[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 77 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Martijn02 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:31:
[...]

Sorry... typefout gemaakt. De migratie staat voor "29 juli". Ik zal over 2 weken rapporteren. (er van uitgaande dat ik werkend internet heb)
ben erg benieuwd ik sta voor 26 augustus op de planning. Was eerst de 20e maar ik werk overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Dennis-L schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:36:
[...]

Als de connectie in de POP 100Mbit is (EoF) (wat bij jou zeer waarschijnlijk het geval is) dan zal de ethernetverbinding tussen de Genexis en switch 1 ook 100Mbit zijn, de genexis zet het fibersignaal immers 1op1 over naar ethernet.
Je gebruikt nu IPTV van Telfort? Waar heb je je ontvanger nu op aangesloten dan? Want in het plaatje zou dat rechtstreeks op switch 2 zijn? Hoe heb je dan je routed IPTV ingesteld?
switch 2 is een vlan switch, waarop igmp snooping is ingesteld.
Het is idd IPTV van Telfort. Momenteel is de verbinding als "methode 1" ingesteld (bridged-IPTV)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
Een vraag voor de mensen die over zijn, wat vinden jullie van de beeldkwaliteit ten op zichte van wat de oude Amino leverde? Mijn ouders zijn een paar weken geleden over gegaan en de beeldkwaliteit van HD is echt een stuk minder scherp naar mijn idee dan de oude telfort propositie met het Amino kastje. Ook opnames uit de cloud zijn minder dan van de harddisk van vroeger. Ik vond ergens iets over kanalen 600 en hoger voor glas, die zijn idd wat beter maar nog niet heel fantastisch :/

Ik moet dus vanaf maandag over, krijg vandaag de doos met spullen. Toch jammer dat ze een goed netwerk de nek omdraaien ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:13

Mr. Freeze

¡GO!

unconnected schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:10:
Een vraag voor de mensen die over zijn, wat vinden jullie van de beeldkwaliteit ten op zichte van wat de oude Amino leverde? Mijn ouders zijn een paar weken geleden over gegaan en de beeldkwaliteit van HD is echt een stuk minder scherp naar mijn idee dan de oude telfort propositie met het Amino kastje. Ook opnames uit de cloud zijn minder dan van de harddisk van vroeger. Ik vond ergens iets over kanalen 600 en hoger voor glas, die zijn idd wat beter maar nog niet heel fantastisch :/

Ik moet dus vanaf maandag over, krijg vandaag de doos met spullen. Toch jammer dat ze een goed netwerk de nek omdraaien ;(
Persoonlijk heb ik echt nooit enig verschil ervaren, wel zie ik het verschil tussen 1 en 661. Maar die Amino of deze Arcadyan? nee, niet echt. Beide zijn overigens 12,5 MB/s, net als Ziggo.

Staat de Arcadyan ingesteld op 1080P ?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

unconnected schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:10:

Beeldkwaliteit lijkt beter dan met de Amino zelfs op de normale HD zenders, glas HD is nog scherper maar kijk ik op een oude 40" dus wellicht is het verschil dan wat minder waarneembaar, maar voor mijn gevoel is het een vooruitgang op de oude propositie. Zappen gaat trouwens ook veel sneller.

Ik had een televisie op de slaapkamer op Coax dus baalde een beetje vooraf over de overgang. Maar met de Telfort app en casten naar de slaapkamer tv is het beeld dus beter geworden.

Dus eigenlijk ben ik er op vooruit gegaan.
Enige wat een beetje zuur is dat ik 60 euro betaalde en nu dus 62.50 wegens de verhogingen... terwijl ze overal vermelden dat de kosten niet omhoog zouden gaan. Maar die 2.5 is tot op heden nog geen dealbreaker.

Experiabox werkt prima, maar enige vreemde is dat de laptops handmatig verbinding moeten maken met Wifi, waar de android devices gewoon verbinden als ze in bereik zijn.
Geen big deal, maar ik weet niet waar ik de oplossing moet vinden. Wifi staat in het geheugen, wachtwoord wordt onthouden maar ik moet op "verbinden" drukken voordat de laptop verbinding gaat maken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:44

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Barrycade schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Beeldkwaliteit lijkt beter dan met de Amino zelfs op de normale HD zenders, glas HD is nog scherper maar kijk ik op een oude 40" dus wellicht is het verschil dan wat minder waarneembaar, maar voor mijn gevoel is het een vooruitgang op de oude propositie. Zappen gaat trouwens ook veel sneller.

Ik had een televisie op de slaapkamer op Coax dus baalde een beetje vooraf over de overgang. Maar met de Telfort app en casten naar de slaapkamer tv is het beeld dus beter geworden.

Dus eigenlijk ben ik er op vooruit gegaan.
Enige wat een beetje zuur is dat ik 60 euro betaalde en nu dus 62.50 wegens de verhogingen... terwijl ze overal vermelden dat de kosten niet omhoog zouden gaan. Maar die 2.5 is tot op heden nog geen dealbreaker.

Experiabox werkt prima, maar enige vreemde is dat de laptops handmatig verbinding moeten maken met Wifi, waar de android devices gewoon verbinden als ze in bereik zijn.
Geen big deal, maar ik weet niet waar ik de oplossing moet vinden. Wifi staat in het geheugen, wachtwoord wordt onthouden maar ik moet op "verbinden" drukken voordat de laptop verbinding gaat maken. :?
"Automatisch verbinding maken" aanvinken of denk ik nu te simpel ;) ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RyaQhUl98KIaxpLZK7yUl69t/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 17-07-2019 10:16 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De werklaptop van mijn vrouw wil helemaal geen verbinding maken met de wifi van de Experiabox _O-
Kom er steeds beter achter dat de EB slechte wifi heeft. Op mijn slaapkamer haal ik met mijn laptop nog 11mbit, in de tuin binnen zichtafstand van de router (meter of 4) schakelt ie al naar 2,4Ghz-band, voorkant woning bij de schuurdeur nog maar 1 stip. Ben dus toch maar met frisse tegenzin aan het kijken naar een goed AP, want die wifiversterkers waar je ook voor moet betalen...nee, dan maar liever direct iets fatsoenlijks :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

2Dutch schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:48:
[...]

De werklaptop van mijn vrouw wil helemaal geen verbinding maken met de wifi van de Experiabox _O-
Kom er steeds beter achter dat de EB slechte wifi heeft. Op mijn slaapkamer haal ik met mijn laptop nog 11mbit, in de tuin binnen zichtafstand van de router (meter of 4) schakelt ie al naar 2,4Ghz-band, voorkant woning bij de schuurdeur nog maar 1 stip. Ben dus toch maar met frisse tegenzin aan het kijken naar een goed AP, want die wifiversterkers waar je ook voor moet betalen...nee, dan maar liever direct iets fatsoenlijks :P
Die Experiabox 10 had bij mij echt z'n goede, maar ook slechte dagen. Vanwege die reden het ding vervangen door een Fritz!box 4040 van 8 tientjes en nooit meer een enkel probleem gehad. Maar ik maak ook geen gebruik van vast bellen want dat lukt niet met deze FB, maar op alle gebied een hele verademing.

Oja, ook niet onbelangrijk, die FB ondersteunt gewoon mesh zonder dat je gelijk een een of andere dure set moet kopen, gewoon een ander FB apparaat is al voldoende, mits beetje recent.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-07-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mr. Freeze schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:51:
Die Experiabox 10 had bij mij echt z'n goede, maar ook slechte dagen. Vanwege die reden het ding vervangen door een Fritz!box 4040 van 80 tientjes en nooit meer een enkel probleem gehad. Maar ik maak ook geen gebruik van vast bellen want dat lukt niet met deze FB, maar op alle gebied een hele verademing.
Ook nog een optie inderdaad, Fritzbox met een klik op het Telfort/KPN-profiel. Dan komen ook eventuele updates gewoon netjes bij de decoder. Mijn eerdere ervaringen met wifi van een Fritzbox waren mwoah, maar dat is eerlijk gezegd wel weer wat jaren geleden. Ik ga maar eens kijken op welke plek het AP het best kan hangen en van daaruit besluiten hoe en wat (kan een Ubiquiti lenen), heb gelukkig geen supermodern huis dat op elke verdieping een AP nodig heeft ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

MisteRMeesteR schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:15:
[...]

"Automatisch verbinding maken" aanvinken of denk ik nu te simpel ;) ?

[Afbeelding]
Was het maar zo'n feest. Dat staat zelfs aangevinkt en alsnog moet er verbonden worden.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:49
Twee weken geleden migratie naar nieuw modem + EB10. 's Morgens ging het internet eraf. Monteur kwam netjes op de afgesproken tijd (ochtend). Hij gaf wel aan dat er veel monteurs waren die hun afspraken niet nakwamen.

Binnen 15 min was hij klaar, alles werkt feilloos tot nu toe. En 50/50 gehouden voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:17

OKA

Sinds vorige week zit ik ook op de nieuwe propositie. Heb inmiddels de experiabox er tussenuit en gebruik mijn eigen openwrt-router direct op de NT inclusief routed-iptv en telfort telefonie via gigaset.
Was veel lezen en uitproberen maar uiteindelijk prima gelukt.

Zappen met de ontvanger voelt sneller aan met eigen router dan met de experiabox. Vind beeldkwaliteit wel wat wolliger dan de oude ontvanger.

Gebruik gemaakt van half jaar gratis 200Mb en een jaar gratis 2e ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
[...]Beeldkwaliteit lijkt beter dan met de Amino zelfs op de normale HD zenders, glas HD is nog scherper maar kijk ik op een oude 40" dus wellicht is het verschil dan wat minder waarneembaar, maar voor mijn gevoel is het een vooruitgang op de oude propositie. Zappen gaat trouwens ook veel sneller.
Was dat met de Amino 540? Die met de harddisk erin? Mijn ouders zitten op 55 inch, dan ga je ook wel echt alles zien denk ik :+ haha. Ik zal het maandag wel ervaren op mijn eigen tv. Qua software heb je trouwens gelijk! Zappen en scrollen door de gids is way sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

Op marktplaats zie ik geregeld dat de interactieve tv ontvangers wordt verkocht. Zouden deze werken op mijn verbinding, of zijn ze op een of ander manier gekoppeld aan de eigenaar?

Is op de langere termijn goedkoper dan €5 p/m via Telfort.

[ Voor 15% gewijzigd door OKA op 18-07-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

OKA schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:32:
Op marktplaats zie ik geregeld dat de interactieve tv ontvangers wordt verkocht. Zouden deze werken op mijn verbinding, of zijn ze op een of ander manier gekoppeld aan de eigenaar?

Is op de langere termijn goedkoper dan €5 p/m via Telfort.
De SetTopBox (STB) moet geactiveerd worden met accountgegevens. Jammer maar helaas dus ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:10:
[...]

De SetTopBox (STB) moet geactiveerd worden met accountgegevens. Jammer maar helaas dus ;)
Dus een niet-geactiveerde zou moeten werken?
Zijn ze anders niet te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

OKA schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:07:
[...]

Dus een niet-geactiveerde zou moeten werken?
Zijn ze anders niet te resetten?
Als je hem nog moet activeren moet je wel een dito aantal STB’s op jouw abonnement hebben staan, van marktplaats kopen is dus zinloos.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:19
En aangezien die dingen voor jou kenbaar (zeker nu) van KPN zijn is de aankoop heling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Toch vraag ik me af hoe die dingen op Marktplaats komen, een provider wilt ze toch terug, anders dikke rekening? Zo zie je op rommelmarkten ook wel eens stands met experiaboxen e.d. Toch raar want Telfort wilde zelfs een hele oude Sitecom modem terug die ik nog had liggen (ongebruikt) bij overstap naar nieuwe propositie.

[ Voor 48% gewijzigd door Mr. Freeze op 19-07-2019 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
Mr. Freeze schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:54:
Toch vraag ik me af hoe die dingen op Marktplaats komen, een provider wilt ze toch terug, anders dikke rekening? Zo zie je op rommelmarkten ook wel eens stands met experiaboxen e.d. Toch raar want Telfort wilde zelfs een hele oude Sitecom modem terug die ik nog had liggen (ongebruikt) bij overstap naar nieuwe propositie.
Je hebt op zich gelijk. KPN/Telfort etc.. vragen de Experiabox, losse routers en de decoders altijd terug. Nou ja.... bijna altijd. Vreemd genoeg gaat dat deel vaak fout. Dan wordt het abonnement keurig beëindigd maar dan komt er nooit een mail met retouradres, of een retourdoos of zoiets.
En dan zijn er genoeg mensen die zeggen "laat maar zitten, ik ga er zelf ook geen moeite in stoppen".
Dan blijven ze nog een tijdje liggen en uiteindelijk belanden ze op MP of op een rommelmarkt.
Het mag niet, maar providers gaan er ook niet heel actief achteraan als er iets verkocht wordt, mede omdat ze dus al hebben geprobeerd het illegaal gebruik ervan aan hun kant dicht te zetten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb destijds bij XMS 100 euro betaald voor mijn Amino M540, ik betaalde niks extra per maand. Lijkt me dat dat ding dan van mij is, ook al kan ik er niks meer mee.

Heb inderdaad ook geen bericht gekregen van Telfort dat ze apparatuur terug willen, de oude Packetfront ligt hier ook nog in de T-mobile doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Tsunami schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:00:
Ik heb destijds bij XMS 100 euro betaald voor mijn Amino M540, ik betaalde niks extra per maand. Lijkt me dat dat ding dan van mij is, ook al kan ik er niks meer mee.

Heb inderdaad ook geen bericht gekregen van Telfort dat ze apparatuur terug willen, de oude Packetfront ligt hier ook nog in de T-mobile doos.
Bij XMS waren die dingen dan ook in eigendom, en kon je er zelf net zoveel Amino's aanhangen als je wilde, daarnaast ook nog eens DVB-C. Ja, dat waren mooie tijden :-)

Een packetfront is dat een glasvezelkastje? Die vroegen ze aan mij ook niet terug bij upgrade naar gigabit, monteur zei mag je weggooien.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 19-07-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:39
Wij moesten deze week verplicht over van Amino met coax, naar een Arris zonder coax.

Wat een achteruitgang. Geen coax signaal meer, geen hdmi-cec op de Arris (zat wel.op de Amino). De Arris moet vaker updaten dan een playstation 4 met Fortnite en de router kan slecht tegen lokaal netwerkverkeer van de NAS naar de TV (bedraad).

Echt...

Overigens wil telfort wel alles terug. De Amino heeft de monteur meegenomen. De sitecom router had ik elders nog in gebruik en die heb ik zelf teruggestuurd naar een antwoordnummer. Ze kunnen er 50 euro voor in rekening brengen volgens de voorwaarden.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Blihi weet je dat zeker van die HDMI CEC? Zelf jarenlang de 540 gehad, die met harddisk erin. Behalve een instelbare afstandbediening voor de tv nooit iets gezien van CEC, maar ik kan er zomaar langs op gekeken hebben hoor.

Misschien had je wel een ander nieuwer model, kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
De Amino ging met de tv aan en uit (hdmi cec) en kon ik met de AB van samsung bedienen (infrarood denk ik). De Arris kan ik wel bedienen (infrarood), maar aanzetten kan niet, want het stomme ding staat altijd aan en geeft beeld met een melding "druk op de aan knop". Nu moet ik er dus naartoe lopen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Blihi schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:57:
De Amino ging met de tv aan en uit (hdmi cec) en kon ik met de AB van samsung bedienen (infrarood denk ik). De Arris kan ik wel bedienen (infrarood), maar aanzetten kan niet, want het stomme ding staat altijd aan en geeft beeld met een melding "druk op de aan knop". Nu moet ik er dus naartoe lopen.
Gebruik je de functies van je Samsung TV zoveel? Ik heb het omgedraaid en bedien de TV met de afstandsbeding van de decoder (KPN in mijn geval maar is precies hetzelfde). Ik hoef nooit naar de TV of decoder te lopen.

Updates van de decoder komen normaliter maar maximaal 1 keer per maand voor. En gewoon de decoder in standby laten staan en niet van de stroom afhalen. Dan merk je er bijna niks van.
Ik weet niet welke Experiabox je hebt maar de V10 is prima hoor. Die hoort geen moeite te hebben met wat voor netwerkverkeer dan ook.
En geen coaxaa sluiting... Tja dat is ieder voor zichzelf. Ik heb het liever niet maar een ander wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
De V10 kreeg het niet voor elkaar om een film van de nas naar de tv te streamen. De bestaande router (asus) heeft er geen problemen mee, dus die zit er nu weer tussen.

Het netwerk is vrij specifiek met eigen pihole dns, vpn server en vrij veel apparaten met vast IP die het Internet van mij niet op mogen. Dat is op de asus goed in te stellen.

De TV heeft gewoon een veel prettigere afstandsbediening die met netflix etc. werkt op de tv zelf (in 4k, dat gaat niet via de Arris).

De coax aansluiting mis ik wel, maar goed, die is nergens te krijgen in combinatie met een fatsoenlijke uplink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:49
Blihi schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:37:
Overigens wil telfort wel alles terug. De Amino heeft de monteur meegenomen. De sitecom router had ik elders nog in gebruik en die heb ik zelf teruggestuurd naar een antwoordnummer. Ze kunnen er 50 euro voor in rekening brengen volgens de voorwaarden.
Welnee, ik mocht de amino gewoon houden. "Breng maar naar een inzamelingspunt, aldus de monteur".
Ooit een keer een sitecom router gekregen, ligt nog ongebruikt in de doos.
Oude glasvezelmodem bleef ook gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat de Amino HDMI CEC had wist ik ook niet. Ik had ook de 540 (de vierkante met harde schijf) en dat zou wel fijn geweest zijn. Ook nu trouwens; ik zou graag de TV incl. Acadyan bedienen met de ab van de TV, die inderdaad ook de smartfuncties van de TV kan bedienen.
De Amino was mijn bezit, bij velen de Sitecom ook (in de voor-Telfort tijd). Wellicht heb jij de Sitecom en de Amino van Telfort (en bleef de eigendom dus van hen). Ik vraag me wel af wat ze er overigens mee gaan doen......

Verkeer naar de TV heb ik met de Experiabox nooit problemen mee gehad - het grootste probleem is dat mijn NAS dat niet trekt (die is dan ook vooral voor muziek), maar vanaf de PC loopt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42
Bij mijn ouders ook een verplichte migratie ingepland staan voor 1 augustus en ook een bevestiging dat die monteur ook 1 augustus zou gaan komen, maar ik kreeg eergisteren een email dat de migratie op 7 augustus gepland is. Ik had expres vrij gevraagd bij mijn werk. Gebeld met Telfort, maar ik had niet het gevoel dat het hun zal interesseren 🤔
De medewerker zei dat ik het maar moet accepteren dat ik een nieuwe dag vrij moet krijgen, en wou wel later inplannen.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje, ik heb nog niks gehoord over migratie naar KPN? Worden mensen daar persoonlijk voor benaderd met eventueel een aanbod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Chip. schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:45:
Vraagje, ik heb nog niks gehoord over migratie naar KPN? Worden mensen daar persoonlijk voor benaderd met eventueel een aanbod?
Dat is nog lang niet aan de orde. Stap 1 en 2 zijn het overzetten van klanten op het nieuwe platform (dat gelijk is aan dat van KPN) en het niet meer aannemen van nieuwe klanten. Dat laatste is al ingevoerd, dat eerste is nog druk gaande, zoals je hierboven bij veel mensen kan lezen.

Pas als dat klaar is kan je gaan nadenken over een eventuele migratie van klanten naar de provider KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 24-07-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
steven2 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:33:
Bij mijn ouders ook een verplichte migratie ingepland staan voor 1 augustus en ook een bevestiging dat die monteur ook 1 augustus zou gaan komen, maar ik kreeg eergisteren een email dat de migratie op 7 augustus gepland is. Ik had expres vrij gevraagd bij mijn werk. Gebeld met Telfort, maar ik had niet het gevoel dat het hun zal interesseren 🤔
De medewerker zei dat ik het maar moet accepteren dat ik een nieuwe dag vrij moet krijgen, en wou wel later inplannen.
Dan kan het nog leuker worden. Zeer grote kans dat op 1 augustus wel je diensten stoppen en jij een week zonder zit. Dat kan niet teruggedraaid worden dus pas als de monteur met het nieuwe glasvezelkastje komt kan het weer werken.
De migratie is namelijk bijna altijd al ingepland in de leverstraten voor de oorspronkelijke datum en als er dan vanuit Guidion een mail komt dat ze de afspraak willen verzetten vergeten ze standaard om de orderstraat aan te passen naar de nieuwe datum.
Ik spreek uit persoonlijke ervaring bij mijn ouders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ondervindt iemand toevallig storing bij hun glasvezelabonnement in Noord-Brabant? Volgens de Telfort medewerker is m’n Experiabox defect terwijl ik deze vandaag voor de tweede keer aan heb gesloten gezien ik m’n eigen apparatuur gebruik. :+ Toen ik aangaf dat ik niet geloof in het toeval dat zowel mijn eigen apparatuur als de Experiabox defect zijn begon de medewerker een lang verhaal over dat Telfort eigen apparatuur niet ondersteund. Hij kon niet bevestigen dat het om een storing gaat terwijl allestoringen.nl een hele grote piek laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb al een paar maanden een Telfort glas verbinding, tot nu toe nog niet de tijd gehad om VPN toegang naar thuis netwerk fatsoenlijk te testen.
Ik heb een Windows server draaien waarop ook de Windows VPN server draait.
Vroeger met m'n Zyxel werkte dit prima. Nu heb ik een Experia V10.

Ik had de PPTP poort geforward naar m'n server. Ik kon inloggen, maar geen data. Pingen naar devices in m'n netwerk werkte wel. Ergens las ik dat PPTP niet werkte, dus L2TP ingesteld met IPsec. Nu ook weer, ik kan inloggen, maar ik krijg geen data. Connecten naar m'n HUE bridge werkt niet. Mail ophalen gaat niet.
Vandaag het eea met m'n Mobiel via 4G getest, niks lijkt te werken, behalve pingen.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Moet ik nog wat instellen, of is dit puur de Experia V10?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Zoals beloofd een statusupdate van mijn kant:
Vandaag de gevreesde migratiedag.
Vorige week had ik een grote groene KPN doos met een een Experiabox V10 en 2 STB's (Arris VIP2952 V2) thuisgestuurd gekregen.

Telfort - KPN doos

Gisteren een email van Guidion dat de monteur vandaag tussen 08:00 en 12:00 voor de deur zou staan.
Vanmorgen om 7:20 viel de internetverbinding weg.
Om 9:45 kreeg ik een smsje dat de monteur onderweg was, en dat hij er over 30 minuten zou zijn. en ongeveer 30 minuten later was hij er ook.

Hij had een nieuwe NTU bij zich, deze werd op de baseplate geklikt. Ik had zelf al een STB aangesloten. Hij gaf aan dat het met een andere router (Unifi USG) niet kon werken, en dat het alleen met de Experiabox kon. Ik heb hem de Experiabox laten aansluiten, en heb zelf een STB met een tijdelijke patch aangesloten op de EB.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qKHnTzBjKBtXAu4pJVwsAuf8/thumb.jpg

Eerste keer opstarten en updaten duurde erg lang, maar ik had uiteindelijk werkende TV. Toen is de monteur weer vertrokken. Ik had speciaal op zolder de oude Sitecom router opgezocht omdat ik verhalen had gelezen dat die echt ingeleverd moesten worden. Maar hij wilde ze niet meenemen. De oude Genexis NTU heeft hij ook achter gelaten. Hij legde uit dat hij Freelancer was, en geen mogelijkheid had om de hardware aan Telfort terug te geven.

Toen hij weg was heb ik de EB er weer uitgetrokken en de USG in de NTU geprikt. Ik had de USG al voorbereid met een aangepaste config die gebaseerd was op https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn
Daarmee had ik wel werkend internet, maar geen beeld op de TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5qITQcxBo04SQYuCsW7mcmTU/thumb.jpg

Uiteindelijk een configuratie van https://free2wifi.nl/2018/09/25/ubnt-usg-iptv/ als basis genomen, en enigsinds aangepast. (IP adres van de next-hop aangepast, en KPN doet PPPOE op VLAN 6, waar Telfort DHCP doet op VLAN 34) Nadat ik deze config op de Unifi controller had geplaatst en de USG een force provision had gegeven begon alles te werken.

Verder zelf de 2e STB op de slaapkamer geinstalleerd en geactiveerd. Ook deze werkt probleemloos. Incl Netflix, Youtube, enz. De beeldkwaliteit van de "GLAS" zenders valt me helemaal niet tegen, en de STB zapt ook een stuk sneller dan de oude Amino.

Een speedtest laat een strakke 50/50 verbinding zien met een ping van 5ms. Ik moet volgende week nog even bellen om de telefonie te laten opzeggen (2,50 korting) en mijn upgradecadeautje van 200/200 mbit te laten activeren. Maar na alle beroerde verhalen moet moet ik zeggen dat het me allemaal alles is meegevallen.

Ter compleetheid nog even de werkende config voor de Unifi USG:

JavaScript: /srv/unifi/data/sites/default/config.gateway.json
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
{ 
    "interfaces": {
        "ethernet": {
            "eth0": {
                "dhcp-options": {
                    "default-route": "no-update",
                    "default-route-distance": "1",
                    "name-server": "no-update"
                },
                "vif": {
                    "4": {
                        "address": [
                            "dhcp"
                        ],
                        "description": "WAN",
                            "client-option": [
                                "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
                                "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                            "default-route-distance": "210",
                        },
                        "ip": {
                            "source-validation": "loose"
                        }

},
                    "34": {
                        "description": "eth0.34 - Internet",
                        "mac": "<MAC Adres van de Experia box>",
                        "firewall": {
                            "in": {
                                "ipv6-name": "WANv6_IN",
                                "name": "WAN_IN"
                            },
                            "local": {
                                "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                                "name": "WAN_LOCAL"
                            },
                            "out": {
                                "ipv6-name": "WANv6_OUT",
                                "name": "WAN_OUT"
                            }
                        },
                            "dhcp"
                        ],
                            "client-option":[
                                "send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;" 
                            ],
                            "default-route": "update",
                            "name-server": "update",
                            "default-route-distance": "1"
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "protocols": {
        "igmp-proxy": {
            "interface": {
                "eth0.4": {
                    "alt-subnet": [
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "upstream",
                    "threshold": "1"
                },
                "eth1": {
                        "0.0.0.0/24"
                    ],
                    "role": "downstream",
                }
            }
        },
        "static": {
            "route": {
                "213.75.112.0/21": {
                    "next-hop": {
                        "10.215.20.1": "''"
                    }
                }
            }
        }
    },
    "port-forward": {
        "wan-interface": "eth0.34"
    },
      "service": {
        "dns": {
            "forwarding": {
                "except-interface": [
                    "eth0.34"
                ]
            }
        },
        "nat": {
            "rule": {
                "5000": {
                    "description": "MASQ corporate_network to IPTV network",
                    "destination": {
                        "address": "213.75.112.0/21"
                    },
                    "log": "disable",
                    "outbound-interface": "eth0.4",
                    "protocol": "all",
                    "type": "masquerade"
                },
                "6001": {
                    "outbound-interface": "eth0.34"
                },
                "6002": {
                },
                "6003": {
                }
            }
        }
    }
}

[ Voor 49% gewijzigd door Martijn02 op 30-07-2019 09:41 . Reden: Plaatjes en config toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:41
Ik zou als ik jou was even bij KPN NetwerkNL om een blindkap voor de rechterzijde van je FTU vragen.
Naast dat dat er mooier uit ziet is het ook nog beter voor je rechter vezel.
Tenzij je die zelf nog hebt liggen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis-L op 29-07-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Dennis-L schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:37:
Ik zou als ik jou was even bij KPN NetwerkNL om een blindkap voor de rechterzijde van je FTU vragen.
Ja, ik vind het ook een beetje raar dat hij de vezel zo open en bloot liet hangen. De monteur had geen kap bij zich, en mompelde iets dat reggefiber dat maar moest regelen. Kan ik dan als Telfort klant een kap aanvragen bij KPN?

Edit: Heb ze even een berichtje gestuurd met een link naar de foto. Can't hurt to ask ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn02 op 30-07-2019 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Martijn02 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:38:
[...]

Ja, ik vind het ook een beetje raar dat hij de vezel zo open en bloot liet hangen. De monteur had geen kap bij zich, en mompelde iets dat reggefiber dat maar moest regelen. Kan ik dan als Telfort klant een kap aanvragen bij KPN?

Edit: Heb ze even een berichtje gestuurd met een link naar de foto. Can't hurt to ask ;)
Je vraag het niet bij KPN maar bij KPN Netwerk NL. De nieuwe naam van Reggefiber. Zij zijn eigenaar van die FTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Barre73 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:24:
[...]

Je vraag het niet bij KPN maar bij KPN Netwerk NL. De nieuwe naam van Reggefiber. Zij zijn eigenaar van die FTU.
Helder. Ik was me er niet van bewust dat Reggefiber nu KPN NetwerkNL heette.

Vandaag Telfort nog even gebeld om de 200/200mbit te laten activeren. De dame aan de telefoon zei dat dat vandaag nog zou gebeuren, maar op dit moment geeft mijn NTU een oranje Ethernet lampje, en heeft hij een 100mbit verbinding met de router. Als ik het zo lees moet er in de POP een kaart worden verwisseld om de verbindingssnelheid te verhogen. Ik ben benieuwd hoe lang dat duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Martijn02 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Vandaag Telfort nog even gebeld om de 200/200mbit te laten activeren. De dame aan de telefoon zei dat dat vandaag nog zou gebeuren, maar op dit moment geeft mijn NTU een oranje Ethernet lampje, en heeft hij een 100mbit verbinding met de router. Als ik het zo lees moet er in de POP een kaart worden verwisseld om de verbindingssnelheid te verhogen. Ik ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Er zal een monteur naar de POP moeten om je op een GoF poort te patchen.
Voorheen kon dit wel eens tot 2 weken (10 werkdagen duren).
Webcare van Telfort, op het forum van Telfort, kan precies voor je zien wat de datum van ompatchen is.
De telefonische KS zou ze het overigens ook moeten kunnen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 30-07-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Martijn02 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Oranje ethernet lampje? Dat zit in je eigen netwerk tussen de NTU en je router. Probeer daar eens een andere kabel?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Cyberpope schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:13:
[...]

Oranje ethernet lampje? Dat zi hit in je eigen netwerk tussen de NTU en je router. Probeer daar eens een andere kabel?
Juist niet. Oranje lampje geeft aan dat je een 100 Mbit verbinding hebt met de PoP. Groen is een Gbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hij heeft het toch over het ethernetlampje, niet over het glaslampje?

Dat gaat bij mij uit als ik mijn ethternetkabel eruit trek (tussen mijn router en mijn NTU)
En was bij mijn slechte kabel oranje (en soms groen, dan weer oranje).
Nu na het vervangen van de kabel, is hij altijd groen (ik heb een 100mb verbinding).

Wellicht heb ik een andere NTU.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Cyberpope schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:33:
Hij heeft het toch over het ethernetlampje, niet over het glaslampje?

Dat gaat bij mij uit als ik mijn ethternetkabel eruit trek (tussen mijn router en mijn NTU)
En was bij mijn slechte kabel oranje (en soms groen, dan weer oranje).
Nu na het vervangen van de kabel, is hij altijd groen (ik heb een 100mb verbinding).

Wellicht heb ik een andere NTU.
Of jij zit gewoon op een GoF poort in de POP gepatcht, dat kan prima met een 100Mbit abonnement als je bijvoorbeeld een GoF only POP hebt of de EoF poorten vol waren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Cyberpope schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:13:
[...]

Oranje ethernet lampje? Dat zit in je eigen netwerk tussen de NTU en je router. Probeer daar eens een andere kabel?
Neen.
De NTU doet niets anders dan het glassignaal 1 op 1 omzetten naar een ethernetsignaal.
Is de glaslink 100Mbit dan zal de ethernetsnelheid ook 100Mbit zijn. De NTU maakt daar niet automagisch 1000Mbit van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis-L schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:30:
[...]

Neen.
De NTU doet niets anders dan het glassignaal 1 op 1 omzetten naar een ethernetsignaal.
Is de glaslink 100Mbit dan zal de ethernetsnelheid ook 100Mbit zijn. De NTU maakt daar niet automagisch 1000Mbit van.
Snap ik. Zie mijn denkfout. Zit ik blijkbaar op een gigabit verbinding, maar dat de fout wel aan mijn kant dat hij slechts 100mbt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

ik kreeg vanavond nog een wat vreemde e-mail van Telfort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AwisJhuQqQTN1MHXb4oin70U/thumb.jpg

Beetje vreemd verwoord, want ik heb al Glasvezel en Interactieve TV sinds 2012. En ook nu werkt alles nog gewoon. Ik neem aan dat ze bedoelen dat ze de 200/200mbit extra snelheid nu nog niet kunnen leveren, en dat ze me op 13 augustus gaan omzetten?

Wat ze dan bedoelen met “we moeten een nieuwe afspraak maken”? Het lijkt me niet dat er nu weer een monteur moet komen?

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn02 op 30-07-2019 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:41
Martijn02 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:54:
ik kreeg vanavond nog een wat vreemde e-mail van Telfort:

[Afbeelding]

Beetje vreemd verwoord, want ik heb al Glasvezel en Interactieve TV sinds 2012. En ook nu werkt alles nog gewoon. Ik neem aan dat ze bedoelen dat ze de 200/200mbit extra snelheid nu nog niet kunnen leveren, en dat ze me op 13 augustus gaan omzetten?

Wat ze dan bedoelen met “we moeten een nieuwe afspraak maken”? Het lijkt me niet dat er nu weer een monteur moet komen?
Goede kans dat ze een nieuwe modem plaatsen als je die van jou al vanaf 2012 hebt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Luuk1983 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Goede kans dat ze een nieuwe modem plaatsen als je die van jou al vanaf 2012 hebt.
Als je een paar posts verder terug leest dan zie je dat Telfort/Guidion afgelopen maandag de NTU (Ik neem aan dat je dat bedoeld met modem?) heeft vervangen als onderdeel van de ITNS migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:41
Martijn02 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:24:
[...]

Als je een paar posts verder terug leest dan zie dat Telfort/Guidion afgelopen maandag de NTU (Ik neem aan dat je dat bedoeld met modem?) heeft vervangen als onderdeel van de ITNS migratie.
Ah, excusez-moi.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Martijn02 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:24:
[...]

Als je een paar posts verder terug leest dan zie je dat Telfort/Guidion afgelopen maandag de NTU (Ik neem aan dat je dat bedoeld met modem?) heeft vervangen als onderdeel van de ITNS migratie.
Ik zie twee mogelijkheden:
Je moet in de PoP worden omgepatcht door KPN Netwerk NL en dat staat gepland voor 13 augustus. Is aan de late kant want daar staat maximaal 1 week voor maar goed... In vakantietijd kan ik me het voorstellen.

Je moet worden omgepatcht en je NT moet zogenaamd worden vervangen omdat Telfort nog niet heeft verwerkt dat je al de goede NT hebt...zou knullig zijn.

Stuur je postcode en huisnummer maar in een DM, dan kijk ik wel of er een patch order is ingeschoten bij KPN Netwerk NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 21:52
Wij krijgen morgen een monteur op bezoek die het een en ander gaat omzetten. We krijgen oa een experiabox v10 en nieuwe tv tuners. Ik lees toch dat veel mensen problemen hebben om hierbij een eigen router te gebruiken. Ik heb een sonicwall draaien die op dit moment als router fungeert en ik zou deze graag ook willen gebruiken bij de nieuwe situatie ivm vpn etc.

Heeft iemand een config of zijn er instellingen / een aansluitschema beschikbaar om dit juist in te stellen? Ik zie veel ubiquiti router configs voorbij komen maar daarnaast moet de v10 nog gebruikt worden voor het telefonie signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
iemand de config voor de netgear r7000 achter de experiabox. Ik moet helaas ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

jeroentjeh schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:09:
Wij krijgen morgen een monteur op bezoek die het een en ander gaat omzetten. We krijgen oa een experiabox v10 en nieuwe tv tuners. Ik lees toch dat veel mensen problemen hebben om hierbij een eigen router te gebruiken. Ik heb een sonicwall draaien die op dit moment als router fungeert en ik zou deze graag ook willen gebruiken bij de nieuwe situatie ivm vpn etc.

Heeft iemand een config of zijn er instellingen / een aansluitschema beschikbaar om dit juist in te stellen? Ik zie veel ubiquiti router configs voorbij komen maar daarnaast moet de v10 nog gebruikt worden voor het telefonie signaal?
De credentials voor de telefonie-service worden door Telfort naar de experiabox gepushed. Ik begrijp dat het bij een v8 nog mogelijk was om het wachtwoord te onderscheppen via packet capture, maar met een v10 worden deze encrypted verzonden waardoor het wachtwoord niet meer te achterhalen is. Als je digitale telefonie van telfort wil gebruiken dan zit je dus vast aan de experiabox.

Veel mensen die liever een eigen router gebruiken hangen de experiabox achter hun router (en gebruiken hem dan alleen voor de telefonie) of besluiten de telefonie service van de provider niet te gebruiken (er zijn genoeg goedkope alternatieven beschikbaar, je kan bij sommige aanbieders zelfs je nummer porteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:45
dewaal schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:18:
iemand de config voor de netgear r7000 achter de experiabox. Ik moet helaas ook over.
bramv82 in "[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken"

Handleiding volgen in de startpost van dat topic en de aanpassingen in mijn post meenemen.

De experia box kan, als je geen telefonie gebruikt, daarna terug in de doos.

Werkt hier sinds december stabiel

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 02-08-2019 23:34 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42
Gisteren weer gebeld door Telfort. En weer wordt de installatiedatum verzet. Nu naar september😡
De reden is dat Guidion geen voldoende monteurs tot hun beschikking heeft. Maar ik had al eerder afgesproken dat de patch op 7 augustus gezet gaat worden. Ik zie ervan komen dat de patch gedaan wordt en daarna mag gaan wachten tot september. Als ik een andere NTU zou hebben dan zou ik deze zelf kunnen vervangen🤔

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
steven2 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:41:
Gisteren weer gebeld door Telfort. En weer wordt de installatiedatum verzet. Nu naar september😡
De reden is dat Guidion geen voldoende monteurs tot hun beschikking heeft. Maar ik had al eerder afgesproken dat de patch op 7 augustus gezet gaat worden. Ik zie ervan komen dat de patch gedaan wordt en daarna mag gaan wachten tot september. Als ik een andere NTU zou hebben dan zou ik deze zelf kunnen vervangen🤔
Hier nog geen last er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
bramv82 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:32:
[...]

Handleiding volgen in de startpost van dat topic en de aanpassingen in mijn post meenemen.

en de settings van de experiabox in combinatie met de r7000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:49
bramv82 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:32:
[...]

Bij mij heeft het ook een hele tijd goed gewerkt, alleen kon ik geen Netflix kijken via het kastje van Telfort. werkt dit inmiddels ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
weertenaar schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:23:
[...]

Bij mij heeft het ook een hele tijd goed gewerkt, alleen kon ik geen Netflix kijken via het kastje van Telfort. werkt dit inmiddels ook weer?
Waren de Netflix en Youtube apps helemaal niet beschikbaar op je TV box? Dan heb je de handleiding niet goed gevolgd en had je bridged IPTV. Dat is ook een optie en iets eenvoudiger om in te stellen (alleen VLANS instellen). Ik geloof dat deze optie tegenwoordig niet meer werkt.
Als je exact doet wat er in de handleiding staat heb je routed TV en zijn de Netflix en Youtube apps wel beschikbaar.

@dewaal Geen ervaring met telefonie, maar ik denk bij stap 5.1 in de handleiding bij LAN port 3 VID 7 invoeren en je experiabox aan poort 3 aansluiten met daarachter je telefonie.

[ Voor 13% gewijzigd door Blackouts op 06-08-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:49
bramv82 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Waren de Netflix en Youtube apps helemaal niet beschikbaar op je TV box? Dan heb je de handleiding niet goed gevolgd en had je bridged IPTV. Dat is ook een optie en iets eenvoudiger om in te stellen (alleen VLANS instellen). Ik geloof dat deze optie tegenwoordig niet meer werkt.
Als je exact doet wat er in de handleiding staat heb je routed TV en zijn de Netflix en Youtube apps wel beschikbaar.
Ik had een R8000 en het is ook alweer 2 jaar geleden dat ik het in gebruik had. Inmiddels mijn R8000 verkocht en eigenlijk best tevreden over de laatste Experiabox :)
Maar goed om te weten dat het tegenwoordig dus wel goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Heeft er iemand sinds kort nog een verlengingsaanbod (telefonisch) gevraagd voor de alles-in-1 van Telfort? En hoe is dit gegaan? Krijg je daarna meteen een KPN contract als je akkoord gaat met de verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
poffin schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:33:
Heeft er iemand sinds kort nog een verlengingsaanbod (telefonisch) gevraagd voor de alles-in-1 van Telfort? En hoe is dit gegaan? Krijg je daarna meteen een KPN contract als je akkoord gaat met de verlenging?
Ik ben eind mei telefonisch benaderd door KPN om een over te stappen naar alles-in-1 van KPN met wat kortingen hier en daar, maar niet noemenswaardig beter en voor flink wat meer geld per maand dan ik momenteel nog betaal bij Telfort zie ook mijn eerdere bericht hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 04:49
offtopic:
De link biedt aan je post te bookmarken. Zou je deze willen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe lang is de monteur ongeveer bezig met de installatie?
Ben binnenkort ook aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pws29
  • Registratie: Februari 2011
Ik ben afgelopen maandag overgezet naar de nieuwe propositie. De verbinding zelf werd de nacht ervoor omstreeks 0.30u al omgezet en aangezien de monteur pas 's middags zou komen heb ik de hele dag zonder diensten gezeten. De monteur kwam netjes binnen de afgesproken tijd. In totaal is hij maar ongeveer 30 minuten binnen geweest. Ik had nog een witte Genexis met zowel internet als analoog deel. De monteur zei eerst dat die niet vervangen hoefde te worden. Mooi, dacht ik, want dan kan ik analoog nog even behouden voor zolang het duurt. Nadat de EB 10 was aangesloten ging hij weer terug naar de centrale. Pas een paar uur later kwam hij terug "want er moest heel veel omgezet worden". De oude Genexis bleek niet te kunnen werken en daarom heeft hij deze toch vervangen. De STBs had ik inmiddels zelf aangesloten. Opstarten en updaten duurde de eerste keer ongeveer een half uur, maar daarna werkte alles prima. Ik maak ook gebruik van telefonie en moest daarvoor de EB, in overleg met de helpdesk, nog een harde reset geven de volgende dag om dit ook aan de praat te krijgen.

Mijn eigen router heb ik in de DMZ achter de EB geplaatst en dat werkt voor mij prima.

De analoge vezel is niet afgeschakeld, maar met de nieuwe NT kun je hier geen gebruik meer van maken. De oude Genexis bestaat intern uit twee delen, een netwerkdeel en een analoog deel. Dit analoge deel heb ik uit de oude NT gewipt en op de analoge vezel geplaatst. Adapter weer aansluiten en voila, analoog doet het ook nog even voor zolang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Martijn02 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:17:
Zoals beloofd een statusupdate van mijn kant:
Vandaag de gevreesde migratiedag.
Vorige week had ik een grote groene KPN doos met een een Experiabox V10 en 2 STB's (Arris VIP2952 V2) thuisgestuurd gekregen.

[Afbeelding: Telfort - KPN doos]

Gisteren een email van Guidion dat de monteur vandaag tussen 08:00 en 12:00 voor de deur zou staan.
Vanmorgen om 7:20 viel de internetverbinding weg.
Om 9:45 kreeg ik een smsje dat de monteur onderweg was, en dat hij er over 30 minuten zou zijn. en ongeveer 30 minuten later was hij er ook.

Hij had een nieuwe NTU bij zich, deze werd op de baseplate geklikt. Ik had zelf al een STB aangesloten. Hij gaf aan dat het met een andere router (Unifi USG) niet kon werken, en dat het alleen met de Experiabox kon. Ik heb hem de Experiabox laten aansluiten, en heb zelf een STB met een tijdelijke patch aangesloten op de EB.

[Afbeelding]

Eerste keer opstarten en updaten duurde erg lang, maar ik had uiteindelijk werkende TV. Toen is de monteur weer vertrokken. Ik had speciaal op zolder de oude Sitecom router opgezocht omdat ik verhalen had gelezen dat die echt ingeleverd moesten worden. Maar hij wilde ze niet meenemen. De oude Genexis NTU heeft hij ook achter gelaten. Hij legde uit dat hij Freelancer was, en geen mogelijkheid had om de hardware aan Telfort terug te geven.

Toen hij weg was heb ik de EB er weer uitgetrokken en de USG in de NTU geprikt. Ik had de USG al voorbereid met een aangepaste config die gebaseerd was op https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn
Daarmee had ik wel werkend internet, maar geen beeld op de TV.

[Afbeelding]

Uiteindelijk een configuratie van https://free2wifi.nl/2018/09/25/ubnt-usg-iptv/ als basis genomen, en enigsinds aangepast. (IP adres van de next-hop aangepast, en KPN doet PPPOE op VLAN 6, waar Telfort DHCP doet op VLAN 34) Nadat ik deze config op de Unifi controller had geplaatst en de USG een force provision had gegeven begon alles te werken.

Verder zelf de 2e STB op de slaapkamer geinstalleerd en geactiveerd. Ook deze werkt probleemloos. Incl Netflix, Youtube, enz. De beeldkwaliteit van de "GLAS" zenders valt me helemaal niet tegen, en de STB zapt ook een stuk sneller dan de oude Amino.

Een speedtest laat een strakke 50/50 verbinding zien met een ping van 5ms. Ik moet volgende week nog even bellen om de telefonie te laten opzeggen (2,50 korting) en mijn upgradecadeautje van 200/200 mbit te laten activeren. Maar na alle beroerde verhalen moet moet ik zeggen dat het me allemaal alles is meegevallen.

Ter compleetheid nog even de werkende config voor de Unifi USG:

JavaScript: /srv/unifi/data/sites/default/config.gateway.json
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
{ 
    "interfaces": {
        "ethernet": {
            "eth0": {
                    "default-route-distance": "1",
                },
                "vif": {
                    "4": {
                            "dhcp"
                        ],
                        "description": "WAN",
                            "client-option": [
                                "send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;",
                                "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                            "default-route-distance": "210",
                        },
                        "ip": {
                            "source-validation": "loose"
                        }

},
                    "34": {
                        "description": "eth0.34 - Internet",
                        "mac": "<MAC Adres van de Experia box>",
                        "firewall": {
                            "in": {
                                "ipv6-name": "WANv6_IN",
                                "name": "WAN_IN"
                            },
                            "local": {
                                "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                                "name": "WAN_LOCAL"
                            },
                            "out": {
                                "ipv6-name": "WANv6_OUT",
                                "name": "WAN_OUT"
                            }
                        },
                            "dhcp"
                        ],
                            "client-option":[
                                "send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;" 
                            ],
                            "default-route": "update",
                            "name-server": "update",
                            "default-route-distance": "1"
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "protocols": {
        "igmp-proxy": {
            "interface": {
                "eth0.4": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "upstream",
                },
                "eth1": {
                        "0.0.0.0/24"
                    ],
                    "role": "downstream",
                }
            }
        },
        "static": {
            "route": {
                "213.75.112.0/21": {
                    "next-hop": {
                        "10.215.20.1": "''"
                    }
                }
            }
        }
    },
    "port-forward": {
        "wan-interface": "eth0.34"
    },
      "service": {
        "dns": {
            "forwarding": {
                "except-interface": [
                    "eth0.34"
                ]
            }
        },
        "nat": {
            "rule": {
                "5000": {
                    "description": "MASQ corporate_network to IPTV network",
                    "destination": {
                        "address": "213.75.112.0/21"
                    },
                    "log": "disable",
                    "outbound-interface": "eth0.4",
                    "protocol": "all",
                    "type": "masquerade"
                },
                "6001": {
                },
                "6002": {
                },
                "6003": {
                }
            }
        }
    }
}
Dank voor het delen!
Welke zaken moet je allemaal nog zelf aanpassen in deze config om het werkend te krijgen?

Ik krijg nu nog een commit error bij de provisioning:
code:
1
2
[2019-08-08T13:13:40,387] <inform-1> ERROR dev    - [commit errors] dev[f0:9f:c2:1d:92:3c], {DELETE={failure=0, success=1}, SESSION_ID=25f2ca410bd5cc48b47b960842, SET={error={interfaces ethernet eth0 dhcp-options default-route-distance 1="1" is not a valid value of type "u32"
Value validation failed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unconnected
Exocet schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:43:
ik had alles al zelf geplaatst (modem, netwerkkabels erin, los kabeltje voor de wan, oude modem weggehaald, amino weggehaald en die aris ervoor in de plaats gezet) en de monteur zou tussen 8-12 komen. 8:01 stond hij op de stoep, 8:15 was hij weer weg. Super relaxte dude! Hij plaatste het nieuwe glasvezelkastje, wachtte tot de modem een groen lampje gaf, vertelde dat het even kon duren voor de TV het weer deed en als dat niet werkte mocht ik hem smsen en kwam hij terug en we waren klaar. Al met al geen klachten vanaf deze kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
EricJH schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:34:
[...]
offtopic:
De link biedt aan je post te bookmarken. Zou je deze willen fixen?
Zojuist aangepast, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
pws29 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:02:
Ik ben afgelopen maandag overgezet naar de nieuwe propositie. De verbinding zelf werd de nacht ervoor omstreeks 0.30u al omgezet en aangezien de monteur pas 's middags zou komen heb ik de hele dag zonder diensten gezeten. De monteur kwam netjes binnen de afgesproken tijd. In totaal is hij maar ongeveer 30 minuten binnen geweest. Ik had nog een witte Genexis met zowel internet als analoog deel. De monteur zei eerst dat die niet vervangen hoefde te worden. Mooi, dacht ik, want dan kan ik analoog nog even behouden voor zolang het duurt. Nadat de EB 10 was aangesloten ging hij weer terug naar de centrale. Pas een paar uur later kwam hij terug "want er moest heel veel omgezet worden". De oude Genexis bleek niet te kunnen werken en daarom heeft hij deze toch vervangen. De STBs had ik inmiddels zelf aangesloten. Opstarten en updaten duurde de eerste keer ongeveer een half uur, maar daarna werkte alles prima. Ik maak ook gebruik van telefonie en moest daarvoor de EB, in overleg met de helpdesk, nog een harde reset geven de volgende dag om dit ook aan de praat te krijgen.

Mijn eigen router heb ik in de DMZ achter de EB geplaatst en dat werkt voor mij prima.

De analoge vezel is niet afgeschakeld, maar met de nieuwe NT kun je hier geen gebruik meer van maken. De oude Genexis bestaat intern uit twee delen, een netwerkdeel en een analoog deel. Dit analoge deel heb ik uit de oude NT gewipt en op de analoge vezel geplaatst. Adapter weer aansluiten en voila, analoog doet het ook nog even voor zolang het duurt.
kan je iets meer info geven over het analoge deel hoe je het hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
bramv82 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

@dewaal Geen ervaring met telefonie, maar ik denk bij stap 5.1 in de handleiding bij LAN port 3 VID 7 invoeren en je experiabox aan poort 3 aansluiten met daarachter je telefonie.
heb je toevallig ook de router achter de experiabox hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
@dewaal nee die ligt in de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:42
De migratie ging hier soepel. Was zelf niet thuis maar heb de monteur aan de lijn gehad en overlegde netjes of hij mijn router moest laten hangen omdat hij zag dat er een goeie asus router hing.

Had wel wat vage problemen met trage connecties. Heb dit opgelost door ipv6 op de asus router uit te zetten en de asus router te configureren als dmz host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
Vandaag geprobeerd om de sonicwall er tussen te plaatsen. Netjes vlan 34 en 4 als virtuele interfaces aangemaakt op mijn unassigned wan poort maar helaas krijg ik geen DHCP adres van telfort. Vervolgens op mijn wan poort het mac adres aangepast naar die van de EB maar nog geen dhcp. Vervolgens NTU 10 minuten van het stroom gehad + Sonicwall maar hierna weer geen succes.

Echt serieus wat een verslechtering van de service. Zijn er providers die het wel goed voor elkaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik heb het stappenplan van deze site gevolgd om de experiabox te vervangen door een USG:
https://debeerict.nl/kenn...-met-ubiquity-apparatuur/

In principe werkt nu internet en kan ik tv kijken, echter werkt het terugkijken op de ontvanger niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Dennis-L schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:37:
Gedaan, en het duurde even, maar ik kreeg 2 reacties met dezelfde strekking:
Geachte heer Martijn02, 

Hartelijk dank voor uw e-mail. Het is echter zo dat wij de kappen niet meer hebben van uw aansluitpunt. Helaas kunnen deze ook niet geleverd worden omdat het een oudere type FTU is.

Heeft u nog aanvullende vragen, dan hoor ik dit graag van u.
Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Exocet schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:23:
[...]

Dank voor het delen!
Welke zaken moet je allemaal nog zelf aanpassen in deze config om het werkend te krijgen?

Ik krijg nu nog een commit error bij de provisioning:
code:
1
2
[2019-08-08T13:13:40,387] <inform-1> ERROR dev    - [commit errors] dev[f0:9f:c2:1d:92:3c], {DELETE={failure=0, success=1}, SESSION_ID=25f2ca410bd5cc48b47b960842, SET={error={interfaces ethernet eth0 dhcp-options default-route-distance 1="1" is not a valid value of type "u32"
Value validation failed
Deze config werkt voor mij tot nu toe probleemloos en stabiel. Incl netflix, uitzending gemist, opgenomen programma's etc. Het enige wat ik eraan veranderd is is het mac adres van de experia box (op regel 32, hoeft niet perse van de experia box te zijn, als hij maar anders is dan de MAC van je USG) en het IP adres wat als next hop is ingevuld (op regel 86, zoals beschreven op https://free2wifi.nl/2018/09/25/ubnt-usg-iptv/)

Verder had ik eerder al handmatig de Vlan ID van het WAN network aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3HoVh5a5867a8oAxbAxVx1No/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws29
dewaal schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:18:
[...]

kan je iets meer info geven over het analoge deel hoe je het hebt gedaan?
Als je de oude Genexis open maakt, dan zie je wat ik bedoel. Intern bestaat hij uit twee delen die met een kabeltje met elkaar verbonden zijn. Het ene deel bevat de pcb met aansluitingen voor netwerk en de adapter. Het andere is de analoge omvormer. Het hele kastje past niet meer in de wanddoos, maar alleen het analoge deel kun je er prima opklikken. Ik heb dat deel uit de Genexis gehaald en het kabeltje door één van de openingen weer terug gevoerd en aangesloten op de pcb. De omvormer kun je vervolgens met beleid terugplaatsen op de analoge vezelaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
pws29 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:50:
[...]

Als je de oude Genexis open maakt, dan zie je wat ik bedoel. Intern bestaat hij uit twee delen die met een kabeltje met elkaar verbonden zijn. Het ene deel bevat de pcb met aansluitingen voor netwerk en de adapter. Het andere is de analoge omvormer. Het hele kastje past niet meer in de wanddoos, maar alleen het analoge deel kun je er prima opklikken. Ik heb dat deel uit de Genexis gehaald en het kabeltje door één van de openingen weer terug gevoerd en aangesloten op de pcb. De omvormer kun je vervolgens met beleid terugplaatsen op de analoge vezelaansluiting.
en de analoge vezel dat werkt zolang het oude netwerk nog niet is down gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws29
dewaal schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:09:
[...]

en de analoge vezel dat werkt zolang het oude netwerk nog niet is down gegooid?
Hij doet het zolang hij het doet. De apparatuur en het netwerk zal ongetwijfeld binnen afzienbare tijd uitgefaseerd worden. Ik heb daar geen inzicht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Exocet schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:43:
Kan ook aangeven dat het om ongeveer een half uur gaat. Het opstarten / binnenhengelen van software op de decoder en het wakker worden van de Experiabox heeft nu eenmaal antiek lang de tijd nodig :P Want de monteur gaat pas weg als ie even heeft kunnen zappen (en evt wat uitleg heeft kunnen geven) en wifi heeft 'werkend laten zien' ;)

Check wel je wifi-ontvangst fatsoenlijk, ik kwam er pas later achter dat op bepaalde plekken het gewoonweg beroerd is. Inmiddels maar mijn oude Netgear als accesspoint ingesteld en all is well again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik kreeg vanmiddag een spam-mail op een e-mailadres wat ik 100% zeker enkel en alleen heb gebruikt voor Telfort. Ik heb een eigen domein en hang willekeurige codes in de adressen zodat ik kan 'tracken' waar ik welk adres heb opgegeven. Dit betekent dus dat Telfort een datalek heeft, of heeft gehad. Is daar iets van bekend? Is er meer gestolen dan alleen e-mailadressen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Exocet schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:55:
Ik heb het stappenplan van deze site gevolgd om de experiabox te vervangen door een USG:

In principe werkt nu internet en kan ik tv kijken, echter werkt het terugkijken op de ontvanger niet.
Ik weet niet precies waarom je geen tv kan terugkijken, maar de config.json die op die site genoemd wordt schakelt source validation op je firewall volledig uit. Dat is geen ideale situatie. Probeer het eens met de config die ik 2 pagina’s terug gepost heb. Daarmee werkt het voor mij zonder problemen. (En die is wat veiliger, die zet alleen op de iptv interface de source validation op “loose”, zodat het op je normale internetverbinding nog gewoon werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23
woekele schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:50:
ik kreeg vanmiddag een spam-mail op een e-mailadres wat ik 100% zeker enkel en alleen heb gebruikt voor Telfort. Ik heb een eigen domein en hang willekeurige codes in de adressen zodat ik kan 'tracken' waar ik welk adres heb opgegeven. Dit betekent dus dat Telfort een datalek heeft, of heeft gehad. Is daar iets van bekend? Is er meer gestolen dan alleen e-mailadressen?
Heb ik ook gehad een tijd geleden. Ook een specifiek telfort adres (telfort@domeinnaam.nl). Kan bij mij toeval zijn natuurlijk. Contact gehad met een security officer bij KPN, maar ze konden niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Jimster schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:54:
[...]

Heb ik ook gehad een tijd geleden. Ook een specifiek telfort adres (telfort@domeinnaam.nl). Kan bij mij toeval zijn natuurlijk. Contact gehad met een security officer bij KPN, maar ze konden niks vinden.
die van mij is nog iets specifieker dan telfort@domein.nl, dus kan haast geen toeval zijn... tenzij mijn eigen mailbox zelf gehackt is natuurlijk :) Heb je een adres van die security officer? Mag in private message!

[ Voor 43% gewijzigd door woekele op 14-08-2019 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewaal
2Dutch schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:26:
[...]

Kan ook aangeven dat het om ongeveer een half uur gaat. Het opstarten / binnenhengelen van software op de decoder en het wakker worden van de Experiabox heeft nu eenmaal antiek lang de tijd nodig :P Want de monteur gaat pas weg als ie even heeft kunnen zappen (en evt wat uitleg heeft kunnen geven) en wifi heeft 'werkend laten zien' ;)

Check wel je wifi-ontvangst fatsoenlijk, ik kwam er pas later achter dat op bepaalde plekken het gewoonweg beroerd is. Inmiddels maar mijn oude Netgear als accesspoint ingesteld en all is well again :)
kan ik ook gelijk de router achter de router zetten. dus nat achter nat. Dan hoef ik verder mijn configuratie van alles niet aan te passen.

Heb de Netgear al op een andere range gezet. Ik hoef dus alleen de experiabox nog aan te passen. De experiabox gebruik ik dus voor de tv. En de router die achter de experia zit voor het internet verkeer.

De tv splits ik middels een hub die verderop in de woonkamer ligt. Er hoeven dan geen kabels etc. worden getrokken. Alles is zowel naar boven als naar de tv waar ook de router staat dubbel uitgevoerd met netwerk kabels. En er loopt vanaf de switch 1 netwerk kabel voor tv en 1 voor internet via de router naar boven.

De router handeld nu alle wifi verkeer af voor de telefoon, laptop, google home, chromecast en philips hue. Daarnaast loopt er ook nog een coax kabel voor de dvb-c maar deze laat ik straks liggen mocht ik een keer willen overstappen naar een ander.

[ Voor 26% gewijzigd door dewaal op 13-08-2019 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23
woekele schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:59:
[...]
die van mij is nog iets specifieker dan telfort@domein.nl, dus kan haast geen toeval zijn... tenzij mijn eigen mailbox zelf gehackt is natuurlijk :) Heb je een adres van die security officer? Mag in private message!
Moet ik even graven in mijn mail. Ik kijk vanavond even of ik het nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Deze week heeft Telfort onze oude glasvezelaansluiting omgezet. Het glasvezelmodem is vernieuwd, er is een Experia Box geplaatst en het TV-kastje van Amino is vervangen door eentje van Arris. Alles werkt op zich, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Wie helpt?
Eerst het TV-kastje. Mijn TV-beeld oogt minder scherp met de nieuwe Arris dan met de oude Amino. Kan dat kloppen, of verbeeld ik het me en is dit een gevolg van (te) kritisch kijken naar een nieuw product? Instelling is gewoon 1080p50.
Dan de Experia Box. Omdat ik mijn bestaande mesh netwerk (2x Asus RT-AC67U) wil blijven gebruiken, heeft de monteur simpelweg het wifi-signaal van de Experia Box uitgezet en de Asus erachter geplaatst. Liever ben ik die hele box kwijt, maar volgens de monteur kan dat niet omdat ik dan geen TV meer zou hebben (vaste telefoon gebruik ik niet). Toch lees ik hier en daar dat mensen hun Experia Box succesvol hebben verwijderd. Wat moet ik daarvoor doen, en waarop sluit ik dan mijn TV-kastje aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
JME schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:33:
Deze week heeft Telfort onze oude glasvezelaansluiting omgezet. Het glasvezelmodem is vernieuwd, er is een Experia Box geplaatst en het TV-kastje van Amino is vervangen door eentje van Arris. Alles werkt op zich, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Wie helpt?
Eerst het TV-kastje. Mijn TV-beeld oogt minder scherp met de nieuwe Arris dan met de oude Amino. Kan dat kloppen, of verbeeld ik het me en is dit een gevolg van (te) kritisch kijken naar een nieuw product? Instelling is gewoon 1080p50.
Dan de Experia Box. Omdat ik mijn bestaande mesh netwerk (2x Asus RT-AC67U) wil blijven gebruiken, heeft de monteur simpelweg het wifi-signaal van de Experia Box uitgezet en de Asus erachter geplaatst. Liever ben ik die hele box kwijt, maar volgens de monteur kan dat niet omdat ik dan geen TV meer zou hebben (vaste telefoon gebruik ik niet). Toch lees ik hier en daar dat mensen hun Experia Box succesvol hebben verwijderd. Wat moet ik daarvoor doen, en waarop sluit ik dan mijn TV-kastje aan?
[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 23:44
Jimster schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Moet ik even graven in mijn mail. Ik kijk vanavond even of ik het nog heb.
Mag ik me ook melden? Ik heb minstens 2 spam mails gekregen, telfort@domein, m.a.w. 100% Telfort only mailadres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@JME De hoogste kwaliteit TV-zenders vind je bij de nieuwe propositie op 661 en verder (“HD Glas”). Zie https://forum.kpn.com/int...hd-zenders-van-kpn-441200. Alle signalen worden aangeleverd in 1080i/50, dus laat je nu de Arris de upscaling doen. Ik heb daar minder goede ervaringen mee, maar lees van anderen dat dat wel mooi beeld zou geven. Je zou echter eens kunnen proberen om je TV het werkt te laten doen (en sowieso naar de HD Glas zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
jeroentjeh schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:59:
Vandaag geprobeerd om de sonicwall er tussen te plaatsen. Netjes vlan 34 en 4 als virtuele interfaces aangemaakt op mijn unassigned wan poort maar helaas krijg ik geen DHCP adres van telfort. Vervolgens op mijn wan poort het mac adres aangepast naar die van de EB maar nog geen dhcp. Vervolgens NTU 10 minuten van het stroom gehad + Sonicwall maar hierna weer geen succes.

Echt serieus wat een verslechtering van de service. Zijn er providers die het wel goed voor elkaar hebben?
En weer een stukje verder. ;) Inmiddels dmv een Netgear Prosafe GS150Ev2 de vlans gescheiden zodat ik untagged verkeer op de WAN poort van mijn Sonicwall kan laten binnenkomen. Krijg nu netjes DHCP binnen en het IPTV verkeer werkt ook prima met uitzondering van de Netflix app die ik ook wel via de smart TV kan gebruiken.

Nu heb ik alleen nog een probleem met de voip setup, deze heeft netjes zijn config met telefoonnummer in de EB staan maar zodra ik deze achter de sonicwall zet blijft de EB op unregistered staan. Iemand hier een oplossing voor? Ik wil nog een poging wagen om dit goed in te stellen maar vgm is er geen apart voip vlan of iets dergelijks. Anders gaat die EB de vuurton in. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Laatst online: 11:29
Je hebt dat ding in bruikleen.. dus beter niet in de vuurton, hij moet een keer terug :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

significant schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:18:
[...]

Mag ik me ook melden? Ik heb minstens 2 spam mails gekregen, telfort@domein, m.a.w. 100% Telfort only mailadres.
Wanneer heb jij ze gekregen? Dan kan ik dat melden ook bij Telfort. Dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 23:44
woekele schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 06:19:
[...]

Wanneer heb jij ze gekregen? Dan kan ik dat melden ook bij Telfort. Dat ik niet de enige ben :)
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/rsw3hr0szhl071s/Screenshot_20190815-063812_Gmail.jpg?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/dhnud7ubwrop3bs/20190815_064456.jpg?raw=1

[ Voor 12% gewijzigd door significant op 15-08-2019 06:46 ]

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:20
woekele schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 06:19:
[...]

In al die jaren dat ik nu bij Telfort zit ook een aantal keren een spammail gehad op mijn [st00mwals]@telfortglasvezel.nl (of zoiets...)
Dit adres kreeg ik bij mijn aanmelding en gebruik ik niet, zelfs niet voor mijn communicatie met Telfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Exocet schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:55:

Om hier nog even op terug te komen. Gisteren kon ik ook ineens geen tv meer terugkijken. Live TV werkte wel, maar een opname bekijken gaf een zwart scherm, gevolgd door een foutcode. Toen ik daarna de STP opnieuw opstartte kreeg ik ook bij het ophalen van de config een fout, en wilde hij niet meer starten.

Uiteindelijk bleek het IP adres van de next-hop niet meer te matchen met het IP adres van de router. Om dit te controleren kan je het volgende doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# Log met SSH in op je USG. 
ssh admin@192.168.100.1  #< Vervangen het je het ip van je eigen USG

# Check het huidige next-hop IP addres:
admin@UniFiUSG:~$ cat /config/config.boot | grep 213.75.112.0/21 -A1 | grep next-hop | awk '{ print $2}'
10.225.216.1

# Check je huidige router IP addres:
admin@UniFiUSG:~$ show dhcp client leases interface eth0.4 | grep router | awk '{ print $3}'
10.225.216.1

Deze IP adressen zouden hetzelfde moeten zijn. Is dat niet het geval dan kan je dat eventueel handmatig corrigeren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
admin@UniFiUSG:~$ configure
admin@UniFiUSG:~$ delete protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop <huidige next-hop ip>
admin@UniFiUSG:~$ set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop <router ip>
admin@UniFiUSG:~$ commit
admin@UniFiUSG:~$ save
admin@UniFiUSG:~$ exit
admin@UniFiUSG:~$ restart igmp-proxy

Daarna kan je de STB opnieuw opstarten, en bij mij werkte het toen weer.

Om er voor te zorgen dat dit automatisch gebeurd heb ik het scriptje van kriegsman.io ingesteld. Die controleert de next hop iedere 5 minuten, en update hem indien nodig. Verder heb ik ook mijn config.json op de unifi controller aangepast met het nieuwe router IP.

Verder heb ik nog een update wat betreft m'n overgang naar 200/200. (en een korte samenvatting)

Bij het maken van de afspraak voor de migratie heb ik de snelheidsverhoging aangevraagd. Telfort gaf toen aan dat ik al te ver in het migratietraject zat om dit direct op te pakken. Ik moest na de migratie opnieuw bellen om het te vragen.

Op 29 juli ben ik gemigreerd. En op 30 juli heb ik de snelheidsverhoging aangevraagd. Telfort beloofde toen de verhoging nog dezelfde dag door te voeren. Ik had inmiddels wel gezien dat mijn NTU nog met een 100mbit verbinding aan de POP hing, en dat dat waarschijnlijk niet ging lukken.

Een dag later kreeg ik een mailtje van Telfort "Nieuwe datum Telfort Glasvezel Internet + Interactieve TV" en "Sorry, we moeten een nieuwe afspraak maken" Het wordt 13 augustus.

Barre73 heeft toen even gekeken of er al een patch request was ingeschoten, dat bleek niet het geval. Dus Telfort nog maar eens gebeld. Meisje aan de telefoon begreep ik niet helemaal waar ik het over had toen ik uitlegde dat ik momenteel in de POP nog op een EoF poort zat, en dat dat een Gof poort moest worden. Na overleg met haar leidinggevende kwam ze terug met "Maakt u zich geen zorgen, we gaan het allemaal regelen, 13 augustus wordt alles omgezet."

13 augustus kwam, de verbinding viel even weg, en kwam na een half uurtje weer up. Nu met groen lampje op de NTU. Dus ik enthousiast een speedtest starten... Maar die kwam niet boven de 48Mbps uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d3JnvE4H9rIdX4Z2hIPhfYUe/full.png

In mijn telfort zie ik de Extra snelheid 200Mb/200Mb/s ook nog niet staan, dus 14 augustus nog maar eens gebeld met Telfort. De mevrouw zag dat de snelheidsverhoging nog niet gereed was gemeld, en zei dat ik nog 48 uur moest wachten, dat de wijziging er dan "waarschijnlijk wel vanzelf doorheen zou vallen".

Sure... Ik heb er een beetje een hard hoofd in, maar we gaan het zien.

• jeroentjeh
nescafe schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:11:
Je hebt dat ding in bruikleen.. dus beter niet in de vuurton, hij moet een keer terug :)
Telefoon inmiddels doorgeschakeld naar mobiel door met de helpdesk van telfort te bellen. Nu nog wachten tot de sip gegevens een keer vrij worden gegeven door telfort zodat ik telefonie fatsoenlijk in kan stellen zonder EB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Martijn02 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Op 29 juli ben ik gemigreerd. En op 30 juli heb ik de snelheidsverhoging aangevraagd. Telfort beloofde toen de verhoging nog dezelfde dag door te voeren. Ik had inmiddels wel gezien dat mijn NTU nog met een 100mbit verbinding aan de POP hing, en dat dat waarschijnlijk niet ging lukken.

Een dag later kreeg ik een mailtje van Telfort "Nieuwe datum Telfort Glasvezel Internet + Interactieve TV" en "Sorry, we moeten een nieuwe afspraak maken" Het wordt 13 augustus.

Barre73 heeft toen even gekeken of er al een patch request was ingeschoten, dat bleek niet het geval. Dus Telfort nog maar eens gebeld. Meisje aan de telefoon begreep ik niet helemaal waar ik het over had toen ik uitlegde dat ik momenteel in de POP nog op een EoF poort zat, en dat dat een Gof poort moest worden. Na overleg met haar leidinggevende kwam ze terug met "Maakt u zich geen zorgen, we gaan het allemaal regelen, 13 augustus wordt alles omgezet."

13 augustus kwam, de verbinding viel even weg, en kwam na een half uurtje weer up. Nu met groen lampje op de NTU. Dus ik enthousiast een speedtest starten... Maar die kwam niet boven de 48Mbps uit.

In mijn telfort zie ik de Extra snelheid 200Mb/200Mb/s ook nog niet staan, dus 14 augustus nog maar eens gebeld met Telfort. De mevrouw zag dat de snelheidsverhoging nog niet gereed was gemeld, en zei dat ik nog 48 uur moest wachten, dat de wijziging er dan "waarschijnlijk wel vanzelf doorheen zou vallen".

Sure... Ik heb er een beetje een hard hoofd in, maar we gaan het zien.
Hoe is het inmiddels dan? Ik heb nog een keer gekeken (was ondertussen op vakantie) en gezien dat er uiteindelijk op 2 augustus een migratieorder binnen kwam voor 13 augustus en die is inderdaad uitgevoerd op 13 augustus in de ochtend. Dus dat heb je goed gemerkt. Als het nu nog niet werkt zit het wel in de leverstraat van KPN WBA/ Telfort.

Pagina: 1 ... 77 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20