Misschien is het vloeken in de kerk, maar even een keer een ander inzicht. Let op dat dit puur mijn eigen ervaringen en meningen zijn en dat dit absoluut niet op jouw situatie van toepassing hoeft te zijn. Ik kom oorspronkelijk ook van de oude propositie met de amino's en ben met een verhuizing verplicht overgestapt op de nieuwe propositie. Ook ik moest niks van de experiabox hebben en wilde ik mijn eigen router blijven gebruiken (een goede Draytek). Ook vond ik het niks dat ik de amino's niet meer kon gebruiken. En als laatste vond ik het volstrekt idioot dat ik geen DVB-C meer had en ik zou zeker overstappen als dat zou komen te vervallen.
Maar eerlijk gezegd, eigenlijk vind ik het uiteindelijk eigenlijk allemaal wel prima. Als je geen hele specifieke dingen doet en wilt werkt de experiabox gewoon prima. Granted, Wifi op de V8 is gewoon ruk (op de V
10 weet ik niet), dus voor WiFi heb ik wat anders, maar verder haal ik gewoon prima snelheden. Ik moet ook wel bekennen dat ik tegenwoordig minder eisen heb aan een router. De tijd dat ik
10.000 verbindingen van Torrents aan had staan zijn voorbij.
De STB's van Telfort werken eigenlijk wel lekker in verhouding met de Amino's. Ze zijn snel en opnemen in de cloud is behoorlijk gebruiksvriendelijk. Ook is de gids nu gewoon bruikbaar in plaats van een slideshow. Je kan overal opnames terugkijken en inplannen. Ook de app van Telfort voor dit platform werkt prima. Beter dan van het oude platform is mijn ervaring. DVB-C mis ik uiteindelijk ook niet omdat ik überhaupt niet zoveel TV's heb. Dit is natuurlijk wel een punt voor degene die dat wel hebben: elk kastje erbij is 5 euro per maand. Maar voor de tweede TV heb ik nu een Chromecast en dat werkt echt perfect in combinatie met de Telfort app. Geen kastje nodig op de slaapkamer dus!
Kortom, ik was net als iedereen hier van plan de overstap zo lang mogelijk te rekken en ik was ook behoorlijk anti, maar voor mij persoonlijk maakt het uiteindelijk eigenlijk niet zoveel uit. Eigenlijk werkt alles stabiel en naar behoren en heb ik helemaal niet te klagen en zeker met de Chromecast hoeft niet teveel extra kastjes te hebben. Goed, ik moet nu betalen voor opnemen (5 per maand), maar elk jaar kan ik genoeg korting regelen zodat dat ook geen issue meer is.
Just my thoughts!
PS, de 'nieuwe' zwarte afstandsbediening die aan het einde uitgeleverd werd bij de amino's is en blijft briljant. Daar kan die gare witte afstandsbediening van de nieuwe propositie absoluut niet aan tippen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Luuk1983 op 20-09-2018 09:45
]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3