[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 63 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:08

mb1

Normaal moet drie maanden gratis wel lukken.
Dat is dus 25% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
mb1 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:54:
Normaal moet drie maanden gratis wel lukken.
Dat is dus 25% korting.
Dat is een nette korting inderdaad, die had ik nu ook het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Ben nu sinds woensdag naar tevredenheid overgestapt naar Telfort Glasvezel 200/200, eerst had ik Ziggo. Alles heerlijk stabiel en wat een verschil met de baggerzooi van Ziggo.
Wat ik me afvroeg, weet iemand of er plannen bij Telfort zijn om op termijn ook 500/500 lijnen aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:02
wingdings schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:07:
Ben nu sinds woensdag naar tevredenheid overgestapt naar Telfort Glasvezel 200/200, eerst had ik Ziggo. Alles heerlijk stabiel en wat een verschil met de baggerzooi van Ziggo.
Wat ik me afvroeg, weet iemand of er plannen bij Telfort zijn om op termijn ook 500/500 lijnen aan te bieden?
De 200/200 is op verzoek van Telfort in het portfolio van KPN Wholesale gekomen omdat ze zelf 500 te duur vonden voor hun klanten. Telfort is een budgetprovider en 500 is dus meer bedoeld voor de andere twee providers in de groep. KPN en XS4all dus.
Het ligt dus niet in de lijn der verwachting op korte termijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Barre73 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:01:
[...]

De 200/200 is op verzoek van Telfort in het portfolio van KPN Wholesale gekomen omdat ze zelf 500 te duur vonden voor hun klanten. Telfort is een budgetprovider en 500 is dus meer bedoeld voor de andere twee providers in de groep. KPN en XS4all dus.
Ah oke, logisch dan.
MIsschien over een jaartje dan eens voor een jaar overstappen naar KPN zelf mits ze een leuke actie hebben zoals nu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ah, dit zat ik me toevallig pas nog af te vragen. Wil een keer een stap naar boven maken, maar dan meteen goed. Wel grappig dat bij budget 500/500 niet 'hoort', terwijl er imho best wel wat volk is dat wel 500/500 wil maar niet de premium prijs van kpn/xs4all wil betalen. Jammer dat ik niet in 't gebied woon van 1 Gbit/s voor 35 37,50 of 40 euro, mag mijn wederhelft zelf 't uitzoeken qua tv :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

in Deventer is het zelfs voor 365 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

woekele schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:55:
in Deventer is het zelfs voor 365 per jaar.
Bij jaarbetaling en hun eigen apparatuur in de wijkkasten enzo daar he? Dat ze het daarvoor kunnen doen: ongelofelijk. Hopelijk breiden ze snel uit :+

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 22-01-2018 14:03 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
2Dutch schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:21:
[...]

Ah, dit zat ik me toevallig pas nog af te vragen. Wil een keer een stap naar boven maken, maar dan meteen goed. Wel grappig dat bij budget 500/500 niet 'hoort', terwijl er imho best wel wat volk is dat wel 500/500 wil maar niet de premium prijs van kpn/xs4all wil betalen. Jammer dat ik niet in 't gebied woon van 1 Gbit/s voor 35 37,50 of 40 euro, mag mijn wederhelft zelf 't uitzoeken qua tv :+
Premiumprijs?
Internet-only van Telfort met 200/200 kost 42,50 per maand.
Internet-only van KPN met 500/500 kost 51,99 per maand.

Of anders gerekend:
Internet en TV van Telfort met 200/200 kost 55 euro per maand (ik laat bellen er even buiten) met 1 decoder en zonder opnemen.

Internet en TV van KPN met 500/500 kost 62 euro per maand met 1 decoder en zonder opnemen.
Dus 7 euro meer voor 300 Mbit meer.

Uiteraard laat ik kortingen bij nieuwe klanten even buiten beschouwing voor het makkelijke vergelijken.

Dus het valt eigenlijk reuze mee vind ik zelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]

Mijn 200/200 Tefort lijn is dus nog steeds 500/500. Geen idee waarom, ik klaag niet maar ben wel benieuwd hoe dat kan :).

p.s. ik ben super tevreden met Telfort. Altijd online, nooit gezeur en bij elke verlenging weer korting.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-v op 22-01-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 21:56
Jay-v schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Mijn 200/200 Tefort lijn is dus nog steeds 500/500. Geen idee waarom, ik klaag niet maar ben wel benieuwd hoe dat kan :)
Geef even je postcode en huisnummer, dan passen we dat meteen even aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:27:
Premiumprijs?
Internet-only van Telfort met 200/200 kost 42,50 per maand.
Internet-only van KPN met 500/500 kost 51,99 per maand.
Valt reuze mee ja, xs4all zit al op 63,50 voor 500/500 alleen. Apart, collega van me is van kpn naar xs4all overgegaan omdat het goedkoper was. Moet het wel een verdomd duur pakket zijn geweest (of gewoon de best wel okee aanbieding het eerste jaar). Heb wel het idee dat kpn zelf wat betaalbaarder is geworden dan voorheen. Maar die doen wel aan die lullige uploadspeeds (alhoewel het in de praktijk vast mee zal vallen). ho, geldt niet voor de dikkere speeds.

Meen me te herinneren dat ik een tijdje terug eens had rondgekeken maar dat het behoorlijk tegenviel. Maar dat was alles in 1 en dat liep dan tegen de 90 euro p/m tov nog geen 70 euro pm die ik nu betaal. Vind ik nog veel aangezien je voor opnemen moet betalen ipv een decoder met disk en die afzetterij voor grotere zenderpakketten..jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
2Dutch schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:54:
[...]

Valt reuze mee ja, xs4all zit al op 63,50 voor 500/500 alleen. Apart, collega van me is van kpn naar xs4all overgegaan omdat het goedkoper was. Moet het wel een verdomd duur pakket zijn geweest (of gewoon de best wel okee aanbieding het eerste jaar). Heb wel het idee dat kpn zelf wat betaalbaarder is geworden dan voorheen. Maar die doen wel aan die lullige uploadspeeds (alhoewel het in de praktijk vast mee zal vallen).

Meen me te herinneren dat ik een tijdje terug eens had rondgekeken maar dat het behoorlijk tegenviel. Maar dat was alles in 1 en dat liep dan tegen de 90 euro p/m tov nog geen 70 euro pm die ik nu betaal. Vind ik nog veel aangezien je voor opnemen moet betalen ipv een decoder met disk en die afzetterij voor grotere zenderpakketten..jammer.
Die rare uploadsnelheden (die in werkelijkheid veel hoger zijn) gelden alleen voor het standaard product (40-4 en 80-8). Als je upgrade naar 100/00 of 500/500 heb je dat uiteraard niet meer. En ik heb dus net hierboven laten zien dat dit best meevalt qua kosten.

XS4all vergelijk ik er meestal sowieso niet bij. Voor dat hogere bedrag krijg je ook meer dingen en dan wordt een vergelijking zo lastig (gratis wifi-versterker, gratis 500 Mb mobiel internet voor je laptop of tablet, gratis F-Secure pakket)

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 22-01-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:12:
Die rare uploadsnelheden (die in werkelijkheid veel hoger zijn) gelden alleen voor het standaard product (40-4 en 80-8). Als je upgrade naar 100/00 of 500/500 heb je dat uiteraard niet meer. En ik heb dus net hierboven laten zien dat dit best meevalt qua kosten.
Ah die kpn-site werkt niet zo handig, ik zag daar bij 100 mbit/s ook 10 mbit upload staan in het normale overzicht maar bij upgraden staat er wel 100/100 of 500/500 idd. Maar los internet 500/500 is zeker doable, maar goed er is nog een groot struikelblok: missus met tvpakket + pluspakket + opnames :+ Blijf gewoon regelmatig ff rondkijken en anders moet er wat op wat anders worden bezuinigd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
2Dutch schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:33:
[...]

Ah die kpn-site werkt niet zo handig, ik zag daar bij 100 mbit/s ook 10 mbit upload staan in het normale overzicht maar bij upgraden staat er wel 100/100 of 500/500 idd. Maar los internet 500/500 is zeker doable, maar goed er is nog een groot struikelblok: missus met tvpakket + pluspakket + opnames :+ Blijf gewoon regelmatig ff rondkijken en anders moet er wat op wat anders worden bezuinigd ;)
Telfort 200-200 internet+TV met opnemen en pluspakket = 70 euro per maand. Dus dat betaal je dan nu als ik het goed begrijp (los van tijdelijke kortingen)

KPN 500-500 internet+TV met opnemen en pluspakket = 77 euro.

Kost dus 7 euro per maand. Mocht je KPN Mobiel hebben of kunnen overstappen, dan wordt je KPN Compleet en krijg je het pluspakket gratis (en dubbele data, min en sms op je mobiele abonnement). Misschien is dat een leuke optie / :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:47:

Telfort 200-200 internet+TV met opnemen en pluspakket = 70 euro per maand. Dus dat betaal je dan nu als ik het goed begrijp (los van tijdelijke kortingen)

KPN 500-500 internet+TV met opnemen en pluspakket = 77 euro.

Kost dus 7 euro per maand. Mocht je KPN Mobiel hebben of kunnen overstappen, dan wordt je KPN Compleet en krijg je het pluspakket gratis (en dubbele data, min en sms op je mobiele abonnement). Misschien is dat een leuke optie / :-)
Kom uit op nog geen 72 euro uit (6mnd 61,98/6mnd 81,98) en als je een mobiel abo hebt 6mnd 51,99/6mnd 71,99 aka 61,99 pm omgerekend. Either way: interessant! Op de experiabox na dan maar dat komt binnenkort wel goed met vrijgeven gegevens enzo ;)

Btw: heeft iemand hier nog wel eens contact met de webcare van Telfort? Hoe is dat bevallen (Twitter, Facebook). Ik heb het idee dat daar de mensen wat minder mogen/kunnen ofzo, vergeleken met wat jaren terug.

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 22-01-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-07 23:58
wingdings schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:07:
2Dutch schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:21:
[...]
Ah, dit zat ik me toevallig pas nog af te vragen. Wil een keer een stap naar boven maken, maar dan meteen goed. Wel grappig dat bij budget 500/500 niet 'hoort', terwijl er imho best wel wat volk is dat wel 500/500 wil maar niet de premium prijs van kpn/xs4all wil betalen.
Dit is ook een grote wens van mij, ik zou er best voor willen bijbetalen. Telfort bevalt me verder zo goed dat ik niet om deze reden zal overstappen maar het zou wel een fijne toevoeging zijn (tegen meerprijs).
Jay-v schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:29:
[...]
Mijn 200/200 Tefort lijn is dus nog steeds 500/500. Geen idee waarom, ik klaag niet maar ben wel benieuwd hoe dat kan :).
Ik heb dit ook maanden gehad, zelfs een paar keer gevraagd hoe dat kon maar niemand wist het. Helaas bij een wissel van de V8 naar de V10 modem veranderd naar 200 mbit. Ook snel maar de 500 was best lekker :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

knorde schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:13:
[...]

Ik heb dit ook maanden gehad, zelfs een paar keer gevraagd hoe dat kon maar niemand wist het. Helaas bij een wissel van de V8 naar de V10 modem veranderd naar 200 mbit. Ook snel maar de 500 was best lekker :)
n

Ik gebruik geen experiabox, altijd mijn eigen router gebruikt wellicht zit het daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07 15:47
Hoe bevalt de modem van Telfort? Heeft die gewoon 5ghz en goed bereik? Ik ben geïnteresseerd in de 200/200 snelheid. Bevalt de tv decoder ook? In de zin dat zappen enzo vlot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:26

MeltedForest

Lenny-t

outlandos schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:04:
Hoe bevalt de modem van Telfort? Heeft die gewoon 5ghz en goed bereik? Ik ben geïnteresseerd in de 200/200 snelheid. Bevalt de tv decoder ook? In de zin dat zappen enzo vlot gaat?
Ik heb ook 200/200, wat mij betreft de beste keus qua prijs/snelheid!

Er is momenteel een beetje gezeik met de experiabox en wifi, maar daar kan Telfort ook niet zoveel aan doen. Bereik is niet heel super, ik heb bijvoorbeeld boven niet echt wifi en een aparte AP moet je wel gebruiken.

Zappen op de Tv decoder (Arcadian) gaat wel lekker snel, dat valt mij 100% mee tov die troep (horizon box) van Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MeltedForest schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:45:
[...]

Ik heb ook 200/200, wat mij betreft de beste keus qua prijs/snelheid!

Er is momenteel een beetje gezeik met de experiabox en wifi, maar daar kan Telfort ook niet zoveel aan doen. Bereik is niet heel super, ik heb bijvoorbeeld boven niet echt wifi en een aparte AP moet je wel gebruiken.

Zappen op de Tv decoder (Arcadian) gaat wel lekker snel, dat valt mij 100% mee tov die troep (horizon box) van Ziggo!
Ik heb maar een verdieping van 80 vierkante meter. Zou dat moeten lukken? Hij komt wel in de meterkast bij de voordeur en is daarmee niet bepaald centraal geplaatst.

Ik twijfel nog wel om niet gewoon tv van Ziggo te houden; ci+ module neemt geen ruimte in en Ziggo Sport heeft komend seizoen de CL rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:31

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:47:
En dan het 10-voudige betalen voor je mobiele abonnement... Tja, het is maar wat je voordelig noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:17:
[...]

En dan het 10-voudige betalen voor je mobiele abonnement... Tja, het is maar wat je voordelig noemt...
Overdrijven is ook een vak. Door die verdubbeling kan je dus ook een goedkoper abonnement afsluiten en toch op een goed aantal MB's/min/sms uitkomen.
Even een kleine vergelijking voor de gein (allemaal 2 jarig abonnement)

Aanbod Simpel: 5Gb, onbeperkt bellen en 1000 sms-jes tijdelijk voor 10 euro (2 jarig abonnement)

Tele2 nu 5Gb met onbeperkt bellen en sms voor 18 euro.

KPN: 2 Gb met onbeperkt bellen en sms: 22 euro. Maar door dat Compleet wordt dat 17 euro voor 4 Gb.

Dus ja, is wat duurder maar door dat duurdere mobiele abonnement heb je ineens een pluspakket van 10 euro gratis, je zit (naar mijn mening) op het best dekkende netwerk, en gewoon een stuk meer service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:31

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Door die verdubbeling kan je dus ook een goedkoper abonnement afsluiten en toch op een goed aantal MB's/min/sms uitkomen.
Daarom had ik het ook italic gezet

En het nadeel: je zit daarna op dat ruk platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
funske schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:27:
@Rallye Dank je wel voor je uitgebreide toelichting.
Als jij met je gratis opnemen-pakket, je tweede gratis decoder en je 2 maanden gratis 100/100 na 4 maanden niet echt tevreden bent, weet ik genoeg.
Dan wordt het voor mij:
- Ziggo alleen tv (€ 18,70)
- Telfort internet (€ 30,-)
Internet van Telfort is m.i. prima en ik heb 5 verschillende plaatsen waar coax ligt om tv te kijken.
Ik ben dan een kleine € 49,- kwijt en kan nog steeds overal in huis tv kijken via mijn coax-kabel en heb een prima internetverbinding.
Ik twijfel om het ook zo te doen. Maar ik wil per se Fox sporen erbij en die is 10 euro per maand duurder bij Ziggo ... Daarvoor krijg ik dan wel Ziggo sport op kanaal 14 gratis.. keuzes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:08:
[...]

Daarom had ik het ook italic gezet

En het nadeel: je zit daarna op dat ruk platform
Kwestie van smaak. Ik vind het juist fijner en vooral veel sneller. Maar dat was hier geen issue want de vraagsteller zat daar al op met Telfort 200/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als je een potentiële nieuwe klant bent, kun je dan nog opbellen en vragen of de eenmalige activatiekosten a 30 euro niet in rekening worden gebracht?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 26-01-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
outlandos schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:55:
[...]

Ik twijfel om het ook zo te doen. Maar ik wil per se Fox sporen erbij en die is 10 euro per maand duurder bij Ziggo ... Daarvoor krijg ik dan wel Ziggo sport op kanaal 14 gratis.. keuzes!!
Tja, ik ben totaal geen sportliefhebber en Fox kijk ik nu ook nooit.
Helemaal zeker weet ik het nog niet, door ervaringen uit het verleden met UPC, maar ik denk toch dat het dit echt gaat worden voor ons.
Maar de knoop hak ik pas door als Telfort vindt dat ik moet overstappen...... :+

[ Voor 7% gewijzigd door funske op 27-01-2018 11:21 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

outlandos schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:33:
Als je een potentiële nieuwe klant bent, kun je dan nog opbellen en vragen of de eenmalige activatiekosten a 30 euro niet in rekening worden gebracht?
Geen idee of het zin heeft, maar ben wel geïnteresseerd in de uitkomst, dus ik zou zeggen...bellen! ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04

JT

VETAK y0

Ok, in onderhandeling geweest met Telfort ivm verhuizing en mee willen nemen van oude propositie. Conclusie:
- Oude propositie niet mee te nemen
- Nieuw jaarcontract is verplicht
- Ze wilde mij tegemoet komen met enkele interactieve spelers

Vanwege de eerste 2 punten heb ik besloten toch over te stappen naar Ziggo. 200/20, sneller download maar dus trager upload (had 50/50), meer kanalen en extra's en eerste 6 maanden 35 euro ipv eerste 3 maanden. Kom je uit op een maandgemiddelde van 48,25. Dat maar eens een jaar proberen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:30
@JT Hebben ze nog gezegd waarom de oude propositie niet mee te nemen is? Verhuis je naar een nieuwbouwwijk?

Ter toelichting, zoals ik het begrepen heb: Reggefiber (die de oude propositie heeft aangelegd) legde naar elk huis twee glasvezels, één voor de DVB-C en één voor internet en IPTV. KPN legt maar één vezel naar elk huis (immers geen DVB-C). Dat maakt het dus technisch onmogelijk om de oude propositie mee te nemen naar een nieuwe aansluiting.
Ik probeer dus te bekijken of men nu, als stap om de oude propositie uit te faseren, meer mensen dwingt om over te stappen naar de nieuwe propositie, ook als dat technisch niet per sé nodig is omdat je van een oud-Reggefiber-aansluiting naar andere oud-Reggefiber-aansluiting gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385594

Rallye schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:14:
@JT Hebben ze nog gezegd waarom de oude propositie niet mee te nemen is? Verhuis je naar een nieuwbouwwijk?

Ter toelichting, zoals ik het begrepen heb: Reggefiber (die de oude propositie heeft aangelegd) legde naar elk huis twee glasvezels, één voor de DVB-C en één voor internet en IPTV. KPN legt maar één vezel naar elk huis (immers geen DVB-C). Dat maakt het dus technisch onmogelijk om de oude propositie mee te nemen naar een nieuwe aansluiting.
Ik probeer dus te bekijken of men nu, als stap om de oude propositie uit te faseren, meer mensen dwingt om over te stappen naar de nieuwe propositie, ook als dat technisch niet per sé nodig is omdat je van een oud-Reggefiber-aansluiting naar andere oud-Reggefiber-aansluiting gaat.
Ik ben 200 meter verderop verhuisd, binnen dezelfde wijk en in het huidig appartementengebouw is DVB-C leverbaar (talloze hebben het) maar Telfort weigerde om de aansluiting over te zetten en wilde alleen op basis nieuwe propositie aansluiten.

Vervolgens dus gestemd met de "voeten". Nieuw abonnement afgesloten, bij Ziggo voor basis TV (aka DVB-C) en Tweak voor Internet. Maandelijks dezelfde kosten als voorheen bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 21:27

Barrycade

Through the...

Die discussie is toch al een paar keer langsgekomen?
Zelfs mensen met een oude propositie kunnen alleen overstappen als ze DVB-C laten vallen.

Hier hetzelfde ik heb de oude propositie (in een nieuwbouwwijk): als ik wat anders wil is DVB-C gewoon niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04

JT

VETAK y0

Ons nieuwe huis staat langer dan ik op deze aardbol ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36
Ook ik ben een jaar geleden verhuisd en kon de oude propositie niet meenemen. Ik was er nogal op tegen, maar had zoals hierboven aangegeven is weinig keus. Nou moet ik wel zeggen dat het mij uiteindelijk wel meevalt. Het is vooral lastig als je veel TV's had aangesloten, dan kan het mij voorstellen dat je niet zit te wachten om een hele berg STB's erbij te moeten huren. Maar ik heb zelf maar twee TV's in gebruik en vind het wel prima zo. Bij de amino's was eigenlijk alleen de 540 een beetje fatsoenlijk qua snelheid, maar de arcadia's vind ik veel beter werken. Wel was de (nieuwe) afstandsbediening van de Amino's lichtjaren fijner dan de 'witte' afstandsbediening van Telfort.

Overigens bel ik elk jaar naar Telfort wat ze voor aanbieding hebben als ik mijn contract met een jaar weer verleng en ik krijg meestal zonder veel moeite op jaarbasis 130 euro korting. (x maanden gratis dit, x maandan gratis dat etc) en ik heb de Experiabox V8 omgeruild voor een V10. Nee die experiabox is niet ideaal, maar eigenlijk valt het mij achteraf wel mee en ben ik er wel tevreden over. Ik ben eigenlijk überhaupt wel tevreden met Telfort, ook met de nieuwe propositie. Ik was er dus flink op tegen, maar uiteindelijk maakt het mij niet zoveel uit.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
Ervaren jullie ook dat het TVkastje van Telfort warm wordt/blijft ook al staat deze in standby? Durf zo even niet te zeggen welke ik heb (dacht een Moterola?). Kan dat vanavond als ik thuis ben wel even bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Frank!in op 07-02-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-07 12:41
Standby is niet meer dan geen signaal naar TV, het verbruik blijft bijna exact hetzelfde.
Dit heb ik gemeten bij mijn Arcadyan met een true RMS watt meter. Denk aan iets van 8 Watt continu (weet het niet meer precies uit mij hoofd).

Dus ja, wordt warm, want blijft eigenlijk gewoon aan. Is eigenlijk absurd dat dat niet anders kan.

Denk dat voor de motorola hetzelfde geldt.

Ik haat sluipverbruik en schakel daarom alles uit met een netschakelaar.

[ Voor 19% gewijzigd door mountainbiker op 07-02-2018 12:14 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Anoniem: 385594 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:51:
[...]

Vervolgens dus gestemd met de "voeten". Nieuw abonnement afgesloten, bij Ziggo voor basis TV (aka DVB-C) en Tweak voor Internet. Maandelijks dezelfde kosten als voorheen bij Telfort.
Dat is dus precies wat ik ook wil gaan doen als ik moet overstappen.
Alleen is voor internet Tweak voor mij geen echte oplossing; € 40,- p/m. Terwijl ik bij Telfort gewoon €30,- p/m betaal.
Heb je geen problemen met de basis TV (€18,70) van Ziggo??
Lijkt mij haast niet omdat je geen Ziggo kastje (Mediabox) gebruikt, maar toch even zeker weten?......

[ Voor 3% gewijzigd door funske op 07-02-2018 13:13 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@funske
Ik betaal Tweak 365 per jaar dus 30,40 en Ziggo 18,70 is in totaal 49,10 dus vrijwel identiek aan wat ik Telfort betaalde. Ziggo Basis levert zo'n 40 TV zenders. Ruim voldoende zeker als bedacht wordt dat we er hooguit zo'n 15 bekijken. Tweak levert mij 1000 Mbit (in werkelijkheid zo'n 980 Mbs) dus meer dan Telfort/KPN kan leveren.

Ik zie geen enkel voordeel om honderd(en) zenders te kunnen ontvangen. Tijd ontbreekt om zelfs maar te selecteren wat je dan moet gaan zien/opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
mountainbiker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:03:
Standby is niet meer dan geen signaal naar TV, het verbruik blijft bijna exact hetzelfde.
Dit heb ik gemeten bij mijn Arcadyan met een true RMS watt meter. Denk aan iets van 8 Watt continu (weet het niet meer precies uit mij hoofd).

Dus ja, wordt warm, want blijft eigenlijk gewoon aan. Is eigenlijk absurd dat dat niet anders kan.

Denk dat voor de motorola hetzelfde geldt.

Ik haat sluipverbruik en schakel daarom alles uit met een netschakelaar.
Dat deed ik eerst ook, maar dat betekent wel dat je één of twee minuten moet wachten voordat dat onding is opgestart. Daarnaast ben je je zoekgeschiedenis ook kwijt en typen met een afstandbediening vind ik niet fijn.

Maar echt belachelijk ook dat ie eigenlijk niet uitgaat. Zeker in deze tijd not done.

[ Voor 5% gewijzigd door Frank!in op 07-02-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Anoniem: 385594 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:53:
@funske
Ik betaal Tweak 365 per jaar dus 30,40 ........... Tweak levert mij 1000 Mbit (in werkelijkheid zo'n 980 Mbs) dus meer dan Telfort/KPN kan leveren.
Volgens hun postcodecheck zit ik niet in hun gebied:
Helaas is de gewenste snelheid niet beschikbaar op dit adres. Er zijn wel andere snelheden beschikbaar.
En dan zou het € 40,- voor Glasvezel Internet 50 Mbit worden. ;(
Dus vandaar dat ik dan maar bij Telfort blijf en om zet naar alleen internet voor €30,-.
Anoniem: 385594 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:53:
@funske
......... Ruim voldoende zeker als bedacht wordt dat we er hooguit zo'n 15 bekijken. ..........
Ik zie geen enkel voordeel om honderd(en) zenders te kunnen ontvangen. Tijd ontbreekt om zelfs maar te selecteren wat je dan moet gaan zien/opnemen.
Dat is bij ons precies hetzelfde; hooguit 12 zenders en om sport geven we al helemaal niets.
Dus lijkt me Ziggo basis (zonder Mediabox of Horizon) gewoon prima en voldoende.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dus met maar 4 HD-zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Er worden nog steeds twee vezels naar elke woning gelegd. Maar slechts 1 van de twee wordt afgewerkt in de FTU. De andere wordt erin opgerold en kan later voor diverse zaken alsnog ingezet worden indien nodig.

Maar verder klopt het verhaal. Het is in die nieuwbouwwoningen technisch dus niet meer mogelijk om een oud pakket af te nemen.

Maar Telfort wil gewoon het oude pakket ook niet meer leveren. Dat is hun recht, of we dat nou leuk vinden of niet., Zo wordt het heel langzaam uitgefaseerd (kwestie van jaren, dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ja, ik heb een hele goede tv met uitstekende weergave. Ik kijk nu bij Telfort ook gewoon DVB-C en de beeldkwaliteit is prima! Het zappen bij HD-kanalen is een stuk trager en ik vind het beeld soms iets onnatuurlijk.
Maar ja, ieder zijn eigen smaak. :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook. Merk weinig verschil of een zender nu wel/geen HD is. Los daarvan weegt het enorme voordeel van zelf kunnen opnemen (HDHomerun) en meer van DVB-C ruimschoots daartegen op.

Ik zelf kijk vrijwel alles vertraagd/later tijdstip. Ondermeer is het grote voordeel dat ik reclames snel kan skippen. Probeer dat maar eens met zo'n kastje, ben je overgeleverd aan je provider of dat wel mag.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 385594 op 07-02-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:05
Anoniem: 385594 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:44:
[...]
Ik zelf kijk vrijwel alles vertraagd/later tijdstip. Ondermeer is het grote voordeel dat ik reclames snel kan skippen. Probeer dat maar eens met zo'n kastje, ben je overgeleverd aan je provider of dat wel mag.
Met de Arcadyan kun je probleemloos opnemen en tot een jaar later (daarna wordt het verwijderd) terugkijken, hierbij is het gewoon mogelijk om de reclames door te spoelen.
Kijk je daarentegen via de gids terug, of verlaat starten, dan is bij de RTL en SBS kanalen doorspoelen niet mogelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Anoniem: 385594 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:44:
Komisch, wij doen precies hetzelfde; doorspoelen al die reclames!! En gewoon een pauze nemen wanneer jij dat zelf wil....... _O- oOo

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik kijk inderdaad (al sinds de aanschaf van mijn Grundig videorecorder in 1993) vrijwel alles niet-live. Doorspoelen van reclames is fijn, hoewel ik daar vooral bij BBC First last van heb (kijk weinig commerciëlen). Jammer dat ik in 1993 wel, maar nu niet meer, de dovenondertitels mee kon opnemen. Niet alles is vooruitgang.

Dat je op een TV zoals ik die heb (46”) geen verschil zou zien tussen SD en HD (cq. dat verschil voor lief neemt omdat je op DVB-C sneller kunt zappen) kan ik bijna niet geloven. Voor mij is HD zoveel beter......
Maar dan is het goedkoopste Ziggo-abbo voor jou inderdaad de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

St00mwals schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:50:
[...]

Met de Arcadyan kun je probleemloos opnemen en tot een jaar later (daarna wordt het verwijderd) terugkijken, hierbij is het gewoon mogelijk om de reclames door te spoelen.
Kijk je daarentegen via de gids terug, of verlaat starten, dan is bij de RTL en SBS kanalen doorspoelen niet mogelijk |:(
Niet bij alle zenders kun je doorspoelen. Daar waar het niet kan is het erg irritant moet ik zeggen...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Maak je geen illusies, ook bij Ziggo kan je vaak niet doorspoelen.
Sterker nog, de meeste uitzendingen kan je niet casten naar je televisie, en mag je alleen op je mobiel/tablet bekijken.

Heb daar eens over geklaagd maar schijnt een eis van de rechthebbenden te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 08-02-2018 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 23:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

frickY schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:15:
Maak je geen illusies, ook bij Ziggo kan je vaak niet doorspoelen.
Sterker nog, de meeste uitzendingen kan je niet casten naar je televisie, en mag je alleen op je mobiel/tablet bekijken.

Heb daar eens over geklaagd maar schijnt een eis van de rechthebbenden te zijn.
Dat geldt ook bij XS4ALL, met de WebTV/TV kijken app op de iPad kun je ook geen AirPlay gebruiken om de content op een extern beeldscherm te tonen.

Ergens wel logisch want dan nemen mensen geen IPTV abbo meer af omdat ze middels deze omweg op hun televisie TV kunnen kijken..

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Rallye schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:18:
Ik kijk inderdaad (al sinds de aanschaf van mijn Grundig videorecorder in 1993) vrijwel alles niet-live. Doorspoelen van reclames is fijn, hoewel ik daar vooral bij BBC First last van heb (kijk weinig commerciëlen). Jammer dat ik in 1993 wel, maar nu niet meer, de dovenondertitels mee kon opnemen. Niet alles is vooruitgang.

Dat je op een TV zoals ik die heb (46”) geen verschil zou zien tussen SD en HD (cq. dat verschil voor lief neemt omdat je op DVB-C sneller kunt zappen) kan ik bijna niet geloven. Voor mij is HD zoveel beter......
Maar dan is het goedkoopste Ziggo-abbo voor jou inderdaad de beste oplossing.
Ik zit op 42" en het verschil tussen SD en HD is pijnlijk duidelijk. Ik vind dat degene die het verschil niet kunnen zien echt eens naar de opticien moeten gaan voor een oogmeting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
albino71 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:41:
[...]

Niet bij alle zenders kun je doorspoelen. Daar waar het niet kan is het erg irritant moet ik zeggen...
Kan jij sommige opgenomen programma's niet doorspoelen?? Dat is totaal nieuw voor me.
Bedoel je niet bij Begin Gemist of Terugkijken via de gids? Dat is wel bekend namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Allemaal argumenten pro DVB-C (uiteraard zonder CI+ want dan heb je dezelfde ellende) en contra "kastjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Barre73 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:00:
[...]

Kan jij sommige opgenomen programma's niet doorspoelen?? Dat is totaal nieuw voor me.
Bedoel je niet bij Begin Gemist of Terugkijken via de gids? Dat is wel bekend namelijk.
Nee, excuus, ik heb het alleen over terugkijken inderdaad.
Anoniem: 385594 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:03:
Allemaal argumenten pro DVB-C (uiteraard zonder CI+ want dan heb je dezelfde ellende) en contra "kastjes".
DVB-C via COAX rechtstreeks op de TV aangesloten mist zenders, HD is minimaal, dus er zijn ook nog wel een paar pro-tjes voor IPTV t.o.v. DVB-C bedenken hoor! ;)

[ Voor 34% gewijzigd door albino71 op 08-02-2018 16:22 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 12:26
Heeft iemand ervaringen met de xperia box en een beeldbuis tv via scart? Bij mij is het net of een een soort schaduw bijzit of ik zonder bril kijk en alles een beetje dubbel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
UdiBenLudi schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:18:
Heeft iemand ervaringen met de xperia box en een beeldbuis tv via scart? Bij mij is het net of een een soort schaduw bijzit of ik zonder bril kijk en alles een beetje dubbel zie.
Je kent de maximale doorvoermogelijkheden (lees resolutie en kwaliteit) van scart, neem ik aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41
UdiBenLudi schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:18:
Nee, maar een paar dingen:
• niet de Experiabox is relevant hier maar de TV-decoder die je gebruikt
• 'scart' is een nogal breed begrip. Scart RGB is typisch prima. Scart SVHS ook wel. Scart CVBS (composiet) heeft het vaakst last van effecten met kleuren die doorlopen, schaduwen, etc.

* Rukapul heeft afgelopen maand net het laatste SCART meuk het huis uit gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb op de slaapkamer mijn oude DVD-recorder via Scart aangesloten op de Arcadyan (naast de Loewe die via HDMI aangesloten is). Ik had dat bij de Amino ook en heb niet echt gekeken wat nu de beeld kwaliteit is. Zal eens voor je kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 11-02-2018 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

De laatste 300 posts doorgenomen, maar kan het daar niet duidelijk vinden. Dus ga hier de vraag maar stellen.

Stel ik stap over naar telfort inclusief TV. Dan krijg is dus IPTV via een kastje.
Maar kun je dat kastje ook verstoppen? Of moet het in het zicht staan van de afstandsbediening.

Ik heb namelijk mijn TV aan de muur hangen. De kabels gaan achter de tv de muur in en komen in een kast uit. Daar heb ik b.v. mijn raspberry hangen die aan mijn tv hang (kodi). Die kan ik via CEG (oid) gewoon bedienen met de afstandbediening van mijn tv. werkt perfect.

Gezien hoe mijn tv aan de muur hangt, is een kastje naast, op, of onder de TV geen optie. Alleen de TV in de kast achter de tv is een optie, maar dan zit er wel een muur tussen van 20cm. Infrarood afstandsbediening oid gaat absoluut niet werken. Dus gaat dan een kastje van telfort wel werken?

En hoe werkt het "zappen". Gaat dat een beetje soepel? .

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Misschien kan je met een HDMI over powerline adaptor beeld bij je TV krijgen zonder dat het iptvkastje in de muur hoeft te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 15:36
Cyberpope schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:52:
De laatste 300 posts doorgenomen, maar kan het daar niet duidelijk vinden. Dus ga hier de vraag maar stellen.

Stel ik stap over naar telfort inclusief TV. Dan krijg is dus IPTV via een kastje.
Maar kun je dat kastje ook verstoppen? Of moet het in het zicht staan van de afstandsbediening.

Ik heb namelijk mijn TV aan de muur hangen. De kabels gaan achter de tv de muur in en komen in een kast uit. Daar heb ik b.v. mijn raspberry hangen die aan mijn tv hang (kodi). Die kan ik via CEG (oid) gewoon bedienen met de afstandbediening van mijn tv. werkt perfect.

Gezien hoe mijn tv aan de muur hangt, is een kastje naast, op, of onder de TV geen optie. Alleen de TV in de kast achter de tv is een optie, maar dan zit er wel een muur tussen van 20cm. Infrarood afstandsbediening oid gaat absoluut niet werken. Dus gaat dan een kastje van telfort wel werken?

En hoe werkt het "zappen". Gaat dat een beetje soepel? .
Ik heb er een op de slaapkamer achter een 32" tv gepropt en dat werkt feilloos. Je hoeft haast niet te mikken met de afstandsbediening en hij reageert heel direct.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

RubenDJ schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:59:
[...]

Ik heb er een op de slaapkamer achter een 32" tv gepropt en dat werkt feilloos. Je hoeft haast niet te mikken met de afstandsbediening en hij reageert heel direct.
Tja... maar werkt dat ook als er 20cm muur tussen zit.

Maar wat ik hier lees (en op de handleiding die ik gevonden hebt), moet je echt het kastje zelf bedienen.
Chris.nl schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:59:
Misschien kan je met een HDMI over powerline adaptor beeld bij je TV krijgen zonder dat het iptvkastje in de muur hoeft te zitten?
Dan moet ik nog steeds dat kastje toch bedienen? De HDMI verbinding tussen het kastje en de TV is het probleem niet. Ruimte genoeg voor 5x HDMI kabels Ik wil gewoon dat kastje niet in mijn woonkamer. Ook niet op een totaal andere plek. Een lelijk zwart doosjes met ledjes heeft geen plaats in mijn huiskamer.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:12:
[...]

Tja... maar werkt dat ook als er 20cm muur tussen zit.

Maar wat ik hier lees (en op de handleiding die ik gevonden hebt), moet je echt het kastje zelf bedienen.

[...]

Dan moet ik nog steeds dat kastje toch bedienen? De HDMI verbinding tussen het kastje en de TV is het probleem niet. Ruimte genoeg voor 5x HDMI kabels Ik wil gewoon dat kastje niet in mijn woonkamer. Ook niet op een totaal andere plek. Een lelijk zwart doosjes met ledjes heeft geen plaats in mijn huiskamer.
Kastje werkt prima maar moet een bepaalde lign of sight hebben, in ieder geval lucht. Als je hem ergens achter wil zetten en in die hoek wil mikken met de afstandsbediening werkt het waarschijnlijk prima, het infrarood heeft imo een brede spreiding. Leds kan je afplakken met zwarte tape. Leuker wordt het niet ben ik bang.

- edit -

Misschien kan je foto's van de ruimte maken :+ gaan we verstopplekken zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 11-02-2018 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 18:41
De IPTV box ondersteunt geen CEC.

Heb je niet een paar cm om de box achter de tv te frutten?

Een andere optie is een IR-extender maar of het gaat werken is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Rukapul schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:33:
De IPTV box ondersteunt geen CEC.

Heb je niet een paar cm om de box achter de tv te frutten?

Een andere optie is een IR-extender maar of het gaat werken is de vraag.
Dank je.. En nee, achter de TV wil ik hem niet frotten. Dan is de keuze helder.
Ziggo gaat het worden in elk geval voor de TV. Dat werkt (voorlopig) nog.

Nu nog nadenken of ik dan wel telfort 50/5 ga pakken voor internet.
Dan krijg je meestal 50mb upload. VInd de 4mb upload van ziggo wat traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 12:26
Ik heb ooit deze IR extender succesvol gebruikt voor een philips receiver en mediacenter pc.

Niet duur en eenvoudig te installeren.

https://www.ebay.nl/itm/I...7cdfd5:g:rCAAAOSw4GVYR96t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@UdiBenLudi Even voor je gekeken naar het beeld bij via de scart. Mijn oude Sony hardeschijfrecorder is via de scart aangesloten op de Arcadyan en via een andere scart op de TV. Hier een indruk van de beeldkwaliteit:
iTV via Scart 1

en

iTV via Scart 2

Op de foto (van mijn iPhone) ziet het er slechter uit dan “live”. De kleuren zijn wat feller dan via HDMI en er is wat overscan. Natuurlijk zie je ook dat het 576i is.

[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 16-02-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 12:26
Rallye schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:52:
@UdiBenLudi Even voor je gekeken naar het beeld bij via de scart. Mijn oude Sony hardeschijfrecorder is via de scart aangesloten op de Arcadyan en via een andere scart op de TV. Hier een indruk van de beeldkwaliteit:
[afbeelding]

en

[afbeelding]

Op de foto (van mijn iPhone) ziet het er slechter uit dan “live”. De kleuren zijn wat feller dan via HDMI en er is wat overscan. Natuurlijk zie je ook dat het 576i is.
Bedankt voor het kijken. Ik denk dat wij tocht toe zijn aan een nieuwe TV :(. Lijkt erop dat de scart aansluiting van de TV het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Via HDMI zul je wel een beter beeld hebben. Als je alleen maar een TV met scart hebt en geen HDMI was het ook wel een oudje; een nieuwe voegt echt iets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
KPN verhelpt met update problemen met Experia Box internetmodem

http://www.totaaltv.nl/ni...xperia-box-internetmodem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-07 23:58
Weet iemand hoe het gaat met de uitrol van HD op 1?
Het is alweer best een tijdje stil op dat gebied :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nog mensen overgestapt de laatste tijd?

Hoe groot is de kans dat je nu nog steeds 50/50 krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Officieel niet, praktisch wel, zo begrijp ik nogsteeds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 19:44
Vandaag ben er achter gekomen dat ik geen mail meer kan versturen.
ZIjn er meer mensen die problemen hebben met het versturen mail via de relay server van telfort ?
smtp.telfortglasvezel.nl via poort 587

Krijg nu steeds foutmelding dat relay not permited
1,5 week Week geleden werkte alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:05
NDSFREAK schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:10:
Vandaag ben er achter gekomen dat ik geen mail meer kan versturen.
ZIjn er meer mensen die problemen hebben met het versturen mail via de relay server van telfort ?
smtp.telfortglasvezel.nl via poort 587

Krijg nu steeds foutmelding dat relay not permited
1,5 week Week geleden werkte alles nog.
Ik gebruik mijn telfortmail nooit, dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:17

MCP cloud

Op het web sinds 1998

St00mwals schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 06:43:
[...]

Ik gebruik mijn telfortmail nooit, dus geen idee.
al jaren eigen domeinnaam een must O-)