Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 69 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Nog steeds niet up :-(

Er zitten hier een aantal NT-trainers / -trainees, dus ik gooi hem hier maar eens in de groep. Met m'n 2e team had ik destijds ervoor gekozen om verdedigers op te leiden (eens kijken hoe ver ik kom met een counter-strategie), maar sommige trainees die ik destijds heb aan kunnen schaffen blijken nu gewilde objecten van de NT-coaches te zijn. Zo heb ik per ongeluk een Algerijnse U20-speler gekocht, en nu zit een Spaanse coach op m'n nek over een jonge Spanjaard die ik in m'n team heb (niet voor U20, maar voor toekomstig NT):
José Dusay [playerid=393058875]
20 jaar en 77 dagen, volgende verjaardag: 03-03-2015

Nationaliteit: Spanje

Hij heeft slecht (3) ervaring en is een goed (7) leider.
Clubtrouw: goddelijk (20)

Eigenaar: Achromatic D'lux (sinds 22-02-2014 (9/54), 3s 3d)
Total Skill Index (TSI): 30 250
Specialiteit: Koppen
Beste positie: Vleugelverdediger (21)
HTMS Punten: Vaardigheid: 895 / Potentieel: 1954

Keepenrampzalig (1)
Verdedigenwonderbaarlijk (12)
Positiespelredelijk (6)
Vleugelspelgoed (7)
Passenmatig (5)
Scorenzwak (4)
Spelhervattinguitmuntend (10)
Nu vraagt ie of ik hem op vleugel of passen wil trainen. Vleugelspel heb ik eigenlijk helemaal geen zin in: Totaal niet de trainees voor momenteel, ik heb 10 jonge verdedigers op de loonlijst die allemaal rond de 10/11/12 verdedigen hebben. Passen zou kunnen: Niet ideaal, maar de meesten kunnen wel iets van passen gebruiken om in de toekomst counter-verdediger of verdedigende middenvelder te worden, maar dat zou wel vereisen dat ik van 5 verdedigers (532 of 541) naar 2 verdedigers ga, voor optimale training. Bye-bye counter.

Zelf zat ik te denken aan positiespel: Kan ik nog steeds vier verdedigers opstellen, en counter kan voorlopig in de meeste wedstrijden in tact blijven. Met het oog op dit zou ik ook wel Passen kunnen doen, maar niet elke trainee die ik momenteel heb heeft belang bij Passen, terwijl Positiespel eigenlijk voor elke speler wel nuttig is. Maar de Spaanse coach wil hem als Wingback in het NT zien, in de toekomst, dus is niet gecharmeerd van Positiespel. Wat is nu wijsheid (ook met het oog op waardevermeerdering)? :/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 11:41
naitsoezn schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:14:
Wat is nu wijsheid (ook met het oog op waardevermeerdering)? :/
PM 100%
ik zou die spaanse coach lekker negeren hadden ze deze speler maar bij een NT-trainer onder moeten brengen.

wing is een mooie skill om als 3e te trainen omdat het op latere leeftijd nog redelijk snel gaat.
Spelers met PM en DEF zijn gewoon erg gewild omdat ze in ieder team wel gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Paar niveau'tjes PM is voor een WB ook geen enkel probleem. Misschien iets rond de 9PM is prima te doen voor een NT WB.

-- == Alta Alatis Patent == --

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-06 17:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Renzzie schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:37:
Heb het ook een aantal jaar gespeeld. Afgelopen 2 jaar (of inmiddels al 3?) niet meer aangeraakt. Alleen af en toe inloggen om mijn account niet verloren te laten gaan.
Misschien gaat het ooit weer kriebelen, ik kan in ieder geval dan wel meteen weer een goede start maken!
[afbeelding]
Ik heb het ook jaren gespeeld. Twee of drie teams heb ik versleten door tussendoor wel eens mijn interesse te verliezen in het spel en het later weer op te pakken. Ook nog een tijdje zeer actief lid geweest van Sealand. Bestaat die federatie nog steeds? Zelfs nog een paar keer met een aantal andere leden afgesproken. Toevallig kwam ik HT weer tegen tijdens een zoekopdracht op het forum naar iets compleet anders. In mijn tijd werden er verschillende mijlpalen behaald qua leden. 600.000, 700.000 enz. Een miljoen werd toen nog net niet gehaald. Zijn dat er ondertussen na zoveel jaar al wel zoveel? Ik heb het op zich met veel plezier gespeeld, maar had nooit echt de discipline om maandenlang goed op te letten. 4 Weken geen tijd of zin hebben, is natuurlijk niet zo goed voor je team. Als ik nu een voetbalspel speel, dan is het FM en zeer af en toe Fifa. HT is eigenlijk heel lang uit mijn leven weg geweest. Zo wat posts lezen in dit topic en de website bekijken is dan wel weer even leuk. Ik denk niet dat ik het snel weer op ga pakken, maar misschien doe ik dat toch ooit nog wel eens. Het leukste zijn de actieve federaties, maar daarvoor moest je geld betalen en dat vind ik nu zonde als ik het spel toch niet meer heel actief zou willen spelen. Ik wens de nog actieve spelers hier in elk geval veel succes in hun weg richting de Eredivisie (of de kelder van de hattrickvoetbalpiramide).

Your Friendly Neighborhood Moderator

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 11:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

He Pewwy, ben je online?
Onze jeugdleague met je tweede team loopt af, ik las dat je eigenlijk wilde stoppen met je tweede team (heb er eigenlijk zelf ook over nagedacht mn supporter niet meer te verlengen), maar als je doorwil kun je nog tot vanavond mn challenge accepteren :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
RM-rf schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:15:
[...]

He Pewwy, ben je online?
Onze jeugdleague met je tweede team loopt af, ik las dat je eigenlijk wilde stoppen met je tweede team (heb er eigenlijk zelf ook over nagedacht mn supporter niet meer te verlengen), maar als je doorwil kun je nog tot vanavond mn challenge accepteren :)
Done, ik ga helemaal stoppen binnenkort. Merk dat ik niet eens meer op vrijdag de trainingen check. Heeft een jaar of 12 geduurd geloof ik, dus ik maak het af tot eind maart en dan is het klaar.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Pewwy schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:27:
[...]

Done, ik ga helemaal stoppen binnenkort. Merk dat ik niet eens meer op vrijdag de trainingen check. Heeft een jaar of 12 geduurd geloof ik, dus ik maak het af tot eind maart en dan is het klaar.
ik heb ook overwogen mn supporter te laten verlopen (maar heb recentelijk toch nog eenmaal verlengd, ik vermoed de laatste maal), Hattrick helemaal opgeven misschien nog niet, maar heb net bijna mn hele A-team in de uitverkoop gedaan en laat dit eerst terugzakken en ga eens kijken langzaam een nieuwe uitdagende strategie op te bouwen.

Ik was erg ver doorgeschoten in mn fixatie op een defensief team en haalde ook idioot hoge ratings vrijwel enkel met defensie, maar ben twee seizoenen terug ietwat ongelukkig gedegradeerd uit de V en nu lukte het me niet weer te promoveren (dit seizoen was ik lang ongeslagen, maar dus tevaak een gelijkspel).
Ik merk ook dat eigenlijk overal een 'krimp' lijkt te bestaan, de prijzen blijven doorzakken doordat er steeds meer spelers verdwijnen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Ach, kijk maar hoe weinig het hier nog leeft. 'Vroeger' kon je niet eens een dag missen op dit topic, dan had je 50+ berichten gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ik merk hetzelfde.... Ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed wat Hattrick hier aan kan doen. De vele veranderingen zijn niet allemaal verbeteringen geweest imho, maar veranderingen an sich zijn/waren wel nodig.

Ik denk persoonlijk dat het wel iets makkelijker zou moeten zijn om te promoveren. In sommige competities kan het na een week of drie / vier al duidelijk zijn dat je vrij weinig kans hebt om te promoveren, terwijl degradatie ook niet echt een gevaar is. De lol is er dan wel snel af. Of als je 'toevallig' in een sterke competitie kampioen wordt, weet je bijna zeker dat je een p/d-wedstrijd moet spelen. Heb je dan net de pech een andere sterke tegenstander te treffen, kun je weer opnieuw opgaan voor een een seizoen in die zware competitie....

Maar toen zat ik de piramide eens te bekijken (1 -> 4 -> 16 -> 64 -> 256 -> 1024 teams / niveau) en het feit dat er eigenlijk maar één week is voor 'play-offs' en toen kwam ik tot de conclusie dat dit niet simpel voor elkaar te boksen is zonder echt heel drastische veranderingen (ofwel in de piramide ofwel in de 16-weekse cyclus). Lastig.

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 20-02-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-06 00:50
Ik heb nog ruim 2 maanden supporter. Voor de huidige prijs (64 euro ondertussen!) ben ik niet van plan nog te verlengen. Voor de traditionele 30 euro had ik dat zeker nog wel gedaan. Ik ga wel proberen "free-to-play" te blijven spelen; mijn team kan nog wel 2 jaar door. Mocht dat niet bevallen, kan ik altijd nog afhaken.

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326103

Vroeger zeker wel gespeeld, denk soms overna om terug te gaan enzo.
Maar die trainers zijn verandert begreep ik? hoe werkt dat nu tegen over vroeger? en is er nog leven in? of is hattrick bijna op het sterfbed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Anoniem: 326103 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:34:
Vroeger zeker wel gespeeld, denk soms overna om terug te gaan enzo.
Maar die trainers zijn verandert begreep ik? hoe werkt dat nu tegen over vroeger? en is er nog leven in? of is hattrick bijna op het sterfbed?
Hele personeel is op de schop gegaan... Totaal niet meer te vergelijken met 'vroeger'. Je hebt nu plaats voor 5 personeelsleden, maar er zijn meerdere soorten personeel (assistent-trainers, vorm-coach, woordvoerder, dokter, etc.), dus zul je keuzes moeten maken in wat je aanstelt.

Tja, of er nog leven in zit.... Volgens mij loopt het wel aardig terug, maar precieze getallen weet ik niet. Als dit topic een maatstaf is, dan is hattrick bijna dood :P

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 23-02-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmmm, is dit topic een goede maatstaaf?

en tja als ik weer begin denken wat ik trainen ga, denk of aanvallers of keepers, middenveld vond ik net als verdedeging zo sloom. en wing nouja kan mis wel. denk alleen aanvallers of keepers:P.
Enige suggestie/tip voor welke en hoe?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 06:46
Wingers ;)? Vrij snelle boosts.. Op lange termijn meeste te verdienen met PM lijkt me, maar miss minder boeiend/leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pm is playmaking right? middenvelders, meer dan 25% van hattrick deed het al, but so slow:(

wil snel trainign results kunnen zien dan:) maar denk dat aanvallers of keepers snelst gaat:P met keepers alleen 2 keepers per week te trainen.
Maarja dna ook kijken waar de meeste vraag is ofzo. wingers, hoesnel trainen ze? net als de slome 10 man per week of meer zoals de 6 aanvallers(ik weet 4 wingers en 4 die 50% trainen per week) merk je van die 50% echt veel? zijn die het wel waard om te trainen?

nou, account aangemaakt maar weer.
nog geen idea voor wat ik ga met training regime, keeping of aanval. wing is ook afgevallen als optie met middenveld en defense:P
enige tips/sggesties voor keeping of spits is welkom:) a.u.b. ook asap zodat ik spelers kan kopen en training goed kan zetten

• antonyms
Bijstats zijn belangrijker dan de hoofdstat. Als je bv scoren gaat trainen, zou ik trainees kopen met matig scoren en redelijk+ passen en vleugelspel. Verder wil je het liefste koppende/snelle en evt technische spitsen. Je zou ook een trainingsplan kunnen opstellen voor zes verdedigende spitsen: richting uiteindelijk bovennatuurlijk scoren, bovennatuurlijk positiespel (PM idd) en hoog passen. Verdedigende spitsen zijn technisch weer handig (maar koppers en snel ook). Koop iig trainees met een specialiteit =). keepen zou ik niet doen, erg boring :p.

Overigens traint scoren net zo snel als Pm dacht ik (scheelt miss een week per niveau). Winger trained wel veel sneller..

boring is no point,
gaat om snelheid, inkomens(vs kosten).

Voordele dat ik weet van keepen is dat je juist niet voorspelbaar bent, je kan elke variant van een setup doen., maarja je pm en offense wordt laag. puur defense heb je dan. (en dus supporters minder blij, minder goals)
is scoren echt langzamer geworden? was altijd 6 spelers dus sneller dan de 10 van def/pm
en winger 8 waarvan 4 zelfs maar 50% had. en dus 4 goed en 4 matig....8 vs 6 zou scoren sneller moeten zijn lijkt mij. maarja ik heb nog niks gekocht, geen nieuwe coach aangezet of dergelijke. geen keuze nog gemaakt:P

hoezo trouwens voor scoren verdedigende spitsen? wat is hier het voordeel van? spitsen is toch scoren en dan passen (en derde vleugel)? waarom positiespel erbij?

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Zoek maar eens op TDF (technical defensive forward). Het idee is dat je daarmee je middenveld versterkt en meer kansen krijgt. Moet je natuurlijk wel nog steeds een flinke hoeveelheid scoren hebben om die kansen ook af te maken.

Nadeel van keepers trainen als je net begint, is dat je dan een heel elftal moet kopen (als je tenminste wilt presteren) en die zullen niet beter worden. Terwijl als je een andere linie traint, dan kun je daar in het begin je trainees neerzetten en zul je zienderogen stappen in rating maken.

Qua inkomsten ben ik er niet zo zeker van of het heel lonend is om puur en alleen keepers te trainen. De opbrengsten van een goed doorontwikkelde keeper is misschien wel hoger dan de opbrengsten van een goed doorontwikkelde verdediger / middenvelder / aanvaller, maar van die keepers heb je er maar 2 en voordat die beide op het niveau zijn dat ze serieus geld opleveren ben je wel een paar weekjes verder.

andere spelers alleen paar maanden, en in het begin, waarom zou ik zosnel omhoog willen?(met 1 match te gaan sta ik op moment al op plek 1 zelfs...:( ) maar een heel elftal kopen zou ik dan zeker niet doen met keepers in begin, zolang je niet omlaag gaat is het goed.
training regime kiezen in begin is altijd het lastigste:P

al tdf klinkt er techniesh en mis duur voor in begin.

is een 253 of een 343 opstelling better als je spitsen traint?

ik blijf twijfels hebben of niet keepen het snelst casht. puur door in 4 weken je al lvl krigjt en dus snel je off keeper kan rotaten als nodig is en een main langer trainen voor the big cash/in je team houden.

Ps. ik ga voor keepers
opstellign zal ik nog zien:P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 326103 op 26-02-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:05

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Goedenacht allemaal,

Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik een mentor zou willen hebben.
Of tenminste, iemand waar ik veel van kan leren.

Ik lees echter net dit bericht: http://www78.hattrick.org...aspx?t=16697718&n=211&v=4 .
Ik snap er niets van.
Mogen wij niet meer om een mentor vragen via het Hattrick forum?
Of is het gewoon een mededeling.

Ik vraag dit, omdat ik net daar op het forum een bericht wilde plaatsen om een mentor te krijgen...

Ik hoop dat jullie mij dit probleem kunnen verhelderen.
Alvast bedankt!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
Anoniem: 326103 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:51:
andere spelers alleen paar maanden, en in het begin, waarom zou ik zosnel omhoog willen?(met 1 match te gaan sta ik op moment al op plek 1 zelfs...:( ) maar een heel elftal kopen zou ik dan zeker niet doen met keepers in begin, zolang je niet omlaag gaat is het goed.
training regime kiezen in begin is altijd het lastigste:P

al tdf klinkt er techniesh en mis duur voor in begin.

is een 253 of een 343 opstelling better als je spitsen traint?

ik blijf twijfels hebben of niet keepen het snelst casht. puur door in 4 weken je al lvl krigjt en dus snel je off keeper kan rotaten als nodig is en een main langer trainen voor the big cash/in je team houden.

Ps. ik ga voor keepers
opstellign zal ik nog zien:P
Keepers brengen toch helemaal niet zo veel op als je rekening houdt met aantal trainingsplekken?

Snelheid training (20 jarige trainee; coach level goed; level 11 ass. trainer; 100 intensiteit en 15% conditie):
- Winger: 30.9 week van goed naar bovennatuurlijk vleugelspel (4 stuks; 8 stuks (roteren) in +- 46.85 week)
- CA: 44.9 week van goed naar bovennatuurlijk scoren (6 stuks)
- CV: 47.8 week van goed naar bovennatuurlijk verdedigen (10 stuks)
- CM: 44.9 week van goed naar bovennatuurlijk positiespel (6 stuks; 10 stuks in +- 67.35 week)
- GK: 29 week van goed naar bovennatuurlijk keepen (2 stuks)
zie: http://www.ht-tools.eu/training

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ze nu al aangeschaft, als ik hun klaar heb kan ik altijd overstappen op een ander, alleen vind ik veel van hun zo sloom.
winger is ook snel maar schijnt echt een lastige te zijn en veelste voorspelbaar.

iig zijn er geen goalkeeperassisentens en andere assistents meer.

ps. toen ik keek op transfer zag ik goalies voor meer gaan dan verdedigers of middenvelders iig.
pss. het grote vorodele van keepers is dat andere niet weten hoe je je opstelt, dit kan elke keer anders zijn natuurlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:20
Gisterenavond gepromoveerd van div 7 naar div 6. Wat is eigenlijk de minimale kwaliteit welke je op elke hoofdskill en bijskill zo'n beetje zou moeten hebben voor div6 om enigszins mee te komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bean77 op 02-03-2015 13:55 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk niet zoveel, ik ben nog geen week begonnen, nam een bot over op plek 1 (2 andere niet bots bij mij) en won de laatste match, ik ga nu ook naar de 6de al. net 1 match gehad en nog geen training(op vallende conditie na) gehad. nouja wordt een interesant seizoen waarin ik denk ik wel degradeer als er geen botjes bij zitten. kan er wel van leren en toch die promotie bonus binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
ik denk ook dat ik zal vechten tegen degradatie, en zie het ook voornamelijk als een seizoen om spelers verder te trainen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet allene nog niet welke vI ik kom. nummer 3(speler) en 4(bot) moeten nog een plaatsing strijd doen, 1 (ik) en 2 (speler) gaan sowieso door.
1 wedstrijd gehad, trainee slechte spelers aan mijn kant, en een 25 jarige spits beste:P jonkie moet nog leren:P
speelde als test een 2-5-3, de 2 op wing, nouja won 6-0 van bot, geen idee of goede tactiek is, denk dat ik eerder alleen 4-5-1 ofzo zal spelen over algemeen, voelde toch als lage verdedeging. mis 3-5-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Na twee seizoenen divisie acht, toen een geforceerde promotie naar divisie zeven (de achtste ging eruit), vervolgens vier seizoenen in de zevende divisie ben ik ook eindelijk op eigen kracht gepromoveerd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
wimjongil schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:04:
Na twee seizoenen divisie acht, toen een geforceerde promotie naar divisie zeven (de achtste ging eruit), vervolgens vier seizoenen in de zevende divisie ben ik ook eindelijk op eigen kracht gepromoveerd. :D
gefeliciteerd.
Ik heb me kunnen handhaven dit seizoen in de IV ben ik op zich ook heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 01:26

Quintus

Eg wel! Dus....

Dat dit topic nog bestaat! Ik doe al heel lang vrij weinig met mijn team. Standaardopstelling en af en toe op zondag de uitslagen checken. Gaat net zo goed als toen ik er veel tijd in stak. Zo gauw de oudjes van dit team instorten is het schlüss na 11/12 jaar

Zelfs de Got-Cup is doodgebloed.

[ Voor 6% gewijzigd door Quintus op 06-03-2015 09:58 ]

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Misschien toch weer eens een poging wagen hier. Zie dat ik in ieder geval niet direct degradeer vanuit IV zonder ook maar iets te doen afgelopen seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ik heb die Spaanse NT-coach maar eindelijk afgewimpeld, wat een l*l is dat zeg.... Alsof ik (zonder daarom gevraagd te hebben) m'n volledige trainingsplan ga afstellen op één trainee 8)7 . Ben er wel klaar mee, vooral na die opmerking dat ie toch niet veel waard zou zijn. Waarom ben jij dan geïnteresseerd voor de NT?!? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Zo dan, even laten weten dat ik er ook nog ben. :P
Ik moet zeggen dat HT voor mij nog niet dood is, maar je moet wel andere uitdagingen zoeken om het leuk te houden. Ik moest mijn team weer wat aanpassen omdat mijn uberwingers eruit moesten. Heb bewust mijn promotie/degradatie wedstrijd laten lopen en speel volgend seizoen dus weer in de VIde.

Mijn uitdaging gaat nu volledig naar U20 en NT wingers trainen. Gisteren 2 oud U20 NL spelers gekocht in overleg met de hoofdscout NT. Ook heb ik 2 17 jarigen die potentie hebben voor U20 (1 voor ivoorkust in ieder geval). De rest van de niet trainingsplekken staan bezet met oudjes die ik zolang laat staan tot de drempels uit de kleedkamers gehaald moeten worden. :P

Zijn er nog Fed initiatieven die leven ingeblazen moeten worden? Ik zag net dat ik nog president van de fed ben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
grappig, regel ik een voorbereidingswedstrijd moeten mijn 1e en 2e team tegen elkaar lol. Ben benieuwd wie er als winnaar eruit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Staat het nieuwe seizoen weer voor de deur ofzo? :+ Afgelopen 2 week leuke koopjes kunnen scoren als nieuwe trainees, en zojuist is de verkoop van een bijna-32-jarige zonder speciale skills in een bid-war geeindigd :9 . Ok, uiteindelijk verkocht voor maar 54k maar da's 53k meer dan ik had verwacht :+ :
Kai Suer [playerid=303692819]
31 jaar en 107 dagen, volgende verjaardag: 16-03-2015

Nationaliteit: Duitsland

Vorm: goed (7) Conditie: redelijk (6)
Een aangenaam persoon die kalm en eerlijk is.
Hij heeft uitstekend (8) ervaring en is een zwak (4) leider.

Eigenaar: Manager (sinds 01-09-2013 (16/52), 4s 15wk 3d)
Total Skill Index (TSI): 5 240
Loon: 684 € (570 €)/week inclusief 20% bonus 10 944 €/ seizoen
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Specialiteit: Onvoorspelbaar
Beste positie: Vleugelverdediger (15)
HTMS Punten: Vaardigheid: 682 / Potentieel: 187

Keepenrampzalig (1)
Verdedigenuitstekend (8)
Positiespelslecht (3)
Vleugelspelgoed (7)
Passenuitstekend (8)
Scorenredelijk (6)
Spelhervattinggoed (7)

Deadline: 11-03-2015 22:11 (16/57)
(0m)
Vraagprijs: 0 €
Hoogste bod: 54 060 € door Glangon S
Ik zie er niet echt >50k in en de transfervergelijking gaf ook maar een gemiddelde van 11k (waarbij het gemiddelde nogal omhoog geduwd werd door die outlier van 133k; de een-na-hoogste transfer was 20k) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:39
Na het lopende WK (Nederland staat nu in de halve finale en heeft voor het eerst in 12 jaar weer een medaille) wordt het tijd voor de grote verbouwing. Ik ben dan zo'n 15 seizoenen serieus bezig geweest met het trainen van potentiële NT spelers, waarvan de laatste 6 a 7 seizoenen gerichte training op verzoek van scouts.

Idee is om de de salarissen terug te brengen naar een acceptabel niveau (is nu >400k, het gemiddelde in mijn divisie ligt rond de 200k) en mezelf te handhaven in divisie V (laatste seizoen 2e geworden maar ik heb de eerste 5 wedstrijden laten lopen vanwege de beker).

Iemand nog een suggestie voor een leuke taktiek? Misschien een longshot of vleugel taktiek? Heb de afgelopen jaren vooral counter gespeeld (trainde verdedigers) dus daar ben ik wel een beetje klaar mee :-)

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Sodebliep... Ik wist niet dat dit soort bedragen nog mogelijk waren :9~
Milo Fitzgerald [playerid=393024758]
20 jaar en 56 dagen, volgende verjaardag: 11-05-2015

Nationaliteit: Engeland

Vorm: goed (7) Conditie: zwak (4)
Een controversieel persoon die evenwichtig en eerlijk is.
Hij heeft slecht (3) ervaring en is een goed (7) leider.

Eigenaar: Miśki Tczew (sinds 20-02-2014 (9/54), 3s 7wk 4d)
Total Skill Index (TSI): 44 140
Loon: 6 324 € (5 270 €)/week inclusief 20% bonus 101 184 €/ seizoen
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Specialiteit: Koppen
Beste positie: Centrale middenvelder naar vleugel (23.5)
HTMS Punten: Vaardigheid: 1110 / Potentieel: 2198

Keepenrampzalig (1)
Verdedigenuitmuntend (10)
Positiespelwonderbaarlijk (12)
Vleugelspelmatig (5)
Passenformidabel (9)
Scorenmatig (5)
Spelhervattingslecht (3)

Deadline: 16-03-2015 20:09 (1/58)
Vraagprijs: 0 €
Hoogste bod: 6 536 000 € door Manager
Het bieden is geëindigd!
Hij's niet van mij, maar 13 maanden geleden wel door mij opgeleid (destijds verkocht voor bijna 2mil). Levert nu toch nog een leuk extra zakcentje op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
naitsoezn schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:11:
Sodebliep... Ik wist niet dat dit soort bedragen nog mogelijk waren :9~

[...]

Hij's niet van mij, maar 13 maanden geleden wel door mij opgeleid (destijds verkocht voor bijna 2mil). Levert nu toch nog een leuk extra zakcentje op O-)
Leuke speler :). Mijn duurstverkochte speler is Timo Weiland (DFW), met 5,7 mln. Aangekocht voor 1,5 mln. Ook nog doorverkocht voor 5 mln door die koper, paar maand later. Dat tikt allemaal wel aan :).

Heb daarna voor 5mln een ex U20 keeper gekocht met uitmuntend ervaring, reus keepen en BN SH. Zit nu op briljant def, kan ik nog even mee vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astyle61
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik zie zelf de nut van deze spel niet meer, speel al sinds 2004. Ik heb nu dik verlies gemaakt op 3 spitsen. Ik had 3 spitsen gekocht, om op passen / scoren te trainen. per stuk ongeveer 3 milj uit gegeven.
Ik heb ze 2 levels getraind op score. en 2 op passen.

Als voorbeeld :
Keepen: 1/20 rampzalig
Verdedigen: 4/20 zwak
Positiespel: 3/20 slecht
Vleugelspel: 5/20 matig
Passen: 9/20 formidabel
Scoren: 15/20 reusachtig
Spelhervatting: 4/20 zwak

Deze speler heb ik voor 2,1 milj gekocht, en kan hem niet verkopen voor 2 milj. Heb hem opnieuw te koop gezet nu voor 2,2. Is nu wel 23 jaar, maar ja moet toch te verkopen zijn. nee dus, spelers worden per week te duur : Loon: 28 500 €/week inclusief 20% bonus.
Inkomsten zijn gewoon veelste laag...

Ik heb bijna alles getraind tot nu toe : verdedigen, positiespel en nu scoren. En altijd wel paar levels op passen getraind. Ik ben al 8x kampioen geweest..... maar ja nog steeds geld te kort om hoger te komen op div 6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
@astyle61
ik maak al jaren geen winst meer op trainen. Toch kan ik redelijk het hoofd boven water houden.
Zorg dat je in ieder geval presteerd, met je stadioninkomsten en je supporters + sponsors kun je dan echt wel twee wekelijks een plus draaien.
Steek dat geld in nieuwe spelers en train ze veel langer door dan 23. minstens tot 25 en ga voor secundaire en tertiaire stats. Dat zorgt ervoor dat je presteerd en dat er nog ergens wat geld over blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Moah, winst maken op trainees moet nog wel lukken toch? Ik probeer spelertjes te kopen voor <100k. Train die twee of drie seizoenen en je vangt er al snel 1 a 1.5 M voor. Ok, dan heb ik de salariskosten niet meegeteld, maar het salaris voor een 17-jarige van 100k is niet zo hoog... Winst maken op een speler die je inkoopt voor 2 a 3M was volgens mij sowieso altijd al lastig toch?

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 31-03-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
naitsoezn schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:01:
Moah, winst maken op trainees moet nog wel lukken toch? Ik probeer spelertjes te kopen voor <100k. Train die twee of drie seizoenen en je vangt er al snel 1 a 1.5 M voor. Ok, dan heb ik de salariskosten niet meegeteld, maar het salaris voor een 17-jarige van 100k is niet zo hoog... Winst maken op een speler die je inkoopt voor 2 a 3M was volgens mij sowieso altijd al lastig toch?
Agreed, winst met training is altijd mogelijk met trainees die minder kosten dan 1,5 mln bij aanschaf.. 2 a 3 mln zou ik niet snel doen, alleen voor spelers die ik verder wil trainen voor het team (en evt op hun 28e wil verkopen)

edit: wel handig om je eigen salarisplafond in de gaten te houden, reusachtige spitsen voor een gemiddelde VII club met idem inkomsten, is killing. Ik zit op 135k in de VI, en dat hoeft van mij nog niet ri 170k+ ofzo. Als ik in de V zit kan dat wel weer denk ik

[ Voor 15% gewijzigd door JeyJey op 31-03-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06 20:34
Zitten hier nog users die supporter hebben? Mooie prijsverhoging in het vooruitzicht namelijk 8)7

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
Ben na de eerste verhoging gestopt met verlengen ;). Maar nu is het écht niet meer normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik ben er in ieder geval klaar mee met het subsidieren van de HT'tjes. Belachelijk, ook de manier waarop HT-Matthias het besluit probeert te verdedigen is echt absurd.

Weer terug naar de onbetaalde variant... helaas moet ik dan wel m'n 2e team opzeggen, waar ik juist veel tijd en moeite in aan het steken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
als je alle reacties ook op het hattrick forum leest dan lijkt het erop dat dit spel op termijn gaat stoppen. Met zoveel spelers die gaan stoppen met supporter (welke versie dan ook), wordt het nooit interessant meer om dit spel in de lucht te houden. wel jammer, maar goed......
Ik ga zeker mijn supporter ook niet verlengen. Onlangs weer begonnen na een lange periode eruit te zijn geweest, maar de bedragen gaan nergens meer over voor dit spel en wat je er voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Het is een soort chantage: als je gebruik wilt blijven maken van het leukste deel van het spel: de community (in mijn geval U20/NT), word je gedwongen te betalen...

[ Voor 7% gewijzigd door CoRrRan op 01-04-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Die nieuwe prijzen gaan werkelijk nergens meer over. Al vond ik dat eigenlijk al van de huidige prijzen; over een maand loopt mijn goud supporter af en die ging ik voor die prijs al niet meer verlengen. Wel jammer, want het is zo'n leuk spelletje. Maar niet zo leuk dat ik even 100 euro lap voor 1 jaartje! 30 euro vond ik altijd redelijk, maar het is onderhand wel duidelijk dat het dat nooit meer terug zal worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 09:21

jeka

Support your local club.

Ik ga niet meer verlengen. Ik betaalde alleen voor een Fed waar ik lid van ben. Dan maar naar een regio forum ofzo. Het spel zelf boeit me niet zo.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Dafuq zeg, ik ben al jaren supporter, maar wat ze nu gedaan hebben is werkelijk te bizar voor woorden. Voor het eerst in mijn lange HT carriere zal ik zonder supporter gaan spelen en dan waarschijnlijk op termijn gaan stoppen ook. Vind het nog steeds een leuk spel en ben zelfs weer wat vaker op de forums te vinden, maar ik ga voor een beperkt traag spel als dit geen 100+ euro betalen per jaar zijn ze gek geworden of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
Och, ik speel nu al een tijdje zonder supporter en dat gaat uitstekend. Ik mis eigenlijk niks aan features voor het doorploeteren wat ik nu doe. Als je niet heel erg actief meer speelt, is het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik was juist wat actiever aan het worden met toekomstig NT spelers en zo. Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zojuist besloten mijn team voorlopig in de ijskast te zetten, alles staat te koop, behalve mijn 2 mogelijke NT spelers die nog netjes onderdak moeten krijgen. Wordt het spel weer normaal, met een normale prijs dan kan ik mijn team in de toekomst weer ontdooien en anders als HT dood gaat (wat ik verwacht) dan heb ik er ook geen buikpijn van.

Succes aan de teams die nog wel doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Het is hier net zo doods als op HT zelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Het is hier net zo doods als op HT zelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
Jij kijkt hier nog wel, ondanks het ijskast verhaal ;)

Maar hier gaat het ook moeizaam. Vorige week de friendly opstelling vergeten, dus 2 keer met het A-elftal gespeeld. Maar even snel een weekje SP training ervan gemaakt. Deze week weer 2 opstellingen gemaakt, dus topweek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ik heb ondertussen geen supporter meer, maar ga nog wel door voor het moment. Het team staat op de rails en heeft nog een kleine twee jaar in zich. Voor liquideren is het te laat. En het team is ondertussen low maintenance genoeg om zonder supporter te vervolgen. Ik wilde nog 1 tDFW bij hebben en dat is gebeurd nu. Ik doe volop mee voor promotie naar III en ook als dat niet direct lukt komt er voldoende geld binnen om de dertigers in het team te verversen voor jonger & beter de komende maanden. Dan schakel ik over naar enkel nog passen en spelhervatting trainen. Ik heb altijd bezuinigd op passen dus daar verwacht ik nog best veel te kunnen winnen. Totdat het aftakelen begint ;)

Lange termijn doe ik echter helemaal niet meer aan; de jeugdacademie heb ik dan ook gesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik twijfel nog, mijn hele team is inmiddels verkocht, ik heb 17mill op de bank staan, maar weet niet of ik mijn team gewoon sluit of een lange termijn plan aan zet waarbij ik geen friendlies hoef te regelen (dus 1x per week inloggen of zo).
Het sociale is er voor mij echter af, spreek niemand meer op HT en kom daar ook niet meer op het forum.

Misschien moet ik maar helemaal kappen en mijn geld uitgeven aan transfers van mede tweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik ga mijn team opblazen mensen. Zijn er hier nog managers die er nog lol in hebben en graag een goed bod op hun speler willen? Ik heb nog 17mill in kas die op moet. ;)
Stuur me maar een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
-TheNose- schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:10:
Ik ga mijn team opblazen mensen. Zijn er hier nog managers die er nog lol in hebben en graag een goed bod op hun speler willen? Ik heb nog 17mill in kas die op moet. ;)
Stuur me maar een berichtje.
doe maar niet. Het mag toch niet en wordt toch terug gedraaid.

jammer dat je zo vertrekt uit Hattrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Wceend schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:21:
[...]

doe maar niet. Het mag toch niet en wordt toch terug gedraaid.

jammer dat je zo vertrekt uit Hattrick.
Ik wil niet een speler van 30 kopen voor 10mill, maar als een speler bijv 3mill waard is kan ik hem voor 3,5mill kopen, dat bedoel ik meer.

En dat ik vertrek, ach het spel is stervende, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
-TheNose- schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:00:
[...]
En dat ik vertrek, ach het spel is stervende, helaas.
Dat valt ook wel weer mee. Elkaar nablaten is ook een kwaliteit ;) :P Er zullen genoeg stoppen, maar ook genoeg overblijven om dit spel verder te spelen.
Ik twijfel nog of ik ga verlengen ivm mijn 2e team of dat ik met 1 team verder ga. Ik vermoed dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Ik denk dat het ook wel meevalt met het stervende zijn; dat er veel mensen stoppen is ongetwijfeld waar, maar de mensen achter hattrick hebben volgens mij nog voldoende plannen en ik zou niet weten waarom ze niet weer kunnen groeien, in de toekomst. Helemaal nu ze goeie stappen maken met hun app. :)

'k zou het nog eens heroverwegen, of je die 17 mil niet op de bank wilt laten staan, een paar 17-jarigen kopen en een default-opstelling-met-positiespel-trainen in wilt stellen... Een paar keer per maand inloggen en je kunt altijd (over een jaar, twee jaar) weer terugkomen met een goed gevulde bankrekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 22:10
Ik heb mijn supporter ook laten verlopen zo'n 2 weken geleden. Mis het niet echt moet ik zeggen. Sommige dingen waren wel handig zoals via HO je opstelling instellen, reminders of informatie over het andere team maar daar is makkelijk genoeg een alternatief voor.

Zit wel te dubben over nieuwe koers voor m'n team. Mijn enthousiasme is er een beetje uit en voel dat ik een nieuwe uitdaging nodig heb. Zat te denken aan me meer toe te leggen op counterteam of afstandsschoten of wellicht even de veranderingen afwachten eind dit seizoen. Daarin werd verteld dat men de tactieken wat meer wil uitbalanceren.

Speel nu in de III dus wellicht probeer ik nog eens te promoveren of ver in de beker te komen. Eerst maar eens een plan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
naitsoezn schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:07:
Ik denk dat het ook wel meevalt met het stervende zijn; dat er veel mensen stoppen is ongetwijfeld waar, maar de mensen achter hattrick hebben volgens mij nog voldoende plannen en ik zou niet weten waarom ze niet weer kunnen groeien, in de toekomst. Helemaal nu ze goeie stappen maken met hun app. :)

'k zou het nog eens heroverwegen, of je die 17 mil niet op de bank wilt laten staan, een paar 17-jarigen kopen en een default-opstelling-met-positiespel-trainen in wilt stellen... Een paar keer per maand inloggen en je kunt altijd (over een jaar, twee jaar) weer terugkomen met een goed gevulde bankrekening ;)
Daag me niet uit, straks ga ik dat doen. :P

Maar wat zou de beste parkeer strategie zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door -TheNose- op 19-05-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
-TheNose- schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:54:
[...]

:D

Weet ik eigenlijk niet... Ik denk dat ik 15 (ofzo) 17-jarigen zou kopen voor een paar duizend per speler, een default opstelling met vijf middenvelders zou instellen, en positie-spel als training. Als je hier een paar seizoenen niet naar omkijkt, dan zitten je 17-jarigen zo op een respectabel niveau positie-spel, en zou je ze vast wel voor een miljoen-ish kunnen verkopen als je weer wilt beginnen.

In het ideale geval stel je ook een opstelling in voor doordeweeks en stel je een default friendly-opstelling in, maar ik weet niet of dat kan zonder supporter.

@hieronder: Dat klinkt idd beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
-TheNose- schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:54:
[...]

22 spelers 2 opstellingen en schieten trainen.
een keer per week een friendly regelen en klaar.

na een paar seizoen zitten je spelers hoog in scoren en spelhervatten zonder al te veel inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

toen ik in 2006 begon waren er al 'veteranen' die vooral klaagden 'dat het niet meer zo goed was' (en die uiteindelijk er ook mee stopten)..
volgens mij is dat niet erg, op een gegeven moment verlies je gewoon het plezier en beter dan er gewoon mee op te houden..
Voor mij komt dat moment ook steeds meer dichterbij.

Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin in 'parkeer-strategieen'...
Voor mij zou ik gewoon mn plezier moeten halen aan het spelen an sich, en niet het nastreven van jarenlange toekomst-plannen (helaas is dat kennelijk wel de enige spel-strategie die de makers lijken te kennen, juist het idee van een 'micro-game', korte en tijdelijke 'doelstellingen' kunnen realiseren lijken ze niet in te zien en steeds meer zetten ze in op jarenlange trage spel-stijlen en strategieen, waarvoor je dan ook heel veel inleeswerk moet doen... het nieuwe staff-systeem snap ik nog steeds niet en ik heb er ook de interesse voor kunnen opwekken).

Enkele weken terug heb ik al mn vlaggen afgewerkt, en enkele lastig te bereiken mijlpalen,
verder heb ik met mn beide teams veel geld in kas, maar niet echt een idee wat ermee te doen.
Hooguit heb ik wel het idee dat ik een korte termijn stratgie, desnoods met een hoge 'opbrand-factor' interssant zou vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
ga voor een bekerrun dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RM-rf schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:39:
toen ik in 2006 begon waren er al 'veteranen' die vooral klaagden 'dat het niet meer zo goed was' (en die uiteindelijk er ook mee stopten)..
volgens mij is dat niet erg, op een gegeven moment verlies je gewoon het plezier en beter dan er gewoon mee op te houden..
Voor mij komt dat moment ook steeds meer dichterbij.

Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin in 'parkeer-strategieen'...
Voor mij zou ik gewoon mn plezier moeten halen aan het spelen an sich, en niet het nastreven van jarenlange toekomst-plannen (helaas is dat kennelijk wel de enige spel-strategie die de makers lijken te kennen, juist het idee van een 'micro-game', korte en tijdelijke 'doelstellingen' kunnen realiseren lijken ze niet in te zien en steeds meer zetten ze in op jarenlange trage spel-stijlen en strategieen, waarvoor je dan ook heel veel inleeswerk moet doen... het nieuwe staff-systeem snap ik nog steeds niet en ik heb er ook de interesse voor kunnen opwekken).

Enkele weken terug heb ik al mn vlaggen afgewerkt, en enkele lastig te bereiken mijlpalen,
verder heb ik met mn beide teams veel geld in kas, maar niet echt een idee wat ermee te doen.
Hooguit heb ik wel het idee dat ik een korte termijn stratgie, desnoods met een hoge 'opbrand-factor' interssant zou vinden
En die lange termijn strategieen worden dan vaak door aanpassingen weer om zeep geholpen. Dat is nog erger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

324936

Wist niet dat er hier een topic van was. Ik speelde vroeger Hattrick, nu log ik gewoon maar in om mijn account in leven te houden. Ondertussen zit ik wel op 5 miljoen euro in klasse 6. Al mijn spelers zijn uit mijn eigen jeugd. :)

Heb hier wel geen tijd meer voor. lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hahaha, 2 bevriende HT spelers hebben me supporter gold gegeven voor mijn inzet. Nu moet ik wel door.
Ik heb 17mill en geen spelers meer nu, heb een tijd vleugelspel getraind, wat zal ik nu eens gaan doen?
Wil dan nu wel voor een lange run gaan om eens zo hoog mogelijk te eindigen.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
afstandsschoten schijnt de nieuwste hit te zijn om met een lange adem succes te boeken ;)

[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 20-05-2015 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
naitsoezn schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:00:
afstandsschoten schijnt de nieuwste hit te zijn om met een lange adem succes te boeken ;)
Dat heb ik echt nog nooit getraind. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
-TheNose- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:32:
Hahaha, 2 bevriende HT spelers hebben me supporter gold gegeven voor mijn inzet. Nu moet ik wel door.
Ik heb 17mill en geen spelers meer nu, heb een tijd vleugelspel getraind, wat zal ik nu eens gaan doen?
Wil dan nu wel voor een lange run gaan om eens zo hoog mogelijk te eindigen.

Tips?
Ook met 17 mln zul je aan een lange run vastzitten, wil je ver komen. Heb zelf over de afgelopen 7 seizoenen minstens het dubbele uitgegeven aan investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
JeyJey schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:18:
[...]

Ook met 17 mln zul je aan een lange run vastzitten, wil je ver komen. Heb zelf over de afgelopen 7 seizoenen minstens het dubbele uitgegeven aan investeringen.
Dat geeft dan niet, wil alleen weer duidelijke keuzes maken zodat ik een goede fundering kan leggen. 1 plan en daaraan vasthouden. Vroeger had ik een hardcore counterploeg bijvoorbeeld, wat me wel veel lol opleverde, vooral de frustraties bij de tegenstanders. Weet alleen niet hoeveel er nu veranderd is in de engine wat betreft counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
-TheNose- schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:13:
[...]

Dat heb ik echt nog nooit getraind. :P
Je hebt er een beetje atypische spelers voor nodig geloof ik (o.a. verdedigers met scoren), en het duurt vrij lang voordat je er een beetje succes mee hebt, maar als je een goed long shots team hebt dan schijnt het vrij lastig af te stoppen te zijn. Met de huidige match-engine tenminste :X

Ik had laatst een wedstrijd kansloos verloren tegen zo'n team, die speelde 5-5-0, had een goddelijke verdediging en een rampzalige aanval. Maar wel 3 afstandsschoten erin :P

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 20-05-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Ja, zijn wel genoeg interessante berichten te vinden op hattrick, forums en ergens binnen de wereld-rubriek, met tips om een leuk LS-team te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
naitsoezn schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:57:
[...]
Ik had laatst een wedstrijd kansloos verloren tegen zo'n team, die speelde 5-5-0, had een goddelijke verdediging en een rampzalige aanval. Maar wel 3 afstandsschoten erin :P
Uitermate frustrerend om tegen te spelen weet ik uit ervaring, daar sta je dan met je 3x goddelijk verdediging waar je in deze wedstrijden totaal niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
YuriV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:29:
[...]

Uitermate frustrerend om tegen te spelen weet ik uit ervaring, daar sta je dan met je 3x goddelijk verdediging waar je in deze wedstrijden totaal niets aan hebt.
Het voordeel is dat dergelijke teams behoorlijk voorspelbaar zijn. Had je niet op voorhand al 2-5-3 kunnen spelen? Of haalde je met 2-5-3- goddelijk def :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
JeyJey schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:48:
[...]

Het voordeel is dat dergelijke teams behoorlijk voorspelbaar zijn. Had je niet op voorhand al 2-5-3 kunnen spelen? Of haalde je met 2-5-3- goddelijk def :9
Dat heb ik de 2e wedstrijd inderdaad ook gedaan. Overigens haal ik nog een behoorlijke def met 2-5-3 ,dankzij 4 (potentiele) NT defs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
JeyJey schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:48:
[...]

Nadeel daarvan is vaak dat je een mindere prestatie levert omdat je plots in een opstelling speelt waar je geen ervaring in hebt. Plus het feit dat er tegen een goddelijke verdediging niet zoveel te beginnen is als je niet drie topaanvallers hebt (waar haal je die op zo'n korte termijn plotseling vandaan)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
YuriV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Dat heb ik de 2e wedstrijd inderdaad ook gedaan. Overigens haal ik nog een behoorlijke def met 2-5-3 ,dankzij 4 (potentiele) NT defs :)
Mag ik vragen hoeveel def je haalde met 2 verdedigers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
naitsoezn schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:55:
[...]

Nadeel daarvan is vaak dat je een mindere prestatie levert omdat je plots in een opstelling speelt waar je geen ervaring in hebt. Plus het feit dat er tegen een goddelijke verdediging niet zoveel te beginnen is als je niet drie topaanvallers hebt (waar haal je die op zo'n korte termijn plotseling vandaan)? :P
Daarom altijd meerdere formaties kunnen spelen (en ervaring in hebben dus)! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
JeyJey schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:55:
[...]

Daarom altijd meerdere formaties kunnen spelen (en ervaring in hebben dus)! :)
O, da's met beste natuurlijk, maar gaat vaak niet (iig niet altijd) samen met een optimale trainingstactiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
JeyJey schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:55:
[...]

Mag ik vragen hoeveel def je haalde met 2 verdedigers?
Met 2 aanvallende centrale verdedigers een verdediging van 9-14-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
naitsoezn schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:59:
[...]

O, da's met beste natuurlijk, maar gaat vaak niet (iig niet altijd) samen met een optimale trainingstactiek...
Nee, ben ik met je eens. Zie bij mijn team nu een verschuiving van 100% trainingsgericht, naar steeds wat meer prestatiegericht managen.

Train verdedigen, maar probeer toch wat ervaring te pakken in 4-5-1 (icm brillen, schade zo beperken wbt trainingsverlies). Wil graag kampioen worden met zoveel mogelijk punten. Nu maar even int geheim die formatie ervaring meepakken af en toe, 2% trainingsverlies neem ik dan wel op de koop toe dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
YuriV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:00:
[...]

Met 2 aanvallende centrale verdedigers een verdediging van 9-14-9
Das niet verkeerd. Haal zelf bij 2-5-3 ongeveer 12-11-12 of iets vergelijkbaars, maar dan met 2 wingbacks ipv centrale verdedigers. en een Defensive Mid.

Met 2 centrale defs wordt het 9-13-9, lijkt een beetje op dat van jou (maar geen aanvallend ingestelde defs).

edit: 3-5-2 geeft de mooiste ratings achterin, 3x 13. Hopelijk wordt dat nog 3x 14, als ik klaar ben met def training eind dit seizoen.

[ Voor 13% gewijzigd door JeyJey op 20-05-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
JeyJey schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:44:
[...]

Das niet verkeerd. Haal zelf bij 2-5-3 ongeveer 12-11-12 of iets vergelijkbaars, maar dan met 2 wingbacks ipv centrale verdedigers. en een Defensive Mid.
Ook niet verkeerd :P
Staan je wingbacks dan normaal of verdedigend (of aanvallend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
YuriV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Ook niet verkeerd :P
Staan je wingbacks dan normaal of verdedigend (of aanvallend)?
normaal. Maar ze hebben ook 13 en 12 wing, dus stel ze sowieso niet snel verdedigend op. Plus mijn wingers zelf hebben / krijgen ook verdedigen (ca briljant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Nog andere ideeën dan afstandschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Aanvallers misschien? Omdat ze hebben aangegeven dat ze vleugelaanval wat minder dominant willen maken en centrumaanval wat relevanter. Wellicht creeert dat een vraag naar extra aanvallers. Aanvallers trainen is lastig omdat het heel vaak niet erg handig is met 3 man voorin te spelen, maar als je resultaat niet zo belangrijk vind kan het denk ik best wel eens lucratief uitpakken.

Ik heb vorig seizoen een afstandschotenploeg in de competitie gehad en dat was supersterk. Maar het is heel erg lastig een goed afstandschotentean te verzamelen en 1 aanpassing aan de match engine (en ze hebben aangegeven dat ze daar aan willen gaan sleutelen de komende tijd) en het kan zomaar ineens afgelopen zijn. En je kan met zo'n team niet zomaar overschakelen naar wat anders; de spelers die je daarvoor nodig hebt zijn veelal heel specifiek voor die ene tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Kaplander schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:54:
Aanvallers misschien? Omdat ze hebben aangegeven dat ze vleugelaanval wat minder dominant willen maken en centrumaanval wat relevanter. Wellicht creeert dat een vraag naar extra aanvallers. Aanvallers trainen is lastig omdat het heel vaak niet erg handig is met 3 man voorin te spelen, maar als je resultaat niet zo belangrijk vind kan het denk ik best wel eens lucratief uitpakken.

Ik heb vorig seizoen een afstandschotenploeg in de competitie gehad en dat was supersterk. Maar het is heel erg lastig een goed afstandschotentean te verzamelen en 1 aanpassing aan de match engine (en ze hebben aangegeven dat ze daar aan willen gaan sleutelen de komende tijd) en het kan zomaar ineens afgelopen zijn. En je kan met zo'n team niet zomaar overschakelen naar wat anders; de spelers die je daarvoor nodig hebt zijn veelal heel specifiek voor die ene tactiek.
Ik heb in het verleden spitsen getraind, best leuk hoor. En ook goedkoop op te zetten voor nu, als resultaat niet belangrijk is.

Een counterploeg is ook leuk, de 5 verdedigers uit de B ploeg kan je dan ook je mids en je keeper trainen, vooral keepers met extra def waren lucratief toen.

Update: Toch wingers... :P
The saga continues.

[ Voor 11% gewijzigd door -TheNose- op 22-05-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-06 13:35
-TheNose- schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:43:
[...]

En die lange termijn strategieen worden dan vaak door aanpassingen weer om zeep geholpen. Dat is nog erger!
Ja.. wat was ik boos over die wijziging dat je niet a la minute over al je centen kon beschikken. Ik heb seizoenen lang lekker getraind en gehandeld. Toen ik boven de 100 miljoen zat, besloot ik dat het tijd was om weer (geleidelijk) te gaan promoveren en proberen de Eredivisie te halen. Ik kocht wat spelers waarmee ik in elk geval bovenin de VII mee kon doen en vervolgens besloot men de financiele regels om te gooien. Daar ging mijn plan. :'(
Inmiddels al weer een paar seizoentjes divisie 6. Goede tegenstanders en niet snel genoeg (veel) geld kunnen uitgeven om erbij te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
In m'n eerste seizoen in VI stond ik heel lang 7e, maar nadat ik tegen nummer 5 gelijk speelde en van nummers 6 en 4 heb gewonnen, blijf ik hier in ieder geval in zitten. :D De laatste wedstrijd is tegen de nummer 8, maar dat is meer voor spek en bonen.

Ik speel eigenlijk altijd 352, dat gaat me wel prima af en ik heb niet het idee dat in VI je opstelling er heel veel toe doet. Ben ook niet met een uitgekiend trainingsplan bezig verder. Ik investeer ook niet in supertalenten, maar gewoon goede spelers die een aanvulling zijn voor m'n huidige team. Er staat wel 1.7mln op de bank dus voor volgend seizoen kan ik wel wat leuke versterkingen halen.

Overigens, ik speel dus 352, maar wat is dan het handigste voor je verdediging? Ik heb ze alle drie centraal achterin staan (ze hebben ook nauwelijks winger skill). Heb dus geen wingbacks, op de vleugels staan dus alleen m'n LM en RM. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
wimjongil schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:41:
Overigens, ik speel dus 352, maar wat is dan het handigste voor je verdediging? Ik heb ze alle drie centraal achterin staan (ze hebben ook nauwelijks winger skill). Heb dus geen wingbacks, op de vleugels staan dus alleen m'n LM en RM. Hoe doen jullie dit?
Hangt een beetje van je tegenstander af. Als je met vleugelverdedigers speelt dan is je centrum logischerwijs wat minder en je vleugelverdediging wat sterker (zelfs als je verdedigers zonder vleugelspel hebt). Dat kan voor bepaalde tegenstanders gewenst zijn, voor andere kan het beter zijn om een sterke centrumverdediging te hebben. Doorgaans kun je denk ik zeggen dat je verdediging wat meer gebalanceerd is met vleugelverdedigers. Maar gebalanceerd is niet altijd het beste ;)

Ikzelf speel trouwens 253 en hoop volgende week het kampioenschap ik VI binnen te slepen. Volgend seizoen maar eens kijken of ik die tactiek kan handhaven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Sluit me aan bij hierbovengenoemde. Tegen mijn team kan je beter niet 3 centrumverdedigers opstellen, want speel veelal over de vleugels. Al wil ik wel meer opties krijgen op korte termijn. Maar zorg dat je kan kiezen en enigzins aanpassen aan de tegenstander.

Mijn wingbacks zijn trouwens wel weer bijna wingers, met wonderbaarlijk en wereldklasse wing als "bij"skill. Maar ik zet dan ook graag in op flinke flankratings. IMtW kunnen daarin ook veel toevoegen, wil toe naar IMtW's met formi-wonderbaarlijk wing als skill. Naast PM en def.

Oh en mijn wingers zijn ook halve verdedigers, met ca briljant DEF. Deze bijdrage wordt redelijk onderschat, maar kan daarmee behoorlijk sterke vleugelverdedigingratings neerzetten, icm de reus. keeper. Ook die heeft trouwens briljant/wonderbaarlijk DEF. Je ziet dus dat de defratings niet alleen van de verdedigers vandaan komen. IM's idem. Wonderbaarlijk tot wereldklasse def.

[ Voor 26% gewijzigd door JeyJey op 15-06-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
JeyJey schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:56:
Sluit me aan bij hierbovengenoemde. Tegen mijn team kan je beter niet 3 centrumverdedigers opstellen, want speel veelal over de vleugels. Al wil ik wel meer opties krijgen op korte termijn. Maar zorg dat je kan kiezen en enigzins aanpassen aan de tegenstander.

Mijn wingbacks zijn trouwens wel weer bijna wingers, met wonderbaarlijk en wereldklasse wing als "bij"skill. Maar ik zet dan ook graag in op flinke flankratings. IMtW kunnen daarin ook veel toevoegen, wil toe naar IMtW's met formi-wonderbaarlijk wing als skill. Naast PM en def.

Oh en mijn wingers zijn ook halve verdedigers, met ca briljant DEF. Deze bijdrage wordt redelijk onderschat, maar kan daarmee behoorlijk sterke vleugelverdedigingratings neerzetten, icm de reus. keeper. Ook die heeft trouwens briljant/wonderbaarlijk DEF. Je ziet dus dat de defratings niet alleen van de verdedigers vandaan komen. IM's idem. Wonderbaarlijk tot wereldklasse def.
In welke klasse speel je? Om beter de ratings in te kunnen schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Bean77 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:55:
[...]

In welke klasse speel je? Om beter de ratings in te kunnen schatten.
Speel in de VI. Volgend seizoen V, als ik niet verlies komende zondag :).

Shadowfax Reunited is mn team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Flink duimen dus :)
Ik laat mij bewust weer afzakken naar VII. Paar maanden geleden weer begonnen na een lang tijd van inactiviteit. Toch wat ' foute' aankopen gedaan en vorige week besloten om bijna mijn hele selectie te verkopen. Voor mij doen flink wat geld bij elkaar geharkt en daarvoor 10 nieuwe 17jr trainees met koppen( 8 ) en snel (2) aangekocht. Voor de eerstkomende 4 seizoenen een trainingsplan uitgestippeld en dan maar eens kijken hoever we gaan komen (of niet).

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste