Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 15:56
jimmy_dg schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:35:
Ik raad het niet aan. Tenzij je voor elk probleempje die je niet kan oplossen, omdat je simpelweg niet met adb/fastboot commando's kan werken, wilt uitwijken naar XDA/T.net. Dan is dat namelijk dé uitkomst :)
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, maar ik denk dat de meeste mensen ook de adb commando's blind overtiepen zonder te weten wat ze doen...

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Brad Pitt schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:05:
[...]

Da's ook gelukkig weg bij de andere Roms hè :P

Knock on werkt toch wel gewoon of ook niet? Uit kan met dubbel tikken op elke Rom wel, met bijv. Nova Prime + Screen Off app.
Ik geloof dat hij echt de knock code bedoelt. Dat je op verschillende plekken moet tikken om het scherm te vergrendelen.
LoermansA schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:26:
[...]

Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, maar ik denk dat de meeste mensen ook de adb commando's blind overtiepen zonder te weten wat ze doen...
Ookal typen ze de commando's blind over, wat is het verschil dan tussen commando's over kwakken en Flashify gebruiken die hetzelfde doet?

Imo gaat het niet om commando's over typen want dat is inderdaad net zo verkeerd. Je moet gewoon begrijpen wat de commando's doen en dat kan al met 1 Google search. Met Bump! werd ik geconfronteerd met 'dd' commando. Ik heb er wel eens over gehoord, maar nooit toegepast. Weet ook niet echt wanneer ik het zou toepassen, maar anyway, even Gegoogle'd wat het nu precies doet, wikipedia pagina doorgescand, commando weer doorgenomen en ik begreep wat het commando nou precies doet op mijn LG. Copy+pasten is sowieso al gevaarlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door jimmy_dg op 29-11-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
jimmy_dg schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:26:

Ookal typen ze de commando's blind over, wat is het verschil dan tussen commando's over kwakken en Flashify gebruiken die hetzelfde doet?
Dat is ook eigenlijk precies wat ik bedoel; je hebt gelijk als je zegt dat gebruikers moeten weten wat ze doen, zeker met een apparaat van honderden €'s. De mensen zoals jij en ik zoeken toch wel uit hoe het onder de motorkap werkt. Voor de rest maakt het niet zoveel uit; iets als flashify of commando's CTRL+C/CTRL+V -en. Meestal zijn ook eerst de cmd instructies beschikbaar, daarna pas de n00b tools...

Maar on-topic; heb nu Cloudy/10n draaien (wilde nog niet naar Lollipop). Bevalt best goed. Battery life lijkt oke en weinig aan te merken op soepelheid, helemaal met de Google launcher. Heb de dpi aangepast (560 geloof ik) en dat maakt hem net even prettiger. Enige nadeel is dat door de DPI aanpassing de quick circle dingen niet meer netjes binnen de uitsparing vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
LoermansA schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:35:
[...]
Enige nadeel is dat door de DPI aanpassing de quick circle dingen niet meer netjes binnen de uitsparing vallen...
SystemUI kan je weer op 640 zetten maar dan zit je wel weer met een onevenwichtig grote status bar :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Brad Pitt schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:37:
[...]

SystemUI kan je weer op 640 zetten maar dan zit je wel weer met een onevenwichtig grote status bar :)
Heb de quickcircle case er eerst maar van af gehaald :) Vind de ui op 560 een stuk mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LoermansA schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:52:
Heb de quickcircle case er eerst maar van af gehaald :) Vind de ui op 560 een stuk mooier...
Voornamelijk om die reden de case ook verkocht ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Brad Pitt schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:57:
[...]

Voornamelijk om die reden de case ook verkocht ja :P
welke kernel gebruik je als jij 86 uur on battery haalt?

sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
suljo schreef op maandag 01 december 2014 @ 00:30:
[...]
welke kernel gebruik je als jij 86 uur screen on time haalt?
Geen idee waar jij het over hebt (was 3 uur SoT in 86 uur) maar In ieder geval niet die van Tectas :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
Brad Pitt schreef op maandag 01 december 2014 @ 00:32:
[...]

Geen idee waar jij het over hebt (was 3 uur SoT in >80 uur) maar In ieder geval niet die van Tectas :z
ja ik zeg dat hij een beetje zonder reden op jouw inhakte, ow ik zag nu pas dat je op kitkat bent (screen on was een typo):'( . ik mis de tijd dat ik ook zonder zorgen 80 on battery time kon krijgen, maar ja het testen van kernels en het helpen van debuggen is nu even prioriteit(met de hardnekkige bootloop)

sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
suljo schreef op maandag 01 december 2014 @ 00:36:
ja ik zeg dat hij een beetje zonder reden op jouw inhakte
Was zo onnodig. Zei niets over zijn kernel, alleen over de brakke sharpening. Welnu, snel klaar mee dan :)
ow ik zag nu pas dat je op kitkat bent
Ja zie geen enkele reden om naar Lollipop te gaan. Ziet er niet uit (imho) (op de Nexus7 wel), is niet smoother en sneller (wederom imho) en de accuduur is sowieso een stuk slechter. Geen xposed. Nou, Kitkat it is :P
maar ja het testen van kernels en het helpen van debuggen is nu even prioriteit(met de hardnekkige bootloop)
Ah ok nog issues ook, zo zie je maar. Volg die Lollipop topics maar een heel klein beetje, stap voorlopig toch nog niet over. CM is ook niet echt een daily driver vind ik. Voorlopig is een beetje getweakte KK Rom voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
Brad Pitt schreef op maandag 01 december 2014 @ 00:40:
[...]

Was zo onnodig. Zei niets over zijn kernel, alleen over de brakke sharpening. Welnu, snel klaar mee dan :)
kijk is in original android dev op xda, skin1980heeft een scriptje dat jouw misschien kan helpen met de oversharpening

Ja zie geen enkele reden om naar Lollipop te gaan. Ziet er niet uit (imho) (op de Nexus7 wel), is niet smoother en sneller (wederom imho) en de accuduur is sowieso een stuk slechter. Geen xposed. Nou, Kitkat it is :P
ik hoop dat lg snel begint met de bugfixes want hij is echt traag en battery onvriendelijk

Ah ok nog issues ook, zo zie je maar. Volg die Lollipop topics maar een heel klein beetje, stap voorlopig toch nog niet over. CM is ook niet echt een daily driver vind ik. Voorlopig is een beetje getweakte KK Rom voor mij prima.
cm12 is in principe niet echt buggy maar mist wel alle toeters en bellen, hoppelijk komen de toeters en bellen nu dat apktool lollipop compatible is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
suljo schreef op maandag 01 december 2014 @ 00:47:
kijk is in original android dev op xda, skin1980heeft een scriptje dat jouw misschien kan helpen met de oversharpening
Heb geen probleem met de oversharpening hoor, draai zijn kernel al lang :P Scriptje werkt hier niet trouwens (ook niet op een bumped kernel). Telefoon start niet meer op en moet na een battery-pull boot.img restoren.
cm12 is in principe niet echt buggy maar mist wel alle toeters en bellen, hoppelijk komen de toeters en bellen nu dat apktool lollipop compatible is
Je mist dan sowieso de stock camera, iets dat ik op de SGS4 ook waardeloos vond. Geen enkele aftermarket app kan de snelheid (en kwaliteit) meestal benaderen. Is toch een van dé redenen geweest die toestellen te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
Ik heb gisteren Lollipop geinstalleerd via deze link:
http://www.androidpit.com/lg-g3-android-update

Dit is de v19h versie. Is dit wel een goede versie?
Want ik lees dat er mensen zitten te wachten op de v20A versie.

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/n9lh91y9r/10841488_10204516886156210_2057604386_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
revengeyo schreef op maandag 01 december 2014 @ 08:19:Dit is de v19h versie. Is dit wel een goede versie?
Want ik lees dat er mensen zitten te wachten op de v20A versie.
V20a is al lang en breed uitgerold in sommige landen. De meeste custom roms zijn gebaseerd op V20a. Volgens mij heb jij een beta versie. De meesten hier wachten op een latere V20 omdat de gedachte is dat die beter werkt (lees: er beter uitziet) dan V20a. LG's skin op Lollipop is vooralsnog geen succes en battery life schijnt ook niet al te best te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
LoermansA schreef op maandag 01 december 2014 @ 08:44:
[...]

V20a is al lang en breed uitgerold in sommige landen. De meeste custom roms zijn gebaseerd op V20a. Volgens mij heb jij een beta versie. De meesten hier wachten op een latere V20 omdat de gedachte is dat die beter werkt (lees: er beter uitziet) dan V20a. LG's skin op Lollipop is vooralsnog geen succes en battery life schijnt ook niet al te best te zijn.
Bedankt voor je informatie.
Ik wist niet dat dit de beta versie betrof.
De batterij loopt wel sneller leeg volgens mij..
Ik vind het er verder wel stijlvol uitzien, maar ik heb niet z'on goede smaak hoor ik weleens.
Ik heb ook niet z'on mooie vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
revengeyo schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:27:Bedankt voor je informatie.
Ik wist niet dat dit de beta versie betrof.
De batterij loopt wel sneller leeg volgens mij..
Ik vind het er verder wel stijlvol uitzien, maar ik heb niet z'on goede smaak hoor ik weleens.
Het kan zijn dat V19 wel degelijk is uitgerold, maar de meeste landen krijgen V20a als eerste lollipop.
Ik heb ook niet z'on mooie vriendin.
Ik hoop maar dat ze geen T.net account heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LoermansA schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:48:
Ik hoop maar dat ze geen T.net account heeft ...
Maak je anders maar op voor revenge, yo! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Van de Android telefoons springt de LG G3 er wat mij betreft uit met goede specs en een acceptabele formfactor (nexus6 is net te groot). Maar ik twijfel over de kwaliteit. G3 doen of wachten op S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat duurt nog wel even hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Poecillia schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:38:
Van de Android telefoons springt de LG G3 er wat mij betreft uit met goede specs en een acceptabele formfactor (nexus6 is net te groot). Maar ik twijfel over de kwaliteit. G3 doen of wachten op S6?
Ik begrijp niet dat je deze vraag in een G3 topic plaatst, waar iedereen de G3 heeft gekocht voor één of andere superieure reden omdat ze deze telefoon facking geweldig vinden. Ik zie het zo nu en dan ook op XDA gebeuren en ik verbaas me er nog steeds over.

Wij kunnen het sowieso niet voor je beantwoorden, als ik jouw was zou ik wachten op de iPhone 8GS want die wordt echt super kei gaaf kikken geweldig.

/s

Neem de G3, geweldig dingetje, stock rom is prima (met oversharperning fix) dus gewoon halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Poecillia schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:38:
Ik twijfelde ook, behoorlijk lang zelfs, nu een week in gebruik en absoluut geen spijt van. Geweldig scherm (ik begrijp nu al niet meer hoe ik ooit met een iphone 5 heb kunnen werken qua formaat), snel, accu meer dan prima en met de 50 euro cashback ook nog goed te betalen (ca. 500 voor de 32 GB versie)

Ik vond IOS zelf iets prettiger werken, maar die overstap went ook wel. Ik draai overigens volledig stock. Gewoon aanschaffen dus. :)

ps. cognitieve resonantie deductie treed ook vanzelf in, dus zelfs als je niet de goede keuze maakt overtuig je jezelf toch wel dat het wel de juiste keuze was ;)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Iemand al de Android L v20c ontvangen of geprobeerd? De OTA zou al beschikbaar moeten zijn in België.
http://www.mylgphones.com...ersion-and-update-history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 22:12
GrowMyHair schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:35:
Iemand al de Android L v20c ontvangen of geprobeerd? De OTA zou al beschikbaar moeten zijn in België.
Yep gisteravond geflashed en geen problemen ondervonden.
Toestel draait nu v20c volledig stock en ik ben dik tevreden. Alles loopt soepel, batterij zit nu op 48% (sinds 7u vanmorgen van de lader en heel de dag op zak gehad, gekoppeld met mijn pebble, sot nu ruim 2 uur)

Ondanks dat ik al jaren een tweaker ben is dit het eerste toestel dat ik eigenlijk als stock het beste vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
GrowMyHair schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:35:
Zouden we deze versie ook in Nederland krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
jimmy_dg schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:24:
[...]

Ik begrijp niet dat je deze vraag in een G3 topic plaatst, waar iedereen de G3 heeft gekocht voor één of andere superieure reden omdat ze deze telefoon facking geweldig vinden. Ik zie het zo nu en dan ook op XDA gebeuren en ik verbaas me er nog steeds over.
/s
Vreemde reactie. Natuurlijk vraag je in een G3 topic wat er ervaringen zijn met de G3. Ik denk niet dat ik hier serieuze reacties krijg op de S5.

Natuurlijk vind ik de telefoon nu ook 'facking geweldig', maar ik ben benieuwd of er al gebruikers zijn met cognitieve dissonantie (geen ' cognitieve resonantie' :) ) waar TTHEEBO1 op wijst. http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Geldt die cashback nog steeds trouwens?

[ Voor 9% gewijzigd door Poecillia op 02-12-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Poecillia schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:43:
[...]

Vreemde reactie. Natuurlijk vraag je in een G3 topic wat er ervaringen zijn met de G3. Ik denk niet dat ik hier serieuze reacties krijg op de S5.

Natuurlijk vind ik de telefoon nu ook 'facking geweldig', maar ik ben benieuwd of er al gebruikers zijn met cognitieve dissonantie (geen ' cognitieve resonantie' :) ) waar TTHEEBO1 op wijst. http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Geldt die cashback nog steeds trouwens?
Heb je ook specifieke vragen? Zegmaar dingen die je niet in dit 93 pagina tellende topic, XDA of op Google kunt vinden?

"Geldt die cashback nog steeds trouwens?"

https://www.google.nl/search?q=LG+G3+cashback+nederland
http://www.lg.com/nl/g3-cashback
"Om in aanmerking te komen voor deze promotie dienen deelnemers aan de volgende voorwaarden te voldoen: a) koop het promotieproduct, tussen 1 oktober 2014 en 31 december 2014 bij een van de geautoriseerde verkooppunten (Media Markt Belgie en Vanden Borre zijn uitgesloten); en (b) Vul het online invulformulier in op http://www.lg.com/nl/g3-cashback. Upload een foto van de originele streepjescode van de doos en een kopie van de kassabon voor 18 januari 2015 op de actiewebsite. Klik hier voor de lijst met officiële dealers van LG.(c) enkel NL Suffix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
jimmy_dg schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:52:
[...]

Heb je ook specifieke vragen? Zegmaar dingen die je niet in dit 93 pagina tellende topic, XDA of op Google kunt vinden?
Ik heb inmiddels alles wel zo'n beetje gevonden wat ik zoek. Vooral de reviews op tweakers geven wel een goed beeld. Natuurlijk is het een hele goede telefoon met zijn merites. De perfecte telefoon is het natuurlijk niet. Voor mij is hij erg goedkoop, betaling uit bruto loon met daarover vergoeding werkgever en ook nog eens 50 euro cashback, netto ongeveer 140 euro. Daarom de knoop doorgehakt en hem zonet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Poecillia schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:44:
[...]

Ik heb inmiddels alles wel zo'n beetje gevonden wat ik zoek. Vooral de reviews op tweakers geven wel een goed beeld. Natuurlijk is het een hele goede telefoon met zijn merites. De perfecte telefoon is het natuurlijk niet. Voor mij is hij erg goedkoop, betaling uit bruto loon met daarover vergoeding werkgever en ook nog eens 50 euro cashback, netto ongeveer 140 euro. Daarom de knoop doorgehakt en hem zonet besteld.
*Knip. Flamen wordt niet op prijs gesteld

[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 03-12-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Voor de flashaholics onder ons (takes one to know one):

http://csmgdl.lgmobile.com/dn/downlo...D85520D_00.kdz

Nog niet kunnen ontdekken waar de verschillen met 20C in zitten en op XDA staat hier ook nog niets over.
Als ik wat ontdek laat ik het weten uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
palthe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:02:
Voor de flashaholics onder ons (takes one to know one):

http://csmgdl.lgmobile.com/dn/downlo...D85520D_00.kdz

Nog niet kunnen ontdekken waar de verschillen met 20C in zitten en op XDA staat hier ook nog niets over.
Als ik wat ontdek laat ik het weten uiteraard :).
Interessant. Is dat een OTA van jouw? (Van Nederland dus)

Bij mij werkt je link niet. Deze werkt wel:

http://csmgdl.lgmobile.co...I168CEBWMH/D85520D_00.kdz
Of: Klik

[ Voor 21% gewijzigd door jimmy_dg op 03-12-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

jimmy_dg schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:10:
[...]

Interessant. Is dat een OTA van jouw? (Van Nederland dus)

Bij mij werkt je link niet. Deze werkt wel:

http://csmgdl.lgmobile.co...I168CEBWMH/D85520D_00.kdz
Of: Klik
Nee hoor, is de V20d-EUR-XX versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
(geen ' cognitieve resonantie' :) )
Vraag me niet waarom, maar vannacht schrok ik wakker omdat ik dacht dat ik deze fout had gemaakt (en nu blijkt het echt zo te zijn). Deze psycholoog is duidelijk aan vakantie toe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

TTHEEBO1 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:52:
[...]

Vraag me niet waarom, maar vannacht schrok ik wakker omdat ik dacht dat ik deze fout had gemaakt (en nu blijkt het echt zo te zijn). Deze psycholoog is duidelijk aan vakantie toe :-)
Cognitieve resonantie = het ergens in je achterhoofd blijven natrillen van een verkeerde keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 15:18
Ik heb een probleempje met mn oortjes; als ik het snoertje bij de headphone jack een beetje beweeg, registreert de telefoon allemaal acties zoals Voice comments, nummer op pauze / volgend nummer etc. Ik heb het met meerdere oortjes geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem (zijn wel dezelfde merk oortjes).

Meer mensen hier last van? Is er misschien een instelling ergens om die commands uit te zetten?

Is namelijk flink irritant als je op de fiets zit, de muziek gaat de hele tijd op pauze of helemaal uit..

[ Voor 11% gewijzigd door giganielsie op 03-12-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:28
giganielsie schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:55:
Ik heb een probleempje met mn oortjes; als ik het snoertje bij de headphone jack een beetje beweeg, registreert de telefoon allemaal acties zoals Voice comments, nummer op pauze / volgend nummer etc. Ik heb het met meerdere oortjes geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem (zijn wel dezelfde merk oortjes).

Meer mensen hier last van? Is er misschien een instelling ergens om die commands uit te zetten?
Ja. Ik had 'm samen met de cracks in de casing teruggestuurd, dat laatste is wel gemaakt, dat eerste doet hij nog steeds. Ik heb wel gemerkt dat als ik oortjes (Sennheiser) er in een bepaalde manier indoe hij het registreert als een hoofdtelefoon zonder mic; zie de display. Als hij het ziet als microfoonloos gaat het niet mis. Mijn 'grootste' kans was als ik de druk ongeveer recht op de jack zette en het draadje omhoog liet wijzen (don't ask me why).

Een commando om het uit te zetten heb ik nooit gevonden, ik heb het uiteindelijk maar opgelost met een bluetooth hoofdtelefoon, geen zin om hem weer op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
He luitjes, sinds kort ook in het bezit van een G3, tot nu toe best wel tevreden behalve dat ik onlangs per ongeluk de download manager heb gedelete die nodig is voor het updaten en downloaden van apps in de playstore. Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Thanks, maar nee. Het zou gewoon een download manager van Android moeten zijn. Je kunt hem zien als je naar Algemeen, applicaties en dan alles gaat. Er zou dan een download manager bezig moeten zijn, maar die heb ik dus niet meer, maar die heb ik wel nodig.. Heb niet genoeg ervaring met het flashen van Roms, ben bang dat ik hem brick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verona27 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 01:31:
Thanks, maar nee. Het zou gewoon een download manager van Android moeten zijn. Je kunt hem zien als je naar Algemeen, applicaties en dan alles gaat. Er zou dan een download manager bezig moeten zijn, maar die heb ik dus niet meer, maar die heb ik wel nodig.. Heb niet genoeg ervaring met het flashen van Roms, ben bang dat ik hem brick.
Dat is deze. Dit is "Downloads" app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Brad Pitt schreef op donderdag 04 december 2014 @ 01:45:
[...]

Dat is deze. Dit is "Downloads" app.
Ja, maar toch niet de app die je nodig hebt voor het downloaden van apps uit de playstore? Tenminste, heb de app net geïnstalleerd en kon nog steeds niets downloaden.. Heb je er niet nog andere staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verona27 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 01:46:
Ja, maar toch niet de app die je nodig hebt voor het downloaden van apps uit de playstore? Tenminste, heb de app net geïnstalleerd en kon nog steeds niets downloaden.. Heb je er niet nog andere staan?
Moment, ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Thanks! Heb jij jouw toestel geroot, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verona27 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 01:48:
Thanks! Heb jij jouw toestel geroot, of niet?
Anders had ik dat bestand ook niet kunnen uppen hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Brad Pitt schreef op donderdag 04 december 2014 @ 01:48:
[...]

Anders had ik dat bestand ook niet kunnen uppen hè :P
Ze staan ook gewoon op the interwebz. Maar ik doel dus hierop; https://support.google.co.../4592924?hl=en#ts=4593674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hier geüpload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Awesome, je bent een held! Ik zal morgen even kijken of ie werkt, het is inmiddels al laat!
Edit: ik heb t aan de praat gekregen door een nog openstaande update uit te voeren via de pc. Root rechten wel kwijt maar kan weer apps downloaden. Mcafee etc staan er wel weer op, en towelroot werkt niet meer :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Verona27 op 04-12-2014 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
palthe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:01:
[...]

Cognitieve resonantie = het ergens in je achterhoofd blijven natrillen van een verkeerde keuze
Yes, een nieuwe term! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 13:22
Na vele omzwervingen van CM12 tot NowHD5.0 terug naar Cloudy 1.2 icm Rin kernel 1.85. Op dit moment werken al mijn applicaties goed en heb ik een super batterijduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Huub17 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:17:
[...]

Ja. Ik had 'm samen met de cracks in de casing teruggestuurd, dat laatste is wel gemaakt, dat eerste doet hij nog steeds. Ik heb wel gemerkt dat als ik oortjes (Sennheiser) er in een bepaalde manier indoe hij het registreert als een hoofdtelefoon zonder mic; zie de display. Als hij het ziet als microfoonloos gaat het niet mis. Mijn 'grootste' kans was als ik de druk ongeveer recht op de jack zette en het draadje omhoog liet wijzen (don't ask me why).

Een commando om het uit te zetten heb ik nooit gevonden, ik heb het uiteindelijk maar opgelost met een bluetooth hoofdtelefoon, geen zin om hem weer op te sturen.
Is wel echt bijzonder irritant. Zag dat er bij de G2 ook al problemen mee waren en er bij Jellybean ook een App voor was om de commands uit te zetten maar deze niet meer werkt vanaf ICS... Still searching for a fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopiconjo schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:13:
Na vele omzwervingen van CM12 tot NowHD5.0 terug naar Cloudy 1.2 icm Rin kernel 1.85. Op dit moment werken al mijn applicaties goed en heb ik een super batterijduur
hoeveel sot heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Ben bang dat het niet echt een hardware fout is maar meer een software fout.

Heb onderhand wel een App gevonden die het verhelpt : https://play.google.com/s...com.shengande.degausslabs

Niet ideaal maar het helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
giganielsie schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:20:
Ben bang dat het niet echt een hardware fout is maar meer een software fout.
Dan zou iedereen het moeten hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Brad Pitt schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:08:
[...]

Dan zou iedereen het moeten hebben toch?
Ik lees op internet dan ook wel heel wat berichten van mensen die het hebben, ook mensen die hun telefoon al voor reparatie op hadden gestuurd en nog steeds het probleem hebben.

Misschien zit er dan een verkeerde batch tussen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Ik heb mijn G3 vandaag binnen gekregen en wat vraagtekens. In eerste instantie vond ik hem vrij traag met haperende schermovergangen, maar daarna kreeg ik drie forse updates en daarmee is hij duidelijk sneller geworden. Het android versienummer staat echter nog steeds op de oorspronkelijke 4.4.2.

Het scherm is prettig groot en scherp bij een nog acceptabel broekzakformaat. Ik vind echter de stijl waarmee hij afgeleverd wordt niet mooi. Een verbetering is een mooie HD achtergrond. Ik blijf echter de icoontjes van contacten, E-mail etc niet mooi vinden, maar daar is mee te leven.

Vervelend is echter dat de externe SD kaart niet lijkt te werken. Het 64 GB kaartje dat ik in mijn Samsung S3 had registreert hij wel, maar kan ik met geen mogelijkheid benaderen (bv ES explorer). Ook op mijn computer kan ik het kaartje nu niet meer benaderen. Een tweede kaartje is ook ineens kapot. Vernielt hij SD kaartjes? Morgen maar eens naar een repair shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt die lollipop update nou ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Poecillia schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 00:16:
Ik heb mijn G3 vandaag binnen gekregen en wat vraagtekens. In eerste instantie vond ik hem vrij traag met haperende schermovergangen, maar daarna kreeg ik drie forse updates en daarmee is hij duidelijk sneller geworden. Het android versienummer staat echter nog steeds op de oorspronkelijke 4.4.2.

Het scherm is prettig groot en scherp bij een nog acceptabel broekzakformaat. Ik vind echter de stijl waarmee hij afgeleverd wordt niet mooi. Een verbetering is een mooie HD achtergrond. Ik blijf echter de icoontjes van contacten, E-mail etc niet mooi vinden, maar daar is mee te leven.

Vervelend is echter dat de externe SD kaart niet lijkt te werken. Het 64 GB kaartje dat ik in mijn Samsung S3 had registreert hij wel, maar kan ik met geen mogelijkheid benaderen (bv ES explorer). Ook op mijn computer kan ik het kaartje nu niet meer benaderen. Een tweede kaartje is ook ineens kapot. Vernielt hij SD kaartjes? Morgen maar eens naar een repair shop.
Als je de SD-kaart in je mobiel stopt, ziet android hem dan wel bij Instellingen -> Storage. Daar kan je je SD-kaart formatteren. Kan je dat eens proberen? Anders even aan je computer aansluiten en hem daar formatteren.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:57:
Wanneer komt die lollipop update nou ... :)
Als je hem echt zo graag wilt kan je altijd één van de vele stock-based ROMs installeren. ChupaChups en AndroidNowHD zijn allebei gebaseerd op de laatste Lollipop versie (v20D, geloof ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:06
Ik heb nu de stock 20d er op staan. Ben niet blij met de batterijduur en ga weer terug naar de L versie. Ik haal nu een 18 uur met 3 uur SOT. Met de L versie haalde ik 26 uur met 4 uur SOT. En mis mijn root toegang. Nadeel van de BUMP is dat nog steeds je bootloader gelockt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Draak1978 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:28:
Ik heb nu de stock 20d er op staan. Ben niet blij met de batterijduur en ga weer terug naar de L versie. Ik haal nu een 18 uur met 3 uur SOT. Met de L versie haalde ik 26 uur met 4 uur SOT. En mis mijn root toegang. Nadeel van de BUMP is dat nog steeds je bootloader gelockt is.
Usage on battery: 47h met 3,5h SOT.
"En mis mijn root toegang."
AndroidNowHD en ChupaCHups zijn beiden gebaseerd op de laatste stock met maar een paar aanpassingen en zo ook root en init.d support. Daar heb je dus wel TWRP voor nodig.

Ja bootloader is nog steeds gelockt, maar met custom recovery kom je toch best ver? We kunnen custom kernel en recoveries installeren, dus is best lekker als je het mij vraagt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:06
Voordeel van een goede backup ;). Alles staat weer op L. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij de stock M draait toch? Of draai je toch een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Jawel, ik wou lollipop en ik betaal de prijs.
Via een blog v19h installeren. Voordat je het weet draai je lollipop in maar 20 stappen. Een noob kan de was doen.
Nu ligt mijn toestel aan het oplaadinfuus.
Hij ligt er maar wat, zo zielig bij het stopcontact. Voorheen zo vrij en energiek.. nu lijk je wel levensloos. Het spijt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
revengeyo schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 17:35:
Jawel, ik wou lollipop en ik betaal de prijs.
Via een blog v19h installeren. Voordat je het weet draai je lollipop in maar 20 stappen. Een noob kan de was doen.
Nu ligt mijn toestel aan het oplaadinfuus.
Hij ligt er maar wat, zo zielig bij het stopcontact. Voorheen zo vrij en energiek.. nu lijk je wel levensloos. Het spijt me zo
19h (een beta) installeren is vragen om problemen :)
Flash 20D er overheen, doe een full wipe en kijk wat die dan doet :) 20D schijnt best aardige te lopen als ik de mensen op XDA mag geloven.

Ik hou het voorlopig zelf nog bij mijn getweakte 10M, kan nog niet zonder Xposed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Razer schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:16:
[...]

19h (een beta) installeren is vragen om problemen :)
Flash 20D er overheen, doe een full wipe en kijk wat die dan doet :) 20D schijnt best aardige te lopen als ik de mensen op XDA mag geloven.

Ik hou het voorlopig zelf nog bij mijn getweakte 10M, kan nog niet zonder Xposed.
Ja, v20d loopt lekker hier (Androidnow variant). Wat gebruik je eigenlijk op Xposed waar je niet mee zonder kan? Ik heb nooit echt begrepen waarom mensen er zo afhankelijk van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Is 20D geen beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Uhm nee, 20A, C en D zijn allemaal officiële releases die al in verschillende landen uitgerold worden. Waarvan 20D de laatste nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Dank je

-edit-
Ik heb lollipop v20d succesvol geinstalleerd, en de accuduur lijkt een stuk beter te zijn.
Ik weet alleen nog niet of hij het net of lang volhoudt als met Kitkat.

[ Voor 92% gewijzigd door revengeyo op 07-12-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
jimmy_dg schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:36:
[...]

Als je de SD-kaart in je mobiel stopt, ziet android hem dan wel bij Instellingen -> Storage. Daar kan je je SD-kaart formatteren. Kan je dat eens proberen? Anders even aan je computer aansluiten en hem daar formatteren.
Hmmm, mijn menu is Nederlandstalig. Onder opslagruimte tref ik inderdaad de SD kaart aan. Er zit echter geen optie formateren. Wel een optie om alle gegevens te wissen. Als ik die aankies zegt hij na het invoeren van een pincode: bezig met unmounten van de microSD. Daarna: Bezig met wissen microSD en vervolgens de microSD wordt nu gecontroleerd. Als ik ESexplorer opstart loopt de telefoon vast. Op de computer is het resultaat niet beter ('fouten in bestandsysteem automatisch corrigeren'). Het kaartje is overleden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Poecillia schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:23:
[...]

Hmmm, mijn menu is Nederlandstalig. Onder opslagruimte tref ik inderdaad de SD kaart aan. Er zit echter geen optie formateren. Wel een optie om alle gegevens te wissen. Als ik die aankies zegt hij na het invoeren van een pincode: bezig met unmounten van de microSD. Daarna: Bezig met wissen microSD en vervolgens de microSD wordt nu gecontroleerd. Als ik ESexplorer opstart loopt de telefoon vast. Op de computer is het resultaat niet beter ('fouten in bestandsysteem automatisch corrigeren'). Het kaartje is overleden ;w
Gaat het om een gloednieuw SD kaartje?
Let ook goed op dat je een micro-usb charging kabel hebt, en een chargin en data transfer kabel. Die laatste moet je gebruiken als je het aan je computer aansluit (en de bijgeleverde kabel is ook een data transfer kabel). De meeste kabels die je uit China koopt, of voor een euro van internet plukt zijn charging kabels.

Probeer het daarom eens met de bijgeleverde kabel, óf een MicroSD naar USB apparaatje. Ik heb het ook wel eens gehad hoor dat de SD kaart echt niet meer kon worden gelezen. Maar probeer dan wel eerst alle mogelijke opties (zoals bijv. een andere SD kaart in je G3 doen en kijken of die het doet, zo weet je dat het niet aan je G3 ligt dat kan namelijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SD toegang op Kitkat is sowieso crippled. Zonder iets als SD Fix te draaien doen de meeste apps het heel slecht/helemaal niet qua toegang SD-card. Alleen directories die apps zelf aanmaken zijn toegankelijk, door die app.

De meeste kans de SD te benaderen zonder SD Fix/vergelijkbaars te installeren is met LG's eigen filemanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
jimmy_dg schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:01:
[...]

Gaat het om een gloednieuw SD kaartje?
Let ook goed op dat je een micro-usb charging kabel hebt, en een chargin en data transfer kabel. Die laatste moet je gebruiken als je het aan je computer aansluit (en de bijgeleverde kabel is ook een data transfer kabel). De meeste kabels die je uit China koopt, of voor een euro van internet plukt zijn charging kabels.

Probeer het daarom eens met de bijgeleverde kabel, óf een MicroSD naar USB apparaatje. Ik heb het ook wel eens gehad hoor dat de SD kaart echt niet meer kon worden gelezen. Maar probeer dan wel eerst alle mogelijke opties (zoals bijv. een andere SD kaart in je G3 doen en kijken of die het doet, zo weet je dat het niet aan je G3 ligt dat kan namelijk ook).
Zoals gezegd ging het om een kaartje dat ik uit mijn oude Samsung S3 heb gehaald en dat daar goed functioneerde. Ik heb hem verder niet ontkoppeld of zo en hem gewoon in de G3 gestopt. Ik heb ook een ander oud kaartje gebruikt dat ook niets deed. Ik weet niet precies wat je bedoeld met de kabel. Ik gebruik de meegeleverde LG kabel voor opladen en datatransfer.

Wel bijzonder dat Kitkat niet goed om gaat met SD kaartjes. Dat vind ik gewoon een bug, die dingen worden en-masse gebruikt. Je moet erop kunnen vertrouwen dat de foto's en video's bewaard blijven. :?

Overigens is er met kitkat wel een andere bug verholpen: bij gebruik van een Twonky mediaserver via een NAS is het eindelijk mogelijk om FLAC bestanden goed af te spelen. Ik gebruik mijn G3 als mediaserver via de USB audio functionaliteit naar een externe DAC en dat loop nu heel soepel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Poecillia schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:57:
[...]
Je moet erop kunnen vertrouwen dat de foto's en video's bewaard blijven. :?
Dat is toch ook gewoon zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
momenteel loopt er een actie van 50 euro cashback.
weet iemand of dit ook geldt bij castle.nl ? daar is de 32gb goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Aggressor schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:21:
momenteel loopt er een actie van 50 euro cashback.
weet iemand of dit ook geldt bij castle.nl ? daar is de 32gb goedkoper.
Zo te zien niet: http://lgg3nl.d-i-p.nl/NL/ProductInfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
jammer, kan ik hem zo goed voor 500 bestellen (belsimpel) en dan de cashback doen.
Komt ophetzelfde neer, en dan heb ik tenminste een NL toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Poecillia schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:57:
[...]

Zoals gezegd ging het om een kaartje dat ik uit mijn oude Samsung S3 heb gehaald en dat daar goed functioneerde. Ik heb hem verder niet ontkoppeld of zo en hem gewoon in de G3 gestopt. Ik heb ook een ander oud kaartje gebruikt dat ook niets deed. Ik weet niet precies wat je bedoeld met de kabel. Ik gebruik de meegeleverde LG kabel voor opladen en datatransfer.

Wel bijzonder dat Kitkat niet goed om gaat met SD kaartjes. Dat vind ik gewoon een bug, die dingen worden en-masse gebruikt. Je moet erop kunnen vertrouwen dat de foto's en video's bewaard blijven. :?

Overigens is er met kitkat wel een andere bug verholpen: bij gebruik van een Twonky mediaserver via een NAS is het eindelijk mogelijk om FLAC bestanden goed af te spelen. Ik gebruik mijn G3 als mediaserver via de USB audio functionaliteit naar een externe DAC en dat loop nu heel soepel. _/-\o_
"Ik weet niet precies wat je bedoeld met de kabel"
Ik impliceerde dat het mogelijk is dat je een charging-kabel hebt, en niet een data transfer/charging kabel. Sommige charging-kabels kunnen wel de schijven laten zien op je computer, maar als je het wilt verkennen loopt, zoals je zelf al zei, je computer vast.
Aggressor schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:41:
jammer, kan ik hem zo goed voor 500 bestellen (belsimpel) en dan de cashback doen.
Komt ophetzelfde neer, en dan heb ik tenminste een NL toestel.
Je bedoelt deze: http://www.castle.nl/gsm/details/70189/lg-d855-g3-titan-32gb en http://www.belsimpel.nl/LG/LG-G3-32GB-Black/abonnement neem ik aan?

Belsimpel: los toestel 508,95 (inc. verzending) - 50 cashback = 458.95
Castle: 439,19 (inc. verzending).
Castle: Je kan hem zelfs laten verzekeren, op afspraak laten komen én rembours betalen en dan kom je uit op 453,19 :)

Snap niet wat je bedoelt met dat je "tenminste een NL toestel" hebt, je krijgt het internationaal (D855) model.

[ Voor 21% gewijzigd door jimmy_dg op 07-12-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Ik merk dat ik steeds meer tevreden ben over de LG G3. Pas als je alles hebt over gezet en werkend hebt kun je je er een goed beeld van vormen. Ik ben nu heel tevreden over het scherm en het dagelijks gebruik, de responsiviteit is nu prima. De batterij houdt zich ook goed, na een lange dag nog boven de 50% bij beperkt gebruik. Ik vroeg me nog wel af hoe ik het linker scherm met LG health en smart tips weg krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Instellingen / Homescreen / Smart Bulletin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
nova launcher, kun je tenminste gebruik maken van het grote scherm, heb nu 6x4 icons

én geen smart bulletin :)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
JarlSX schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:53:
nova launcher, kun je tenminste gebruik maken van het grote scherm, heb nu 6x4 icons

én geen smart bulletin :)
Eens, Nova is een mooie launcher. Maar ook GEL is mooi, mits DPI op 540 oid gezet is. Scheelt weer een rij + kolom.

Heb overigens 20D geinstalleerd en ben niet eens ontevreden. Chupachups rom. Wel wennen dat je geen tabbladen meer hebt in Chrome, maar dat je dat via de 'Recent applications' moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Dit is aan te passen in Chrome door naar de Instellingen te gaan en dan "Tabbladen en apps samenvoegen" uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
thesystem schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 08:51:
Dit is aan te passen in Chrome door naar de Instellingen te gaan en dan "Tabbladen en apps samenvoegen" uit te zetten.
Dat wist ik nog niet, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intuos
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07-2024
Zitten er eigenlijk nog haperingen in de LG G3? Uit een aantal recensies bleek dit namelijk zo te zijn. Het scherm blijft dan even vast hangen of het openen van een app duurt dan langer dan je mag verwachten. Tevens leek het zo dat het model van 3gb werkgeheugen hier minder last van heeft/had. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Intuos schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:47:
Zitten er eigenlijk nog haperingen in de LG G3? Uit een aantal recensies bleek dit namelijk zo te zijn. Het scherm blijft dan even vast hangen of het openen van een app duurt dan langer dan je mag verwachten. Tevens leek het zo dat het model van 3gb werkgeheugen hier minder last van heeft/had. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Haperingen heb je altijd en met elke Android telefoon, dus ook in de G3. Ik heb het 3Gb model, draaiend op Chupachups v20D rom en ook hier zie je af en toe haperingen. Niet veel en het is over het algemeen heerlijk soepel, maar toch.

De voornaamste oorzaak voor zover ik weet is dat de manier waarop animaties afgehandeld worden in Android. Deze verschilt van de manier waarop iOS en WP animaties afhandelen. Project Butter heeft voor verbeteringen gezorgd, maar helemaal perfect zal het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Mijn HTC One M8 had 0,0 haperingen toen ik hem nog had, enkel de befaamde ''scroll lag'' in Chrome heel sporadisch, maar denk dat dit meer lag aan Chrome of de soort website.

Over andere toestellen kan ik niet meepraten want ik kwam toen van een Iphone 5s af en momenteel zit ik op een last gen Moto G tot de volgende HTC uitkomt.

Vergeet niet dat een Snapdragon 801 nooit is ontwikkeld met een 2k resolutie in gedachten, al hebben de laatste paar updates voor de G3 de boel wel verbeterd naar het schijnt.

[ Voor 21% gewijzigd door Katmi op 10-12-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Katmi schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:29:
Vergeet niet dat een Snapdragon 801 nooit is ontwikkeld met een 2k resolutie in gedachten
Een 801 lacht om die paar pixeltjes die 'ie moet aansturen, da's echt geheel de issue niet. CPU is snel zát.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intuos
Het was wel één van de puten die specifiek genoemd werden als zijnde negatief aan de G3. Voor zover ik kon zien hadden andere toestellen er geen last van of in ieder geval zo veel minder dat het niet als storend kon worden ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Intuos schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:14:
Het was wel één van de puten die specifiek genoemd werden als zijnde negatief aan de G3. Voor zover ik kon zien hadden andere toestellen er geen last van of in ieder geval zo veel minder dat het niet als storend kon worden ervaren.
Als het puur gaat om smoothness is de M8 (of wellicht een Nexus toestel) waarschijnlijk de beste optie, mits je kan leven met de brakke camera en de mijns inziens rare hoogte/breedteverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intuos
Voor mij gaat de keuze uit naar een 5,5 inch toestel met android en een prijs onder de €600,- inclusief abonnement. De G3 (en de Oneplus One) vind ik vooral sterk qua design, knoppen op de achterkant lijken me een pré en smalle schermranden, goede camera en beetje soepele software horen er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Intuos schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:20:
Voor mij gaat de keuze uit naar een 5,5 inch toestel met android en een prijs onder de €600,- inclusief abonnement. De G3 (en de Oneplus One) vind ik vooral sterk qua design, knoppen op de achterkant lijken me een pré en smalle schermranden, goede camera en beetje soepele software horen er ook bij.
Gewoon de G3 halen, klein beetje tweaken eventueel, en je hebt een werkelijk geweldig toestel hoor. Altijd Samsung/AMOLED fan geweest maar zou voor geen geld weer terug willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Brad Pitt schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:14:
[...]

Een 801 lacht om die paar pixeltjes die 'ie moet aansturen, da's echt geheel de issue niet. CPU is snel zát.
Bij de 805 staat er duidelijk ''4K Ultra HD on-device display'', moest de 801 echt ontwikkeld zijn voor 2k dan stond er bij de 801 '' 2K QUAD HD on-device display'', nergens op de Qualcomm website maakt de 801 vermelding over 2K of 4K capabilities, enkel voor externe schermen, maar niet on-device.

de 801 is gewoon een opgevoerde 800 en die was duidelijk ontwikkeld voor 1080p on-device schermen.
Overigens hebben we het niet over de CPU zijde die problemen heeft op de G3 maar op de Adreno 330 gpu, wat ook gewoon dezelfde Adreno GPU is als in de 800, wederom niet ontwikkeld om 1440x2560 on-device schermen aan te sturen.

Daarmee zeg ik niet dat de G3 in dagelijks gebruik niet vlot werkt voor het grootste deel maar als je op Qualcomm hun website de tech specs en omschrijving van de 801 en 805 leest dan zie je welke van de 2 is ontwikkeld voor 2k en 4k on-device screens en welke niet. LG was gewoon ''te vroeg'' op het feestje met hun G3 ( of Qualcomm te laat met hun brakke 2014 roadmap ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Katmi op 10-12-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Katmi schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:29:
Bij de 805 staat er duidelijk ''4K Ultra HD on-device display'', moest de 801 echt ontwikkeld zijn voor 2k dan stond er bij de 801 '' 2K QUAD HD on-device display'', nergens op de Qualcomm website maakt de 801 vermelding over 2K of 4K capabilities, terwijl dit bij de 805 al in de description staat
Ja dat mag toch? Marketing jongens moeten ook hun termpjes ergens aan kwijt kunnen.

Een Nexus7 met FullHD scherm is veel soepeler dan een G3. Dat de G3 met 801 niet (veel) soepeler is dan de N7 (met oude hardware) komt puur door de software. De G3 kan veel en veel sneller en soepeler zijn met de huidige hardware, ondanks die paar pixels meer en rekening houdende met snelheidsverschil van CPU/GPU.

Een Adreno 330 heeft nul komma nul moeite een 2K GUI aan te sturen, staat ie echt uit zijn neus te vreten.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 10-12-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Wat valt er onder haperingen trouwens? Als je door je homescreen scrolt, of je apps dat je echt een lagg hebt? Want dat heb ik echt nul op mijn G3 (Op stock, maar ook op AndroidnowHD).

Sommige apps zijn trouwens ook gewoon bagger gemaakt. Op elk device dat ik ben tegengekomen "laggd" het "taal" menuutje in Swiftkey bijvoorbeeld, probeer maar.

Ik heb er dus geen problemen mee, en waarschijnlijk andere mede gebruikers op dit forum ook. Maar als ik 'm aan mijn moeder een week geef en dan vraag wat er mis mee is krijg ik wel een keurig lijstje.

Mijn punt is dat het dus nogal verschilt wat je bedoelt met "haperingen". Als je maar weinig special effects hebt, zul je sneller haperingen krijgen dan dat elk menuutje openen een seconde duurt door de special effects.

Ik heb er in ieder geval geen last van, dus neem dat ook in overweging als je kijkt naar wat andere mensen er van vinden/zeggen. Je zult bij voorbaat al minder snel positiefe reacties krijgen dan negatieve reacties, zo werkt de mens nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
jimmy_dg schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:43:
Ik heb er in ieder geval geen last van, dus neem dat ook in overweging als je kijkt naar wat andere mensen er van vinden/zeggen. Je zult bij voorbaat al minder snel positiefe reacties krijgen dan negatieve reacties, zo werkt de mens nou eenmaal.
Agreed. En als het uit mijn reactie hierboven niet duidelijk is; ik ben bijzonder tevreden over de G3. Komende van een Galaxy S3 (met Omni rom, dat dan weer wel) ervaar ik de LG als een enorme stap vooruit.

En wat voor mij het allerbelangrijkste is; ik kies het open karakter van Android any day of the week boven alles wat er op iOS of WP draait, ook al hapert het heel af en toe een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 09:11
Is voor iedereen wellicht anders. Ik gebruik relatief weinig apps en run gewoon stock Android. Mijn G3 loopt echt super vloeiend na de laatste update. Zal met lollipop alleen nog maar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Weet je wat ik jammer vind?
Dat de UPC PHONE app niet werkt met Lollipop..
Of ligt het aan mij?

https://play.google.com/s...one.multicountry&hl=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de lg g3 standaard qi aan boord? Of moet je daarvoor wem aparte case kopen? Kan dat nergens echt helder terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:02:
Heeft de lg g3 standaard qi aan boord? Of moet je daarvoor wem aparte case kopen? Kan dat nergens echt helder terug vinden...
Op de officiële G3 pagina van LG: http://www.lg.com/nl/mobiele-telefoons/lg-G3-D855-smartphone

"Laad de G3 draadloos op

De G3 laad je draadloos op, dus geen gedoe met kabeltjes."

Verwijderd

Hallo BP, ja okay maar dat is deze speciale docicmdockaar zit er dan gewoon een qi lader in? Of werkt het alleen met dit ding?
Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.