Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:25
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:40:
[...]

S-Line hoesje had ik ook tijdelijk, tot "mooie" hoesje er was. Met beiden geen oververhitting :)

Helaas "moet" je wel een hoesje gebruiken aangezien de G3 gladder is dan een aal. Mega design faal imho.
Hij is inderdaad al een paar keer uit mijn handen gegleden nu, maar niks aan de hand. Mag ik vragen welk hoesje je nu gebruikt?

Ik zit nu te denken aan de quikcircle case en dan van die texture stickers erachterop plakken. Is dit aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
RickvB schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:10:
Mag ik vragen welk hoesje je nu gebruikt?
Deze. Maakt hem wel stukken dikker maar ik vind dat wel fijn en met de bescherming zit het wel goed :)
Of 'ie mooi is is natuurlijk een tweede. Het materiaal is echter, imho, super en voelt prima aan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/hoesje-2s.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/hoesje-1s.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/hoesje-3s.jpg
Ik zit nu te denken aan de quikcircle case en dan van die texture stickers erachterop plakken. Is dit aan te raden?
Als je dat mooi vindt, waarom niet? Heb die case gehad maar weer verkocht. Vond het met één hand, bijv. op de fiets, onwerkbaar. Plus met non-LG Roms zoals CM12 verlies je veel functionaliteit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:51
Ik heb het volgende probleem. Ik heb nooit de ota update naar lollipop geïnstalleerd en nu ik daar aan toe ben, kan mijn telefoon de update niet vinden. Hij geeft aan dat ik de meest recente software al geïnstalleerd heb terwijl ik nog steeds op versie v10l zit.
Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

rik11 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:28:
Ik heb het volgende probleem. Ik heb nooit de ota update naar lollipop geïnstalleerd en nu ik daar aan toe ben, kan mijn telefoon de update niet vinden. Hij geeft aan dat ik de meest recente software al geïnstalleerd heb terwijl ik nog steeds op versie v10l zit.
Yes, dat kan via de LG Flashtool 2014.
De juiste KDZ downloaden en gaan! Je kunt hiermee meteen de stock 20h installeren, in mijn ogen de beste stock Lollipop tot nu toe voor G3.

Is op zich niet heel erg spannend en er zijn veel handleidingen te vinden. Het is wel aan te raden om een factory reset te doen na update naar Lollipop van KK. Je kan dit ook in Flashtool al doen door de optie CSE te kiezen, die wiped je telefoon.
Ik doe dit met grote regelmaat (flashen, niet de CSE functie) en het is nog nooit fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
rik11 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:28:
Een keer toestel uit en aan zetten wil nog wel eens helpen. Anders even via de pc doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Alternative schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:36:
[...]

Een keer toestel uit en aan zetten wil nog wel eens helpen. Anders even via de pc doen
Inderdaad, via PC Suite zou het ook moeten kunnen. Je krijgt dan wel alleen de laatste update beschikbaar in jouw regio, en dat is niet per se de laatste rom die LG heeft uitgebracht.
Keuzes, keuzes... ;-)

Edit: ik zie dat 20h nu ook gewoon de laatste officiële versie in Nederland is dus PC Suite is the way to go.

[ Voor 11% gewijzigd door Palthe op 14-02-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Laatst online: 18-09 11:51
Het flashen van custom roms heb ik wel gehad. Blijf lekker bij de originele lg roms. Dit kan dus gewoon prima via de pc suite zonder data wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rik11 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:56:
Het flashen van custom roms heb ik wel gehad. Blijf lekker bij de originele lg roms. Dit kan dus gewoon prima via de pc suite zonder data wipe?
Met de LG Tool kan je ook prima stock Roms flashen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

rik11 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:56:
Ja. Stock rom kan ook via deze tool zoals Brad al zegt (en ik ook een paar posts daar boven).
Via PC Suite kan ook en zonder datawipe kan prima, maar een aantal problemen van gebruikers was wel opgelost door een factory reset te doen na upgrade naar Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:56

SkyStreaker

Move on up!

Stock is toch gewoon zonder bloatware d'r op he? Ik ben het ff kwijt ^^

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

SkyStreaker schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:20:
Stock is toch gewoon zonder bloatware d'r op he? Ik ben het ff kwijt ^^
Nope. Zonder bloatware kom je juist op customs uit.
Stock is de softare die LG levert, dus de "standaard" software. Hier staat wel bloatware op, hoewel ik het bij LG nogal vind mee vallen. Het is geen Samsung :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
palthe schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:23:
Nope. Zonder bloatware kom je juist op customs uit.
Yup. Daarom zou ik gewoon stock rooted 20H flashen, dingen die je nooit gebruikt er uit halen en hoppa.
Heb je én stock Rom, zonder meuk, lekker snel, soepel, prima accuduur, alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:27:
[...]

Yup. Daarom zou ik gewoon stock rooted 20H flashen, dingen die je nooit gebruikt er uit halen en hoppa.
En dat van een fervente custom rom gebruiker! ;) .
Maar eens, zo draait mijn G3 ook al tijden als een zonnetje.

edit: over je stock rooted heen gelezen haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Palthe op 14-02-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:27:
[...]

En welke volgens jou zou dan het beste zijn? Ik wil ook wel net als hierboven, een draaiend zonnetje 8)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Stock ROM icm handmatig bloat verwijderen dmv Titanium Backup is haast net zo gunstig als een CM based ROM. Alleen heb je bij de laatste sneller kans op kleine foutjes omdat het nog in ontwikkeling is.
En je hebt bij die eerste de LG camera + (iets) betere batterij.

Ik zou zeggen probeer ze allebij, hebben de meeste hier denk ik wel gedaan. Eerst even stock draaien, en als je dat zat bent of even iets anders wilt flash je CM12 of een CM12-based ROM. Ikzelf draai nu de één na laatste CM12 nightly en dat werkt zeer prettig. Mis alleen de functie van Resseruction ROM om de navbar ring uit te schakelen (irritante functie voor mijn gebruik). + Ik heb nu EINDELIJK overal in m'n huis 5Ghz wifi @ 135Mbps linkspeed.. Ik dacht al dat het aan m'n router ofzo lag.. (Geswitched van de laatste RR op dit moment naar dus CM nightly 13/2 dacht ik, fix kan dus zometeen ook in RR zitten).

[ Voor 7% gewijzigd door jimmy_dg op 14-02-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SkyStreaker schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:29:
En welke volgens jou zou dan het beste zijn? Ik wil ook wel net als hierboven, een draaiend zonnetje 8)
Geen idee welke hij draait maar deze lijkt mij erg okay voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:36:
[...]

Geen idee welke hij draait maar deze lijkt mij erg okay voor jou :)
Let op, dit moet dus via custom recovery en niet via de standaard tools!
Dit is dus niet een kdz'tje wat je even kan flashen. Het is ook geen hogere wiskunde, maar just saying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
palthe schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:43:
Let op, dit moet dus via custom recovery en niet via de standaard tools!
Dit is dus niet een kdz'tje wat je even kan flashen. Het is ook geen hogere wiskunde, maar just saying.
Da's waar, maar als 'ie straks op stock unrooted 20H zit en wil dán gaan rooten om het een en ander te verwijderen zit je alsnog met de gebakken peren hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Als ik hem straks heb, zal ik wel even kijken hoe dat moet - deed het vroeger wel, maar tegenwoordig lijkt het een stuk ingewikkelder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
SkyStreaker schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:52:
Als ik hem straks heb, zal ik wel even kijken hoe dat moet - deed het vroeger wel, maar tegenwoordig lijkt het een stuk ingewikkelder...
Misschien is deze post handig: jimmy_dg in "[LG G3] Ervaringen en Discussie"

Jullie hebben het vast wel gehoord, maar er is een werkende Xposed voor lollipop.
Lijst met modules die nog niet werken.

En een nieuwe TWRP update.

[ Voor 39% gewijzigd door jimmy_dg op 14-02-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 13:40
Ik draai nu android 5.0.2 (10h) met de resurrection remix rom, maar na een aantal uur doet mijn touchscreen het niet meer. Hierdoor moet ik de batterij eruit halen en rebooten. Daarna doet hij het weer prima (tot na een paar uur dan)

Iemand met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Shankfull schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:33:
Ik draai nu android 5.0.2 (10h) met de resurrection remix rom, maar na een aantal uur doet mijn touchscreen het niet meer. Hierdoor moet ik de batterij eruit halen en rebooten. Daarna doet hij het weer prima (tot na een paar uur dan)

Iemand met dezelfde problemen?
Tot voorheen ook RR gebruikt en nooit last van gehad. Gebruik je toevallig een custom kernel? Dat kan dan de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
  • Laatst online: 02-08 13:40
jimmy_dg schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:18:
[...]

Tot voorheen ook RR gebruikt en nooit last van gehad. Gebruik je toevallig een custom kernel? Dat kan dan de oorzaak zijn.
Geen custom kernel. Op XDA hebben meer er last van. Maar het schijnt te helpen als je met je duim en handpalm het scherm aanraakt. Tot nu toe nog niet kunnen testen maar wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Tijdje geleden al iets gevraagd over de temperatuur van de processor van de G3,
maar ik lees nu dat de snapdragon 801 zijn temperatuur altijd rond de 45 graden probeert te houden. Hoe kan het dan dat mijn G3's processor steeds boven de 60 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 01:06
RickvB schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:48:
Tijdje geleden al iets gevraagd over de temperatuur van de processor van de G3,
maar ik lees nu dat de snapdragon 801 zijn temperatuur altijd rond de 45 graden probeert te houden. Hoe kan het dan dat mijn G3's processor steeds boven de 60 zit?
Omdat LG heeft ingesteld dat de processor throttling probeert de 801 op 60 graden te houden. Dit kun je ook nog hoger zetten als je hem geroot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Willaaam schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:20:
[...]

Omdat LG heeft ingesteld dat de processor throttling probeert de 801 op 60 graden te houden. Dit kun je ook nog hoger zetten als je hem geroot hebt.
En wat is daar dan het nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
RickvB schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:32:
[...]

En wat is daar dan het nut van?
Dat je processor langer blijft draaien op een hoge snelheid onder belasting. Het kan ook geen kwaad trouwens, 60 graden is heel normaal voor een processor. 85 ook. Als je je processortje drie jaar lang laat draaien op 85 graden doet ie het nog, tegen die tijd is de G3 al vergetelheid.

85 graden kan trouwens wel slecht zijn voor de andere componenten, maar die processor zal de temperatuur een zorg zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Willaaam op 16-02-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Willaaam schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:06:
[...]

Dat je processor langer blijft draaien op een hoge snelheid onder belasting. Het kan ook geen kwaad trouwens, 60 graden is heel normaal voor een processor. 85 ook. Als je je processortje drie jaar lang laat draaien op 85 graden doet ie het nog, tegen die tijd is de G3 al vergetelheid.

85 graden kan trouwens wel slecht zijn voor de andere componenten, maar die processor zal de temperatuur een zorg zijn.
Hij was net 99C, ik ga denk ik mar even terug naar de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RickvB schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:42:
Da's "ietsjes" veel ja :) Toch wel benieuwd welke app de CPU zo constant voor 100% laat werken/hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:50:
[...]

Da's "ietsjes" veel ja :) Toch wel benieuwd welke app de CPU zo constant voor 100% laat werken/hangen.
Ik snap het ook niet, heb hem (alweer) gereset naar fabrieksinstellingen. verder heb ik er ook niks geks op staan (twitter, facebook, Nu.nl en verder) alles up to date en toch snap ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Toch jammer, het toestel is niet bepaald zo als ik het verwacht had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
RickvB schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:02:
Appels op het werk zijn ook niet te eten. M'n PC is ook niet zoals ik het wil. Windows 8.1 is ook niet zoals ik het verwacht had.

Punt is dat niet alles naar jouw wensen kan gaan. Ookal spendeer je er veel geld aan zoals in dit geval.

Zijn jouw puntjes van kritiek in het OS of aan de hardware kant? Want aan die warme cpu kan je niks doen. Als je zelf vindt dat het écht niet kan stel ik voor dat je er mee terug gaat naar de winkel en vraagt of LG er naar kan kijken, je kan uiteraard ook een defect modelletje hebben.

Als het aan het OS ligt zijn er een hoop dingen te regelen. Custom ROM, Xposed etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

RickvB schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:42:
[...]

RickvB schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:02:
Een productiefout moet je zien als een incident en staat natuurlijk niet inherent verbonden naar gelang de kwaliteit van de andere LG G3 modellen :)

De winkel zal het met je eens zijn, dat dit gewoon niet goed is. Mocht je echt teleurgesteld zijn en naar NL wet, moet jij een deugdelijk toestel krijgen - kan je hem gewoon of omruilen of een heel ander merk of model moet kunnen kiezen.

[ Voor 43% gewijzigd door SkyStreaker op 17-02-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ennn RR5.3.5 staat er ook weer op, voor liefhebbers van die Rom :)

Geen hemelschokkende changelog though. Maar iets nieuws flashen is natuurlijk altijd okay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Laatst online: 20-09 08:56
Ik probeer de bumped versie van de 20H via de recovery te installeren. Dat gaat prima, maar zodra ik de supersu wil instaleren krijg ik errors via de twrp. het maakt niet uit welke versie ik gebruik. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Draak1978 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:46:
Ik probeer de bumped versie van de 20H via de recovery te installeren. Dat gaat prima, maar zodra ik de supersu wil instaleren krijg ik errors via de twrp. het maakt niet uit welke versie ik gebruik. Iemand een oplossing?
Probeer anders:
http://forum.xda-develope...hupachups-4-0-oo-t3021842

Die is pre-rooted, en als je tijdens installatie voor Stock Theme kiest, heb je een geoptimaliseerde stock-rom. Draai deze momenteel ook en zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
SkyStreaker schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:03:
[...]

[...]

Een productiefout moet je zien als een incident en staat natuurlijk niet inherent verbonden naar gelang de kwaliteit van de andere LG G3 modellen :)

De winkel zal het met je eens zijn, dat dit gewoon niet goed is. Mocht je echt teleurgesteld zijn en naar NL wet, moet jij een deugdelijk toestel krijgen - kan je hem gewoon of omruilen of een heel ander merk of model moet kunnen kiezen.
Weet je misschien of ik ook mn geld terug kan krijgen? 14 dagen is verlopen maar de OnePlus One word dan niet in een winkel verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RickvB schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:43:
Weet je misschien of ik ook mn geld terug kan krijgen? 14 dagen is verlopen maar de OnePlus One word dan niet in een winkel verkocht..
Zal je bij die winkel moeten vragen of ze coulant zijn plus is hier verder geheel offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Brad Pitt schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Zal je bij die winkel moeten vragen of ze coulant zijn plus is hier verder geheel offtopic :)
Zal het bij de winkel proberen. en ja, dat klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RickvB schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:15:
Zal het bij de winkel proberen. en ja, dat klopt :)
Omruilen zal ook geen straf zijn hoor want de G3 is echt een uitermate fijn toestel, imho. Mits koeler dan 99o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Laatst online: 20-09 08:56
Razer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:04:
[...]

Probeer anders:
http://forum.xda-develope...hupachups-4-0-oo-t3021842

Die is pre-rooted, en als je tijdens installatie voor Stock Theme kiest, heb je een geoptimaliseerde stock-rom. Draai deze momenteel ook en zeer tevreden over.
Ik draai nu 4.2 er van. maar wil eens weer terug naar AOSP en mijn eigen dingen veranderen. Telefoon is af en toe buggy. Alleen wil graag root acces hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 16-09 11:01
Ik heb nu me G3 een goede week in huis. Moet zeggen dat het toestel erg goed gaat.
Echter heb ik wel met enige regelmaat last van haperingen. Waren daar nog constructieve oplossingen voor?
Ik heb met toestel volledig geupdate. en factory gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Darkz0rs schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:38:
Waren daar nog constructieve oplossingen voor?
Andere launcher scheelt meestal enorm veel. Gebruik zelf Nova (Prime) en dat gaat als een malle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08

Rick-Jan

always connected

Helaas weer haarscheurtjes aangetroffen op mijn G3 :( Weer aangemeld voor reparatie, hoop dat het nu langer goed gaat.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Brad Pitt schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:30:
[...]

Andere launcher scheelt meestal enorm veel. Gebruik zelf Nova (Prime) en dat gaat als een malle :)
kzal eens proberen, let you know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Rick-Jan schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:21:
Helaas weer haarscheurtjes aangetroffen op mijn G3 :( Weer aangemeld voor reparatie, hoop dat het nu langer goed gaat.
Verklaar je nader! Waar? Eerder gebeurd? Al eerder aangemeld voor reparatie om dezelfde reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08

Rick-Jan

always connected

Ceze85 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:00:
[...]

Verklaar je nader! Waar? Eerder gebeurd? Al eerder aangemeld voor reparatie om dezelfde reden?
Dit keer bovenaan bij de infraroodzender, en bij de microfoon aan de onderkant. Inderdaad al in oktober een keer voorgekomen, toen is onder garantie het scherm, de boven en onderkant vervangen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Darkz0rs
Brad Pitt schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:30:
[...]

Scheelde inderdaad veel... wellicht toch rooten, wellicht een topic openen voor Rooten / G3?
Ik heb helaas Lollipop, dus of terug flashen of wachten :-)

Verwijderd

Darkz0rs schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:11:
[...]

Scheelde inderdaad veel... wellicht toch rooten, wellicht een topic openen voor Rooten / G3?
Ik heb helaas Lollipop, dus of terug flashen of wachten :-)
Ik zou terug naar KK gaan, rooten, TWRP erop zetten en dan bijv de RR rom installeren!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:17:
[...]

Deze. Maakt hem wel stukken dikker maar ik vind dat wel fijn en met de bescherming zit het wel goed :)
Of 'ie mooi is is natuurlijk een tweede. Het materiaal is echter, imho, super en voelt prima aan.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[...]

Als je dat mooi vindt, waarom niet? Heb die case gehad maar weer verkocht. Vond het met één hand, bijv. op de fiets, onwerkbaar. Plus met non-LG Roms zoals CM12 verlies je veel functionaliteit.
Ik heb een Spigen Slim Armor case en die heb ik na een week maar weer er afgehaald. De telefoon werd te groot om normaal vast te houden en vind 'm zonder case toch mooier.
Darkz0rs schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:28:
[...]

kzal eens proberen, let you know
Ik gebruik ook Nova Prime en die draait inderdaad vloeiender dan de standaard launcher. Kan je ook gelijk als standaard Lollipop icoontjes en app drawer instellen. Dat vind ik persoonlijk mooier dan de LG standaard.

• jimmy_dg
Framoes schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:21:
[...]

Ik heb een Spigen Slim Armor case en die heb ik na een week maar weer er afgehaald. De telefoon werd te groot om normaal vast te houden en vind 'm zonder case toch mooier.
Ja, ik begrijp je. Ik had eerst deze: http://www.mobilefun.nl/4...-dot-lg-g3-case-zwart.htm
En ik moet zeggen dat hij niet héél dik werd, maar genoeg om er geiriteerd aan te raken.

Daarna via Aliexpress dit hoesje besteld: http://www.aliexpress.com...-Skin-For/2004737113.html

Hij zit er zo lekker tegen aan. Hij biedt natuurlijk niet zoveel bescherming als een Spigen case, maar natuurlijk genoeg om krasjes tegen te houden. Hij klikt er zóó lekker omheen en past perfect! Hij glijd net zo soepeltjes in m'n broek als voorheen en is toch net iets steviger in de hand als je bijvoorbeeld in bed ligt te appen.

Kost je op dit moment iets meer dan 3 euro. Levertijd is alles tussen 0 en 90 dagen geloof ik, enige nadeel..

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Vind het wel raar dat iedereen zulke hoge temps heeft.. Ik krijg hem tijdens browsen niet boven de 42 graden.

YouTube komt max tot 48 graden bij mij.

Ik heb wel CM12 nightly erop staan maar dat zou volgens mij niet veel uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Knamix schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:09:
Vind het wel raar dat iedereen zulke hoge temps heeft.. Ik krijg hem tijdens browsen niet boven de 42 graden.
Iedereen?? Scherm brightness, (wat voor) hoesje er omheen, hoe is je signaalsterkte, wat is je omgevings temperatuur, wát ben je aan het doen, allemaal factoren. De telefoon zal bij iedereen bij hevig gebruik warm worden, da's gewoon een cpu/ontwerp issue. Bij normaal gebruik zal het eerder rond de 40-50 graden zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45
Iemand ervaring hier met dual sim G3's?
Ik zie de D858 en de D856, volgens mij zo ik die laatste moeten hebben maar die is echt bar slecht te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hallo mensen,
Zijn jullie ook zo benieuwd naar de nieuwe Lg G4? Toen de Lg G3 uit kwam wilde ik dat toestel kopen, maar dat er uit de review testen veel naar boven kwam dat het toestel warm werd en de software stroperig aanvoelde en de batterij die beter kon, heb ik het toestel niet gekocht. Nu hoop ik dat de Lg G4 een top toestel word en de problemen die G3 had opgelost zijn.
Ik heb zelf de G2 gehad. Top toestel.

Overwegen jullie ook een G4 te kopen? En wat hopen jullie wat beter kan als de G3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik herken je verhaal niet echt wat betreft warmte. Het stroperige eigenlijk allen zo nu en dan. Binnen het jaar overweeg ik dan ook zeker geen g4 of watvoor toestel.
Maar dat ben ik😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik ook niet. Vind de g3 ook gewoon een fijn toestel! Van lag merk ik ook weinig tot niks. Accu gaat gewoon evenlang mee als bij de g2. En dat was wel het laatste wat ik had verwacht!

Verwisselbare accu, micro sd kaart slot en een speaker die vrij hard kan (ben een diepe slaper) ben ik heel blij met mijn g3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
Ook ik ben het erg tevreden over mijn G3, zeker na de laatste update. Snel, goede camera, accuduur waarmee ik makkelijk een dag haal en echt geen temperatuursproblemen! Het volume van de speaker viel me ook al op inderdaad, erg goed. Kom vanaf een HTC M7 en tot op heden die speakers niet gemist.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Zelfde hier. Zeer tevreden na een paar weken gebruik. Zelfs het formaat vind ik minder storend dan gedacht, mede door de kleine bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hallo mensen, fijn dat jullie hebben gereageerd. Als ik het goed begrijp is de G3 een top toestel. Ik ben zeer benieuwd hoe de G4 er uit gaat zien, nog even wachten dus. LG is goed bezig de laatste tijd en hopelijk houden ze dat zo. Ik neem dit jaar weer een LG, dat weet ik zeker. Succes met jullie G3 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
wilke77 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:55:
Hallo mensen, fijn dat jullie hebben gereageerd. Als ik het goed begrijp is de G3 een top toestel. Ik ben zeer benieuwd hoe de G4 er uit gaat zien, nog even wachten dus. LG is goed bezig de laatste tijd en hopelijk houden ze dat zo. Ik neem dit jaar weer een LG, dat weet ik zeker. Succes met jullie G3 d:)b
Suc6 met je keuze uiteraard echter volgend jaar komt wel de G5 en dat jaar daarna de G6 zou je daar niet op wachten? Sarcasme 😄. Ik bedoel natuurlijk dat je dat altijd heb. En dat gelukkig fabrikanten maar door blijven ontwikkelen. Ik heb zelfs overwogen om de g2 te nemen. Vandaag de dag nog een zeer waardig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik gebruik PurpleDrake, krijg echter "waiting for device".

- Win 8.1 x64 Pro
- Hard Reset gedaan
- Alle drivers d'r uit (ff via software, daarna telefoon d'r op en via sys.beheer ook ff d'r uit)
- driver geïnstalleerd die in het topic aangeraden worden
- MTP aan
- USB debugging aan (en PC toegestaan, wanneer gevraagd door de G3)
- USB Tethering aangezet (werd ook aangeraden verderop in topic op XDA)

Nada. Er gebeurt alleen dus "wachten".

De reden waarom ik eigenlijk wil rooten, is omdat ik de klere-notificaties niet levensgroot op het scherm wil. Mijn TAN-codes voor de ING zijn namelijk gewoon zo te lezen, dat is voor mij nogal een minpunt :F

edit: er zat nog een HTC ADB driver in de opstart routine van Windows, ff verwijderd via autoruns.

Blijkbaar gemist dat je lolly nog niet kan rooten :+

[ Voor 39% gewijzigd door SkyStreaker op 22-02-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik haal nu maximaal 3 uur on screen time (G3 is maximum een maand oud), is dat abnormaal weinig? indien ja, wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
undercover. schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:33:
Ik haal nu maximaal 3 uur on screen time (G3 is maximum een maand oud), is dat abnormaal weinig? indien ja, wat kan ik hieraan doen?
`
Ligt eraan met wat je doe.

Speel je veel games dan ja, gaat het snel leeg.

ter vergelijking: ik heb nu 2 uur schermtijd met 50% over en ongeveer een halfuurtje gamen (summoner wars)

Ik maak wel gebruik van een custom rom (CM12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Knamix schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:55:
[...]

`
Ligt eraan met wat je doe.

Speel je veel games dan ja, gaat het snel leeg.

ter vergelijking: ik heb nu 2 uur schermtijd met 50% over en ongeveer een halfuurtje gamen (summoner wars)

Ik maak wel gebruik van een custom rom (CM12)
Uitsluitend browseren, sms'n, whatsapp'n, en stock rom. Maar vind het eigenlijk absurd weinig batterijduur, 2x per dag herladen waar ik met mijn M7 slechts 1x moest herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
undercover. schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:10:
[...]

Uitsluitend browseren, sms'n, whatsapp'n, en stock rom. Maar vind het eigenlijk absurd weinig batterijduur, 2x per dag herladen waar ik met mijn M7 slechts 1x moest herladen.
Toestel heeft de laatste software versie? download anders even een app.. misschien dat er een app heel de tijd active is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ga naar instellingen, batterij en batterijgebruik. Kijk ff wat het meest gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend m'n G3 laten vallen. Touch-input werkt ook niet meer. Iemand ervaring met de prijzen van LG voor het repareren? Zit te twijfel om 'm op te sturen naar LG of bij de lokale telefoonshop te laten fixen.
Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:59:
Dit weekend m'n G3 laten vallen. Touch-input werkt ook niet meer. Iemand ervaring met de prijzen van LG voor het repareren? Zit te twijfel om 'm op te sturen naar LG of bij de lokale telefoonshop te laten fixen.
Bij voorbaat dank _/-\o_
Via T-Mobile opgestuurd voor de standaard barsten in behuizing, gratis gerepareerd, 6 werkdagen had ik hem terug. Vond het best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
Ja maar hij heeft hem zelf laten vallen, valt buiten de garantie. Niet te vergelijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Komt wel heel spammerig over

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 23-02-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Ceze85 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:15:
Ja maar hij heeft hem zelf laten vallen, valt buiten de garantie. Niet te vergelijken dus.
Gaat lijkt mij naar dezelfde reparatietent toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb een downgrade gedaan naar A10, helaas heb ik nog steeds hetzelfde: waiting for device... Beetje storend dit, ik heb alles gedaan wat ik kan bedenken namelijk... Geen idee wat ik mis.

https://docs.google.com/s...iGgC9ulCG9roMs/edit#gid=0

Denk dat ik maar alle 4 zal proberen... *zucht*

edit: gelukt met TowelRoot.

[ Voor 32% gewijzigd door SkyStreaker op 24-02-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:59:
Bij voorbaat dank _/-\o_
Niemand enig idee van de prijzen die LG rekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:57:
[...]

Niemand enig idee van de prijzen die LG rekent?
Er zijn werkelijk voldoende teardowns te vinden. Bestel lekker een schermpje en fiets hem er lekker zelf in 😄. Er zijn zat betrouwbare shops te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Vrijdag mijn G3 opgestuurd voor reparatie omdat hij steeds zo warm werd. het kan een maand duren voordat ik hem weer terug heb :(

Ik wil, als ik hem terug heb, er CM12 opzetten. Ik las dat Android Lollipop moeilijk te rooten is, maar daar is vast wel een goede tutorial voor. (hoop ik)

Ik heb wel een vraag over CM12.
Hoe zit het met de batterijduur vergeleken met de standaard LG rom?
en is hij sneller dan de standaad LG rom?

hopelijk weten jullie hier antwoord op :)

(Zou het niet supercool zijn als je met de laser van de autofocus ook gewoon de afstand tot iets kan meten en dat ergens met een goede app af te lezen? moet volgens mij mogelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
RickvB schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:02:
Vrijdag mijn G3 opgestuurd voor reparatie omdat hij steeds zo warm werd. het kan een maand duren voordat ik hem weer terug heb :(

Ik wil, als ik hem terug heb, er CM12 opzetten. Ik las dat Android Lollipop moeilijk te rooten is, maar daar is vast wel een goede tutorial voor. (hoop ik)

(Zou het niet supercool zijn als je met de laser van de autofocus ook gewoon de afstand tot iets kan meten en dat ergens met een goede app af te lezen? moet volgens mij mogelijk zijn)
"Ik wil, als ik hem terug heb, er CM12 opzetten. Ik las dat Android Lollipop moeilijk te rooten is, maar daar is vast wel een goede tutorial voor. (hoop ik)"

dmv .kdz flash downgraden naar 4.x (elke v10x kdz zou moeten werken) en dan dmv Purpledrake rooten. En dan met de Bump method (google: "bump lg g3") TWRP installeren en dán nog even TWRP updaten naar de laatste versie.

Ik haal echt baggere SOT op dit moment. Maar heb pas sinds zondag geloof ik even opnieuw RR geinstalleerd, dus moet nog even een paar keer leeg gaan.

En als dat laatste van je kon was er vast wel een super coole app voor, maar die heb ik zelf nog nooit langs zien komen. Wel geinig idee, zou fucking gaaf zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

RickvB schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:02:

Downgraden naar 4.2.2
http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073

Towelroot
www.towelroot.com

Flashify (playstore) downloaden

TWRP flashen met Flashify (gebruik de RECOVERY type flash in flashify
http://forum.xda-develope...recovery-2-8-2-0-t2966129

Rebooten

Backup maken van je rooted stock (meteen naar je PC kopiëren)

Via TWRP, CM12 d'r op bonjouren.

Done.

Installeer ff geen Xploded Xposed framework (die krijg ik er bij mij nu niet af, grmmbmlblbl), die werkt nog niet voor 5.0, damnit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
SkyStreaker schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:49:
[...]

Downgraden naar 4.2.2
http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073

Towelroot
www.towelroot.com

Flashify (playstore) downloaden

TWRP flashen met Flashify (gebruik de RECOVERY type flash in flashify
http://forum.xda-develope...recovery-2-8-2-0-t2966129

Rebooten

Backup maken van je rooted stock (meteen naar je PC kopiëren)

Via TWRP, CM12 d'r op bonjouren.

Done.

Installeer ff geen Xploded Xposed framework (die krijg ik er bij mij nu niet af, grmmbmlblbl), die werkt nog niet voor 5.0, damnit.
"flashify"
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Eh. Het werkt anders wel, waarbij veel andere standaard instructies NIET bij mij werkten. Misschien kun je mij eens uit de doeken doen waarom "flashify", " |:( "is. Wellicht heb ik dan wat aan je nogal constructieve bijdrage.

Als ik ook de thread erbij haal: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2349847&page=67 zie ik weinig redenen voor je |:( -reactie

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Iemand al een methode gevonden om McAfee te verwijderen? Lijkt niet te lukken tenzij je Titanium Backup o.i.d. gebruikt of heeft iemand een andere methode zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SkyStreaker schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:01:
Eh. Het werkt anders wel, waarbij veel andere standaard instructies NIET bij mij werkten. Misschien kun je mij eens uit de doeken doen waarom "flashify", " |:( "is. Wellicht heb ik dan wat aan je nogal constructieve bijdrage.
Brakke onbetrouwbare (soft) brick veroorzakende app.

Als je niet anders kan/wil dan gewoon gebruiken. Liever niet echter.
s1ck schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:23:
Iemand al een methode gevonden om McAfee te verwijderen? Lijkt niet te lukken tenzij je Titanium Backup o.i.d. gebruikt of heeft iemand een andere methode zonder te rooten?
Zonder root kan je systeem apps niet verwijderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 25-02-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Brad Pitt schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:47:
[...]

Brakke onbetrouwbare (soft) brick veroorzakende app.

Als je niet anders kan/wil dan gewoon gebruiken. Liever niet echter.
Je moet wel als ADB gewoon vertikt om verbinding te maken met je telefoon. Op welk mogelijke manier dan ook. Dat gezeik heb ik vaker gehad en dan riskeer je wat vervelendere oplossingen.

Was allang blij dat Towelroot wat kon voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de LG G3 een zeer mooi toestel, ben er dan ook uiterst tevreden mee.

Alleen een vraag, is er de mogelijkheid om je eigen gevens te veranderen, bv je emailadres

Ik bedoel dius in de gegevens van de telefoon welke je bij het eerste gebruik hebt moeten invoeren.

Groetjes
Ben (een hopeloze gebruiker)
ben.craenen@proximus.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
Bij account en synchronisatie een nieuw account aanmaken met het juiste emailadres en dan je oude account verwijderen door rechtsboven op de drie puntjes te drukken en 'account verwijderen' te kiezen?

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
SkyStreaker schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:50:
[...]

Je moet wel als ADB gewoon vertikt om verbinding te maken met je telefoon. Op welk mogelijke manier dan ook. Dat gezeik heb ik vaker gehad en dan riskeer je wat vervelendere oplossingen.

Was allang blij dat Towelroot wat kon voor mij.
Heb deze discussie al meerdere malen gevoerd dus ik houd het kort.

Als je geen werkende ADB verbinding kan maken heb je een aantal problemen, één daarvan en meteen de grootste voor de meeste mensen is dat je dan geen Bump kan doen om een custom recovery op je telefoon te flashen. Dus dan gaan de meeste mensen inderdaad flashify gebruiken, duidelijk. Maar wat de meeste mensen over het hoofd zien is STEL je krijgt ooit een probleem met je mobiel, of je doet iets ongelooflijks dom (wat vaak gebeurt met mensen die nog geen eens een drivertje kunnen installeren) dan word het nogal heel erg lastig om dat zelf te troubleshooten + oplossen. Want ja, als je mobiel niet meer opstart of alleen in download modus, wat moet je dan?

Of wat doe je als je per ongeluk external SD card ook formatteerd? Ik weet het wel. USB erin duwen -> naar m'n adb mapje gaan > terminal openen > "adb push map_met_rom/ sdcard0/" -> en hoppa flashen :)
Als je geen ADB ervaring hebt, of geen drivers hebt lukt een simpele taak zoals dit je zelfs niet.

Je bent al afhankelijk van LG voor zoveel troep, en dan wil je ook nog eens afhankelijk zijn van een appie "flashify" (Waar je nog geen eens toegang tot hebt als jij je system formatteerd of in een bootloop komt) en alles aan Ome Tweakers of Tante XDA wilt vragen: be my guest, ga je gang. Maar heb je gezonde hersens duik dan eventjes in het hele android android debuggin en fastboot verhaal.. Vandaar die |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

jimmy_dg schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:18:
[...]

Heb deze discussie al meerdere malen gevoerd dus ik houd het kort.

Als je geen werkende ADB verbinding kan maken heb je een aantal problemen, één daarvan en meteen de grootste voor de meeste mensen is dat je dan geen Bump kan doen om een custom recovery op je telefoon te flashen. Dus dan gaan de meeste mensen inderdaad flashify gebruiken, duidelijk. Maar wat de meeste mensen over het hoofd zien is STEL je krijgt ooit een probleem met je mobiel, of je doet iets ongelooflijks dom (wat vaak gebeurt met mensen die nog geen eens een drivertje kunnen installeren) dan word het nogal heel erg lastig om dat zelf te troubleshooten + oplossen. Want ja, als je mobiel niet meer opstart of alleen in download modus, wat moet je dan?

Of wat doe je als je per ongeluk external SD card ook formatteerd? Ik weet het wel. USB erin duwen -> naar m'n adb mapje gaan > terminal openen > "adb push map_met_rom/ sdcard0/" -> en hoppa flashen :)
Als je geen ADB ervaring hebt, of geen drivers hebt lukt een simpele taak zoals dit je zelfs niet.

Je bent al afhankelijk van LG voor zoveel troep, en dan wil je ook nog eens afhankelijk zijn van een appie "flashify" (Waar je nog geen eens toegang tot hebt als jij je system formatteerd of in een bootloop komt) en alles aan Ome Tweakers of Tante XDA wilt vragen: be my guest, ga je gang. Maar heb je gezonde hersens duik dan eventjes in het hele android android debuggin en fastboot verhaal.. Vandaar die |:(
Okay, prima. Mag je mij vertellen, na al die shit die ik geprobeerd heb (verschillende drivers, andere usb-poorten, verschillende bloody frickin' windows-versies (van XP tot en met 8.1 etc. etc.) om maar ADB aan de gang te krijgen. En ik ben wel degelijk de bovengemiddelde gebruiker. Mag je mij vertellen hoe het moet!

Dat het ergens wel werkt, weet ik omdat ik met de LG Tool (aanname: ook die tools gebruiken ADB) kan downgraden e.d., maar wat zie ik dan over het hoofd?

edit: vat dit graag niet als een persoonlijke aanval op, maar als een uiting van frustratie :>

edit 2: het lullige is, op een aldi craptop (niet van mij) krijg ik wel adb succesverhalen (zo heb ik ooit een paar instellingen uitgevoerd om van een externe SD, de interne SD te maken. Van 192MB naar 32GB speelruimte is wel zo fijn). Echter. never de fucking nooit niet dat ik mijn LG G3 op dat ding aansluit.

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
SkyStreaker schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:46:
[...]

Okay, prima. Mag je mij vertellen, na al die shit die ik geprobeerd heb (verschillende drivers, andere usb-poorten, verschillende bloody frickin' windows-versies (van XP tot en met 8.1 etc. etc.) om maar ADB aan de gang te krijgen. En ik ben wel degelijk de bovengemiddelde gebruiker. Mag je mij vertellen hoe het moet!

Dat het ergens wel werkt, weet ik omdat ik met de LG Tool (aanname: ook die tools gebruiken ADB) kan downgraden e.d., maar wat zie ik dan over het hoofd?

edit: vat dit graag niet als een persoonlijke aanval op, maar als een uiting van frustratie :>

edit 2: het lullige is, op een aldi craptop (niet van mij) krijg ik wel adb succesverhalen (zo heb ik ooit een paar instellingen uitgevoerd om van een externe SD, de interne SD te maken. Van 192MB naar 32GB speelruimte is wel zo fijn). Echter. never de fucking nooit niet dat ik mijn LG G3 op dat ding aansluit.
Haha, ik begrijp je frustratie.

Wat je het beste kunt doen is je mobiel aansluiten met een werkende USB data kabel (niet aan een usb hub oid, en testen of je weet dat het een data kabel is doe je even met een bestand er naar toe of vanaf slepen, logisch). Dan in Device Manager alle sporen dat kan leiden naar je LG G3 verwijderen, je kan het vaak zien als er een geel uitroeptekentje voor staat. Die allemaal uninstallen en als dat gelukt is de usb kabel uit je LG halen.
Je computer opnieuw opstarten en deze LG drivers installeren:
http://tool.xcdn.gdms.lge...dev?fileKey=UW00120120425

Zijn gewoon de Windows drivers van de LG website.

ADB installeren: http://developer.android.com/sdk/index.html#Other
(sdk manager openen en platform tools downloaden, android 5.0.1 kan je uitvinken tenzij je daarvoor wilt gaan ontwikkelen)
En kijken of het werkt :)

Wel even ADB aan zetten op je mobiel natuurlijk.

Heh ruk, ik las later pas dat je eigenlijk al alles hier van had geprobeerd. Ik wil niet die gast zijn, maar het kan ook aan W8.1 liggen.. Ik zal is kijken of ik het op m'n laptop aan de praat krijg, die draait ook 8.1. Wat dat betreft heeft LG het mooi niet voor elkaar, omdat ik ook al tig verhalen hoor dat het op OS X ook voor geen meter werkt.. Dan kan je nog zeggen "gebruik bootcamp", maar om op W8.1 W7 te moeten simuleren is ook best triest imo :')

btw "De reden waarom ik eigenlijk wil rooten, is omdat ik de klere-notificaties niet levensgroot op het scherm wil. Mijn TAN-codes voor de ING zijn namelijk gewoon zo te lezen, dat is voor mij nogal een minpunt :F"
Ik heb ditzelfde probleem haha. Wat was jouw oplossing hier voor?

[ Voor 15% gewijzigd door jimmy_dg op 25-02-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

jimmy_dg schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:52:
[...]

Haha, ik begrijp je frustratie.

btw "De reden waarom ik eigenlijk wil rooten, is omdat ik de klere-notificaties niet levensgroot op het scherm wil. Mijn TAN-codes voor de ING zijn namelijk gewoon zo te lezen, dat is voor mij nogal een minpunt :F"
Ik heb ditzelfde probleem haha. Wat was jouw oplossing hier voor?
:+ @ Frustratie, echt.

En nee, daar heb ik dus geen oplossing voor en acht dit een behoorlijk ernstige veiligheidsfout. Zit er zelfs over na te denken, te vragen of ING al bedacht heeft dat op Lollydroid dit gebeurd.

Dit heb ik trouwens ff meteen maar op hun FB gegooid.

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Je kan heads up notificaties voor sms toch uit zetten?

Plus adb werkt op win8.1 gewoon prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Brad Pitt schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:07:
Je kan heads up notificaties voor sms toch uit zetten?

Plus adb werkt op win8.1 gewoon prima hoor :)
alsjemijdateensheelsnelzouwillenvertellendangeefikjemetocheenhighfivevanhiertottokio _/-\o_ betreft de SMS.

Aangaande je adb @ Win8.1 - da's heel leuk en lief en schattig, echter weigert het bij mij pertinent. Ik heb zelfs een kabel die ik kan gebruiken als USB-port direct van het moederbord af, ongeacht 1.1, 2.0 of 3.0 (aka je usb-ports achterop je desktop) en nog nada... Als jij de oplossing hebt, kroon ik je hierbij officieel "schat van je moeder".

[ Voor 36% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sms app openen, de drie puntjes rechtsboven in klikken, instellingen, instellingen voor meldingen, en daar pop-up bericht uitvinken. (en misschien eventueel preview ook, maar ik heb het aanstaan)

Laat die high five maar zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:18:
Sms app openen, de drie puntjes rechtsboven in klikken, instellingen, instellingen voor meldingen, en daar pop-up bericht uitvinken. (en misschien eventueel preview ook, maar ik heb het aanstaan)

Laat die high five maar zitten :+
Ik kom er net achter....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/64eLrwSkj3KISjjzPKg5xzc0/medium.png

Evenzo, het is net weer zo'n setting waar de gemiddelde gebruiker niet aan denkt, dus het argument is wel een beetje valide dat ING wellicht kan meenemen.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
Hou het netjes...

[ Voor 86% gewijzigd door The Wizard op 26-02-2015 10:05 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

knip
Ook die kunnen wat missen. Heb je al gelezen wat ik geprobeerd heb? Je zou kunnen helpen ipv zo te lopen doen.

[ Voor 38% gewijzigd door The Wizard op 26-02-2015 10:05 ]

• jimmy_dg
Zulke instelingen zitten zo diep in zulke specifieke app instellingen dat het imo niet uit maakt of je nou wel of niet een bovengemiddelde gebruiker bent.

Wat nou als je Hangouts of een andere app je SMS laat afhandelen? Moet je er dan van uit gaan dat het ook in die instellingen zit? Of moet je het dan alsnog instellen bij de stock SMS app? Reden genoeg om dit dus gewoon in de basis Android instellingen te zetten edit: zodat de gemiddelde gebruiker dit gewoon kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door jimmy_dg op 26-02-2015 10:47 ]

• Brad Pitt
jimmy_dg schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:57:
Wat nou als je Hangouts of een andere app je SMS laat afhandelen? Moet je er dan van uit gaan dat het ook in die instellingen zit? Of moet je het dan alsnog instellen bij de stock SMS app? Reden genoeg om dit dus gewoon in de basis Android instellingen te zetten edit: zodat de gemiddelde gebruiker dit gewoon kan vinden.
Zie het vreemde aan deze materie niet helemaal. Je ontvangt een TAN-code via SMS. Je wil daarvan geen heads-up notificatie. Zet dat uit in de SMS-app die je gebruikt, klaar. Is toch allemaal geen rocket science! :P

• jimmy_dg
Brad Pitt schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:59:
[...]

Zie het vreemde aan deze materie niet helemaal. Je ontvangt een TAN-code via SMS. Je wil daarvan geen heads-up notificatie. Zet dat uit in de SMS-app die je gebruikt, klaar. Is toch allemaal geen rocket science! :P
Zoals ik al zei kan je je SMS ook laten overnemen door bijv. Hangouts of Messenger (de zoveelste SMS/Hangouts app van Google). Zit die instelling daar in verwerkt? Of in de stock SMS app?

En die heads up notifications werken ook voor Whatsapp, Telegram Gmail en geloof ik elk andere app sinds Lollipop. Het neemt ook nog eens vrij veel ruimte + schaduw in beslag, dus dan moet ik telkens dat kloten balkje weg swipen en als je dát doet is de notificatie ook weg uit je hele notifications bar.

Is het niet logischer om een apart menuutje hier voor te bouwen die dit regelt? Heads-up notification is geloof ik gewoon nieuw in Lollipop en vervangt de eerdere functie (ben even vergeten hoe die precies ging, maar het was iets soortgelijks).

Apart menuutje met een black/white list of helemaal uit -> klaar. heb je de problemen voor ALLE apps opgelost en hoef je developers niet te forceren om een extra instelling in hun app te plaatsen.

Of zeg ik nou iets heel doms?

• Brad Pitt
jimmy_dg schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:25:
[...]
Apart menuutje met een black/white list of helemaal uit -> klaar. heb je de problemen voor ALLE apps opgelost en hoef je developers niet te forceren om een extra instelling in hun app te plaatsen.
Heb ik ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/370C7765764A_LG%20G3_2_PORTRAITs.png

Pagina: 1 ... 31 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.