Dank voor deze fabuleuze hint. Ik was er zelf vast nooit opgekomen.Chris.nl schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:01:
Een google zoekopdracht met "experiabox vervangen door eigen router" doet ook wonderen.
Een vooralsnog onvermijdbare constructie.BastiaanN schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:09:
[...]
Wat is dat nou weer voor een constructie dan?op de glas hd zenders heb ik inderdaad 12,7 mbit.
Op glas is dit compleet onbegrijpelijk, maar zolang het KPN (op infra, danwel middleware) niet lukt om duidelijk onderscheid te maken tussen ADSL en glas, zullen ze de laagst haalbare snelheden altijd als 'standaard' moeten blijven hanteren.
ITV is nou eenmaal als eerste ontwikkeld voor ADSL netwerken.
Overigens wil dat niet zeggen dat voor mij de kous daarmee af is .Want, zeker gezien het aantal jaren dat KPN inmiddels glas aanbiedt, moet het nu toch wel een keer mogelijk zijn om de middleware die de beschikbare zenders in lijstjes naar de box toe stuurt, te koppelen aan de klantendatabase. Al maken ze aanvankelijk alleen het onderscheid tussen het vinkje "glas" of "koper". Maar zelfs de door een klant behaalde lijnsnelheid op koper moet onderhand toch wel eens uit te lezen zijn, zodat iedere klant gewoon dynamisch de hoogst haalbare streams voorgeschoteld krijgt?
Maar ja, zoals ik reeds eerder opmerkte: Hier klagen te weinig mensen over om er écht serieus werk van te gaan maken. Het doet KPN niet genoeg pijn dat de situatie nu zo is als ie is. Zelfs op de coax van Ziggo keken tot voor kort nog hordes mensen naar SD, puur omdat dat op 1 t/m 10 zat en ze niet wisten dat er ook nog scherper beeld achter de hogere nummers verscholen zat. Inmiddels heeft men dat, ook voor oudere en niet-horizon mediaboxen aangepast, maar dat is dan ook pas sinds kort .
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wat de interessante vraag oplevert: Geldt dat ook voor Telfort glasvezel via WBA?eymey schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:03:
[...]
Net als bij KPN zelf kan je de Experiabox vervangen door eigen apparatuur, zolang deze VLAN's ondersteunt. De Experiabox heb je dan alleen nog nodig als je telefonie van KPN wil gebruiken (wordt veredelde "VOIP ata" ) want voor de telefonie van KPN krijg je helaas geen SIP gegevens oid.
Zie ook www.netwerkje.com
Op DSL platform geven ze die gegevens namelijk wel vrij volgens mij.
http://www.telfort.nl/per...sipgebruikersgegevens.htm
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik kreeg ze destijds bij telfort vdsl indefdaad thuisgestuurd. Zonder te vragen zelfs. Voor glasvezel heb ik deze brief niet ontvangen.Barre73 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:44:
[...]
Wat de interessante vraag oplevert: Geldt dat ook voor Telfort glasvezel via WBA?
Op DSL platform geven ze die gegevens namelijk wel vrij volgens mij.
http://www.telfort.nl/per...sipgebruikersgegevens.htm
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Dat is inderdaad een goede vraag 
En dan even wat anders: Kom ik net thuis. Ligt er een "niet thuis" notificaties van PostNL op de mat. Dus ik inloggen op "Mijn PostNL" en, jawel, een gemist pakketje van "BNS Inzake Telfort".
Zal waarschijnlijk om het "pauze stickje" voor de Amino gaan. Op zich leuk staaltje "verwachtingen management" want in de flyer die ik hier eergister al voor ontving wordt over "vorigevolgende week" gesproken. Maar het is ook wel weer knullig, want bij de Telfort helpdesk hadden ze gezegd dat dit gewoon een brievenbuspakje zou zijn. Maar er moet blijkbaar voor worden getekend.........
En dan even wat anders: Kom ik net thuis. Ligt er een "niet thuis" notificaties van PostNL op de mat. Dus ik inloggen op "Mijn PostNL" en, jawel, een gemist pakketje van "BNS Inzake Telfort".
Zal waarschijnlijk om het "pauze stickje" voor de Amino gaan. Op zich leuk staaltje "verwachtingen management" want in de flyer die ik hier eergister al voor ontving wordt over "vorigevolgende week" gesproken. Maar het is ook wel weer knullig, want bij de Telfort helpdesk hadden ze gezegd dat dit gewoon een brievenbuspakje zou zijn. Maar er moet blijkbaar voor worden getekend.........
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wat betreft het vervangen van de experia box in het nieuwe aanbod: Dat werkt dus niet als je telefoon neemt, deze loopt namelijk over hetzelfde vlan als internet (i.t.t. KPN), los van de hoge bel tarieven dus een additionele reden om je telefoonnummers elders onder te brengen...
Precies! Kwam tot dezelfde conclusie:joop99 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:09:
Wat betreft het vervangen van de experia box in het nieuwe aanbod: Dat werkt dus niet als je telefoon neemt, deze loopt namelijk over hetzelfde vlan als internet (i.t.t. KPN), los van de hoge bel tarieven dus een additionele reden om je telefoonnummers elders onder te brengen...
- Heb een Gigaset N300A IP aangeschaft (eenmalig 52 EURO)
- Lokaal telefoonnummer voor 8,95 p/jaar bij Cheap Connect
- Bel uit via Cosmo Voip voor 0,1 cent naar vast en 0,6 cent naar mobiel (wel een starttarief van 4 cent)
- Experiabox terug in de doos
Ik heb de Experiabox achter een Mikrotik gehangen en telefonie werkt wel. Door internet via vlan 34 te sturen naar de experiabox.joop99 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:09:
Verwijderd
Krijgt de experiabox dan geen ander ip adres?Peetman schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:15:
[...]
Ik heb de Experiabox achter een Mikrotik gehangen en telefonie werkt wel. Door internet via vlan 34 te sturen naar de experiabox.
Ja, maar dat kreeg ie toch al, aangezien Telfort al via DHCP werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:49:
[...]
Krijgt de experiabox dan geen ander ip adres?
Verwijderd
Daar zullen wel blij mee zijn aangezien ipv4 adressen geld kosten. Een van de reden dat een provider ook DHCP gebruikt. Je sluit op die manier 2 routers aan op 1 aansluiting ook wordt de ene maar voor telefoon gebruikt.Peetman schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:51:
[...]
Ja, maar dat kreeg ie toch al, aangezien Telfort al via DHCP werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 22:58 ]
Verwijderd
Da's idd wel heel bijzonder verwachtingen management, soort van geïnverteerde glazen boleymey schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:17:
[...]
. Op zich leuk staaltje "verwachtingen management" want in de flyer die ik hier eergister al voor ontving wordt over "vorige week" gesproken. [...]
De Experiabox krijgt een intern ip adres vanuit de DHCP server van de Mikrotik op z'n wan aansluiting. In mijn geval in de 192.168.88.0/24 range. Dus het 'kost' Telfort geen extra ip adres.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:56:
[...]
Daar zullen wel blij mee zijn aangezien ipv4 adressen geld kosten. Een van de reden dat een provider ook DHCP gebruikt. Je sluit op die manier 2 routers aan op 1 aansluiting ook wordt de ene maar voor telefoon gebruikt.
Wat ik met mijn opmerking 'dat kreeg ie toch al' bedoel te zeggen is dat de Experiabox aan de WAN kant geen vast ip adres verwacht. Dus tenzij ze in de firmware / config alle private ip ranges gaan uitsluiten als geldig ip adres werkt dit ook gewoon.
[ Voor 19% gewijzigd door Peetman op 09-05-2015 08:51 ]
Denk dat je VLAN 7 bedoeld? Ik heb VLAN 7 nu doorgezet naar de experiabox. Zodra ik stop met het doorsturen van VLAN 7 is het voice lampje ook meteen uit...Peetman schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:15:
[...]
Ik heb de Experiabox achter een Mikrotik gehangen en telefonie werkt wel. Door internet via vlan 34 te sturen naar de experiabox.
Ik had a.d.h.v. de tutorial van netwerkje.com ook VLAN 7 doorgezet naar de experiabox maar ik zie met de sniffer daar eigenlijk alleen maar uitgaande IGMP requests. Dus er komt niks terug. Lijkt er inderdaad op dat bij Telfort glas de voice via VLAN 34 loopt. Onderstaande werkt overigens ook zonder bij telfort nog een IP adres te claimen:
Ik heb overigens ook een DHCP server op VLAN 34 (poort 10) gezet voor de experiabox, deze hangt niet in dezelfde bridge als VLAN 34 op de wan poort maar op deze manier kan de experiabox wel gewoon naar internet (masquarade) en zijn updates e.d. doorsturen.
[ Voor 20% gewijzigd door BastiaanN op 09-05-2015 11:02 ]
Weet iemand welk merk tv-ontvanger je als nieuwe klant bij Telfort krijgt?
Ik heb heel slechte ervaringen met trage Motorola ontvangers, maar de Arcadyans werken daarintegen perfect!
De site geeft hier geen uitsluitsel over, beide merken worden genoemd.
Ik heb heel slechte ervaringen met trage Motorola ontvangers, maar de Arcadyans werken daarintegen perfect!
Arcadyan. Volgens mij krijgt niemand meer Motorola en staan die alleen op de site omdat ze nog veel bij klanten staan.
Bedankt voor de verheldering!Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:23:
[...]
https://www.telfort.nl/al...ort.nl/wijzigingen2015ghm
Die link en pdf is voor het oude pakket en daar staan de NL HD zenders gewoon zoals het hoort op 1 tm 10.
Was misschien handig geweest om dat ook in de tekst te zetten i.p.v in de link wijzigingen2015ghm
Lekker handig ook dat BBC1 HD op 724 komt en BBC2 (zonder HD dus) op 25. Dat moet toch wel anders kunnen in 2015.
Dat is dus bij het nieuwe pakket en dat is niet anders dan al lang bij KPN is. Alle gewone HD zenders vanaf 700.Wasrek schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:15:
[...]
Bedankt voor de verheldering!
Lekker handig ook dat BBC1 HD op 724 komt en BBC2 (zonder HD dus) op 25. Dat moet toch wel anders kunnen in 2015.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:56:
[...]
Da's idd wel heel bijzonder verwachtingen management, soort van geïnverteerde glazen bol

Laten we het er maar op houden dat ik (donker) blond ben
edit: En zojuist bezorgd. Een grote bubble-envelope met een dingetje nauwelijks groter dan een vingernagel waarvoor getekend moest worden. De postbode vond het ook maar apart maar goed, ze krijgen er problemen mee als ze het maar gewoon door de brievenbus gooien.
[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 09-05-2015 15:53 ]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Beetje triest, als je het mij vraagt. Als je niet tevreden bent, ga je toch lekker? Nou krijg je korting en dan blijf je opeens wel.

Waarom triest?chim0 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:13:
Beetje triest, als je het mij vraagt. Als je niet tevreden bent, ga je toch lekker? Nou krijg je korting en dan blijf je opeens wel.![]()
Telfort verplicht mij om het kids pakket te activeren om voor de kids Pebble te blijven kijken. Dat kost mij €5 per maand.
Nu geeft Telfort mij de keus 3 maand plus pakket gratis + €30 op m'n rekening of één maand geen abonnements kosten.
Ik kies voor het laatste en blijf bij Telfort waar ik gewoon heel tevreden over ben, niks mee gewonnen, niks mee verloren, niets mis mee toch?
Omdat ik een hekel heb aan mensen die eerst gaan klagen over een product, maar als ze dan hun zin krijgen, blijven ze wel het product gebruiken. Beetje hypocriet, vind je niet?
Ja en dan? Daarna moet je weer 5 euro betalen. Of ga je dan weer klagen en weer korting eisen? Dingen veranderen in het leven, take it or leave it.Telfort verplicht mij om het kids pakket te activeren om voor de kids Pebble te blijven kijken. Dat kost mij €5 per maand.
Nu geeft Telfort mij de keus 3 maand plus pakket gratis + €30 op m'n rekening of één maand geen abonnements kosten.
Ik kies voor het laatste en blijf bij Telfort waar ik gewoon heel tevreden over ben, niks mee gewonnen, niks mee verloren, niets mis mee toch?
Ik klaag niet over het product, ik klaag over de tarief aanpassing per 1 juli, die heeft Telfort geïnitieerd, niet ik!
Nu lost Telfort dat netjes op in mijn ogen, helaas moet je er wel om vragen.
Ik wil andere Tweakers met mijn bericht wijzen op de mogelijkheden, niet meer niet minder.
Volgend jaar bij de verlenging zien we wel weer verder, voor nu is het wat mij betreft goed.
Nu lost Telfort dat netjes op in mijn ogen, helaas moet je er wel om vragen.
Ik wil andere Tweakers met mijn bericht wijzen op de mogelijkheden, niet meer niet minder.
Volgend jaar bij de verlenging zien we wel weer verder, voor nu is het wat mij betreft goed.
Op dit moment de Arcadyan HMB2260. Ik ben er tevreden over. Ik had in eerste instantie 2 ontvangers uit een slechte batch. Die zijn vervangen en nu heb ik prima boxen.daanNL schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:40:
Weet iemand welk merk tv-ontvanger je als nieuwe klant bij Telfort krijgt?
Er is een klein moment een lichting geweest met een brakke IR ontvanger, maar die worden nu niet meer uitgeleverd.
Sorry, ik begreep het verkeerd. Je hebt helemaal gelijk! Ik was weer eens te snel van mening. 
Heeft iemand trouwens een glasvezel abonnement i.c.m. een mobiel abonnement bij Telfort? Ik zie dat ze nu hun mobiele abonnementen hebben aangepast en ik zit erover te denken om over te stappen. Op de website zie ik wel iets van combivoordeel, maar ik kan niet kiezen dat ik al een bestaande klant bent. Of kan ik beter even contact opnemen met Telfort?
Heeft iemand trouwens een glasvezel abonnement i.c.m. een mobiel abonnement bij Telfort? Ik zie dat ze nu hun mobiele abonnementen hebben aangepast en ik zit erover te denken om over te stappen. Op de website zie ik wel iets van combivoordeel, maar ik kan niet kiezen dat ik al een bestaande klant bent. Of kan ik beter even contact opnemen met Telfort?
Je hebt gelijk. Excuus!Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:39:
Klinkt eerder alsof je jaloers bent dat een ander het handiger aanpakt dan jij...
Een contract (met daarin de zenders die in het pakket zitten) heb je niet voor niets. Het is een afweging tussen baten (o.a. kijkplezier) en kosten (o.a. van extra pakketten). Wanneer éénzijdig aan die balans wordt gerommeld (via pakketwijziging) is er niets mis mee dat de benadeelde partij (die niet meer krijgt wat er was afgesproken) aan de bel trekt. En er is ook niets mis mee dat de veroorzakende partij iets doet om het door hem aangerichte nadeel te compenseren.
Dát is het totaalplaatje. Overigens zonder rekening te houden met de snelweg in Groningen.
[ Voor 128% gewijzigd door chim0 op 11-05-2015 14:59 ]
Verwijderd
Klinkt eerder alsof je jaloers bent dat een ander het handiger aanpakt dan jij...
Een contract (met daarin de zenders die in het pakket zitten) heb je niet voor niets. Het is een afweging tussen baten (o.a. kijkplezier) en kosten (o.a. van extra pakketten). Wanneer éénzijdig aan die balans wordt gerommeld (via pakketwijziging) is er niets mis mee dat de benadeelde partij (die niet meer krijgt wat er was afgesproken) aan de bel trekt. En er is ook niets mis mee dat de veroorzakende partij iets doet om het door hem aangerichte nadeel te compenseren.
Dát is het totaalplaatje. Overigens zonder rekening te houden met de snelweg in Groningen.
Verwijderd
Juist niet hypocriet. Ik heb ook uitgebreid (diverse zaken) mijn beklag gedaan bij Telfort en heb uiteindelijk 3 maanden gratis gekregen. Toen ben ik dus gebleven want een rekensom leerde dat ik een goedkoop kijk/internetjaar tegemoet ging.chim0 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:37:
[...]
Omdat ik een hekel heb aan mensen die eerst gaan klagen over een product, maar als ze dan hun zin krijgen, blijven ze wel het product gebruiken. Beetje hypocriet, vind je niet?
Ik vind Telfort nog steeds een onsympathieke provider maar als ik volgend jaar hetzelfde volledig moet gaan betalen dan vertrek ik. Tenzij!
"It's all in the math".
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 15:32 ]
Er zijn er volgens de KPN Netco postcodecheck inmiddels 2 van de 5 vrijgegeven voor 500 Mbit.Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:31:
[...]
@Barre73 kun je zien of er inmiddels al meer pops in Winterswijk zijn omgebouwd voor de 500 MB??
Ik heb Combivoordeel: gratis HBO.chim0 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:03:
Je kunt de uitleg van Combivoordeel toch wel zien? Even uit mijn hoofd: vijf euro korting op je abo glas, of gratis HBO of verdubbeling belminuten op elk Telfort-mobiele abo op jouw adres.
Bij een aantal mensen was het een probleem om Combivoordeel te activeren. Na een half jaar en wat (later rechtgetrokken) foute rekeningen was het bij mij wel voor elkaar.
Edit: zie https://www.telfort.nl/pe...oordeel/combivoordeel.htm
[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 11-05-2015 21:16 ]
Ik ben van Xms onvrijwillig gemigreerd naar Telfort en heb de combikorting van €5 eindelijk voor elkaar.
De eerste aanvraag werd bevestigd, maar niet correct uitgevoerd, dus ik ontving niets en kon gaan bellen
Er zou e.e.a. handmatig gecorrigeerd worden maar het bleef stil, opeens kreeg ik een sms dat ik de korting zelf zou hebben ingetrokken
Weer bellen dus en toen ging het eindelijk goed incl. het deel tot aan de eerste aanvraag.
Wel grappig is dat je op de facturen pagina Telfort naar jou kan laten bellen om het recht te zetten
De korting met terugwerkende kracht vroeg ik aan via een webformulier omdat dit telefonisch niet kon.
Telfort werkt erg omslachtig, maar na lang zoeken kom je er wel uit, gratis zelfs.
De eerste aanvraag werd bevestigd, maar niet correct uitgevoerd, dus ik ontving niets en kon gaan bellen

Er zou e.e.a. handmatig gecorrigeerd worden maar het bleef stil, opeens kreeg ik een sms dat ik de korting zelf zou hebben ingetrokken
Weer bellen dus en toen ging het eindelijk goed incl. het deel tot aan de eerste aanvraag.
Wel grappig is dat je op de facturen pagina Telfort naar jou kan laten bellen om het recht te zetten
De korting met terugwerkende kracht vroeg ik aan via een webformulier omdat dit telefonisch niet kon.
Telfort werkt erg omslachtig, maar na lang zoeken kom je er wel uit, gratis zelfs.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Zo ging het bij mij ook. Die sms maakt onderdeel uit van de procedure: om het verzoek opnieuw te kunnen behandelen moet eerst het oude verzoek ingetrokken worden. Daarvan krijg je een sms. Ik werd daar door Telfort voor gewaarschuwd.
Ik dacht even dat BBC 3 en 4 al verdwenen waren, maar gelukkig alleen maar verplaatst vandaag.
[ Voor 71% gewijzigd door Wasrek op 12-05-2015 21:28 ]
Pfff.. even wat communicatie vanuit "de vijand". Sinds ik weg ben gegaan bij KPN heb ik de keuze gemaakt voor UPC.. en na 2 maanden kan ik maar 1 conclusie trekken: Wat een draak van een product 
Ik mis het glashart product... veel gebruiksvriendelijker en niet voor elke reguliere actie 5-6 menu's diep ergens induiken. Ok, qua basisinterface was het niet zo flitsend maar qua gebruiksgemak wint het met vlag en wimpel van UPC. Om nog maar niet te beginnen over de onverklaarbare issues op het Horizon platform, zoals "na 5 schermen eindelijk op de gewenste gemist uitzending te komen.. en dan alleen maar een informatiescherm zien. Enter + back en plotseling verschijnt ook een afspelen knop" of opnames die @ random opeens verdwijnen.
Ik mis het glashart product... veel gebruiksvriendelijker en niet voor elke reguliere actie 5-6 menu's diep ergens induiken. Ok, qua basisinterface was het niet zo flitsend maar qua gebruiksgemak wint het met vlag en wimpel van UPC. Om nog maar niet te beginnen over de onverklaarbare issues op het Horizon platform, zoals "na 5 schermen eindelijk op de gewenste gemist uitzending te komen.. en dan alleen maar een informatiescherm zien. Enter + back en plotseling verschijnt ook een afspelen knop" of opnames die @ random opeens verdwijnen.
Hè Denan, leuk jou ook weer eens te zien hier!
Hier bevalt het glashart product ook nog steeds prima!
Boze tongen beweren hier in het topic al een tijdje dat het grote broer KPN er om te doen is iedereen op het "nieuwe" product over te krijgen.
De introductie van b.v. de pauze sticks staat daar behoorlijk haaks op.
Kun jij inmiddels iets loslaten over de beoogde plannen met het "Amino" platform?
Hier bevalt het glashart product ook nog steeds prima!
Boze tongen beweren hier in het topic al een tijdje dat het grote broer KPN er om te doen is iedereen op het "nieuwe" product over te krijgen.
De introductie van b.v. de pauze sticks staat daar behoorlijk haaks op.
Kun jij inmiddels iets loslaten over de beoogde plannen met het "Amino" platform?
Dat vraag ik me af. Want volgens mij werkt Denan dus niet meer voor KPN of ITNS 
Maar ehm, zeker leuk om je hier weer eens te lezen @Denan!
Overigens, als Telfort echt actief zou gaan proberen om iedereen over te krijgen naar het KPN platform, dan is dat voor mij ook meteen einde Telfort. Als ik het dan toch zonder CATV moet gaan oplossen, dan zijn er op glasvezel in Almere veel betere alternatieven. Sterker nog, een jaartje zonder specifiek lineair TV abbo proberen is dan ook een optie
Maar ehm, zeker leuk om je hier weer eens te lezen @Denan!
Overigens, als Telfort echt actief zou gaan proberen om iedereen over te krijgen naar het KPN platform, dan is dat voor mij ook meteen einde Telfort. Als ik het dan toch zonder CATV moet gaan oplossen, dan zijn er op glasvezel in Almere veel betere alternatieven. Sterker nog, een jaartje zonder specifiek lineair TV abbo proberen is dan ook een optie

Heren toch.. dat zou toch niet echt zuiver zijn als ik over mijn ex werkgever wat zou roepen? 
Ik lees hier nog steeds mee, maar om het 'netjes' te houden probeer ik eigenlijk niet te reageren. Laten we het er maar op houden dat het glashart er veel aan gelegen is om het platform zo lang mogelijk in de lucht te houden en te vernieuwen.
Wat betreft de mo tags-> een beetje nutteloos, zowel ik als vele anderen vanuit KPN zijn gewoon tweakers lid, tot aan het management aan toe. En reken maar dat iedereen nog steeds meeleest
eymey: gefeliciteerd met je keizerskroon
Ik lees hier nog steeds mee, maar om het 'netjes' te houden probeer ik eigenlijk niet te reageren. Laten we het er maar op houden dat het glashart er veel aan gelegen is om het platform zo lang mogelijk in de lucht te houden en te vernieuwen.
Wat betreft de mo tags-> een beetje nutteloos, zowel ik als vele anderen vanuit KPN zijn gewoon tweakers lid, tot aan het management aan toe. En reken maar dat iedereen nog steeds meeleest
Tja... dat had ik je al vooraf kunnen vertellen. Heb zelf Telfort maar een oom van m'n vrouw heeft die UPC Horizon box thuis staan... Wat een draak van een ding... Het werkt allemaal veel te omslachtig...denan schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:45:
Pfff.. even wat communicatie vanuit "de vijand". Sinds ik weg ben gegaan bij KPN heb ik de keuze gemaakt voor UPC.. en na 2 maanden kan ik maar 1 conclusie trekken: Wat een draak van een product
Werd overigens eergisteren gebeld door iemand van Ziggo (UPC)... Ze was volgens mij een beetje verbouwereerd dat ik het gesprek zo snel afkapte met de mededeling dat ik geen interesse had (direct nadat ik de naam Ziggo had gehoord)...
Pas wanneer daar het internet symmetrisch is komt Ziggo (UPC) weer in beeld bij mij..
Hmwach.. ik moet eerlijk bekennen dat het internet eigenlijk het enige is waar ik tevreden over ben. 120Mbit is toch best netjes en schijnbaar hebben ze mijn wijkcentrale geupgrade want nu haal ik dat wel regelmatig. Wireless is echter wel weer een ramp, maar ik moet maar weer eens op zoek naar een goed accespoint.servies schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:16:
[...]
Tja... dat had ik je al vooraf kunnen vertellen. Heb zelf Telfort maar een oom van m'n vrouw heeft die UPC Horizon box thuis staan... Wat een draak van een ding... Het werkt allemaal veel te omslachtig...
Werd overigens eergisteren gebeld door iemand van Ziggo (UPC)... Ze was volgens mij een beetje verbouwereerd dat ik het gesprek zo snel afkapte met de mededeling dat ik geen interesse had (direct nadat ik de naam Ziggo had gehoord)...
Pas wanneer daar het internet symmetrisch is komt Ziggo (UPC) weer in beeld bij mij..
Die lage up heeft voor mij weinig impact, het spul wat ik nodig heb hangt toch in de cloud en niet thuis. Sinds een jaar staat mijn NAS ook meer stil dan dat hij wat doet aangezien ik 95% van de content stream. Op zich is de horizon go app van UPC (of nu ziggo) best netjes. Je hebt daarop toegang tot alle on demand content en aangezien ik er myprime bij kreeg is er genoeg te verstoken zonder dat ik op mijn ipad of laptop popkoorntijd hoef op te starten.
denan schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:14:
Heren toch.. dat zou toch niet echt zuiver zijn als ik over mijn ex werkgever wat zou roepen?
Thanks!
Toch goed om te lezen dat er binnen het bedrijf in ieder geval nog wel mensen strijden voor het platform
Alleen de Android app vind ik (ondanks dat hij nu iig op beide tablets thuis werkt) nog steeds matig. Zo vind ik nog steeds dat die ook op smartphones zou moeten kunnen wekren en ook mis ik dingen zoals opgenomen programma's terug kijken en andere on demand content in de app. Ook via browser kunnen kijken zou nice zijn.
Overigens, toch nog even over vergelijking met Horizon dan: Bij m'n ouders laatst ook dat ding voor ze ingesteld (modem en router hebben zij nog extern, in de meterkast dicht bij het AOP). Potentieel is het een prachtig apparaat, vooral media afspelen icm. een Synology. Maar het is idd jammer dat alles qua interface zo slecht is geregeld.
Ik was vooral verrast door het feit dat ik voor internet en glasvezel nog op de 3e plek stond.. schijnbaar heb ik de afgelopen jaren meer lopen spammen dan ik dacht.. vooral omdat ik sinds anderhalf jaar toch een stuk minder ben gaan posten.eymey schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:44:
Thanks!. De badge verraste mij aangenaam, hoewel ik wel verbaast ben over de voorsprong waarmee ik op 1 sta. Anyway, ik vat het op als compliment en bevesting van mijn glasvezel-fanboyschap
.
Net een complete hickup in het internet (geen enkele site meer bereikbaar), na reboot modem (voor reboot niet gekeken) wel radio (op coax) en tv (amino), maar nog geen internet. Inmiddels weer internet terug, iemand anders ook last van gehad (postcode: 1221).
AMS-IX hickupFrunz schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:49:
Net een complete hickup in het internet (geen enkele site meer bereikbaar), na reboot modem (voor reboot niet gekeken) wel radio (op coax) en tv (amino), maar nog geen internet. Inmiddels weer internet terug, iemand anders ook last van gehad (postcode: 1221).
nieuws: Internetknooppunt AMS-IX kampt met uitval
Hier ook gehad. Inmiddels werkt het weer. (Postcode 3811)Frunz schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:49:
AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU
Zie de post boven je, een hickup in de AMS-IX waardoor al het internetverkeer opnieuw gerouted moest worden. Alles lijkt weer naar behoren te werken, voor nuJornzor schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:57:
[...]
Hier ook gehad. Inmiddels werkt het weer. (Postcode 3811)
Ja had het stukje net gelezen. Hopelijk dat het weer blijft werken.Frunz schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:02:
[...]
Zie de post boven je, een hickup in de AMS-IX waardoor al het internetverkeer opnieuw gerouted moest worden. Alles lijkt weer naar behoren te werken, voor nu.
AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU
Mee eens, maar je "verliet" dit topic een maand of twee geleden met de boodschap dat er nog veel moois aan zat te komen!denan schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:14:
De pauze stick is daar een voorbeeld van.
In de tussentijd is de indruk (gewekt) bij velen dat men niet meer kan verlengen op de oude propositie.
Nu heb je ons toch wel bovengemiddeld nieuwsgierig gemaakt snap je?
Ik weet alleen wat de status was op het moment dat ik vertrok bij KPN. Op dat moment stond er nog genoeg op de roadmap, maar aangezien ik nu al 2 maanden bij SIDN zit kan er van alles gebeurd zijn met die roadmap. Plannen (ook leuke en concrete) waren er in ieder geval genoeg. Helaas (voor jullie) ben ik van mening dat ik daar niets over mag vertellen aangezien ik nu ergens anders werk.. volgens mij riep ik toen ook al trouwens dat het communiceren hierover een taak was van Telfort. Ook een van de redenen dat ik wat minder vrijgevig kon zijn met informatie voor mijn vertrekmb1 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:05:
Mee eens, maar je "verliet" dit topic een maand of twee geleden met de boodschap dat er nog veel moois aan zat te komen!
De pauze stick is daar een voorbeeld van.
Joh SIDN......denan schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:13:
[...]
Ik weet alleen wat de status was op het moment dat ik vertrok bij KPN. Op dat moment stond er nog genoeg op de roadmap, maar aangezien ik nu al 2 maanden bij SIDN zit kan er van alles gebeurd zijn met die roadmap. Plannen (ook leuke en concrete) waren er in ieder geval genoeg. Helaas (voor jullie) ben ik van mening dat ik daar niets over mag vertellen aangezien ik nu ergens anders werk.. volgens mij riep ik toen ook al trouwens dat het communiceren hierover een taak was van Telfort. Ook een van de redenen dat ik wat minder vrijgevig kon zijn met informatie voor mijn vertrek
Was je ook op het laatste PV uitje in Doetinchem dan?
Helaas, mijn jongste dochter is 11 maanden dus dat was nog wat te klein. Hebben mijn nieuwe collega's zich wel netjes gedragen?mb1 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:35:
Joh SIDN......
Was je ook op het laatste PV uitje in Doetinchem dan?
ergens in dit topic is besproken hoe je toch een vast ip adres kan verkrijgen als je provider alleen dynamische adressen heeft.
Weet iemand hier iets van of weet nog waar dit staat ik kan het niet meer vinden.
Weet iemand hier iets van of weet nog waar dit staat ik kan het niet meer vinden.
Battletag Vakasha#2284
Verwijderd
Gewoon een DNS service (bijv. nop.com) gaan gebruiken en je hebt nergens meer last van. Goedkoper dan een zakelijk abonnement.
Verwijderd
http://zonomi.com/
https://zonomi.com/app/dns/dyndns.jsp en TTL kan minmaal op 1 minuut worden gezet
https://zonomi.com/app/dns/dyndns.jsp en TTL kan minmaal op 1 minuut worden gezet
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 22:19 ]
Verwijderd
In het overzicht voor de komende wijzingen van het TV pakket
https://www.telfort.nl/wijzigingen2015ghm
Staat onder Nieuw in Begin Gemist BBC One maar dat werkt al vanaf het begin ook bij alle overige BBC zenders.
https://www.telfort.nl/wijzigingen2015ghm
Staat onder Nieuw in Begin Gemist BBC One maar dat werkt al vanaf het begin ook bij alle overige BBC zenders.

Ik zie dat mijn nieuwe woning in Amsterdam nu ook over 500/500 kan beschikken. In eerste instantie wasBarre73 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:00:
[...]
Er zijn er volgens de KPN Netco postcodecheck inmiddels 2 van de 5 vrijgegeven voor 500 Mbit.
alleen 100/100 beschikbaar dus dat heb ik afgesloten.
Zie nu alleen dat Telfort helaas nog geen 500/500 aanbied, iemand een idee of dat er wel aan zit te komen?
Nee, dat zal er niet snel aan komen. KPN heeft 1 hoofdmerk (KPN), 1 Premium merk (XS4all) en 1 budget merk (Telfort). De eerste twee bieden 500/500 aan, voor de derde is een tussenvariant bedacht met 200/200. De prijs van 500/500 zou niet meer budget genoeg zijn, zeg maar...Jay-v schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:24:
[...]
Ik zie dat mijn nieuwe woning in Amsterdam nu ook over 500/500 kan beschikken. In eerste instantie was
alleen 100/100 beschikbaar dus dat heb ik afgesloten.
Zie nu alleen dat Telfort helaas nog geen 500/500 aanbied, iemand een idee of dat er wel aan zit te komen?
Dus Telforts snelste aanbieding is 200/200.
Helaas, prijs was inderdaad bepalend in mijn keuze voor Telfort. 46,- voor 100/100 xs4all vraagt 82 voor 500/500. Dat verschil is me iets te groot...Barre73 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:26:
[...]
Nee, dat zal er niet snel aan komen. KPN heeft 1 hoofdmerk (KPN), 1 Premium merk (XS4all) en 1 budget merk (Telfort). De eerste twee bieden 500/500 aan, voor de derde is een tussenvariant bedacht met 200/200. De prijs van 500/500 zou niet meer budget genoeg zijn, zeg maar...
Dus Telforts snelste aanbieding is 200/200.
Ik zit nu ook naar Telfort te kijken maar volgens de diverse checks kan ik op mijn huisnummer geen glasvezel krijgen maar de buren wel.
Twee jaar geleden is dit huis plat gegaan en hebben ze er twee naast elkaar bijgezet 13 en 13a nu dus. Via de check kan alleen nummer 13 glasvezel krijgen.
In mijn meterkast kan ik ook niks vinden van glasvezel, maar kan het dan zijn dat het tot de straat/erfgrens ligt?
Of er bij de buurman wel een glasvezelkastje in de meterkast zit weet ik niet, hij is nog niet thuis geweest vandaag.
Is hier misschien iemand die het een en ander kan nakijken?
Twee jaar geleden is dit huis plat gegaan en hebben ze er twee naast elkaar bijgezet 13 en 13a nu dus. Via de check kan alleen nummer 13 glasvezel krijgen.
In mijn meterkast kan ik ook niks vinden van glasvezel, maar kan het dan zijn dat het tot de straat/erfgrens ligt?
Of er bij de buurman wel een glasvezelkastje in de meterkast zit weet ik niet, hij is nog niet thuis geweest vandaag.
[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 15-05-2015 19:15 ]
Heb je Telfort zelf al eens gebeld?
[ Voor 44% gewijzigd door Rallye op 15-05-2015 19:45 ]
Nee, nog niet.Rallye schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:44:
Heb je Telfort zelf al eens gebeld?
Stuur me maar een DM...Ernemmer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:14:
Ik zit nu ook naar Telfort te kijken maar volgens de diverse checks kan ik op mijn huisnummer geen glasvezel krijgen maar de buren wel.
46 euro is voor 50/50. 100/100 is 5 euro meer bij Telfort, dus 51,-. Of 200/200 voor 12,50 meer dus 58,50 euro.Jay-v schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:50:
[...]
Helaas, prijs was inderdaad bepalend in mijn keuze voor Telfort. 46,- voor 100/100 xs4all vraagt 82 voor 500/500. Dat verschil is me iets te groot...
Barre73 heeft het even voor mij nagezocht en de kabel van de buren ligt als het goed is tot aan de erfgrens.
Voor mijn woning moet er een nieuwe kabel getrokken worden. Volgende week KPN maar eens bellen of hun alles makkelijk en snel kunnen regelen.
Voor mijn woning moet er een nieuwe kabel getrokken worden. Volgende week KPN maar eens bellen of hun alles makkelijk en snel kunnen regelen.
[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 15-05-2015 23:31 ]
Klopt ik krijg nog 5 Euro korting vanwege een simonly abbo bij Telfort. (combinatie korting). Dus dan is het alsnog 46....Barre73 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:59:
[...]
46 euro is voor 50/50. 100/100 is 5 euro meer bij Telfort, dus 51,-. Of 200/200 voor 12,50 meer dus 58,50 euro.
Waarom geen Telfort, als ik vragen mag?Ernemmer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:48:
Barre73 heeft het even voor mij nagezocht en de kabel van de buren ligt als het goed is tot aan de erfgrens.
Ik heb gisteren nog even rondgekeken en KPN heeft op dit moment een leukere aanbieding dan Telfort.
Voor een alles in 1, goedkoopste pakket met upgrade naar 100/100 internet.
Bij telfort 640 euro per jaar
Bij KPN 545 euro per jaar
Ik betaal straks na de prijsverhoging bij Ziggo 564 euro voor alleen 120/12 internet. Als ik er TV bij wil hebben kom ik op 623 euro per jaar
[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 16-05-2015 10:32 ]
Verwijderd
Alleen in het eerste jaar daarna is KPN gewoon duurder. Ik heb zelf 5 jaar KPN gehad maar bij Telfort betaal een kleine 10 euro minder (standaard prijzen zoals op de website).Ernemmer schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:27:
[...]
Ik heb gisteren nog even rondgekeken en KPN heeft op dit moment een leukere aanbieding dan Telfort.
Bij telfort 640 euro per jaar
Bij KPN 545 euro per jaar
Ik betaal straks na de prijsverhoging bij Ziggo 564 euro voor alleen 120/12 internet. Als ik er TV bij wil hebben kom ik op 623 euro per jaar
Over 3 weken zit mijn eerste jaar Telfort erop maar ik ga maar eens bellen wat ze te bieden hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2015 13:06 ]
Ik zit ook nog naar die 500/500 te loeren maar kan nog niet echt een keuze maken, 500/500 is natuurlijk niet echt nodig maar wel leukVerwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Alleen in het eerste jaar daarna is KPN gewoon duurder. Ik heb zelf 5 jaar KPN gehad maar bij Telfort betaal een kleine 10 euro minder (standaard prijzen zoals op de website).
Over 3 weken zit mijn eerste jaar Telfort erop maar ik ga maar eens bellen wat ze te bieden hebben.
Tja, dat krijg je als Telfort geen usp meer heeft, maar enkel moet concurreren op prijs. Overigens wel een vreemde commerciële keuze om je premium-merk (al is het tijdelijk) goedkoper te laten zijn dan je budgetmerk.......Ernemmer schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:27:
[...]
Een heleboel mensen, van de oude stempel, willen eigenlijk alleen maar KPN hebben en zullen nu dus lekker die aanbieding nemen en er dan 5-10 jaar niet meer naar omkijken.
Om je te helpen je keuze te maken:Ernemmer schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:08:
[...]
Ik zit ook nog naar die 500/500 te loeren maar kan nog niet echt een keuze maken, 500/500 is natuurlijk niet echt nodig maar wel leuk
- Wat is er leuk aan?
- Realiseer je je dat die 500Mbit waarschijnlijk alleen merkbaar is wanneer je veel via bittorrent download/seed of een redelijk drukke eigen server draait... (Ook waarschijnlijk al wel bij 200Mbit, de andere kant wordt met zulke bandbreedtes vaak de bottleneck)...
- Krijg je een knuppel in je nek (van je vrouw/vriendin) als je 'teveel' uitgeeft aan dit soort dingen
Waarom blijft bij de postcodecheck van Telfort op mijn postcode nog altijd de max. snelheid 20Mbit terwijl ik op 100Mbit glas zit? Zit nog altijd XMS 'in de weg' bij die postcodecheck?
Omdat je de test bij xDSL doet waarschijnlijk. Ga op de site even naar Glasvezel en doe dan opnieuw de postcodecheck.Moraxv schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:39:
Waarom blijft bij de postcodecheck van Telfort op mijn postcode nog altijd de max. snelheid 20Mbit terwijl ik op 100Mbit glas zit? Zit nog altijd XMS 'in de weg' bij die postcodecheck?
Dat denk ik niet. Ik denk inderdaad dat het door de XMS geschiedenis komt. Als je in een Portaal gebied woont met een veel te kleine PoP' waar ze die PoP nu hebben dichtgezet voor nieuwe orders dan krijg je op de PC check geen glasvezel opties meer. Dus ook geen 100 mbit.Speedmaster schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:38:
[...]
Omdat je de test bij xDSL doet waarschijnlijk. Ga op de site even naar Glasvezel en doe dan opnieuw de postcodecheck.
Zal pas worden opgelost als ze een oplossing hebben bedacht voor die veel te kleine PoPs.Als die oplossing er al komt.
Verwijderd
Telfrot voldoet weer geheel aan de (al erg lage) verwachtingen.
Na twee keer een inhoudsarme eerste brief mbt de verplichte overstap te hebben gekregen met twee keer de belofte dat binnenkort de tweede brief mét gegevens zou komen, die nooit gekomen zijn, is nu nog steeds de op 6 mei beloofde, tussen 11 en 16 mei te leveren Pauze Plugin USB stick niet geleverd.
Wat is dat toch voor een teringbende op de administratie.
En waarom dat bezopen systeem van eerste brieven sturen waarin je niks zinnigs zegt (of opstuurt), en tot nu toe ALTIJD verzaken bij de wél zinnige brief?
Stuur dan wat je te zeggen of te leveren hebt meteen op stelletje minkukels, en val je klanten niet lastig met je domme marketinggeneuzel en loze beloftes.
Echt ...
Wát een ballentent.
Na twee keer een inhoudsarme eerste brief mbt de verplichte overstap te hebben gekregen met twee keer de belofte dat binnenkort de tweede brief mét gegevens zou komen, die nooit gekomen zijn, is nu nog steeds de op 6 mei beloofde, tussen 11 en 16 mei te leveren Pauze Plugin USB stick niet geleverd.
Wat is dat toch voor een teringbende op de administratie.
En waarom dat bezopen systeem van eerste brieven sturen waarin je niks zinnigs zegt (of opstuurt), en tot nu toe ALTIJD verzaken bij de wél zinnige brief?
Stuur dan wat je te zeggen of te leveren hebt meteen op stelletje minkukels, en val je klanten niet lastig met je domme marketinggeneuzel en loze beloftes.
Echt ...

Wát een ballentent.
Verwijderd
Ik vrees dat dit bij elke provider vrijwel hetzelfde is.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:41:
Echt ...![]()
![]()
![]()
Wát een ballentent.
(XS4all is ook niet meer wat het geweest is)
Verwijderd
Staat smtp2.ispfabriek.nl weer in de ban?
Krijg mijn mail aan @casema.nl terug
host mx.gn.mail.iss.as9143.net[212.54.34.8] said: 550
Message refused by spam filter. (in reply to end of DATA command)
2665ET
Arthur
Krijg mijn mail aan @casema.nl terug
host mx.gn.mail.iss.as9143.net[212.54.34.8] said: 550
Message refused by spam filter. (in reply to end of DATA command)
2665ET
Arthur
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 14:26 ]
Hallo allemaal,
Weet iemand welke type NTU (glas naar ethernet) voor 200 mbit internet van Telfort? (telfort glasvezel, nieuwe proposite)
en welke experiabox ik hierbij ontvang? de v8 of de v9.
Remco
Weet iemand welke type NTU (glas naar ethernet) voor 200 mbit internet van Telfort? (telfort glasvezel, nieuwe proposite)
Remco
Ik weet niet precies welke NTU ik heb gekregen (benaming), 1x Ethernet is erop aanwezigRemco brinkman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:28:
Hallo allemaal,
Remco
En als Experiabox heb ik de v8 gekregen.
Edit: Onderstaand kastje heb ik in de meterkast hangen. Gelukkig wel in het wit

[ Voor 16% gewijzigd door Meatwagon op 20-05-2015 13:03 ]
Type NT hangt af van soort FTU. Maar altijd een Gbit versie uiteraard. De afbeelding hierboven is voor de UFTU. Heb je een oudere Genexis, dan krijg je een andere NT, de Gbit versie dan.Remco brinkman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:28:
Hallo allemaal,
Remco
Hallo,
Paar vragen:
-Welke tv ontvanger krijg ik nu als ik een alles in 1 glasvezelabonnement afsluit bij Telfort?
-Krijg ik daar ook een aparte internet modem bij?
Ik heb er niet zoveel verstand van maar we hebben er nu een cisco wap321 versterker tussen zitten en ik wil weten of ik dit gemakkelijk weer aan de telfort apparatuur kan aansluiten?
Ik heb nu een upc horizon alles in 1 box.
Bedankt voor de reacties alvast!
Paar vragen:
-Welke tv ontvanger krijg ik nu als ik een alles in 1 glasvezelabonnement afsluit bij Telfort?
Ik heb er niet zoveel verstand van maar we hebben er nu een cisco wap321 versterker tussen zitten en ik wil weten of ik dit gemakkelijk weer aan de telfort apparatuur kan aansluiten?
Zelfde hier. Sinds ongeveer drie weken over op de nieuwe propositie. De NTU is er overigens eentje van ZTE.Meatwagon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:57:
[...]
Ik weet niet precies welke NTU ik heb gekregen (benaming), 1x Ethernet is erop aanwezig.
En als Experiabox heb ik de v8 gekregen.
Edit: Onderstaand kastje heb ik in de meterkast hangen. Gelukkig wel in het wit
1) Arcadyan HMB 2260Sjorske8 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:38:
Hallo,
Paar vragen:
2) Ja, de Experiabox V8. Hier sluit je je TV decoder, telefoon en evt computer op aan. Daarnaast is het een Wifirouter.
3) De Cisco WAP 321 is een apart accespoint en en range extender, bedoeld om je Wifi netwerk uit te breiden. Als je dat nodig hebt met de Telfort Experiabox, ja die kan je daar gewoon op aansluiten.
Paar vragen:
Ik heb een oude Genexis met DVB-C etc...(ex-Lijbrandt klant)
Als ik sneller dan 100Mbit/s wil, dan moet ik een andere NTU.
Raak ik hierdoor DVB-C kwijt? Of zorgt Telfort ervoor dat ik een NTU krijg met DVB-C erop, maar dan 1Gbit/s?
Als ik een losse Amino A140 van het internet koop, maakt het dan nog uit op welk netwerk deze is gebruikt? Of krijgt ie hoe dan ook direct bij het aansluiten een Telfort firmware gepushed?
Ik heb een oude Genexis met DVB-C etc...(ex-Lijbrandt klant)
Als ik sneller dan 100Mbit/s wil, dan moet ik een andere NTU.
Raak ik hierdoor DVB-C kwijt? Of zorgt Telfort ervoor dat ik een NTU krijg met DVB-C erop, maar dan 1Gbit/s?
Als ik een losse Amino A140 van het internet koop, maakt het dan nog uit op welk netwerk deze is gebruikt? Of krijgt ie hoe dan ook direct bij het aansluiten een Telfort firmware gepushed?
Sneller dan 100 mbit/s kan niet op de oude propositie waar jij op zit.
Wil je dat wel, zal je dus naar de nieuwe propositie toe moeten.
Getver!eymey schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:20:
Sneller dan 100 mbit/s kan niet op de oude propositie waar jij op zit.
Dus ik krijg dan een Arcadyan? Of de Gbit versie van de Genexis begrijp ik.
[Sarcasm modus on]En als kers op de toetje zo'n prachtige Experia box[/Sarcasm modus off]
Oh en niet te vergeten.....ik mag zeker al mijn amino's de deur uit doen? Of blijven die werken?
Nee, uiteraard niet. Amino alsmede ook het CATV signaal vervallen dan .
Ik vind dat best wel een gedoe (en dan druk ik mij zeer netjes uit voor de afwisseling)eymey schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:42:
Nee, uiteraard niet. Amino alsmede ook het CATV signaal vervallen dan .
Nieuwe propositie houd voor mij in:
1.: Nieuwe NTU.
2.: Experiabox v8/9/10? (Extra kastje/stroomvreter in de meterkast voor puur alleen telefonie)
3.: Alle functionaliteit van de Experiabox afslopen, om zelf beheer over het internet te hebben. (Zie netwerkje.com)
4.: Alle Amino's de deur uit. (A140 terug naar Telfort en M540 zien te slijten voor een redelijk bedrag (immers zelf ooit gekocht bij Lijbrandt).
5.: Managed switched "herprogrammeren" voor VLAN's.
6.: Vrouw en kinderen nieuwe IPTV ontvangers uit zien te leggen.
En dat allemaal om alleen maar meer dan 100Mbit/s te willen hebben, want daar zou ik het dan voor doen.
Moet voorlopig maar op 100Mbit blijven hangen, tenzij Telfort mij een "offer I can't refuse" kan doen, waardoor bovenstaand verhaal het waard wordt om uit te voeren.
Verwijderd
7. Opnames in de cloud betaal je 5 euro meer dan je eigen M540.toxict schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:54:
[...]
Ik vind dat best wel een gedoe (en dan druk ik mij zeer netjes uit voor de afwisseling)
Nieuwe propositie houd voor mij in:
1.: Nieuwe NTU.
2.: Experiabox v8/9/10? (Extra kastje/stroomvreter in de meterkast voor puur alleen telefonie)
3.: Alle functionaliteit van de Experiabox afslopen, om zelf beheer over het internet te hebben. (Zie netwerkje.com)
4.: Alle Amino's de deur uit. (A140 terug naar Telfort en M540 zien te slijten voor een redelijk bedrag (immers zelf ooit gekocht bij Lijbrandt).
5.: Managed switched "herprogrammeren" voor VLAN's.
6.: Vrouw en kinderen nieuwe IPTV ontvangers uit zien te leggen.
8. Opnames alleen in te plannen via EPG dus geen handmatige opnames meer mogelijk. Bij sportwedstrijden bij de NOS dus meedere blokken opnemen voor een wedstrijd. Serie opnemen is wel mogelijk.
9. EPG gaat maar tot 2,5 dag i.p.v de KPN ITNS tot een week.
10. HD zenders op 660 en 701
De Arcadyan HMB 2260 is wel een snelle ontvanger maar de menustructuur van de Amino vind ik mooier en handige. Ik kan niet zeggen dat de Amino veel langzamer is dan de Arcadyan HMB 2260.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 14:12 ]
Thanks voor de aanvulling!!!Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:07:
[...]
7. Opnames in de cloud betaal je 5 euro meer dan je eigen M540.
8. Opnames alleen in te plannen via EPG dus geen handmatige opnames meer mogelijk. Bij sportwedstrijden bij de NOS dus meedere blokken opnemen voor een wedstrijd. Serie opnemen is wel mogelijk.
9. EPG gaat maar tot 2,5 dag i.p.v de KPN ITNS tot een week.
10. HD zenders op 660 en 701
Tsja, dat is inderdaad de keuze waar je voor staat, dus dat is voor ieder persoonlijk de afweging .
Overigens heb ik zelf wel, toen ik van Vodafone naar de Telfort ITNS propositie terug ging, gekozen voor het "opnemen in de cloud" pakket, ondanks dat ik ook een Amino m540 heb staan.
Het kunnen plannen van meerdere opnames tegelijk, terugkijken op alle Amino's (incl. die m540), etc. was het mij wel waard.
Verder gelden de overige genoemde nadelen van de KPN propositie ook voor mij.
Mede daardoor ben ik nu ook prima tevreden met 100 mbit incl. de huidige ITNS propositie. Mocht ik ooit actief gedwongen of benaderd worden om te switchen, dan zijn er aantrekkelijker alternatieven voor mij dan Telfort. Als het toch met KPN ITV zou moeten zijn, dan zou ik liever voor XS4ALL kiezen. En anders ga ik naar Tweak icm. Sparql op gigabit (of lineaire TV helemaal droppen en dan alleen Tweak)
Overigens heb ik zelf wel, toen ik van Vodafone naar de Telfort ITNS propositie terug ging, gekozen voor het "opnemen in de cloud" pakket, ondanks dat ik ook een Amino m540 heb staan.
Het kunnen plannen van meerdere opnames tegelijk, terugkijken op alle Amino's (incl. die m540), etc. was het mij wel waard.
Mede daardoor ben ik nu ook prima tevreden met 100 mbit incl. de huidige ITNS propositie. Mocht ik ooit actief gedwongen of benaderd worden om te switchen, dan zijn er aantrekkelijker alternatieven voor mij dan Telfort. Als het toch met KPN ITV zou moeten zijn, dan zou ik liever voor XS4ALL kiezen. En anders ga ik naar Tweak icm. Sparql op gigabit (of lineaire TV helemaal droppen en dan alleen Tweak)
Om terug te komen op een eerder door mij gestelde vraag:eymey schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:11:
Tsja, dat is inderdaad de keuze waar je voor staat, dus dat is voor ieder persoonlijk de afweging .
Als ik een A140 van marktplaats op de kop tik.. gaat ie 100% werken met Telfort of moet ie perse van een bepaalde netwerk af komen? (XMS/Lijbrandt/etc??)
Krijgt ie bij het aansluiten in mijn netwerk thuis automatisch de juiste firmware gepushed van Telfort?
Daar durf ik je niet met enige stelligheid een antwoord op te geven
.
Ik weet alleen maar dat mijn via Lijbrandt verkregen M540, die tussendoor ook een jaartje via Vodafone aan het ITNS netwerk heeft gehangen en nu dus Telfort, het prima doet
.
Ik weet alleen maar dat mijn via Lijbrandt verkregen M540, die tussendoor ook een jaartje via Vodafone aan het ITNS netwerk heeft gehangen en nu dus Telfort, het prima doet
[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 21-05-2015 14:43 ]
Daar durf ik je niet met enige stelligheid een antwoord op te geven
.
Ik weet alleen maar dat mijn via Lijbrandt verkregen M540 het prima doet
.
Dit is knap: Ik dubbelklikte per ongeluk op de "verstuur" knop en kreeg geen "dubbel post" melding van Tweakers
Ik weet alleen maar dat mijn via Lijbrandt verkregen M540 het prima doet
Dit is knap: Ik dubbelklikte per ongeluk op de "verstuur" knop en kreeg geen "dubbel post" melding van Tweakers
[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 21-05-2015 14:42 ]
Verwijderd
Mag zeker geen Tele 2 model zijn. Ik zelf ook een A140 gekocht vorig jaar maar weet niet meer bij welke provider deze ingebruik is geweest.toxict schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:26:
[...]
Om terug te komen op een eerder door mij gestelde vraag:
Als ik een A140 van marktplaats op de kop tik.. gaat ie 100% werken met Telfort of moet ie perse van een bepaalde netwerk af komen? (XMS/Lijbrandt/etc??)
Krijgt ie bij het aansluiten in mijn netwerk thuis automatisch de juiste firmware gepushed van Telfort?
Verwijderd
Heb laatst een A130 (de voorloper van de A140) bij de kringloop gekocht voor 2,50. (Ze hadden geen idee wat het was). Thuis aangesloten en hij doet het prima.
Telfort heeft mij zojuist proberen over te halen om over te stappen van ZIGGO naar TELFORT glasvezel.
Ik heb gevraagd welke tv ontvanger ik krijg. Zij vertelde me dat ik een Motorola kastje krijg.
Ze had het voor de zekerheid aan haar collega gevraagd en die bevestigde dat.
Moet ik daar blij mee zijn ?
Ik heb gevraagd welke tv ontvanger ik krijg. Zij vertelde me dat ik een Motorola kastje krijg.
Ze had het voor de zekerheid aan haar collega gevraagd en die bevestigde dat.
Moet ik daar blij mee zijn ?
Uhm tsja, wat voor antwoord verwacht je van ons? Het is aan jou om te bepalen of de mogelijkheden die Interactieve TV van KPN je geeft, jou aanspreken.
Met de Horizon box ben ik helemaal klaar mee. Wat een apparaat zeg. Ik hoop dat de Motorola van Telfort wat beter werkt. Weet iemand te vertellen wat de voor- en nadelen van beide apparaten zijn ?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20