(--=) Peace For Everybody (=--)
Verwijderd
Na een bezoek vorig week aan de mediamarkt en de nieuwe samsung modellen heb gezien, heb ik besloten de 55HU7500 te kopen vanwege de cashback actie. Thuis even de pricewatch raadplegen voor een betere deal dan bij de MM, toen ben ik bij deze topic terecht gekomen en de namen gelezen van verschillende verkopers met lage prijzen. Omdat ik in de buurt van Rotterdam woon en bij echte winkel wilde kopen (geen webwinkel) heb ik contact opgenomen met Electroplace, eerst via e-mail met verwijzing naar dit topic en de genoemde prijs van 2099, daarna telefonisch omdat ze geen prijzen via e-mail doorgeven. 2099 ex cashback was accoord en heb gelijk 1 besteld, gisteren heb ik mijn nieuwe tv gehaald, het stond appart met mijn naam op een briefje geschreven. zoals boven vermeld staat vriendelijk personeel met kennis van zaken, zeer behulpzaam en goede service. Door de drukte kon ik niet voor de winkel parkeren en stond een paar straten verder, een winkel medewerker heeft me geholpen met dragen en laden van tv . Je krijgt DOA garantie van 5 dagen, als iets mis is komen ze tv vervangen. Ook aan mij werdt gevraag om dit a.u.b. door te vertellen.Sjef_de_Widt schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:45:
Hey,
Net zelf uit nieuwsgierigheid toch ook maar even gebeld naar Electroplace Rotterdam. Kerel aan de lijn was inderdaad erg behulpzaam en wilde vooral benadrukken dat zij Samsung Dealer zijn voor de Cash Back actie.
Belangrijkste natuurlijk wat zij kunnen doen met de prijzen:
55HU7500 € 2.099
55HU8500 € 2.899
De beste man gaf ook heel stellig aan dat ze de beste prijs van Nederland willen bieden voor de officiële Samsung Nederland modellen. Mocht je ergens anders een betere prijs krijgen dan gaan ze die winkel zelf nabellen en bieden ze ook die prijs. Naar mijn idee worden dus de eerdere posts hier omtrent deze winkel bevestigd en ik ben ik zeker van plan om volgende week zelf vanuit Breda een ritje naar Rotterdam te maken.
Er werd me zelfs aan het einde van het gesprek nog verteld om dit a.u.b. door te vertellen wat mij helemaal de indruk gaf dat ze deze prijzen niet onder stoelen of banken steken. Bij deze dus
Over tv zelf vind ik het nog kort om een goede oordeel te kunnen geven. tv is aangesloten op satelliet ontvanger waar grote aanbod aan HD en 3D zenders is en met de PS4. met beide apparaten presteert tv uitstekent,
Daarnaast ziet de winkel er nogal "ghetto/pawnshop-achtig" uit. Ik heb niets gekocht, dus durf niets over hun service/after te zeggen. Maar in de winkel had ik niet het gevoel dat dit een eerst-service winkel is.
Source? Ik zoek me suf naar reviews/tests die de 65HU7500 checken op gaming prestaties. Maar die lijken nog niet echt te bestaan?kx22 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:58:
@skolb neem de UE65HU7500
[..]
Reactiesnelheid is op filmmodus slecht, maar op gamemodus haal je rond de 35ms. Dat is ietsie slechter dan de Sony W905, maar dat is echt een game televisie.
Ik kwam bij mijn zoektocht wel deze review tegen. Gaat hierbij overigens om de HU8500:
The increased image processing definitely impacted on the HU8500's input lag measurements and in its calibrated Movie mode there was a delay of 153ms. This be could reduced to 91ms by selecting the Game mode but this is still too high for serious gamers, although renaming the input 'PC' managed to get the lag down to 58ms. This relatively high number is 20ms more than the H8000 and no doubt this increase is a result of all the additional processing; we suspect this will be the case for all the UHD TVs that are currently being launched.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
En weet iemand hoe je het geluid uit kan zetten in de menus? Als je bijvoorbeeld het volume lager zet hoor je een geluidje of als je met de pointer over apps gaat. Soms handig maar zou het toch uit willen zetten. Krijg het echter nergens gevonden in de (geluid) menu's.
[ Voor 35% gewijzigd door UninPro op 27-04-2014 16:43 ]
Was op een oude LG altijd een hoop gedoe, benieuwd of het op deze wel werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 27-04-2014 16:44 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Systeem -> Algemeen -> Geluidsfeedback.AlexSaxoMusic schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:31:
En weet iemand hoe je het geluid uit kan zetten in de menus? Als je bijvoorbeeld het volume lager zet hoor je een geluidje of als je met de pointer over apps gaat. Soms handig maar zou het toch uit willen zetten. Krijg het echter nergens gevonden in de (geluid) menu's.
Ook een van de dingen die meteen aangepast werden
Je kunt favorieten lijsten maken, daar kun je makkelijk zenders op de plaats zetten waar jij wilt, met CI v UPC. Mijne geeft wel de hele tijd melding "authentication in progress" monteur komt vd week v tweede keer langs.matthijst schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:44:
Vraag: kan je met CI+ module van UPC de zendervolgorde zelf instellen op de 7500?
Was op een oude LG altijd een hoop gedoe, benieuwd of het op deze wel werkt.
Sorry verkeerd "gelezen"lo3k schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:34:
[...]
Source? Ik zoek me suf naar reviews/tests die de 65HU7500 checken op gaming prestaties. Maar die lijken nog niet echt te bestaan?
Ik kwam bij mijn zoektocht wel deze review tegen. Gaat hierbij overigens om de HU8500:
[...]
http://www.avforums.com/r...ll-hd-led-tv-review.10191
Ging over de H8000, die ik heb.
Ja dat kan alleen bij de CI kaart v UPC kan het alleen op de ongecodeerde kanalen.iceme schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:17:
Ik ben wel benieuwd of de HU7500 een dubble dvb-c tuner bezit? Kun je wat kijken en op een andere zender wat opnemen op een usb disk? Of te wel, kan mijn humax de deur uit?
Bv: ned 1 opnemen en rtl7 HD kijken kan wel, maar rtl7 HD opnemen en ned 1 kijken kan weer niet.
lijkt me mooier!
Wanneer heb je m besteld?matthijst schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:02:
Morgen als het goed is de 55hu7500, ook van plattetv
Zal eens tijd heb om van de week een kleine review te schrijven.
Van t weekend,
Ga m ophalen
Dat curved gebeuren geloof ik allemaal wel: zit 4 meter van de TV af, lijkt me alleen maar irritant.
[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 28-04-2014 23:07 ]
Toetsenbord werkt niet in de YouTube applicatie. Daar ben je genoodzaakt met de pijltjestoetsen te werken.Tino Oostdam schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:59:
Ik heb hem ook vandaag besteld bij Platte TV. Goed aanbod voor de hu8500 55 curved + toetsenboard. Lijkt me nl handiger voor youtube ed. Wil de belevenis van Curved wel meemaken. En denk ook aan racegames waarbij je dichter op het scherm gaat zitten en mogelijk meer het gevoel krijgt van de bewegende beelden aan de zijkant dat je echt midden in de auto zit.... Ook heeft de hu8500 al standaard een camera wat het verschil 89 euro kleiner maakt. Met een harde schijf erbij kan mijn Humax eruit, net als met Philips TV van 119 cm die me mooi gediend heeft.
Zal eens tijd heb om van de week een kleine review te schrijven.
En ik ben benieuwd hoe je harde schijf de Humax gaat vervangen aangezien je voor kabeltv niet eens een echt goed functionerende dubbele tuner hebt. Je kan namelijk alleen de ongecodeerde zenders opnemen als je een gecodeerde aan het kijken bent.. Andersom werkt volgens mij niet eens
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Kan je tegenwoordig al fatsoenlijk door content op een NAS-browsen en alles afspelen wat je ertegenaan gooit? En is het mogelijk vanaf de TV bestanden weg te gooien (die je gekeken hebt)?
[ Voor 42% gewijzigd door matthijst op 29-04-2014 08:21 ]
Bestanden van m'n NAS of USB of DLNA afspelen werkt ook goed en snel. Ondersteunde bestanden, codecs, en ondertitels, staan in de handleiding. Veel, maar vast niet alles.
Ik heb de HU7500.
www.oldskoolnl.nl
Toetsenboard komt via PostNL, net nog even contact gehad met Platte TV en die sturen ze naar m`n bedrijf ipv thuis na mijn verzoek. Tot nu toe altijd netjes te woord gestaan en super snelle levering!
Ga je de TV aan de muur hangen? Ben wel benieuwd naar hoe dat eruit ziet. Ben zelf meer geneigd om een "normale" TV te kopen (HU7500) ipv een kromme mede ivm hoe aan de muur te bevestigen en hoe dat eruit ziet.Tino Oostdam schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:26:
Heb nu in ieder geval mijn Humax aangesloten. (TV net binnen ;-), gisteren besteld bij Platte TV... zit in ieder geval een IR functie op de One-Connect waardoor je de Humax gewoon met je TV afstandsbediening kunt gebruiken. (Dus geen 2 afstandsbedieningen nodig!). Bij installatie moet je nog wel even een update doen. 1121 bestanden en ca 40 minuten zoet met downloaden en installeren. Op deze manier is het ook geen probleem om m`n Humax wel te blijven gebruiken. Ga zo echter wel richting kantoor. Dus koppelen van mn PC via Via wordt plan voor vanavond of een van de komende dagen.
Toetsenboard komt via PostNL, net nog even contact gehad met Platte TV en die sturen ze naar m`n bedrijf ipv thuis na mijn verzoek. Tot nu toe altijd netjes te woord gestaan en super snelle levering!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Zelfs met wifi lukt dat. Lijkt me dat het dan een bandbreedte issue is?
Lijkt me sterk dat de HU8500 andere apps/config heeft dan de HU7500..
edit: ben nooit ingelogd geweest bij youtube overigens
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-04-2014 15:41 ]
Helaas heb ik het zelfde probleem met de HU7500. Heeft het misschien te maken dat ik nog niet ingelogd ben op youtube? Ik zal het vanavond eens proberen.Major_ton schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:19:
Zojuist een Samsung UE55F8000 vervangen voor een UE55HU8500, alleen lukt het me met geen mogelijkheid meer om in de Youtube app FHD content te kijken, laat staan UHD content. Ik kan de filmpjes wel gewoon afspelen, maar ze worden alleen maar in SD weergegeven. Heeft iemand een idee hoe dit komt? De vorige TV speelde wel alles in de hoogst mogelijke resolutie af.
Ik wilde het ook eerst in de bandbreedte zoeken, echter stond deze ochtend de 55F8000 nog gewoon FHD youtube content te spelen. Vreemd inderdaad. Er is ook verder niks in te stellen (niet dat ik kan vinden in ieder geval.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:28:
Vreemd.. Ik heb niks bijzonders hoeven doen.. App starten, zoeken op '4k', dan een van die filmpjes starten..
Zelfs met wifi lukt dat. Lijkt me dat het dan een bandbreedte issue is?
Lijkt me sterk dat de HU8500 andere apps/config heeft dan de HU7500..
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Dat inloggen heeft bij mij in ieder geval niks geholpen.smashit schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:32:
[...]
Helaas heb ik het zelfde probleem met de HU7500. Heeft het misschien te maken dat ik nog niet ingelogd ben op youtube? Ik zal het vanavond een proberen.
Voor de zekerheid de 4 weken proefperiode erbij genomen.
Vandaag de Pana plasma ZT60 en de HU8500 gezien, dat wint de ZT60 qua beeldkwaliteit.
Het is meer een tussenoplossing tot OLED betaalbaar is.
Kijk alleen HD content via ziggo tv of mediaspeler.
Dilemma of luxe probleem...qua design ga ik zeker voor de samsung.
Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar elke expert zal zeggen dat de Panasonic vele malen beter beeld oplevert. Voor een LCD is de H8000 echter zeker een goede TV.Jantje_ schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:06:
Ik kan een nieuwe 55H8000 of een pana 55VT60 kopen voor dezelfde prijs... Is de panasonic echt zoveel beter qua beeld? Geen lichte of zonnige kamer trouwens...
Kijk alleen HD content via ziggo tv of mediaspeler.
Dilemma of luxe probleem...qua design ga ik zeker voor de samsung.
Mooi beeld, liep nog ff te klootviolen met CI+ van UPC (eerst niet goed gescand, gaf steeds error 17, daarna nogmaals qam etc ingevuld en nu doet ie t non-stop goed lijkt het). Raar dat er geen VGA aansluiting meer op zit; oud mediacenter staan, gelukkig met dvi, dus morgen ff een dvi -> hdmi kabel halen.
Mediamarkt wilde niet meegaan met de prijs van plattetv en bleef er vrolijk 200 euro boven zitten. Vanmiddag opgehaald in Arnhem bij plattetv. Heel aardige gasten. Loopt redelijk storm daar, met die uhd7500 zeiden ze
Voor 59 euro nog ff dat 3e jaar garantie (en eventueel omruilen binnen 30 dagen) gekocht.
Ben benieuwd of ik erop vooruit ga tov Sony 46hx900
Bij de mediamarkt in Maastricht hebben ze de 65" aan de muur hangen. Van voor ziet het er super vet uit, van de zijkant helaas wat minder. Je ziet dan toch dat het een heel stuk van de muur af komt (ik schat zo'n 15-20cm)Erik-1980 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:05:
[...]
Ga je de TV aan de muur hangen? Ben wel benieuwd naar hoe dat eruit ziet. Ben zelf meer geneigd om een "normale" TV te kopen (HU7500) ipv een kromme mede ivm hoe aan de muur te bevestigen en hoe dat eruit ziet.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik heb de H8000, niet opgehangen, maar als ik zo kijk is het zeker geen 20cmMazeWing schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:25:
[...]
Bij de mediamarkt in Maastricht hebben ze de 65" aan de muur hangen. Van voor ziet het er super vet uit, van de zijkant helaas wat minder. Je ziet dan toch dat het een heel stuk van de muur af komt (ik schat zo'n 15-20cm)
Als je een beetje normale muurbeugel hebt is het al 6/7cm. De curve is niet meer dan 5cm van de middelpunt.
http://samschanneledit.sourceforge.net
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 29-04-2014 22:42 ]
Ik kan hem bij de mediamarkt via de laagste prijs garantie gewoon voor dezelfde prijs krijgen als bij PlatteTV.nlmatthijst schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:14:
UHD7500 binnen. Wat een ding!
Mooi beeld, liep nog ff te klootviolen met CI+ van UPC (eerst niet goed gescand, gaf steeds error 17, daarna nogmaals qam etc ingevuld en nu doet ie t non-stop goed lijkt het). Raar dat er geen VGA aansluiting meer op zit; oud mediacenter staan, gelukkig met dvi, dus morgen ff een dvi -> hdmi kabel halen.
Mediamarkt wilde niet meegaan met de prijs van plattetv en bleef er vrolijk 200 euro boven zitten. Vanmiddag opgehaald in Arnhem bij plattetv. Heel aardige gasten. Loopt redelijk storm daar, met die uhd7500 zeiden ze
Voor 59 euro nog ff dat 3e jaar garantie (en eventueel omruilen binnen 30 dagen) gekocht.
Voor 2099 bij de mediamarkt? Wow. Dat mag de mediamarkt niet doen.lom0r schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:34:
[...]
Ik kan hem bij de mediamarkt via de laagste prijs garantie gewoon voor dezelfde prijs krijgen als bij PlatteTV.nl
Vooral omdat Samsung met een UPP werkt. Plattetv zet op de bon dat je een "inruil" toestel heb van bvb 600 euro.
Hier liep die gast van Mediamarkt te bitchen, kon niet voor 2099, alleen voor 2299. Mocht niet van Samsung inderdaad.lom0r schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:34:
[...]
Ik kan hem bij de mediamarkt via de laagste prijs garantie gewoon voor dezelfde prijs krijgen als bij PlatteTV.nl
Ik zei 'm dat benzine wel duur is tegenwoordig, maar dat ik voor 200 euro wel 25 minuten wilde rijden. Maakte weinig indruk; gast zei dat het gewoon niet mocht.
Dus tsja, als iemand niet wil verkopen kan ik er ook weinig aan doen... Maar goed, allemaal prima, dag later bij PlatteTV opgehaald

PlatteTV zei dat ze d'r nog 50 euro op verdienden. Geen idee of dat waar is, want weet marges niet op die dingen, maar Samsung was er niet blij mee dat ze voor 2099 bij hun stonden.
[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 30-04-2014 07:05 ]
Heb nu DS Video geprobeerd, maar die scant en maakt overal subfolders van. Volgens mij doet Plex hetzelfde? Wil het lieft gewoon een grote lijst hebben (ala XBMC bijvoorbeeld).
Ik ga uiteindelijk toch wel weer mn HTPC gebruiken met OpenElec (XBMC) erop, omdat er veel meer plugins/skins voor XBMC zijn. De Plex interface ziet er (nog) niet fraai uit op een 4K scherm.
Zodra Plex Media Server alles gescant heeft kun je met de TV ook via DNLA de media benaderen (op Source drukken en dan Plex selecteren), dna heb je als het ware ook een lijst.
Ik heb het over de afstand tot de muur. Verder zal de afstand van de muur meer worden, naarmate de tv groter wordt. Een 65" komt dan ook verder van de muur dan een 55"kx22 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:48:
[...]
Ik heb de H8000, niet opgehangen, maar als ik zo kijk is het zeker geen 20cm
Als je een beetje normale muurbeugel hebt is het al 6/7cm. De curve is niet meer dan 5cm van de middelpunt.
Plex erop gezet, inderdaad terug te vinden in "Source", maar die gaat alles verlept zitten categoriseren (alle eps van een serie in folders). Wat werkte er "out of the box" dan? Hij startte op bedoel je (omdat je aangeeft dat je niet weet of hij subfolders aanmaakt)?
Had enige hoop dat er iets als XBMC zou zijn ondertussen; gewoon rap door een folder browsen en spelen, geen gekut.
[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 30-04-2014 11:00 ]
Had al mn series al netjes in mapjes per serie en daarin weer mapjes per seizoen staan.
Met 'out-of-the-box' bedoel ik: nadat ik PMS op de NAS heb geinstalleerd en heb laten indexeren, kon ik via de Plex app in de TV direct aan de slag. Enige wat je hoeft te doen is ip adres van NAS invullen bij 'My Servers'.
[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-04-2014 11:07 ]
Klopt ja; dat connecten werkte verder prima.
Nog een algemene tip (misschien loopt iemand er nog tegenaan): had zelf problemen om Plex op Synology te starten, uninstall reinstall werkte ook niet.
Uninstall -> Plex User weggooien -> Plex Share weggooien -> Herstart NAS -> Reinstall
werkte uiteindelijk.
[ Voor 75% gewijzigd door matthijst op 30-04-2014 11:09 ]
Verwijderd
Gebruikt iemand van jullie haakse HDMI kabels (http://image.allekabels.n...el-high-speed-1-meter.jpg).
Lijkt wel handig, maar ik ben bang dat ik er dan geen 3 onder elkaar aangesloten krijg.
Lijkt mij echt niet mooi. Ga wel voor een platte.MazeWing schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:58:
[...]
Ik heb het over de afstand tot de muur. Verder zal de afstand van de muur meer worden, naarmate de tv groter wordt. Een 65" komt dan ook verder van de muur dan een 55"
Deze wordt vrijdag geleverd, ben erg benieuwd!
@Andrek64: Waarom wil je de haakse HDMI kabels? De standaard HDMI aansluitingen zitten aan de zijkant van de tv en kunnen dus gewoon met rechte kabels aangesloten worden. Alleen de ARC HDMI aansluiting zit recht op de tv (vreemde keuze overigens) waardoor een haakse kabel handig is wanneer je de tv aan de muur op hangt.
De 65, hoe ver zit je van je TV af?
Ook naar zitten kijken, maar die is echt HUGE

[ Voor 52% gewijzigd door matthijst op 30-04-2014 11:55 ]
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?sKoLb schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:50:
Nou ik heb de knoop ook doorgehakt en voor de UE65HU7500 gekozen.
Deze wordt vrijdag geleverd, ben erg benieuwd!
Veel plezier alvast.
[ Voor 7% gewijzigd door Turfschipper op 30-04-2014 12:24 ]
Zie ik nergens terug.
[ Voor 45% gewijzigd door matthijst op 30-04-2014 14:00 ]
Verwijderd
De Ultra HD tv is een juweel aan de muur met prachtige beelden en zeer veel mogelijkheden om het beeld in te stellen. Met 5 meter afstand is het beeld perfect en net niet te groot en gelukkig vond mijn vrouw dat ook.
UHD dimming voor de 4K modellen. Op jouw 7500 moet dat er op zitten.
Of kan iemand van de hu7500 bezitters misschien een input lag testje uitvoeren?
EDIT:
Ben dit topic nog tegen gekomen:
http://www.avsforum.com/t...-4k-unxxhu8550-uexxhu7500
(nogmaals: hu8550 is zelfde model als hu7500)
Lees hierin verschillende reacties:
I dont notice any input lag. I only have two games Tombraider and Second Son and both look and play great. I'm not a super gamer by any means but I dont notice any lag in those two.
The HU8500 has 62ms of input lag in game mode, so expect the same for the HU8550.
I plugged in the PS3 and played Crysis3 in 3D and it was bad. First the 3D was so off it made me cross eyed. I diAled that in. And I could notice a little lag. Put it in game mode and was fine after that. I dont know if I just psyched myself out expecting to see delay or its the way the motion control handled the action. But turning on game mode definitely helped. Side.note pS4 looks so good. However the Last of us looked pretty cool on the 8550.
Gaming lag is not great; i would have loved to use this as my primary gaming display but it seems to not be the case. I'm most likely going to get a Sony Display and primarily use it for FPS/Online Multiplayer gaming, and use the Samsung for viewing TV/Blu-Rays/4K.
Blijf toch benieuwd naar ervaringen/reacties van jullie! Laat maar komen!I plugged in the old PS3 and played Last of Us again and I did notice a bit of a lag but weird when Playing Second Son on PS4, didn't really notice any lag.
[ Voor 66% gewijzigd door lo3k op 30-04-2014 15:52 ]
Verwijderd
Had anders veel teveel betaald voor deze tv. Nu ook gewoon de prijs van €2099 bij PlatteTV.
Het lukt mij ook niet op de HU8500. Helaas heb ik ook nog nergens een oplossing gevonden. Heel jammer.chang schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:33:
Het lukt mij ook niet om YouTube filmpjes in FHD of UHD af te spelen op de 7500. Ik weet niet hoe dat komt, want de PC kan het wel.
Lukt het in 4K streamen van Netflix en of Vi(e)mio wel??
Erg benieuwd hiernaar, een van de redenen om toch voor een UHD tv te gaan denk ikzelf...
[ Voor 25% gewijzigd door dinandus op 30-04-2014 20:04 ]
maar zien die in de info ook dat het UHD is?chang schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:44:
Maar sommige gebruikers op deze forum kunnen wel 4k content via youtube op de 7500 afspelen.
staat wel op de sammy siteSplinter Cell schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:54:
[...]
UHD dimming voor de 4K modellen. Op jouw 7500 moet dat er op zitten.
[ Voor 31% gewijzigd door Martinus op 30-04-2014 21:00 ]
no comment
Netflix 4K werkt prima. House of Cards seizoen 2 dus. Heel, heel scherp!dinandus schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:02:Lukt het in 4K streamen van Netflix en of Vi(e)mio wel??
Erg benieuwd hiernaar, een van de redenen om toch voor een UHD tv te gaan denk ikzelf...
www.oldskoolnl.nl
Zie wel 4K staan bij House of Cards, maar kan je t ook ergens zien terwijl ie afspeelt?
www.oldskoolnl.nl
Gewoon "4K" oid?
Hier UPC 120 mbit, nog genoeg MB/sec over maar hij blijft op 1080 Super HD hangen.
Edit, ah: vanaf seizoen 2 wel

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 30-04-2014 22:10 ]
Zit nu overigens op de 55 inch 5800 RTL 7 te kijken met 9.1 Philips geluid. Waanzinnig om te kijken ;-)
Straks kan programma over Senna ook nog wel extra mooi zijn. Ook al wat 3D content getest. Mn Ziggo verbinding sucks. Daardoor moest ie af en toe laden (Volgens Ziggo 60Mbit.. not dus... haal maar 15Mbps via NWifi met goed ontvangst).
Inderdaad wel ziekelijk mooi
Op youtube krijg ik ook hoogste resolutie (te vinden via: uhd video). Deed eerst deze:
YouTube: Sample 4k UHD (Ultra HD) video download
Duurde 20 sec voordat ie oversprong naar hogere resolutie. Alles wat ik nu start begint meteen goed.
[ Voor 55% gewijzigd door matthijst op 30-04-2014 22:32 ]
Volgens mijn programma gegevens is je genoemde Senna documantaire weer niet in HD, wat een gemis...
maar verder wel een goede documantaire, tijdje terug op BBC HD al eens gezien.
trouwens waarom dan niet bekabeld ipv Wifi, scheelt veel snelheid, en is je 60 Mbps niet naar 90 gegaan zoals bij iedereen al upgeschaald is?? Had ook 60 maar al ruim een week zit ik op ongeveer een 92 a 93.
@ Matthijst: heb je wel je instellingen voor video op automatisch staan in je Netflix account? normaliter pakt hij dan vanzelf de beste en snelste beeld en stream verbinding toch?
[ Voor 4% gewijzigd door dinandus op 30-04-2014 22:39 ]
Nu een beetje op youtube random 4k stedenfilmpjes te queuen vanaf iPad. Dat werkt ook vrij relaxt trouwens
[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 30-04-2014 22:42 ]
Naast dat het een mooi ding is, vind ik het wel lekker werken. Alleen zo jammer dat er geen menu knop op zit.
De normale afstandsbediening werkt totaal niet voor mij. Oude rubberen knoppen die niet lekker indrukken. Bij de LG is de gewone afstandsbediening beter dan de smartcontrol, maar hier is het andersom.
Gemis: menuknop, en dat niet alle apps ook met de pointer werken. Ook jammer is dat youtube app geen toetsenbord laat zien bij de zoek functie werkt sneller met de pointer.
Iemand al gelukt om een iphone te pairsn met de tv (samsung remote app)?
[ Voor 5% gewijzigd door Tino Oostdam op 30-04-2014 23:18 ]
Nee. TV zit aangesloten via ethernet kabel. Verbinding lukt niet.U2psv schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:16:
Iemand al gelukt om een iphone te pairsn met de tv (samsung remote app)?
www.oldskoolnl.nl
Ziggo al aan de lijn gehad en ze wisten me alleen te melden dat ik maar moest blijven resetten. Volgens ziggo kan de nieuwe tv geen invloed hebben op de decoder, maar ik vind het toch wel erg sterk dat de problemen op de dag van aanschaf zijn begonnen.
Iemand hier een idee of je tv wel of niet je decoder kan beinvloeden? Ik heb mijn decoder rechtstreeks op de tv via hdmi 2.
Alternatief is een Ci kaart of nieuw decoder kastje, maar zoals ik hier lees kan de Ci kaart niet opnemen terwijl je bepaalde zenders kijkt?
De ben van dijk wist me te vertellen dat alles zou werken (on demand films huren etc.) maar daar begin ik nu aan te twijfelen, de ziggo medewerker kon mijn tv iig niet vinden in de lijst met gecertificeerde toestellen.
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Ik ben nieuw met Led, wie heeft er beeldinstellingen voor mij waar ik mee zou kunnen beginnen.
Eerste indrukken:
Kleine bezel staat fraai;
Fraai beeld;
Instellen is een makkie;
Lekker snel schakelen tussen zenders;
Smart omgeving veel beter dan Panasonic;
Ventilator(s) zijn hoorbaar vanaf 3 meter;
Welke @#$%^ bij Samsung heeft verzonnen dat de voeding en de overige aansluitingen zo ver uit elkaar moeten liggen, zodat ze niet bijna niet in 1 kabelgoot passen, moet op staande voet ontslagen worden.
Idem voor hdmi ARC en internet aansluiting niet aan de zijkant maar achter op tv.
Splinter Cell schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:28:
Hoe staat het eigenlijk met de banding wanneer (UHD)local dimming wordt aangezet?
met de juiste settings. Die ik overigens nog niet gezien heb op reviw sites, zou je dara geen last van moeten hebben.
Probeer eens blur op 10 en judder op 0 in de custom setting? dat was voor 2013 model de oplossing.
no comment
Dat kastje wat je elk jaar kan updaten, die bedoel ik.
Zit dat nog niet bij de hu7500?
Helaas zit deze alleen bij de hu8500. Echter is er wel een separate aansluiting op de HU7500 aanwezig voor de one connext box om het future proof te makenstalscu schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:17:
Zit dat nog niet bij de hu7500?
[ Voor 3% gewijzigd door smashit op 01-05-2014 17:38 ]
Ik heb nog geen nieuwe 2014 TV. Maar ik wil gewoon algemene ervaringen peilen.Martinus schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:30:
[...]
met de juiste settings. Die ik overigens nog niet gezien heb op reviw sites, zou je dara geen last van moeten hebben.
Probeer eens blur op 10 en judder op 0 in de custom setting? dat was voor 2013 model de oplossing.
Ik heb zelf nog een oude LG uit 2010 waar vieze banding optreed.
Aha.... Ok. Helemaal duidelijk, dankjewel.smashit schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:37:
[...]
Helaas zit deze alleen bij de hu8500. Echter is er wel een separate aansluiting op de HU7500 aanwezig voor de one connext box om het future proof te maken
Verwijderd
Er zijn winkels die ook op deze site genoemd worden waar de ue65hu7500 voor € 3000 de winkel mag verlaten. Daarna nog de Cash back er af, dan heb je voor € 2500 een geweldig toestel.
[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 31-05-2014 22:52 ]