Hificorner.nl - Verdwenen TVs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Een aantal van ons heeft vorige week een TV besteld bij Hificorner.nl, die tot op heden niet geleverd is.
Het gaat om de Sony KDL-55W829B, verstuurd uit een PostNL-depot. Dit model (e.a.) wordt besproken in dit topic.
Hierin kwamen ook de eerste berichten van de vermiste TVs en heeft ook Hificorner een aantal keren gereageerd. De belangrijkste reactie is:
Qorne schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:39:
Betreft de verzending van Sony TV's Hificorner.nl / Hi-Fi Corner BV. Op dit moment zijn er 10x KDL55W805/829 onderweg, deze zijn spijtig genoeg niet het goede traject ingegaan en er zijn een paar ontvreemd, deze zijn opnieuw verzonden. PostNL heeft alle klanten die dit betreft vandaag ook een e-mail gestuurd.

De TV's zijn gewoon door Hificorner verzonden en Hificorner gaat natuurlijk ook leveren, Hificorner heeft nog nooit een artikel niet geleverd.

Wij vinden het ook ontzettend vervelend dat het zo ontzettend lang moet duren, maar uiteindelijk wordt gewoon geleverd. Afgelopen week zijn er honderden TV's door Hificorner verzonden, nu vinden wij het enorm spijtig dat er 10 TVs vertraagd zijn en nog niet zijn geleverd.

Jos en iedereen bij Hificorner en PostNL doet zijn best om dit zo spoedig mogelijk af te ronden.

Excuses voor de vertraging en het ongemak.

Corné - Hificorner.nl
Laatste nieuws: e-mail PostNL (vrijdag 30-01-2014 17:55):
Subject: Hifi Corner - uw order
Geachte mevrouw / mijnheer,

Tot onze spijt moet ik u melden dat uw pakket van Hifi Corner op dit moment niet te achterhalen in het distributienetwerk van PostNL.
Wij zijn met man en macht bezig om uw zending zichtbaar te krijgen en bij u afgeleverd te krijgen.
Onze excuses voor het ongemak en hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Roland Gort
PostNL E-commerce Services
Manager procesmanagement
Zodra meer duidelijk is, zal ik deze post updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ook ik had deze TV besteld, echter al op Black Friday (29 november), de mijne is ook verzonden en zoek geraakt/gestolen volgens de mail van eind januari.
Een week na de geplande levering eind januari belde een buurman om te zeggen dat er bij hem een tv was geleverd voor mij.
Het opvallende was dat de TV is geleverd door een andere postbode dan normaal. De normale postbode kwam diezelfde dag ook langs met pakketten e.d.
De status van PostNL en track en trace klopte van geen kant.

Wellicht staat de jouwe ook zomaar, plotseling op de stoep

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
sjolmers schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:30:
Ook ik had deze TV besteld, echter al op Black Friday (29 november), de mijne is ook verzonden en zoek geraakt/gestolen volgens de mail van eind januari.
Een week na de geplande levering belde een buurman om te zeggen dat er bij hem een tv was geleverd voor mij.
Het opvallende was dat de TV is geleverd door een andere postbode dan normaal. De normale postbode kwam diezelfde dag ook langs met pakketten e.d.
De status van PostNL en track en trace klopte van geen kant.

Wellicht staat de jouwe ook zomaar, plotseling op de stoep
Ik heb 'm een week geleden besteld en kreeg geen track&trace. Vervolgens gebeld en toen was het toestel ineens gestolen. Nieuwe verstuurd en wel een track&trace. Deze heeft het echter nooit gedaan; stond altijd op "verzending wordt voorbereid door de verzender" en versprong elke dag naar de volgende dag qua bezorgperiode. Hij staat nu op onbekend!

Uiteindelijk maar een amateuristisch gedoe! Ik heb er weinig vertrouwen in!

Hificorner heeft over de Black Friday deal gezegd dat het aan Sony lag die niet kon leveren. Wel apart dat veel aspecten van jouw verhaal overeen komen met ons probleem...

Ik ben blij dat ik met creditcard heb betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Mijn TV van HifiCorner (42W805B) was er netjes de volgende dag. Besteld op donderdag, vrijdag in huis. Deze kwam (ook) met de PostNL. Of het de 'normale' bezorger is durf ik niet te zeggen ik heb hem niet zelf aangenomen.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik en een aantal andere Tweakers die de Sony 55W805B hadden besteld tijdens Black Friday kregen de TV ook niet geleverd. We hebben onze bestelling geannuleerd en ons geld terug gekregen. Hificorner verkoopt dus TV's die ze niet op voorraad hebben, en waarvan ze niet weten hoe snel ze hem weer geleverd kunnen krijgen. Misschien verkopen ze zo scherp, dat de leverancier/fabrikant ze geen prioriteit geeft omdat de marges zo laag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

SqueakyClean schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:40:
[...]

Ik heb 'm een week geleden besteld en kreeg geen track&trace. Vervolgens gebeld en toen was het toestel ineens gestolen. Nieuwe verstuurd en wel een track&trace. Deze heeft het echter nooit gedaan; stond altijd op "verzending wordt voorbereid door de verzender" en versprong elke dag naar de volgende dag qua bezorgperiode. Hij staat nu op onbekend!

Uiteindelijk maar een amateuristisch gedoe! Ik heb er weinig vertrouwen in!

Hificorner heeft over de Black Friday deal gezegd dat het aan Sony lag die niet kon leveren. Wel apart dat veel aspecten van jouw verhaal overeen komen met ons probleem...

Ik ben blij dat ik met creditcard heb betaald!
Mijn verhaal is identiek.
1 Besteld op Black Friday
2 Sony kon niet leveren
3 Track en trace dat dagelijks versprong
4 ontvreemde toestellen

Ik heb nog steeds 3 track en trace nummers bij postNL, één van Hificorner en één van Toppak. De Tv is door deze laatste al geleverd maar staat opgeen tijdsvenster beschikbaar.
Maar er is één groot verschil: ik heb mijn tv ondertussen wel mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
De tv's worden kennelijk uit een PostNL magazijn verstuurd, dat is die Toppak volgens mij.
Het begint er toch sterk op te lijken dat de voorraad er niet is, want dat was kennelijk het probleem met de BF-deal.

Echt vreemde praktijken! Ik begrijp alleen niet waarom PostNL zich hier dan actief in mengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hier vorige week donderdag een 55" Sony besteld (w829b)
Helaas niet binnen een dag geleverd zoals op de site vermeld stond, jammer maar niet zo'n ramp.
Kreeg een postnl tracking code op vrijdag dat de tv zaterdag bezorgd zo worden, werd echter vrijdagavond gebeld door Electronic Logistics om een afleverafspraak te maken.

TV zou morgen geleverd worden. Als ik dit zo lees ben ik benieuwd.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Bij iemand anders met wie ik contact heb is de 55w829b vandaag afgeleverd via Electronic Logistics.
De bestelling was woensdagavond gedaan. Mijn bestelling zou dinsdagavond verzonden zijn, maar op woensdag versprong de status nog steeds niet bij Track&Trace. Woensdag aan het einde van de dag gebeld met hificorner en die zeiden dat er wat misgegaan was bij de verzending. Donderdag zou hij geleverd worden en de track&trace code zou nooit worden bijgewerkt.

Donderdag natuurlijk niets gehoord en dus weer gebeld aan het einde van de dag. Probleem lag bij PostNL zeiden ze en ze deden hun best. Het was allemaal erg vervelend en ik was niet de enige. Natuurlijk PostNL gebeld. Die gaven aan dat zij nooit een pakket hadden ontvangen om te verzenden. De status betekent dat het wel digitaal is aangemeld, maar daarna is er niets gebeurd door de verzendende partij (in dit geval Hificorner).

Vrijdag contact gezocht via de site, maar niets gehoord. Dus maar weer gebeld en in eerste instantie van Jos de belofte gehad dat mijn TV diezelfde dag nog geleverd zou worden. Er was namelijk overleg met het management van PostNL. Aan het einde van de middag nog niets gehoord, dus weer gebeld met Jos. Gevraagd hoe hij de TV nog vandaag bij me wou krijgen aangezien het al 5 uur 's middags was. Het verhaal veranderde daarna naar 'PostNL moet eerst aangeven dat de TV's inderdaad zoek zijn, dan kunnen we claimen en kunnen we een nieuwe verzending doen'. Tja... als PostNL een maand over het zoeken doet zou je dus een maand in het ongewisse zitten en je geld is ondertussen al op hun rekening.
Ik zou in ieder geval die avond nog wat horen.

Dat was het bericht van PostNL dat het ze spijt en dat ze aan het zoeken zijn. Fijn dat alle e- mailadressen van de benadeelden er leesbaar in staan, dat maakt het onderlinge contact makkelijker.
Wat ik niet begrijp is hoe je zoveel TV's kan kwijtraken. Dan zit er toch iets niet goed in je personeelsbeleid. Verder heb ik geen inzage in het verzendproces, maar wat ik er van begrijp is dat PostNL (in dit geval Toppak) de voorraad aanhoudt voor Hificorner en vanuit die magazijnen wordt er verzonden na een bestelling.

De bestelling is gedaan, de track&trace code is aangemaakt. Daarna moet er fysiek een doos het afleverproces in en daar gaat het dus fout. Er zijn er schijnbaar drie het proces in gegaan en ontvreemd en er zijn er 10 waarvan niet bekend is of ze ontvreemd zijn, onvindbaar zijn bij Toppak of gewoon nooit bestaan hebben.

Vervolgens is op de site van Hificorner een aanpassing gedaan van de levertijden voor de 55w829b (5 tot 8 dagen i.p.v. morgen in huis) en je krijgt geen 829b meer geleverd als je de 805 besteld.

Als je niet kan leveren begrijp ik niet waarom PostNL de schuld krijgt en al helemaal niet waarom PostNL de schuld uberhaupt op zich wil nemen. Als je leest dat hetzelfde al eerder gebeurd is dan vraag je je af waarom Hificorner nog zaken doet met PostNL als al duidelijk is dat een andere bezorgdienst (Electronic Logistics) minder moeite heeft met het afleveren.

Volgens een reactie in het Sony topic krijgen alle benadeelden vandaag uitsluitsel, maar tot op heden is de communicatie ronduit slecht geweest en moest ik elke keer zelf erachteraan. Ondertussen stromen de 55w829b's wel binnen, maar bij klanten die hem veel later besteld hebben dan ik.

Ik wacht de communicatie van vandaag af, maar zal geen aanbeveling schrijven voor Hificorner mocht de TV er uiteindelijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik begrijp je frustratie, maar wanneer heb je de tv besteld en hoe lang wacht je al?
Geef ze het voordeel van de twijfel om het op te lossen, zeker als er sprake is van diefstal.
Weekje wachten op een bestelling is toch niet zo'n ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:41
Hotzenwalder schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:29:
Dat was het bericht van PostNL dat het ze spijt en dat ze aan het zoeken zijn. Fijn dat alle e- mailadressen van de benadeelden er leesbaar in staan, dat maakt het onderlinge contact makkelijker.
Wat ik niet begrijp is hoe je zoveel TV's kan kwijtraken. Dan zit er toch iets niet goed in je personeelsbeleid. Verder heb ik geen inzage in het verzendproces, maar wat ik er van begrijp is dat PostNL (in dit geval Toppak) de voorraad aanhoudt voor Hificorner en vanuit die magazijnen wordt er verzonden na een bestelling.
Als ik het goed begrijp heb jij vrijdagavond de beloofde e-mail van PostNL wel ontvangen? Ik zelf heb namelijk geen mailtje ontvangen.

Verder vindt ik het ook opvallend dat er blijkbaar 10 tv's vermist zijn. en er toevallig ook excact 10 tweakers zijn die de tv nog niet geleverd hebben gekregen.

*Vrijdag 23-01: besteld en betaald, samen met andere producten die wel de volgende dag geleverd zijn.
*Dinsdag 27-01: zou een nieuwe verzonden zou worden i.v.m. ontvreemding.
*Donderdag 29-01: mail ontvangen dat ze dezelfde dag nog verzonden zouden worden.
*Vrijdag 30-01: Mail gehad dat ze die ochtend gesprek hadden met PostNL
*Bericht op Tweakers van Qorne dat PostNL iedereen een mail zou sturen (niet ontvangen)
Actuele Status: Niet ontvangen

[ Voor 19% gewijzigd door namo_h op 02-02-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik wilde eigenlijk iedereen benaderen die door PostNL gemaild is met de vraag wanneer zij hun bestelling hebben geplaatst om te zien of er overeenkomsten zijn. Het lijkt erop alsof er nu mensen door PostNL benaderd worden die hun TV allang hebben en die al in november besteld hebben.

Ik heb de mijne besteld op 23 januari en ook die dag betaald. Ik heb wel gezegd dat ik hem de volgende week op woensdag (28 januari) geleverd wilde hebben omdat ik dan de hele dag thuis was. Misschien had ik hem al gehad als hij dezelfde dag verzonden was, misschien niet.

Besteld: 23 januari 2015
Betaald: 23 januari 2015
Aflevering gepland op: 28 januari 2015, 29 januari 2015, 30 januari 2015, onbepaalde tijd...
Ontvangen: Nee

Ik weet niet of het allemaal Tweakers waren die zitten te wachten, maar het is wel zo dat de deal via Tweakers is verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
Hotzenwalder schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:59:
Ik wilde eigenlijk iedereen benaderen die door PostNL gemaild is met de vraag wanneer zij hun bestelling hebben geplaatst om te zien of er overeenkomsten zijn. Het lijkt erop alsof er nu mensen door PostNL benaderd worden die hun TV allang hebben en die al in november besteld hebben.
Oh, das lekker. Dus die administratie klopt dus ook van geen kant. Straks krijgt iemand die in november heeft mijn TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
namo_h schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:07:
[...]

Oh, das lekker. Dus die administratie klopt dus ook van geen kant. Straks krijgt iemand die in november heeft mijn TV
Ik doelde op het tweede bericht in deze thread waarin iemand aangeeft dat hij het mailtje van vrijdag ook heeft gehad, maar zijn TV is al sinds november in huis.

Overigens niet de eerste keer dat PostNL of Hificorner problemen hebben
http://tweakers.net/shopreview/permalink/123356/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Hotzenwalder schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:09:
[...]

Ik doelde op het tweede bericht in deze thread waarin iemand aangeeft dat hij het mailtje van vrijdag ook heeft gehad, maar zijn TV is al sinds november in huis.

Overigens niet de eerste keer dat PostNL of Hificorner problemen hebben
http://tweakers.net/shopreview/permalink/123356/
Het tweede bericht was van mij, ik heb eind januari pas mijn tv gekregen. Heb wel 15-20 keer contact gezocht met HFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
cypher21 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:46:
Ik begrijp je frustratie, maar wanneer heb je de tv besteld en hoe lang wacht je al?
Geef ze het voordeel van de twijfel om het op te lossen, zeker als er sprake is van diefstal.
Weekje wachten op een bestelling is toch niet zo'n ramp?
Een week wachten op een TV is geen ramp nee, maar wat wel zeer vervelend is dat ik meerdere dagen thuis ben gebleven ondertussen om de TV op te wachten (nee nog geen ramp natuurlijk, maar wel zeer irritant gezien mijn vrije dagen ook beperkt zijn en hem ophalen tussen het snoepgoed en de Panorama bij de lokale super zie ik ook niet zitten)

Ik geloof dat diverse mensen her en der hun best doen, maar waar ik slecht tegen kan is dat er niks concreets te melden is (verder dan 'vervelend' en 'onbekend hoe/wat/wanneer' kom ik niet). Het kan tegenwoordig toch niet bestaan dat het van 10 van zulke grote paketten onbekend is waar ze zijn?
Ik wacht het nu nog maar even af, maar verwacht vandaag eigenlijk wel iets concreets kwa datum, we gaan het zien :Y) .

Besteld maandag 27 januari
Vrijdag de PostNL mail wel gehad (erg fijn al die CC trouwens :F )

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 02-02-2015 11:46 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Erg vervelend allemaal!

Maar om een beetje genuanceerd te zijn;
- Als je 20 TV's verkoopt en er verdwijnen 10, heb je een probleem
- Als je 2000 TV's verkoop en er verdwijnen 10, is het een incident.

Neemt niet weg dat het goed opgelost moet worden. Als ze binnen de wettelijke 30 dagen leveren, lijkt mij het geen probleem. Anders ontbind je de koopovereenkomst en krijg je het geld terug.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dat is bekeken vanuit de leverancier misschien zo Hokkie, maar als klant is het anders: je bestelt er 1 en er verdwijnt er 1. Dat is een probleem, geen incident. En 10 op de 2000 die verdwijnen, zie ik overigens ook niet meer als incident...

Nu heb ik geen tv besteld bij Hificorner, maar de amp en sub die ik bij hen besteld heb, zijn beide de dag na de bestelling ('s avonds gedaan) afgeleverd. Maar die zijn wat handzamer te verzenden misschien (qua afmeting, gewicht van beide was behoorlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Ik moet wel zeggen dat het contact redelijk plezant is, echter als ik de berichten hier zo lees, is het nietszeggend contact. Ofwel worden we met een kluitje het riet ingestuurd en hoe het echt zit, krijgen we niet te horen. Verder veel geklaag over PostNL, waar ze dus al meer last van hebben.

Verder ben ik geduldig. De oude TV doet het nog prima, dus vind het wachten ook niet heel erg. Alleen moet er wel snel duidelijkheid komen met strakke afspraken. Als eind deze week nog niet duidelijk is hoe of wat, ga ik het geld terugvorderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik ben er niet speciaal voor thuisgebleven, maar ik kan me voorstellen dat als je dat wel doet dat je er goed de ziekte in hebt. Wat ik niet begrijp is hoe je een doos kun kwijtraken. Het ding is 1m23 lang en 80cm breed. Als ik een pakje verzend via PostNL overhandig ik het fysiek en krijg ik mijn t&t code die ik deel met de ontvanger. Dit soort processen gaan iets anders begrijp ik, maar iemand moet toch opdracht krijgen een doos uit het rek te halen en er een adres op te plakken. Als dat 10x fout gaat dan heb je een onbetrouwbare partij als leverancier (PostNL) of je hebt je verzendproces fout ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Hallo Tweakers,

Wij van Hificorner.nl zijn heel druk bezig om dit op te lossen het gaat om 10 TV's. Wij houden continue iedereen op de hoogte. Het klopt dat wij op dit moment niet exact kunnen zeggen wanneer de TVs worden geleverd. PostNL heeft ons bevestigd dat ze in een PostNL Distributie centrum staan. Wij willen ook geen false berichtgeving afgeven, daarom doen wij ook geen gok naar een willekeurige leverindicatie. Zowel het management van PostNL distributie als Hificorner zijn hier mee bezig.

Feit is dat de TV's zijn verzonden, dit is ook door PostNL bevestigd, het is niet zo dat wij de producten niet hebben verzonden.

Wij houden iedereen persoonlijk op de hoogte, zodra we iets weten waarbij we duidelijkheid kunnen verschaffen, dan doen we dat direct.

Als je wilt annuleren behoort dat altijd tot de mogelijkheden. Neem hiervoor contact op met hificorner.nl. Je geld storten wij altijd binnen 3-5 werkdagen terug.

Toch wil ik vragen geen paniek te maken, wij vinden het heel erg vervelend. Wij zijn gewoon bereikbaar en we zoeken naar een oplossing voor iedereen.

Corné - Hificorner.nl

[ Voor 1% gewijzigd door Qorne op 02-02-2015 12:43 . Reden: naam toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiebeJ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 12:08
Ik heb inmiddels wel mijn tv ontvangen, het gaat hier om de 55" w829.

Op vrijdag 23 januari heb ik de bestelling gedaan en de eerste levering zou de volgende dinsdag zijn. Dit pakket bleek ontvreemd te zijn. Hificorner heeft daarom een nieuwe tv verzonden, deze zou de volgende dag geleverd worden. De levertijd heeft de bijna de hele dag op 08.30 tot 20.30 gestaan, aan het eind van de middag schoof dit door naar donderdag met dezelfde tijden er bij. Donderdag is de postbode wel aan de deur geweest. Er lag netjes een niet-thuis formuliertje op de deurmat. Hier kon ik echter niet veel mee. Het bleek te gaan om een levering van PostNL cargo en de levertijd en datum waren daardoor niet aan te passen via MijnPakket. Vrijdag is er geen bezorger langs geweest, zaterdag uiteindelijk wel.

Dat het pakketje iets later komt kan gebeuren, het vervelende vond ik dat er totaal geen duidelijkheid was wanneer het pakket voor de twee keer aangeboden zou worden (en uiteraard hetzelfde bij de eerste keer).

Verder heb ik in de app van MijnPakket nog steeds twee leveringen staan, eentje met 'bezorgstatus onbekend' en eentje met 'geen tijdvenster beschikbaar'. Het geleverde pakket staat er niet tussen.

Al met al ben ik wel blij dat ik de tv inmiddels wel ontvangen heb, ik hoop voor jullie dat jullie tv ook spoedig binnen zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

SiebeJ schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:07:
Ik heb inmiddels wel mijn tv ontvangen, het gaat hier om de 55" w829.

Op vrijdag 23 januari heb ik de bestelling gedaan en de eerste levering zou de volgende dinsdag zijn. Dit pakket bleek ontvreemd te zijn. Hificorner heeft daarom een nieuwe tv verzonden, deze zou de volgende dag geleverd worden. De levertijd heeft de bijna de hele dag op 08.30 tot 20.30 gestaan, aan het eind van de middag schoof dit door naar donderdag met dezelfde tijden er bij. Donderdag is de postbode wel aan de deur geweest. Er lag netjes een niet-thuis formuliertje op de deurmat. Hier kon ik echter niet veel mee. Het bleek te gaan om een levering van PostNL cargo en de levertijd en datum waren daardoor niet aan te passen via MijnPakket. Vrijdag is er geen bezorger langs geweest, zaterdag uiteindelijk wel.

Dat het pakketje iets later komt kan gebeuren, het vervelende vond ik dat er totaal geen duidelijkheid was wanneer het pakket voor de twee keer aangeboden zou worden (en uiteraard hetzelfde bij de eerste keer).

Verder heb ik in de app van MijnPakket nog steeds twee leveringen staan, eentje met 'bezorgstatus onbekend' en eentje met 'geen tijdvenster beschikbaar'. Het geleverde pakket staat er niet tussen.

Al met al ben ik wel blij dat ik de tv inmiddels wel ontvangen heb, ik hoop voor jullie dat jullie tv ook spoedig binnen zal komen.
Beste SiebeJ, zoals u het beschrijft gaat het jammer genoeg. Het lijkt op een op eenstapeling van problemen. Wij zijn er ook van overtuigd dat de TV's bezorgd gaan worden, het allerergste is gewoon dat we ze nu niet kunnen traceren. Dit probleem ligt buiten Hificorner.nl, maar uiteraard doen wij er alles aan om dit op te lossen en wij zijn op dit moment in overleg om meer en meer duidelijkheid te krijgen.

Gr.
Corné - Hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof er een overijverige medewerker bij de PostNL zit die hier en daar wat pakketjes ontvreemd. Misschien eens Marktplaats in de gaten houden of diezelfde TV's niet massaal worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Is dit topic nu de manier om bij te houden of mijn bestelling wel of niet geleverd wordt of krijgen we ook nog persoonlijk bericht. Als iemand niet op Tweakers zit weet je eigenlijk nog steeds niets namelijk.

Het lijkt alsof jullie er alles aan doen om het op te lossen, maar uit de communicatie tot op heden blijkt dat niet, vandaar ook dat in ieder geval ik mijn ongenoegen uit in dit topic. Als blijkt dat de schuld volledig bij PostNL heeft gelegen lijkt het me niet meer dan logisch om die alsnog publiekelijk aan de schandpaal te nagelen hier zodat we de schuld bij de juiste partij kunnen leggen. Lijkt me ook in het voordeel van Hificorner.

Anderzijds vind ik het vreemd dat er nog zaken worden gedaan met PostNL omdat het schijnbaar niet de eerste keer is dat zij er een potje van hebben gemaakt als het om het verzenden van TV's ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hotzenwalder schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:22:
Is dit topic nu de manier om bij te houden of mijn bestelling wel of niet geleverd wordt of krijgen we ook nog persoonlijk bericht. Als iemand niet op Tweakers zit weet je eigenlijk nog steeds niets namelijk.

Het lijkt alsof jullie er alles aan doen om het op te lossen, maar uit de communicatie tot op heden blijkt dat niet, vandaar ook dat in ieder geval ik mijn ongenoegen uit in dit topic. Als blijkt dat de schuld volledig bij PostNL heeft gelegen lijkt het me niet meer dan logisch om die alsnog publiekelijk aan de schandpaal te nagelen hier zodat we de schuld bij de juiste partij kunnen leggen. Lijkt me ook in het voordeel van Hificorner.

Anderzijds vind ik het vreemd dat er nog zaken worden gedaan met PostNL omdat het schijnbaar niet de eerste keer is dat zij er een potje van hebben gemaakt als het om het verzenden van TV's ging.
Wij hebben de TV verzonden, hopelijk wilt u dit van ons geloven. PostNL heeft de TV's in een ander traject gedaan dan normaal. Waarom dit is gebeurt weten wij nog niet, wij zijn hier ook niet over geïnformeerd door postNL. Dit is pas gebeurt nadat wij diverse reacties hebben ontvangen, dat TV's niet aankomen.

Zoals u ook kunt lezen komen veel TV's wel aan. Omdat wij geen false hoop willen geven of verkeerde informatie willen wij eerst 100% zekerheid voordat wij u en andere klanten een echte update geven met levertijd informatie. Hopelijk begrijpt u ons standpunt dat wij eerst duidelijkheid willen voordat wij meer geruchten gaan verspreiden.

Op uw vraag aan wie het op dit moment ligt, de TV's staan bij PostNL. Wij (Hificorner.nl) hebben ze verzonden, elk moment kunnen wij meer duidelijkheid ontvangen betreft de levering.

Wij willen graag iedereen persoonlijk informeren, laat even weten onder welke referentie u met ons communiceert dan nemen we telefonisch contact met u op. Wij kunnen nu niet zien wie u bent ivm nickname.

Gr.
Corné - Hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Geheel off-topic, maar ik moet toch wel even kwijt dat ik persoonlijk alleen zeer goede ervaringen heb met Hificorner. Snel antwoord op vragen, vlotte levering. En bij een probleem met een (klein) onderdeel van de levering werd ik op mijn woord geloofd en meteen een nieuwe gestuurd zonder om bewijs of retourneren te vragen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Hotzenwalder schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:22:

Eens. De communicatie, ook van Corné, heeft veel weg van damage controle zonder veel concrete informatie. We worden ook dan ook zeker niet "continue op de hoogte" gehouden. Ik heb slechts 2 emails gehad van Hificorner, beiden naar aanleiding van een telefoontje van mijzelf. En verder een email van PostNL zoals in de OP staat. Dus er is zeker geen sprake van het op de hoogte houden van de klanten, laat staan een continue informatiestroom.

Aan de andere kant, als er geen nieuws is, valt er ook weinig te melden. Het probleem ligt duidelijk bij PostNL en het lijkt erop dat HC hier weinig invloed op heeft, wat opzich vreemd is. De verzending is toch een zeer belangrijke schakel in het verkoopproces.

Maar we blijven geduldig wachten, al hoop ik snel iets te horen! :)
Ankona schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:37:
Geheel off-topic, maar ik moet toch wel even kwijt dat ik persoonlijk alleen zeer goede ervaringen heb met Hificorner. Snel antwoord op vragen, vlotte levering. En bij een probleem met een (klein) onderdeel van de levering werd ik op mijn woord geloofd en meteen een nieuwe gestuurd zonder om bewijs of retourneren te vragen.
Mijn ervaringen met de helpdesk zijn ook zeker positief. Goed bereikbaar en vriendelijke medewerkers.

[ Voor 51% gewijzigd door SqueakyClean op 02-02-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hi SqueakyClean,

Jammer genoeg kan ik niet zien wie je in het echt bent :) Als ik concrete informatie kan geven doen we dat direct. Tot die tijd vraag ik nogmaals, hoe ontzettend vervelend het ook is, nog even geduld. Laat even weten hoe we persoonlijk in contact kunnen komen en dan doen we dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 06:33

klaaz

it's me!

Ankona schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:37:
Heel erg mee eens. Hifi corner is geen eendagsvlieg maar een al heel lang bestaande, goed draaiende. fysieke winkel die sinds enige tijd ook op een goede manier actief is op Internet.

Ik heb ook wel eens problemen gehad met Postnl en weet dat het lastig kan zijn met dat soort bedrijven te communiceren. Ik heb er alle vertrouwen in dat allemaal goed gaat komen al is het natuurlijk vervelend dan mensen lang op hun bestelling moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

klaaz schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:01:
[...]

Heel erg mee eens. Hifi corner is geen eendagsvlieg maar een al heel lang bestaande, goed draaiende. fysieke winkel die sinds enige tijd ook op een goede manier actief is op Internet.

Ik heb ook wel eens problemen gehad met Postnl en weet dat het lastig kan zijn met dat soort bedrijven te communiceren. Ik heb er alle vertrouwen in dat allemaal goed gaat komen al is het natuurlijk vervelend dan mensen lang op hun bestelling moeten wachten.
Bedankt voor je reactie. Wij zijn met 12 mensen van PostNL aan het werk en Hificorner.nl om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Alle prioriteit ligt op deze zaak.

Corné - Hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
Ik moet ook zeggen dat Hifi-Corner een goede reputatie heeft. Al mijn andere producten zijn wel de volgende dag keurig geleverd. En mijn collega koopt er al zeker 20 jaar zijn apparatuur zonder problemen. Vandaar dat ik er ook wel vertrouwen in heb dat het goed gaat komen.

Het enige lastige is dat er gewoon geen leverdatum bekend is. En omdat zowel ik als mijn vriendin (en ook de buren) veel werken, heb ik afgelopen week steeds moeten regelen dat er iemand thuis was. Nu had gelukkig >:) mijn broertje zijn sleutelbeen gebroken waardoor hij toch niet naar het werk kon. Maar ook daar komt een einde aan.

Dat het even duurt is geen enkel probleem. Maar zou wel graag uitsluitsel willen wanneer uiteindelijk geleverd wordt. Wachten op PostNL dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Zojuist gebeld door Hificorner met informatie. Mijn TV is gevonden en wordt als het goed is morgen uitgeleverd. Ik begrijp nu beter hoe de situatie in elkaar steekt en ik denk dat een aantal mensen bij PostNL een flink pak op de broek moeten hebben. Hopelijk krijgen de andere mensen ook snel nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 08:36
Dit topic verklaart misschien waarom ik een 50inch 829b heb ontvangen in plaats van een 805b. Betreffen deze problemen alleen 55 inch modellen of ook 50 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

cedrix5 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:24:
Dit topic verklaart misschien waarom ik een 50inch 829b heb ontvangen in plaats van een 805b. Betreffen deze problemen alleen 55 inch modellen of ook 50 inch?
De 829B is beter dan de 805B, waarom klaag je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 08:36
Ik klaag toch niet? Was super blij toen de tv zichzelf w829b noemde tijdens het instellen :) Vraag me gewoon af waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Hotzenwalder schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:11:
Zojuist gebeld door Hificorner met informatie. Mijn TV is gevonden en wordt als het goed is morgen uitgeleverd. Ik begrijp nu beter hoe de situatie in elkaar steekt en ik denk dat een aantal mensen bij PostNL een flink pak op de broek moeten hebben. Hopelijk krijgen de andere mensen ook snel nieuws.
De TVs zijn gevonden! :D

Ik heb ook net uitvoerig uitleg gehad van Corné en ben zeer tevreden hoe het uiteindelijk is aangepakt. Een persoonlijke touch was wel op zijn plaats en ben blij met de uitleg en natuurlijk ook dat de TV gevonden is.
Mij is nu duidelijk hoe afhankelijk ze van PostNL zijn. Zodra het een keer fout gaat, zitten zij feitelijk ook met de handen in het haar en zijn hun mogelijkheden beperkt. Ze hebben nu alles aangewend om het lek boven te krijgen en dat is ze uiteindelijk gelukt. d:)b

Ik ben iig. blij dat de tv eraan komt. Hopelijk komt hij morgen binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
SqueakyClean schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:18:
[...]

De TVs zijn gevonden! :D

Ik heb ook net uitvoerig uitleg gehad van Corné en ben zeer tevreden hoe het uiteindelijk is aangepakt. Een persoonlijke touch was wel op zijn plaats en ben blij met de uitleg en natuurlijk ook dat de TV gevonden is.
Mij is nu duidelijk hoe afhankelijk ze van PostNL zijn. Zodra het een keer fout gaat, zitten zij feitelijk ook met de handen in het haar en zijn hun mogelijkheden beperkt. Ze hebben nu alles aangewend om het lek boven te krijgen en dat is ze uiteindelijk gelukt. d:)b

Ik ben iig. blij dat de tv eraan komt. Hopelijk komt hij morgen binnen. :)
Goed nieuws!

Hopen dat die van de mij (en alle anderen) ook snel bezorgd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
Kom ik net thuis van het werk staat er ineens een groot pakket in de hal 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Mooi dat de televisies geleverd worden. Ik heb meermaals goede ervaringen met Hificorner dus ik vond het al vreemd dat er geen duidelijkheid over de levering was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien al iets bekend van wat er voor vergoeding plaats zal vinden voor de gedupeerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Een TV voor een goede prijs is een mooie vergoeding toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Gedupeerden als in 'zij die hun TV nooit zullen ontvangen'? Die krijgen hun geld terug toch. Zij die hem met wat vertraging hebben zijn allang blij dat ze hem hebben neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:51:
Is er misschien al iets bekend van wat er voor vergoeding plaats zal vinden voor de gedupeerden?
waarom is een excuus niet genoeg? waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, zo simpel is het. Dat ze er vervolgens ook nog eens met man en macht mee bezig zijn, dat doet je nog steeds geen goed?
man man, ga jezelf eens afvragen of je altijd het onderste uit de kan moet willen halen.

wat was het spreekwoord ook alweer? oohjah: het meer is nooit vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
MartijnAbel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:08:
[...]

waarom is een excuus niet genoeg? waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, zo simpel is het. Dat ze er vervolgens ook nog eens met man en macht mee bezig zijn, dat doet je nog steeds geen goed?
man man, ga jezelf eens afvragen of je altijd het onderste uit de kan moet willen halen.

wat was het spreekwoord ook alweer? oohjah: het meer is nooit vol...
Het is niet gek dat mensen om compensatie vragen als niet aan hun verwachtingen wordt voldaan. Als om wat voor reden ook schade wordt geleden, in de vorm van opgenomen vrije dagen of het niet kunnen gebruiken van een product (want product niet geleverd), dan is compensatie op zijn plaats.

M.i. is compensatie op de prijs onrealistisch, want ik heb de TV voor een zeer goede prijs.
Maar mocht ik nog accessoires willen of nog een TV, dan zal HC mij hierin heus tegemoet komen. Dat vind ik prima als compensatie.

Ik vind het vragen om compensatie dan ook helemaal niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Track&Trace blijft net zo vaag als de vorige dagen, maar... de zending is wel ontvangen door PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Yep, bij mij ook. Vandaag zouden ze moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 14:53
Zondagavond besteld (een 42 inch) en zou vandaag bezorgd worden. Echter track and trace geeft nu aan dat zending vertraagd is en dat het morgen afgeleverd wordt. Hoop niet dat deze bestelling nu ook elke keer opschuift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
LennyLL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:33:
Zondagavond besteld (een 42 inch) en zou vandaag bezorgd worden. Echter track and trace geeft nu aan dat zending vertraagd is en dat het morgen afgeleverd wordt. Hoop niet dat deze bestelling nu ook elke keer opschuift
Het probleem dat wij hadden is dat de TT-code gedurende de hele vorige week aangaf dat de verzending voorbereid werd door de verzender. Zo te lezen werkt de code bij jou wel en komt ie morgen netjes bij je binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Ik heb vorige week woensdag een W829b besteld die nog steeds niet binnen is..
Donderdag werd mij verteld dat de TV door de drukte niet mee is gegaan omdat er gewoon teveel orders waren. Oké, begrijpelijk. Vrijdag zou u hem moeten binnen krijgen meneer.
Vrijdag weer geen TV. Een telefoontje naar hificorner leert mij dat de TV niet meer voorradig was op het depot maar wel op een andere locatie en dat ie daar vandaan verstuurd moest worden, excuus daarvoor en hij wordt vandaag verzonden.
Zaterdag weer geen TV. Een telefoontje leert mij deze keer dat er weer iets is mis gegaan maar de medewerker garandeerde mij dat de TV a.s. maandag verzonden zou worden.
Gister, maandag, kreeg ik nog een mail van Corné waarin mij verzekerd werd dat de TV maandag inderdaad verzonden zou worden en dinsdag of woensdag, afhankelijk van PostNL, bij mij thuis staat.

Ik zag gisteravond de status van mijn bestelling op 'voltooid' staan. Fijn dacht ik, hij is verzonden maar waarom krijg ik geen track en trace code? Status voltooid vind ik trouwens ook bijzonder, ik heb de TV nog niet ontvangen maar goed. Bel ik net op naar Hificorner of ik mijn track en trace kan krijgen zodat ik kan zien wanneer ik thuis moet zijn. Blijkt er weer het eea niet goed te zijn gegaan en nu is het überhaupt de vraag of de TV wel verzonden is.. Ik wordt vandaag nog terug gebeld of gemaild.

Ik begin zo langzamerhand behoorlijk moe te worden van Hificorner en vraag mij af hoe alles daar geregeld is. Ik heb iedere dag een belofte gekregen die tot nu toe niet is na gekomen, van vertrouwen blijft zo ook weinig over..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Okm zo te horen gaat er aardig wat mis. Ik heb begrepen dat ze van de bewuste TV slechts hoeveelheden van 50 stuks tegelijk binnenkrijgen en dat ze hard gaan!

Heb je voor de TT-code al gekeken bij je bestellingen op HC.nl? Daar staat als je op je bestelling doorklikt ook een optie Verzending. Daar vind je je TT-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het afleverproces verdient niet de schoonheidsprijs helaas, maar de 55w829b staat in de woonkamer in een heeeeeul grote doos. Hopelijk heeft de rest ook snel zijn of haar bestelling binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Nou, hier lag ook (na 2 dagen radio stilte ...) een briefje op de mat dat het pakket bij de buren was afgeleverd. De communicatie is wat mij betreft zeker voor verbetering vatbaar, maar al met al blij dat de tv er eindelijk is. Nu wachten tot de wederhelft er is om hem fatsoenlijk uit de doos te halen :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Mijnes was gisteren aangeboden, maar niemand thuis. Vandaag in de herkansing...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtCat
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-07 12:43
Heb een W829B besteld de 29e, sinds dien staat de status nog steeds op "Bezig met verwerken", de tv zou begin deze week verzonden worden.

Ben benieuwd hoe lang het nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, heb inmiddels een slechte indruk van deze club. Gisteren rond de middag een subwoofer besteld (en betaald).
Volgens productpagina: vóór 17.30 besteld, morgen in huis
Volgens header op de site: vóór 20.00 besteld, morgen in huis
Volgens bevestigingsmail van 12.42: "We hebben uw betaling onvangen en gaan uw bestelling gereed maken voor verzending. U krijgt een bericht met de tracking gegevens zodra uw bestelling verzonden is."

een dag later ... nog geen T&T code gezien en de orderstatus is nog steeds "Bezig met verwerken"

Beloof dan gewoon niks als je het niet kan waarmaken.
De volgende keer bestel ik wel weer bij CoolBlue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ze komen de afspraken idd niet helemaal na, maar leveren wel.
Ik heb donderdagochtend een tv besteld, deze stond ook op voorraad en voor 20.00 besteld volgende dag in huis.
Werd gisteren (dinsdag) geleverd.
Niet helemaal volgens de verwachting, maar goede prijs en toptoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou er nog bij moeten komen ook, dat ze niet leveren!
Leveren waarvoor betaald is lijkt me nou niet een onderscheidend criterium, dat doet DealExtreme ook.

Maar kennelijk heeft hifi corner helemaal geen speciale afspraken waardoor men garandeert dat er de volgende dag geleverd wordt, maar schermen ze met iets dat voor iedereen geldt: wanneer je als afzender op tijd je spullen bij TNT aflevert worden ze meestal de volgende dag bezorgd.
Ik vind het gewoon misleiding om op grond daarvan de suggestie te wekken dat er wat er ook gebeurt, de volgende dag wordt geleverd (mits je voor 17.30 uur bestelt; of is het voor 20.00 uur?)

Daarnaast hebben ze waarschijnlijk intern hun zaakjes ook niet op orde, wanneer ze nu na 24 uur nog steeds een order aan het verwerken zijn die al verzonden had moeten zijn.

Dat is op zich allemaal geen probleem wanneer ze het van tevoren aangeven. "Wij zijn goedkoop, maar nemen wel de tijd voor uw bestelling. Doorgaans verzenden wij binnen drie dagen" oid
Maar A beloven en B doen breekt ze op.

Misschien heeft hificorner hetzelfde management als ibood. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hi Tweakers,

We zien dat er met sommige artikelen buiten TV's om een vertraging is van soms 24uur. Wij streven naar 24uur levering en in de meeste gevallen lukt dit ook. Daarin zijn wij wel altijd afhankelijk van een transporteur, ook zei doen hun best om alles zo spoedig mogelijk af te leveren.

Mocht je iets nog niet hebben ontvangen, laat het ons weten. De meeste artikelen worden gewoon vandaag afgeleverd.

Gr.

Corné - hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 15:06
Qorne schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:08:
Hi Tweakers,

We zien dat er met sommige artikelen buiten TV's om een vertraging is van soms 24uur. Wij streven naar 24uur levering en in de meeste gevallen lukt dit ook. Daarin zijn wij wel altijd afhankelijk van een transporteur, ook zei doen hun best om alles zo spoedig mogelijk af te leveren.

Mocht je iets nog niet hebben ontvangen, laat het ons weten. De meeste artikelen worden gewoon vandaag afgeleverd.

Gr.

Corné - hificorner.nl
Ik heb zondagavond ook een bestelling geplaatst, waarbij ook vermeld stond vóór 20:00u besteld, de volgende werkdag in huis en net als IcyK: alleen bevestiging dat betaling is ontvangen, géén statusupdates, géén T&T. Natuurlijk verwacht ik niet dat ik de zending maandag krijg, maar dan wel dinsdag. Maandag staat er nog steeds bij het product: vóór 20:00u besteld, de volgende werkdag in huis. Daarop een mail op dinsdag gestuurd met de vraag naar de orderstatus, want deze stond nog steeds op Verwerken bestelling. Tot op heden nog geen reactie ontvangen.

Dat een bestelling langer op zich laat wachten: prima, maar dan vind ik dat de klant wel tijdig geïnformeerd moet worden over de vertraging en met een nieuwe verwachte leverdatum.

Overigens is de verwachte levertijd op de site aangepast naar 5-8 werkdagen, maar nog steeds niet geïnformeerd hierover door Hificorner en waarom de levertijd is aangepast. Ze mogen dan problemen hebben met de levering door PostNL, waar zij zeggen geen invloed op te hebben, maar ze hebben duidelijk ook problemen met de communicatie naar de klanten en dat mogen ze zichzelf aanrekenen. Verder heb ik ook zo mijn twijfels over de accuraatheid van de voorraadstatus en de daarbij behorende verwachte levertijd. Ik hoor hier (en op sociale media) toch vaak over niet nagekomen levertijden...

Ik wacht verder nog even af of er een reactie gaat komen, anders hang ik ook aan de telefoon bij Hificorner.

Edit: Ik zie net dat de verwachte levertijd weer is bijgesteld naar 10-15 dagen. Dus maandag nog voor 20:00u besteld morgen in huis, dinsdagmiddag 5-8 werkdagen en nu 10-15 dagen.... Dat voorspelt weinig goeds mbt het snel in huis hebben van mijn bestelling... Inmiddels heeft Corné al wel even contact opgenomen of ik mijn ordernummer kan doorgeven, zodat hij de order kan (laten) nakijken. Overigens is de prijs behoorlijk naar boven bijgesteld in de afgelopen dagen: van 652 euro op zondag naar 749 euro op maandag en nu 999 euro :S

[ Voor 11% gewijzigd door swoek op 04-02-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

swoek schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:55:
[...]

Ik heb zondagavond ook een bestelling geplaatst, waarbij ook vermeld stond vóór 20:00u besteld, de volgende werkdag in huis en net als IcyK: alleen bevestiging dat betaling is ontvangen, géén statusupdates, géén T&T. Natuurlijk verwacht ik niet dat ik de zending maandag krijg, maar dan wel dinsdag. Maandag staat er nog steeds bij het product: vóór 20:00u besteld, de volgende werkdag in huis. Daarop een mail op dinsdag gestuurd met de vraag naar de orderstatus, want deze stond nog steeds op Verwerken bestelling. Tot op heden nog geen reactie ontvangen.

Dat een bestelling langer op zich laat wachten: prima, maar dan vind ik dat de klant wel tijdig geïnformeerd moet worden over de vertraging en met een nieuwe verwachte leverdatum.

Overigens is de verwachte levertijd op de site aangepast naar 5-8 werkdagen, maar nog steeds niet geïnformeerd hierover door Hificorner en waarom de levertijd is aangepast. Ze mogen dan problemen hebben met de levering door PostNL, waar zij zeggen geen invloed op te hebben, maar ze hebben duidelijk ook problemen met de communicatie naar de klanten en dat mogen ze zichzelf aanrekenen. Verder heb ik ook zo mijn twijfels over de accuraatheid van de voorraadstatus en de daarbij behorende verwachte levertijd. Ik hoor hier (en op sociale media) toch vaak over niet nagekomen levertijden...

Ik wacht verder nog even af of er een reactie gaat komen, anders hang ik ook aan de telefoon bij Hificorner.

Edit: Ik zie net dat de verwachte levertijd weer is bijgesteld naar 10-15 dagen. Dus maandag nog voor 20:00u besteld morgen in huis, dinsdagmiddag 5-8 werkdagen en nu 10-15 dagen.... Dat voorspelt weinig goeds mbt het snel in huis hebben van mijn bestelling... Inmiddels heeft Corné al wel even contact opgenomen of ik mijn ordernummer kan doorgeven, zodat hij de order kan (laten) nakijken. Overigens is de prijs behoorlijk naar boven bijgesteld in de afgelopen dagen: van 652 euro op zondag naar 749 euro op maandag en nu 999 euro :S
De prijzen zijn verhoogd, zoals bij wel meer winkels, dit heeft niets met uw bestelling te maken. Dit is een Europese prijswijziging van Marantz. Hierop hebben wij geen invloed en dit hebben wij vorige week ook via social media gecommuniceerd dat de prijzen van zowel Denon als Marantz (D&M = één holding) na 1 februari omhoog zouden gaan. Hierop hebben wij jammer genoeg weinig invloed.

De levertijden op onze website gelden voor nieuwe bestellingen. Niet voor bestellingen die al zijn geplaatst. Daarom kan het zijn dat de levertijd op een artikel nu langer is, afgelopen week. Ons systeem kijkt continue naar beschikbaarheid en anticipeert op informatie van de leveranciers. Wij proberen hier zo goed mogelijk op te schakelen.

Corné - Hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 15:06
Qorne schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:00:
[...]

De prijzen zijn verhoogd, zoals bij wel meer winkels, dit heeft niets met uw bestelling te maken. Dit is een Europese prijswijziging van Marantz. Hierop hebben wij geen invloed en dit hebben wij vorige week ook via social media gecommuniceerd dat de prijzen van zowel Denon als Marantz (D&M = één holding) na 1 februari omhoog zouden gaan. Hierop hebben wij jammer genoeg weinig invloed.

De levertijden op onze website gelden voor nieuwe bestellingen. Niet voor bestellingen die al zijn geplaatst. Daarom kan het zijn dat de levertijd op een artikel nu langer is, afgelopen week. Ons systeem kijkt continue naar beschikbaarheid en anticipeert op informatie van de leveranciers. Wij proberen hier zo goed mogelijk op te schakelen.

Corné - Hificorner.nl
Bedankt voor je opheldering! Dan heb ik nog net op tijd besteld... Hopelijk dat de levering nu snel geregeld kan worden. Hificorner is ermee bezig, dus afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Ik kan iedereen die problemen heeft echt aanraden de klantenservice te bellen op 050 314 3698. Ze zijn goed bereikbaar, tegen lokaal tarief en kunnen ook echt helpen.

Een beller is sneller en zit je minder in onzekerheid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

SqueakyClean schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:47:
Ik kan iedereen die problemen heeft echt aanraden de klantenservice te bellen op 050 314 3698. Ze zijn goed bereikbaar, tegen lokaal tarief en kunnen ook echt helpen.

Een beller is sneller en zit je minder in onzekerheid! :)
Bedankt, als u een vraagt heeft horen we het graag, we beantwoorden alles. Soms niet binnen enkele uren, maar we doen ons best.
Afgelopen weken is het veel drukker geweest dan normaal, van enkele honderd bestelling naar enkele duizenden. Als daarnaast PostNL ook nog niet mee werkt wordt het allemaal heel erg vervelend. Wij proberen iedereen zo spoedig mogelijk te helpen.

Wij willen dat u als klant hier geen last van heeft en de ergernissen die er zijn proberen we zoveel mogelijk te beperken.

Gr.

Corné - Hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 14:53
SqueakyClean schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:53:
[...]

Het probleem dat wij hadden is dat de TT-code gedurende de hele vorige week aangaf dat de verzending voorbereid werd door de verzender. Zo te lezen werkt de code bij jou wel en komt ie morgen netjes bij je binnen...
Je had gelijk, TV vandaag alsnog bezorgd. Dagje later kan gebeuren natuurlijk, prima service verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn eerdere bericht(en) heeft Hificorner contact opgenomen via PB en later via email.
Het blijkt dat de verzendtermijn op verschillende plaatsen stond weergegeven bij het product (bovenaan bij het bedrag 'volgende werkdag', onderaan bij beschrijving 'afhankelijk van de bestelde kleur').
Dat laatste had ik niet gezien... :(

Men heeft de productbeschrijving bijgewerkt (nu staat bovenaan levertijd 5-8 dagen) en aangeboden om mij een andere (duurdere) subwoofer te leveren die wel voorradig is.

Door deze aktie en meer nog omdat ze zelf contact opnamen met een teleurgestelde klant is mijn indruk van Hificorner toch behoorlijk naar boven bijgesteld.
Bij deze trek ik mijn vergelijking met ibood daarom in ;) , en verontschuldig mij richting Hificorner voor het leggen van die associatie.

Vooralsnog maken ze een betrouwbare indruk en heb ik een goed gevoel bij de 'nazorg' richting hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LennyLL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:07:
[...]

Je had gelijk, TV vandaag alsnog bezorgd. Dagje later kan gebeuren natuurlijk, prima service verder. :)
Men heeft je verjaardag afgewacht denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
PostNL zou vandaag tussen 17:45 en 19:52 langskomen. Laat het nu 21:00 zijn en geen PostNL gezien. Wat een amateurs! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

SqueakyClean schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:04:
PostNL zou vandaag tussen 17:45 en 19:52 langskomen. Laat het nu 21:00 zijn en geen PostNL gezien. Wat een amateurs! :(
Ik begrijp dat hij nog niet geleverd is. Ik heb dit direct weer uitgezet bij PostNL. Mochten ze nog langskomen hoor ik het graag. zie ook je e-mail en PB.

Corné - Hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Het heeft niet zo mogen zijn... ;(

(klik voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mHFNwaIl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U90Zhzwl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R9AltNJl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5aCDNgfl.jpg

We hebben het pakket geweigerd.
PostNL had ook even de doos opengemaakt om te controleren "of het scherm niet beschadigd was".

Echt ontzettend teleurgesteld. Zeker ook omdat Corné (en anderen) van HifiCorner echt alles heeft gedaan om de incompetentie van PostNL te compenseren. Zelfs vandaag een koerier ingezet om de TV bij mij te bezorgen. Des te zuurder dan ook dat ik t pakket wel moest weigeren.

En om het af te maken heeft HC ze niet meer op voorraad.

De TV lijkt gewoon niet voor ons weggelegd...

Bij elkaar heeft het ons 4 vrije dagen gekost, veel tijd en frustratie. En dus geen TV.

Voor de duidelijkheid: HifiCorner treft geen blaam. Zij hebben alles gedaan wat ik van ze kon verwachten. En meer! Hopelijk over een paar weken in de herkansing.

Hopelijk niet met PostNL! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:56
Wat een kansloos gedoe bij die gasten zeg. Ik ben zelf altijd erg content met onze bezorger van PostNL, altijd op de tijd die aangegeven staat en altijd heel. Maar als ik dit zo zie ben ik toch wel blij dat ik mijn tv bij BCC heb gekocht, die hebben een eigen bezorgservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Ik was ook bang dat zo'n grote tv kopen via internet wellicht fout kon gaan bij de verzending, maar dit topt alles.
Ik ga ook bij PostNL een klacht indienen, want dit heeft me echt helemaal niets opgeleverd, dan verloren uren en een hoop frustraties. En dat allemaal omdat ze niet 'simpel' een pakketje kunnen bezorgen. Hoe je zo met een grote doos kan omgaan waarop staat dat er een tv inzit (en dus breekbaar), is mij ook een raadsel.

Dit is trouwens een aparte dienst van PostNL (Toppak), waaraan de logistieke kant van een webwinkel kan worden uitbesteed. Met de bezorging van kleine pakketten door PostNL is m.i. niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Jammer dat het niet gelukt is, want het is een mooi product. Als je geduldig bent neem ik aan dat Hificorner.nl een nieuwe 829b kan regelen en eentje die ze persoonlijk komen afleveren (voor de prijs die destijds is overeengekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Hotzenwalder schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:06:
Jammer dat het niet gelukt is, want het is een mooi product. Als je geduldig bent neem ik aan dat Hificorner.nl een nieuwe 829b kan regelen en eentje die ze persoonlijk komen afleveren (voor de prijs die destijds is overeengekomen)
Daar hoop ik wel op, maar ze weten zelf niet of het toestel nog wel binnenkomt. We wachten dus weer even af...

HC stelde ook voor dat ik t toestel toch in gebruik zou nemen waarna ze een nieuwe, zodra beschikbaar, zouden versturen, maar dat vonden we niet nodig. Onze huidige tv is nog goed, dus het zou voor hun betekenen dat het toestel 'gebruikt' is (branduren) en voor ons heeft het niet veel toegevoegde waarde.

Ach, het is maar een tv...

[ Voor 26% gewijzigd door SqueakyClean op 06-02-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ooit met eigen ogen gezien hoe ze bij PostNL met pakketten omgaan (zaterdagbaantje gehad als pakketbezorger) Vooral in de lokale distributiecentra is een pakket 'gewoon een pakket' waar ruw mee wordt omgegaan ookal staat er SONY op de doos. Alles moet SNEL die bussen in. Een beetje hetzelfde idee als hoe er op Schiphol met je koffer wordt omgegaan ;)
Het is niet voor niets dat veel electronicaketens hun eigen bezorgservice hebben, zeker als het gaat om breekbare, grote pakketten.

Zelf zou ik geen tv bezorgd willen krijgen via PostNL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

G-PHREAK schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:20:
Ik heb ooit met eigen ogen gezien hoe ze bij PostNL met pakketten omgaan (zaterdagbaantje gehad als pakketbezorger) Vooral in de lokale distributiecentra is een pakket 'gewoon een pakket' waar ruw mee wordt omgegaan ookal staat er SONY op de doos. Alles moet SNEL die bussen in. Een beetje hetzelfde idee als hoe er op Schiphol met je koffer wordt omgegaan ;)
Het is niet voor niets dat veel electronicaketens hun eigen bezorgservice hebben, zeker als het gaat om breekbare, grote pakketten.

Zelf zou ik geen tv bezorgd willen krijgen via PostNL :)
Heb inderdaad al veel meegemaakt dat iemand met een busje onderweg is waar ALLEEN maar grote TV's instaan... netjes rechtopstaand naast elkaar geplaatst. Toch imho de fout van de shop zelf, kies dan een andere bezorger voor grote en dure pakketten en maar hier goeie afspraken mee. Dit kan je gewoon voorspellen als je met PostNL (of BPost in België) gaat verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Maar heeft iedereen ondertussen zijn TV al gehad of zijn er nog steeds mensen die wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
WhiteDog schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:31:
[...]

Heb inderdaad al veel meegemaakt dat iemand met een busje onderweg is waar ALLEEN maar grote TV's instaan... netjes rechtopstaand naast elkaar geplaatst. Toch imho de fout van de shop zelf, kies dan een andere bezorger voor grote en dure pakketten en maar hier goeie afspraken mee. Dit kan je gewoon voorspellen als je met PostNL (of BPost in België) gaat verzenden.
Het probleem is dat ze niet voor PostNL hebben gekozen, maar voor Toppak. Toppak is weer direct gekoppeld aan PostNL.

Wat mijn TV betreft: deze is er dus om de geposte reden nog niet. Heb m'n geld netjes teruggekregen, maar had liever een TV gehad.

Nog wel iets moois: raad eens wat vorige week maandag (09-02) door PostNL werd aangeboden...

Juist, dezelfde TV die ik gewijgerd had!

Echt hilarisch! :') Wat een prutsers! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26
@Hotzenwalder, die van mij is juist weer retour (backlight problemen). Misschien bieden ze straks wel die van SqueakyClean aan als vervanger... 8)7

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Jipsy schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:09:
@Hotzenwalder, die van mij is juist weer retour (backlight problemen). Misschien bieden ze straks wel die van SqueakyClean aan als vervanger... 8)7
Hahaha, dat zou het plaatje wel compleet maken... :) :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
TV is binnen! *O*

Eind vorige week kreeg ik bericht van Hificorner dat ze de TV's weer op voorraad kregen en of ik nog geïnteresseerd was. En ik was nog in de markt voor een TV, dus onder de voorwaarde dat het niet verzonden wordt met PostNL was ik geïnteresseerd.
Afgelopen dinsdag werd de TV verzonden met Electronic Logistics. Zodra ik van HC de verzendbevestiging binnen had, heb ik EL gebeld om een afspraak te maken en zo werd de TV gisteren bezorgd. Een dag later dus, waar ik heel blij mee was.

Minder blij was ik met het feit dat er WEER een gat in de doos zat:

(klik voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KRVdItXl.png

Ik weet niet wat het is met deze TVs!

Toch de TV aangenomen: met m'n vingers in het gat, kon ik de TV niet aanraken.

Dus na ruim een maand eindelijk de TV binnen voor een mooie prijs.

End goed, al goed. d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door SqueakyClean op 12-03-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Mooi! Nu hopen dat deze het ook zonder problemen doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
cypher21 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:52:
Mooi! Nu hopen dat deze het ook zonder problemen doet :P
Haha! Ik hoop het ook. Tot nog toe ziet t er iig. fantastisch uit. Ik kom van plasma, dus was wat huiverig, maar tot nog toe valt alles mee. Alleen wat last van clouding. Maar s kijken wat ik daar aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SqueakyClean schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Haha! Ik hoop het ook. Tot nog toe ziet t er iig. fantastisch uit. Ik kom van plasma, dus was wat huiverig, maar tot nog toe valt alles mee. Alleen wat last van clouding. Maar s kijken wat ik daar aan kan doen.
Wrijven met een doekje doet wonderen
cypher21 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up"

Pagina: 1