PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Bij mij ook. In het begin direct na de update deed hij volgens mij nog veel werk op de achtergrond, want hij bleef lichtjes warm. Waarschijnlijk bijwerken van app-specifieke data, koppelingen of zo. Maar dat mag na een tijdje toch wel afgelopen zijn.BigEagle schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:29:
Met Cyan gaat de batterij wel minder lang mee (bij mij tenminste). Verder blij met Cyan!
Hopelijk wel snel, want dit ziet er goed uit:

[ Voor 3% gewijzigd door Fireshade op 21-08-2014 17:04 ]
Ja het Cyan erop flashen ging inderdaad lekker vlot, maar in al mijn naiviteit bedacht ik dat een backup ook echt een backup was en niet alleen een lijstje "deze apps en mailaccounts stonden op je phone".Daenney schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:20:
[...]
Je kunt via NSRT direct Cyan er op flashen en bij het initialiseren van je telefoon direct de backup terughalen, mits je je telefoon liet backuppen de wolk in of er eentje hebt gemaakt voor het flashes.
Net ook gedaan, werkt perfect.
Moet in elke app weer opnieuw inloggen en echt alle data die niet ergens online staat is verdwenen. Bijvoorbeeld WhatsApp historie, indeling van je homescreen en overal opnieuw accountgegevens invoeren. Bij iOS is dat wel anders voor zover ik me nog kan herinneren...
Ik heb een schermafdruk gemaakt, maar kan hier geen plaatjes posten. Het is een sms bericht met de tekst:Ik heb overigens niet de final WP8.1, maar de DP versie, maar heb zelf geen welkomstbericht gezien? Is dat nieuw?
"Hallo! Voor meer informatie over de leuke, nieuwe dingen die deel uitmaken van uw Windows Phone 8.1-update gaat u naar windowsphone.com/new. Dit is een gratis bericht".
Wel verwarrend hoor, als je van 8.0 naar 8.1 gaat noem ik het een 8.1 update (net als in het sms bericht), maar er is dus ook nog een update van 8.1 die nog uit moet komen voor mijn toestel.
Dat heb ik zojuist gedaan. Ik vraag me alleen af wat Cyan me nu als nieuws heeft gegeven. Ik zie tot nu toe nog geen verschil tussen Cyan en 8.1 update 1Scrisissszzz schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:49:
Dus het is mogelijk om vanuit de DP meteen naar Cyan te flashen, de DP app weer erop en aanzetten, en dan weer de update 1 van 8.1 over Cyan te zetten? Nice vanavond doen!
Dat is zeker verwarrend. Op die site staat ook bij Folders aangegeven "New in Windows Phone 8.1 Update." Dat slaat dus op 8.1 Update en niet 8.1. Vraag me ook echt af welke slimmerik die naamgeving heeft bedacht. Hadden ze nog beter GDR1 of 8.1.1 van kunnen maken of zelfs 8.1 Update 1. Maar ik vermoed dat ze dat niet wilden omdat het de indruk geeft dat er nog vaker dat soort updates komen.Lumia Kees schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:09:
[...] gaat u naar windowsphone.com/new. [...]
Wel verwarrend hoor, als je van 8.0 naar 8.1 gaat noem ik het een 8.1 update (net als in het sms bericht), maar er is dus ook nog een update van 8.1 die nog uit moet komen voor mijn toestel.
Verwijderd
Cyan is (nieuwe) firmware/drivers/etc, WP8.1 is het OS. Er is voor gekozen om die (voor het grote publiek) tegelijkertijd met de update naar 8.1 te doen.EdwinB schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:22:
[...]
Dat heb ik zojuist gedaan. Ik vraag me alleen af wat Cyan me nu als nieuws heeft gegeven. Ik zie tot nu toe nog geen verschil tussen Cyan en 8.1 update 1
Als je dus eerst 8.1 draaide via DP zal je inderdaad niets tot weinig verschil zien/merken, aangezien met nieuwe firmware voornamelijk dingen achter de schermen wordt verbeterd.
Onderandere stotteren/lag bij swipen met scherm etc.
Probeer een factory reset.
Heb ik zelf ook als laatste optie gedaan. Werkt nu als een trein!
Vreet idd meer batterij icoontjes boven in scherm anders ff wennen,
Maar hoe kan ik een extra kolom krijgen op het startscherm?
L920 nl cv
Dat is een setting in "start + theme" (ik moest eerst ook zoeken...)bacardifrans schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:06:
Ik heb de update ook
Vreet idd meer batterij icoontjes boven in scherm anders ff wennen,
Maar hoe kan ik een extra kolom krijgen op het startscherm?
L920 nl cv
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Het is ook niet helemaal een probleem dat nieuw is met WP8.1. Bij elke iets grotere update kan dit probleem voorkomen. Waarschijnlijk staan er dan gewoon dingen in het registry niet goed of iets dergelijks ^^corporalnl schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:33:
Voor de mensen die traagheid merken ( waaronder ikzelf )
Onderandere stotteren/lag bij swipen met scherm etc.
Probeer een factory reset.
Heb ik zelf ook als laatste optie gedaan. Werkt nu als een trein!
Verder nog steeds erg tevreden mee.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Inderdaad. Zo'n gevoel heb ik ook. Heb nu ook de extra tiles aangezet, waardoor je startscherm helemaal anders is. Helaas hebben niet alle Nokia apps een doorzichtige tile.Timoth schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:15:
Na een aantal dagen ben ik erg tevreden over de update. Alles voelt net wat sneller aan en met een achtergrond, doorzichtige tiles en livelockscreen voelt het stiekem alsof ik weer een nieuwe telefoon heb!
Maar het is leuk om weer eens even te spelen met je startscherm.
Merkwaardig, maar opeens, zomaar, staan de betreffende foto's weer in de juiste maand...Dit lijkt me eerder een bug met de Files app dan die van de camera roll. Blijkbaar kopieren ze de metadata niet mee. Irritant, maar is nu waarschijnlijk niets meer aan te doen.
En ik heb geen apps updated.
Zeker gezien de updatefrequentie van WhatsApp hoop ik dat ze hier toch snel wat aan doen.
En de telefoon heeft soms moeite met het vinden van de internetverbinding op m'n WiFi
Dus als ik Cyan erop flash met de Nokia Software Recovery Tool dan ben ik de historie in Whatsapp weer kwijt? Jammer dat ze dat nog steeds niet geregeld hebben (bijvoorbeeld door te backuppen naar OneDriveEdwinB schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:06:
[...]
Ja het Cyan erop flashen ging inderdaad lekker vlot, maar in al mijn naiviteit bedacht ik dat een backup ook echt een backup was en niet alleen een lijstje "deze apps en mailaccounts stonden op je phone".
Moet in elke app weer opnieuw inloggen en echt alle data die niet ergens online staat is verdwenen. Bijvoorbeeld WhatsApp historie, indeling van je homescreen en overal opnieuw accountgegevens invoeren. Bij iOS is dat wel anders voor zover ik me nog kan herinneren...
Hail to the king baby!
Die melding is inderdaad vervelend, maar WA hoort het gewoon te doen als je in de Battery Saver app hebt aangegeven dat deze altijd op de achtergrond mag draaien ook als de Battery Saver aan staat (is een vinkje onder in het scherm) onder de instellingen van WA in die app.bittenhero schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:25:
Ik vind het wel vervelend dat WhatsApp nu helemaal niet meer werkt wanneer ik datasense aan heb staan. En ook de melding gaf dat de app niet volledig compatible is met deze versie van Windows Phone.[...]
Vreemd. Bestaan je sms'en nog wel?EdwinB schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:06:
[...]
Ja het Cyan erop flashen ging inderdaad lekker vlot, maar in al mijn naiviteit bedacht ik dat een backup ook echt een backup was en niet alleen een lijstje "deze apps en mailaccounts stonden op je phone".
Bij mij helemaal geen probleem met de WhatsApp historie of homescreen indeling. Alles stond er gewoon zoals het was. Ook de bookmarks. Alleen de Google mailaccount vereiste mijn login. Yahoo-, Outlook- en een werkmailaccount niet.
Het lijkt wel alsof bij jou een complete factory reset is gepleegd.
Wel een probleem zijn enkele tiles in Speelhoek / Kids Corner: die zijn blanco, maar je kan ze niet verwijderen. Elders op internet zie je het ook vaker gemeld na een update naar 8.1 update 1
[ Voor 15% gewijzigd door Fireshade op 22-08-2014 16:13 ]
geen 4G verbinding meer. 3G is het maximum. Heb VF Red.
Herkent iemand dit?
[ Voor 5% gewijzigd door sjibbie op 23-08-2014 18:44 ]
Screw you guys... I'm going home.
Verwijderd
Is bij "mobiel netwerk & simkaart-->sim-instellingen-->Hoogste verbindingsnelheid" wel 4G geselecteerd?sjibbie schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:42:
Ik heb sinds de update naar Cyan
Herkent iemand dit?
Had ik ook, VF, opgelost door eerst weer 3G te kiezen en daarna weer 4G als verbinding.sjibbie schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:42:
Ik heb sinds de update naar Cyan
Herkent iemand dit?
Kijk even of dat bij jou de oplossing is.
[ Voor 25% gewijzigd door René H op 23-08-2014 20:36 ]
Gedaan en het werkt weer.René H schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:35:
[...]
Had ik ook, VF, opgelost door eerst weer 3G te kiezen en daarna weer 4G als verbinding.
Wat een topforum is dit toch, bedankt!
Gaat ik ook ff proberen zelfde probleemRené H schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:35:
[...]
Had ik ook, VF, opgelost door eerst weer 3G te kiezen en daarna weer 4G als verbinding.
Edit: bleek idd de oplossing nu weer 4G symbool
[ Voor 7% gewijzigd door bacardifrans op 24-08-2014 12:57 ]
Vervelender nog is een ander probleem dat ik ondervond na Cyan/8.1: na het uitschakelen van de telefoon (dat doe ik af en toe) staat na inschakelen de datum/tijd op 22 mei, 5:40. Automatische datum & tijd werkt klaarblijkelijk niet. Soft reset helpt niet. Wifi aan, of GPS gebruik helpt ook niet.
Dit is echt heel naar.

Ik ga deze week dit nogmaals proberen maar dan zonder het terug zetten van de backup.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Internet Explorer... Paar keer een website geraadpleegd en ververst.. Ik zat op wifi. Dit is toch wel frustrerend hoor.
Dev preview op toestel gezet, draait lekker.. alleen bericht aankomst is nog steeds ruk
Telegram,
groepschat. Ik stuur vanaf PC een bericht.
Note 3 -> krijgt hem gelijk
930 -> krijgt hem gelijk
1520 -> krijgt hem gelijk
920 -> Tsja, ik ben even op vakantie.. 10 minuten later "oh hier is een geluidje van een bericht" weer 3 minuten later "oh en hier is het bericht!"
Verzonden vanaf S5
Note 3 -> krijgt hem gelijk
920 -> 10 minuten later een keer bericht..
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
volgens de website van Nokia is die al availeble maar ik heb de update nog steeds niet.
Is er nog een andere release dan? Want volgens mij heb ik de "echte" WP8.1 update al voor mijn 920....Samboi schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:37:
Weet iemand wanneer de echte WP 8.1 release zal zijn voor Lumia 920?
volgens de website van Nokia is die al availeble maar ik heb de update nog steeds niet.
Je krijgt Cyan niet aangeboden zolang je in de dev. preview zit, vanwege een bug waardoor je telefoon wordt verneukt. Zal je dus even moeten "restoren" met de Nokia tool en anders afwachten. Uiteindelijk zal je ook cyan wel aangeboden krijgen.Samboi schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:37:
Weet iemand wanneer de echte WP 8.1 release zal zijn voor Lumia 920?
Ik kan deze niet uitzetten voor IE in de 'Battery saver'...CAP-Team schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:40:
Internet Explorer zou ik uitzetten in de achtergrond taken, dat schijnt echt enorm te schelen.

Telefoon even overzetten op regio US, dan opnieuw opstarten, dan staat hij er wel bij. Daarna weer terug naar NL en blijft het uitzetbaar. Scheelt zoals boven vermeld enorm.BigEagle schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:53:
[...]
Ik kan deze niet uitzetten voor IE in de 'Battery saver'...
zeker, zeker
Helaas, lukt nog steeds niet.ozzynator schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:19:
[...]
Telefoon even overzetten op regio US, dan opnieuw opstarten, dan staat hij er wel bij. Daarna weer terug naar NL en blijft het uitzetbaar. Scheelt zoals boven vermeld enorm.
Ik heb trouwens ondertussen ook nog iets gevonden: onder Settings --> Sync my Settings heb ik alles uitgezet. Dit heeft veel impact op mijn batterij gehad, geen drain meer!
[ Voor 4% gewijzigd door BigEagle op 25-08-2014 16:10 ]
In battery saver moet je naar het overzicht van apps die accu gebruiken. Dan op ie klikken en dan uitzetten.BigEagle schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:53:
[...]
Ik kan deze niet uitzetten voor IE in de 'Battery saver'...
Via achtergrond taken overzicht kon ik het ook niet.
Helaas, lukt nog steeds niet. Telefoon op region US gezet (ik zie Cortana staan). In de battery saver heb ik het overzicht geselecteerd 'show apps with usage', maar bij IE kan ik niets uitschakelen.Russel88 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:27:
[...]
In battery saver moet je naar het overzicht van apps die accu gebruiken. Dan op ie klikken en dan uitzetten.
Via achtergrond taken overzicht kon ik het ook niet.

Dit kan bijvoorbeeld wel bij Calender, WhatsApp of Cortana.
Bij de L620 van mijn vrouw stond de optie van IE er wel bij.

Update: oplossing gevonden op http://forums.wpcentral.c...w-developers/277666-3.htm. Ik moest eerst IE even aan het werk zetten (MP3 streamen). Daarna verscheen de optie wel in Battery saver.

[ Voor 15% gewijzigd door BigEagle op 26-08-2014 08:52 ]
De accu kelderde vannacht in 2,5 uur 25% terwijl ik sliep.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Als je de taal ook naar US engels zet dan doet Cortana het ook. En eigenlijk best goed.
Wat mij betreft mogen ze de Engelse Cortana gewoon aanzetten voor Nederland.
Ja er is ook een "factory reset" geweest. Ik draaide al de Developer Preview versie van 8.1. Via een desktop applicatie van Nokia heb ik Cyan + 8.1 erop gezet. Wellicht is het wat misgegaan omdat hij de backup via 4G heeft teruggezet en de apps pas later via Wifi zijn geinstalleerd.Fireshade schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:07:
[...]
Vreemd. Bestaan je sms'en nog wel?
Bij mij helemaal geen probleem met de WhatsApp historie of homescreen indeling. Alles stond er gewoon zoals het was. Ook de bookmarks. Alleen de Google mailaccount vereiste mijn login. Yahoo-, Outlook- en een werkmailaccount niet.
Het lijkt wel alsof bij jou een complete factory reset is gepleegd.
Wel een probleem zijn enkele tiles in Speelhoek / Kids Corner: die zijn blanco, maar je kan ze niet verwijderen. Elders op internet zie je het ook vaker gemeld na een update naar 8.1 update 1
Ondertussen draait alles wel weer prima natuurlijk, maar ik had meer verwacht van het hele backup-restore systeem. SMS berichten waren trouwens wel netjes terug.
Al met al kan ik niet wachten tot ik weer een nieuwe telefoon mag van de baas, want ik heb me toch flink vergist in WP. Ik moet toegeven het wordt wel beter, maar toch nog heel veel dingen net niet op orde. Ook gewoon nog veel te veel bedrijven die geen Apps maken voor WP. Na een iPhone 4 en een Lumia 920 wordt de volgende telefoon weer een Android. Ik zet mijn pijlen in op de Sony Xperia Z3 compact
Ik heb Cortana ook inderdaad gelijk maar uitgezet. De battery gaat nu wel langer mee, maar nog niet zoals het voor Cyan was.Scrisissszzz schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:35:
Als je je regio op US laat staan voor Cortana, zou ik die bij battery saver ook uitzetten. Die gebruikt ook veel batterij lijkt het bij mij.
De accu kelderde vannacht in 2,5 uur 25% terwijl ik sliep.

De accuduur was al niet veel bijzonders, maar nu is het helemaal erg. Gelukkig bijna overal de mogelijkheid om te laden...BigEagle schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:59:
[...]
Ik heb Cortana ook inderdaad gelijk maar uitgezet. De battery gaat nu wel langer mee, maar nog niet zoals het voor Cyan was.
Bunker37 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:43:
Ben gisteren ook over gegaan op 8.1 en pas na twee reguliere updates kwam 8.1 eindelijk voorbij.
Heb het idee dat de batterij nu erg snel gaat, maar dat kan aan al het spelen liggenMeer hierover na een dag waarop ik het ding gebruik zoals altijd.
Wellicht niet direct te maken met de L920, maar toch even dit:
Was blij dat ik eindelijk een VPN kon opzetten en nu blijkt dat mijn router een andere manier van verbinden eist dan WP8.1. lekker handig. Hopelijk worden de protocollen nog uitgebreid in latere versies van WP8.1
Ik had ook meer dan twee volumes verwacht. Nu zie ik alleen beltoon volume en media/apps volume.
Glimp stopte ermee, maar begon weer na een reboot en als ik naar extra's + info ga dan zie ik daar nog steeds Lumia Black staan van 12 dec 2013. Maar goed, het gaat hier om een pre release.
Verder heb ik niet het idee dat de 920 meer moeite heeft met het nieuwe OS. Dit zie je vrijwel altijd gebeuren bij oude iPhones die naar een nieuwer OS gaan. Alleen in de Games app lijkt de games lijst wat moeizaam te scrollen. Hopelijk geen performance hit op de 920 dus en nog steeds heel blij met het toestel dat inmiddels al 15 maanden in gebruik is.
De eerste week liep mijn batterij ook snel leeg, het maakte niet uit wat er in- of uitgeschakeld was. Daarna is het gebruik weer zoals vóór de update geworden.Ben zelf onlangs ook over op 8.1 en batterij gaat echt snel leeg met wifi ingeschakeld, in nog geen kwartier wifi aan, batterij 5% leger!!, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[...]
Mijn broertje heeft hier ook last van. Verder heeft hij na de 8.1 update ook veel meer last van crashes op apps en soms bij het lockscreen dat het scherm "korrelig is".Lumia Kees schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:12:
[...]
De eerste week liep mijn batterij ook snel leeg, het maakte niet uit wat er in- of uitgeschakeld was. Daarna is het gebruik weer zoals vóór de update geworden.
Ook doet IE het vaak niet (Dingen als linkjes, terug, menu etc.).
Hebben andere mensen hier ook last van?
(CV-GB, 8.10.12393.890)
[ Voor 2% gewijzigd door StarZ op 31-08-2014 17:17 . Reden: Telefoon OS info. ]
Verwijderd
Is dit nou de schuld van mn waardeloze batterij of van de cyan update?
Dit ivm eventuele aanschaf van 930. Maar als Cyan het veroorzaakt en het bij de 930 dus net zo is zie ik er maar vanaf.
Al eens gekeken welke achtergrondtaken je allemaal aan hebt staan? Na de Cyan update staan ze allemaal op 'toegestaan'Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:37:
Vannacht lag mijn 920 niet aan de lader en werd vanmorgen wakker met 26% minder batterij, vind het echt bizar veel. (de iphone van m'n vriendin 2%)
Is dit nou de schuld van mn waardeloze batterij of van de cyan update?
Dit ivm eventuele aanschaf van 930. Maar als Cyan het veroorzaakt en het bij de 930 dus net zo is zie ik er maar vanaf.
Welke versie heb je (instellingen - extra's & info - wat staat er onder "Mobile Operator" ?Innomine schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:32:
Als ik 'check for updates' komt er bij mij nogsteeds niets binnen. Ik heb even bij 'info' gekeken en draai nogsteeds (?) Lumia Amber. Iemand enig idee wat ik kan doen zodat de update wel binnenkomt. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een update binnen kreeg...
Je kunt vast met de recoverytool updaten, hou er wel rekening mee dat je dan alles opnieuw moet instellen. Ik denk dat een Amber back-up niet zo goed door een Cyan toestel wordt begrepen ... Als je met het ergste rekening houdt, kan het alleen maar meevallen
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
TMO-NL staat er onder mobile operator. Hoe update ik met de recoverytool? Ben ik dan ook mijn contacten kwijt? Sorry, ik ben nogal een noob op telefoon gebiedPinokkioTV schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:08:
[...]
Welke versie heb je (instellingen - extra's & info - wat staat er onder "Mobile Operator" ?
Je kunt vast met de recoverytool updaten, hou er wel rekening mee dat je dan alles opnieuw moet instellen. Ik denk dat een Amber back-up niet zo goed door een Cyan toestel wordt begrepen ... Als je met het ergste rekening houdt, kan het alleen maar meevallen

Nee, maar een Amber toestel zou in ieder geval de Black update moeten kunnen krijgen. En vanuit daar de Cyan update.PinokkioTV schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:08:
[...]
Welke versie heb je (instellingen - extra's & info - wat staat er onder "Mobile Operator" ?
Recovery tool kun je downloaden bij Nokia. Als je je contacten in de cloud hebt staan (lees: gekoppeld aan je Microsoft account) ben je achteraf niks kwijt.Innomine schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:12:
[...]
TMO-NL staat er onder mobile operator. Hoe update ik met de recoverytool? Ben ik dan ook mijn contacten kwijt? Sorry, ik ben nogal een noob op telefoon gebied
Als je je toestel "update" met die recovery tool dan heb je nu als het goed is meteen 8.1 met Cyan.
Jammer overigens dat er nog steeds geen update beschikbaar is naar Cyan...
Oeps.. moet in het 930 topic...
[ Voor 6% gewijzigd door Tom. C op 06-09-2014 22:00 ]
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Er stond 4G geselecteerd i.p.v. 3G. Dit heeft altijd op 3G gestaan (ook na de update naar Cyan)
Tevens in Here Maps en Drive+ de synchronisatie uitgezet.
[ Voor 3% gewijzigd door BigEagle op 07-09-2014 19:20 ]
Hoe zet je synchronisatie uit op Drive? Die van maps zet je uit via instellingen/applicaties, maar ik zie Drive daar niet bij staan.BigEagle schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:34:
Mijn batterij problemen zijn bijna helemaal opgelost.
Er stond 4G geselecteerd i.p.v. 3G. Dit heeft altijd op 3G gestaan (ook na de update naar Cyan).
Tevens in Here Maps en Drive+ de synchronisatie uitgezet.
Er zijn er twee:Russel88 schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:19:
[...]
Hoe zet je synchronisatie uit op Drive? Die van maps zet je uit via instellingen/applicaties, maar ik zie Drive daar niet bij staan.
1) Here Drive+ --> Settings --> My Commute. Daar heb ik 'Store in cloud' uitgezet.
2) Maps --> Settings. Daar heb ik 'Sync my places' uitgezet.
Bedankt.BigEagle schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 07:22:
[...]
Er zijn er twee:
1) Here Drive+ --> Settings --> My Commute. Daar heb ik 'Store in cloud' uitgezet.
2) Maps --> Settings. Daar heb ik 'Sync my places' uitgezet.
Ik had My Commute maar uitgezet.
Maps had ik idd al gevonden.
ben ik ook aan het overwegen jaCAP-Team schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:49:
Ik zat via de Developer Preview al op de GDR1 preview, nu bezig met het flashen van Cyan via de Nokia Recovery Tool. Daarna opnieuw naar de GDR1 preview. Wachten duurt me te lang via de normale weg
maar zal je net zien dat eind van de week de update komt
Verwijderd
Je kan gewoon naar je app lijst en even je Gmail account ingedrukt houden ''pin to start'' ''aan startscherm vastmaken''Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:42:
Ik kan trouwens sinds 8.1 mijn Gmail niet meer aan mijn startscherm vastmaken. Ik heb al gezocht op Google zonder enig resultaat. Iemand een idee?
Alleen WhatsApp doet lastig en geeft aan dat ie niet compatible is met deze wp-versie en dat sommige functies niet ziullen werken
Zie nu opeens kleine pijltjes naar linksboven wijzen bij Wifi en Carrier icoontje...:)
En valt me op dat zodra ik een Wifi icoontje heb de carrier-aanduiding alleen maar streepjes geeft... geen 3g of H+ meer...
Zodra ik wifi weer uitzet... is die 3G of H+ er weer wél... maar of dan ook de snelheid van de data-verbinding veranderd is???
[ Voor 115% gewijzigd door peerke63 op 18-09-2014 06:23 ]
zeker, zeker
Doet Whatsapp echt lastig dan?peerke63nl schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:34:
Alleen WhatsApp doet lastig en geeft aan dat ie niet compatible is met deze wp-versie en dat sommige functies niet ziullen werken
Ik heb die melding ook gehad, maar na een maand(?) gebruik merk ik geen verschil met voor de 8.1 Cyan update. Ik heb meer het idee dat het een disclaimer is.
Had dat ook met de RTL XL app van een 3rd party dev 'niet compatible' maar die werkte beter dan de echte ''RTL'' app..
[ Voor 32% gewijzigd door iNFiNiTY- op 18-09-2014 15:44 ]
De melding kreeg ik ook gewoon op een Lumia 720 (geen DP) en een 920 (ook geen DP).. Whatsapp doet hiermee gewoon aan 'cover my ass politiek'. Vind Whatsapp nog steeds één van de weinige apps op WP die niet fijn werken (traag met opstarten, dat splash screen..iNFiNiTY- schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:43:
Tsja, Whatsapp is niet op de dev preview compatible, maar je merkt er qua werking niet veel van.. Werkt allemaal prima hier op de 920.

maar goed back on topic.. Wanneer zullen ze de Cyan update eens uitrollen voor de L920 met de DP? Ze waren er toch mee begonnen een paar weken geleden?
Heb nergens last van met wapp.Sonny7 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:18:
[...]
De melding kreeg ik ook gewoon op een Lumia 720 (geen DP) en een 920 (ook geen DP).. Whatsapp doet hiermee gewoon aan 'cover my ass politiek'. Vind Whatsapp nog steeds één van de weinige apps op WP die niet fijn werken (traag met opstarten, dat splash screen..).. Dus wat betreft hebben ze wel een beetje gelijk dat deze versie 'niet compitabel' is met WP (8.1).
maar goed back on topic.. Wanneer zullen ze de Cyan update eens uitrollen voor de L920 met de DP? Ze waren er toch mee begonnen een paar weken geleden?
Gewoon even een downgrade naar 8.0. Via recovery tool, dan naar Cyan 8.1. DP weer aan en update 1 erop. Zo gedaan? Wachten tot je een ons weegt kan ook.
Denk dat je wel gelijk hebt jaFireshade schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:31:
[...]
Doet Whatsapp echt lastig dan?
Ik heb die melding ook gehad, maar na een maand(?) gebruik merk ik geen verschil met voor de 8.1 Cyan update. Ik heb meer het idee dat het een disclaimer is.
Kom gen problemen tegen die ik eerst ook niet had... (zoals verlaatte bezorging appjes)
Blijkt dat als je notificationcentre naar beneden trekt ofwel opent... dat er dan meer info bij de icoontjes staatozzynator schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:29:
komt doordat als de telefoon Wifi verbinding heeft, de andere verbinding automatisch uit gaat.
Wordt dus niets uitgeschakeld...volgens mij
En de data verbinding wordt niet uitgeschakeld nee.
[ Voor 22% gewijzigd door iNFiNiTY- op 19-09-2014 09:12 ]
Oke, voor de minder bedeelde lezer: de data verbinding wordt niet actief gebruikt als er data verzonden wordt via een verbingding met het internet middels een Wifi netwerk.iNFiNiTY- schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:11:
En de data verbinding wordt niet uitgeschakeld nee.
zeker, zeker
En dat blijkt denk ik dan weer uit een klein pijltje dat naar links-boven wijst bij de verbindingsicoontjesozzynator schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:05:
[...]
Oke, voor de minder bedeelde lezer: de data verbinding wordt niet actief gebruikt als er data verzonden wordt via een verbingding met het internet middels een Wifi netwerk.
Al mensen die de DP zonder Cyan draaien en meer geluk hebben?
[ Voor 21% gewijzigd door TMPJ op 25-09-2014 08:44 ]
Heb nu al enkele keren gehad dat de 920 vrolijk data bundel verbruikte tijdens Wifi. Gaat uiteraard maar om kleine hoeveelheden, maar zeggen dat het niet gebruikt wordt is onjuistozzynator schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:05:
[...]
Oke, voor de minder bedeelde lezer: de data verbinding wordt niet actief gebruikt als er data verzonden wordt via een verbingding met het internet middels een Wifi netwerk.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Heb de update gisteren ook binnen gehad, maar nog geen Cyan en draai wel de DPTMPJ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:43:
Gisterenavond wel WP8.1 DP update 8.10.14176.243 binnen gekregen. Dit zou de springplank moeten zijn naar Cyan volgens WPCentral, echter heb ik deze nog niet binnen gekregen op mijn Vodafone branded 920.
Al mensen die de DP zonder Cyan draaien en meer geluk hebben?
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:10 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Alles werkt goed, behalve:
Berichten komen veel, veel later aan.
BBM: 15 minuten delay (screen locked. Ja push staat aan)
Telegram: 25 a 30 minuten
Whatsapp: 10-30
Alle instellingen staan goed, via verschillende guides, zelf zoeken etc nagekeken
Dus, ik hoorde " installeer dev preview van 8.1 "
Ok, done. Geen verbetering. Hell, als we nu gaan naar de "geinstalleerde apps" in de store, staan er geen apps geinstalleerd. Gaat goed.
officiele update eroverheen. Alles nog precies hetzelfde.
Factory reset e.d. uiteraard allemaal gedaan.
Rare is, het is echt alleen dat ze bij een gelocked scherm niet aankomen. Zodra ze de app opent (en ja, hij staat op de achtergrond aan!) komen alle berichten netjes aan.
Dit is echt nog een week dat ik er aan ga besteden, anders gaat die 920 gewoon een la in om nooit meer naar boven te komen.
Dus mocht iemand een idee hebben, oplossing oid. Hoor ik het graag. Echter is de zin "Ja maar ik heb geen last" geen oplossing
Even inhakend op vraag van de frontpage:
Ja, ze hebben uiteraard alle rechten om op de achtergrond te draaien
[ Voor 15% gewijzigd door corset op 26-09-2014 12:41 ]
Geef ze is een dag géén toestemming om in de achtergrond te draaien, reboot en geef ze weer toestemming om in de achtergrond te draaien, wellicht helpt dit, heeft in het verleden bij mij wel eens geholpen bij WA..!lanerios schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:20:
Ok.. thuis beginnen we een hekel te krijgen aan de Lumia.
Alles werkt goed, behalve:
Berichten komen veel, veel later aan.
BBM: 15 minuten delay (screen locked. Ja push staat aan)
Telegram: 25 a 30 minuten
Whatsapp: 10-30
Alle instellingen staan goed, via verschillende guides, zelf zoeken etc nagekeken
Dus, ik hoorde " installeer dev preview van 8.1 "
Ok, done. Geen verbetering. Hell, als we nu gaan naar de "geinstalleerde apps" in de store, staan er geen apps geinstalleerd. Gaat goed.
officiele update eroverheen. Alles nog precies hetzelfde.
Factory reset e.d. uiteraard allemaal gedaan.
Rare is, het is echt alleen dat ze bij een gelocked scherm niet aankomen. Zodra ze de app opent (en ja, hij staat op de achtergrond aan!) komen alle berichten netjes aan.
Dit is echt nog een week dat ik er aan ga besteden, anders gaat die 920 gewoon een la in om nooit meer naar boven te komen.
Dus mocht iemand een idee hebben, oplossing oid. Hoor ik het graag. Echter is de zin "Ja maar ik heb geen last" geen oplossing
Even inhakend op vraag van de frontpage:
Ja, ze hebben uiteraard alle rechten om op de achtergrond te draaienBehalve telegram, aangezien die dus niet in de lijst staat om toestemming te kunnen geven.
Verder werkt alles prima bij mij
Via Wifi, of mobiele data? Ik heb thuis via wifi ook meestal vertraging, via mobiel nooit. Probeer dat eens uit te sluiten.
zeker, zeker