Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:20
davidreintjes schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:26:
Ben erg benieuwd naar de reactie van Gamebuster.
zie je veel verschil en is het het geld waard om de 95 te kopen in plaats van de 65?
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb zelf de 65 al een tijdje en nog steeds naar alle tevredenheid. Vooral voor gamen vind ik hem perfect doordat er geen input lag aanwezig is (voor zover ik merk) en met 4 X AA games er geweldig strak uitzien.

Maar vanaf welke kijkafstand je nog verschil in scherpte ziet (los van dat alles bij de 95 kleiner is natuurlijk) ben ik wel benieuwd naar.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
davidreintjes schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:26:
Ben erg benieuwd naar de reactie van Gamebuster.
zie je veel verschil en is het het geld waard om de 95 te kopen in plaats van de 65?
Tja, het ligt eraan wat je wil. Ga je voor de hoge resolutie of de grootte? Tijdens gamen lijken de 2 elkaar niet ver te ontlopen, maar ik vind de 65 erg "vreemd" aanvoelen als ik eraan werk, omdat alles te groot lijkt.

Ik ben gewend aan mijn 95 en ik zou 'm voor de 500 euro niet willen inruilen voor de 65. Voor de prijs van de 65 kan je wat mij betreft beter gaan voor een 27" 2560x1440 monitor; je hebt dan wellicht minder "groot" maar wel meer pixels.

Ik ging voor de 95 voor meer pixels, niet voor het formaat.

Als ik battlefield 3 speel op beiden, zie ik weinig verschil. Bij de 95 draai je het bijv. op 2xAA en bij de 65 op 8xAA, effectief heb je ongeveer hetzelfde. De 95 is wel nog steeds mooier: Je ziet het wel, maar beide schermen zijn erg mooi. Wel merk ik dat veel games niet boven 1920x1200 gaan bij de 95 (terwijl 2560x1440 geen probleem was?) of moeite hebben met de 21:9 aspect ratio. (uitgerekte sprites, UI sprites die niet het hele scherm dekken, enz. Dit probleem heb ik met mindere mate op de 65, maar de 21:9 issues zijn er nog steeds.

Al met al, mijn advies:
- Heb je schermruimte nodig en heb je geld teveel > De 95
- Wil je schermruimte en vind je de 95 te duur? > Neem een 27" 2560x1440 of een dual/triple monitor setup
- Gamen, Films kijken: Wil je mooi groot scherm zonder bezels van meerdere monitoren? > Neem de 65

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 31-07-2014 19:57 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een 23" Full-HD naast mijn 95 staan en vind de resolutie daarvan nu best wel laag. Alles is erg groot in vergelijking met het andere scherm. Ik kom van een 29" Dell en ben erg blij met deze hogere resolutie. Voor mijn persoonlijk zou de 65 niet prettig zijn. Voordeel van de 65 is wel dat gamen een stuk beter zal gaan. Ik heb mijn 2e GTX 780 met gamen nu echt wel nodig. De vorige res van 2560x1080 ging prima met 1 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PilatuS schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:56:
Ik heb een 23" Full-HD naast mijn 95 staan en vind de resolutie daarvan nu best wel laag. Alles is erg groot in vergelijking met het andere scherm. Ik kom van een 29" Dell en ben erg blij met deze hogere resolutie. Voor mijn persoonlijk zou de 65 niet prettig zijn. Voordeel van de 65 is wel dat gamen een stuk beter zal gaan. Ik heb mijn 2e GTX 780 met gamen nu echt wel nodig. De vorige res van 2560x1080 ging prima met 1 kaart.
Dit dus, ik heb ook een enkele r9 290X in mijn PC gehangen. Alles is erg groot inderdaad op de 65, ik zou m dan ook niet aanraden voor men die serieus werken achter de PC en veel schermruimte nodig hebben.

De 65 heeft naar mijn idee een unieke doelgroep: "Ik wil groot en niet extreem duur"
De 95 heeft naar mijn idee meer: "Ik wil groot & veel pixels, maar retina-like is too much"
Anoniem: 604058 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:19:
Ok, na de 34U95 een paar weken te hebben gebruikt heb ik een aantal opmerkingen:
  1. Ik had verwacht dat je de zogenaamde joystick onderaan het scherm makkelijk kon gebruiken om de interne KVM te bedienen, maar in plaats daar van moet je elke keer door een menu navigeren om van bron te veranderen.
  2. De KVM emuleert geen scherm, dus wanneer je switched of (in het geval van MacOS X) je het scherm uitzet voordat je je computer op sleep zet, dan worden de windows van al je applicaties verkleint.
  3. 7 op de 10 keer moet ik mijn toetsenbord uit- en inpluggen wanneer ik het scherm aan zet, omdat het niet herkend wordt. Dit heb ik alleen gemerkt bij MacOS X, en niet bij Windows 7. Gek genoeg is het een Apple Keyboard.
  4. Ik heb een aantal keer een bluescreen gehad in Windows 7 wanneer ik via de KVM een switch deed van MacOS X (via Thunderbolt) naar Windows 7 (via Displayport). De Windows 7 installatie is relatief nieuw en er is weinig troep of oude drivers geïnstalleerd.
Het is onduidelijk of nummer 4 aan mijn setup ligt, of dat het een bug is in de hardware/software van het scherm. Al met al ben ik nog steeds behoorlijk tevreden met het scherm.
Als je de USB uplink in je PC hangt en je mac aansluit via thunderbolt, zou de KVM functionaliteit moeten werken. Althans, dat doet het bij wel. De andere problemen die jij opnoemt ervaar ik ook niet. Het wisselen van videobron wisselt automatisch de USB devices + geluid mee zonder enige problemen. Bluescreens, screen flickering, bureaublad issues e.d. heb ik allemaal niet.

Toetsenbord en muis schakelen ook feilloos mee, merk hierbij 0 issues. "Scherm-emulatie" lijkt bij mij ook gewoon te werken.

[ Voor 62% gewijzigd door Gamebuster op 31-07-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:20
Gamebuster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Tja, het ligt eraan wat je wil. Ga je voor de hoge resolutie of de grootte? Tijdens gamen lijken de 2 elkaar niet ver te ontlopen, maar ik vind de 65 erg "vreemd" aanvoelen als ik eraan werk, omdat alles te groot lijkt.
Merk je enig verschil in ghosting of input lag tijdens gaming?

Verder kan ik me in je conclusie wel vinden, ik gebruik de 65 uitsluitend voor gamen eigenlijk (en af en toe wat internetten) en daar is hij ideaal voor.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:42
Heb mijn 95 nu enige tijd staan in combinatie met een R9 290X, en ik merk dat veel games met VSync aan screen tearing hebben. Verticaal en exact midden in beeld. En zonder VSync heb ik weer maffe tearing horizontaal overal :+

Meer mensen met dergelijke problemen?

Verder werkt het scherm echt als een zonnetje, hoewel Windows 8.1 zo af en toe de audio verliest bij een suspend. Maar dat is volgens mij meer de GPU driver dan het scherm zelf. Op OS X (of met HDMI) heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Xudonax schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:01:
Heb mijn 95 nu enige tijd staan in combinatie met een R9 290X, en ik merk dat veel games met VSync aan screen tearing hebben. Verticaal en exact midden in beeld. En zonder VSync heb ik weer maffe tearing horizontaal overal :+

Meer mensen met dergelijke problemen?
Ik heb een Nvidia kaart en heb precies hetzelfde probleem. Ook in Windows met bijvoorbeeld video's op YT komt dit voor. Met gaming gebeurt het alleen een stuk vaker. VSync heb ik altijd bij alle games aan staan maar die lijn in het midden komt bij gaming erg vaak langs. Dit moet wel aan het scherm zelf liggen en zie er helaas geen oplossing voor.

Edit: Bij scrollen op webpagina's gebeurt het trouwens ook gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 31-07-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 21:28
Heb mijn 34um95 sinds maandag, was bij MM in duitsland en daar stond die voor 799 maar er was btw actie dus toen kwam ik uit op 647 ;) Voor dat geld kon ik het niet laten :D

Heb echt 0 backlightbleeding, alleen een beetje IPS glow, echter als ik het scherm aanzet dan maakt die een tikkend en krakend geluid 1 a 2 uur lang iedere 10 sec even beetje kraken of tikken.

Ik weet niet of dit nog wegtrekt, of dat het aan de behuizing ligt ? Heb hem op het moment op HDMI aangesloten, moet nog een converter van mini displayport halen. Zou hem niet graag op HDMI willen laten aangezien je maar 3440x1440 op 50hz kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
Iemand nog een goede tip voor een degelijke monitor arm voor de 34UM95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidreintjes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10-2022
Cyclonic schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:18:
Heb mijn 34um95 sinds maandag, was bij MM in duitsland en daar stond die voor 799 maar er was btw actie dus toen kwam ik uit op 647 ;) Voor dat geld kon ik het niet laten :D
Is die actie de hele week of alleen die maandag?
Want dan ga ik er vandaag nog heen.

Laat maar, heb het al gevonden.. was tot en met dinsdag.

http://outletfreunde.de/m...on-media-markt-10874.html

[ Voor 16% gewijzigd door davidreintjes op 01-08-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 10:23
PilatuS schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:04:
[...]

Ik heb een Nvidia kaart en heb precies hetzelfde probleem. Ook in Windows met bijvoorbeeld video's op YT komt dit voor. Met gaming gebeurt het alleen een stuk vaker. VSync heb ik altijd bij alle games aan staan maar die lijn in het midden komt bij gaming erg vaak langs. Dit moet wel aan het scherm zelf liggen en zie er helaas geen oplossing voor.

Edit: Bij scrollen op webpagina's gebeurt het trouwens ook gewoon.
Dit komt doordat het scherm 2 controllers gebruikt, aldus mensen op hardforum. Die kunnen dan out of sync gaan en dan krijg je die tear in het midden. Het kan ook gebeuren dat 1 van die controllers crashed en dan gaat je scherm voor de helft op zwart oid. Lijkt mij gewoon een defect als zulk soort dingen vaak voorkomen, heb er zelf gelukkig nog geen last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 14:20
Cyclonic in "[LG 34UM65-P & LG 34UM65-P]Ervaringen & Discussie"
Heb echt 0 backlightbleeding, alleen een beetje IPS glow, echter als ik het scherm aanzet dan maakt die een tikkend en krakend geluid 1 a 2 uur lang iedere 10 sec even beetje kraken of tikken.
Het tikken/kraken heb je waarschijnlijk omdat je hem op displayport hebt aangesloten. In het menu van de monitor kan je de displayport 1.2 ondersteuning uitschakelen en dan heb je geen tikken/kraken.

Voor displayport 1.2 ondersteuning zonder tikken&kraken heb je een professioneel georienteerde videokaart nodig. Een Nvidia Quadro of een AMD Firepro.
Zelf heb ik niet zo'n professionele videokaart, maar mijn monitor tikt/kraakt niet. Dit kan ik niet volledig verklaren. Voor de zekerheid heb ik displayport 1.2 toch uitgezet.
Je wint alleen 10bits kleuren ondersteuning, iets wat volgens monitor-o-fielen op andere fora's geen verschil maakt met deze monitor. De LG stuurt de monitor altijd 10bits uit, maar maakt zelf de keuze als geen displayport 1.2 ondersteuning aanwezig is. Mogelijk komt hier dan ook het tikken/kraken vandaan.

[ Voor 3% gewijzigd door bikkeltje1 op 03-08-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
bikkeltje1 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Het tikken/kraken heb je waarschijnlijk omdat je hem op displayport hebt aangesloten. In het menu van de monitor kan je de displayport 1.2 ondersteuning uitschakelen en dan heb je geen tikken/kraken.

Voor displayport 1.2 ondersteuning zonder tikken&kraken heb je een professioneel georienteerde videokaart nodig. Een Nvidia Quadro of een AMD Firepro.
Zelf heb ik niet zo'n professionele videokaart, maar mijn monitor tikt/kraakt niet. Dit kan ik niet volledig verklaren. Voor de zekerheid heb ik displayport 1.2 toch uitgezet.
Je wint alleen 10bits kleuren ondersteuning, iets wat volgens monitor-o-fielen op andere fora's geen verschil maakt met deze monitor. De LG stuurt de monitor altijd 10bits uit, maar maakt zelf de keuze als geen displayport 1.2 ondersteuning aanwezig is. Mogelijk komt hier dan ook het tikken/kraken vandaan.
Duidelijk verhaal, alleen heb ik hem tijdelijk over hdmi omdat ik nog een converter voor mini displayport aan het zoeken was, kan dit ook te maken hebben dat die eerste een 10 bit signaal probeert te versturen over hdmi?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyclonic op 04-08-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Zwaar geïrriteerd. 34UM95 besteld bij Redcoon op 1 augustus net na middernacht, valt onder 48 uurs levering dus voorradig als je de website mag geloven. Welnu, nog niets natuurlijk, bestelling is nog steeds in behandeling. Volgens mij is hij gewoon niet op voorraad. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:50
Sovereign schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:52:
Zwaar geïrriteerd. 34UM95 besteld bij Redcoon op 1 augustus net na middernacht, valt onder 48 uurs levering dus voorradig als je de website mag geloven. Welnu, nog niets natuurlijk, bestelling is nog steeds in behandeling. Volgens mij is hij gewoon niet op voorraad. ;(
Als ik jouw was zou ik m af bestellen en bij Maxict kopen gisteren morgen besteld,en smidags na vieren kon ik m ophalen.
Wat ook niet geheel onbelangrijk is,wat een geweldig scherm .Ik kom van een Qnix 1440p monitor af maar dit is toch wel een stukje groter ,als ik in Bf4 zit is het lastig om buiten je scherm te kijken je zit er midden in 😃
Ik heb m nog maar net maar ben onder de indruk.

[ Voor 21% gewijzigd door maus3142 op 05-08-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik jouw was zou ik m af bestellen en bij Maxict kopen gisteren morgen besteld,en smidags na vieren kon ik m ophalen.
Check de shopsurvey van MaxICT eens. Daar zou ik het scherm nou juist niet bestellen. Genoeg mensen in dit topic die na 3 weken nog niets ontvangen hadden terwijl er op voorraad stond. Wil ook niet weten wat er gebeurt als het scherm via hun RMA zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
PilatuS schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:43:
[...]

Check de shopsurvey van MaxICT eens. Daar zou ik het scherm nou juist niet bestellen. Genoeg mensen in dit topic die na 3 weken nog niets ontvangen hadden terwijl er op voorraad stond. Wil ook niet weten wat er gebeurt als het scherm via hun RMA zou moeten.
Daar had ik ook mijn bedenkingen over vadaar dat ik hem op gehaalt heb,en heb ook telefonish contact met hun gehad over de vooraad.
Sovereign heeft de monitor bij Redcoon besteld en die firma staat ook niet bekend om zijn goede naam.
Het vervelenden van deze monitoor is dat i slecht te verkrijgen is in Nederland terwijl hij Duitsland eenvoudig te vinden is voor rond de 800€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
PilatuS schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:43:
[...]

Volgens mij gaat een RMA direct via LG? De prijs is bij Redcoon overigens iets van twee tientjes gezakt gisteren, dat kunnen ze dan weer wel wijzigen. Maar de klant informeren, reageren op email, tijdig verzenden, nee hoor daar hebben ze kennelijk allemaal geen zin in. Als ze vandaag niet reageren annuleer ik de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Volgens mij gaat een RMA direct via LG?
De winkel waarbij je een product koopt is verantwoordelijk voor de RMA. Je kan er natuurlijk voor kiezen dit zelf direct via LG te regelen maar de winkel moet dit doen als je niet zelf via LG wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
maus3142 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:38:
[...]

Annuleren lijkt nog een hele opgave als ze niet reageren. 8)7 Overigens is hij bij MaxICT (nu) duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
Sovereign schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:41:
[...]

Annuleren lijkt nog een hele opgave als ze niet reageren. 8)7 Overigens is hij bij MaxICT (nu) duurder.
Ja dat is idd lastig.Wat ik ook vreemd vind is dat de prijs bij Max ict zo schommelt.
Je bent als consument over geleverd aan de grille van de webshops.Zeker bij dit scherm. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 11:30
maus3142 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:52:
[...]

Ja dat is idd lastig.Wat ik ook vreemd vind is dat de prijs bij Max ict zo schommelt.
Je bent als consument over geleverd aan de grille van de webshops.Zeker bij dit scherm. |:(
of je wacht totdat de schermen beter leverbaar zijn en/of dat de concurrent komt met het zelfde soort scherm.
Ik meende dat Dell plannen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik meende dat Dell plannen had.
Dell heeft het scherm iets van een jaar terug aangekondigd. Helaas is er sindsdien geen info meer uitgekomen. Ik heb een tijd gewacht op de Dell en nu toch maar de LG gekocht. Misschien komt Dell er over 2 weken mee, of het duurt nog een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
http://www.aoc-europe.com...monitors.html?showUid=362

Of deze monitor,die komt deze maand uit voor een wat betere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Geen Thunderbolt, dus voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
Ik heb de LG ACB8300 calibrator besteld, volgens robbiekhan van hardforum doet die een hele redelijke job vergeleken met de iDisplay Pro. Als iemand die wil lenen (tegen kleine vergoeding) dan kunnen we misschien wat opzetten :)

[ Voor 14% gewijzigd door GerhardBurger op 09-08-2014 08:08 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Mijn 34UM95 is binnen en ik moet zeggen dat het beeld enorm mooi is, zelfs vergeleken met een retina scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Sovereign op 11-08-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:31
Heb em zelf nu ook binnen van Redcoon. Ik heb zwarte randjes om mijn beeld heen. Is dit gewoon het begin van het display of zit ik niet in full screen ofzo? Volgens windows zit ik gewoon in de juiste resolutie. Ik krijg ook een melding dat ik in de verkeerde resolutie zit als ik opstart maar dat gaat snel weer weg. Wat een ding man. Ik heb revision 1 trouwens, hopelijk krijg ik er geen blacklight problemen mee. Wat blijkbaar wel veel mensen hadden met rev1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
John Dude schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:20:
Heb em zelf nu ook binnen van Redcoon. Ik heb zwarte randjes om mijn beeld heen. Is dit gewoon het begin van het display of zit ik niet in full screen ofzo? Volgens windows zit ik gewoon in de juiste resolutie. Ik krijg ook een melding dat ik in de verkeerde resolutie zit als ik opstart maar dat gaat snel weer weg. Wat een ding man. Ik heb revision 1 trouwens, hopelijk krijg ik er geen blacklight problemen mee. Wat blijkbaar wel veel mensen hadden met rev1.
Dat is de bezel, beeld loopt niet tot de rand. Die van mij is van juni 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Zo te zien is het raak bij mij, God verdomme.

http://i.imgur.com/TUtqty9.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door John Dude op 11-08-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Hmm, is het erg storend? Hoe test je dat het makkelijkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Maak je kamer helemaal donker, open deze pagina (http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php?p=1) en druk op f11. Het kan wel zeker storend zijn in sommige gevallen en meestal 'verspreid' de blacklight zich ook na loop van tijd. Het kan dus over een maand veel erger zijn. Zeker voor een monitor van 850 verwacht ik dit niet. Zit nu te overwegen hem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
John Dude schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:46:
Maak je kamer helemaal donker, open deze pagina (http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php?p=1) en druk op f11. Het kan wel zeker storend zijn in sommige gevallen en meestal 'verspreid' de blacklight zich ook na loop van tijd. Het kan dus over een maand veel erger zijn. Zeker voor een monitor van 850 verwacht ik dit niet. Zit nu te overwegen hem terug te sturen.
Bij mij valt de backlight bleed enorm mee, minder dan mijn huidige monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Ik ga hem denk ik terug sturen, dit is gewoon belachelijk en en onacceptabel voor een monitor van 850 euro.

http://i.imgur.com/iLSh5yK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
John Dude schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:20:
Ik ga hem denk ik terug sturen, dit is gewoon belachelijk en en onacceptabel voor een monitor van 850 euro.

http://i.imgur.com/iLSh5yK.jpg
Welke Rev is dat en welke maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144489

GerhardBurger schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 08:07:
Ik heb de LG ACB8300 calibrator besteld, volgens robbiekhan van hardforum doet die een hele redelijke job vergeleken met de iDisplay Pro. Als iemand die wil lenen (tegen kleine vergoeding) dan kunnen we misschien wat opzetten :)
Die heeft een gratis calibrator en 2e monitor gekregen, wat moet je daar voor doen zeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Cyclonic schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:02:
[...]

Welke Rev is dat en welke maand?
Rev1, mei. Ik wacht nog even de reviews van de AOC af (pricewatch: AOC U3477PQU Zwart) wat in principe exact het zelfde scherm is *met* verstelbare standaard maar geen thunderbolt support en is ook goedkoper. Want ik heb niet echt zin in het RMA back and forth bullshit gedoe om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:52

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Die AOC ziet er leuk uit als ik dit lees.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2114233/

Maar of mijn nek die portraitstand nu echt zo fijn vindt...
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2114235/

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Ik lees nu alleen dat hij misschien pas in oktober komt. Terwijl meeste sites september aangeven.

De AOC LV343HUPX is trouwens de zelfde monitor maar heet zo in Azië en is al uit op de markt. Stuk meer van te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door John Dude op 13-08-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
Anoniem: 144489 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:46:
[...]

Die heeft een gratis calibrator en 2e monitor gekregen, wat moet je daar voor doen zeg :p
haha, ja idd, hij had heel erg last van backlight bleed, en toen verliep het reparatie proces niet helemaal soepel, en dat hij toen op reddit gezet. Toen kwam er wel schot in de zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138098

Ik ben een systeem aan het samenstellen en neem een moederbord met ingebouwde videokaart.

Is het een meerwaarde als deze naast HDMI ook een displaypoort heeft?

De hoogste resolutie is geen probleem neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je moet displaypoort gebruiken om de native resolutie te kunnen draaien. Met HDMI kan je dit scherm niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Licht eraan welke van de twee je pakt toch? de 1080 kan wel op HMDI maar de 1440 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las net trouwens dat er volgende maand een gebogen versie beschikbaar komt van dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Anoniem: 138098 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:22:
Ik las net trouwens dat er volgende maand een gebogen versie beschikbaar komt van dit scherm.
Oh waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:03
Ik overweeg ter vervanging van 2x27 de 34UM95

Vraag mij alleen af of een systeem zonder GPU dus gebruikmakende van de IGPU van een I7 4790 dit vlot kan trekken als men geen gamer is.

Ik moet de keuze van het moederbord nog bepalen maar de 2 die ik heb uitgezocht hebben ofwel

HDMI, DVI en D-Sub

of

HDMI, DVI, Displayport

Moet ook zeggen dat de AOC er ook knap uitziet
In hoogte verstelbaar is ook een pluspunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PilatuS schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:32:
Je moet displaypoort gebruiken om de native resolutie te kunnen draaien. Met HDMI kan je dit scherm niet gebruiken.
Werkt wel, ik heb mijne aangesloten op HDMI. Je device moet het wel ondersteunen en je moet een goede HDMI kabel hebben. Via HDMI draait het scherm bij mij 50fps op 3440x1440, zowel via mijn macbook (late 2013 model) als mijn MSI R9 290x.

Dit werkt lang niet altijd. Mijn HD 5870 draait bijv. max 1920x1200 via HDMI.

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 18-08-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-06 09:08
Iemand enig idee of de LG 34UC97 veel in prijs zal verschillen met de LG 35UM95? Ik sta op het punt de LG 34UM95 te bestellen, en wil er zeker niet meer dan 850€ aan uitgeven, en een gebogen scherm lijkt mij meer een gimmick dan een interessante feature, tenzij je natuurlijk met multi-monitor setups gaat werken, wat voor mij al helemaal buiten kwestie is.

Dus, zou ik beter afwachten of de LG 34UM95 nu bestellen? Heb op verschillende sites al speculaties van de prijs gezien die rond €1600 zouden zijn, en voor enkel die curve 2x zo veel betalen zie ik niet echt zitten...

Of kan er iemand die de LG 34UM95 in bezit heeft mij vertellen of je echt 'te veel' ruimte hebt met dat scherm of vinden jullie die curve ook maar overbodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gebogen lijkt mij nog niet zo gek met dit scherm. Omdat ie zo breed is en je er bij een monitor redelijk dicht op zit zijn de hoeken van het scherm een aardig stuk verder van je weg dan het midden. Ik zie het alleen als een extra stukje en niet als noodzakelijk. Uiteindelijk zullen alle monitoren die erg groot zijn wel een stukje gebogen worden. Een 40" scherm op 21:9 is gebogen echt wel een stuk prettiger denk ik. De 34" die we nu hebben zit vind ik op een punt dat het interessant word. Ik heb er 200 euro meer voor over als ik het eerst gezien heb of het iets is. Ik ga er geen 500+ euro extra voor betalen.

• Jappie4life
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 15:52
Navi98 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:55:
Iemand enig idee of de LG 34UC97 veel in prijs zal verschillen met de LG 35UM95? Ik sta op het punt de LG 34UM95 te bestellen, en wil er zeker niet meer dan 850€ aan uitgeven, en een gebogen scherm lijkt mij meer een gimmick dan een interessante feature, tenzij je natuurlijk met multi-monitor setups gaat werken, wat voor mij al helemaal buiten kwestie is.

Dus, zou ik beter afwachten of de LG 34UM95 nu bestellen? Heb op verschillende sites al speculaties van de prijs gezien die rond €1600 zouden zijn, en voor enkel die curve 2x zo veel betalen zie ik niet echt zitten...

Of kan er iemand die de LG 34UM95 in bezit heeft mij vertellen of je echt 'te veel' ruimte hebt met dat scherm of vinden jullie die curve ook maar overbodig? :)
De prijs van het origineel zal misschien wat dalen als de curved uitkomt. Daar hoop ik ook op:)
Maar zou het even afwachten tot de curved uitkomt en misschien een winkel opzoeken waar hij staat zodat je het zelf kan zien en beslissen of hij te groot is of niet.

Ik had voor vergelijking een stuk karton uitgeknipt ter grootte van het scherm om te kijken of het niet te groot zou worden:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
Heb sinds vrijdag de LG 34UM95 in mijn bezit. Blijkbaar is het bij mij ook raak. Dit zou niet mogen voor een product van deze prijs! Het betreft rev0.1...

Afbeeldingslocatie: http://navigator256.webs.com/LG%20Backlight%20bleeding.jpg

Zit er nu serieus over na te denken hem terug te sturen. Ik heb gehoord dat de rev0.2 hier geen last van heeft, kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Ik heb al een week geleden mijn scherm terug gestuurd naar Redcoon en nog steeds geen bevestigings mail gekregen. Had het zelfde probleem als jij, Navi. Belachelijk veel blacklightbleed, prut scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51

BramT

Rule #1

Tsja... ken het. Ik heb zelf de pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart. Zeer mooi scherm voor die prijs (alleen is de resolutie toch wat laag voor die afmetingen).
Maar de backlight e.d. zijn perfect. Een kennis heeft 'm op basis van mijn ervaringen ook gehaald en wederom alles perfect. Een 2e vriend heeft 'm daarna ook gehaald en hij had 4x (!!!) een model met onacceptabele backlight bleeding.
Raar trouwens dat dat model al nauwelijks meer te krijgen is. Zal wel vervangen zijn door pricewatch: LG 27MP75HM-P Zwart oid..

Hulde voor 4launch trouwens dat ze het scherm bleven omruilen. (Kan me voorstellen dat slechte shops wat moeilijk gaan doen over iets semi-subjectiefs als backlight bleeding.)

Bij 4launch was de LG 34UM65 trouwens 799,- dit weekend. Staat nu weer op 969,-. Ben benieuwd naar wat daar achter zit...

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ik heb hem daar besteld voor 799,- en krijg hem morgen thuis geleverd :) happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
John Dude: Jammer. Bij mij ziet het er zo uit. Ik zie alleen bleed als ik de kamer heeeel donker maak en dan nog maar beperkt links en rechtsonder.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/c6glz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Anoniem: 138098 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:17:
En ik heb hem daar besteld voor 799,- en krijg hem morgen thuis geleverd :) happy
Ben benieuwd naar het resultaat.... Bij zo'n aanzienlijke en tijdelijke prijsdaling wil ik nog wel 's wat argwanend worden. Hopelijk voor niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer hij komt morgen pas.
Ik heb gevraagd om een ongeopende doos van de laatste levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
Heb nu ook een mail gestuurd naar de shop waar ik hem kocht, een Belgische webshop genaamd Artencraft.be... Ze gingen me op de hoogte houden als ze nieuws hadden van LG en ze verzekerden mij dat ze geen revisie 00/01 meer zouden leveren. Tot nu toe heb ik mijn rev01 monitor hier nog, dus ik ben benieuwd hoe dit zal uitdraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Die van mij is rev00 uit juni 2014 zag ik net. Raar dat die revisie nog in juni werd gemaakt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
Sovereign schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:04:
Die van mij is rev00 uit juni 2014 zag ik net. Raar dat die revisie nog in juni werd gemaakt? :/
Grappig, ik keek ook net even op de achterkant van de monitor en daar staat July 2014, hoewel dit geen rev02 model is. Wat is er aan de hand daar bij LG? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
Heb reactie gekregen van de winkel. Ze zeggen dat ik het maar zelf via LG moet regelen. Dit kan toch echt niet? De winkel is toch verantwoordelijk voor service? En LG België heeft niet eens een deftige Nederlandstalige site? Ongeloofelijk dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Ik weet niet hoe het in BE zit, maar in NL kan je de winkel waar je het product gekocht hebt verantwoordelijk houden voor de afhandeling van de garantie. Ze mogen je doorverwijzen (is soms voor alle partijen sneller), maar je hoeft daar als klant niet in mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
Kan iemand die een rev02 monitor heeft misschien zeggen waar hij deze gehaald heeft en voor welke prijs? Ben er over aan het denken om de monitor gewoon te retourneren en een terugstorting aan te vragen. Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Navi98 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:57:
Kan iemand die een rev02 monitor heeft misschien zeggen waar hij deze gehaald heeft en voor welke prijs? Ben er over aan het denken om de monitor gewoon te retourneren en een terugstorting aan te vragen. Thx! :)
Ik heb de mijne bij 4Launch.nl gehaald. Maar daar is nu niet de laagste prijs.
Bij Highflow is ie een stuk goedkoper en dat is een zeer goede winkel. Ik zou wel even mailen welke versie het is voor dat je bestel.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Laatst online: 28-05 12:57
ik sta op het punt in DE te gaan bestellen, iemand nog interesse?
769,90 ex verzenden

• Navi98
killer2 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:43:
ik sta op het punt in DE te gaan bestellen, iemand nog interesse?
769,90 ex verzenden
Waar heb je hem besteld? Ben je wel zeker dat het een revisie 02-model is? Anders zou je net zoals mij wel eens problemen kunnen hebben met backlight bleed.

• killer2
tja anders retour denk ik ?!
Nog niet besteld hoor....

• Sovereign
Ik zou over de backlight bleed niet zo inzitten, het is m.i. ook zeer persoonlijk of je je eraan stoort of niet. Tenzij je het ongeluk hebt dat het wel heel erg is, dan zou ik 'm ook terugsturen.

Arrggg dit weekend besteld bij 4launch maar nog steeds niet binnen er gaat duidelijk iets mis met PostNL........ :(

• killer2
Ik twijfel nog steeds of het niet te groot wordt....
Heb nu een samsung 4k, ook heerlijk scherm, maar toch lokt die 34" :)

• GerhardBurger
Navi98 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:57:
Het kan ook zijn dat je wel een revisie 2 hebt gehad, maar dat hij in een oude doos zat. Op mijn doos stond mei maar het scherm was van juli. (Overigens heb ik bijna geen bleed) Helaas maken de revisies helemaal niks uit. Er zijn ook revisie 2 schermen met veel bleed gespot. Wat je wel kan doen is heel voorzichtig die zwarte rand onder het scherm iets loshalen en zachtjes terug duwen. Bij veel mensen op hardforum loste dat de backbleed aan de onderkant helemaal op (bezel drukt te hard op het scherm). Er is iemand die geloof ik de hele bezel heeft losgehaald (garantie is dan weg) en die heeft zo ook de bleed aan de bovenkant kunnen oplossen.

EDIT: http://hardforum.com/showthread.php?t=1801170&page=135
Chronodog laat hier zitten dat je veel kan oplossen door wat te pielen met bv een gitaar pick.

[ Voor 7% gewijzigd door GerhardBurger op 28-08-2014 17:39 . Reden: Extra info ]

• Sovereign
killer2 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:26:
Ik twijfel nog steeds of het niet te groot wordt....
Nee absoluut niet.

• Navi98
GerhardBurger schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:31:
[...]

Het kan ook zijn dat je wel een revisie 2 hebt gehad, maar dat hij in een oude doos zat. Op mijn doos stond mei maar het scherm was van juli. (Overigens heb ik bijna geen bleed) Helaas maken de revisies helemaal niks uit. Er zijn ook revisie 2 schermen met veel bleed gespot. Wat je wel kan doen is heel voorzichtig die zwarte rand onder het scherm iets loshalen en zachtjes terug duwen. Bij veel mensen op hardforum loste dat de backbleed aan de onderkant helemaal op (bezel drukt te hard op het scherm). Er is iemand die geloof ik de hele bezel heeft losgehaald (garantie is dan weg) en die heeft zo ook de bleed aan de bovenkant kunnen oplossen.

Chronodog laat hier zitten dat je veel kan oplossen door wat te pielen met bv een gitaar pick.
Inderdaad, de datum/rev op de doos komt helemaal niet overeen met wat er op het scherm zelf staat. Wel grappig dat er bij mij July 2014 staat en Rev00 (lol?) en op de doos Rev01 May 2014... Dat loshalen van de bezel onderaan ga ik misschien eens proberen als de winkel waar ik 'm besteld had de monitor niet gewoon omruilt.

Ook een tip die ik ergens op reddit las is de helderheid naar iets onder de 40% te zetten en dan via het configuratiescherm in Windows je scherm opnieuw kalibreren... Bij mij heeft het in ieder geval al iets geholpen de kleuren zijn nu in iig mooier (naar mijn mening), en de backlight bleed is op lagere helderheid al iets minder merkbaar.

• killer2

• Rens2Sea
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Bij Highflow de 34UM95-P besteld dinsdag nacht, en vanmiddag aangekomen (met gratis lolly :*))
Rev. 01 van Mei.
Wat betreft bleeding:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NCCgrsq.jpg
Ziet er erg uit op de foto, maar in werkelijkheid is het niet zo erg, en ik zit toch niet elk moment van de dag naar een donker scherm te kijken :+
Net de film Pompeii er op gezien, ziet er geweldig uit, en eigenlijk helemaal geen bleeding opgemerkt, pas toen ik achteraf nog even ging kijken naar de donkere scenes zag ik wel wat, maar valt allemaal wel mee. :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2OiuelM.png
Zie hier bijvoorbeeld Borderlands 2, niks op aan te merken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3IsIPzw.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Rens2Sea op 28-08-2014 21:10 ]

• Sovereign
Ik snap er echt niks van, ik heb een rev 00 van juni. :?

• Sovereign
Dat was het zetje wat je nodig had? ;) Ik zou 'm overigens monteren op een bureau arm via de vesa mount, dat werkt stukken beter.

• PilatuS
  • Niet online
Op foto's is het een stuk beter zichtbaar dan normaal. Als ik naar mijn scherm kijk in het donker met een volledige zwarte achtergrond dan zie ik wel vaag wat in de hoeken. Maak ik er een foto van is het opeens wel erg goed te zien. Met normaal werken heb ik er totaal geen last vast. Mijn scherm is van juni en zou een nieuwere revisie moeten zijn.

• John Dude
Nieuw scherm van Redcoon vandaag binnen gekregen en ja hoor, bijna exact het zelfde als het vorige scherm. Natuurlijk ook weer Rev1. FUCKING HELL.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OcLcfhJ.jpg

Zoek de verschillen....

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zBqsVhB.png

[ Voor 19% gewijzigd door John Dude op 28-08-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
Ik voel met je mee, John Dude, ook ik ben bang dat als ik hem nu terugstuur het toch gewoon weer een Rev01 zal zijn. Ik had een retouraanvraag ingediend, maar iemand van de klantendienst beloofde toch nog eens bij de leverancier na te vragen of omruilen (voor een Rev02) echt niet mogelijk is. Morgen weet ik hopelijk meer.

Misschien moet we de tip van GerhardBurger met een gitaarpick/oude bankkaart toch maar eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Sovereign schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:36:
[...]
Dat was het zetje wat je nodig had? ;) Ik zou 'm overigens monteren op een bureau arm via de vesa mount, dat werkt stukken beter.
Dat ook plus een mooie prijsje (demo scherm) uit DE
ben benieuwd

@JohnDude :
Merk je er wel wat van als je hem gewoon gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door killer2 op 29-08-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
Philips komt ook met een 21:9 34Inch.
http://www.dustin.se/prod...up-34-wide-tft-led-black/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Zijn er mensen die problemen hebben met het aansluiten via Displayport? (heb zelf 2 x 290x CF)
Is de bijgeleverde DP kabel van "goede" kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
killer2 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:07:
Zijn er mensen die problemen hebben met het aansluiten via Displayport? (heb zelf 2 x 290x CF)
Is de bijgeleverde DP kabel van "goede" kwaliteit?
Waarom zouden er problemen zijn? Niks mis met de kabel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Ik kom vanaf 4k en daar waren mbt DP nogal wat issues, flickering etc... achteraf opgelost in drivers van AMD, maar als je bijvoorbeeld via DP naar je bios wilt, werkt dat ook niet op alle mobo's. Zo heb ik nog issue lopen bij Gigabyte mbt bios weergave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
killer2 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:54:
Ik kom vanaf 4k en daar waren mbt DP nogal wat issues, flickering etc... achteraf opgelost in drivers van AMD, maar als je bijvoorbeeld via DP naar je bios wilt, werkt dat ook niet op alle mobo's. Zo heb ik nog issue lopen bij Gigabyte mbt bios weergave...
Oh ok. Ik heb in ieder geval geen problemen (met Nvidia gpu) en ik heb in dit topic ook niet gelezen dat er iemand anders problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
John Dude schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:04:
Nieuw scherm van Redcoon vandaag binnen gekregen en ja hoor, bijna exact het zelfde als het vorige scherm. Natuurlijk ook weer Rev1. FUCKING HELL.
Maar de hamvraag is, heb je er echt last van in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Dat is natuurlijk nog maar de vraag, maar het feit dat het er alleen al maar is agiteert mij. Met deze prijs is *enige* vorm van bleed gewoon onacceptabel naar mijn mening. Ik zit nu naar de ASUS PG278Q te kijken maar ik weet niet of ik nu nog terug kan naar een 27'' TN paneel met wat sullige "G-sync" tech erin gedouwd om het prijs kaartje omhoog te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 582859

John Dude schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:55:
Dat is natuurlijk nog maar de vraag, maar het feit dat het er alleen al maar is agiteert mij. Met deze prijs is *enige* vorm van bleed gewoon onacceptabel naar mijn mening. Ik zit nu naar de ASUS PG278Q te kijken maar ik weet niet of ik nu nog terug kan naar een 27'' TN paneel met wat sullige "G-sync" tech erin gedouwd om het prijs kaartje omhoog te brengen.
Ik heb eerst een 34um95 gehad en had exact hetzelfde betreffende de backlight bleed. Eerst wilde ik hem houden, maar elke keer zag ik het als ik hem gebruikte. Toch maar geretourneerd en sinds 2 dagen heb ik de asus rog swift staan. Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Topmonitor en je bent zo weer aan 27 inch gewend. Ik kan het je aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelfde scherm als Navi98 July 2014 staat en Rev00 op het scherm en op de doos Rev01 May 2014 hopen dat ik er tevreden mee ben.

Tevens had ik het scherm veel groter verwacht.......

Vanavond of morgen maar is aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
Anoniem: 138098 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:25:
Ik heb zelfde scherm als Navi98 July 2014 staat en Rev00 op het scherm en op de doos Rev01 May 2014 hopen dat ik er tevreden mee ben.

Tevens had ik het scherm veel groter verwacht.......

Vanavond of morgen maar is aanzetten.
Volgens mij valt dit wel mee als je het vergelijkt met een 24 Inch monitor,
wat ik mij af vraag waarom zou je voor dit scherm gaan ipv 3x 24 Inch?
Zijn er gebruikers die vanaf 3 monitor naar dit scherm zijn gegaan en wat zijn je bevindingen ?

http://www.displaywars.com/34-inch-21x9-vs-24-inch-16x9

[ Voor 4% gewijzigd door BrianV op 29-08-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me denk verkeken op dat hele widescreen gebeuren want ik werkte tot heden op een 21 inch 5:4 scherm.

http://www.displaywars.com/34-inch-21x9-vs-21-inch-5x4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
BrianV schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:39:
[...]

Volgens mij valt dit wel als je het vergelijkt met een 24 Inch monitor,
wat ik mij af vraag waarom zou je voor dit scherm gaan ipv 3x 24 Inch?
Zijn er gebruikers die vanaf 3 monitor naar dit scherm zijn gegaan en wat zijn je bevindingen ?

http://www.displaywars.com/34-inch-21x9-vs-24-inch-16x9
Ik vind deze LG monitor een stuk fijner dan surround. Maar vooral omdat ik me gruwelijk irriteer aan bezels :P
De resolutie is lager, maar de performance is beter dan 3 monitoren. Ik vind het een erg goede compromis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Anoniem: 582859 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

Ik heb eerst een 34um95 gehad en had exact hetzelfde betreffende de backlight bleed. Eerst wilde ik hem houden, maar elke keer zag ik het als ik hem gebruikte.
Ik zou niet weten hoe je het elke keer kan zien, tenzij je niets anders doet dan zeer donkere films te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
John Dude schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:55:
Volgens mij is er sowieso geen 34um95 scherm dat helemaal geen bleed kent. Krijg je de bleed ook niet verminderd met de eerder gegeven link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Dat heb ik ja, ik heb met een pin pasje de randjes eruit "gewipped" waardoor de bleed wat minder aanwezig is. Ik snap nog steeds niet hoe een monitor van bijna 1000 euro zo veel bleed kan hebben. Ik kijk het nog even aan (letterlijk en figuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij helpen ik heb een moederbord met intel H97 chipset en onboard GPU maar ik kan de resolutie niet hoger krijgen dan 2560x1080p? wat doe ik fout?

Oja aangesloten via DisplayPort

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 138098 op 30-08-2014 15:29 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste