Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Zo kogel door de kerk!
Eerst huidige tv verkopen en dan de samsung 55hu7500 in huis halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_de_Widt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08 21:52
Beste Allen,

Er doet zich ondertussen een aardig dilemma voor. Vandaag naar een vestiging van plattetv geweest en ze bieden ook de beste prijzen voor zowel de 7500 als de 8500. Nu dacht ik alleen te gaan kijken naar de 55 inch modellen maar als je in de winkel staat krijg je toch het idee dat 65 inch ook kan :P. Keuze is sowieso gevallen op de 8500 maar is alsnog € 1000 duurder. Vinden jullie dat het waard voor 10 inch meer?

De 55 inch 8500 komt op € 2.799 en voor de 65 inch vragen ze € 3.999. Beide nog zonder CB uiteraard maar twijfel over de prijs van de 65 inch, iemand daar ergens nog een betere prijs voor gekregen toevallig?

Andere aanvulling over de keuze tussen 55 en 65 inch zijn ook welkom! ;-) Kijkafstand tot de tv is circa 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Sjef_de_Widt schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:59:
Beste Allen,

Er doet zich ondertussen een aardig dilemma voor. Vandaag naar een vestiging van plattetv geweest en ze bieden ook de beste prijzen voor zowel de 7500 als de 8500. Nu dacht ik alleen te gaan kijken naar de 55 inch modellen maar als je in de winkel staat krijg je toch het idee dat 65 inch ook kan :P. Keuze is sowieso gevallen op de 8500 maar is alsnog € 1000 duurder. Vinden jullie dat het waard voor 10 inch meer?

De 55 inch 8500 komt op € 2.799 en voor de 65 inch vragen ze € 3.999. Beide nog zonder CB uiteraard maar twijfel over de prijs van de 65 inch, iemand daar ergens nog een betere prijs voor gekregen toevallig?

Andere aanvulling over de keuze tussen 55 en 65 inch zijn ook welkom! ;-)
Hoe ver zit je van de tv af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_de_Widt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08 21:52
Kijkafstand is circa 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 08:01
Je zou misschien ergens anders paar tientjes goedkoper kunnen maar ik denk niet dat je nog veel eraf kan krijgen.

We krijgen allemaal ongeveer 25% korting op de tv van plattetv en vervolgens met cashback wordt het nog interessanter. Echter is de cashback bij jou ivm wat kleiner.
de 65" 8500 is trouwens wel een wereld van verschil met de 55". Ik heb laatste tijd enorm veel reviews gelezen, maar in 1 van de reviews zeiden ze dat de curve het best tot zijn recht komt bij 65".
Nu heb ik een 55" curve (h8000) en vind dat er al extra diepte in de tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintgroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-08 05:19
Vandaag de 55 inch versie bij media markt Apeldoorn gekocht. Zij gaan nu ook mee met de prijs (2100). Koste wel ff een overlegje met de chef daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
@ kx22, waar heb je de revieuws dan gezien, hier wordt alleen beetje geouwehoerd over wie waar goedkoper terecht kant, en goede revieuw hier nog niet echt gezien, beetje jammer...

voor alle overigen, graag wel even beetje duidelijker welk type je nu bespreekt in te reactie, is niet altijd even duidelijk....

Thanks,

Ga morgen zelf ook eens kijken bij Franklin Arnhem, en Platte TV in Doetinchem denk ik...
hoop dan weer met wat actuele types en prijzen te komen, voornamelijk geinteresseerd in de UE65PFL8500, toch net de betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
3 meter en 65"?
Zit op 4 meter van een 55 en kan me niet voorstellen dat 65 lekker kijkt (qua grootte); moet dan bijkant je hoofd van links naar rechts gaan bewegen om het scherm volledig te zien :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Wel will je beetje toch wel de scherpte zien bij je UHD lijkt me 3 meter geen verkeerde afstand om op een 65 inch te kijken.
momenteel kijk ik op een 58 inch 21/9 Cinema screen inclusief Ambilight op deze 3 meter, en zou niet anders willen. zeker bij de volle hoogte bij de cinema screen films uitermate goed.

Ikzelf zou liefst dan ook wachten tot de 21/9 Ultra HD Oled schermen, komen, maar ja dat gaat nog enkele jaren duren, nu nog slechts enkele prototypes gezien. Bezoek dan ook elk jaar de IFA in Berlijn, al vast hotel geboekt voor september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Ik zit ook op 3 meter afstand en heb nu een 46 inch. Ik merk dat dit te klein is en ik graag groter zou willen. Vooral met gamen ga ik vaak nog wel gewoon 1 meter voor het scherm staan of zitten om alles alsnog goed te kunnen zien :P. Ik hoop echter dat 55 inch op 3 meter voldoende is om ook echt het UDH effect er goed uit te kunnen halen... 65 inch vind ik persoonlijk te duur voor een TV aangezien ik binnenkort ga verhuizen en in de bioscoopkamer een beamer ga neer zetten.

Nu is mijn keuze gevallen op de 55hu7500, voor 2100-500=1600€ (waarbij ik mijn huidige wel voor 600€) kan verkopen, is dit een zeer zeer aantrekkelijke prijs.

Maar lees ik dit nou goed, en zit er geen 3D in deze TV? of ben ik al moe en lees ik er over heen?

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
58" 21/9 zal wel overeen komen met 55" op 16:9 lijkt me?

Kom van 47" LG.
Er zit idd gewoon 3D op de 7500.

[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 01-05-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ bryanvan, ik denk dat je de HU7500 met de H7000 verward.
volgens mijn kan de HU7500 wel 3D. kijk anders voor de zekerheid even bij de samsung home side, kun je alle specs zo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
UHD verschil zie je prima, ook op grotere afstanden (tenzij je crappy ogen hebt):

Earlier this month, we set out to investigate if the extra resolution offered by 4K over 1080p is visible at normal viewing distance, as part of an Ultra HD and OLED television showcase event organised by British retailer Richer Sounds. A 55-inch 4K UHD (ultra high-definition) TV was lined up alongside a 1080p HDTV of the same size, each displaying content that’s 1:1 pixel-matched to its native screen resolution. Both TVs had their identities masked by custom-built cabinets which were spray-painted black. Standing 9 feet away (enforced using crowd control posts), attendees were then asked to pick out the 4K television after sampling the displayed material.

The results are now in, and an overwhelming majority of participants correctly identified the 4K TV, indicating that there exists a perceptible difference even from as far as 9 feet away on a 55in screen. Out of 49 attendees who submitted their pick to enter a prize draw, only one thought that the 1080p set was the 4K display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
21/9 is zeg maar 148 cm diagonaal. de tv stand 16/9 zet ik nooit op. de vervorming door het vergroten tot 21/9 van andere verhoudingen is minimaal, dus kijk altijd op maximaal beeld.

gelezen op o.a. diverse Duitse forums dat een goede kijkafstand voor UHD 1,5 keer beeldiagonaal zou zijn.
voor een 65 inch zou dit dan uitkomen op een 2,5 meter. bij HD is het gauw weer anderhalf meer zeg maar 3,75 meter Ik hou ook lekker een ruime 3 meter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
dinandus schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:42:
@ bryanvan, ik denk dat je de HU7500 met de H7000 verward.
volgens mijn kan de HU7500 wel 3D. kijk anders voor de zekerheid even bij de samsung home side, kun je alle specs zo vinden.
Nee ik ben niet verward :). Ik heb het over de UHD versie. Op de website van Samsung zie ik inderdaad dat hij "Samsung 3D" heeft. Dat zal dan wel kloppen. Was in de war omdat het nergens als functie naar boven komt...

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dinandus schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 00:01:
21/9 is zeg maar 148 cm diagonaal. de tv stand 16/9 zet ik nooit op. de vervorming door het vergroten tot 21/9 van andere verhoudingen is minimaal, dus kijk altijd op maximaal beeld.

gelezen op o.a. diverse Duitse forums dat een goede kijkafstand voor UHD 1,5 keer beeldiagonaal zou zijn.
voor een 65 inch zou dit dan uitkomen op een 2,5 meter. bij HD is het gauw weer anderhalf meer zeg maar 3,75 meter Ik hou ook lekker een ruime 3 meter aan.
Misschien ook afhankelijk van wat je kijkt? Kijk zelf niet of nauwelijks films, dus vooral TV series. Volgens jouw berekening zou je voor 4 meter een TV van 104 inch "moeten hebben" --> 2,65m?
Tot nog toe ook weinig UHD content.
Lekker journaal kijken op 2,65 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
matthijst schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:17:
RTL gemist app laat niks zien hier? Alle dagen leeg. Kan iemand ook s kijken bij zn 7500?
Is al meerdere keren gemeld inmiddels, werkt idd niet. Hoop dat er snel update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand developer mode al aan de praat?
Dan kan je zelf deze app installeren bv:
http://www.ugsamsungapp.nl/

kan wel inloggen als develop, maar zie geen extra menu....

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 02-05-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Sjef_de_Widt schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:59:

Andere aanvulling over de keuze tussen 55 en 65 inch zijn ook welkom! ;-) Kijkafstand tot de tv is circa 3 meter.
Die 65 is echt nog 1000 minder dan de website zegt?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Gisteravond had ik voor de tweede keer dit probleem....

Vandaag bellen met de Ben van Dijk voor een oplossing danwel vervanging van de tv.

Mijn audio staat ingesteld om de optical out te gebruiken naar hk bds 775, tv speakers staan uit.
Ik zet mijn tv aan en het probleem doet zich voor, alles afgezet en daarna was het weg. Het is niet een consistent probleem.

Benieuwd wat hier de uitkomst van wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 07:35
En welke winkel mag dat zijn?
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:37:
[...]

Er zijn winkels die ook op deze site genoemd worden waar de ue65hu7500 voor € 3000 de winkel mag verlaten. Daarna nog de Cash back er af, dan heb je voor € 2500 een geweldig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Inderdaad, vanwaar de geheimzinnigheid: noem gewoon de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
Op welke instelling hebben jullie het beeld staan,
ik heb hem op dynamisch staan, maar merk bij sommige uitzendingen dat het beeld niet helemaal lekker is, (bijvoorbeeld bij RTL boulevard) en als er bijvoorbeeld Hekken/gestreepte overhemden worden getoond.

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:58:
Inderdaad, vanwaar de geheimzinnigheid: noem gewoon de winkel?
Omdat ik de tv nog niet had en ik de deal niet in gevaar wilde brengen. Vorige week was ik bij Klein in Barendrecht geweest voor deue65hu7500. Daar ben ik een prijs overeengekomen van € 3000,- voor Cash Back. Alleen bleek toen dat de tv niet op voorraad was. Deze zou deze week uiterlijk donderdag geleverd worden. Donderdag gebeld en toen bleek dat de tv niet geleverd was en dat het zeker nog een week zou duren. Daarom contact opgenomen met Platte TV, waar ik ook al een prijs had aangevraagd. Deze was hoger, dus aangegeven dat ik best wilde kopen, maar wel voor de prijs die ik bij Klein bedongen had. Dit bleek geen probleem, dus ik heb vanmiddag de TV opgehaald bij één van hun vestigingen. Dat zijn in ieder geval twee zaken die het toestel voor deze prijs verkopen.

Overigens zit ik nu een uurtje of twee naar de TV te kijken en ik moet zeggen dat het helemaal geweldig is. Super scherp beeld met mijn UPC Horizon box. Ook de kleuren zijn zo uit de doos erg mooi. Ik ben benieuwd hoeveel beter dit nog gaat worden als ik het scherm gecalibreerd heb. Er zitten erg veel mogelijkheden op he scherm, dus ik kan me dit weekend helemaal uitleven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 55HU7500 bij Elektroplace gekocht in Rotterdam. Uiteraard voor het eerder genoemde bedrag van 2099,-. Snelste tv-aankoop ooit, met 10 minuten zat ik weer in de auto met de tv in de achterbak. De verkoper assisteerde netjes met het vervoer naar de auto en wees me op het feit er garantie@home op zit en ik niet moet vergeten een foto te schieten van de streepjescode alvorens ik de cashback opvraag (in geval het bij de post zoek raakt). Prima service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
blaatpaal schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:53:
Op welke instelling hebben jullie het beeld staan,
ik heb hem op dynamisch staan, maar merk bij sommige uitzendingen dat het beeld niet helemaal lekker is, (bijvoorbeeld bij RTL boulevard) en als er bijvoorbeeld Hekken/gestreepte overhemden worden getoond.
Standaard.
Achtergrond 17
Contrast 95
Helderheid 52
Scherpte 90
Kleur 62

Dynamisch contrast hoog
Zwarttinten donkerder

Smart led hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 09:45
Heb de UE55HU7500 vandaag besteld bij Klein, iets duurder dan de 2099, maar als ik de tijd en de brandstof optel dan kom ik op hetzelfde neer.

Heb de tv nog niet live zien spelen, dus als het niets is dan is het jullie schuld :+

Morgen ophalen...mag hopen dat de doos in de VW polo BM past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Achterbank plat moet lukken :)
138 cm is die doos.

Nieuwe Firmware vandaag:
http://www.samsung.com/nl.../UE55HU7500LXXN-downloads

[ Voor 47% gewijzigd door matthijst op 03-05-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
UPC gecertificeerde TV's
Selecteer hieronder uw televisietoestel voor een
persoonlijk stappenplan.

Samsung UE55HU7500LXXN

Controleer
Nee, uw tv is niet geschikt voor CI+
Als uw tv niet gecertificeerd is kan UPC u niet garanderen dat Digitale Kabel-TV en Radio werkt op uw tv.

zijn er mensen die UPC hebben?? de Samsung UE55HU7500LXXN geeft dit aan op hun site!! lekker dan

[ Voor 16% gewijzigd door alexanderjcs op 03-05-2014 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja. Werkt gewoon met UPC.
Gebruik ci+. Kreeg pas een paar keer een melding dat kaart niet actief was, maar sinds update gisterochtend niet meer gehad.
Tv is nog te nieuw denk ik :)
Ondertussen 2 updates in 3 dagen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Inmiddels wat langer tv gekeken met mijn HU7500.
HU7500 tav Panasonic plasma VT60: VT60 betere zwartwaarden, kleuren en motion.
HU7500: beter beeld overdag, veel snellere interface en fraaier om te zien.

Qua beeld kan ik wel met de HU7500 leven :).

- Fraaie tv met smalle bezel;
- 4K is prachtig;
- HU schakelt snel tussen zenders(Ziggo CI+);
- HU menustructuren zijn erg duidelijk;
- Upscaler is goed/zeer goed;
- Beeldinstelling film heeft de minste kleurafwijking e.d. en is zonder kalibratie de beste instelling.

- Er is duidelijk bespaard op materiaal, bijna alles is plastic;
- Onlogische verdeling aansluitingen op de achterzijde;
- Ventilatoren;
- Er zijn motion hick ups aanwezig.

Al met al is het enige wat mij doet twijfelen om de HU7500 te houden zijn de ventilatoren.
Vanaf 3 meter kan ik ze horen en dit wordt doordat ventilatoren stof aantrekken en verouderen alleen maar erger. Voor de meesten zal het ventilatorgeluid niet storend zijn, maar ik ben er door een kleine gehoorbeschadiging zeer gevoelig voor.

De HU8500 lijkt mij niets ivm curved aan een muur hangen.
Wie kan een oordeel geven over de F9000 tav de HU7500?
Als ik een one connect box aanschaf, kunnen dan de ventilatoren in de tv uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als je last hebt van de ventilatoren zou ik hem terugbrengen; je hebt hem nu een paar dagen en schijnbaar erger je je eraan. Zonde van het geld dan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
  • Laatst online: 06-09 07:35
Doe hem mij dan maar voor een mooie demo prijs ;)
Marcel9970 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:00:
Inmiddels wat langer tv gekeken met mijn HU7500.
HU7500 tav Panasonic plasma VT60: VT60 betere zwartwaarden, kleuren en motion.
HU7500: beter beeld overdag, veel snellere interface en fraaier om te zien.

Qua beeld kan ik wel met de HU7500 leven :).

- Fraaie tv met smalle bezel;
- 4K is prachtig;
- HU schakelt snel tussen zenders(Ziggo CI+);
- HU menustructuren zijn erg duidelijk;
- Upscaler is goed/zeer goed;
- Beeldinstelling film heeft de minste kleurafwijking e.d. en is zonder kalibratie de beste instelling.

- Er is duidelijk bespaard op materiaal, bijna alles is plastic;
- Onlogische verdeling aansluitingen op de achterzijde;
- Ventilatoren;
- Er zijn motion hick ups aanwezig.

Al met al is het enige wat mij doet twijfelen om de HU7500 te houden zijn de ventilatoren.
Vanaf 3 meter kan ik ze horen en dit wordt doordat ventilatoren stof aantrekken en verouderen alleen maar erger. Voor de meesten zal het ventilatorgeluid niet storend zijn, maar ik ben er door een kleine gehoorbeschadiging zeer gevoelig voor.

De HU8500 lijkt mij niets ivm curved aan een muur hangen.
Wie kan een oordeel geven over de F9000 tav de HU7500?
Als ik een one connect box aanschaf, kunnen dan de ventilatoren in de tv uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik wil graag de 48HU7500, maar die schijnt nog steeds niet te leveren te zijn.
Toch lees ik dat enkelen hem al hebben. Hoe kan dit?
En zo ja wat is dan de prijs? Hij zou 1999 kosten maar als ik alle verhalen lees en grotere types
gaan voor dezelfde prijs of goedkoper ( wel met cashback denk ik) dan moet de 48 versie toch ook goedkoper te krijgen zijn?
Probleem natuurlijk is dat ie er nog niet is en dat Samsung graag 55 wil verkopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
matthijst schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:34:
Als je last hebt van de ventilatoren zou ik hem terugbrengen; je hebt hem nu een paar dagen en schijnbaar erger je je eraan. Zonde van het geld dan, toch?
Goed punt, ergernis zal niet weg gaan.
Mario52 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:05:
Doe hem mij dan maar voor een mooie demo prijs ;)

[...]
Mag nog ruilen hoor, dus prijs zal niet lager zijn dan €2.099,- :).

Opties:

F9000 en dan later upgrade via one connect box.
HU8500 curved aan de muur(iemand dit al gezien/uitgeprobeerd).
HU7500+ one connect box(fans in tv uitschakelen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je (later) de ventilatoren wilt uitschakelen moet je wel 100% zeker zijn dat de elektronica de warmtebron is en niet de led verlichting in het paneel. Ik zou er dus voorzichtig mee zijn, zelfs meet een Connect Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
Heb een vreemd probleem met mijn 7500: bij het gamen (wii-u) springt na een paar minuten het beeld in de 'schermbeveiliging' (zwart scherm met Samsung logo) . Als ik dan iets met de ab doe, is het beeld weer terug. Dit is zowel op hdmi1 als 3. Gister tijdens de eerste sessie nergens last van gehad. Vandaag wel met de instellingen lopen spelen (game mode aan en de hdmi als pc en game modus ingesteld). Alle schermbeveiligingen ed staan volgens mij uit.

Iemand een idee?

Spontaan verdwenen....

[ Voor 3% gewijzigd door MasterMaceMichu op 03-05-2014 23:24 ]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Laatst online: 08-03 13:35
Ik ga waarschijnlijk binnenkort de Samsung UE65HU7500 of UE55HU7500 ophalen, is dit een aanrader?
En hoe werkt de upscaler, want er is eigenlijk nog geen 4k beeldmateriaal.
En waar kan ik hem voor de laagste prijs halen?

[ Voor 3% gewijzigd door MauritsDe op 03-05-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
wat een lastige keuze is dit zeg, ik ga voor een 55 inch model maar twijfel tussen de H8000SL en de HU7500. Ga ik voor 4k scherm of voor een gebogen scherm, daar zit volgens mij het grote verschil in (prijs daar buiten gelaten).
Of mis ik nog iets belangrijks in dit verhaal tussen de twee schermen?

Ik gebruik de tv voornamelijk voor (gedownloade) films en tv series. Gamen doe ik zelden op de tv, daar heb ik mijn pc voor.

het aanbod 4k is wat mij betreft eigenlijk nog te weinig om voor een 4k model te gaan, maar de vraag is hoe snel ontwikkelt zich dit en wil ik daar nu al klaar voor zijn.

Een gebogen scherm vind ik zelf wel iets unieks hebben, maar weegt dit argument zwaar tov de 4k optie...

Wie zat nog meer met dit dilemma tussen deze twee schermen en waarom ben je voor jou keuze gegaan?

ps: ik heb elektroplaza een mail gestuurd voor een offerte op H8000SL, daar zie ik nog geen bedragen van genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
Aangezien de 4k/ ultra hd tv maar €300 duurder is zou ik voor de 4k gaan en niet voor de curved.
Misschien moet je even naar de Mediamarkt ofzo gaan om te kijken hoeveel mooier een 4k scherm is dan een full hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
matthijst: werkt het nog steeds goed de ci+ module bij UPC? hoor jij de ventilatoren ook? ik ga dit toestel vanmiddag ophalen na het volgen van dit geweldige forum de info van de prijzen zijn erg waardevol!!

[ Voor 39% gewijzigd door alexanderjcs op 03-05-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
matthijst schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:51:
Ja. Werkt gewoon met UPC.
Gebruik ci+. Kreeg pas een paar keer een melding dat kaart niet actief was, maar sinds update gisterochtend niet meer gehad.
Tv is nog te nieuw denk ik :)
Ondertussen 2 updates in 3 dagen gehad.
matthijst werkt het nog steeds goed de ci+ module bij UPC? hoor jij de ventilatoren ook? ik ga dit toestel vanmiddag ophalen na het volgen van dit geweldige forum de info van de prijzen zijn erg waardevol!!

[ Voor 23% gewijzigd door alexanderjcs op 03-05-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
MauritsDe schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:29:
Aangezien de 4k/ ultra hd tv maar €300 duurder is zou ik voor de 4k gaan en niet voor de curved.
Misschien moet je even naar de Mediamarkt ofzo gaan om te kijken hoeveel mooier een 4k scherm is dan een full hd scherm.
uiteraard is dat mooier, maar er is zo weinig aanbod daarin dat ik me voor nu afvraag of ik niet beter de andere kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb ook een UE55HU7500 gereserveerd. Morgen ophalen, ben erg benieuwd (heb em maar kort in de showroom gezien met crappy beeldmateriaal) :)

Overigens heb ik geen 4K materiaal maar wil het wel even proberen. Nu staat er wel wat op YouTube, kun je dat via de app die erop staat afspelen?

[ Voor 37% gewijzigd door Tom op 03-05-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08 17:37
Weet iemand of je de Keypad functie-knop (van de Smart Control Remote) kunt kopieeren naar een logitech afstandbediening? Mijn logitech kan die functie niet leren vanwege Bluetouth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
alexanderjcs schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:41:
[...]

matthijst werkt het nog steeds goed de ci+ module bij UPC? hoor jij de ventilatoren ook? ik ga dit toestel vanmiddag ophalen na het volgen van dit geweldige forum de info van de prijzen zijn erg waardevol!!
Hoi, ja ci+ werkt nog steeds :)
Ik hoor de ventilator alleen als het helemaal stil is. Zodra ik geluid aanzet niet meer.

marc08 ik zou de uhd nemen. Gebogen scherm lijkt me meer een hypedingetje. 4K content begint te komen (Netflix, Youtube), dus zal nu wel vrij snel gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 03-05-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauritsDe schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:33:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort de Samsung UE65HU7500 of UE55HU7500 ophalen, is dit een aanrader?
En hoe werkt de upscaler, want er is eigenlijk nog geen 4k beeldmateriaal.
En waar kan ik hem voor de laagste prijs halen?
SPAM!

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 31-05-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:26
Vandaag de UE55HU7500 opgehaald bij elektroplace in rotterdam voor maar 2099 euro en daar moet nog de cashback van 500 af.
Het beeld is echt mooi omtezien.
Echt een top service!

Nu nog maar wachten op meer 4k content:)

[ Voor 5% gewijzigd door LordFather op 03-05-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
Oke bedankt, maar is er misschien ook iets wat dichter bij mij in de buurt (Blaricum), in Hilversum, Utrecht of Amsterdam bijvoorbeeld? Als dat er niet is wil ik er wel heen rijden, maar doet Electroplace ook aan de cashback actie?

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 31-05-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08 10:18
MauritsDe schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:41:
[...]

Oke bedankt, maar is er misschien ook iets wat dichter bij mij in de buurt (Blaricum), in Hilversum, Utrecht of Amsterdam bijvoorbeeld? Als dat er niet is wil ik er wel heen rijden, maar doet Electroplace ook aan de cashback actie?
Je laat het gewoon gratis bezorgen, volgende werdag bezorgd, in mijn geval dinsdag :O
Een ue65hu8500 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Sinds de laatste tv update werkt bij mij de 4k content op youtube ook, schitterende plaatjes.

Voor mn krakende/ploppende speakers komt binnenkort een samsung monteur langs.

[ Voor 32% gewijzigd door WilbertvdBroek op 03-05-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
ik zou deze middag letop!! bij Saturn in Zaandam die dus ook met de 2099 prijs meegaat de HU7500 ophalen, maar ik werd afgebeld," voorraad verschil" men beloofde mij volgende week te bellen ze zullen via een ander filiaal de tv in voorraad te krijgen. bedankt Mathijst voor je reactie, ik belde met UPC die weten nog niet wanneer de 2014 modellen gecertificeerd worden binnen 2 wk of 4mnd!!! :(

[ Voor 3% gewijzigd door alexanderjcs op 07-05-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Ik heb nu sinds 1 week de 55hu8500 in mijn bezit en ik merk dat ik me toch steeds meer ga irriteren aan bepaalde "clouding" problemen.

Vooral rechtsonder zit er een witte vlek die erg opvalt in donkere scenes. Echter is dit soms ook een aantal seconde weg maar komt het daarna meteen weer terug waardoor ik het gevoel heb dat het toch geen clouding is(of het beeld past de helderheid ofzo even tijdelijk aan? ).

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Ben bang dat ik hem terug moet sturen als dit niet gewoon een optie is.

Mvg,

Henk

Hieronder zie je een foto.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nDRtcSZl.png?1

[ Voor 16% gewijzigd door Henkske op 04-05-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Is de hu7500 de eerste samsung tv met ventilatoren of hebben vorige modellen dit ook altijd gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dacht in een review gelezen te hebben dat dit (modellen van dit jaar) de eerste waren, omdat vorige vrij heet werden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
matthijst schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:35:
Dacht in een review gelezen te hebben dat dit (modellen van dit jaar) de eerste waren, omdat vorige vrij heet werden?
Heb je een link naar de review? Heb geen zin in een tv die (hoorbaar) zoemend geluid vertoont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
De F9000 heeft ook ventilatoren, maar gelukkig in de one connect box.
De HU7500 heeft ventilatoren in de tv de HU8500 weer in de one connect box.

De ventilatoren in de HU7500 zijn niet luid, maar bij langer tv kijken worden ze wel iets luider.
Ik hoor ze wel alleen wanneer er een pauze valt of er rustig gepraat wordt.

In Duitsland zijn er al meer ervaringen mee: http://www.hifi-forum.de/...ead=26193&back=&sort=&z=1

Ervaringen zijn van niet hoorbaar tot stoorbaar. Ik denk dat het er vooral om gaat hoe gevoelig ben je voor de toon/zoem die de ventilatoren maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De review waar ik het over had ging juist over de fan in de one connect box zie ik net:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu8500-201404163710.htm

Hoor het zelf niet bij mn 7500, alleen als ik goed luister en er dichtbij ga staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
matthijst schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:35:
alleen de one connect box wordt snoei warm. De TV is eiskalt, dus no need voor een fan. En ja daar hebben ze dit jaar ene fan voor verzonnen.
Marcel9970 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:14:
De F9000 heeft ook ventilatoren, maar gelukkig in de one connect box.
nee hoor, ik heb de F9000 en kan hem echt niet vinden.
Henkske schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:23:
Ik heb nu sinds 1 week de 55hu8500 in mijn bezit en ik merk dat ik me toch steeds meer ga irriteren aan bepaalde "clouding" problemen.
Vooral rechtsonder zit er een witte vlek die erg opvalt in donkere scenes. Echter is dit soms ook een aantal seconde weg maar komt het daarna meteen weer terug waardoor ik het gevoel heb dat het toch geen clouding is(of het beeld past de helderheid ofzo even tijdelijk aan? ).
heb je veel zaken op dynamisch aanpassen staan? bv de black tones, dynamisch contrast en smart led?
wat die daar doet is constant berekenen wat de beste zwartwaarde zou zijn, echter gaat dat bij snelle bewegingen en overgang licht en donker wel een fout.
Na inspelen van 200 uur zou dit minder moeten zijn geworden.

[ Voor 64% gewijzigd door Martinus op 04-05-2014 13:25 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
Weet iemand hoe duur de Samsung UE65HU7500 bij electroplace is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
MauritsDe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:33:
Hij kost daar 2099 euro en daar gaat nog de 500 euro cashback vanaf.
Ik heb hem daar ook gisteren gehaald en echt een top service daar!
Ze lopen ook gewoon met je mee om hem in je auto teladen.

Voor die prijs kon ik hem ook niet laten liggen het scheelt gewoon 700 euro als met de mediamarkt, kun je nagaan wat ze er nog aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De 55 heb je het over lijkt me?
De 65 zal geen 2099 kosten.

Mediamarkt matcht die 2099 nu ook.

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 04-05-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
ohw had niet gezien dat het om de 65 inch ging 8)7 maar de prijs was idd voor de 55 inch ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik krijg bij mij de CI+ module niet aan de gang (UE55HU7500). Hij geeft een melding dat het niet ondersteund is na het aanzetten. De Samsung heeft de laatste firmware. Gaat om de module van Ziggo. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Tom schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:05:
Ik krijg bij mij de CI+ module niet aan de gang (UE55HU7500). Hij geeft een melding dat het niet ondersteund is na het aanzetten. De Samsung heeft de laatste firmware. Gaat om de module van Ziggo. Iemand een idee?
Heb je een nieuwe module in gebruik? (CI+ 1.3).

En hoor jij de ventilator in de tv?

[ Voor 5% gewijzigd door Erik-1980 op 04-05-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tom schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:05:
Heb je al wat ingevuld bij dat scanmenu? Kreeg met UPC eerst ook de hele tijd een foutmelding. Ding werkte pas toen ik handmatig kanalen had gescand, dit verhaal:

http://www.upc.nl/klanten...msung&type=UE55ES6570SXXN

En heb je m op "kabel" staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Heb de HUE55U7500 ongezien gekocht, omdat er veel positieve reacties waren over dit toestel. :+
Komend van een 1080 tv uit begin 2009, is dit een grote stap voorruit, de 4K contents op youtube en de house of cards op Netflix zijn echt waanzinnig om te zien.

Gister opgehaald (past in een VW Polo BM :D ) en binnen een uurtje online met de tv. Er waren wel wat kleine dingen waar ik tegenaan liep, maar niets wat niet opgelost kon worden.

Er is mij wel iets raars opgevallen over dit toestel, wanneer ik series/films kijk dan lijkt het net alsof het allemaal B series/films zijn. Zou dit zijn omdat de tv een stuk groter is dan voorheen (40inch), of dat het beeld een stuk scherper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

matthijst schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:11:
[...]

Heb je al wat ingevuld bij dat scanmenu? Kreeg met UPC eerst ook de hele tijd een foutmelding. Ding werkte pas toen ik handmatig kanalen had gescand, dit verhaal:

http://www.upc.nl/klanten...msung&type=UE55ES6570SXXN

En heb je m op "kabel" staan :)
Oh, die had ik over het hoofd gezien. Nu heeft ie de kanalen wel gevonden, alleen afspelen kan nog steeds niet. Muv de ongecodeerde NL 1.
Ik heb deze Smit module: https://www.ziggo.nl/klan...pparatuur/ci-module/smit/

Ik krijg ook nog steeds de melding "Irdeto Conditional Prompt: Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt.".
Net even via ziggo.nl de smartcard opnieuw laten activeren. Wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

De tv heeft 1121, schijnbaar de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
Weet iemand hoe dat zit met die one connect box?
Wat is het precies en zit het ook bij de UE65HU7500 standaard inbegrepen? Want in zo'n foldertje staat iets over een one connect box dat dat er bij hoort ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Net contact met Ziggo gehad. Geprobeerd is om de software op de CI module te updaten. Dat kan door naar kanaal 220 te gaan, dan menu > zenders > algemene interface > CI menu > module info en upgrade > tv module software vernieuwen. Echter, die update is er nog niet en moet Samsung nog uitrollen. Zal ergens in de komende weken gebeuren.
Alternatief is een Samsung model van vorig jaar vinden (bijv. bij een TV zaak), daar de CI module insteken en de update op uit te voeren. Op die manier krijg je toch een nieuwere versie die zou moeten werken op mijn Samsung.
Overigens erg goed geholpen door Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 04-05-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Martinus schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:20:

heb je veel zaken op dynamisch aanpassen staan? bv de black tones, dynamisch contrast en smart led?
wat die daar doet is constant berekenen wat de beste zwartwaarde zou zijn, echter gaat dat bij snelle bewegingen en overgang licht en donker wel een fout.
Na inspelen van 200 uur zou dit minder moeten zijn geworden.
Dit heb ik allemaal op OFF staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Kan iemand een foto plaatsen of aangeven hoever de stroomkabel uit de 55hu7500 steekt? Is het een haakse kabel? Wil de tv zo strak mogelijk tegen de muur namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Stroom is haaks en steekt (op het blote oog) zo'n 10-12mm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
Iets meer dan dat helaas.
Ik heb een beugel (1,5 cm) maximaal van de muur, maar heb ten einde raad maar gaten in de muur gemaakt om de stekkers in te laten verdwijnen.
Houd er rekening mee dat Voeding, Ethernet en IR stekkers allemaal te ver uitsteken.
Je wint helaas ook maar marginaal met een haakse Ethernet stekker.

Echt ongelofelijk jammer.
Er is door Samsung blijkbaar geen rekening gehouden met maximale esthetics voor hen die de TV aan de muur willen.

Ik zie aan de One Connect Box ook geen voeding, dus als dat ontbreekt blijf je met dat probleem zitten.

Uiteindelijk hangt het scherm nu ca. 5 cm van de muur. 1,5 beugel en 3,5 van de TV.
Het heeft wat moeite gekost, maar het was het wel waard.

[ Voor 0% gewijzigd door Klaus F. op 04-05-2014 22:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Henkske schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:17:
[...]

Dit heb ik allemaal op OFF staan.
zet eens smart led op high? die andere vertroebelen de boel, m.i.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauritsDe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:33:
Ik weet niet hoe duur hij bij Electroplace is, maar bij bij Klein en bij Platte TV gaan ze akkoord met € 3000,- voor de cash back. Als ze het bij Electroplace willen verkopen, dan zullen ze ook naar dat bedrag moeten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauritsDe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:26:
Weet iemand hoe dat zit met die one connect box?
Wat is het precies en zit het ook bij de UE65HU7500 standaard inbegrepen? Want in zo'n foldertje staat iets over een one connect box dat dat er bij hoort ofzo.
De HU7500 heeft geen one connect box. Hij heeft volgens mij wel een aansluiting, zodat die er later wel aan toegevoegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
UPC zegt met de update haar CI+ module naar de nieuwe wereldstandaard opgewaardeerd te hebben. Hierdoor is het geschikt voor alle nieuw te introduceren televisietoestellen. Onlangs werd duidelijk dat enkele nieuwe 2013-modellen van fabrikant LG niet probleemloos op het kabelnetwerk van Ziggo gebruikt kunnen worden. Om de UPC CI+ module van de nieuwe firmware te voorzien, dient de gebruiker het televisietoestel op het tv-kanaal 24Kitchen af te stemmen. Na enige tijd verschijnt een tekst dat er een nieuwe softwareversie voor de module beschikbaar is. Na acceptatie wordt de nieuwe firmware in de CI+ module geladen. Dit hele proces duurt tussen de tien en twintig minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Vraag voor de mensen die de HU7500 gebruiken icm ziggo. Welke CI+ module gebruiken jullie. Ik zie er twee terugkomen:
SMIT ci+ 1.3
Quantis ci+ 1.3

Zijn er (merkbare) verschillen tussen beide modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Klaus F. schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:32:
Iets meer dan dat helaas.
Ik heb een beugel (1,5 cm) maximaal van de muur, maar heb ten einde raad maar gaten in de muur gemaakt om de stekkers in te laten verdwijnen.
Houd er rekening mee dat Voeding, Ethernet en IR stekkers allemaal te ver uitsteken.
Je wint helaas ook maar marginaal met een haakse Ethernet stekker.

Echt ongelofelijk jammer.
Er is door Samsung blijkbaar geen rekening gehouden met maximale esthetics voor hen die de TV aan de muur willen.

Ik zie aan de One Connect Box ook geen voeding, dus als dat ontbreekt blijf je met dat probleem zitten.

Uiteindelijk hangt het scherm nu ca. 5 cm van de muur. 1,5 beugel en 3,5 van de TV.
Het heeft wat moeite gekost, maar het was het wel waard.
Ja, balen inderdaad..
Ben benieuwd wanneer en voor hoeveel de one connect box voor de HU7500 beschikbaar komt.
Daar zitten alle aansluitingen op, muv voeding.
En voor de voeding zijn smallere kabels te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://djdj.nl/cat/l/isprodh8_2.jpg

Ook IR is te fixen met een haakse adapter:
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/bmz_cache/1/medium/images/3.5mm-jack-haakse-adapter.jpg
Denk dat de HDMI voor ARC nog meeste ruimte inneemt dan..

De TV is volgens Samsung compatible met de mini Wall Mount:
http://www.samsung.com/us/video/tvs-accessories/WMN450M/ZA

Die komt er dan 17mm / 40 mm van de muur af.. Echt jammer dat de aansluitingen niet allemaal onderop of aan zijkant zitten, zoals bij mn B6000 wel het geval was.
Erik-1980 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:18:
Vraag voor de mensen die de HU7500 gebruiken icm ziggo. Welke CI+ module gebruiken jullie. Ik zie er twee terugkomen:
SMIT ci+ 1.3
Quantis ci+ 1.3

Zijn er (merkbare) verschillen tussen beide modules?
Heb de SMIT genomen en die werkt prima icm Ziggo, die was 35 euro goedkoper (terwijl ze me bij Klein probeerden de Quantis aan te smeren "meneer, ze zijn allebei even duur, ik zou voor de Quantis gaan".. Pech voor hem dat ik de pricewatch al gecheckt had.. kom daar dus nooit meer..)
Ook nagevraagd bij Ziggo: beiden werken en SMIT wordt veel meer verkocht.

Als je geen interactieve tv wilt (ik vind het weinig toevoegen..), of al hebt via een decoder, kun je ook voor een 1.2 module gaan, stuk goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-05-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:37:
[...]

Ik weet niet hoe duur hij bij Electroplace is, maar bij bij Klein en bij Platte TV gaan ze akkoord met € 3000,- voor de cash back. Als ze het bij Electroplace willen verkopen, dan zullen ze ook naar dat bedrag moeten denk ik.
Dus er gaat nog €500 af met de cashback, waardoor de prijs op €2500 uitkomt of zit de cashback er al bij de prijs inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
Heb net House Of Cards gekeken (4K)
Komt het doordat dit True Cinema is dat daardoor zwarte balken boven en onder verschijnen?
Is er een optie dat te wijzigen op de UE55HU7500LXXN?
Ik kom hem niet zo gauw tegen, kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ligt aan Netflix :)
Enige optie is zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 09:35
Hallo,

Iemand al de juiste instellingen gekregen om de tv op zijn beste te laten presteren.

Heb nu 3 dingen geprobeerd: standaard, dynamisch en eigen keuze maar krijg het beeld niet zoals ik wil.

Ook is het wennen dat uitzendingen van bijv. rtl 4 HD uitgezonden worden in HD maar door de UHD upscaling iets groter worden waardoor opnames die van veraf genomen zijn naar mensen toe ogen alsof mensen zwarte vlekken hebben als ogen.

UHD plaatjes van de UHD zoo zijn wel weer erg mooi maar de rest krijg ik niet zoals ik wil.

Iemand idee?
Bedankt alvast.

Mvg,

Pvdmost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauritsDe schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:02:
[...]

Dus er gaat nog €500 af met de cashback, waardoor de prijs op €2500 uitkomt of zit de cashback er al bij de prijs inbegrepen?
Ja, dat klopt. Geen gekke prijs voor zo'n geweldig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Jammer is dat de PVR functie nutteloos is icm een Ziggo abbo. De CI+ 1.2 werkt na een update, een zender opnemen lukt ( NED1 ), maar naar een andere zender kijken is niet mogelijk. Samsung chat gebruikt maar die zeggen hetzelfde, dit omdat Ziggo met gecodeerde zenders werkt.

Zo'n dure tv (HU7500) met een nutteloze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
pvdmost deze instellingen zie bijna bij alle Samsungs kalibraties terug: picture mode = movie
sharpnes 0 max 5
noise filters alles altijd uit
color tone warm2
bij advanced alles uit
teveel scherpte haalt altijd de diepte weg en de scherpte in de achtergrond! contrast bv 89
het best is instellen op een testbeeld upc kanaal 999 voor oa de helderheid, ikzelf kijk uitsluitend naar de tv gebruik dus geen wifi alles staat uit heb een aparte groep voor de stroom, uiteraard geen aardlek voor de tv.
gebruik vergulde zekering voor deze groep.
tv aangesloten op een perilex stopcontact, spec antenne kabel130 db met vergulde stekers, spec. stroomkabel met extra veel ferriet kernen. al deze kleine upgrades geven bijelkaar een groot gewin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®i©ha®d
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 23:12
Na lang zoeken eindelijk een paar leuke demo filmpjes gevonden voor mijn UDH TV van Samsung: http://box.houkouonchi.jp/4k/

Sommige vrienden zijn als de schaduw, je ziet ze alleen als de zon schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:21:
[...]

Ja, dat klopt. Geen gekke prijs voor zo'n geweldig scherm.
Ik zie op beide sites €4000 euro staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Laatst online: 29-04 16:35
Hallo allemaal,

Ik denk er ook over om de 55hu7500 te kopen maar twijfel nog een beetje. Kan antwoord geven op het volgende:

- hoe is het upscalen van normale of hd tv uitzendingen? Heb zelf het idee dat het er niet mooier van wordt. Kan je het bv uitschakelen, het upscalen?

- hoe is het gamen op deze tv, onder andere in input lag? Heb zelf nu de 46d6500, merk daar bv bij fifa dat je soms een soort vertraging in zit, hoe is dat bij deze tv?

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

yordy1985 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:18:

- hoe is het upscalen van normale of hd tv uitzendingen? Heb zelf het idee dat het er niet mooier van wordt. Kan je het bv uitschakelen, het upscalen?
Als je tv het beeld niet zou upscalen, dan krijg je toch rondom het beeld grote zwarte vlakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Tom schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:07:
[...]

Als je tv het beeld niet zou upscalen, dan krijg je toch rondom het beeld grote zwarte vlakken?
Is dat zo? Ik heb er geen verstand van;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik ook niet zoveel, maar volgens mij doet een full HD tv dat ook bij 720p content. Ze verzinnen de tussenliggende pixels (=upscalen). Er zit alleen wat verschil in het algoritme waarmee ze dat doen, bijv. om te zorgen dat randen in het beeld (harde overgangen van kleur) ook harde overgangen blijven en kleuren die dicht bij elkaar liggen juist vloeiend in elkaar overlopen. Open een afbeelding in Photoshop en vergroot die, dat is hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Tom schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:21:
Ik ook niet zoveel, maar volgens mij doet een full HD tv dat ook bij 720p content. Ze verzinnen de tussenliggende pixels (=upscalen). Er zit alleen wat verschil in het algoritme waarmee ze dat doen, bijv. om te zorgen dat randen in het beeld (harde overgangen van kleur) ook harde overgangen blijven en kleuren die dicht bij elkaar liggen juist vloeiend in elkaar overlopen. Open een afbeelding in Photoshop en vergroot die, dat is hetzelfde effect.
Conclusie het beeld wordt er dus niet echt beter van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauritsDe schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:40:
[...]

Ik zie op beide sites €4000 euro staan?
Klopt, maar na wat onderhandelen kom je op de door mij genoemde prijs. Vraag maar eens een offerte op via de websites. Je zult zien dat ze dan al met een veel betere prijs komen. Dat is nog niet de beste prijs, dus daarna even bellen en zeggen dat je weet dat de toestellen bij anderen voor dit bedrag de deur uit mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hoe zit het met de 48" HU 7500. Heeft iemand die al? En prijs?
KJK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:41:
Hallo,

Hoe zit het met de 48" HU 7500. Heeft iemand die al? En prijs?
KJK
Waarom zou je die willen?
De cashback actie geld niet op dat model (cashback actie geld alleen op 55 inch of groter).
Dus de 48 inch zal waarschijnlijk niet goedkoper zijn dan de 55 inch die je voor €2100 kan ophalen (of laten bezorgen) bij Electroplace in Rotterdam en dan gaat er nog de cashback van €500 vanaf dus wordt het €1600!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
nieuws: 'Hacker gebruikte digitale videorecorder voor bitcoinmining'

dit kan dus ook met alle tv met wifi ook al zitten die achter een firewall!!

[ Voor 18% gewijzigd door alexanderjcs op 06-05-2014 08:40 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste