Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
BramT schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:17:
[...]

Kan je hier 's wat specifieker over zijn?
Als ik dit zo bekijk ziet alles er prima uit. Of heb je het over menu's e.d.?

De 'kantlijnen' van de UI-elementen (map, ammo/health, etc) zijn overigens gewoon ingame aan te passen (fyi).

PS. Ik zet zelf te kijken naar de LG 34UC97-S maar daar is nog geen eigen topic voor. Iemand daar al ervaring mee?
Tijdens het laden van de game valt de chat buiten beeld.

Ik ga overigens denk mijn monitor verkopen in ruil voor een 4K monitor.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 10-01-2015 20:20 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ga overigens denk mijn monitor verkopen in ruil voor een 4K monitor.
Kan je vertellen waarom ? Ben benieuwd waarom iemand liever 4K zou willen dan dit.
enchion schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:59:
Dell U3415W "- Enjoy hassle-free convenience as you update your monitor’s firmware with the new Firmware Update Utility software."

Kan dit misschien betekenen dat Freesync er later ingeflashed kan worden ?
Als dat zo is dan zou dat bij de recente LG`s eigenlijk ook moeten kunnen toch, misschien dat LG zo moeilijk doet over inf`s en firmware omdat ze je liever meer laten betalen voor een "andere versie".
Ik zie net dat LG met Freesync schermen komt. Weinig kans dat ze dan firmware gaan maken voor oudere schermen als het zou kunnen.

https://www.youtube.com/watch?v=LyhVi7AHSbo

Edit: En nog meer LG schermen.

https://www.youtube.com/watch?v=8hGpR7ziHvQ

[ Voor 72% gewijzigd door PilatuS op 11-01-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zit te kijken naar een nieuwe monitor! Alleen 4k ben ik erg nieuwsgierig naar! Ik heb een gtx680 4Gb alleen ben bang dat 4k het niet gaat worden.

Wat gebeurt er als ik toch de 4k scherm haal en op dual link dvi aansluit? Scaled ie toch naar de max resolutie?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:03
Ik zie dat de connector aansluitingen van deze monitor loodrecht op de achterkant staan.
Nu heb ik mijn monitors meestal met een beugel plat tegen de muur.

Kan iemand die deze monitor heeft zien of dit een probleem gaat opleveren?
Ik weet nog niet zeker welke aansluiting ik ga gebruiken, thunderbolt, DP of HDMI.

Ik wil hem aansluiten op mijn mac mini 2011 (hierop zit thunderbolt en HDMI) en daar komt binnenkort waarschijnlijk een macbook pro bij, ook thunderbolt.
Zou mooi zijn als ik ze allebei tegelijk kan aansluiten.

Het betreft deze beugel:
pricewatch: Newstar FPMA-W25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
Newday schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:09:
Ik zie dat de connector aansluitingen van deze monitor loodrecht op de achterkant staan.
Nu heb ik mijn monitors meestal met een beugel plat tegen de muur.

Kan iemand die deze monitor heeft zien of dit een probleem gaat opleveren?
Ik weet nog niet zeker welke aansluiting ik ga gebruiken, thunderbolt, DP of HDMI.

Ik wil hem aansluiten op mijn mac mini 2011 (hierop zit thunderbolt en HDMI) en daar komt binnenkort waarschijnlijk een macbook pro bij, ook thunderbolt.
Zou mooi zijn als ik ze allebei tegelijk kan aansluiten.

Het betreft deze beugel:
pricewatch: Newstar FPMA-W25
Ik heb de monitor gezien, tegen de muur monteren gaat niet lukken, er is dan geen plaats meer voor een thunderbolt kabel (thunderbolt kabel met haakse connector heb ik niet gevonden helaas).

Ik vond trouwens de curved uitvoering er een stuk mooier uit zien, hierbij zitten ook de aansluitingen beter gepositioneerd, helaas wel een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Newday schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:22:
[...]

Ik heb de monitor gezien, tegen de muur monteren gaat niet lukken, er is dan geen plaats meer voor een thunderbolt kabel (thunderbolt kabel met haakse connector heb ik niet gevonden helaas).

Ik vond trouwens de curved uitvoering er een stuk mooier uit zien, hierbij zitten ook de aansluitingen beter gepositioneerd, helaas wel een stuk duurder.
Kijk ook eens naar de Dell U3415W. Ook curved maar een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
PilatuS schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:23:
[...]

Kijk ook eens naar de Dell U3415W. Ook curved maar een stuk goedkoper.
Die had ik gezien, is ook interessant, helaas geen thunderbolt.
Even denken of ik dat nodig heb, is toch wel handig met een Macbook, kan hij ook gelijk aan ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03 13:22
Heeft iemand ervaring met deze monitor en een Intel HD-chipset? Ik heb een recente NUC (met Intel HD 4400) en vraag me af of hij deze resolutie op 60Hz aankan. Intel documentatie lijkt te claimen van wel (zie bijvoorbeeld de Intel reference manual, waar op pagina 154 staat dat Haswell ULT (=4th gen NUC) support heeft voor 3200x2000@60Hz), maar ik zou het fijn vinden als er iemand is die het heeft zien werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PilatuS schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:22:
Kan je vertellen waarom ? Ben benieuwd waarom iemand liever 4K zou willen dan dit.
Ik zit nu op een 24" dell IPS monitor (gewoon FullHD) ipv de LG 34UM95.

Ik mis de hoeveelheid pixels niet. 24" is prima om mee te werken.

Ook merk ik dat de *95 merkbare inputlag heeft; zowel de *65 als deze 24" dell monitor voelen aanzienlijk beter aan tijdens gaming.

Ik heb beide monitoren in de verkoop (1 verkocht, andere volgt nog) en ga *vermoedelijk* een normale 27" 2560x1440 monitor halen of een 4K 27" monitor en dan extra klein schalen op mijn mac zodat-ie effectief even veel ruimte heeft als 2560x1440, maar dan scherper.

Mac doet dan op 5K resolutie renderen en downscalen naar 4K. Dat is wat mij betreft prima. Voor gaming kan ik zelf kiezen: 2560x1440 ziet er waarschijnlijk nog steeds prima uit op een 4K monitor op 27", maar mocht de game het aankunnen, kan ik vrij schuiven met de resolutie.

Inputlag is wel van belang. Ik wil liever geen dik groot bakbeest met 20ms inputlag, maar gewoon een goed scherm. Bovendien wil ik "hij heeft 10 dode pixels, geef me nu een nieuwe!" garantie.

Ik ben mijn *95 nu al 5 weken kwijt aan reparatie van een grote groep dode pixels. Zowel LG als de verkoper staan nu echt bij mij op de blacklist bij aanschaf apparatuur die ik dagelijks gebruik en niet goedkoop kan vervangen bij defect.

Ik betaal liever 1200 euro voor een monitor die ik direct kan laten vervangen bij de 1e dode pixel dan 800 voor 1tje die 6 weken weg is bij reparatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 28-01-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 15:56
Zo te zien doen de schermen mee met de btw-actie van Mediamarkt en BCC (en wellicht ook andere winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 08:59
Ik vroeg me af of iemand enkele van mijn vragen kan beantwoorden:

Ik heb interesse in een 21:9 34 inch monitor, wat waarschijnlijk de Dell U3415W omwille van de lage hoogte-instelling. Ik heb namelijk een eigengemaakt 'bureau-accesoire' van iets meer dan 15 cm hoog met centerspeaker onder. Dit kan niet lager en een monitor met een minimale hoogte van meer dan 42 à 43 cm zal niet aangenaam werken, wat de selectie flink beperkt. Ben alleen huiverig van de curve (en ips glow door de breedte). Scherm zal niet alleen gebruikt worden voor standaard kantooractiviteiten, maar ook multimedia als films en games. Ik heb een tijd geleden in deze thread gelezen dat best een beperkte ondersteuning is voor 21:9 voor games? Iemand die hier ondertussen meer ervaring mee heeft en dit kan bevestigen of weerleggen? Anderzijds vroeg ik mij af of Netflix-app op W8/10 21:9 toelaat met ondertiteling deftig weer te geven, of valt een gedeelte weg? Bovendien zou ik dan nog een nieuwe BD speler (ben een persoon die nog eens Blu ray koopt :) ) moeten kopen die 21:9 wel ondersteunt zoals Philips heeft.

Anderzijds zou ik een 4K, hoogstwaarschijnlijk Dell P2715Q kopen, wat bovenstaande 'problematiek' niet met zich meebrengt. Maar zo'n 21:9 heeft toch wel zijn charmes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
hoe doet een game als CS:GO het op de *95 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
HannesB schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:14:
Anderzijds zou ik een 4K, hoogstwaarschijnlijk Dell P2715Q kopen, wat bovenstaande 'problematiek' niet met zich meebrengt. Maar zo'n 21:9 heeft toch wel zijn charmes :P
Ik heb de LG *95. Koop die 4K dell of een mooie Dell 27" 2560x1440 monitor.

Support voor software, games e.d. is wisselend, input lag is merkbaar hoog tijdens games (als je daarna weer "normale" monitor pakt merk je het). Bij 4K verwacht ik overigens ook input lag en support problemen.

Ga ook niet cheap-ass doen: Geef je >500 euro uit? Haal m bij Dell zelf, dan weet je zeker dat je kan aankloppen voor je "er is iets defect, stuur me een nieuwe!" garantie van 3 jaar.

Ik zou zelf geen LG meer kopen, ik ben mijn *95 LG monitor nu 5 weken kwijt door gepruts van CE-Repair.

Daartegen, mocht je toch de *95 willen kopen, ik heb binnenkort een refurbished *95 te koop (toevallig) als CE-Repair eens opschiet.

[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 31-01-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBulut
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2022
Repi3 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:22:
hoe doet een game als CS:GO het op de *95 versie?
Van een Asus monitor 144 hz naar een LG34UM95 p 60 hz komend , is de inputlag duidelijk te merken tijdens CS:GO. Gelukkig ben ik MG 2, maar als je op hoger ranken beland tijdens competitive matches zal het een doorn in het oog zijn.

Voornamelijk de flick shots zijn haast onmogelijk, of je moet elke hoek pre-firen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
VBulut schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:51:
[...]

Van een Asus monitor 144 hz naar een LG34UM95 p 60 hz komend , is de inputlag duidelijk te merken tijdens CS:GO. Gelukkig ben ik MG 2, maar als je op hoger ranken beland tijdens competitive matches zal het een doorn in het oog zijn.

Voornamelijk de flick shots zijn haast onmogelijk, of je moet elke hoek pre-firen.
Das natuurlijk van een Pro gaming screen naar een all round ...
Ik ben ook MG2/MGE maar vroeg me vooral af wat de gaming play is.

Welke resolutie's speel je, is spel goed geschaald, zware kaart(en) nodig voor min 100fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBulut
Repi3 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:57:
[...]

Das natuurlijk van een Pro gaming screen naar een all round ...
Ik ben ook MG2/MGE maar vroeg me vooral af wat de gaming play is.

Welke resolutie's speel je, is spel goed geschaald, zware kaart(en) nodig voor min 100fps?
De resolutie staat op 3440 bij 1440 en met een 980 gtx van msi is het makkelijk boven de 100 fps, maar toch voel het niet vloeiender aan als een 144hz, dus je zal moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
VBulut schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:06:
[...]

De resolutie staat op 3440 bij 1440 en met een 980 gtx van msi is het makkelijk boven de 100 fps, maar toch voel het niet vloeiender aan als een 144hz, dus je zal moeten wennen.
ik kom van een 60hz scherm, dus het zou zeker moeten goed zijn.
Heb ook al een 144hz scherm kort kunnen gebruiken en dat was natuurlijk nog een stuk beter.

Staat info ingame niet te veel in het 'midden', dat las ik ergens op een review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBulut
Repi3 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:20:
[...]

ik kom van een 60hz scherm, dus het zou zeker moeten goed zijn.
Heb ook al een 144hz scherm kort kunnen gebruiken en dat was natuurlijk nog een stuk beter.

Staat info ingame niet te veel in het 'midden', dat las ik ergens op een review?
Dat klopt, maar met een programma genaamd Flawless Widescreen verhelpt bij de meeste games voor enige clipping, alhoewel de UI elementen zijn in het midden waardoor je niet hoeft te draaien met je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
Er is nu ook de LG 34UC87-B:
pricewatch: LG 34UC87-B

Zo te zien bijna het zelfde als de LG 34UC97-S:
pricewatch: LG 34UC97-S

Beide curved en zelfde specs, alleen andere voet (hoogte verstelbaar), andere behuizing en bij deze wel een standaard VESA100 aansluiting.

Edit: ik zie dat deze ook al een paar maanden in de pricewatch staat, even over het hoofd gezien maar is voor mij wel interessanter dan de 34UC97-S, alleen de prijs moet nog wat zakken naar rond de €700 net als de Dell U3415W.

[ Voor 24% gewijzigd door Newday op 04-02-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shier50
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
Ik zit echt te wachten op 3440x1440 freesync modellen.144hz zou fantastisch zijn, maar hoogstwaarschijnlijk buiten budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 08:52

Mars Warrior

Earth, the final frontier

En ik op de 5040(5120)x2160 21:9 modellen, maar dat zal wel wachten worden tot 2016 :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik vroeg mij af of de backlight problemen met de *95 ook zo voorkomen bij de *65? De *95 is voor mij geen optie ivm prijs en te hoge resolutie voor mijn videokaart.

Ik ga de *65 achter mekaar kopen als ik weet dat er geen soortgelijke problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor iedereen die problemen heeft met maximale resolutie of lage refresh rates: ik heb een behoorlijk oude Geforce 560GTX. Hierop heb ik 2 x DVI en 1 x mHDMI. In theorie kun je hierop maximaal 2560 * 1440 @ 60Hz aansturen. Toen ik 'm oorspronkelijk met dual-link DVI -> HDMI connector aansloot, kreeg ik maximaal 30Hz op 3440 x 1440. Ik heb toen gewoon in mijn NVidia control panel een custom resolutie aangemaakt van 3440 x 1440 @ 60Hz / 32bit en dat werkt probleemloos. Ik heb de normale driver van LG geinstalleerd staan. Zelfde geldt voor de NVidia drivers. Dat werkt nu overigens al 2 maanden probleemloos. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:32
Wellicht ter overvloede: voor de mensen die deze monitoren in een winkel willen zien, ze zijn beide te bewonderen in de MediaMarkt Diemen (die bij de Arena). Ook de gebogen variant staat er.

Mooie schermpjes om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:59

Kiwi

Gadgetfreak

Heb zojuist de 34UM65 ontvangen, eerste indrukken zijn echt beter dan ik had verwacht. Kleuren zijn mooi en scherm is echt een stuk breder dan mijn 27 inch scherm.
Overigens geen veranderingen in FPS gemerkt in Battlefield Hardline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen de LG 34UM95 of toch een curved model rond hetzelfde budget, wellicht de Dell U3415W? Het is voornamelijk voor gamen, kom nét van een 24" triple monitor setup af.

Curved lijkt me net iets fijner dan niet-curved, en de specs van deze twee monitoren lijken behoorlijk veel op elkaar. Maar als ik dan bijvb. kijk naar de LG 34UC97 en zie dat die een paar honderd euro duurder is dan vraag ik mij af waarom die niet op hetzelfde prijsniveau zit als de Dell. Enige verwarring dus.

Iemand die hier wat kennis van heeft en mij van wat advies kan voorzien?

[ Voor 17% gewijzigd door Seroczynski op 06-04-2015 23:16 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Vandaag LG 34UC87 binnen gekregen (is een 34uc97 versie maar wel in hoogte verstelbaar). Wat me meteen opviel is dat de muis stotterend over het scherm beweegt, en zie nu dat hij slechts op 30hz draait, wat waarschijnlijk het muisprobleem veroorzaakt. (Merkbaar zonder dat ik game.) Hoger dan 30hz pakt ie op mijn systeem niet (Win8.1, ATI HD5700 gpu met Displayport) bij 3440x1440 en HDMI. En met displayport krijg ik zwart beeld.

Op de LG website staan niet echt requirements vermeld (http://www.lg.com/uk/monitors/lg-34UC97), maar in de "Quick Setup Guide" staan ze wel (maar weer niet in de "Onwers manual"):
-Thunderbolt ( ) is supported in Windows 7, Windows 8 or later.
-In order to set the resolution to 3440 x 1440, you may be required to configure the custom settings from the graphics card
control panel or update to the latest graphics card driver.
-HDMI supports a resolution of up to 3440 x 1440 @ 50 Hz. In order to use the resolution of 3440 x 1440 @ 60 Hz, use Thunderbolt ( ) or DisplayPort.
-Support settings are subject to change.
en
3440x1440, Intel, Over HD4400
3440x1440, AMD, Over HD7000
3440x1440, NVIDIA, Over GTX650
(Ik heb een ATI Radeon HD57xx serie gpu, die ook DisplayPort support.)
Beetje onduidelijk wat ze precies met "over" bedoelen en de lege rondjes (kruisjes en streeptjes komen ook in andere tabellen voor.) Maar zal dus helaas denk ik een nieuwe GPU moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:00

Perkouw

Moderator General Chat
Cyb schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:23:
Vandaag LG 34UC87 binnen gekregen (is een 34uc97 versie maar wel in hoogte verstelbaar). Wat me meteen opviel is dat de muis stotterend over het scherm beweegt, en zie nu dat hij slechts op 30hz draait, wat waarschijnlijk het muisprobleem veroorzaakt. (Merkbaar zonder dat ik game.) Hoger dan 30hz pakt ie op mijn systeem niet (Win8.1, ATI HD5700 gpu met Displayport) bij 3440x1440 en HDMI. En met displayport krijg ik zwart beeld.

Op de LG website staan niet echt requirements vermeld (http://www.lg.com/uk/monitors/lg-34UC97), maar in de "Quick Setup Guide" staan ze wel (maar weer niet in de "Onwers manual"):

[...]

en

[...]

(Ik heb een ATI Radeon HD57xx serie gpu, die ook DisplayPort support.)
Beetje onduidelijk wat ze precies met "over" bedoelen en de lege rondjes (kruisjes en streeptjes komen ook in andere tabellen voor.) Maar zal dus helaas denk ik een nieuwe GPU moeten aanschaffen.
Mijn onderbuikgevoel zegt ook dat het aan het je videokaart ligt. Heb anders nog wel een 770 waarmee je even kan testen of het dan wel goed werkt. Sluit je in ieder geval uit dat het ergens anders aan ligt. :)

Stuur dan maar even een DM om te kijken of je in de buurt woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Perkouw schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:08:
[...]

Mijn onderbuikgevoel zegt ook dat het aan het je videokaart ligt. Heb anders nog wel een 770 waarmee je even kan testen of het dan wel goed werkt. Sluit je in ieder geval uit dat het ergens anders aan ligt. :)

Stuur dan maar even een DM om te kijken of je in de buurt woont.
Het lag inderdaad aan de videokaart:
Mijn oudere Dell U2711 (2560x1440) had ook problemen met mijn ATI HD5750 via DisplayPort. ATI geeft in de specs van de HD5750 aan http://www.amd.com/en-us/...aphics/desktop/5000/5750# :
"Integrated DisplayPort output Max resolution: 2560x1600. Some custom resolutions require user configuration."
Opzich zou je dus ik dus verwachten dat de HD5750 wel zou moeten werken met mijn U2711, maar ik kreeg hem niet aan de praat. Zou kunnen dat de HD5750 displayport defect is (nooit eerder gebruikt), maar zou ook kunnen de HD5750 niet compatible is met een aantal DisplayPort schermen (wat ik in een gebruikerreview heb gelezen). Mogelijk moet er ook gelet worden op de DisplayPort versie (zoals 1.1, 1.2 etc.).

(@Perkouw Thanks voor het aanbod voor het lenen van je videokaart d:)b, maar heb nu een andere videokaart. )

Heb nu een nieuwe videokaart (Nvidia GTX 960), welke probleemloos met mijn LG 34UC87 scherm werkt: refresh rate kan eindelijk van 30hz naar 60hz, wat zelfs in Windows desktop merkbaar is aan het toetsenboard en muis: muis reageert sneller en soepeler en de keyboard cursor ook. (In games is het verschil tussen 30 en 60hz enorm, maar had niet verwacht dat het in desktop ook merkbaar is. Dit maakt me wel bijzonder nieuwsgierig naar hoe prettig een 144hz scherm in desktop zou werken.)

Conclusie:
Koop je dus zo'n groot LG scherm, check dan of je videokaart de maximale schermersolutie ondersteunt via displayport, EN check of je videokaart minimaal displayport versie 1.2 ondersteunt.
Edit: mogelijk kan je ook op HDMI nog hogere/gewenste resoluties/refreshrates krijgen, zie Plague in "[LG 34UM65-P & LG 34UM95-P]Ervaringen & Discussie"

[ Voor 6% gewijzigd door Cyb op 17-04-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Afbeeldingslocatie: http://img661.imageshack.us/img661/1165/HXRr85.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img909.imageshack.us/img909/5586/sRJ5IZ.jpg

in 1 zin te omschrijven...

Wat een monster scherm.

deze zou eigenlijk voor mijn vriendin zijn..
Maar ik denk dat ze even mag wachten op de nummer 2..

heerlijkheid zo veel ruimte... geluid is prima voor een scherm.
Alleen het wisselen van mijn RAzer Tiamat 7,1 naar scherm was lastig.,
De knop op de tiamat remote is niet meer werkzaam ivm dat het geluid via de hdmi loopt.

Via sound switch een makkelijk manier gevonden..

En terwijl ik dit aan het typen was verloor de pc de monitor.
Beeld bleef, maar type merk etc was niet meer te vinden.
Ook het geluid was uit de instellingen gevallen...

hdmi even los en alles weer flex.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 06-07-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Anoniem: 320788 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
En terwijl ik dit aan het typen was verloor de pc de monitor.
Beeld bleef, maar type merk etc was niet meer te vinden.
Ook het geluid was uit de instellingen gevallen...

hdmi even los en alles weer flex.
Dat had ik ook regelmatig met mijn LG 34UC87 i.c.m. displayport, maar met HDMI heb ik geen uitval (maar wel een 10hz lagere refresh rate). Moet nog eens testen waar het precies aan ligt, ik vermoed of de meegeleverde kabel of het scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:47
Jep, mijn 34UM95 aangesloten via DP valt heel soms ook even uit, maar herstelt dan altijd zelf weer binnen een aantal seconden. Nog nooit echt heel storend geweest, maar fraai is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt bij mij te komen door dat de pc in sb modus gaat..

Regulier aan en uit blijft de monitor gewoon bestaan..

Klein probleempje, doet niet veel af aan het bezier van het hebben van de monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
@Emielvanputten
Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp niets van je reactie. Kan je eea wat verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

-Moondust- schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:32:
@Emielvanputten
Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp niets van je reactie. Kan je eea wat verduidelijken?
Ik moest het ook even een 2de keer lezen, maar hij bedoelt dat het in zijn geval aan de StandBy modus van het scherm zelf ligt. Indien die modus uitgeschakeld is, komt het bij hem niet voor.
Ik ga het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Cyb schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:58:
[...]

Ik moest het ook even een 2de keer lezen, maar hij bedoelt dat het in zijn geval aan de StandBy modus van het scherm zelf ligt. Indien die modus uitgeschakeld is, komt het bij hem niet voor.
Ik ga het uitproberen.
De mijne verloor zojuist opeens vanuit het niets 3x in een minuut zijn displayport verbinding. Het verlies duurt zo'n 3 tot oneindig seconden (soms is ingrijpen nodig, zoals display port losmaken, aan/uit etc).
Begrijp ook niet dat die idioten de connectorplaat aan de achterkant er dusdanig slecht hebben ontworpen dat de connectoren er onder een hoek in moeten, en dat ze maar 1 displayport leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Die standby modus vind ik echt zinloos, dus die heb ik uitgezet. Maar net als bij jou valt bij mij soms heel even de verbinding weg. In mijn geval wordt deze dus snel weer hersteld, maar akelig is het wel, zekjer als het beeld wegblijft zoals bij jou. Lijkt me niet acceptabel. Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Moondust- schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:32:
@Emielvanputten
tuurlijk...

mijn pc gaat na 1 uur in slaapmodus. als ik daarna weer opstart is de monitor weg.
Ik zie wel een monitor staan, een plug and play. Maar geen LG 34UM95 meer.

Wanneer ik de pc niet in slaapmodus laat gaan, of zelf de pc uit zet dan is het probleem er niet.
Wanneer ik dan opstart is het beeldscherm gewoon gevonden, en doet het geluid het prima.

en het mooie is.. het beeld blijft gewoon daar aan merk ik het ook niet.
Ik merk het omdat ik het geluid plotseling via de headset hoor en niet via de speakers.
En waneer soundswitch daarna niet kan omschakelen naar de monitor..

In de toekomst nog even kijken of dit ook met de displaykabel voorkomt. of dat het beperkt is op hdmi.

klein probleem, geen groot probleem van maken. en omdat ik buiten het geluid geen last heb zal ik er ook verder niks mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:41
Iemand die ervaring heeft met een LG 34UC87 (of ander model met een gelijkwaardige resolutie) kwa gamen? Ik wil deze monitor eigenlijk gaan aanschaffen, maar ik weet dat mijn GTX 970 de meeste games niet op 60FPS aankan op die resolutie (3440x1440). Als ik het scherm downscale naar bijvoorbeeld 2560x1440, ziet dit er dan heel lelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 10:22

nielsvv

100% Afol

mprkooij schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:02:
Iemand die ervaring heeft met een LG 34UC87 (of ander model met een gelijkwaardige resolutie) kwa gamen? Ik wil deze monitor eigenlijk gaan aanschaffen, maar ik weet dat mijn GTX 970 de meeste games niet op 60FPS aankan op die resolutie (3440x1440). Als ik het scherm downscale naar bijvoorbeeld 2560x1440, ziet dit er dan heel lelijk uit?
Kan je vraag zelf niet beantwoorden. Maar heb net hetzelfde scherm op het oog voor gaming. Ik heb een gtx780 ism een 4790k cpu. Zoeken naar filpjes op youtube heeft mij wel al goed verder geholpen.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
nielsvv schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:49:
[...]

Kan je vraag zelf niet beantwoorden. Maar heb net hetzelfde scherm op het oog voor gaming. Ik heb een gtx780 ism een 4790k cpu. Zoeken naar filpjes op youtube heeft mij wel al goed verder geholpen.
Ja ik heb zelf dus een GTX 970 en wil deze monitor ook gaan halen, heb nu twee Dell 2414H's. Maar ik vroeg me af of ik gewoon dan de resolutie naar beneden kan zetten om zo gewoon nog mijn games te kunnen spelen (zonder zwarte balken aan de zijkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

388911

Ik wou graag weten wat de precieze verschillen zijn tussen de "LG 34UM65-P" en de "LG 34UM67" in mijn situatie.

Ik heb een GTX 780, dus FreeSync heeft geen meerwaarde voor mij.

Maar ik zie ook dat de reactietijden verschillen, 14ms tegenover 5ms. Echter word er in sommige videos over de 34UM67 ook over 14ms gesproken, maar dit is niet wat op tweakers vermeld staat.

In het kort:

Heeft de LG 34UM67 meerwaarde tegenover de LG 34UM65-P als ik een Nvidia videokaart heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Het scherm van de LG 34UM67 heeft een veel lagere MS namelijk 5 ms i.p.v. 14 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

388911

mprkooij schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:29:
Het scherm van de LG 34UM67 heeft een veel lagere MS namelijk 5 ms i.p.v. 14 ms.
Ja dat zag ik ook als verschil. Echter (kan een fout zijn natuurlijk) werd er in deze review gezegd dat de reactietijd 14ms was op de UM67. Vandaar dat ik begon te twijfelen of de panels op freesync na misschien toch wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 22:54
388911 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:53:
[...]

Ja dat zag ik ook als verschil. Echter (kan een fout zijn natuurlijk) werd er in deze review gezegd dat de reactietijd 14ms was op de UM67. Vandaar dat ik begon te twijfelen of de panels op freesync na misschien toch wel hetzelfde zijn.
Volgens mij klopt die 14 ms van de 65 niet, op veel sites staat gewoon 5 ms voor de 65. En ik kan uit ervaring zeggen dat ik met dit scherm geen enkele last heb van ghosting of input lag in games.

Nu is de um67 wel 75 hz geloof ik, dat is ook zonder freesync wel een voordeel.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

388911

anathema schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:11:
[...]

Volgens mij klopt die 14 ms van de 65 niet, op veel sites staat gewoon 5 ms voor de 65. En ik kan uit ervaring zeggen dat ik met dit scherm geen enkele last heb van ghosting of input lag in games.

Nu is de um67 wel 75 hz geloof ik, dat is ook zonder freesync wel een voordeel.
Dit idee had ik ook, maar het is niet echt te controleren aangezien zelfs of LG's website deze 5 en 14 ms vermeld staan.

Klopt dat de um67 75hz is, hoewel ik het idee heb dat dit alleen is als freesync aanstaat, wat bij mij niet kan.

Ik neem je mening over ghosting/input lag van de um65 in ieder geval mee in mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

388911

De foto's van de glow zijn wel 'extreem'. Kan iemand die de 34UM65 heeft bevestigen of dit representatief is met de werkelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

388911 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 02:14:
[...]

De foto's van de glow zijn wel 'extreem'. Kan iemand die de 34UM65 heeft bevestigen of dit representatief is met de werkelijkheid?
Ik heb er eigenlijk nooit last van, maar als ik er speciaal naar ga kijken heb ik alleen in de 2 onderhoeken een beetje glow. Qua omvang waarschijnlijk het dichtst bij die eerste foto. Het stoort mij echter totaal niet zoals in die foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
388911 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:26:
Ik wou graag weten wat de precieze verschillen zijn tussen de "LG 34UM65-P" en de "LG 34UM67" in mijn situatie.
Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien het bijna 100 euro scheelt en als je het verschil toch niet ziet...
Is de 67 nu echt zoveel sneller dan de 65 of is het dezelfde scherm met freesync

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

ErikRo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 03:59:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien het bijna 100 euro scheelt en als je het verschil toch niet ziet...
Is de 67 nu echt zoveel sneller dan de 65 of is het dezelfde scherm met freesync
Naar mijn weten gewoon het laatste. De 65 is even snel als mijn oude 5ms monitor, en de 65 is volgensmij ook te overclocken naar 75Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik lees een paar keer dat de pixels individueel zichtbaar zijn op UM65 door de lagere resolutie, dat zou idd jammer zijn. Hoe is jullie ervaring daarmee? Ik zit zelf op 30 cm afstand van scherm.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
30cm???? Da's wel heel dichtbij. Als de pixeldichtheid van een scherm niet zo hoog is, dan is de kans dat je dat goed gaat zien levensgroot op 30cm afstand. Zou ik niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door -Moondust- op 23-07-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Toch nog even gemeten 40 cm is dat echt zo dichtbij? Op werk zit scherm verder weg idd maar thuis zit ik er graag bovenop. Zowel met lezen en zeker met gamen meer in het spel zo. Maar goed is andere discussie. Ik zal nog eens bij MM kijken probleem is daar vaak dat ze bij elkaar staan en allemaal LQ reclamefilmpjes tonen die ook al niet beeldvullend zijn. Eens kijken of er eentje dat scherm op een echte pc wil aansluiten liefst met een game of zo om het ghosten te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

ErikRo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:22:
Ik lees een paar keer dat de pixels individueel zichtbaar zijn op UM65 door de lagere resolutie, dat zou idd jammer zijn. Hoe is jullie ervaring daarmee? Ik zit zelf op 30 cm afstand van scherm.
Ik zit ook op 30-40cm afstand van mijn monitor, maar stoor me echt totaal niet aan de resolutie, het is misschien geen haarscherp beeld, maar ik merk er eigenlijk niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Vandaag 3 27 inchers gezien en de 1e had inderdaad kippengaas effect maar als je probeerde te focussen dan was het weer weg. Beeld trilde ook beetje. Twee andere modellen waren betere kwaliteit en daar zag je niks kippengaas effect. 27inch is gelijk aan 34 inch qua hoogte vandaar.

Ook de UM65 gezien met LG demo materiaal, MM Arena wilde niets anders erop aansluiten, helaas. Kopen niet zeuren en als je thuis ging testen mocht je hem niet terugbrengen als hij niet beviel met echt materiaal. Tot zover de ooit goede service daar.

De UM 65 had mooi beeld geen kippengaas, verschil was niet te zien met de UM95 die ernaast stond maar met film stukjes is dat ook niet vreemd.

Zo op ooghoogte ipv 2m hoogte is het beeld al veel immerser. Ik moest me inhouden hem niet meteen mee te nemen voor €490.
Geen storende vegen gezien maar kon wel beter er was wel af en toe wat te zien.

Enige wat ik me afvraag iedereen zegt opm het beste uit deze monitor te halen heb je een display port nodig dan hebben ze het vaak over 3880x1440 monitoren vraag me af of dat voor 2560x1080 ook geldt of dat de oude hdmi genoeg is. DP Kabels beginnen snel bij 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:47
Je kan gewoon de meegeleverde hdmi kabel gebruiken, gaat prima met 2560x1080
Ik heb dezelfde monitor, en voor mij is het scherp genoeg, maar ik ben al wat ouder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Kiwi schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:50:
[...]

Naar mijn weten gewoon het laatste. De 65 is even snel als mijn oude 5ms monitor, en de 65 is volgensmij ook te overclocken naar 75Hz.
Ik heb zojuist even geprobeerd om de monitor te overclocken, en dat is voor zover ik weet gelukt! Ik zal binnenkort wel even plaatsen hoe ik het gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Kiwi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Ik heb zojuist even geprobeerd om de monitor te overclocken, en dat is voor zover ik weet gelukt! Ik zal binnenkort wel even plaatsen hoe ik het gedaan heb.
Ben benieuwd. Ik zit daar ook aan te denken, maar ik ben er wel wat huiverig voor. Is het niet schadelijk en hoe test je goed op frame skipping (wat het effect te niet doet dacht ik).

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

anathema schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:12:
[...]

Ben benieuwd. Ik zit daar ook aan te denken, maar ik ben er wel wat huiverig voor. Is het niet schadelijk en hoe test je goed op frame skipping (wat het effect te niet doet dacht ik).
Voor zover ik weet is het niet schadelijk, aangezien je niks veranderd aan je monitor, je stuurt alleen een ander signaal door. Ik weet niet hoe ik frame skipping kan testen, dat zal ik ook nog ff uitzoeken. Overigens zodra de frequentie ook maar 75,001Hz was kreeg ik gigantische screen tearing, met 74,997Hz werkt alles perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Kiwi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:15:
[...]

Voor zover ik weet is het niet schadelijk, aangezien je niks veranderd aan je monitor, je stuurt alleen een ander signaal door. Ik weet niet hoe ik frame skipping kan testen, dat zal ik ook nog ff uitzoeken. Overigens zodra de frequentie ook maar 75,001Hz was kreeg ik gigantische screen tearing, met 74,997Hz werkt alles perfect :)
Ik heb ook wat geprobeerd te overklokken via Nvidia control panel en getest met deze frameskipping test: http://www.testufo.com/#test=frameskipping
Hier dus foto's gemaakt met lange sluitertijd, als ik dit moet geloven werkten die overkloks niet goed.. zowel 65 als 70 hz geven geskipte frames op de foto's. Zelfs 62 hz laat dit af en toe zien.
Standaard 60 hz gaat gewoon goed.

Is er nog iets anders wat ik in moet stellen in de settings om dit te laten werken of is de monitor (34UM65-P dus) gewoon niet geschikt?

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Overclocken van LG xxUM65-P

Risico's
Voor zover ik weet kan je met het overclocken van een monitor geen schade aanbrengen, aangezien je niks hardwarematig aanpast aan het scherm. Mocht er schade ontstaan door het overclocken ben ik hier niet aansprakelijk voor ;)
Benodigdheden
  • Een monitor die een paneel bevat wat een hogere refreshrate bied dan standaard (de UM65 serie heeft een 75Hz paneel)
  • Software om mee over te clocken, ik heb dit tooltje gebruikt [download]
  • Software om frame skipping te testen*, bijvoorbeeld dit programma [download]
  • Een camera met instelbare sluitertijd*
* alleen nodig indien je op frame skipping wilt testen, niet noodzakelijk.
Overclocken
Start CRU.exe en selecteer je monitor (die als active staat). Kies vervolgens bij detailed resolutions de gewenste resolutie, druk op edit, en kopieer die settings. Vervolgens maak je een nieuwe detailed resolution aan en plak je de settings.

Nu kun je zelf een custom refreshrate instellen, let alleen op het volgende: de daadwerkelijke refreshrate wordt afgerond, dus zorg in ieder geval dat die niet boven de 75Hz komt (dus niet 75,001 bijvoorbeeld), dan krijg je gegarandeerd screen tearing.

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BGHpTmwCI3vtM3GOiIJvlMsB/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XtmA1T6mljP5v5cyNmiV4VAy/thumb.png

Ik had zelf niet heel veel succes met 74,997Hz, dat veroorzaakte soms screen tearing bij het uit slaapstand komen, dus ik heb mijn monitor op 73,998Hz draaien, en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.
Frame skipping detecteren
Als de overclock niet helemaal perfect is kan er frame skipping optreden, waarbij sommige frames gewoon overgeslagen worden.

Om dit te testen heb ik de '6 by 10 grid.bat' test van de RefreshRateMultitool gebruikt, en mijn camera (Nexus 5 met app) op 0,8 seconden ingesteld (het maximale). Eigenlijk is alles tot aan 1 seconde prima (hoe langer hoe beter).

Vervolgens maak je een foto van je scherm, en als de lange stroken witte vlakjes worden onderbroken door zwarte vlakjes worden er frames overgeslagen. In dit geval zal de overclock minder voordeel hebben dan geen overclock (of een andere overclock).

Veel plezier met je overgeclockte monitor! :*)

anathema schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook wat geprobeerd te overklokken via Nvidia control panel en getest met deze frameskipping test: http://www.testufo.com/#test=frameskipping
Hier dus foto's gemaakt met lange sluitertijd, als ik dit moet geloven werkten die overkloks niet goed.. zowel 65 als 70 hz geven geskipte frames op de foto's. Zelfs 62 hz laat dit af en toe zien.
Standaard 60 hz gaat gewoon goed.

Is er nog iets anders wat ik in moet stellen in de settings om dit te laten werken of is de monitor (34UM65-P dus) gewoon niet geschikt?
Die website ondersteund alleen 30, 60 en 120Hz, dus waarschijnlijk krijg je dan inderdaad slechte resultaten. Probeer het tooltje uit mijn tutorial anders even.

[ Voor 14% gewijzigd door Kiwi op 08-09-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Kiwi schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:45:

Die website ondersteund alleen 30, 60 en 120Hz, dus waarschijnlijk krijg je dan inderdaad slechte resultaten. Probeer het tooltje uit mijn tutorial anders even.
Ik heb laatst nog wat getest met overclocken (die ufo site ondersteunt elke frequentie volgens mij in firefox, geeft ook gewoon 70 fps bij 70 hz bijvoorbeeld). Heb nog steeds frame skipping bij de kleinste overclock. Nog van dvi naar hdmi geswitcht, maakte ook niet uit. Ik had de um65-p direcht bij release, wellicht hadden ze toen andere panelen dan ofzo?

Maar pech gehad, ook op 60 hz bevalt hij me nog steeds prima als gamescherm gelukkig.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

anathema schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:34:
[...]

Ik heb laatst nog wat getest met overclocken (die ufo site ondersteunt elke frequentie volgens mij in firefox, geeft ook gewoon 70 fps bij 70 hz bijvoorbeeld). Heb nog steeds frame skipping bij de kleinste overclock. Nog van dvi naar hdmi geswitcht, maakte ook niet uit. Ik had de um65-p direcht bij release, wellicht hadden ze toen andere panelen dan ofzo?

Maar pech gehad, ook op 60 hz bevalt hij me nog steeds prima als gamescherm gelukkig.
En die tool die ik in mijn post heb gelinked, heb je daarbij ook frame skipping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Kiwi schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:40:
[...]

En die tool die ik in mijn post heb gelinked, heb je daarbij ook frame skipping?
Kun je die link nog een sturen? Hij werkt niet in je post. Als ik zoek op refresh rate multitool vind ik vooral fora maar geen download (kom dan vaak weer bij die ufo uit).

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

anathema schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:01:
[...]

Kun je die link nog een sturen? Hij werkt niet in je post. Als ik zoek op refresh rate multitool vind ik vooral fora maar geen download (kom dan vaak weer bij die ufo uit).
Ah, de linkjes waarschijnlijk vergeten in mijn post, heb de post geupdate.
Hier is de tool te downloaden: http://goo.gl/IJkrf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Kiwi schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:05:
[...]

Ah, de linkjes waarschijnlijk vergeten in mijn post, heb de post geupdate.
Hier is de tool te downloaden: http://goo.gl/IJkrf
Thanks, heb die 6 bij 6 getest. Ook frame skipping hiermee, bij 70 hz erg veel en bij 62 hz af en toe. 60 hz ook nog getest ter bevestiging en gaat 100% goed.

Nu heb ik wel overclocked met nvidia control panel maar dat zou volgens mij niet uit mogen maken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cCpgjaN.jpg

Ik heb nu al ruim een week dit kleine insect hiero. Het diertje is dood. LG claimt dat dit niet onder de garantie valt. Kan dit zomaar? Kan ik 'm zelf weghalen?

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 15-09-2015 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
Vliegje verwijderd uit mijn LG 34UM95-P :) Picdump van operatie. Totale tijdsduur: bijna 3 uur

http://imgur.com/a/V30An

Er missen wel een hoop stappen :( Had meer foto's moeten maken :P

Ben ik nu de lokale expert in uit elkaar halen van ultra-wide LG monitoren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
Gamebuster schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:28:
Vliegje verwijderd uit mijn LG 34UM95-P :) Picdump van operatie. Totale tijdsduur: bijna 3 uur

http://imgur.com/a/V30An

Er missen wel een hoop stappen :( Had meer foto's moeten maken :P

Ben ik nu de lokale expert in uit elkaar halen van ultra-wide LG monitoren? :)
_/-\o_

U heeft een hoop durf. ;) Ik had 'm opgestuurd of laten doen door één of andere pcboer. Ik kom al heel lang nergens meer aan, nou ja de batterijen in mijn muis dan misschien. :)

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Ik wil misschien een LG Ultra Wide monitor aanschaffen.

Nu zat ik te twijfelen tussen de 34UM65 en 34UM95.
Heb ook even gekeken naar de 34UM67, maar die heeft Freesync en ik heb een GTX 970.
OF is de 67 ook 75HZ inclusief Nvidia kaarten?

(Ik heb de pagina's hiervoor gelezen, maar echt een conclusie tussen de 65 en 67 is er niet.
IS nieuwer scherm beter of.)

Is de pixel dichtheid merkbaar "slechter" bij de 65 t.o.v. de 95?
Is het de merprijs van 200+ euro waard?
Sommige reviewers zeggen van wel, anderen niet, nu wilde ik graag van tweakers ook weten :D

[ Voor 17% gewijzigd door kihon op 15-10-2015 16:04 ]

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ikzelf heb de 65 om drie redenen gekocht:
1. Prijs
2. Meer pixels betekend hogere grafische eisen
3. Ik vond de grootte van pictogrammen etc. op mijn 27" FullHD ideaal, en wilde niet met scaling gaan kloten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
kihon schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:52:
Ik wil misschien een LG Ultra Wide monitor aanschaffen.

Is de pixel dichtheid merkbaar "slechter" bij de 65 t.o.v. de 95?
Is het de merprijs van 200+ euro waard?
Sommige reviewers zeggen van wel, anderen niet, nu wilde ik graag van tweakers ook weten :D
Heeft alles met kijkafstand te maken, ik zit op 65-70 cm en vind het een scherp beeld op mijn LG 34UM65-P en de grootte van tekst en iconen ook prettiger op deze afstand. Vanmiddag toevallig eens een tijdje een Dell U3415W getest, ik vind dat op deze afstand minder prettig werken (vanwege kleine iconen/tekst dus) en in games zie ik eigenlijk geen verschil (behalve dat de UM65-P iets responsiever lijkt).

Vanaf < 50 cm ongeveer kan ik wel de pixels zien.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705040

Hey guys,

Ik heb sinds dit weekend mijn LG34um95 binnen en het is echt een mooi ding! Helaas bij mij ook flinke backlight-bleeding... (zie foto). Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.. een nieuwe laten op sturen of gewoon zekere voor het onzekere geld terug vragen? Heb gewoon echt geen zin in dat gedoe met opsturen en wachten... :-( Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2uf831k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 08:10
Anoniem: 705040 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:01:
Hey guys,

Ik heb sinds dit weekend mijn LG34um95 binnen en het is echt een mooi ding! Helaas bij mij ook flinke backlight-bleeding... (zie foto). Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.. een nieuwe laten op sturen of gewoon zekere voor het onzekere geld terug vragen? Heb gewoon echt geen zin in dat gedoe met opsturen en wachten... :-( [afbeelding]
Backligt bleeding is altijd aanwezig op deze monitor. Bij het ene scherm iets meer dan bij het andere scherm. Helaas is dit bij (zover ik weet) alle 21:9 3440x1440 monitoren het geval. Een ander model biedt dus niet meer soelaas. Zelf heb ik ooit ook zo'n foto genomen van mijn LG 34UM95-P.

Uiteindelijk ben ik gewoon maar met de monitor gaan werken. Ik gebruik mijn monitor zowel zakelijk als privé. Zakelijk gaat het met name om data en heb ik veel wit. Dan valt het helemaal niet op. Privé wil ik er o.a. nog wel eens een 21:9 film op kijken. In het begin keek ik gelijk naar de hoeken in de donkere scenes. Ja hoor, zie die lichtere vlek daar. Beeld stilzetten. Ja echt erg.

Nu een jaar verder zie ik het helemaal niet meer. Het stoort me eigenlijk helemaal niet. Vooral omdat ik mijn beeldscherm nooit op 100 helderheid heb staan. Ik schommel tussen, wat LG zelf, 0 en 30 noemt. Mijn achtergrond is volledig zwart, mijn taakbalk is zwart maar ik zie het zelf niet.

Ik ben blij dat ik in het begin mezelf over deze enorme irritatie heen heb geholpen. Ik vind het een heel prettig scherm. Ondanks dit relaas moet je wel in de gaten houden dat de ene monitor meer bleed dan de andere. Het kan dus zo zijn dat die van jou veel erger is. Helaas is zo'n foto moeilijk te beoordelen. Tevens kan het zo zijn dat jij je er wel aan blijft irriteren omdat je andere doeleinde voor deze monitor hebt.

monitor 100 brightness bij daglicht
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pP9q9zZ.jpg

monitor 0 brightness bij daglicht
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CQxpPZz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hoe is dit scherm met gamen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Geen goede vergelijking maar ik heb een 29LM67 en ik ben eigenlijk zeer verbaast dat dit scherm totaal geen backlight bleeding heeft.

Misschien een tip voor kopers die geen backlight bleeding willen om te kijken naar de 67 serie.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 13:39
evilpin0 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:46:
Geen goede vergelijking maar ik heb een 29LM67 en ik ben eigenlijk zeer verbaast dat dit scherm totaal geen backlight bleeding heeft.

Misschien een tip voor kopers die geen backlight bleeding willen om te kijken naar de 67 serie.
Ik heb zelf de LG-29UM67-P en ook niet echt last van backlight bleeding.
Wel heb ik links en recht onder een beetje last van IPS glow, dit is een beetje een paarse gloed onder een bepaalde hoek, maar ik ga er van uit dat bijna alle ips schermen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb ook de 29UM67-p, geen LM foutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:05
*schop* :)

Heb vandaag mijn LG 34UM95-P weer eens op DisplayPort 1.2 gezet, en met wat pijn en moeite de kleurdiepte op 8 bit gezet in AMD CCC. Het beeld is nu wel stabiel, maar eigenlijk wil ik natuurlijk gewoon 10 bit doen. Zijn er mensen waarbij dit wel goed werkt? En waar zou het aan kunnen liggen, is de DisplayPort kabel die LG meeleverd misschien gewoon niet goed genoeg oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Xudonax schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:09:
*schop* :)

Heb vandaag mijn LG 34UM95-P weer eens op DisplayPort 1.2 gezet, en met wat pijn en moeite de kleurdiepte op 8 bit gezet in AMD CCC. Het beeld is nu wel stabiel, maar eigenlijk wil ik natuurlijk gewoon 10 bit doen. Zijn er mensen waarbij dit wel goed werkt? En waar zou het aan kunnen liggen, is de DisplayPort kabel die LG meeleverd misschien gewoon niet goed genoeg oid?
Voor zover ik weet is er geen verschil in Displayport kabels, behalve de bouwkwaliteit. Daar kan het dus niet aan liggen.

• Maxxilopez
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-05 14:30
Beste Mensen,

Ik heb wat hulp nodig! Ik heb gisteren de monitor LG 34Um95 aangeschaft. Wat een prachtding en ik ben er erg tevreden mee.

Alleen 1 probleem wat bij mij voorkomt is dat displayport 1.2 flickert, soms wel soms niet. Aangezien ik dit nodig heb om te gamen is mij de vraag of iemand een oplossing weet voor dit probleem?

Zou het erg waarderen. Heb veel op internet gezocht, maar kan geen concrete antwoorden vinden.

Vriendelijke groet,

Max

• Gamebuster
Maxxilopez schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:48:
Beste Mensen,

Ik heb wat hulp nodig! Ik heb gisteren de monitor LG 34Um95 aangeschaft. Wat een prachtding en ik ben er erg tevreden mee.

Alleen 1 probleem wat bij mij voorkomt is dat displayport 1.2 flickert, soms wel soms niet. Aangezien ik dit nodig heb om te gamen is mij de vraag of iemand een oplossing weet voor dit probleem?

Zou het erg waarderen. Heb veel op internet gezocht, maar kan geen concrete antwoorden vinden.

Vriendelijke groet,

Max
Waarschijnlijk kabel verrot :)

• Maxxilopez
Ik zou dit wel willen geloven, maar hoe kan het dan dat het wel werkt op displayport 1.1 en bij 1.2 soms wel soms niet.

Ik heb veel forums gelezen en lees dat het niet aan de kabel ligt.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem op display port 1.2. Het scherm gaat maakt ook een popping sound als het verkeerd gaat.

Hartelijk bedankt voor je reactie,

Typend vanaf mijn LG 34um95 ;)

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:40
Waarschijnlijk heb je dit allang gedaan, maar: heb je de nieuwste drivers voor je graphics geïnstalleerd?
De 'popping sound' komt mij ook bekend voor, maar die verdwenen toen ik afstapte van de standaard Windows 10 drivers en de nieuwste BETA GeForce drivers had gedownload van nvidia.

• Maxxilopez
Nogmaals bedankt voor het reageren!

Yes ik heb alles geupdate, nu heb ik nog een vraag.

Ik heb gespeeld op displayport 1.1 en mijn games werden gewoon weergeven op 60Hz.... . Waarom zou ik dan willen spelen op displayport 1.2, nogmaals zo'n duur product hoort dit soort fouten niet te hebben, maar als ik gewoon kan spelen op QHD en 60hz ben ik tevreden.

Vriendelijke groet,'

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Beste tweakers,

Nu heb ik de 34UM95C een paar weekjes in bezit en hij bevalt mij prima! Lekker breed beeld, super cool om games mee te spelen en in Windows lekker veel werk ruimte.

Enige wat me nu opvalt is de randen, ik snap dat een scherm bezels heeft mn resolutie staat goed. Ik snap alleen niet waarom je op internet picas ziet waar de randen veel kleiner lijken dan bij mij.

Boven, links en rechts heb ik een rand van bijna 1.4 cm, terwijl die van beneden maar 4 mm is.

Instellingen overal al nagelopen maar ik kan niks vinden, wat is jullie ervaring hiermee?

Even wat voorbeeld plaatjes,

http://blog.photoshopcrea...14/05/LG-UM95-image-1.jpg

und,

http://www.komputerswiat....lg-34um95-test-rys6-f.jpg
http://www.komputerswiat....lg-34um95-test-rys4-f.jpg

Of zijn die picas geshopt ofzo :+

[ Voor 21% gewijzigd door DutchPlayer op 15-01-2016 20:06 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Is er iemand die ervaring heeft met het aansluiten van twee van deze schermen door middel van de Thunderbolt pass-through functie die erop zit?

Ik overweeg namelijk om een tweede 34UM95-P te halen zodat ik een nog breder bureaublad heb. En omdat het toch wel erg prettig is bij video editing om nóg meer ruimte te hebben. Aansluitend wil ik ze dan ook gaan kalibreren zodat ze redelijk bij elkaar in de buurt moeten gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

Iemand toevallig info over hoeveel HZ de monitor haalt via HDMI op 1080p? Had ergens gelezen dat je via HDMI op de native resolutie op max 50hz zit maar als ik me PS4 erop aansluit en bij screen "Original" aanzet dan moet hij de 60hz toch wel halen op 1080p? Of zie ik dat verkeerd.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
1080p60 is geen probleem, maar de volle resolutie lukt alleen niet via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb de freesync range van LG 29um67 vergoot van 48-75 naar 30-75!

https://m.reddit.com/r/Am...nge_increased_to_3075_hz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Echt heel jammer dat Overwatch en meerdere leuke spellen dit beeldformaat niet ondersteund.

Even ter bevestiging, een 34inch Ultrawide heeft dezelfde PPI als een 27inch 1080p scherm?

Omdat ik vaak hoor dat je de pixels duidelijk kan zien op dit scherm, en op mijn 27inch monitor zie ik de pixels totaal niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De pixeldichtheid van een 34 inch ultrawide is hoger dan die van een 1080p 16:8 27 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Komt volgens mij overeen met een 2560x1440 scherm, mits je voor een scherm gaat met een resolutie van 3440x1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 22:18
Hoe vergelijkt deze monitor tov de Iiyama xub3490 ?
Er is nog heel weinig over de iiyama te vinden maar vanuit het verre verleden was het altijd wel een kwaliteitsmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:03

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Flinke kick maat wel relevant denk ik.

Mijn zwager had een 34UM95-p staan die hij weg deed omdat hij niet meer aan ging.

Nu is hij niet het meest tech savy dus ik wilde hem wel proberen te fixen. Eerste test adapter, die doet het gewoon.
Het scherm doet helemaal niets, geen enkel teken van leven of reactie op de joystick.

Lees van alles over wat er mis kan zijn, van joystick tot slechte eeprom die je wel zou kunnen resetten/herflashen.
Iemand ervaring met iets dergelijks?

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 29-12-2021 09:25 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 08:10
Rubman schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:25:
Flinke kick maat wel relevant denk ik.

Mijn zwager had een 34UM95-p staan die hij weg deed omdat hij niet meer aan ging.

Nu is hij niet het meest tech savy dus ik wilde hem wel proberen te fixen. Eerste test adapter, die doet het gewoon.
Het scherm doet helemaal niets, geen enkel teken van leven of reactie op de joystick.

Lees van alles over wat er mis kan zijn, van joystick tot slechte eeprom die je wel zou kunnen resetten/herflashen.
Iemand ervaring met iets dergelijks?
Mijn ervaring: na 6 jaar trouwe dienst hield de monitor er plotsklaps mee op. Ik heb zelf ook verschillende voedingen en kabels geprobeerd. Hierna heb ik hem weggegeven aan een bekwame elektromonteur. Als hij hem kon repareren mocht hij hem houden.

Helaas een defect op het moederbord van de monitor. Niet te repareren zei hij. Ik hoop dat je meer succes hebt, maar het lijkt erop dat deze monitoren geen heel leven mee gaan.

Om mijzelf te troosten heb ik een Samsung Odyssey G9 gekocht. :$ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:03

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@bikkeltje1
Dan ben ik blijkbaar wat technischer dan de elektromonteur O-)
Monitor staat op dit moment aan en typ het terwijl ik naar deze monitor kijk.

Het euvel zit hem idd in de EEPROM, dit is te repareren (hetzij vaak tijdelijk) door deze te resetten dmv een "kortsluiting" op 1 van de pins.

Gelukkig zijn er inmiddels ook betere EEPROM chips te koop met de juiste bios erop geflashd waardoor het permanente te repareren is door deze te vervangen. Dat is het volgende stapje, voor nu een shitterende monitor voor nop.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerhardBurger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 09:06
Bij mij helaas vandaag ook er mee opgehouden na ongeveer 8 jaar (34um95-P): adapter levert nog netjes stroom, maar geen teken van leven op de monitor zelf. Ik kom er meerdere tegen met hetzelfde probleem (https://www.reddit.com/r/...stopped_working_no_power/), en wellicht een oplossing via Youtube: YouTube: LG 34UM95C-P 34UM95-P 34UB67-B and others totally dead, random shutd...

Nog iemand anders ervaring hiermee of tips hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: zie net wat andere berichten en ervaringen van LG bezitters op monitorkapot.nl en het lijkt idd om de EEPROM te gaan, wat waarschijnlijk gebeurt is toen ik van het weekend de stekkerdoos eruit getrokken heb :/
Hij komt dus waarschijnlijk jouw kant op @eaarnoudse :)

[ Voor 17% gewijzigd door GerhardBurger op 28-02-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 23:34
De 3 USB aansluitingen op mijn LG 34UM95-P werken niet.
Als ik er een muis op aansluit doet hij het niet.
Als ik een Portable SSD van Samsung T5 op aansluit gaat het blauwe ledje op de SSD wel branden maar hij verschijnt niet in beeld. Als ik die zelfde SSD direct aansluit op een USB van de MacMini of op een externe HD komt hij wel in beeld.

Wat kan ik doen?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste