[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 54 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik twijfel niet aan het bericht of het screenshot ;) Het gaat erom dat er ergens iets erg vreemds gebeurt wat verder gaat dan simpele congestie.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 17-02-2017 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 12:15
Elekid schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:32:
Ik heb het topic al even doorgespit op eventuele nadelen hiervan maar de grootste lijkt dat ik de experiabox tussen de modem en mijn router krijg.
Ik zag hier ook tegenop, maar uiteindelijk valt het me alleszins mee. Zie bijvoorbeeld hier voor configuratie: https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983. 1x instellen en sindsdien draait het als een zonnetje. Niets in mijn bestaande router aangepast, alleen 2 settings in de experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekid
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-08-2023
Rukapul schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:50:
Ik twijfel niet aan het bericht of het screenshot ;) Het gaat erom dat er ergens iets erg vreemds gebeurt wat verder gaat dan simpele congestie.
Ow okee, fijn :D . Je bedoelt dat er dus echt iets aan de hand lijkt te zijn. De monteur van Guidion had het probleem niet eerder gezien, maar vertelde wel dat de Genexis dusdanig vaak vervangen moet worden ivm storingen dat ze daarom overgeschakeld zijn op de nieuwe propositie. Bij het doormeten van de lijn vonden ze geen problemen. Lijkt het jou de moeite waard om het te proberen of is jouw inschatting dat het probleem zal blijven bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik kan uit je post niet opmaken of je dit test middels bedraad danwel via wifi.

Op basis van interpretatie van mij op je image en je tekst, en vergelijking in mijn situatie gok ik dat het om wifi gaat (ping >5). Bedraad zou ping <5 op glas moeten zijn.

Ik heb dezelfde issues hier soms, en meestal ligt de oorzaak bij mij in de buurt op het wifi vlak: 2.4Ghz congestie met de buren. Als die hevig aan het internetten/downloaden zijn (= veel verkeer door de lucht) en toevallig op het zelfde kanaal zijn (dat is mogelijk omdat op 2.4 er maar 3 echte vrije kanalen zijn en ik meer dan 3 nabije buren heb), gaat bij mij de 2.4Ghz performance naar beneden. De performance gaat echter op download harder naar beneden dan op upload. Ik zie bij mij soms verhoudingen van 2up/70down. (heb 50/50, maar upload is bedraad getest altijd rond 70). Nu moet ik wel zeggen, ik ben (helaas) verplicht de 2.4 aan te houden ivm een wireless repeater.

Ook dit is een interpretatie: waarschijnlijk duurt het ongeveer 10 minuten, omdat je router van automatisch van kanaal gaat switchen op zoek naar betere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekid
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-08-2023
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ontdek het probleem meestal via de wifi. Ik heb echter ook een bekabelde HTPC en die stopt ook met streamen. Daarom ook al bedraad getest met hetzelfde resultaat. Daarbij heb ik het probleem niet alleen op 2.4, maar ook op 5.0, waarbij ik op allebei een redelijk vrij kanaal geselecteerd heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Elekid op 17-02-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 15:44
Muis666 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Dat kan, maar dan heb je een bridged IPTV oplossing in plaats van een routed oplossing.
Nadeel van bridged is dat de extra applicaties (o.a. netflix) op de STB het dan niet doen. Maar gewoon TV kijken werkt naar ik zo lees in dit topic prima.
Het werkt ondertussen met routed IPTV! Het Mac adres spoofen en een goede vendorid meegeven (net als bij jou de "IPTV_STB_Arcadyan_HMB2260") werkte, en ik krijg nu op zowel VLAN 4 en VLAN 34 een IP. STB's deden het direct en internet werkt ook als een trein :) . De ExperiaBox is nu op pensioen op m'n bureau d:)b :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik stap binnenkort over van de oude naar de nieuwe propositie van Telfort glasvezel.
Ik krijg nu via de oude propositie (het oude XMS) een IPv6 adres op basis van 6RD.
Is dit bij de nieuwe propositie ook nog het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-04 10:33
Romulus schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:19:
Ik stap binnenkort over van de oude naar de nieuwe propositie van Telfort glasvezel.
Ik krijg nu via de oude propositie (het oude XMS) een IPv6 adres op basis van 6RD.
https://www.telfort.nl/pe...vice/ipv6-bij-telfort.htm
De wifi-routers en –modems van Telfort zijn geschikt voor IPv6. Alleen zijn de modems nog niet ingesteld voor IPv6. Zodra IPv6 gebruikt kan worden, wordt dit geactiveerd via een firmware-update. Maak je gewoon gebruik van de draadloze modem of router die je van Telfort hebt gekregen, dan hoef je dus niets te doen.
ik ga er dus van uit dat IPV6 nog niet werkt bij telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:50
Elekid schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:08:
[...]

Ow okee, fijn :D . Je bedoelt dat er dus echt iets aan de hand lijkt te zijn. De monteur van Guidion had het probleem niet eerder gezien, maar vertelde wel dat de Genexis dusdanig vaak vervangen moet worden ivm storingen dat ze daarom overgeschakeld zijn op de nieuwe propositie. Bij het doormeten van de lijn vonden ze geen problemen. Lijkt het jou de moeite waard om het te proberen of is jouw inschatting dat het probleem zal blijven bestaan?
De Genexissen hebben wel wat vaker storing dan de 2 apparaten (NT + Experiabox) in het nieuwe pakket, maar dat is toch echt niet de reden van het overstappen van Telfort hoor. Dat is gewoon het langzaam uitfaseren van één van twee verschillende platforms door KPN. Keuze is gemaakt voor 1 platform en dat is niet die met de Genexis en de Amino's geworden. Gewoon geld dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12
Romulus schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:19:
KPN levert Dual Stack IPv6 op de nieuwe EB v10.
Bij Telfort wordt deze nieuwe V10 tegenwoordig oom uitgedeeld. Ik heb alleen nog geen berichten gezien van mensen met Telfort, EB v10 & IPv6.

Laat ff weten wat jij hebt na je overzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:57
Op 12-1 heb ik voor mijn ouders een aanvraag ingediend voor een alles-in-1 glasvezel van Telfort.
Daarom ook de oude provider opgezegd en later bleek er wat mis gegaan te zijn. Kwam er op neer dat ze pas vanaf 12-2 aangesloten konden worden. Prima, oudjes van mij konden wel een paar dagen zonder internet en tv. Alleen nooit een bevestiging of pakketje met modem etc.
Dus het weekend (10-2) gebeld en kreeg te horen nog steeds in behandeling, maar gaat zsm opgepakt worden.
Ok, ik maandag 12-2 gebeld en nog steeds in behandeling. 14-2 weer gebeld, ondertussen behoorlijk boos aan de lijn. Nog steeds in behandeling.... Vrijdag 17-2 gebeld en uiteindelijk na 4x door verbonden te zijn iemand aan de lijn die eindelijk wat echt ging ondernemen. Hij is persoonlijk naar de afdeling gelopen en heeft de aanvraag boven op de stapel gelegd. Ik zal het vandaag persoonlijk in de gaten houden. Dus ik dacht werkelijk dat het goed zou komen.
Vandaag terug na een weekend weg en ik bel mijn pa is even of hij de bevestiging heeft ontvangen?
Nee, niks!!
Dus vandaag 21-2 weer gebeld, krijg ik een vrouw aan de lijn die alleen maar kan zeggen dat het in behandeling is..... Dus ik ontplof en vraag haar om iemand anders te kunnen spreken. Ja, dat kan : dan moet u ophangen en weer bellen. En ook nog lacherig ook nog. Of meneer, ik kan het annuleren en opnieuw aanvragen, dan duurt het ongeveer 2 weken.
Dus ik vraag naar die betreffende persoon die mij 17-2 beloofd had het opgepakt zou worden. Nee, ik kan niet doorverbinden.

Schandalig deze service, ik heb zelf ook Telfort en het mijn ouders aanbevolen! Schaam me kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
baronruud schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:10:
Op 12-1 heb ik voor mijn ouders een aanvraag ingediend voor een alles-in-1 glasvezel van Telfort.
Daarom wordt ook aangeraden om de oude provider pas op te zeggen als de nieuwe al werkt. Maar dat neemt niet weg dat dit schandalig lang duurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:13:
[...]

Daarom wordt ook aangeraden om de oude provider pas op te zeggen als de nieuwe al werkt. Maar dat neemt niet weg dat dit schandalig lang duurt!
Telfort kon niet bevestigen, omdat de bestaande provider nog actief was op de lijn. Nieuwe kan blijkbaar niet werken als de oude actief is. Maar die is dus 12-2 beëindigt en nog steeds in behandeling.

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 21-02-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

baronruud schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:17:
Telfort kon niet bevestigen, omdat de bestaande provider nog actief was op de lijn. Nieuwe kan blijkbaar niet werken als de oude actief is. Maar die is dus 12-2 beëindigt en nog steeds in behandeling.
Neem anders even contact op met de webcare van Telfort via twitter of facebook. Die mensen hebben de ruimte/tijd om jouw pro-actief te informeren en eventueel toch nog hier en daar wat te poken ofzo.. Zelf goede ervaringen mee, zou het zeker even doen als ik jou was :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
2Dutch schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:24:
[...]

Neem anders even contact op met de webcare van Telfort via twitter of facebook. Die mensen hebben de ruimte/tijd om jouw pro-actief te informeren en eventueel toch nog hier en daar wat te poken ofzo.. Zelf goede ervaringen mee, zou het zeker even doen als ik jou was :)
Bedankt voor de reactie, ik doe alleen niet aan Facebook en Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

baronruud schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:30:
Bedankt voor de reactie, ik doe alleen niet aan Facebook en Twitter.
Snappik ;) Misschien via het forum contact zoeken? Ben daar heel lang niet meer geweest dus weet niet of dat nog een vlotte optie is. Anders kun je altijd een vriend(in) vragen namens jou contact te zoeken. Heb ik toen bij mijn ouders ook gedaan, die zijn ook niet echt Twitter/Facebook-volk :+ Doen ze niet lastig over verder.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 13:20
https://forum.telfort.nl wil ook nog wel ens helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
baronruud schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:17:
Nieuwe kan blijkbaar niet werken als de oude actief is. Maar die is dus 12-2 beëindigt en nog steeds in behandeling.
Ik dacht altijd dat de nieuwe de oude gewoon van de lijn af 'schopte', waardoor dit geen probleem zou moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 13:29

Denko

|{ing Øf ßlitz

pff, gister had de V8 het er weer moeilijk mee. DHCP werkte weer niet. daarnaast had hij af en toe dat de download terugviel naar zo'n 2Mbit.

Toch maar even gebeld. Ze waren er heilig van overtuigt dat het kwam door weerstand (?) op de lijn. Die hoort ergens rond de 5 te zijn en bij mij was die 15. Iemand een idee wat ze hiermee bedoelen? (het is een glasvezellijn) De helpdesk medewerker wist niet uit te leggen wat de weerstand was. Maar er moest monteur naar gaan kijken en dat zou "binnenkort" gebeuren.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn (voor mijn interesse) ?

Verder twijfel ik eraan dat dit alle problemen oplost, maar dat zien we daarna wel weer.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 10:39
Beste Allemaal,

Ik heb een uitdaging met mijn Telfort glasvezel aansluiting i.c.m. een VoIP Server.

Op het forum heb ik reeds rondgespeurd of er vergelijkbare problemen (en misschien wel een oplossing :P) gepost zijn maar ik heb niks kunnen vinden. Een google search levert wel wat op, maar dit omschrijft niet mijn probleem.

Het probleem is alsvolgt;

Ik heb thuis een Telfort glas aansluiting, die ik gebruik met een eigen pfSense router, TV heb ik bridged aangesloten met een managed switch. De pfSense router bedient mijn internet netwerk en een aantal servers die draaien op een VM host.

De VoIP server (FreePBX) draait ook als VM en dit werkt prima voor de 2 interne VoIP toestellen. Omdat een derde toestel via het internet naar de VoIP server moet verbinden heb ik port forwards gemaakt in de pfSense router (5060 UDP, 10000-11000 UDP).

Het externe toestel verbind niet met de VoIP server en geeft de melding "timed-out"

Zaken die ik al uit heb gezocht:
Port forwarding werkt want:
a: Mijn mail server is te bereiken via het internet en werkt prima
b: Zie bijgevoegde scheenshots van de log van de Firewall --> deze laat zien dat het verkeer vanaf de client door gestuurd wordt naar de VoIP server.

Nat states

Firewall log

in de FreePBX is zo geconfigureerd dat het toestel dat via WAN moet connecten via "NAT" connect.

De vraag: Heeft iemand van jullie ook een keer voor deze problematiek gestaan en weten jullie misschien een oplossing.

Alvast bedankt voor alle hulp

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 16:00
Zijn er toevallig al mensen die HD op 1 hebben aangezien de uitrol in februari zou starten?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Barre73
Denko schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:10:
pff, gister had de V8 het er weer moeilijk mee. DHCP werkte weer niet. daarnaast had hij af en toe dat de download terugviel naar zo'n 2Mbit.

Toch maar even gebeld. Ze waren er heilig van overtuigt dat het kwam door weerstand (?) op de lijn. Die hoort ergens rond de 5 te zijn en bij mij was die 15. Iemand een idee wat ze hiermee bedoelen? (het is een glasvezellijn) De helpdesk medewerker wist niet uit te leggen wat de weerstand was. Maar er moest monteur naar gaan kijken en dat zou "binnenkort" gebeuren.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn (voor mijn interesse) ?

Verder twijfel ik eraan dat dit alle problemen oplost, maar dat zien we daarna wel weer.
De enige "weerstand" op een glasvezellijn is demping (sterkteverlies). Die kan alleen fysiek worden gemeten middels een OTDR meting en dat moet gebeuren door een monteur bij je thuis en eentje in de wijkcentrale.
Maximale waarde daarvoor is 3dB verlies over dat gehele traject.

Wat ik denk dat hier gebeurt is een soort test over de lijn van een bepaald signaal op afstand dus) en aan de hand daarvan zou geconcludeerd kunnen worden dat er verlies optreedt. En dat moet dan door de bovengenoemde monteur(s) met een echte OTDR meting worden gecontroleerd. Dan zou eigenlijk direct Reggefiber al moeten worden aangestuurd want daar zitten de monteurs die dit doen, niet bij KPN zelf.

• privacybeleid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-04 00:14
Mijn broertje heeft dit nu net, moet zeggen dat het allemaal strak werkt. 2 seconde zap kanaal wissel, fijne afstandsbediening, afstands bedening kan ook zijn samsung tv volume wijzigen (of gaat dit via hdmi?) netflix app in de iptv tuner. Heb wired niet getest maar wifi geeft een strakke 50/50 op http://www.dslreports.com/speedtest

[ Voor 13% gewijzigd door privacybeleid op 23-02-2017 14:05 ]

• privacybeleid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-04 00:14
knorde schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:34:
Zijn er toevallig al mensen die HD op 1 hebben aangezien de uitrol in februari zou starten?
Mijn broertje heeft HD op kanaal 701 kanaal 1 is net als ziggo SD.

• St00mwals
knorde schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:34:
Afgelopen week heeft het spul bij mij een update gekregen:
- heb nu vier zenderposities (9999 ipv 999), 999 is nog wel steeds de laatste/hoogste zender
- 1 geeft goed/scherp beeld, volgens mij hetzelfde als 661, wel staat er een S ipv HD bij.

• Barre73
St00mwals schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:30:
[...]

Afgelopen week heeft het spul bij mij een update gekregen:
- heb nu vier zenderposities (9999 ipv 999), 999 is nog wel steeds de laatste/hoogste zender
- 1 geeft goed/scherp beeld, volgens mij hetzelfde als 661, wel staat er een S ipv HD bij.
Ik denk dat dit psychisch is :-) Zo te horen is het nog gewoon SD op 1. En dat is ook logisch. HD op 1 zou nog niet bij Telfort klanten uitgerold worden. Eerst KPN klanten zelf, en dan ook nog in fases.
661 kan sowieso niet. De 7xx zenders verhuizen naar de eerste kanalen, niet de 66x zenders.

Daarnaast is die update waar jij aan refereert bij iedereen uitgerold en heeft dat niks te maken met HD op 1.
Nieuw in iTV-firmware 7.0.14_1:
* Kanaalnummers met 4 cijfers. Hierdoor kan het invoeren iets trager zijn omdat de ontvanger even wacht of er ook een 4e cijfer wordt ingevoerd. Als je dit wilt voorkomen, begin het kanaalnummer met een 0
*Mislukte opnames worden niet meer weergegeven in de lijst met opnames
*Na zoeken was het niet mogelijk een opname in te plannen, dat kan nu wel
*Verwijderen van opnames is geöptimaliseerd
*Bij terugkijken via de gids speelt hij na afloop van het programma gewoon door met het volgende programma dat werd uitgezonden tot je zelf bewust het terugkijken stopzet.
*De pop-up die je vraagt of je wilt hervatten staat nu standaard weer op ja
*Als het niet lukt om een opname of On Demand programma te hervatten krijg je nu een pop-up met uitleg
*Zoeken in de gids gebeurt nu alleen nog maar op titel, niet meer op titel én beschrijving
*Film1 On Demand heeft een andere layout
*Programma Gemist toont nu sneller de kanaalnamen
*KPN Presenteert heeft een nieuw logo in het menu :)
*Full HD films gebruiken nu overal het Full HD logo
*Onder Mijn Services is Service Info en Mijn Rekening verwijderd
*Als je RoutedMode gebruikt (nog niet het geval bij klanten die nog hele oude Experia Boxen hebben) wordt je nu naar een MijnPakketten omgeving geleid als je vanuit de Betalen per wedstrijd omgeving de blauwe knop gebruikt

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 23-02-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Barre73 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:37:
[...]

Ik denk dat dit psychisch is :-) Zo te horen is het nog gewoon SD op 1. En dat is ook logisch. HD op 1 zou nog niet bij Telfort klanten uitgerold worden. Eerst KPN klanten zelf, en dan ook nog in fases.
661 kan sowieso niet. De 7xx zenders verhuizen naar de eerste kanalen, niet de 66x zenders.
[...]
Dank voor je uitgebreide uitleg!

Vanwaar het verplaatsen van de 7xx zenders en niet de 66x zenders?
Dan heb ik er als glasvezelklant toch nog steeds geen voordeel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

St00mwals schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:22:
[...]

Dank voor je uitgebreide uitleg!

Vanwaar het verplaatsen van de 7xx zenders en niet de 66x zenders?
Dan heb ik er als glasvezelklant toch nog steeds geen voordeel mee?
Dat zou je wel verwachten bij een nieuwe ontwikkeling waar KPN meer dan een jaar mee bezig is geweest.

Voor glas klanten die tot nu toe alleen 1 tm 10 hebben gebruikt verbeterd het natuurlijk wel. Maar voor klanten die nu 661 tm 670 gebruiken is het natuurlijk waardeloos als dat zou blijft.

Nog steeds blij met het Amino platform.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 24-02-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je moet toch iets doen om de mensen die gewoon het beste beeld willen te blijven pesten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Laatst online: 23-11-2024
Goedenavond allen,

Ik heb me al helemaal suf gelezen en al van alles geprobeerd, helpdesken van Telfort en Netgear gebeld, maar het lukt mij maar niet om mijn Netgear R6400 werkend te krijgen rechtstreeks op het glasvezel Genexis NT van Telfort. Er zijn hier mensen op het forum die een R8000 werkende hebben, dus ik ben zeer benieuwd wat ik fout doe. Ik heb de laatste propositie.

Ik heb in het menu advanced de VLAN tag ingeschakeld en op 34 gezet maar krijg dus met geen mogelijkheid het internet signaal door via de Genexis. Als ik de originele Experia Box V8 er weer aan hang, heb ik direct weer internet, alleen wil ik dat ding niet gebruiken!

Laatste versie van de firmware zit er in.

Iemand nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb datzelfde probleem, maar dan met een Synology router. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:07
Desmoerick schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:51:
Goedenavond allen,

Ik heb me al helemaal suf gelezen en al van alles geprobeerd, helpdesken van Telfort en Netgear gebeld, maar het lukt mij maar niet om mijn Netgear R6400 werkend te krijgen rechtstreeks op het glasvezel Genexis NT van Telfort. Er zijn hier mensen op het forum die een R8000 werkende hebben, dus ik ben zeer benieuwd wat ik fout doe. Ik heb de laatste propositie.

Ik heb in het menu advanced de VLAN tag ingeschakeld en op 34 gezet maar krijg dus met geen mogelijkheid het internet signaal door via de Genexis. Als ik de originele Experia Box V8 er weer aan hang, heb ik direct weer internet, alleen wil ik dat ding niet gebruiken!

Laatste versie van de firmware zit er in.

Iemand nog enig idee?
Het kan zijn dat je 10 minuten moet wachten voordat je een ip krijgt van het netwerk.
Als je het mac adres overneemt van de experiabox heb je hier geen last van.

Bij mij was dit namelijk het geval.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 17:07
Barre73 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:37:
Ik kan er gewoon niet met mijn hoofd bij dat het technisch blijkbaar nog steeds niet mogelijk is om op te halen wat voor soort verbinding je hebt (ADSL/glasvezel etc), of om voor mij part een optie te maken in de Arcadia waarmee je kan instellen wat voor verbinding je hebt. Met die gegevens kan je vervolgens bepalen of SD, HD of Glas HD op 1, 2, 3, etc moet. Dit zijn van die stomme dingen waarom 'digitale tv' zo ingewikkeld is voor sommige mensen. Wat het CDA zegt: als we het onze kinderen niet meer kunnen uitleggen... Nou als ik mijn vrouw moet uitleggen dat ze niet maar 1 moet kijken, maar naar 661, maar dat als ze een paar zenders verder zapt ze weer opnieuw Nederland 1 krijgt (namelijk op 701), dan zijn ze echt de weg kwijt volgens mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Luuk1983 op 03-03-2017 11:07 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 15:13

servies

Veni Vidi Servici

Luuk1983 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Ik kan er gewoon niet met mijn hoofd bij dat het technisch blijkbaar nog steeds niet mogelijk is om op te halen wat voor soort verbinding je hebt (ADSL/glasvezel etc), of om voor mij part een optie te maken in de Arcadia waarmee je kan instellen wat voor verbinding je hebt.
Dat kan allemaal best wel, maar het interesseert KPN geen ene moer...
En nu lijkt het ook nog eens alsof je een extra grote zenderlijst hebt... Dat al die 'extra' zenders nu dubbel zijn valt veel mensen niet eens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:45:
[...]

Dat kan allemaal best wel, maar het interesseert KPN geen ene moer...
En nu lijkt het ook nog eens alsof je een extra grote zenderlijst hebt... Dat al die 'extra' zenders nu dubbel zijn valt veel mensen niet eens op...
Het interesseert KPN wel degelijk. Maar het is technisch gezien zeker niet zo makkelijk als hierboven wordt geschetst. Wel voor providers die net begonnen zijn de laatste jaren en daardoor hun platform vanaf het begin kunnen opbouwen. Maar KPN heeft te maken met keuzes uit het verleden, in elkaar verweven netwerken (DSL en glasvezel) etc....

Ik weet uit ervaring dat er een heleboel mensen heel druk mee bezig zijn momenteel. Overigens zijn de eerste duizenden decoders de afgelopen maand al omgezet naar HD-op-1. Dus het is begonnen. Maar heel erg gefaseerd, vooral ook om de belasting op het netwerk te monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-04 15:33

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Remco brinkman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Het kan zijn dat je 10 minuten moet wachten voordat je een ip krijgt van het netwerk.

Ik ben gestopt met het gekloot :X kreeg een fritzbox niet aan de praat hier.....
over een paar maanden eens kijken andere provider overstappen ivbm hardware.

is triest met hardware van providers :/

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Het interesseert KPN wel degelijk. Maar het is technisch gezien zeker niet zo makkelijk als hierboven wordt geschetst. Wel voor providers die net begonnen zijn de laatste jaren en daardoor hun platform vanaf het begin kunnen opbouwen. Maar KPN heeft te maken met keuzes uit het verleden, in elkaar verweven netwerken (DSL en glasvezel) etc....

Ik weet uit ervaring dat er een heleboel mensen heel druk mee bezig zijn momenteel. Overigens zijn de eerste duizenden decoders de afgelopen maand al omgezet naar HD-op-1. Dus het is begonnen. Maar heel erg gefaseerd, vooral ook om de belasting op het netwerk te monitoren.
Ik hoor al sinds de begindagen van glasvezel hier in de buurt (ongeveer 2010) mensen daarover klagen... Sorry maar dat is voor mij toch echt een teken dat het ze geen moer interesseert.
Zoals Luuk1983 terecht al opmerkt: het zou heel simpel aan de client kant al moeten kunnen. daar is bekend wat voor type verbinding en wat de maximale output kan zijn zodra daar HD mogelijk is dump je gewoon de SD streams uit je zenderlijst en zet je op die posities HD streams neer...
Dit is naast het ontbreken van DVB-C (in iets mindere mate tegenwoordig) het grootste bezwaar van mij om niet naar de nieuwe propositie over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Ik hoor al sinds de begindagen van glasvezel hier in de buurt (ongeveer 2010) mensen daarover klagen... Sorry maar dat is voor mij toch echt een teken dat het ze geen moer interesseert.
Zoals Luuk1983 terecht al opmerkt: het zou heel simpel aan de client kant al moeten kunnen. daar is bekend wat voor type verbinding en wat de maximale output kan zijn zodra daar HD mogelijk is dump je gewoon de SD streams uit je zenderlijst en zet je op die posities HD streams neer...
Dit is naast het ontbreken van DVB-C (in iets mindere mate tegenwoordig) het grootste bezwaar van mij om niet naar de nieuwe propositie over te stappen...
Van het KPN forum (door KPN zelf geplaatst):

https://forum.kpn.com/int...ste-beeldkwaliteit-430833

En de KPN website:

https://www.kpn.com/service/televisie/hd-op-1.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 03-03-2017 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

fiberdordrecht schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:12:
Ik ben gestopt met het gekloot :X kreeg een fritzbox niet aan de praat hier.....
over een paar maanden eens kijken andere provider overstappen ivbm hardware.

is triest met hardware van providers :/
Hopelijk komen al die providers die hun eigen hardware door je strot duwen vlot met mooie configs/configuratiehandleidingen voor apparaten van derden.. Hou Vrije router keuze nu wettelijk vastgelegd al een tijdje in de gaten. Heb nog een tijdje voordat ze de nieuwe propositie door mijn strot gaan duwen. Zou mooi zijn als dat doodsimpel kan met eigen hardware + gratis upgrade naar 200/200, of verwacht ik nu te veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Leuk maar lkr laat mee.......2017 en glasvezel :+ moet vooruitgang heten maar heb vaak het ideëe dat we achteruit gaan....

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fiberdordrecht schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Leuk maar lkr laat mee.......2017 en glasvezel :+ moet vooruitgang heten maar heb vaak het ideëe dat we achteruit gaan....
De wet van de remmende voorsprong.... KPN werkt al heel lang met IPTV en moet dit dus zien te herstellen. Toen KPN hiermee begon was dat allemaal niet zo spannend en was dit het makkelijkste. UPC deed het ook nog tot 2015 (HD in de 70 reeks)
Partijen als Tweak en Vodafone/T-Mobile konden al meteen beginnen met de goede manier van het opbouwen van een TV platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
Remco brinkman schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Bedankt voor je hulp Remco, helaas werkt het niet. Zowel de router als modem opnieuw gereboot (modems zelfs hele nacht er af) maar niets helpt. Ik ben bang dat het gewoon niet wil en ik wil die EB V8 eigenlijk liever niet gebruiken.

Jij zegt, bij mij werkte het wel, heb jij ook een Netgear dan? Zo ja, wat heb je precies allemaal gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:14
Desmoerick schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:31:
[...]

Bedankt voor je hulp Remco, helaas werkt het niet. Zowel de router als modem opnieuw gereboot (modems zelfs hele nacht er af) maar niets helpt. Ik ben bang dat het gewoon niet wil en ik wil die EB V8 eigenlijk liever niet gebruiken.

Jij zegt, bij mij werkte het wel, heb jij ook een Netgear dan? Zo ja, wat heb je precies allemaal gedaan?
Heb je al geprobeerd op het native VLAN het MAC address van de experiabox te spoofen?

Ik zit in Eindhoven en heb nog glasvezel via de oude propositie. Hierbij merkte dat daar alle diensten over een enkel VLAN geleverd worden (VoIP/HSI/MNGT/IPTV), namelijk over native/untagged. Ter verduidelijking, het verkeer per dienst wordt gescheiden op basis van het source MAC address (die per dienst anders is). Je kunt denk ik het beste met wireshark sniffen aan de NT poort om te kijken op welke VLAN(s) verkeer ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Methew op 03-03-2017 19:40 ]

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
Methew schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:37:
[...]

Heb je al geprobeerd op het native VLAN het MAC address van de experiabox te spoofen?

Ik zit in Eindhoven en heb nog glasvezel via de oude propositie. Hierbij merkte dat daar alle diensten over een enkel VLAN geleverd worden (VoIP/HSI/MNGT/IPTV), namelijk over native/untagged. Ter verduidelijking, het verkeer per dienst wordt gescheiden op basis van het source MAC address (die per dienst anders is). Je kunt denk ik het beste met wireshark sniffen aan de NT poort om te kijken op welke VLAN(s) verkeer ziet.
Dank je, maar het spoofen heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat. Alle diensten worden via meerdere VLAN bij Telfort geleverd, Internet via 34, VOIP over 6 geloof ik en TV nr. 4 Ik neem alleen Internet af en dat krijg ik nog geen eens werkende...

Is er nou niemand die een Netgear aan het Telfort glasvezel heeft hangen zonder EB V8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Misschien hebben jullie hier iets aan:

https://forum.telfort.nl/...xperiabox-vervangen-49307

http://www.netwerkje.com

Dit heb ik uit mijn notities gehaald en ik heb het (met een Synology RT1900) werkend gehad, internet en TV dan. Kreeg de EB 8 er niet werkend achter, dus geen telefoon en alles maar weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
St00mwals schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:22:
Misschien hebben jullie hier iets aan:

https://forum.telfort.nl/...xperiabox-vervangen-49307

http://www.netwerkje.com

Dit heb ik uit mijn notities gehaald en ik heb het (met een Synology RT1900) werkend gehad, internet en TV dan. Kreeg de EB 8 er niet werkend achter, dus geen telefoon en alles maar weer terug gezet.
Bedankt voor je hulp _/-\o_ , maar helaas nee, allemaal al gelezen én geprobeerd! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
Desmoerick schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:01:
[...]

Dank je, maar het spoofen heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat. Alle diensten worden via meerdere VLAN bij Telfort geleverd, Internet via 34, VOIP over 6 geloof ik en TV nr. 4 Ik neem alleen Internet af en dat krijg ik nog geen eens werkende...

Is er nou niemand die een Netgear aan het Telfort glasvezel heeft hangen zonder EB V8?
Als ik in dit topic zoek kom ik meerdere mensen tegen die het werkend hebben met de standaard Netgear firmware.
Het feit dat jij het over VLAN6 hebt, doet mij vrezen dat je ook wat KPN guides hebt gelezen. Maar KPN (PPPoE over vlan34, VOIP over vlan6) is niet gelijk aan telfort (DHCP over vlan34, VOIP over vlan34)

Ik zou wat screenprints van je huidige configuratie posten. (Van zowel jouw VLAN configuraties als protocol specificaties per VLAN). Want nu tast iedereen in het duister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
Muis666 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:08:
[...]

Als ik in dit topic zoek kom ik meerdere mensen tegen die het werkend hebben met de standaard Netgear firmware.
Het feit dat jij het over VLAN6 hebt, doet mij vrezen dat je ook wat KPN guides hebt gelezen. Maar KPN (PPPoE over vlan34, VOIP over vlan6) is niet gelijk aan telfort (DHCP over vlan34, VOIP over vlan34)

Ik zou wat screenprints van je huidige configuratie posten. (Van zowel jouw VLAN configuraties als protocol specificaties per VLAN). Want nu tast iedereen in het duister.
Je hebt gelijk, hierbij twee foto's, wellicht kun je hier wat mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YD6VYlsd3v7LsDFCRLlAptoK/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qjiW3g09LWVsL7hGMMjraMtT/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-04 21:16
Mijn vraag:
Ik ga samen wonen met me vriendin en we hebben een definitieve goed keuring gekregen: YEAH !. :o Echter heb ik een glasvezel aansluiting in het huis maar ben daar totaal nieuw in. Mijn vraag is: Hoe is de stabiliteit van Telfort ? (Het zit op het netwerk van KPN) Ik kom in Doetinchem te wonen (Gelderland)

Dan heb ik nog een 2de vraag: Ik zit te twijfelen tussen cat5e of cat6 kabels. Ik heb een beetje research gedaan en kwam dit tegen:
Een CAT5e kabel – Haalt snelheden tot 1000 Mbit/s en is geschikt voor Gigabit netwerken.
De doorvoersnelheid is 100mhz.
Een CAT6 kabel – Haalt snelheden tot 1000 Mbit/s en is geschikt voor Gigabit netwerken.
De doorvoersnelheid is 250mhz. Hierdoor kan het meer data tegelijkertijd verwerken dan een Cat5e kabel.
Gaat een Cat5e kabel een bottleneck vormen ? of kan ik het zo zien: "De doorvoersnelheid is 250mhz. Hierdoor kan het meer data tegelijkertijd verwerken dan een Cat5e kabel."

Dit lijkt me een betere keus aangezien ik 200down en up heb dat dit tegelijkertijd verzonden kan worden ? Of zie ik dit verkeerd. Echter heb ik ook toekomst plannen als een provider meer down en up weten door te geven (denk aan 500mb.)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Hardware: 2 gamings pc's en een laptop. Echter wil ik voor glasvezel kiezen aangezien we veel gamen en z'n laag mogelijke ping willen hebben en voor andere doeleinden. Maar natuurlijk gaat het ook om de stabiliteit.

Allereerst wil ik je bedanken voor het lezen van me vragen en hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen. O-)

mvg Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 13:12
Cat5e voldoet prima. Die kan 1000Mbit aan, 5x zo snel als de 200Mb van Telfort.

Voor het oog op de toekomst is CAT6 wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
Vandaag van de oude XMS propositie overgezet naar de standaard Telfort/KPN propositie met Experiabox.
De overgang ging vrij soepel en ook de eerste indruk van de Experiabox is goed. Ik kan er meer mee dan ik had verwacht.

Ik zit nog wel met een kleine uitdaging: Bij XMS had ik analoge/DBV-C TV via COAX, dit gebruikte ik voor de TV boven want daar lag reeds een COAX kabel naartoe.
Bij de nieuwe propositie is er geen analoge/DBV-C TV meer mogelijk alles verloopt nu via Ethernet.
Ik heb getracht de COAX te vervangen door een Ethernetkabel maar dit is helaas niet mogelijk, ik denk dat er gruis of iets van purschuim in de leiding is gekomen tijdens de bouw waardoor de COAX kabel muurvast zit.
Ik ben daarom aan het experimenteren geslagen met een Wireless bridge op basis van een Linksys E2000 met DD-WRT.
Deze heb ik proberen te connecten met een Ubiquiti AC-Pro, de verbinding gaat goed echter krijg ik er geen multicast verkeer overheen (wel normaal unicast verkeer).
Ik heb daarna een 2e E2000 met DD-WRT geïnstalleerd en aangesloten op dezelfde switch als de AC-PRO, deze connect wel met de andere E2000 en ik krijg er ook multicast verkeer overheen.
Het probleem is alleen dat ik de 2e E2000 niet heel dicht bij de andere kan krijgen waardoor het signaal zwak is met als resultaat dat ik wel de KPN SD streams zonder probleem kan bekijken maar niet de HD streams.
De AC-Pro hang dichter bij de ontvangende E2000 en geeft dus een beter signaal maar geeft zoals gezegd geen multicast verkeer door.
Heeft iemand toevallig ervaring met een DD-WRT wireless bridge i.c.m. met een ubiquiti AP?

Overigens werk Unicast wel prima ook i.c.m. de 2 E2000’s. Ik kan zonder problemen b.v. Netflix HD kijken.
Ik begrijp dat KPN voor mulicast kiest omdat het minder load op de headends geeft maar als Netflix en Youtube toch enorme hoeveelheden HD unicast verkeer kunnen verwerken waarom kan KPN dat niet? Het zou een hoop problemen voorkomen bij de eindklanten (b.v. geen IGMP snooping switches meer nodig, werkt beter met WiFi, etc). KPN levert het overigens wel unicast streams in de vorm van KPN play wat prima werkt over een draadloze chromecast in HD.
Weet iemand toevallig of KPN plannen heeft om in de toekomst naar unicast over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Romulus schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:19:
Vandaag van de oude XMS propositie overgezet naar de standaard Telfort/KPN propositie met Experiabox.
De overgang ging vrij soepel en ook de eerste indruk van de Experiabox is goed. Ik kan er meer mee dan ik had verwacht.

Ik zit nog wel met een kleine uitdaging: Bij XMS had ik analoge/DBV-C TV via COAX, dit gebruikte ik voor de TV boven want daar lag reeds een COAX kabel naartoe.
Bij de nieuwe propositie is er geen analoge/DBV-C TV meer mogelijk alles verloopt nu via Ethernet.
Ik heb getracht de COAX te vervangen door een Ethernetkabel maar dit is helaas niet mogelijk, ik denk dat er gruis of iets van purschuim in de leiding is gekomen tijdens de bouw waardoor de COAX kabel muurvast zit.
Ik ben daarom aan het experimenteren geslagen met een Wireless bridge op basis van een Linksys E2000 met DD-WRT.
Zoek eens op MOCA, daar ligt je oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@servies Goede tip. Ik kan alleen niet zo heel veel meer over Moca vinden, ik heb het idee dat Powerline het heeft weggedrukt. Wat ik nog kan vinden is vrij duur. Heb jij ervaring met een specifiek merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:27

job

In NL kan je weinig moca producten vinden. De moka32 hirschmann is een prima oplossing. Let er op dit het wel prijzig is aangezien je 2 van die kastjes moet aanschaffen.

Ik ben ooit begonnen met PowerLine, maar dat vond ik niet snel genoeg. Voor alleen tv moet dat wel lukken, net als moka16 (als die nog te koop is) overigens. Dat zijn beide goedkopere oplossingen.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 10-03-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Kijk ook eens hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-04 22:00
Telfort is bezig met een omnummering in Veenendaal. Zie dat ik sinds vanochtend een ander IP adres heb gekregen. Ook bij mijn schoonouders die in hetzelfde postcode (3905) gebied zitten hebben een nieuw adres gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
3
marigo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:17:
Telfort is bezig met een omnummering in Veenendaal. Zie dat ik sinds vanochtend een ander IP adres heb gekregen. Ook bij mijn schoonouders die in hetzelfde postcode (3905) gebied zitten hebben een nieuw adres gekregen. :)
Is dat op de oude of nieuwe propositie?
Waarom ben je daar blij mee als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 15:36
Hier in Amsterdam ook, oude propositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marigo
St00mwals schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:51:
3
[...]

Is dat op de oude of nieuwe propositie?
Waarom ben je daar blij mee als ik vragen mag?
Op de oude propositie.
De emoticon was meer een afsluiting van een eigenlijk niets zeggend bericht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Omnummering of is er een korte storing geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Daarvan heb ik niks terug kunnen vinden op de Telfort site. Maar het zou idd ook nog kunnen echter krijg je meestal wel hetzelfde IP adres terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Ik heb al een week geleden een ander ipadres gekregen in de 77.174. reeks voorheen 77.175 volgens mij.
Alleen ipv6 werkt bij mij niet meer goed ga morgen maar even de oude telfort router aansluiten (hangt nog in de meterkast en beide routers hebben hetzelfde mac-adres) om te zien wat het wat de ipv6 instellingen daar zijn.
Ik had al 2,5 jaar hetzelfde ipadres maar door steeds minder klanten bij de oude propositie.kunnen ze wel eens reeks aan het vrijmaken zijn.

Na het nieuwe ipadres werkt internet niet echt lekker bij mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 17-03-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushviking
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-04 13:41
Ik wil overstappen en overweeg glasvezel internet. Telfort (100/100) is momenteel voor mij qua kosten de beste deal. Aanrader of afrader? Overigens: alleen internet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Laatst online: 13-03 13:24
Bushviking schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 22:07:
Ik wil overstappen en overweeg glasvezel internet. Telfort (100/100) is momenteel voor mij qua kosten de beste deal. Aanrader of afrader? Overigens: alleen internet.

Alvast bedankt!
Helpdesk heeft weinig kennis, is onbeschoft en compleet ongeschikt. Als je die niet nodig hebt een super verbinding voor scherpe prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Bushviking schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 22:07:

Alvast bedankt!
Als je service of de helpdesk nodig hebt, dan kan je beter een andere provider kiezen. Maar welke dan wel goed is.............. :?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Gewoon de terugbel optie bij opzegging gebruiken. Dan kom je door als normale bellende klant. Nooit gezeik mee.

En mn ziggo analoge tv werkt nog steeds een jaar later. En 40 euro kwijt nu incl mobiel hahaha ipv 54 bij ziggo zonder mobiel.

*knip*. Houden we het wel een beetje netjes?

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 21-03-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-04 17:22
Ik lees hier ook al wat dingen over plots een ander ip.
Hieronder een brutale knip en plak van het telfort forum van ondergetekende. Brutaal en onbeschoft las ik hiervoor en dat mag gezegd worden.
Was het maar Concepts gebleven. Nooit een helpdesk nodig maar dit had ik ook niet verwacht.

Heeft iemand alhier al eens zoiets bij de hakken gehad.?

<<-->>

Hallo Telfort medewerkers.

Maar even langs deze weg wellicht dat jullie nog iets kunnen doen, anders zijn jullie een klant kwijt. En wel waarom?

Situatie.:
Oud Concepts abonnee tel & i-net op glasvezel sinds 2009.
Dan Telfort tot vandaag.?
Geen modem toestanden van jullie maar eigen router. (er is ook nooit een eigen 'modem' geweest.)

Probleem.:
Na al jaren hetzelfde IP adres te hebben gehad op onze eigen router veranderde dit enige tijd geleden ineens s'morgens om een uur of half negen. Oke kan gebeuren denk ik nog maar niet leuk want ik moet nu DNS verwijzingen vervangen voor onze servers. Even lastig maar overkomelijk niet waar.
Prima ook dat werkt weer. geen klachten al lijkt de snelheid niet meer maximaal te halen te zijn (100Mbit) Maar dat is ook slechts overkomelijk.

Maar dan ben ik afgelopen week met een nieuwe server aan het inrichten en het mail relay wat daar op moet blijkt geen mail te versturen naar de smarthost (de smtp server van telfort/concepts.)
Dus op onderzoek uit wat ik verkeerd heb geprogrammeerd en ingesteld heb.
Na 1.5 dag tot de conclusie dat het niet in die server zit, omwille dat ik maar eens controleerde vanaf mijn normale pc waar ik dagelijks mee werk door een mailtje te versturen, en dit lukte dus ineens niet meer. De SMTP server was onbereikbaar
(ik verstuur bar weinig mail en de laatste was dan ook van half februari, voor de IP wissel)

Bij het fout zoeken ook al gekeken met Telnet om de server wilde antwoorden maar dat lukt dus ook niet, ook op werk pc lukte dit niet meer, toen het mailtje ook niet verzonden werd was het wel duidelijk. Dit lag helemaal niet aan mij.

Dan probeer je eens wat te lezen op internet of er iets bekend is ect ect, ook hier wat gelezen maar niets wat mij op een spoor zette van wat loos kon zijn.

Dus vandaag de helpdesk maar eens gebeld.
Vriendelijk pakt de medewerker het gesprek op, maar dat ik nog eens zo boos zou worden had ik niet verwacht.
Ik moets mijn SMTP server maar veranderen van Concepts naar telfortglasvezel en dan werkte het gewoon, nou ja veel plezier maar die reageerde in Telnet dus ook al niet en ik verwacht nu dan ook niet in Office-outlook.
Ingesteld en zie daar het werkt inderdaad niet. Dan moest ik maar een nieuw mail programma nemen volgens mevr.
Want dat Concepts SMTP verhaal werkte niet meer het was nu allemaal Telfortglasvezel punt uit. Op
mijn vraag waarom men dan geen mailtje naar de (oud Concepts) klanten stuurt met de mededeling hiervan om dit aan te passen kwam geen antwoord. Nee snap ik omdat het gewoon gelogen is en Concepts smtp gewoon werkt.
Excuseer.?
Ja want alles was goed (zag ze) dus het moet wel aan mij liggen is de conclusie.
Ik had namelijk ook geen router van Telfort dus dat werkte al niet mee. Ehh Nee maar ik heb ook nooit een router van Telfort gehad en ook nooit van Concepts. Omdat het niet nodig is, simpel.

Goed dat houd dus in dat Microsoft alle Office pakket gaat vervangen want die doen niet meer nu, tenminste dat zegt Telfort dan omdat ik maar een ander mail programma moet nemen.

Dus mijn vraag beste mensen van Telfort, hoe lossen we dit op dat ik weer kan mailen naar de grote wijze wereld.?
Moet ik nieuwe spullen bij Microsoft gaan kopen nu of is dit iets wat toch bij jullie ligt? En als ik dan nieuwe software pakketten afneem en het werkt nog niet getalen jullie dan de boel aan mij terug.?

Graag zo spoedig mogelijk een antwoord hierop. Anders zijn we genoodzaakt om na al die jaren een andere provider te gaan zoeken. Ik hoorde al rare verhalen over Telfort/KPN maar die deed ik af als mierenneuken, maar het blijkt inderdaad waar te zijn, de klantvriendelijkheid is totaal weg.

Getest.:
Andere SMTP server ingesteld in office-outlook.
Telnet naar de smtp server.: concepts, telfort, telfortglasvezel maar geen van de drie geeft respons maar zijn wel pingbaar. vanaf een tweetal systemen.
Het nieuwe ip komt uit de reeks.:
213.148.243.0 - 213.148.243.255 een raar klein blokje.
Dus heren en dames van Telfort is de conclusie van mij dat deze ip wissel hier iets mee van doen kan hebben dan zo raar als ik het voorleg.? Nee lag aan mij stel die smtp.telfortglasvezel nu maar in en dan werkt het.

Nu kan ik vrij makkelijk een nieuw ip verkrijgen daar niet van en wellicht lost het het probleem ook wel op, maar dan kan ik vervolgens weer alle DNS entry's gaan aanpassen voor de server met de bijbehorende TTL, daar heb ik even geen zin in als testje. Eerst eens zien wat er loos is is de echte oplossing.

Waarom is de tweede/derdelijns helpdesk afgeschaft.?

Conclusie krijg ik een nieuwe ISP of een oplossing.? (ik wilde juist nog een aanpassing doen komende tijd voor een opwaardering, maar goed dat we dat nog niet gedaan hebben.)

In afwachting van.
Met groet.

Ps. Houd u er wel rekening dat evt antwoorden of andere zaken die via mail gestuurd worden NIET beantwoord kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik gebruik mijn eigen smtp en enige wat ik moest veranderen was het poortaders. Staat nu op 576 ipv 25.

Werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
Heb nu tijdelijk ook de smtp lopen via mijn domein provider maar wil gewoon poort 25 als smarthost hebben, gewoon gewoon.
Dat een poort niet werkt ga je toch niet verkopen als 'op die (andere) poort werkt het wel dus werkt het' nee het werkt niet. Er is simpelweg een storing.
Hoe stel je bijvoorbeeld dan een mail adres in op een apparaat met mail functie die alleen plain mail op poort 25 kan doen voor alert mails?
Trouwens poort 576 (1e optie) werkte hier ook niet met mijn domein, 587 (2e optie) dan weer wel. ook al zo raar, maar goed dat kan ook aan die provider liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Veel providers blokkeren poort 25 en dat sinds zeer vele jaren. De oplossing is een andere poort gebruiken of de smtp van je provider.

Zie absoluut niet wat voor probleem je daarmee kunt hebben.

Idem IP wijzigingen. Simpel te,ondervangen met een DNS service. Er zijn er zelfs,die gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
TonVH schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:53:
Veel providers blokkeren poort 25 en dat sinds zeer vele jaren. De oplossing is een andere poort gebruiken of de smtp van je provider.

Zie absoluut niet wat voor probleem je daarmee kunt hebben.

Idem IP wijzigingen. Simpel te,ondervangen met een DNS service. Er zijn er zelfs,die gratis zijn.
Wat begrijp je niet goed aan .: De SMTP server van de provider is niet meer te bereiken. Die gaat dan gewoon als smarthost werken. Dat is het probleem juist.

IP wijzigen is geen ramp voor die ene keer. daar moet je niet nog meer wegen tussenhangen als het niet nodig is. Maar dat is mijn eigen idee hierom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@webcamjan :Telfort heeft zeker wel een tweedelijns helpdesk hoor. Ik ken er enkele mensen persoonijk en dat zijn zeker goeie medewerkers. Je hebt echt een slechte getroffen maar dat zal eerder komen omdat Telfort ook haar 1e lijns klantenservice heeft uitbesteed tegenwoordig.

Ik begrijp wel dat je nog geen reactie hebt vanuit Telfort Webcare op hun forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
@Barre73 Nee zat er zojuist nog even te kijken. Maar een ander bericht wel weer net een half uur geleden in het zelfde draadje, zoals hier netwerken. Maar goed geef het even tijd nietwaar, ik mag dan wel zwaar gepikeerd zijn en ben al aan het rondneuzen voor een andere provider, ze moeten wel een kans krijgen uiteraard. En ze zullen het ook wel hebben daar niet van, maar het komt nu zo over alsof ze die wegbezuinigd hebben en de 2e lijns via hun hun forum doen.
Zeg dat dan eerlijk en maak dat ook kenbaar op je site, iets wat nu echt niet gedaan wordt, nee het tegendeel. Zo raak je wel klanten kwijt. Want ik ben echt geen overstapper met dit soort dingen. Als XS4all destijds (2009) glas had kunnen leveren was ik nu nog bij hun geweest.

Ik ben het helemaal met je eens dat je het slecht kan treffen, maar dan moet wat verder in het gesprek wel duidelijk worden dat het beter is voor doorzetten of terugbellen, je vat me wel. Maar dit ging echt veel te ver en juist dat lees ik her en der al meer over die helpdesk. Dat had ik toch nooit verwacht.
Sorry maar het zit me nu nog hoog allemaal. Ik lees wel weer mee vanaf hier.. ander ga ik teveel ranten en dat is ook niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 14-04 18:21
Sinds 20:30 ongeveer heb ik een ping van tegen de 400 en zo'n 5% packetloss. Iemand nog meer met dezelfde klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ZFLaSH schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:50:
Sinds 20:30 ongeveer heb ik een ping van tegen de 400 en zo'n 5% packetloss. Iemand nog meer met dezelfde klachten?
Geen problemen hier. Ping naar Tweakers.net 7ms.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 21-03-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 14-04 18:21
Jay-v schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:54:
[...]

Geen problemen hier. Ping naar Tweakers.net 7ms.
Thanks. Sinds een 15m geeft mijn router weer aan dat de packet loss verdwenen is en de ping weer normaal. Best een flink semi-downtime gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 24-04 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Na een update van mijn abonnement van telfort glasvezel (internet-bellen) 50/50 naar 100/100 is bij mij ook het genexis modem veranderd naar een NT en een Experiabox. Nu had ik het netjes voor elkaar met een Draytek 2925 router achter de genexis.

Gezien ik niet zo gecharmeerd ben van de EB 10 wil ik deze alleen gebruiken voor telefonie. Internet heb ik werkend op de Draytek alles loopt zoals vanouds :)

Maar hoe moet ik het nu regelen dat VLAN 34 door gaat naar de EB10 (zo zie ik het althans dat het hoort te gaan) Gebruik ik de handleiding http://draytek.nl/files/IPTV%20Bridging%20%5bV1.1%5d.pdf op pagina 7 dan krijg ik de foutmelding zoals op afbeelding 4 te zien is.

Waar maak ik een denkfout ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xup7NTBz8IRzXFZ05xloGGR0/thumb.png
WAN 1 instellingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gskZ1yISQDZkZQ1pJXA8Pehx/thumb.png
WAN 1 instellingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rUGatlSgaPnRDQy9gMKhLHsn/thumb.png
VLAN stellingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vogZY2Q35It8MWVQ2zjisGVI/thumb.png
VLAN fout instellingen

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
error33 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:42:
Na een update van mijn abonnement van telfort glasvezel (internet-bellen) 50/50 naar 100/100 is bij mij ook het genexis modem veranderd naar een NT en een Experiabox. Nu had ik het netjes voor elkaar met een Draytek 2925 router achter de genexis.

Gezien ik niet zo gecharmeerd ben van de EB 10 wil ik deze alleen gebruiken voor telefonie. Internet heb ik werkend op de Draytek alles loopt zoals vanouds :)

Maar hoe moet ik het nu regelen dat VLAN 34 door gaat naar de EB10 (zo zie ik het althans dat het hoort te gaan) Gebruik ik de handleiding http://draytek.nl/files/IPTV%20Bridging%20%5bV1.1%5d.pdf op pagina 7 dan krijg ik de foutmelding zoals op afbeelding 4 te zien is.

Waar maak ik een denkfout ??
Volgens mij probeer je vlan34 te bridgen naar de EB10, maar dat kan niet, (Want dan heb je 2 routers op hetzelfde netwerk, die alletwee een DHCP request naar Telfort doen)
Er zijn volgens mij wel meerdere mensen die de EB achter hun eigen router hebben, maar dan moet je routeren. Je moet dus:
  • op je eigen router voor 1 van je LAN poorten VLAN34 tag-en
  • De EB vraagt dan via DHCP aan je eigen router een IP adres op uit je eigen private adres pool.
  • Op je eigen router rules maken om het telefonie verkeer naar de EB te routeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Muis666 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:35:

• op je eigen router voor 1 van je LAN poorten VLAN34 tag-en
De EB vraagt dan via DHCP aan je eigen router een IP adres op uit je eigen private adres pool.
• Op je eigen router rules maken om het telefonie verkeer naar de EB te routeren
Voor mijn gevoel heb ik dit ook zo ingesteld. Eigen router op poort 5 VLAN 34
WAN van de EB zit op die poort. Maar krijg de foutmelding als ik dit wil opslaan in mijn eigen router zie afbeelding 4

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
error33 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:12:
[...]

Voor mijn gevoel heb ik dit ook zo ingesteld. Eigen router op poort 5 VLAN 34
WAN van de EB zit op die poort. Maar krijg de foutmelding als ik dit wil opslaan in mijn eigen router zie afbeelding 4
Ik zie toch duidelijk dat je vlan34 probeert te bridgen en niet routeert. Zoals ik boven had uitgelegd kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Oke bridge en routeert is niet hetzelfde. Ga ik me daar in verdiepen.

Sorry het Vlan, bridge, routeren etc is allemaal nieuw voor mij

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Het lukt mij nog niet om de EB 10 achter mijn eigen router te plaatsen. Simpel gedacht zou ik toch een verbinding moeten hebben als ik:

Internet (NT glasvezel) > Eigen Router (werkt) > EB10 wan op lan van eigen router.
Maar er wordt geen IP adres uitgedeeld door eigen router. In EB10 kan ik niks zien bij internet omdat dit afgeschermd is door telfort. Weet dus niet of deze op DHCP staat of op vast IP door Telfort

Sluit ik een laptop aan op dezelfde poort op eigen router krijg ik netjes eenverbinding en Ip adres toebedeeld. Dan ga ik er van uit dat mijn eigen router goed staat ingesteld

Zijn er al mensen die een EB10 achter eigen router hebben hangen ?

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
error33 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:46:

Zijn er al mensen die een EB10 achter eigen router hebben hangen ?
Nee, wel andersom: eigen router na de EB10, en dat werkt als een zonnetje bij mij. Is er een specifieke reden dat je eerst je eigen router wilt?

Zie https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983 voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

BoardCrusher schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:43:
Is er een specifieke reden dat je eerst je eigen router wilt?
Ik ben recent door een abonnement verandering van 50/50 naar 100/100 verrast door de EB10 Voorheen had ik een genexis modem. en nu een NT aansluiting met de EB10 er achter.

Ik heb alles netjes en tevreden lopen via mijn Draytek 2925 met losse AP's Port forwarding etc netjes en naar tevredenheid ingesteld. Dit wil ik eigenlijk zo laten. TV heb ik niet (nog steeds Ziggo) nu heb ik alleen nog de EB10 nodig voor telefonie. En kijk ik op meerdere fora en netwerkje.com zou het wel moeten kunnen. Maar het is me nog niet gelukt.

Internet zonder de EB10 loop als een zonnetje

Telfort (ook al is het van KPN) heeft toch weer wat andere instellingen dan wat op netwerkje.com te vinden is

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:36

ViezeVis

Sample Text

BoardCrusher schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:43:
[...]

Nee, wel andersom: eigen router na de EB10, en dat werkt als een zonnetje bij mij. Is er een specifieke reden dat je eerst je eigen router wilt?

Zie https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983 voor meer info.
Oh? Ik heb anders mijn Experiabox achter mijn eigen router draaien hoor :D
Weliswaar KPN maar dat maakt voor de configuratie weinig uit. Ik gebruik een ASUS RT AC87U waarin ik gebruik maak van ROUTED VLAN. Dat wil zeggen dat ik IPTV op elk poortje kan drukken.

Poort 1 2 en 4 zijn bij mij voor internet/IPTV. Poort 3 is geconfigureerd voor VOIP/KPN bellen.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
error33 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:51:
[...]

TV heb ik niet (nog steeds Ziggo) nu heb ik alleen nog de EB10 nodig voor telefonie. En kijk ik op meerdere fora en netwerkje.com zou het wel moeten kunnen. Maar het is me nog niet gelukt.

Internet zonder de EB10 loop als een zonnetje

Telfort (ook al is het van KPN) heeft toch weer wat andere instellingen dan wat op netwerkje.com te vinden is
Zover ben ik ook gekomen met mijn EB 8 en Synology RT1900ac.
De oplossing zou moeten zijn door een bepaald vlan (welke weet ik niet meer) door te sluizen naar je EB10 en die kan dan je telefonie weer verzorgen.
Je sluit de WAN van je EB dan dus aan op een LAN van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

@error33 jammer dat je geen ASUS router had, anders had je veel aan:
xh3adshotx in "Robocfg configuratie voor KPN IPTV op ASUS RT-AC66U"

Even voor mijn beeldvorming: je hebt nu internet lopen via je eigen router, VOIP via de EB10 en televisie via Ziggo?

[ Voor 26% gewijzigd door ViezeVis op 29-03-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

St00mwals schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:38:
[...]
Zover ben ik ook gekomen met mijn EB 8 en Synology RT1900ac.
De oplossing zou moeten zijn door een bepaald vlan (welke weet ik niet meer) door te sluizen naar je EB10 en die kan dan je telefonie weer verzorgen.
Je sluit de WAN van je EB dan dus aan op een LAN van je router.
Zo simpel klinkt het ja maar de EB wil er nog niet aan :) VLAN 34 zou het moeten zijn.
ViezeVis schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:40:
@error33
Even voor mijn beeldvorming: je hebt nu internet lopen via je eigen router, VOIP via de EB10 en televisie via Ziggo?
Klopt ja maar de aftakking van mijn eigen router naar de EB10 voor telefonie wil nog niet lukken.

Er zijn inderdaad andere routers op de markt die wat meer inspelen op het instellen van alles. Ook de RT1900 die @St00mwals aangeeft is er handiger voor.

Maar met de Draytek zou het ook moeten lukken http://draytek.nl/files/IPTV%20Bridging%20%5bV1.1%5d.pdf
Al hoef ik geen iptv zou dit toch ook voor doorlinken van Router naar EB10 moeten kunnen

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

error33 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:06:
[...]

Zo simpel klinkt het ja maar de EB wil er nog niet aan :) VLAN 34 zou het moeten zijn.

[...]

Klopt ja maar de aftakking van mijn eigen router naar de EB10 voor telefonie wil nog niet lukken.

Er zijn inderdaad andere routers op de markt die wat meer inspelen op het instellen van alles. Ook de RT1900 die @St00mwals aangeeft is er handiger voor.

Maar met de Draytek zou het ook moeten lukken http://draytek.nl/files/IPTV%20Bridging%20%5bV1.1%5d.pdf
Al hoef ik geen iptv zou dit toch ook voor doorlinken van Router naar EB10 moeten kunnen
Trouwens, je hebt de EB10?
Volgens mij ondersteunt deze de optie "bridging" niet. De v8 en v9 wel. Had dit toevallig al eens op Tweakers en het KPN Forum gelezen.

[ Voor 84% gewijzigd door ViezeVis op 29-03-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ViezeVis schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:14:
[...]

Trouwens, je hebt de EB10?
Volgens mij ondersteunt deze de optie "bridging" niet. De v8 en v9 wel. Had dit toevallig al eens op Tweakers en het KPN Forum gelezen.
De V9 ook niet. Maar dit is ook geen bridging. Bridging is het uitschakelen van bijna alle functies van de EB waardoor deze als simpel doorgeefpunt functioneert richting je eigen router.
In het geval van Error33 werkt de eigen router als eerste opvang en moet de EB als secundair punt fungeren on telefonie te doen. Bij KPN werkt dat goed maar bij Telfort werkt het iets anders blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Barre73 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:55:
[...]

De V9 ook niet. Maar dit is ook geen bridging. Bridging is het uitschakelen van bijna alle functies van de EB waardoor deze als simpel doorgeefpunt functioneert richting je eigen router.
In het geval van Error33 werkt de eigen router als eerste opvang en moet de EB als secundair punt fungeren on telefonie te doen. Bij KPN werkt dat goed maar bij Telfort werkt het iets anders blijkbaar.
De handleiding die erbij stond heeft als titel "IPTV Bridging". Volgens mij wordt dit niet gebridged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
error33 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:51:
[...]

Ik heb alles netjes en tevreden lopen via mijn Draytek 2925 met losse AP's Port forwarding etc netjes en naar tevredenheid ingesteld. Dit wil ik eigenlijk zo laten. TV heb ik niet (nog steeds Ziggo) nu heb ik alleen nog de EB10 nodig voor telefonie.
Ik snap je argumentatie, ik had hetzelfde met mijn Asus router (DHCP binding, port forward, gastnetwerk, openVPN etc). Alleen is mijn punt dat ik in de Asus en in al mijn apparatuur niets heb hoeven aanpassen nu mijn Asus achter de EB hangt. EB stuurt alle poorten door naar de Asus en daarmee werkt het identiek aan hoe het werkte vóór de overgang. Het enige nadeel is de eigen DNS-service van Asus (xxx.asuscomm.com) het niet meer doet.

Ik was in eerste instantie ook van plan de EB niet te gebruiken, maar gegeven dat ik nu toch beide apparaten tegelijk gebruik, vond ik de oplossing EB -> Asus een stuk makkelijker. Misschien dat jouw wensen niet in die oplossing passen, maar voor mij is dit ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

BoardCrusher schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:45:
Ik was in eerste instantie ook van plan de EB niet te gebruiken, maar gegeven dat ik nu toch beide apparaten tegelijk gebruik, vond ik de oplossing EB -> Asus een stuk makkelijker. Misschien dat jouw wensen niet in die oplossing passen, maar voor mij is dit ideaal.
Dan wil ik dit toch eens gaan proberen. Werkt dit bij jou met een EB10 ? Of heb je een eerder model ?
ViezeVis schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:43:
De handleiding die erbij stond heeft als titel "IPTV Bridging". Volgens mij wordt dit niet gebridged.
Meende dit te kunnen gebruiken als handleiding voor doorsturen van telefonie ipv TV. TV neen ik niet af van Telfort. Maar hier gooi ik wat dingen door elkaar dan ?

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:45
Ook wel aardig: krijg ik een reclame-mail van telfort dat ik, als ik formule 1 wil kijken (ja dus), voor €15,50 per maand ziggo sport erbij kan nemen.
Jaja, dan wel de eerste 3 maanden voor "slechts" € 7,75.

Ik weet niet of ze het zelf doorhebben, maar eigenlijk zeggen ze daarmee:
Als je formule 1 wil kijken, is dat bij ons zo duur dat je beter weer terug kan naar Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
error33 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Dan wil ik dit toch eens gaan proberen. Werkt dit bij jou met een EB10 ? Of heb je een eerder model ?
Ik heb inderdaad de EB10. Daar komen 2x IPTV uit, 1x telefonie en 1x internet die naar de Asus gaat. Ik heb de instructie gevolgd waarnaar ik in mijn eerdere post linkte. Vervolgens wifi op de EB uitgezet; configuratie van de EB kun je alsnog bij via je eigen router.

Enige wat misschien roet in het eten zou kunnen gooien: de IP-range van mijn Asus is 192.168.1.x, die van de EB is 192.168.2.x. Ik kan me voorstellen dat als de range van jouw eigen router ook in de 192.168.2.x ligt, het ingewikkelder wordt. Maar ik heb er te weinig verstand van om daar een goede inschatting van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Kunnen jullie bij je facturen? Bij mij blijft het rondje draaien. Storing?

Meh iets te ongeduldig :X

Overigens zeer vervelend dat de klantenservice van Telfort geen e-mailadres heeft. Alleen forum, Twitter of telefoon.

[ Voor 55% gewijzigd door chim0 op 31-03-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

error33 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:47:
[...]

[...]

Meende dit te kunnen gebruiken als handleiding voor doorsturen van telefonie ipv TV. TV neen ik niet af van Telfort. Maar hier gooi ik wat dingen door elkaar dan ?
Volgens mij haal je bridging en tagging door elkaar. Bridging is dat je andere router de regels overneemt als DHCP enz. (VLAN)tagging of routing is dat je je eigen router gebruikt i.p.v. de Experiabox. Je tagt en routeert dan de VLANs van het NT (glaskastje) naar je eigen router.

Hoewel IPTV bridging mij wel vaag klinkt, moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
chim0 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:29:

Overigens zeer vervelend dat de klantenservice van Telfort geen e-mailadres heeft. Alleen forum, Twitter of telefoon.
Daar zijn trucjes voor. Rechtstreeks emailen lukt niet. maar als je zoekt op telfort contactformulier email kom je ook bij een link die je naar het contactformulier stuurt waarmee je gewoon je vraag per e-mail kunt stellen...
ik heb het 5 sec. geleden nog gedaan.

Mijn eigen issues zijn momenteel dat ik onmogelijk gewoon tv kan kijken en tevens via laptop via telfort.itv of via de telfort app kan kijken. Beeld blijft gegarandeerd hangen. Sowieso ben ik nogal teleurgesteld met mijn huidige wifi ontvangst. Ik heb nu op mijn iphone Speedspot gezet om te kijken hoe de wifi snelheid is in huis. Er zitten geen gekke muren of enorme afstanden tussen maar toch is de kwaliteit / snelheid nogal belabberd.

Verder, mijn contract/jaar bij Telfort is zo goed als om. Zijn hier nog mensen die recentelijk nog een mooie aanbieding gekregen hebben om te verlengen/blijven?

Ik zie dat er abonnementen zijn die 2x mijn huidige snelheid hebben voor minder geld per jaar (ok, ik heb dan nog wel opnemen pakket erbij in).

[ Voor 38% gewijzigd door DeRooney op 31-03-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

chim0 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:29:

https://www.telfort.nl/al...er/internet-tv-bellen.htm