[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 49 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Barre73 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:52:
[...]

Je betaalt 7,50 extra ten opzichte van de reguliere prijs van 42,50. Die reguliere prijs was 46 euro.
Die tweede ontvanger is nu inderdaad wel betaald.
Maar wederom: alleen voor nieuwe klanten, bestaand blijft zo
Maar als mijn abbo verloopt, heb nog de oude propositie en krijg elk jaar de 2e ontvanger een jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Barre73 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:40:
Ik begrijp echt niet waarom iedereen hier zo reageert? Telfort (en KPN) proberen het simpel te houden voor zowel klant als eigen bedrijf. Er zijn circa 2 miljoen FttH aansluitingen en de overige 6 miljoen huishoudens hebben een xDSL aansluiting.
Er is nu voor gekozen om abonnementen aan te bieden met de snelheid van een XDSL aansluiting (dus met een upload van 1/10e van de download) omdat 75% van de aansluitingen dat ook is.
Voor die andere 25% FttH aansluitingen is de optie gecreëerd om tegen een kleine meerprijs een hogere en symmetrische snelheid te krijgen. En de totaalprijs daarvoor is gelijk, iets goedkoper of iets duurder dan voorheen voor eenzelfde glasvezelabonnement.
Dus er is helemaal niet minder innovatie, er is geen vertraging. Het enige waar je over zou kunnen vallen is dat je voor die symmetrische snelheid meteen naar een 100/100 abonnement moet, en dat dat dan voor sommigen iets duurder wordt.

Het grappige is dat alle mensen die daarover klagen aangeven dat ze genoeg hebben aan een 50/50. Dat vind ik dan weer niet erg innovatief...
Het gaat gewoon om de techniek glasvezel, waarbij symmetrie geen technische onmogelijkheid meer is, zoals bij koper.
Waarom je klanten dan beperken? Als ik asyncroom wilde, ging ik wel naar ziggo.

Die hele download kan me gestolen worden, maar mijn upload vind ik heel belangrijk.

50/50 vind ik prima, lager niet. En nee ik ga niet extra betalen voor 100/100.
In tijden dat Ziggo alleen maar snelheden verhoogd doet KPN en Telfort ze verlagen 8)7

Compleet gestoord!
Hellboy! schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:45:
Net even gekeken en zie dat ik nu voor 100/100 €7,50 meer betaal i.p.v. €5,- eerder. 2e ontvanger gratis is nu €4,- met combivoordeel (gratis opnemen) ben ik totaal €54 kwijt.

Kijk ik bij ziggo voor 2 ontvangers enz ben ik €64,- kwijt. Heb je wel gratis myprime, maar weet niet of dat al veel soeps is tegenwoordig.
Ik heb nu 50/50 met opnemen, met twee ontvangers voor 51.
Straks ben ik opeens 59 kwijt voor een beetje upload bij Telfort...
Barre73 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:50:
Nee. Geldt alleen voor nieuwe klanten. Bestaande klanten houden hun pakket zoals het is.
Dus ook als mijn contract in februari afloopt?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:03
dfrenner schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:17:
[...]

Het gaat gewoon om de techniek glasvezel, waarbij symmetrie geen technische onmogelijkheid meer is, zoals bij koper.

Die hele download kan me gestolen worden, maar mijn upload vind ik heel belangrijk.

In tijden dat Ziggo alleen maar snelheden verhoogd doet KPN en Telfort ze verlagen 8)7

Compleet gestoord!

[...]

[...]

Klanten worden niet beperkt aangezien ze symmetrische snelheid kunnen krijgen als optie. En ja, ik vind ook dat 50/50 zou moeten worden aangeboden.
In plaats van drie verschillende DSL abonnementen en drie verschillende glasabonnementen zijn er nu twee abonnementen met daarbij de mogelijkheid tot snelheidsverhogingen (afhankelijk van je verbinding). Ik zie nog steeds het probleem niet....

Als je contract afloopt kan je kiezen om niks te doen, dan blijf je dus hetzelfde houden (net als klanten die nu nog op het oude platform zitten). Pas als je zelf actief wil verlengen om nieuwe kortingen te krijgen zal het er vanaf hangen wat de klantenservice je aanbiedt. Dat kan ik nu niet zeggen en ervaringen zijn er uiteraard nog niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ik heb sinds vandaag Telfort glasfiber met een Experiabox v8, volgens de monteur zijn er een hoop problemen met v10 en de wifi doet het goed. Wat zijn de nadelen van deze box en wat is dan de beste optie om aan te schaffen? Heb het totaalpakket Internet/TV/bellen. De laatste gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RAAF12 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:05:
Ik heb sinds vandaag Telfort glasfiber met een Experiabox v8, volgens de monteur zijn er een hoop problemen met v10 en de wifi doet het goed. Wat zijn de nadelen van deze box en wat is dan de beste optie om aan te schaffen? Heb het totaalpakket Internet/TV/bellen. De laatste gebruik ik niet.
Heb jij al iets gemist dat je graag had willen doen of hebben? Zo niet, lekker zo laten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:59

MCP cloud

Op het web sinds 1998

dfrenner schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:17:
[...]

Compleet gestoord!

[...]

[...]
Het draait in de markt maar om 1 ding geld geld....
Dus glasvezel is alleen interessant voor als je meer keuze wil in providers.

De meeste mensen blijven toch bij ziggo.?

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Nou, nu we ook op de slaapkamer een DVB-C capable TV hebben (en dus niet per sé een tweede ontvanger van Ziggo hoeven) komen de prijzen van Telfort en Ziggo weer dichter bij elkaar, zeker nu ik voor de F1 een Ziggo sport totaal abo via de iPad moest hebben. Een nadeel van Ziggo is dan nog het ontbreken van Combivoordeel (bij mij gratis HBO), maar dat probleem lost zich per 1 januari op.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[b]fiberdordrecht schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:53:De meeste mensen blijven toch bij ziggo.?
Denk wel dat ze de marktleider zijn in Nederland, omdat dit het dichtst bekabelde land ter wereld is. Ik heb de Telfort fiber nu een dag en ik vind de up en download speed wat tegenvallen. Oudere abonnee's hebben 50/50 Mbps up/downstream ik kom niet verder dan 5/5 Mbps op de laptop. En dan zit ik ong. 12 meter van de Experiabox af :(

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 29-10-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheden van een netwerk kun je alleen vastbedraad objectief testen. Wifi is veel te onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb de Experia box verhuist van de meterkast naar de woonkamer. Nu heb ik wel 50 Mb/s. Ook maar even een minder druk kanaal ingesteld. Dus toch een beroerde Wifi in die box....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 14:23
hi allemaal,

ik heb inmiddels mijn nieuwe Telfort glasvezel opgeleverd gekregen, 200/200 mbit.
Ik haal de maximale snelheden met gemak en de upload is zelfs 30/40 mbit sneller, rond de 235 mbit.

Ook is het gelukt om de router van Telfort, de V8 ertussenuit te halen en mijn eigen router rechtstreeks achter het glasvezel kastje te plaatsen, met tv en internet werkend.

Bedankt voor de info allemaal.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
basix schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:15:
hi allemaal,

ik heb inmiddels mijn nieuwe Telfort glasvezel opgeleverd gekregen, 200/200 mbit.
Ik haal de maximale snelheden met gemak en de upload is zelfs 30/40 mbit sneller, rond de 235 mbit.

Ook is het gelukt om de router van Telfort, de V8 ertussenuit te halen en mijn eigen router rechtstreeks achter het glasvezel kastje te plaatsen, met tv en internet werkend.

Bedankt voor de info allemaal.

groet
ik probeer ook al een tijdje de v8 er tussenuit te krijgen, maar zit schijnbaar in een speciale leverstraat, waardoor dat niet lukt volgens de gangbare methode. Heb je iets speciaals moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

vr6-only schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:44:
[...]

Nee, dat is niet altijd symmetrisch omdat de provider dat zo instelt. Is tevens heel normaal in het buitenland, omdat ze veelal iets hoger gaan zitten dan wat de kabel boer aanbiedt. Bekende voorbeelden zijn BT, Verizon Fios, Telecom Glasfaser etc. Het verschil met glasvezel is, dat het wel mogelijk is om symmetrische verbindingen te leveren.

In dit geval levert Telfort 40/4 middels de koperlijn.
Het staat er niet expliciet bij maar het is toch echt via fiber geleverd. Dan doen de KPN/Telfort. Dus glasvezel voor de prijs van DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 14:23
Jelte schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:07:
[...]
ik probeer ook al een tijdje de v8 er tussenuit te krijgen, maar zit schijnbaar in een speciale leverstraat, waardoor dat niet lukt volgens de gangbare methode. Heb je iets speciaals moeten doen?
ik weet even niet wat je bedoeld met "speciale leverstraat" en "gangbare methode" ?

Ik heb een eigen router, een oudere Asus RT-N66U. Hierop heb ik Merlin WRT draaien. Wellicht kan het tegenwoordig ook al met de stock firmware van Asus zelf, maar met die Merlin WRT kan ik per lan poort vlan tagging meegeven naar de wan poort. Ik heb dus op WAN poort vlan 34 meegegeven, op 1 van de lan poorten Vlan 4 en daar heb ik direct de Telfort TV decoder aangehangen.

Op wan poort spoof ik voor de zekerheid ook nog het macadres van de V8 router van Telfort (weet niet zeker of dat hoeft maar heb ik verder niet uitgetest). Alles werkte zo in een keer.

Zie screenshot hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MHIPPK6yqvFvGZMR20toZov9/full.png

groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
basix schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:32:
[...]

ik weet even niet wat je bedoeld met "speciale leverstraat" en "gangbare methode" ?

Ik heb een eigen router, een oudere Asus RT-N66U. Hierop heb ik Merlin WRT draaien. Wellicht kan het tegenwoordig ook al met de stock firmware van Asus zelf, maar met die Merlin WRT kan ik per lan poort vlan tagging meegeven naar de wan poort. Ik heb dus op WAN poort vlan 34 meegegeven, op 1 van de lan poorten Vlan 4 en daar heb ik direct de Telfort TV decoder aangehangen.

Op wan poort spoof ik voor de zekerheid ook nog het macadres van de V8 router van Telfort (weet niet zeker of dat hoeft maar heb ik verder niet uitgetest). Alles werkte zo in een keer.

Zie screenshot hieronder.

[afbeelding]

groet
dat klinkt als de gangbare methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RAAF12 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Het staat er niet expliciet bij maar het is toch echt via fiber geleverd. Dan doen de KPN/Telfort. Dus glasvezel voor de prijs van DSL.
40/4 is inmiddels niet meer leverbaar voor nieuwe klanten, maar dat werd toch echt altijd via de koperlijn geleverd. Glasvezel was altijd symmetrisch. Tot afgelopen maandag maar dat is nu in dit topic al aardig besproken zou ik zo zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RAAF12 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:44:
Ik heb de Experia box verhuist van de meterkast naar de woonkamer. Nu heb ik wel 50 Mb/s. Ook maar even een minder druk kanaal ingesteld. Dus toch een beroerde Wifi in die box....
Dat vind ik dan een bijzondere conclusie. Je verhuist de V8 naar de woonkamer en stelt een ander kanaal in en vervolgens werkt het wel goed.
En dan geef je de wifi van de V8 de schuld? Ik zou dan concluderen dat de manier waarop je huis gebouwd is, en de hoeveelheid netwerken om je heen de schuld zijn van die slechte Wifi prestaties. Niet de V8 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Nee hoor, ik doe al lopend met een scanner de test. Vlakbij de box werkte het goed. Nu, op 3 meter afstand in de living is het OK. De monteur had al zo'n verhaal bij installatie, dat is dagelijks werk. Hier kan je die Guidion jongens punten geven <G>

https://www.surveygizmo.c...n&a=SelfService&x=Telfort

[ Voor 33% gewijzigd door RAAF12 op 30-10-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Barre73 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

40/4 is inmiddels niet meer leverbaar voor nieuwe klanten, maar dat werd toch echt altijd via de koperlijn geleverd. Glasvezel was altijd symmetrisch. Tot afgelopen maandag maar dat is nu in dit topic al aardig besproken zou ik zo zeggen...
Ik val pas in, heb sinds 2 dagen Telfort glas. Blijf ook maar 1 jaar dan ga ik voor TV weer een schotel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Barre73 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:48:
[...]

Dat vind ik dan een bijzondere conclusie. Je verhuist de V8 naar de woonkamer en stelt een ander kanaal in en vervolgens werkt het wel goed.
En dan geef je de wifi van de V8 de schuld? Ik zou dan concluderen dat de manier waarop je huis gebouwd is, en de hoeveelheid netwerken om je heen de schuld zijn van die slechte Wifi prestaties. Niet de V8 zelf.
De v8 is slecht met Wi-Fi, heb kunnen regelen dat ik een http://fiberdordrecht.nl/...t:Telfort_WiFi_Versterker versterker kreeg. Deze is van betere kwaliteit :9 heb nu zelfs tot achter in de tuin goed bereik.

[ Voor 3% gewijzigd door MCP cloud op 30-10-2016 18:25 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Goed idee! Het scheelt ruimte ook n og eens in het TV meubel als de Experia weer terug kan verhuizen naar de meterkast. Geregeld via de helldesk, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RAAF12 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:02:
Goed idee! Het scheelt ruimte ook n og eens in het TV meubel als de Experia weer terug kan verhuizen naar de meterkast. Geregeld via de helldesk, neem ik aan.
Dat lukt je vandaag de dag echt niet meer op kosten van Telfor (van FiberDordrecht is al flinke tijd geleden). Je kunt 'em zelf bij Telfort in de webshop bestellen voor 50 euro.
https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

Maar toegegeven: dit is wel een topding voor die prijs. Het is in werkelijkheid een Accesspoint met switch (4 poorten), IGMP snooping (dus je kan je TV er ook op aansluiten in de woonkamer) 2.4 en 5 Ghz, bandsteering, etc...

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 30-10-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Telfort levert een Experiabox met brakke wifi en dan deze kopen. Shame on you, KPN/Telfort. Maar bedankt voor de info. Ik ga morgen eens kijken in de plaatselijke Telfort winkel.

[ Voor 65% gewijzigd door RAAF12 op 30-10-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 09:56

Wallie

Herr

Net een leuke discussie aan de telefoon met Telfort gehad: We gaan halverwege januari 2017 verhuizen. Ons huidige (oude propositie) abonnement loopt tot februari 2017. Uitgelegd dat ik op het nieuwe adres een andere provider ga namen, dus per sowieso per feb 2017 ga opzeggen.
- Moet toch meeverhuizen, ondanks dat dit verhuiskosten voor hen zijn.
- Meeverhuizen van de oude propositie kan echter niet, je gaat dan over naar de nieuwe propositie. En als bonus... een nieuw jaarabonnement!

Enige manier om er onderuit te komen is door de laatste maand af te kopen en het niet mee te verhuizen. Correct vind ik het niet, maar ik denk dat ik het maar ga afkopen voor die laatste maand. En ze zien me voorlopig niet meer terug...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als ze niet kunnen leveren wat je nu hebt, dan horen ze het ook niet mee te verhuizen en abonnement moet dan stopgezet worden.
'
Je abonnement door laten lopen is de tweede / gemakkelijkste optie omdat het slechts om 1 maand gaat.
Afkopen is duurder (ivm boete/administratiekosten en gederfde inkomsten bij elkaar opgeteld 8)7 8)7 ).

Maar idd, netjes is het niet. Ik zou als ik jou was nogmaals bellen.
Contractsduur nog niet voorbij?

Als uw contractsduur (1 of 2 jaar) op het moment van verhuizen nog niet voorbij is, werkt het anders. U neemt dat abonnement mee naar uw nieuwe adres, mits uw provider ook daar levert. Zo niet, dan mag u uw contract wel eerder stopzetten. U moet dan wel vaak een kopie van uw huur- of koopovereenkomst aan de provider laten zien.
https://www.vastelastenbond.nl/internet-tv/verhuizen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

RAAF12 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:22:
Telfort levert een Experiabox met brakke wifi en dan deze kopen. Shame on you, KPN/Telfort. Maar bedankt voor de info. Ik ga morgen eens kijken in de plaatselijke Telfort winkel.
Dat is niet iedereens ervaring. Ik heb de V8 en 0,0 problemen met wifi.
Drukke buurt, en ook met veel gasten op mijn wifi geen problemen. Ik was er van tevoren wel bang voor, maar valt me dus 100% mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

V8 is in dezelfde ruimte of bij houten/ gips muren heel prima. Zodra er een muur is van beton of laminaat met verkeerde ondervloer, verdwijnt het signaal heel vlot of krijgt het signaal van de buren voorrang. Ander AP op zelfde plek kon bij mij iig het bereik door muren enorm verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Dag allemaal,

Heb sinds het weekend een glasvezel verbinding liggen van telfort (alleen internet).
helaas zit hier nu een Experiabox tussen. voorheen met XMS had ik nog mijn eigen router NETGEAR wndr 3700 gebruikt en wil dit nu ook weer zonder tussenkomst van de Experiabox.

zijn er mensen die dit al in gebruik hebben met alleen een netgear router (met Openwrt)?
Hoor graag jullie tips en tricks

wat ik vanavond ga doen:
Flashen van router met OpenWrt.. want dan ondersteunt deze VLan's. en rommelen om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Heb ook zojuist de upgrade aangevraagd van VDSL naar glas, kost me met Combivoordeel maar 1 euro meer:) Haalde nu ongeveer 25/3, maar begon me af en toe toch wel te ergeren wanneer er meerdere dingen aan staan (TV + 1 tel op FB oid) dan werd het toch wel traag.

Nu 50/5 pakket besteld, ik lees dat de upload niet echt goed geknepen kan worden, en je vaak dus wel op 20/30 uitkomt? Zijn hier mensen met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
RKorenberg schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:39:
Heb ook zojuist de upgrade aangevraagd van VDSL naar glas, kost me met Combivoordeel maar 1 euro meer:) Haalde nu ongeveer 25/3, maar begon me af en toe toch wel te ergeren wanneer er meerdere dingen aan staan (TV + 1 tel op FB oid) dan werd het toch wel traag.

Nu 50/5 pakket besteld, ik lees dat de upload niet echt goed geknepen kan worden, en je vaak dus wel op 20/30 uitkomt? Zijn hier mensen met ervaring?
als het klopt wat speedtest mij terug stuurt.. dan is mijn download net zo snel als upload met de 50/5 abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Get!em schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:49:
V8 is in dezelfde ruimte of bij houten/ gips muren heel prima. Zodra er een muur is van beton of laminaat met verkeerde ondervloer, verdwijnt het signaal heel vlot of krijgt het signaal van de buren voorrang. Ander AP op zelfde plek kon bij mij iig het bereik door muren enorm verbeteren.
Kan altijd nog een andere kopen, voorlopig ligt de Experiabox in het TV meubel. Btw. Vreemd dat Telfort de NL HD zenders niet op volgorde zet. Was gewend dat NPO1 op voorkeuze 1 stond. Ik kwam er pas achter toen het rode HD lampje op de TV tuner niet brandde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Barre73 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:07:
[...]
Maar toegegeven: dit is wel een topding voor die prijs. Het is in werkelijkheid een Accesspoint met switch (4 poorten), IGMP snooping (dus je kan je TV er ook op aansluiten in de woonkamer) 2.4 en 5 Ghz, bandsteering, etc...
Barre, zou je mij iets kunnen uitleggen over die aansluiting van de tv?
Bedoel je dan IPTV of gewoon internet via de (smart)tv?
En als je IPTV bedoelt, dan zal dit modem waarschijnlijk rechtstreeks aangesloten moeten worden op het glasvezelmodem, of hoeft dit niet?
Weet je een site waar ik meer hierover te weten kan komen??

Alvast bedankt voor je antwoorden en eventuele verwijzingen!! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipodejunk schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:53:
Dag allemaal,

Heb sinds het weekend een glasvezel verbinding liggen van telfort (alleen internet).
helaas zit hier nu een Experiabox tussen. voorheen met XMS had ik nog mijn eigen router NETGEAR wndr 3700 gebruikt en wil dit nu ook weer zonder tussenkomst van de Experiabox.

zijn er mensen die dit al in gebruik hebben met alleen een netgear router (met Openwrt)?
Hoor graag jullie tips en tricks

wat ik vanavond ga doen:
Flashen van router met OpenWrt.. want dan ondersteunt deze VLan's. en rommelen om het werkend te krijgen.
Volgens mij kun je een eigen router rechtstreeks aan de Glasvezelkast hangen als je het TV signaal niet nodig hebt. Gewoon proberen en je weet't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
pipodejunk schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

als het klopt wat speedtest mij terug stuurt.. dan is mijn download net zo snel als upload met de 50/5 abbo.
Dat klinkt goed! Ik wacht geduldig af :)

Wat ik me trouwens nog afvraag; wat ik zo voorbij zie komen van mensen met een eigen router ipv de V8, heb je dan echt 1 of meer fysieke lan poort met het TV Vlan. Is hier nog geen andere oplossing voor? Punt is namelijk dat ik een x aantal powerline adapters gebruik, 2 voor TV's en 1 voor internet(geen andere mogelijkheid).

De V8 bevalt me trouwens eigenlijk best goed, maar wil eigenlijk meer voor de fun een Mikrotikje proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bakema op 31-10-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

<powerline adapters>

Dat maakt mij nieuwsgierig, in wat voor bijzondere omstandigheden verkeer je dat een bedraad netwerk onmogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
funske schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:58:
[...]

Barre, zou je mij iets kunnen uitleggen over die aansluiting van de tv?
Bedoel je dan IPTV of gewoon internet via de (smart)tv?
En als je IPTV bedoelt, dan zal dit modem waarschijnlijk rechtstreeks aangesloten moeten worden op het glasvezelmodem, of hoeft dit niet?
Weet je een site waar ik meer hierover te weten kan komen??

Alvast bedankt voor je antwoorden en eventuele verwijzingen!! _/-\o_
De genoemde wifiversterker is eigenlijk een Accespoint en switch ineen. Uit je vorige post maak ik op dat je een UTP kabel van meterkast naar woonkamer hebt. Plaats de EB in de meterkast, deze "versterker" in de woonkamer en sluit ze op elkaar aan met die kabel (je kan elke poort op de Experiabox pakken).
Een accesspoint moet je eigenlijk altijd met een kabel aansluiten anders heb je er geen optimaal profijt van.

Na het instellen heb je een dualband wifinetwerk. Daarnaast heeft de versterker 4 LAN poorten waarop je zowel een internetapparaat (bijvoorbeeld je smart TV) maar ook direct een IPTV decoder kan aansluiten.
Dit omdat KPN en Telfort tegenwoordig routed TV hebben waarbij de decoders in je LAN netwerk draaien.
IGMP snooping op die switch/versterker zorgt ervoor dat het IPTV verkeer (de multicast streams) alleen bij je decoder terecht komen en niet bij andere apparaten die niet weten wat ze er mee moeten doen en daardoor kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:58:
[...]

Volgens mij kun je een eigen router rechtstreeks aan de Glasvezelkast hangen als je het TV signaal niet nodig hebt. Gewoon proberen en je weet't.
Helaas werkt dat niet.
Heb gisteravond OpenWrt geflasht op de Netgear WNDR 3700v2. Nu is het nog effe uitvogelen hoe het werkt met die Vlan. dit is nu wel beschikbaar.

heb al gevonden dat internet bij Telfort op Vlan-id 34 zit.
kan me niet voorstellen dat nog niemand dit heeft gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
pipodejunk schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:34:
[...]

Helaas werkt dat niet.
Heb gisteravond OpenWrt geflasht op de Netgear WNDR 3700v2. Nu is het nog effe uitvogelen hoe het werkt met die Vlan. dit is nu wel beschikbaar.

heb al gevonden dat internet bij Telfort op Vlan-id 34 zit.
kan me niet voorstellen dat nog niemand dit heeft gedaan :P
dit heb ik, net als een hoop anderen, een hele tijd gedaan en werkt prima. Alleen kreeg ik het niet voor elkaar om routed IP te gbruiken en daaarmee Netflix (MeerTV) op de Telfort kastjes af te spelen.
Mijn eigen router was iig wel een stuk stabieler dan die Experiabox....

Hier staat nog wat meer info, is eigenlijk voor KPN, maar werkt ongeveer hetzelfde: http://netwerkje.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Barre73 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:33:
[...]
Dit omdat KPN en Telfort tegenwoordig routed TV hebben waarbij de decoders in je LAN netwerk draaien.
Dit wist ik dus niet, nu is het een stuk duidelijker!
Dank je wel!! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
weertenaar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:23:
[...]

dit heb ik, net als een hoop anderen, een hele tijd gedaan en werkt prima. Alleen kreeg ik het niet voor elkaar om routed IP te gbruiken en daaarmee Netflix (MeerTV) op de Telfort kastjes af te spelen.
Mijn eigen router was iig wel een stuk stabieler dan die Experiabox....

Hier staat nog wat meer info, is eigenlijk voor KPN, maar werkt ongeveer hetzelfde: http://netwerkje.com/
thnx weertenaar.. deze had ik indd al gezien.
gebruik jij toevallig ook Openwrt op je router? zoja, zou je screenshots willen sturen van jou configuratie.

thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
pipodejunk schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:52:
[...]

thnx weertenaar.. deze had ik indd al gezien.
gebruik jij toevallig ook Openwrt op je router? zoja, zou je screenshots willen sturen van jou configuratie.

thnx!
helaas geen OpenWRT, ik gebruik de originele firmware op een Netgear R8000, schijnt dat die betere ontvangst heeft dan OpenWRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:04:
[...]

Telfort oude propositie. Verder zijn er ng wel lokale providers die ongecodeerd DVB-C aanbieden. Maar KPN heeft met z'n geld er goed voor gezorgd dat het uitgebannen is want "zonder kassie kijken moet je niet willen".
Dat kassie geeft ze namelijk de mogelijkheid om je kijkgedrag te monitoren en daar geld mee te verdienen.
https://www.nrc.nl/nieuws...-machtig-5064945-a1529508

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:00
Ik gebruik sinds 1 week een Netgear WNDR3800 met OpenWRT rechtstreeks aan de genexis. Met routed IPTV, dus het kan wel. Mijn inspiratie haalde ik voornamelijk van sl1000 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Maar als je dus alleen internet wilt, dan hoef je dus alleen vlan34 van de inkomende stroom te strippen. Dat doe je dus door in /etc/config/network onder config interface 'wan' option ifname 'eth1' te vervangen door option ifname 'eth1.34'

Als ik wat meer tijd heb ga ik mijn configuratie wat opschonen (het werkte bij mij niet in een keer) en een tutorial maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nepper van Ziggo "er is geen sprake van duopolie want er zijn meer dan 2 spelers .... er komen zelfs nog nieuwe toetreders bij ..."

Puur theorie. Marktaandeel van de anderen is verwaarloosbaar en ook zij beperken zich tot IPTV en/of tot kleine lokale markt en hebben vrijwel exact zelfde pakket als KPN. En op de kabel is er geen enkele concurrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
RAAF12 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:49:
<powerline adapters>

Dat maakt mij nieuwsgierig, in wat voor bijzondere omstandigheden verkeer je dat een bedraad netwerk onmogelijk is?
Om even de situatie te schetsen ; oud pand, boven 2 winkels en dan ook nog eens gehuurd. Er is geen plek waar ik (zonder de boel te slopen) de kabels uit het zicht weg kan werken. Heb zelf graag geen kabels in het zicht, dus wil geen kabels over de plint met plakplintjes enzo. Ben een aantal jaar monteur geweest bij onze grote groene reus en nog een andere partij, dus de kennis is er zeker wel.

Onmogelijk is het natuurlijk nooit, gebruik de zogenaamde 650's van KPN, ik weet dat het niet ideaal is maar ik heb serieus nooit problemen met die dingen gehad wat betreft TV. Met de computer die erachter zit heb ik soms wel eens issues met de netwerkverbinding, maar dit valt ook te verwaarlozen. Ik heb er vrede mee :) voor mijn volgende koopwoning gaan we het anders aanpakken natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Bakema op 02-11-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Muis666 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:29:
Ik gebruik sinds 1 week een Netgear WNDR3800 met OpenWRT rechtstreeks aan de genexis. Met routed IPTV, dus het kan wel. Mijn inspiratie haalde ik voornamelijk van sl1000 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Maar als je dus alleen internet wilt, dan hoef je dus alleen vlan34 van de inkomende stroom te strippen. Dat doe je dus door in /etc/config/network onder config interface 'wan' option ifname 'eth1' te vervangen door option ifname 'eth1.34'

Als ik wat meer tijd heb ga ik mijn configuratie wat opschonen (het werkte bij mij niet in een keer) en een tutorial maken.
dank voor je reactie. ik ga morgenavond weer lekker klussen.. hoop het dit weekend werkend te krijgen! anders hoor je t wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Muis666 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:29:

En ja hoor.. het werkt! Experia box ligt in de kast!

thnx! ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:00
Routed IPTV en Telfort internet met OpenWRT:
(Deze handleiding is gebaseerd op de WNDR3800 op Chaos Calmer 15.05.1 en is schaamteloos gekopieerd van sl1000 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2")
NB. Lees www.netwerkje.com eerst aandachtig door, zodat je het basis concept van KPN fiber en routed IPTV snapt)

Uitgangspunten voor deze handleiding:
  1. Bewaar deze manual ergens offline, daar je halverwege de handleiding de internetverbinding moet aanpassen en je even offline bent.
  2. De router is voorzien van een standaard installatie van OpenWRT, welke verder nog niet geconfigureerd is.
  3. Let op, als je OpenWRT flasht, dan is wifi standaard uitgeschakeld, deze dien je zelf vooraf te configuren, of werk met een draadje
  4. Startsituatie: De nieuwe router hangt middels zijn internetpoort achter de oude/huidige router, en heeft een werkende internet verbinding. (Internet is noodzakelijk voor het installeren van een aantal extra packages)
  5. Hoewel veel stappen via de GUI in te stellen zijn, is niet alles via de gui te configureren, de handleiding gaat daarom geheel uit van configuratie via SSH (Putty of een vergelijkbare ssh-client is dus noodzakelijk op de PC/MAC.)
  6. De lezer is enigszins bekend met Linux en VI (of een andere editor), hoe exact de configuratiebestanden te wijzigen wordt namelijk niet verder uitgelegd.
  7. De configuratie kan ook direct met een tool genaamd 'UCI', maar ik vind het handiger om met een editor (VI) direct de bestanden zelf aan te passen. Ieder het zijne.
  8. Configuratie bestanden bevatten meer informatie dan hier vermeld. Deze moet je verder niet wijzigen
  9. Houd de stroom van het IPTV kastje, zolang de configuratie nog niet afgerond is.
  10. De router reboot je, door 'reboot' op de ssh prompt te tikken.
Stap 1: Installeer packages voor de igmp proxy
Update de opkg package list, en installeer kmod-bridge (voor igmp snooping) en igmp proxy zelf
code:
1
2
3
opkg update
opkg install kmod-bridge
opkg install igmpproxy

Stap 2: Wan interfaces aanpassen toevoegen.
Telfort internet loopt via vlan 34 en IPTV komt vanaf vlan 4 (zie ook netwerkje.com)
deze vlans moeten als "sub-interfaces" worden toegevoegd. Op beide interfaces moet je via DHCP een IP adres krijgen. Ik kreeg maar 1 IP adres, dus ik ben op 1 van de interfaces het MAC adres gaan spoofen. Ik gebruik het MAC adres van de experiabox IPTV poort die ik had genoteerd toen de experiabox was aangesloten.
Open /etc/config/network, zoek de 'wan' interface, en onthoud de "ifname". Deze kan afhankelijk van je merk of type router "eth0" of "eth1" zijn. Voeg vlan 34 toe aan de interface.

code:
1
2
config interface 'wan'
    option ifname 'eth1.34'  #Voeg dus .34 toe, dit zorgt er voor dat de interface aan vlan 34 gekoppeld wordt

Voeg daarna de IPTV interface toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
config interface 'iptv_wan' #of kies zelf een leuke naam :)
    option proto 'dhcp'
    option ifname 'eth1.4' #begin ifname tot punt zelfde als boven. .4 dus vlan 4
    option macaddr 'MA:CA:DD:RE:SS:00' # Gespoofed Mac adress, bij mij van experiabox
    option delegate '0'
    option reqopts '121'
    option defaultroute '0' # geen default route
    option peerdns '0' # geen DNS gebruiken die je mogelijk krijgt aangeboden op deze interface
    option vendorid 'IPTV_STB_Arcadyan_HMB2260' #vendorid meegeven bij de dhcp aanvraag (vereist, anders krijg je geen IP)

Stap 3. Verwijder nu de oude en installeer deze nieuwe router op zijn plek
Mocht de router na deze stappen nog niet uit geweest zijn, reboot dan de router.
Vanaf dit moment moet internet via de nieuwe router werken.

Stap 4. Voeg IPTV routes toe
Deze stap is niet nodig wanneer je de netwerk routering via dhcp optie 121 binnenkrijgt en automatisch verwerkt. Veel dhcp clients verzoeken automatisch om optie 121, maar OpenWRT 15.05.1 standaard niet. Daarom staat nu expliciet option reqopts '121' in het dhcp verzoek van de IPTV interface. LEDE vraagt wel standaard om optie 121.

Stap 5. dhcp opties 
In de handleiding voor KPN stonden hier stappen, maar voor Telfort hoefde ik die niet te doen.

Stap 6. Igmp proxy
Open /etc/config/igmpproxy, en zorg dat de inhoud matched met onderstaande configuratie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
config igmpproxy
        option quickleave 1

config phyint iptv_wan                  
        option network iptv_wan
        option direction upstream       
        list altnet 192.168.1.0/24      #Dit is je interne netwerk, pas aan naar jouw situatie!
        list altnet 213.75.0.0/16
        list altnet 217.166.0.0/16

config phyint lan
        option network lan
        option direction downstream

Stap 7. IGMP snooping
Zet IGMP snooping aan, zodat de IPTV broadcasts alleen naar de interfaces gaan die hierom vragen. Open weer /etc/config/network, zoek de 'lan' interface
code:
1
2
3
config interface 'lan'
    option type 'bridge'
    option igmp_snooping 1 # Voeg deze regel toe

Stap 8. Firewall regels (oh boy)
Er moet een zone voor iptv_wan aangemaakt worden, en IGMP verkeer moet toegestaan worden vanaf de IPTV interface naar het lan. Ook moet masqurading ingesteld worden voor de iptv_wan interface

1. Open /etc/config/firewall en voeg de volgende regels aan het einde toe
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
config zone
        option name 'iptv_wan'
        option input 'ACCEPT'
        option forward 'REJECT'
        option output 'ACCEPT'
        option network 'iptv_wan'
        option masq '1'

config forwarding
    option dest 'iptv_wan'
    option src 'lan'

config rule
    option name 'Allow-IGMP-Proxy'
    option proto 'udp'
    option family 'ipv4'
    option target 'ACCEPT'
    option dest_ip '224.0.0.0/4'
    option dest 'lan'
    option src 'iptv_wan'

Laatste stappen. Reboot, routering aanpassen en test
Reboot je router. Waarschijnlijk heb je op je IPTV interface een nieuw IP adres gekregen en ook nieuwe routes. Voer Stap 4 nogmaals uit en doe '/etc/init.d/network reload'
Controleer dat de routetabel er als volgt uitziet (route -n)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
0.0.0.0         xx.xx.xxx.xxx   0.0.0.0         UG    0      0        0 eth1.34
10.220.232.0    0.0.0.0         255.255.252.0   U     0      0        0 eth1.4
10.220.232.1    0.0.0.0         255.255.255.255 UH    0      0        0 eth1.4
xx.xx.xxx.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth1.34
xx.xx.xxx.xxx   0.0.0.0         255.255.255.255 UH    0      0        0 eth1.34
192.168.1.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 br-lan
213.75.112.0    10.220.232.1    255.255.248.0   UG    0      0        0 eth1.4

Vooral die laatste route is essentieel voor IPTV.

Zet nu je IPTV kastje aan, als het goed is zou nu alles moeten werken. Zoniet:
1. Controleer dat de igmpproxy draait: ps | grep igmp
code:
1
/usr/sbin/igmpproxy /var/etc/igmpproxy.conf

2. Controleer de logging: logread

Waar ik nog tegenaan liep:
  1. Ik had nog op een aantal plekken (/etc/firewall.user, /etc/config/ddns) verwijzingen naar eth1. Ook daar moest ik dit dus vervangen door eth1.34
  2. Ik kon de HD glas kanalen niet bekijken. Dit bleek te komen doordat ik een 10 Mbit voip telefoon op de ingebouwde switch van de WNDR3800 had aangesloten. Nadat ik deze op een apart vlan op de switch had gezet werkte alles weer. Sommige netwerkinterfaces switchen in slaapstand ook terug naar 10 Mbit, dus ik denk dat meer mensen hier tegenaan gaan lopen.
  3. Na elke reboot veranderen de routes die je op de IPTV interface krijgt. Dus na elke reboot moet je Stap 4 opnieuw uitvoeren. Ik wil dit nog weg automatiseren.
Update 21-2-2017: In het dhcp verzoek op het IPTV lan vraag ik nu ook om optie 121 (option reqopts '121'). Hierdoor krijgen we de netwerk routering en is stap 4, het handmatig aanpassen van de routering op het IPTV lan, overbodig geworden.

Update 5-3-2017: Ik heb mijn router geupgrade naar LEDE 17.01.0 maar verder niets aan hoeven te passen.

Update 2-10-2018: Altnet 217.166.0.0/16 toegevoegd aan igmpproxy.

[ Voor 8% gewijzigd door Muis666 op 02-10-2018 18:06 . Reden: Upgrade naar LEDE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 10:44
Ik merkte net bij het kijken van Netflix via kanaal 200 in plaats van de app op de TV dat ik enkel stereogeluid had en geen dolby. Kwam er daarna achter dat ik ook geen tv-zenders heb (661 serie en 701 serie) waar dolby bij meekomt. Iemand enig idee waar ik dit kan instellen? Hang nu ruim een kwartiertje aan de lijn met de Telfort klantenservice, maar daar zijn we nog niet verder mee gekomen, maar ook hij kan mij niet verder helpen. 2 verschillende setups geprobeerd:
TV (Samsung UE46F7000)
HDMI
Reciever (Marantz SR5005)
HDMI
Arcadyan HMB2260 v2

en

TV (Samsung UE46F7000)
HDMI
Reciever (Marantz SR5005)
HDMI + Optisch
Arcadyan HMB2260 v2

Beiden helaas geen 5.1 :(

[ Voor 12% gewijzigd door Niek_ op 07-11-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
1) Heb je de geluidsinstellingen van de Acadyan gecontroleerd?
2) Ik meen begrepen te hebben dat Netflix via de Acadyan sowieso geen surround geeft.
3) Je receiver is het centrale punt voor apparatuur richting TV.

Ad 3) De volgorde is dus altijd Acadyan via HDMI naar receiver via HDMI naar TV. Optisch zou niet nodig moeten zijn.....

Edit: ad 2) https://forum.kpn.com/int...geen-superhd-dolby-375691

[ Voor 11% gewijzigd door Rallye op 07-11-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
De helft van de analoge TV zenders ligt eruit.
En wat radio zenders ook.

[ Voor 25% gewijzigd door brogues op 09-11-2016 11:22 ]

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
brogues schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:45:
De helft van de analoge TV zenders ligt eruit.
En wat radio zenders ook.
Hier (Eindhoven) niets van te merken; alle DVB-C zenders werken nog en op de radio hoor ik de hele ochtend al Skyradio………..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
En alle zenders zijn weer terug.
Na uren.

[ Voor 13% gewijzigd door brogues op 09-11-2016 11:56 ]

Nijmegen-Oost  FTTH

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

brogues schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:55:
En alle zenders zijn weer terug.
Na uren.
Was inderdaad een storing. precies in de Amerikaanse verkiezingsnacht.

Meer mensen last van telefoonstoring op dit moment...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb nu 2weken telfort glasvezel 200/200. En ik moet toch eerlijk zeggen dat het niet allemaal koek en ei is. De experiabox v8 is al 2x vastgelopen en 1x gaf die niet meer dan 10mbit tot ik hem restart.
Wifi is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik begrijp al dat een andere modem krijgen een long shot is. Maar als ik zelf een v10 koop. Hoe groot is de kans dat zij die aan de praat krijgen?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hallo Telfort-glasvezel luitjes,

Mag ik vragen of jullie ping snelheden een beetje in orde zijn als jullie bijvoorbeeld pingen naar Tweakers.net via het Windows Opdrachtprompt (cmd.exe)?

Met DSL haal ik slechts 35ms, ben benieuwd of dat met glasvezel een stuk sneller kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Glasvezel is sneller. Ik heb een ping van 4 ms naar Tweakers met een Linksys 4200 v1 router er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
EricJH schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 04:31:
Glasvezel is sneller. Ik heb een ping van 4 ms naar Tweakers met een Linksys 4200 v1 router er tussen.
Nice... hoeveel haal je gemiddeld met gamen op een Europese server en een Amerikaanse server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik game niet dus daar durf ik niets over te zeggen. In het algemeen is glasvezel sneller dan xDSL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
Blaze85 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 04:48:
[...]

Nice... hoeveel haal je gemiddeld met gamen op een Europese server en een Amerikaanse server?
Amerikaanse weet ik niet, maar op Duitse servers heb ik gewoon 5ms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bekabeld is 3-5ms voor Glasvezel heel normaal.

Zelfs met Wifi ertussen haal ik 7 a 8ms.
Ga ik via de wifi-relais/repeater dan zit ik op 9 tot 12ms
Beide herhaaldelijk getest gedurende afgelopen half jaar met iPads en PC naar NL servers.

Je voordeel ten opzichte van DSL is dus groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Denko schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:17:
Ik heb nu 2weken telfort glasvezel 200/200. En ik moet toch eerlijk zeggen dat het niet allemaal koek en ei is. De experiabox v8 is al 2x vastgelopen en 1x gaf die niet meer dan 10mbit tot ik hem restart.
Wifi is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik begrijp al dat een andere modem krijgen een long shot is. Maar als ik zelf een v10 koop. Hoe groot is de kans dat zij die aan de praat krijgen?
Die kans is vrijwel nihil. Andere routers zijn een beter idee en dan de EB alleen nog gebruiken voor telefonie.

Maar heb jij wellicht apparaten aan de Experiabox hangen die ervoor kunnen zorgen dat 'ie op 10 Mbit werkt? Switches hebben ook vaak dat probleem. Als er maar 1 apparaat aanhangt dat (vaak in slaapstand) terug gaat naar een 10Mbit verbinding, dan doen alle apparaten aan die switch dat ook. Ik zit te denken dat hier wellicht iets soortgelijks speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Barre73 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:23:
[...]

Die kans is vrijwel nihil. Andere routers zijn een beter idee en dan de EB alleen nog gebruiken voor telefonie.

Maar heb jij wellicht apparaten aan de Experiabox hangen die ervoor kunnen zorgen dat 'ie op 10 Mbit werkt? Switches hebben ook vaak dat probleem. Als er maar 1 apparaat aanhangt dat (vaak in slaapstand) terug gaat naar een 10Mbit verbinding, dan doen alle apparaten aan die switch dat ook. Ik zit te denken dat hier wellicht iets soortgelijks speelt.
Ik weet dat het zo lijkt, maar het was echt de eb, want de download was 10mbit, de upload was ruim 300. Het was ook opgelost door een reset van de modem. Voor de rest is het redelijk dezelfde opstelling als in het oude huis. Enige wijziging is de modem.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Sinds dinsdag geen telefoon en internet (Amersfoort-Centrum). Ik heb afgelopen week dagelijks met Telfort het script moeten doorlopen (ja, ik heb het modem een half uur van de stroom gehad, ja ik heb mijn laptop bekabeld rechtstreeks op het modem aangesloten). Telkens werd beloofd dat het zou worden geëscaleerd naar Reggefiber, wat pas gisteren echt gebeurde. Vandaag werd ik gebeld door (denk ik) een onderaannemer van Reggefiber, die vanochtend al bij 5 andere Telfort-klanten met dezelfde klachten uit Amersfoort-Centrum zonder resultaat het modem heeft ontvangen. Het probleem zit volgens hem in de apparatuur van Telfort in de wijkcentrale. Dit moet opnieuw bij Reggefiber worden aangemeld, het is niet bekend hoe lang het nog kan duren. Ik ben onderhand aardig pissed over de lakse, onprofessionele en trage houding van Telfort, en vind het onbegrijpelijk dat er bij Telfort niemand iets is opgevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Krizna op 12-11-2016 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:50
Voor mensen op de oude propositie (Amino-box):
In omgeving Hillegom verdwijnt Lijbrand.
Een groot aantal mensen heeft in het verleden extra amino-settopboxen gekocht die niet geretourneerd hoeven te worden. Die worden nu dus massaal op marktplaats gezet.

Als de verkopers eenmaal doorhebben dat ze geen 75 euro kunnen vragen, valt hier voor een zacht prijsje een A140 te scoren. Werkt ook perfect bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Maar voor hoelang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:50
Er zijn genoeg mensen die nog verlengd hebben. Bij Telfort is huren 5 euro per maand.
Extra box voor 20 euro heb je er dus in 4 maanden uit.

Of we in 2018 over moeten stappen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Werken de amino's wel met routed iptv???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 21:40

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
Hellboy! schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:28:
Werken de amino's wel met routed iptv???
Nee, de amino is alleen een decoder zonder interactieve functionaliteit en werkt alleen op een COAX signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Speedmaster schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:04:
[...]

Nee, de amino is alleen een decoder zonder interactieve functionaliteit en werkt alleen op een COAX signaal.
Hoe bedoel je werkt alleen op een COAX aansluiting? Die van mij is toch echt met een UTP kabel verbonden met het Genexis modem. Er zit inderdaad wel een COAX aansluiting op. Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Het oude Telfort platform werkt helemaal niet met routed IPTV en de Amino's op dat netwerk werken niet met Coax maar met UTP. De coax aansluiting op de Genexis NT werkt wel maar dan net als elke kabelaansluiting. Direct in je TV of via een DVB-C decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
of de coax kabel naar je radiotuner.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
[...]

De amino is bij mij gewoon aangesloten op het netwerk, interactief functionaliteit zit er ook op (ondemand, uitzending gemist enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 21:40

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
Hellboy! schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:45:
[...]

De amino is bij mij gewoon aangesloten op het netwerk, interactief functionaliteit zit er ook op (ondemand, uitzending gemist enz)
Klopt, wel heeft deze veel minder functionaliteiten dan de ITV decoder die nu geleverd worden. Mijn andere uitspraak over COAX betreft de doorgifte van het DVB-C signaal wat in de huidige propositie niet meer geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedmaster schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:25:
[...]

Klopt, wel heeft deze veel minder functionaliteiten dan de ITV decoder die nu geleverd worden. Mijn andere uitspraak over COAX betreft de doorgifte van het DVB-C signaal wat in de huidige propositie niet meer geleverd wordt.
Zit geen o.a geen netflix op maar dat komt volgens mij meer omdat het platform zins 1,5 jaar niet verder meer wordt ontwikkeld. Het platform is zeer stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Ik heb nu nog telfort GV met dvbc. Als ik ga verhuizen kan ik dan behouden?

Ik gebruik nu namelijk een hd homerun voor tv en wil dat graag zo houden..

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Op nieuwe aansluitingen kun je voor zover ik weet niet meer op de oude propositie aangesloten worden, als je echt DVB-C wil dan ben je op de kabel aangewezen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:59
lowfi schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:09:
Ik heb nu nog telfort GV met dvbc. Als ik ga verhuizen kan ik dan behouden?

Ik gebruik nu namelijk een hd homerun voor tv en wil dat graag zo houden..
Je kan het altijd vragen. Ik zat anderhalf jaar geleden met hetzelfde. De medewerker van Telfort kon mijn vraag toen niet meteen beantwoorden, maar zou het navragen en me binnen een dag terugbellen. Dat gebeurde ook en ze boden toen de oude propositie aan op ons nieuwe adres met een nieuw contract voor een jaar. Deze is ondertussen ook weer met een jaar verlengd. Mogelijk dat het beleid nu is dat er uitsluitend nieuwe proposities aangesloten worden, maar vragen kan geen kwaad.

• Barre73
Anderhalf jaar geleden kon dat inderdaad nog, mede omdat KPN en Telfort dat in een persbericht hadden gezet. Inmiddels zie je dat dit massaal wordt afgewezen door de KS en je verplicht wordt naar de nieuwe propositie te gaan.

• Cosmic Toad
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-03 14:48
Begin dit jaar ben ik overgestapt van glasvezel van KPN naar Telfort. De reden was dat ik een tweede settopbox wilde zonder daarvoor meer te moeten betalen. Telfort is (voor zover ik heb kunnen vinden) de enige provider bij wie er twee ontvangers in de abonnementsprijs zitten.

Helaas kreeg ik bij Telfort de oudere V8 Experiabox i.p.v. de V10 die ik van KPN had. Wifi-verbinding was een stuk slechter (verbinding met iPad viel vaak weg, moest de verbinding op de iPad uit- en weer aanzetten) en tv-zenders haperden regelmatig of wilden niet laden. Dit viel alleen te verhelpen door heen en weer te zappen of de ontvanger te herstarten. De ontvanger was rechtstreeks met de V8 verbonden d.m.v. een Cat6-kabel, dus dat kon het probleem niet zijn.

Al vrij snel heb ik de V8 vervangen door een Zyxel GS1900-8 managed switch i.c.m. de Netgear Nighthawk R7000. De problemen met de tv-ontvangst en de wifiverbinding waren direct verdwenen. De V8 ligt nu ongebruikt in de meterkast.

• chim0
Cosmic Toad schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:46:
Begin dit jaar ben ik overgestapt van glasvezel van KPN naar Telfort. De reden was dat ik een tweede settopbox wilde zonder daarvoor meer te moeten betalen. Telfort is (voor zover ik heb kunnen vinden) de enige provider bij wie er twee ontvangers in de abonnementsprijs zitten.

Helaas kreeg ik bij Telfort de oudere V8 Experiabox i.p.v. de V10 die ik van KPN had. Wifi-verbinding was een stuk slechter (verbinding met iPad viel vaak weg, moest de verbinding op de iPad uit- en weer aanzetten) en tv-zenders haperden regelmatig of wilden niet laden. Dit viel alleen te verhelpen door heen en weer te zappen of de ontvanger te herstarten. De ontvanger was rechtstreeks met de V8 verbonden d.m.v. een Cat6-kabel, dus dat kon het probleem niet zijn.

Al vrij snel heb ik de V8 vervangen door een Zyxel GS1900-8 managed switch i.c.m. de Netgear Nighthawk R7000. De problemen met de tv-ontvangst en de wifiverbinding waren direct verdwenen. De V8 ligt nu ongebruikt in de meterkast.
Vraag Telfort om een V10?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Volgens mij levert Telfort nog altijd niet meer dan de V8 uit. De V10 is een KPN-exclusiefje. Erg jammer, want daardoor heb je bij Telfort dus geen wifi-AC zonder eigen hardware te kopen...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 08:55
Richh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:29:
[...]

Volgens mij levert Telfort nog altijd niet meer dan de V8 uit. De V10 is een KPN-exclusiefje. Erg jammer, want daardoor heb je bij Telfort dus geen wifi-AC zonder eigen hardware te kopen...
Ze hebben wel de specificaties van de V10 op de website staan, of dat is misschien iets voor de toekomst..

• chim0
Sypher schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:58:
[...]

Ze hebben wel de specificaties van de V10 op de website staan, of dat is misschien iets voor de toekomst..
Dan mag je toch aannemen dat dat het modem is wat je krijgt? Ook als je die Fabrikantcode (SKU): ZXHN H369A zoekt op internet kom je steeds op die V10 uit. Maar niemand dus met Telfort en een V10?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Sypher schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:58:
[...]

Dat is nieuw, en goed nieuws :)
chim0 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:16:
[...]

Dan mag je toch aannemen dat dat het modem is wat je krijgt? Ook als je die Fabrikantcode (SKU): ZXHN H369A zoekt op internet kom je steeds op die V10 uit. Maar niemand dus met Telfort en een V10?
Ik heb zelf meermaals contact gehad met Telfort hierover (ik wou graag wifi ac) maar tegen mij is altijd gezegd dat ze geen V10 uitleverden. Wellicht is dat in de laatste maanden aangepast (of gaat dat in de komende maanden gebeuren).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Richh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:36:
[...]

Dat is nieuw, en goed nieuws :)

[...]

Ik heb zelf meermaals contact gehad met Telfort hierover (ik wou graag wifi ac) maar tegen mij is altijd gezegd dat ze geen V10 uitleverden. Wellicht is dat in de laatste maanden aangepast (of gaat dat in de komende maanden gebeuren).
Roepen ze al 1 1/2 jaar |:(