx2M5wA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:03:
Zit bij Vodafone en data uit en weer aan is inderdaad binnen 1 seconde gewoon weer 4G...

[video]
Als ik het op de manier doe zoals jij het op het filmpje doet heb ik ook gelijk weer 4g. Ik heb alleen niet direct 4g als de hele modem/radio uitgaat en weer aan gaat. Dus met reboot of airplane mode.

Na hetzelfde gedaan te hebben als wat jij net deed had ik dus gelijk 4g. Na airplane mode aan/uit niet en na een reboot ook niet. Kun je dat misschien testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Okay, geen seconde, misschien vier dan :)

[YouTube: http://youtu.be/S9q5D4yLRJg]

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 03-03-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:37:
Okay, geen seconde, misschien vier dan :)

[video]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DQk928B3B3Y]

Zoals je ziet heb ik na het aan en uit zetten van airplane mode na 34 sec pas weer verbinding, 3g.

Enig idee wat hier mis gaat? Toen ik van mijn Nexus 4 naar deze G3 ging had ik helemaal geen 4g. Naar de Hi shop geweest en daar concludeerde ze dat het aan mijn sim kaart lag (die ik overigens net nieuw had met 4g abbo). Na een nieuwe simkaart kreeg ik wel 4g verbinding maar duurt dat dus vrijwel 10-20 min voordat ik deze pas heb.

Zover ik weet heb ik nu de 20H modem. Bij smallbandversie staat bij mij:

MPSS.DI.2.0.1.c1.13-00048-M897AAAAANPZM-1

[ Voor 15% gewijzigd door Step-han op 03-03-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zelfde smallband versie hier ja. Heb je al eens een (rooted) Lollipop stock Rom geflashed? Zou je ook als test nog kunnen doen. Daarna gewoon weer terug naar CM12 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:59:
Zelfde smallband versie hier ja. Heb je al eens een (rooted) Lollipop stock Rom geflashed? Zou je ook als test nog kunnen doen. Daarna gewoon weer terug naar CM12 :)
Nee heb alleen nog maar CM12 op mijn G3 gehad omdat ik deze ook altijd draaide op de Nexus 4. Ik zal morgen de rom die jij gebruikt eens flashen en ook een stock lollipop om te kijken of het aan CM12 ligt maar dat lijkt mij sterk aangezien die RR rom gebaseerd is op CM12.

Ik heb geen flauw idee waaraan dit kan liggen en op XDA kennen ze dit probleem ook niet.

Edit;
Kon het toch niet laten.. heb 4 rom's geprobeerd, ook die jij gebruikt, allemaal hetzelfde liedje. Nu flash ik weer nieuwste versie van CM12. Ik ga donderdag even een SIM kaart van een vriend proberen die ook bij vodafone zit, als dit wel goed werkt ga ik naar de Hi shop. Wordt dus vervolgd.. bedankt voor je filmpjes etc!

[ Voor 20% gewijzigd door Step-han op 03-03-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Stock 20h-eur-xx heeft dezelfde smallband. Ik zou zeggen: full wipe & stock. Bij Hi heb ik als ik flight uitzet vrijwel meteen 4g.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 04-03-2015 06:36 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:21
Step-han schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:01:
[...]

Nee heb alleen nog maar CM12 op mijn G3 gehad omdat ik deze ook altijd draaide op de Nexus 4. Ik zal morgen de rom die jij gebruikt eens flashen en ook een stock lollipop om te kijken of het aan CM12 ligt maar dat lijkt mij sterk aangezien die RR rom gebaseerd is op CM12.

Ik heb geen flauw idee waaraan dit kan liggen en op XDA kennen ze dit probleem ook niet.

Edit;
Kon het toch niet laten.. heb 4 rom's geprobeerd, ook die jij gebruikt, allemaal hetzelfde liedje. Nu flash ik weer nieuwste versie van CM12. Ik ga donderdag even een SIM kaart van een vriend proberen die ook bij vodafone zit, als dit wel goed werkt ga ik naar de Hi shop. Wordt dus vervolgd.. bedankt voor je filmpjes etc!
Kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb hoor, maar dit 3G/4G probleem. Heb je dat ook met de originele rom? Of alleen bij custom roms? Dit kan je natuurlijk indien nog niet getest eerst proberen voordat je een simkaart pakt van een vriend. Werkt het bij de originele rom wel gewoon goed dan weet ik niet of het aan de sim ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
SkyStreaker schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 06:34:
Stock 20h-eur-xx heeft dezelfde smallband. Ik zou zeggen: full wipe & stock. Bij Hi heb ik als ik flight uitzet vrijwel meteen 4g.
Ik heb 4 rom's geprobeerd allemaal met full wipe, ook een originele en allemaal hetzelfde probleem helaas.
JeroenC schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 06:44:
[...]

Kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb hoor, maar dit 3G/4G probleem. Heb je dat ook met de originele rom? Of alleen bij custom roms? Dit kan je natuurlijk indien nog niet getest eerst proberen voordat je een simkaart pakt van een vriend. Werkt het bij de originele rom wel gewoon goed dan weet ik niet of het aan de sim ligt?
Bij de originele rom heb ik dit probleem helaas ook. Ik denk dat of het sim kaartje niet goed is of dat er iets hardwarematig niet goed is aan mijn G3..

Donderdag even een andere 4g sim proberen, als dit wel goed gaat ga ik even langs de Hi shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Nu je toch al zo druk bezig bent met nieuwe ROMs te installeren, ben je ook al eens compleet terug gegaan naar stock LG? Dus geen stock based ROM of zo iets maar echt een verse .kdz installeren voor jouw apparaat met stock recovery etc. Dan weet je écht zeker of het niet aan een rommetje of je sim kaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:21
Step-han schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:27:
[...]

Ik heb 4 rom's geprobeerd allemaal met full wipe, ook een originele en allemaal hetzelfde probleem helaas.

[...]

Bij de originele rom heb ik dit probleem helaas ook. Ik denk dat of het sim kaartje niet goed is of dat er iets hardwarematig niet goed is aan mijn G3..

Donderdag even een andere 4g sim proberen, als dit wel goed gaat ga ik even langs de Hi shop.
Ja maar als het met de originele rom ( waarmee de toestellen geleverd worden ) het probleem ook aanwezig is, dan kan je toch concluderen dat OF de hardware van het toestel niet goed is, OF de simkaart? Dan zal dit niet aan een rom liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
JeroenC schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:55:
[...]

Ja maar als het met de originele rom ( waarmee de toestellen geleverd worden ) het probleem ook aanwezig is, dan kan je toch concluderen dat OF de hardware van het toestel niet goed is, OF de simkaart? Dan zal dit niet aan een rom liggen.
Precies dit dacht ik nu ook. Ik ga morgen ochtend even een simkaart van vodafone testen. Kijken of hiermee het probleem ook aanwezig is, zoniet dan weet ik dat het aan de simkaart ligt. (tegelijkertijd even mijn simkaart in een ander 4g toestel testen)

Als het probleem er dan nog is heb ik nog 1 optie, alles terug brengen naar origineel. Als die het dan nog doet dan moet het een hardware fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:55
Step-han schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Precies dit dacht ik nu ook. Ik ga morgen ochtend even een simkaart van vodafone testen. Kijken of hiermee het probleem ook aanwezig is, zoniet dan weet ik dat het aan de simkaart ligt. (tegelijkertijd even mijn simkaart in een ander 4g toestel testen)

Als het probleem er dan nog is heb ik nog 1 optie, alles terug brengen naar origineel. Als die het dan nog doet dan moet het een hardware fout zijn.
Voor de zekerheid welke APN gebruik je bij Hi? Heb zelf ook Hi en gebruik KPN4G.nl en niet KPN (internet)

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/pushbullet-uploads/ujw9UpTdmTs-RyQ1FApYtZ8k8iB4eiH49caR9gkLqhVC/Screenshot_2015-03-04-14-27-53.png

[ Voor 10% gewijzigd door hopiconjo op 04-03-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
hopiconjo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:26:
[...]

Voor de zekerheid welke APN gebruik je bij Hi? Heb zelf ook Hi en gebruik KPN4G.nl en niet KPN (internet)

[afbeelding]
Bij mij stond de APN op KPN (internet). Geswitchd naar KPN4G.nl maar heb nog steeds 3g de eerste 20 min.

Edit;
Hopiconjo bedankt voor de tip, het was toch de APN. Heb een nieuwe APN aangemaakt met de instellingen voor KPN 4G. Binnen 4-5 sec 4g verbinding! Als ik vervolgens klik op standaard APN settings terug zetten dan krijg ik weer een foute APN voor 4g. Ik zal Hi even bellen om dit te melden..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zFXp7Kl0CVs]

[ Voor 27% gewijzigd door Step-han op 04-03-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Brad Pitt schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:46:
[...]

Heb niet die zip gebruikt aangezien daar ook dingen in zitten die ik toch niet gebruik/onzin zijn maar de camera app daar in (versie 3.6.7) is inderdaad de goede (meest stabiele).

[...]

Als je dat instelt FC't de app meteen. Versie 4 kan je wel mee op de externe SD opslaan maar die gebruik ik niet aangezien ik 3.6.7 beter vond. Je kan versie 4 uiteraard ook proberen als dat een belangrijke issue is :)
Welke versie moet ik eigenlijk flashen in het door jou aangegeven topic?

3) v3.6.7.0159.140707 with the call/sms/contact etc permissions , the popup and the QR-scanner removed

of
4).v3.6.7 zipfile: all stripped with the libs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Razer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:24:
Welke versie moet ik eigenlijk flashen in het door jou aangegeven topic?

3) v3.6.7.0159.140707 with the call/sms/contact etc permissions , the popup and the QR-scanner removed

of
4).v3.6.7 zipfile: all stripped with the libs
Heb zelf geloof ik de eerste genomen maar ga nu ook ff die tweede testen, kijken of die extra libs nog wat toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:49:
[...]

Heb zelf geloof ik de eerste genomen maar ga nu ook ff die tweede testen, kijken of die extra libs nog wat toevoegen :)
Ben benieuwd! Keep me posted! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Razer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:10:
Ben benieuwd! Keep me posted! :*)
Die eerste is aan te raden. Libs voegen weinig (boeiends/werkends) toe imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:47:
[...]

Die eerste is aan te raden. Libs voegen weinig (boeiends/werkends) toe imho.
Opzich schiet de camera ook nog redelijk goede plaatjes op RR rom:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/11004620_10155267742115641_5650921661730956753_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:48
Een vraag, ik heb 17 december 2014 de registratie bij LG gedaan voor de 50 euro cashback voor de LG G3.
22 December de bevestiging gekregen dat het binnen 10 weken gestort zou worden.
Hebben andere mensen hun cashback al ontvangen? Zo ja hoe lang duurde het?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@Megapaul: LG en casback duurt erg lang,ze zijn daar traag ni normaal (ervaring met lg g2 actie) uit eindelijk krijg je het wel,maar het duurt gewoon erg lang.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Amaze86 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:50:
@Megapaul: LG en casback duurt erg lang,ze zijn daar traag ni normaal (ervaring met lg g2 actie) uit eindelijk krijg je het wel,maar het duurt gewoon erg lang.
Bij alles zo - moet je betalen, hijgen ze je in je rug. Krijg je geld, ben je 6 maanden verder. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik wil eindelijk m'n telefoon weer rooten (unrooted door lollipop) en de mogelijkheid hebben om een volledige backup te maken. Ik wil m'n telefoon daarom eerst downgraden naar kitkat en daarna rooten en twrp installeren. Ik twijfel of ik een custom rom erop zet (RR wordt het waarschijnlijk dan). Is het ook mogelijk om gewoon de nieuwste stockversie van lollipop te installeren (of een custom rom die zo goed als gelijk is aan stock) en daarna alle troep/bloatware eraf te halen?
Voor de mensen die de Resurrection rom draaien, zijn er nog veel bugs waar je last van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zmokkie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:03:
Ik wil m'n telefoon daarom eerst downgraden naar kitkat
Hoezo dat?
Voor de mensen die de Resurrection rom draaien, zijn er nog veel bugs waar je last van hebt?
De camera, in low-light, is minder. Voor de rest draait het, imho, allemaal erg erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Zmokkie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:03:
Ik wil eindelijk m'n telefoon weer rooten (unrooted door lollipop) en de mogelijkheid hebben om een volledige backup te maken. Ik wil m'n telefoon daarom eerst downgraden naar kitkat en daarna rooten en twrp installeren. Ik twijfel of ik een custom rom erop zet (RR wordt het waarschijnlijk dan). Is het ook mogelijk om gewoon de nieuwste stockversie van lollipop te installeren (of een custom rom die zo goed als gelijk is aan stock) en daarna alle troep/bloatware eraf te halen?
"Ik wil m'n telefoon daarom eerst downgraden naar kitkat en daarna rooten"
lees één post boven je man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
jimmy_dg schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:18:
[...]

"Ik wil m'n telefoon daarom eerst downgraden naar kitkat en daarna rooten"
lees één post boven je man
Ik weet dat je vanaf deze week lollipop ook kan rooten maar om daarna twrp erop te krijgen is een hoop werk en ik las dat veel mensen problemen hebben en extra bestanden moeten overzetten etc. Vandaar deze methode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zmokkie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:21:
Ik weet dat je vanaf deze week lollipop ook kan rooten maar om daarna twrp erop te krijgen is een hoop werk en ik las dat veel mensen problemen hebben en extra bestanden moeten overzetten etc. Vandaar deze methode..
Downgrade naar KitKat, root, twrp er op, rooted Lollipop stock rom er op, verwijder zinloze apps, profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Downgrade naar KitKat, root, twrp er op, rooted Lollipop stock rom er op, verwijder zinloze apps, profit.
Thanks. Dan moet ik zeer de stock versies zien te vinden die 'bumped' zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zmokkie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:41:
Thanks. Dan moet ik zeer de stock versies zien te vinden die 'bumped' zijn?
Elke stock rooted Rom op XDA will do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:36
Ik heb een probleem met m'n G3. De wekker gaat af en toe niet meer af. Als ik dan naar de tijd rechtsboven in de balk kijk, klopt deze wel maar als ik dan de balk naar beneden sleep, waar de tijd dan links staat, klopt deze niet. Er zit dus ergens een probleem in het systeem met de tijd die niet doorloopt.

Iemand enig idee om dit op te lossen?

Ik draai gewoon stock lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesman63
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 00:44
Mijn eerste post hier en heb wat advies nodig. Dit is mijn eerste Android dus mijn kennis, ervaring is beperkt.
Ik heb LG G3 4.4.2. Software versie V10-EUR-XX
Wat ik wil is apps verwijderen, daarna de LG G3 lollipop of CM12 erop. Voor de apps te verwijderen moet ik hem rooten. Heb stump root geprobeerd. Ging niet. Melding, device is patched. Omdat ik al eerder een software upgrade heb gedaan dacht ik om terug te gaan naar bijv.10N. En dan weer root proberen. Ik heb de 10N hier vandaan gehaald http://d855kdz.weebly.com/firmware-442.html.

Gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Iemand anders ook last van dat de mobiel niet in deep sleep komt in de avond bijv.?
Vanochtend van de oplader gehaald, 100%. Half 9 op werk aangekomen naar maar 30% :').

Ik las iets over een Gapps van PA die niet goed was, zijn er alternatieven, zo ja welke?
giganielsie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:04:
Ik heb een probleem met m'n G3. De wekker gaat af en toe niet meer af. Als ik dan naar de tijd rechtsboven in de balk kijk, klopt deze wel maar als ik dan de balk naar beneden sleep, waar de tijd dan links staat, klopt deze niet. Er zit dus ergens een probleem in het systeem met de tijd die niet doorloopt.

Iemand enig idee om dit op te lossen?

Ik draai gewoon stock lollipop.
Rooted? Wat heb je allemaal aangepast? Lijkt me héél raar dat die klok zomaar uit het niks niet meer werkt.
bluesman63 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:37:
Mijn eerste post hier en heb wat advies nodig. Dit is mijn eerste Android dus mijn kennis, ervaring is beperkt.
Ik heb LG G3 4.4.2. Software versie V10-EUR-XX
Wat ik wil is apps verwijderen, daarna de LG G3 lollipop of CM12 erop. Voor de apps te verwijderen moet ik hem rooten. Heb stump root geprobeerd. Ging niet. Melding, device is patched. Omdat ik al eerder een software upgrade heb gedaan dacht ik om terug te gaan naar bijv.10N. En dan weer root proberen. Ik heb de 10N hier vandaan gehaald http://d855kdz.weebly.com/firmware-442.html.

Gaat dit werken?
Waarom ga je dan eerst apps lopen verwijderen? Eerst rooten zodat je een custom recovery erop kan knallen. Als je dat erop hebt kan je een stock based ROM of een CM12-based rom erop knallen.
Rooten gewoon Purpledrake gebruiken, en voor custom recovery Bump! gebruiken (even "bump! lg g3" googlen)

[ Voor 75% gewijzigd door jimmy_dg op 13-03-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-08 14:31
Nou jongens, ik heb eindelijk mijn G3 terug.
Maar volgens de reparatieservice van de MediaMarkt is er niets mee aan de hand.
Maar het probleem is er nogsteeds.

Telefoon word nogsteeds warm, niet lekker vast te houden en al helemaal niet lekker in mn broekzak.
Maar ze zeggen dat er niets aan de hand is... :(

Ik krijg mijn geld niet terug, terwijl ik daar wel recht op heb volgens mij.

wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
jimmy_dg schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:51:
Iemand anders ook last van dat de mobiel niet in deep sleep komt in de avond bijv.?
Vanochtend van de oplader gehaald, 100%. Half 9 op werk aangekomen naar maar 30% :').

Ik las iets over een Gapps van PA die niet goed was, zijn er alternatieven, zo ja welke?

[...]

Rooted? Wat heb je allemaal aangepast? Lijkt me héél raar dat die klok zomaar uit het niks niet meer werkt.

[...]

Waarom ga je dan eerst apps lopen verwijderen? Eerst rooten zodat je een custom recovery erop kan knallen. Als je dat erop hebt kan je een stock based ROM of een CM12-based rom erop knallen.
Rooten gewoon Purpledrake gebruiken, en voor custom recovery Bump! gebruiken (even "bump! lg g3" googlen)
Ja heb ik last van met RR 5.3.7 en 5.3.8

In 3.7 is het altijd SystemUpdateService die telefoon wakker houdt en in 3.8 is het *Alarm* van heel veel verschillende applicaties.

Misschien binnenkort maar eens stock terug flashen of CM12 proberen met andere Gapps. Word hier beetje gek van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Razer schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:30:
[...]

Ja heb ik last van met RR 5.3.7 en 5.3.8

In 3.7 is het altijd SystemUpdateService die telefoon wakker houdt en in 3.8 is het *Alarm* van heel veel verschillende applicaties.

Misschien binnenkort maar eens stock terug flashen of CM12 proberen met andere Gapps. Word hier beetje gek van helaas.
Heb ook maar even stock geflashed maar mijn god... Al die moeite om alle troep ervan af te gooien, lelijke status bar en die quick settings en die GIGANTISCHE DPI is echt killing.

Ik ga het even met deze Gapps proberen: https://basketbuild.com/gapps
Die lijken niks te maken hebben met PA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
jimmy_dg schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:31:
[...]

Heb ook maar even stock geflashed maar mijn god... Al die moeite om alle troep ervan af te gooien, lelijke status bar en die quick settings en die GIGANTISCHE DPI is echt killing.

Benieuwd hoe jou ervaring met deze is. Keep me posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:10
Er word hier bijna alleen gesproken over andere ROMs.

Zou het dan niet eens handig zijn om een apart topic hiervoor te maken?

Want ik kwam hier om te zien hoe het toestel werkt met de officiele LG ROM. Wat vrij moeilijk is als niemand ermee werkt.
Aan de andere beantwoord het wel de vraag hoe goed de officiele LG ROM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
RickvB schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:35:
Nou jongens, ik heb eindelijk mijn G3 terug.
Maar volgens de reparatieservice van de MediaMarkt is er niets mee aan de hand.
Maar het probleem is er nogsteeds.

Telefoon word nogsteeds warm, niet lekker vast te houden en al helemaal niet lekker in mn broekzak.
Maar ze zeggen dat er niets aan de hand is... :(

Ik krijg mijn geld niet terug, terwijl ik daar wel recht op heb volgens mij.

wat kan ik doen?
Rechtstreeks contact opnemen met LG Nederland. Ondanks dat zij het toestel niet aan je hebben verkocht kunnen zij wellicht wel bemiddelen of een onafhankelijke test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Laatst online: 08:05

Samueldw

ISO 516

Deadsy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:57:

Want ik kwam hier om te zien hoe het toestel werkt met de officiele LG ROM. Wat vrij moeilijk is als niemand ermee werkt.
Ik heb even de CM rom geprobeerd, maar toch weer terug gegaan naar de officiële rom. Werkt in principe goed, alleen jammer van de bloatware. Je kunt overigens het grootste gedeelte wel uitschakelen, maar niet alle LG rommel.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rooten, delete (LG) crap, settled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Ik heb de resurrection rom erop gezet maar mis helaas de knock code functie en silent mode. Rom loopt wel smooth en ziet er gelikt uit met leuke opties om te customizen.
Nu wil ik meer een stock based rom erop zetten maar lees helaas dat er toch veel issues/foutmeldingen zijn . Het liefst zou ik gewoon een officiele lg lollipop stock versie erop zetten die bumped is en daarna alle rommel eraf halen maar die kan ik nergens vinden (d855). Iemand ervaring met de Vikingway 1.2 rom of met de Darkknight rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zmokkie schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:47:
Ik heb de resurrection rom erop gezet maar mis helaas de knock code functie en silent mode.
Knock code kan alleen met LG-based roms inderdaad.
Het liefst zou ik gewoon een officiele lg lollipop stock versie erop zetten die bumped is en daarna alle rommel eraf halen maar die kan ik nergens vinden (d855).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ave80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
Overal gegoogeld en ook in deze lijst de vraag gezien maar geen antwoord dus bij deze nog een keer: ik kan in whatsapp wel bij de berichten maar niet bij de groepsberichten de tril functie uitzetten. Althans: deze mogelijkheid is er wel maar functioneert niet. Weet iemand dit toch te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Razer schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:05:
[...]

Benieuwd hoe jou ervaring met deze is. Keep me posted.
Hmm.. Ik weet het niet. Het is pas de eerste dag na de flash dus dan vind ik dat je sowieso nog niet echt goed kan zeggen of de batterij nou goed of niet is. Maar er is iig geen gigantische Gplay services battery drain!

Kan geen kwaad om die andere te proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
jimmy_dg schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:28:
[...]

Hmm.. Ik weet het niet. Het is pas de eerste dag na de flash dus dan vind ik dat je sowieso nog niet echt goed kan zeggen of de batterij nou goed of niet is. Maar er is iig geen gigantische Gplay services battery drain!

Kan geen kwaad om die andere te proberen denk ik.
Jammer dat de stock LG rom zo lelijk is en weinig Lollipop invloeden heeft. 3,5 uur scherm aan op RR vs 6 uur op stock op 1 dag, en dan nog verschil in camera kwaliteit in low light zet me toch weer hard aan het denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:01
Deadsy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:57:

Ik gebruik wel de stock rom, draai 5.0 en ik ben niet echt ontevreden qua snelheid en accuduur. Vind het uiterlijk wel lelijk dus draai de Google Now Launcher en dat is wat mij betreft prima. Wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verona27 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:56:
[...]

Ik gebruik wel de stock rom, draai 5.0 en ik ben niet echt ontevreden qua snelheid en accuduur. Vind het uiterlijk wel lelijk dus draai de Google Now Launcher en dat is wat mij betreft prima. Wat wil je precies weten?
Vooral eigenlijk de accuduur op de stock rom en de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Deadsy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:14:
[...]

Vooral eigenlijk de accuduur op de stock rom en de stabiliteit.
Stabiliteit ben ik zelf vrij tevreden over. Alles werkt naar behoren. Ik heb tot nu toe als enige punt dat ik soms een tijd moet wachten voor mn telefoon reageert wanneer het scherm vergrendeld is (heb telefoon nu 4 maanden en is 2x voorgekomen (zou niet weten waar dit aan ligt). Voor de rest draait de software vrij stabiel, ik vind de lag persoonlijk meevallen maar ik kom vanaf een Sony Xperia T. Ik merk lag het snelst op het moment dat ik veel apps open heb staan (skype, spotify, chrome met +/- 10 tabs, popcorn time, youtube en een spelletje bv.) wanneer je dan nog een paar apps opent heb ik soms dat ie alles soort van force closet wat je merkt aan dat spotify opeens weg is bv (staat nog wel in multitask overzicht) daarna moet ie vaak ook homescreen opnieuw laden.

Qua accuduur ben ik niet super enthousiast. Onder kitkat was deze voor mn gevoel beter. Al lijkt het per dag erg te verschillen op een of andere manier. Meestal kan ik wel een goede dag door, dat is meestal 10 uur op de accu met 2 a 3 uur schermtijd, maar ik luister veel spotify (4/5 uur actief) en heb altijd sync aanstaan (agenda, one drive back up) en wil dan ook nog wel eens via popcorn time of YouTube een filmpje kijken. Ik zit dan wel op de wifi van de uni.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog vragen hebt, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bedankt voor de antwoorden.

Hoe snel is onder Lollipop de GPS fix?
En hoe ligt hij in de hand als je hem langere tijd in je handen hebt?

En wat vind jij de zwakke punten/nadelen van het toestel. Vooral dingen waar je je pas na verloop van tijd aan begon te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
Deadsy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:08:

En wat vind jij de zwakke punten/nadelen van het toestel. Vooral dingen waar je je pas na verloop van tijd aan begon te storen.
Kwam van de LG Nexus 5 16GB, waar ik mijn het meest aan stoor is gewoon hoe het toestel reageert als je input geeft. Dat was bij de nexus 5 echt gewoon 10x sneller. Puur voor het gevoel niet eens benchmark technisch daar is de lg g3 32gb dik baas. De 5.0 update geeft echt al super veel verbetering, maar als ik heel eerlijk ben en mijn nexus 5 terug kon krijgen met de scherm grote van de LG g3 _/-\o_ Had ik mijn ideale telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Deadsy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:08:

GPS fix doet ie echt heel snel, kwestie van een paar seconden. Ik vind em over het algemeen fijn in de hand liggen, hij is echter wel wat glad, ik gebruik zelf geen hoesje oid. Daarnaast is ie voor eenhandig gebruik voor mij net iets te klein, maar goed dat doe ik toch niet heel vaak en dat weet je want t blijft een grote telefoon.

De grootste nadelen vind ik hardware matig het feit dat ie glad is. Qua software herken ik de vorige opmerking over traag reageren niet zo maar ik kom ook van een ouder toestel. Dat er lag inzit is echter wel een feit maar ik kan me er niet heel erg aan storen, er zijn natuurlijk zeker snellere telefoons. Voor de rest zijn er eigenlijk niet heel veel dingen waar ik me echt aan stoor, behalve dan dingetjes als bloatware of dat ie dus soms de catch leegt waardoor die t homescreen opnieuw moet laden. Wat mij betreft zitten er echter wel veel meer voordelen dan nadelen aan deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:59:
Rooten, delete (LG) crap, settled :)
Waarmee delete jij je lg apps ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rylo schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:48:
[...]
Waarmee delete jij je lg apps ?:)
Root Explorer, Titanium Backup, dat soort apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:55:
[...]

Root Explorer, Titanium Backup, dat soort apps :)
Bedankt, binnenkort maar even opschonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Titanium backup is waarschijnlijk het makkelijkst om massaal stock apps te verwijderen. Menu/options > Batch actions > Uninstall all user/system apps > vinken wat je niet wilt hebben en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
  • Laatst online: 26-06 16:05
jimmy_dg schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:31:
[...]

Na rooten kun je de DPI toch ook aanpassen met Texdroider DPI? En welke DPI had je op je custom rom? Want de statusbar en navbuttons iconen op stock zijn inderdaad veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

WALUIGI96 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:43:
Op mijn G Pad heb ik McAfee Family Protection er op deze manier afgekregen:
- Je zoekt 'm op in Instellingen > Applicaties
- Klikken op 'Wissen'

Of het ook zo werkt op de G3 weet ik niet.
Marijnsp schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:11:
dankje! Ik denk dat ik hem toch maar ga rooten dan. Ik dacht dat tmobile wel eens moeilijk doet met garantie als je je toestel geroot hebt.

De screen on time die ik nu haal is maximaal 2 uur. (wat ik dramatisch slecht vind, zeker omdat de helderheid maximaal op 20% staat)

mijn verbruik ziet er op het moment zo uit:
22% family protection
18% weergave
11% android-besturingssysteem
11% android-systeem
en dan nog wat apps
jimmy_dg schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:42:
[...]
Netjes. family protection is McAfee neem ik aan: Google Play: McAfee Family Protection

Als het zoveel verbruikt zal ik het meteen met Titanium backup uninstallen. Als je er later op wilt terugvallen kan je het altijd opnieuw downloaden vanuit Gplay.

Mocht het rooten niet lukken kan je altijd googlen of hier vragen.
Ook ik heb wat problemen met "Family Protection". Sinds gisteren heb ik een LG G3 en Update Center meldt constant 1 app update. Als ik kijk, staat er bij "APPS TO INSTALL" die Family Protection. Ik wil dat ding niet installeren maar die melding verwijderen. Ik heb de telefoon al geroot en McAfee al verwijderd, maar die melding krijg ik niet weg. Iemand enig idee hoe wel :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Freee!! schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:17:
[...]

[...]

[...]

Ook ik heb wat problemen met "Family Protection". Sinds gisteren heb ik een LG G3 en Update Center meldt constant 1 app update. Als ik kijk, staat er bij "APPS TO INSTALL" die Family Protection. Ik wil dat ding niet installeren maar die melding verwijderen. Ik heb de telefoon al geroot en McAfee al verwijderd, maar die melding krijg ik niet weg. Iemand enig idee hoe wel :?
Software Update freezen met Titanium? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Razer schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:39:
[...]
Software Update freezen met Titanium? :)
Installeren en daarna direct weer verwijderen is gelukt, wilde eerst niet installeren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Is al bekend wanneer 5.1 beschikbaar komt voor de G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
dannzyx schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:06:
[...]

Na rooten kun je de DPI toch ook aanpassen met Texdroider DPI? En welke DPI had je op je custom rom? Want de statusbar en navbuttons iconen op stock zijn inderdaad veel te groot.
Op elke Android telefoon pas ik de DPI aan. Ik gebruik 75% van de originele waarde (vind ik het mooiste resultaat bij elk toestel). Op de G3 gebruik ik dus: 560 * 0.75 = 420. (op CM12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
Step-han schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Op elke Android telefoon pas ik de DPI aan. Ik gebruik 75% van de originele waarde (vind ik het mooiste resultaat bij elk toestel). Op de G3 gebruik ik dus: 560 * 0.75 = 420. (op CM12).
Ah, zal dat ook eens proberen zodra ik CM12 erop heb staan, heb op XDA gelezen dat lager dan 530 op stock (waar ik nu op draai) bootloops kan veroorzaken.

Jij enig idee of TWRP al gewoon te flashen is op lollipop via flashify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
dannzyx schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:47:
[...]

Ah, zal dat ook eens proberen zodra ik CM12 erop heb staan, heb op XDA gelezen dat lager dan 530 op stock (waar ik nu op draai) bootloops kan veroorzaken.

Jij enig idee of TWRP al gewoon te flashen is op lollipop via flashify?
Klopt, op een stock rom moet je niet je DPI veranderen.

Hier een screenshot van CM12 met 420 DPI:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55085264c3eb8/55085264804bc-2015-03-17_16.04.28.thumb.jpg

Op XDA is er inmiddels een root voor 5.0.x maar het makkelijkste is geloof ik nog steeds downgraden naar 4.4.x rooten, custom recovery, nieuwe rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Step-han schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:15:
Klopt, op een stock rom moet je niet je DPI veranderen.
DPI veranderen op stock roms gaat moeiteloos.
Hier een screenshot van CM12 met 420 DPI:
Jij bent waarschijnlijk "iets" jonger :) Lager dan 480 hoef ik niet te gaan ivm leesbaarheid hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:16:
[...]

DPI veranderen op stock roms gaat moeiteloos.

[...]

Jij bent waarschijnlijk "iets" jonger :) Lager dan 480 hoef ik niet te gaan ivm leesbaarheid hier :P
Haha, ik vind 420 niet te klein, misschien eerder nog te groot. Hiervoor had ik een Nexus 4 waarbij ik ook 75% DPI gebruikte van de originele waarde. Was alles nog iets kleiner dan hier op mijn G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
Heb geroot vanuit 5.0, was binnen een paar minuten gebeurd, ook DPI naar 530 op stock (met Nova) werkt perfect. Nu nog TWRP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

dannzyx schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:45:
Heb geroot vanuit 5.0, was binnen een paar minuten gebeurd,
Bij mij ook binnen een paar minuten (was langer bezig met instructies goed lezen ;) ). En vanuit 5.0 omdat de upgrade van mijn nieuwe telefoon al afgerond was voordat ik bepaalde zaken (McAfee) in de gaten kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knokkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 19:44
Zou je misschien een link kunnen plaatsen waar je die instructies hebt gelezen??? Thnxs. Ik heb sinds gisteren ook een G3 en zoek me een ongeluk om te vinden wat jullie gedaan (root op 5.0) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Knokkie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:11:
Zou je misschien een link kunnen plaatsen waar je die instructies hebt gelezen??? Thnxs. Ik heb sinds gisteren ook een G3 en zoek me een ongeluk om te vinden wat jullie gedaan (root op 5.0) hebben.
Waarschijnlijk http://forum.xda-develope...ethod-lg-devices-t3049772

Trouwens, de wakelock functie van RR werkt prima, geen alarm shizzle meer te zien :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/FA054FE372CF_LG%20G3_2_PORTRAITs.png

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 18-03-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Brad Pitt schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:21:
[...]

Waarschijnlijk http://forum.xda-develope...ethod-lg-devices-t3049772

Trouwens, de wakelock functie van RR werkt prima, geen alarm shizzle meer te zien :)
[afbeelding]
Je bedoelt de "Block wakelock" optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Razer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:58:
Je bedoelt de "Block wakelock" optie?
Een optie om wakelocks op te wekken zou inderdaad wat minder gewenst zijn imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannzyx
Knokkie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:11:
Heb deze gevolgd voor Lollipop root:
http://highonandroid.com/...flex-2-g2-g3-on-lollipop/

[ Voor 55% gewijzigd door dannzyx op 18-03-2015 10:18 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.