Ik denk dat het ook met verwachtingen te maken heeft.Dark_Sc0rpi0n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:26:
Deze week heb ik ook een 55HU7500 gekocht. Ik vroeg me af wat andere HU7500 eigenaren van de zwartwaarden vinden?
Bij mij vond ik ze nogal tegenvallen, zo vond ik bij het kijken van een blu-ray in een verduisterde kamer de 'zwarte' balken onder en boven het beeld vrij storend (erg 'lichtgevend'). Het ligt misschien ook aan het formaat maar ik vond ze een stuk storender dan bij mijn 5 jaar oude 32 inch samsung lcd tv. Nu is het wel een stuk beter te krijgen met de 'smart led' feature maar als er dan witte text op een zwarte achtergrond staat (gebeurd nogal eens in een film) dan zie je een vrij opvallende witte 'gloed' om de text heen.
Ook lees ik van veel mensen dat ze de backlight op 15 ofzo hebben staan, maar als die zo hoog staat vind ik de zwart waardes al helemaal niks. Bij mij staat de backlight nu op 8 geloof ik. Ben ik nu gewoon erg kieskeurig of doe ik iets fout met de instellingen?
Dat de zwartwaarden minder zijn dan mijn 4-5 jaar oude plasma wist ik van te voren. De mate waarin het slechter zou zijn had ik echter vooraf groter verwacht, maar vind het zeker meevallen. Als je de verwachting had dat het ongeveer in de buurt komt van Panasonic plasma's kan ik me voorstellen dat het je nu tegenvalt. Slecht zou ik het echter niet noemen, noch stoor ik mij er aan.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.