Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366907

Hoi allemaal,
breinbrekertje (misschien ook niet maar voor mij wel).

Betreft 55W805B, geluid via optische kabel naar een Sony STR-KS2300 home cinema receiver. Als tv-zenders dolby doorgeven pakt de receiverer het op, als Netflix dolby doorgeeft pakt de receiver het netjes op. Echter als ik YouTube filmpjes draai met dolby (bv surround test) dan komt dit alleen in stereo door.

Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Toevallig controleerde ik op updates en hij haalde ineens een nieuwe update binnen.

Ik heb nu PKG2.601EUA (uit mijn hoofd)

Geen idee wat de wijzigingen zijn maar doe er je voordeel mee :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Inderdaad nieuwe softwareversie: PKG2.601EUA

NB. Wat een sprong qua nummering, de vorige versie was: PKG2.304EUA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 23:44
Anoniem: 133714 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:41:
Inderdaad nieuwe softwareversie: PKG2.601EUA

NB. Wat een sprong qua nummering, de vorige versie was: PKG2.304EUA
Dat wou ik net zeggen, dan verwacht je wel wat leuke nieuwe dingen/verbeteringen. Vanmiddag thuis eens proberen te updaten.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 05:56
Heb nog geen verschillen kunnen ontdekken, wel heb ik enkele zenders opnieuw moeten zoeken. NPO 3 en een paar andere waren uit mijn zelf samengesteld lijst verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:16
Ziggo heeft lopen schuiven met een aantal zenders, waaronder NPO3, hierdoor verdwijnen ze vaak uit favorietenlijstjes. Heeft niets met de nieuwe firmware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

Wom

Update ook binnen gehad, maar geen veranderingen gezien. Moest enkel mijn internetsettings vernieuwen want Netflix wilde niet meer starten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 08:20
zou mooi zijn als ze de 3d bug hadden gefixed. Zelf niets anders kunnen ontdekken in de update tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Name: PKG2.601EUA
Date released: 23-10-2015
Do I need to update?: Your firmware may already be up to date, especially if you have a new Bravia TV model. If you're not sure, follow these instructions to check which version of firmware you have
Benefits and improvements:
Improves the general performance of the TV
Restrictions: only for use with TV sold in Europe. Not all models are sold in all countries

Alleen performance verbeteringen. Zelf nog weinig gemerkt ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 15:41

orejas

Omelette du Fromage

Sinds gisteren hebben wij geen televisie-abonnement meer. Dat heb ik opgezegd, onder voorwaarde van mijn betere helft dat ze niet volkomen verstoken zou hoeven blijven van de programma's van Net 5, zoals House Rules Holland. Dat hoefde, volgens mij, geen enkel probleem te zijn, waarbij ik me baseerde op dit bericht;
KIJK-app op Sony televisies
De KIJK-app wordt automatisch zichtbaar in het on screen-menu van het Sony Entertainment Netwerk. Dit netwerk is direct toegankelijk via de SEN-knop op de afstandsbediening van de BRAVIA-televisie.
Overzicht KIJK op Sony-toestellen
De KIJK-applicatie komt beschikbaar op BRAVIA-televisies uit 2014 en 2013 en Blu-ray-spelers en Blu-ray Home Theatre-systemen uit 2014.
Klik hier voor het volledige overzicht.
Ik kan het ding alleen écht niet vinden in de waslijst met apps die schuil gaat onder de SEN-knop. Is het iemand anders al gelukt?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:58
Bij mij staat hij gewoon in het linker rijtje bij voorgestelde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Heb zojuist gekeken en ook bij mij staat KIJK er gewoon bij inderdaad.

Wel heb ik last van een haperende Netflix applicatie na de laatste update. De eerste keer de applicatie opstarten resulteert in een crashende app na 2 sec. van de film of serie. Na een tweede maal opstarten gaat dit alles wel goed.

Wel het idee dat de tv iets sneller reageert na opstarten. Nog steeds niet enorm vlot, maar niet meer de 30 sec. zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 15:41

orejas

Omelette du Fromage

Hmmm. Dat maakt het er dan niet veel duidelijker op. Ik heb gisteren nog gezocht naar een firmware-update, in de gedachte dat die misschien ervoor zorgte dat ik KIJK niet kan vinden. Volgens mijn 42w815 heb ik echter de laatste firmware. Zou het eraan kunnen liggen dat ik de DSN-servers van mijn tv heb aangepast? Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik kan niets anders bedenken...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-06 06:13
Ik ga het ook even hier proberen.

Situatie :

xs4all internet 50mbit glasvezel met Fritz 7490 router.
voorheen kpn internet 100mbit glasvezel met Fritz 7390 router.

Beneden een Sony KDL 55W829
Boven een Sony KDL 42W829. Vermoedelijk connect deze met de Fritz repeater boven.

Paar problemen :

- Wifi op de 55 inch is soms weg. Dat wil zeggen : de TV zegt geen verbinding te hebben en Netflix doet het ook niet bijvoorbeeld. Oplossing : netwerk instellingen doorlopen (next next next finish) en het werkt weer.
Dit probleem heb ik boven niet. De tv heb ik al naar factory default settings gezet.
De MAC die onderhand naast de tv staat heeft een wifi verbinding met de fritz op 1300mbit. Dus signaal is goed. Na "her-config van de wifi" met dezelfde waarden zie ik in de Fritz dat de tv gewoon met WLAN 119Mbit/s op de WIFi zit.

- Hoe kan ik video streamen van de Synology 213 naar de TV ? Ik heb een media-indexering map gemaakt en de 2 televisie aangevinkt.
Daarnaast heb ik in de MAP wat bestanden gezet maar hij herkent de directory structuur niet eens.
DMA comptabiliteit : audiotranscoding en aangepaste mime types heb ik niet aangevinkt. De UPnP/DLNA apparaten in het LAN: daar staan beiden tvs aangevinkt (en die hebben een semi fixed IP)
Het bestand wat ie WEL herkent is een MKV bestand in een map. Dat bestand zelf kan ie dan niet afspelen. de ISO bestanden ziet ie niet eens

[ Voor 14% gewijzigd door kevertje1977 op 31-10-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
kevertje1977 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:27:
- Wifi op de 55 inch is soms weg. Dat wil zeggen : de TV zegt geen verbinding te hebben en Netflix doet het ook niet bijvoorbeeld. Oplossing : netwerk instellingen doorlopen (next next next finish) en het werkt weer.
Ik had precies hetzelfde met mijn 55W815B icm met een Asus RT-AC66 (het is overigens sneller om Wifi even uit en weer aan te zetten op de TV). Nu hangt hij aan een kabel en geeft geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
hcQd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Ik had precies hetzelfde met mijn 55W815B icm met een Asus RT-AC66 (het is overigens sneller om Wifi even uit en weer aan te zetten op de TV). Nu hangt hij aan een kabel en geeft geen problemen meer.
Ik was er al bang voor dat meerdere mensen dit probleem hadden maar omdat ik ook de 42 inch heb snap ik niet zo goed waarom ik op de 55 inch dit probleem wel heb.
En ik kan niet zomaar een kabel inprikken want hij hangt aan de muur en ik heb geen ruimte in de goot in de muur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdm2be
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09-2023
Exor schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:31:
[...]
Bij iemand anders die 65x9005b heeft, werkt miracast niet met zijn Note 3. Ik weet dan niet of het ligt aan Samsung of aan het interne netwerk aangezien ze wel elkaar zien, maar niet kunnen connecten.
Bij Samsung smartphones/tablets met je in het

system/build.prop-bestand de volgende regel toevoegen

wlan.wfd.hdcp = disable

En dan kan je perfect screencasten van je smartphone/tablet. Jammergenoeg kan je alleen maar dit doen als je toestel ge-root is. Heb het zelfde meegemaakt met een Galaxy S5 en KDL-42W815B waarbij de smartphone de TV wel zag maar toch niet kon connecteren. Misschien werkt dit ook bij je vriend.

Ik had begrepen dat DAT 1 v/d dingen was die men in de laatste firmware (PKG2.601EUA) heeft aangepast maar blijkbaar dus (nog steeds) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

hcQd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Ik hier ook met de 50W828B icm Asus RT-N66U. Regelmatig foutmeldingen over geen internet. Dan moest ik weer die internetsettings vernieuwen en dan kon je na 5 minuten weer verder.
Later ontdekte is dat het sneller was om de wifi even uit en aan te zetten. Maar dat word je op een gegeven moment ook beu.

Uiteindelijk de internetkabel van de mediaplayer eruit gehaald aangezien we die nauwelijks gebruiken en die in de TV geprikt. Sindsdien probleem opgelost.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Moet zeggen dat ik dezelfde router heb maar totaal geen problemen met de WiFi. Kan me niet heugen dat ik ooit problemen heb gezien eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:29
vandaag iemand van de repair afdeling over de vloer gehad die niet geloofde dat netflix niet in sync was

na constatering is de TV vervangen voor een ander exemplaar en guess what.... zucht

[ Voor 35% gewijzigd door Wognummer op 03-11-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Wognummer schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:23:
vandaag iemand van de repair afdeling over de vloer gehad die niet geloofde dat netflix niet in sync was

na constatering is de TV vervangen voor een ander exemplaar en guess what.... zucht
Hebben jullie ook sinds de laatste update problemen met Netflix? Bij veel series loopt de app vast na een aantal seconden afspelen.

Herstarten, fabrieksinstellingen, refresh internet content werken allemaal niet.

Iemand suggesties, tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Bij mij is de Netflix app minder stabiel geworden inderdaad. Komt regelmatig voor dat deze crasht na een paar seconden afspelen. Sluitende oplossing nog niet gevonden, al is het niet elke keer. Lastig te verhelpen dus vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Wom schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:07:
Bij mij is de Netflix app minder stabiel geworden inderdaad. Komt regelmatig voor dat deze crasht na een paar seconden afspelen. Sluitende oplossing nog niet gevonden, al is het niet elke keer. Lastig te verhelpen dus vrees ik.
Dank voor je reactie. Jammer dat Netflix steeds vastloopt na de laatste automatische update. Had ik die maar uit gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

Bij mij ook op m'n W8, Netflix werkt echt waardeloos de laatste tijd, valt er contstant uit. Afmelden in Netflix menu helpt voor even, maar daarna toch weer mis.

In dit menu moet je volgens Sony dan afmelden;

Deactivate and reactivate the Netflix application as outlined below.

Launch the Netflix app.
Using the arrows on your remote controller, enter the following sequence: Up, Up, Down, Down, Left, Right, Left, Right, Up, Up, Up, Up.
Select Deactivate and exit the screen.
Restart the Netflix app and sign in to your account.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Mr. Freeze schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:57:
Bij mij ook op m'n W8, Netflix werkt echt waardeloos de laatste tijd, valt er contstant uit. Afmelden in Netflix menu helpt voor even, maar daarna toch weer mis.

Launch the Netflix app.
Using the arrows on your remote controller, enter the following sequence: Up, Up, Down, Down, Left, Right, Left, Right, Up, Up, Up, Up.
Dank. Net geprobeerd. Er is geen deactivate optie bij mij. Uitloggen kan, maar email blijft hij onthouden (staat weliswaar aangevinkt).

Het lijkt voor nu wel te werken, waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Situatie :

Sony KDL-55W829 met Wifi
Fritz 7490 router
xs4all 50mbit/50mbit glasvezel internet.

Vaak is het zo dat als ik de TV aanzet de televisie geen APPS kan laden en zegt dat de internet verbinding verbroken is. Als ik vervolgens de WIFI instellingen doorloop dan werkt alles weer.

Op andere (engelse) forums vind ik mensen met dezelfde problemen.
Wat ik al geprobeerd heb :

- KDL-42W829 die ik boven heb staan heeft dit probleem niet.
- De router is al vervangen. Ik had eerst een Fritz 7390 met kpn 100mbit/100mbit glasvezel.
- Factory reset van de TV op advies van Sony customer service
- Vast IP ingesteld op advies van diverse forums

Tot op heden geen oplossing. Gisteren was het probleem er weer.

Iemand enig idee ? Ik heb de televisie bijna een jaar en heb de case met Sony nog open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-06 16:49
kevertje1977 schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:15:
Situatie :

Sony KDL-55W829 met Wifi
Fritz 7490 router
xs4all 50mbit/50mbit glasvezel internet.

Vaak is het zo dat als ik de TV aanzet de televisie geen APPS kan laden en zegt dat de internet verbinding verbroken is. Als ik vervolgens de WIFI instellingen doorloop dan werkt alles weer.

Op andere (engelse) forums vind ik mensen met dezelfde problemen.
Wat ik al geprobeerd heb :

- KDL-42W829 die ik boven heb staan heeft dit probleem niet.
- De router is al vervangen. Ik had eerst een Fritz 7390 met kpn 100mbit/100mbit glasvezel.
- Factory reset van de TV op advies van Sony customer service
- Vast IP ingesteld op advies van diverse forums

Tot op heden geen oplossing. Gisteren was het probleem er weer.

Iemand enig idee ? Ik heb de televisie bijna een jaar en heb de case met Sony nog open staan.
Had hier tot aan de laatste update ook dagelijks last van. Met de laatste update crasht de Netflix app constant dus daar word je ook niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

Ik zal vanavond eens m'n w8 naar fabrieksinstellingen zetten, hopelijk helpt dat iets. Heb er eigenlijk geen zin in vanwege de vele voorkeursinstellingen.

Edit: bespaar je de moeite, fabrieksinstellingen herstellen doet niet ten goede w.b Netflix :-(

[ Voor 34% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-11-2015 19:37 ]

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heeft iemand zijn W8 via ARC aangesloten op zijn/haar receiver en werkt DTS-MA/TrueHD audio dan ook?

Ik zit met het volgende;
Denon 1912 receiver met 5 hdmi ingangen welke via de HDMI output is aangesloten op de TV (Sony KDL-55W829b).

Nu ervaar ik wat lipsync probleempjes met mijn HTPC en komt er volgende week een PS4 bij waardoor ik ik een HDMI poort tekort kom op de receiver.

Nu wil ik mijn HTPC en Horizon box via HDMI aan gaan sluiten op de TV welke vervolgens via ARC naar de receiver gaat en alle consoles op de receiver welke dan weer via de hdmi output naar de tv gaat.

Ik kijk geregeld blurays via mijn HTPC met TrueHD / DTS-MA audio. Ik vroeg me af of dit via ARC juist naar de receiver gestuurd gaat worden.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• RaijRaij
Volgens mij stuurt de tv alleen dolby digital door en houd het daar wel een beetje mee op.

• cypher21
SmooK schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:49:
Volgens mij stuurt de tv alleen dolby digital door en houd het daar wel een beetje mee op.
Daar was ik ook al bang voor, maar kan het nergens zwart op wit vinden. Staat niet in de handleiding beschreven

edit:
Gevonden op www.hdmi.org
Which audio formats are supported over the Audio Return Channel?
The Audio Return Channel supports all the same audio formats that can be sent through a traditional S/PDIF audio connection, including Dolby Digital, DTS, and PCM audio.
:(

En dan ligt het er nog aan of de fabrikant van de TV alles geimplementeerd heeft. Meestal gaat het tot maximaal Dolby inderdaad

[ Voor 40% gewijzigd door cypher21 op 12-11-2015 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik heb het even geprobeerd maar dts en lpcm worden alleen als stereo doorgegeven.

• cypher21
SmooK schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:43:
Ik heb het even geprobeerd maar dts en lpcm worden alleen als stereo doorgegeven.
Thanks!
Dan moet ik een andere oplossing gaan vinden...

• Wom

Wom

Mr. Freeze schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:57:

Launch the Netflix app.
Bedankt, dit lijkt na een kleine week voor mij een oplossing te zijn geweest. Nog geen problemen gezien na deze methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

[sorry, verkeerde topic]

[ Voor 119% gewijzigd door Frozen op 13-11-2015 20:34 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:42
Ik wilde een tijdje terug de Sony KDL-42W705B kopen. Ik zie dat Sony echter een groot aantal nieuwe tv's heeft uitgebracht. Ik heb de indruk dat de 705C niet helemaal hetzelfde is, of heb ik dit mis? Heeft iemand enig idee welke de opvolger is van de Sony KDL-42W705B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:04
Ben nu een half jaartje in het bezit van een 50W828b, bevalt me erg goed so far. Ik gebruik de ingebouwde mediaspeler om series vanaf m'n Synology DS212j te kijken. Het enige dat me stoort is dat de tv geen losse .srt bestanden wil laden. Na wat googlen kwam er als oplossing voorbij dat je de 'encoding' moet aanpassen van de ondertiteling terwijl je een bestand afspeelt waarin de subs wél werken. Ik krijg deze optie echter niet bij het selecteren van de ondertiteling.

Herkennen jullie dit probleem? En als iemand toevallig een oplossing weet dan hoor ik het uiteraard ook graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ondertitels in losse bestanden via DLNA werkt maar zelden, het is namelijk geen deel van de standaard. Het werkte wel op mijn vorige TV (Samsung), maar bij mijn Sony werkt het niet, en ook niet op mijn tablet met BubbleUPNP/MXplayer.

Het simpelste is om de ondertitels toe te embedden, dat gaat heel simpel met mkvmerge: video- en .srt-bestand toevoegen, uitvoer kiezen en muxen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik ben nooit zo gecharmeerd van ingebouwde mediaplayers. Te veel issues mee gehad.

Als alternatief kun je gebruik maken van een Raspberry Pi. Nooit meer problemen met decoding of subtitles. Nadeel: weer een kastje erbij, maar hij is wel HEEL klein, en omdat de bediening via netwerk gaat, kan hij gewoon achter je tv.

Voordeel: Via Bravia Sync kun je gewoon gebruik maken van je afstandsbediening van je TV om de PI te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik zag in de handleiding van mijn W829B dat de scart aansluiting ook video-out ondersteunt. Meeste TV's geven alleen maar de interne tuner als bron door aan scart tbv opnameapparatuur, ik ben echter benieuwd of ook de HDMI bronnen doorgegeven worden naar de video-out.

Zou iemand genegen zijn om te testen of van alle HDMI inputs het beeld doorgegeven wordt naar scart video-out?

Ik zit momenteel midden in een verbouwing dus kan helaas niks testen.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:04
hcQd schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:52:
Ondertitels in losse bestanden via DLNA werkt maar zelden, het is namelijk geen deel van de standaard. Het werkte wel op mijn vorige TV (Samsung), maar bij mijn Sony werkt het niet, en ook niet op mijn tablet met BubbleUPNP/MXplayer.

Het simpelste is om de ondertitels toe te embedden, dat gaat heel simpel met mkvmerge: video- en .srt-bestand toevoegen, uitvoer kiezen en muxen maar.
Dank je voor de tip, dat werkt inderdaad wel aardig. Toch jammer dat het niet 'gewoon' werkt. Ben verder wel te spreken over de ingebouwde mediaspeler, geen extra afstandbediening en het is ook 'vriendin-proof' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 08:10
Raspberry Pi met OSMC is ook prima vriendin-proof te maken ;)
Heb het zelf ook draaien en vriendin kan er prima mee overweg en nee, zij is alles behalve technisch aangelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 05:56
nickvanozzie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:27:
Ik zag in de handleiding van mijn W829B dat de scart aansluiting ook video-out ondersteunt. Meeste TV's geven alleen maar de interne tuner als bron door aan scart tbv opnameapparatuur, ik ben echter benieuwd of ook de HDMI bronnen doorgegeven worden naar de video-out.

Zou iemand genegen zijn om te testen of van alle HDMI inputs het beeld doorgegeven wordt naar scart video-out?

Ik zit momenteel midden in een verbouwing dus kan helaas niks testen.
Ik betwijfel het. Heb de scartaansluiting van mijn X8505 geprobeerd als audio uit, maar alleen geluid vanaf de tuner wordt doorgegeven. De HDMI bronnen dus niet. Vermoed dat het voor video uit op jouw toestel niet anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ruud2007 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:33:
[...]

Ik betwijfel het. Heb de scartaansluiting van mijn X8505 geprobeerd als audio uit, maar alleen geluid vanaf de tuner wordt doorgegeven. De HDMI bronnen dus niet. Vermoed dat het voor video uit op jouw toestel niet anders zal zijn.
Dat dacht ik al, zal inderdaad niet anders zijn. Bedankt voor het proberen.

Had mooi geweest als hier altijd de RGB waarden uit te halen vielen, kon ik leuke dingetjes doen met een RGB led strip die ik nog heb liggen. Maar ik zal uit nieuwsgierigheid eind deze week zelf ook nog even de proef op de som nemen en mijn bevinding hier ook achterlaten.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:47

LGU

Net bij het aanzetten van de tv (W805) wederom een update ontvangen. Software versie betreft nu: PKG2.704

Directe veranderingen heb ik nog niet waar kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 08:20
Ik heb op mijn w829b ook nieuwe update. waar kun je eigenlijk vinden wat de wijzigingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:47

LGU

destroyer6670 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:12:
Ik heb op mijn w829b ook nieuwe update. waar kun je eigenlijk vinden wat de wijzigingen zijn?
Per direct, helaas, nergens. Meestal duikt er na verloop van tijd een overzicht(je)van wijzigingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

This software version improves the following:

Improves the performance and stability of the Internet TV features and general performance of TV.
http://www.sony.co.in/sup...ad/609424?site=hp_en_TH_i

Lijkt op dezelfde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm zelfs met de nieuwe versie (2.704) heb ik last van grijze schermen in de Netflix app.
Ik heb me al afgemeld en weer aangemeld. Verder alle testen gedaan maar als ik de app open dan hebben sommige films/series een grijs vlak ipv een plaatje. Ik kan die serie niet openen op de Tv. Op de ipad / telefoon is het allemaal geen probleem.

Nu kan ik wel de tv resetten maar nu heb ik net alles ingesteld dus liever niet. Iemand die hier iets op weet?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:34
Bovenstaande heb ik ook last van. Bijvoorbeeld How I met your mother en Modern Family zijn grijs en daardoor niet beschikbaar. Sommige films/series laten Netflix crashen, sommige kan ik gewoon afspelen. Case aangemaakt bij Sony nadat ik zelf al een herstel naar fabrieksinstellingen had gedaan. Zij geven aan dat ik Netflix moet deactiveren door in de app Up, Up, Down, Down, Left, Right, Left, Right, Up, Up, Up, Up moet drukken op de afstandsbediening. Ik kan geen deactivering vinden. Uitsluitend afmelden, waarna ik opnieuw moet inloggen. Dit helpt niet. Ik heb hier last van sinds de laatste firmwareupdate.

[ Voor 0% gewijzigd door meintje op 25-11-2015 19:05 . Reden: typo ]

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:23
Sinds dit weekend zeer tevreden over onze nieuwe kdl60w605b, echter wat ik niet kan ontdekken is hoe ik, eenmaal in Guide, een pagina naar beneden kan. Als je daar doorheen moet scrollen per kanaal ben je wel even bezig. Op onze vorige TV, een Samsung, kon je zeer makkelijk scrollen, maar ik krijg het met de Sony nog niet voorelkaar. Iemand een tip/idee over iets wat ik waarschijnlijk over het hoofd zie?

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-06 18:57
Het chrashen heb ik sinds de voorlaatste update ook. is altijd in de eerste 2 a 3 seconden van het afspelen. Oplossing hiervoor is direct als de film of serie start even 5 of 10 seconden door te spoelen.
meintje schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:04:
Bovenstaande heb ik ook last van. Bijvoorbeeld How I met your mother en Modern Family zijn grijs en daardoor niet beschikbaar. Sommige films/series laten Netflix crashen, sommige kan ik gewoon afspelen. Case aangemaakt bij Sony nadat ik zelf al een herstel naar fabrieksinstellingen had gedaan. Zij geven aan dat ik Netflix moet deactiveren door in de app Up, Up, Down, Down, Left, Right, Left, Right, Up, Up, Up, Up moet drukken op de afstandsbediening. Ik kan geen deactivering vinden. Uitsluitend afmelden, waarna ik opnieuw moet inloggen. Dit helpt niet. Ik heb hier last van sinds de laatste firmwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 23:44
mattazing schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:03:
Sinds dit weekend zeer tevreden over onze nieuwe kdl60w605b, echter wat ik niet kan ontdekken is hoe ik, eenmaal in Guide, een pagina naar beneden kan. Als je daar doorheen moet scrollen per kanaal ben je wel even bezig. Op onze vorige TV, een Samsung, kon je zeer makkelijk scrollen, maar ik krijg het met de Sony nog niet voorelkaar. Iemand een tip/idee over iets wat ik waarschijnlijk over het hoofd zie?
Het staat ergens ook in beeld, maar volgens mij zijn het de groene en de rode knop, dan gaat het heerlijk vlot. :)

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:23
overtones schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:12:
[...]

Het staat ergens ook in beeld, maar volgens mij zijn het de groene en de rode knop, dan gaat het heerlijk vlot. :)
Wat stom, helemaal over het hoofd gezien. Het scherm is ook zo groot! Ik heb het inmiddels ontdekt, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

meintje schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:04:
Ik heb tot voor de laatste update ook last gehad van deze bug, echter sinds versie sinds vorige week geen last meer gehad van deze bug. Netflix werkt hier weer zoals het hoort. Weet je zeker dat je de laatste software erop hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet opnieuw bekeken heb. Het laatste wat ik van Sony ontvangen heb is dat ik een nieuwe reset moest doen, met de CI+ module verwijderd. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Had voorheen ook last van de Netflix bug, maar ook geen last meer van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Zojuist een reset naar fabrieksinstellingen gedaan zonder een Ci module geplaatst. Helaas werkt dit ook niet. Tv nog op updates laten controleren, maar niets beschikbaar.
Vreemd dat bij enkele gebruikers dit probleem dus is opgelost met de laatste update, waar diezelfde update bij mij juist de oorzaak lijkt te zijn.

• meintje
Inmiddels werkt Netflix weer zoals het hoort. Ik heb er alleen na bovenstaand bericht niks meer aan gedaan. Sony claimde dat Netflix een storing had. Misschien dat dan toch het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Weet iemand waar ik een handleiding kan vinden voor de Sony W805B om hem aan de muur op te hangen?

Heb wel wat handleidingen gevonden maar daar stond het niet in

• kevertje1977
Van de week had ik weer het "Sony raakt zijn netwerk kwijt" probleem op mijn KDL55W829
Ik ben met customer support bezig en heb daarom maar een filmpje gemaakt om te laten zien wat er gebeurd. Aanleiding van de youtube was dat ik NETFLIX zat te kijken en die bleef opeens op 25% steken. Niets wilde meer, daarna ben ik het gaan opnemen :
YouTube: Sony KDL55W829 Netflix probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:19
Suave schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:12:
Weet iemand waar ik een handleiding kan vinden voor de Sony W805B om hem aan de muur op te hangen?

Heb wel wat handleidingen gevonden maar daar stond het niet in
Gewoon, een spijker dwars door alle velletjes heen meppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb een rare vraag: Ik heb 2 50W805B tv's, die momenteel via een optische kabel verbonden zijn met m'n AV surround receiver. Die receiver heeft kuren, en wil ik vervangen. Maar de meeste recente receivers hebben maar 1 of 2 optische ingangen, terwijl ik ook m'n PC moet aansluiten via een optische kabel. Dus wil ik ze via HDMI aansluiten.

De eerste tv kan op de HDMI uitgang, en geeft dan via ARC geluid door aan de versterker.
Maar de tweede tv...? Kan ik die op een HDMI ingang aansluiten? Geeft een 50W805B audio uit via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe receiver jongstleden ben ik geen receivers tegen gekomen die meerdere arc hdmi uitgangen hebben. Mogelijk zijn ze er wel, maar ik heb ze niet gezien.
Ik denk dan ook dat je inderdaad 1 op de arc poort aan zal moeten sluiten en de 2e via optisch.
Receivers met 2 optische ingangen zijn er wel wat meer. (Zoals de Onkyo TX-NR646 die ik nu heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
2 onafhankelijke aanstuurbare uitgangen met ARC zou ideaal zijn, maar die zijn sowieso zeldzaam.

Mijn huidige versterker is al een ouder beestje, en heeft 3 optische ingangen en 1 galvanische SPDIF (maar geen HDMI dus ik kan het ook niet zelf even testen). Minimaal 2x optisch + 1 galvanisch heb ik nodig als ik de tv niet op de HDMI *ingang* kan aansluiten.... maar liever steek ik 'm gewoon in een HDMI poort.

Ik zal de Onkyo reeks eens googlen.

[ Voor 4% gewijzigd door mmrizio op 04-01-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Laatst online: 10:30
Beste Sony KDL-50w805B & vogels bezitters,

Momenteel staat deze tv bij mij op een tv meubel. Echter wil ik hem een keer aan de muur hangen. Ik heb wat rondgezocht, en zag dat de meeste hier een Vogels 205 beugel hebben. Prima ding als ik dat zo zie.

Waar ik een beetje mee zit, is dat ie wel heel strak tegen de muur komt. Hoe doen jullie dat met de uitgangen die recht naar achter staan? De optische uitgang, de ethernetpoort, en de RGB aansluiting? De Vogels beugel belooft 15mm afstand te houden, maar levert dit problemen op?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
assasinbats schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:30:
Beste Sony KDL-50w805B & vogels bezitters,

Momenteel staat deze tv bij mij op een tv meubel. Echter wil ik hem een keer aan de muur hangen. Ik heb wat rondgezocht, en zag dat de meeste hier een Vogels 205 beugel hebben. Prima ding als ik dat zo zie.

Waar ik een beetje mee zit, is dat ie wel heel strak tegen de muur komt. Hoe doen jullie dat met de uitgangen die recht naar achter staan? De optische uitgang, de ethernetpoort, en de RGB aansluiting? De Vogels beugel belooft 15mm afstand te houden, maar levert dit problemen op?

Alvast bedankt!
Optisch lukt nog wel, ethernet is erg lastig, zeker met een stugge kabel. RGB is onmogelijk aan te sluiten.

Ik heb alleen een enkele hdmi poort in gebruik en tv is via wifi verbonden met het netwerk. Daarom voor die vogels beugel gekozen.

ooit een foto gemaakt hoe mijn tv op de beugel hangt:"
cypher21 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up"

Houdt niet over voor de aansluitingen aan de achterkant ;)

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 22-02-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Laatst online: 10:30
cypher21 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:13:
[...]

Optisch lukt nog wel, ethernet is erg lastig, zeker met een stugge kabel. RGB is onmogelijk aan te sluiten.

Ik heb alleen een enkele hdmi poort in gebruik en tv is via wifi verbonden met het netwerk. Daarom voor die vogels beugel gekozen.

ooit een foto gemaakt hoe mijn tv op de beugel hangt:"
cypher21 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up"

Houdt niet over voor de aansluitingen aan de achterkant ;)
Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij dat voor optisch helemaal geen ruimte is, aangezien die recht naar achter steekt toch? Ethernet kan ik me juist voorstellen dat t nog wel kan, omdat ie wat verzonken zit in t achterpaneel. Rgb is kansloos inderdaad zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Voor optisch heb je haakse verloopstekkers (zit een prisma in). Ook voor ethernet zijn er kabels met haakse stekkers (opletten dat hij de goede kant op haakt). Of je neemt een platte kabel, die kun je meestal wel dicht genoeg bij de connector ombuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb een 55W815B en ben het Netflix kijken via de PS3 beu (ventilatorgeluid), daarom wilde ik het eens via de TV-app proberen, surround sound via de receiver werkt echter niet lekker.

Ik heb de zowel ARC als optical out geprobeerd, via de youtube-app heb ik het surround geluid getest. Links, center en rechts werken goed, surround gaat echter ook via de fronts. Is er iemand met hetzelfde probleem of een oplossing?

Speakers zijn goed aangesloten, bij andere bronnen werkt surround prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Opties -> Geluid

Daar niet TV kiezen maar andere bron (of zoiets)

Dat moet volgens mij werken.

Niet thuis, dus even uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Kreeg gisteravond weer een nieuwe update. Zonder problemen kunnen installeren, maar geen idee wat de changelog is. Niks merkbaars aan verandering gemerkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
123RR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:57:
Ik heb een 55W815B en ben het Netflix kijken via de PS3 beu (ventilatorgeluid), daarom wilde ik het eens via de TV-app proberen, surround sound via de receiver werkt echter niet lekker.

Ik heb de zowel ARC als optical out geprobeerd, via de youtube-app heb ik het surround geluid getest. Links, center en rechts werken goed, surround gaat echter ook via de fronts. Is er iemand met hetzelfde probleem of een oplossing?

Ik heb het ooit via ARC getest, maar hier werd alleen stereo doorgegeven naar de receiver, kun je wel iets surround maken met virtual surround, maar dat is waardeloos natuurlijk. Hier wordt Netflix en al het andere mediaspul dus op de HTPC afgespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:13
123RR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:57:

Welke AVR gebruik je? Ik heb dit kunnen instellen op mijn Denon AVR en heb gewoon surround geluid via ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SonnyBBQ schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:00:
[...]

Welke AVR gebruik je? Ik heb dit kunnen instellen op mijn Denon AVR en heb gewoon surround geluid via ARC.
Wat voor surround dan? Dolby?
Hier gaf de receiver een stereo signaal aan terwijl de zelfde uitzending op de HTPC als dolby werd doorgegeven. Kon op de Denon uiteraard wel virtual surround kiezen, maar dat is toch een stuk minder.

Wel een tijdje geleden dat ik dat getest heb, kan zijn dat de netflix app op de tv inmiddels een update gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Heb je wel de speaker op extern gezet (onderaan opties), want anders stuurt de TV alleen stereo uit voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hcQd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:36:
Heb je wel de speaker op extern gezet (onderaan opties), want anders stuurt de TV alleen stereo uit voor zover ik weet.
Ja, alles geprobeerd. Maar DTS werd sowieso niet ondersteund via ARC, dus alles maar weer rechtstreeks op de receiver aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 13:13
cypher21 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:14:
[...]

Wat voor surround dan? Dolby?
Hier gaf de receiver een stereo signaal aan terwijl de zelfde uitzending op de HTPC als dolby werd doorgegeven. Kon op de Denon uiteraard wel virtual surround kiezen, maar dat is toch een stuk minder.

Wel een tijdje geleden dat ik dat getest heb, kan zijn dat de netflix app op de tv inmiddels een update gehad heeft.
Ja, Dolby. Ik kan hem hiernaar overschakelen met de AVR. Virtual is ook mogelijk, maar heb ik dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
SonnyBBQ schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:00:
[...]

Yamaha RX-V573, geluid staat ingesteld op surround. Bij andere bronnen werkt surround goed, alleen bij de TV gaat het surround over de fronts. Center werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:00

Pierre

Van nature lui!

Afgelopen paar dagen zag ik dat er op mijn Sony wat vlekken zaten, blijkt dat mijn katten als ik weg ben voor de tv zitten en dus met de natte neus tegen het scherm aanzitten. Waar kan ik dat het best mee schoon maken

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pierre schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:57:
Afgelopen paar dagen zag ik dat er op mijn Sony wat vlekken zaten, blijkt dat mijn katten als ik weg ben voor de tv zitten en dus met de natte neus tegen het scherm aanzitten. Waar kan ik dat het best mee schoon maken
Wat ik doe is meestal met een paar (met water) vochtige tissues (of een hele zachte doek) het scherm schoonvegen. Ik heb ook een kat maar de kids willen nog wel eens met vette vingertjes iets aanwijzen. Kun je nog 10 keer zeggen dat ze het niet mogen doen...

Maar goed ik moet zeggen dat de kids gelukkig nu weten dat ze de tv niet aan mogen raken.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

We gebruiken hier dezelfde doekjes die we ook voor onze brillen gebruiken. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:00

Pierre

Van nature lui!

Zijn dat die "natte" doekjes ?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ja, dat zijn vochtige doekjes inderdaad. Laten geen strepen na en zijn wat vochtigheid betreft eigenlijk precies goed. Niet te nat en niet te droog.

Zit in soortgelijke verpakking:
Afbeeldingslocatie: http://static.voordeelmuis.nl/img/jpg/1787/1787564.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Wom op 12-05-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Geen idee of dit waar is mijn mijn opticien rade dit soort doekjes altijd af daar ze op heel klein niveau toch houtsplinters bevatten is er altijd een kleine kans op mini krasjes(niet dat ik ze daarom niet gebruikte maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Het enige wat ik weet is dat bepaalde coatings er wel eens last van krijgen, maar bij twee jaar gebruik op onze TV en daar is nog niks van te merken. De krassen op mijn bril komen vooral door het snel schoonmaken met mijn t-shirt oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Net nog een nieuwe update geïnstalleerd op mijn w8:

Name: PKG3001EUA
Date released: 04-10-2016
Do I need to update?: Your firmware may already be up to date, especially if you have a new Bravia TV model. If you're not sure, follow these instructions to check which version of firmware you have
Benefits and improvements:
Overall stability improvement
Restrictions: only for use with TV sold in Europe. Not all models are sold in all countries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wij kregen hem ook. Hij staat er bij mij ook op. Moet zeggen dat ik de laatste tijd wel vaak last heb van freezes. De tv ziet dan de ci+ module niet meer. Kaart+ci module eruit en erin steken lost het dan weer voor een tijdje op. We gaan het zien met de updare nu...

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:35
Netflix crasht bij mij sinds kort bij het starten van de stream. Menu enzo werkt nog wel goed. Heb een volledige factory reset gedaan maar probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Netflix is hier ook niet helemaal stabiel. Niet super hinderlijk maar afentoe wat irritant dat de app 2x moet opstarten ofzo. En langere tijd een stream op pauze resultaat bij mij in een error. Hopelijk wordt dit nog een gefixt met een update.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 16:58
Hebben jullie nog tips om de Sony TV wat vlotter te laten werken?
Ik heb de W828, maar zodra ik de TV aan zet, reageert hij pas fatsoenlijk op de knoppen na ~60 seconden.

Ik heb wel naar mijn weten alles qua energiebesparing uit gezet (denk ik). Heel soms start de TV op zonder Sony logo, heb ik binnen een seconde beeld en reageert deze ook gelijk.
Dat mag van mij wel altijd zo zijn, maar het gebeurt sporadisch.

Any tips are welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Laatst online: 07-06 13:48
Sinds twee dagen heb ik last dat de het beeld schokkerig is direct na aanzetten van de tv.
Dit heb ik alleen als ik via de kabel kijk CI+ module. Wanneer ik b.v. serie kijk via kodi heb ik nergens last van.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:21
Laatste reactie uit 2016 :o

Sinds 2015 in bezit van een KDL-55W829B, zonder problemen tot gisteren: het beeld dat via de hdmi naar binnen kwam viel weg. Uiteraard midden in de film.. In eerste instantie verdacht ik de versterker het probleem was (NUC -> versterker -> Sony TV), maar met een andere versterker hetzelfde probleem. Ook met het vervangen van de NUC bleef het probleem bestaan. Ook wat HDMI kabels gewisseld. Heel soms komt het beeld even terug om weer wat te flikkeren en weg te vallen. Verder valt ook het geluid dat TV (analoog) -> versterker gaat soms weg (losstaand probleem). Alles wat met HDMI te maken heeft geeft problemen :(

Herkent iemand dit?

Het enige wat me opvalt is dat de externe voeding van de TV behoorlijk bromt.. Om voor de zekerheid uit te sluiten dat de voeding het probleem is, is er iemand in de wijde omtrek van Nijmegen waarvan ik zijn/haar voeding kan lenen om te testen in ruil voor een paar biertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 07:19
Kom maar langs met je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 22:28

CIM

Haal de SCART kabel uit je TV. Dat was bij mij het oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:35
Bij mij viel de TV uit Wanneer het relais van de thermostaat aansprong op 3 meter afstand. Kostte me ook maanden om achterhalen. Blijkbaar is deTV erg gevoelig voor storingsbronnen. Met een nieuwe thermostaat wasdit opgelost bij mij. Misschien even de apparatuur in de omgeving, incl versterker spanningsloos maken.

• Timorad
CIM schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:45:
Haal de SCART kabel uit je TV. Dat was bij mij het oorzaak.
Wat voor klachten had jij? Ik heb geen scart aansluiting aangesloten. De enige kabels die er lopen zijn 1. de voeding, en 2. een HDMI-kabel.
HEY_DUDE schreef op woensdag 26 december 2018 @ 07:58:
Bij mij viel de TV uit Wanneer het relais van de thermostaat aansprong op 3 meter afstand. Kostte me ook maanden om achterhalen. Blijkbaar is deTV erg gevoelig voor storingsbronnen. Met een nieuwe thermostaat wasdit opgelost bij mij. Misschien even de apparatuur in de omgeving, incl versterker spanningsloos maken.
Dat ga ik vanavond proberen! Nu je zegt hebben we ook een tijdje een vergelijkbaar probleem gehad met een koelkast die aansloeg. Als het goed is heb ik ook nog een spanningsfilter ergens rondslingeren (volgens mij 1:1 transformator met condensator erin), ook even kijken wat dat doet..

Ondertussen hoop ik een vervangende voeding te kunnen lenen van een tweaker in de buurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
Nou, even een dubbelpost aangezien de oplossing er is; het lag aan de voeding.

Met een nieuwe (niet originele voeding) zijn alle problemen opgelost. Vreemd dat de TV verder wel goed werkt, op het doorgeven van HDMI na.. Mogelijk dat iemand anders er wat aan heeft bij vage problemen bij deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Laatst online: 29-05 06:25
Timorad schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:32:
Nou, even een dubbelpost aangezien de oplossing er is; het lag aan de voeding.

Met een nieuwe (niet originele voeding) zijn alle problemen opgelost. Vreemd dat de TV verder wel goed werkt, op het doorgeven van HDMI na.. Mogelijk dat iemand anders er wat aan heeft bij vage problemen bij deze serie.
Dank je. Niet dat ik dit probleem ondervind met deze tv, maar ik zie zo vaak dat er op de fora wel problemen beschreven worden, waar vervolgens geen evt oplossing meer gemeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ik heb sinds nieuwjaarsdag ook een vaag probleem.
Ineens werd het beeld zwart, backlight functioneert wel, maar al het andere geeft geen beeld meer.
De knop Menu geeft geen beeld. Geluid werkt overigens wel en het ledje knippert een keer als je een knop op de afstandbediening drukt. erg vaag. ik denk dat de aansturing van de pixels/processorachtig iets defect is. Iemand een ander idee?

[ Voor 11% gewijzigd door maomanna op 07-01-2019 16:37 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste