ik zou ook een lange termijn eraan hangen, dus in grote lijnen bedenken wat je seizoen 5-8 van plan bent met die spelers. Ik zit nu in seizoen 5/6 van mn plan, en de top is nog niet bereikt binnen nu en 2 seizoenen.. denk pas over 4-6 seizoenenBean77 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:38:
Flink duimen dus
Ik laat mij bewust weer afzakken naar VII. Paar maanden geleden weer begonnen na een lang tijd van inactiviteit. Toch wat ' foute' aankopen gedaan en vorige week besloten om bijna mijn hele selectie te verkopen. Voor mij doen flink wat geld bij elkaar geharkt en daarvoor 10 nieuwe 17jr trainees met koppen( 8 ) en snel (2) aangekocht. Voor de eerstkomende 4 seizoenen een trainingsplan uitgestippeld en dan maar eens kijken hoever we gaan komen (of niet).
Hmm ok. Nou ja, volgens mij is m'n tactiek wel ok dus heb geen behoeft om te switchen. Zou dan ook nog eens twee nieuwe spelers moeten halen.naitsoezn schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:16:
[...]
Hangt een beetje van je tegenstander af. Als je met vleugelverdedigers speelt dan is je centrum logischerwijs wat minder en je vleugelverdediging wat sterker (zelfs als je verdedigers zonder vleugelspel hebt). Dat kan voor bepaalde tegenstanders gewenst zijn, voor andere kan het beter zijn om een sterke centrumverdediging te hebben. Doorgaans kun je denk ik zeggen dat je verdediging wat meer gebalanceerd is met vleugelverdedigers. Maar gebalanceerd is niet altijd het beste![]()
Ikzelf speel trouwens 253 en hoop volgende week het kampioenschap ik VI binnen te slepen. Volgend seizoen maar eens kijken of ik die tactiek kan handhaven.
@JeyJey: Jij hebt wel een flink team voor VI zeg!
Zijn er hier nog mensen die een mening hebben over de nieuwe wijzigingen? Of is Tweakers inmiddels echt helemaal afgestapt van het spelletje?
Vooral de voorziene wijzigingen mbt het positiespel-aandeel van de aanvallers vind ik opvallend. Dit kan voor bepaalde teams een flink voordeel opleveren. Ikzelf hoop ietwat te profiteren van m'n huidige passen-training van m'n eerste team. Dit lijkt een iets groter aandeel te krijgen in de toekomstige engine.... En ik denk erover om te investeren in niet-technische aanvallers-met-positiespel, maar ik denk dat ik daar al te laat voor ben
Vooral de voorziene wijzigingen mbt het positiespel-aandeel van de aanvallers vind ik opvallend. Dit kan voor bepaalde teams een flink voordeel opleveren. Ikzelf hoop ietwat te profiteren van m'n huidige passen-training van m'n eerste team. Dit lijkt een iets groter aandeel te krijgen in de toekomstige engine.... En ik denk erover om te investeren in niet-technische aanvallers-met-positiespel, maar ik denk dat ik daar al te laat voor ben
[ Voor 65% gewijzigd door naitsoezn op 23-06-2015 21:24 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
het gaat in ieder geval erg interessant worden. Ben het meest benieuwd hoe dadelijk het middenveld eruit gaat komen te zien. Multi skill lijkt me nog moeilijker geworden en het lijkt mij dat je ergens echt keuzes moet maken. Kies je voor bijv vleugel en laat je scoren wat achter of andersom, of toch een variant met wat meer verdedigen of juist niet.
gelukkig zit ik nog wel een seizoen vast aan mijn positiespel training, dus ik heb genoeg tijd om te kijken waar ik mij daarna op ga focussen.
p.s. de offensieve CD lijkt mij ook wel interessant geworden.
gelukkig zit ik nog wel een seizoen vast aan mijn positiespel training, dus ik heb genoeg tijd om te kijken waar ik mij daarna op ga focussen.
p.s. de offensieve CD lijkt mij ook wel interessant geworden.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Het is allemaal maar margewerk, die aanpassingen. De percentages zijn geen harde percentages, maar procentuele aanpassingen bovenop de huidige bijdragen. Als je dat gaat doorrekenen, verandert er niet zo heel veel. Alleen scoren op de middenvelders is interessant omdat het een nieuwe bedrage is. Maar dan moet je wel met een centrale aanval al spelen nu, speel je nu al met 2x/3x een tDFW met weinig scoren, zal dat beetje extra bijdrage ook geen zoden aan de dijk zetten.
Running \ Cycling: Strava
Ik zie (als vleugelspeltrainer) wel heel wat veranderen. De kale aanvallende wingers worden fors minder sterk. Ik train nu altijd 2 zeer jonge aanvallende wingers en 2 uberwingers (hoog positiespel en wing), alleen de uberwingers zijn straks nog erg interessant. Ook de wing backs leveren fors in.
Anoniem: 26445
Dit jaar zeer weinig gedaan met Hattrick en dacht inmiddels wel een eindje weggezakt te zijn, maar tot mijn verbazing ben ik het afgelopen seizoen pas net uit IV gedegradeerd.
Misschien weer een mooi moment om er weer wat mee te gaan doen. Zal van het weekend eens kijken wat ik ga doen. Eigenlijk zijn er twee opties. Eerste is alles verkopen en echt helemaal opnieuw beginnen, maar daar heb ik te weinig geld voor op de bank. Tweede is verder gaan waar ik was gebleven en stukje bij beetje de spelers vervangen door eigen opgeleiden spelers.
Nadeel bij die tweede is dat doordat ik zolang niet gespeeld heb dat er veel spelers in mijn jeugd nu al 19 zijn en dus niet heel interessant meer zullen zijn. Dus zal dat sowieso eerst opnieuw op moeten gaan bouwen.
Misschien weer een mooi moment om er weer wat mee te gaan doen. Zal van het weekend eens kijken wat ik ga doen. Eigenlijk zijn er twee opties. Eerste is alles verkopen en echt helemaal opnieuw beginnen, maar daar heb ik te weinig geld voor op de bank. Tweede is verder gaan waar ik was gebleven en stukje bij beetje de spelers vervangen door eigen opgeleiden spelers.
Nadeel bij die tweede is dat doordat ik zolang niet gespeeld heb dat er veel spelers in mijn jeugd nu al 19 zijn en dus niet heel interessant meer zullen zijn. Dus zal dat sowieso eerst opnieuw op moeten gaan bouwen.
echt helemaal opnieuw beginnen hoeft ook niet super veel geld te kosten. Bij mijn start had ik onvoldoende gekeken naar goede specs en besloten om 10 nieuwe trainees te kopen. Alleen mijn verdedigers heb ik gehouden omdat ik in het begin mij focus op PM/PAS. De meeste 17 jarigen heb ik tot 20k voor betaald met spec Koppen (enkele uitzondering daar gelaten).Anoniem: 26445 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:10:
Dit jaar zeer weinig gedaan met Hattrick en dacht inmiddels wel een eindje weggezakt te zijn, maar tot mijn verbazing ben ik het afgelopen seizoen pas net uit IV gedegradeerd.
Het is alleen veel geduld hebben en geen verwachtingen hebben qua prestaties de eerste seizoenen.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Komende zaterdag ga ik 7 weken op vakantie, maar Hattrick gaat natuurlijk gewoon door. Zal ik gewoon een standaard opstelling neerzetten en hopen op het beste? Op zich boeit het me niet heel veel als ik degradeer. M'n spelers zullen niet weglopen en zijn goed genoeg om weer terug te promoveren.
Heb mijn Surinaamse superster benoemd als nieuwe trainer. Heb alle trainees die er nog rondliepen verkocht en vervangen door nieuwe 17 jarige. Heb ook mijn keeper van mijn basiselftal heb ik vervangen. Ook een winger en een spits moeten nog vervangen worden vanwege de leeftijd. De rest ga ik nog even een seizoen mee verder.
Mijn jeugdteam was inmiddels een regelrechte ramp geworden. Heb maar 10 spelers die ik op kan stellen dus voorlopig gewoon elke week eentje scouten zelfs als hij 17 is. Eerst maar weer 16 spelers bij elkaar zien te krijgen. Daarna gaan we kieskeuriger scouten naar echte talenten.
Mijn jeugdteam was inmiddels een regelrechte ramp geworden. Heb maar 10 spelers die ik op kan stellen dus voorlopig gewoon elke week eentje scouten zelfs als hij 17 is. Eerst maar weer 16 spelers bij elkaar zien te krijgen. Daarna gaan we kieskeuriger scouten naar echte talenten.
Ik heb in de vijf seizoenen ofzo dat ik een jeugdteam heb, nog maar één topper gehad eigenlijk. Verliet de acaddemy met solid of excellent scoring (en dat terwijl ik keepers zoek). Verder nog een paar solid skills gehad, maar die gasten waren dan al weer te oud.Anoniem: 26445 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:58:
Heb mijn Surinaamse superster benoemd als nieuwe trainer. Heb alle trainees die er nog rondliepen verkocht en vervangen door nieuwe 17 jarige. Heb ook mijn keeper van mijn basiselftal heb ik vervangen. Ook een winger en een spits moeten nog vervangen worden vanwege de leeftijd. De rest ga ik nog even een seizoen mee verder.
Waar ik de jeugdteam voornamelijk voor gebruikte was en opleiden van eigen trainees. Naast mijn Surinamer staan er nu twee eigen opgeleiden spelers op het middenveld. Beide zitten nu magisch positiespel.wimjongil schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:18:
[...]
Ik heb in de vijf seizoenen ofzo dat ik een jeugdteam heb, nog maar één topper gehad eigenlijk. Verliet de acaddemy met solid of excellent scoring (en dat terwijl ik keepers zoek). Verder nog een paar solid skills gehad, maar die gasten waren dan al weer te oud.
Heb vroeger wel eens flinke bedragen voor jeugdspelers gevangen, maar sinds mensen een tweede team konden beginnen werd het iets minder naar mijn gevoel. Dan moest je echt hele goede vinden om nog een klapper te kunnen maken.
ik heb op dit moment een speler lopen met goed pm, goed def en redelijk passen en daarbij nog koppenwimjongil schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:18:
[...]
Ik heb in de vijf seizoenen ofzo dat ik een jeugdteam heb, nog maar één topper gehad eigenlijk. Verliet de acaddemy met solid of excellent scoring (en dat terwijl ik keepers zoek). Verder nog een paar solid skills gehad, maar die gasten waren dan al weer te oud.
uiteraard wordt dat een mooi bedrag
Moet zeggen dat de jeugdacademie mij geen windeieren legt. Aantal redelijke spelers gehad die ik kon verkopen of zelf trainen. Nu een speler die uitstekend kan worden in scoren en koppen als specialiteit heeft. Kan die gozer precies op 17 jaar promoveren, dus zal wel weer leuk bedrag opleveren! Sta daarbij na vier seizoen al op 1,5 miljoen winst vwb de jeugdopleiding, dus mag niet klagen
Sinds de start van de jeugdopleidingen staat ik inmiddels op een winst van 9.8 miljoen. Dus hopelijk kan ik volgend seizoen die barriere van 10 doorbreken
Vorige week terug de draad opgepikt na enkele jaren afwezigheid !
Ik ga beginnen met Keepers trainen (3-5-2) tot ik terug wat kapitaal heb opgebouwd... Eerste seizoenen verwacht ik dus niet veels...
Zijn er beginner tips waar ik rekening mee kan houden, 't is nogal een tijd geleden en er is blijkbaar toch wel wat veranderd ook zie ik !
Ik speel in België btw
Ik ga beginnen met Keepers trainen (3-5-2) tot ik terug wat kapitaal heb opgebouwd... Eerste seizoenen verwacht ik dus niet veels...
Zijn er beginner tips waar ik rekening mee kan houden, 't is nogal een tijd geleden en er is blijkbaar toch wel wat veranderd ook zie ik !
Ik speel in België btw
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Is dit topic helemaal dood inmiddels?
Mijn team is inmiddels wel doorgebloed. Als ik ooit weer ga spelen moet ik dus helemaal opnieuw beginnen.
jammer allemaal. ik ben nog actief maar ga dit jaar wel degraderen naar de V.
heb mezelf even niet kunnen focussen en dan degradeerd je gewoon
heb mezelf even niet kunnen focussen en dan degradeerd je gewoon
Jammer idd.... Besteed er de laatste periode ook een stuk minder tijd aan dan eerst.... 'k Speel vaak met een standaard opstelling, en ook oefenwedstrijden gaan een beetje op de automatisch piloot.... Om over m'n jeugdafdeling nog maar te zwijgen...
Ik speel ook veel minder. Zonder supporter blijf je niet automatisch ingelogd en de advertenties (~5 per pagina! - vaak een aantal keer precies dezelfde banner
) maken de paginas erg traag, waardoor heen en weer klikken niet prettig werkt. Maar omdat ik niet veel meer doe met de toekomst van het team hoef ik er verder ook niet zoveel tijd aan te spenderen.
Met enig fortuin word ik dit seizoen kampioen. Ik sta bovenaan, maar de verschillen zijn bijzonder klein, dus ik zal beide laatste wedstrijden moeten winnen. En met Mats kan altijd iedere wedstrijd alle kanten op uitvallen.
Met enig fortuin word ik dit seizoen kampioen. Ik sta bovenaan, maar de verschillen zijn bijzonder klein, dus ik zal beide laatste wedstrijden moeten winnen. En met Mats kan altijd iedere wedstrijd alle kanten op uitvallen.
Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9
Ik heb net mijn jeugdteam gesloten, deed ik al heel lang niets meer mee. Mijn wedstrijden en trainingen gaan op de autopiloot en met een minimale selectie. Mijn bankrekening groeit er wel goed van. Als mijn trainees oud genoeg zijn misschien alles verkopen en dan een lange termijn planning opzetten waardoor ik helemaal maar weinig in hoef te loggen.
Gepromoveerd naar III
Op naar II

Op naar II
Ook ik speel nog steeds, maar deel de mening van vorige posters. Gestopt met supporter, prijzen zijn schandalig en mel halve inspanning toch nog 2e geworden na een 1e seizoen in V.
Dit seizoen ook voor de 1e keer vergeten een friendly te regelen, dat is me 10 jaar niet overkomen.
Kijken of ik dit seizoen kampioen kan worden.
Dit seizoen ook voor de 1e keer vergeten een friendly te regelen, dat is me 10 jaar niet overkomen.
Kijken of ik dit seizoen kampioen kan worden.
Hattrick: Thorgal Eagles
Dat nieuwe personeelslid (tactisch assistent) is wel interessant. Ik heb er een aangenomen om eens te proberen en ik zie best wel wat effect in de ratings voorspeller bij het varieren: tot een punt meer/minder in de linies. Ploegen die dit actief gaan toepassen zullen een stuk minder makkelijk te voorspellen worden!
Denk dat het met name vanaf 5 en hoger interessant is zo'n tactisch assistent omdat de de verschillen kleiner worden en je dan met zo'n staflid wel het verschil kan maken.
Ik zit in de 6e en training vind ik in deze fase belangrijker dan resultaten. Dus wacht er ff mee.
Wel jammer overigens deze wijzigingen dat je nog maar 2 assistent trainers mag hebben.
Minder snel trainen zorgt op termijn dat multiskill weer lastig gaat worden op het level waarop er nu getraind wordt. Maar dat betekent ook weer keuzes maken en dat kan weer leuk zijn. Maar wennen zal het zeker zijn.
Ik zit in de 6e en training vind ik in deze fase belangrijker dan resultaten. Dus wacht er ff mee.
Wel jammer overigens deze wijzigingen dat je nog maar 2 assistent trainers mag hebben.
Minder snel trainen zorgt op termijn dat multiskill weer lastig gaat worden op het level waarop er nu getraind wordt. Maar dat betekent ook weer keuzes maken en dat kan weer leuk zijn. Maar wennen zal het zeker zijn.
Anoniem: 326103
is er ergens een plek waar ik voer deze wijzeging van die assistent traienrs etc lezen? kijken of ik het interesanter vind en misschien weer oppak
Als je ingelogd bent in Hattrick is er een achtergrondartikel beschikbaar in Mijn Hattrick - Nieuws genaamd "25-10-2015 Nieuw seizoen: veranderingen in het personeel en de economie". Daar lopen ze alle veranderingen door.
Anoniem: 326103
ok, ik heb dus geen team meer, jammer dat ze dit achter inlog houden en niet beschikbaar voor hun zonder team. miss binnenkort team maken om te lezen puur
Ik ga mijn team in de lange termijn parkeer stand zetten. Mijn 2 normale wingers verkoop ik en daar koop ik 2 jonge hoog PM gastjes voor terug. Ook koop ik 2 jonge defs erbij die ik samen met mijn andere defs kan rouleren op de wingback training positie. Speel ik elke wedstrijd 442 en wissel ik mijn spelers gewoon van binnen naar buiten. Heb ik alleen wat opa opvulling nodig voor mijn friendlies.
En dan eens kijken of ik het na komend seizoen nog interessant vind (denk het niet
)
En dan eens kijken of ik het na komend seizoen nog interessant vind (denk het niet
Op naar de top 02-11-2015
Team stond in ranglijst in de top 100
Het zal wel helaas niet het hele seizoen zo blijven duren vrees ik
Team stond in ranglijst in de top 100
Het zal wel helaas niet het hele seizoen zo blijven duren vrees ik
Ik laat die TA maar even voor wat ie is. Lees nou niet heel veel goede ervaringen van managers. meeste verschil is vooral defensief te zien, offensief is vrij marginaal. Ik houd het wel bij een vormcoach en evt een psycholoog, als ik 1 ipv 2 assistenten neem. arts is vast.
en een persoonlijk vier momentje afgelopen zondag. voor het eerst in de historie over de 400 hatstats heen
(of ik heb het een keer gemist)
en een persoonlijk vier momentje afgelopen zondag. voor het eerst in de historie over de 400 hatstats heen
[ Voor 21% gewijzigd door JeyJey op 11-11-2015 16:55 ]
Zijn er nog gemotiveerde managers? Ik speel zelf hoog maar merk dat het laatste jaar de motivatie steeds minder wordt... eigenlijk zonde van het team en al die jaren moeite...
zij er nog wt tips voor de beginende hattricker
its the Guus
Grats! Altijd plezierig zulke mijlpalen bereikenJeyJey schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:54:
en een persoonlijk vier momentje afgelopen zondag. voor het eerst in de historie over de 400 hatstats heen(of ik heb het een keer gemist)
Iets minder plezierig is als de mijlpalen van je tegenstander komen. Zo had ik afgelopen weekend voor het eerst een tegenstander met meer dan 500 hatstats. Dat was flink kansloos

Overschakelen naar (relatief) korte termijn doelen? Ik heb altijd gespeeld met de blik 3 jaar vooruit en dat loslaten heeft zeker geholpen de motivatie te behouden. Al wat je aan opbouw deed is dan ook niet 'zonde', maar maakt dat doen juist mogelijk!Royal-Roy schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:35:
Zijn er nog gemotiveerde managers? Ik speel zelf hoog maar merk dat het laatste jaar de motivatie steeds minder wordt... eigenlijk zonde van het team en al die jaren moeite...
Stoppen kan dan altijd nog als er niets meer van je opgebouwde team over is
Flink inlezen, hattrick fora lezen (vooral vragen forum) en een lange termijn plan op gaan stellen (als je ambitieus bentdeguus schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:52:
zij er nog wt tips voor de beginende hattricker
Er was ooit een site met heel veel tips, regels, statistieken enzo, maar kan er even niet opkomen. Check iig alvast de spelregels en info op hattrick zelf..
hagonline.org was voor mij altijd een waardevolle site, maar met al die veranderende regels de laatste tijd vraag ik me af of alle informatie op die site nog even actueel is.JeyJey schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:47:
[...]
Flink inlezen, hattrick fora lezen (vooral vragen forum) en een lange termijn plan op gaan stellen (als je ambitieus bent)
Er was ooit een site met heel veel tips, regels, statistieken enzo, maar kan er even niet opkomen. Check iig alvast de spelregels en info op hattrick zelf..
die bedoelde ik ook. Nee dat weet ik ook niet, maar nog steeds staat er een hoop interessants op. De site verwijst nu naar de nieuwe: hattrickassistent.webs.com.naitsoezn schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:56:
[...]
hagonline.org was voor mij altijd een waardevolle site, maar met al die veranderende regels de laatste tijd vraag ik me af of alle informatie op die site nog even actueel is.
Het nieuwe personeelsysteem zie ik er bijv nog niet in terug.
Dat zal mee de reden zijn dat ze de site hebben opgedoekt. Veel veranderingen vereist veel opnieuw uitzoeken en uitschrijven en daar moet maar net tijd en zin voor zijn bij diegenen die de boel runnen.
De rating bijdragen zijn per dit seizoen ook behoorlijk anders. Vooral met mijn tDFWs merk ik dat een en ander flink anders is als voorheen.
Gelukkig hebben ze de oude content wel bewaard op die andere site. De details mogen dan veranderen, de basisprincipes blijven toch nog steeds hetzelfde. Waardoor veel van de informatie van grote waarde blijft voor beginnende (als ook gevorderde) managers.
De rating bijdragen zijn per dit seizoen ook behoorlijk anders. Vooral met mijn tDFWs merk ik dat een en ander flink anders is als voorheen.
Gelukkig hebben ze de oude content wel bewaard op die andere site. De details mogen dan veranderen, de basisprincipes blijven toch nog steeds hetzelfde. Waardoor veel van de informatie van grote waarde blijft voor beginnende (als ook gevorderde) managers.
Juist al die veranderingen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik er geen reet meer aan vind.
-TheNose- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:49:
Juist al die veranderingen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik er geen reet meer aan vind.
-TheNose- schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:02:
Ik heb net mijn jeugdteam gesloten, deed ik al heel lang niets meer mee. Mijn wedstrijden en trainingen gaan op de autopiloot en met een minimale selectie. Mijn bankrekening groeit er wel goed van. Als mijn trainees oud genoeg zijn misschien alles verkopen en dan een lange termijn planning opzetten waardoor ik helemaal maar weinig in hoef te loggen.
ehm wel consequent blijven he-TheNose- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:42:
Zojuist besloten mijn team voorlopig in de ijskast te zetten, alles staat te koop, behalve mijn 2 mogelijke NT spelers die nog netjes onderdak moeten krijgen. Wordt het spel weer normaal, met een normale prijs dan kan ik mijn team in de toekomst weer ontdooien en anders als HT dood gaat (wat ik verwacht) dan heb ik er ook geen buikpijn van.
Succes aan de teams die nog wel doorgaan.
Heb je tijd teveel of zo?Bean77 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:44:
[...]
[...]
[...]
ehm wel consequent blijven heJe had er al weinig zin in
Of je houdt ervan om bij elke aanleiding te gaan klagen

http://www.maptrick.org/graphs.php?country=14#graphs Leuke grafiek over hoe hattrick aan het afsterven is.
Kan ik hier mede Gotters nog helpen die het spel wel mee spelen? Ik zet alles te koop, heb dan geld te besteden wat ik in kan zetten om bidwars op transfers aan te slingeren.
Zo niet gebruik ik het geld om een goddelijk team neer te zetten en mijn team failliet te laten gaan.
idd, ik track iedereen helemaal na-TheNose- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:33:
[...]
Heb je tijd teveel of zo?![]()
http://www.maptrick.org/graphs.php?country=14#graphs Leuke grafiek over hoe hattrick aan het afsterven is.
Kan ik hier mede Gotters nog helpen die het spel wel mee spelen? Ik zet alles te koop, heb dan geld te besteden wat ik in kan zetten om bidwars op transfers aan te slingeren.
Zo niet gebruik ik het geld om een goddelijk team neer te zetten en mijn team failliet te laten gaan.
nee ik had ergens gelezen over iemand die al zijn complete team wilde verkopen, dacht dat jij dat ook was. Aangezien het hier niet zo heel actief is, was het makkelijk nakijken
Daling valt mij nog wel mee gelet op de prijsverhogingen. Had een sterkere daling verwacht.
Mijn hele team staat inmiddels te koop.
En ik klaag wel graag ja.
En ik klaag wel graag ja.
Hattrick heeft natuurlijk altijd veel meer supporterloze spelers gehad dan spelers met supporter. Voor die spelers is er met de prijsverhogingen niets veranderd.Bean77 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:03:
[...]
Daling valt mij nog wel mee gelet op de prijsverhogingen. Had een sterkere daling verwacht.
En voor de supporter spelers is supporterloos doorspelen een reele optie (spel wordt niet ineens onspeelbaar). De spelers die de nieuwe prijzen niet zien zitten hoeven derhalve niet perse te stoppen. Ik denk dat er best veel supporterloos blijven doorspelen.
Kaplander schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:26:
[...]
Hattrick heeft natuurlijk altijd veel meer supporterloze spelers gehad dan spelers met supporter. Voor die spelers is er met de prijsverhogingen niets veranderd.
En voor de supporter spelers is supporterloos doorspelen een reele optie (spel wordt niet ineens onspeelbaar). De spelers die de nieuwe prijzen niet zien zitten hoeven derhalve niet perse te stoppen. Ik denk dat er best veel supporterloos blijven doorspelen.
Heb ik ook, speel momenteel nog in de III maar heb zo'n half jaar terug m'n supporter laten verlopen. Moet zeggen dat ik het ook minder mis dan ik had gedacht. Ja veel dingen zijn idd wat lastiger of kosten meer tijd, zoals transfer/speler bookmarks maar een groot gemist nee. Ander nadeel is wel dat je niet meer met federaties kan meedoen. Hierdoor verlies je een sociale component en neemt het aantal manager sneller af.Royal-Roy schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:35:
Om het voor mezelf leuk te houden ga ik m'n team omvormen naar afstandsschoten. Al merk ik dat het zoeken naar die spelers lastig is doordat ze relatief zeldzaam zijn en ik geen supporter (dus bookmarks ) meer heb
Heb volgens mij door een glitch, maar mij hoor je niet klagen met deze prijzenTRG550 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:34:
Om het voor mezelf leuk te houden ga ik m'n team omvormen naar afstandsschoten. Al merk ik dat het zoeken naar die spelers lastig is doordat ze relatief zeldzaam zijn en ik geen supporter (dus bookmarks ) meer heb

Hoewel er weinig leven in het topic is, toch maar even proberen: heb net een speler (ID 414284907) te koop gezet, waarvan ik hoop dat ie een hoop op gaat leveren. Willen jullie em ff pushen indien nodig?
Ter info: 17jr en 0dg, Uitstekend scoren en Koppen als specialiteit. Goudmijntje mag ik hopen?
Ter info: 17jr en 0dg, Uitstekend scoren en Koppen als specialiteit. Goudmijntje mag ik hopen?
Jammer van het passen, anders was het leuk spelertje voor mijn 2e team geweest.mefjoew schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:47:
Hoewel er weinig leven in het topic is, toch maar even proberen: heb net een speler (ID 414284907) te koop gezet, waarvan ik hoop dat ie een hoop op gaat leveren. Willen jullie em ff pushen indien nodig?
In de afgelopen seizoenen meermalen wat spelers naar het U20 kunnen brengen van diverse landen, blijft een grappige doelstelling, minimaal 1 per seizoen. Lukt net niet.... maar gaat wel aardig leuk
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Maar ondanks die mindere stat, mag ik toch wel rekenen op een flink transferbedrag?? Had eigenlijk de hoop dat deze speler m'n hele jeugdopleiding worth while zou makenlameeuw schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:27:
[...]
Jammer van het passen, anders was het leuk spelertje voor mijn 2e team geweest.
In de afgelopen seizoenen meermalen wat spelers naar het U20 kunnen brengen van diverse landen, blijft een grappige doelstelling, minimaal 1 per seizoen. Lukt net niet.... maar gaat wel aardig leukNa spelers in de U20 van Bulgarije, Indonesië en Kenia te hebben gekregen (verdedigers) dit seizoen zowel met het eerste team als met het tweede team een speler in de U20 van Jordanië (verdediger en een aanvaller). Is ook eigenlijk nog wel de enige reden dat ik speel langzamerhand.
Ben bang dat het weleens tegen kan gaan vallen hoewel je het nooit weet. Ergens denk ik dat je al blij mag zijn met iets van 3 ton, maar als er een paar mensen hun zinnen er echt op zetten kan het maar zo nog aardig uit de klauwen lopen.mefjoew schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:38:
[...]
Maar ondanks die mindere stat, mag ik toch wel rekenen op een flink transferbedrag?? Had eigenlijk de hoop dat deze speler m'n hele jeugdopleiding worth while zou maken
volgens mij is de vraag vooral weggevallen voor spelers zonder iets 'extra'.. een beetje de jeugdspelers die je normaal meetrainde en die een soort van 'basisinkomen' op konden leveren als je net geen 'topspeler' hebt...lameeuw schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:30:
[...]
Ben bang dat het weleens tegen kan gaan vallen hoewel je het nooit weet. Ergens denk ik dat je al blij mag zijn met iets van 3 ton, maar als er een paar mensen hun zinnen er echt op zetten kan het maar zo nog aardig uit de klauwen lopen.
Uitstekend scoren, een Kopspecialist en 17jr+3d is echter volgens mij wel een gewilde speler en die zal zeker wat meer opleveren dan enkel in de Transfercompare staat (die de exacte leeftijd in dagen en specialiteiten niet meeweegt)..
300K lijkt me best een goede prijs en denk dat de kans best groot is dat je daar nog overheen gaat.
Wat dat betreft wel prettig, maar volgens mij is ook dan de prijs nog altijd de helft van wat je er 'vroeger' voor kreeg,
Als je op zulk een speler nu 1,5-2 seizoenen moet wachten, en daarnaast weinig anders verkoopbaars eruit weet te halen, is de jeugdacademy een dure kostenpost (alhoewel je natuurlijk ook altijd inkomsten kutn halen uit de re-sales van spelers, voor mn hoofdteam was moederclubgeld het vorig seizoen 40% van de inkomsten en dit seizoen zelfs 75%, uiteindelijk over het laatste anderhalf seizoen iets van 175K aan winst gemaakt, maar zonder moederclubgeld dus verlies).
Ik heb overigens nu nog mn tweede team in Suriname, maar wilde mn supportschap niet verlengen, dat afloopt over ongeveer 100 dagen.
Nu heb ik daar echter in de jeugdacademy ongekend grote talenten lopen (5 spelers die goed in verdedigen worden, dan nog een speler die goed in Positiespel,en redelijk in DEF kan worden) en grotendeels met specialiteit en pullbaar op 17jr+0d.. enkel zijn een aantal pas pullbaar nadat mn supporterschap verloopt... je zou bijna denken dat ze me willen motiveren het alsnog te verlengen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Hoe trainen jullie die jeugdspelers zo goed? Ik krijg überhaupt vrijwel nooit spelers die hoger dan solid kunnen worden, en dan nog zijn ze op hun 17e nog lang geen excellent.
Heb je hem gesubmit bij de dutch scouts / youth club / of hoe het tegenwoordig mag heten?mefjoew schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:47:
De tijd waarop je hem te koop gezet hebt is overigens wat ongelukkig. Nu loopt de deadline voor deze speler zaterdagochtend voor 8.00 uur af (Nederlandse tijd).
Ik ga in ieder geval een bod doen. Ik train momenteel passen dus dat past er wel goed bij
Natte krant (363218) (V.242)
Nee, eerlijk gezegd ook geen idee hoe ik dat moet doenYuriV schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:53:
[...]
Heb je hem gesubmit bij de dutch scouts / youth club / of hoe het tegenwoordig mag heten?
De tijd waarop je hem te koop gezet hebt is overigens wat ongelukkig. Nu loopt de deadline voor deze speler zaterdagochtend voor 8.00 uur af (Nederlandse tijd).
Ik ga in ieder geval een bod doen. Ik train momenteel passen dus dat past er wel goed bij
Eens voor wat betreft de tijd, maar dacht dat dit tegenwoordig (met dat maximum bod) niet zo belangrijk meer was. Leuk dat je meebiedt iig!
Tja, scouten en hopen op een topper. Zodra je die hebt, alles qua trainen op hem inzetten. Zelf vind ik www.hattrick-youthclub.org een handige site voor het bijhouden van alles.wimjongil schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:54:
Hoe trainen jullie die jeugdspelers zo goed? Ik krijg überhaupt vrijwel nooit spelers die hoger dan solid kunnen worden, en dan nog zijn ze op hun 17e nog lang geen excellent.
je moet een beetje geluk hebben met de stats en de leeftijd, als ze ouder dan 15 zijn weiger ik ze gewoonlijk of er moet meteen al duidelijk zijn dat het bijvoorbeeld een redelijk allrounder is, dat geeft zeker een bepaald potentieel aan. Mijn jeugd doet ook niet heel veel, hoewel ik met het 2e team nu een spits in de U20 van zijn land heb getraind, was wel de laatste echte top speler die ik uit de jeugd heb kunnen halen maar is ook alweer een seizoen of 2 geleden.wimjongil schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:54:
Nou, eindscore was € 630.000. Prima resultaat
De wijzigingen in personeel lijken me voornamelijk om het allemaal wat goedkoper te maken. Je kan nog maar 4 personeelsleden hebben en ze langdurig vastleggen levert behoorlijke salariskorting op. Ik heb de investering ongeveer gelijk gehouden (60k), maar heb 3 van de 4 nu wel van niveau 5. Voorheen liet ik het wijselijk maar bij niveau 4 (zou anders 120k kosten).
Hebben jullie ook geupgrade? Of het hetzelfde gehouden en de salariskorting gepakt?
Hebben jullie ook geupgrade? Of het hetzelfde gehouden en de salariskorting gepakt?
met jeugd moet je heel veel geluk hebben maar het kan wel.
Pas een speler voor meer als 10 miljoen verkocht en dat is dan echt kassa.
en voor de mensen die van feiten houden Nigel Poeder (410963127)
Mijn lasten zijn nu wat te hoog dus hopelijk kan ik nog wat spelers lozen.
Ik heb ook wat upgrades uitgevoerd en toch geld bespaart op de lange termijn.Kaplander schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:32:
De wijzigingen in personeel lijken me voornamelijk om het allemaal wat goedkoper te maken. Je kan nog maar 4 personeelsleden hebben en ze langdurig vastleggen levert behoorlijke salariskorting op. Ik heb de investering ongeveer gelijk gehouden (60k), maar heb 3 van de 4 nu wel van niveau 5. Voorheen liet ik het wijselijk maar bij niveau 4 (zou anders 120k kosten).
Mijn lasten zijn nu wat te hoog dus hopelijk kan ik nog wat spelers lozen.
[ Voor 59% gewijzigd door Wceend op 15-12-2015 12:46 ]
Tja, het wordt goedkoper voor iedereen, dus effectief is het verschil nul...Kaplander schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:32:
ik denk dat de meesten ervoor kiezen om lang vast te leggen, wat de hele investering om dat nieuwe systeem te bouwen een beetje 'voor-de-kat-zn-k*t' is... (een probleem bij veel aanpassingen die ze bij HT doen, meestal wordt het spel-effect er eerder minder van).
Wat mij betreft zouden ze het financiele voordeel véél kleiner moeten maken, dat het meer een echte tactische overweging is
Imho is de meest optimale bv 3 staffleden lang vast te leggen, en eentje kort/flexibel, zodat je kunt inspelen op bepaalde mogelijkheden/tegenslagen.
Overigens, wat me ook een beetje ergert dat ze dit introduceren halverwege het seizoen, en vermoedelijk veel spelers nu kiezen voor 16 weken...
Terwijl voor bv je seizoensplanning vaak het eind van het seizoen een moment is om te bepalen of je bv het zwaar gaat krijgen in je liga, of voor kampioenschap/degradatie moet vechten... of dat je een tijdje wilt/moet concentreren op andere zaken..
Iedereen die nu uit financiele overwegingen voor 16 weken kiest voor alle Staffleden, zal dus hooguit zn strategie halverwege volgend seizoen kunnen aanpassen..
slimmer was het geweest als ze dit nieuwe systeem bv stapsgewijs ingevoerd hadden, dat je bv eerst wel hooguit 4 weken maximaal kon kiezen (wel tegen de prijs van 16 weken) en langzaam het verschil vergroot werd
aan het potentieel van jeugdspelers is eigenlijk niks te beinvloedden... hooguit aan te raden altijd 15-jarige te nemen van je scouts... ik vrees zelfs dat het momenteel vaak efficienter is een 15-jarige met onduidelijke of weinig imposante skill te kiezen, dan een 16-jarige met een goed potentieel ... die 15-jarige kan verrassen, terwijl bv ook een goed-speler die gepulled wordt op 17jr+55d vaak weinig tot niks meer opbrengtwimjongil schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:54:
[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 15-12-2015 12:59 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Sorry dat ik het zeg maar dat valt bij mij onder 'verdachte transacties'...Wceend schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:45:
met jeugd moet je heel veel geluk hebben maar het kan wel.
Natte krant (363218) (V.242)
17jr+4d en 2,500 TSI voor een veldspeler , kopspecialiteit en 20 jr + 90d ten tijde van de U21 finale ...YuriV schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:28:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar dat valt bij mij onder 'verdachte transacties'...
Dat kan de prijs behoorlijk opdrijven, de 10 miljoen zal zeker een geluk zijn als er meerdere trainers tegen elkaar opgeboden hebben, maar ik zou het verder geen verdachte transactie noemen
klopt maar wat RM-rf zegt is waar.YuriV schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:28:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar dat valt bij mij onder 'verdachte transacties'...
Het was een pareltje met uistekend mainskill en dubbel goed als bijskill goede spec en de juiste leeftijd dan gaat het heel hard.
Bijkomend voordeel voor mij is dat de beoogde trainer voor de u20 het bod niet gewonnen heeft ivm een bidwar waardoor de prijs gigantisch is opgelopen.
Hopelijk wordt het een mooie u20 speler en als hij goed getraint wordt misschien wel een international.
Het spel hobbelt langzaam achteruit en dus ook mijn interesse. Had al mijn assistenten op top en dat blijft zo, heb er alleen een financiele man bijgezet ipv een assistent trainer. Vraag me af of deze wijziging het spel leuk gaat houden. Het is een spel voor de lange termijn planning en dan gaan we assistenten vor de korte termijn inzetten?
Ben al van supporter naar non-supporter afgezakt, de verhouding tussen kosten en baten was toch helemaal weg na de laatste verhoging?
Ben al van supporter naar non-supporter afgezakt, de verhouding tussen kosten en baten was toch helemaal weg na de laatste verhoging?
Hattrick: Thorgal Eagles
Daar heb je zeker gelijk in.RM-rf schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:56:
[...]
Overigens, wat me ook een beetje ergert dat ze dit introduceren halverwege het seizoen, en vermoedelijk veel spelers nu kiezen voor 16 weken...
Terwijl voor bv je seizoensplanning vaak het eind van het seizoen een moment is om te bepalen of je bv het zwaar gaat krijgen in je liga, of voor kampioenschap/degradatie moet vechten... of dat je een tijdje wilt/moet concentreren op andere zaken..
Iedereen die nu uit financiele overwegingen voor 16 weken kiest voor alle Staffleden, zal dus hooguit zn strategie halverwege volgend seizoen kunnen aanpassen..
[...]
Je kan de contracten voortijdig beeindigen, maar dat kost behoorlijk wat geld als je dat na nu vastleggen voor 16 weken de komende seizoenswisseling zou doen.
Ah, hier eindelijk het antwoord gevonden mbt personeel. Zat me al helemaal suf te zoeken. Op zich wel tevreden met het vastleggen van m'n huidige personeel maar helaas weinig flexibel meer zo.
Ik ben nogal nieuw in Hattrick. Sta momenteel ferm bovenaan mijn competitie maar dat komt vooral doordat ik bij aanvang van dit seizoen met alleen bot-teams in de competitie zat. Momenteel is er slechts 1 andere speler. Hoogstwaarschijnlijk ga ik dus van VII naar VI promoveren. Heeft iemand nog tips in hoe ik mijn team het beste kan voorbereiden hierop?
En qua jeugd. Ik heb nu uit financiele overweging 1 scout. Moet ik met de jeugd me richten op het creëren van een team of het ontwikkelen van een of enkele individuen? Gister heb ik deze speler aangenomen. Heeft het dan nut om alles op keepen te gaan trainen?:
Ik ben nogal nieuw in Hattrick. Sta momenteel ferm bovenaan mijn competitie maar dat komt vooral doordat ik bij aanvang van dit seizoen met alleen bot-teams in de competitie zat. Momenteel is er slechts 1 andere speler. Hoogstwaarschijnlijk ga ik dus van VII naar VI promoveren. Heeft iemand nog tips in hoe ik mijn team het beste kan voorbereiden hierop?
En qua jeugd. Ik heb nu uit financiele overweging 1 scout. Moet ik met de jeugd me richten op het creëren van een team of het ontwikkelen van een of enkele individuen? Gister heb ik deze speler aangenomen. Heeft het dan nut om alles op keepen te gaan trainen?:
Hoor eens, Oswald Veurman is 15 jaar oud en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Deze speler is zwak in Keepen op dit moment in zijn loopbaan. Als hij zich goed ontwikkelt, dan kan deze jongen goed in Keepen worden voordat hij bij het eerste komt.
Wat vind je ervan, geven we hem een kans?
If it aint fixed, it's broken.
Als je net nieuw bent (is dit je eerste seizoen?) dan zul je hoogstwaarschijnlijk vrij kansloos zijn in VI, tenzij je het geluk hebt dat er een botje (of meerdere) in je nieuwe competitie zit. Maar ik zou zo'n vroege promotie niet laten afleiden van je langetermijnplannen, en niet teveel aanpassingen doen om koste wat kost erin te blijven. Maar da's mijn meningTjebakka schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:19:
Ah, hier eindelijk het antwoord gevonden mbt personeel. Zat me al helemaal suf te zoeken. Op zich wel tevreden met het vastleggen van m'n huidige personeel maar helaas weinig flexibel meer zo.
Welke training je het beste kunt doen ligt ook een beetje aan de rest van je spelers, maar in beginsel is je jeugdopleiding er voor individuele spelers, niet voor team / resultaten. Je moet dus ook nooit kiezen voor de sterkste opstelling, maar altijd als eerste kijken waar je je spelers met de meeste potentie op wilt / kunt trainen, daar posities bij uitzoeken, en dan pas de rest van de opstelling invullen. Dat zou dus bv kunnen betekenen dat je op den duur die keeper als centrale verdediger inzet om z'n verdedigen-skill te ontwikkelen, zelfs als je dan geen goede keeper op doel hebt staan. Alles in het belang van het individu, maar je hebt nou eenmaal wel te maken met meerdere individuen in je opleiding, dus de optimale training kan (let wel: kan) een trade-off zijn om meerdere spelers tegelijk te trainen. Maar als je nu nog maar één spelertje hebt met een hoog potentie, zou ik zeker voor nu alles op keepen zettenEn qua jeugd. Ik heb nu uit financiele overweging 1 scout. Moet ik met de jeugd me richten op het creëren van een team of het ontwikkelen van een of enkele individuen? Gister heb ik deze speler aangenomen. Heeft het dan nut om alles op keepen te gaan trainen?:
[...]
De eerste ratings zijn binnen. De keeper 3 sterren, een middenvelder 6,5. Heb verder nog geen inzicht in kwaliteiten.naitsoezn schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:42:toon volledige bericht
[...]
Als je net nieuw bent (is dit je eerste seizoen?) dan zul je hoogstwaarschijnlijk vrij kansloos zijn in VI, tenzij je het geluk hebt dat er een botje (of meerdere) in je nieuwe competitie zit. Maar ik zou zo'n vroege promotie niet laten afleiden van je langetermijnplannen, en niet teveel aanpassingen doen om koste wat kost erin te blijven. Maar da's mijn mening
[...]
Welke training je het beste kunt doen ligt ook een beetje aan de rest van je spelers, maar in beginsel is je jeugdopleiding er voor individuele spelers, niet voor team / resultaten. Je moet dus ook nooit kiezen voor de sterkste opstelling, maar altijd als eerste kijken waar je je spelers met de meeste potentie op wilt / kunt trainen, daar posities bij uitzoeken, en dan pas de rest van de opstelling invullen. Dat zou dus bv kunnen betekenen dat je op den duur die keeper als centrale verdediger inzet om z'n verdedigen-skill te ontwikkelen, zelfs als je dan geen goede keeper op doel hebt staan. Alles in het belang van het individu, maar je hebt nou eenmaal wel te maken met meerdere individuen in je opleiding, dus de optimale training kan (let wel: kan) een trade-off zijn om meerdere spelers tegelijk te trainen. Maar als je nu nog maar één spelertje hebt met een hoog potentie, zou ik zeker voor nu alles op keepen zetten
If it aint fixed, it's broken.
Qua personeel heb ik min of meer gekozen voor wat ik al had, ik ben alleen 1 assistent trainer kwijt en betaalde 120k / week. Nu 2 x assistent trainer, 1 vorm coach en een arts. Ik heb gekozen om het zo te laten omdat ik bij zowel 1e als 2e team wat spelers heb die voor U20 in aanmerking komen, maar de vorm moet wel goed blijven EN de blessures zo min mogelijk. Heb wel zitten twijfelen om die arts er uit te doen voor iets als een tactisch geval maar daar zie ik het voordeel voor mijn teams niet van. 1e team speelt 100 % defensief met een 5-3-2 (zonder vleugelspelers op het mid, dat werkt voor geen meter), 2e team 100 % offensief met meestal 3-4-3 en soms 4-3-3.
Dit spel is eigenlijk ook zo goed als dood of niet?
Ooit in 2003 begonnen. Heb nog steeds mijn team. Heb het alweer 3-4 seizoenen niet aangeraakt, maar wordt wel automatisch kampioen van de VI inmiddels zie ik.
Jammer jammer...
Ooit in 2003 begonnen. Heb nog steeds mijn team. Heb het alweer 3-4 seizoenen niet aangeraakt, maar wordt wel automatisch kampioen van de VI inmiddels zie ik.
Jammer jammer...
Tja, ikzelf heb m'n supporter niet verlengd maar speel nog wel steeds. Wordt nu (waarschijnlijk) voor het eerst kampioen in de VI, dus mag komend seizoen mijn debuut in de V maken. Financieel wel even kijken hoe ik dat allemaal ga doen, want mijn team kost nu eigenlijk al te veel..
Qua vernieuwingen doe ik trouwens niet veel, dus de echte top zal ik wel nooit bereiken.
Qua vernieuwingen doe ik trouwens niet veel, dus de echte top zal ik wel nooit bereiken.
O, dood zou ik het zeker niet noemen. Hier op dit forum absoluut niet meer actief, maar er zijn toch nog flink wat actieve gebruikers hoor. Wel hebben de 'recente' veranderingen (niet in de minste plaats de prijsverhogingen en de vrij drastische personeelswijzigingen) wat 'oude garde' afgeschrikt. Ach, zo heel actief hoef je met dit spel niet te zijn om een beetje mee te draaien...Loona35 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:01:
Dit spel is eigenlijk ook zo goed als dood of niet?
Een algemeen vraagje. Een aantal jaar geleden speelde ik hattrick (denk van 2005 - 2010). Eén van mijn vrienden toen speelde dit spel ook (Speroezi) en heeft intussen de Masters gewonnen enz.
Toen ben ik na een aantal jaar gestopt omdat ik het spel wat beu was.
Soms twijfel ik om eens opnieuw te beginnen.
Ik vraag me nu af, zijn er veel zaken veranderd tegenover toen?
Het laatste wat ik meegemaakt heb is de introductie van de jeugdacademie...
Toen ben ik na een aantal jaar gestopt omdat ik het spel wat beu was.
Soms twijfel ik om eens opnieuw te beginnen.
Ik vraag me nu af, zijn er veel zaken veranderd tegenover toen?
Het laatste wat ik meegemaakt heb is de introductie van de jeugdacademie...
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Dan is er idd wel het een en ander bijgekomen/veranderd:
Troostbekers. Als je vroegtijdig wordt uitgeschakeld in de beker kom je terecht in 1 van 3 troostbekertoernooien.
Personeel is behoorlijk anders geworden.
Toernooien. Spelers kunnen zelf toernooien opzetten.
Ladders. Je kan ladderwedstrijden spelen. (Maar volgens mij is dit wel redelijk dood deze dagen?)
Opstellingsimulator. Om je ratings vooraf te checken. Die had je destijds ook nog niet.
Weekendwedstrijden in het tussenseizoen.
En uiteraard is er ondertussen gesleuteld aan de match engine. M.n. de bijdrage van spelers aan de verschillende linies zijn wat anders als destijds. (B.v. positiespel op spitsen is tegenwoordig van belang)
Dat is iig wat me zo te binnen schiet.
Troostbekers. Als je vroegtijdig wordt uitgeschakeld in de beker kom je terecht in 1 van 3 troostbekertoernooien.
Ladders. Je kan ladderwedstrijden spelen. (Maar volgens mij is dit wel redelijk dood deze dagen?)
Opstellingsimulator. Om je ratings vooraf te checken. Die had je destijds ook nog niet.
En uiteraard is er ondertussen gesleuteld aan de match engine. M.n. de bijdrage van spelers aan de verschillende linies zijn wat anders als destijds. (B.v. positiespel op spitsen is tegenwoordig van belang)
Thx!! Wat betreft de opstellingsimulator gebruikte ik Hattrick Organizer, is dus een vervanger?Kaplander schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:35:toon volledige bericht
Dan is er idd wel het een en ander bijgekomen/veranderd:
Mss geef ik het binnenkort weer een kans.
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
In Hattrick zelf. Dus je weet dat het precies klopt. HO was toch altijd een kwestie van ongeveer. En met alle veranderingen is die voorspeller nog weer wat minder accuraat geworden.
Wat me ook nog te binnen schoot is clubtrouw en eigen jeugd-bonus. Spelers gaan over tijd wat beter presteren als ze langer bij je club zijn. En eigen jeugd presteert wat beter dan aangekochte spelers. Dat zijn zeker zaken om ook rekening mee te houden.
En supporters kunnen zien hoeveel weken ze nog moeten trainen voordat spelers poppen op een skill.
En dat brengt me aan de minkant van al die voornamelijk positieve ontwikkelingen, supporter is drie keer zo duur geworden als het destijds was. Dat is toch ook wel nog het vermelden waard.
Wat me ook nog te binnen schoot is clubtrouw en eigen jeugd-bonus. Spelers gaan over tijd wat beter presteren als ze langer bij je club zijn. En eigen jeugd presteert wat beter dan aangekochte spelers. Dat zijn zeker zaken om ook rekening mee te houden.
En supporters kunnen zien hoeveel weken ze nog moeten trainen voordat spelers poppen op een skill.
En dat brengt me aan de minkant van al die voornamelijk positieve ontwikkelingen, supporter is drie keer zo duur geworden als het destijds was. Dat is toch ook wel nog het vermelden waard.
Ow 
Ik kocht toen supporter voor zo'n 20 euro voor een aantal maanden.
Ik ga mss herbeginnen zonder supporter dan.
Ik kocht toen supporter voor zo'n 20 euro voor een aantal maanden.
Ik ga mss herbeginnen zonder supporter dan.
Ik speel tegenwoordig ook supporterloos. Met supporter is absoluut fijner, maar zonder is zeker ook goed te doen.
Ok bedankt!Kaplander schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:39:
Ik speel tegenwoordig ook supporterloos. Met supporter is absoluut fijner, maar zonder is zeker ook goed te doen.
Ik wou, puur uit nostalgie, na 10 jaar terug beginnen. Heb Hattrick werkelijk kapot gespeeld in mijn middelbare schooltijd. Uiteindelijk toen tot IV divisie geraakt en daarna vrij abrupt gestopt. Ik speelde vroeger ook altijd met supporter en dat had ik bijgevolg ook terug graag gedaan. De prijzen zijn echter gewoon kansloos.Om een beetje dezelfde features te hebben zoals +- 10 jaar geleden zou ik voor "Supporter Gold" moeten kiezen. Dat komt dus op €95/jaar, voor uiteindelijk een redelijk eenvoudige browsergame.Ik snap wel dat ze hun servers draaiende moeten houden en dat dit hun ook geld kost, maar zo'n bedrag is ronduit belachelijk. Nee sorry, dan koop ik voor €30 wel een volwaardige footie manager zoals FM16.
Ja dat is wel herkenbaar. In 2003 betaalde ik 90 euro voor 3 jaar haha
Wil wel weer beginnen, maar de prijs schrikt wel erg af.
Ga het maar als non-supporter proberen.
Wat zijn nou nog goede tools om te gebruiken voor het maken van de juiste opstelling? Zoals vroeger HAM zeg maar.
Wil wel weer beginnen, maar de prijs schrikt wel erg af.
Ga het maar als non-supporter proberen.
Wat zijn nou nog goede tools om te gebruiken voor het maken van de juiste opstelling? Zoals vroeger HAM zeg maar.
De opstellingssimulator in Hattrick zelf. Die klopt uiteraard precies.
FoxTrick is een heel handige browser add-on, voor tal van presentatie-tweaks. Ik denk niet dat er veel spelers zonder FoxTrick spelen?
En zonder supporter is Hattrick Organizer erg handig voor het bijhouden van je training (want trainingstools in Hattrick zelf zijn voornamelijk supporter-only).
FoxTrick is een heel handige browser add-on, voor tal van presentatie-tweaks. Ik denk niet dat er veel spelers zonder FoxTrick spelen?
En zonder supporter is Hattrick Organizer erg handig voor het bijhouden van je training (want trainingstools in Hattrick zelf zijn voornamelijk supporter-only).
Thanks 
Zouden spelers ook doodgaan ooit?
Ik heb in mijn eregalerij spelers uit 2003 zitten... die zijn inmiddels 72 jaar oud... haha
Zouden spelers ook doodgaan ooit?
Ik heb in mijn eregalerij spelers uit 2003 zitten... die zijn inmiddels 72 jaar oud... haha
Wie weet, als je geen supporter afneemt
Heb het net maar voor 1 maandje afgenomen om te proeven hoe het tegenwoordig is. Hij zit er dus nog met 72 jaar in. Neem aan dat ie over max. 10 seizoen toch gewoon een kruisje voor zijn naam krijgt
Gewoon ff een vraagje.... Kijken hoe levend het hier nog is.
Wat is jullie strategie (of zou jullie strategie zijn) om nét dat extra stapje te zetten? Ik heb nu een aantal keren (2 teams, m'n eerste team minimaal 2x) m'n team opgebouwd naar een mooie cashflow en een 300 / 350 hatstats. Da's voor mij inmiddels wel bekend terrein, daar zit geen uitdaging meer in. Maar hoe zet je nu die stap naar 450 / 500 hatstats?
Wat is jullie strategie (of zou jullie strategie zijn) om nét dat extra stapje te zetten? Ik heb nu een aantal keren (2 teams, m'n eerste team minimaal 2x) m'n team opgebouwd naar een mooie cashflow en een 300 / 350 hatstats. Da's voor mij inmiddels wel bekend terrein, daar zit geen uitdaging meer in. Maar hoe zet je nu die stap naar 450 / 500 hatstats?
Ik zou die gewoon opstellenLoona35 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:54:
Heb het net maar voor 1 maandje afgenomen om te proeven hoe het tegenwoordig is. Hij zit er dus nog met 72 jaar in. Neem aan dat ie over max. 10 seizoen toch gewoon een kruisje voor zijn naam krijgt
Is het de moeite of energie te steken in jeugd. Dus 20k pw t/m het scoutingsnetwerk uitstekend is en youth pullen. Of komt er maar weinig goeds uit?
de prijzen voor jeugdspelers liggen behoorlijk in de kelder en vrijwel alleen 17jr+0d met twee goede skills en specialiteit brengen echt wat op...Faabjan schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:30:
Is het de moeite of energie te steken in jeugd. Dus 20k pw t/m het scoutingsnetwerk uitstekend is en youth pullen. Of komt er maar weinig goeds uit?
Daarvoor kun je dan beter de jeugdacademie hebben omdat je dan wat meer controle erover hebt vooral jonge spelers te pullen.
Ik denk dat de meeste spelers die serieus met de jeugd bezig zijn, een jeugdacademie hebben en heb de indruk dat dat meer oplevert (cq meer 'stuurbaar' is) dan het 'ouderwetse' pullen (terwijl de kosten gelijk zijn)
Oké thanks, zal daar eens naar kijken. Heb jij ervaring met een jeugd academie?
Voor 450 moet je alle main skills (keepen voor een keeper, verdedigen voor een verdediger, positiespel voor een middenvelder, etc.) op bovennatuurlijk/reusachtig hebben ongeveer. En zo hier en daar ook wat secundaire skills (zoals positiespel bij een vleugelspeler). En uiteraard solide passen (ongeveer briljant toch wel op iedereen in de voorste 2 linies).naitsoezn schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:48:
Gewoon ff een vraagje.... Kijken hoe levend het hier nog is.
Dat is iig zo ongeveer waar ik nu ben. 443 (pin thuis) was mijn beste score afgelopen seizoen.
Voor meer dan 450 heb je m.i. dus meer dan reusachtig op een aantal main skills nodig. Probleem is dat dan de loonkosten rap oplopen. En ik heb geen reserves dus moet perse tweewekelijks winst maken. Dus ik vermoed dat ik voorlopig tegen die 450 zal blijven aandobberen. Tenzij ik daar komend seizoen wat op bedenk. Hogere hatstats blijven altijd een puzzel is mijn ervaring
Thnx, dat is iig al helpful... Dat zijn ratings waar ik zo langzamerhand tegenaan begin te schuren met m'n trainees; voor m'n niet-trainings-plaatsen vereist dat nog even een extra investering
Ja, zo ben ik er ook gekomen. Trainees er naar toe trainen en geleidelijk aan de rest inkopen met het oog op wat je aan salaris kan dragen; dat loopt immers geleidelijk op als je promoveert.
Uiteindelijk moet je iedere week 11 van zulke spelers kunnen opstellen. Dus vanwege blessures, vorm en schorsingen heb je 16 a 17 zulke spelers nodig.
Maar dat is dus 450 hatstats. 450 is III, met als je dat geregeld aantikt kans op promotie naar II. Voor structureel II/(kans op) eredivisie is dat niet genoeg. Dan moet je hoger mikken. Maar wat je daarvoor dan nog extra nodig hebt is voor mij ook gissen. Als je dat ambieert is wellicht handig om verkopen van eredivisieteams in de gaten te houden. Ieder seizoen zijn er wel 1 of 2 eredivisieclubs die uitverkoop doen. Dan kun je precies zien wat zij extra hebben bovenop wat ik specificeerde voor 450.
Uiteindelijk moet je iedere week 11 van zulke spelers kunnen opstellen. Dus vanwege blessures, vorm en schorsingen heb je 16 a 17 zulke spelers nodig.
Maar dat is dus 450 hatstats. 450 is III, met als je dat geregeld aantikt kans op promotie naar II. Voor structureel II/(kans op) eredivisie is dat niet genoeg. Dan moet je hoger mikken. Maar wat je daarvoor dan nog extra nodig hebt is voor mij ook gissen. Als je dat ambieert is wellicht handig om verkopen van eredivisieteams in de gaten te houden. Ieder seizoen zijn er wel 1 of 2 eredivisieclubs die uitverkoop doen. Dan kun je precies zien wat zij extra hebben bovenop wat ik specificeerde voor 450.
Hoe bekijk je eigenlijk wat je HTstats zijn?
https://www.foxtrick.org/Loona35 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:31:
Hoe bekijk je eigenlijk wat je HTstats zijn?
Voor Eredivisie waardig team (500-550 hatstats) moet je ongeveer rekenen op de volgende skills, + dan uiteraard de juiste specialiteiten.
Mids zullen gemiddeld rond mythisch-magisch PM zitten met wonderbaarlijk def en passen als je echt bovenin mee wil doen.
Wingers bij voorkeur tenminste reusachtig wing en PM en dan nog at def en passen erop.
DFW's minstens 3x bovennatuurlijk (Scoren, PM, passen).
Central verdedigers Mythisch def en wonderbaarlijk positiespel of iets er tussenin,
wingbacks mythisch def wonderbaarlijk wing,
en keeper zo hoog mogelijk (mythisch-goddelijk keepen, Bovennatuurlijk + verdedigen en SH). Levert 500-550 hatstats.
Naast een goede zak geld in de reserve denk ik dat de beste run omhoog is zelf de basis trainen. Bij voorkeur startend met middenvelders eerst op def trainen, dan PM met wingers er bij en dan passen en DFW's er bij kopen. Van de financiele reserve bij promoties de achterlinie versterken (verdedigers en keeper).
Mids zullen gemiddeld rond mythisch-magisch PM zitten met wonderbaarlijk def en passen als je echt bovenin mee wil doen.
Wingers bij voorkeur tenminste reusachtig wing en PM en dan nog at def en passen erop.
DFW's minstens 3x bovennatuurlijk (Scoren, PM, passen).
Central verdedigers Mythisch def en wonderbaarlijk positiespel of iets er tussenin,
wingbacks mythisch def wonderbaarlijk wing,
en keeper zo hoog mogelijk (mythisch-goddelijk keepen, Bovennatuurlijk + verdedigen en SH). Levert 500-550 hatstats.
Naast een goede zak geld in de reserve denk ik dat de beste run omhoog is zelf de basis trainen. Bij voorkeur startend met middenvelders eerst op def trainen, dan PM met wingers er bij en dan passen en DFW's er bij kopen. Van de financiele reserve bij promoties de achterlinie versterken (verdedigers en keeper).
[ Voor 29% gewijzigd door Royal-Roy op 24-02-2016 06:56 ]
Geen 1-april van Hattrick dit jaar?

Afhankelijk van in hoeverre je daadwerkelijk die UFO- en cheerleaderopties verwacht in de nieuwe live-viewer
Mjah, een jpeg-je valt wel in het niet bij de grappen van afgelopen jaar.... Maar goed, bij gebrek aan resources heb ik idd liever dat ze de beschikbare tijd besteden aan échte verbeteringen dan aan een 1-april-grap
Het is een animated gif. Als je even wacht krijg je een preview van de cheerleader-optie! 
Een geinig tussendoortje. Meer moet het ook niet zijn denk ik. Zeker nu ze idd niet zo heel veel ontwikkelaars meer hebben. Zo'n gif hebben ze zonder de programmeurs kunnen doen uiteraard. In het verleden was het vaak een geprogrammeerde grap.
Een geinig tussendoortje. Meer moet het ook niet zijn denk ik. Zeker nu ze idd niet zo heel veel ontwikkelaars meer hebben. Zo'n gif hebben ze zonder de programmeurs kunnen doen uiteraard. In het verleden was het vaak een geprogrammeerde grap.