Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:35:

Ook na het "calibreren" zal je batterij stukken minder lang mee gaan dan onder KitKat. Wen daar maar aan :)
Hoe kom ik, zonder root, terug naar kit kat, weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Verona27 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:38:
Hoe kom ik, zonder root, terug naar kit kat, weet jij dat?
Stock KK Rom flashen met de LG Flashtool?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:44:
[...]

Stock KK Rom flashen met de LG Flashtool?
Heb je daar een guide voor? Niet zo'n zin om mn toestel weer te bricken:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verona27 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:49:
Heb je daar een guide voor? Niet zo'n zin om mn toestel weer te bricken:p
Deze thread is denk ik wel een goed begin. Bricken kan bijna niet op deze telefoon, imho. Soft-brick wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik krijg steeds een trilmelding van groepsberichten in Whatsapp, terwijl ik hem toch echt op stil heb ingesteld in de app-instellingen. Iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Zojuist OTA lollipop binnengekregen op m'n 32GB model.
Toestel is nu helemaal de kluts kwijt waar het WiFi betreft alleen.
Binnen de settings staat onder de noemer WiFi nog wel connection available maar zodra ik daarop tik om de lijst met netwerken te krijgen blijft hij wit en loopt hij vast.
Hij verbindt ook niet uit zichzelf met WiFi.
Voor de rest lijkt hij het goed te doen op 4G overigens maar zonder WiFi is wel een enorme drempel qua dataverkeer, grmbl!

EDIT: GPS krijgt ook geen fix en de notificatiebalk icoon blijft grijs. In google maps plant hij me nog ergens ietwat in de buurt neer (paar straten verderop) en andere apps vertikken uberhaupt om m'n locatie weer te geven.
Wat een ellende deze update!

EDIT2: Het lijkt nu allebei te werken (nou ja, het werkt dus nu, maar voor hoe lang?)
Wat heb ik gedaan: Op mijn vorige OS versie had ik al die onzin van ecomode en accubesparing etc uitgezet. Na de update zat mijn telefoon zo rond de 20% accu en hing aan de lader. Terwijl ik bezig was heb ik hem er bij ongeveer 25% lading uitgetrokken in m'n frustratie omdat hij niet werkte. Enfin, bij 15% sprong er een battery saver in werking (ik: WTF!?) dus die heb ik ogenblikkelijk weer gedisabled en toen krijg ik ineens een GPS fix en een minuutje later spotte ik dat hij ondertussen ook WiFi had geconnect.
De lijst komt nu zonder problemen tevoorschijn dus ik kan ook weer wisselen.
Heb het toestel inmiddels weer aan de lader gelegd overigens, ik heb bij deze rommelige upgrade toch wat nare onderbuikgevoelens overgehouden dus maar eens kijken hoe dit zich morgen gaat ontwikkelen, voor nu werkt het iig weer.

[ Voor 59% gewijzigd door carnager op 16-12-2014 21:14 ]

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:44
Bij mij gaat de wekker niet meer af in de stille modus, geeft geen geluid of tril.

Externe apps zelfde resultaat.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat bij de stille modus toch de wekker afgaat, met geluid en tril?

Of is dit een bug in 5.0

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
Krishhh schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:37:
Bij mij gaat de wekker niet meer af in de stille modus, geeft geen geluid of tril.

Externe apps zelfde resultaat.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat bij de stille modus toch de wekker afgaat, met geluid en tril?

Of is dit een bug in 5.0
Ja zeer vervelend dit. Heb me vanmorgen al verslapen hierdoor. Wanneer je bij instellingen bij niet storen uitzonderingen opgeeft en je zet hem dan weer op geluid en daarna weer op stille modus dan is die uitzondering weg.

Alarmen moeten gewoon altijd door de stille modus heen. Lijkt mij niet dat ze dat er willens en wetens doorheen gedrukt hebben.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Davidshadow13 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:46:
[...]

Ja zeer vervelend dit. Heb me vanmorgen al verslapen hierdoor. Wanneer je bij instellingen bij niet storen uitzonderingen opgeeft en je zet hem dan weer op geluid en daarna weer op stille modus dan is die uitzondering weg.

Alarmen moeten gewoon altijd door de stille modus heen. Lijkt mij niet dat ze dat er willens en wetens doorheen gedrukt hebben.
Hier nog 1, ik werd wakker door de wekker van mijn vriendin, gelukkig ging die maar een kwartier later af maar toch. Toch zo'n feature die heel veel mensen gebruiken maar om de een of andere manier toch langs het testproces geglipt is. Maar eens kijken of ik ergens een bugreport bij lg kan aanmaken ofzo.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn eerste custom stock bumped rom geflashed. Het flashen ging soepel, maar de telefoon daarna een stuk minder. Ik kan Lollipop booten, en krijg een melding dat ik superuser nog volledig moet installeren, maar dat loopt volledig vast. Ook als ik dat niet doe loopt de telefoon binnen 20 minuten vast en in de tussentijd trekt hij een paar procent batterij leeg. Terug in TWRP booten is me nog niet gelukt. Ik moet toch ergens iets gaan resetten/herinstalleren om weer een werkende telefoon te krijgen.
Iemand een goed idee om dit te fixen?

(Ben nu opnieuw dezelfde rom aan het installeren)

[ Voor 5% gewijzigd door GrowMyHair op 17-12-2014 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 15:56
GrowMyHair schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:04:
Ik heb gisteren mijn eerste custom stock bumped rom geflashed. Het flashen ging soepel, maar de telefoon daarna een stuk minder. Ik kan Lollipop booten, en krijg een melding dat ik superuser nog volledig moet installeren, maar dat loopt volledig vast. Ook als ik dat niet doe loopt de telefoon binnen 20 minuten vast en in de tussentijd trekt hij een paar procent batterij leeg. Terug in TWRP booten is me nog niet gelukt. Ik moet toch ergens iets gaan resetten/herinstalleren om weer een werkende telefoon te krijgen.

Er van uitgaande dat je een volledige wipe hebt gedaan lijkt het er bijna op dat je een corrupte image hebt geflashed. Waar mogelijk (AnrdoidNowHD heeft de md5 in de post) check de md5 hash. Dat kan in bijvoorbeeld ES File Explorer. Naar recovery booten is je uiteindelijk wel gelukt?

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
LoermansA schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:29:
[...]

Er van uitgaande dat je een volledige wipe hebt gedaan lijkt het er bijna op dat je een corrupte image hebt geflashed. Waar mogelijk (AnrdoidNowHD heeft de md5 in de post) check de md5 hash. Dat kan in bijvoorbeeld ES File Explorer. Naar recovery booten is je uiteindelijk wel gelukt?
Yes, dat is gelukt. Heb nu dezelfde zip opnieuw geflashed, maar nu geen root mee geinstalleerd. Er staat nu verder alleen whatsapp op en hij doet het al een kwartier zonder vast te lopen.
Vanavond ga ik er weer mee verder. Zou toch wel graag wat meer apps draaien en weer root verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
GrowMyHair schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:35:
[...]

Yes, dat is gelukt. Heb nu dezelfde zip opnieuw geflashed, maar nu geen root mee geinstalleerd. Er staat nu verder alleen whatsapp op en hij doet het al een kwartier zonder vast te lopen.
Vanavond ga ik er weer mee verder. Zou toch wel graag wat meer apps draaien en weer root verkrijgen.
Welke rom heb je geflashed dan? De meeste custom roms hebben root aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
LoermansA schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:50:
[...]

Welke rom heb je geflashed dan? De meeste custom roms hebben root aan boord.
Deze: http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073
Ik ging niet voor custom, maar voor stock met root access.
(Met de nieuwe flash doet ie het trouwens nog steeds. Zij het met beperkte mogelijkheden zonder apps enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
GrowMyHair schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:10:
[...]

Deze: http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073
Ik ging niet voor custom, maar voor stock met root access.
(Met de nieuwe flash doet ie het trouwens nog steeds. Zij het met beperkte mogelijkheden zonder apps enzo.)
Wat bedoel je met 'zonder apps'? Appjes installeren kan toch gewoon? Daar heb je geen root voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26
Gisteren eerst bumped twrp recovery geflashed, een backup gemaakt en vervolgens de aangepaste bumped Stockholm geflashed. Om toch root toegang te hebben met Android 5.
Had een zogeheten dirty flash gedaan (zonder wipe). Alles werkte prima op de instelling van de touchtoetsen toetscombinatie.
Ik had namelijk de instellingen toets in gebruik in kitkat, deze toets in er niet meer in Android 5 (zit nu in long press recent apps) Hierdoor crashte het menu van instellingen als ik de toetsencombinatie wilde veranderen.

De gemaakte backup terug geflashed met twrp, na de reboot had ik het probleem dat het netwerk steeds wegviel. Dit kwam doordat de baseband ineens op onbekend stond. Telefoon gereboot zonder simkaart, vervolgens toetsencombinatie aangepast en de bumped rom wederom erop gezet, een wipe gedaan en superuser geflashed. Toen bleek dat 4G niet werkte, deze stond ook niet in de instellingen. Met rootexplorer ben ik naar systeem/app/Lteconfigs gegaan en de apk file geïnstalleerd. daarna werkte 4G weer.

Vervolgens mijn aangemeld met mijn Gmail account en de apps opnieuw geïnstalleerd. Wat mij hierbij opviel was dat het een kleine 5 minuten duurde voordat de playstore mijn gekochte apps herkende.

Uiteindelijk is alles up and running.

Heb wel de instelling voor gast account op lockscreen uitgezet.
Tevens is de instelling voor het alarm onhandig zoals eerder gemeld.
Wat ik doe ik mijn netwerk verbinding uitzetten. Email en whatsappjes lees ik toch niet als ik slaap.

[ Voor 1% gewijzigd door Megapaul op 17-12-2014 09:28 . Reden: verbetering ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Megapaul schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:23:
De gemaakte backup terug geflashed met twrp, na de reboot had ik het probleem dat het netwerk steeds wegviel. Dit kwam doordat de baseband ineens op onbekend stond.
Als je van LP terug gaat naar KK moet je daarna weer een KK modem flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
@r!k schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:56:
[...]

Hier nog 1, ik werd wakker door de wekker van mijn vriendin, gelukkig ging die maar een kwartier later af maar toch. Toch zo'n feature die heel veel mensen gebruiken maar om de een of andere manier toch langs het testproces geglipt is. Maar eens kijken of ik ergens een bugreport bij lg kan aanmaken ofzo.
Even wat betreft die wekkers, dat is inderdaad een flaw van Lollipop. Dat betekent dat je moet kiezen of je geen wekker en helemaal geen meldingen wil of hem op trilstand moet zetten zodat de wekker wel afgaat. Erg irritant net als de heads up notifications.. Al met al, samen met mijn nieuwe battery stats nog helemaal niet zo tevreden over deze update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
LoermansA schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:20:
[...]

Wat bedoel je met 'zonder apps'? Appjes installeren kan toch gewoon? Daar heb je geen root voor nodig.
Klopt, appjes installeren kan prima. Ik heb het alleen nog niet gedaan. Wil ff afwachten of de telefoon het zo naar behoren blijft doen. Vanavond ga ik m dan weer volledig functioneel proberen te maken met apps en root, en dan hoop ik dat ie het dan beter doet dan gisteravond. Ik hou het wel een dag vol zonder apps. Maar als te telefoon elk kwartier vast loopt krijg ik verder niks gedaan op het werk. Bedankt iig voor de tips en meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
De officiele update ( V20e-EUR-XX ) naar 5.0 kwam hier vannacht binnen voor mijn LG3 en was 552.52MB groot.Bijna alles werkt normaal, alleen het gastaccount werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
joopata schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:10:
De officiele update ( V20e-EUR-XX ) naar 5.0 kwam hier vannacht binnen voor mijn LG3 en was 552.52MB groot.Bijna alles werkt normaal, alleen het gastaccount werkt niet meer.
Ik heb m ook, maar de messaging app crashde steeds, dus maar een hard reset gedaan en nu werkt het weer prima.

De UI is beduidend sneller geworden, alles voelt een stuk soepeler aan.
Nog maar even afwachten hoe het met de batterlife staat.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
@r!k schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:56:
[...]

Blijkbaar is dit dus een "feature" van Google welke in Lollipop door hen is geïmplementeerd. Weet niet wie geoppert heeft dat silent mode afschaffen een goed idee was maar die mag van mij zn ontslag aanbieden. Je telefoon als wekker gebruiken is zo gewoon onmogelijk onpraktisch geworden. Je zou er bijna een iPhone van kopen :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Davidshadow13 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:38:
[...]

Blijkbaar is dit dus een "feature" van Google welke in Lollipop door hen is geïmplementeerd. Weet niet wie geoppert heeft dat silent mode afschaffen een goed idee was maar die mag van mij zn ontslag aanbieden. Je telefoon als wekker gebruiken is zo gewoon onmogelijk onpraktisch geworden. Je zou er bijna een iPhone van kopen :P
Ik lees het op meer plekken inderdaad, silent mode is dus in feite dood. Je kunt hem op alleen trillen zetten maar dat wil ik niet, ik wil hem stil met alleen mijn wekker die er doorheen komt. Echt serieus, welke dwaas heeft dit ooit goedgekeurd daar.

code.google.com staan al een aantal threads hierover, hoop toch echt dat ze heel snel sielnt mode weer toevoegen, die do not disturb hoeft wmb niet weg want dat kan zo zijn voordelen hebben maar silent mode verwijderen is gewoon plain stupid!

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Turismo schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:14:
[...]

Ik heb m ook, maar de messaging app crashde steeds, dus maar een hard reset gedaan en nu werkt het weer prima.

De UI is beduidend sneller geworden, alles voelt een stuk soepeler aan.
Nog maar even afwachten hoe het met de batterlife staat.
Battery life is prima, tenminste in mijn geval. Zit nu op 40%, 3 1/2 uur SoT en 52 1/2 uur op batterij.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:47

Rick-Jan

always connected

Wat ik heb gedaan, telefoon op trilstand zetten, en vervolgens in de instellingen de trilsterkte op minimaal(uit) gezet. Werkt prima tot nu toe. Verder is de G3 een stuk sneller geworden na de update, al met al tevreden!

Ook het irritante geluid door de 3.5mm aansluiting is weg :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rick-Jan op 17-12-2014 13:59 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:51
Rick-Jan schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:22:
Wat ik heb gedaan, telefoon op trilstand zetten, en vervolgens in de instellingen de trilsterkte op minimaal(uit) gezet. Werkt prima tot nu toe. Verder is de G3 een stuk sneller geworden na de update, al met al tevreden!
Ik durf de update nog niet aan omdat mijn Nexus 7(2013) toch enorm laggy aanvoelt nadat ik naar Lollipop ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Update ook geinstalleerd en mijn root rechten zijn helaas weg. Blijf dit topic volgen om te horen hoe ik mijn root rechten weer terug kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 19:02
rik11 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:55:
[...]

Ik durf de update nog niet aan omdat mijn Nexus 7(2013) toch enorm laggy aanvoelt nadat ik naar Lollipop ben gegaan.
Bij de G3 is het tegenovergestelde mijn G3 is nu rete snel helemaal geen last van framedrops of haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21
Gisteren ook de update gedaan. Ik heb dat draadloos oplaadpadje van LG. Wanneer hij nu 100 procent opgeladen is, gaat het scherm telkens om de 30 seconden even aan ( met de quickcircel case). Dus het klokje licht even op, zeer irritant! Nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 21:58
palthe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:43:
[...]

Battery life is prima, tenminste in mijn geval. Zit nu op 40%, 3 1/2 uur SoT en 52 1/2 uur op batterij.
Gaat goed zover, zit op 74% sinds vanochtend half 9 in gebruik, dus dat lijkt hetzelfde gebleven als voorheen was.

(En ik doe iets intensiever kwa gebruik, zijn wat apps die opnieuw geinstalleerd moeten worden die niet goed zijn teruggezet vanuit de backup)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
palthe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:43:
[...]

52 uur op de accu met 3 uur screen on? Hoe doe je dat joh? Mij valt het nu ook wel mee, zit op 20% na 14:30 in gebruik met 4:30 sot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ave80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
Sinds dat mijn G3 is over gegaan naar Lollypop heb ik twee problemen:
- aangekoppeld met usb aan de computer komt hij niet meer zichtbaar in Windows Verkenner
- ik kan nog maar voor één soort klok kiezen in de quick case.
Wie kan me helpen deze dingen op te lossen.

Ps. Ik hoor bij de groep die nog érg sceptisch is tov Android 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:38
Verona27 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:38:
[...]

Even wat betreft die wekkers, dat is inderdaad een flaw van Lollipop. Dat betekent dat je moet kiezen of je geen wekker en helemaal geen meldingen wil of hem op trilstand moet zetten zodat de wekker wel afgaat. Erg irritant net als de heads up notifications.. Al met al, samen met mijn nieuwe battery stats nog helemaal niet zo tevreden over deze update..
Ik ben ontevreden na de update naar Lollipop: Ik wil wel notificaties op het scherm maar geen geluid. Onder 'geluid' staat 'notificatie geluid'. Tot mijn ergernis kan ik meer dan 20 geluiden instellen, maar het daar niet uit zetten. Deze optie blijkt bovendien de instellingen in de apps zelf te overschrijven, want in whatsapp bijvoorbeeld staat het meldingsgeluid gewoon uit. Onder instellingen staat de optie 'berichten-applicatie'. Daar kan ik kiezen tussen berichten en hangouts (hoef ik niet), maar verder ook geen instellingen doen.

Andere ergernis: Het fraaie scherm dat onder kitkat een overzicht gaf van alle actieve applicaties is vervangen door een soort lelijke rolodex.

Performance en batterij is zoals het was, bovenstaande zaken voor mij alleen maar achteruitgang, ik zie geen vooruitgang, slecht werk Google....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Poecillia schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:30:
[...]
Andere ergernis: Het fraaie scherm dat onder kitkat een overzicht gaf van alle actieve applicaties is vervangen door een soort lelijke rolodex.
Dit, buiten het gemis van xposed, is ook mijn grootste reden niet LP te gaan draaien. Het is echt mega contraproductief. Ziet het er space uit? Jawel hoor. Werkt het beter dan wel sneller? Nope. Het enige dat er misschien voor te zeggen is is dat het een reboot overleeft. Erna zie je meteen weer je vorige geopende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Poecillia schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:30:
[...]

Haha, dat is de briljanste vergelijking tot nu toe. Ik vind de nieuwe multitask scherm (denk dat je het zo noemt) ook vrij irritant. Als het een paar applicatie's zijn gaat het nog wel, maar met idk 5+ is het gewoon kloten; je swiped snel een verkeerde app weg omdat sommige apps er voor hebben gekozen om de bovenste kleur (dat balkje) aan te passen dit is namelijk een nieuwe feature van Android 5.x maar zodoende swipe ik soms wel de verkeerde weg omdat ze in elkaar "blenden" en de animaties zijn veelste overdreven imo. Als je naar boven scrollt verwijnen de onderste paar apps en als er veel apps open staan kan je nog geen eens de aantallen meer goed zien omdat ze te fors worden gestacked (rolodex).

Ik denk dat dat en de Do Not Disturb wel 2 van de vervelendste aanpassingen zijn binnen Lollipop. Ben er inmiddels al wel gewend aan geraakt (1 week gebruik nu al ongeveer) maar het blijven irritante dingen.
Brad Pitt schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:36:
[...]

Dit, buiten het gemis van xposed, is ook mijn grootste reden niet LP te gaan draaien. Het is echt mega contraproductief. Ziet het er space uit? Jawel hoor. Werkt het beter dan wel sneller? Nope. Het enige dat er misschien voor te zeggen is is dat het een reboot overleeft. Erna zie je meteen weer je vorige geopende apps.
Is het multitask scherm dan gewoon statisch? Als in, hij laad gewoon de cached afbeelding zien en naam van de app. Of wordt de app helemaal niet uit de cache gehaald en raakt een reboot de hele app niet aan?
Want voor mij is een reboot af en toe prettig om zéker te weten dat al die tijdelijke dingen van boot (dus ook geopende apps) worden geleegd op hoe Android dat graag wilt.

[ Voor 25% gewijzigd door jimmy_dg op 17-12-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Net een halve seconde stilte opgenomen en dat als notificatie geluid ingesteld. Ongelooflijk dat het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Okay net lollipop erop gezet , en kom inderdaad al een paar irritante dingen tegen.....

Do not disturb, degene die dat bedacht mag uit het ontwikkel team.

Multitask scherm...Letterlijk WAARDELOOS, hier valt niet mee te multitasken.....5 apps gaat nog wel, maar heb je er meer open hebt is het een ramp,.....waarom niet een optie erbij in voor het oude scherm ?

En dan nog een , weet niet of iemand die al gezien heeft....als je smart screen aanzet, werkt het goed...maar het kleine icoontje wat linksboven in de balk even snel tevoorschijn kwam is vervangen voor een melding die even 1 a 2 seconde in beeld komt op het lockscreen...constant iedere keer..aaaahhhh

Voor de rest is het allemaal net iets soepeler....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:42
Echt ik sta soms te kijken hoe mensen die 3 uur schermtijd hebben en 80 uur standby. Ik draai nu de androidnow HD 7.2. Ik doe nu gemiddeld een 3 uur SOT (tot 20%) en 23 uur standby. Greenify alles . 3 email accounts op 1 uur refresh. Bluetooth altijd aan en google now ivm lg g watch r. Scherm staat op 13% auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25
Draak1978 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:04:
Echt ik sta soms te kijken hoe mensen die 3 uur schermtijd hebben en 80 uur standby. Ik draai nu de androidnow HD 7.2. Ik doe nu gemiddeld een 3 uur SOT (tot 20%) en 23 uur standby. Greenify alles . 3 email accounts op 1 uur refresh. Bluetooth altijd aan en google now ivm lg g watch r. Scherm staat op 13% auto.
Google Now kost je minimaal uur extra schermtijd op 24 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
hopen dat deze info klopt én dat LG er niet te lang over gaat doen om te implementeren

http://www.androidpit.com/android-5-1-lollipop-update

ik vind 5.0 niet bepaald vloeiend, krijg ook ineens elke notificatie icoontje op m'n lockscreen, dus ook die van mijn smartwatch, beetje overbodig

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JarlSX schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:12:
hopen dat deze info klopt én dat LG er niet te lang over gaat doen om te implementeren
Eind februari is nog een laaannge tijd weg! Had verwacht dat ze deze grievende errors eerder zouden fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
Google Now kost je minimaal uur extra schermtijd op 24 uur...
Ik haal nu precies hetzelfde als op 10l zonder google now..

En ook getest zonder natuurlijk. Had ik 30 min meer. Het is nog steeds geen 4 uur tot 5 uur of een hele lange standby tijd. Ik doe ergens wat fout denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Draak1978 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:19:
[...]
En ook getest zonder natuurlijk. Had ik 30 min meer. Het is nog steeds geen 4 uur tot 5 uur of een hele lange standby tijd. Ik doe ergens wat fout denk ik.
Google Now kost je ook immens veel idle tijd hè... Is een van dé accukillers op Android. SoT doet het weinig mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 17-12-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
Brad Pitt schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:20:
[...]

Google Now kost je ook immens veel idle tijd hè... Is een van dé accukillers op Android. SoT doet het weinig mee.
Standby is perfect hoor. Verbruik van 2% op 7 uur in de nacht. Dus dat is ook minder geworden. Maar vraag me dan ook af wat er allemaal stil is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Draak1978 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:54:
Standby is perfect hoor. Verbruik van 2% op 7 uur in de nacht.
Als je op dat moment ook data en syncs en Now en alles aan hebt staan is dat een geweldig resultaat toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
Brad Pitt schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:58:
[...]

Als je op dat moment ook data en syncs en Now en alles aan hebt staan is dat een geweldig resultaat toch.
Ik weet, ben een zware gebruiker qua data syncen en sot tijd. Maar sta er altijd verbaasd van als men die sot tijden behaalt. Nexus 4 haalde het net van 7 tot 14.00 met 2 uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Draak1978 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:01:
[...]

Ik weet, ben een zware gebruiker qua data syncen en sot tijd. Maar sta er altijd verbaasd van als men die sot tijden behaalt. Nexus 4 haalde het net van 7 tot 14.00 met 2 uur SOT.
Ja ik kom ook van een Nexus 4, en als je een goede (minimale) ROM had, beetje goede kernel dan hield ik het nog wel "makkelijk" een dag uit. Met de G3 haal ik het makkelijk een dag uit en ik laad meestal om de 2 dagen op. "zelfs" op lollipop gaat dan goed :)

• GrowMyHair
  • Niet online
GrowMyHair schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:04:

Gisteren met succes opnieuw alles geinstalleerd en geroot nu draait Lollypop soepel en stabiel. Mis eigenlijk alleen nog de sharpening fix die met het flashen van lollypop verdwenen is. Maar daar zou ook voor lollypop een goed werkende oplossing voor zijn.

• Brad Pitt
GrowMyHair schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:01:
Mis eigenlijk alleen nog de sharpening fix die met het flashen van lollypop verdwenen is. Maar daar zou ook voor lollypop een goed werkende oplossing voor zijn.
Sharpening mod werkt ook op Lollipop.

• jimmy_dg
Zmokkie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:33:
Update ook geinstalleerd en mijn root rechten zijn helaas weg. Blijf dit topic volgen om te horen hoe ik mijn root rechten weer terug kan krijgen...
http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073

Dan moet je natuurlijk wel dat hele Bump/Custom recovery verhaal volgen, maar dan heb je wel root + de laatste update (oftewel, meer vrijheid). Je vindt trouwens sowieso eerder de LG updates op XDA (met root en gebump'd enzo) dan als je op de OTA gaat wachten.

• GrowMyHair
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:27:
[...]

Sharpening mod werkt ondertussen ook op mijn G3 met Lollipop. De installatie ging soepel en nog geen problemen tegen gekomen. (Wel grappig ook dat je de eerste keer na opstarten nog even de originele gesharpende versie ziet, zodat je er steeds aan herinnerd wordt hoeveel beter het met de fix is.)

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

In navolging op vorig 'avontuur'..
Het heeft de rest van de avond, nacht, ochtend, middag gewerkt, tot op gegeven moment de accu leeg was (blijkbaar doet de boingo app veel accu verbruiken op lollipop)

Na weer wat laden het toestel aangezet bij zo'n 15%, deed de wifi en gps het weer niet.
Boingo er maar afgegooid voor nu want die vrat echt te veel accu, over een poosje maar weer eens een keer erop zetten en kijken of het verbeterd is.
Maargoed, vanalles geprobeerd incl warm reboot, cold reboot, accu eruit trekken terwijl het toestel aanstaat, al deze handelingen met en zonder de lader aangesloten, hielp allemaal niets...
Bij ruim 30% lading nog niks.
Een paar uur later terwijl het toestel standby had gelegen op te laden met het scherm uit, inmiddels rond de 60% lading, nog eens gecheckt en was het spontaan weer gaan werken.

Voorlopig dus de uitdaging het toestel niet uit te laten gaan; hopende dat deze bug snel gefixt gaat worden met een update..

NB Nu zonder boingo app erop is de accuduur weer als vanouds, met weinig SOT maar een of twee procent per uur. Voor de upgrade naar lolllipop en met de boingo app lag dat rond de 3% per uur maar dat was wel te overzien.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:26
Al vanaf begin juli ben ik een zeer tevreden gebruiker en heb nergens problemen mee of gehad. Echter sinds lollipop werkt mijn bluetooth streaming naar mijn autoradio niet meer naar behoren. Ik luister heel veel Spotify en nu hikt het geluid zo ongeveer elke minuut (geen patroon). Zeer irritant, heeft iemand anders ook deze problemen?

Verder komt nu wel de titel en de groep op mijn scherm, dat was eerst niet, dus daar ben ik dan
weer wel blij om :)

• Ennetje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 12:00
Yargo schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:38:
Gisteren ook de update gedaan. Ik heb dat draadloos oplaadpadje van LG. Wanneer hij nu 100 procent opgeladen is, gaat het scherm telkens om de 30 seconden even aan ( met de quickcircel case). Dus het klokje licht even op, zeer irritant! Nog mensen met dit probleem?
Bij mij ook :( Ik heb nog geen oplossing gevonden. Zwaar irritant.

• dreamtheater42
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 17:42
Ik had dit probleem ook in KitKat als je in plaats van Dalvik ART gebruikt als application runtime environment. Ik gebruik ook Spotify en stream veel via Bluetooth (Auto/Zeppelin) en bij ART ging de audio ook stotteren.

Het probleem is dat Lollipop alleen nog ART ondersteund en Dalvik is geen optie meer.
Dit is blijkbaar nog een bug in Android (of in de LG variant), dus ik hoop dat dit snel gefixed wordt - erg irritant!
mytheory schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:54:
Al vanaf begin juli ben ik een zeer tevreden gebruiker en heb nergens problemen mee of gehad. Echter sinds lollipop werkt mijn bluetooth streaming naar mijn autoradio niet meer naar behoren. Ik luister heel veel Spotify en nu hikt het geluid zo ongeveer elke minuut (geen patroon). Zeer irritant, heeft iemand anders ook deze problemen?

Verder komt nu wel de titel en de groep op mijn scherm, dat was eerst niet, dus daar ben ik dan

[ Voor 29% gewijzigd door dreamtheater42 op 18-12-2014 15:57 ]

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ennetje schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:11:
[...]

Bij mij ook :( Ik heb nog geen oplossing gevonden. Zwaar irritant.
Hier ook ........... was van tevoren niet.

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 13:22
carnager schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:08:
In navolging op vorig 'avontuur'..
Het heeft de rest van de avond, nacht, ochtend, middag gewerkt, tot op gegeven moment de accu leeg was (blijkbaar doet de boingo app veel accu verbruiken op lollipop)

Na weer wat laden het toestel aangezet bij zo'n 15%, deed de wifi en gps het weer niet.
Boingo er maar afgegooid voor nu want die vrat echt te veel accu, over een poosje maar weer eens een keer erop zetten en kijken of het verbeterd is.
Toen ik het verhaal zo las dacht ik 15% dat is de batterysaver die je GPS en Wifi disabled maar dat die bij 30% nog niet deed... 8)7

Draai overigens nu CloudG3 2.0 van Cloudyfa. Had op de G2 ook al zijn Roms was er altijd tevreden over

[ Voor 7% gewijzigd door hopiconjo op 18-12-2014 16:50 ]

• jeffrhap
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-07 12:55
mytheory schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:54:

Ik was al bang dat het aan mijn autoradio ligt, maar nu ik dit bericht lees, het is inderdaad begonnen na de update naar lollipop.

Hopen dat hier snel een fix voor is.

[ Voor 23% gewijzigd door jeffrhap op 18-12-2014 16:55 ]

i5 2500K @4.5Ghz + EKWB Custom Liquid Cooling + MSI GTX970 + MSI P67GD65-A + 16GB DDR3-1600 + 512GB SSD + 256GB SSD + Corsair Graphite 600T Modded | i5 4440 + ASRock B85M-ITX + 16GB DDR3-1600 | Gigabyte Brix i3 3227U + 8GB DDR3 + 128GB SSD

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

hopiconjo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:48:
[...]

Toen ik het verhaal zo las dacht ik 15% dat is de batterysaver die je GPS en Wifi disabled maar dat die bij 30% nog niet deed... 8)7

Draai overigens nu CloudG3 2.0 van Cloudyfa. Had op de G2 ook al zijn Roms was er altijd tevreden over
Daar zit ik dus ook steeds meer aan te denken, dat het met battery saver te maken heeft, een bug dan welteverstaan want ik heb die 'feature' uitgezet. Het lijkt erop dat hij bij lage accustanden desondanks toch op de achtergrond aanspringt en hem eerst een flink eind laat laden voordat hij de gps en wifi weer enabled, ongeacht handmatig heractiveren/herdeactiveren van de functie of van wifi/gps...

Vandaag geen last meer gehad maar dat is meer doordat ik met nog 80% resterend in de accu thuiskwam, dat is een prestatie opzich waar ik dan wel weer blij van word maar desondanks, ik hoop dat deze bug echt snel geplet wordt want het is waardeloos als er een dag met heavy usage is en je komt net op tijd aan de lading om vervolgens urenlang geen wifi / gps te kunnen gebruiken.

Hoe bevalt dat CloudG3? Ik ben altijd een beetje huiverig voor custom roms (gegrond of ongegrond, dat even terzijde) Zijn er nog noemenswaardige voordelen? Moet je je telefoon helemaal opnieuw inrichten als je de custom rom flasht? Is de custom rom untethered?

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 18:45
Na de update werkt mijn SD niet meer.. Mijn pc herkent de SD nog wel, dus hij is niet defect. Kan het ook niet 1/2/3 in de instellingen vinden.. Iemand een idee?

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26
Brad Pitt schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:27:
[...]

Welke moet ik hiervoor hebben? Ik zie op xda een link naar een kernel en een script.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Brad Pitt
Megapaul schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:02:
Welke moet ik hiervoor hebben? Ik zie op xda een link naar een kernel en een script.
Script :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
jodel99999 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:43:
[...]

Hier ook ........... was van tevoren niet.
Zou een reset naar fabrieksinstellingen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ennetje
Yargo schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 01:21:
[...]

Zou een reset naar fabrieksinstellingen helpen?
Nee, dat helpt niet. Ik heb nu nightclock geïnstalleerd en het scherm licht niet meer op bij 100% opgeladen.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Is er een manier om automatisch albumhoezen te zoeken in de muziek app van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
vdvaxel schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:09:
Is er een manier om automatisch albumhoezen te zoeken in de muziek app van LG?
Geen idee, ik weet wel dat iig Google Play Music het doet. Eigenlijk doet elke fatsoenlijke MP3 speler het automatisch. Heb je al Instellingen van die app ondersteboven gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
jimmy_dg schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:51:
[...]

Geen idee, ik weet wel dat iig Google Play Music het doet. Eigenlijk doet elke fatsoenlijke MP3 speler het automatisch. Heb je al Instellingen van die app ondersteboven gezocht?
Ja, maar spijtig genoeg niets gevonden... Ik zou het liefst deze app willen gebruiken aangezien ik de quickcircle case heb en je daarin enkel deze muziek app kan gebruiken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Ennetje schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:15:
[...]

Nee, dat helpt niet. Ik heb nu nightclock geïnstalleerd en het scherm licht niet meer op bij 100% opgeladen.👍
Moet je die night clock altijd openen voordat je hem begint op te laden dan? Heb je ook ezn quickcircle case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ennetje
Yargo schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:01:
[...]

Moet je die night clock altijd openen voordat je hem begint op te laden dan? Heb je ook ezn quickcircle case?
Ik heb geen case en die app moet je inderdaad openen. Dan heb je gewoon een nachtklokje die je ook als wekker kunt gebruiken.Het geeft weinig licht. Wel "dagdromen"uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
vdvaxel schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:55:
[...]

Ja, maar spijtig genoeg niets gevonden... Ik zou het liefst deze app willen gebruiken aangezien ik de quickcircle case heb en je daarin enkel deze muziek app kan gebruiken. :/
Ja precies. Oh wat dom man, dat je geen andere music app kunt gebruiken..
Even vet simpel gegoogled en ik kwam deze app tegen:
https://play.google.com/s...om.yoavst.quickapps&hl=en
* Quick Music - music application for Quick Circle that enables you to use any music player (unlike LG's one)
Is dat niet een handige oplossing? Ik weet alleen niet of het er dan even mooi uit ziet, maar het is het proberen waard denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
jimmy_dg schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:01:
[...]

Ja precies. Oh wat dom man, dat je geen andere music app kunt gebruiken..
Even vet simpel gegoogled en ik kwam deze app tegen:
https://play.google.com/s...om.yoavst.quickapps&hl=en

[...]

Is dat niet een handige oplossing? Ik weet alleen niet of het er dan even mooi uit ziet, maar het is het proberen waard denk ik :)
Ja dat ben ik inderdaad ook al tegen gekomen, maar het enige probleem is dat dat niet werkt als de speler nog niet aan staat. Dus je kan niet beginnen met muziek spelen vanuit het venstertje maar moet eerst de speler aanzetten en vanaf dan kan je het bedienen vanuit het venstertje. Vind ik nogal dom... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
vdvaxel schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:57:
[...]

Ja dat ben ik inderdaad ook al tegen gekomen, maar het enige probleem is dat dat niet werkt als de speler nog niet aan staat. Dus je kan niet beginnen met muziek spelen vanuit het venstertje maar moet eerst de speler aanzetten en vanaf dan kan je het bedienen vanuit het venstertje. Vind ik nogal dom... :/
Ja, dat is niet echt handig gemaakt. Ik weet niet helemaal precies hoe dat quick circle werkt, maar je zou dneken als je die buttons in beeld hebt en op play drukt bijv. hij die app triggered en dan het laatste nummer hervat.

Anyway, ik heb hier gevonden dat Shuttle+ een "control" heeft voor Quick circle.
Hier de gratis en betaalde variant.

Ik weet niet of het :uberhaupt werkt hoor. Is dat misschien wat? Tijd geleden ook Shuttle+ gebruikt, en werkt lekker. Geen bullshit en niet te uitgebreid (heeft overigens wel genoeg instellingen vind ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
jimmy_dg schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:14:
[...]

Ja, dat is niet echt handig gemaakt. Ik weet niet helemaal precies hoe dat quick circle werkt, maar je zou dneken als je die buttons in beeld hebt en op play drukt bijv. hij die app triggered en dan het laatste nummer hervat.

Anyway, ik heb hier gevonden dat Shuttle+ een "control" heeft voor Quick circle.
Hier de gratis en betaalde variant.

Ik weet niet of het :uberhaupt werkt hoor. Is dat misschien wat? Tijd geleden ook Shuttle+ gebruikt, en werkt lekker. Geen bullshit en niet te uitgebreid (heeft overigens wel genoeg instellingen vind ik :P)
Ik gebruik nu Poweramp, volgens mij ligt het niet zozeer aan de muziek app maar aan de quick circle zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Is er een manier om de apps in de quick circle van plaats te verwisselen? Er staan er momenteel 2 naast elkaar met dezelfde kleur en dat irriteert mij :') #OCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
vdvaxel schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 01:28:
Is er een manier om de apps in de quick circle van plaats te verwisselen? Er staan er momenteel 2 naast elkaar met dezelfde kleur en dat irriteert mij :') #OCD
https://play.google.com/s...s?id=com.yoavst.quickapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Daarmee kan je toch niet de volgorde veranderen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brad Pitt op 20-12-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Ik had gehoopt dat het met Android 5.0 minder zou zijn, maar helaas, nog steeds lag. Eigenlijk vanaf het moment dat ik de telefoon heb, ben ik al niet helemaal tevreden. Mijn S3 met Cyanogen was toch een stuk smoother, dus ik ga het maar op Custom Rom's gooien. Normaliter is er altijd een draadje naast dit topic om Custom Rom's te bespreken, maar deze is er niet? Dus vandaar mijn vraag hier.

Wie hebben er allemaal een G3 met een Custom Rom en kan iemand mij er een aanraden? Zelf denk ik aan AndroidNow HD(Bugfree ipv AOSP-based ROM van wat ik her en der lees), want meest populair op XDA, maar dat zegt niet altijd weet ik uit ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Voorheen heb ik ontzettend veel custom roms gebruikt, omdat ik nooit tevreden was. Echter ben ik helemaal blij met de stock Lollipop rom (V20e). Heerlijk snel, lagfree en goede batterij. Snap echt niet waar al dat gemierenneuk vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Binscow schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:03:
Snap echt niet waar al dat gemierenneuk vandaan komt.
Met 4x 2.5GHz en 3GB Ram en een Adreno 330 mag je ook best topprestaties verwachten. Dat een M8 dan bijv. alsnog sneller en soepeler is betekent gewoon dat de LG-schil (te) veel performance snoept. Mag je best iriitant vinden toch :) M'n Nexus 7 is ook sneller en soepeler in het gebruik, ondanks beperktere hardware.
En nee, dat komt niet door die paar pixeltjes die moeten worden aangestuurd want een 330 lacht daar om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Sheva schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:43:
Ik had gehoopt dat het met Android 5.0 minder zou zijn, maar helaas, nog steeds lag. Eigenlijk vanaf het moment dat ik de telefoon heb, ben ik al niet helemaal tevreden. Mijn S3 met Cyanogen was toch een stuk smoother, dus ik ga het maar op Custom Rom's gooien. Normaliter is er altijd een draadje naast dit topic om Custom Rom's te bespreken, maar deze is er niet? Dus vandaar mijn vraag hier.

Wie hebben er allemaal een G3 met een Custom Rom en kan iemand mij er een aanraden? Zelf denk ik aan AndroidNow HD(Bugfree ipv AOSP-based ROM van wat ik her en der lees), want meest populair op XDA, maar dat zegt niet altijd weet ik uit ervaring..
Alle AOSP achtige ROMs zoals CM of ook Candy5 hebben allemaal dezelfde problemen. Voor hoe het er nu voor staat is er nog geen goede "echte" custom ROM (er is überhaupt nog niks gepost in Original Developer op XDA..). Ikzelf gebruik, na velen malen allerlij ROMs te hebben geprobeerd, de laatste stock rom met root (v20e). Eventjes met Titanium Backup alle bloat eraf gegooid en nu loopt hij gewoon prima. Stock ROM is niet heel afschuwelijk vind ik, het kan er echt wel mee door. DPI vind ik ook prima.
Misschien heb je er wat aan :P

Developers als SEVEn die AndroidNowHD heeft gebouwd voegt sinds een paar updates juist meer bloat toe..

Ik gebruik deze dus: http://forum.xda-develope...evelopment/stock-t2961073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Brad Pitt schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:23:
[...]

Met 4x 2.5GHz en 3GB Ram en een Adreno 330 mag je ook best topprestaties verwachten. Dat een M8 dan bijv. alsnog sneller en soepeler is betekent gewoon dat de LG-schil (te) veel performance snoept. Mag je best iriitant vinden toch :) M'n Nexus 7 is ook sneller en soepeler in het gebruik, ondanks beperktere hardware.
En nee, dat komt niet door die paar pixeltjes die moeten worden aangestuurd want een 330 lacht daar om :P
Ik heb de versie met 2gb ram en ondervind geen irritaties. Het zal er waarschijnlijk ook aan liggen hoe iemand met z'n telefoon omgaat. Persoonlijk houd ik het allemaal schoon en geordend, zonder overbodige applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Binscow schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:39:
Ik heb de versie met 2gb ram en ondervind geen irritaties.
Dat is mooi en zo zullen meer/de meeste mensen wel denken. Helemáál smooth en zonder haperingen af en toe wordt het nooit, wát je ook tweakt. Ook op Lollipop met Art/Butter/weet ik het zijn sommige apps werkelijk erbarmelijk slecht qua scrollen. Op dat soort momenten denk ik vaak wtf doe eens normaal en scroll gewoon smooth. Een app als de Play Store is met Art wel significant smoother dan op Dalvik (die ik zelf draai vanwege xposed, de standaard LG UI is werkelijk om te janken met bijv. die cyaan quicktoggles) maar nog steeds niet helemaal. Ik vind dat onbegrijpelijk voor een app ván Google op hún OS in de laatste versie met déze hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Dat is toch helemaal niet om de apps van volgorde te verplaatsen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
vdvaxel schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:03:
Dat is toch helemaal niet om de apps van volgorde te verplaatsen? :')
Quick launcher / volgorde.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 20-12-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Dat is niet om de volgorde te veranderen van de 6 apps die je gebruikt in de quick circle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
vdvaxel schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:54:
Dat is niet om de volgorde te veranderen van de 6 apps die je gebruikt in de quick circle.
Oh wacht, da's voor als je op dat blauwe Launcher icoon klikt ja. Heb geen QuickCircle cover meer want vond het een vreselijk ding dus kan het ook allemaal niet zelf meer testen :P Ja, met een magneetje, maar geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de lg g3 gekregen. Mooi dingetje, maar wat me wel opvalt.
Als ik een koptelefoon aansluit, dan ruist en hist hij wel heel erg. Als ik film kijk of muziek afspeel dan lijkt dit weg te zijn. Beetje irritant, omdat ik hem ook als mp3speler wil gebruiken

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja zat mensen hebben geluidsissues.

http://forum.xda-develope...ch.php?searchid=328623837

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus, en daar hoor je niemand over in een review?

Dan is zo'n site als gsmarena.com een aanfluiting

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 13:22
Hier wordt ik weer wat vrolijker van:

am I seeing right is the LG 855 becoming official device ?? is the code merged into the CM12 code ??

Official status coming up boys !!

http://review.cyanogenmod.org/#/c/82662/

Angelo S Dec 22 5:57 AM
Uploaded patch set 1.
ray mon Dec 22 8:19 PM
Patch Set 1:
This means cm for the lg d855 wil go online (offical)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
hopiconjo schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:25:
Hier wordt ik weer wat vrolijker van:

am I seeing right is the LG 855 becoming official device ?? is the code merged into the CM12 code ??

Official status coming up boys !!

http://review.cyanogenmod.org/#/c/82662/

Angelo S Dec 22 5:57 AM
Uploaded patch set 1.
ray mon Dec 22 8:19 PM
Patch Set 1:
This means cm for the lg d855 wil go online (offical)
We hebben al een tijdje commits voor ons apparaat; AndroidUser00110001 is een van de weldoeners. Wordt vanzelf een keer officieel.

Afgelopen weekend overigens mijn eerste echte schrikmoment gehad; het begon toen ik niets meer kon downloaden nadat AndroidNow HD 7.2 had geinstalleerd, ik kreeg een download failed in elke app en browser. Weet niet eens meer exact wat er daarna gebeurde, maar de termen 'Fix permission' in TWRP, bootloop, wipe data/caches komen er in voor. Uiteindelijk kon ik alleen nog in TWRP en omdat ik CyanogenMod toch een keer wilde proberen, de telefoon aan de PC gehangen, de zip gecopieerd en in TWRP CM geinstalleerd. Toen startte de telefoon weer, maar vroeg hij niet om mijn sim pin... Ai..

Gelukkig had ik een efs backup gemaakt. Die terug gezet en alles deed het weer...

Moraal van dit verhaal; Blijf af van Fix permissions in TWRP en maak een efs backup!

Fijne dagen :)

[ Voor 32% gewijzigd door LoermansA op 23-12-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:33:
Gebruikt er toevallig iemand SkyMaps op zijn LG 3? en werkt het? Krijg het maar niet aan de praat (lijkt alsof er iets mis is met het kompas (gyroscoop) van mijn telefoon.
Ok ben er redelijk achter dat het kompas in de LG G3 is de meeste? gevallen niet (goed) werkt. Helaas een behoorlijke dealbreaker voor mij dus toch maar eens kijken of ik hem terug kan sturen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Na een ietwat problematische installatie van lollipop 20e op mn 16GB G3 eigenlijk best wel tevreden. De snelheid is dik in orde, denk iets sneller dan op KK. Stabiliteit is ook helemaal goed. Jammer dat het material design niet helemaal doorgevoerd is, maar ik vind het zelf ook niet dramatisch slechter dan de KK skin.
De accuduur lijkt bij mij wel een stuk verbeterd. Ondertussen doe ik al 74 uur met mn batterij met 2:20 uur SoT en heb nog 28% over. Dit, ondanks dat er apps geupdated zijn en veel data binnengehaald enzo. Volta brengt misschien toch wel wat verbeteringen dus.
Een probleempje wat ik wel nog heb is dat mn roaming toggle onder elixir widgets niet meer werkt. Ik kan nu dus niet meer makkelijk roaming aan en uit zetten. Voor mijn best vervelend, omdat ik een groot deel van mn tijd in het buitenland doorbreng en dan niet de hele tijd mn internet aan wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22-09 12:16
GrowMyHair schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:05:
Na een ietwat problematische installatie van lollipop 20e op mn 16GB G3 eigenlijk best wel tevreden. De snelheid is dik in orde, denk iets sneller dan op KK. Stabiliteit is ook helemaal goed. Jammer dat het material design niet helemaal doorgevoerd is, maar ik vind het zelf ook niet dramatisch slechter dan de KK skin.
De accuduur lijkt bij mij wel een stuk verbeterd. Ondertussen doe ik al 74 uur met mn batterij met 2:20 uur SoT en heb nog 28% over. Dit, ondanks dat er apps geupdated zijn en veel data binnengehaald enzo. Volta brengt misschien toch wel wat verbeteringen dus.
Een probleempje wat ik wel nog heb is dat mn roaming toggle onder elixir widgets niet meer werkt. Ik kan nu dus niet meer makkelijk roaming aan en uit zetten. Voor mijn best vervelend, omdat ik een groot deel van mn tijd in het buitenland doorbreng en dan niet de hele tijd mn internet aan wil hebben.
Als je die toggle gebruikt om in het buitenland roaming aan of uit te zetten, kan je toch ook gewoon roaming aan laten staan en mobiele data toggelen? die toggle zit er standaard in.
Ik zie de roaming keuze meer als een eenmalige, of je vervolgens daadwerkelijk data wilt gebruiken is een stap verder (en makkelijker beschikbaar)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 23-12-2014 13:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:10:
[...]

Als je die toggle gebruikt om in het buitenland roaming aan of uit te zetten, kan je toch ook gewoon roaming aan laten staan en mobiele data toggelen? die toggle zit er standaard in.
Ik zie de roaming keuze meer als een eenmalige, of je vervolgens daadwerkelijk data wilt gebruiken is een stap verder (en makkelijker beschikbaar)
Klopt, dat is mn huidige alternatief. Moet dan wel opletten dat ik bij de grens data uitzet. Anders ben ik meteen 30 MB ofzo aan internatiaal tarief kwijt ivm navigatie die aan staat.
Voorheen had ik data altijd aan staan en zette in het buitenland af en toe roaming aan als ik mn mail of whatsapp ofzo wilde syncen.
Ik geef toe, het is een minor issue dat voor de meeste mensen niet eens bestaat. Het stoort vooral omdat het gewoon zou moeten werken maar niet werkt. De toggle in kwestie verandert bij mij wel van kleur als ik in de instellingen mn roaming setting verander. Mn roaming setting past zich echter niet aan als ik op de toggle klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij zijn er onder lollipop wat zaken aangepast waardoor third party apps dit niet meer mogen... dus een oplossing komt er mogelijk niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:09:
volgens mij zijn er onder lollipop wat zaken aangepast waardoor third party apps dit niet meer mogen... dus een oplossing komt er mogelijk niet.
Ik heb de dev van de app ook op de hoogte gesteld, en hij zei dat het bij hem onder lollipop wel werkte. (Je hebt wel root access nodig, maar dat was volgens mij onder KK ook al zo.) Waarom het bij mij niet werkt is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ah ok, dat wist ik niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Ik loop tegen een lastig probleem aan: ik gebruik mijn G3 om in mijn auto via bluetooth Spotify te streamen. Maar als de bluetooth connectie gemaakt is start de telefoon automatisch de audioplayer van LG op en speelt het Life's good theme af. Ik zie geen instellingen in de audioplayer dat hij dit moet doen, hoe kan ik dit onderdrukken?
Pagina: 1 ... 26 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.