Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:35

Kiwi

Gadgetfreak

Xudonax schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:09:
*schop* :)

Heb vandaag mijn LG 34UM95-P weer eens op DisplayPort 1.2 gezet, en met wat pijn en moeite de kleurdiepte op 8 bit gezet in AMD CCC. Het beeld is nu wel stabiel, maar eigenlijk wil ik natuurlijk gewoon 10 bit doen. Zijn er mensen waarbij dit wel goed werkt? En waar zou het aan kunnen liggen, is de DisplayPort kabel die LG meeleverd misschien gewoon niet goed genoeg oid?
Voor zover ik weet is er geen verschil in Displayport kabels, behalve de bouwkwaliteit. Daar kan het dus niet aan liggen.

• Maxxilopez
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-05 14:30
Beste Mensen,

Ik heb wat hulp nodig! Ik heb gisteren de monitor LG 34Um95 aangeschaft. Wat een prachtding en ik ben er erg tevreden mee.

Alleen 1 probleem wat bij mij voorkomt is dat displayport 1.2 flickert, soms wel soms niet. Aangezien ik dit nodig heb om te gamen is mij de vraag of iemand een oplossing weet voor dit probleem?

Zou het erg waarderen. Heb veel op internet gezocht, maar kan geen concrete antwoorden vinden.

Vriendelijke groet,

Max

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Maxxilopez schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:48:
Beste Mensen,

Ik heb wat hulp nodig! Ik heb gisteren de monitor LG 34Um95 aangeschaft. Wat een prachtding en ik ben er erg tevreden mee.

Alleen 1 probleem wat bij mij voorkomt is dat displayport 1.2 flickert, soms wel soms niet. Aangezien ik dit nodig heb om te gamen is mij de vraag of iemand een oplossing weet voor dit probleem?

Zou het erg waarderen. Heb veel op internet gezocht, maar kan geen concrete antwoorden vinden.

Vriendelijke groet,

Max
Waarschijnlijk kabel verrot :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Maxxilopez
Ik zou dit wel willen geloven, maar hoe kan het dan dat het wel werkt op displayport 1.1 en bij 1.2 soms wel soms niet.

Ik heb veel forums gelezen en lees dat het niet aan de kabel ligt.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem op display port 1.2. Het scherm gaat maakt ook een popping sound als het verkeerd gaat.

Hartelijk bedankt voor je reactie,

Typend vanaf mijn LG 34um95 ;)

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:22
Waarschijnlijk heb je dit allang gedaan, maar: heb je de nieuwste drivers voor je graphics geïnstalleerd?
De 'popping sound' komt mij ook bekend voor, maar die verdwenen toen ik afstapte van de standaard Windows 10 drivers en de nieuwste BETA GeForce drivers had gedownload van nvidia.

• Maxxilopez
Nogmaals bedankt voor het reageren!

Yes ik heb alles geupdate, nu heb ik nog een vraag.

Ik heb gespeeld op displayport 1.1 en mijn games werden gewoon weergeven op 60Hz.... . Waarom zou ik dan willen spelen op displayport 1.2, nogmaals zo'n duur product hoort dit soort fouten niet te hebben, maar als ik gewoon kan spelen op QHD en 60hz ben ik tevreden.

Vriendelijke groet,'

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Beste tweakers,

Nu heb ik de 34UM95C een paar weekjes in bezit en hij bevalt mij prima! Lekker breed beeld, super cool om games mee te spelen en in Windows lekker veel werk ruimte.

Enige wat me nu opvalt is de randen, ik snap dat een scherm bezels heeft mn resolutie staat goed. Ik snap alleen niet waarom je op internet picas ziet waar de randen veel kleiner lijken dan bij mij.

Boven, links en rechts heb ik een rand van bijna 1.4 cm, terwijl die van beneden maar 4 mm is.

Instellingen overal al nagelopen maar ik kan niks vinden, wat is jullie ervaring hiermee?

Even wat voorbeeld plaatjes,

http://blog.photoshopcrea...14/05/LG-UM95-image-1.jpg

und,

http://www.komputerswiat....lg-34um95-test-rys6-f.jpg
http://www.komputerswiat....lg-34um95-test-rys4-f.jpg

Of zijn die picas geshopt ofzo :+

[ Voor 21% gewijzigd door DutchPlayer op 15-01-2016 20:06 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
Is er iemand die ervaring heeft met het aansluiten van twee van deze schermen door middel van de Thunderbolt pass-through functie die erop zit?

Ik overweeg namelijk om een tweede 34UM95-P te halen zodat ik een nog breder bureaublad heb. En omdat het toch wel erg prettig is bij video editing om nóg meer ruimte te hebben. Aansluitend wil ik ze dan ook gaan kalibreren zodat ze redelijk bij elkaar in de buurt moeten gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 12:37

Jumpiefox

Hoi ?

Iemand toevallig info over hoeveel HZ de monitor haalt via HDMI op 1080p? Had ergens gelezen dat je via HDMI op de native resolutie op max 50hz zit maar als ik me PS4 erop aansluit en bij screen "Original" aanzet dan moet hij de 60hz toch wel halen op 1080p? Of zie ik dat verkeerd.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
1080p60 is geen probleem, maar de volle resolutie lukt alleen niet via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb de freesync range van LG 29um67 vergoot van 48-75 naar 30-75!

https://m.reddit.com/r/Am...nge_increased_to_3075_hz/

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Echt heel jammer dat Overwatch en meerdere leuke spellen dit beeldformaat niet ondersteund.

Even ter bevestiging, een 34inch Ultrawide heeft dezelfde PPI als een 27inch 1080p scherm?

Omdat ik vaak hoor dat je de pixels duidelijk kan zien op dit scherm, en op mijn 27inch monitor zie ik de pixels totaal niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 18:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De pixeldichtheid van een 34 inch ultrawide is hoger dan die van een 1080p 16:8 27 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Komt volgens mij overeen met een 2560x1440 scherm, mits je voor een scherm gaat met een resolutie van 3440x1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 15:03
Hoe vergelijkt deze monitor tov de Iiyama xub3490 ?
Er is nog heel weinig over de iiyama te vinden maar vanuit het verre verleden was het altijd wel een kwaliteitsmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Flinke kick maat wel relevant denk ik.

Mijn zwager had een 34UM95-p staan die hij weg deed omdat hij niet meer aan ging.

Nu is hij niet het meest tech savy dus ik wilde hem wel proberen te fixen. Eerste test adapter, die doet het gewoon.
Het scherm doet helemaal niets, geen enkel teken van leven of reactie op de joystick.

Lees van alles over wat er mis kan zijn, van joystick tot slechte eeprom die je wel zou kunnen resetten/herflashen.
Iemand ervaring met iets dergelijks?

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 29-12-2021 09:25 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 14:20
Rubman schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:25:
Flinke kick maat wel relevant denk ik.

Mijn zwager had een 34UM95-p staan die hij weg deed omdat hij niet meer aan ging.

Nu is hij niet het meest tech savy dus ik wilde hem wel proberen te fixen. Eerste test adapter, die doet het gewoon.
Het scherm doet helemaal niets, geen enkel teken van leven of reactie op de joystick.

Lees van alles over wat er mis kan zijn, van joystick tot slechte eeprom die je wel zou kunnen resetten/herflashen.
Iemand ervaring met iets dergelijks?
Mijn ervaring: na 6 jaar trouwe dienst hield de monitor er plotsklaps mee op. Ik heb zelf ook verschillende voedingen en kabels geprobeerd. Hierna heb ik hem weggegeven aan een bekwame elektromonteur. Als hij hem kon repareren mocht hij hem houden.

Helaas een defect op het moederbord van de monitor. Niet te repareren zei hij. Ik hoop dat je meer succes hebt, maar het lijkt erop dat deze monitoren geen heel leven mee gaan.

Om mijzelf te troosten heb ik een Samsung Odyssey G9 gekocht. :$ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@bikkeltje1
Dan ben ik blijkbaar wat technischer dan de elektromonteur O-)
Monitor staat op dit moment aan en typ het terwijl ik naar deze monitor kijk.

Het euvel zit hem idd in de EEPROM, dit is te repareren (hetzij vaak tijdelijk) door deze te resetten dmv een "kortsluiting" op 1 van de pins.

Gelukkig zijn er inmiddels ook betere EEPROM chips te koop met de juiste bios erop geflashd waardoor het permanente te repareren is door deze te vervangen. Dat is het volgende stapje, voor nu een shitterende monitor voor nop.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerhardBurger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 10:23
Bij mij helaas vandaag ook er mee opgehouden na ongeveer 8 jaar (34um95-P): adapter levert nog netjes stroom, maar geen teken van leven op de monitor zelf. Ik kom er meerdere tegen met hetzelfde probleem (https://www.reddit.com/r/...stopped_working_no_power/), en wellicht een oplossing via Youtube: YouTube: LG 34UM95C-P 34UM95-P 34UB67-B and others totally dead, random shutd...

Nog iemand anders ervaring hiermee of tips hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: zie net wat andere berichten en ervaringen van LG bezitters op monitorkapot.nl en het lijkt idd om de EEPROM te gaan, wat waarschijnlijk gebeurt is toen ik van het weekend de stekkerdoos eruit getrokken heb :/
Hij komt dus waarschijnlijk jouw kant op @eaarnoudse :)

[ Voor 17% gewijzigd door GerhardBurger op 28-02-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 23:34
De 3 USB aansluitingen op mijn LG 34UM95-P werken niet.
Als ik er een muis op aansluit doet hij het niet.
Als ik een Portable SSD van Samsung T5 op aansluit gaat het blauwe ledje op de SSD wel branden maar hij verschijnt niet in beeld. Als ik die zelfde SSD direct aansluit op een USB van de MacMini of op een externe HD komt hij wel in beeld.

Wat kan ik doen?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste