Check even de specs van het moederbord en de videochip in de CPU. Waarschijnlijk ondersteunt 1 van de 2 de resolutie niet. Zou dan gewoon even een simpele losse kaart kopen die het wel aan kan.Anoniem: 138098 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:23:
Kan iemand mij helpen ik heb een moederbord met intel H97 chipset en onboard GPU maar ik kan de resolutie niet hoger krijgen dan 2560x1080p? wat doe ik fout?
Oja aangesloten via DisplayPort
Anoniem: 138098
Dit vond ik in de specs:
Integrated Graphics Processor
Multi-VGA output support : HDMI/DVI/RGB/DisplayPort ports
- Supports HDMI with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 2560 x 1600 @ 60 Hz
- Supports DVI with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports RGB with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports DisplayPort with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 3840 x 2160 @ 60 Hz
Dan moet het toch kunnen of ben ik nou gek?
Integrated Graphics Processor
Multi-VGA output support : HDMI/DVI/RGB/DisplayPort ports
- Supports HDMI with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 2560 x 1600 @ 60 Hz
- Supports DVI with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports RGB with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports DisplayPort with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 3840 x 2160 @ 60 Hz
Dan moet het toch kunnen of ben ik nou gek?
Is dat een vereiste dan?
Had ik overigens geprobeerd maar hielp niet.
Ik ben er nu (bijna) van overtuigd dat mijn CPU de limiterende factor is en gezien dit mijn werk pc is zit er geen aparte videokaart in.
Best balen dat word een nieuwe CPU i3 of i5.
Als iemand dit nog kan bevestigen kan ik het gaan bestellen.
Ik ben er nu (bijna) van overtuigd dat mijn CPU de limiterende factor is en gezien dit mijn werk pc is zit er geen aparte videokaart in.
Ja is idd nodig, google maar even.Anoniem: 138098 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 11:33:
Is dat een vereiste dan?
Lijkt mij niet aan de CPU te liggen, shared geheugen al aangepast in de bios (groter uiteraard )
Ik vindt de Asus MX279H die ik nu tijdelijk in mijn bezit heb eigenlijk te laag staan.
Jammer genoeg is ook de LG 34UM65 niet in hoogte te verstellen, dus wil ik er een stand bij kopen (http://steyg.com/nl/monit...nd-voor-imac-monitor.html of http://steyg.com/nl/monit...xl-voor-imac-monitor.html).
Nu kan ik op internet alleen de afmetingen van de standaard op de LG niet vinden, zou iemand die voor mij op kunnen meten?
Jammer genoeg is ook de LG 34UM65 niet in hoogte te verstellen, dus wil ik er een stand bij kopen (http://steyg.com/nl/monit...nd-voor-imac-monitor.html of http://steyg.com/nl/monit...xl-voor-imac-monitor.html).
Nu kan ik op internet alleen de afmetingen van de standaard op de LG niet vinden, zou iemand die voor mij op kunnen meten?
Dat kan ook, maar die zijn over het algemeen niet erg mooi.Sovereign schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:24:
^ Waarom geen monitor arm?
En aan de muur monteren zal lastig gaan aangezien mijn bureau tegen een schuin dak staat, en ik denk niet dat je het op een steunbalk kan/mag monteren?
Ik heb zelf de Ergotron MX, ik vind die niet lelijk om te zien.Timons106 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:39:
[...]
Dat kan ook, maar die zijn over het algemeen niet erg mooi.
En aan de muur monteren zal lastig gaan aangezien mijn bureau tegen een schuin dak staat, en ik denk niet dat je het op een steunbalk kan/mag monteren?
Tsja, smaken verschillenSovereign schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:32:
[...]
Ik heb zelf de Ergotron MX, ik vind die niet lelijk om te zien.
Edit:
Heb nu toch een paar mooie kunnen vinden:
- http://www.amazon.com/Cot.../B007F1Y2EC?&tag=rnwap-20
- http://www.conrad.nl/nl/x...-tafelmontage-986889.html
Die laatste is geschikt voor een 27" scherm, zou dat problemen op kunnen leveren?
[ Voor 39% gewijzigd door Timons106 op 31-08-2014 22:42 ]
In de bios gekeken en wat settings gewijzigd maar geen resultaat.
Het moet echt de CPU zijn.
bij de buren :
http://nl.hardware.info/n...dell-met-3440x1440-pixels
http://nl.hardware.info/n...dell-met-3440x1440-pixels
ok heb je het geheugen van he IGP kunnen vergroten?Anoniem: 138098 schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:39:
In de bios gekeken en wat settings gewijzigd maar geen resultaat.
http://www.conrad.nl/ce/n...CFenItAodnR8AgA&WT.srch=1
Hier heb ik mijn arm vandaan. Conrad doet het nu echter ff niet, maar de link heeft wel gewerkt. 66 euro en ziet er prima uit.
Hier heb ik mijn arm vandaan. Conrad doet het nu echter ff niet, maar de link heeft wel gewerkt. 66 euro en ziet er prima uit.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Het werd ook wel tijd dat Dell met de scherm komt. Ik heb nog een heel tijd gewacht met de LG omdat ik liever de Dell wou hebben. Heb de LG hier nu 2 maanden staan en nu komt de Dell.
Dat ie gebogen is vind ik ook wel wat hebben bij een scherm dat zo groot is als deze. De koeken van het scherm zijn toch een aardig stukje verder van je hoofd dan het midden.
Trouwens wel vreemd dat de Dell een reactietijd van 8ms heeft terwijl de LG 5ms heeft. Het zou hier toch om hetzelfde paneel moeten gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 01-09-2014 18:50 ]
Die van mij komt met een beetje geluk vanmiddag binnen, iemand al ervaring met het kalibreren icm spyder pro?
Binnen
aangesloten DP 1.2 uitgezet en gaan.
Wat een heerlijk scherm, prima kleuren !
Alleen die power led moest helemaal uitkunnen in standby...
REV00 June 2014
Binnen
REV00 June 2014
[ Voor 44% gewijzigd door killer2 op 04-09-2014 10:56 ]
Anoniem: 144489
Die powerled is inderdaad enorm irritant helder in standby. Ik zet nu het scherm gewoon uit met een schakelaar op de stekkerblok.
Alleen ervaring met de LG ACB8300 calibrator, werkt prima! Je hebt alleen een usb b (liefst usb 3.0 zodat je alle poorten op full speed kunt gebruiken, maar anders is usb 2.0 ook goed) nodig, die je altijd in je monitor moet laten zodat de kalibratie software verbinding kan houden met de monitor (waarom precies weet ik niet).killer2 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:26:
Die van mij komt met een beetje geluk vanmiddag binnen, iemand al ervaring met het kalibreren icm spyder pro?
Binnenaangesloten DP 1.2 uitgezet en gaan.
REV00 June 2014
Maak ons maar weer jaloersl3p schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 01:41:
Vanmiddag ook ontvangen van highflow.
Wat een heerlijk beeld zeg!
Nu alleen mijn kleine monitoren weer 'even' verhangen, heb toch besloten om deze er naast te houden
(beide moeten 1 cm omhoog en 1 moet 6 cm naar links .. bah)
[afbeelding]
Ik heb mijn andere schermen er maar boven gehangen, anders word het wel erg breed vind ik.
Steam/XBL: Avioto
Displayport van videokaart stuk, niet andere mogelijkheid voor 60fps op 3440x1440
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 13-09-2014 22:56 ]
Waarom zou ik Displayport gebruiken over HDMI? Wat is het verschil?
Met DisplayPort kun je 60fps doen, met HDMI ben je beperkt tot 30Hz of 50Hz. Ik weet dat mijn GPU+scherm het niet deed in Windows 8 op de 50Hz, maar dat het op 30Hz wel gewoon werkte.
Iets in de categorie vervelend, maar niet irritant genoeg om me er echt druk over te maken
Iets in de categorie vervelend, maar niet irritant genoeg om me er echt druk over te maken
Je video doet het nietl3p schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:51:
Als je ze onder een hoek zet werkt het perfect
(Ben er wel even mee bezig geweest)
[video]
Edit: Nvm, op youtube zelf werkt het wel
[ Voor 6% gewijzigd door Avioto op 14-09-2014 15:19 ]
Luie stoel achter bureau + flexibel monitor-arm + filmpje =

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 21-09-2014 15:26 ]
Heeft die gebogen versie behalve een gebogen scherm en wat meer aansluitingen nog echt voordelen boven de oudere plattere versie?
Is al bekend wanneer de 34UC97 te koop is in Nederland?
Gisteren een 34UM65-P gehaald (staat in de showroom van Informatique) met een bijpassende deskmount. Komende vanaf een 27inch 16:9 scherm is dit feitelijk hetzelfde maar dan groter. Ik ben aangenaam verrast hoe scherp dit scherm is (beter dan mijn Philips 278G4DHSD) en gebruik het eigenlijk alleen voor gamen en soms films. Geen input lag of ghosting gemerkt nog. Komende vanaf een Phillips Gioco met ambiglow, op de achterzijde een aantal dioders van Ikea geplaatst waardoor je toch een soort ambilight krijgt die in kleur is aan te passen.
De deskmount kan ik overigens van harte aanbevelen, werkt super gewoon. Scherm is geheel naar smaak in te stellen en tot ±60cm vanaf achterzijde bureau naar je toe te trekken. Erg handig als ik meer naar achteren zit om bijvoorbeeld een space sim te spelen met Hotas setup.
Ik heb bewust gekozen voor de 65 over de 95 omdat ik niet bereid was te investeren in een SLI setup (speel graag alles op full [GTX780]). Vooralsnog tevreden met mijn aanschaf.
(speciale dank aan Gamebuster voor het verstrekken van extra info)

De deskmount kan ik overigens van harte aanbevelen, werkt super gewoon. Scherm is geheel naar smaak in te stellen en tot ±60cm vanaf achterzijde bureau naar je toe te trekken. Erg handig als ik meer naar achteren zit om bijvoorbeeld een space sim te spelen met Hotas setup.
Ik heb bewust gekozen voor de 65 over de 95 omdat ik niet bereid was te investeren in een SLI setup (speel graag alles op full [GTX780]). Vooralsnog tevreden met mijn aanschaf.
(speciale dank aan Gamebuster voor het verstrekken van extra info)

Veel plezier met je nieuwe speeltje
Ik gisteren mijn LG 34UM-95P binnen gekregen... WOW wat een adembenemende ervaring!
Hiervoor had ik een LG IPS277L-BN en hij is maar 20 cm breder, maar wat een verschil. Ben er erg van onder de indruk
Heb hem aangesloten op de displayport met DP 1.2 actief. Geen ghosting en geen lightleaks gezien.
Hiervoor had ik een LG IPS277L-BN en hij is maar 20 cm breder, maar wat een verschil. Ben er erg van onder de indruk
Heb hem aangesloten op de displayport met DP 1.2 actief. Geen ghosting en geen lightleaks gezien.
[ Voor 24% gewijzigd door Quadradial op 25-09-2014 10:58 ]
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Hoe groot zou het verschil in beeldkwaliteit/detaillering zijn in games tussen de 34UM65 en 34UM95? Ik zit nogal te dubben, omdat ik voor de 34UM95 een SLI-opstelling nodig heb en voor de 34UM65 niet. Aankoop van de 34UM95 over de 34UM65 moet dan wel te rechtvaardigen zijn met een beter beeld. Even los van het feit dat ik met de 34UM95 een groter bureaublad heb, is het resolutieverschil in games wellicht helemaal niet zo uitgesproken opvallend dat dat de aankoop van de hogere resolutie rechtvaardigt. Wie kan me er meer over vertellen?
Ik ben aan het rond kijken voor een nieuwe monitor en zag deze voorbij komen. Ik was redelijk snel verkocht alleen als laatste kwam ik erachter dat tv series (welke ik veel kijk op mijn monitor) 16:9 zijn en dat dit leidt tot zwarte balken aan de zijkant.
Is dit op de 1 of andere manier op te lossen of blijf je met die balken zitten?
Is dit op de 1 of andere manier op te lossen of blijf je met die balken zitten?
intergalactic.fm
Hoe wil je dat oplossen? De enige manier om zwarte balken te vermijden is de aspect ratio (beeldverhouding) te veranderen, maar dat komt neer op het uitrekken van het beeld. Ik weet dat veel mensen daar geen probleem mee hebben, maar voor mij persoonlijk is het nooit een optie want het ziet er niet uit. Als je daar niet meer kan leven, dan kan je beter gaan voor een 16:9 scherm.
Ik denk dat als je er niet heel dicht op zit het prima te doen is. Sowieso merk je maar weinig van alle details en scherpte als je aan het gamen bent. Ik kan niet zeggen dat dit er nou zoveel beter uitziet op mijn 34UM95 dan op mijn oudere 24" Full-HD scherm. Met desktop werk vind ik de resolutie wel echt heerlijk en wil ik nooit meer terug naar 1080pHoe groot zou het verschil in beeldkwaliteit/detaillering zijn in games tussen de 34UM65 en 34UM95?
Wat in 16:9 is opgenomen kan je niet even veranderen. Het is kijken met balken aan de zijkanten of anders het beeld uitrekken, maar dat laatste ziet er ook niet uit.Is dit op de 1 of andere manier op te lossen of blijf je met die balken zitten?
Thanx, ik was al tot dezelfde conclusie gekomen. Ook voor mij is uitrekken geen optie dus ik ga door met zoeken naar een andere monitor.
intergalactic.fm
Ik had al een 27inch monitor 16:9 en heb nu dus de 34UM65. Mijn overweging was exact dezelfde als die van jouw en heb besloten om niet voor de 34UM95 te gaan, het investeringsverschil is meer dan dubbel zoveel geld (door SLI). Feitelijk was ik al tevreden over mijn 27 inch monitor, de 65 is alleen een verbreding daarvan... strikt genomen is dat zo, maar in de praktijk vind ik het beeld van de LG zelfs scherper en vlotter. Ik zit er echt dicht op, ik schat zo'n 60 - 70 cm afstand. Natuurlijk als je goed kijkt kun je pixels onderscheiden, maar in games merk je daar weinig van met alle bewegingen. Tot op heden geen moment spijt van mijn aankoop gehad. Vooral het spelen van fps games is intens. Je hebt namelijk het idee meer in de spelwereld te zitten door het wegvallen van de bezel aan de zijkant (zit in je ooghoeken). Fantastisch gewoon.... en geen verschil in fps t.o.v. mijn vorige monitor kunnen ontdekken.-Moondust- schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:40:
Hoe groot zou het verschil in beeldkwaliteit/detaillering zijn in games tussen de 34UM65 en 34UM95? Ik zit nogal te dubben, omdat ik voor de 34UM95 een SLI-opstelling nodig heb en voor de 34UM65 niet. Aankoop van de 34UM95 over de 34UM65 moet dan wel te rechtvaardigen zijn met een beter beeld. Even los van het feit dat ik met de 34UM95 een groter bureaublad heb, is het resolutieverschil in games wellicht helemaal niet zo uitgesproken opvallend dat dat de aankoop van de hogere resolutie rechtvaardigt. Wie kan me er meer over vertellen?
Dan blijft eigenlijk alleen nog het voordeel van een groter werkblad in desktop omgeving over. Maar dat valt ook op te lossen met een 2e monitor erbij. Extra investeren vind ik overigens op zich geen probleem, maar de benodigde SLI-opstelling zit me wel dwars. Ondanks dat SLI best goed wordt ondersteund tegenwoordig en microstutter voor het grootste deel ook tot het verleden schijnt te behoren, voelt het ergens idioot om 2 dikke videokaarten te kopen. De fikse meerprijs moet het dan ook wel heel duidelijk waard zijn voor gaming. En ik denk dat die meerwaarde er eigenlijk niet is.
[ Voor 59% gewijzigd door -Moondust- op 26-09-2014 18:47 ]
Ik heb toch besloten voor de 34UM95 te gaan ipv een 34UM65. En dan een GTX 980 voor de aansturing. Geen ideale combinatie, maar ik investeer liever in een scherm dan in een videokaart, omdat ik met een scherm veel langer doe. Als Big Maxwell uitkomt dan kan de GTX 980 naar mijn zoon.
[ Voor 10% gewijzigd door -Moondust- op 29-09-2014 13:33 ]
Anoniem: 590917
Ach ultra zonder AA moet wel redelijk kunnen met veel games? Ik speel zelf wel eens op 5120x2160 en dat werk nog redelijk met de meeste games op ultra.
Framerate vind ik belangrijker voor een prettige spelervaring dan graphics, dus ik pas de settings zo aan dat ik 3440x1440 op 60fps kan spelen.
Ik heb zelf um95 samen met een amd 290 en dat loopt al soeppeltjes in games(Bf4 in high)dus met een 980 zou ik me niet te al te druk maken over frames en graffishe pracht.-Moondust- schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:19:
Ik heb toch besloten voor de 34UM95 te gaan ipv een 34UM65. En dan een GTX 980 voor de aansturing. Geen ideale combinatie, maar ik investeer liever in een scherm dan in een videokaart, omdat ik met een scherm veel langer doe. Als Big Maxwell uitkomt dan kan de GTX 980 naar mijn zoon.
En ik zou zeggen genietze van je aankoop,ik heb er geen moment spijt van gehad en is na de ssd de beste inverstering in je pc.
Ik ken die kaart niet, maar volgens mij is de GTX 980 een zeer pittige kaart waarmee je waarschijnlijk iedere game op ultra kan draaien, ook op de 95.-Moondust- schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:19:
Niet als je 60fps wil hebben.Gamebuster schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:10:
[...]
Ik ken die kaart niet, maar volgens mij is de GTX 980 een zeer pittige kaart waarmee je waarschijnlijk iedere game op ultra kan draaien, ook op de 95.
Of nog specifieker: Niet als je een stabiele 60fps wil hebben.PilatuS schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:32:
Niet als je 60fps wil hebben.
Tja ik gebruik een 970 op de 34UM95 en loopt lekker. Mocht ik meer power nodig hebben dan gewoon een 970 erbij
Precies-Moondust- schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:54:
[...]
Of nog specifieker: Niet als je een stabiele 60fps wil hebben.
Ik had een GTX 780 op een Dell met 2560x1080 res. Dat ging opzich prima, maar ook daarmee kon ik niet alles op maximale settings draaien om stabiel 60fps te hebben. Nu met de LG op 3440x1440 heb ik de 2e GTX 780 echt wel nodig om genoeg frames te halen en de settings een beetje hoog te kunnen zetten. Ik heb een keer getest met BF4 met 1 kaart en dan moest ik toch wel naar High toe wou het een beetje fatsoenlijk speelbaar zijn.
Welke bedrijven leveren momenteel de rev 0.2 versies?
En op welke zijde van de doos kan je zien welke revisie het betreft?
En op welke zijde van de doos kan je zien welke revisie het betreft?
[ Voor 40% gewijzigd door goodfella op 11-10-2014 09:31 ]
34 inch 21:9 QHD displays kunnen wel eens de grote volgende stap voor PC monitoren betekenen. Ik heb deze LG eigenlijk pas afgelopen weekend ontdenkt en i.t.t. de eerdere 27 inch schermen, voel ik nu eindelijk de drang om mijn oude Samsung 24 inch 1080p TN de deur uit te doen.
Goede kans dat de 34UM95 eind dit jaar wat in prijs gaat dalen. De AOC zou er qua prijs wel eens onder kunnen gaan duiken volgens https://pcmonitors.info/a...h-3440-x-1440-resolution/
Aan de bovenkant komen zowel Dell als LG zelf met gebogens schermen in deze categorie. Mooie vooruitzichten!
Goede kans dat de 34UM95 eind dit jaar wat in prijs gaat dalen. De AOC zou er qua prijs wel eens onder kunnen gaan duiken volgens https://pcmonitors.info/a...h-3440-x-1440-resolution/
Aan de bovenkant komen zowel Dell als LG zelf met gebogens schermen in deze categorie. Mooie vooruitzichten!
Anoniem: 604128
Is die niet al uit voor zo'n 800,- ? Weekje geleden wat over gelezen op hw.info en daar waren veel mensen wat boos over de prijs, aangezien die idd voorgesteld werd met een lagere prijs!Edmin schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:12:
34 inch 21:9 QHD displays kunnen wel eens de grote volgende stap voor PC monitoren betekenen. Ik heb deze LG eigenlijk pas afgelopen weekend ontdenkt en i.t.t. de eerdere 27 inch schermen, voel ik nu eindelijk de drang om mijn oude Samsung 24 inch 1080p TN de deur uit te doen.
Ik zie hem in de PW maar bij 1 leverancier en niet op voorraad: pricewatch: AOC U3477PQU Zwart. Wat ik ervan begrijp is dat hij pas in december op de markt komt. De enige review die ik tot nu toe heb gevonden is positief, maar ik ken Kitguru niet als mijn go-to review site voor monitoren.
Volgens Kitguru zou hij $699 moeten kosten, volgens pcmonitors £599. Beide MSRP, dus winkelprijzen kunne nwat lager uitvallen. Het is even afwachten, iig.
Volgens Kitguru zou hij $699 moeten kosten, volgens pcmonitors £599. Beide MSRP, dus winkelprijzen kunne nwat lager uitvallen. Het is even afwachten, iig.
http://nl.hardware.info/r...review-stijlvol-slagschipEdmin schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:24:
Ik zie hem in de PW maar bij 1 leverancier en niet op voorraad: pricewatch: AOC U3477PQU Zwart. Wat ik ervan begrijp is dat hij pas in december op de markt komt. De enige review die ik tot nu toe heb gevonden is positief, maar ik ken Kitguru niet als mijn go-to review site voor monitoren.
idd dus, hopelijk blijft hij niet zo hoog, want voor die prijs is de LG beter heb ik begrepen!Wat jammer zeg. Ik had toch wel gehoopt op de 630 euro adviesprijs die toen werd gegeven. Een prijs zo hoog als deze is absoluut niet interessant, kan ik beter kiezen voor de LG
Om Battlefield 4 op full resolutie en ultra te draaien op de 95, zojuist een 2e 290X aangeschaft. Ik blij, want ik heb nu 80 tot 120fps gemiddeld.
Het is in ieder geval hetzelfde scherm. Beide panelen komen bij LG vandaan. Merk verder op dat ook bij HWI de shops allemaal 0 voorraad hebben. De releasedatum is gewoon nog niet gepasseerd, dus alle prijzen die nu te vinden zijn, neem ik met een korreltje zoutAnoniem: 604128 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:18:
[...]
Is die niet al uit voor zo'n 800,- ? Weekje geleden wat over gelezen op hw.info en daar waren veel mensen wat boos over de prijs, aangezien die idd voorgesteld werd met een lagere prijs!
Beste tweakers
Ik sta op het punt dit beeldscherm te bestellen (al maken de backlight bleed verhalen me wel een beetje nerveus
), zit ik met de vraag of mijn systeem wel voldoet aan de eisen om correct te draaien. Onderstaand mijn systeem:
Wat ik ermee wil gaan doen: Voornamelijk Photoshop, Illustrator en andere Adobe gerelateerde producten draaien. Echter komt dit beeldscherm bij mij thuis te staan en kan ik niet wachten watch dogs etc. te spelen op dit machtige ding
Is het voor mij dan aan te raden alvast een tweede Royalking aan te schaffen..?
Ik sta op het punt dit beeldscherm te bestellen (al maken de backlight bleed verhalen me wel een beetje nerveus

# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Xeon E3-1230V2 Boxed | € 200,10 | € 200,10 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Club3D Radeon HD 7950 royalKing | € 276,40 | € 276,40 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 83,45 | € 83,45 |
1 | Scythe Mugen 3 | € 38,- | € 38,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 41,95 | € 41,95 |
1 | XFX Pro 550W | € 54,- | € 54,- |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 93,99 | € 93,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 956,98 |
Wat ik ermee wil gaan doen: Voornamelijk Photoshop, Illustrator en andere Adobe gerelateerde producten draaien. Echter komt dit beeldscherm bij mij thuis te staan en kan ik niet wachten watch dogs etc. te spelen op dit machtige ding
Is het voor mij dan aan te raden alvast een tweede Royalking aan te schaffen..?
Geen antwoord op je vraag. Maar ik vind Watch Dogs niet fijn spelen op dit scherm, camera staat veel te dicht op Aiden en ik word er een beetje misselijk van. Dit is persoonlijk natuurlijk, misschien hebben de meeste mensen er geen last van. Ik heb het ook alleen in Watch Dogs.
Backlight bleed zou opgelost moeten zijn met de nieuwe versies van deze monitor, maar dat weet ik niet zeker.
Backlight bleed zou opgelost moeten zijn met de nieuwe versies van deze monitor, maar dat weet ik niet zeker.
Ik had precies hetzelfde. Door dit, en omdat het gewoon niet lekker aanvoelde heb ik het spel maar 5 min gespeelt en toen verwijderd.Geen antwoord op je vraag. Maar ik vind Watch Dogs niet fijn spelen op dit scherm, camera staat veel te dicht op Aiden en ik word er een beetje misselijk van. Dit is persoonlijk natuurlijk, misschien hebben de meeste mensen er geen last van. Ik heb het ook alleen in Watch Dogs.
Ik merk dat er echt immens veel games zijn die niet lekker draaien opm 21:9. Ik ben nu zelfs zover dat ik zoiets heb om mijn 34UM95 te verkopen (of alleen voor werk te gebruiken) en een 27" gaming monitor te halen met 2560x1440 resolutie of een 4K monitor (heb inmiddels de grafische kracht wel zo'n beetje ervoor)
[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 12-11-2014 22:10 ]
Ik heb er eigenlijk totaal geen problemen mee. Alleen bij Watch Dogs is het zo dat je voornamelijk de achterkant van de persoon ziet wat niet echt lekker speelt. Verder heb ik tot nu toe geen enkel ander spel gehad met problemen. Nou speel ik wel voornamelijk shooters waarbij de Field of View instellen wel prettig is.Ik merk dat er echt immens veel games zijn die niet lekker draaien opm 21:9.
Met welke spellen heb je problemen ?
en wat voor problemen bedoel je? Ik speel Sniper 3 COD mw etc... allemaal zonder problemen...
Ik ben hier wel benieuwd naar, ik ben namelijk erg geinteresseerd in dit scherm maar ben benieuwd hoe het met gamen is.
Vrijwel alle moderne games doen dit "gewoon". Zelfs een ouder spel als X-Blades heeft er geen enkel probleem mee. Als je zekerheid wilt hebben over jouw games, kijk eens op het Widescreen Gaming Forum, die hebben ook een uitgebreide database met welke spellen het wel en niet doen, en welke patches je nodig hebt
Uit mijn hoofd een sample:PilatuS schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:30:
[...]
Ik heb er eigenlijk totaal geen problemen mee. Alleen bij Watch Dogs is het zo dat je voornamelijk de achterkant van de persoon ziet wat niet echt lekker speelt. Verder heb ik tot nu toe geen enkel ander spel gehad met problemen. Nou speel ik wel voornamelijk shooters waarbij de Field of View instellen wel prettig is.
Met welke spellen heb je problemen ?
Assassins Creed Black Flag (wordt herkend als eyefinity, idiote FOV & zwarte balken, geen fix beschikbaar)
Prototype 1 en 2 (Resolutie niet mogelijk, 3rd party fix beschikbaar, kleine grafische glitches)
alle Call of Duty's (Uitgerekt beeld, 3rd party fix beschikbaar, kleine grafische glitches)
Skyrim (FOV van handen spoort niet & menu valt buiten beeld, 3rd party fix beschikbaar, kleine grafische glitches)
Battlefield 4 (sommige UI elementen vallen soms buiten beeld, fix beschikaar, maar problemen blijven)
Company of Heroes 1 en 2 (Uitgerekt UI neemt groot deel van beeld in, geen fix)
Terraria (geen resoluties groter dan 1920x1200, geen fix)
Driver San Fransisco (uitgerekt beeld, fix beschikbaar, kleine grafische glitches)
Starcraft 2 (locked @ 16:9, fix wordt gezien als cheat, kan je ban voor krijgen)
The Witcher 2 (fix beschikbaar, maar game crasht regelmatig met fix)
Een 3rd party plugin manager voor widescreen resoluties is noodzakelijk voor vrijwel iedere game. Als er geen patch is, heb je simpelweg pech. Ik gebruik Flawless Widescreen, maar deze is sinds begin november niet meer te downloaden omdat de site gehackt is en daarna offline gehaald is door de eigenaar.[citation needed]
[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 13-11-2014 15:17 ]
Ja, er is backlight bleeding, maar zodra ik de helderheid naar beneden bijstel tot normale waarden waar mijn ogen geen pijn van doen valt het erg mee vind ik. Ik vermoed dat veel gebruikers van dit scherm IPS glow verwarren met backlight bleeding. Als je recht voor het scherm zit en het scherm is zwart of erg donker dan zie je in de hoeken een gouden gloed, met name onderin, maar dat zal afhangen van de opstelling. Dat is IPS glow en inherent aan de IPS techniek. Doordat het scherm zo breed is heb je hier eerder last van.nielsch_86 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:56:
Ik sta op het punt dit beeldscherm te bestellen (al maken de backlight bleed verhalen me wel een beetje nerveus)
Ik vind het een geweldig scherm om op te gamen. Ik merk niets van input lag o.i.d. Ik speel voornamelijk CS:GO, Orcs Must Die 2, CoD:MW2/3 en Sniper Elite 3. Voor die laatste game ziet er prachtig uit. Ik zit er echt helemaal in.kwdtjuh schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:17:
Ik ben hier wel benieuwd naar, ik ben namelijk erg geinteresseerd in dit scherm maar ben benieuwd hoe het met gamen is.
Ik zet denk mijn *95 binnenkort te koop, haal ik voor m'n werk 2x 24" UHD en voor gaming een 3D 27" monitor ofzo
Anoniem: 237962
Goeie info over IPS glow. Denk je dat de glow minder zal zijn bij de curved versie van dit scherm, of zal dat niets uitmaken?-Moondust- schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:08:
[...]
Ja, er is backlight bleeding, maar zodra ik de helderheid naar beneden bijstel tot normale waarden waar mijn ogen geen pijn van doen valt het erg mee vind ik. Ik vermoed dat veel gebruikers van dit scherm IPS glow verwarren met backlight bleeding. Als je recht voor het scherm zit en het scherm is zwart of erg donker dan zie je in de hoeken een gouden gloed, met name onderin, maar dat zal afhangen van de opstelling. Dat is IPS glow en inherent aan de IPS techniek. Doordat het scherm zo breed is heb je hier eerder last van.
[...]
Ik vind het een geweldig scherm om op te gamen. Ik merk niets van input lag o.i.d. Ik speel voornamelijk CS:GO, Orcs Must Die 2, CoD:MW2/3 en Sniper Elite 3. Voor die laatste game ziet er prachtig uit. Ik zit er echt helemaal in.
Ik heb het scherm nu sinds eind augustus en ik moet zeggen dat je er weinig van merkt, bij normale belichting is het niet zichtbaar, maar als je bijvoorbeeld 's nachts een 'gewone' 1080p film kijkt kan het zijn dat de (zwarte) randen iet of wat lichter lijken op sommige plekken.. Voor alle 21:9 content (zowat alle films en de meeste recente games) merk je er niets van en dan nog is het niet echt storend. Je vind IPS glow op quasi alle IPS schermen, het is gewoon eigen aan de techniek...Anoniem: 237962 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:20:
[...]
Goeie info over IPS glow. Denk je dat de glow minder zal zijn bij de curved versie van dit scherm, of zal dat niets uitmaken?
Anoniem: 237962
Dank voor de info. Zijn de zwartwaardes van het scherm nog een beetje redelijk? Ik heb dit scherm al een poosje op het oog, maar ik vind de prijs dus nog steeds afschrikken gezien de inherente gebreken van IPS en de veelgehoorde backlight bleeding. Het 34" 21:9 formaat spreekt met wel enorm aan, kleiner zou ik een scherm met zo'n formaat niet nemen. Ben ook nog aan het wachten op de versie van Dell, om te zien of zij de LG kunnen overtreffen.Navi98 schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:58:
[...]
Ik heb het scherm nu sinds eind augustus en ik moet zeggen dat je er weinig van merkt, bij normale belichting is het niet zichtbaar, maar als je bijvoorbeeld 's nachts een 'gewone' 1080p film kijkt kan het zijn dat de (zwarte) randen iet of wat lichter lijken op sommige plekken.. Voor alle 21:9 content (zowat alle films en de meeste recente games) merk je er niets van en dan nog is het niet echt storend. Je vind IPS glow op quasi alle IPS schermen, het is gewoon eigen aan de techniek...
Bij normaal gebruik merk ik niets van de backlight bleeding. Als ik er een volledig zwarte achtergrond op zet dan zie je het wel. Mijn stoort het persoonlijk totaal niet.
Anoniem: 642882
Sinds een paar dagen eigenaar van een 34um95 en via displayport aangesloten.
Na het opstarten hoor ik af en toe een licht tik geluid uit de monitor komen gaat dit weg na een tijd of zou het iets anders zijn dat problemen geeft
Alvast bedankt
Na het opstarten hoor ik af en toe een licht tik geluid uit de monitor komen gaat dit weg na een tijd of zou het iets anders zijn dat problemen geeft
Alvast bedankt
In mijn geval, kabel defect. Dan komt er knetterend geluid uit de monitor (for some reason)Anoniem: 642882 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:35:
Sinds een paar dagen eigenaar van een 34um95 en via displayport aangesloten.
Alvast bedankt
Anoniem: 642882
Via de hdmi aansluiting heb ik het ook zou het de stroom kabel zijn of adapter
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Alhoewel geen LG, net mijn 21;9 scherm binnen, toch een stuk breder dan verwacht! kan niet wachten om m te testen
Welk merk heb je gekocht?
Zelf zit ik nog de kat uit de boom te kijken. Zo'n QHD/4K/5K scherm is nl. wel veel scherper heb ik gezien dan de huidige 21:9 schermen. Gamen doe ik niet, en ik heb al gemerkt dat - omdat de letters zoveel scherper zijn - ik op een QHD/4K/5K scherm van 27-31" toch ook zeer veel gegevens kwijt kan...
De grootste kanshebber naast één van de 21:9 schermen is een echt 4K scherm (17:9 verhouding): lekker scherp, net wat breder dan een standaard QHD scherm, maar nog niet zo breed als een 21:9 scherm.
Misschien dat met de komst van DP 1.3/HDMI 2.0 er ook 5K 21:9 schermen komen
Zelf zit ik nog de kat uit de boom te kijken. Zo'n QHD/4K/5K scherm is nl. wel veel scherper heb ik gezien dan de huidige 21:9 schermen. Gamen doe ik niet, en ik heb al gemerkt dat - omdat de letters zoveel scherper zijn - ik op een QHD/4K/5K scherm van 27-31" toch ook zeer veel gegevens kwijt kan...
De grootste kanshebber naast één van de 21:9 schermen is een echt 4K scherm (17:9 verhouding): lekker scherp, net wat breder dan een standaard QHD scherm, maar nog niet zo breed als een 21:9 scherm.
Misschien dat met de komst van DP 1.3/HDMI 2.0 er ook 5K 21:9 schermen komen
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik zit te denken om de 34UM95 te kopen, of misschien de 97 versie (curved).
Denken jullie dat het waard is om te wachten tot CES?
Denken jullie dat het waard is om te wachten tot CES?
[ Voor 7% gewijzigd door Wiejeben op 24-12-2014 22:37 . Reden: Improved sentence ]
Is iemand de topictitel al opgevallen ? (staat nu 2x hetzelfde)
Zelf zit ik btw nog te wachten of LG iets met Freesync/Gsync (oftewel adaptive sync) gaat doen voordat ik dat schitterend mooie 34 inch scherm ga kopen.
Dus nog even op CES wachten lijkt me.
Zelf zit ik btw nog te wachten of LG iets met Freesync/Gsync (oftewel adaptive sync) gaat doen voordat ik dat schitterend mooie 34 inch scherm ga kopen.
Dus nog even op CES wachten lijkt me.
[ Voor 75% gewijzigd door enchion op 24-12-2014 22:18 ]
How do you save a random generator ?
FtfyEdmin schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:10:
Titelfix gedaan..
U zei maandsalaris?
nieuws: LG introduceert 21:9-monitor met AMD Freesync voor gamers

Is er wel, maar aangezien iedereen LG panelen gebruikt zullen die nooit echt goedkoper worden.Edmin schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:06:
[afbeelding]
Maar gezien de prijs van de 95, zal hij ergens tussen de 800 en 900 euro kosten, vermoed ik. Het wordt tijd dat er concurrentie op deze markt komt.
Ja, dat is dan ook niet echt concurrentie in mijn ogen. Ik weet even niet wie er nog meer eigen panelen maken, maar het zou fijn zijn als er meer aandacht voor het segment komt.
Anoniem: 370671
Ik ben op zoek naar een een doorzichtige plastic monitor stand voor mijn LG. Omdat boeken opstapelen en eronder plaatsen niet mooi staat. Weet iemand waar ik deze kan vinden voor niet al te veel geld? Ik wil ongeveer €20 ervoor uitgeven.

Da's geen vraag voor dit topic. Google maar eens op perspex monitor stand of acrylic monitor stand.
Heeft iemand misschien de .inf file van de 34um95? Hij blijft bij mij staan als generic PnP monitor, en bij sommige games herkent hij de 21:9 dan niet en dan is alles streched.
Sommige spellen pakken bij mij 16:9 maar met een 21:9 res. (bijv csgo)Cyclonic schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:18:
Heeft iemand misschien de .inf file van de 34um95? Hij blijft bij mij staan als generic PnP monitor, en bij sommige games herkent hij de 21:9 dan niet en dan is alles streched.
Jup dat is het probleem, maar heb gezien als je de juiste .inf file hebt in windows dat sommige games het dan wel pakken. Alleen ik vind die drivers nergens op de lg site of waar dan ook.Anoniem: 604128 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:07:
[...]
Sommige spellen pakken bij mij 16:9 maar met een 21:9 res. (bijv csgo)
Bij mij in apparaatbeheer word ie gezien als Generic PnP Monitor. Dus niet als wat het zou moeten zijn. Ik heb echter met games geen problemen.Cyclonic schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:18:
Ik heb 'm niet voor je want heb een ander scherm, maar denk er wel aan dat sommige(veel oude) games het gewoonweg niet ondersteunen. En minder goede console ports ook.Cyclonic schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:12:
[...]
Jup dat is het probleem, maar heb gezien als je de juiste .inf file hebt in windows dat sommige games het dan wel pakken. Alleen ik vind die drivers nergens op de lg site of waar dan ook.
Klopt ik heb echter 1 game, Dark Age of Camelot waar native 21:9 gewoon werkt als je de juiste file hebt, echter bij stretched die alles gewoon uit maar met de jusite rez 3440x1440 ik heb hem een tijdje op eyefinity gespeeld toen ik nog 3 schermen had en dat werkte gewoon wel.Anoniem: 604128 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:20:
[...]
Ik heb 'm niet voor je want heb een ander scherm, maar denk er wel aan dat sommige(veel oude) games het gewoonweg niet ondersteunen. En minder goede console ports ook.
http://www.wsgf.org/dr/dark-age-camelot
aseline (Widescreen) Solution & Issues
It fully supports Widescreen natively, just make sure your monitor's INF file is installed and select the proper resolution from the ingame options.
[ Voor 17% gewijzigd door Cyclonic op 04-01-2015 22:48 ]
Kan goed zijn echter weet ik dat world of warcraft de UI wel scaled maar niet je viewfield, dus je ziet precies hetzelfde als iemand met 16:9 of 16:10 scherm.PilatuS schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:19:
[...]
Bij mij in apparaatbeheer word ie gezien als Generic PnP Monitor. Dus niet als wat het zou moeten zijn. Ik heb echter met games geen problemen.