Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Voor de lol weer even Lollipop geflashed. Om te zien of het wellicht wat beter zou bevallen nu. Ja, is smooth. Plus ziet met Kickoff's thema prima uit.

Echter:

Heads up notifications: absurde faal één.
Nieuwe recente apps scherm: blijft onwerkbaar.

Snel terug naar 10m. Wat een misère.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25
Meer mensen last er van dat bluetooth op Lollipop constant device wakker houdt? Onder statistieken bluetooth op tweede plaats na het scherm. "Ingeschakeld houden: 14u en 23 minuten" Dat is de hele dag dat het toestel los is van de lader. Op KitKat kwam bluetooth niet eens in statistieken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Brad Pitt schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:44:
Voor de lol weer even Lollipop geflashed. Om te zien of het wellicht wat beter zou bevallen nu. Ja, is smooth. Plus ziet met Kickoff's thema prima uit.

Echter:

Ben ik beide volledig met je eens. Met als toevoeging het toetsenbord; de helft van de woorden de ik Swype verdwijnen, daarnaast lagt het toetsenbord gigantisch. Het kk tobootje was al niet helemaal lekker maar op lp is het echt vreselijk. Iemand aan tip om dat op te lossen?

Standje tijd van 80 uur? Ik recharge het ding inmiddels 3e per dag 😂

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Brad Pitt schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:44:

Echter:

Je min-punten zijn keuzes van Google... Daar kan LG niet zoveel aandoen. Dus als je je daar nu aan ergert wordt het waarschijnlijk nooit Lollipop flashen tot er een custom rom komt waarop je deze zaken kunt aanpassen. Ik ben er ook niet kapot van. Maar probeer er maar mee te leven ;) Moet voor het gevoel toch de nieuwste software hebben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Razer schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:21:
Je min-punten zijn keuzes van Google... Daar kan LG niet zoveel aandoen. Dus als je je daar nu aan ergert wordt het waarschijnlijk nooit Lollipop flashen tot er een custom rom komt waarop je deze zaken kunt aanpassen. Ik ben er ook niet kapot van. Maar probeer er maar mee te leven ;) Moet voor het gevoel toch de nieuwste software hebben haha.
Zie geen enkel hevig voordeel van Lollipop. De drang van mensen het te draaien snap ik wel maar voor mij voegt het weinig tot niets toe.

Inderdaad zonder custom Rom, waar er voorlopig nul van zijn (dramatisch toestel voor flashoholics dit), gaat Lollipop er hier niet op komen.

Als ze de twee bovenstaande punten niet kunnen aanpassen blijft het gewoon KitKat. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Net een nieuwe lg g3 binnen. Geen lollipop update te bekennen. Is er iets behalve rooten en flashen, wat de tijd van ontvangen kan versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
jwakie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:28:
Net een nieuwe lg g3 binnen. Geen lollipop update te bekennen. Is er iets behalve rooten en flashen, wat de tijd van ontvangen kan versnellen?
Kunt het even met LG PC Suite of http://lg-support-tool.en.lo4d.com/ proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jules schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:20:
[...]

De helft van de woorden de ik Swype verdwijnen, daarnaast lagt het toetsenbord gigantisch. Het kk tobootje was al niet helemaal lekker maar op lp maakt het echt vreselijk. Iemand aan tip om dat op te lossen?
SwiftKey geïnstalleerd, wat een verademing al bij het typen van de eerste zin!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Razer schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:19:
Meer mensen last er van dat bluetooth op Lollipop constant device wakker houdt? Onder statistieken bluetooth op tweede plaats na het scherm. "Ingeschakeld houden: 14u en 23 minuten" Dat is de hele dag dat het toestel los is van de lader. Op KitKat kwam bluetooth niet eens in statistieken voor.
Iemand met Lollipop die hier wat over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Razer schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:46:
[...]

Ik gebruik Bluetooth hooguit sporadisch, maar heb niets gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:12
-

[ Voor 139% gewijzigd door Aggressor op 29-12-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:46:
[...]

Ik draai Lolipop nu net een paar uurtjes, vanmiddag de upgrade uitgevoerd via de pc omdat ik het wachten op de ota zat was.
Draai nu V20e-204-16
En heb continue mijn GW-R geconnect en sporadisch een BT setje dopjes voor muziek en merk geen drain oid.
BT zit op 4% verbruik, netjes te noemen.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26
Aggressor schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:41:
zit er veel verschil in kwaliteit tussen de schermen, is dit normaal?
de één is een 16gb versie en de andere 32gb... of kan het komen door de screenprotector? lijkt me niet...
links heeft een zagg glass protector, en rechts een ander merk glass protector

100% Brigthness:

[afbeelding]
image ru

Auto Brightness:

[afbeelding]
image hosting over 5mb
Hier heb ik ook een 16 GB en een 32 GB versie van de LG G3.
Ook tussen mijn toestellen zit er een verschil in de kleuren van het display.
Links de 16 GB rechts de 32 GB versie.

100% Brigthness:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2heblu8.jpg

Auto Brightness:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2dvlv9k.jpg

Er zitten verschillende merken screenprotectors op echter daar zit het verschil niet in het is puur het "merk" display?

[ Voor 4% gewijzigd door Megapaul op 25-12-2014 00:54 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Aggressor
ja wel vreemd he?
is dit normaal of kan is dit voor RMA?
opzich valt het wel mee toch?

wat vinden jullie

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Is heel normaal, geen enkel scherm is hetzelfde. Sommige fabrikanten hebben zelfs meerdere schermenleveranciers.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Aggressor
ook dat van mij? dat lijkt iets meer geler/donkerder?
valt opzich wel mee, ik kwam er pas achter met de 2e lg g3

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26
LG heeft 2 soorten merken display's die ze gebruiken van LG zelf en (LGD) en JDI.zie XDA

In vooral witte achtergronden valt het verschil op.
Anders niet echt :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Aggressor
Megapaul schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:24:
LG heeft 2 soorten merken display's die ze gebruiken van LG zelf en (LGD) en JDI.zie XDA

In vooral witte achtergronden valt het verschil op.
Anders niet echt :)
ik heb het filmpje bekeken

Aggressor in "[LG G3] Ervaringen en Discussie"

welke merk displey is rechts en links dan?
die van mij lijken weer anders

• jwakie
Thnx! gisteravond maar even gedaan.

Zie niet echt een verschil :/
Alleen gastaccount erbij. Ik had de lg nog niet in gebruik dus kan het eigenlijk ook niet goed bepalen. Maar nu hij lollipop heeft kan ik eindelijk bezig met switchen van nexus 5 naar de g3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 11:03
iemand een goede (stock like) lollipop of kitkat rom die goed draait?
Ben die lg interface goed zat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
itsmemax schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 16:41:
Hier kan ik mij wel in vinden. Ben deze week van nexus 5 naar lg g3 gegaan. Mis stock wel lollipop wel ;(
Mijn nexus 5 was snappy as hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
itsmemax schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 16:41:
Nog niet. Alle AOSP/CM-based ROMs hebben allemaal een paar bugs. Voor sommige geen probleem, voor andere curciaal. Ook werkt nog niet alles optimaal. Ik heb er een hoop geprobeerd maar voelt nog niet helemaal lekker. Het is nog allemaal zeker niet stabiel.

Wat vindt je zo storend aan de interface van LG? Ik gebruik de laatste v20e, alle bloat eraf gegooid mbv Titanium en Nova Launcher en dat werkt zeker lekker.

Source: http://forum.xda-developers.com/lg-g3/development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
weet iemand of er al een manier is om 5.0 te rooten?
en bij samsung kan je zien dat een telefoon geroot is .. triangle ofso.
bij lg is dit toch nietzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Aggressor schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:54:
weet iemand of er al een manier is om 5.0 te rooten?
en bij samsung kan je zien dat een telefoon geroot is .. triangle ofso.
bij lg is dit toch nietzo?
Deze gebump'de stock v20e en Supersu.zip installeren.

"en bij samsung kan je zien dat een telefoon geroot is .. triangle ofso."
Geen idee of er een hardware-matige check op zit. Ik geloof als je gewoon alles weer naar stock hebt gezet (recovery e.d. ook) kunnen ze er niet meer achter komen wat je er mee hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
stomme vraag. hoe flash je die rom als je geen clockworkmod erop hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Aggressor schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:03:
stomme vraag. hoe flash je die rom als je geen clockworkmod erop hebt?
Niet. Je moet TWRP installeren:
Hiermee installeer je TWRP 2.8.0.0
Daarna flash je deze zip om TWRP up-te-daten naar 2.8.3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:38
Ik heb lollipop erop staan, maar het bevalt me niet en ik zou graag weer terug willen naar Kitkat. Is er een eenvoudiger manier dan terug naar factory instellingen en daarna alle updates installeren? Lastig daarbij is dat in de update geen informatie staat naar welke versie geupdate wordt. Voor je het weet zet je Lollipop er weer op.

Vraagje over het rooten: ik gebruik de telefoon ook zakelijk en heb er o.a. een certificaat op staan waarmee beveiligingspolicies worden beinvloed. Kan dat ook met een geroote telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Poecillia schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:26:
Ik heb lollipop erop staan, maar het bevalt me niet en ik zou graag weer terug willen naar Kitkat. Is er een eenvoudiger manier dan terug naar factory instellingen en daarna alle updates installeren? Lastig daarbij is dat in de update geen informatie staat naar welke versie geupdate wordt. Voor je het weet zet je Lollipop er weer op.

Vraagje over het rooten: ik gebruik de telefoon ook zakelijk en heb er o.a. een certificaat op staan waarmee beveiligingspolicies worden beinvloed. Kan dat ook met een geroote telefoon?
"Ik heb lollipop erop staan, maar het bevalt me niet en ik zou graag weer terug willen naar Kitkat. Is er een eenvoudiger manier dan terug naar factory instellingen en daarna alle updates installeren? Lastig daarbij is dat in de update geen informatie staat naar welke versie geupdate wordt. Voor je het weet zet je Lollipop er weer op. "

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2785089
v10m is de laatste kitkat versie geloof ik?
https://mega.co.nz/#!ho4A...ybtkb4Wf87sZaQxyJ6ASQBpN8

"Vraagje over het rooten: ik gebruik de telefoon ook zakelijk en heb er o.a. een certificaat op staan waarmee beveiligingspolicies worden beinvloed. Kan dat ook met een geroote telefoon?"
Bedoel je te zeggen of het dat certificaat nog werkt als je device geroot is? Waarschijnlijk wel.
Als het bijv. een bedrijfs app was had ik zo mijn twijfels, er zijn developers/bedrijven/apps die niet willen dat je device geroot/gewijzigd is en die implementeren checks voor zodat je er geen gebruik meer van kunt maken [de app].

Ik heb verder geen ervaring met certificaten op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
jimmy_dg schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:57:
[...]

Als het bijv. een bedrijfs app was had ik zo mijn twijfels, er zijn developers/bedrijven/apps die niet willen dat je device geroot/gewijzigd is en die implementeren checks voor zodat je er geen gebruik meer van kunt maken [de app].

Ik heb verder geen ervaring met certificaten op Android.
Het is geen bedrijfapp, maar ik synchroniseer mail, agenda etc via exchange voor twee zakelijke accounts. Eén van deze accounts gebruikt een certificaat dat ik in de root installeer en open met een wachtwoord. Beide accounts beinvloeden de security policies (wachtwoord verplicht bijvoorbeeld). Ik kan niet het risico lopen dat door het rooten mijn telefoon zakelijk onbruikbaar wordt.

Het certificaat heeft trouwens een vervelende bijkomstigheid: Dit certificaat vereist dat mijn opdrachtgever toegang krijgt tot de telefoon en deze bij misbruik kan resetten. Dit schaadt mijn privacy en leidt ertoe dat ik continu een melding krijg: 'Een derde partij is in staat om uw netwerkactiviteiten te bewaken inclusief e-mails, apps en beveiligde websites. Een op het toestel geïnstalleerde vertrouwde referentie maakt dit mogelijk.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Poecillia schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:07:
[...]

Het is geen bedrijfapp, maar ik synchroniseer mail, agenda etc via exchange voor twee zakelijke accounts. Eén van deze accounts gebruikt een certificaat dat ik in de root installeer en open met een wachtwoord. Beide accounts beinvloeden de security policies (wachtwoord verplicht bijvoorbeeld). Ik kan niet het risico lopen dat door het rooten mijn telefoon zakelijk onbruikbaar wordt.

Het certificaat heeft trouwens een vervelende bijkomstigheid: Dit certificaat vereist dat mijn opdrachtgever toegang krijgt tot de telefoon en deze bij misbruik kan resetten. Dit schaadt mijn privacy en leidt ertoe dat ik continu een melding krijg: 'Een derde partij is in staat om uw netwerkactiviteiten te bewaken inclusief e-mails, apps en beveiligde websites. Een op het toestel geïnstalleerde vertrouwde referentie maakt dit mogelijk.'
"Ik kan niet het risico lopen dat door het rooten mijn telefoon zakelijk onbruikbaar wordt."
Ja, natuurlijk. Even Wikipedia er bij gepakt wat betreft rooten:

Rooting is the process of allowing users of smartphones, tablets and other devices running the Android mobile operating system to attain privileged control (known as "root access") within Android's sub-system.

Neem bijvorbeeld een programma als Titanium backup, die heeft root toegang nodig om .apk's te verwijderen uit systeem directories. Titanium backup vraagt root aan je root programma (meestal SuperSu) Supersu waarschuwt jouw ( de gebruiker) dan of je wel wilt dat Titanium backup root toegang krijgt. Als je het accepteert heeft Titanium backup root toegang, zo niet dan blokkeert SuperSu de toegang.

Eigenlijk niks meer niks minder. Je kan het proberen, kies een gunstig tijdstip uit bijv. in het weekend op de dag. Zorg dat je altijd nog terug kan (verdiep je dus in die "return to stock" threads op XDA) en kijk of je mail e.d. nog werken als je bent geroot.
Zelf zou ik er niet aan zitten. Is het jouw mobiel, of die van de zaak? Als het het laatste is zou ik er ver uit de buurt blijven. Het is namelijk ook niet allemaal zo veilig, stel je download het verkeerde appje van internet en je geeft die root toegang, die heeft dan toegang tot je hele telefoon. Mij is het (gelukkig) nog nooit overkomen, maar het kan iedereen zomaar overkomen.

just my 2c :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Bedankt voor alle achtergronden. Mijn mening is niet veranderd: geen root voor mijn G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik wil graag weer terug naar de laatste kitkat versie aangezien sommige apps niet goed werken onder Lollipop. Heeft iemand een guide hoe ik dit het makkelijkst kan doen? Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Zmokkie schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:10:
Ik wil graag weer terug naar de laatste kitkat versie aangezien sommige apps niet goed werken onder Lollipop. Heeft iemand een guide hoe ik dit het makkelijkst kan doen? Thanks alvast
4 posts boven je vraagt iemand vrijwel exact dezelfde vraag. Heb je daar al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Zmokkie schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:10:
Ja, had ik ook gevraagd. Volgens mij is de eenvoudigste weg terugzetten naar fabrieksinstellingen en updaten, m.u.v. de laatste. Foolproof handleiding: http://qelp.kpn.com/lg/g3...Mznx4Hy68ICFQPHtAod9W0AIQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Poecillia schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:37:
[...]

Ja, had ik ook gevraagd. Volgens mij is de eenvoudigste weg terugzetten naar fabrieksinstellingen en updaten, m.u.v. de laatste. Foolproof handleiding: http://qelp.kpn.com/lg/g3...Mznx4Hy68ICFQPHtAod9W0AIQ
terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niet de mogelijkheid om je device te downgraden. Ik geloof dat hij van lollipop/v20x naar kitkat/v10x wilt gaan. Dit is standaard niet mogelijk bij android devices, en bij de G3 maak je dan gebruik van LGFlashTool bijvoorbeeld en flash je de stock .kdz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 15:18
Ben eindelijk overstag gegaan en heb Android Now 7.6 geflashed met een apart script voor betere battery performance: http://forum.xda-develope...eractive-battery-t2951327. Installatie ging vlekkeloos en draait best wel smooth. Ik zie echter geen grote verschillen qua performance ten opzichte van Stock. Batterijduur moet ik de komende dagen nog ondervinden maar tot nu toe wel tevreden met deze ROM.

Grootste voordeel vind ik misschien wel de feature dat er bovenin je scherm een heel klein balkje over de hele breedte loopt met de batterijpercentage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21
Tvalt me wel een beetje tegen dat LG nog niet met een fix is gekomen voor het draadloze opladen sinds lollipop. Dat is toch onbruikbaar geworden in de slaapkamer daar het scherm om de 10 seconden aan gaat eens hij vol is. Of is hier ondertussen al een andere fix voor?

EDIT: Blijkbaar is er sinds vandaag een V20B firmware beschikbaar, maar nog niet voor de EUR modellen. Enkel voor de SEA :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Yargo op 31-12-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Yargo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:24:
Tvalt me wel een beetje tegen dat LG nog niet met een fix is gekomen voor het draadloze opladen sinds lollipop. Dat is toch onbruikbaar geworden in de slaapkamer daar het scherm om de 10 seconden aan gaat eens hij vol is. Of is hier ondertussen al een andere fix voor?

EDIT: Blijkbaar is er sinds vandaag een V20B firmware beschikbaar, maar nog niet voor de EUR modellen. Enkel voor de SEA :'(
Er is al ruime tijd een v20e firmware beschikbaar.
http://csmg.lgmobile.com:...h_model_check2.jsp?esn=je imei nummer
Of via TWRP (+ root)
http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Idd, was ik even verkeerd lol ☺. Maar zag dit bericht vandaag staan op xda ☺.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airjinx
  • Laatst online: 17-07-2022
Ik heb mijn G3 nu een week en hij reboot automatisch. Het toestel ligt gewoon op de salontafel en uit zichzelf herstart ie ...
Ik heb men gsm rechtstreeks via LG gekocht via een kerstactie dus kan er niet snel mee langs de winkel passeren. Ik heb er al wat over gelezen op het net maar nog geen oplossingen gevonden. Misschien dat iemand van jullie een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Airjinx schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:41:
Ik heb mijn G3 nu een week en hij reboot automatisch. Het toestel ligt gewoon op de salontafel en uit zichzelf herstart ie ...
Ik heb men gsm rechtstreeks via LG gekocht via een kerstactie dus kan er niet snel mee langs de winkel passeren. Ik heb er al wat over gelezen op het net maar nog geen oplossingen gevonden. Misschien dat iemand van jullie een oplossing weet?
http://www.digitaltrends....-g3-problems/11/#shutdown
http://www.gottabemobile....problems-potential-fixes/
http://forum.xda-develope...3-d855-shutsdown-t2803292
https://www.reddit.com/r/...nyone_had_random_reboots/
http://www.androidauthority.com/lg-g3-problems-517832/
http://support.sprint.com...lowsFreezesOrTurnsOffUnex

tl;dr herinstalleer Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Daarnet ook gezien. heb hem direct geflashed. Eens draadloos opladen nu en hopen dat die bug er tenminste uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Yargo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:23:
[...]

Daarnet ook gezien. heb hem direct geflashed. Eens draadloos opladen nu en hopen dat die bug er tenminste uit is.
please let us know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Is niet verholpen :( . Hun eigen product blijft dus voorlopig waardeloos en moet dus nog steeds de kabel gebruiken... :(. Ik heb de G3 jong tweedehands gekocht. De vorige eigenaar was blijkbaar redelijk knullig met het 'mikken' naar de USB poort. Daardoor allemaal krassen in de behuizing rond de poort. Jullie ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Yargo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:21:
[...]

Is niet verholpen :( . Hun eigen product blijft dus voorlopig waardeloos en moet dus nog steeds de kabel gebruiken... :(. Ik heb de G3 jong tweedehands gekocht. De vorige eigenaar was blijkbaar redelijk knullig met het 'mikken' naar de USB poort. Daardoor allemaal krassen in de behuizing rond de poort. Jullie ook last van?
Ik heb daar 1 krasje zitten. Door hoesje nu geen last meer van dat je met de kabel langs de telefoon schuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Ik vind het jammer dat er zo weinig goed werkende roms te vinden zijn voor deze telefoon. Ik vind alleen onofficiële aosp ports met gebrekkige camera, batterij issues, jammer. De gerootte, aangepaste 'stock' roms zijn wel echt fantastisch. In het 'original development' gedeelte is er niet echt veel activiteit.

Misschien is de tijd voorbij dat je bijvoorbeeld HTC Sense op een Samsung werkend kon krijgen.
Zou iemand het aanraden om 'm in te ruilen voor bijvoorbeeld een nexus 6? Of komt het allemaal later nog? Het was een bootloader issue toch?

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Angelo2510 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:32:
Ik vind het jammer dat er zo weinig goed werkende roms te vinden zijn voor deze telefoon. Ik vind alleen onofficiële aosp ports met gebrekkige camera, batterij issues, jammer. De gerootte, aangepaste 'stock' roms zijn wel echt fantastisch. In het 'original development' gedeelte is er niet echt veel activiteit.

Misschien is de tijd voorbij dat je bijvoorbeeld HTC Sense op een Samsung werkend kon krijgen.
Zou iemand het aanraden om 'm in te ruilen voor bijvoorbeeld een nexus 6? Of komt het allemaal later nog? Het was een bootloader issue toch?
Zou iemand het aanraden om 'm in te ruilen voor bijvoorbeeld een nexus 6?
Ik kan nu al onmogelijk op een handige manier linksbovenin tappen als ik hem in mn rechter hand houd, de N6 is nóg groter, dus dat word voor mij dus nog onhandiger. Ik heb leuke dingen gehoord over de xperia z3 compact.

Of komt het allemaal later nog?
Ik hoop het. In alle CM-based ROMs (bijna alles wat er nu is dat een beetje geupdate wordt) zitten allemaal dezelfde bugs, en nog meer bugs die nog niet door iemand zijn ontdekt. Sowieso geen daily driver material wat er nu voor custom ROMs zijn.
Als CM met een official stable release komt, kunnen de majority van rom bakkers daar op verder werken en krijg je al je leuke roms weer (developers kunnen code stelen/'lenen van CM of gewoon een rom op die van cm baseren).

Het was een bootloader issue toch?
Ja, dat dacht ik ook. Eerst had je Bump!, maar Bump! was closed-source door allerlei redenen volgens de developers. Toen heeft iemand anders OpenBump! gelanceerd waardoor iedereen on the fly boot images kan bumpen dmv een scriptje (dit wordt al verwerkt in een paar scripts op xda). CM wilde met de "officiele" bump! niet werken omdat ze het niet vertrouwden (er werd tracking code of obfuscated code ingezet. CM zelf gebruikt trouwens ook tracking code). Maar met OpenBump! zou deze drempel er niet meer zijn volgens mij.

Het blijft vooralsnog behoorlijk stil. In de tussentijd worden roms als AndroidNowHD volgestopt met bloat. Ik gebruik op dit moment de gebumpde stock v20f met root. Werkt prima, maar ik zie liever een crDroid/Slimroms/CM/Rastakat op de G3 ja..

Sources voor wat ik hierboven zeg zit op XDA, ik heb een paar pagina's terug het hele Bump! Vs. OpenBump! fiasco uitgelegd + gemirrord, dan begrijp je ook goed hoe het zit.

[ Voor 15% gewijzigd door jimmy_dg op 03-01-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 15:56
jimmy_dg schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:00:
[...]
Ik hoop het. In alle CM-based ROMs (bijna alles wat er nu is dat een beetje geupdate wordt) zitten allemaal dezelfde bugs, en nog meer bugs die nog niet door iemand zijn ontdekt. Sowieso geen daily driver material wat er nu voor custom ROMs zijn.
Als CM met een official stable release komt, kunnen de majority van rom bakkers daar op verder werken en krijg je al je leuke roms weer (developers kunnen code stelen/'lenen van CM of gewoon een rom op die van cm baseren).
Wat zijn voor jouw bugs die het gebruik als daily driver in de weg staan? Ik draai al een tijdje cm12 en dat bevalt prima.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Bij mij is het vooral Bluetooth audio die niet goed werkt met een portable speaker, het lukt me niet altijd om de DPI aan te passen, (misschien een SU issue?), scherm gaat niet altijd aan na een telefoongesprek, en natuurlijk de mindere camera. Het zijn misschien kleine dingen, maar het zorgt er wel voor dat het aanvoelt als een incomplete rom. Het is inderdaad vooral wachten op officiële stabiele Cyanogenmod, als ie er ooit komt.

En jimmy_dg, thanks voor de info.

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
LoermansA schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:55:
[...]

Wat zijn voor jouw bugs die het gebruik als daily driver in de weg staan? Ik draai al een tijdje cm12 en dat bevalt prima.
Wat Angelo2510 zegt en "signal drops occasionally for some users". Werkt die CM12 goed? Heb jij last van bijv. slecht 3g/wifi ontvangst? Wat betreft de slechte camera waarmee ik het eens ben, sommige gebruikers melden dat 3rd party apps zoals A Better Camera goed werken, kan je dit voor ons/mij bevestigen als je tijd hebt?
Kan je jouw SOT en remaining battery sturen? Thanks!

Ik heb in de tussen tijd niet echt meer goed gekeken naar CM based ROMs, dus mijn bevindingen zijn idd outdated :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airjinx
  • Laatst online: 17-07-2022
Airjinx schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:41:
Even updaten: woensdag een factory reset gedaan en sindsdien is het probleem niet meer teruggekeerd, het lijkt in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
jimmy_dg schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Wat Angelo2510 zegt en "signal drops occasionally for some users". Werkt die CM12 goed? Heb jij last van bijv. slecht 3g/wifi ontvangst? Wat betreft de slechte camera waarmee ik het eens ben, sommige gebruikers melden dat 3rd party apps zoals A Better Camera goed werken, kan je dit voor ons/mij bevestigen als je tijd hebt?

Ik heb in de tussen tijd niet echt meer goed gekeken naar CM based ROMs, dus mijn bevindingen zijn idd outdated :X
Ik gebruik de Lenovo camera app en die heeft heel veel mogelijkheden en neemt prima foto's. SOT zal ik voor je kijken, maar haal 1 dag heel makkelijk, inclusief uurtje sporten met gps en runtastic, youtube, muziek, internet. Maar ik weet dat dat niet veel betekent zonder sot.

Verder geen last van slecht 3g en/of wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:26
Zou het liefste terug willen gaan naar kit kat want lollipop is echt veel trager. Het duurt bijvoorbeeld 2 seconden voordat het toetsenbord wordt geopend of 4 seconden voordat ik door recent apps kan bladeren. Ik heb 2gb toestel misschien heet het wel met het aantal gb geheugen te maken. Verder gaat de accu veel korter mee en heb ik bluetooth problemen (audio stream hiks in auto en veel accu verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
mytheory schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:51:
Zou het liefste terug willen gaan naar kit kat want lollipop is echt veel trager. Het duurt bijvoorbeeld 2 seconden voordat het toetsenbord wordt geopend of 4 seconden voordat ik door recent apps kan bladeren. Ik heb 2gb toestel misschien heet het wel met het aantal gb geheugen te maken. Verder gaat de accu veel korter mee en heb ik bluetooth problemen (audio stream hiks in auto en veel accu verbruik).
Heb je misschien een oudere versie van Lollipop? Ik heb geen van deze problemen namelijk op 20E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
mytheory schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:51:
Het kan zeker geen kwaad om een factory reset te doen of als je TWRP hebt geinstalleert even alles behalve external SD formatteren en dan een nieuw .zipje flashen.

Als je terug gaat naar KitKat moet je ook een factory reset doen, en ga je hoogswaarschijnlijk geen van die lagg problemen ondervinden puur omdat je een factory reset hebt gedaan.

Welke versie gebruik je nu? En ben je gebump'd en heb je een custom rom, zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Het kan ook helemaal geen kwaad om gewoon wel meteen terug te gaan naar Kitkat want daar werkt meer op, de accuduur is ook prima/geweldig, je kan xposed draaien, je hebt niet meer die vreselijk brakke notificaties, een goed werkende Silent mode en een multitasking menu dat gewoon snel werkt. Voorlopig weinig redenen voor LP, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:26
Binscow schreef op maandag 05 januari 2015 @ 00:02:
[...]

Heb je misschien een oudere versie van Lollipop? Ik heb geen van deze problemen namelijk op 20E.
Heb ook 20E
jimmy_dg schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:50:
[...]

Het kan zeker geen kwaad om een factory reset te doen of als je TWRP hebt geinstalleert even alles behalve external SD formatteren en dan een nieuw .zipje flashen.

Als je terug gaat naar KitKat moet je ook een factory reset doen, en ga je hoogswaarschijnlijk geen van die lagg problemen ondervinden puur omdat je een factory reset hebt gedaan.

Welke versie gebruik je nu? En ben je gebump'd en heb je een custom rom, zoja welke?
Ik heb geen custom rom gebruikt en heb een tijd geleden al eens een factory reset gedaan en heb daar nu even geen zin in omdat nog een keer te doen. Ik wacht maar geduldig af tot er een fix komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Het valt me op dat mijn internal storage niet meer heel veel vrije ruimte heeft.
Als ik doorzoom op storage gebruik dan zie ik dat met name de System Data heel groot is. Deze is bij mij 5.4 GB.
Ik draai 5.0 en heb al een factory reset gedaan. Hielp niet. Hoeveel ruimte neemt dit bij jullie in beslag? En kunnen de 4.4 users met root eens kijken of er in de system map misschien een log directory is die heel veel ruimte inneemt (dit las ik namelijk in wat oudere forum discussies)?

edit: ik heb verder geen custom rom backups of zo, en ik heb ook geen grote games of zo geïnstalleerd.

edit2: met diskusage gekeken, ik krijg 11515 MB voor mijn geheugenkaart, waar van 9 GB vrij (dus na factory reset) en ongeveer 1.7 GB word gebruikt voor Apps, 300 MB voor media en 467 voor daadwerkelijke System data. Bij jullie vergelijkbaar?

[ Voor 26% gewijzigd door Palthe op 05-01-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
palthe schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:14:
Het valt me op dat mijn internal storage niet meer heel veel vrije ruimte heeft.
Als ik doorzoom op storage gebruik dan zie ik dat met name de System Data heel groot is. Deze is bij mij 5.4 GB.
Ik draai 5.0 en heb al een factory reset gedaan. Hielp niet. Hoeveel ruimte neemt dit bij jullie in beslag? En kunnen de 4.4 users met root eens kijken of er in de system map misschien een log directory is die heel veel ruimte inneemt (dit las ik namelijk in wat oudere forum discussies)?

edit: ik heb verder geen custom rom backups of zo, en ik heb ook geen grote games of zo geïnstalleerd.

edit2: met diskusage gekeken, ik krijg 11515 MB voor mijn geheugenkaart, waar van 9 GB vrij (dus na factory reset) en ongeveer 1.7 GB word gebruikt voor Apps, 300 MB voor media en 467 voor daadwerkelijke System data. Bij jullie vergelijkbaar?
/system is 1.11GB hier. Op stock v20F/5.0.
Snap niks van dat diskusage programma, als ik "/" aantik krijg ik eerst een supersu schermpje en een java error nadat ik hem heb geaccepteerd.
En system data != /system folder. Neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jimmy_dg schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:18:
/system is 1.11GB hier. Op stock v20F/5.0.
Snap niks van dat diskusage programma, als ik "/" aantik krijg ik eerst een supersu schermpje en een java error nadat ik hem heb geaccepteerd.
En system data != /system folder. Neem ik aan?
De "/" optie doet het hier prima.

System data map bestaat niet. Er is /data (user apps) en /system https://www.dropbox.com/s...%20G3_2_PORTRAIT.png?dl=0
De data van de systeem apps staat uiteraard in /system ja :P

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 05-01-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Brad Pitt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:29:
[...]

De "/" optie doet het hier prima.

System data map bestaat niet. Er is /data (user apps) en /system https://www.dropbox.com/s...%20G3_2_PORTRAIT.png?dl=0
De data van de systeem apps staat uiteraard in /system ja :P
Ik bedoelde dit:
Afbeeldingslocatie: http://81.4.109.233/i/19_36_10-XN.png

En wat palthe zegt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vaag, die directory heb ik niet...
https://www.dropbox.com/s...%20G3_2_PORTRAIT.png?dl=0

Ah, is een LP ding, op de Nexus staat ie ook, ook 3.5GB, en de app crasht ook met een Java error.

Wederom een non-functioning LP-app :X

Iets anders gebruiken dus, om de inhoud van de telefoon te controleren, deze app is (voorlopig) useless :)

[ Voor 58% gewijzigd door Brad Pitt op 05-01-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
jimmy_dg schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Zit nu op 49 uur gebruik, 32% resterend. 2,5 uur screen on time bij licht gebruik; facebook, whatsapp, chrome en 3 kwartier netflix.

Enige issue dat ik tegen kwam was dat ik een keer de GPS uit en weer aan moest doen omdat runtastic geen locatie kon bepalen. Bluetooth in de auto geeft geen problemen, zowel muziek als bellen.

Als je nog iets specifieke wilt weten; vraag maar. Ik accepteer dat cm12 in ontwikkeling is en dat er af en toe bugs zijn. De gebruikers ervaring is prima (afgezien van de dingen waaraan mr Pitt zich ook stoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LoermansA schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:12:
Zit nu op 49 uur gebruik, 32% resterend. 2,5 uur screen on time bij licht gebruik; facebook, whatsapp, chrome en 3 kwartier netflix.
Dat is zeer netjes! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

jimmy_dg schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:36:
[...]

Ik bedoelde dit:
[afbeelding]

En wat palthe zegt:
vage shizzle, bij mij is mijn storage card dus al 2 GB minder to begin with... ik zit op 11.5 GB, jij op 13+.
Ga denk ik ff ee CSE doen van 10N binnenkort, en kijk dan wat ik over hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
palthe schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:33:
[...]

vage shizzle, bij mij is mijn storage card dus al 2 GB minder to begin with... ik zit op 11.5 GB, jij op 13+.
Ga denk ik ff ee CSE doen van 10N binnenkort, en kijk dan wat ik over hou.
Nee dat is niet mijn diskusage resultaat, sorry. Die had ik van internet geplukt om te laten zien over welke System Data ik het had. Hier is die van mij:
http://81.4.109.233/i/Screenshot_2015-01-05-20-38-09.png

[ Voor 6% gewijzigd door jimmy_dg op 05-01-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ah ok, dus precies hetzelfde als bij mij. Scheelt weer een mysterie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Ik zie in de hands on filmpjes van de LG G Flex 2 dat ze de Lollipop skin hier en daar nog wat getweaked hebben (o.a. originele Lollipop softkeys). Hopelijk voeren ze dit met de andere leuke software tweaks op de G3 ook nog door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Weet iemand hier wat de lollipop update op de g3 doet met de battery life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
moviehouse schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:57:
Weet iemand hier wat de lollipop update op de g3 doet met de battery life?
Misschien topic even doorlezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
LoermansA schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:12:
[...]

Enige issue dat ik tegen kwam was dat ik een keer de GPS uit en weer aan moest doen omdat runtastic geen locatie kon bepalen. Bluetooth in de auto geeft geen problemen, zowel muziek als bellen.

Als je nog iets specifieke wilt weten; vraag maar. Ik accepteer dat cm12 in ontwikkeling is en dat er af en toe bugs zijn. De gebruikers ervaring is prima (afgezien van de dingen waaraan mr Pitt zich ook stoort)
Thanks!
Gisteravond geflashed, had toch weinig te verliezen. Werkt echt als een trein! Ik merk weinig bugs of hiccups in de ROM. Silent mode werkt opzich ook wel lekker, ik zet 'm op Silent + priority, dan werken Alarms nog wel en de notification light ook gewoon.
Ik zag ook deze post op XDA:
There's some really great things coming up!
The DPI's finally been changed to 560. (Merged)
Camera improvements. (Merged)
Customizable quick settings. (In progress)
Customizable power menu. (In progress)
Move apps to SD card fix. (In progress)

Plus many more!!
Best sweet dus. Werkt veel beter dan stock LG rom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
jimmy_dg schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:56:
[...]

Thanks!
Gisteravond geflashed, had toch weinig te verliezen. Werkt echt als een trein! Ik merk weinig bugs of hiccups in de ROM. Silent mode werkt opzich ook wel lekker, ik zet 'm op Silent + priority, dan werken Alarms nog wel en de notification light ook gewoon.
Ik zag ook deze post op XDA:

[...]

Hou me even op de hoogte m.b.t tot batterijduur aub :)
Ik zit hier met stock lollipop op 18u en rond 5 uur scherm aan tijd voordat die de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38

welke rom heb je geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
micheldenhaag schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:25:
[...]

welke rom heb je geinstalleerd?
CyanogenMod 12 UNOFFICIAL met "MICRO MODULAR" Gapps package.
Razer schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:18:
[...]

Hou me even op de hoogte m.b.t tot batterijduur aub :)
Ik zit hier met stock lollipop op 18u en rond 5 uur scherm aan tijd voordat die de geest geeft.
Even een tussentijdse update dan maar. Ik kan op CM op de één of andere manier niet zien hoelang ik precies met de batterij heb gedaan (HH:MM:SS)... Misschien weet iemand hoe dit wel kan, of een app ofzo?
Hoe het nu is ongeveer: Rond middernacht van de oplader gehaald op 98%. Nu nog 41% en "approx. 15 hrs left" en SOT van 2h 24m 34s.
Screenshots:
SOT
Battery setting window ding
History details

Oja en wat doe ik dan zowel? In de avond en in de ochtend Pocket Planes gespeeld deze stuurd zo nu en dan push notifications. Deze heb ik rond de middag er af gegooid omdat het echt een compleet nutteloos spel is. Reddit News, Telegram en WhatsApp de hele tijd open en aan het gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door jimmy_dg op 06-01-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
[...]
Leuk dat je ook om bent, nu Brad nog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Ik heb nog steeds geen Lollipop update gekregen, en als ik naar het update software menu ga en ik controleer op updates zegt ie doodleuk dat er niets te updaten valt. Vreemd, hoe kan zoiets?
2. Is het echt/nog steeds zo dat bij draadloos laden en volraken vd G3 de telefoon elke 10 seconden oplicht? Niet handig in de nacht natuurlijk.
3. Is de telefoon sneller of juist langzamer na de LP update? Ik lees tegenstijdige berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:00:
1. Ik heb nog steeds geen Lollipop update gekregen, en als ik naar het update software menu ga en ik controleer op updates zegt ie doodleuk dat er niets te updaten valt. Vreemd, hoe kan zoiets?
2. Is het echt/nog steeds zo dat bij draadloos laden en volraken vd G3 de telefoon elke 10 seconden oplicht? Niet handig in de nacht natuurlijk.
3. Is de telefoon sneller of juist langzamer na de LP update? Ik lees tegenstijdige berichten...
Ik kreeg de update ook niet via de lucht. Uiteindelijk via de website van LG geupdate. Daarna een factory reset gedaan. Qua snelheid kan ik er nog niet erg veel over zeggen, anders dan dat het redelijk hetzelfde aanvoelt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een factory reset en waarom doe je dat? En ben je dan al je instellingen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LoermansA schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:51:
Leuk dat je ook om bent, nu Brad nog ;-)
Al geprobeerd hoor :) DPI moet nog FF worden gefixt en TB deed raar hier (restoren van apps no go). Verder wel smooth. Jammer van recents screen uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:00:
Denk niet dat het heel veel verschil maakt. Lollipop maakt wat meer gebruik van animaties, dus áls je foon lagt merk je het misschien wat sneller.

Grootste verschil zit in de hoeveelheid en het soort meuk dat je installeert

[ Voor 15% gewijzigd door LoermansA op 07-01-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
CyanogenMod 12 is nu official voor d855:
https://download.cyanogenmod.org/?device=d855

[ Voor 6% gewijzigd door jimmy_dg op 07-01-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Ook op XDA, je was me net voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Hehe ja :P
Weet je toevallig of je deze official build over de unofficial build kan dirty flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:21:
wat is een factory reset en waarom doe je dat? En ben je dan al je instellingen kwijt?
Ik doe altijd een factory reset na een grote OS update. Ongetwijfeld niet nodig, maar gevoelsmatig heb ik het idee dat ik geen oude rommel meeneem die voor problemen kan zorgen. Met een factory reset zet je de telefoon terug naar de fabrieksinstellingen en dan ben je inderdaad alle settings en gegevens kwijt. Ik heb de telefoon pas een paar dagen en had niet alles ingesteld. Dus voor mij niet zo'n probleem.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
jimmy_dg schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:58:
[...]

Hehe ja :P
Weet je toevallig of je deze official build over de unofficial build kan dirty flashen?
Yes kan, zag het al op XDA voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Snel Rommetje wel! d:)b
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/9415535BB093_LG%20G3_2_PORTRAITs.png
En weer terug naar 10m 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Brad Pitt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:52:
Snel Rommetje wel! d:)b
[afbeelding]
En weer terug naar 10m 8)
Waarom weer terug naar 10M, geef Lollipop eens een kans ^^
Alleen het multi-task window.... Dat is toch niet de reden he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Razer schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:11:
Waarom weer terug naar 10M, geef Lollipop eens een kans ^^
Want, wat is precies de meerwaarde? Draai LP op de SGS4, waar het sowieso beter draait dan op de G3.
Alleen het multi-task window.... Dat is toch niet de reden he? :+
Buiten het gemis aan xposed en het voorlopig zo goed als niet kunnen rommelen met CM12 (geen thema's, weinig statusbar aanpassingen (zal allemaal nog wel komen)) zijn vooral de notificaties en het multitasking scherm dé redenen ja. Heb op de SGS4 en de G3 in dezelfde volgorde negen apps geopend:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/LP_multi.jpg

Ik bedoel, kan iemand mij uitleggen wát het voordeel is van de nieuwe manier, behalve dat het er wellicht heel cool en kicken en kijk mij eens 1337 swipen uit ziet? Het is trager, je ziet minder. Enige handige is dat je na een reboot weer je voorgaande lijst hebt. Gebruik dit op een dag zó vaak, loop mij dus op een dag zó vaak te irriteren dat dit een enorme dealbreaker is. LP's notificaties + multitasking scherm zijn :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviehouse
Ik ben overgestapt van een iPhone 5 naar de G3, ik krijg hem een dezer dagen binnen. Ik heb zin om er flink mee aan de gang te gaan. Tweaken is lang geleden voor mij en android is helemaal nieuw voor mij. Is het mogelijk om de sense 6 skin op de G3 te krijgen als ik CM12 flash? Ik wist dat zoiets wel mogelijk was met CM11 op de Oneplus One (waar ik tussen zat te twijfelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
moviehouse schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:27:
Is het mogelijk om de sense 6 skin op de G3 te krijgen als ik CM12 flash? Ik wist dat zoiets wel mogelijk was met CM11 op de Oneplus One (waar ik tussen zat te twijfelen).
Letterlijk één post boven je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviehouse
Denk je nou echt dat ik dat niet gelezen heb? Je bent wel heel snel met die reacties van je. Ik vroeg me gewoon af of het in de nabije toekomst mogelijk wordt om deze skin, of iets in die trant, uberhaupt te gebruiken. Aangezien ik vrij weinig over android weet en online zoeken weinig oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
moviehouse schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:07:
Denk je nou echt dat ik dat niet gelezen heb? Je bent wel heel snel met die reacties van je. Ik vroeg me gewoon af of het in de nabije toekomst mogelijk wordt om deze skin, of iets in die trant, uberhaupt te gebruiken. Aangezien ik vrij weinig over android weet en online zoeken weinig oplevert.
Ik weet niet maar mijn eerste Google hit levert dit op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2434721

Dus zal vast ook voor CM12 komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviehouse
Die had ik niet gevonden maar bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
moviehouse schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:07:
Even in de Play Store kijken en honderden CM11 thema's zien en NUL CM12 thema's was ook lastig?

Wanneer thema support gaat worden ingevoerd weet niemand hier. Wil je thema's en normale notificaties en een snelle en goede multitasking en customization through the roof: CM11. Wil je brakke notificaties en een onwerkbare multitasking en vrijwel geen aanpassingen mogelijk: CM12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:18:
[...]

Want, wat is precies de meerwaarde? Draai LP op de SGS4, waar het sowieso beter draait dan op de G3.

[...]

Buiten het gemis aan xposed en het voorlopig zo goed als niet kunnen rommelen met CM12 (geen thema's, weinig statusbar aanpassingen (zal allemaal nog wel komen)) zijn vooral de notificaties en het multitasking scherm dé redenen ja. Heb op de SGS4 en de G3 in dezelfde volgorde negen apps geopend:

[afbeelding]

Ik bedoel, kan iemand mij uitleggen wát het voordeel is van de nieuwe manier, behalve dat het er wellicht heel cool en kicken en kijk mij eens 1337 swipen uit ziet? Het is trager, je ziet minder. Enige handige is dat je na een reboot weer je voorgaande lijst hebt. Gebruik dit op een dag zó vaak, loop mij dus op een dag zó vaak te irriteren dat dit een enorme dealbreaker is. LP's notificaties + multitasking scherm zijn :O
Ik vind het juist een vooruitgang. Op de eerste plaats omdat de oude manier een vervelende bug heeft waar als je hem opent hij soms niks laat zien terwijl er wel dingen openstaan. Verder sluiten van apps gaat veel handiger bij de oude manier als de app in het midden staat kon hem niet weg swipen. Maar de nieuwe manier is ook niet altijd logisch en heeft ook een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Brad Pitt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:47:
[...]

Even in de Play Store kijken en honderden CM11 thema's zien en NUL CM12 thema's was ook lastig?

Wanneer thema support gaat worden ingevoerd weet niemand hier. Wil je thema's en normale notificaties en een snelle en goede multitasking en customization through the roof: CM11. Wil je brakke notificaties en een onwerkbare multitasking en vrijwel geen aanpassingen mogelijk: CM12.
Je zegt het alsof het slecht is als je CM12 wilt gebruiken of als je het al gebruikt. Er zijn mensen die niet alles dmv Xposed willen hacken. Ik had root nooit nodig gehad totdat LG met 30+ bloatware kwam, toen heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van TiBu en ze verwijdert. Met CM is dat niet meer nodig, dus TiBu kan er in principe af. Verder heb ik G3 tweakbox geprobeert maar daar zat niks interessants tussen, dus ik begrijp niet dat mensen zo afhankelijk zijn van Xposed (gister las ik dat iemand 40+ modules heeft draaien op XDA...).

Dus niet zo negatief over CM12 O-) Nee jk, maar wat voor jouw onwerkbaar en onaanpasbaar is, is voor andere mensen PRECIES wat ze nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
homernt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:05:
Verder sluiten van apps gaat veel handiger bij de oude manier als de app in het midden staat kon hem niet weg swipen.
Say what :?

[YouTube: http://youtu.be/XasABAkoA5M?list=UUgiVkW-O1AF2QVghM4gVgMw]
jimmy_dg schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:20:
Je zegt het alsof het slecht is als je CM12 wilt gebruiken of als je het al gebruikt.
Nee hoor, ieder zijn ding :)
Ik had root nooit nodig gehad totdat LG met 30+ bloatware kwam, toen heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van TiBu en ze verwijdert. Met CM is dat niet meer nodig, dus TiBu kan er in principe af.
Back-ups van apps gaat toch prima met TB? Zou niet meer zonder kunnen.
Verder heb ik G3 tweakbox geprobeert maar daar zat niks interessants tussen
Hahaha zonder Tweaksbox is de LG UI de lelijkste van alle Android telefoons ooit gemaakt ongeveer. Wie die cyaan quicktoggles heeft bedacht heeft, imho, bijzonder weinig smaak.
dus ik begrijp niet dat mensen zo afhankelijk zijn van Xposed (gister las ik dat iemand 40+ modules heeft draaien op XDA...).
Er zijn ongelooflijk veel superhandige tweaks. Als je die eenmaal gewend bent wil je gewoon niet meer zonder. Zullen er vast een hoop worden geïmplementeerd in CM12 hoor. Vind bijvoorbeeld zelf long-press-back om te switchen tussen de laatste twee gebruikte apps letterlijk onmisbaar. Click, Whatsapp. Click, browser. Top. Zit in Resurrection trouwens, geen idee of standaard CM12 dit ook heeft.
Dus niet zo negatief over CM12 O-) Nee jk, maar wat voor jouw onwerkbaar en onaanpasbaar is, is voor andere mensen PRECIES wat ze nodig hebben :)
Geef mij eens een paar voordelen dan van de nieuwe manier van multitasken?

[ Voor 70% gewijzigd door Brad Pitt op 08-01-2015 00:04 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.