Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Dark_Sc0rpi0n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:26:
Deze week heb ik ook een 55HU7500 gekocht :). Ik vroeg me af wat andere HU7500 eigenaren van de zwartwaarden vinden?

Bij mij vond ik ze nogal tegenvallen, zo vond ik bij het kijken van een blu-ray in een verduisterde kamer de 'zwarte' balken onder en boven het beeld vrij storend (erg 'lichtgevend'). Het ligt misschien ook aan het formaat maar ik vond ze een stuk storender dan bij mijn 5 jaar oude 32 inch samsung lcd tv. Nu is het wel een stuk beter te krijgen met de 'smart led' feature maar als er dan witte text op een zwarte achtergrond staat (gebeurd nogal eens in een film) dan zie je een vrij opvallende witte 'gloed' om de text heen.

Ook lees ik van veel mensen dat ze de backlight op 15 ofzo hebben staan, maar als die zo hoog staat vind ik de zwart waardes al helemaal niks. Bij mij staat de backlight nu op 8 geloof ik. Ben ik nu gewoon erg kieskeurig of doe ik iets fout met de instellingen?
Ik denk dat het ook met verwachtingen te maken heeft.
Dat de zwartwaarden minder zijn dan mijn 4-5 jaar oude plasma wist ik van te voren. De mate waarin het slechter zou zijn had ik echter vooraf groter verwacht, maar vind het zeker meevallen. Als je de verwachting had dat het ongeveer in de buurt komt van Panasonic plasma's kan ik me voorstellen dat het je nu tegenvalt. Slecht zou ik het echter niet noemen, noch stoor ik mij er aan.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 00:13
alexanderjcs schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:34:
kan dit direct uit de doos al zonder in te stellen?
Yep. Geen probleem. Even TV op internet aansluiten of via USB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
HDTV heeft de HU7500 nu ook getest:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu7500-201405083761.htm

De HU7500 heeft betere zwartwaarden dan de HU8500.

[ Voor 5% gewijzigd door Marcel9970 op 08-05-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
Marcel9970 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:44:

Jammer dat het toestel zo'n hoge responstijd heeft. Ik ben geïnteresseerd in een 4K TV, maar omdat ik veel game, is het met 70 ms aan lag niet echt lekker te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Kashika schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:56:
[...]

Jammer dat het toestel zo'n hoge responstijd heeft. Ik ben geïnteresseerd in een 4K TV, maar omdat ik veel game, is het met 70 ms aan lag niet echt lekker te doen helaas.
Ze geven wel aan dat dit acceptabel is voor de normale gamer. Alleen voor de hardcore gamers zal dit een probleem zijn, maar ja zoals hier eerder al iemand zeï "hardcore gamers gamen op een PC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:16
Marcel9970 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:44:

Cool!
Lees ik eroverheen of geven ze niet aan welke instellingen ze voor alles gebruiken?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
yordy1985 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:24:
[...]

Ze geven wel aan dat dit acceptabel is voor de normale gamer. Alleen voor de hardcore gamers zal dit een probleem zijn, maar ja zoals hier eerder al iemand zeï "hardcore gamers gamen op een PC"
Onzin.
Ik merk met genoeg games wanneer een TV slechte respons tijd heeft.
Dat iemand zegt dat hardcore gamers op een PC gamen, betekent niet dat het een feit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Kashika schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:49:
[...]

Onzin.
Ik merk met genoeg games wanneer een TV slechte respons tijd heeft.
Dat iemand zegt dat hardcore gamers op een PC gamen, betekent niet dat het een feit is.
Ik heb zelf nu een samsung 46d6500 en die heeft 60 ms input lag maar ik merk het zelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2018
Sapstengel schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:55:
[...]

Ik denk dat het ook met verwachtingen te maken heeft.
Dat de zwartwaarden minder zijn dan mijn 4-5 jaar oude plasma wist ik van te voren. De mate waarin het slechter zou zijn had ik echter vooraf groter verwacht, maar vind het zeker meevallen. Als je de verwachting had dat het ongeveer in de buurt komt van Panasonic plasma's kan ik me voorstellen dat het je nu tegenvalt. Slecht zou ik het echter niet noemen, noch stoor ik mij er aan.
Ik denk dat je gelijk hebt, het is ook niet eerlijk van me om de zwart-waardes in een donkere kamer te beoordelen. Verder ben ik overigens erg tevreden over de tv, ik denk dat ik alleen net wat meer van de zwart-waardes had verwacht. Ik nog maar eens spelen met de instellingen, ik ben er nog niet uit of de 'witte gloed' van de smart-led het waard vind voor het donkerdere zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
heeft iemand al ervaring met de 2 CI mogelijkheid op de HU serie(65HU8500)??
ik zou graag de Ziggo interactive module gebruiken (Smith) en eveneens de Canal Digital module, kan ik mooi de losse CD decoder aan de kant doen, scheelt weer een extra apparaat.

Iemand al ervaring met gebruik van 2 verschillende CI`s?

verder ben ik op zoek naar de actuele prijs van bovengenoemd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
dinandus schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:20:

Bel even met elektroplace in Rotterdam. Altijd hele lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:49
dinandus schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:20:
heeft iemand al ervaring met de 2 CI mogelijkheid op de HU serie(65HU8500)??
ik zou graag de Ziggo interactive module gebruiken (Smith) en eveneens de Canal Digital module, kan ik mooi de losse CD decoder aan de kant doen, scheelt weer een extra apparaat.

Iemand al ervaring met gebruik van 2 verschillende CI`s?

Waar haal jij vandaan dat er 2 CI sloten aanwezig zijn? Zover ik weet kan er maar 1 kaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
dit staat op enkele duitse forums dacht ik gezien te hebben, de UHD evolutin kit, ga even verder zoeken, en weekend maar bij een winkel langs... laat het dan nog weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:47
Gisteren een 55hu7500 ontvangen en hierbij de eerste indruk.

Heb de tv aan de muur bevestigd met een samsung muurbeugel (wmn450). Met deze beugel is het mogelijk om de tv op twee afstanden van de muur te monteren namelijk 1,7cm en 4cm. Hier liep ik tegen het eerste (en tot nu toe enige) nadeel aan. Door de aansluitingen achterop de tv moest ik de tv op 4 cm van de muur hangen. Niet mega storend maar was mooier geweest als hij strakker tegen de muur zat.

Dan de tv zelf! Ik vond de grootte van de tv enorm meevallen. Ik kom van een 46 inch maar deze tv is niet heel veel groter qua omvang. Dit komt met name omdat mijn vorige tv bredere randen om de tv had. Installeren was ook zo gebeurd, had alleen voor het installeren de hdmi kabel van mijn versterker ingeplugd. Als je een ci+ module gaat gebruiken dan moet je nog geen hdmi kabel aansluiten. Anders gaat het installeren van de (digitale) zenders niet goed. Verder appeltje / eitje!
Beeld ziet er erg goed uit op basis van de standaard instellingen (wel even alle eco instellingen uitgezet). Verder afregelen doe ik dit weekend.

Dan de ventilatoren. Ik kan er heel kort over zijn: welke ventilatoren?! Ik heb er niet met mijn oor naast gehangen maar tijdens het tv kijken heb ik helemaal niks gehoord. Ook niet op momenten dat het geluid uit stond.

Vraag voor de mensen die deze tv ook hebben. Staat er een UHD demo op de tv? Heb niks kunnen vinden en heb alleen paar demo's via youtube bekeken. Vond ik al erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 00:13
Erik-1980 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:23:
Vraag voor de mensen die deze tv ook hebben. Staat er een UHD demo op de tv? Heb niks kunnen vinden en heb alleen paar demo's via youtube bekeken. Vond ik al erg mooi!
Zo uit mijn hoofd weet ik dat er UHD slideshow demo (UHD zoo of zo) als app beschikbaar is. Deze ziet er zeer goed uit vind ik zelf.

Volgens mij is er geen UHD video op de TV zelf beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Ja die demo met foto's heb ik gezien maar was op zoek naar filmpjes. Niet aanwezig op de tv blijkbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Door die cashback actie wordt het nu wel erg interessant. Denk niet dat de prijzen nog 500,- gaan zakken rond de kerst (ander voordeelmoment).

Ga zelf een 42" LCD vervangen voor de 55" 7500. Kijkafstand is rond de 3 meter, twijfelde daarom of 52" misschien een betere keuze zou zijn. :)

Zal daarna mijn Chromecast wel verkopen aangezien de Smarthub Netflix heeft.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM!

[ Voor 99% gewijzigd door FeaR op 31-05-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn momenteel de beste prijzen dat je kan vinden in NL voor de UE65HU7500 en UE65HU8500 ?
In België is dat respectievelijk 3999 en 4999 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
Ik kijk de laatste tijd veel films en series(htpc/xbmc) op mn 55hu7500. Nu zie ik steeds vaker dat er langs de lichamen van personen er soms wat blur achtige vervaging komt. Dit is eigenlijk alleen aanwzig als het persoon snel verandert van positie. Hebben hier meer mensen last van? Het beeld ziet er erg mooi uut, maar doordat het steeds vaker opvalt vind ik dit best storend. Resolutie op 3840x2160 30hz..

Welke instellingen moet ik bijvoorbeeld veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Kan dat niet komen door de "Clear motion" functie? AL geprobeerd daar wat mee te spelen? (ik kna nog niet uit eigen ervaring spreken, moet de mijne nog binnenkrijgen vandaag :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
Ja het heeft daar ergens wel mee te maken. Ik heb motion plus op aangepast gezet en dan wazigheidverm op 8 en trilvermindering staat dan op 4. Led clear motion uit.. Het lijkt te zijn verdwenen.. Ook de tv op Film modus gezet. Schijnt de beste modus te zijn volgens sommige reviews. Maar de tv gaat zeker naar een ISF calibratie toe.. Even tot einde van de maand wachten..:xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Ik moet zeggen dat ik eerst blij was met de lage prijs en het snelle contact zoeken van foto klein. Toen leek er even wat niet goed te gaan met de bezorging (ik kon het afleveradres volgens de bezorgdienst niet wijzigen tijdens het maken van een telefonische bezorgafsrpaak) en ik had ook nogsteeds geen orderbevestiging of factuur in de mail (vandaag, na eergister besteld te hebben) Maar in beide gevallen was een telefoontje of een mailtje naar klein voldoende, en het werd in beide gevallen binnen een paar minuten geregeld. Nu de tv nog heel binnenkrijgen, en Klein kan bij mij niet meer stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wat is de "beste" / going prijs voor de UE55HU8500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Wat houdt eigenlijk die One connect box in? En zit die bij de HU7500 of moet je die apart aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
yordy1985 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:10:
Wat houdt eigenlijk die One connect box in? En zit die bij de HU7500 of moet je die apart aanschaffen?
Lees aub even terug, deze vraag is al vaker gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 09:45
TFDev schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:50:
Ik moet zeggen dat ik eerst blij was met de lage prijs en het snelle contact zoeken van foto klein. Toen leek er even wat niet goed te gaan met de bezorging (ik kon het afleveradres volgens de bezorgdienst niet wijzigen tijdens het maken van een telefonische bezorgafsrpaak) en ik had ook nogsteeds geen orderbevestiging of factuur in de mail (vandaag, na eergister besteld te hebben) Maar in beide gevallen was een telefoontje of een mailtje naar klein voldoende, en het werd in beide gevallen binnen een paar minuten geregeld. Nu de tv nog heel binnenkrijgen, en Klein kan bij mij niet meer stuk :P
Het blijft wel een wazige toko. Ook ik heb de tv bij Klein gekocht, het vreemde is dat als je naar 3 filialen belt je 3 verschillende prijzen doorkrijgt. Het algemeen nummer van Klein geeft namelijk geen prijzen door. Nu ik zie dat ik er iets teveel voor betaald heb in een tijdsbestek van 4 dagen ga ik ze wel even contacten. Kan niet zo zijn dat je binnen 4 dagen de tv aan anderen voor 100 a 150 euro goedkoper kan aanbieden, en anders gaat de tv gewoon retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Ze hebben gister een nieuwe levering gekregen (anders had ik de mijne gister al gehad), en het kan best zijn dat ze die groter ingekocht hebben, waardoor de prijs weer omlaag kon. Maar wie niet waagt, die niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Cash-back actie van 500 euro maak ik me wat zorgen indien ik bestel bij bv plattetv.nl, zij staan op de Samsung website niet vermeld als zijnde deelnemende Samsung "dealers" of maak ik me zorgen om niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:06:
Over de Cash-back actie van 500 euro maak ik me wat zorgen indien ik bestel bij bv plattetv.nl, zij staan op de Samsung website niet vermeld als zijnde deelnemende Samsung "dealers" of maak ik me zorgen om niks ?
Als ze er niet bij staan, geld de cashback actie niet. Maar volgens mij heb ik hun er bij zien staan.

Ik zie Platte TV Discounter, Platte TV Doetichem en Platte tv Nijmegen staan

[ Voor 8% gewijzigd door yordy1985 op 09-05-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:06:
Ja, ze staan er gewoon bij. Ze hebben zelfs een mail aan klanten verstuurd over de actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PC heb ik aangesloten op de nieuwe UHD televisie UE55HU7500 om in 4k te kunnen gamen.

De televisie geeft aan: 3840x2160@30Hz
Hoe kan ik dit naar 60Hz krijgen?

Ik heb een GTX780ti grafische kaart en daar aangesloten met een HDMI kabel op mijn TV.
Input kanaal heb ik hernoemd naar PC.

Als ik naar de beeldeigenschappen ga op de PC, staat daar bij monitor: Generic PnP monitor. 30Hz is het maximale wat ik kan selecteren.

Ik gebruik Windows 8.1

Enig idee?

Bij voorbaat dank,

Jan Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:59
Erik-1980 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:15:
[...]

Ja, ze staan er gewoon bij. Ze hebben zelfs een mail aan klanten verstuurd over de actie
Ze staan erbij. Het is wel even zoeken. Ik had ze zelfs moeten bellen waar ze staan, maar ergens bij independents.
Mijn cashback aanvraag is goed gekeurd en ze gaan mij de 500 euro betalen.
---------
1e email
Bedankt voor uw deelname aan de Samsung promotie.

Dit is de bevestiging dat uw deelname aan onze promotie in goede orde is ontvangen. Wij gaan ervan uit dat uw ingestuurde stukken voldoen aan onze voorwaarden. Wij handelen uw deelname binnen 6 tot 8 weken af. Intussen houden wij u op de hoogte van de voortgang. U ontvangt binnen 2 weken nog een bericht hierover.
----------
2e email
Uw deelname aan de Samsung promotie.

Zoals eerder aangegeven, ontvangt u hierbij een bericht over het verloop van uw deelname aan uw Samsung promotie. Hierbij bevestigen wij dat uw deelname is geaccepteerd.
Enkele dagen voor de uitbetaling van de promotie ontvangt u van ons nog een bericht.

----------

geen idee wanneer ik het krijg, maar daar krijg ik nog bericht over zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
De Samsung EUHU7500LXXN is net gebracht door een bezorgservice van Klein Foto de levering ging via Klein Foto Barendrecht XL die geven dus die lage prijzen, (2049 incl bezorging) indien iemand daar een contactpersoon van wil met naam+06 nr moet hij mij even een pers. bericht sturen.

Extra garantie voor 3 jaar extra dus totaal 5 jaar met exact dezelfde voorwaarden als binnen de eerste 2 jaar
kost slechts 100 euro!!! :) Foto Klein bestaat met 41 winkels ruim 40 jaar

[ Voor 29% gewijzigd door alexanderjcs op 09-05-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:31:
Mijn PC heb ik aangesloten op de nieuwe UHD televisie UE55HU7500 om in 4k te kunnen gamen.

De televisie geeft aan: 3840x2160@30Hz
Hoe kan ik dit naar 60Hz krijgen?

Ik heb een GTX780ti grafische kaart en daar aangesloten met een HDMI kabel op mijn TV.
Input kanaal heb ik hernoemd naar PC.

Als ik naar de beeldeigenschappen ga op de PC, staat daar bij monitor: Generic PnP monitor. 30Hz is het maximale wat ik kan selecteren.

Ik gebruik Windows 8.1

Enig idee?

Bij voorbaat dank,

Jan Willem
Heeft je PC een HDMI 2.0 uitgang?
En heeft het toestel HDMI 2.0?

Zo niet, dan ben je helaas beperkt tot 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Kashika,

De Samsung heeft hdmi 2.0, dat is dus in orde.
De GTX 780ti heeft echter geen hdmi 2.0 (maar 1.4). 1.4 ondersteunt wel 4k, maar dan met 30Hz ipv 60Hz.

De displayport op de GTX780ti ondersteunt wel 4k@60hz, maar er is geen displayport op de samsung TV. En adapterkabel van displayport naar hdmi 2.0 heb ik niet kunnen vinden, wel naar hdmi 1.4, maar dat schiet dus niet op: http://www.homecinemamaga...yport-naar-hdmi-adapters/

E.e.a. moet wel op de markt gaan komen dit jaar.
De nieuwe Nvidia grafische kaarten (GTX880 kaarten), die gepland zijn voor 2014 zouden hdmi 2.0 ondersteunen. Dus daarop wachten, of displayport naar hdmi 2.0 kabels.

Als iemand wel displayport naar hdmi 2.0 kabels heeft kunnen vinden, dan hoor ik het graag. Allekabels.nl heeft ze (nog) niet http://www.allekabels.nl/...isplayport-naar-hdmi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:38:
Als iemand wel displayport naar hdmi 2.0 kabels heeft kunnen vinden, dan hoor ik het graag. Allekabels.nl heeft ze (nog) niet http://www.allekabels.nl/...isplayport-naar-hdmi.html
Correct me if im wrong maar hdmi 2.0 is toch een standaard waar geen nieuwe kabels voor nodig waren, dus dan zouden hdmi 1.4 kabels toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 116% gewijzigd door FeaR op 31-05-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Zit er bij de hu7500 eigenlijk een hdmi 2.0 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 09:35
heb net getest de winkelmodus doet het bij mij niet. Alleen krijg ik links en rechts een balk met beeld maar geen uhd movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, yordy1985. De kabel maakt trouwens ook niet uit. Het gaat om de interface, niet de kabel.
Klopt Dark_Sc0rpi0n, de oude hdmi kabel is prima. Alleen de ondersteuning door de grafische kaarten nog niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 20:09
Flex schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:38:
[...]
Nu ik zie dat ik er iets teveel voor betaald heb in een tijdsbestek van 4 dagen ga ik ze wel even contacten. Kan niet zo zijn dat je binnen 4 dagen de tv aan anderen voor 100 a 150 euro goedkoper kan aanbieden, en anders gaat de tv gewoon retour.
Dat kan wel zo zijn. Jij sluit een koopcontract af, niemand anders doet dat voor jou. Jij gaat akkoord met een bepaalde prijs na onderhandeling. Je betaalt dus sowieso al minder dan de adviesprijs, want je kunt namelijk ook gewoon binnen stappen, een TV aanwijzen en hem voor de prijs meenemen waar die voor staat.
Dat er elders in het land iemand is die de TV voor een ander bedrag heeft gekocht dat is toch mogelijk? Er zullen ook mensen zijn die meer betaalt hebben dan jij. Bovendien geldt dit ook voor andere producten zoals meubels, auto's en inderdaad elektronica. Je kunt natuurlijk altijd proberen om nog wat van je geld terug te krijgen, maar een winkel (wellicht franchise) hoeft niet met iedere onderhandelaar in het land dezelfde prijsafspraak te maken natuurlijk. Geadverteerd wordt overigens alleen met de adviesprijzen, waarschijnlijk omdat het nieuwe producten zijn waar je dus ook niet mee adverteren onder de adviesprijs.

In ieder geval toch succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:26
pvdmost schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:28:
heb net getest de winkelmodus doet het bij mij niet. Alleen krijg ik links en rechts een balk met beeld maar geen uhd movies
Ik heb hem net ook getest op winkelmodus en bij mij doet die het prima.
Ik kreeg gewoon meteen beeld en dat zag er echt fantastisch uit!
Alleen als je hem weer op thuisgebruik zet moet je wel weer een keer op de source knop drukken om weer een ander kanaal tekrijgen anders speelt die gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Laatst online: 13-09 18:47
deffpt schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:26:
Ik loop met mijn UE65HU7500 tegen 2 probleempjes aan.
1. Last van Vertical Banding tijdens voetbal wedstrijden en bij lichtere beelden (komen ze van Samsung vrijdag naar kijken).
2. Ik heb KPN glasvezel en als ik de resolutie van deze settopbox op auto zet dan zegt de tv Resolutie niet ondersteund. Settopbox pak dan automatisch 1080P50 dat werkt niet.
Zet ik het kastje op 1080i dan valt af en toe het geluid voor een fractie van een seconde uit.
Instelling op 720P werkt wel perfect kastje kan ook nog ingesteld worden op 1080P25 maar dat heb ik nog niet getest.
Probleem doet zich ook niet altijd voor vaak door het kastje aan/uit te zetten lost het probleem al op. Al verschillende HDMI kabels geprobeerd allemaal 1.4 verschillend van goedkope tot hele dure.
Of zou de oplossing een oudere HDMI 1.3 te gebruiken.

Zijn er mensen die hier ook last van hebben en het eventueel opgelost hebben.
Probleem 2 is opgelost, nieuw kastje ontvangen van de KPN (in eerste instantie dezelfde als ik had) nu een Arcadyan en die werkt als een tierelier. HD beeld nu met Upscaling nog mooier. Samsung langs geweest wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Laatst online: 08-03 13:35
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:39:
Nee, yordy1985. De kabel maakt trouwens ook niet uit. Het gaat om de interface, niet de kabel.
Klopt Dark_Sc0rpi0n, de oude hdmi kabel is prima. Alleen de ondersteuning door de grafische kaarten nog niet.
Ja klopt, maar dan moet je wel HDMI high speed hebben (HDMI 1.4), met 1.3 en lager werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
MauritsDe schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Ja klopt, maar dan moet je wel HDMI high speed hebben (HDMI 1.4), met 1.3 en lager werkt het niet.
Maar welke kun je dan beste op de hdmi 2.0 aansluiten? Humax, bluray speler, game console of mediacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Heb iets waar ik niet uitkom. Heb een 55hu7500 aangesloten op mijn reciever (marantz sr7008) via arc. Nu krijg ik wel stereo geluid maar geen surround ook al is de uitzending wel incl 5.1.

Heb geprobeerd om bij extra instellingen al bij uitvoer eea te wijzigen (PCM naar dolby digital) maar het blijft stereo. Iemand een gouden tip? Op mijn vorige tv deed hij het altijd wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
  • Laatst online: 16-07 09:35
Ik dus bij winkeldemo alleen links een balk paar seconden later rechts dan 5 kleine plaatjes ci+ en dvb afgebeeld meer zie ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zelfde hier. En als bonus alle instellingen gewist. Prachtig, die cinema mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Erik-1980 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:41:
Heb iets waar ik niet uitkom. Heb een 55hu7500 aangesloten op mijn reciever (marantz sr7008) via arc. Nu krijg ik wel stereo geluid maar geen surround ook al is de uitzending wel incl 5.1.

Heb geprobeerd om bij extra instellingen al bij uitvoer eea te wijzigen (PCM naar dolby digital) maar het blijft stereo. Iemand een gouden tip? Op mijn vorige tv deed hij het altijd wel....
Doet het nu in ene wel. Heb instelling geluid op dolby digital gezet ipv PCM nadat ik geluidsinstellingen had teruggezet naar fabrieksinstellingen. Vreemd dat PCM het niet doet of ligt dat aan mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik-1980 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:17:
[...]

Doet het nu in ene wel. Heb instelling geluid op dolby digital gezet ipv PCM nadat ik geluidsinstellingen had teruggezet naar fabrieksinstellingen. Vreemd dat PCM het niet doet of ligt dat aan mij? :?
Worden afleveringen in stereo omgezet naar dd5.1, of blijven die wel gewoon stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Voor de gene die de hu7500 hebben, hoe bevalt tot nu toe het upscalen van normale tv uitzendingen, zowel hd als sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik zit er aan te denken om de tv naar us regio te switchen zodat ik netflix us met groter aanbod kan krijgen.
Ik heb dit gevonden

https://support.unlocator...f-series-samsung-smart-tv

Maar ik weet niet of ik zo ook makkelijk terug kan switchen mocht een en ander niet werken. Heeft iemand hier er al ervaring mee?
Kan je hier garantieproblemen mee krijgen oid?

[ Voor 5% gewijzigd door WilbertvdBroek op 10-05-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
yordy1985 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:48:
Voor de gene die de hu7500 hebben, hoe bevalt tot nu toe het upscalen van normale tv uitzendingen, zowel hd als sd?
Ja ik heb hem net ingesteld Yordy sd kwaliteit met voor ons een maatje groter van 46 naar 55 inch is minder,
ja HD is echter toch weer beter dan ons oude toestel 400 hz FHD samsung, ik heb de kalibratie instellingen allemaal overgenomen, en bij mij zijn die primra, het ontbreekt niet aan scherpte of detail, ik keek voor en na goed op het UPC testbeeld kanaal 999 en dan begrijp ik ook wat er is gebeurd, de kleuren zijn duidelijker en beter geschaald bij 1080i uitzendingen, alle verbeteringen van de kwaliteit vh signaal betalen zich uit, dus de beste kabels de antenne en ook de Hirschman Cai antenne doos is ook belangrijk, ik kijk nu bv live naar de BBC 1 HD F1 dat is ronduit fantastisch!! :)

[ Voor 3% gewijzigd door alexanderjcs op 10-05-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
WilbertvdBroek schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:26:
Ik zit er aan te denken om de tv naar us regio te switchen zodat ik netflix us met groter aanbod kan krijgen.
Ik heb dit met mijn F serie diverse malen gedaan om zowel de Netflix als de BBC viewer apps te krijgen vans resp. de USA en de UK. Ik heb een duits toestel dus zat geen netflix op. Werkt super, niet schrikken : Als je hem op de USA zet dan verdwijnt het "tv deel" van de smart hub. Die komt echter weer terug zodra je hem weer op NL / UK / Duitsland zet.

De apps van de USA blijven dan netjes staan en presto. Overigens als je de US netflix wilt hebben is dit niet genoeg je moet wel een US DNS hebben...

Laat even weten of de regio switch nog net zo werk als op de F series, ik wil namelijk volgende week een 55hu7500 in NL oppikken.

[ Voor 20% gewijzigd door HaseMike op 10-05-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
remzor schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:39:
[...]

Dat kan wel zo zijn. Jij sluit een koopcontract af, niemand anders doet dat voor jou. Jij gaat akkoord met een bepaalde prijs na onderhandeling. Je betaalt dus sowieso al minder dan de adviesprijs, want je kunt namelijk ook gewoon binnen stappen, een TV aanwijzen en hem voor de prijs meenemen waar die voor staat.
Dat er elders in het land iemand is die de TV voor een ander bedrag heeft gekocht dat is toch mogelijk? Er zullen ook mensen zijn die meer betaalt hebben dan jij. Bovendien geldt dit ook voor andere producten zoals meubels, auto's en inderdaad elektronica. Je kunt natuurlijk altijd proberen om nog wat van je geld terug te krijgen, maar een winkel (wellicht franchise) hoeft niet met iedere onderhandelaar in het land dezelfde prijsafspraak te maken natuurlijk. Geadverteerd wordt overigens alleen met de adviesprijzen, waarschijnlijk omdat het nieuwe producten zijn waar je dus ook niet mee adverteren onder de adviesprijs.

In ieder geval toch succes :)
Je heb een punt, de medewerker vond na het lezen van dit topic reden genoeg om het restant terug te boeken op mijn rekening. De prijs van mijn tv is dus €2050 geworden _/-\o_ . Heb de beste man wel verteld dat ik het restant wel weer in zijn winkel komt uitgeven tegen de tijd.

Even wat anders:
Kan iemand spotify installeren op de HU7500, krijg namelijk een downloaden mislukt 2003 melding op de tv te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Hmmm ik kreeg vandaag en 2199 prijs te horen bij dezelfde zaak, ik zal ze nog eens bellen van de week of 2050 mogelijk is n.a..v. dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Nou, vandaag bezug geweest met mijn hu7500. Maar de neotion modules die ik heb werken beide niet, en er is geen update voor beschikbaar (ook niet in de es8000) en de tv op kanaal 12 (infokanaal van ziggo). De quantis module die ik in de slaapkamer gebruik werkt gelukkig wel, maar als ik plex geopend heb, en daarna gesloten werkt de quantis module niet meer. Een restart van de tv werkt dan weer. Iemand die weet hoe je de modules wel zou kunnen updaten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Laatst online: 13-09 18:47
Flex schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:48:
[...]

Je heb een punt, de medewerker vond na het lezen van dit topic reden genoeg om het restant terug te boeken op mijn rekening. De prijs van mijn tv is dus €2050 geworden _/-\o_ . Heb de beste man wel verteld dat ik het restant wel weer in zijn winkel komt uitgeven tegen de tijd.

Even wat anders:
Kan iemand spotify installeren op de HU7500, krijg namelijk een downloaden mislukt 2003 melding op de tv te zien.
Kreeg gister op alle apps fout 2003, vandaag niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:40:
[...]

Ik heb dit met mijn F serie diverse malen gedaan om zowel de Netflix als de BBC viewer apps te krijgen vans resp. de USA en de UK. Ik heb een duits toestel dus zat geen netflix op. Werkt super, niet schrikken : Als je hem op de USA zet dan verdwijnt het "tv deel" van de smart hub. Die komt echter weer terug zodra je hem weer op NL / UK / Duitsland zet.

De apps van de USA blijven dan netjes staan en presto. Overigens als je de US netflix wilt hebben is dit niet genoeg je moet wel een US DNS hebben...

Laat even weten of de regio switch nog net zo werk als op de F series, ik wil namelijk volgende week een 55hu7500 in NL oppikken.
Ik kan idd in dat menu komen. Heb US NBA app gedownload (kon daar niet op inloggen), maar als ik dan na een reset terug naar NL ga wist hij alle apps?

Misschien omdat ik dit deed?
Select Setup (If you are unable to enter Setup go to Support > Self Diagnosis > Reset)

Anders kwam ik niet in dat menu.

Edit: in deze manual wordt ook beschreven dat hij apps uit een andere regio wist:
http://support.unblock-us...y-players-with-unblock-us

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 10-05-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 19:16
Ik ben momenteel zelf ook aan het kijken naar de 55HU7500.... maar heb dit weekend ook de LG 55UB850 zitten bekijken en die viel me ook niet tegen... zeker met de nieuwe webos toch ook wel een plus punt.... Iemand toevallig voor dezelfde vergelijking gestaan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lg 55ub850 heeft volgens mij geen hdmi 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
De schermen van LG zijn kwalitatief minder als samsung

[ Voor 4% gewijzigd door yordy1985 op 10-05-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
deffpt schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:27:
[...]
Kreeg gister op alle apps fout 2003, vandaag niet meer
Tv opnieuw opgestart, foutmelding weg en kan gewoon weer apps downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Aanmelden als developer ook gelukt: maak een account develop aan, zonder wachtwoord.
Als je dan naar de smart hub gaat en een random icon selecteert en OK knop ingedrukt houdt, dan kan je ip adres van een andere app server invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapalla
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-02-2024
Vandaag de 55HU7500 opgehaald bij foto Klein in Utrecht. Gebeld voor beste prijs en de (inmiddels) bekende superprijs gekregen. Prima service van die jongens, auto voor de deur en geholpen met inladen.

Out of the box is beeld prima maar moet nog verder experimenteren. Geluid komt in 1e instantie met de tv speakers beetje dof over maar tot nu toe zeer tevreden.

Zit nog te stoeien met juiste instellingen. Iemand al goede suggesties?

[ Voor 16% gewijzigd door Tapalla op 10-05-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:42:
[...]

Ik kan idd in dat menu komen. Heb US NBA app gedownload (kon daar niet op inloggen), maar als ik dan na een reset terug naar NL ga wist hij alle apps?
Ik heb nog even gecontroleerd, mijn tv staat op regio UK, ivm met de netflix app die niet in duitsland te krijgen is, en de BBC iplayer. Ik gebruik Unodns om Netflix van de USA te krijgen en iplayer van de UK..
Je kan inderdaad de tv niet naar NL or DE zetten , dan verlies je de iplayer. of in geval van DE , beide.
Bovenstaande voor de UE55F6740, maar de H serie zal hetzelfde zijn.

Bedankt voor de info over de superprijs @tappala , dan bel ik ze overnieuw en scheelt weer 150 euro :)

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 10-05-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb de equalizer onder standaard geluid ingesteld. Beetje zo'n boog:
-
--
----
-----
----
--

@Hasemike, bbc iplayer zit er nog niet in bij UK. Kan je dan trouwens Eastenders terugkijken? En zo ja: hoe lang?

[ Voor 38% gewijzigd door matthijst op 10-05-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:52
Meer mensen last v schermbeveiliging spontaan aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 17:03
Hmmm, dat is wel een zeer mooie prijs bij Foto Klein, kom je uiteindelijk na de cashback op €1550,- uit. En dat voor een 55 inch 4K TV :P Hopelijk kan ik hem over een week of twee ook nog voor die prijs halen, Lijkt mij van wel, neem aan dat de inkoopprijs niet opeens verhoogd wordt.

Echt het enige minpunt is de input lag die schijnbaar rond de 70ms zit. Dit vind ik toch wel vrij hoog. Zit er ook veel verschil in als je de input naar pc veranderd? Nu moet ik wel zeggen dat ik niet echt heel erg veel twitch games speel op de consoles. Die speel ik toch meer op de PC. Het is in ieder geval wel zeer verleidelijk :P Ben je toch wel een beetje voorbereid op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 16:31

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik heb vandaag lang (en fanatiek) BF4 multiplayer op m'n PS4 gespeeld icm de HU7500. Echt geen enkel probleem met input lag.
Misschien dat m'n vorige tv ook 70ms lag had? Zou kunnen. Prima TV om op te gamen iig.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 17:03
Oké goed om te horen. Hopelijk bieden ze hem over een paar weken ook nog voor die prijs aan, want voor die prijs kan je volgens mij echt gewoon niks beters krijgen.

Ik zag ook dat ze de H8000 voor €2400,- hebben. Dat is dan een Full HD model, maar die is dan wel curved en heeft maar een input lag van rond de 30ms. Als ze de H7500 al voor €2050 weg doen, dan zal die wel iets goedkoper zijn, daarnaast gaat ook op die TV nog eens €500,- vanaf d.m.v. de cashback. De vestiging van Foto Klein in Eindhoven is het dichtstbij en hebben beide modellen daar op voorraad. Misschien maar eens langsrijden, kan ik het daar meteen over de prijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:23
U2psv schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:21:
Meer mensen last v schermbeveiliging spontaan aangaat?
Ja soms heb ik hier ook last van. Als je de tv uit en weer aan doet is het weg. Heel vreemd. Ik heb alle eco en schermbeveiligingen uit staan.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 19:42
Was al een tijdje op zoek naar een nieuwe TV, en naar aanleiding van dit topic de Klein in Leidschendam maar eens binnengelopen. Ook hier zonder problemen de 55HU7500 voor 2050 meegekregen :) Kan hem woensdag ophalen. Ik zal daarna ook hier mijn ervaringen posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand een idee of en hoe je zelf de ingangslabels kunt hernoemen?
Ik zie wel ----- staan, maar krijg dat niet aangepast?
Beetje lame, in 2014. Wil bv een ATV2 aanmaken...

Had gisteren voordat ik de bende resette ook een afbeelding van een BOX met UPC label eronder, maar dat is nu ook verdwenen. Iemand een idee hoe je dat terugkrijgt?

Zelfde voor PS4 en Chromecast: CEC herkent de apparaten, maar de labels blijven HDMI1 en HDMI2.
Is dat niet te renamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
Sinds vandaag ook een keer de schermbeveiliging zien verschijnen. Vrees dat dit een terugkerend issue gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 20:09
Scherpe prijzen lees ik hier bij Klein, Elektroplace en Platte tv. Ik twijfel nog erg tussen de 55HU7500 en de 65HU7500. Overigens ben ik ook benieuwd naar de looks van de nieuwe modellen van LG en wellicht Sony. Panasonic zal qua prijs nog een stuk hoger liggen denk ik.
Ik zit ongeveer op 4 tot 4,5 meter kijkafstand. Een 65" zou dus eigenlijk best kunnen, maar het is wel gelijk zo'n gevaarte aan de muur he.. Ik ben alleen bang dat ik na een paar maanden op de 55" gekeken te hebben ik spijt krijg dat ik niet voor 65" ben gegaan. 60" zou denk ik perfect zijn maar die zijn er vrijwel niet meer, althans niet in UHD zo te zien bij de verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat idd: zit zelf ook op 4m en 55" vind ik groot zat. Vooral omdat de 65" wel een heel lomp ding aan de muur wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik merk dat mijn tv naast de rare audio bug, toch ook wat vaker last heeft met het juist aansturen van mn h&k bds 775. Moet vaak eerst terug naar de smarthub om de audio weer te 'activeren' zodra ik knopgeluiden hoor kan ik weer een app opstarten met geluid.

Iemand hier ook al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
als je op 4 a 4,5 meter van je nieuwe UHD gaat zitten, komt er van de meerscherpte van de UHD, zeker bij 55 inch niet veel meer over, ga je de details waaromtrent het hoofdzakelijk gaat met UHD uitzendingen teniet. bij zo`n afstand toch gauw voor minimaal de 65 inch gaan.
In o.a. het toonaangevende VIDEO tijdschrift wordt er voor een afstand van 3 a 3,5 meter al de 65 inch aanbevolen omdat anders het Ultra Scherpe Effect verdwijnt, en je beter gewoon voor een Full HD kunt gaan. vuistregel: 2 x de beeldbreedte om UHD goed scherp te kunnen blijven onderscheiden, voor 4 a 4,5 meter komt je al gauw op rond de 80 a 85 inch uit.
waarom kopen we de UHD voor, je wilt toch graag het maximale kijkgenot uit je dure investering halen denk ik?? succes met kiezen, en geniet van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
Ik heb vanmiddag Crysis 3 op 4k op een HU7500 gespeeld, en ik moet zeggen dat was toch echt wel indrukwekkend. Op 1 a 1.5 meter afstand van een 55 inch scherm en toch alles nog heel scherp. Het was wel 'maar' 30 hertz omdat mijn videokaart nog geen hdmi 2.0 aansluiting heeft (en ik geen displaypoort naar hdmi verloop had) maar ik vond het prima te spelen op 30 hertz. Mijn videokaart kreeg er toch amper meer als 30 fps uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dark_Sc0rpi0n op 11-05-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dinandus schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:57:
als je op 4 a 4,5 meter van je nieuwe UHD gaat zitten, komt er van de meerscherpte van de UHD, zeker bij 55 inch niet veel meer over, ga je de details waaromtrent het hoofdzakelijk gaat met UHD uitzendingen teniet. bij zo`n afstand toch gauw voor minimaal de 65 inch gaan.
In o.a. het toonaangevende VIDEO tijdschrift wordt er voor een afstand van 3 a 3,5 meter al de 65 inch aanbevolen omdat anders het Ultra Scherpe Effect verdwijnt, en je beter gewoon voor een Full HD kunt gaan. vuistregel: 2 x de beeldbreedte om UHD goed scherp te kunnen blijven onderscheiden, voor 4 a 4,5 meter komt je al gauw op rond de 80 a 85 inch uit.
waarom kopen we de UHD voor, je wilt toch graag het maximale kijkgenot uit je dure investering halen denk ik?? succes met kiezen, en geniet van de mogelijkheden.
Die testblaadjes kijken alleen maar naar "beeld" en niet naar wat in een normale huiskamer past :+
Persoonlijk was ik op zoek naar een grotere TV (had 47") en toevallig was de Samsung nu bizar 'goedkoop'. Ik zie mezelf niet op twee meter van de TV zitten (pas geprobeerd en vind het niet fijn kijken, je ziet de hele tv niet in 1 oogopslag). Paar pagina's terug was er een test waarbij 48 vd 49 het verschil op 2,70 meter zagen tussen HD en UHD.

Vind die hele discussie sowieso vrij bizar altijd: vroegah keek je op een crappy 40cm tv'tje van 5 meter afstand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
Ik zit 3,5 meter van de tv vandaan (55hu7500) en ik vind het dikke prima. In het begin moest ik wennen aan de grote, omdat het best prominent aanwezig was. Nu wil ik niet meer kleiner; beeld is erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:59
matthijst schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:39:
[...]

Die testblaadjes kijken alleen maar naar "beeld" en niet naar wat in een normale huiskamer past :+
Persoonlijk was ik op zoek naar een grotere TV (had 47") en toevallig was de Samsung nu bizar 'goedkoop'. Ik zie mezelf niet op twee meter van de TV zitten (pas geprobeerd en vind het niet fijn kijken, je ziet de hele tv niet in 1 oogopslag). Paar pagina's terug was er een test waarbij 48 vd 49 het verschil op 2,70 meter zagen tussen HD en UHD.

Vind die hele discussie sowieso vrij bizar altijd: vroegah keek je op een crappy 40cm tv'tje van 5 meter afstand :X
Ik keek vroeger op de tv van mijn vader van 82 cm van 3meter.
Ik had niet eens een bril (terwijl ik het nodig had). Alles leek me heel scherm en duidelijk. Misschien komt het door de opbollende schermen van toen.

Nu heb ik al moeite met 47 inch van 3 meter zonder bril. Met Bril vind ik 40 inch op 3 meter echt niet lekker kijken. Nu ik de 55" heb ga ik vaan op 3 meter zitten, maar ik vraag me steeds af hoe ik het vroeger met 82 cm deed! Dat was in die tijd een van de grootste tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapalla
heb inmiddels beetje geexperimenteerd met de 55HU7500.

Beeldopties
kleurtint Warm2
Clean Digital view uit
MPEG ruisfilter uit
motion plus uit
smart LED laag

Beeldmodus film

Heeft iemand al getest met de optimale instellingen? Ben nog zeker niet tevreden over de juiste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook aan het klooien. Nu zo:
Modus standaard.
Achtergrond 19
Contrast 95
Helderheid 50
Scherpte 80
Kleur 58

Dyn contrast hoog
Zwarttinten donkerst
Gamma -1

Kleurtint standaard
Smart led hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:18

DFY

Sja...

Tapalla schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:30:

Beeldopties
kleurtint Warm2
Clean Digital view uit
MPEG ruisfilter uit
motion plus uit
smart LED laag

Beeldmodus film

Heeft iemand al getest met de optimale instellingen? Ben nog zeker niet tevreden over de juiste instelling.
55HU8500 gecalibreerd:
Picture mode: movie
Backlight: 16
Contrast: 85
Brightness: 45
Sharpness: 20 (persoonlijke voorkeur, best is rond de 8 )
Colour: 51 (persoonlijke voorkeur, best is 50)
Tint: 50/50
Picture size: screen fit
Dynamic contrast: off
Black tone: off
Flesh tone: 0
Colour space: native (persoonlijke voorkeur + afhankelijk van tig zaken)
White balance (2 point): r-gain +1, g-gain -5, b-gain +4
Gamma: +1
Colour tone: warm1 (persoonlijke voorkeur, best is warm2)
Digital clean view: off
MPEG noise filter: off
Motion plus: custom, blur reduction 8, judder reduction 0
Smart led: standard
Cinema black: on

Alle eco instellingen uit.

Bovenstaande is gekalibreerd met uitzondering van "persoonlijke voorkeur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Tapalla schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:30:

Beeldopties
kleurtint Warm2
Clean Digital view uit
MPEG ruisfilter uit
motion plus uit
smart LED laag

Beeldmodus film

Ik gebruik deze instellingen ook, echter de helderheid en scherpte en kleur ed zijn naar smaak in te stellen, ik persoonlijk heb scherpte op 10 achtergrond op 15 contrast 85 helderh 45 kleur 50.

bij al deze instellingen, wil ik opmerken dat deze TV gigantisch kritisch is op de kwaliteit van het signaal, dus de aller aller beste antenne kabels en coax hirschman kastje gebruiken, wellicht solderen vd aansluitingen in het kastje bv, dit alles laat hij allemaal zien, iedere verbetering is zichtbaar, zoals ook regie fouten inzoom fouten vd cameraman, enz enz je ziet het zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Nog steeds kom ik er niet helemaal uit met de instellingen voor uitvoer van geluid op de 55hu7500.
Als ik de uitvoer van geluid op PCM zet dan herkent mijn receiver (marantz sr7008) dit niet. Als ik de uitvoer van het geluid op dolby digital zet dan werkt het wel.

Meer mensen die dit hebben? Weet iemand een oplossing?
Optimaal is dat de receiver het signaal herkent en decodeert......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapalla
matthijst schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:49:
Ook aan het klooien. Nu zo:
Modus standaard.
Achtergrond 19
Contrast 95
Helderheid 50
Scherpte 80
Kleur 58

Dyn contrast hoog
Zwarttinten donkerst
Gamma -1

Kleurtint standaard
Smart led hoog
inmiddels wat aangepast
achtergrond 15
contrast 80
helderheid 45
scherpte 40
kleur 50

wel groot verschil in scherpte trouwens met jouw instelling en bijv met die van @alexanderjcs (scherpte 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
als ik dit lees denk ik dat de aansluiting of kabels of de uiteindelijke kwaliteit niet in goed genoeg zijn, de tv kan er niets van maken indien de basis van het signaal te kort komt, dan moet je bijna wel alles omhoog schroeven, om scherpte of "detail" te krijgen, nogmaals de aansluit kabels en antenne einddoos zijn heel erg belangrijk, de kosten laag, het werk is het niet, koop het allerbeste wat er bestaat, het gaat lang mee, ikzelf heb zelfs de stroomkabel vervangen door een speciale die ook ontstoord is met wel 4 ferriet kernen 2x4 mm2 allemaal winst in eenmalige aankoop voor de volgnde tv. maar er is nog meer te doen zelfs.
hier een adres die dit alles op maat maakt met bv ook de vergulde coaxstekkers ook de beste die er zijn.
0546-452522 Concept Design Almelo Ronald Overbosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:04

Trackerfire

BTC HODLER

Zojuist een update voor de UEH8000 serie:

http://www.samsung.com/nl.../UE55H8000SLXXN-downloads

Geen idee wat de verbeteringen zijn?!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
alexanderjcs schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:54:
als ik dit lees denk ik dat de aansluiting of kabels of de uiteindelijke kwaliteit niet in goed genoeg zijn, de tv kan er niets van maken indien de basis van het signaal te kort komt, dan moet je bijna wel alles omhoog schroeven, om scherpte of "detail" te krijgen...
Gebruik een CI+ module, dan valt er weinig eer aan kabels te behalen? Tenminste, vorige TV zei dat signaal optimaal was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
matthijst schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:11:
[...]

Gebruik een CI+ module, dan valt er weinig eer aan kabels te behalen? Tenminste, vorige TV zei dat signaal optimaal was...
Ik ook maar wel met top antenne kabel die zal toch ergens in moeten hetzij direct in de tv of via de digitale tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dan zal ik "digitaal" wel niet snappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
voor de mensen die via de Ci+ module kijken of via de mediabox of Horizon van UPC dit geeft ook verlies trouwens. hoe weinig ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
Platte TV gaat helaas niet meer helemaal mee met de prijs. de UE55HU7500 kost 2199,-. Dan maar bestellen bij elektropalace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tapalla
alexanderjcs schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:54:
als ik dit lees denk ik dat de aansluiting of kabels of de uiteindelijke kwaliteit niet in goed genoeg zijn, de tv kan er niets van maken indien de basis van het signaal te kort komt, dan moet je bijna wel alles omhoog schroeven, om scherpte of "detail" te krijgen, nogmaals de aansluit kabels en antenne einddoos zijn heel erg belangrijk, de kosten laag, het werk is het niet, koop het allerbeste wat er bestaat, het gaat lang mee, ikzelf heb zelfs de stroomkabel vervangen door een speciale die ook ontstoord is met wel 4 ferriet kernen 2x4 mm2 allemaal winst in eenmalige aankoop voor de volgnde tv. maar er is nog meer te doen zelfs.
hier een adres die dit alles op maat maakt met bv ook de vergulde coaxstekkers ook de beste die er zijn.
0546-452522 Concept Design Almelo Ronald Overbosch
Coax loopt nu via horizon box en zal dat wel zo laten. Als er nog winst te behalen valt op einddoos, coax en powercable, is het in ieder geval het proberen waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 10:31
remzor schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:10:
Scherpe prijzen lees ik hier bij Klein, Elektroplace en Platte tv. Ik twijfel nog erg tussen de 55HU7500 en de 65HU7500. Overigens ben ik ook benieuwd naar de looks van de nieuwe modellen van LG en wellicht Sony. Panasonic zal qua prijs nog een stuk hoger liggen denk ik.
Ik zit ongeveer op 4 tot 4,5 meter kijkafstand. Een 65" zou dus eigenlijk best kunnen, maar het is wel gelijk zo'n gevaarte aan de muur he.. Ik ben alleen bang dat ik na een paar maanden op de 55" gekeken te hebben ik spijt krijg dat ik niet voor 65" ben gegaan. 60" zou denk ik perfect zijn maar die zijn er vrijwel niet meer, althans niet in UHD zo te zien bij de verschillende merken.
Klein gisteren gemailed en net bericht terug dat ook ik gebruik mag maken van de aanbieding. Ze vroegen me mijn telefoon nummer. Ik weet alleen niet hoe goed hij me zal bevallen aangezien ik een behoorlijk gamer ben (xbox one, Wiiu) BF4, Mario, PvsZ GF etc...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 19:16
Hier ook dezelfde situatie... Platte TV komt niet verder dan 2249 en Klein bied mij ook de goedkope prijs van 2069 inclusief levering.... was nog niet van plan te kopen... maar denk dat ik met deze aanbieding en cashback toch echt niet kan laten :)
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste