jimmy_dg schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:18:
[...]
Heb deze discussie al meerdere malen gevoerd dus ik houd het kort.
Als je geen werkende ADB verbinding kan maken heb je een aantal problemen, één daarvan en meteen de grootste voor de meeste mensen is dat je dan geen Bump kan doen om een custom recovery op je telefoon te flashen. Dus dan gaan de meeste mensen inderdaad flashify gebruiken, duidelijk. Maar wat de meeste mensen over het hoofd zien is STEL je krijgt ooit een probleem met je mobiel, of je doet iets ongelooflijks dom (wat vaak gebeurt met mensen die nog geen eens een drivertje kunnen installeren) dan word het nogal heel erg lastig om dat zelf te troubleshooten + oplossen. Want ja, als je mobiel niet meer opstart of alleen in download modus, wat moet je dan?
Of wat doe je als je per ongeluk external SD card ook formatteerd? Ik weet het wel. USB erin duwen -> naar m'n adb mapje gaan > terminal openen > "adb push map_met_rom/ sdcard0/" -> en hoppa flashen

Als je geen ADB ervaring hebt, of geen drivers hebt lukt een simpele taak zoals dit je zelfs niet.
Je bent al afhankelijk van LG voor zoveel troep, en dan wil je ook nog eens afhankelijk zijn van een appie "flashify" (Waar je nog geen eens toegang tot hebt als jij je system formatteerd of in een bootloop komt) en alles aan Ome Tweakers of Tante XDA wilt vragen: be my guest, ga je gang. Maar heb je gezonde hersens duik dan eventjes in het hele android android debuggin en fastboot verhaal.. Vandaar die

Okay, prima. Mag je mij vertellen, na al die shit die ik
geprobeerd heb (verschillende drivers, andere usb-poorten, verschillende bloody frickin' windows-versies (van XP tot en met 8.1 etc. etc.) om maar ADB aan de gang te krijgen. En ik ben wel degelijk de bovengemiddelde gebruiker. Mag je mij vertellen hoe het moet!
Dat het ergens wel werkt, weet ik omdat ik met de LG Tool (aanname: ook die tools gebruiken ADB) kan downgraden e.d., maar wat zie ik dan over het hoofd?
edit: vat dit graag niet als een persoonlijke aanval op, maar als een uiting van frustratie
edit 2: het lullige is, op een aldi craptop (niet van mij) krijg ik wel adb succesverhalen (zo heb ik ooit een paar instellingen uitgevoerd om van een externe SD, de interne SD te maken. Van 192MB naar 32GB speelruimte is wel zo fijn). Echter. never de fucking nooit niet dat ik mijn LG G3 op dat ding aansluit.
[
Voor 8% gewijzigd door
SkyStreaker op 25-02-2015 20:53
]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding