Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Manke schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:08:
[...]

je hebt gelijk, 805a heeft ips, 805b heeft va
Ah das het model van het jaar ervoor ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:09
Ik denk dat ik vanavond maar ga bestellen voor dat de tv en soundbar die ik wil nergens meer te krijgen zijn.

Het gaat worden een Sony KDL55-W805B met een Sony HT-CT770 soundbar, in combinatie nu € 1278,-

Edit: de actie bij hificorner is terug online, gratis upgrade van 55w805b naar 55w829b voor € 899,- heb maar gelijk besteld :)

[ Voor 23% gewijzigd door overtones op 08-05-2015 13:32 ]

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

overtones schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:06:

Edit: de actie bij hificorner is terug online, gratis upgrade van 55w805b naar 55w829b voor € 899,- heb maar gelijk besteld :)
Heb 'm daar ook gekocht. Veel succes en weiger de TV als de doos beschadigd is! Ik ben uiteindelijk wel heel tevreden over de TV. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
SqueakyClean schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:48:
[...]

Heb 'm daar ook gekocht. Veel succes en weiger de TV als de doos beschadigd is! Ik ben uiteindelijk wel heel tevreden over de TV. d:)b
Bedankt, ik zal er op letten, toen werden de tv's verstuurd met PostNL lees ik.

Mijne wordt verstuurd met Electronic Logistics, misschien dat dat beter gaat.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

overtones schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Bedankt, ik zal er op letten, toen werden de tv's verstuurd met PostNL lees ik.

Mijne wordt verstuurd met Electronic Logistics, misschien dat dat beter gaat.
Mijn TV is ook zo verstuurd...
Manke schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:41:
Heb ik wel een echte 50W829B? (gekocht bij hificorner.nl)
Slecht contrast
Donkere zijkanten
Niet egaal als het beeld gevuld wordt met 1 kleur (clouding?)
Totaal niet diepzwart
Het lijkt zelfs slechter te zijn geworden sinds aankoop.
De pixels hebben 4x4 subpixels, hoort dat bij dit model? Wat is het doel van dit?
Ik vond mijn beeld ook niet zo fantastisch als verwacht, maar... een poetsdoek doet wonderen! Ik heb met een microvezel doek het hele scherm een paar keer goed gepoetst, wat toch wel degelijk invloed heeft gehad. Ik had duidelijk zichtbare clouding en heb daar dus nu (vrijwel) geen last meer van en een veel mooier zwart beeld (Ik heb wel de 55", maar dat moet niets uitmaken). Zie voor meer ervaringen eerder in dit topic.

Wat contrast betreft: met direct licht op de TV (raam achter de kijker) is TV kijken lastig. Maar met licht van de zijkant moet het aardig lukken. Er zijn in dit topic ergens wat settings gepost van een gacallibreerde tv die bij mij als basis redelijk goed waren. Die zou ik ff checken.

[ Voor 59% gewijzigd door SqueakyClean op 08-05-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hificorner.nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-02-2019

Hificorner.nl

The company that loves music

Wij hebben hier natuurlijk van geleerd en alle Sony KDL 55W805/829 Tvs worden met Electronic Logistcs verzonden. Komt deze beschadigd aan, dan ruilen we hem gewoon om.

The company that loves music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hificorner.nl schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:58:
[...]

Wij hebben hier natuurlijk van geleerd en alle Sony KDL 55W805/829 Tvs worden met Electronic Logistcs verzonden. Komt deze beschadigd aan, dan ruilen we hem gewoon om.
Goed om te horen. Ik ben uiteindelijk erg tevreden over de TV, maar het heeft me heel wat grijze haren gekost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Een maand wachten had me 100 euro gescheeld, auw ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat ik vanavond maar ga bestellen voor dat de tv en soundbar die ik wil nergens meer te krijgen zijn.

Het gaat worden een Sony KDL55-W805B met een Sony HT-CT770 soundbar, in combinatie nu € 1278,-

Je had even contact moeten opnemen met de winkel met de vraag hoeveel er van de prijs af kan :P
Sommigen hier hadden deze tv voor 800 een tijdje geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Mijn pa heeft de 706 gekocht, mooi ding. Maar ik zag bij een bewegend beeld iets wat niet mooi was. Hoe zit dit, de consumentengids schrijf er ook iets over, ze hebben het bij de 605 (nagenoeg hezelfde toch? ) over niet altijd vloeiende beelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:19:
Mijn pa heeft de 706 gekocht, mooi ding. Maar ik zag bij een bewegend beeld iets wat niet mooi was. Hoe zit dit, de consumentengids schrijf er ook iets over, ze hebben het bij de 605 (nagenoeg hezelfde toch? ) over niet altijd vloeiende beelden...
Naar mijn weten zit in de 6-serie een ander beeldscherm, van een mindere kwaliteit natuurlijk. Maar het kan ook dat ik mij daarin vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:51:
[...]

Die frequenties hebben te maken met de motion flow technologie, meeste mensen die dat kennen zetten dat uit. Pure marketing.
De hardwarematige refreshrate is 100Hz, meer dan genoeg :)
Dus als je die tv op de pc aansluit heb je 100 hz ipv 60hz fps?
Hoe is de reactie tijd en ghosting want dit kinkt als muziek in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spongepro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 16:43
Zojuist zag ik de volgende firmware update: http://www.sony.nl/suppor...-update-v2294/KDL-50W805B .
In hoeverre is de gemelde 3D bug in de KDL-50W805B verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wow, nu begint het wel heel erg te kriebelen om die tv te bestellen! :9

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
spongepro schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:52:
Zojuist zag ik de volgende firmware update: http://www.sony.nl/suppor...-update-v2294/KDL-50W805B .
In hoeverre is de gemelde 3D bug in de KDL-50W805B verholpen?
niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
overtones schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:54:
@Manke, ja toch dat is ook altijd wat ik lees, de mensen die er verstand van hebben kijken alleen naar de daadwerkelijke refreshrate van het scherm/panel en zetten al die softwarematige trucken uit.

Dan is een W805 met z;n 100Hz/400Hz prima :)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:20:
[...]

Dus als je die tv op de pc aansluit heb je 100 hz ipv 60hz fps?
Nee. Televisies werken anders als het gaat om frequenties dan monitoren. Zonder de software - zoals het beeldinterpolatie-algoritme - heb je vrijwel niets aan de hardware.

Televisies kunnen immers slechts een signaal van maximaal 60 Hz ontvangen. Om een 100 Hz of 200 Hz paneel tot zijn recht te laten komen, dient het paneel ook een dergelijke hoeveelheid beelden te ontvangen.

Het beeldinterpolatie-algoritme creëert beelden tussen de bestaande beelden. Hierdoor krijg je dus een hogere frame rate. Zonder deze extra beelden zal het paneel effectief op een lagere frequentie beelden tonen.

Kortom: Om voordeel te hebben van de hogere paneelfrequentie (hardware), dien je dus ook gebruik te maken van het beeldinterpolatie-algoritme (software).

Mocht je meer willen weten over de paneelfrequenties bij televisies, lees dan even mijn Tweakers blog door: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

In het geval van het aansluiten van een PC of een game-console, is het af te raden om gebruik te maken van het beeldinterpolatie-algoritme. Dit omdat het proces wat de televisie uit moet voeren een significante vertraging van het beeld oplevert (input lag) en daar zit je als gamer of PC-gebruiker vermoedelijk niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb vorig jaar een KDL-32W705B gereviewed. http://tweakers.net/productreview/user/511001/
Ben er nog steeds erg tevreden over, echter...

Op mijn afstandsbediening zit een exchange-knopje (naast PROG +/-).
Heel handig om te wisselen met vorige gekozen zender.
Vreemde genoeg doet dit knopje niets bij TT-pagina's. Zou dan de vorige pagina moeten geven. Op mijn oude Philips TV werkte dit juist voorbeeldig. Maar bij Sony moet je dus steeds òf vanaf pagina100 navigeren, dus intoetsen, óf uit je hoofd de bedoelde pagina intoetsen.
Dit stoort mij eigenlijk steeds meer.
Zouden de Sony-ingenieurs dit kunnen verhelpen bij een volgende update? Ik wacht er al zo lang op.

[ Voor 5% gewijzigd door Bruin Poeper op 11-05-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk en ben er nu ook achter dat Motion Flow eerder irritant is.
Bedankt.
Zou jij misschien wat instellingen willen delen ik heb namelijk de zelfde TV en niet laten kalibreren.
Gebruik jij bijvoorbeeld bij Bioscoop ook warm of laat je dat op neuraal staan, ik kom er niet goed uit wat nu echt het beste beeld geeft. Standaard instellingen zijn me te donker/bruinachtig.

Mijn instellingen nu voor tv kijken.

Doelingang algemeen.
Beeldmodus Biocoop 1
Verlichting 6
Contrast 85
Helderheid 50
Kleur 50
Kleurtint 0
Kleur Temperatuur Neutraal
Beeldscherpte 50
Ruisonderdrukking uit
Dot ruisvermindering uit
Realiteits Creation uit
Vloeiende gradaties uit
Film Mode uit

Alles onder Advanced options ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:19:
[...]

Bedankt.
Je zou eens "Clear" of "Clear Plus" kunnen gebruiken in de Motion Flow instellingen. Dit gaat bewegingsonscherpte maximaal tegen met weinig tot geen optredend Soap Opera Effect of beeldartefacten.
Zou jij misschien wat instellingen willen delen ik heb namelijk de zelfde TV en niet laten kalibreren.
Gebruik jij bijvoorbeeld bij Bioscoop ook warm of laat je dat op neuraal staan, ik kom er niet goed uit wat nu echt het beste beeld geeft. Standaard instellingen zijn me te donker/bruinachtig.
Het overnemen van andermans instellingen zal niet zorgen voor een gekalibreerde televisie. De panelen van televisies verschillen namelijk waardoor het overnemen van de instellingen juist ook een slechter beeld kan geven, zeker als het gaat om de witbalans.

Een van de redenen waarom het door veel mensen als gelig ervaren wordt is omdat de kleurtemperatuur D65 steeds minder voorkomt als zijnde "wit". Vrijwel ieder telefoontoestel komt hedendaags ook met een veel koelere afstelling die eerder rond de 7000 - 7500 ligt. Maar ook papier lijkt koeler te zijn geworden.

Hierdoor is het dus meer een gewenning geworden dat men het koele wit als witter ervaart en het warme wit als gelig.

Het gebruik van een koelere instelling is overigens geen vloek voor je kalibratie-instellingen. Waar andere instellingen wel invloed hebben op de algehele beeldkwaliteit en deze dus in balans dienen te staan, tast een koelere witbalans zaken zoals contrast, kleurreproductie, gamma en detail niet aan.

Natuurlijk is het wel zo dat bij de kleurreproductie de lichtere kleuren meeschuiven en moet je er rekening mee houden dat de look and feel van een film anders kan worden. Zeker bij een film zoals Her waar Van Hoytema blauwtinten vrijwel verbannen zijn. Terwijl de gemiddelde Michael Bay film te koel en emotieloos wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij led motion mode staat geen clear plus of clear, alleen maar clear white verder niets.
Het beeld word heel donder met led motion aan en het beeld trilt bij stilstaand beelden, heel irritant.

Koel geeft een mooier beeld inderdaad maar toch vind ik het niet natuurlijk ogen (te blauw). Neutraal vind ik persoonlijk het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Dimens>> plus een gecalibreerde Tv heeft toch alles met de ruimte (licht) waarin die staat te maken? Dat is toch een huwelijk...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Woehoe tv(55W829B) is zojuist afgeleverd, zit zelf helaas nog op werk, vanavond eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn nieuwe woning heb ik ook een grotere TV gekocht en gebruik de KDL-32W705B als pc scherm. Ideaal in mijn ogen want het scherm voelt erg snel aan en in game modus en met alles uit vind ik de weergave bijzonder mooi en zelfs mooier dan mijn LG IPS scherm die ik eerst had en dat is een standaard pc monitor. Verder is de resolutie van 1920x1080 nog geen probleem bij deze 32 inch op een afstand van 120cm.

Voordelen
sneller 13ms
minder ghosting en volgens mij helemaal geen ghosting?
Net zo'n goede kijkhoek, misschien iets minder maar het valt niet op.
Even scherp op 120cm
Mooiere kleuren en zwart wit waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:19:
[...]

Bedankt.

[...]

Mijn instellingen nu voor tv kijken.

Doelingang algemeen.
Beeldmodus Biocoop 1
Verlichting 6
Contrast 85
Helderheid 50
Kleur 50
Kleurtint 0
Kleur Temperatuur Neutraal
Beeldscherpte 50
Ruisonderdrukking uit
Dot ruisvermindering uit
Realiteits Creation uit
Vloeiende gradaties uit
Film Mode uit

Alles onder Advanced options ook uit.
Mijn instellingen mag je hebben hoor: standaard fabrieksinstellingen. Ik heb er niets aan veranderd.
Als je mijn review bekijkt zal je begrijpen dat ik helemaal niets moet hebben van het gepiel aan de kleurtjes enzo. Aanpassing aan het omgevingslicht gaat allemaal automatisch. En dat werkt prima.
Vroeger had een TV helderheid en contrast. Dat was het. En daar veranderde ik ook nooit iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Zojuist de 55w829b aangesloten erg onder de indruk. Alles even getest helaas weer terug in de doos want we verhuizen pas volgende maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruin Poeper schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:40:
[...]

Mijn instellingen mag je hebben hoor: standaard fabrieksinstellingen. Ik heb er niets aan veranderd.
Als je mijn review bekijkt zal je begrijpen dat ik helemaal niets moet hebben van het gepiel aan de kleurtjes enzo. Aanpassing aan het omgevingslicht gaat allemaal automatisch. En dat werkt prima.
Vroeger had een TV helderheid en contrast. Dat was het. En daar veranderde ik ook nooit iets aan.
Ik nu ook weer terug naar standaard, maar gamemodes lijkt niet goed gebalanceerd. Game mode standaard heeft te veel scherpte waar door lettertjes een scherpe lichte rand krijgen. Scherpte terug naar 55 werkt hier goed tegen. Standaard staat namelijk detail enhancer op low en scharpness op 65, die 2 samen zijn te veel. Alleen detail enhancer op low is al genoeg om alles zo scherp mogelijk te krijgen zonder rare bij effecten.

Ik heb ook maar het grotere broertje besteld, de 42 inch voor in mijn nieuwe woning om dat ik toch wel erg tevreden ben over deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Ik wil binnenkort mijn 55w829b gaan ophangen, hebben jullie een oplossing/tip voor wat ik met die voedingsadapter kan doen? Vast maken aan de steun of achter het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
vast maken aan welke steun? :)
Je gaat m ophangen

Ik heb hier de adapter achterop de tv op het dunne gedeelte geplakt met tape, heel simpel maar wel effectief

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Top, bedankt voor je reply Cypher21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Sinds gister ineens links boven in een flinke dot met witte pixels wat nog een heel stuk doorstraalt naar de rest van het scherm en zwart is ineens paars-achtig. Gekocht bij Plattetv.nl afgelopen september incl. servicepakket. Al contact gezocht met Sony maar nog geen reactie.

Iemand bekend met onderstaand probleem?

http://i.imgur.com/8iweBRz.jpg

http://i.imgur.com/ipcgze4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Geen evaring mee maar dat het niet goed is zie ik zo ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Nu al een hele poos de Sony Bravia KDL-50W829b en sinds een paar dagen een Sonos Playbar erop aangesloten via Optical. Nu merk ik op mijn Xbox one met bijvoorbeeld videos van youtube dat het geluid niet sync loopt met het beeld. Als ik de Playbar rechtstreeks aansluit op mijn Xbox is de vertraging/sync direct weg. Nu is mijn vraag, hebben meer hier last van en is het op te lossen of niet? Ik heb een hekel als beeld en geluid niet in sync lopen....

graag hoor ik jullie advies/tips

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ik heb sinds kort de 50W829b. Nu Heb ik ook een NAS. De tv ziet alle films die hierop staan. Bij mkv files laat hij netjes de film zien. Echter wanneer het een kopie van een DVD is laat hij alle vob bestanden apart zien. Hoe zorg ik ervoor dat een map wordt gezien als 1 film?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Sander H schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:17:
Sinds gister ineens links boven in een flinke dot met witte pixels wat nog een heel stuk doorstraalt naar de rest van het scherm en zwart is ineens paars-achtig. Gekocht bij Plattetv.nl afgelopen september incl. servicepakket. Al contact gezocht met Sony maar nog geen reactie.

Iemand bekend met onderstaand probleem?

http://i.imgur.com/8iweBRz.jpg

http://i.imgur.com/ipcgze4.jpg
En het probleem is sinds gisteravond ineens weg.. 8)7

Zonder er zelf iets aan te doen, snap er niks van.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander H op 17-05-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 08:34
Sinds vrijdag de blije eigenaar van een 50W815B, gekocht in Berlijn met 5 jaar garantie voor 699 euro. Goede deal lijkt mij!

Ik heb een aantal vragen die ik graag bevestigd krijg van mede eigenaren.
- klopt het dat het piepschuim in 3 delen de bovenkant van de tv 'vasthoudt' in de doos?
- op sommige fora zie je foto's van 2 afstandsbedieningen, maar ik heb alleen de standaard AB. Klopt dit?

Verder, zijn er nog mensen die hun W8 hebben gekalibreerd? Ik kom verschillende resultaten tegen, hier en op andere fora. Indien iemand zijn of haar de waarden wil delen (via DM mag ook) dan graag.

Eerste indruk is iig goed. Kom van een 42 inch Panasonic plasma en de kleuren en zwartwaarden vind ik al redelijk goed out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
TimmieVelthuis schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:24:
Sinds vrijdag de blije eigenaar van een 50W815B, gekocht in Berlijn met 5 jaar garantie voor 699 euro. Goede deal lijkt mij!

- klopt het dat het piepschuim in 3 delen de bovenkant van de tv 'vasthoudt' in de doos?
- op sommige fora zie je foto's van 2 afstandsbedieningen, maar ik heb alleen de standaard AB. Klopt dit?

Verder, zijn er nog mensen die hun W8 hebben gekalibreerd? Ik kom verschillende resultaten tegen, hier en op andere fora. Indien iemand zijn of haar de waarden wil delen (via DM mag ook) dan graag.

Eerste indruk is iig goed. Kom van een 42 inch Panasonic plasma en de kleuren en zwartwaarden vind ik al redelijk goed out of the box.
Op beide vragen: Klopt!

Piepschuim is niet een geheel. En er is een tweede afstandsbediening met een touchpad. Deze is los verkrijgbaar, maar zit bijgeleverd bij de duurdere modellen (4K of high end Full HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Kashika schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:31:
[...]

Op beide vragen: Klopt!

Piepschuim is niet een geheel. En er is een tweede afstandsbediening met een touchpad. Deze is los verkrijgbaar, maar zit bijgeleverd bij de duurdere modellen (4K of high end Full HD).
Super, dat stelt mij gerust dat ik een nieuw exemplaar heb gekregen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Wat betreft kalibratie van de W815B, heb dit op basis van een post hier ingesteld en was daar wel tevreden van. Even zoeken in dit topic dus :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Even vraag tav de 706B 32 incher, en iets tav Kpn ip-tv, maar ik doe het maar in dit topc.

Als ik de Kpn decoder op auto zet (van Upc ken ik dat die dan het aan de Tv's upscaler overlaat), gooit die als ik de Tv aanzet hem op 720p als ik NPO1 HD op de Kpn box heb aanstaan. Vreemd, en nog eens vreemd..??
Npo1 HD is 1080i, en de Tv kan 1080p aan. Iemand die dit kan verduidelijken, en is 't dan maar beter de 1080i uitsturing uit de Kpn box aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:21:
Even vraag tav de 706B 32 incher, en iets tav Kpn ip-tv, maar ik doe het maar in dit topc.

Als ik de Kpn decoder op auto zet (van Upc ken ik dat die dan het aan de Tv's upscaler overlaat), gooit die als ik de Tv aanzet hem op 720p als ik NPO1 HD op de Kpn box heb aanstaan. Vreemd, en nog eens vreemd..??
Npo1 HD is 1080i, en de Tv kan 1080p aan. Iemand die dit kan verduidelijken, en is 't dan maar beter de 1080i uitsturing uit de Kpn box aan te raden?
De tv geeft alleen maar weer wat er uit het kastje komt. Blijkbaar staat ie op 720p of komt er op auto stand nu 720p uit. Zet het zelf altijd handmatig op 1080p, al is 1080i wel het origineel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb jij ervaring met Kpn, als ik vragen mag? Want

1. Er zit op Kpn geen 1080p stand.

2 Nogmaals als je hem op auto zet, hoort eruit te komen wat het origineel is van NPO1 (1080i), ZDf HD(720p), of een SD zender(576), kortom dan gaat de Tv's upscaler aan het werk. Deze ervaring heb ik vooral met Upc auto-stand, maar waarom werkt Kpn dan op 720p....

edit: ik vertrek wel met deze vraag naar het Kpn topic, achteraf toch beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 18-05-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zelf bij Vodafone dus zal idd qua opties in het menu anders zijn. Vlgns mij zijn bij iptv alle HD kanalen 1080i, kan gewoon een foute instelling in het kastje zijn. Bij Tweak stond/staat ie ook standaard op 720p ipv 1080i ...

Zie er hier ook wat over: JanR1969 in "[KPN] Glasvezel" (met sinds december op 661 t/m 670 de beste kwaliteit HD zenders [met een Arris 2960 of een Arcadyan HMB2260]; die we bij VF altijd al hadden 8) en gewoon op 1 t/m10)

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 18-05-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Na 7 jaar een Sony 40 inch Full HD te hebben gehad was ik er eind vorig jaar van overtuigd dat ik voor de nieuwe 4K modellen van Sony ging. De W8 serie trok wel m'n aandacht, maar ik vond het nutteloos om van Full HD naar Full HD over te stappen. Echter, daar ben ik nu wel inmiddels op terug gekomen. Uit veel reviews blijkt dat de 4K modellen dit jaar qua contrast, input lag etc. nog lang niet op het niveau van de Full HD modellen zitten. Bovendien zijn de Sony modellen al meerdere keren uitgesteld, ondervinden ze veel bugs in Android TV, loopt geluid en beeld niet synchroon en weet ik het allemaal.

Ik ben daar best van geschrokken en heb geen zin in een tv die bug fix na bug fix moet ondergaan voor het uiteindelijk allemaal goed werkt. Zelfs de Full HD variant van de W8 van dit jaar schijnt qua beeldkwaliteit achteruit te zijn gegaan. Nu is mijn vraag aan eigenaren van de W8 serie van 2014: Doen of niet doen? En wat bevalt er zo goed aan deze tv en wat minder uit het oogpunt van een dagelijkse gebruiker. Zou mij enorm helpen in mijn keuze!

Edit: En nog een laatste vraag voor de kenners: Is het verschil tussen de W805, W815(kleur) en W828/829 echt alleen de refresh rate of zit er ook een krachtigere chip in de hogere modellen?

[ Voor 8% gewijzigd door keest12 op 19-05-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik had een Toshiba 42" full-hd uit 2007. Nu een 55W829b

Dikke aanrader! Echt een wereld van verschil.

Verschil tussen die modellen is inderdaad alleen de motionflow (geoptimaliseerde refresh rate dus) en de kleur bij de 815.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
keest12 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:54:
. Uit veel reviews blijkt dat de 4K modellen dit jaar qua contrast, input lag etc. nog lang niet op het niveau van de Full HD modellen zitten. Bovendien zijn de Sony modellen al meerdere keren uitgesteld, ondervinden ze veel bugs in Android TV, loopt geluid en beeld niet synchroon en weet ik het allemaal.
Heb je wat links naar die reviews? Wil niet lui overkomen, maar zou degenen ff willen doornemen die jij specifiek hebt bekeken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Witte8 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:10:
[...]

Heb je wat links naar die reviews? Wil niet lui overkomen, maar zou degenen ff willen doornemen die jij specifiek hebt bekeken.

Alvast bedankt
Het spijt me zeer maar ik ben de afgelopen tijd overal en nergens reviews en artikelen over tv's aan het lezen. Zou niet zowaar voor de geest kunnen halen uit welke reviews dit bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
cypher21 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:01:
ik had een Toshiba 42" full-hd uit 2007. Nu een 55W829b

Dikke aanrader! Echt een wereld van verschil.

Verschil tussen die modellen is inderdaad alleen de motionflow (geoptimaliseerde refresh rate dus) en de kleur bij de 815.
Dat klinkt goed! Even een domme vraag misschien, maar zal dat verschil echt waarneembaar zijn? Ik denk dat het echt meer een marketing truc is. Toch prefeer ik liever de de W828/829b. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
oei verkeerde post! nvt!

[ Voor 95% gewijzigd door Witte8 op 19-05-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Nadat ik dacht dat mijn tv weer helemaal normaal was (zie aantal posts hierboven) merk ik toch dat er nog steeds iets niet lekker zit. Er zit om een x aantal pixels een donkere rij pixels horizontaal over het beeld heen, en bij aftiteling van films op een donkere achtergrond zijn er verticale balken aanwezig ter breedte van de credits. Deze zijn niet heel erg goed te zien maar zijn er toch, was eerst niet.

Ik heb een foto gemaakt van het scherm, ik weet het een foto van een scherm is nooit goed maar het probleem is best goed zichtbaar, vooral links bovenin zie je extra donkere lijnen.

http://i.imgur.com/QSyp75r.jpg

Ik kijk het nog even aan, anders weer contact met service opnemen. Zal een monteur hier ook een probleem in zien? Als je niet weet dat het er zit zal het niet iedereen opvallen, maar ik stoor me er best wel aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 19-05-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik heb mijn review van Sony KDL-32W705B verwijderd. Reden zie aldaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Bruin Poeper op 20-05-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Bruin Poeper schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:59:
Ik heb mijn review van Sony KDL-32W705B verwijderd. Reden zie aldaar.
En wat denk je te bereiken met het protest tegen het Cookiebeleid van Tweakers?

Hier zal Tweakers noch ACM - de partij die de Cookiewet handhaaft - niet wakker van liggen en de enige die je hiermee hebt, zijn de gebruikers van Tweakers zelf zoals jij en ik.

Tweakers heeft hier immers ook helemaal geen keus, ze moeten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Tweakers legde eerder breedvoerig uit dat er verschillende soorten cookies bestaan.
Ik kon eerder nog KIEZEN hoever ik wou gaan.
Die keuze zouden ze mij nog steeds kunnen geven.
De ACM dwingt Tweakers niet om het anders te doen, ze geven de kans. En Tweakers grijpt hem.

Tijd dus om Tweakers iets aan het verstand te brengen: zelfregulering. Hebben ze een moraal?
Als het voortaan "alles" of "niets" is, dan ga ik voor het laatste.
Tweakers moet snappen dat hun klanten Koning zijn. En die klanten zijn uiteindelijk jij en ik.
En als Tweakers bovendien drijft op voornamelijk gratis geleverde content van gebruikers zoals ik en vele anderen, dan mag ik ook eisen stellen, vind ik.
Byebye Tweakers...

[ Voor 33% gewijzigd door Bruin Poeper op 20-05-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik ben zoekende naar een groter scherm ivm een verhuizing en mijn oog is gevallen op de W828b.

Ik heb nu een 40" Samsung uit de 6000 serie met smart tv erop. Waar ik dat laatste vooral voor gebruik is voor Plex. Nou heb ik in dit topic gelezen dat er een truc is om dit aan de gang te krijgen, echter zie ik nog niet zoveel ervaringen met hoe de plex app werkt op de W828b. Kan iemand zijn ervaringen delen?

Verder wil ik hem graag ophangen aan de muur en lees ik dat dit mogelijk is met de standaard die er al bij zit. Hoe goed is dit, of kan ik beter uitkijken naar een vogel steun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10

OzzieMann

PSN: OzzieMann

TimmieVelthuis schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:24:

Weet niet of je het al gevonden had, maar ik heb een kalibratie in m'n bookmarks staan:
mark_vs in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up"

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
KillerB schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:30:
Ik ben zoekende naar een groter scherm ivm een verhuizing en mijn oog is gevallen op de W828b.

Ik heb nu een 40" Samsung uit de 6000 serie met smart tv erop. Waar ik dat laatste vooral voor gebruik is voor Plex. Nou heb ik in dit topic gelezen dat er een truc is om dit aan de gang te krijgen, echter zie ik nog niet zoveel ervaringen met hoe de plex app werkt op de W828b. Kan iemand zijn ervaringen delen?

Verder wil ik hem graag ophangen aan de muur en lees ik dat dit mogelijk is met de standaard die er al bij zit. Hoe goed is dit, of kan ik beter uitkijken naar een vogel steun?
Plex is gewoon een app die je kan downloaden op de TV. Officieel beschikbaar, dus volgens mij geen truc voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
worldfastest schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:37:
Ik heb sinds kort de 50W829b. Nu Heb ik ook een NAS. De tv ziet alle films die hierop staan. Bij mkv files laat hij netjes de film zien. Echter wanneer het een kopie van een DVD is laat hij alle vob bestanden apart zien. Hoe zorg ik ervoor dat een map wordt gezien als 1 film?
Heeft iemand een antwoord/oplossing op mijn vraag?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
nickvanozzie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:20:
[...]

Weet niet of je het al gevonden had, maar ik heb een kalibratie in m'n bookmarks staan:
mark_vs in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up"
Hoi Nick,

Die heb ik inderdaad gevonden. Eerst niet want toen zocht ik op 'kalibratie', maar op 'kalibreren' vond ik jouw post later wel. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Kashika schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:07:
[...]

Plex is gewoon een app die je kan downloaden op de TV. Officieel beschikbaar, dus volgens mij geen truc voor nodig.
Ik lees een stuk terug dat dit niet beschikbaar is, maar ingehaald door de tijd als ik het goed begrijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
KillerB schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:30:
[...]

Ik lees een stuk terug dat dit niet beschikbaar is, maar ingehaald door de tijd als ik het goed begrijp :)
Bij mij staatie gewoon in het aanbod? Of hij moet niet werken of iets dergelijks. Zelf gebruik ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 16:18

Dizzy

Where am I?

verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door Dizzy op 22-05-2015 11:32 ]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Kashika schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:21:
[...]

Bij mij staatie gewoon in het aanbod? Of hij moet niet werken of iets dergelijks. Zelf gebruik ik het niet.
Dan zal het wel goed zijn. Ik had een paar posts gespot in dit topic van eind vorig jaar en toen was er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Ik zit er toch over te denken om een 50inch w8 2014 te gaan halen. Heeft iemand nog een goede prijsdeal kunnen maken de laatste weken?
En hoe zit het met die vermeende actie van hificorner dat je de 50w829b ontvangt wanneer je de 50w805b bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Die Actie klopt. Ik heb een 55w829b gekregen en een 55w805b besteld/betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
deejaylethal schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:41:
Ik zit er toch over te denken om een 50inch w8 2014 te gaan halen. Heeft iemand nog een goede prijsdeal kunnen maken de laatste weken?
En hoe zit het met die vermeende actie van hificorner dat je de 50w829b ontvangt wanneer je de 50w805b bestelt?
Alleen als het op de site staat aangegeven, wel even voor een speciale prijs vragen :P doen ze niet moeilijk over. Sommigen hier kregen de 55" voor €800 (SqueakyClean in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up") , ik heb de 50" voor €735.

Heb de instellingen voor beeld gereset en alleen live colour op laag gezet, en ben nu wel erg tevreden, de settings van hier waren het toch niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Manke op 24-05-2015 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Hier een filmpje in bovenstaande post waarmee je je scherm kan testen op banding (en wat calibratie settings)
https://www.avforums.com/...rs-thread.1858674/page-31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
deejaylethal schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:41:
Kijk even bij de 50W805B bij onder ander Bobshop. Hier krijg je een update naar de 50W828B. Ik heb onlangs deze zelfde actie bij Scheer en Foppen kunnen verzilveren. Geweldige tv! Het smart tv gedeelte stelt alleen een beetje teleur, maar hier had ik van te voren al op gerekend. Met een extern kastje en een surround systeem heb je een prachtig setje waar je elke dag van kunt genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-05-2020
Mijn zeven jaar oude Sony TV (40V3000) begint steeds meer kuren te vertonen, namelijk middels zwarte velden die te pas en te onpas in het beeld verschijnen. Aangezien dit steeds vaker voor lijkt te komen is het tijd voor een vervanger. Nu ben ik niet heel erg thuis op dit vlak, maar na veel zoekwerk en hulp van dit topic lijkt de 50W828B me een erg geschikte keuze, samen met de Sony HTCT770.

Graag wilde ik toch nog twee dingen aan jullie voor leggen, te weten:
1) De TV zal niet gebruikt worden voor 3D (een filmpje kijken in 3D is leuk, maar zeker geen hoofdzaak) of de Apps, aangezien mijn interesse hier niet ligt. In plaats daarvan is het vooral voor allerdaags gebruik (TV, series, films) en gaming op de Xbox One en Nintendo Wii U. Is deze TV ook geschikt om goed op te kunnen gamen?
2) Ik heb lang getwijfeld om voor een 4K TV te gaan, maar zie er eigenlijk geen meerwaarde in. Tegelijkertijd hoop ik dat deze TV ook weer zes of zeven jaar mee kan. Dit meegenomen, is het dan verstandig om 4K te laten voor wat het is, of is het over een geplande levensduur als deze juist wel verstandig om 4K al in ogenschouw te nemen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het verschil kunt zien en het de prijs waard vindt moet je gewoon 4K nemen. Aangaande van de grafiekjes lijkt het mij persoonlijk onzin totdat de prijzen nagenoeg gelijk gaan liggen aan 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Je hebt wel kans dat binnenkort nieuwe films opgenomen gaan worden in 4k, consoles ga je ws pas bij de volgende generatie in 4k zien. Tv wordt pas over 300 jaar 4k. Neem alleen geen goedkope 4k scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 25-05-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
Dat is inderdaad een beetje waar ik mee zit, namelijk dat deze TV toch even mee moet gaan en ik om die reden alvast de toekomst erin mee pak. Zoals je al zegt is TV te verwaarlozen, los van dat ik weinig TV uitzendingen kijk zie ik daar 4K niet snel als een reden om nu al naar 4K over te gaan. Qua films en consoles zou het natuurlijk zomaar anders kunnen gaan, hoewel met name dit laatste koffiedik kijken is.

Qua budget en afgaande op reviews zou ik dan uit komen bij de 49X8505B. Het gaat dan om een bedrag van rond de €1200, wat voor een 4K TV natuurlijk wel tot het goedkopere segment behoort. Eén van de veelgehoorde minpunten, namelijk het geluid, zou dan opgelost worden met een soundbar. Iemand ervaringen met dit scherm, of - afgaande op de specificaties - iemand die me kan vertellen of dit een goed scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Consoles halen 1080p nog niet eens :') 4K zie ik nog wel twee generaties duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Rene1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:59:
Dat is inderdaad een beetje waar ik mee zit, namelijk dat deze TV toch even mee moet gaan en ik om die reden alvast de toekomst erin mee pak. Zoals je al zegt is TV te verwaarlozen, los van dat ik weinig TV uitzendingen kijk zie ik daar 4K niet snel als een reden om nu al naar 4K over te gaan. Qua films en consoles zou het natuurlijk zomaar anders kunnen gaan, hoewel met name dit laatste koffiedik kijken is.

Qua budget en afgaande op reviews zou ik dan uit komen bij de 49X8505B. Het gaat dan om een bedrag van rond de €1200, wat voor een 4K TV natuurlijk wel tot het goedkopere segment behoort. Eén van de veelgehoorde minpunten, namelijk het geluid, zou dan opgelost worden met een soundbar. Iemand ervaringen met dit scherm, of - afgaande op de specificaties - iemand die me kan vertellen of dit een goed scherm is?
Wat ga je er mee doen?

Alleen gamen? Film kijken voornamelijk? Voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
Het draait voornamelijk om (console) gaming en het kijken van films en series. Minder om het kijken van TV, hoewel ik inderdaad wel een voetballiefhebber ben die z'n wedstrijdjes mee pakt. TV kijken in het algemeen zal de TV minder voor worden gebruikt, hoewel het hier wel om een huiskamermodel gaat.

Zoals eerder gezegd: het is mijn bedoeling, mocht de TV het redden, om er toch zes tot zeven jaar mee door te kunnen gaan, ik ben niet iemand die iedere twee - drie jaar zijn TV vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Rene1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:10:
Het draait voornamelijk om (console) gaming en het kijken van films en series. Minder om het kijken van TV, hoewel ik inderdaad wel een voetballiefhebber ben die z'n wedstrijdjes mee pakt. TV kijken in het algemeen zal de TV minder voor worden gebruikt, hoewel het hier wel om een huiskamermodel gaat.

Zoals eerder gezegd: het is mijn bedoeling, mocht de TV het redden, om er toch zes tot zeven jaar mee door te kunnen gaan, ik ben niet iemand die iedere twee - drie jaar zijn TV vervangt.
Voor 4K is de beeldmaat wel te klein. Qua beeldkwaliteit is het heel goed te doen. Enige wat ik minder vond, zijn de zwartwaarden.
Zal bij sommige films en series wel te merken zijn. Komt door het IPS paneel. Echter als jij een lichte kamer hebt, dan is dat erg fijn. Heb je vrijwel geen weerspiegeling namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
Hartelijk dank voor je reactie! Ik kom van een 40" af en vond dit eigenlijk al voldoende, vandaar de voorlopige keuze van 49" ten opzichte van 55". Komt mede door de kijkafstand van ongeveer 3m. De zwartwaarden lees ik inderdaad vaker terug, maar zoals gezegd gaat het om een huiskamermodel, dus over het algemeen met voldoende licht.

Het blijft een lastig vraagstuk of ik voor de 50W828B of de 49X8505B moet gaan, maar met het oog op de langere termijn waarop ik de TV wil gebruiken neig ik toch naar de 4K TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Rene1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:07:
Hartelijk dank voor je reactie! Ik kom van een 40" af en vond dit eigenlijk al voldoende, vandaar de voorlopige keuze van 49" ten opzichte van 55". Komt mede door de kijkafstand van ongeveer 3m. De zwartwaarden lees ik inderdaad vaker terug, maar zoals gezegd gaat het om een huiskamermodel, dus over het algemeen met voldoende licht.

Het blijft een lastig vraagstuk of ik voor de 50W828B of de 49X8505B moet gaan, maar met het oog op de langere termijn waarop ik de TV wil gebruiken neig ik toch naar de 4K TV.
Zou ik de W8 pakken. Beeldkwaliteit is daar super op.

49 inch 4K op een afstand van 3M ga je nagenoeg geen verchil zien. Dus met oog op de toekomst kan je beter een 65 inch variant overwegen als je zo nadenkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Rene1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:07:

Weet je, het is een steeds terugkerende afweging: HD of 4K. Ik zou altijd voor HD gaan. Er is zeer weinig content en dat zal ook nog wel even duren. Opschalen is een optie natuurlijk, maar dat moet je liggen. Ik vind het er persoonlijk niet goed uitzien. Ook zit je op een afstand waarbij het verschil van 4K niet snel duidelijk wordt.

Ik zal eerder voor een 55" HD gaan, dan de 49" 4K. en je bent nog veel goedkoper uit ook! :)

Kijk eens op Hificorner.nl naar de 805=829. Even met ze bellen geeft misschien nog wel wat korting ook. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
Wederom dank voor de reacties. Zojuist enkele winkels bezocht en inderdaad, 4K is schitterend wanneer de content hiervoor gemaakt is, maar qua upscale merkte ik te weinig verschil op de kortere afstand. Beter het verschil in geld op zak houden en later bijleggen wanneer er om de toekomst een nieuwe overstap gemaakt zal worden ... hoewel ik daar nu nog even niet aan wil denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Rene1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:47:
Wederom dank voor de reacties. Zojuist enkele winkels bezocht en inderdaad, 4K is schitterend wanneer de content hiervoor gemaakt is, maar qua upscale merkte ik te weinig verschil op de kortere afstand. Beter het verschil in geld op zak houden en later bijleggen wanneer er om de toekomst een nieuwe overstap gemaakt zal worden ... hoewel ik daar nu nog even niet aan wil denken ;)
Heb je ook bewegende 4k beelden bekeken? liefst wat snellere race scenes oid?
ik vond dat namelijk dusdanig teleurstellend en schokkerig overkomen dat ik voor full-hd ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Vraag me af hoe de 4k technologie is en of het niet nog in de kinderschoenen staat met consumenten modellen, stilstaand beeld zal ongetwijfeld perfect weergegeven worden, (snel) bewegende beelden is de vraag.
Zoek een 4k test filmpje die gemaakt is om schermen te testen, met veel bewegende beelden, zet het op een usb stick en test het uit in de winkel. Als dat goed is en de beeldkwaliteit is minstens net zoals de w829b, en je hebt het geld ervoor over, dan zou ik het 4k scherm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Tegelijk het zelfde onderwerp gepost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
Qua bewegende (snellere) beelden zag ik persoonlijk weinig verschil tussen de 49X8505B en de 50W828B. Nu heb ik ook niet het meest kritische oog op dat gebied, dus dat zou natuurlijk mee kunnen helpen.

Betreffende het kostenplaatje: de 49X8505B zit aan het top van mijn budget, echter ben ik na het bekijken van de TV niet honderd procent overtuigd van de meerwaarde ten opzichte van de 50W828B, die me ook erg beviel qua beeld. 4K is schitterend, maar alle afwegingen meegenomen weet ik niet of dit een paar honderd Euro extra rechtvaardigt, zeker ook omdat ik er op termijn nog een soundbar bij wil kopen. De cashback actie van Sony is dan natuurlijk een leuke plus, maar één van de voorwaardes is dat deze in dezelfde winkel gekocht moeten worden, terwijl deze juist bij verschillende winkels de goedkoopste prijs geven, waardoor dit ook niet een direct voordeel oplevert.

Alles in ogenschouw genomen is de kans groot dat ik voor de 50W828B ga, hoewel ik het nog heel even laat bezinken. 50" is hierbij trouwens een ideaal maatje voor de kijkafstand, 55" gaat me net iets te ver, waarbij ik ook nog rekening moet houden met een vriendin die een 40" al te groot vond bij de huidige TV :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Manke schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:00:
Tegelijk het zelfde onderwerp gepost :P
haha, idd.

Maar dat is idd exact het pijnpunt van de betaalbare 4k tv's
Upscaling van full-hd content (nu dus nog 90+%) is ruk, snelle 4k beelden kunnen de meeste 4k tv's niet goed aan en zien er schokkerig uit en lijken op framedrops.
Rene1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:17:
Alles in ogenschouw genomen is de kans groot dat ik voor de 50W828B ga, hoewel ik het nog heel even laat bezinken. 50" is hierbij trouwens een ideaal maatje voor de kijkafstand, 55" gaat me net iets te ver, waarbij ik ook nog rekening moet houden met een vriendin die een 40" al te groot vond bij de huidige TV :p
ah... de vrouw-factor :P

Gewoon de 55" halen ;)
hier van 42" naar 55" gegaan, 42 vond ze 8 jaar geleden veel te groot maar na een paar weken wel prima. 55" vond ze gigantisch maar toen die eenmaal op de muur hing en ze een filmpje gekeken had vond ze dat zelfs nog wel meevallen

[ Voor 47% gewijzigd door cypher21 op 26-05-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
Ik woon nu vijf jaar met haar samen, en krijg nog steeds de opmerking dat 40" wat haar betreft te groot is. Als het aan haar ligt gaan we over naar een 32" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Ik ga over 2 weken m'n tv eindelijk in gebruik nemen(KDL-55W829B) en heb nu een overzichtje gemaakt met diverse settings die ik tegen ben gekomen op internet. Misschien kunnen jullie deze nog aanvullen.

https://docs.google.com/s...uSqBFyCQ/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
overtones schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:40:
Ik ga over 2 weken m'n tv eindelijk in gebruik nemen(KDL-55W829B) en heb nu een overzichtje gemaakt met diverse settings die ik tegen ben gekomen op internet. Misschien kunnen jullie deze nog aanvullen.

Ik had 1 van die settings voor een tijd ingesteld gehad en ik vroeg me op een gegeven moment af waarom iedereen dit scherm zo prees, had ik een defecte? Toen maar eens de instellingen gereset, op auto 24p (ook grreset) gezet, live colour op laag en helderheid op 45 gezet en het beeld is nu erg mooi, dus instellingen zou ik standaard houden met zelf wat tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
overtones schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:40:

Voor wat het waard is, deze recensie heeft ook settings opgenomen voor de W8 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Kleur temperatuur is meer een kwestie van smaak dan van kwaliteit, het beeld wordt bruinig met warm 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Rene1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:16:
[...]

Voor wat het waard is, deze recensie heeft ook settings opgenomen voor de W8 serie.
Thx, neem het mee.

Het is ook allemaal meer ter referentie en uitproberen, ik ga eerst het stappenplan van AVforums aanhouden misschien ben ik dan al erg tevreden: https://www.avforums.com/PicturePerfect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Qua bewegende (snellere) beelden zag ik persoonlijk weinig verschil tussen de 49X8505B en de 50W828B. Nu heb ik ook niet het meest kritische oog op dat gebied, dus dat zou natuurlijk mee kunnen helpen.

Betreffende het kostenplaatje: de 49X8505B zit aan het top van mijn budget, echter ben ik na het bekijken van de TV niet honderd procent overtuigd van de meerwaarde ten opzichte van de 50W828B, die me ook erg beviel qua beeld. 4K is schitterend, maar alle afwegingen meegenomen weet ik niet of dit een paar honderd Euro extra rechtvaardigt, zeker ook omdat ik er op termijn nog een soundbar bij wil kopen. De cashback actie van Sony is dan natuurlijk een leuke plus, maar één van de voorwaardes is dat deze in dezelfde winkel gekocht moeten worden, terwijl deze juist bij verschillende winkels de goedkoopste prijs geven, waardoor dit ook niet een direct voordeel oplevert.

Ik snap dat je niet elke 3 jaar een nieuwe tv wil, maar je zit nu wel precies tussen twee tijdperken in. Het Full HD tijdperk loopt echt op z'n einde en 4K komt net kijken. De W828B is goed betaalbaar en biedt veel kwaliteit voor weinig geld. 4K daarentegen is wat duurder, heeft last van beginnende bugs zoals de Android TV modellen van Sony hebben en zijn qua gamen nog verre van optimaal.

Bij de keuze voor Full HD bespaar je wat geld en heb je alsnog wel een prachtige tv. Ik heb van de week 50W828B aangeschaft en ben echt zwaar onder de indruk van de kwaliteit van het scherm. Full HD films van de afgelopen jaren op Netflix ogen prachtig met de vloeiende bewegingen. Genieten van alleen al de beelden is gegarandeerd. Wel wordt 4K steeds meer mainstream en ga ik voor een 4K tv over een jaar of 3. Tegen die tijd zijn de 4K tv's ver ontwikkeld, is er genoeg materiaal beschikbaar en heb je geen last van input lag, de beginnende bugs etc. Ook zullen de prijzen tegen die tijd beter betaalbaar zijn. Voor mij twee vliegen in een klap dus: nu alvast genieten en in de toekomst voor een stuk minder geld weer een nieuwe tv die meer volwassen is als de 4K tv's van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Tja over 3 jaar zit je tussen de volgende 2 tijdperken in, 4K en 8K. Zo blijf je bezig. Ik ga voor bewezen technologie, dus voor de w828b/w829b. Daar ga ik zeker geen spijt van krijgen. Zien we over 5 jaar wel weer verder.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bekend probleem de 'vrouw'. Ging hier van 32 inch naar 50 inch (50W828B). Vrouw schrok zich rot want wat was het een groot apparaat en hij past niet (dat roepen ze wel vaker ;) ) maar toen hij eenmaal stond en ze het beeld had bekeken wilde ze niet meer terug.

Ja in het begin is het schrikken maar het beeld is echt genieten. Zeker een film via een 5.1 set is erg prettig.
Ik zit er zelf aan te denken om voor 250 euro een soundbar aan te schaffen voor eronder. Het standaardgeluid is niet al te best.

Van de winter gekocht en tot nu toe geen seconde spijt gehad van deze aankoop.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Frostbite schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:31:
[...]

Bekend probleem de 'vrouw'. Ging hier van 32 inch naar 50 inch (50W828B). Vrouw schrok zich rot want wat was het een groot apparaat en hij past niet (dat roepen ze wel vaker ;) ) maar toen hij eenmaal stond en ze het beeld had bekeken wilde ze niet meer terug.

Ja in het begin is het schrikken maar het beeld is echt genieten. Zeker een film via een 5.1 set is erg prettig.
Ik zit er zelf aan te denken om voor 250 euro een soundbar aan te schaffen voor eronder. Het standaardgeluid is niet al te best.

Heb je enig idee of er ook een soundbar is die je gemakkelijk vanaf de afstandbediening van de W828B kan besturen? Anders blijf je bezig met afstandbediengen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

keest12 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:06:
[...]

Heb je enig idee of er ook een soundbar is die je gemakkelijk vanaf de afstandbediening van de W828B kan besturen? Anders blijf je bezig met afstandbediengen etc.
Sowieso loopt het geluid gelijk met die van je tv. Op je tv geef je aan dat het geluid via een soundbar loopt.
Dus het volume regel je met 1 knop en dat is die van je tv.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Ja ik heb de Sony HT-CT770 aangesloten op een 55W829B en dat werkt allemaal perfect.

Soundbar gaat ook aan en uit samen met de tv en het volume kun je regelen met 1 afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
overtones schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:31:
Ja ik heb de Sony HT-CT770 aangesloten op een 55W829B en dat werkt allemaal perfect.

Soundbar gaat ook aan en uit samen met de tv en het volume kun je regelen met 1 afstandsbediening.
Oke dat klinkt goed. Hoe is het geluid van de tv en staat het ook een beetje strak bij de set-up, zo een bar voor je tv? Ik heb op dit moment een 5.1 surround set van logitech, maar dat valt toch compleet uit de toon bij mijn 50W828B. Ben op zoek naar iets anders wat ten alle tijden het geluid van de soundbar pakt, dus wat je net noemt is zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
keest12 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:12:
[...]

Oke dat klinkt goed. Hoe is het geluid van de tv en staat het ook een beetje strak bij de set-up, zo een bar voor je tv? Ik heb op dit moment een 5.1 surround set van logitech, maar dat valt toch compleet uit de toon bij mijn 50W828B. Ben op zoek naar iets anders wat ten alle tijden het geluid van de soundbar pakt, dus wat je net noemt is zeker een optie.
een fysieke 5.1 set is (bijna) altijd beter dan een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
keest12 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:55:
[...]

Ik snap dat je niet elke 3 jaar een nieuwe tv wil, maar je zit nu wel precies tussen twee tijdperken in. Het Full HD tijdperk loopt echt op z'n einde en 4K komt net kijken. De W828B is goed betaalbaar en biedt veel kwaliteit voor weinig geld. 4K daarentegen is wat duurder, heeft last van beginnende bugs zoals de Android TV modellen van Sony hebben en zijn qua gamen nog verre van optimaal.

Bij de keuze voor Full HD bespaar je wat geld en heb je alsnog wel een prachtige tv. Ik heb van de week 50W828B aangeschaft en ben echt zwaar onder de indruk van de kwaliteit van het scherm. Full HD films van de afgelopen jaren op Netflix ogen prachtig met de vloeiende bewegingen. Genieten van alleen al de beelden is gegarandeerd. Wel wordt 4K steeds meer mainstream en ga ik voor een 4K tv over een jaar of 3. Tegen die tijd zijn de 4K tv's ver ontwikkeld, is er genoeg materiaal beschikbaar en heb je geen last van input lag, de beginnende bugs etc. Ook zullen de prijzen tegen die tijd beter betaalbaar zijn. Voor mij twee vliegen in een klap dus: nu alvast genieten en in de toekomst voor een stuk minder geld weer een nieuwe tv die meer volwassen is als de 4K tv's van nu.
Qua aanschafperiode is dat inderdaad erg lastig. Het vervelende is gewoon dat mijn huidige TV op begint te raken, anders had ik er gerust nog een paar jaar mee door gegaan en dan direct overgegaan op 4K. Gisteren de 50" W828B besteld (upgrade actie van Hificorner) en vandaag in spanning afgewacht, blijkt PostNL er een dag later over te doen. Flink balen, maar niets aan te doen.
Frostbite schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:31:
[...]

Goed om te horen, ook wat betreft de vrouw natuurlijk. Zoals eerder aangegeven; die van mij vind 40" al een flink bakbeest, maar ze vond de nieuw aangeschafte TV (zelfde als die jij hebt) wel erg mooi in de showroom, dus dat komt wel goed. Op korte termijn wil ik er ook een soundbar bij halen, vermoedelijk de Sony HTCT770, maar dat is nog even nakijken, luisteren en beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
keest12 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:12:
[...]

Ik heb het allemaal heel even getest(tv besteld ruim voor de verhuizing) en daarna weer in de doos gedaan.
Het geluid vond ik erg nice, ben geen audiofiel ofzo dus of ik er iets zinnigs over kan zeggen is een tweede.
Het zag er ook strak uit.
cypher21 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:14:
[...]

een fysieke 5.1 set is (bijna) altijd beter dan een soundbar.
Uiteraard, maar als je geen 5.1 set wilt en gewoon gemak is er niets mis met een soundbar.

Edit: Ik heb nog een foto gevonden die ik even snel had gemaakt, het is wel een rommeltje en geen super foto.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/39/25/51/392551ecd09cf448a40224eaabd42d4c.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door overtones op 27-05-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
overtones schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:38:
[...]

Uiteraard, maar als je geen 5.1 set wilt en gewoon gemak is er niets mis met een soundbar.
oh, ik zeg niet dat er iets mis is met een soundbar. Het is iig stukken beter dan het geluid van de tv.
Het hangt volledig van je wensen af natuurlijk. 5.1 uit een soundbar is alleen erg brak, hij heeft al 5.1 en als hij dat graag zou willen voor films e.d. dan kan een soundbar nogal een teleurstelling zijn.

Pagina: 1 ... 35 ... 40 Laatste