Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 16:54
Bumperke schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:04:
Op welke afstand kijken jullie naar het 55inch model? Ik zit zelf op 3.5m afstand en twijfel tussen het 48inch en 55inch model.
Kies voor het 55inch model. Heb hetzelfde gedaan met een kijk afstand van 2,5 a 3 meter. Echt ideaal! Voor de prijs hoef je het niet te laten aangezien je met de 55inch te maken hebt met de cashback deal. Uiteraard blijft het persoonlijk en afhankelijk van je woonkamer. Maar ik heb er geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:14
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:03:
[...]

Kies voor het 55inch model. Heb hetzelfde gedaan met een kijk afstand van 2,5 a 3 meter. Echt ideaal! Voor de prijs hoef je het niet te laten aangezien je met de 55inch te maken hebt met de cashback deal. Uiteraard blijft het persoonlijk en afhankelijk van je woonkamer. Maar ik heb er geen spijt van!
De fabeltjes met kijkafstand, moeten mensen niet te letterlijk nemen. Het is gewoon een verkooppraatje voor kleinere modellen. Ze proberen dan je lekker te maken voor een grotere tv. Ik bedoel in de bios ga je toch ook niet zeuren dat het scherm te groot is voor de 10 meter waar je vandaag zit? Zelfs als je de achterste rij neem is het scherm groter in verhouding dan de 55" die je thuis op 3 meter afstand kijkt.

Ik zou in dit geval nooit een 48" nemen als je voor een betere prijs de 55" kan kopen. Ik zit er 3 of max 3,2 meter van de tv af, maar als ik FIFA speel, ga ik lekker 1,5m vandaag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Toch is het persoonlijk.. Ik vind 55" zelf dus net te groot voor 2.5 meter, misschien dat het gaat wennen.,
Niet elke TV uitzending (of youtube filmpje) is kwalitatief goed genoeg om dichtbij te bekijken, en ook ondertiteling is relatief groot t.o.v. de bios met een megagroot scherm (want de zender moet rekening houden met kleine schermen).
Te ver vooraan zitten vind ik overigens ook niks bij de bios, ik mis het overzicht en zie dan vaak de geprojecteerde pixels van de projector duidelijk zitten..

In de winkel lijken alle schermen relatief klein.. Wilde dan eerder voor 60/65 gaan, ben blij dat ik dat niet gedaan heb (los van de prijs die dan ineens hard omhoog schiet voor die formaten).

Verkooppraatje voor kleinere modellen lijkt me sterk, op grotere modellen valt meer winst te halen..
En ook genoeg mensen die geen enorme TV in hun woonkamer willen (of 'mogen' van de partner :P) of kwijt kunnen ;)

Wel is het volgens mij zo dat naarmate de kwaliteit van de uitzending/video beter is, je met een 4K TV wel een stuk dichterbij kunt gaan zitten tov 1080p, en dat de 'regel' van 3x de diagonaal wellicht 1.5x of 2x is.

Bedenk ook dat je makkelijker dichterbij kan zitten dan verder weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:54

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Erik-1980 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:55:
[...]In dit topic is al meerdere keren gesproken over een prijs van € 2.100 (excl. cashback). Vraag me af of plattetv daaraan meedoet.
Ja. Iets minder nog. Wel ff onderhandelen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:21
Roppedop schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:50:
[...]

Ja. Iets minder nog. Wel ff onderhandelen.
heb een aanbieding van 2100 liggen. Ga ff thuis overleggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:28:
Toch is het persoonlijk.. Ik vind 55" zelf dus net te groot voor 2.5 meter, misschien dat het gaat wennen.,
Niet elke TV uitzending (of youtube filmpje) is kwalitatief goed genoeg om dichtbij te bekijken, en ook ondertiteling is relatief groot t.o.v. de bios met een megagroot scherm (want de zender moet rekening houden met kleine schermen).
Te ver vooraan zitten vind ik overigens ook niks bij de bios, ik mis het overzicht en zie dan vaak de geprojecteerde pixels van de projector duidelijk zitten..

In de winkel lijken alle schermen relatief klein.. Wilde dan eerder voor 60/65 gaan, ben blij dat ik dat niet gedaan heb (los van de prijs die dan ineens hard omhoog schiet voor die formaten).

Verkooppraatje voor kleinere modellen lijkt me sterk, op grotere modellen valt meer winst te halen..
En ook genoeg mensen die geen enorme TV in hun woonkamer willen (of 'mogen' van de partner :P) of kwijt kunnen ;)

Wel is het volgens mij zo dat naarmate de kwaliteit van de uitzending/video beter is, je met een 4K TV wel een stuk dichterbij kunt gaan zitten tov 1080p, en dat de 'regel' van 3x de diagonaal wellicht 1.5x of 2x is.

Bedenk ook dat je makkelijker dichterbij kan zitten dan verder weg ;)
Natuurlijk heeft het met persoonlijke voorkeur te maken, maar een mens went heel snel aan iets beters/groter/luxer. Vroeger kocht mijn vader een Phillips beeldbuis van maar liefst 82cm. Dat was in die tijd enorm. TV kijken was echt een beleving en niemand die zeurt over, hey je zit te ver met je 4 meter afstand. Later kwam daar een 40" plasma voor in de plaats. Dat was groter en afstand werd niet groter. Ook dat went. Nu heb ik een 55" bij 3 meter afstand. Dan denk ik....goh hoe keek ik toch vroeger tv over 4 meter met een 36" tv!

Het kan inderdaad niet passen in je woonkamer, maar dat is dan ook de enige reden. Dan kun je ook niet kiezen tussen een 48" of 55". Als het niet past...past het niet.

In de winkel willen ze inderdaad dat je grotere tv koopt, daarom vragen ze altijd hoe ver je van de tv af zit. De meesten zitten rond de 3,5m vandaan. Dan raden ze altijd een iets groter model dan waar je naar zit te staren. Daarom dat ik ook het liefst niet in de winkel koop. Je wordt tegenwoordig beinvloed om steeds duurder en beter te kopen. Want daar zitten de meeste bonussen en marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 21:10

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

In de winkel willen ze inderdaad dat je grotere tv koopt, daarom vragen ze altijd hoe ver je van de tv af zit. De meesten zitten rond de 3,5m vandaan. Dan raden ze altijd een iets groter model dan waar je naar zit te staren. Daarom dat ik ook het liefst niet in de winkel koop. Je wordt tegenwoordig beinvloed om steeds duurder en beter te kopen. Want daar zitten de meeste bonussen en marges.
Andersom ook hoor. Juist kleiner adviseren. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Laatst online: 15:53
Hoe is de 3d kwaliteit van de HU7500? Is de 3d-bril goed te dragen voor brildragers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Wat ik niet begrijp van het 3D kijken..

Ik heb 3D films op mijn NAS, die speel ik af met mijn AC Ryan Mini 2.
Dit zijn 2 beelden boven elkaar. Echter heb ik de optie niet meer bij 3D om de 3D input naar 2 beelden boven elkaar te zetten.
De TV geeft dan aan alleen van 2D naar 3D weergave te kunnen leveren, omdat de inputkwaliteit te laag is (720p). Dit terwijl het gewoon bluray MKV films zijn..

Hier had mijn Philips TV totaal geen moeite mee.. Zucht!
De opties, 2 beelden boven of onder elkaar is wel beschikbaar als ik gewoon via Ziggo tv kijk..

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
Is de meegeleverde 3d-bril prettig te dragen voor brildragers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
chang schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:45:
Hoe is de 3d kwaliteit van de HU7500? Is de 3d-bril goed te dragen voor brildragers?
Ja hoor, prima.
Elm0wer schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:58:
Wat ik niet begrijp van het 3D kijken..

Ik heb 3D films op mijn NAS, die speel ik af met mijn AC Ryan Mini 2.
Dit zijn 2 beelden boven elkaar. Echter heb ik de optie niet meer bij 3D om de 3D input naar 2 beelden boven elkaar te zetten.
De TV geeft dan aan alleen van 2D naar 3D weergave te kunnen leveren, omdat de inputkwaliteit te laag is (720p). Dit terwijl het gewoon bluray MKV films zijn..

Hier had mijn Philips TV totaal geen moeite mee.. Zucht!
De opties, 2 beelden boven of onder elkaar is wel beschikbaar als ik gewoon via Ziggo tv kijk..
Heb zelf met de meegeleverde Plex app (Samsung app) zitten stoeien, en heb Plex Media Server op mn Synology NAS geinstalleerd. Wat trouwens erg lekker werkt en ook draadloos soepel 1080p afspeelt (ga uiteindelijk toch wel weer XBMC via HTPC gebruiken ivm customization)

Daarmee lukte 3D weergave meteen out-of-the box bij een aantal titels, en bij een aantal niet.
Daarbij bleek het nodig te zijn om "half-SBS" of "h-SBS" in de filename te zetten zodat Plex het herkende.
Daarna ging het vanzelf goed. Mogelijk moet jij dat hier ook doen, en dan "half-TAB" in de naam omdat het boven elkaar staat ipv side-by-side?

Ik kon idd ook niet in de 3D instelling van de TV dat wijzigen. Lijkt erop dat het aan de player ligt om goed aan te geven dat het om 3D gaat, en misschien dat de philips hier een soort auto-detectie voor had?

edit: nog even voor je gezocht. Je zou kunnen proberen om de AC Ryan op 24 fps te zetten, mogelijk doet ie nu 60 fps waardoor het misschien niet werkt. Samsung is hier dan wellicht moeilijker in dan Philips.
Lees veel over dat het aan de player / HTPC ligt.. verkeerde drivers/settings..
Je zou ook een andere HDMI poort kunnen proberen..

Welke melding krijg je precies?
chang schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:03:
Is de meegeleverde 3d-bril prettig te dragen voor brildragers?
Weet niet, hangt er vanaf hoe groot je bril is, voor een paar euro kun je andere krijgen volgens mij..

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-04-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
Werkt de CI+ module van UPC goed op de HU7500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-06 16:46
Heb sinds gisteren geen interactieve tv meer via de ci+ van ziggo, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:31
denk eraan om voor de 65HU8500 te gaan, iemand hier al ervaringen mee, zitafstand trouwens cirka 3 a 3,5 meter. prijs ligt rond de 4300 Euro, (exclusief 500 Samsung actie)wat denken jullie? goede prijs?? Laatste tijd veel 58 inch gezien en wel op het ultime bioscoop idee nl de 21/9 van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
dinandus schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:40:
denk eraan om voor de 65HU8500 te gaan, iemand hier al ervaringen mee, zitafstand trouwens cirka 3 a 3,5 meter. prijs ligt rond de 4300 Euro, (exclusief 500 Samsung actie)wat denken jullie? goede prijs?? Laatste tijd veel 58 inch gezien en wel op het ultime bioscoop idee nl de 21/9 van Philips.
Volgens reviews is dit een 10/10 (av forums review). Vooral in de grote van 65" is de curved prachtig.
Ik denk dat je qua prijs wel wat lager kan zitten. Je betaald nu 700 minder dan de vraagprijs exc CB, maar anderen betalen voor de 55" HU7500 zelfs bijna 1000 euro minder excl CB. In verhouding is de percentage gelijk qua aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
kx22 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:17:
[...]

Volgens reviews is dit een 10/10 (av forums review). Vooral in de grote van 65" is de curved prachtig.
Ik denk dat je qua prijs wel wat lager kan zitten. Je betaald nu 700 minder dan de vraagprijs exc CB, maar anderen betalen voor de 55" HU7500 zelfs bijna 1000 euro minder excl CB. In verhouding is de percentage gelijk qua aankoop.
Voor een 55HU7500 betaal je gemiddeld 2100 excl. Cashback. Dat is 699 minder dan adviesprijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Probeer ook nog wel iets scherper aan de 4000 rond te komen, zie in Duitse forums ook deze richtprijs, maar daar kennen ze de 500 Cash Back actie van Samsung nog niet.
Maar ga niet voor het Duitse model, o.a. ivm Ziggo certificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Erik-1980 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:20:
[...]

Voor een 55HU7500 betaal je gemiddeld 2100 excl. Cashback. Dat is 699 minder dan adviesprijs. ;)
Ah mijn fout.
Dat is 75% van de vraagprijs.
Ik betaalde 1800 van een 2500 vraagprijs. Dat is 72%.
Dan is 3750 een goede prijs voor jouw tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:51
Ik denk zelf dat er nog wel een klein beetje meer vanaf kan. Vorige maand kon ik verschillende 65" 4k TV's meekrijgen voor ongeveer 3300 euro. (Sony 4k, lg top model 4k en de Samsung f9000).
Dus ik denk dat als je een beetje onderhandeld wel uit kan komen op 3500.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Krijg 3D vanuit XBMC/htpc niet helemaal lekker aan de praat, lijkt alsof de SBS beelden niet precies over elkaar heen vallen, waardoor het effect niet klopt er er veel ghosting te zien is. Ook subtitles zitten niet goed.
Middels de ingebouwde Plex app werkt 3D wel naar behoren en zet de TV in de 3D stand. Ook met youtube app werkt 3D goed (mooie demo filmpjes van o.a. LG), maar met dan wel handmatig de 3D mode aan zetten.
Denk dat ik het voor de 3D content mooi bij Plex houd, werkt echt geweldig, ook subs gaan goed :)

Valt me trouwens op dat de HU7500 behoorlijk zoemt als ie aan staat, alsof er een ventilator in zit.. Zit er wellicht een fan in?

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-04-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ Michaelg,
Dank voor je info, maar denk dat je deze tv`s die je noemt tv jaargang 2013 zijn, en nog niet alle over de HDCP 2,2 en de HVEC codering beschikken.

de HU 8500 serie is net per begin april beschikbaar. Nu ik toch best redelijk veel geld op tafel leg wil ik toch wel graag de nieuwste die erzijn. Zo is o.a. de HU8500 met zijn Quad Core + gemiddeld weer 2x sneller dan model 9000(2013) + extra groot voordeel dmv Evolution kit eenvoudig hardware matig up te daten.

@ kx22, wel dank je we gaan het eens proberen, laat jullie nog weten.
Vandaag twee aanbiedingen gehad, beiden waren 4299, excl cash bak actie. maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Erik-1980 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:20:
[...]

Ik kom hem nergens tegen 'rond' die prijs. Zou je wat verkooppunten kunnen noemen? Wil namelijk op korte termijn precies dit model kopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
dinandus schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:23:
@ Michaelg,
Dank voor je info, maar denk dat je deze tv`s die je noemt tv jaargang 2013 zijn, en nog niet alle over de HDCP 2,2 en de HVEC codering beschikken.

de HU 8500 serie is net per begin april beschikbaar. Nu ik toch best redelijk veel geld op tafel leg wil ik toch wel graag de nieuwste die erzijn. Zo is o.a. de HU8500 met zijn Quad Core + gemiddeld weer 2x sneller dan model 9000(2013) + extra groot voordeel dmv Evolution kit eenvoudig hardware matig up te daten.
Als je het geld ervoor (over) hebt moet je zeker voor 2014 model gaan.
Wat ik met de post wilde duidelijk maken is, is dat er op de duurdere modellen ook meer marge zit, en dus wellicht meer speling. Weet niet waar je precies woont, maar zou Franklin in zevenaar eens bezoeken of Smits in Arnhem (smitsarnhem.nl). Zijn erg vriendelijke gasten waar service nog wel voorop staat en waar je goed mee kunt onderhandelen.
Succes met de aankoop!! (en laat vooral even weten hoe die presteert)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
rbrouwers123 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:10:
[...]

Ik kom hem nergens tegen 'rond' die prijs. Zou je wat verkooppunten kunnen noemen? Wil namelijk op korte termijn precies dit model kopen! :)
Av trader
Plattetv.nl

Gewoon een offerte vragen en dan onderhandelen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
In ieder geval niet bij de grote jongens als BCC, Saturn, Media Markt.. Die hebben onderling soort prijsafspraak dat ze niet (ver) onder de adviesprijs gaan van de 2014 topmodellen...
Die verkopen ook allerlei onzin over de goedkope aanbieders trouwens: 'kan geen NL model zijn', 'geen cashback.. Want als Samsung die lage prijs ziet...', niets blijkt minder waar.. :')

Het model moet eindigen op LXXN, en in cashbackvoorwaarden staat nergens dat je er de hoofdprijs voor moet hebben betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2024
Welke muurbeugel adviseren jullie icm de 55hu7500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:04:
Krijg 3D vanuit XBMC/htpc niet helemaal lekker aan de praat, lijkt alsof de SBS beelden niet precies over elkaar heen vallen, waardoor het effect niet klopt er er veel ghosting te zien is. Ook subtitles zitten niet goed.
Middels de ingebouwde Plex app werkt 3D wel naar behoren en zet de TV in de 3D stand. Ook met youtube app werkt 3D goed (mooie demo filmpjes van o.a. LG), maar met dan wel handmatig de 3D mode aan zetten.
Denk dat ik het voor de 3D content mooi bij Plex houd, werkt echt geweldig, ook subs gaan goed :)

Valt me trouwens op dat de HU7500 behoorlijk zoemt als ie aan staat, alsof er een ventilator in zit.. Zit er wellicht een fan in?
Er zit inderdaad een fan in. Zelf kan ik mij daar erg aan storen bij tv's en zou voor mij een reden kunnen zijn om de HU7500 niet te kopen.
Hoe luid en irritant is de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
's nachts is het doodstil bij mij in de buurt, dan hoor je alles, en toen viel me dit ook op toen er geen geluid uit de TV zelf kwam en ik me afvroeg waar dat geluid vandaan kwam.
Bij TV kijken met geluid aan is het me niet opgevallen, en ook overdag kwam het niet boven de normale achtergrondgeluiden uit.
Niet irritant, maar wel hoorbaar in een stille ruimte en je ook de TV op mute hebt.
Misschien dat iemand anders met een 55HU7500 hier een uitspraak over kan doen?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-04-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:44:
In ieder geval niet bij de grote jongens als BCC, Saturn, Media Markt.. Die hebben onderling soort prijsafspraak dat ze niet (ver) onder de adviesprijs gaan van de 2014 topmodellen...
Die verkopen ook allerlei onzin over de goedkope aanbieders trouwens: 'kan geen NL model zijn', 'geen cashback.. Want als Samsung die lage prijs ziet...', niets blijkt minder waar.. :')

Het model moet eindigen op LXXN, en in cashbackvoorwaarden staat nergens dat je er de hoofdprijs voor moet hebben betaald..
Samsung heeft een UPP
http://www.digitaltrends....very-retailer-now/#!Fxm3M

Wat de kleinere bedrijven doen is een "inruil" op je factuur schrijven. De grote bedrijven doen dat niet. Zeker niet al die moeite voor paar tientjes winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Lijkt erop dat ik een maandagochtend modelletje van de 55HU7500 heb ontvangen. Zowel de oude als een nieuwe CI+ module werkt niet lekker. Na een aantal minuten lijkt hij de kaart niet meer te lezen en is alles behalve NED 1 gecodeerd. Met drie verschillende ziggo-pasjes en twee verschillende CI-modules geprobeerd. De kans lijkt mij groot dat het dus aan de tv ligt. Iemand anders last van?

Ook valt me op dat de internetverbinding (bedraad gigabitnetwerk) af en toe wegvalt. Soms smijt hij me gewoon uit Uitzendinggemist en bij het streamen vanaf het netwerk kon hij na 5-10 minuten de source niet meer vinden...?

Als hij het goed doet, is het echt een plaatje! Komende vanaf een Panasonic plasma was ik een beetje huiverig voor de zwartwaarden, maar dat valt alleszins mee. Hopelijk kunnen ze bovenstaande problemen snel oplossen of tv omruilen voor een beter exemplaar. Heeft Samsung een goede service afdeling?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Probeer eerst eens aan fabrieksreset zonder de module erin.. dan zenders instellen.
Dan daarna pas de module erin.

Werkte bij mij uiteindelijk, had wat problemen om interactieve tv werkend te krijgen nadat ik alles eerst met een 1.2 module had ingesteld en daarna de 1.3 erin stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:04:

Wat ik al zei.. die beelden boven of onder elkaar afspelen met een mediaplayer werkt niet naar behoren..
Input signaal is dan te laag zegtie.. 720P.

Dit terwijl de filmps toch echt bluray kwaliteit hebben!

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:44:
's nachts is het doodstil bij mij in de buurt, dan hoor je alles, en toen viel me dit ook op toen er geen geluid uit de TV zelf kwam en ik me afvroeg waar dat geluid vandaan kwam.
Bij TV kijken met geluid aan is het me niet opgevallen, en ook overdag kwam het niet boven de normale achtergrondgeluiden uit.
Niet irritant, maar wel hoorbaar in een stille ruimte en je ook de TV op mute hebt.
Misschien dat iemand anders met een 55HU7500 hier een uitspraak over kan doen?
Het is dat ik nu weet dat er een fan in zit.. maar het was me nog niet opgevallen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:29:
Probeer eerst eens aan fabrieksreset zonder de module erin.. dan zenders instellen.

Werkte bij mij uiteindelijk, had wat problemen om interactieve tv werkend te krijgen nadat ik alles eerst met een 1.2 module had ingesteld en daarna de 1.3 erin stopte.
Zal het eens proberen vanavond, bedankt voor de tip. Noob-vraagje: zenders instellen zonder module; je bedoelt dan de analoge zenders? Want zonder module pakt hij de digitale zenders niet, toch?

Heb nu een 1.2 en 1.3 module liggen, dus ik kan vanavond ook jouw tweede voorbeeld proberen.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Zijn er grote verschillen tussen de HU7500 en de HU8500 op de curved beeldscherm na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kx22 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:51:
Zijn er grote verschillen tussen de HU7500 en de HU8500 op de curved beeldscherm na?
Zie http://www.fransdesmet.be...illen-samsung-led-tv.html (uit het 2013 topic).

O.a.: "HD-Audio" (whatever dat moge zijn..) en dat de HU8500 wel een ingebouwde cam heeft en dat bij de 7500 optioneel is. Ook een spec die 1200Hz is tov 1000Hz (ook nietszeggend volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Ook ik heb de ue55hu7500 besteld! O-) Meteen met een Vogels muurbeugel erbij.
Ik woon sinds een week op mezelf en ik heb momenteel de slaapkamer tv van 32inch in de woonkamer staan dus dit is grote stap vooruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 22:28

Turfschipper

Hup NAC

Mensen, ik heb hem nog niet. De 7500, maar is het niet zo dat de fan in dat losse stekker kastje zit?

En dat je die dan ergens achter kan zetten, zodat je hem amper hoort. Dat meen ik gelezen te hebben.

Of zit er echt een fan in de tv zelf?

---

Nog een vraag.

Als je de 7500 in 55 en 65 inch naast elkaar hebt staan. En je zit even ver van beide tvs.

Is het beeld dan even scherp, of is de 55 dan toch scherper, omdat het een kleiner scherm is?

Of kan je geen verschil zien, de 65 is net zo scherp alleen groter.

Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
@stalscu.
Beide tv's hebben dezelfde resolutie. Bij de 55" zitten er dus evenveel pixels op een kleiner oppervlakte tov de 65". Om dat voor elkaar te krijgen zullen die pixels dus wat kleiner moeten, en zal de 55" dus inderdaad iets scherper zijn. Of je dat in de praktijk zult merken is maar de vraag...Ik verwacht van niet, zeker als je er een aantal meter vanaf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
Bumperke schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:14:
Ook ik heb de ue55hu7500 besteld! O-) Meteen met een Vogels muurbeugel erbij.
Ik woon sinds een week op mezelf en ik heb momenteel de slaapkamer tv van 32inch in de woonkamer staan dus dit is grote stap vooruit :9
Dat had ik dus ook! Prachtige keuze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:29:

bij mij werkt de module wel, alleen het interactieve tv gedeelte van Ziggo niet, sinds een paar dagen, iemand een tip?

Off topic: misschien is het ook handig een apart topic aan te maken voor prijzen, cashbacks etc, zodat het in dit draadje alleen over de tv zelf kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Nu je het zegt. volgens mij zag ik bij het aanzetten vanochtend niet "Ziggo Ondemand" oplichten rechtsonderin.. Denk dat ik er dan ook last van heb.. Had het zaterdag met pijn en moeite voor elkaar gekregen, daarna niet meer naar gekeken omdat ik het tegen vond vallen.. ;)
Bij mij werkte toen wel alle zenders, maar interactieve TV niet.. precies wat jij beschrijft.
Zal vanavond nog eens proberen of het werkt.

Edit: grr, werkt bij mij nu ook niet meer :/ ligt dus niet perse aan jouw tv, eerder aan Ziggo..

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-04-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:01:
[...]

Zie http://www.fransdesmet.be...illen-samsung-led-tv.html (uit het 2013 topic).

O.a.: "HD-Audio" (whatever dat moge zijn..) en dat de HU8500 wel een ingebouwde cam heeft en dat bij de 7500 optioneel is. Ook een spec die 1200Hz is tov 1000Hz (ook nietszeggend volgens mij).
Volgens mij zou de 8500 een one connect box moeten hebben en de 7500 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Heeft 7500 wel, heb aansluiting zien zitten en staat ook in de specs

Je hebt gelijk, de 7500 is voorbereid voor de box, de 8500 komt standaard met die box. Kun je dus je kabels makkelijker net wegwerken, vooral als je veel HDMI-kabels rechtstreeks op je TV wilt aansluiten.
Elm0wer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:30:
[...]

Wat ik al zei.. die beelden boven of onder elkaar afspelen met een mediaplayer werkt niet naar behoren..
Input signaal is dan te laag zegtie.. 720P.

Dit terwijl de filmps toch echt bluray kwaliteit hebben!
Pagina 204 van de manual (PDF 7MB):

Ondersteunde resoluties voor de verschillende 3D-modi
Voor HDMI input:
ResolutieFrequentie (Hz)
1280 x 720p50 / 59,94 / 60
1920 x 1080i50 / 59,94 / 60
1920 x 1080p23,98 / 24 / 25 / 29,97 / 30 / 50 / 59,94 / 60
3840 x 2160p24 / 25 / 30 / 50 / 60

Voor 720p moet framerate dus 50, 59,94 of 60 zijn, kun je dat instellen bij je AC Ryan? Als het dus 720p/24Hz is dan pakt ie hem niet volgens de handleiding.

[ Voor 127% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-04-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ik zie hier veel geschreven worden over de prijs stellingen. waar ik meer benieuwd na ben is een revieuw van hoe de tv die in dan inmiddels bezit je bevalt.
Omdat ik ook denk ik de 65HU8500 wil gaan bestellen, halen komend weekend.

Bijvoorbeeld wat je er al mee op 4K (H.265)streamt, en hoe de beelden van het You Tube Ultra HD streamen zijn, omdat dit andere codering is (VP9) en hoe dan dit beeld overkomt bij welke zitafstand je erbij zit.(ook graag beeldformaat)
Hoe is het upscalen van bijvoorbeeld de bekende HD zenders, bijvoorbeeld FOX HD, HBO HD, National Geograpic HD en andere zenders.
Iemand al op in triple sat/lnb aangesloten, hoe zijn dan je BBC en ITV HD kanalen?
Kun je ook testkanalen zien die op Astra en of Eutelsat beschikbaar zijn? (H.265 codering)
Kortom graag een objectieve beoordeling, en niet de reclame praatjes uit de magazines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar ervaringen met de "kromme" tv's. Tot nu toe zie ik eigenlijk alleen maar praktische bezwaren (niet vlak tegen muur bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
55HU7500 (kom van een 40B6000)

Pluspunten:
-Youtube 4K filmpjes zien er prachtig uit van dichtbij (1-2 meter), haarscherp, maar wel compressieartefacten zichtbaar (kan ook niet anders)
Van verder weg is het verschil tov 1080p natuurlijk steeds minder zichbaar, maar wel scherp natuurlijk.
-tv start razendsnel op (groot pluspunt voor mij). Soms wel even wachten op de CI module voor het beeld.
-EPG is top (was ik al gewend)
-upscalen is meer dan prima, heel duidelijk te zien bij bijv. strakke logo's in een reclame of graphics zoals stand bij voetbalwedstrijd, geen karteltjes te zien.
Bij SD materiaal (bijv tijdens het journaal) valt er weinig te verbeteren, en dan blijft het lelijk (valt extra op met nu een groter scherm)

Smart apps
-youtube integratie is goed, kan vanuit iPad app meteen streamen naar tv
-plex app is super icm een nas die plex media server kan draaien

Wel hoog gadget gehalte.. Ik ga de browser ws. nooit gebruiken, meeste apps ook niet. Tablet is dan veel praktischer. Bijv 'social TV' om twitter in beeld te hebben.. Leuk bedacht en 3x leuk om te proberen..

Minpunten
-opstarten multi link screen duurt vele seconden.. En beeld blijft in tussentijd zwart (Ondanks quad core)
-smart tv platform is niet open en niet naar je hand te zetten
Ook brand in datacentrum toonde aan dat hele platform nogal afhankelijk is van de servers van samsung
-ipad app voor Smart View werkt (nog) niet

Smart apps
- meeste apps nog niet strak in 4K resolutie

Mbt curved: ik wil hem strak tegen de muur.. Volgens mij wordt dat met curved best lelijk als je er van opzij naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ CyBeRSPiN Thanks, kijk hier hebben we tenminste wat aan, hoop dat andere gebruikers volgen.
Zal natuurlijk zelf ook posten als ik de mijne dan binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 591513

In de F-serie kon je via een 4-tal functie toetsen in een servicemenu komen om de softwareversie te bekijken en/of te wijzigen, heeft iemand al enige ervaring met de nieuwe H of UH-serie op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 13:09
Ik heb ook een aanbieding van 2100 euro gekregen, twijfel nog of die bij elektroshop bv nog goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
Mag ik vragen: Bij wie heb je de aanbieding van 2100 euro gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:10:
Heeft 7500 wel, heb aansluiting zien zitten en staat ook in de specs

Je hebt gelijk, de 7500 is voorbereid voor de box, de 8500 komt standaard met die box. Kun je dus je kabels makkelijker net wegwerken, vooral als je veel HDMI-kabels rechtstreeks op je TV wilt aansluiten.

[...]

Pagina 204 van de manual (PDF 7MB):

Ondersteunde resoluties voor de verschillende 3D-modi
Voor HDMI input:
ResolutieFrequentie (Hz)
1280 x 720p50 / 59,94 / 60
1920 x 1080i50 / 59,94 / 60
1920 x 1080p23,98 / 24 / 25 / 29,97 / 30 / 50 / 59,94 / 60
3840 x 2160p24 / 25 / 30 / 50 / 60

Voor 720p moet framerate dus 50, 59,94 of 60 zijn, kun je dat instellen bij je AC Ryan? Als het dus 720p/24Hz is dan pakt ie hem niet volgens de handleiding.
De film is 1080p kwaliteit, maar de TV zegt dat het signaal 720p is.

Ik moet dus in de AC Ryan de HZ veranderen naar 24/25/30/50/60 zoals in jouw tabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Als je hem op 50 of 60 zet dan zit je sowieso goed voor alle resoluties. Als je tv zegt dat het 720p is, dan vraag ik me af wat er dan aan de hand is.. Weet je zeker dat de film wel echt 1080p is en het niet enkel in de bestandsnaam staat?
Als ik media via HDMI (middels XBMC) afspeel, dan toont de TV boven kort de resolutie en framerate.
Wat staat daar dan bij jou als je die specifieke film start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:38:
Als je hem op 50 of 60 zet dan zit je sowieso goed voor alle resoluties. Als je tv zegt dat het 720p is, dan vraag ik me af wat er dan aan de hand is.. Weet je zeker dat de film wel echt 1080p is en het niet enkel in de bestandsnaam staat?
Als ik media via HDMI (middels XBMC) afspeel, dan toont de TV boven kort de resolutie en framerate.
Wat staat daar dan bij jou als je die specifieke film start?
Ik weet bijna 100% zeker dat de films 1080p zijn. Heb er namelijk een stuk of 5 geprobeerd..
Heb nog wel een 3D opgenomen onderwater film.. die moet het wel correct doen. Echter heb ik die niet thuis, maar bij mijn ouders..

Ik zal de HZ eens veranderen, kijken wat er gebeurd als ik daarmee speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
@MaceNL: Mag ik vragen, van wie heb je de aanbieding van 2100 euro gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
chang schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:43:
@MaceNL: Mag ik vragen, van wie heb je de aanbieding van 2100 euro gekregen?
PlatteTV. AV Trader Elektroplace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@chang: mag ik vragen of je eerst het topic eens doorneemt en om geduld te hebben? Je stelt alleen maar vragen in de vorm van one-liners en herhaalt ze meerdere keren als ze niet snel genoeg worden beantwoord.. Er zijn hier al meerdere toko's genoemd die (na onderhandelen) 2100 vragen: plattetv.nl, avtrader, electroplace..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Mijn 55 inch variant deze week besteld bij Ben van Dijk voor 1700 euro.
Op een samsung promotieavond eerst de 48 inch gekocht, maar toen ik gisteren hoorde dat de levertijd meer dan 6 weken zou worden heb ik onderhandeld voor de 55 inch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
WilbertvdBroek schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:06:
Mijn 55 inch variant deze week besteld bij Ben van Dijk voor 1700 euro.
Op een samsung promotieavond eerst de 48 inch gekocht, maar toen ik gisteren hoorde dat de levertijd meer dan 6 weken zou worden heb ik onderhandeld voor de 55 inch. :P
1700 euro met de cashback van 500 euro er al af neem ik aan?

Ik heb hem daar gister besteld voor 2099 euro dus 1599 euro met cashback :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bumperke op 24-04-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
2200 euro zonder cashback idd, daarbovenop nog 600 euro korting na veel lullen als brugman :)

[ Voor 9% gewijzigd door WilbertvdBroek op 24-04-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
Mijn kijkafstand is 2,7m. Ik twijfel een beetje of een 55 inch echt te groot is. Ik heb nu een 46 inch. Ik kijk 50% FHD content, 25% 480p, en 25% UPC HDTV (CI+), Heeft iemand van jullie ook een kijkafstand van ongeveer 2,7m en toch de 55 inch heeft genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Bumperke schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:09:
[...]

Ik heb hem daar gister besteld voor 2099 euro dus 1599 euro met cashback :)
Bij Ben van Dijk voor dat bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
WilbertvdBroek schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:39:
[...]

Bij Ben van Dijk voor dat bedrag?
Ja, voor dat bedrag kon ik hem bij meerdere winkels kopen maar bij Ben van Dijk heb ik goede ervaringen ;)
Ik krijg er dan niet de multiroom speaker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:14
chang schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:26:
Mijn kijkafstand is 2,7m. Ik twijfel een beetje of een 55 inch echt te groot is. Ik heb nu een 46 inch. Ik kijk 50% FHD content, 25% 480p, en 25% UPC HDTV (CI+), Heeft iemand van jullie ook een kijkafstand van ongeveer 2,7m en toch de 55 inch heeft genomen?
Zit hier op 2.75 meter van een 65 inch (plasma weliswaar maar dat terzijde) en da's prima kijken.
In het begin denk je O M G maar tien minuten in de eerste film en je weet/wil niet anders. Gewoon doen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
chang schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:26:
Ik zit er nu tijdelijk zo kort op.. en heb al eerder aangegeven dat het mij te kort / te groot is, terwijl anderen zeggen dat groter altijd beter is, ongeacht de afstand.
Bij bijv. ondertitels lezen valt voor mij een deel van het beeld weg uit het blikveld, het idee hebben dat je teveel moet 'zoeken' in het beeld, iets dat ik in een bios ook heb als ik teveel vooraan zit.

Kortom, het is dus nogal persoonlijk..
Ga anders eens een tijdje een meter dichterop zitten voor je huidige TV om het te proberen, verschil 46 tov 55 is niet zo heel erg groot.. Maar 46 is naar de gemiddelde smaak al aan de grote kant als je er nog geen 3m op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
Bedankt voor de info. 50 inch zou voor mij de beste maat zijn, maar dat bestaat niet in de 7500 serie. 48 inch zonder CB is net zo duur als 55 inch met CB, dus je hebt toch de neiging om de 55 inch te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 00:08
IK heb zowel bij de plattetv.nl als bij de avtrader een mooi bod gekregen voor de 55 inch HU7500 (2245 en 2149), hoewel niet zo mooi als sommige bedragen die ik hier zie blijft het netjes vind ik. Echter kan ik niet alles in 1 keer betalen en moet ik het elders zoeken. Met ee beetje geluk kan ik bij de mediamarkt deze prijs er wel voor krijgen via de laagste prijs garantie. Daar kan ik gespreid betalen, als iemand anders een plaats met goede korting weet waar je gespreid kan betalen hoor ik het graag.
Zou toch leuk zijn net na mijn verhuizing een mooie tv erbij voor een lekker prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Vergeet het maar bij Mediamarkt.. daar ben je inclusief cashback duurder uit.
offtopic:
Ik zou dus echt nooit geld lenen voor een TV.. :X

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-04-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Bij de mm gaat het je niet lukken,
Lees maar eens over UPP en samsung tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
offtopic:
Ik zou dus echt nooit geld lenen voor een TV.. :X
Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Heb zojuist even met mijn vrouw een 3d films van 1,6GB gekeken (frozen).
Hoewel ik er niet veel van verwachte, was het toch een enorm goede 3D beeld.
Het was natuurlijk geen IMAX experience, maar van 3 meter afstand zag alles er toch zeer mooi uit. Sommige details waren echt heel mooi. Wat ik wel merkte is dat je na ongeveer 15 minuten neit meer merkt dat het 3d is. Dat heb ik niet bij een IMAX. Aan de andere kant het kan ook gewoon aan de lage GB liggen.

Over de TV zelf, Ik heb een H8000. Geen UHD, maar wel Curved.
Ik denk dat Samsung wel gelijk heeft wat betreft Curved. Het geeft een extra dimensie aan tv kijken. Ik heb afgelopen dagen voetbal gekeken vanaf de zijkant en ook dan voel je alsof je de centrale punt bent.
Alleen nu leek het net alsof je in de bios zit. Ik kom van een 40", dus dan is dit al gauw heel groot.
Ik ben er iig blij mee, alhoewel ik ook graag UHD had willen hebben (icm Curved).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Laatst online: 04-06 18:54

DFY

Sja...

Ik heb sinds een paar dagen nu de UE55HU8500 hangen en de kwaliteit van deze TV is onvoorstelbaar.
Waarbij ik tot nu toe alleen nog maar 1080p Blu-ray's heb bekeken!

De upscaling van deze TV is werkelijk zo goed, dat je het moet zien om te geloven.
Contrast en kleurdiepte is subliem, makkelijk te kalibreren (ondersteuning voor zowel 2 als 10 point white balance is plus) en de zwartwaarde is zoals ik nog nooit heb gezien, zwart is pikzwart.

Curved geeft daadwerkelijk voordelen zoals kx22 ook al aangeeft zoals een betere kijkhoek, minder reflectie, beter contrast (mede daardoor) en een gevoel van diepte in het beeld.
Daarbij is de curve niet zodanig dat het opvalt in die zin dat het afleid of gek is. Sterker nog, ik vind het design heel mooi (ik was eerst ook skeptisch), maar dat is persoonlijk.

Ik zit op 2,5m kijkafstand en dit is ideaal.

Gamen is next level op deze TV met een XBOX One, je weet niet wat je ziet.
Je blijft gewoon staren naar het hoofdmenu alleen al.

Al met al heel blij met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
kx22 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 00:11:
Heb zojuist even met mijn vrouw een 3d films van 1,6GB gekeken (frozen).
Hoewel ik er niet veel van verwachte, was het toch een enorm goede 3D beeld.
Het was natuurlijk geen IMAX experience, maar van 3 meter afstand zag alles er toch zeer mooi uit. Sommige details waren echt heel mooi. Wat ik wel merkte is dat je na ongeveer 15 minuten neit meer merkt dat het 3d is. Dat heb ik niet bij een IMAX. Aan de andere kant het kan ook gewoon aan de lage GB liggen.

Over de TV zelf, Ik heb een H8000. Geen UHD, maar wel Curved.
Ik denk dat Samsung wel gelijk heeft wat betreft Curved. Het geeft een extra dimensie aan tv kijken. Ik heb afgelopen dagen voetbal gekeken vanaf de zijkant en ook dan voel je alsof je de centrale punt bent.
Alleen nu leek het net alsof je in de bios zit. Ik kom van een 40", dus dan is dit al gauw heel groot.
Ik ben er iig blij mee, alhoewel ik ook graag UHD had willen hebben (icm Curved).
Hoe heb je de film afgespeeld? USB? Wifi? Mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
DFY schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:54:
Ik heb sinds een paar dagen nu de UE55HU8500 hangen en de kwaliteit van deze TV is onvoorstelbaar.
Waarbij ik tot nu toe alleen nog maar 1080p Blu-ray's heb bekeken!

De upscaling van deze TV is werkelijk zo goed, dat je het moet zien om te geloven.
Contrast en kleurdiepte is subliem, makkelijk te kalibreren (ondersteuning voor zowel 2 als 10 point white balance is plus) en de zwartwaarde is zoals ik nog nooit heb gezien, zwart is pikzwart.

Curved geeft daadwerkelijk voordelen zoals kx22 ook al aangeeft zoals een betere kijkhoek, minder reflectie, beter contrast (mede daardoor) en een gevoel van diepte in het beeld.
Daarbij is de curve niet zodanig dat het opvalt in die zin dat het afleid of gek is. Sterker nog, ik vind het design heel mooi (ik was eerst ook skeptisch), maar dat is persoonlijk.

Ik zit op 2,5m kijkafstand en dit is ideaal.

Gamen is next level op deze TV met een XBOX One, je weet niet wat je ziet.
Je blijft gewoon staren naar het hoofdmenu alleen al.

Al met al heel blij met deze aankoop.
Ik heb de 7500 variant. Upscalen doet hij inderdaad netjes. Heb je ook zo'n meter rechtsonderin als je van zender wisselt?

Hoe heb je hem gekalibreerd? Ben daar toch wel erg benieuwd naar.. heb er weinig ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Elm0wer schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:09:
[...]

Ik heb de 7500 variant. Upscalen doet hij inderdaad netjes. Heb je ook zo'n meter rechtsonderin als je van zender wisselt?

Hoe heb je hem gekalibreerd? Ben daar toch wel erg benieuwd naar.. heb er weinig ervaring mee.
Die meter rechtsonder is om aan te geven hoeveel minder energie de (LED) LCD TV gebruikt in vergelijking tot een (CCFL) LCD TV.
Een vrij nutteloze meter die je ook niet weg kan halen.

Kalibreren heb ik gedaan met o.a. deze informatie:
http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration (downloaden kalibratiedisc en info)
http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=35322
http://www.avforums.com/t...ed-best-settings.1867604/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:57
Doet Qplaza ook aan de cashback mee? dan wordt het wel heel leuk :) 2249 - 500 = :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
killer2 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:49:
Doet Qplaza ook aan de cashback mee? dan wordt het wel heel leuk :) 2249 - 500 = :)
Staat niet in de dealerlijst, niet onder die naam iig, zie https://www.samsung.com/nl/promotion/tv-cashback/ "Deelnemers".
Maar als je even in dit topic zoekt, dan kom je aantal andere zaken tegen die wel meedoen en ook voor <= 2250 excl. cashback leveren.. ;)

edit: en als je goed kijkt bij Qplaza, dan staat daarbij dat evt. promoties al in de prijs verwerkt zitten.. daar gaat die 500 euro dus niet meer vanaf..

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-04-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ah ok zal meteen ff zoeken dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
besteld voor 2100 :) ex CB LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:28
Heeft iemand al meer ervaring met:

- input lag tijdens gamen? Ik las in een review dat de HU8500 een input lag van 73ms heeft.
- de voetbal modus, is deze echt zo 'lelijk' zoals ik op andere sites lees?
- het aansluiten van UTP aan de achterkant in combinatie met het ophangen aan de muur, bij de HU7500 steekt dit nogal uit. Hoeveel cm, moet de tv daardoor van de muur af hangen?
- Is de optionele camera al te koop, ik kan deze niet vinden?

Dan nog een koopadvies vraag als die hier ook gesteld mogen worden:
Wij zitten voornamelijk 5 meter van de TV af, met soms een lichte kijkhoek (1m links of rechts van de TV). We willen de TV aan de muur hangen. Welke TV zouden jullie dan adviseren en met welke belangrijkste reden?

We twijfelen zelf nogal tussen onderstaande varianten van 55", 60" of 65" in combinatie met UHD of HD, curved of flat:
Flat: UE55HU7500, UE60H7000, UE65HU7500
Curved: UE55HU8500, UE65H8000

Belangrijke vragen die we hebben:
- Is het verschil tussen HD en UHD (upscaling) op 5 meter de moeite waard op deze formaten TV?
- Heeft een curved TV meerwaarde op 5 meter of is dat alleen interessant als je dichterbij zit?

Alvast enorm bedankt voor jullie adviezen en ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

sKoLb schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:15:

- input lag tijdens gamen? Ik las in een review dat de HU8500 een input lag van 73ms heeft.
- het aansluiten van UTP aan de achterkant in combinatie met het ophangen aan de muur, bij de HU7500 steekt dit nogal uit. Hoeveel cm, moet de tv daardoor van de muur af hangen?
- Is de optionele camera al te koop, ik kan deze niet vinden?

Wij zitten voornamelijk 5 meter van de TV af, met soms een lichte kijkhoek (1m links of rechts van de TV). We willen de TV aan de muur hangen. Welke TV zouden jullie dan adviseren en met welke belangrijkste reden?

We twijfelen zelf nogal tussen onderstaande varianten van 55", 60" of 65" in combinatie met UHD of HD, curved of flat:

- Is het verschil tussen HD en UHD (upscaling) op 5 meter de moeite waard op deze formaten TV?
- Heeft een curved TV meerwaarde op 5 meter of is dat alleen interessant als je dichterbij zit?

Alvast enorm bedankt voor jullie adviezen en ervaringen!
55HU8500:
Input lag: ik merk niks, maar ben ook geen hardcore gamer.
Beetje racen en skieten.
Voetbal modus: is onbruikbaar, bied leuke features, maar beeld is verblindendoverstuurtgifgroenescherptezooi
5 meter afstand: woon je in een paleis ofzo? Maar op deze afstand heeft UHD echt nul zin, denk dan aan 85" ofzo.
Curved: Hoe dichterbij je zit, hoe meer voordeel curved heeft. op 5 meter wederom nul met een 65", laat staan kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Op deze afstand zou ik altijd voor een 65" gaan. Full hd/ ultra HD ga je denk ik niet zien vanaf die afstand (en dus zonde van het extra geld). Ik zou dus voor de 65H8000 gaan (als ik moet kiezen uit je rijtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
sKoLb schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:15:

Ja.. gras wordt knalgroen en geluid wordt opgeschroefd. Valt wel weer aan te passen natuurlijk.. maar is echt zo'n gimmick die ik niet zo gebruiken
De 220 stekker, hoewel haaks, neemt ook een paar (2-3) cm in beslag. Dus met een haakse UTP stekker komt ie niet extra van de muur, maar vind dit ook wel jammer.. had liever gezien dat ie van opzij aangesloten kon worden. Mogelijk dat dit met de One Connect box wel kan.
Ik zit straks ook 5m van de TV af en heb voor 55" gekozen. Dat is voor mij groot genoeg.
Als 60 of 65 in de buurt had gezeten qua prijs, dan had ik een grotere overwogen. Maar 65 is echt heel veel duurder bij deze high end modellen. En denk dat die toch wel erg lomp zou zijn, ook op die afstand.

Vraag ik me af. De upscaling is wel erg goed, maar werkt vooral goed indien de bron van goede kwaliteit is (bijv. 1080p bluray). Bij tv uitzendingen valt me toch wel op dat het vaak al onscherp is, dat is dan op HD net zo onscherp als op UHD.
Theoretisch ga je het op die afstand (zonder verrekijker :P) niet zien, maar ja.. je wil misschien wel het idee hebben dat het beeld goed is, dat werkt ook op je in waardoor je een beter gevoel bij je TV hebt.. ;)
Het zal daarnaast nog lang duren voordat 4K uitzendingen/materiaal gemeengoed wordt.. Het meeste 1080 materiaal van nu is vaak ook al niet je-van-het door compressie of gewoon slechte opnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 592366

SPAM!

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 31-05-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:28
DFY schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:24:
[...]

55HU8500:
Input lag: ik merk niks, maar ben ook geen hardcore gamer.
Beetje racen en skieten.
Voetbal modus: is onbruikbaar, bied leuke features, maar beeld is verblindendoverstuurtgifgroenescherptezooi
5 meter afstand: woon je in een paleis ofzo? Maar op deze afstand heeft UHD echt nul zin, denk dan aan 85" ofzo.
Curved: Hoe dichterbij je zit, hoe meer voordeel curved heeft. op 5 meter wederom nul met een 65", laat staan kleiner.
Bedankt voor het delen van deze info! Paleis: Nee.. helaas ;-) Maar tv en bank staan wel helemaal tegenover elkaar tegen de muren van de woning, laat het 4.90m zijn ;-)
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:59:
[...]

De 220 stekker, hoewel haaks, neemt ook een paar (2-3) cm in beslag. Dus met een haakse UTP stekker komt ie niet extra van de muur, maar vind dit ook wel jammer.. had liever gezien dat ie van opzij aangesloten kon worden. Mogelijk dat dit met de One Connect box wel kan.
Dan ga ik daar inderdaad even een haakse UTP stekker voor aanschaffen. Bedankt voor de tip!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:59:
[...]

Vraag ik me af. De upscaling is wel erg goed, maar werkt vooral goed indien de bron van goede kwaliteit is (bijv. 1080p bluray). Bij tv uitzendingen valt me toch wel op dat het vaak al onscherp is, dat is dan op HD net zo onscherp als op UHD.
Theoretisch ga je het op die afstand (zonder verrekijker :P) niet zien, maar ja.. je wil misschien wel het idee hebben dat het beeld goed is, dat werkt ook op je in waardoor je een beter gevoel bij je TV hebt.. ;)
Het zal daarnaast nog lang duren voordat 4K uitzendingen/materiaal gemeengoed wordt.. Het meeste 1080 materiaal van nu is vaak ook al niet je-van-het door compressie of gewoon slechte opnamen.
Dus HD en zelfs SD materiaal (van TV uitzendingen) ziet er niet slechter uit op een UHD tv ten opzichte van dezelfde grote HD tv?
We kopen de tv ook voor de langer termijn, als over vier jaar 4K wel meer gemeengoed is, hebben we de tv natuurlijk ook nog.

Dus van de opties die we hadden:

Wint de UE60H7000 het van de UE55HU7500 en de UE65H8000 van de UE55HU8500 omdat 55 inch voor UHD eigenlijk wel te klein is begrijp ik. Dan blijven deze drie over:
  • UE60H7000 > €2999 excl. kortingen, geen cashback actie op mogelijk
  • UE65HU7500 > €3999 excl. kortingen, excl cashback
  • UE65H8000 > €3799 excl. kortingen, excl cashback
Moeilijk, moeilijk! Ik neig nu naar de UE65HU7500 vanwege de grote en om toch op de toekomst voorbereid te zijn. Wie weet mij te overtuigen voor een van deze drie :-)

Meer ervaringen over UHD of Curved op 5 meter zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:53
De modellen met alleen een H zijn geen UHD.

Ik heb zelf nu zoń hele platte beugel van vogel maar ga die denk ik wel omruilen anders moet ik inkepeningen maken voor de aansluitingen, dit is wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
de 55HU7500 besteld voor 2100 ex CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_de_Widt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-12-2023
Hey,

Net zelf uit nieuwsgierigheid toch ook maar even gebeld naar Electroplace Rotterdam. Kerel aan de lijn was inderdaad erg behulpzaam en wilde vooral benadrukken dat zij Samsung Dealer zijn voor de Cash Back actie.

Belangrijkste natuurlijk wat zij kunnen doen met de prijzen:
55HU7500 € 2.099
55HU8500 € 2.899

De beste man gaf ook heel stellig aan dat ze de beste prijs van Nederland willen bieden voor de officiële Samsung Nederland modellen. Mocht je ergens anders een betere prijs krijgen dan gaan ze die winkel zelf nabellen en bieden ze ook die prijs. Naar mijn idee worden dus de eerdere posts hier omtrent deze winkel bevestigd en ik ben ik zeker van plan om volgende week zelf vanuit Breda een ritje naar Rotterdam te maken.

Er werd me zelfs aan het einde van het gesprek nog verteld om dit a.u.b. door te vertellen wat mij helemaal de indruk gaf dat ze deze prijzen niet onder stoelen of banken steken. Bij deze dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
@skolb neem de UE65HU7500
Die kan je wel voor rond de 3000-3200 krijgen exclusief cashback. Daarnaast zie vast en zeker wel wat verschil tussen HD en UHD, alleen niet heel veel van 5meter.
Probleem is dat alle voordeel van Curved weg is als je zo ver zit. Ik heb zelf de H8000, maar zit ongeveer 3 meter vanaf. Doe je daar 2 meter erbij, dan valt het Curved gedeelte niet eens op. Betaal dan liever 200 extra voor UHD.

Sowieso is 5 meter van de tv wel extreem ver. Ongeacht de grote van je TV is het niet lekker kijken/gamen.

Reactiesnelheid is op filmmodus slecht, maar op gamemodus haal je rond de 35ms. Dat is ietsie slechter dan de Sony W905, maar dat is echt een game televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
iemand ook al een idee wat er voor de 65 inch 8500 UHD gemiddeld wordt gevraagt??

gezien mijn 3,5 meter zit afstand lijkt me dit een betere maat beeldscherm, mondjesmaat al 4K te kijken, zoals bekend denk ik o.a. meer bij Netflix en ook You Tube heeft vele filmpjes, waaronder leuke natuurdocumentaires, en niet te vergeten diverse film trailers voor en uit de bioscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
kan er niet een apart topic worden aangemaakt voor discussies over prijzen? Als bezitter van de tv ben ik meer geïnteresseerd in problemen of tips/tricks dan waar je welke prijs betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Dankzij dit topic heb jij waarschijnlijk ook een mooie prijs ervoor betaald....
Anders maak je een topic waar men verder kan gaan over de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Gisteren eindelijk mijn 55ue7500 bij Ben van Dijk gehaald, mijn eerste indrukken:

Plus

-design van de tv is erg strak met mooie voet
-super scherp beeld met erg goede upscaling als je een goede 1080p bron hebt
-netflix 4k streamen over wifi gaat perfect en is belachelijk mooi
-erg veel instellingen en opties
-3d native erg mooi
-speelt vanaf mn externe schijf alle formaten tot nog toe zonder moeite

Min

-overweldigend veel instellingen en opties, dat wordt nog wel even aan kloten
-remote pointer werkt half doordat deze onthoud waar je gebleven bent, niet zoals een wii dat je wijst op het scherm relatief is aam je cursor
-2d naar 3d niet overtuigend

Ik zal een review proberen te schrijven innde komende tijd, dit zijn iig mijn eerste bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdmost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 14:47
Bij plattetv.nl bieden ze de UE55HU7500 voor € 2099,- aan..
En dan krijg je nog € 500,- terug van Samsung zelf.
Dan komt de prijs van de tv op 1599,- lijkt me een erg mooie prijs en zeker voor een 4K scherm.

Als je dit vergelijkt met de F8000 of de H8000 series dan kan je beter voor een 4K scherm gaan qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Heeft iemand hier al via de youtube app 4k beelden kunnen bekijken? Netflix werkt het prima, maar youtube krijg ik niet aan de praat, blijft low res zelfs.

En nog een aanvulling op mijn eerdere bevindingen, 3d moet je echt in een donkere ruimte of 's avonds kijken want anders wordt je niet goed van het geflicker van de bril.

Ook komt het nu al een aantal keren voor dat mijn audio wegvalt bij bv netflix of 3d explore app. Mijn tv gaat via optical naar mn harman kardon bds 775, herstarten van de app die ik aan het kijken was lost het op.

[ Voor 55% gewijzigd door WilbertvdBroek op 26-04-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
WilbertvdBroek schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:52:

En nog een aanvulling op mijn eerdere bevindingen, 3d moet je echt in een donkere ruimte of 's avonds kijken want anders wordt je niet goed van het geflicker van de bril.
Dat geflicker is neit de hele tijd aan de gang bij mij. Alleen eventjes in het begin. Na 2/3 minuten zie je het niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

4k YouTube video, heb ik bekeken en tegen alle verwachtingen in ziet het er nog goed uit ook. Vanwege lage bitrate niet overweldigend en zeker niet te vergelijken met fatsoenlijk 4k materiaal, maar prima te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door DFY op 26-04-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 10:21
Hebben jullie de RTL XL app al geprobeerd? Krijg hier de melding dat er geen content is..

Streamen via Plex gaat prima :-) Echt een toppertje

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 10:21
WilbertvdBroek schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:52:
Heeft iemand hier al via de youtube app 4k beelden kunnen bekijken? Netflix werkt het prima, maar youtube krijg ik niet aan de praat, blijft low res zelfs.
Geen problemen hier via de youtube app, heb de 4k beelden van de base jumpers en van die bijtjes gezien :+)

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Hmm ok net weer gekeken maar de kwaliteit blijft slecht bij youtube, hebben jullie de tv via wifi of vast aangesloten, wellicht dat daar het probleem zit?
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste