You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Verwijderd
Hij staat weer vrij goedkoop bij Bol.com trouwens, voor de geïnteresseerden. €865, 3 tot 4 weken levertijd.
[ Voor 3% gewijzigd door cc bcc op 06-06-2014 11:15 ]
-- I talk to planets, baby --
~* Peace, Love & XTC *~
Maar in plaats van thunderbolt zou freesync mij wel aanspreken.
AOC komt met dit scherm. Nogal onbekend merk natuurlijk.maus3142 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:26:
Jammer dat Dell en andere merken nog niet met een soort gelijk paneel komen,beetje concurentie voor prijs
http://www.techpowerup.co...-3440-x-1440-monitor.html
Verwachting is dat deze goedkoper word dan de LG. Persoonlijk wacht ik nog op de Dell om te zien wat die doen met het paneel.
Maar nog steeds duurder dan bij maxict. Daar kost-ie 'maar' €837,59JointFillah schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:14:
Zo dat is wel een klap goedkoper zeg bij Bol.com. Als dat een indicatie is voor het prijsniveau als hij _wel_ echt leverbaar is, dan wordt die 34UM95 zeker een stuk interessanter...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Kijk eens naar de Shop Survey over Max ICTMars Warrior schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:01:
[...]
Maar nog steeds duurder dan bij maxict. Daar kost-ie 'maar' €837,59
Iemand een idee hoeveel de nieuwe AOC gaat kosten met zelfde specs als de 34um95?
[ Voor 2% gewijzigd door chrisgui op 08-06-2014 15:30 . Reden: spelling ]
Is nog niet bekend.chrisgui schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:30:
Beste Allen,
Iemand een idee hoeveel de nieuwe AOC gaat kosten met zelfde specs als de 34um95?
Zou je spellen redelijk kunnen spelen of zou je dan een upgrade moeten uitvoeren ?
Als je genoegen neemt met medium instellingen zal het wel gaan. Hangt ook nog wel af van hoeveel VRAM de kaart heeft. 2GB zou misschien krap kunnen zijn. Wil je spellen op Ultra kunnen spelen moet je denken aan 2x GTX780 Ti.BrianV schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:07:
Het is een grote gok maar is er al iemand die een GTX760 Ti (+4770K 4.4Ghz) heeft en speelt op 3440x1440?
Zou je spellen redelijk kunnen spelen of zou je dan een upgrade moeten uitvoeren ?
Edit: Check anders even wat 4k benchmarks. Dan krijg je een beetje een idee van wat je nodig hebt.
Bijvoorbeeld deze: http://www.pcper.com/revi...enchmarked-4K-Resolutions
Nou is de res van de 34 inch schermen wel wat lager dan 4k maar het komt aardig in de buurt.
[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 16-06-2014 20:21 ]
Een investering in een betere Videokaart vind ik geen probleem maar 2x GTX780 Ti gaat mij wat ver.
Zolang ik maar rond de 60FPS stabiel kan spelen vind ik het prima.
Edit:
Bedankt voor de benchmark!
Wat ik jammer vind dat ze dezelfde test niet op medium en high hebben getest.
Ik verwacht wel dat een Single GPU setup BF4 en aantal andere spelen op Medium aan moet kunnen.
[ Voor 26% gewijzigd door BrianV op 16-06-2014 20:29 ]
Edit: Wat je zegt dus. Als je genoegen neemt met medium moet 60fps wel te doen zijn. Je kan anders altijd nog naar een enkele GTX 780 of iets dergelijks gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 16-06-2014 20:31 ]
-- I talk to planets, baby --
Mijn BF4 instellingen:

Als je overzicht hebt over een redelijk stuk van de map heb je de volgende FPS:

Gemiddeld zou je kunnen zeggen tussen de 60 en 70 FPS op high, met een klein dipje heel soms naar bijna 60.
Mijn Watch Dogs instellingen:

Ik heb ze flink naar beneden gehaald omdat ik altijd boven de 50 FPS wil blijven. Ik vind de boel niet bijster goed geoptimaliseerd... Tijdens een achtervolging van een auto heb ik een benchmark gedraaid: 49,3FPS gemiddeld over 30 seconden.
Dat ziet er in de praktijk zo uit:

De instellingen van Mafia II:

Dat ziet er in de praktijk zo uit:

Speelt prima, meer dan genoeg FPS op deze instellingen. Gemiddeld 75, al rijdend door de stad.
Al met al valt me de hit op de FPS erg mee, komend van 1920x1080.
Vind je 2560x1080 niet wat laag voor 34 inch ? Voor mijn 29 inch Dell vind ik het prima, maar voor 34 inch weet ik het niet.

Ik zit zelf in omgeving Utrecht, dus een beetje in de buurt zou fijn zijn. Maar heb een auto dus het is geen probleem om een stuk(je) te rijden ervoor ^_^
In de YouTube comments hebben ze het er over dat een oudere MacBook Pro wel werkt, maar wel op max 50Hz (net als alle HDMI aansluitingen).
Er is ook hier discussie over of het op oude MacBooks met ThunberBolt wel op 60Hz werkt...volgens MacTalksTech niet...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dRSeCKnmCLo]
BTW: De prijs bij Bol.com staat ook weer richting 999 euro ipv die 850
[ Voor 66% gewijzigd door JointFillah op 20-06-2014 11:36 ]
~* Peace, Love & XTC *~
Ik zal hem gaan gebruiken ism een MacBook Pro van dit jaar via thunderbolt.
Na het weekend zal ik mijn eerste indrukken hier delen. De pixeldichtheid is nog steeds iets waar ik me een beetje zorgen over maak.
[ Voor 52% gewijzigd door pjvandesande op 20-06-2014 12:22 ]
EDIT: Uiteindelijk toch besloten om te laten bezorgen, is iets makkelijker voor me
[ Voor 37% gewijzigd door Xudonax op 20-06-2014 23:01 ]
Ik kreeg ook twee aparte meldingen voor de kabel en voor de monitor. De thunderbolt kabel is echter maar 0.5m, en dat is veel te kort voor een monitor van dit formaat. Ik adviseer je dit nog aan te passen als dat nog kan.Xudonax schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:09:
Ook opvallend is dat de monitor wél morgen geleverd gaat worden, maar de bij bestelde Thunderbolt kabel moet nog ingepakt worden...
Ze verstoppen de lengte echter wel goed ja... Dát vind ik dan weer minder netjes van Coolblue, maargoed.
Ik gebruik het scherm via thunderbolt, 60hz ftwXudonax schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:31:
De Thunderbolt kabel is enkel om van de monitor door te lussen naar een volgend Thunderbolt apparaat.
UPDATE: Ik heb het geheel werkend op mijn MacBook Pro! Aangesloten via Thunderbolt, en de andere Thunderbolt aansluiting zit een ethernetadapter in. Verder zitten de USB poortjes achterop ook al goed vol. Al met al een mooie setup om te gebruiken als docking

Al met al, ik heb niets te klagen. Enige dat ik nog graag zou willen is het geheel netjes kalibreren, wel zo handig als je echt met kleuren wilt gaan werken. Maar dat komt nog wel. En bonuspunten voor wie weet wat & waar dit is
[ Voor 51% gewijzigd door Xudonax op 21-06-2014 23:58 ]
http://anandtech.com/show/8057/lg-34um95-monitor-review
~* Peace, Love & XTC *~
Verwijderd
Ik heb trouwens getest met een custom resolutie van 3440x1440 en 2 gtx780's of 2 Titns gaan dat nog wel makkelijk trekken op 60-70 fps in battlefield 4. ultra setting, helaas word het voor mij wachten op een prijs verlaging. 4K is verder ook wel aantrekkijk maar ik ben bang dat ik 21:9 verhouding impressiever zal vinden met game sen films.

Het enige dat niet lekker werkt is sites zoals Facebook, deze verzuipen werkelijk waar in de beschikbare ruimte. En games lukken ook niet écht goed, maar dat ligt voornamelijk aan de nVidia GT650M met slechts 512MB VRAM. Games zoals Civilization V lopen nog wel, maar bijvoorbeeld een Half Life 2 heeft er al moeite mee en loopt met alles op low slechts op ±15fps, dat noem ik toch niet écht speelbaar.
De ruimte die op mijn bureau nodig is valt me eerlijk gezegd ook alleszins mee. Ik zou haast zeggen dat er minder ruimte nodig is om dit ding kwijt te kunnen dan dat ik aan ruimte nodig had om mijn 2 20" 1680x1050 schermen kwijt te kunnen. Die twee schermen hingen dan wel weer aan één voet zodat ze tenminste grofweg op gelijk niveau zaten. Grootste nadeel van die schermen was dat ze enkel DVI en VGA input hadden, dus kon ik er slechts één aansluiten aan mijn MBP.
Een ander voordeel is dat dit display Thunderbolt poorten heeft, waardoor ik mooi kan doorlussen. Er lopen nu nog maar twee kabels naar mijn laptop toe, een power en een Thunderbolt. Verder zit het toetsenbord aan het scherm, net zoals de Thunderbolt Ethernet adapter. Dit betekent dat ik van de kabelbrei aan mijn laptop af ben, eindelijk
En hoewel de kleuren al een stuk beter zijn dan wat mijn MBP scherm tevoorschijn weet te toveren zou het denk ik wel handig/nuttig/leuk zijn om het scherm eens fatsoenlijk te kalibreren. Zeker aangezien ik met video editing graag goede kleuren wil afleveren is dat handig denk ik

Er is tenslotte één ding wat ik vervelend vind aan het scherm, en dat is dat je op de 2e Thunderbolt aansluiting geen mDP adapter kunt aansluiten. Maar naar ik begrijp is dat een beperking van de chips die ervoor beschikbaar zijn, en dus niet iets wat LG heeft gedaan om kosten te besparen oid. Dus nu ben ik half-half op zoek naar een goedkope manier om nóg een scherm kwijt te kunnen. Maar alles wat ook maar lijkt op Thunderbolt is helaas prijzig. Er zijn wel verschillende docks in de planning die er erg tof uit zien, maar niets daarvan is bus powered, en dat vind ik dan weer jammer.

Alle plaatjes zijn klikbaar voor volledig formaat
Verwijderd
Op reddit lees ik iets soortgelijks. Hebben de mensen die het scherm al binnen hebben iets gemerkt van problemen met de backlight?We hebben het even voor u na gevraagd bij onze distributeur. Dit product heeft op dit moment een onbekende levertijd. De LG schermen zijn door LG terug geroepen door een fabrikage fout in de backlight.
Op het moment is het dus niet bekend wanneer dit model gaat komen helaas.
Dit zou dan gaan over de batch die in mei en daarvoor al uitgeleverd werd (en ook wat via Zuid Korea geimporteerd werd).
Vermoedelijk de mensen die hem net pas hebben binnengekregen of besteld hebben al van de nieuwere batch...die geheel door nieuwe quality control gegaan zijn. Maar goed dat is even afwachten dus...
Hmmzl: Max ICT heeft hem zojuist weer op leverbaar gezet. Vertrouw die zaak voor geen meter (zie shopsurvey)

[ Voor 9% gewijzigd door JointFillah op 25-06-2014 09:43 ]
~* Peace, Love & XTC *~
R[..] schreef op 13-5-2014 10:31:
Beste MaxICT, afdeling verkoop/magazijn,
Het betreft Order 11062453, product Max ID 4055[..].
Onlangs heb ik deze order bij u geplaatst en ben overgegaan op betaling. Uw voorraad van dit artikel betrof 24 stuks volgens de website op het moment dat mijn order werd ontvangen in het magazijn (221). Het is natuurlijk goed mogelijk dat de order voor mij 24 beeldschermen betrof, maar ik vraag me toch ernstig af of dit zo is.
Zou u mij kunnen vertellen wat er hier is misgegaan en hoe snel ik mijn beeldscherm kan verwachten? Ik schrijf niet graag een negatieve beoordeling over een website/bedrijf, en ik neem aan dat u een goede rede hebt wat betreft dit vreemde voorval. Ik hoop dat u hier iets aan kunt doen.
Mocht de volgende levering lang op zich laten wachten, zou ik graag mijn vooruitbetaling gestorneerd en mijn order geannuleerd zien worden.
Met vriendelijke groet,
R[..]
From: Info | Max ICT B.V. [mailto:info@maxict.nl]
Sent: maandag 15 mei 2014 13:51
Geachte heer R[..],
Bedankt voor u e-mail,
Ik heb even onze leverancier gecontacteerd,
zij hebben mij gezegd dat uw order vandaag 13-05 of uiterlijk morgen 14-05 bij u word aangeboden.
ik hoop dat ik u voldoende informatie heb gegeven,
bij verdere vragen zijn deze altijd welkom.
Met vriendelijke groet,
O[..]
Concept Store
Max ICT B.V.
[..]
R[..] schreef op 13-5-2014 12:34:
Beste O[...],
Bedankt voor de informatie. Dat is goed nieuws. Ik heb vaker zaken met jullie gedaan (ook onder andere accounts) en meestal gaat het heel goed. Ik verbaas mij ook altijd over de matige reviews die jullie krijgen op o.a. tweakers.net en hardware.info. Mogelijk zijn dit soort voorvallen van miscommunicatie de oorzaak. Het is bij mij in ieder geval nog nooit voor gekomen dat de bestelling al verzonden was, maar dit niet op jullie website werd vermeld.
Ik ben blij verrast dat het product geleverd wordt en dat de levertijd niet gelijk is aan die van bijvoorbeeld centralpoint.nl (omstreeks 6 juni).
Groeten,
R[...]
R[..] schreef op 15-5-2014 13:52:
Aangaande order 11062453
Beste O[...],
Tot op heden heb ik nog niets ontvangen. Ook de orderstatus is onveranderd op uw website. Zou u mij een vernieuwde leveringsindicatie kunnen geven?
Met vriendelijke groet,
R[..]
Sent: maandag 2 juni 2014 17:52
To: R[..]
Subject: Re: Leveringstijd
Geachte heer R[..],
Bedankt voor uw mail.
Helaas heb ik vanuit mijn leverancier geen goed nieuws te horen gekregen.
Ze hebben het product niet meer op voorraad en krijgen deze pas eind mei weer in voorraad.
Zo heeft het product naar mijn verwachting een uiterlijke leverdatum van 31-05-2014.
Mijn excuses voor het ongemak.
Als u nog verdere vragen heeft hoor ik deze graag van u.
Met vriendelijke groet,
C[..]
Concept Store
Max ICT B.V.
From: R[..]
Sent: zaterdag 17 mei 2014 9:26
To: 'Info | Max ICT B.V.'
Subject: RE: Leveringstijd
Beste Concept-store medewerker,
Dit is zeer vervelend nieuws. De monitor is juist bij u besteld, vanwege de levertijd. Op 31 mei ga ik op vakantie. Tot die tijd moet ik nog zeker 100 uur statistische analyses verwerken, hiervoor was de monitor bedoeld. Het brede schermoppervlak is hier uitermate geschikt voor.
Ik neem aan dat uw intentie niet is mij te misleiden. Ik denk dat u toch wat moet doen aan uw levertermijn indicatie. Op dit moment hebben andere shops het product ook niet meer op voorraad, ik kan dus niet meer elders heen.
Groeten,
R[..]
R[..] schreef op 19-5-2014 8:45:
Beste Concept-store medewerker,
Ik zie dat de monitor op dit moment direct leverbaar is uit voorraad, ik neem aan dat ik nu dus snel mijn bestelling verzonden kan zien?
[plaatje met 5 direct leverbaar uit eigen voorraad]
Groeten,
R[..]
Sent: maandag 19 mei 2014 14:54
Subject: Re: FW: Leveringstijd
Geachte R[..],
Bedank voor uw mail.
Helaas als ik nu ga kijken naar het product staat het nog steeds op een 1-2 weken levertijd, ook kan ik geen info vinden dat deze voorraad is veranderd.
Zo kan ik u vertellen dat de order op 31-05 bij u wordt aangeboden.
Met vriendelijke groet,
C[..]
Concept Store
Max ICT B.V.
[..]
R[..] schreef op 2-6-2014 13:25:
Beste medewerker,
Heeft u een levertijd indicatie voor mij.
Het betreft Order 11062453, product Max ID 4055[..].
Groeten,
R[..]
Sent: maandag 2 juni 2014 15:10
Geachte R[..],
Bedankt voor uw mail.
Ik heb contact gehad met mijn leverancier over uw order.
Helaas krijgen ze vanuit LG geen info over een exacte leveringsdatum voor de producten.
Deze monitoren zullen langzaam binnen druppelen en hierdoor is heeft het product een onbekende leverdatum.
Met vriendelijke groet,
C[..]
Concept Store
Max ICT B.V.
[..]
R[..] schreef op 2-6-2014 15:26:
Geachte medewerker,
Er zijn twee opties:
Optie 1:
Ik zie dat het artikel op dit moment wel degelijk leverbaar is:
[plaatje van dezelfde LG maar dan met Max nr: 4120306 voor €998,44]
U kunt deze leveren, dat zou mij zeer gerust stellen in uw service. Hier zie ik dan graag een bevestiging van.
Optie 2:
Gezien de laatste ontwikkelingen, gekoppeld aan de voorgaande beloofde levertijd wil ik bij deze mijn order annuleren. Ik heb weinig vertrouwen in deze bestelling. Zie de onderliggende correspondentie.
In acht nemende dat deze zaak zo lang heeft kunnen voortborduren lijkt het me redelijk en billijk dat u met de hoogste spoed zorgdraagt voor het storneren van de door u ontvangen betaling.
De gegevens hiervan zijn:
[..]
Met vriendelijke groet,
R[..]
Sent: maandag 2 juni 2014 16:56
Geachte R[..],
Bedankt voor uw mail.
Dit model gaat over een Europees model.
Het is dus geen Nederlands model dus zo kan het zijn dat de monitor niet in Nederlandse taal beschikbaar is.
Ook is dit product ongeveer €170,- duurder.
Zo wil ik graag van u te horen krijgen of u dit verschil wil betalen of dat u de order wil annuleren.
Met vriendelijke groet,
C[..]
Concept Store
Max ICT B.V.
[..]
R[..] schreef op 2-6-2014 17:08:
Geachte medewerker,
Bedankt voor uw snelle antwoord. Het verschil in taal is mij om het even, maar ik kan niet overgaan tot nog meer betalen, zeker gezien het feit dat de eerste keer de voorraad meer dan 24 betrof, de tweede keer 5 en ik alsnog niets geleverd kreeg. Helaas heeft mijn vertrouwen in uw voorraadindicatie en levertermijn een deuk opgelopen. Indien u geneigd bent de monitor te leveren zonder bijbetaling of voorafgaande aan een gedeeltelijke bijbetaling, wil ik hier nog over denken. Ter illustratie: tot (ik meen) twee dagen geleden stond het door mij besteld artikel (4055368) ook voor meer dan €1000 in uw webshop. De prijs varieert dus nogal.
Mocht u dit niet kunnen of niet willen, dan annuleer ik bij deze mijn order. Graag zie ik dan ook zeer spoedig het overgemaakte bedrag terug.
Met vriendelijke groet,
R[..]
Sent: maandag 2 juni 2014 17:52
Geachte heer R[..],
Bedankt voor uw mail.
Helaas is het geen mogelijkheid om dit product met een lagere prijs aan u te leveren.
Zo zal ik voor u de order annuleren en krijgt u een credit binnen 5-15 werkdagen aangeboden.
Met vriendelijke groet,
C[..]
Concept Store
Max ICT B.V.
[..]
R[..] schreef op 24-6-2014 15:07:
Medewerker,
Uw credit termijn zit er op. Ik eis per ommegaande mijn geld op. Ik ben tot nog toe altijd redelijk geweest, maar dit gaat alle perken te buiten. U heeft meer dan een maand mijn geld achter gehouden en niet het fatsoen gehad na de lastige bestelprocedure mij tegemoet te komen op ook maar de minste wijze.
Als ik over twee dagen geen overboeking zie, zet ik het volledige mailcontact online bij welbekende shopreferenties. Dit is geen dreigement, dit is puur om andere te waarschuwen voor uw gedrag.
Hoogachtend,
R[..]
PS: mocht uw betaling deze mail kruisen mag u hem gerust lezen.
Sent: maandag 26 juni 2014 16:50
Geachte heer R[..],
Mijn directie heeft uw creditering ter waarde van €849,57 zojuist uitbetaald en deze kan op elk moment weer terug bij u verschijnen.
Met vriendelijke groet,
C[..]
Concept Store
Max ICT B.V.
[..]
Verwijderd
Ik heb even met ze gebeld hier over en de schermen die ze kunnen leveren komen van een andere leverancier dan waar ik de mijne heb besteld (wat ook het prijsverschil verklaart). De persoon die ik sprak heeft contact opgenomen met deze andere leverancier en wist me te vertellen dat die batch nog wel tot de "foute" batch hoort (afgaande op de datum van productie).Hmmzl: Max ICT heeft hem zojuist weer op leverbaar gezet.
Hij had ook met LG gebeld waar het probleem bekend was en ze zijn bezig dit te fixen, maar onduidelijk is hoe lang dit gaat duren. Hij stelde voor om te wachten en hij zou me op de hoogte houden.
Wat betreft MacICT zelf en hun shopsurvey: ik heb niet veel ervaring met ze anders dan deze bestelling, maar ik heb het idee dat ik tot nu toe goede service van ze krijg, in die zin dat ik ze natuurlijk niet verantwoordelijk kan houden voor de leverproblemen van LG.
Op de site staat leuk op voorraad. Geen idee wat ze daarmee nou bedoelen, maar in ieder geval niet dat het product bij hun ligt. Heb op 23/6 besteld en had verwacht dat ie nu inmiddels wel verzonden zou zijn. Bij mijn bestelling op de site staat nu: verzendklaar 1/7. Dan komen er nog 2 tot 4 dagen bij voordat het scherm hier is.
Dit in combinatie met de foute batches hebben er voor gezorgt dat ik de boel maar annuleer. Zodra de annulering rond is ga ik maar mailen met andere shops om daar het scherm te bestellen zonder dat ie binnen de slechte batch valt.
Was wel even wat onzeker of ze het zouden redden aangezien ik met creditcard had betaald, maar uiteindelijk geen enkel probleem. En ik heb eigenlijk enkel goede ervaringen met Coolblue.
En was dit 1 van de nieuwe (goede) batch ? of nog 1 die was overgebleven van de oude, die een vorm van backlight bleed vertoont ?Xudonax schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:10:
Ik heb de mijne gewoon bij Coolblue besteld, en die was er binnen 24 uur
Was wel even wat onzeker of ze het zouden redden aangezien ik met creditcard had betaald, maar uiteindelijk geen enkel probleem. En ik heb eigenlijk enkel goede ervaringen met Coolblue.
Ik zag gister dat Wehkamp ineens 1 op voorraad had voor 879 EU, dus die heb gelijk daar maar even weg gekaapt
Hij wordt straks al geleverd, maar nu hoop ik alleen wel dat dit dus 1 van de nieuwe batch is en niet de oude (die dus grotendeels terug was geroepen door LG)
Iemand een idee waar je met zekerheid kan zien of je 1 uit de nieuwe batch hebt ? een bepaalde productie datum of iets met het serienummer misschien ?
Ik heb Afuture gemailed met de vraag of ze de nieuw of oude batch hebben. Nog geen antwoord op die mail tot nu toe. Ben benieuwd wat ze zeggen.Iemand een idee waar je met zekerheid kan zien of je 1 uit de nieuwe batch hebt ? een bepaalde productie datum of iets met het serienummer misschien ?
Ik had Wehkamp ook al een mailtje gestuurd, maar ben bang dat zij die vraag niet kunnen beantwoorden. Zal iig ook ff mailtje richting LG zelf doen.PilatuS schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:45:
[...]
Ik heb Afuture gemailed met de vraag of ze de nieuw of oude batch hebben. Nog geen antwoord op die mail tot nu toe. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Ook heb ik gelezen dat bij de modellen met een productie datum van Juni (of later) het probleem verholpen is.
maarja over Mei en eind Mei is nog een beetje een twijfel geval.
April en eerder is een grote kans op het probleem.
maar dan zit je nog met de vraag hoe het met gereviseerde modellen zit, want daar blijft de oude productie datum op plakken lijkt mij ?
[ Voor 30% gewijzigd door harjanD op 27-06-2014 12:15 ]
Dat weet ik niet. Als ik op de doos kijk staat er onder de streepjescode "MAY66273906", maar daarboven staat "140409" en eronder "Rev.01". Dus aan de ene kant verwacht ik wel dat het een mei model is (waarvan de status dus onzeker is, maar ik zie iig (nog?) niets vreemd), maar ook een april model zou ik niet raar van staan te kijken. Ik geloof dat het ±2 weken duurt voordat het echt zichtbaar word?harjanD schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:43:
[...]
En was dit 1 van de nieuwe (goede) batch ? of nog 1 die was overgebleven van de oude, die een vorm van backlight bleed vertoont ?
Oeh daar stel je me "nog" wel gerust, want toen ik de doos open deed zag ik dat idd ook :Xudonax schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:13:
[...]
Dat weet ik niet. Als ik op de doos kijk staat er onder de streepjescode "MAY66273906", maar daarboven staat "140409" en eronder "Rev.01". Dus aan de ene kant verwacht ik wel dat het een mei model is (waarvan de status dus onzeker is, maar ik zie iig (nog?) niets vreemd), maar ook een april model zou ik niet raar van staan te kijken. Ik geloof dat het ±2 weken duurt voordat het echt zichtbaar word?

Heb het serienummer iig door gemaild naar LG, dus ik zal van hun wel horen of dit een foute of goede is.
Zelf heb ik nog niet echt ervaring met backlight bleed, aangezien dit ook mijn eerste IPS monitor is. Ik zal me er dus maar eens even in gaan verdiepen hoe je het goed kunt zien en hoe lang het kan duren voordat de symptomen zich voordoen
anathema
Ik weet t niet precies hoor, maar volgens mij is dit backlight bleed of niet ? :Xudonax schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:13:
[...]
Dat weet ik niet. Als ik op de doos kijk staat er onder de streepjescode "MAY66273906", maar daarboven staat "140409" en eronder "Rev.01". Dus aan de ene kant verwacht ik wel dat het een mei model is (waarvan de status dus onzeker is, maar ik zie iig (nog?) niets vreemd), maar ook een april model zou ik niet raar van staan te kijken. Ik geloof dat het ±2 weken duurt voordat het echt zichtbaar word?

Verwijderd
Ga dan wel een mailtje sturen dat ik absoluut een Rev 2.0 wil
Heeft iemand al eens getest of het mogelijk is om een mini DP output van een laptop aan te sluiten op een thunderbolt input van het scherm? Ik heb namelijk een PC met displayport uit en een laptop met DP uit die ik samen zou willen aansluiten. Gezien er nog steeds geen Thunderbolt kaartjes voor de PC bestaan is dat geen optie.
Van wat ik nu zo gelezen heb: De maand mei kan zowel Rev.01 als 02 zijn. Dit bekend dat juni sowieso altijd Rev.02 zou moeten zijn.
Hoeveel kostte die bij TechData ? en heb je toevallig een link ?Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:48:
De mijne is recent besteld bij TechData, normaal komt er een levering op 09/07 en eentje op 19/07 van de 34UM95 binnen.
Ga dan wel een mailtje sturen dat ik absoluut een Rev 2.0 wil
Heeft iemand al eens getest of het mogelijk is om een mini DP output van een laptop aan te sluiten op een thunderbolt input van het scherm? Ik heb namelijk een PC met displayport uit en een laptop met DP uit die ik samen zou willen aansluiten. Gezien er nog steeds geen Thunderbolt kaartjes voor de PC bestaan is dat geen optie.
Die van mij gaat namelijk (helaas) weer retour naar Wehkamp. En wil idd ook echt een Rev 2.0
En op je vraag; Ja je kunt DP mini gewoon rechtstreeks op je Thunderbolt aansluiting aansluiten. Bij DP heb je een verloopje nodig of een Mini DP (thunderbolt compatible) naar DP kabel nodig voorbeeld :
http://www.amazon.com/Cab...-Compatible/dp/B004CAGDUA
Aangezien Mini DP en Thunderbolt nagenoeg dezelfde connector hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door harjanD op 01-07-2014 12:32 ]

Heb je ook problemen dan? Ik zit inmiddels ruim een week achter een 34um95 en heb totaal geen problemen. Het is een Rev.00 geproduceerd in Mei.PilatuS schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:35:
Zojuist het scherm ontvangen. Via de mail had de shop bevestigd dat het om een Rev.02 model zou gaan. Bij de bestelling heb ik vermeld dat ik het scherm niet wil tenzij het een Rev.02 model is. Zojuist ontvangen, en je raad het al, het is een Rev.01 scherm. Die gaat dus net zo hard weer retour. Bijkbaar heeft het dus geen zin om te mailen over zoiets
Geen dode pixels, geen totaal geen backlight bleeding en redelijk goed gekalibreerd vanuit de fabriek.
Het is bekend dat er ook na verloop van tijd mogelijk problemen met de backlight kunnen ontstaan. Als ik dan weet dat er een nieuwe revisie is die dit probleem sowieso niet heeft dan wil ik die ook hebben. Helemaal als ik er dan over mail en mij verteld word dat ik een Rev.02 ga krijgen, dan wil ik die ook.
Ik heb de doos open gemaakt en na het zien van Rev.01 deze weer dicht gedaan. Heeft weinig zin om de boel uit te pakken om vervolgens toch terug te sturen.
Een scherm zoals dit verwacht ik over 3 jaar nog te hebben. Geen zin om over een jaar een RMA te moeten doen. Nu staat mijn oude scherm er nog, dan niet meer.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 01-07-2014 19:24 ]
Verwijderd
Ik heb dus geen idee met welk type scherm ik hier te maken heb.
Ook ik heb ineens 1 van MaxICT ontvangen. Heb even snel op de flapjes gekeken, maar daar stond helaas ook weer Rev. 01.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:43:
Ik heb zojuist mijn scherm gekregen van MacICT met op de doos dezelfde referentie als harjanD (May, Rev01, 140409). Echter, achter op het scherm zelf staat dat het is gemaakt in "June 2014", wat op zich al raar is. Daarnaast staat er rechtsonder op datzelfde label achter op het scherm MEZxxxxxxx (REV00).
Ik heb dus geen idee met welk type scherm ik hier te maken heb.
Als ik straks thuis ben zal ik is op de achterkant van t scherm kijken, aangezien ze hem op de zaak hadden afgeleverd.
Verwijderd
Ik had voor de zekerheid nog wel even contact opgenomen met LG en MacICT. Van MaxICT heb ik verder niks meer gehoord, van van LG kreeg ik het onderstaande terug:
Oftewel: "Ik heb geen idee, maar als er iets mis mee is dan kan je aanspraak maken op je garantie".Na overleg met de Technische Dienst van LG kunnen wij u informeren, dat u er van uit kunt gaan dat uw monitor voldoet aan de specificaties.
Er zijn backlight bleed specificities van deze beeldschermen, die afwijkingen toelaten.
Indien uw monitor afwijkingen vertoont, die buiten de specificaties vallen, kunt u binnen de garantietermijn altijd kosteloos een reparatie laten uitvoeren.
Wij informeren u, dat uw monitor voor de levering streng is gecontroleerd, en dat het storingspercentage daardoor zeer laag is.
Iemand die mij kan zeggen of dit gaat werken?
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Afgezien van de aansluiting en resolutie, geen idee of dat kan, zal VRAM een probleem zijn. Als ik puur op internet zit word er maar weinig VRAM gebruikt. Op het moment dat ik een Full-HD film ga afspelen zit ik binnen no-time over de 600MB heen.Gunth schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:01:
Ik zou heel graag de u3495 in huis halen maar ik denk dat mijn mbp mid 2011 met intel HD-video 3000 512 MB dit niet gaat trekken.
Dacht het wel,nochtans het filmpje hier in het topic van die duitser laat ook een mac mini zien met de zelfde specs als mijn mbp.
Ga het mij niet riskeren,opzoek naar iets anders dan.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Verwijderd
TechData is een groothandel, kan je als particulier niet kopen. Prijzen varieren ook per klant afhankelijk van je kortingharjanD schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:31:
[...]
Hoeveel kostte die bij TechData ? en heb je toevallig een link ?
Die van mij gaat namelijk (helaas) weer retour naar Wehkamp. En wil idd ook echt een Rev 2.0
En op je vraag; Ja je kunt DP mini gewoon rechtstreeks op je Thunderbolt aansluiting aansluiten. Bij DP heb je een verloopje nodig of een Mini DP (thunderbolt compatible) naar DP kabel nodig voorbeeld :
http://www.amazon.com/Cab...-Compatible/dp/B004CAGDUA
Aangezien Mini DP en Thunderbolt nagenoeg dezelfde connector hebben.
Zo'n kabeltje heb ik er ook bij besteld, ik ben benieuwd, normaal wordt hij maandag verzonden...
Dat begreep ik al , maar wat kostte het scherm daar voor jou ? Kan het scherm namelijk ook gewoon via de zaak aanschaffenVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:52:
[...]
TechData is een groothandel, kan je als particulier niet kopen. Prijzen varieren ook per klant afhankelijk van je korting
Zo'n kabeltje heb ik er ook bij besteld, ik ben benieuwd, normaal wordt hij maandag verzonden...
Verwijderd
Ik heb de MBP 13-inch, Early 2011 met dezelfde Intel HD Graphics 3000 512 MB en die werkt out-of-the-box met de 34UM95.Gunth schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:01:
Ik zou heel graag de u3495 in huis halen maar ik denk dat mijn mbp mid 2011 met intel HD-video 3000 512 MB dit niet gaat trekken.
Bedankt voor de info,gaat gamen een beetje?Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:42:
[...]
Ik heb de MBP 13-inch, Early 2011 met dezelfde Intel HD Graphics 3000 512 MB en die werkt out-of-the-box met de 34UM95.
Ik speel soms eens cod en wat andere games.
Wat een kast zeg, allemensenPilatuS schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:46:
Vandaag het scherm ontvangen.
[afbeelding]
Wat is dit heerlijk zegBij de 29" Dell vond de hoogte van 23" en de verticale resolutie van 1080 een stuk minder fijn. Dit scherm lost dat compleet op. Ben er heel erg tevreden mee
Ik zal mijn LG34UM95 setup ook even delen (kast is een M1 NCASE):

[ Voor 4% gewijzigd door GerhardBurger op 05-07-2014 19:06 ]
Ben benieuwd
Verwijderd
Hoe bevalt voor diegenen die hem al hebben de kijkhoogte? Tot nu toe altijd Dell, lacie en Eizo gehad dus met in hoogte verstelbare voet. Gezien deze dat niet heeft vrees ik een beetje dat het wel eens te laag zou zijn
Mijn 29" Dell had ik vrij laag staan omdat de hoogste stand voor mij niet hoog genoeg is. Bij mij staat er al jaren een oude speaker onder om goede hoogte te krijgen. De LG heb ik op de lage stand staan en ook weer op die speaker. Op deze manier is het voor mij perfect.Hoe bevalt voor diegenen die hem al hebben de kijkhoogte?
Verwijderd
Op het moment dat het scherm in standby gaat of ik deze uit zet ziet de PC deze niet meer. Je hoort dan het hardware gevonden / verwijderd geluid en de openstaande vensters gaan naar mijn 2e scherm toe en worden verkleind. Als het scherm weer aan gaat word ie weer gezien. Nu moet ik iedere keer de vensters opnieuw aanpassen en op de juiste plek zetten. Gelukkig heb ik een programma draaien waarbij de snelkoppelingen een vaste plek hebben anders kon ik iedere keer 20 koppelingen opnieuw op hun plek zetten.
Zelfde verhaal met de PC aanzetten terwijl het scherm uit staat, alles gaat naar het 2e scherm toe. Met mijn vorige scherm had ik dit probleem niet. Ik heb al alle instellingen van het scherm doorlopen maar dat lost niets op.
Iemand een idee ?
Nogal verwarrend allemaal die revisie data
Hebben de gelukkige eigenaren hier met 'June' versie nog steeds geen last van bleed?
~* Peace, Love & XTC *~
Mag er straks achter en ga het nauw lettend in de gaten houden want dit kan niet voor een scherm van 1000€
Verwijderd
Meteen na het aanzetten een zwarte wallpaper ingesteld en gekeken of ik backlight bleed zag aangezien ik daar zeer benieuwd naar was.
Bij daglicht is het totaal niet zichtbaar, gewacht tot het donker was en opnieuw gekeken. Foto hieronder is het resultaat;

Gisteren heeft mijn monitor de hele dag aangestaan en 's avonds nogmaals getest met onderstaand resultaat;

Ik vind het opvallend dat bij minder icoontjes de glow/bleed ook minder wordt, tevens als ik via een hoek op het scherm kijk is het niet tot nauwelijks zichtbaar;

Al met al zie je het op mijn scherm alleen als je er goed op let en op de foto's ziet het er een stuk erger uit dan daadwerkelijk waarneembaar.
Als het zo blijft is het voor mij acceptabel, maar ik hou het de komende tijd goed in de gaten of het verergert etc.
Verwijderd

Ik heb inderdaad ook zoiets in de linkerhoek, maar idd op foto's ziet het er heel dramatisch uit, terwijl je er in het echt eigenlijk bijna niets van ziet.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:11:
Sinds een aantal dagen heb ik ook een 34UM95 en moet zeggen dat hij tot nu toe prima bevalt. Ik heb een rev 01 model van mei 2014.
Meteen na het aanzetten een zwarte wallpaper ingesteld en gekeken of ik backlight bleed zag aangezien ik daar zeer benieuwd naar was.
Bij daglicht is het totaal niet zichtbaar, gewacht tot het donker was en opnieuw gekeken. Foto hieronder is het resultaat;
[afbeelding]
Gisteren heeft mijn monitor de hele dag aangestaan en 's avonds nogmaals getest met onderstaand resultaat;
[afbeelding]
Ik vind het opvallend dat bij minder icoontjes de glow/bleed ook minder wordt, tevens als ik via een hoek op het scherm kijk is het niet tot nauwelijks zichtbaar;
[afbeelding]
Al met al zie je het op mijn scherm alleen als je er goed op let en op de foto's ziet het er een stuk erger uit dan daadwerkelijk waarneembaar.
Als het zo blijft is het voor mij acceptabel, maar ik hou het de komende tijd goed in de gaten of het verergert etc.
In het echt zie ik het alleen op een volledige zwarte achtergrond als ik er op let. Tijdens normaal werken of gamen zie ik er niets van. Zolang het niet erger word vind ik het wel prima zo.GerhardBurger schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:33:
[...]
Ik heb inderdaad ook zoiets in de linkerhoek, maar idd op foto's ziet het er heel dramatisch uit, terwijl je er in het echt eigenlijk bijna niets van ziet.
https://www.google.de/sho...jPerXgYAJ&ved=0CFsQ2SswAA
Bij bijvoorbeeld voelkner wordt de monitor aangeboden voor € 810,- en verzending binnen europa is € 9,95. Zit er zelf over na te denken om er 1 via onze oosterburen aan te schaffen.
[ Voor 26% gewijzigd door ariantje1991 op 11-07-2014 23:40 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ben benieuwd hoe je het verschil ervaart! Zelf vind ik de 95 nog te duur, zeker omdat ik dan ook mijn videokaart moet upgraden. Heb nog niet veel uitgebreide vergelijkingen kunnen vindenGamebuster schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:37:
Vandaag de 95 besteld en mn vriendin de 65. Ben benieuwd.
Indien mogelijk een bluray speler aansluiten via hdmi en kijken hoe het scherm omgaat met verschillende aspect ratio's van films. Volgens mij zal de speler standaard 16:9 doorgesturen tov 21:9 door een pc, waarbij deze laatste softwarematig altijd de juiste verhouding kan weergeven van films. Ik ben benieuwd hoe het dan zit met 21:9 films en ondertiteling (hoewel volgens mij hiervoor nog een optie noodzakelijk is als subtitle shift) bij de speler. Of heeft LG een aspect ratio ingebouwd daar hiermee rekening houdt? Ik dacht ooit dit eens gelezen te hebben over de vorige 29 inch modellen.Gamebuster schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:38:
Ja ik zal ze zeker even naast elkaar leggen. Nog voorkeur wat ik ermee doe?
Zelf heb ik dus ook interesse in zo'n scherm, maar dan ook in 'multimedia' gebruik waaronder een externe bluray speler.
Een backlight bleedtest doe je ook niet met nog icoontjes e.d. op je scherm. Dat geeft een vertekend beeld en maakt foto's maken al helemaal lastig. Pak dan een fullscreen black website of iets dergelijks. Wel even opletten dat je monitor niet in de 'uit want toch zwart'-stand schiet.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:11:
[afbeelding]
Overigens is een beetje donkergrijze waas bij foto's in het pikdonker ook wel normaal. Daar doen we met de huidige technieken (IPS e.d.) niks aan.
Het zijn dit soort dingen die je *niet* wilt:

(linksboven komt waarschijnlijk omdat de foto niet in een rechte hoek is genomen, het gaat om die 2 stroken links/rechts van het midden onderaan.)

Ik zie bij jou links- en rechtsonder ook zo'n soort gloed, maar dat kan dus ook door de iconen komen.
Bij een scherm van 900+ euro zou hij bij mij acuut retour gaan met dergelijke mate van bleeding...
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Verwijderd
Ja, de monitor heb ik inmiddels weer geretourneerd. De laatste paar dagen dat ik de monitor intensief gebruikte werd het ook nog eens erger. Dat was voor mij de druppel, had er geen goed gevoel meer over. Erg jammer want ik vind het een prachtig scherm. Ik hoop dat LG dit serieus gaat aanpakken, dan probeer ik het in het najaar nog een keer. Anders wordt het de Rog Swift.BramT schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:07:
Bij een scherm van 900+ euro zou hij bij mij acuut retour gaan met dergelijke mate van bleeding...
Het kriebelt om de pricewatch: LG 29UM65-P Zwart aan te schaffen.
Nu is de belangrijkste reden dat ik regelmatig thuis werk en verpest ben door de dual-screen setup op het werk. Nu gebeurd het verbinden via citrix en via citrix een rdp sessie. Nu is het handig dat schermen max op de helft van het scherm maximaliseren of als ze naar links of recht worden gesleept deze de helft van het scherm. Ik kan dit natuurlijk forceren door het scherm met 2 kabels aan mijn pc aan te sluiten en de feature gebruiken dat het scherm zich als 2 schermen gedraagd(2 inputs side-by-side) of is de software zo slim dat het gewoon werkt?
Puntje 2 is gaming, wil nog weleens een race game of een shooter spellen, settings hoeven niet max, maar gaat dat een beetje met een pricewatch: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5.
Met 2x een full-hd scherm gaat het natuurlijk allemaal wel werken, maar 1 scherm spreekt me meer aan voor thuis.
Dat slepen links en rechts werkt prima gewoon door de standaard optie in Windows. LG levert nog een stukje software mee dat ook heel goed werkt: je kan dan aangeven dat je scherm in 2 of 3 stukken wilt verdelen en dan als je 1 window de breedte aanpast, passen de andere windows automatisch ook aan, dus dan kan je bijvoorbeeld makkelijk een window op 2/3 en een ander window op 1/3.brid schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:31:
Geen idee of dit de juiste plek is of dat dit meer in componenten advies thuis hoort.
Het kriebelt om de pricewatch: LG 29UM65-P Zwart aan te schaffen.
Nu is de belangrijkste reden dat ik regelmatig thuis werk en verpest ben door de dual-screen setup op het werk. Nu gebeurd het verbinden via citrix en via citrix een rdp sessie. Nu is het handig dat schermen max op de helft van het scherm maximaliseren of als ze naar links of recht worden gesleept deze de helft van het scherm. Ik kan dit natuurlijk forceren door het scherm met 2 kabels aan mijn pc aan te sluiten en de feature gebruiken dat het scherm zich als 2 schermen gedraagd(2 inputs side-by-side) of is de software zo slim dat het gewoon werkt?
Puntje 2 is gaming, wil nog weleens een race game of een shooter spellen, settings hoeven niet max, maar gaat dat een beetje met een pricewatch: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5.
Met 2x een full-hd scherm gaat het natuurlijk allemaal wel werken, maar 1 scherm spreekt me meer aan voor thuis.
Gaming moet volgens mij wel lukken met die kaart (de resolutie is niet heel veel meer dan full hd, en zeker minder dan 2x een hd scherm). Daarnaast is het voor gamen in ieder geval veel minder moeite om op te zetten dan eyefinity (omdat de gui niet perse alleen maar op het middelste scherm hoeft (nou ja voor 2 schermen wordt dat natuurlijk sowieso wat lastig)). Kijk ook even op wsgf.org of de spellen goed ondersteund worden. De 21:9 sectie is nog wel wat leeg, maar ik heb de laatste dagen al wel wat entries toegevoegd (bijvoorbeeld GRID en Fallout 3 op 3440x1440, echt heerlijk
1e indrukken: damn wat groot, 1 dode pixel (stuck zwart, acceptabel/niet storend), niet in hoogte verstelbaar
Films kijken is prachtig (vanaf PC). Met 16:9 films heb je zwarte randen of kunstmatige zoom. Kleuren zijn op oog niet slechter dan mijn U2711. Geen backlit bleeding zichtbaar (maar ik heb geen getraind oog)
Dat-ie niet in hoogte verstelbaar is vind ik erg storend. Niet op gelet bij aanschaf. Misschien VESA-mount voor bureau bij bestellen.
Ik heb helaas geen BR-speler (of DVD speler, of console)HannesB schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:53:
[...]
Indien mogelijk een bluray speler aansluiten via hdmi en kijken hoe het scherm omgaat met verschillende aspect ratio's van films. Volgens mij zal de speler standaard 16:9 doorgesturen tov 21:9 door een pc, waarbij deze laatste softwarematig altijd de juiste verhouding kan weergeven van films. Ik ben benieuwd hoe het dan zit met 21:9 films en ondertiteling (hoewel volgens mij hiervoor nog een optie noodzakelijk is als subtitle shift) bij de speler. Of heeft LG een aspect ratio ingebouwd daar hiermee rekening houdt? Ik dacht ooit dit eens gelezen te hebben over de vorige 29 inch modellen.
Zelf heb ik dus ook interesse in zo'n scherm, maar dan ook in 'multimedia' gebruik waaronder een externe bluray speler.
Klopt het dat er wel 2 schroefjes aan de achterkant van de voet zitten waarmee je de hoogte ietsjes kan verstellen?Gamebuster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:25:
Dat-ie niet in hoogte verstelbaar is vind ik erg storend. Niet op gelet bij aanschaf. Misschien VESA-mount voor bureau bij bestellen.
Steam/XBL: Avioto
Dat wel, maar het verschil is 1~2cm ofzo. Je kan hierbij kiezen tussen "extreem laag" en "minder extreem laag". Op de hoogste stand beginnen de pixels op 11cm vanaf de onderkant.Avioto schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:10:
[...]
Klopt het dat er wel 2 schroefjes aan de achterkant van de voet zitten waarmee je de hoogte ietsjes kan verstellen?
Mijn vriendin heeft dit opgelost met 2 flinke boeken. Ik heb een VESA bureau mount besteld, nl. deze:
http://www.conrad.nl/ce/n...CFenItAodnR8AgA&WT.srch=1
[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 16-07-2014 11:33 ]
Kwam er achter dat er ook een UB variant is pricewatch: LG 29UB65-P Zwart
Grote verschil is 1 extra hdmi aansluiting en een in hoogte verstelbare en draaibare voet/bevestiging.
Wel 75,- duurder dan de UM versie
Zo geluk gehad met bestellen, scherm is op dit moment minimaal 389,- , gewoon + €39 in 2 dagen of zit er nu te minste wel meerdere kabels bij. Word alleen een HDMI kabel meegeleverd.
Ook even getest met de benchmark van grid autosport, ultra settings zijn te hoog +- 45fps avarage.
High gaat top met 74 fps average
[ Voor 27% gewijzigd door brid op 18-07-2014 16:30 ]
Verwijderd
- Ik had verwacht dat je de zogenaamde joystick onderaan het scherm makkelijk kon gebruiken om de interne KVM te bedienen, maar in plaats daar van moet je elke keer door een menu navigeren om van bron te veranderen.
- De KVM emuleert geen scherm, dus wanneer je switched of (in het geval van MacOS X) je het scherm uitzet voordat je je computer op sleep zet, dan worden de windows van al je applicaties verkleint.
- 7 op de 10 keer moet ik mijn toetsenbord uit- en inpluggen wanneer ik het scherm aan zet, omdat het niet herkend wordt. Dit heb ik alleen gemerkt bij MacOS X, en niet bij Windows 7. Gek genoeg is het een Apple Keyboard.
- Ik heb een aantal keer een bluescreen gehad in Windows 7 wanneer ik via de KVM een switch deed van MacOS X (via Thunderbolt) naar Windows 7 (via Displayport). De Windows 7 installatie is relatief nieuw en er is weinig troep of oude drivers geïnstalleerd.
Verwijderd
Wat ik wel jammer vindt is dat een convertorkabel van MINI-DP naar DP op de thunderbolt poort geen beeld oplevert. Daardoor ben ik genoodzaakt om mijn vaste pc aan te sluiten met HDMI en de werklaptop met DP.
In de toekomst wil ik zeker een 21:9 scherm, maar ik vraag me af of ik gebruik ga kunnen blijven maken van mijn huidige bluray speler (Sony bdp-s1100) of een nieuwe zal moeten aanschaffen met subtitle shift en of LG dan een voorkeur heeft tov bv Dell met een meer ergonomische voetsteun.
zie je veel verschil en is het het geld waard om de 95 te kopen in plaats van de 65?