Angelo2510 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:32:
Ik vind het jammer dat er zo weinig goed werkende roms te vinden zijn voor deze telefoon. Ik vind alleen onofficiële aosp ports met gebrekkige camera, batterij issues, jammer. De gerootte, aangepaste 'stock' roms zijn wel echt fantastisch. In het 'original development' gedeelte is er niet echt veel activiteit.
Misschien is de tijd voorbij dat je bijvoorbeeld HTC Sense op een Samsung werkend kon krijgen.
Zou iemand het aanraden om 'm in te ruilen voor bijvoorbeeld een nexus 6? Of komt het allemaal later nog? Het was een bootloader issue toch?
Zou iemand het aanraden om 'm in te ruilen voor bijvoorbeeld een nexus 6?
Ik kan nu al onmogelijk op een handige manier linksbovenin tappen als ik hem in mn rechter hand houd, de N6 is nóg groter, dus dat word voor mij dus nog onhandiger. Ik heb leuke dingen gehoord over de xperia z3 compact.
Of komt het allemaal later nog?
Ik hoop het. In alle CM-based ROMs (bijna alles wat er nu is dat een beetje geupdate wordt) zitten allemaal dezelfde bugs, en nog meer bugs die nog niet door iemand zijn ontdekt. Sowieso geen daily driver material wat er nu voor custom ROMs zijn.
Als CM met een official
stable release komt, kunnen de majority van rom bakkers daar op verder werken en krijg je al je leuke roms weer (developers kunnen code stelen/'lenen van CM of gewoon een rom op die van cm baseren).
Het was een bootloader issue toch?
Ja, dat dacht ik ook. Eerst had je Bump!, maar Bump! was closed-source door allerlei redenen volgens de developers. Toen heeft iemand anders OpenBump! gelanceerd waardoor iedereen on the fly boot images kan bumpen dmv een scriptje (dit wordt al verwerkt in een paar scripts op xda). CM wilde met de "officiele" bump! niet werken omdat ze het niet vertrouwden (er werd tracking code of obfuscated code ingezet. CM zelf gebruikt trouwens ook tracking code). Maar met OpenBump! zou deze drempel er niet meer zijn volgens mij.
Het blijft vooralsnog behoorlijk stil. In de tussentijd worden roms als AndroidNowHD volgestopt met bloat. Ik gebruik op dit moment de gebumpde stock v20f met root. Werkt prima, maar ik zie liever een crDroid/Slimroms/CM/Rastakat op de G3 ja..
Sources voor wat ik hierboven zeg zit op XDA, ik heb een paar pagina's terug het hele Bump! Vs. OpenBump! fiasco uitgelegd + gemirrord, dan begrijp je ook goed hoe het zit.
[
Voor 15% gewijzigd door
jimmy_dg op 03-01-2015 21:01
]