Ik ga het ook even hier proberen.
Situatie :
xs4all internet 50mbit glasvezel met Fritz 7490 router.
voorheen kpn internet 100mbit glasvezel met Fritz 7390 router.
Beneden een Sony KDL 55W829
Boven een Sony KDL 42W829. Vermoedelijk connect deze met de Fritz repeater boven.
Paar problemen :
- Wifi op de 55 inch is soms weg. Dat wil zeggen : de TV zegt geen verbinding te hebben en Netflix doet het ook niet bijvoorbeeld. Oplossing : netwerk instellingen doorlopen (next next next finish) en het werkt weer.
Dit probleem heb ik boven niet. De tv heb ik al naar factory default settings gezet.
De MAC die onderhand naast de tv staat heeft een wifi verbinding met de fritz op 1300mbit. Dus signaal is goed. Na "her-config van de wifi" met dezelfde waarden zie ik in de Fritz dat de tv gewoon met WLAN 119Mbit/s op de WIFi zit.
- Hoe kan ik video streamen van de Synology 213 naar de TV ? Ik heb een media-indexering map gemaakt en de 2 televisie aangevinkt.
Daarnaast heb ik in de MAP wat bestanden gezet maar hij herkent de directory structuur niet eens.
DMA comptabiliteit : audiotranscoding en aangepaste mime types heb ik niet aangevinkt. De UPnP/DLNA apparaten in het LAN: daar staan beiden tvs aangevinkt (en die hebben een semi fixed IP)
Het bestand wat ie WEL herkent is een MKV bestand in een map. Dat bestand zelf kan ie dan niet afspelen. de ISO bestanden ziet ie niet eens
[
Voor 14% gewijzigd door
kevertje1977 op 31-10-2015 13:07
]