Saus schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:31:
Dit had ik ook, maar bij mij bleek het destijds iets anders te zijn. Ik dacht dat ik het gepauzeerd had, maar in werkelijkheid had ik de 'groene knop' gebruikt. Omdat je bv één of andere marathon kijkt ga je naadloos over in de volgende aflevering. Echter, de groene knop retourneert je als het programma af is, naar live TV.
Omdat de start en begin tijden altijd ergens midden in een aflevering liggen is de 'switch' naar live ineens heel raar. Heeft bij mij een tijdje geduurt voordat ik die link had gelegd. Als ze direct in de aftiteling de switch hadden gemaakt had ik zelf de link eerder gelegd.
Mogelijk dat het dat is, want het probleem klinkt in dat opzicht bekend.
Als je begin gemist (groene knop) gebruikt, dan kijk je in feite een opname. Die stopt dus inderdaad aan het einde van die opname (wat het programma zelf is + twee blokken tijd vooraf en achteraf). Bij een marathon, moet je dus bij elke nieuwe aflevering, opnieuw begin gemist starten. Of ze allemaal opnemen met Serie-opname. Die laatste optie is overigens veiliger, zodat je zeker weet dat je niks mist.
Dat hij dus stopt na een begingemist sessie, is iets wat eerder ook al was (voor de update).
Dat niet 'nieuwe' kunnen doorspoelen en het plotseling beeindigen van live-pauzeren ga ik deze week nog aankijken en anders een klacht indienen. Graag hoor ik of jullie dezelfde ervaringen hebben.
Klopt.
Wat je nog niet noemde: bij IPTV is tracking veel makkelijker:
Wat kijk je, wat kijk je niet, wanneer spoel je door. Welke reclameblokken kijk je wel.. Wat neem je op. Hoevaak kijk je uberhaupt tv. Maak je gebruik van de extra mogelijkheden (netflix via iptv kastje etc).
Vervolgens kunnen ze reclame daar weer op afstemmen.
De stap die erna komt is reclame gepersonaliseerd via IPTV. Je ziet het in feite nu al: live-tv is bijna een aaneenschakeling van programma's die je ook begingemist of via gids kunt terugkijken. Het is daarna technisch niet heel moeilijk om er gepersonaliseerde reclameblokken tussen te duwen.
Barre73 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:41:
[...]
Iedereen wijst altijd maar naar de aanbieder (KPN, etc) maar niemand schijnt te beseffen hoeveel macht de content-eigenaren hebben in deze. Heel veel van wat wij hier als Tweakers niet leuk vinden komt uit de koker van de zenders/rechthebbenden.
Kijk, en daar zit nu net de kneep:
KPN is nu ook content eigenaar/maker (zie de nieuwe kpn content in je menu op je iptv kastje).
Tevens kunnen ze straks reclame gaan verkopen (zie mijn uitleg hierboven).
Oftewel, de Talpa, SBS, RTL, NPO gaan straks alleen nog content leveren en geen reclame inkomsten meer hebben...
[
Voor 33% gewijzigd door
Get!em op 06-02-2017 13:51
]