Zo kogel door de kerk!
Eerst huidige tv verkopen en dan de samsung 55hu7500 in huis halen!
Eerst huidige tv verkopen en dan de samsung 55hu7500 in huis halen!
Hoe ver zit je van de tv af?Sjef_de_Widt schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:59:
Beste Allen,
Er doet zich ondertussen een aardig dilemma voor. Vandaag naar een vestiging van plattetv geweest en ze bieden ook de beste prijzen voor zowel de 7500 als de 8500. Nu dacht ik alleen te gaan kijken naar de 55 inch modellen maar als je in de winkel staat krijg je toch het idee dat 65 inch ook kan. Keuze is sowieso gevallen op de 8500 maar is alsnog € 1000 duurder. Vinden jullie dat het waard voor 10 inch meer?
De 55 inch 8500 komt op € 2.799 en voor de 65 inch vragen ze € 3.999. Beide nog zonder CB uiteraard maar twijfel over de prijs van de 65 inch, iemand daar ergens nog een betere prijs voor gekregen toevallig?
Andere aanvulling over de keuze tussen 55 en 65 inch zijn ook welkom! ;-)
Haters everywhere but I don’t really care
PSN: bryanlost
[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 01-05-2014 23:43 ]
Nee ik ben niet verwarddinandus schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:42:
@ bryanvan, ik denk dat je de HU7500 met de H7000 verward.
volgens mijn kan de HU7500 wel 3D. kijk anders voor de zekerheid even bij de samsung home side, kun je alle specs zo vinden.
PSN: bryanlost
Misschien ook afhankelijk van wat je kijkt? Kijk zelf niet of nauwelijks films, dus vooral TV series. Volgens jouw berekening zou je voor 4 meter een TV van 104 inch "moeten hebben" --> 2,65m?dinandus schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 00:01:
21/9 is zeg maar 148 cm diagonaal. de tv stand 16/9 zet ik nooit op. de vervorming door het vergroten tot 21/9 van andere verhoudingen is minimaal, dus kijk altijd op maximaal beeld.
gelezen op o.a. diverse Duitse forums dat een goede kijkafstand voor UHD 1,5 keer beeldiagonaal zou zijn.
voor een 65 inch zou dit dan uitkomen op een 2,5 meter. bij HD is het gauw weer anderhalf meer zeg maar 3,75 meter Ik hou ook lekker een ruime 3 meter aan.
Is al meerdere keren gemeld inmiddels, werkt idd niet. Hoop dat er snel update komt.matthijst schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:17:
RTL gemist app laat niks zien hier? Alle dagen leeg. Kan iemand ook s kijken bij zn 7500?
[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 02-05-2014 07:51 ]
Die 65 is echt nog 1000 minder dan de website zegt?Sjef_de_Widt schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:59:
De 55 inch 8500 komt op € 2.799 en voor de 65 inch vragen ze € 3.999. Beide nog zonder CB uiteraard maar twijfel over de prijs van de 65 inch, iemand daar ergens nog een betere prijs voor gekregen toevallig?
Andere aanvulling over de keuze tussen 55 en 65 inch zijn ook welkom! ;-) Kijkafstand tot de tv is circa 3 meter.
no comment
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:37:
[...]
Er zijn winkels die ook op deze site genoemd worden waar de ue65hu7500 voor € 3000 de winkel mag verlaten. Daarna nog de Cash back er af, dan heb je voor € 2500 een geweldig toestel.
(--=) Peace For Everybody (=--)
Verwijderd
Omdat ik de tv nog niet had en ik de deal niet in gevaar wilde brengen. Vorige week was ik bij Klein in Barendrecht geweest voor deue65hu7500. Daar ben ik een prijs overeengekomen van € 3000,- voor Cash Back. Alleen bleek toen dat de tv niet op voorraad was. Deze zou deze week uiterlijk donderdag geleverd worden. Donderdag gebeld en toen bleek dat de tv niet geleverd was en dat het zeker nog een week zou duren. Daarom contact opgenomen met Platte TV, waar ik ook al een prijs had aangevraagd. Deze was hoger, dus aangegeven dat ik best wilde kopen, maar wel voor de prijs die ik bij Klein bedongen had. Dit bleek geen probleem, dus ik heb vanmiddag de TV opgehaald bij één van hun vestigingen. Dat zijn in ieder geval twee zaken die het toestel voor deze prijs verkopen.matthijst schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:58:
Inderdaad, vanwaar de geheimzinnigheid: noem gewoon de winkel?
Verwijderd
Standaard.blaatpaal schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:53:
Op welke instelling hebben jullie het beeld staan,
ik heb hem op dynamisch staan, maar merk bij sommige uitzendingen dat het beeld niet helemaal lekker is, (bijvoorbeeld bij RTL boulevard) en als er bijvoorbeeld Hekken/gestreepte overhemden worden getoond.
[ Voor 47% gewijzigd door matthijst op 03-05-2014 01:22 ]
[ Voor 16% gewijzigd door alexanderjcs op 03-05-2014 03:15 ]
Marcel9970 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:00:
Inmiddels wat langer tv gekeken met mijn HU7500.
HU7500 tav Panasonic plasma VT60: VT60 betere zwartwaarden, kleuren en motion.
HU7500: beter beeld overdag, veel snellere interface en fraaier om te zien.
Qua beeld kan ik wel met de HU7500 leven.
- Fraaie tv met smalle bezel;
- 4K is prachtig;
- HU schakelt snel tussen zenders(Ziggo CI+);
- HU menustructuren zijn erg duidelijk;
- Upscaler is goed/zeer goed;
- Beeldinstelling film heeft de minste kleurafwijking e.d. en is zonder kalibratie de beste instelling.
- Er is duidelijk bespaard op materiaal, bijna alles is plastic;
- Onlogische verdeling aansluitingen op de achterzijde;
- Ventilatoren;
- Er zijn motion hick ups aanwezig.
Al met al is het enige wat mij doet twijfelen om de HU7500 te houden zijn de ventilatoren.
Vanaf 3 meter kan ik ze horen en dit wordt doordat ventilatoren stof aantrekken en verouderen alleen maar erger. Voor de meesten zal het ventilatorgeluid niet storend zijn, maar ik ben er door een kleine gehoorbeschadiging zeer gevoelig voor.
De HU8500 lijkt mij niets ivm curved aan een muur hangen.
Wie kan een oordeel geven over de F9000 tav de HU7500?
Als ik een one connect box aanschaf, kunnen dan de ventilatoren in de tv uitgezet worden?
Verwijderd
Goed punt, ergernis zal niet weg gaan.matthijst schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:34:
Als je last hebt van de ventilatoren zou ik hem terugbrengen; je hebt hem nu een paar dagen en schijnbaar erger je je eraan. Zonde van het geld dan, toch?
Mag nog ruilen hoor, dus prijs zal niet lager zijn dan €2.099,-Mario52 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:05:
Doe hem mij dan maar voor een mooie demo prijs
[...]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door MasterMaceMichu op 03-05-2014 23:24 ]
[ Voor 3% gewijzigd door MauritsDe op 03-05-2014 13:54 ]
[ Voor 39% gewijzigd door alexanderjcs op 03-05-2014 14:42 ]
matthijst werkt het nog steeds goed de ci+ module bij UPC? hoor jij de ventilatoren ook? ik ga dit toestel vanmiddag ophalen na het volgen van dit geweldige forum de info van de prijzen zijn erg waardevol!!matthijst schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:51:
Ja. Werkt gewoon met UPC.
Gebruik ci+. Kreeg pas een paar keer een melding dat kaart niet actief was, maar sinds update gisterochtend niet meer gehad.
Tv is nog te nieuw denk ik
Ondertussen 2 updates in 3 dagen gehad.
[ Voor 23% gewijzigd door alexanderjcs op 03-05-2014 14:41 ]
uiteraard is dat mooier, maar er is zo weinig aanbod daarin dat ik me voor nu afvraag of ik niet beter de andere kan pakken.MauritsDe schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:29:
Aangezien de 4k/ ultra hd tv maar €300 duurder is zou ik voor de 4k gaan en niet voor de curved.
Misschien moet je even naar de Mediamarkt ofzo gaan om te kijken hoeveel mooier een 4k scherm is dan een full hd scherm.
[ Voor 37% gewijzigd door Tom op 03-05-2014 16:38 ]
Hoi, ja ci+ werkt nog steedsalexanderjcs schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:41:
[...]
matthijst werkt het nog steeds goed de ci+ module bij UPC? hoor jij de ventilatoren ook? ik ga dit toestel vanmiddag ophalen na het volgen van dit geweldige forum de info van de prijzen zijn erg waardevol!!
[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 03-05-2014 15:37 ]
Verwijderd
SPAM!MauritsDe schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:33:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort de Samsung UE65HU7500 of UE55HU7500 ophalen, is dit een aanrader?
En hoe werkt de upscaler, want er is eigenlijk nog geen 4k beeldmateriaal.
En waar kan ik hem voor de laagste prijs halen?
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 31-05-2014 22:53 ]
[ Voor 5% gewijzigd door LordFather op 03-05-2014 17:37 ]
Oke bedankt, maar is er misschien ook iets wat dichter bij mij in de buurt (Blaricum), in Hilversum, Utrecht of Amsterdam bijvoorbeeld? Als dat er niet is wil ik er wel heen rijden, maar doet Electroplace ook aan de cashback actie?
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 31-05-2014 22:53 ]
Je laat het gewoon gratis bezorgen, volgende werdag bezorgd, in mijn geval dinsdagMauritsDe schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:41:
[...]
Oke bedankt, maar is er misschien ook iets wat dichter bij mij in de buurt (Blaricum), in Hilversum, Utrecht of Amsterdam bijvoorbeeld? Als dat er niet is wil ik er wel heen rijden, maar doet Electroplace ook aan de cashback actie?
[ Voor 32% gewijzigd door WilbertvdBroek op 03-05-2014 20:13 ]
[ Voor 3% gewijzigd door alexanderjcs op 07-05-2014 17:32 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Henkske op 04-05-2014 10:27 ]
Heb je een link naar de review? Heb geen zin in een tv die (hoorbaar) zoemend geluid vertoontmatthijst schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:35:
Dacht in een review gelezen te hebben dat dit (modellen van dit jaar) de eerste waren, omdat vorige vrij heet werden?
alleen de one connect box wordt snoei warm. De TV is eiskalt, dus no need voor een fan. En ja daar hebben ze dit jaar ene fan voor verzonnen.matthijst schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:35:
Dacht in een review gelezen te hebben dat dit (modellen van dit jaar) de eerste waren, omdat vorige vrij heet werden?
nee hoor, ik heb de F9000 en kan hem echt niet vinden.Marcel9970 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:14:
De F9000 heeft ook ventilatoren, maar gelukkig in de one connect box.
heb je veel zaken op dynamisch aanpassen staan? bv de black tones, dynamisch contrast en smart led?Henkske schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:23:
Ik heb nu sinds 1 week de 55hu8500 in mijn bezit en ik merk dat ik me toch steeds meer ga irriteren aan bepaalde "clouding" problemen.
Vooral rechtsonder zit er een witte vlek die erg opvalt in donkere scenes. Echter is dit soms ook een aantal seconde weg maar komt het daarna meteen weer terug waardoor ik het gevoel heb dat het toch geen clouding is(of het beeld past de helderheid ofzo even tijdelijk aan? ).
[ Voor 64% gewijzigd door Martinus op 04-05-2014 13:25 ]
no comment
Hij kost daar 2099 euro en daar gaat nog de 500 euro cashback vanaf.MauritsDe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:33:
Weet iemand hoe duur de Samsung UE65HU7500 bij electroplace is?
[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 04-05-2014 15:39 ]
Heb je een nieuwe module in gebruik? (CI+ 1.3).Tom schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:05:
Ik krijg bij mij de CI+ module niet aan de gang (UE55HU7500). Hij geeft een melding dat het niet ondersteund is na het aanzetten. De Samsung heeft de laatste firmware. Gaat om de module van Ziggo. Iemand een idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Erik-1980 op 04-05-2014 17:10 ]
Heb je al wat ingevuld bij dat scanmenu? Kreeg met UPC eerst ook de hele tijd een foutmelding. Ding werkte pas toen ik handmatig kanalen had gescand, dit verhaal:Tom schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:05:
Ik krijg bij mij de CI+ module niet aan de gang (UE55HU7500). Hij geeft een melding dat het niet ondersteund is na het aanzetten. De Samsung heeft de laatste firmware. Gaat om de module van Ziggo. Iemand een idee?
Oh, die had ik over het hoofd gezien. Nu heeft ie de kanalen wel gevonden, alleen afspelen kan nog steeds niet. Muv de ongecodeerde NL 1.matthijst schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:11:
[...]
Heb je al wat ingevuld bij dat scanmenu? Kreeg met UPC eerst ook de hele tijd een foutmelding. Ding werkte pas toen ik handmatig kanalen had gescand, dit verhaal:
http://www.upc.nl/klanten...msung&type=UE55ES6570SXXN
En heb je m op "kabel" staan
[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 04-05-2014 18:38 ]
Dit heb ik allemaal op OFF staan.Martinus schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:20:
heb je veel zaken op dynamisch aanpassen staan? bv de black tones, dynamisch contrast en smart led?
wat die daar doet is constant berekenen wat de beste zwartwaarde zou zijn, echter gaat dat bij snelle bewegingen en overgang licht en donker wel een fout.
Na inspelen van 200 uur zou dit minder moeten zijn geworden.
[ Voor 0% gewijzigd door Klaus F. op 04-05-2014 22:36 . Reden: Typo ]
zet eens smart led op high? die andere vertroebelen de boel, m.i.
no comment
Verwijderd
Ik weet niet hoe duur hij bij Electroplace is, maar bij bij Klein en bij Platte TV gaan ze akkoord met € 3000,- voor de cash back. Als ze het bij Electroplace willen verkopen, dan zullen ze ook naar dat bedrag moeten denk ik.MauritsDe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:33:
Weet iemand hoe duur de Samsung UE65HU7500 bij electroplace is?
Verwijderd
De HU7500 heeft geen one connect box. Hij heeft volgens mij wel een aansluiting, zodat die er later wel aan toegevoegd kan worden.MauritsDe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:26:
Weet iemand hoe dat zit met die one connect box?
Wat is het precies en zit het ook bij de UE65HU7500 standaard inbegrepen? Want in zo'n foldertje staat iets over een one connect box dat dat er bij hoort ofzo.
Ja, balen inderdaad..Klaus F. schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:32:
Iets meer dan dat helaas.
Ik heb een beugel (1,5 cm) maximaal van de muur, maar heb ten einde raad maar gaten in de muur gemaakt om de stekkers in te laten verdwijnen.
Houd er rekening mee dat Voeding, Ethernet en IR stekkers allemaal te ver uitsteken.
Je wint helaas ook maar marginaal met een haakse Ethernet stekker.
Echt ongelofelijk jammer.
Er is door Samsung blijkbaar geen rekening gehouden met maximale esthetics voor hen die de TV aan de muur willen.
Ik zie aan de One Connect Box ook geen voeding, dus als dat ontbreekt blijf je met dat probleem zitten.
Uiteindelijk hangt het scherm nu ca. 5 cm van de muur. 1,5 beugel en 3,5 van de TV.
Het heeft wat moeite gekost, maar het was het wel waard.
Heb de SMIT genomen en die werkt prima icm Ziggo, die was 35 euro goedkoper (terwijl ze me bij Klein probeerden de Quantis aan te smeren "meneer, ze zijn allebei even duur, ik zou voor de Quantis gaan".. Pech voor hem dat ik de pricewatch al gecheckt had.. kom daar dus nooit meer..)Erik-1980 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:18:
Vraag voor de mensen die de HU7500 gebruiken icm ziggo. Welke CI+ module gebruiken jullie. Ik zie er twee terugkomen:
SMIT ci+ 1.3
Quantis ci+ 1.3
Zijn er (merkbare) verschillen tussen beide modules?
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-05-2014 11:27 ]
Dus er gaat nog €500 af met de cashback, waardoor de prijs op €2500 uitkomt of zit de cashback er al bij de prijs inbegrepen?Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:37:
[...]
Ik weet niet hoe duur hij bij Electroplace is, maar bij bij Klein en bij Platte TV gaan ze akkoord met € 3000,- voor de cash back. Als ze het bij Electroplace willen verkopen, dan zullen ze ook naar dat bedrag moeten denk ik.
Verwijderd
Ja, dat klopt. Geen gekke prijs voor zo'n geweldig scherm.MauritsDe schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:02:
[...]
Dus er gaat nog €500 af met de cashback, waardoor de prijs op €2500 uitkomt of zit de cashback er al bij de prijs inbegrepen?
Sommige vrienden zijn als de schaduw, je ziet ze alleen als de zon schijnt.
Ik zie op beide sites €4000 euro staan?Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:21:
[...]
Ja, dat klopt. Geen gekke prijs voor zo'n geweldig scherm.
Als je tv het beeld niet zou upscalen, dan krijg je toch rondom het beeld grote zwarte vlakken?yordy1985 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:18:
- hoe is het upscalen van normale of hd tv uitzendingen? Heb zelf het idee dat het er niet mooier van wordt. Kan je het bv uitschakelen, het upscalen?
Is dat zo? Ik heb er geen verstand van;)Tom schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:07:
[...]
Als je tv het beeld niet zou upscalen, dan krijg je toch rondom het beeld grote zwarte vlakken?
Conclusie het beeld wordt er dus niet echt beter van?Tom schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:21:
Ik ook niet zoveel, maar volgens mij doet een full HD tv dat ook bij 720p content. Ze verzinnen de tussenliggende pixels (=upscalen). Er zit alleen wat verschil in het algoritme waarmee ze dat doen, bijv. om te zorgen dat randen in het beeld (harde overgangen van kleur) ook harde overgangen blijven en kleuren die dicht bij elkaar liggen juist vloeiend in elkaar overlopen. Open een afbeelding in Photoshop en vergroot die, dat is hetzelfde effect.
Verwijderd
Klopt, maar na wat onderhandelen kom je op de door mij genoemde prijs. Vraag maar eens een offerte op via de websites. Je zult zien dat ze dan al met een veel betere prijs komen. Dat is nog niet de beste prijs, dus daarna even bellen en zeggen dat je weet dat de toestellen bij anderen voor dit bedrag de deur uit mogen.
Waarom zou je die willen?Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:41:
Hallo,
Hoe zit het met de 48" HU 7500. Heeft iemand die al? En prijs?
KJK
[ Voor 18% gewijzigd door alexanderjcs op 06-05-2014 08:40 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq