Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 69 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb gelukkig beide wedstrijden gewonnen! Wel voor m'n primaire team een tweetal vervelende blessures opgelopen.

Ook heb ik een NT Wingback opgetraind naar formidabel PM en die heb ik met 300K winst kunnen verkopen. :) Dikke vetpot! Meteen kunnen investeren in een speler met NT potenties.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met mijn tweede team eindelijk een bekerwedstrijd gewonnen, maar dat mag ook wel want ze behaalde een hogere totaal stats als mijn eerste team. Mijn eerste team had een straatteam a.k.a bot en walste daar met 0-11 overheen. Dus op naar beide voglende rondes. Ben benieuwd of mijn tweede team nog een wedstrijd in de hoofdtoernooi van de beker kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mn eerste post in dit nieuwe topic...

ik speel nog steeds, maar wegens verschillende zaken (verhuizing en renovering van mn huis, en nu geen internetaansluiting in mn nieuwe huis) weinig tijd gehad het spel goed bij te houden.

Voor mn doen veel slordigheden gekend de laatste weken inclusief een walkover omdat ik vergeten was een opstelling in te voeren voor de weekend-friendly en een aantal jeugdwedstrijden (Jeugd is sowieso een beetje demotiverend omdat de prijzen voor jeugdspelers zo ongelooflijk het dal ingegaan zijn dat het bijna onmogelijk is nog een beetje kostendekkend te draaien).

Ik denk dat ik voor mn hoofdteam aan een keiharde ombouw moet gaan denken, afstappen van mn aloude DEF-taktiek en een wat meer spannende en afwisselende strategie of doelstelling uitproberen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wij zijn nog steeds op zoek naar nieuwe trainers die potentiële NT spelers willen oppikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Ik ben met mijn main-team voor het eerst doorgedrongen tot de tweede ronde in de KNVB beker. Mijn andere team heeft in de beker standaard altijd 2 a 3 walk-overs dus die gaat wel door.

Ben wel bang dat ik de volgende ronde er uit lig, maar je weet het nooit! Misschien stelt ie een B-team op en de bal is tenslotte rond!

Vind het wel mooi dat ik na een eventueel verlies nog een extra beker wedstrijdje mag spelen. Ik mag het in elk geval met mijn A-team proberen, want in de competitie heb ik toevallig een walk-over :)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Gister even contact gehad met scouts maar helaas vallen 2 van mijn 3 internationals af voor het grote werk en zijn deze vrij voor verkoop of invulling zoals ik zou willen. Is voor de investering natuurlijk wel jammer maar begrijpelijk dat ze geen pure spitsen willen en meer naar DFW willen gaan kijken.

Gelukkig heb ik nog wel iemand in de gelederen die nog wel steeds aanspraak maakt en nog 1 niveau vleugel omhoog moet voordat ik deze verder mag gaan trainen op positiespel en passen. Ik zit nu te denken wat ik het beste kan doen met de laatste twee in de rijtje. Zal ik ze verkopen, of zal ik ze bij het team houden nog even door trainen en dan meenemen naar de switch op PM/passen.

Voor mijn huidige competitie en doelstellingen heb ik ze natuurlijk niet nodig maar financieel drukken ze voor mij ook niet op de loonkosten. Als ik ze verkoop leveren ze nog aardig wat op met deze stats, de vraag is als ze overige training krijgen of ze daar meer waard van worden gezien de leeftijd straks ook gaat stijgen.

Korstiaan Plokkaar
20 jaar en 99 dagen
TSI = 52 160, loon = 3 890 €/week

Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: goed Passen: uitstekend
Vleugelspel: bovennatuurlijk Verdedigen: formidabel
Scoren: redelijk Spelhervatting: redelijk

Philip Snelders
23 jaar en 80 dagen
TSI = 157 150, loon = 22 070 €/week

Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: waardeloos Passen: formidabel
Vleugelspel: wereldklasse Verdedigen: zwak
Scoren: reusachtig Spelhervatting: slecht

Godert van Walsum
21 jaar en 76 dagen
TSI = 61 040, loon = 10 090 €/week

Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: uitstekend
Vleugelspel: wonderbaarlijk Verdedigen: slecht
Scoren: wereldklasse Spelhervatting: waardeloos

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Verwijderd

Zo er gaat vanavond weer een leuke jeugdspeler uit voor mijn tweede team.
Met redelijk positiespel, redelijk passing, matig vleugelspel, matig scoren staat hij momenteel op 200k en nog 9 uur te gaan.
Hopelijk gaat hij nog een stukje verder omhoog. Zijn leeftijd van 17 en 3 dagen plus dat Bahrain niet zo heel groot is zou dat weleens kunnen.

Edit1: Net de 300k gepasseerd :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 15:21 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
CoRrRan schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 00:05:
Wij zijn nog steeds op zoek naar nieuwe trainers die potentiële NT spelers willen oppikken. :)
Wat zijn de eisen aan het personeel tegenwoordig? :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

naitsoezn schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:59:
[...]

Wat zijn de eisen aan het personeel tegenwoordig? :)
Voor het NT pakken we meestal wat we pakken kunnen, aangezien het echt geen vetpot is tegenwoordig om trainers te vinden die interesse hebben in een NT speler.

Maar je moet ongeveer denken aan lvl12~15 + goed coach en alles daarboven is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Log vanochtend in en mijn scherm vol met skill-drops. Mijn coach en keeper zijn duidelijk aan vervanging too :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:39:
Log vanochtend in en mijn scherm vol met skill-drops. Mijn coach en keeper zijn duidelijk aan vervanging too :P
B-U-G
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Ik heb Hattrick weer eens opgepakt na een afwezigheid van een paar jaar :)

Nu zie ik dat het coaching gedeelte op de schop is gegaan, wat is voor trainen de ideale bezetting en level van trainers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Delph schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:16:
Ik heb Hattrick weer eens opgepakt na een afwezigheid van een paar jaar :)

Nu zie ik dat het coaching gedeelte op de schop is gegaan, wat is voor trainen de ideale bezetting en level van trainers?
Het hele idee van het nieuwe personeelssysteem is juist dat er geen één ideale bezetting meer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

naitsoezn schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:23:
[...]

Het hele idee van het nieuwe personeelssysteem is juist dat er geen één ideale bezetting meer is ;)
mwah, met een specifiek doel kun je wel een beetje inschatten of een specifiek niveau trainers draagbaar is..

enkel moet je volop gaan rekenen en inschatten of de wekelijks winst die je met trainee's denkt te gaan behalen, dus ook bepaalde kosten rechtvaardigt.
(ik denk dat het systeem een beetje aanzet tot overbesteding.. al snel geef je erg veel uit aan staffleden, terwijl bv de opbrengst van het trainen van spelers steeds verder daalt en bijna minimaal gewoden is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
RM-rf schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:39:
[...]

mwah, met een specifiek doel kun je wel een beetje inschatten of een specifiek niveau trainers draagbaar is..

enkel moet je volop gaan rekenen en inschatten of de wekelijks winst die je met trainee's denkt te gaan behalen, dus ook bepaalde kosten rechtvaardigt.
(ik denk dat het systeem een beetje aanzet tot overbesteding.. al snel geef je erg veel uit aan staffleden, terwijl bv de opbrengst van het trainen van spelers steeds verder daalt en bijna minimaal gewoden is)
O, dat ben ik ook wel met je eens hoor, maar toont alleen maar aan dat er niet één strategie te noemen is die in alle gevallen de ideale is. Zelfs met hetzelfde specifieke doel, kan er voor teams met een verschillende opbouw (leeftijd / kwaliteit spelers, niveau coach / tegenstanders, etc.) toch nog een ander optimum uitrollen.

Het is er imho voor de beginnend manager niet eenvoudiger op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:22
Hoi, nooit geweten dat er al die tijd (dat ik al GoT- member was) ook een hattrick topic (of beter, 69 stuks nu) bestond :).

Mijn club is Shadowfax Reunited. De naam is afgeleid van mijn eerste club die ik startte in 2005 (3 jaar gespeeld). Nu weer zo'n 2 jaar bezig met dit team. Na een tijd in de VII speel ik nu mn eerste seizoen in de VI, al gaat het nog niet zo lekker. Heb ca 14 mln in kas, en ben druk op zoek naar versterkingen/nieuwe trainees (4 stuks: level 15 keeper, level 15 winger, counterdef en WB). Begon met scoren trainen, toen passen, toen PM en ga binnen nu en 2 weken over op VD. En daarna weer PM, waarbij ik niet meer ga switchen voorlopig.

Valt me op dat de prijzen erg hoog zijn afgelopen weken. Ook voor het begin van het nieuwe seizoen. Maar ik blijf geduldig doorzoeken, al moet het niet te lang meer duren, ook met het oog op mijn prestaties. Degraderen is wel het laatste wat ik wil.

Maar goed, het trainingsschema staat voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Laatst online: 02-08 13:54
Lekkere duidelijke antwoorden weer mbt de trainers :P

Laat ik het zo vragen: Kan het kwaad om alleen te beginnen met de extra trainer die je aanneemt voor het manager certificaat? Of heeft het direct profijt om deze te levellen of nieuwe aan te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:22
@ Delph, zodra je een leuke groep trainees hebt die je gaat trainen, zou ik iig voor 3x level 2 (weet niet of level 3 te betalen is?) assistent trainers gaan. Verder kan een level 1 of 2 woordvoerder en een arts geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Delph schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:35:
Lekkere duidelijke antwoorden weer mbt de trainers :P

Laat ik het zo vragen: Kan het kwaad om alleen te beginnen met de extra trainer die je aanneemt voor het manager certificaat? Of heeft het direct profijt om deze te levellen of nieuwe aan te nemen?
Of het kwaad kan of dat je direct profijt hebt ligt aan veel factoren. Misschien is het handig om dit schemaatje bij de hand te houden:
Assistent-trainersTrainings-snelheid
0 assistenten (oude systeem)100%
Level 0 (huidig systeem)109%
Level 1 (huidig systeem)112.2%
Level 2 (huidig systeem)115.4%
Level 3 (huidig systeem)118.6%
Level 4 (huidig systeem)121.8%
Level 5 (huidig systeem)125%
Level 6 (huidig systeem)128.2%
Level 7 (huidig systeem)131.4%
Level 8 (huidig systeem)134.6%
Level 9 (huidig systeem)137.8%
Level 10(huidig systeem)141%
10 assistenten (oude systeem)143%
Level 11(huidig systeem)144.2%
Level 12(huidig systeem)147.4%
Level 13(huidig systeem)150.6%
Level 14(huidig systeem)153.8%
Level 15(huidig systeem)157%

(bron)

Maar het is allemaal niet meer zo zwart-wit als vroeger, want hogere levels zijn progressief duurder, en brengen tevens een hoger blessure-risico met zich mee (waardoor je min of meer gedwongen wordt om vanaf een bepaald niveau ook een degelijke arts aan te nemen, als je blessures van je prestatie-spelers wilt voorkomen tenminste). Daarnaast is het gewoon lastig inschatten of een extra level training je ook de extra transferopbrengsten gaat opleveren...

Verwijderd

Vorige week een arts aangenomen; 4 blessures in 2 wedstrijden... lang leven randomness.

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 01:50
Einde beker voor mij. Ik had graag nog 1 of 2 rondjes meegenomen, maar na 5 intikkertjes (1-6 kleinste uitslag) was de volgende tegenstander ineens zo goed als onhaalbaar, zeker uit. Erg jammer.

Maar geluk bij een ongeluk, de afvallers deze week gaan nog net mee met die nieuwe bekers. Eens zien of die werkelijk gunstiger zijn dan internationale friendlies.

En wie weet is er nog wel een troostprijs te halen. Mochten de sterkere teams in het programma (ik zag er sowieso al wel een paar) het verder laten lopen. En ikzelf dan niet uiteraard; want voor verder gewoon lekker trainen is natuurlijk ook wel wat te zeggen :P

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik zou mn tweede team, en eigenlijk ook mn eerste team het liefste uitschrijhven voor die alternatieve bekers...
de inkomsten daarvan zijn minimaal en kosten vooral de mogelijkheid om in die tijd om vlaggenjacht te gaan, wat momenteel eigenlijk nog de laatste HT-activiteit is die me echt bevalt (mn eerste team heeft een rotseizoen, na degradatie ben ik veruit de sterkste, en was ook iedere wedstrijd sterker, maar door tegenvallend geluk en iets van 6-8 gemistte punten sta ik opeens op de 6e plek)

• Kaplander
Zelf heb ik niets met vlaggetjes. Ik speel daarom na de beker altijd iedere week een internationale friendly bij mij thuis. Derhalve heb ik weinig variatie in de inkomsten daarvan; die is week in week uit om en nabij 15k.

Wedstrijden in de nieuwe bekers zouden dus iets meer dan dat moeten opleveren. Ik ben benieuwd of dat inderdaad het geval gaat zijn.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Kaplander schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:36:

Wedstrijden in de nieuwe bekers zouden dus iets meer dan dat moeten opleveren. Ik ben benieuwd of dat inderdaad het geval gaat zijn.
mijn idee is dat het eerder behoorlijk lager is....

in de derde ronde troostbokaal haalde ik maar €5000 inkomsten, en de week ervoor nog minder dan €3000...
met internationale friendlies haalde ik voorheen vaak tegen de 20K en 15K als ik thuisspeelde

• Kaplander
Met dat soort inkomsten is de keuze voor snel wegwezen en gewoon lekker trainen wel vlot gemaakt :P

Maar wellicht is het later in het toernooi beter. De thuisploeg heeft voornamelijk invloed op de recette, dus als de thuisploegen beter worden zouden de inkomsten wel moeten toenemen.

Ik heb eens snel gekeken. Mijn tegenstander had vorige week 3464 toeschouwers. De weken daarvoor zelfs wat meer nog. Dat is niet minder dan ik heb met een internationale friendly. Al mag ik daarvan dan wel de helft houden. In de beker moet ik het met een derde doen.

Lijkt er al met al op dat ik volgende week net onder de 15k kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het word nog spannend voor de titel in V. Sta momenteel eerste alleen omdat ik 2 doelpunten meer voor gescoord heb dan de nummer 2. Als ik mijn doelgemiddelde de laatste wedstrijden nog wat op kan schroeven kan ik direct promoveren naar IV.

Mocht ik weten te promoveren dan kunnen er twee tweakers uit mijn huidige competitie verdwijnen indien SC Amsreiw nu op een degradatie plek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Afgelopen wedstrijd in de troost cup maar liefst 20K gekregen (uitwedstrijd). Dat houdt niet echt over...

Komende wedstrijd wordt i.i.g. gespeeld op neutraal terrein, ben benieuwd of de inkomsten nog een beetje willen stijgen. We zijn inmiddels bij de laatste 64 aanbeland dus misschien dat dat nog wat meer toeschouwers oplevert.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Ik ben helaas aan het vechten tegen degradatie in de IV.
Heb een paar hele goeie teams erbij zitten zoals FC oosterballers en mis gewoon de kracht om daar wat tegen te kunnen doen.
Op de een of andere manier kan ik niet doorgroeien naar 400 Hatstats in mijn wedstrijden en die heb ik echt wel nodig om veilig te spelen dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
YuriV schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:09:
Afgelopen wedstrijd in de troost cup maar liefst 20K gekregen (uitwedstrijd). Dat houdt niet echt over...

Komende wedstrijd wordt i.i.g. gespeeld op neutraal terrein, ben benieuwd of de inkomsten nog een beetje willen stijgen. We zijn inmiddels bij de laatste 64 aanbeland dus misschien dat dat nog wat meer toeschouwers oplevert.
Niet echt. Bij mij waren er deze week zelfs minder dan vorige week!

Inkomsten vanwege neutraal terrein wel van 20k naar 27k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Vanavond tegen de nummer 2 van mijn competitie voor promotie naar de IV.
Is nog niet de planning om te promoveren maar als het toch gebeurd, so be it :)

Wedstrijd

Denk dat mijn afstandschoten vanavond gaan winnen, maar je weet het nooit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Wel leuk zo'n afwijkende tactiek! :)

Ik denk dat veel IV ploegen je wel kunnen hebben (vleugelverdediging is te pakken). Maar niet met hun gebruikelijke opstelling. Vraag is hoeveel hun opstelling daarop gaan aanpassen. Dat kan best nog wel eens meevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Kaplander schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:24:
Wel leuk zo'n afwijkende tactiek! :)

Ik denk dat veel IV ploegen je wel kunnen hebben (vleugelverdediging is te pakken). Maar niet met hun gebruikelijke opstelling. Vraag is hoeveel hun opstelling daarop gaan aanpassen. Dat kan best nog wel eens meevallen denk ik.
Volgend jaar komt er een Goed/goed coach, scheelt al flink middenveld een PIN/PIC tactiek.
Met 1 seizoen verwacht ik doddelijk centrum def te hebben :)

Doel was nog niet eens IV maar goed als je er heen kan gaan, niet laten liggen :P

Me broertje speelt top 3 in de III dus binnenkort maar even tegen hem oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:29
Ik ben terug begonnen met HT. Als complete nieuweling is het voor mij helemaal niet gemakkelijk om "van de grond" te gaan met mijn team. Hebben jullie enige tips waarmee ik vooruit kan gaan?
Ik ben dit seizoen tegen mijn zin in, gepromoveerd en sta nu hopeloos (voor)laatste.
Mijn training is ingesteld op "playmaking" aangezien ik daarmee de meeste spelers train. Verder maak ik gebruik van HT-Organizer en Hattrick Youthclub. Bij dat laatste heb ik echter nog niet veel veel van kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
perejoseph schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:01:
Ik ben terug begonnen met HT. Als complete nieuweling is het voor mij helemaal niet gemakkelijk om "van de grond" te gaan met mijn team. Hebben jullie enige tips waarmee ik vooruit kan gaan?
Ik ben dit seizoen tegen mijn zin in, gepromoveerd en sta nu hopeloos (voor)laatste.
Mijn training is ingesteld op "playmaking" aangezien ik daarmee de meeste spelers train. Verder maak ik gebruik van HT-Organizer en Hattrick Youthclub. Bij dat laatste heb ik echter nog niet veel veel van kunnen gebruiken.
Hmmjah, zonder veel inzicht in je financiën en spelers te hebben, zou ik beginnen met m'n selectie flink in te krimpen. 30 spelers heb je helemaal niet nodig als je net begint. Verder zou ik proberen om een een stuk of 8 tot 10 17-jarigen te kopen (17 jaar en zo weinig mogelijk dagen). Als je positiespel wilt blijven trainen, zou ik proberen te selecteren op minimaal matig/redelijk positiespel en redelijk verdedigen/passen. Daarnaast zou je kunnen overwegen om een aantal 30+-ers te kopen voor je aanval en je verdediging 'for the time being'. Na een paar seizoenen zou je dan een klein beetje rendement op je trainees kunnen hebben om je strategie te heroverwegen waarna je je hier weer kunt melden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Zo mensen. ook maar weleens een berichtje van mij, ik leef nog en speel hattrick ook nog, al moet ik zeggen dat het me steeds minder boeit. Teveel veranderingen in korte tijd en de instortende (weer) economie maakt het spel er niet leuker op. Financieel sta ik er nu wel gewoon goed voor en sta ik met ruime voorsprong eerste en zal ik komend seizoen waarschijnlijk voor het eerst in de V gaan spelen.
De prestatie is alleen minder mooi dan vroeger, nu promoveer ik voornamelijk omdat het algehele hattrick nivo lager is geworden. ;)

Edit: Vanmorgen mooie skill pops gehad, kijk ik bij de TC, zijn sommigen nu 1mill minder waard dan toen ik ze kocht. Daar zakt je broek toch van af? Vooral de multi skill wingers valt momenteel geen droog brood meer in te verdienen, terwijl dit zo goed ging altijd.

Misschien maar weereens van training gaan veranderen richting einde seizoen, een lange termijn strategie waarmee ik gewoon rustig af en toe in kan loggen...5-2-3 counter met def training anyone? 8)

[ Voor 30% gewijzigd door -TheNose- op 24-10-2014 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
-TheNose- schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:31:
[...]
Edit: Vanmorgen mooie skill pops gehad, kijk ik bij de TC, zijn sommigen nu 1mill minder waard dan toen ik ze kocht. Daar zakt je broek toch van af? Vooral de multi skill wingers valt momenteel geen droog brood meer in te verdienen, terwijl dit zo goed ging altijd.
[...]
Sinds het nieuwe personeel zijn mijn reguliere (niet van transfers) inkomsten behoorlijk gedaald. Als ik de bezoekersaantallen van wedstrijden zo om me heen bekijk lijkt dat voor iedereen wel te gelden. Omdat salarissen niet zijn gedaald betekent dat minder geld in omloop voor het kopen van spelers, en dus lagere prijzen.

Dat kan tijdelijk zijn. Want ik neem aan dat de meesten weer in de oude situatie proberen te geraken, door terug te gaan naar een goedkopere selectie (als presteren nog even niet zo van belang is) of te wachten tot de inkomsten door betere prestaties weer wat hoger worden.

Zelf heb ik mijn laatste speler gekocht in februari, net voor het nieuwe personeel. Waar ik voorheen bijna iedere maand wel een speler wisselde. Zoals het er nu naar uitziet kan ik eind volgend seizoen voor het eerst weer een nieuwe speler aan mijn selectie toevoegen. Bijna een jaar na de vorige aankoop dus :P Maar daarna verwacht ik wel weer wat vaker te kunnen gaan kopen.

Volgend seizoen ga ik denk ook eens proberen een assistent trainer in te wisselen voor een woordvoerder. Eens zien of dat heel veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Kaplander schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:43:
[...]

Sinds het nieuwe personeel zijn mijn reguliere (niet van transfers) inkomsten behoorlijk gedaald. Als ik de bezoekersaantallen van wedstrijden zo om me heen bekijk lijkt dat voor iedereen wel te gelden.
Ja, dat viel mij ook op! Ik dacht dat het kwam omdat ik gedegradeerd was :/ . Zal er natuurlijk ook wel gedeeltelijk mee te maken hebben, maar ik zat zelfs nog lang niet op het niveau van het seizoen ervoor (toen ik op hetzelfde niveau als nu speelde). Vreemd, misschien idd die woordvoerder eens proberen. Die trainers voegen momenteel toch weinig waarde toe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
naitsoezn schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:34:
[...]

Ja, dat viel mij ook op! Ik dacht dat het kwam omdat ik gedegradeerd was :/ . Zal er natuurlijk ook wel gedeeltelijk mee te maken hebben, maar ik zat zelfs nog lang niet op het niveau van het seizoen ervoor (toen ik op hetzelfde niveau als nu speelde). Vreemd, misschien idd die woordvoerder eens proberen. Die trainers voegen momenteel toch weinig waarde toe :X
100% zeker dat dit invloed heeft.
Dit was ook de keuze van Hattrick, je moet met het nieuwe personeel keuzes maken. Je gaat dus vol voor trainen met 3 assistenten en een arts of je gaat meer voor woordvoerders en psychologen voor de prestatie.

Alles tegelijk gaat niet meer volgens de fylosofie van Hattrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Maar het vol voor het trainen wordt nu dus niet meer beloond door inkomsten. Steeds meer is het bouwen aan je eigen team en veel minder opleiden voor andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
-TheNose- schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:12:
Maar het vol voor het trainen wordt nu dus niet meer beloond door inkomsten. Steeds meer is het bouwen aan je eigen team en veel minder opleiden voor andere teams.
nee je moet keuzes maken. Vol trainen en presteren gaat niet meer samen.

Je zult nu teams gaan krijgen die vol trainen tot de IV en daarna overschakelen naar preseteren en hun team opbranden om in de ere te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Laatst online: 08-09 20:32
Wceend schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:05:
[...]

Je zult nu teams gaan krijgen die vol trainen tot de IV en daarna overschakelen naar preseteren en hun team opbranden om in de ere te komen.
Hee, een hattrick topic ;)

De kunst is vooral om die keuze zo lang mogelijk uit te stellen of maar een klein beetje los te laten door 1 of 2 assistenten in te ruilen voor ander personeel.

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Wceend schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:05:
[...]

dus levert vol trainen nauwelijks (extra) inkomsten meer op... ;) Je kunt zelfs zonder te presteren momenteel niet meer investeren in een paar 17.0-spelertjes om die met 19.0 oid met een leuke winst te verkopen. Die winst is er namelijk bijna niet meer (om nog maar te zwijgen over de opbrengsten van je jeugdopleiding. :-( ). En als je dan door je "keuze" om vol te gaan trainen ook nog eens wekelijkse verliezen moet incasseren én je niet presteert, dan begint de lol er bij mij wel een beetje af te gaan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn beide team investeer ik sowieso zo niet meer in 17 jarige spelers en haal die zelf gewoon uit mijn jeugdopleiding. Vervolgens blijf ik ze gewoon door trainen tot er een nieuw talentje uit de jeugdopleiding naar voren komt.Dan verkoop je een van de huidige spelers om ruimte te maken en je hoeft de inkomsten van die verkoop niet (direct) te gebruiken voor een vervanger want die heb je al.

Vorige week eindelijk sinds lange tijd weer eens voor een uitverkocht stadion gespeeld dat toch ruim 600k aan inkomsten genereerde. Wat me dus over de laatste twee weken in de zwarte cijfers houd. Met nog twee wedstrijden te gaan en 3 punten voorsprong + beter doelsaldo zou promotie naar IV er in moeten zitten dit seizoen. Op het moment sta ik er zo goed voor dat het zelfs directe promotie zou betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
naitsoezn schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:14:
[...]

dus levert vol trainen nauwelijks (extra) inkomsten meer op... ;) Je kunt zelfs zonder te presteren momenteel niet meer investeren in een paar 17.0-spelertjes om die met 19.0 oid met een leuke winst te verkopen. Die winst is er namelijk bijna niet meer (om nog maar te zwijgen over de opbrengsten van je jeugdopleiding. :-( ). En als je dan door je "keuze" om vol te gaan trainen ook nog eens wekelijkse verliezen moet incasseren én je niet presteert, dan begint de lol er bij mij wel een beetje af te gaan... :/
koop dan ook geen 17j0d spelers maar 17j30d en ze kosten max 5k daar haal je echt wel winst mee op 19j0d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Wceend schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

koop dan ook geen 17j0d spelers maar 17j30d en ze kosten max 5k daar haal je echt wel winst mee op 19j0d.
Uiteraard gaat de speler na 2 jaar trainen voor meer geld weg dan waarvoor je hem hebt gekocht, maar met geminimaliseerde overige inkomsten zul je je spelers, je personeel, je stadionkosten, etc. ook van die transferopbrengsten moeten betalen. En dan blijft er weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:12
Zag het deze week met een pop van mij, had een 19 jarige W (11) gekocht voor 1.7M met PM (8) om PM te trainen. Gozer is nu 23 en PM naar 13 gebracht, maar volgens de prijsvergelijker op de transfermarkt mag ik blij zijn als ik hem voor hetzelfde bedrag verkoop!!!

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
naitsoezn schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:32:
[...]

Uiteraard gaat de speler na 2 jaar trainen voor meer geld weg dan waarvoor je hem hebt gekocht, maar met geminimaliseerde overige inkomsten zul je je spelers, je personeel, je stadionkosten, etc. ook van die transferopbrengsten moeten betalen. En dan blijft er weinig over.
er bestaat nog zoiets als sponsorgeld en kaartverkoop.
Als je het goed doet kun je daarvan rondkomen.
Nog een paar rondjes beker erbij en je moet echt wel voldoende hebben om een seizoen door te komen.
Zo niet dan zijn je kosten te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Wceend schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:06:
[...]

er bestaat nog zoiets als sponsorgeld en kaartverkoop.
Als je het goed doet kun je daarvan rondkomen.
Nog een paar rondjes beker erbij en je moet echt wel voldoende hebben om een seizoen door te komen.
Zo niet dan zijn je kosten te hoog.
En dat is dus het punt, dat die dingen een stuk minder opleveren dan 'vroeger'. Nou ja, whatever. Ik vind het spel door het nieuwe systeem en alle bijkomende veranderingen (vooral negatief voor het inkomen) een stuk minder leuk iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik vind het ook minder leuk. Probleem is vooral dat er veel teveel veranderingen zijn geweest in korte tijd. Zeker toen hattrick een tijdje verkocht was.
Ik moet maar eens gaan kijken wat ik nu precies wil. Directe promotie naar de V zit er wel in, maar dan? Mijn middenveld komt op leeftijd en mijn uber wingers naderen voltooiing. Ik weet het effe niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
naitsoezn schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

En dat is dus het punt, dat die dingen een stuk minder opleveren dan 'vroeger'. Nou ja, whatever. Ik vind het spel door het nieuwe systeem en alle bijkomende veranderingen (vooral negatief voor het inkomen) een stuk minder leuk iig ;)
je zult dan dus beter je best moeten doen of zorgen dat je loonkosten lager blijven door multiskill te trainen en geen monoskillers meer.
Boven level 15 worden de lonen gewoon gigantisch terwijl je met dubbel 13 misschien wel meer resultaat haalt.
-TheNose- schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:15:
Ik vind het ook minder leuk. Probleem is vooral dat er veel teveel veranderingen zijn geweest in korte tijd. Zeker toen hattrick een tijdje verkocht was.
Ik moet maar eens gaan kijken wat ik nu precies wil. Directe promotie naar de V zit er wel in, maar dan? Mijn middenveld komt op leeftijd en mijn uber wingers naderen voltooiing. Ik weet het effe niet meer.
ik draai nu twee seizoenen IV misschien dat ik er nog een derde seizoen aan vast kan plakken. Ik ben bezig me stabiel te handhaven hier en ik heb echt geen mega spelers. totale TSI zit nog onder het miljoen.
Het is echt allemaal mogelijk je moet je alleen aanpassen aan de veranderingen in het spel.

[ Voor 39% gewijzigd door Wceend op 28-10-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Wceend schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:45:
[...]

je zult dan dus beter je best moeten doen of zorgen dat je loonkosten lager blijven door multiskill te trainen en geen monoskillers meer.
Boven level 15 worden de lonen gewoon gigantisch terwijl je met dubbel 13 misschien wel meer resultaat haalt.
Heel nobel dat je probeert uit te leggen hoe jij nog wel de lol kunt vinden, maar dit zijn allemaal echt geen dingen waar ik niet aan heb gedacht hoor... neemt alleen nog steeds niet weg dat ik het spelletje gewoon minder leuk vind worden, dat kan toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk kan dat en er zijn maar weinig spelletjes waar dat uiteindelijk niet mee gebeurt en zeker als je kijkt hoelang sommige het hier al spelen. Er zijn geen spelletjes die ik na 10 jaar nog net zo fanatiek speelt als in het begin.Dus dat geldt hier ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Mijn plezier in het spelletje is weer vergroot door me actief in te zetten voor het U20 en het NT. Ondanks dat dit ondergeschoven kindjes zijn, is het echt leuk om er iets van te maken.

Speel het ondertussen ook al ruim 7jr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Compenseren van die mindere inkomsten hoef je iig niet te zoeken in die troostbekers ;)

Kwartfinale (eindstation) leverde voor de eerste keer meer dan 30k op (32284 om precies te zijn).

Het was een leuk experiment, maar dit ga ik niet nog eens doen, mocht ik weer voortijdig uit de echte beker vallen. Al die extra gele kaarten hebben me nl. echt pijn gedaan dit seizoen. Als daar inkomsten tegenover staan is dat een aanvaardbaar risico. Maar nu heb ik mezelf nodeloos gehandicapt heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Loonkosten zijn bij mij al laag doordat ik alleen maar multiskill train, echter levert dit alleen wat op voor mijn team en niet voor mijn bankrekening. 2 wekelijks maak ik zonder transfers nog wel winst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Verzekerd van wederom een seizoen IV :)

Volgende week nog een direct duel voor plek 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo kampioenen! Hoe werkt dat nu met directe promotie? In de tabel zie ik mijn team niet staan, maar mijn doelgemiddelde is beter dan de ploegen die in de tabel voor directe promotie gaan. Neem aan dat ik direct promoveer dan?

Verder heb ik er nog niet echt voor gezeten hoe ik met mijn team verder wil. De hele boel omgooien en weer een lange termijn planning maken is geen optie, want dan degradeer ik weer net zo hard. Misschien toch maar op vleugelspel blijven focussen of passen gaan trainen of zo? Daar heb ik nu wel de cash voor.

Iemand tips? Hellup! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste team is ook kampioen en zo goed als directe promotie richting IV veilig gesteld. Sta nog 2 punten voor op de mensen die direct promoveren en heb een redelijk doelgemiddelde.

Mijn tweede team kan in het weekend ook kampioen worden, maar daar zal ik voor promotie een extra wedstrijd moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Nu online
Met nog 1 wedstrijd voor de boeg sta ik sinds dit weekend bovenaan met een beter doelsaldo (13 goals meer)! Ik heb met afstand het beste team van de divisie maar heb me iets te lang gericht op die troostcup die niks oplevert. Komende wedstrijd moet dus nog wel gewonnen worden om definitief kampioen te worden en te promoveren naar V. Bij winst zijn kampioenschap + directe promotie binnen.

Met zo'n 180 hatstats meer zou winst te doen moeten zijn maar ja, je weet het nooit met de ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
naitsoezn schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

Het meest negatieve vind ik nog wel dat er amper nog verschillende strategieen mogelijk zijn. Je moet veel van je eigen team trainen ivm loyalty bonus en dik investeren moet over een langere periode(te lang) tenzij je heel creatief met FC's omspringt. Een topkeeper kopen voor 10 miljoen heeft gewoon teveel invloed op je finance, maar die kun je zelf niet trainen als je naar de top wilt. Dus die aankoop ontkom je bijna niet aan.

Mijn 2e ronde in de ere zit er nu bijna op en ik heb ook geen zin meer om nog een keer een topteam bij elkaar te trainen. Heb nu maar het idee opgevat om te kijken of er iets te halen valt met een pressieteam. Je ziet het niet veel, zal wel zijn omdat je er geen kampioen mee wordt, maar het leek me nog wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Keeper is m.i. juist een speler die je niet hoeft te kopen, omdat dat vrij snel traint. Ik train gemiddeld 3 keer per seizoen keepen en geraak daar toch vrij ver mee; mijn huidige keeper popt heel binnenkort naar bovennatuurlijk (14). Met de eigen jeugd bonus erbij is dat gewoon een prima keeper voor tot II (en als ik dat haal is ie ondertussen weer wat beter).

Ere is ongetwijfeld een ander verhaal, maar dat is een zorg voor maar heel weinig managers natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
Ik weet natuurlijk niet wat je verder traint, maar het lijkt mij niet heel efficient als je je vaste trainees een aantal weken per seizoen niet traint. Je kunt er zeker ver mee komen, maar een echte topkeeper met veel def en SH zal het dan niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Het kost geld aan training, natuurlijk. Maar een paar keer (omdat je geleidelijk steeds hoger speelt) een keeper kopen en verkopen kost denk ik zeker zoveel.

Dat van geen echte topkeeper op deze manier klopt natuurlijk wel. Daarom had ik eredivisie al uitgesloten van waarvoor dit handig is. Voor II is het waarschijnlijk ook erg magertjes. Maar voor alles daaronder (III en lager) heb je zo wel altijd een prima keeper als je er tijdig mee begint (VI, in mijn geval met deze keeper).

Al worstel ik de laatste seizoenen wel met spelhervatting, nu de tussenweken volledige trainingsweken zijn geworden. Dat waren altijd de natuurlijke spelhervattingsweken. Daardoor staat de keeper al een paar seizoenen vast op wereldklasse(13). Dat is wel wat mager met het oog op langzaam aan promoveren naar III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hoe pak jij het dan precies aan kaplander? Jij bent dus wel echt over gegaan op trainen voor je team? Dat is waar ik ook op over aan het stappen ben, enige wat nu nog echt werkt ipv old skool mensen opleiden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ik heb altijd wel getraind om weer te verkopen. Voornamelijk vleugel, maar ook deels dus andere dingen (m.n. keepen en scoren), omdat ik enkele volwaardige eigen kweek spelers in de ploeg wilde hebben. Dat vind ik leuker dan een volledige ploeg met roulerende passanten.

Begin dit jaar ben ik idd overgegaan aan voornamelijk trainen voor het team. Omdat ik het idee had dat ik langzaam aan zou gaan vastlopen als ik zo zou blijven rouleren (getrainde spelers verkopen en inwisselen voor jongere, maar wel weer even wat mindere spelers). Ook omdat ik op het punt was aangekomen dat de nieuwe spelers langzaam aan jonger zouden worden dan mijn eigen kweek spelers. Waardoor ik die feitelijk zou gaan uitfaseren. Dat vond ik wel erg zonde. Daarom heb ik besloten een wat vastere groep te gaan verzamelen rond de eigen spelers en die verder dan helemaal uit te spelen.

Dat pakt nu even niet ongunstig uit met de ingezakte inkomsten en transfermarkt, maar dat speelde geen rol bij de beslissing. Omdat dat toen nog niet speelde.

Omdat het een beetje al doende zo gelopen is en ik verder geen extra geld achter de hand heb gaat het geen team opleveren dat de eredivisie kan bestormen. Maar II verwacht ik wel te kunnen halen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Dus je traint bepaalde spelers gewoon door tot zeg hun 29ste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Ik denk meer aan 34 ;)

Maar als ik daarna nog door zou willen moet ik dat dan wel tijdig in de steigers hebben, want na 34 gaat het heel snel bergaf :P Maar dat hoef ik nu allemaal nog niet meteen te bedenken en beslissen, want dat is nog wel 2,5 jaar weg. Komt tijd, komt raad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Wel interessant, ik heb nu een paar spelers die aan vervanging toe zijn en jouw strategie klinkt interessant. Beetje Damien zijn plan 2.0 hehe.Even kijken welke vormen een beetje te combineren zijn en welke spelers ik straffeloos kan vervangen.
Gezien de spelers die ik heb en welke posities het meest interessant zijn om op te trainen, zal het PM, vleugel en passen zijn denk ik. Hoeft er ook maar 1 speler uit.

[ Voor 25% gewijzigd door -TheNose- op 07-11-2014 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
Kaplander schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:16:
Ik denk meer aan 34 ;)

Maar als ik daarna nog door zou willen moet ik dat dan wel tijdig in de steigers hebben, want na 34 gaat het heel snel bergaf :P Maar dat hoef ik nu allemaal nog niet meteen te bedenken en beslissen, want dat is nog wel 2,5 jaar weg. Komt tijd, komt raad ;)
Daar komen mijn spelers nu bij in de buurt en trainen is er niet meer bij hoor. Conditie op 40% om ze op uitstekend te houden en de enige pops die ik zie zijn van SP training. Drops vallen nog wel mee, heb nog wel wat skills op 15/16, maar ook een flink aantal die van 15 naar 14 gedropt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
gkoers schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:16:
[...]

Daar komen mijn spelers nu bij in de buurt en trainen is er niet meer bij hoor. Conditie op 40% om ze op uitstekend te houden en de enige pops die ik zie zijn van SP training. Drops vallen nog wel mee, heb nog wel wat skills op 15/16, maar ook een flink aantal die van 15 naar 14 gedropt zijn.
Ik ga een clubje spelers bij elkaar zoeken die ik op meerdere skills kan trainen en de rest vul ik gewoon met tijdelijke oudjes. Eens kijken hoe ver me dat brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Wat ik zelf wel doe bij het geleidelijk verzamelen van de uiteindelijke spelers is de grote looneters (middenveld) tot het laatst bewaren. Opdat je hun loon niet voortijdig hoeft te dragen. Ook weet je later veel beter hoeveel loon je nog kan opvullen zonder failliet te gaan ;)

Ik zou het team niet opvullen met té oude spelers. Want die *moet* je op een vastgesteld moment vervangen. Ik had dit jaar enkele verdedigers willen vervangen, maar na de terugval in inkomsten (zoiets gebeurd, en daar heb je niet altijd invloed op) heb ik dat moeten uitstellen. Dat is geen probleem, omdat de te vervangen spelers nog best een jaartje extra kunnen meehobbelen. Waren het echt oudjes geweest, dan had ik toch wel een probleem gehad.

34 ben ik op uitgekomen vanwege enkele spelers die ik al heb van toen ik startte met Hattrick. Die zijn nu ~35. Die gingen tot 34 gewoon prima (behalve idd dat ze al eerder niet echt meer reageren op trainingssessies), maar sindsdien heeft mijn trainer me op maandag regelmatig wel wat te melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo directe promotie is een feit, nu eens kijken hoe ik mijn selectie ga aanpassen. Denk dat er 1 uberwinger uit gaat en daar jonge multiskillers voor terug komen, die kan ik dan langzaam aan omturnen tot toekomstige uberwingers, daar zit toch nog steeds de beste verdiensten in. :D
Helemaal mijn eigen team opleiden heb ik nu te weinig geld voor, heb maar 3mill in kas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn beide teams zijn kampioen.

In Nederland hebben we directe promotie afgedwongen richting IV. Zal van de week eens kijken wat er nodig is om niet gelijk weer te degraderen.

In Bahrein moet ik nog wel een play-off spelen, maar daar zie ik op het eerste gezicht wel mogelijkheden. Afhankelijk van het resultaat ga ik kijken wat het team nodig heeft en misschien een training switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Is er met passen nog wat te verdienen momenteel? Ik zit te kijken hoe ik zelf mijn multiskillers op wil gaan trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
-TheNose- schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:33:
Is er met passen nog wat te verdienen momenteel? Ik zit te kijken hoe ik zelf mijn multiskillers op wil gaan trainen.
ik verdien op het moment nergens op maar dat ligt misschien aan mezelf. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo toch maar weer een 2de team aangemaakt, dit keer gelukt om dat in een klein land te doen, Iceland!
Vatnajökull FC (151292)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk niet gepromoveert met mijn team in Bahrein. Ik mis zelf 4 kansen en mijn tegenstander schiet zijn enige kans er wel in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
heb het uiteidenlijk gered in de IV dus blijf nog een jaar hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Nu online
Promotie naar V is een feit! Nu voor de keuze om ver proberen te komen in de beker of een gooi naar het kampioenschap doen in V. Als ik naar m'n tegenstanders in de poule kijk dan behoort een kampioenschap zeker tot de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:27
Ben na lange inactiviteit er weer eens ingekomen met mijn FC Cumulus die ik nog net actief kon houden door elke tien dagen eens in te loggen :) Veel inkomen en potentiëel gemist helaas doordat ik altijd te laat aanpassingen doorvoerde in mijn opstelling bij blessures en dikwijls spelers na zo'n blessure vergat op hun trainingplek terug te zetten. Op die manier ook een speler uit het Belgische nationale team (middenvelder) naar de knoppen geholpen maar toch nog voor een kleine 4 miljoen kunnen doorverkopen (mijn beste jeugdpull ooit). Ook veel geld verloren doordat ik spelers veel te laat verkocht en dus al bijna goddelijk waren met monsterlonen.
Ik ga nu op keepen trainen, als ik weer een periode met weinig Hattrick drive meemaak moet ik alleen maar zien dat die twee keepers op hun plek staan en telt de rest alleen maar voor de spelresultaten. Hopelijk kan ik op deze manier weer wat verdergroeien, zit nu in zesde en speel sinds 2004. Nog mensen die op keepen trainen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Nu online
Komend seizoen zullen de bezoekersaantallen in de troostcups een stuk hoger zijn, wordt dat toernooi misschien toch nog interessant :P
We kunnen nu al zeggen dat de bezoekersaantallen in deze bekertoernooien dit seizoen aanzienlijk hoger zullen liggen. Het lijkt erop dat het publiek de nieuwe bekerformule nu echt heeft omarmd,” zegt Bob Sunesson, de hoofdeconometrist van de HFA. Hij legt uit:

“We kunnen geen precieze aantallen voorspellen, maar we zien nu al dat de bezoekerspatronen meer gaan lijken op die in het reguliere bekertoernooi dan op die van vriendschappelijke wedstrijden. Clubs die in deze bekers uitkomen zullen daardoor meer geld in het laatje krijgen dan vorig seizoen, ook al zijn de grootste opbrengsten nog steeds te halen in het hoofdbekertoernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Ongeloofelijk.
effe mijn jeugdspeler verkocht voor 5 miljoen, 17 jr, goed scoren, goed passen en matig vleugel, snel als specialiteit.

Ok een leuke jeugdspeler, maar 5 miljoen waard ? No way !!!!

niettemin erg blij mee, kan ik mijn team eens gaan versterken/verjongen.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

chario2 schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:16:
Ongeloofelijk.
effe mijn jeugdspeler verkocht voor 5 miljoen, 17 jr, goed scoren, goed passen en matig vleugel, snel als specialiteit.

Ok een leuke jeugdspeler, maar 5 miljoen waard ? No way !!!!

niettemin erg blij mee, kan ik mijn team eens gaan versterken/verjongen.
Hele mooie speler voor het U20. Daardoor is hij zo duur geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
De klassering van deze competitie is 1 (van 64)

Dat gaat een... interessant seizoen worden :P

• Nederchaos
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2022
Goeiemiddag heren,

ik heb sinds kort terug wat leven geblazen in mijn oud Hattrick team! :)
Er zijn heel wat aanpassingen gebeurd zie ik net... ;)
Hopelijk groei ik terug snel tot een vaste waarde in de V-klasse!

Cheers

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:55
Heb het ook een aantal jaar gespeeld. Afgelopen 2 jaar (of inmiddels al 3?) niet meer aangeraakt. Alleen af en toe inloggen om mijn account niet verloren te laten gaan.
Misschien gaat het ooit weer kriebelen, ik kan in ieder geval dan wel meteen weer een goede start maken!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ibWvZz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Renzzie schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:37:
Heb het ook een aantal jaar gespeeld. Afgelopen 2 jaar (of inmiddels al 3?) niet meer aangeraakt. Alleen af en toe inloggen om mijn account niet verloren te laten gaan.
Misschien gaat het ooit weer kriebelen, ik kan in ieder geval dan wel meteen weer een goede start maken!
[afbeelding]
Spelers als jij kunnen we wel erg goed gebruiken om NT spelers te laten trainen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:55
Laat maar weten hoe ik kan helpen. Altijd leuk om mijn slapende account nuttig te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Renzzie schreef op zondag 14 december 2014 @ 02:21:
Laat maar weten hoe ik kan helpen. Altijd leuk om mijn slapende account nuttig te maken
Kun je mij je teamid sturen via DM, of via HT (zie mijn sig voor mijn team)? Dan ga ik even bij m'n mede-scouts vragen wat voor trainer we heel hard nodig hebben? Sta je overal voor open? 1x in de week inloggen, of 2x? (Ligt er aan hoeveel trainees je dan zou kunnen oppakken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Is er iets met de match-engine, kloppen de hatstats de laatste tijd niet, of zit ik nu gewoon de de dip waarin ik al meerdere spelers het plezier heb zien verliezen?

Ik speel al anderhalf seizoen met de betere (zo niet de beste) hatstats van m'n competitie, volgens htev.org heb ik het beste elftal, maar ik kom niet verder dan een grijze middenmoot. De laatste wedstrijd was wederom een dieptepunt:
[matchid=508828381]Blonkstars
[teamid=360554]
Colorful
[teamid=508128]
Middenveldformidabel (9) (zeer hoog)formidabel (9) (zeer hoog)
Rechterverdedigingmatig (5) (zeer laag)uitmuntend (10) (zeer laag)
Centrale verdedigingformidabel (9) (zeer hoog)wereldklasse (13) (hoog)
Linkerverdedigingmatig (5) (hoog)formidabel (9) (zeer laag)
Rechteraanvalmatig (5) (zeer hoog)uitmuntend (10) (zeer laag)
Centrale aanvaluitstekend ( 8) (zeer hoog)uitmuntend (10) (zeer laag)
Linkeraanvalmatig (5) (hoog)formidabel (9) (laag)

Indirecte vrije trappen
Verdedigingredelijk (6) (laag)formidabel (9) (zeer hoog)
Aanvalredelijk (6) (laag)uitstekend (8) (hoog)

Teammotivatie(Verborgen)Normaal
Tactiekcentrumaanvalcentrumaanval
Tactiekvaardigheidwereldklasse (13)goddelijk (20)

HatStats251337
HatStats
Verdediging: 72
Middenveld: 108
Aanval: 71

Verdediging: 121
Middenveld: 108
Aanval: 108
LoddarStats24.3632.2

Wedstrijdanalyse door HTMS
[link=http://www.fantamondi.it/HTMS/index.php?lang=nl]

Voorspeld resultaat0.912.89
winst/gelijkspel/verlies8.4315.3376.24
.... uitslag: 1-0. -O-

Heeft het thuisvoordeel soms een onevenredig groot voordeel gekregen de laatste tijd? Is er iets anders aan de hand? Snap ik het spelletje gewoon niet? Ik begin het gevoel van machteloosheid inmiddels behoorlijk te begrijpen iig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Is gewoon even een pechwedstrijd denk ik. De keuze voor centrumaanval kan hier wel eens het verschil gemaakt hebben. In het centrum had je maar een kleine kans op scoren (<50%), terwijl je op de vleugels juist een heel grote kans op scoren had (>75%). Dus daar kunnen wel wat kansen verloren zijn gegaan, in het (proberen) grote kansen om te zetten in kleine kansen.

Win je deze wedstrijd dan sta je gewoon tweede natuurlijk.

Ik zit in een vergelijkbare situatie. Heb een punt of drie minder dan ik zou mogen verwachten. De concurrentie heeft (mede daardoor) juist net iets meer. Dan ziet het er al snel dramatisch uit. Maar 1 meevaller en alles is weer zoals je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:05
De keuze voor centrumaanval is inderdaad funest geweest: je verzwakt je vleugelverdediging (waar hij had gescoord) en jou vleugelaanvallen worden naar het centrum omgeleid. Beter was nog om vleugelaanval te spelen met evt twee vleugelverdigers. Ik zou altijd je strategie aanpassen aan je tegenstander: centrumaanval spelen terwijl je vleugelaanval niet veel slechter is, is vaak nadelig aangezien je een deel van je verdediging verzwakt.

Desalniettemin had je best mogen winnen ;). Ik heb dit seizoen ook al 3x punten verloren in de competitie (onterecht imo), maar ik houd me maar voor dat in het echte voetbal de betere ook niet altijd wint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Tsja, ik zou hier ook geen AIM hebben aangezet: je tegenstander houd er ook erg van, dus dan is het logische gevolg dat je moet proberen alle aanval over de vleugel te laten lopen en je eigen centrumverdediging zo hoog mogelijk te maken en dan hopen dat je genoeg verdediging op je vleugels kunt opzetten om zijn kansen daar te minimaliseren.

Maar: gezonde dosis pech of Frats van Mats is zeker van toepassing op deze wedstrijd.

[ Voor 50% gewijzigd door CoRrRan op 05-01-2015 13:41 . Reden: Even aangepast, aangezien ik een aanname heb gedaan die verkeerd was. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Meh, ik kan me misschien wel vinden in jullie analyse van deze wedstrijd, al gaat hetzelfde natuurlijk voor m'n tegenstander op (die in het centrum ook minder kans zou moeten maken tegen mijn centrum verdediging) ;) .

Maar eigenlijk zeggen jullie: Samen old, same old? Niets vreemds aan de match-engine vs hatstats vs (eigen) verwachtingen de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
Zulke wedstrijden heb je soms gewoon. Doe je niks aan. Wel zie ik altijd bij dit soort wedstrijden mogelijkheden om de kans op zoiets te verkleinen. Ik heb me dan niet verdiept in de voorspelbaarheid van de tegenstander, maar je bent op de verdediging en aanval vele malen beter en op het middenveld gelijk. Ik zou dan wat ratings opofferen voor meer middenveld. Dat blijft toch gewoon heel belangrijk. En dat geeft je dan bijv minder hatstats, maar daar maal ik nooit om. Met hatstats heeft nog nooit iemand een wedstrijd gewonnen, het gaat om het krijgen van de kansen en het afmaken ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
naitsoezn schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:23:
[...]
Maar eigenlijk zeggen jullie: Samen old, same old? Niets vreemds aan de match-engine vs hatstats vs (eigen) verwachtingen de laatste tijd?
Ik heb de laatste ongeveer twee seizoenen wel vaker dan voorheen uitslagen die anders aflopen dan waar de grootste kans op is heb ik het idee. Maar dat kan gewoon toeval zijn. Omdat je uiteindelijk maar een paar wedstrijden van de gigantische totale pool ziet.

Als het wat willekeuriger gaat tegenwoordig dan voorheen dan heb je iets als HTMS (die levert de balkjes onder de wedstrijden met foxtrick) nodig om dat echt te kunnen bepalen.

Ik weet niet of die alle uitslagen nog actief volgen, of dat ze hun formule ooit eens hebben vastgesteld en er verder nooit meer naar kijken (het is immers allemaal hobby; veel is een tijdelijke, persoonlijke inspanning). Maar als die het nog actief volgen dan zouden ze daar significante verschuivingen moeten waarnemen mocht het echt niet meer lopen zoals eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zijn er nog openingen in jeugdcompo's? Ik doe echt te weinig met mijn jeugdteam, maar toevallig keek ik er nu op tijd naar om uit mijn huidige compo te stappen. Laat me maar weten, hier of via een bericht op HT.

Verder verlopen mijn eerste stapjes in de Vde prima. Ik sta zo halverwege het seizoen 2de op 1 punt van de nr 1 in een niet super sterke Vde.
Daardoor durf ik nu wat verjonging door te voeren. Ik ga weer 4 uberwingers opleiden en verjong mijn 3de middenvelder (de andere 2 zijn trainees). 2 wingers staan te koop, 1 die nauw in de gaten gehouden wordt door de scout van het franse NT en een bovennatuurlijk wing 19j45 italiaan (is ook al door scouts opgepikt, maar komt te kort voor U20 tot dusver).
Ik log minder vaak in, maar het is nog best leuk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
HY is nu al (minimaal) een paar dagen down, maar kan er geen info over vinden. Iemand enig idee of ie nog terug komt, of is het project opgeheven?

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 26-01-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Server herinstallatie volgens twitter htyouthclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
O, ok. Thnx :)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste