Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee of dat het probleem is hoor, maar de 920 is niet zo super moeilijk uit elkaar te halen als je er een handleiding bij pakt. Ik zou eerst eens proberen garantie te claimen bij de winkel waar je hem hebt gekocht en anders Microsoft Mobile. Nokia deed normaal niet zo super moeilijk over reparatie, ga er even vanuit dat MS dat ook niet doet...

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Tropicc schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:29:
Ik heb geregeld dat de onderkant maar vooral een groot deel van de bovenkant van mijn scherm flikkert met paarse strepen. Dit is het ergste als ik een leeg tabje open in IE, de zoek aandruk en de brightness op high zet. Het is geen software probleem denk ik, want als ik een screenshot maak zie je de strepen niet terug op die screenshot.
Ik heb de mijne vorige week opgestuurd, nadat het scherm voor driekwart zwart bleef, de rest van het scherm (een rand bovenaan) had wel beeld maar bleef hangen of flikkeren. De telefoon leek verder wel te werken. Als je nog garantie hebt zou ik hem zeker opsturen voordat je zelf gaat rommelen ermee, dit valt gewoon onder je garantie (tenzij je waterschade o.i.d. hebt gehad natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Die van mij geeft bij het snel scrollen een streep van links naar rechts, een soort rimpel in het beeld. Het is niet vreselijk storend. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Vanmorgen eindelijk de Cyan update op m'n 920 ontvangen, en nu loopt weer een nieuwe update. Neem aan dat ik daarmee weer update 8.1.1 binnenkrijg (ik had al de laatste DP versie draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:32
gauchov6 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:13:
Vanmorgen eindelijk de Cyan update op m'n 920 ontvangen, en nu loopt weer een nieuwe update. Neem aan dat ik daarmee weer update 8.1.1 binnenkrijg (ik had al de laatste DP versie draaien).
Had je 8.1.1 al geinstalleerd of niet ?

Ik heb nog niks.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Cyrus The Virus schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Had je 8.1.1 al geinstalleerd of niet ?

Ik heb nog niks.
Ik had idd al 8.1.1 draaien via DP, nu na de laatste update zit ik weer op versie 8.10.14176.243 die ik ook had voor de Cyan update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:07
Schijnbaar werkt NL Alert ook ineens na de Cyaan update. Wel alleen met NL rom trouwens.
Instellingen> berichten> daar ergens uit/aan te zetten.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
ozzynator schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:13:
Schijnbaar werkt NL Alert ook ineens na de Cyaan update. Wel alleen met NL rom trouwens.
Klopt, onderaan vind je een knopje 'meldingen voor noodgevallen', daarna zie je een scherm: NL-Alert --> ingeschakeld. Volgens mij staat hij standaard aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

ozzynator schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:13:
Ik heb toch echt een Nederlands toestel, maar ik zie nergens iets wat zelfs maar lijkt op "berichten"...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:56

Radeon

Today is a good day to die

Wailing_Banshee schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:33:
[...]

Ik heb toch echt een Nederlands toestel, maar ik zie nergens iets wat zelfs maar lijkt op "berichten"...
Zit een beetje verborgen maar hier kan je het vinden:
Instellingen - toepassingen - berichten en dan helemaal onderin staat "meldingen voor noodgevallen"

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Radeon schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
Instellingen - toepassingen - berichten en dan helemaal onderin staat "meldingen voor noodgevallen"
Inderdaad, en als je de taal op Engels hebt staan: Settings, (veeg naar links) Applications, Messaging en dan onderaan "emergency alerts". Bij mij stond NL-Alert al standaard aan na de updates van vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Radeon schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Wailing_Banshee schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:33:
[...]

Sorry, inderdaad stapje vergeten te vermelden.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ahh, daaar kijk ik eigenlijk nooit :p

Hij staat bij mij inderdaad ook aan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

d:)b

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Hier nu ok Cyan :)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem + gelijk nog een kleine update er achteraan :)
Boel draait net even wat lekkerder heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Het draait inderdaad iets soepeler heb ik het idee, wat het trouwens al deed. Ik kwam er vandaag ook achter dat je dus mapjes kunt maken op je homescreen, best handig en werkt supervloeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 00:08
Sinds cyan was aangekondigd hoopte ik dat mijn batterijduur zou verbeteren. Nu ik eindelijk de update heb geinstalleerd (had daarvoor DP), blijkt mijn batterij nog steeds snel leeg te lopen. Wat mij vooral tegenvalt is de batterij in gebruik, zo heb ik een 50+% drain als ik met 3g internet. Is dit normaal of mag ik beter verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt eraan hoeveel uur je het over hebt ^^ Maar IE is bij mij ook de energieslurper bij uitstek. Dat is ook niet verwonderlijk aangezien ik de meeste sites in desktopweergave bezoek en deze allemaal javascript toch nog vrij intensief gebruiken.
De technologie die je gebruikt om te internetten heeft wel invloed (zie bijv. deze post), maar het effect is niet altijd duidelijk. Gegeven een bepaald gebruiksprofiel en een telefoon kan je baat hebben bij het gebruik van 4g of edge ipv 3g, maar dat is echt heel erg afhankelijk van eerder genoemde zaken. Zo heb je telefoons die ongeacht hoe je ze gebruikt, beter op 3g kunnen staan en 4g is niet altijd even goed geïmplementeerd (ook al zou die in theorie zuiniger moeten zijn). Dan komt er ook nog een stukje signaalsterkte bij. Even simplistisch gezegd: hoe zwakker het signaal hoe meer je telefoon verbruikt (omdat een signaal met meer vermoegen moet worden teruggestuurd dan bij een sterk signaal). Dus als jij slecht 3g bereik hebt kan je beter gewoon op 2g blijven en omgekeerd. Zelfde geld voor 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sonny7 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:53:
[...]

Geef ze is een dag géén toestemming om in de achtergrond te draaien, reboot en geef ze weer toestemming om in de achtergrond te draaien, wellicht helpt dit, heeft in het verleden bij mij wel eens geholpen bij WA..!

Verder werkt alles prima bij mij :+
Gedaan, zonder resultaat

Factory reset, zonder resultaat
WIFI of 3G maakt niet uit.

Helaas kwamen we erachter dat het lease plan weer gewijzigd is |:( dus ze zit nog wat maanden vast aan die k*t 920

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:50
Na de update 8.10.14176.243 voor dev. preview opent 'Extras+info" niet meer. Hij lijkt het onderdeel te openen maar ik kom gewoon terug in het scherm van settings.

Afgelopen week Cyan ontvangen, denk ik 😊 maar kan het niet nagaan. Heeft iemand anders hier ook last van? Of gehad en wat is dan de oplossing? Dank voor de reactie.

Alle andere onderdelen onder de settings openen wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen last van gehad. Die app zou het gewoon moeten doen. Misschien even in de store handmatig laten zoeken op updates? Dacht dat ik namelijk nog een update kreeg nadat ik gisteren de cyan update kreeg aangeboden. Overigens krijg je een melding "Welcome to .... Cyan" te zien, de eerste keer dat je telefoon opstart na het installeren van de update. Je zou het dus zeker moeten weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:50
@Caelorum, normaal gesproken wel....alleen kreeg ik de update om 04:00 binnen en is alles nogal slaperig en op de auto pilot gegaan 💤 😫

Zal idd even zoeken in de store.

Update: Vanochtend heb ik een update ontvangen voor "Extras+info" en alles werkt nu weer goed. Heb dus idd Cyan 😊

[ Voor 26% gewijzigd door ll roel j op 17-10-2014 07:20 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Welke nokia is de lumia 920 opvolger?(vlaggenschip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Al eens van de Lumia 930 gehoord? ;)

En de Lumia 1520 voor wie een phablet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:26
Mijn (oude) agenda items verdwijnen na een week uit mijn agenda. Op mijn outlook.com agenda op de PC kan ik alle items zien tot maande/jaren terug. Waar kan ik het op mijn 920 instellen/veranderen? Ik zoek me rot, maar kan het niet vinden. :(

Ik gebruik de standaard app agenda van Windows 8.1 (Cyan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Settings -> email+accounts -> jouw account en dan staat daar ergens een tijd op een week ingesteld waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Caelorum schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:28:
Settings -> email+accounts -> jouw account en dan staat daar ergens een tijd op een week ingesteld waarschijnlijk.
Niet dus. Daar heb ik meteen gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, inderdaad. Blijkbaar is dit by-design en staat de uservoice er vol mee met dat ze het moeten aanpassen.
http://www.windowsphone.c...alendar/sync-my-calendars geeft ook voor zowel gmail als exchange aan dat ze max 2 weken aan single-instance (non-recurring) events in het verleden synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
oké, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
vanmorgen kleine "essentiele" update gehad voor de dev previeuw. Bugfixes en dergeljke.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update hier ook binnen gehaald, sommige dingen gaan net iets vloeiender en m'n trilfunctie doet weer normaal :)
Die was de laatste tijd wat zwakker of weigerde helemaal. Eens kijken hoe dat nu blijft werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Hoe doe je een softreset op 8.1 geb het idee dat dat niet meer werkt.
Daar i.e. mijn batterij leeg blijft trekken wou ik hem softreset geven
Maar ding wil het niet doen bij vol down +power
Niet 2x trillen en tijd ver terug
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Na de laatste DP update is mijn accutijd wat beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bacardifrans schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 02:45:
Hoe doe je een softreset op 8.1 geb het idee dat dat niet meer werkt. [...] Maar ding wil het niet doen bij vol down +power[ [...]
Soft reset werkte bij mij vorige week nog wel. Viel me wel op dat ik echt gigantisch lang moest indrukken en goed stevig ook. Als je ook maar iets teveel loslaat kan je weer opnieuw beginnen. Had het idee dat ik uiteindelijk langer dan de normale 10s moest indrukken, meer richting de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm begin toch minder enthousiast te worden over de DP update van laatst.

IE crasht veel vaker en nadat er net mail binnen kwam een spontane reboot gehad.
Heb mijn 920 nu ruim en jaar en dat is voor het eerst dat ik dit mee heb gemaakt dat hij gaat rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:56

Radeon

Today is a good day to die

Heb toch geen crashes gehad van IE nog spontane reboots. Crasht IE bij dezelfde website telkens?

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn vaak dezelfde sites, sites die voor de laatste update nooit voor problemen zorgden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Zou dat niet hetzelfde zijn als waarom tweakers.net ook vaak IE crashte op WP8.1?
Op tweakers is dat verholpen maar er zijn vast sites waar dat nog niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou kunnen, vind het alleen raar dat er tot de laatste update niets aan de hand was en nu ineens wel.
Zal de beheerder eerdaags eens een berichtje sturen, vragen of hij misschien nog iets aan de site kan doen en misschien al meerdere klachten heeft gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Hebben mensen nog recent hun body verwisseld?
In deel 1 zie ik wat ebay links voorbij komen, maar heb graag een originele. Zag ook een link voorbij komen voor een originele, maar daar kost ie 90 Euro.
Lijkt me iets teveel van het goede.

Mijn body is flink beschadigd en er zit een barst/scheur bij het sim gedeelte. Vuil kruipt zo naar binnen. En krijg dus een paar keer per dag de melding dat ik een sim error heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb nu elke dag wel een battery drain sinds de laatste update, een reboot helpt meestal.
Telefoon word weinig gebruikt overdag, nu 20% batterij verbruik in 2 uur tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Cyrus The Virus schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:16:
Ik heb nu elke dag wel een battery drain sinds de laatste update, een reboot helpt meestal.
Had ik ook de eerste 3 of 4 dagen na de laatste update. Nu werkt het weer zoals eerst wat betreft batterijtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:50
Cyrus The Virus schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:16:
Ik had een drain van 100% in 8 tot 10 uur max. Nu is er een 'critical update' geinstalleerd op mijn telefoon gisteren en zit ik al 2 uur op 100%. Ik hoop dat ze niet mijn batterij indicator kapot hebben gemaakt.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semitweakert
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Russel88 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:03:
Hebben mensen nog recent hun body verwisseld?
In deel 1 zie ik wat ebay links voorbij komen, maar heb graag een originele. Zag ook een link voorbij komen voor een originele, maar daar kost ie 90 Euro.
Lijkt me iets teveel van het goede.

Mijn body is flink beschadigd en er zit een barst/scheur bij het sim gedeelte. Vuil kruipt zo naar binnen. En krijg dus een paar keer per dag de melding dat ik een sim error heb.
Ik heb de body niet verwisseld, maar laatst wel het lcd display vervangen (en mijn digitizer behouden). Alleen de body vervangen lijkt me overigens een piece of cake, aangezien dit een van de eerste onderdelen is die je los koppelt. Niet bedoel als reclame, maar ik heb mijn lcd besteld via etradesupply. Daar werd aangegeven dat het een originele OEM versie was en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen verschil zie. Ik heb even gekeken en ze bieden ook de casings wel aan in OEM kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
semitweakert schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:23:
[...]

Ik heb de body niet verwisseld, maar laatst wel het lcd display vervangen (en mijn digitizer behouden). Alleen de body vervangen lijkt me overigens een piece of cake, aangezien dit een van de eerste onderdelen is die je los koppelt. Niet bedoel als reclame, maar ik heb mijn lcd besteld via etradesupply. Daar werd aangegeven dat het een originele OEM versie was en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen verschil zie. Ik heb even gekeken en ze bieden ook de casings wel aan in OEM kwaliteit.
Bedankt.
Hoeveel waren de verzendkosten voor je? Volgens mij heb je een account nodig om dit te zien.
Helaas is rood of geel out of stock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Mocht je nog belang hebben bij een zwarte body, die heb ik eventueel nog liggen! :) (Originele, heb zelf een blauwe gehaald)

(Wil je een rode: http://www.ebay.nl/itm/Ca...viles&hash=item35c3542187
bij deze shop heb ik ook m'n blauwe gehaald en deze was origineel!)

[ Voor 50% gewijzigd door WWJD op 04-11-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
-Splash- schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:35:
[...]

Ik had een drain van 100% in 8 tot 10 uur max. Nu is er een 'critical update' geinstalleerd op mijn telefoon gisteren en zit ik al 2 uur op 100%. Ik hoop dat ze niet mijn batterij indicator kapot hebben gemaakt.. :+
bij mij zijn de problemen begonnen sinds de critical update, nu elke dag meerdere keren. Helaas kan ik de update niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:50
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:01:
[...]

bij mij zijn de problemen begonnen sinds de critical update, nu elke dag meerdere keren. Helaas kan ik de update niet verwijderen.
Je kan hem restoren naar fabrieksinstellingen? Ik had daar geen zin in en had mijn mobiele lader bij mij (11A). :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Restoren naar fabrieksinstellingen restored gewoon naar de laatste update. Wat je wil is een oudere versie flashen. Dat kan ook niet met het standaard tooltje van Nokia, maar mag je met Nokia Care Suite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Laatst online: 05-09 10:07
Heeft iemand problemen gekregen met zijn carkit na de 8.1 update ? Ik heb nu ruis op de lijn sinds de update als ik bel . En de carkit fabrikant stuurt me door naar de telefoon fabrikant .Ik denk zelf dat het te maken heeft met de update van de bluetooth .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:04
Ook hier problemen met mijn Parrot sinds de update. Het geluid van diegene die belt is bijna niet te horen over de speakers en inderdaad ook veel ruis op de lijn.

Ik dacht eerst dat het aan mij zou liggen maar het blijkt dus dat er meer problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Laatst online: 05-09 10:07
Ja dat klopt .. Er zijn meer problemen maar nog geen oplossing .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik gebruik mijn telefoon dagelijks icm een autoradio met Bluetooth. Geen problemen mee, ook niet met bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
WWJD schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:48:
Mocht je nog belang hebben bij een zwarte body, die heb ik eventueel nog liggen! :) (Originele, heb zelf een blauwe gehaald)

(Wil je een rode: http://www.ebay.nl/itm/Ca...viles&hash=item35c3542187
bij deze shop heb ik ook m'n blauwe gehaald en deze was origineel!)
Vreemd genoeg heb ik al een week lang geen problemen meer met m'n sim.
En ik vind 60 Euro eigenlijk best veel voor de 920 case. Toestel is toch niet echt nieuw meer. Backup telefoon van m'n vrouw (ook een Lumia 920) is ook zwart.
Maar ik vind een zwarte Lumia zo saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Russel88 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:31:
[...]
Vreemd genoeg heb ik al een week lang geen problemen meer met m'n sim.
En ik vind 60 Euro eigenlijk best veel voor de 920 case. Toestel is toch niet echt nieuw meer. Backup telefoon van m'n vrouw (ook een Lumia 920) is ook zwart.
Maar ik vind een zwarte Lumia zo saai :)
60 euro?
Ik zie ze al voor ~13 euro:
http://www.ebay.nl/itm/10...uches&hash=item3393891e99

En gewoon een esthetische no-brand gelcover erover heen? Die zijn ~ 3 euro of zo.

[ Voor 64% gewijzigd door Fireshade op 07-11-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier momenteel een update aan het installeren op mijn 920 met Dev Preview.
Iemand een idee of er nog grote verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:30:
Hier momenteel een update aan het installeren op mijn 920 met Dev Preview.
Iemand een idee of er nog grote verschillen zijn?
-Battery Saver improvements
-NTP (Network Time Protocol) working for more folks
-OS update scheduler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, dat bovenste is wel weer even welkom :)

Merkte qua snelheid, ed. al geen verschil met voor de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Mijn Lumia 920 was kapot(digitizer). Had dus een paar opties; laten repareren, zelf een digitizer kopen en proberen te maken of een nieuwe mobiel uitzoeken...

Uiteindelijk heb ik gekozen om het scherm zelf te gaan maken. Op ebay een digitizer besteld, de goedkoopste die ik kon vinden (30,-). Deze zelf vervangen. Het resultaat was erg slecht. Het scherm registreerde van alles. Even verder gekeken bleek het niet aan mij te liggen maar was de connector heel brak. Vervolgens dus een nieuwe toegestuurd gekregen, deze werkt nu gewoon goed. Telefoon dus weer in orde :) Als ik het nog een keer zou moeten doen zou ik echter wel voor een OEM digitizer gaan (60,-). Als ik goed kijk naar deze zie ik om de 5mm kleine kuiltjes in het glas. Al met al toch erg tevreden met het resultaat en veel goedkoper uit dan een winkel (150,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
Ik mag een vervanger uitzoeken, hoe dan ook een wp
Iemand tips voor een gedegen opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
bacardifrans schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:58:
Wat zoek je en wat is belangrijk voor je?
Welke prijsklasse?
Goede camera een must-have?

In principe is de Lumia 930 een logische opvolger.
Lumia 730/735 is een stuk goedkoper, maar ook verre van slecht.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zoals hierboven al gezegd, is de 930 de 'echte' opvolger, maar bekijk ook de 830 eens. We hebben beide en de 930 is uiteraard iets sneller en heeft 'n betere camera, maar de 830 is verrassend goed voor z'n prijs, ook qua camera.

• coenox
Ik ben van de 920 naar de 830 gegaan. Ben zeer tevreden. De 930 was me net iets te veel geld en bovendien heeft de 830 3 features die me al vanaf mijn symbian toestellen erg aanspraken: Glance screen, sd-card slot en verwisselbare batterij. Nu zul je de laatste 2 niet missen als je van de 920 komt, maar als je erg aan het Glance screen gehecht bent komt je met de 930 niet uit.

• bacardifrans
Zoals het er nu naar uitziet wordt het toch een 930.
Glance screen zal ik niet zo missen meestal druk ik hem toch aan vind het een fijne optie maar missen zal ik het niet verwacht ik, zet het wel ff uit dan weten we dat. Geheugen zal geen probleem zijn 32 gb is genoeg alleen het formaat het is ietsje groter.
Das eigenlijk het enige waar ik aan twijfel daar de 920 al vrij fors is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

bacardifrans schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:08:
Zoals het er nu naar uitziet wordt het toch een 930.
Glance screen zal ik niet zo missen meestal druk ik hem toch aan vind het een fijne optie maar missen zal ik het niet verwacht ik, zet het wel ff uit dan weten we dat. Geheugen zal geen probleem zijn 32 gb is genoeg alleen het formaat het is ietsje groter.
Das eigenlijk het enige waar ik aan twijfel daar de 920 al vrij fors is.
Ja, dat zou ik ook het grootste probleem van de 930 vinden. Ik weet niet of ik een groter toestel dan m'n 920 zou willen...

(ging op zoek naar de resolutie van de 830, toen kwam ik dit tegen: http://www.windowscentral.com/nokia-lumia-830-vs-lumia-920)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Ik denk dat als je over de grote nadenkt je het gewicht daarbij zeker niet moet onderschatten. De Lumia 930 is minder zwaar als de Lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik ben van de 920 naar de 830 gegaan. Wereld van verschil. De 830 is lichter en dunner en daardoor een stuk handzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Holy cow! impressed.
Woensdag toch de stoute schoenen aangetrokken om de telefoon terug te sturen vanwege stof achter de camera. Zelfde dag opgehaald. Volgende dag ontvangstbevestiging. Nog een dag later bericht: klaar en verzonden. Werkdag later (vandaag) ontvangen. In 4 dagen dus verstuurd en retour.

En het mooie is, hij is refurbished, ik had wat zichtbare valschade (niet heel erg, een deuk bovenop) en kleine krasjes op het scherm, maar hij is nu als nieuw!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
wat doen ze aan die stof achter de lens? komt er een nieuwe behuizing die meer stofdicht is?

Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Gebruik mijn 920 als nachtklokje en wekker en op glancescreen daarom altijd tijdsaanduiding. Vannacht was scherm opeens zwart.
Na behandeling met stofzuiger weer "oke"

• .Johnny
Het was een probleem van de eerdere modellen. En je ziet het aan de buitenkant: je kunt dan bijna de front-facing camera niet meer zien, je ziet echt stof zitten. Ook maakt de front facing camera dan nog slechtere foto's en beelden (laatste vooral vervelend met bv skype).
heeft dus denk ik weinig van doen met de proximity sensor die voor glance gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Die proximity zit toch net naast de front-facing camera en had toch juist ook dat stof probleem. Dat bijvoorbeeld mensen niet meer konden ophangen bij het bellen doordat er stof voor die sensor zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Denk dat mijn exemplaar van de 920 ook last van heeft... is al bijna 2 jaar oud.
Maar vraag me af wat ze er aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
gewoon terug sturen. ben je hooguit je telefoon 4-5 dagen kwijt. Zoals ik al zei; je kunt duidelijk dat stof achter de lens zien. Als het achter je proximity sensor komt zit het natuurlijk ook achter de lens. Het is trouwens echt een model probleem, ze hadden iets bij de eerdere modellen niet goed afgesloten. Kun je online wel info over vinden.

Die van mij kan ik helaas weer terug sturen. had vandaag de koptelefoon erin gehad, maar kennelijk is er iets stuk want hij detecteert nu niet meer dat de koptelefoon eruit is. Dat probleem had ik al wel eens van gehoord, maar eerder nooit gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Mijn toestel is zo'n KPN-lease-exemplaar.
KPN vond het niet noodzakelijk om er iets mee te doen... toestel werkt toch...?
Nu het toestel van mij is ga ik inderdaad eens kijken hoe werkt met opsturen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
.Johnny schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:59:
gewoon terug sturen. ben je hooguit je telefoon 4-5 dagen kwijt. Zoals ik al zei; je kunt duidelijk dat stof achter de lens zien. Als het achter je proximity sensor komt zit het natuurlijk ook achter de lens. Het is trouwens echt een model probleem, ze hadden iets bij de eerdere modellen niet goed afgesloten. Kun je online wel info over vinden.

Die van mij kan ik helaas weer terug sturen. had vandaag de koptelefoon erin gehad, maar kennelijk is er iets stuk want hij detecteert nu niet meer dat de koptelefoon eruit is. Dat probleem had ik al wel eens van gehoord, maar eerder nooit gehad!
Wordt een duur grapje dan denk ik als de garantie voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Gelukkig krijg je daarvan gewoon indicatie als je je telefoon aanmeldt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
.Johnny schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:22:
Gelukkig krijg je daarvan gewoon indicatie als je je telefoon aanmeldt!
Werkt het ook als je geen aankoopbon meer hebt?
Heb hem destijds nieuw gekocht via marktplaats maar dus geen bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Aan de hand van IMEI-nummer wordt de garantietermijn bepaald....
Dan moet nog bekeken worden of de reparatie onder garantie-condities valt... maar dat wordt dus pas in "werkplaats" duidelijk.

Meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Hmm oke. En dan nog het probleem dat je je telefoon een tijd kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
In mijn ervaring ben je de telefoon hooguit een week kwijt. 5 dagen vorige keer. Daarnaast kun je bij stof gewoon van uit gaan dat het onder garantie valt, aangezien het een bouw fout is. Mijn telefoon had zelfs lichte val schade en toch werd hij gewoon onder garantie voor stof hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Dat is opzich wel apart, aangezien je refurbishment aan kunt vinken voor 71 euro nogwat..
Ik ga hem denk ik dan ook opsturen voor stof achter de lens en strepen op het scherm.

Dan maar een weekje de oude Galaxy S2 van mijn zus lenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Laatst online: 10:23
Ik heb mijn Lumia 920 afgelopen week opgestuurd voor stof onder het scherm. Dit viel bij mij ook gewoon onder garantie. Ik heb echter geen refurbished toestel gekregen, maar gewoon mijn eigen toestel weer terug. Ik denk dus dat het afhankelijk is hoe het hun daar uitkomt of je je eigen toestel terug krijgt of dat ze je gewoon een refurbished toestel opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
baszzz schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:35:
Ik heb mijn Lumia 920 afgelopen week opgestuurd voor stof onder het scherm. Dit viel bij mij ook gewoon onder garantie. Ik heb echter geen refurbished toestel gekregen, maar gewoon mijn eigen toestel weer terug. Ik denk dus dat het afhankelijk is hoe het hun daar uitkomt of je je eigen toestel terug krijgt of dat ze je gewoon een refurbished toestel opsturen.
Je krijgt sowieso je eigen toestel terug, alleen de vraag is of hij optisch gerepareerd wordt. Je krijgt niet zomaar een toestel van een ander ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
peerke63nl schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:59:
Aan de hand van IMEI-nummer wordt de garantietermijn bepaald....
Dan moet nog bekeken worden of de reparatie onder garantie-condities valt... maar dat wordt dus pas in "werkplaats" duidelijk.

Meen ik...
Je moet dus wel een aankoopbewijs meesturen of uploaden. Daarnaast zeggen ze dat ik het zelf op moet sturen, terwijl op die homepage van repair care staat dat ze het ophalen en bezorgen als het binnen de garantie valt.

Balen dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tropicc schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:32:
[...]

Je moet dus wel een aankoopbewijs meesturen of uploaden. Daarnaast zeggen ze dat ik het zelf op moet sturen, terwijl op die homepage van repair care staat dat ze het ophalen en bezorgen als het binnen de garantie valt.

Balen dit..
Ik heb dat zelf eigenlijk nooit gedaan bij het opsturen van mijn Lumia. Het wordt misschien aangegeven dat je het moet uploaden, maar dit hoeft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
vali schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:13:
[...]

Ik heb dat zelf eigenlijk nooit gedaan bij het opsturen van mijn Lumia. Het wordt misschien aangegeven dat je het moet uploaden, maar dit hoeft niet :)
Er staat: Hier kun je je aankoopbewijs uploaden, maar je kunt het bewijs ook bijvoegen bij je pakket. Let wel op dat je dit bewijs niet terug krijgt dus voeg geen origineel bewijs toe. En dat dan in het engels.

Of ik zit op de verkeerde site in te vullen. Eerst is alles nederlands en zodra ik op telefoon aanmelden klik gaat alles in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zou ik mij geen zorgen over maken. Dit is bij Nokia al jaren zo en ik betwijfel of MS daar al iets aan heeft verandert.
Aankoopbewijs toevoegen is wel handig inderdaad. Voor het geval ze niet meer kunnen achterhalen wanneer het toestel is verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Het opsturen doe je inderdaad zelf, maar het gaat zo: je meld je aan via de nokia support site. Dan krijg je een mail met een UPS label en een telefoonnummer. plak het label op de doos, en je belt het nummer om een ophaaldate met UPS af te spreken. Klaar.

Ik heb trouwens maandag mijn toestel verstuurd, was dinsdagochtend aangekomen volgens UPS tracker maar toch staat de status bij support nog steeds op "stuur je telefoon op". Zorgwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Caelorum schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:14:
Daar zou ik mij geen zorgen over maken. Dit is bij Nokia al jaren zo en ik betwijfel of MS daar al iets aan heeft verandert.
Aankoopbewijs toevoegen is wel handig inderdaad. Voor het geval ze niet meer kunnen achterhalen wanneer het toestel is verkocht.
.Johnny schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:53:
Het opsturen doe je inderdaad zelf, maar het gaat zo: je meld je aan via de nokia support site. Dan krijg je een mail met een UPS label en een telefoonnummer. plak het label op de doos, en je belt het nummer om een ophaaldate met UPS af te spreken. Klaar.

Ik heb trouwens maandag mijn toestel verstuurd, was dinsdagochtend aangekomen volgens UPS tracker maar toch staat de status bij support nog steeds op "stuur je telefoon op". Zorgwekkend.
Oké, ik heb een label gekregen en ga maandag bellen want op zaterdag zijn ze natuurlijk om 13 uur dicht.. :|
Ik ga het gewoon proberen zonder aankoopbon. Volgens de IMEI zit hij nog in de garantie en anders sturen ze hem wel weer terug neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:51
@Johny,
Ik zou je geen zorgen maken. Ik heb mijn telefoon vorige week vrijdag opgestuurd naar Arvatio. Hij is netjes maandag aangekomen bij hen, maar het duurde iets langer dan verwacht om hem te repareren. Donderdag avond stond de status op "verzonden". Maar ze hebben hem die dag niet verzonden, vrijdag ook niet en nu nog niet. Het lijkt alsof ze gewoon een paar dagen vrij hebben. Ik zou me geen zorgen maken.
Als je dat wel doet kun je ze altijd nog een mailtje sturen. Ze antwoorden meestal erg vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Vorige keer dat ik hem stuurde ging hij ook op donderdag op verzenden en kreeg ik hem maandag. Geen track trace oid gehad toen, dus weet niet of je daarop zit te wachten. Dat krijg je volgens mij dus niet als ze hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Afgelopen vrijdag opeens weer een updateje gehad bij mijn L920 Preview...FW: 3051.50009.1424.10362 (als ik bij goede item kijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:51
Dit is nu de 4e keer dat mijn 920 in Duitsland op visite gaat (Eerste twee waren doa en later stof onder ffc en nu de lens van de ffc die niet helemaal scherp is).
Ik heb in alle gevallen een code gehad om de retourzending te trekken. Mijn toestel is op dit moment in Keulen en zal naar alle verwachting morgen aankomen.

https://cors.arvato-support.com/cors/protected/nl/orders
Als je inlogt kun je onder "my orders" jouw trackingcode vinden. Je moet dan op het onderste vinkje klikken, wat "We have finished your repairs and send back your product" zegt. Daarna verschijnt er rechts naast een knop om de tracking code te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Ik belde vanochtend UPS en ze konden hem vandaag nog ophalen. Wel mooi zo snel maar nu zit ik zonder telefoon en kan zo snel geen andere regelen. Dan merk je toch pas hoe afhankelijk je bent van je telefoon (agenda, whatsapp) terwijl ik niet eens zo iemand ben die constant met dat ding in handen zit.

Nou hopen dat ze mijn 920 repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Die van mij staat nog steeds op "stuur je telefoon op" terwijl volgens ups dat pakketje al sinds een week bij hen is. Heb ze vrijdag gemaild, nog geen reactie.

Edit: net mail van arvato: ze hebben wel ontvangen maar een backlog. Dus anderen die net hun telefoon op hebben gestuurd: het kan even duren.

[ Voor 31% gewijzigd door .Johnny op 09-12-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Maandag opgestuurd, dinsdag stond er ontvangen en nu staat er al the repair of your product was completed.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Vandaag mijn 920 terug gekregen van reparatie. Het stof achter de ffc is helemaal weg en het scherm is echt super mooi, lijkt wel of er een nieuwe in is gezet. Op de brief die erbij zit staat het volgende:

Refurbished (cosmetic renewall)
Material: MSM8960 cover, MSM-graphite heat spreader, proxy boot, display connector support for TDF, USB connector.

Graphic problem on display module.
Material: display module assembly.

Connector damage.
Material: USB assembly

Hij ziet er weer perfect uit, maar nu heb ik weer dat hij zo hard trilt wat ik ook had toen ik hem net had gekocht maar wat verholpen werd met een update. Nu staat Cyan er al op maar trilt hij wel zo hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Vage shizzle. Die van mij is nog steeds niet behandeld maar via de mail geven ze wel aan hem ontvangen te hebben. Terwijl ik toch echt een zak pepernoten voor de moeite erbij had gedaan :-) of zouden ze die vies hebben gevonden? :-)
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste