Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Even een update voor wat betreft het ploppende geluid van mijn tv speakers. Samsung komt eerdaags langs om het gehele moederbord te vervangen, ze vermoeden dat de audiochip niet helemaal lekker is.

Vind het wel vreemd dat ze niet gewoon een vervangend model hebben, ipv komen beunen op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 15:54
Ik heb inmiddels ook een weekend kunnen genieten van de UE65HU7500. Wat een TV! Echt prachtig beeld, mooi design en erg handige Smart tv opties. Ik kom zelf van een 32 inch tv af.

Gekocht bij Plattetv.nl voor de prijs zoals hierboven al genoemd staat als scherpste prijs. Ze zouden hem komen afleveren en ophangen, zeer tevreden over de medewerker die dit is komen doen. Haakse HDMI connector was niet meer op voorraad voor de ARC aansluiting dus kreeg ik een 3m IXOS Toslink kabel zodat de HDMI in aansluiting 3 aan de zijkant kon. Ook heeft hij de stroomkabel verlengt zodat ook deze netjes weggewerkt kon worden via de kabelgoot. Perfecte service dus!

Hieronder mijn eerste indrukken:

Positieve zaken:
- Ik heb helaas nog weinig kunnen spelen met de instellingen, maar met de standaard instellingen in movie mode zien series en films er al prima uit. Ook 720p ziet er scherp uit.
- De pointer van de smart control afstandsbediening is erg handig om snel te navigeren. Zelfs het gebruik van het on screen toetsenbord vind ik niet erg meer. Erg blij met deze afstandsbediening.
- 65 inch is naar mijn mening absoluut niet te groot wanneer je op 5m afstand zit. Ik zou niet meer kleiner willen en ben dan dus ook erg blij dat we niet voor het 55 inch model hebben gekozen (Na een avond al gewend aan de afmeting).
- De Plex app werkt uitstekend om eigen content vanaf een NAS af te spelen. De aparte mediaspeler kan wat dat betreft de deur uit.

Negatieve zaken:
- Heel kort even de 3D mogelijkheid uitgeprobeerd, ik vind het wat vervelend dat je de brillen op 50cm van de tv moet houden om connectie te maken, diepte is zeker te zien maar de 5 minuten dat ik gekeken heb, bleven de glazen 'trillen' waardoor het kijken niet aangenaam was.
- Op de een of andere manier springt de screensaver af en toe aan tijdens TV kijken, ben er nog niet achter waarom want, als ik de juiste instelling heb gevonden, moet die screensaver uit staan.
- Heel veel zenders / uitzendingen op TV (Caiway) zien er uitstekend uit, een show van Carlo & Irene zaterdag en Koning voetbal zondag zagen er helaas niet uit! Dat viel me echt tegen, het leek op SD kwaliteit.
Ik ben heel benieuwd hoe anderen dit ondervinden op bijvoorbeeld een 65 inch Full HD TV ipv UHD.
- De smart control heeft wel menu en info knoppen (C en D) maar deze werken niet, wil je dus naar het menu dan moet je of de andere afstandsbediening gebruiken of de Keypad knop gebruiken. Misschien weet iemand dit al wel voor elkaar te krijgen?

Algemeen:
- Ik mis nog het On TV menu maar daarvoor moet ik waarschijnlijk eerst nog de IR extender aansluiten, helaas vergeten voor ophangen!
- Ik mis nog het games menu, nog niet uitgezocht waar dat aan ligt.
- Ik heb nog niet gevonden hoe ik het beeld kan opsplitsen in vier schermen, twee lukt wel met de multiscreen optie.
- De ventilator is hoorbaar wanneer het helemaal stil is in de kamer, met tv geluid aan heb ik er geen last van. Wat ik wel vreemd vind is dat ik hem ook hoor in de ochtend nadat de tv een nacht uitgestaan heeft. Je zou zeggen dat de ventilator niet hoeft te draaien in stand-by modus.

Heel verhaal, ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Nette service hoor, met dat verlengen van een stroomkabel!
M.b.t. flikkeren bij 3D: had je lampen in je kamer aan? Sommige lampen kunnen interfereren met het knipperen van de bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Mbt HD uitzendingen: ik merk ook dat er veel verschil tussen zenders en uitzendingen zit; Pauw en Witteman was ook matig bijvoorbeeld. Jimmy Fallon was dan weer superscherp.

Plex App werkt wel aardig, maar het blijft een gedoe, dat klikken door die mappen. Als je een Synology Nas hebt is DS Video ook wel redelijk goed.
Hou het zelf voorlopig bij ATV/xbmc.
Zo jammer dat je niet gewoon naar je nas kunt browsen.

[ Voor 41% gewijzigd door matthijst op 06-05-2014 10:33 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Lijkt er op dat met Ultra HD de normale televisie uitzendingen slechter worden dan de op bv een H7000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
yordy1985 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:24:
Lijkt er op dat met Ultra HD de normale televisie uitzendingen slechter worden dan de op bv een H7000?
De tv kan meer met hd kanalen qua upscaling, daardoor lijkt/ervaar je het verschil als groter. Het is en blijft dezelfde bagger :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Die brillen hoef je alleen de eerste keer zo dicht bij de tv te houden, daarna kan je gewoon op de bank blijven zitten. Dat trillen van de glazen had ik ook, maar wordt minder na een minuut of vijf kijken, ook helpt het om in een goed verduisterde ruimte te kijken.

Ik heb zelf nog gemerkt dat de kijkhoek van de tv niet heel positief is, het beeld wordt erg snel blauwig/grijzig (ong. een hoek van 45 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Aangezien dat normale hd uitzendingen eigenlijk alleen maar slechter worden op de HU7500 en de ventilator behoorlijk lawaai maakt, denk ik toch dat ik voor de H7000 ga. Lees ook het onderstaande stukje over Ultra HD/4K

4K is in ontwikkeling. Wie nu een 4K-televisie koopt, is onzeker of zijn televisie wel voldoet voor toekomstige ontwikkelingen. Fabrikanten maken vooral televisies met de resolutie 3840x2160, maar mogelijk zal 4K-beeldmateriaal in een andere resolutie verschijnen. Er worden bij het opnemen van beeldmateriaal diverse resoluties gebruikt, en een duidelijke standaard of norm is er nog niet.

Een ontwikkeling die vrijwel zeker gaat plaatsvinden is de overgang naar hdmi 2.0. Deze hdmi-standaard biedt verbeterde ondersteuning voor 4K, waaronder een hogere verversingsratio en 4K 3D. Het is onzeker welk belang hdmi 2.0 in de toekomst gaat hebben, maar deze bekabelingsstandaard is mogelijk incompatibel met de huidige hdmi-aansluitingen.

Omdat er maar weinig 4K-content beschikbaar is, heeft het nu weinig zin om een 4K-televisie te kopen. De tv’s zijn duur en bovendien loop je het risico dat je nieuwe 4K-televisie over enkele jaren niet alle content kan behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Aangezien dat normale hd uitzendingen eigenlijk alleen maar slechter worden op de HU7500
Snap niet waarop je dit baseert (heb je beelden vergeleken met dezelfde bron op HU7500 vs H7000??), maar veel plezier met je H7000, ook een prima tv ;)
Zit geen cashback op, dus dan moet je wel onder de 1600 euro uitkomen anders betaal je meer voor minder resolutie..

4K is inderdaad nog in ontwikkeling, en met beetje pech heb je straks een Evolution Kit nodig om toekomstige formaten af te kunnen spelen en HDMI 2 te ondersteunen. H265 wordt in ieder geval meteen al ondersteund, wat voor streaming van belang is en op dit moment de de facto standaard is.
Het lijkt mij overigens sterk dat er nu nog afgeweken gaat worden van 3840x2160..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
yordy1985 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:48:[/b]
Aangezien dat normale hd uitzendingen eigenlijk alleen maar slechter worden op de HU7500 en de ventilator behoorlijk lawaai maakt, denk ik toch dat ik voor de H7000 ga. Lees ook het onderstaande stukje over Ultra HD/4K
Het lijkt er meer op dat je voor jezelf besloten hebt dat je de H7000 wilt hebben, want naar mijn mening is dit onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 19:00

DYX

yordy1985 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:48:
Een ontwikkeling die vrijwel zeker gaat plaatsvinden is de overgang naar hdmi 2.0. Deze hdmi-standaard biedt verbeterde ondersteuning voor 4K, waaronder een hogere verversingsratio en 4K 3D. Het is onzeker welk belang hdmi 2.0 in de toekomst gaat hebben, maar deze bekabelingsstandaard is mogelijk incompatibel met de huidige hdmi-aansluitingen.
Volgens mij heb je het gehele stuk tekst uit een oud artikel gehaald. De UH7500 heeft gewoon HDMI 2.0 Het stuk was inderdaad valide bij de 2013 modellen, maar de nieuwe zeker niet meer. Je ziet nu ook voorzichtig wel wat 4K content komen (Netflix). Maar iedereen kan en mag zijn eigen overweging maken natuurlijk.

Persoonlijk wil ik aan het einde van de maand de 65UH7500 halen, nog heel even wachten op vakantiegeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:57:
[...]

Snap niet waarop je dit baseert (heb je beelden vergeleken met dezelfde bron op HU7500 vs H7000??), maar veel plezier met je H7000, ook een prima tv ;)
Zit geen cashback op, dus dan moet je wel onder de 1600 euro uitkomen anders betaal je meer voor minder resolutie..

4K is inderdaad nog in ontwikkeling, en met beetje pech heb je straks een Evolution Kit nodig om toekomstige formaten af te kunnen spelen en HDMI 2 te ondersteunen. H265 wordt in ieder geval meteen al ondersteund, wat voor streaming van belang is en op dit moment de de facto standaard is.
Het lijkt mij overigens sterk dat er nu nog afgeweken gaat worden van 3840x2160..
Zoals ik hierboven lees bij sommige lijken de normale tv uitzendingen slechter door het upscalen, ik kan het verkeerd hebben hoor:) Ik wil zelf juist graag de HU7500 maar als normale tv uitzendingen door het upscalen dus slechter worden, dan is het voor mij een reden op de tv niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
DYX schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:33:
[...]

Volgens mij heb je het gehele stuk tekst uit een oud artikel gehaald. De UH7500 heeft gewoon HDMI 2.0 Het stuk was inderdaad valide bij de 2013 modellen, maar de nieuwe zeker niet meer. Je ziet nu ook voorzichtig wel wat 4K content komen (Netflix). Maar iedereen kan en mag zijn eigen overweging maken natuurlijk.

Persoonlijk wil ik aan het einde van de maand de 65UH7500 halen, nog heel even wachten op vakantiegeld :)
Het liefst haal ik ook de HU7500, begrijp me niet verkeerd. Maar omdat heel veel tv uitzendingen niet hd zijn, ondanks dat ze dat wel zeggen, wordt het beeld met upscalen naar ultra HD niet beter van of zijn er hier mensen die het anders ervaren die de tv al hebben? Ook ben ik benieuwd naar de game ervaringen op deze tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Het beeld zal inderdaad, niet erg veel beter worden, maar ook niet slechter. Hetzelfde effect heb je nu natuurlijk ook al deels met 720p content op een 1080p tv. Zelf heb ik nog geen 720p content gezien op de tv, maar volgens mij zei iemand hier eerder al dat het er gewoon goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
DYX schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:44:
Het beeld zal inderdaad, niet erg veel beter worden, maar ook niet slechter. Hetzelfde effect heb je nu natuurlijk ook al deels met 720p content op een 1080p tv. Zelf heb ik nog geen 720p content gezien op de tv, maar volgens mij zei iemand hier eerder al dat het er gewoon goed uitziet.
Dank voor je reactie!

Heb je al ervaring met gamen op deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben opzoek naar gebruikers die met fotografie al werken op deze 4K Ultra HD. Dus met name op je foto's die nu als 4000*2000 uit mijn camera komen te tonen aan klanten.
Zit ook nog te twijfelen om alsnog een videowall te kopen, dus 4 x 32 inch gekoppeld, als normale HD schermen. Advies welkom

Wie heeft dus al actief met foto's getest ?

Dank

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

yordy1985 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:48:
[...]

Dank voor je reactie!

Nee, heb hem zelf tot nu alleen in de winkel gezien met zo'n mooie Samsung demo er op. Zal hem zelf ook wel gaan gebruiken voor me PS3 (en later, als er mee games zijn, voor de PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 00:13
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:24:
Ben opzoek naar gebruikers die met fotografie al werken op deze 4K Ultra HD. Dus met name op je foto's die nu als 4000*2000 uit mijn camera komen te tonen aan klanten.
Zit ook nog te twijfelen om alsnog een videowall te kopen, dus 4 x 32 inch gekoppeld, als normale HD schermen. Advies welkom

Wie heeft dus al actief met foto's getest ?
Ik heb enkele foto's (JPG) geschoten met mijn D5200 en deze via slideshow functie op de HU7500 gepresenteerd. Dit ziet er zeer gelikt uit :P Afhankelijk van de foto resolutie moet je natuurlijk de juiste "picture mode" selecteren. Of de foto aanpassen aan de resolutie van TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:26
yordy1985 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:48:
[...]

Dank voor je reactie!

Ik game er opzich best veel op mee ps4.
Speel voornamelijk fifa en een paar andere games maar merk geen lagg ofzo.
Shooters heb ik nog nie geprobeert, dat wordt nog 2 weken wachten op wolfenstein, maar lijkt mij dat je daar ook geen problemen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
LordFather schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:15:
[...]

Ik game er opzich best veel op mee ps4.
Speel voornamelijk fifa en een paar andere games maar merk geen lagg ofzo.
Shooters heb ik nog nie geprobeert, dat wordt nog 2 weken wachten op wolfenstein, maar lijkt mij dat je daar ook geen problemen mee hebt.
Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat je geen last heb van lag met FIFA, deze speel ik het meest en dan op de Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
yordy1985 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:48:

4K is in ontwikkeling. Wie nu een 4K-televisie koopt, is onzeker of zijn televisie wel voldoet voor toekomstige ontwikkelingen. Fabrikanten maken vooral televisies met de resolutie 3840x2160, maar mogelijk zal 4K-beeldmateriaal in een andere resolutie verschijnen. Er worden bij het opnemen van beeldmateriaal diverse resoluties gebruikt, en een duidelijke standaard of norm is er nog niet.

Omdat er maar weinig 4K-content beschikbaar is, heeft het nu weinig zin om een 4K-televisie te kopen. De tv’s zijn duur en bovendien loop je het risico dat je nieuwe 4K-televisie over enkele jaren niet alle content kan behappen.
daarom twijfel ik nu ook of ik een 4k moet nemen of een full hd scherm. 4k is nog in ontwikkeling en het aanbod op tv, in downloads en in de winkels is nog erg weinig.

Moet vandaag of morgen de knoop doorhakken voor de ue55h8000 of de ue55HU7500....ik neig erg naar de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
En curved of niet dat maakt je dan blijkbaar niets uit?
Lijkt mij persoonlijk een groter 'issue' dan wel/geen 4K.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-05-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
marc08 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:44:
[...]

daarom twijfel ik nu ook of ik een 4k moet nemen of een full hd scherm. 4k is nog in ontwikkeling en het aanbod op tv, in downloads en in de winkels is nog erg weinig.

Moet vandaag of morgen de knoop doorhakken voor de ue55h8000 of de ue55HU7500....ik neig erg naar de eerste.
Ja ik twijfel tussen de H7000 en de HU7500. H8000 is curved en curved hoeft voor mij niet. Vandaag nog gebeld met elektroplace in Rotterdam en daar is de 55H8000 1999 en daar gaat nog de 500 euro cashback vanaf. Het kan wel 3 maanden duren voor dat je de 500 euro terug hebt van Samsung. Er staat 6 tot 8 weken maar dat gaat over de goedkeuring. Daarna duurt het nog enkele weken voor dat het geld overgemaakt wordt. Ik heb hierover gebeld met Samsung en een medewerker gaf dit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
marc08 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:44:
[...]

Dat is een artikel van bijna een jaar geleden.
Lijkt me sterk dat deze nieuwe tv's straks niet meer ondersteunt worden.
Netflix en youtube werken gewoon prima in 4k en het beeld is fantastisch!
Ik zou nou juist zonde vinden om zoveel geld uitegeven voor een full hd.
En voor 1599 met cashback eraf kon ik hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:51:
En curved of niet dat maakt je dan blijkbaar niets uit?
Lijkt mij persoonlijk een groter 'issue' dan wel/geen 4K.
ja curved is een leuke toevoeging. Ik zie dat meer als een leuke extra, voor of nadelen ken ik daar nog niet van. Ik zit iig recht voor het scherm en zou er dus optimaal gebruik van maken.
Dat is een artikel van bijna een jaar geleden.
Lijkt me sterk dat deze nieuwe tv's straks niet meer ondersteunt worden.
Netflix en youtube werken gewoon prima in 4k en het beeld is fantastisch!
Ik zou nou juist zonde vinden om zoveel geld uitegeven voor een full hd.
En voor 1599 met cashback eraf kon ik hem niet laten liggen.
netflix gebruik ik niet en youtube zelden. Dan lijkt mij dat ik niet voor een 4k scherm moet gaan.
Ik kom sowieso van een hd ready scherm (32inch) die het overigens nog prima doet. Het is een luxe issue....

[ Voor 40% gewijzigd door marc08 op 06-05-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Jordy, jouw puntjes van twijfel zijn echt 2013 issues.

Gewoon gaan met die banaan, het is veel geld, en een jaar is zo voorbij, en dan krijg je, denk ik, zeker spijt van een hd tv.

Je kan ook nog even wachten natuurlijk. User reviews komen nu binnen natuurlijk. De cashback actie duurt tot het wk voetbal.

Het enige wat mij nu tegen zou houden bij de hu7500 zijn die fans, die heb ik toch graag in dat kastje. En ik wil even weten/zien hoe het met voetbal kijken en gaming is.

Tevens twijfel ik ook tussen een 55 en 65.

Maar over gebrek aan 4k materiaal en hdmi2 zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
marc08 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:26:
[...]

ja curved is een leuke toevoeging. Ik zie dat meer als een leuke extra, voor of nadelen ken ik daar nog niet van. Ik zit iig recht voor het scherm en zou er dus optimaal gebruik van maken.

[...]

netflix gebruik ik niet en youtube zelden. Dan lijkt mij dat ik niet voor een 4k scherm moet gaan.
Ik kom sowieso van een hd ready scherm (32inch) die het overigens nog prima doet. Het is een luxe issue....
Ik gebruik netflix zelf eigenlijk ook nooit, heb alleen maar die maand gratis om tekijken hoe 4k eruit ziet.
Verders is er nog nie veel content ervoor maar heb hem dan alvast voor de toekomst.
Maar je moet natuurlijk kopen waar jij je het beste bij voelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
stalscu schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:51:
Jordy, jouw puntjes van twijfel zijn echt 2013 issues.

Gewoon gaan met die banaan, het is veel geld, en een jaar is zo voorbij, en dan krijg je, denk ik, zeker spijt van een hd tv.

Je kan ook nog even wachten natuurlijk. User reviews komen nu binnen natuurlijk. De cashback actie duurt tot het wk voetbal.

Het enige wat mij nu tegen zou houden bij de hu7500 zijn die fans, die heb ik toch graag in dat kastje. En ik wil even weten/zien hoe het met voetbal kijken en gaming is.

Tevens twijfel ik ook tussen een 55 en 65.

Maar over gebrek aan 4k materiaal en hdmi2 zou ik me geen zorgen maken.
Zijn die fan echt zo hoorbaar dan? En wat bedoel je "die heb ik toch graag in dat kastje" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
yordy1985 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:17:
[...]

Zijn die fan echt zo hoorbaar dan? En wat bedoel je "die heb ik toch graag in dat kastje" ?
Op kieskeurig lees ik niks over 'hoorbare' fans. Heb zelf de 55hu7500 besteld dus laat het wel weten als ik de tv binnen heb.

Dat kastje is de one connect box. Standaard bij de HU8500 en optioneel (waarschijnlijk vanaf volgend jaar te bestellen ivm upgrade) bij de HU7500. Weet niet of de fans in de tv uit te schakelen zijn als je de one connect box hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Storm in een glas water die fans?
Tenzij je graag tv kijkt zonder geluid en er van houdt om je oor bij de achterkant te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

yordy1985 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:17:
[...]

Dat weet ik niet. Maar lees zo links en rechts dat sommige mensen hem wel horen. Wil daar wel meer meningen over lezen nog.

Met dat kastje bedoel ik de one connect box zoals erik zegt. Dat kastje kan je ergens weg werken achter of in een kast of zo, dan hoor je hem sowieso niet meer. (Dat had ik ergens gelezen)

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 06-05-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben aan het twijfelen tussen de 55 inch 7500 of 8500 het verschil is 700 euro is dit de moeite om de 8500 te kopen . Iemand een idee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:37:
Hoi ik ben aan het twijfelen tussen de 55 inch 7500 of 8500 het verschil is 700 euro is dit de moeite om de 8500 te kopen . Iemand een idee .
Ligt eraan of je van recht of krom houdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Dat klinkt flauw erik, maar ik denk dat je er niet meer van kan maken, haha ;-).

Want het is echt een persoonlijke smaak.

Heb vanmiddag nog even bij de mediamarkt voor de kromme versie gestaan. En voor mij deed het niks. Ik heb liever een platte. Want op het moment dat ik voor die kromme stond, ga je er op letten. En dan vind ik het niet mooi.

Wellicht als je hem thuis hebt staan, en er aan gewend raakt, dat je dan niet meer anders wilt.

Ik wil alleen niet wennen aan een hele dure tv. Ik wil instant weg geblazen worden, ;-).

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 06-05-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Vandaag prijs offerte gehad voor de 65 HU 8500 van 4199,-- Euro,
iemand een betere prijs gehad?? gaat nog de casback van 500 af, kan tijdje duren voor je die cash back op je rekening terug hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 08:01
Ik heb een H8000 en kan dus een betere beoordeling geven dan degene hierboven. Vaak denken mensen dat je precies in het midden moet zitten om een geweldige kijkervaring te hebben, maar dat is juist niet zo. Zelfs van de zijkanten merk je neit dat je naar een gebogen scherm kijkt. Ik durf zelfs te beweren dat je op elke positie het gevoel krijgt dat je in het midden zit.

Misschien is de curved niet meer dan een rage, maar het brengt echt niet minder kijkplezier dan een platte scherm.

Voor de gamers.
De H8000 heeft een ms van 40.
De HU7500 heeft iets van 80
Wie veel schietspellen speelt zou ik NIET de HU7500 aanraden. Naast de Sony's is de H8000 een van de betere keuzes.

Ik koos voor de H8000 vanwege de prijs en het gebrek aan UHD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Voor de gamers.
De H8000 heeft een ms van 40.
De HU7500 heeft iets van 80
Wie veel schietspellen speelt zou ik NIET de HU7500 aanraden. Naast de Sony's is de H8000 een van de betere keuzes.

Ik koos voor de H8000 vanwege de prijs en het gebrek aan UHD content.
Ik heb net even Titanfall op de HU7500 gedaan om te testen of dat goed ging en dat is gewoon prima tedoen, ik merk niks van lagg ofzo.
Was wel op de xbox 360 maar dat moet niks uitmaken lijkt mij.
Tenzij je mischien pc schermen gewent bent dan zul je het wel merken.

Gebrek aan UHD is er nog zeker maarja wellicht is dat over een jaar anders en dan denk ik niet dat je weer een nieuwe tv wilt kopen als je bijvoorbeeld de H8000 hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan ik beter voor de flat gaan schilt toch 700 euro , dacht misschien dat beeldkwaliteit beter zou zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Kx22 weet jij de ms van de
8500 en hoeveel is de prijs van de 55h8000.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
Gaming Performance

The increased image processing definitely impacted on the HU8500's input lag measurements and in its calibrated Movie mode there was a delay of 153ms. This be could reduced to 91ms by selecting the Game mode but this is still too high for serious gamers, although renaming the input 'PC' managed to get the lag down to 58ms. This relatively high number is 20ms more than the H8000 and no doubt this increase is a result of all the additional processing; we suspect this will be the case for all the UHD TVs that are currently being launched. This is still on the high side and although it probably won't bother casual gamers it will certainly be noticed by those who play a lot. We actually fall into the former category and thus our meagre aiming skills weren't affected by the lag, instead we just enjoyed the bright and detailed images that filled the 65-inch screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Het is eigenlijk wel heel vreemd dat TV's uit 2014 zulke extreme hoge inputlag hebben! Of het waar is weet ik niet maar is zulke hoge inputlag merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Dit komt door het upscalen (toevoegen van "beeldverbeteraars") bij de nieuwe modellen. Denk dat wanneer je hem op games modus zet, de inputlag prima is.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
matthijst schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:49:
Storm in een glas water die fans?
Tenzij je graag tv kijkt zonder geluid en er van houdt om je oor bij de achterkant te houden?
Gisteren mijn HU7500 voor uren aangehad en kon de ventilator alleen horen als ik mijn oor zeer dicht (20cm) in de buurt van de TV hield. Maar natuurlijk kan dit ook aan mijn al wat oudere oren liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Michaelg schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:38:
Dit komt door het upscalen (toevoegen van "beeldverbeteraars") bij de nieuwe modellen. Denk dat wanneer je hem op games modus zet, de inputlag prima is.
Als je de testen van hier boven leest, is de input lag in Game mode ook erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
yordy1985 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:56:
Als je de testen van hier boven leest, is de input lag in Game mode ook erg hoog.
8)7

Krijg een beetje flashbacks naar Spaan en Vermeegen: "Vraag het mij dan niet!!!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Input lag ligt inderdaad aan beeldverbetering: in deze TVs moet alles geupscaled worden naar 4K.
daarom hebben we toch deze TVs gekozen, of niet ?
Hiervoor heeft een TV meerdere beelden nodig die dan op allerlei slimme manier geinterpoleerd worden.
Gebruik je hioervoor 2 achtereenvolgende beelden dan is de lag al snel 60ms, gebruik je 3 beelden dan moet de TV gewoon langer wachten voordat het rekenwerk kan beginnen en loopt de lag soms op naar de 180ms.
Dit is niets nieuws: zoek de reviews maar op van de oudere Philips TV. Mooie motion compensatie, maar wel hoge input lag.
Wel gek dat je in gaming mode (of beter met alle interpolaties uitgezet) die lag niet terug op 60 ms kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@andrek64: toch wel, zie de post van alexanderjcs "(..) although renaming the input 'PC' managed to get the lag down to 58ms."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-08 15:44
Iemand enig idee of er via een software update ook 4k codec worden ondersteund bij de hu6900?
Deze tv is goedkoper dan de 7500 maar kan er weinig info over vinden, zelfs samsung heeft het model niet op de site staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
CyBeRSPiN schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:42:
@andrek64: toch wel, zie de post van alexanderjcs "(..) although renaming the input 'PC' managed to get the lag down to 58ms."
Als het idd 58 ms is dan valt het nog mee. Alleen voor de hardcore gamers zal dit alsnog te hoog zijn. Aangezien dit mee valt en ook andere aangeven dat het geluid van de ventilator ook bijna niet te horen is, ga ik toch voor de 55HU7500. Eerst mijn "oude" Samsung UE46D6500 verkopen. Iemand interesse? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar wat bedoelen ze met "renaming the input 'PC' " ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 18:47
Ik loop met mijn UE65HU7500 tegen 2 probleempjes aan.
1. Last van Vertical Banding tijdens voetbal wedstrijden en bij lichtere beelden (komen ze van Samsung vrijdag naar kijken).
2. Ik heb KPN glasvezel en als ik de resolutie van deze settopbox op auto zet dan zegt de tv Resolutie niet ondersteund. Settopbox pak dan automatisch 1080P50 dat werkt niet.
Zet ik het kastje op 1080i dan valt af en toe het geluid voor een fractie van een seconde uit.
Instelling op 720P werkt wel perfect kastje kan ook nog ingesteld worden op 1080P25 maar dat heb ik nog niet getest.
Probleem doet zich ook niet altijd voor vaak door het kastje aan/uit te zetten lost het probleem al op. Al verschillende HDMI kabels geprobeerd allemaal 1.4 verschillend van goedkope tot hele dure.
Of zou de oplossing een oudere HDMI 1.3 te gebruiken.

Zijn er mensen die hier ook last van hebben en het eventueel opgelost hebben.

[ Voor 66% gewijzigd door deffpt op 07-05-2014 11:52 . Reden: fout in de tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:24:
Misschien een domme vraag maar wat bedoelen ze met "renaming the input 'PC' " ?
Je kunt alle aansluitingen (HDMI, SCART, etc) een eigen naampje geven. Bijv. 'PS3', 'UPC Decoder', etc..
Blijkbaar zit er iets ingebakken dat als je de input hernoemd naar 'PC', alle beeldverbeteraars worden uitgeschakeld en de latency dus afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cool, er komt dus binnenkort ook een 40" UHD scherm d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDuijn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-12-2021
MauritsDe schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 01:18:
[...]

Waarom zou je die willen?
De cashback actie geld niet op dat model (cashback actie geld alleen op 55 inch of groter).
Dus de 48 inch zal waarschijnlijk niet goedkoper zijn dan de 55 inch die je voor €2100 kan ophalen (of laten bezorgen) bij Electroplace in Rotterdam en dan gaat er nog de cashback van €500 vanaf dus wordt het €1600!
Dat vind ik een beetje kort door de bocht.. Ik vind zelf alles boven de 50" gewoon te groot, dus ga die niet kopen, zelfs niet met de kortingen etc. Zelf kijk ik daarom ook naar de 48" modellen, maar twijfel dan tussen de HU7500 of H6500/6700 oid, gezien 4K op zo'n 'kleine' tv wat minder goed tot zijn recht komt is misschien een goedkopere variant juist handiger met enkel FullHD. Dan is het ook weer een kleinere stap om over een aantal jaar een OLED 4K te kopen ;)

Hopelijk komt Samsung ook nog met een actie voor hun 48" tv's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:45
Ik kan je vertellen dat de tv grootte ontzettend snel gewoon wordt, dus als ik jou was zou ik mijzelf niet blind staren op kleinere modellen. 55 inch vind ik zelf nu al te klein, terwijl ik er niet eens heel ver vanaf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hoewel het wel snel went, is te dichtbij zitten soms gewoon niet fijn. Er wordt ook nog genoeg uitgezonden in SD kwaliteit, en dat is niet echt gaaf om zo uitvergroot te zien als je dichtbij zit..
En zoals ik al eerder schreef vind ik het met bijv. ondertitels irritant omdat je teveel moet 'zoeken' in het beeld, je mist dan delen van het beeld omdat je de tekst aan het lezen bent, heb je met een kleiner scherm of meer afstand minder last van.

Moest wel even slikken toen ik vorige week weer even terug ging van 55" naar 40" (mn tv zit weer in de doos, gaat in mn nieuwe huis straks aan de muur ;) ).. wat was dat ineens klein!
Maar het "kleine" formaat went ook weer snel, en vind dat eigenlijk toch fijner kijken op de huidige afstand van 2.5m, denk dat 46" de ideale maat voor mn oude opstelling zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-08 15:44
Foto Klein geeft de UE55HU7500 voor €2045 mee. Leuk voor wie hem al heeft om verschil nog terug te krijgen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
't is ook maar wat je mooi vindt heh; m'n ouders bijvoorbeeld willen wel een nw. TV, maar niet "zo'n bakbeest in de kamer". Dus daar is 40" prima voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Die input lag met gaming. Die zou groter zijn door het upscalen. Ok, dat geldt dus voor de consoles.

Maar ik heb begrepen dat er al pc's zijn die 4k aan kunnen, klopt dat?

Want dan hoeft de tv niet te upscalen lijkt me. Dus eigenlijk zou iemand die zo een pc hebt, het verschil in lag moeten meten tussen een console en een 4k pc.

Misschien scheelt dat wel.

Niet dat we er momenteel wat aan hebben, want deze generatie consoles is er net. Maar misschien interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:55
Wie ervaren er op dit moment input lag?
Ik speel Fifa 14 en Killzone via mijn PS4 op de Samsung 55inch HU7500. Dit gaat eigenlijk zonder problemen op de normale instellingen. Heb wat gespeeld met kleuren maar verder alles aan laten staan.
Wanneer ik de game modus inschakel krijg ik juist problemen. Fifa 14 ziet er qua beeld niet uit maar verloopt ook nog schokkerig. Waardoor ik liever gewoon met de huidige instellingen zowel online of offline speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Speel Second Son op PS4, loopt lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Helaas kan mijn videokaart gtx 560 TI de 4k resolutie niet aan om het te proberen.
Maar met de ps4 heb ik nog vrij weinig problemen mee ondervonden, alles draait nog soepel.
Alleen met guitar hero op de xbox 360 moet ik gaming mode aanzetten anders stottert die alleen maar, maar dat was op mijn 32 inch tv ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Alex, ze hebben tests uitgevoerd om te meten hoeveel lag er is.

En ik lees regelmatig dat het wel goed te doen is, alleen voor hard core gamers zal het echt een minpunt kunnen zijn.

Maar dat zijn de testresultaten. Ben meer benieuwd naar de users. En vooralsnog zijn die grotendeels tevreden geloof ik.

Nog even af wachten, komende weken zal een hoop duidelijk worden over de nieuwe 4k tvs, hier op het forum alleen al hebben best veel mensen hem al staan.

--

Ok lord, dus het zou kunnen dat met een pc setup die wel 4k aan kan, de lag vele malen minder is?

Zo gek is die gedachte dus niet. Zal vast iemand gaan testen denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Turfschipper op 07-05-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik heb ook een 55HU7500 besteld via Klein. Hele mooie prijs gekregen inc bezorgen! Vrijdag binnen als t goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Laatst online: 08-03 13:35
yordy1985 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:13:
[...]

Als het idd 58 ms is dan valt het nog mee. Alleen voor de hardcore gamers zal dit alsnog te hoog zijn. Aangezien dit mee valt en ook andere aangeven dat het geluid van de ventilator ook bijna niet te horen is, ga ik toch voor de 55HU7500. Eerst mijn "oude" Samsung UE46D6500 verkopen. Iemand interesse? ;-)
Maar echte hardcore gamers gamen op de PC, dus het zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Heeft één van de HU7500 bezitters al het filmpje Tears of Steel 2160P geprobeerd te spelen vanaf een bekabeld netwerk?

Is een filmpje van 12 of 13 GB en duurt 12 of 13 minuten. Deze speelt op mijn 55HU7500 niet soepel af (veel buffering lijkt het), terwijl ik de tv heb aangesloten op een bekabeld gigabit netwerk en de film op een DS214PLAY (transcoding uit) staat. Mijns inziens kan de NAS, nog het netwerk de bottleneck vormen. Ben benieuwd naar jullie bevinding.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
ik heb de 55HU7500 net ook telefonisch bij Foto Klein besteld :) 2045 + 4 euro voor het bezorgen dus 2049 euro gewoon Nederlands model met 2 jr garantie!! de 500 euro gaat er nog af, wordt a.s. vrijdag bezorgd. Afhandeling telefonisch ging zeer netjes :) is trouwens geen kleine organisatie 41 winkels hebben ze, die bestellen per 100 denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Sapstengel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:11:
Heeft één van de HU7500 bezitters al het filmpje Tears of Steel 2160P geprobeerd te spelen vanaf een bekabeld netwerk?

Is een filmpje van 12 of 13 GB en duurt 12 of 13 minuten. Deze speelt op mijn 55HU7500 niet soepel af (veel buffering lijkt het), terwijl ik de tv heb aangesloten op een bekabeld gigabit netwerk en de film op een DS214PLAY (transcoding uit) staat. Mijns inziens kan de NAS, nog het netwerk de bottleneck vormen. Ben benieuwd naar jullie bevinding.
Ik had hem op de hardeschijf gezet en dan aan de tv aangesloten maar bij mij doet die ook heletijd bufferen.
Maar het bestand is ook wel heel groot voor die lengte en wellicht dat die daarom doet bufferen.
Andere 4k content speelt wel gewoon netjes af die stukje kleiner zijn en ziet er ook fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Martinus schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:55:
[...]

zet eens smart led op high? die andere vertroebelen de boel, m.i.
Bedankt voor je reactie echter word de tv deze week nog omgeruild:)

Iemand trouwens zijn 55HU8500 al ISF laten kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

LordFather schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:44:
[...]

Ik had hem op de hardeschijf gezet en dan aan de tv aangesloten maar bij mij doet die ook heletijd bufferen.
Maar het bestand is ook wel heel groot voor die lengte en wellicht dat die daarom doet bufferen.
Andere 4k content speelt wel gewoon netjes af die stukje kleiner zijn en ziet er ook fantastisch uit.
Ik ben dan wel benieuwd wat de tv aan mbps maximaal aankan.
Is 1GB/minuut extreem qua grootte? Heb nog niet echt 4k materiaal gedownload anders dan Tears of Steel, maar wat kan ik verwachten qua grootte voor een anderhalf uur aan 4k materiaal? (h.264 en/of h.265?)

Edit: Hmmm volgens tvtechnology.com moeten we niet raar opkijken als een film (90-100 minuten) zo'n 100GB in beslag gaat nemen met H.264. Zelfde verhouding als Tears of Steel dus.
H.265 zou dit kunnen halveren, maar dat is nog steeds zo'n 0,5GB/minuut aan data te verstouwen.

Ben erg benieuwd hoe Netflix House of Cards met 15,6mbps kan streamen. Dat is nog minder dan 0,1GB/minuut.

[ Voor 21% gewijzigd door Sapstengel op 07-05-2014 19:44 ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
AlexSaxoMusic schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:56:
Wie ervaren er op dit moment input lag?
Ik speel Fifa 14 en Killzone via mijn PS4 op de Samsung 55inch HU7500. Dit gaat eigenlijk zonder problemen op de normale instellingen. Heb wat gespeeld met kleuren maar verder alles aan laten staan.
Wanneer ik de game modus inschakel krijg ik juist problemen. Fifa 14 ziet er qua beeld niet uit maar verloopt ook nog schokkerig. Waardoor ik liever gewoon met de huidige instellingen zowel online of offline speel.
toch wel vreemd dat met de game mode de games slechter worden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Sapstengel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:11:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd wat de tv aan mbps maximaal aankan.
Is 1GB/minuut extreem qua grootte? Heb nog niet echt 4k materiaal gedownload anders dan Tears of Steel, maar wat kan ik verwachten qua grootte voor een anderhalf uur aan 4k materiaal? (h.264 en/of h.265?)

Edit: Hmmm volgens tvtechnology.com moeten we niet raar opkijken als een film (90-100 minuten) zo'n 100GB in beslag gaat nemen met H.264. Zelfde verhouding als Tears of Steel dus.
H.265 zou dit kunnen halveren, maar dat is nog steeds zo'n 0,5GB/minuut aan data te verstouwen.

Ben erg benieuwd hoe Netflix House of Cards met 15,6mbps kan streamen. Dat is nog minder dan 0,1GB/minuut.
Ik had het getest met een western digital my passport en die zijn nou ook weer niet super snel in data versturen.
Ik heb helaas geen usb 3.0 hardeschijf meer anders had ik dat nog graag geprobeerd aangezien er ook 1 usb 3.0 aansluiting op de tv zit.

House of cards op netflix werkt het streamen in 2160p goed zonder enige buffering.
Ik moest hem dan wel via de kabel aansluiten want via wifi kreeg ik geen 2160p.

[ Voor 9% gewijzigd door LordFather op 07-05-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Laatst online: 08-03 13:35
Henkske schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:03:
[...]

Bedankt voor je reactie echter word de tv deze week nog omgeruild:)

Iemand trouwens zijn 55HU8500 al ISF laten kalibreren?
Ga hem binnenkort kopen (UE65HU7500), en laat hem waarschijnlijk rondt oktober/september ISF kalibreren, dan is namelijk verbouwing klaar en kan ik meteen mijn beamer (weet nog niet welke) laten doen.
Ik weet alleen nog niet door welk bedrijf ik het laat doen, weet iemand een goed bedrijf dat in ISF kalibratie is gespecialiseerd, die het liefst gevestigd is in of in de buurt van 't Gooi of Blaricum?

[ Voor 18% gewijzigd door MauritsDe op 07-05-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
kalibratie 55/65HU8500 http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-27278.html#147

Picture Mode:Movie

Backlight:14

Contrast:80

Brightness:45

Sharpness:0

Colour:50

Tint:G50/R50

Picture Size

Picture Size:Screen Fit

Advanced Settings

Dynamic Contrast:Off

Black Tone:Off

Flesh Tone:0

RGB Only Mode:Off

Colour Space:Custom (Red - R48, G0, B0; Green - R10, G54, B5; Blue - R0, G5, B48; Yellow - R51, G 49, B6; Cyan - R9, G55, B54; Magenta - R47, G0, B50)

White Balance 2-Point:Red Offset 0, Green Offset 0, Blue Offset 0, Red Gain +1, Green Gain -5, Blue Gain +4

White Balance 10-Point:10% - R2/G2/B-11, 20% - R0/G0/B-3, 30% - R-4/G7/B-2, 40% - R-4/G2/B0, 50% - R0/G0/B-1, 60% - R0/G0/B-7, 70% - R2/G0/B-1, 80% - R0/G0/B0, 90% - R-4/G0/B0, 10 - R-6/G0/B0

Gamma:+1

Expert Pattern:Off

Motion Lighting:Off

Picture Options

Colour Tone:Warm2

Digital Clean View:Off

MPEG Noise Filter:Off

HDMI Black Level Low (If applicable)

Film Mode:Auto2 (If applicable)

Motion Plus:Off

Smart LED Low

Cinema Black:On - Medium (with 2.35:1 movies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die instellingen had ik ook gevonden, maar die werken niet goed op mijn 7500. Zowieso is elk scherm anders, dus met name de instellingen voor de witbalans zullen per scherm verschillen. Ik heb nu instellingen gevonden waar ik vooralsnog blij mee ben. Binnenkort ga ik het scherm echt kalibreren, dus waarschijnlijk wordt het dan nog wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
erdeke :houd mij aub de hoogte van je bevindingen, bij mijn huidige tv is de zwartwaarde hoger dan gemiddeld vanwege allerlei aanpassingen, dus ik ben het met je eens dat de thuis situatie nu eenmaal anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Net ook geprobeerd op een 7500 maar alles ziet er heel dof uit, vind ik.
Zelf nu iets dat lijkt op dynamisch, maar dan wat minder fel wit ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
Sapstengel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:11:

Vanavond geprobeerd, via mijn i3-server met PMS, transcoding uit. 1 keer een hikje gehad, verder streamde het buitengewoon.

Overigens:wat een butt-film... :X :)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
sorry voor de late actie misschien, maar vanavond was voor de bezitters van een UHD TV serie met HVEC een eerste live 4K stream te volgen, Staatsopera van Weenen, bekend van de nieuwjaarsconcerten. Zie link voor meer info(Duitstalig)

http://www.hifi-forum.de/...forum_id=151&thread=27399

http://www.ultra-hdtv.net...-in-4k-live-und-kostenlos

Dus er komt meer aan, ook heeft Maxdome DE vandaag bekend gemaakt met een UHD streamingdienst in 2015 te beginnen.

En de UHD kit van Samsung met 40 UHD films komt in de zomer op de markt.

[ Voor 8% gewijzigd door dinandus op 07-05-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Misschien een stomme vraag, maar speelt een blu ray speler ook ultra HD af? Of kunnen we voorlopig alleen maar gebruik maken van streaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2018
Deze week heb ik ook een 55HU7500 gekocht :). Ik vroeg me af wat andere HU7500 eigenaren van de zwartwaarden vinden?

Bij mij vond ik ze nogal tegenvallen, zo vond ik bij het kijken van een blu-ray in een verduisterde kamer de 'zwarte' balken onder en boven het beeld vrij storend (erg 'lichtgevend'). Het ligt misschien ook aan het formaat maar ik vond ze een stuk storender dan bij mijn 5 jaar oude 32 inch samsung lcd tv. Nu is het wel een stuk beter te krijgen met de 'smart led' feature maar als er dan witte text op een zwarte achtergrond staat (gebeurd nogal eens in een film) dan zie je een vrij opvallende witte 'gloed' om de text heen.

Ook lees ik van veel mensen dat ze de backlight op 15 ofzo hebben staan, maar als die zo hoog staat vind ik de zwart waardes al helemaal niks. Bij mij staat de backlight nu op 8 geloof ik. Ben ik nu gewoon erg kieskeurig of doe ik iets fout met de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Dark_Sc0rpi0n de kalibratie instelling zijn voor een groot deel zeker terugkerend en standaard, wel zijn de witbalans instellingen en de Colour Space:Custom instellingen toestel + ruimte afhankelijk ook de backlight en contrast instellingen zijn behoorlijk verschillend bij de diverse kalibraties, de rest dus zeker niet!! altijd Film
en filters ed zoals boven die zie je altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Dark_Sc0rpi0n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:26:
Deze week heb ik ook een 55HU7500 gekocht :). Ik vroeg me af wat andere HU7500 eigenaren van de zwartwaarden vinden?

Bij mij vond ik ze nogal tegenvallen, zo vond ik bij het kijken van een blu-ray in een verduisterde kamer de 'zwarte' balken onder en boven het beeld vrij storend (erg 'lichtgevend'). Het ligt misschien ook aan het formaat maar ik vond ze een stuk storender dan bij mijn 5 jaar oude 32 inch samsung lcd tv. Nu is het wel een stuk beter te krijgen met de 'smart led' feature maar als er dan witte text op een zwarte achtergrond staat (gebeurd nogal eens in een film) dan zie je een vrij opvallende witte 'gloed' om de text heen.

Ook lees ik van veel mensen dat ze de backlight op 15 ofzo hebben staan, maar als die zo hoog staat vind ik de zwart waardes al helemaal niks. Bij mij staat de backlight nu op 8 geloof ik. Ben ik nu gewoon erg kieskeurig of doe ik iets fout met de instellingen?
Ik heb eerdere reacties en reacties elders gelezen dat mensen van een plasma scherm naar de HU7500 zijn gegaan en erg tevreden zijn over de zwartwaardes. Het is niet zo goed als plasma maar het kwam aardig in de buurt. Misschien dus toch je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dark_Sc0rpi0n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:26:

Nu is het wel een stuk beter te krijgen met de 'smart led' feature maar als er dan witte text op een zwarte achtergrond staat (gebeurd nogal eens in een film) dan zie je een vrij opvallende witte 'gloed' om de text heen.
Ik vind de zwartwaardes goed en een flinke vooruitgang t.o.v. mijn vorige TV. Alleen die gloed (bijv. bij ondertiteling op een zwarte achtergrond) viel mij in een wat negatieve manier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
De zwartwaardes tav de Panasonics plasma's zijn behoorlijk minder en dat is duidelijk zichtbaar(ik heb de VT60 en ST60 gehad).
Ondanks de mindere zwartwaardes is de HU7500 een zeer goede tv, maar qua beeldkwaliteit duidelijk de mindere tav een Panasonic plasma in een dondere kijkomgeving.

Overdag geeft de HU duidelijk beter beeld en het beeld van de HU 'popt' wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Laagste prijs garantie 100% tevredenheidsgarantie 30 dagen omruilgarantie dit alles bij Klein Foto is standaard en hoef je niet extra voor te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
alexanderjcs schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:28:
Laagste prijs garantie 100% tevredenheidsgarantie 30 dagen omruilgarantie dit alles bij Klein Foto is standaard en hoef je niet extra voor te betalen
Voor welke prijs dan en wel tv toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Grappig dat ze bij Klein nu wel meegaan. Ze reageerden 2 weken terug nogal zuur toen ik op hun verzoek vertelde over wat ik er bij Electroplace voor had betaald. Kon geen NL model zijn.. Hadden ruzie met de importeur, lastig met cashback, etc etc.. :X

@yordy: svp goed lezen voordat je post: alexanderjcs in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
CyBeRSPiN schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:44:
Grappig dat ze bij Klein nu wel meegaan. Ze reageerden 2 weken terug nogal zuur toen ik op hun verzoek vertelde over wat ik er bij Electroplace voor had betaald. Kon geen NL model zijn.. Hadden ruzie met de importeur, lastig met cashback, etc etc.. :X

@yordy: svp goed lezen voordat je post: alexanderjcs in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s"
Excuses dat had ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
yordy1985 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:42:
[...]

Voor welke prijs dan en wel tv toestel?
je kan ze bellen en krijgt dan direct de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Weet iemand waar ik de 55F9000 goedkoop kan krijgen?
Ik vind de prijzen van een overjarig scherm behoorlijk hoog blijven.

Een Deense kameraad van mij kan in Denemarken de 55F9000 al voor €1.600,- krijgen en onlangs was hij net te laat voor een aanbieding van €1.200,-.

Als iemand de 55F9000 voor de 55HU7500 wil ruilen, pm me dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Mag ik zo brutaal zijn te vragen waarom je juist je HU7500 wil ruilen tegen een F9000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
zijn er al eigenaren van de 55HU7500 die een software update hebben gedaan, ik vraag dit omdat ik deze tv morgen krijg, zijn er verbeteringen? kan je trouwens direct beginnen met een software update uit de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Ik ga binnenkort langs bij Elektroplace in Rotterdam om de Xbox One en de PS4 te testen op onder andere de 55HU7500 en de 55F7000. Ik neem de Xbox One zelf mee en zij regelen de PS4. Ik mag daar de gehele dag testen en ook op andere modellen. Dit hebben ze mij aangeboden omdat ik nog twijfel door de verschillende verhalen over het gamen op voornamelijk de HU7500. Voor wie hier in geintresseerd is, ik ga eind mei er naar toe en zal dan hier vertellen hoe mijn bevindingen zijn.

Overigens echt top service van Elektroplace, zij regelen zelfs het eten en drinken voor de hele dag:)

[ Voor 9% gewijzigd door yordy1985 op 08-05-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Haha leuk! Het oogt een beetje apart/rommelig daar, maar ze leveren echt prima service en echt zeer scherpe prijs. Inmiddels volgen de concurrenten ook, maar zij waren een van de eersten die ver onder de adviesprijs gingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
alexanderjcs schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:02:
zijn er al eigenaren van de 55HU7500 die een software update hebben gedaan, ik vraag dit omdat ik deze tv morgen krijg, zijn er verbeteringen? kan je trouwens direct beginnen met een software update uit de doos?
Ik heb reeds 2x mijn HU7500 een software update gegeven. De laatste versie is : 1121.5
Beide updates verliepen vlekkeloos.

Wat de updates inhielden is mij niet bekend. Samsung is niet zo openhartig over hun wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
kan dit direct uit de doos al zonder in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
TFDev schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:53:
Mag ik zo brutaal zijn te vragen waarom je juist je HU7500 wil ruilen tegen een F9000?
Ik ben erg gevoelig voor ventilatorgeluid en de F9000 heeft geen ventilator in de tv.
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste