Hier sluit ik (en mijn vrouw en 2 kids) me volledig bij aan. Deze tv inmiddels 2 maanden in bezit. Op een vrijdag via de whatsapp van mijn vrouw doorgekregen dat onze 10 jaar oude Philips flatscreen niet meer aan wilde gaan. 's Avonds wat research gedaan (met name op Tweakers) en zaterdag deze de 50W828B gekocht in de actie bij Expert. Nog geen moment spijt van gehad. Erg mooie tv om in de woonkamer te hebben staan, mooie beeldkwaliteit, goed geluid en nog nooit naar het smart tv gedeelte omgekeken ;-)keest12 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:39:
Ik heb de 50W828B nu een tijdje in bezit en kan niks anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben en nog steeds dagelijks kan genieten van de mooie, scherpe en soepele beelden met een geweldig contrast. Over de beeldkwaliteit en instellingen heb ik dan ook weinig te klagen, al ben ik wel terug gekomen van het Smart TV gedeelte. De apps zijn traag waardoor het vrijwel onbruikbaar wordt en buiten een aantal handige apps zoals Netflix en YouTube heb je verder ook niet echt iets wat echt wat toevoegt. Maar met een vlug extern kastje erop aangesloten is deze tv echt een aanrader. Het gaat immers uiteindelijk om de beeldkwaliteit. Ook gamen gaat erg goed mede door de lage inputlag. Al met al een erg tevreden gebruiker die geen moment spijt heeft van deze aanschaf. Hoe staan jullie erin? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Zelf heb ik sinds eind vorig jaar een 815B staan en meerdere mensen hebben na het zien van die tv ook een model uit de W8 serie gekocht. Model verkoopt zichzelf lijkt het wel. Grootste nadeel is de traagheid van de interface inderdaad. Ook na net opstarten duurt het even voordat de tv reageert. Verder nog geen nadelen gemerkt, een van mijn beste aankopen van het afgelopen jaarkeest12 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:39:
Ik heb de 50W828B nu een tijdje in bezit en kan niks anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben en nog steeds dagelijks kan genieten van de mooie, scherpe en soepele beelden met een geweldig contrast. Over de beeldkwaliteit en instellingen heb ik dan ook weinig te klagen, al ben ik wel terug gekomen van het Smart TV gedeelte. De apps zijn traag waardoor het vrijwel onbruikbaar wordt en buiten een aantal handige apps zoals Netflix en YouTube heb je verder ook niet echt iets wat echt wat toevoegt. Maar met een vlug extern kastje erop aangesloten is deze tv echt een aanrader. Het gaat immers uiteindelijk om de beeldkwaliteit. Ook gamen gaat erg goed mede door de lage inputlag. Al met al een erg tevreden gebruiker die geen moment spijt heeft van deze aanschaf. Hoe staan jullie erin? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Goed om te horen dat de televisie bij jullie ook bevalt! Misschien een beetje off-topic, maar hoelang zijn jullie van plan om deze tv te gebruiken alvorens de overstap naar 4K te maken?
Als tv-programma's uitgezonden gaan worden in 4K wil ik er wel over nadenken, maar eerder absoluut niet. Ik heb de 55" 829 en verwacht minstens de komende 10 jaar er van te gaan genieten.keest12 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:19:
Goed om te horen dat de televisie bij jullie ook bevalt! Misschien een beetje off-topic, maar hoelang zijn jullie van plan om deze tv te gebruiken alvorens de overstap naar 4K te maken?
Ik heb sinds 2 weken de 60W605b versie en ik moet zeggen dat ik er ook erg tevreden me ben. Ik zit op ongeveer 2,5 meter en zelfs op 60" zie ik geen pixels, 4K is dus wat mij betreft niet nodig. Ik ben blij dat ik voor een groter FHD scherm ben gegaan dan voor een kleiner 4K scherm voor dezelfde prijs.
Mij valt het smart gedeelte niet tegen eerlijk gezegd, maar ik had er dan ook niks van verwacht. Ik kijk Netflix via mijn Apple tv en mkv's via een Boxee box. Wat wel erg goed werkt is de Youtube app via Miracast vanaf mijn iPhone. Via Miracast vind ik dit beter werken dan via Airplay aangezien de tv het streamen direct oppakt incl waar je gebleven was in een filmpje, ipv het streamen via je telefoon. Daarnaast kan je makkelijk filmpjes in een tijdelijke playlist zetten wat prima werkt.
Daarnaast ben ik tevreden met de beeldkwaliteit en de input lag is inderdaad verwaarloosbaar.
Zijn er nog mensen met speciale instellingen? Ik heb alle inputs, behalve de PS4, op Cinema en Warm 2 staan. De kleuren spatten dan niet meer van je scherm af, maar het maakt het geheel wel een stuk realistischer.
Mij valt het smart gedeelte niet tegen eerlijk gezegd, maar ik had er dan ook niks van verwacht. Ik kijk Netflix via mijn Apple tv en mkv's via een Boxee box. Wat wel erg goed werkt is de Youtube app via Miracast vanaf mijn iPhone. Via Miracast vind ik dit beter werken dan via Airplay aangezien de tv het streamen direct oppakt incl waar je gebleven was in een filmpje, ipv het streamen via je telefoon. Daarnaast kan je makkelijk filmpjes in een tijdelijke playlist zetten wat prima werkt.
Daarnaast ben ik tevreden met de beeldkwaliteit en de input lag is inderdaad verwaarloosbaar.
Zijn er nog mensen met speciale instellingen? Ik heb alle inputs, behalve de PS4, op Cinema en Warm 2 staan. De kleuren spatten dan niet meer van je scherm af, maar het maakt het geheel wel een stuk realistischer.
Ik gebruik de xbox/ps4/wiiu enkel in game stand.GloriX schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:46:
Alle andere ook op Cinema en warm2, heb alleen motionflow aangepast naar de middelste instelling geloof ik.
Nog steeds zeer tevreden over de 55w829 hier. Iedere keer toch weer een genot om naar te kijken.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Vandaag een software update gekregen voor de W828B, was al weer enige tijd geleden, maar geen idee wat er nieuw is. Ik dacht, zeg het toch maar even. Misschien dat iemand iets meer weet?
XBL gamertag StayingPow3r
Voordelen en verbeteringen:
Improves the general performance of the TV.
Zo maar eens installeren dan.
Zo maar eens installeren dan.
Dit is precies wat bij mij de planning is. Mijn 828B wordt volgende week geleverd (niet eerder thuis door werkGoofman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:45:
[...]
Hier sluit ik (en mijn vrouw en 2 kids) me volledig bij aan. Deze tv inmiddels 2 maanden in bezit. Op een vrijdag via de whatsapp van mijn vrouw doorgekregen dat onze 10 jaar oude Philips flatscreen niet meer aan wilde gaan. 's Avonds wat research gedaan (met name op Tweakers) en zaterdag deze de 50W828B gekocht in de actie bij Expert. Nog geen moment spijt van gehad. Erg mooie tv om in de woonkamer te hebben staan, mooie beeldkwaliteit, goed geluid en nog nooit naar het smart tv gedeelte omgekeken ;-)
Oh ja, 3D gebruiken we ook nooit ;-) Maar die keren dat ik het uitgeprobeerd heb, vond ik het mooi. Maar als je van een 10 jaar oude flatscreen komt is alles een verbetering uiteraard
Ach, 3d is een leuke gimmick. Er zijn een handjevol films de moeite waard in 3d, dan is het wel leuk om ze in 3d te kunnen kijken.
Zo slecht is de Netflix op de Smart TV niet hoor! Console of op de tv zelf, heel veel verschil maakt het niet uit. Je laatst bekeken series staan allemaal bovenaan dus daar kan je met een druk op de knop verder kijken en ook de films staan best duidelijk aangegeven. Eenmaal aan het kijken is de kwaliteit ook gewoon subliem, alleen duurt het allemaal even een seconde langer en oogt het wat hakkerig bij het scrollen door de menu's.Bundin schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 02:31:
[...]
Dit is precies wat bij mij de planning is. Mijn 828B wordt volgende week geleverd (niet eerder thuis door werk) en ik ben voor B ipv C gegaan omdat ik smart-functies toch niet ga gebruiken. Netflix kan via de Wii U, media via mijn bejaarde WD Live kastje en die vervang ik wel een keer door een NUC oid. De 2015 modellen zijn allemaal duurder en dat Android gebeuren is nog buggy. Wel betere 3D, maar wie gebruikt dat nou?
Ha, Netflix is super op de smart TV hoor. Je hebt maar 1 apparaat aan dus het scheelt je stroom.keest12 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:54:
[...]
Zo slecht is de Netflix op de Smart TV niet hoor! Console of op de tv zelf, heel veel verschil maakt het niet uit. Je laatst bekeken series staan allemaal bovenaan dus daar kan je met een druk op de knop verder kijken en ook de films staan best duidelijk aangegeven. Eenmaal aan het kijken is de kwaliteit ook gewoon subliem, alleen duurt het allemaal even een seconde langer en oogt het wat hakkerig bij het scrollen door de menu's.
Plus je kan casten naar Netflix vanaf je smartphone of tablet.
Vraagje, bij hificorner hebben ze nu de 55w805b te koop maar je krijgt als upgrade de 55w829B. Wat ik zo lees is dit een erg goeie lcd.
Hij staat te koop voor 875, mag hem voor 869 kopen. Is dit een goeie prijs of is hier nog wat vanaf te krijgen? Alvast bedankt voor het advies.
Hij staat te koop voor 875, mag hem voor 869 kopen. Is dit een goeie prijs of is hier nog wat vanaf te krijgen? Alvast bedankt voor het advies.
We zijn hier ook erg tevreden met de 828B. Dat je de eerste keer moet wachten voordat je aan de slag kan gaan dat is even vervelend maar dat moet je met een pc ook toch?
Van het smart gedeelte gebruiken wij Netflix heel vaak. Onlangs nog Youtube aangeslingerd maar het zoeken met de afstandsbediening is wat omslachtig.
Beeld is gewoon echt perfect. Ik heb hem ook gekocht nav een review van Tweakers.
@ikbenheelmoe ik heb de 50 inch gekocht voor 800 euro. Ik vind 869 een prima prijs voor deze 55 inch.
Je zal er geen spijt van hebben van je aankoop.
Update 2.30 ook maar geinstalleerd. Kan nog niet ontdekken wat er nu anders is.
Van het smart gedeelte gebruiken wij Netflix heel vaak. Onlangs nog Youtube aangeslingerd maar het zoeken met de afstandsbediening is wat omslachtig.
Beeld is gewoon echt perfect. Ik heb hem ook gekocht nav een review van Tweakers.
@ikbenheelmoe ik heb de 50 inch gekocht voor 800 euro. Ik vind 869 een prima prijs voor deze 55 inch.
Je zal er geen spijt van hebben van je aankoop.
Update 2.30 ook maar geinstalleerd. Kan nog niet ontdekken wat er nu anders is.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
De guide lijkt wat sneller te reageren, en het menu onder de options knop.
Maar kan ook mijn verbeelding zijn.
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Ik heb 2 maanden geleden ook gebruik gemaakt van deze upgrade bij hifi corner toen voor 899, echt een top tv!!ikbenheelmoe schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:25:
Vraagje, bij hificorner hebben ze nu de 55w805b te koop maar je krijgt als upgrade de 55w829B. Wat ik zo lees is dit een erg goeie lcd.
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Na de update hè? Ja bij mij lijkt het daar ook op..overtones schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:27:
De guide lijkt wat sneller te reageren, en het menu onder de options knop.
Vorig jaar deze tv gekocht bij voor de geweldige prijs van 749,-.ikbenheelmoe schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:25:
Weliswaar had ik nog een kortingscode van 10% Dus wellicht krijg je er nog wat vanaf.
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Ik vind dat echt te summiere berichtgeving. Geeft niet bepaald vertrouwen, zeker niet in deze tijd. Voor hetzelfde geld voeren ze een aantal veranderingen achter de "schermen" door die alleen maar in het voordeel zijn van de fabrikant.F41R schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:32:
Voordelen en verbeteringen:
Typisch Sony, bij firmware updates van de PS3/PS4 is het 9 vd 10x ook alleen "System software stability during use of some features has been improved."Compunologist schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:48:
[...]
Ik vind dat echt te summiere berichtgeving. Geeft niet bepaald vertrouwen, zeker niet in deze tijd. Voor hetzelfde geld voeren ze een aantal veranderingen achter de "schermen" door die alleen maar in het voordeel zijn van de fabrikant.
Maar, ik heb 'm gisteren ook eens geinstalleerd (55-KDLW805B) en het lijkt ook wat sneller te reageren allemaal.
PSN/XBOX : Murzeltje1976
doen, het laagste dat ze zijn gegaan in het verleden is 799.ikbenheelmoe schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:25:
Idd, maar dat was toen de dollar nog een stuk zwakker stond (december-januari) Naar dat soort prijzen kun je momenteel echt wel fluitenManke schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:24:
[...]
doen, het laagste dat ze zijn gegaan in het verleden is 799.
Bedankt voor iedereen zijn advies. Heb hem net voor 860 gekocht. Can't wait!!Manke schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:24:
[...]
doen, het laagste dat ze zijn gegaan in het verleden is 799.
Daar ga je veel plezier van hebben!ikbenheelmoe schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:20:
[...]
Bedankt voor iedereen zijn advies. Heb hem net voor 860 gekocht. Can't wait!!
Ik mocht helaas een plank aan de muur niet 3 cm hoger hangen anders had ik ook de 55 gekocht. Moet het nu doen met de 50, maar zeker geen straf! Super TV!
https://untappd.com/user/OzzBier
Heeft de w829b officieel nou een VA panel of een PSA panel? Ik dacht VA, maar die van mij heeft duidelijk PSA. Of is PSA VA?
Edit
PSA is blijkbaar VA
Edit
PSA is blijkbaar VA
[ Voor 15% gewijzigd door Manke op 06-08-2015 23:13 ]
Als je gaat kijken naar de karakteristieken en opbouw van LCD-panelen, dan kun je ze in grofweg in drie categorieën plaatsen.Manke schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:08:
Heeft de w829b officieel nou een VA panel of een PSA panel? Ik dacht VA, maar die van mij heeft duidelijk PSA. Of is PSA VA?
Edit
PSA is blijkbaar VA
TN:
+ Goedkoop
+ Snelle responstijd (120Hz / 144Hz monitoren)
- Slechte kleurreproductie
- Slechte kijkhoeken
- Slecht contrast
IPS (H-IPS / S-IPS / PLS etc..)
+ Goede kijkhoeken
+ Goede kleurreproductie
- Matig contrast
- Matige responstijd
VA (PVA / MVA / UV²A / PSA etc..)
+ Hoog contrast
+ Goede kleurreproductie
+ Goede responstijd
- Matige kijkhoeken
TN-panelen zul je in televisies nauwelijks meer tegenkomen. Slechts in zeer goedkope en voornamelijk kleine televisies kun je ze nog wel eens zien. Het zijn voornamelijk IPS en VA-panelen in televisies.
Zelf zou ik in vrijwel alle gevallen kiezen voor een televisie met een VA-paneel vanwege de diepe zwartwaardes en daardoor het hoge contrast. Contrast is toch wel zo'n beetje het belangrijkste aspect van een televisie.
Gisteren aangesloten en met mijn vrouw plus glaasje bubbels en pizza samen interstellar imax versie opgezet. Cinema 2 stand zonder tweaken. Wow, wat een beeld, enorme impact en zwart was echt zwart. Filmgrain ook nog te zien zoals verhoort. Design ook super mooi.nickvanozzie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:23:
[...]
Daar ga je veel plezier van hebben!
Ik mocht helaas een plank aan de muur niet 3 cm hoger hangen anders had ik ook de 55 gekocht. Moet het nu doen met de 50, maar zeker geen straf! Super TV!
Binnenkort dus een uitgebreide review maken. Ben benieuwd hoe makkelijk het beeld nog beter te krijgen is en hoe makkelijk hij op te hangen is, volgens mij gewoon vesa compatible.
Ik heb onlangs ook een kdl55w828B aangeschaft via plattetv.nl voor 850€.
Nu ik deze tv een tijdje in gebruik heb moet ik zeggen dat ik niet helemaal tevreden ben.
Beeldkwaliteit is wel zeer goed, daar kan ik niks verkeerd over zeggen.
Maar ik heb wel regelmatig volgende problemen:
-Wifi verbinding valt regelmatig weg. Ik moet telkens opnieuw naar netwerkinstellingen om de verbinding terug op te starten, de wep sleutel staat dan weliswaar nog steeds ingevuld maar toch, dit zou toch niet mogen?
- Ik heb mijn laptop aangesloten via een hdmi kabel en het valt regelmatig voor dat de verbinding tijdens een film wegvalt. Kabel is perfect aangesloten maar toch ziet de tv het signaal opeens niet meer.
Ik wist op voorhand dat de tv niet bekend stond om zijn schitterende smart tv mogelijkheden, maar bovenstaande zijn dingen die toch gewoon 100% moeten werken?
Nu ik deze tv een tijdje in gebruik heb moet ik zeggen dat ik niet helemaal tevreden ben.
Beeldkwaliteit is wel zeer goed, daar kan ik niks verkeerd over zeggen.
Maar ik heb wel regelmatig volgende problemen:
-Wifi verbinding valt regelmatig weg. Ik moet telkens opnieuw naar netwerkinstellingen om de verbinding terug op te starten, de wep sleutel staat dan weliswaar nog steeds ingevuld maar toch, dit zou toch niet mogen?
- Ik heb mijn laptop aangesloten via een hdmi kabel en het valt regelmatig voor dat de verbinding tijdens een film wegvalt. Kabel is perfect aangesloten maar toch ziet de tv het signaal opeens niet meer.
Ik wist op voorhand dat de tv niet bekend stond om zijn schitterende smart tv mogelijkheden, maar bovenstaande zijn dingen die toch gewoon 100% moeten werken?
Kan natuurlijk ook aan je laptop liggen, anders moet je contact opnemen met sony of plattetv.
Misschien helpt het wat als je het wifi kanaal in je router verandert.
Misschien helpt het wat als je het wifi kanaal in je router verandert.
Kan je de TV niet aansluiten via utp, sinds 3 maanden alles hier (TV, versterker en media box) via Lan aangesloten. Switch er tussen en geen last van storingen top.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
@Manke: Heb ook een Playstation aangesloten via HDMI en ook deze valt soms weg dus ligt het niet aan de bron.
@Pierre: Dat kan ja maar het is niet de bedoeling. Als je een tv koopt met ingebouwde wifi moet deze gewoon 100% werken.
@Pierre: Dat kan ja maar het is niet de bedoeling. Als je een tv koopt met ingebouwde wifi moet deze gewoon 100% werken.
Ligt er natuurlijk aan hoe sterk het WiFi signaal is, en tevens hoe druk het is op het thuisnetwerk.Cronimet schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:17:
Groeten is niet nodig, zie PM!
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 12-08-2015 08:45 ]
Ik heb Whoppa van Telenet, dat is zowat het snelste wat er is. En ik gebruik het netwerk enkel voor de tv en tablet dus zo druk is het nietpa3eia schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:13:
[...]
Ligt er natuurlijk aan hoe sterk het WiFi signaal is, en tevens hoe druk het is op het thuisnetwerk.
73's
Wat is de signaalsterkte van het WiFi signaal in de W828b?
[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 12-08-2015 08:45 ]
op alle poorten neem ik aan, denk zelf aan een defect dan.Cronimet schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:17:
@Manke: Heb ook een Playstation aangesloten via HDMI en ook deze valt soms weg dus ligt het niet aan de bron.
Ik heb de 55w829 sinds dec vorig jaar en ben eigenlijk gematigd tevreden.
Het wifi gebeuren was bij mij ook aldoor een probleem, ben maar over gestapt op bekabeld, probleem dus opgelost.
Waar ik de meeste problemen mee heb is toch de zwart waardes.
Ik heb het gevoel alsof de tv per X anders is, het is maar net hoe z'n pet staat 😉
Ik heb menig setting van het net geprobeerd, de ene X ben ik tevreden maar de andere X lijkt het net alsof dingen anders zijn.
Ik lees berichten over diepe zwart waarden , dat vindt ik dus tegenvallen.
Ik heb lopen klooien met volledig of beperkt , helderheid staat op het internet bij de meesten gemiddeld rond de 50 terwijl ik rond de 40 pas het idee heb dat het allemaal wat minder grijs wordt.
Het is dat ik gewoon geen geld heb voor een andere anders had ik wat meer om me heen gekeken.
Ik had nog even een vraagje, ik heb nu elk apparaat via hun eigen HDMI lopen , htpc , ps4 , ziggo bak.
op die manier heb ik ze dus ook hun eigen settings gegeven.
Maar ik kan zoals de meesten hier het ook allemaal via de reciever laten lopen over 1 HDMI , maar hoe zit het dan met de settings ,heb ik dan 1 dezelfde setting voor alle apparaten omdat dan via HDMI 1 en passthrough de reciever?
Het wifi gebeuren was bij mij ook aldoor een probleem, ben maar over gestapt op bekabeld, probleem dus opgelost.
Waar ik de meeste problemen mee heb is toch de zwart waardes.
Ik heb het gevoel alsof de tv per X anders is, het is maar net hoe z'n pet staat 😉
Ik heb menig setting van het net geprobeerd, de ene X ben ik tevreden maar de andere X lijkt het net alsof dingen anders zijn.
Ik lees berichten over diepe zwart waarden , dat vindt ik dus tegenvallen.
Ik heb lopen klooien met volledig of beperkt , helderheid staat op het internet bij de meesten gemiddeld rond de 50 terwijl ik rond de 40 pas het idee heb dat het allemaal wat minder grijs wordt.
Het is dat ik gewoon geen geld heb voor een andere anders had ik wat meer om me heen gekeken.
Ik had nog even een vraagje, ik heb nu elk apparaat via hun eigen HDMI lopen , htpc , ps4 , ziggo bak.
op die manier heb ik ze dus ook hun eigen settings gegeven.
Maar ik kan zoals de meesten hier het ook allemaal via de reciever laten lopen over 1 HDMI , maar hoe zit het dan met de settings ,heb ik dan 1 dezelfde setting voor alle apparaten omdat dan via HDMI 1 en passthrough de reciever?
Wat betreft de grijswaarden, dat ligt ook aan de bron.
Als je bijv een sterk gecomprimeerde avi aan het kijken bent, ziet het zwart er grijzer uit dan bij een ongecomprimeerde bluray.
Als je bijv een sterk gecomprimeerde avi aan het kijken bent, ziet het zwart er grijzer uit dan bij een ongecomprimeerde bluray.
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Ben ook niet tevreden met de zwartwaarden, denk dat het inderdaad per tv verschilt, eerder was hier een foto geplaatst met perfect zwart beeld in het donker, met andere content erbij zodat de backlight aanblijft. Als er bijvoorbeeld een witte constant bewegende laadbalk is met de rest van het scherm zwart, dan zie je het zwart steeds varieren.
Er stond hier ook een foto die een compleet zwart beeld liet zien (zonder content). Die foto is wel erg misleidend, omdat idd. de backlight uitgaat. Dat zie ik wel eens met bijv. de aftiteling van een film, waarbij hij tussen volledig uit (=zwart) beeld naar een beeld met een naam springt.Manke schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:51:
Ben ook niet tevreden met de zwartwaarden, denk dat het inderdaad per tv verschilt, eerder was hier een foto geplaatst met perfect zwart beeld in het donker, met andere content erbij zodat de backlight aanblijft. Als er bijvoorbeeld een witte constant bewegende laadbalk is met de rest van het scherm zwart, dan zie je het zwart steeds varieren.
Maar die foto staat bij een post over het oppoetsen van het scherm en ik vind dat oppoetsen wel degelijk aan te raden is.
Bij mij heeft het ook wonderen gedaan. Ik had eerst heel veel last van clouding en ben vervolgens een paar keer met een microvezeldoek er met circelbewegingen overheen gegaan (met redelijke kracht ook). Daardoor heb ik nu vrijwel geen last meer van clouding.
Ik zou dat dan ook zeker doen om te kijken of het effect heeft.
doe je dat wrijven dan ook met een bepaald patroon?
bijv van uit het midden naar de buitenkant , boven naar beneden, of maakt dat nix uit?
bijv van uit het midden naar de buitenkant , boven naar beneden, of maakt dat nix uit?
gewoon ala karate kid, wax on wax off (zonder wax maar met een microvezeldoek oid)diazull37 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:05:
doe je dat wrijven dan ook met een bepaald patroon?
ik heb het complete scherm "gewreven" met ronde bewegingen
cypher21 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up"
op avforum.com (dacht ik) kan de link ff zo snel niet vinden staat het uitgelegd. De laag die het licht weerkaatst kan door het vervoeren van de tv op sommige plaatsen iets losgelaten hebben (dat veroorzaakt dat clouding), door te wrijven/duwen met een zachte doek duw je die weer op de juiste plaats
[ Voor 24% gewijzigd door cypher21 op 11-08-2015 13:24 ]
yep, gewoon vrijven. Die foto's van cypher lijken wel van mijn TV. 
Zet wel even je backlight op max (10). Dan zie je duidelijker waar je moet vrijven. Zorg ook voor een schone doek!
Ik ben een paar keer (stuk of 4 op 2 dagen oid) op meerdere manieren er overheen gegaan, maar vooral met circel bewegingen. En op een gegeven moment alleen op de plekken die me stoorde.
Ik heb de 55 829 trouwens.
Zet wel even je backlight op max (10). Dan zie je duidelijker waar je moet vrijven. Zorg ook voor een schone doek!
Ik ben een paar keer (stuk of 4 op 2 dagen oid) op meerdere manieren er overheen gegaan, maar vooral met circel bewegingen. En op een gegeven moment alleen op de plekken die me stoorde.
ik d8 dat het alleen mocht als de tv "koud" is, dus uit?
Verwijderd
Ik heb nu een klein jaartje een Sony Bravia KDL-50w828b. Uitermate tevreden met de televisie. Geen ghosting en prettig beeld bij het kijken van snelle beelden zoals sport.
Echter heb ik wel een probleem vanaf het begin. De Options knop op de afstandbediening doet het niet... Ik kan dus nooit scène selection selecteren. Zeer zelden doet ie het wel.
Ik heb digitale tv van Telfort op HDMI 1 aangesloten. Op de analoge tv doet de Options knop het wel met bijbehorende functies.
Doe ik iets verkeerd? Is het een bekend probleem ?
Echter heb ik wel een probleem vanaf het begin. De Options knop op de afstandbediening doet het niet... Ik kan dus nooit scène selection selecteren. Zeer zelden doet ie het wel.
Ik heb digitale tv van Telfort op HDMI 1 aangesloten. Op de analoge tv doet de Options knop het wel met bijbehorende functies.
Ach, heb ik niet gedaan. En het heeft geholpen, dus...diazull37 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:06:
ik d8 dat het alleen mocht als de tv "koud" is, dus uit?
Eerst een keer op de sync menu(bovenste rij) duwen en dan op options?Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:45:
Ik heb nu een klein jaartje een Sony Bravia KDL-50w828b. Uitermate tevreden met de televisie. Geen ghosting en prettig beeld bij het kijken van snelle beelden zoals sport.
Verwijderd
Dat is het inderdaad. Als je decoder of bv een PS4 kontakt maakt met Bravia sync (hdmi cec dus) reageert je ab op het aangesloten apparaat (indien dit apparaat het ondersteund, de ps4 bv wel). Mijn decoder reageert niet op de ab van de tv. Maar na op sync menu (boven aan de ab) te hebben te drukken, kan je kiezen wel apparaat je wilt bedienen. Elk apparaat wat als player in de info regel verschijnt is met hdmi cec aangesloten. Soms brengt het meer problemen dan gemak.SmooK schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:59:
[...]
Eerst een keer op de sync menu(bovenste rij) duwen en dan op options?
En is ook helemaal uit te schakelen bij de bravia sync instellingen. http://pdf.crse.com/manua.../brsyncset_europe_co.htmlVerwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:00:
[...]
Dat is het inderdaad. Als je decoder of bv een PS4 kontakt maakt met Bravia sync (hdmi cec dus) reageert je ab op het aangesloten apparaat (indien dit apparaat het ondersteund, de ps4 bv wel). Mijn decoder reageert niet op de ab van de tv. Maar na op sync menu (boven aan de ab) te hebben te drukken, kan je kiezen wel apparaat je wilt bedienen. Elk apparaat wat als player in de info regel verschijnt is met hdmi cec aangesloten. Soms brengt het meer problemen dan gemak.
Verwijderd
Dan mijn tweede reactie op dit mooie forum. Na 6 jaar van mijn Pioneer Kuro te hebben genoten is deze overleden. Gezien de onstuimige tijd in tv land heb ik besloten voor een uitstekende betaalbare tv te gaan en over een jaar of 4 eens te kijken voor die tegen die tijd super Oled tv. De Sony 50w829b gekocht en ben toch aardig verrast met het beeld. Op de absolute zwartwaarden van een goede plasma na heb ik het beeld na het tweaken van de witbalans (op het oog) en de standaard aanpassingen, zodanig dat ik nog twijfel of ik wel een isf calibratie ga laten doen. De tv heeft een mooi natuurlijk beeld en ook de motion handling is prima.
Ik had in het begin wel wat problemen omdat ik mijn receiver twee hdmi signalen tegelijk uit liet sturen voor het verminderen van switchen tussen game en movie standen. Wat op mijn Pioneer wel kon omdat de manier van switchen tussen inputs daarbij anders was. Nu alles even anders aangesloten, consoles rechtstreeks, film en TV bronnen via de receiver en het werkt als een tierelier. Alles via de receiver had ook gekunt maar dan had ik moeten switchen tussen hdmi outputs op de receiver of via de tv zelf. Kwestie van wat makkelijker voelt.
Top tv maar wel na juist inregelen. Warm 2 had veel te veel groen in het beeld uit de doos.
Een tipje: in de appstore heb je de THX tuneup app. Via screenmirroring kan je daar mooi overwogen je tv mee afstellen.
Gr. Joost
Ik had in het begin wel wat problemen omdat ik mijn receiver twee hdmi signalen tegelijk uit liet sturen voor het verminderen van switchen tussen game en movie standen. Wat op mijn Pioneer wel kon omdat de manier van switchen tussen inputs daarbij anders was. Nu alles even anders aangesloten, consoles rechtstreeks, film en TV bronnen via de receiver en het werkt als een tierelier. Alles via de receiver had ook gekunt maar dan had ik moeten switchen tussen hdmi outputs op de receiver of via de tv zelf. Kwestie van wat makkelijker voelt.
Top tv maar wel na juist inregelen. Warm 2 had veel te veel groen in het beeld uit de doos.
Een tipje: in de appstore heb je de THX tuneup app. Via screenmirroring kan je daar mooi overwogen je tv mee afstellen.
Gr. Joost
Verwijderd
Heel erg bedankt heren! Ergerde me hier nogal aan. Nu niet meer. Top :-)Anwo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:11:
[...]
En is ook helemaal uit te schakelen bij de bravia sync instellingen. http://pdf.crse.com/manua.../brsyncset_europe_co.html
Dankzij de goede reacties op de Sony Bravia KDL-50W805B wil ik deze graag kopen. iemand een tip voor me waar die op dit moment in de aanbieding is? Daarnaast woon ik aan de grens van Duitsland, ik zal ook daar eens kijken bij de MediaMarkt of Saturn.
Twee à drie week geleden in de mm in Duitsland. Toen de nieuwe 50 inch C variant voor 799 te koop daar.sikking schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:27:
Dankzij de goede reacties op de Sony Bravia KDL-50W805B wil ik deze graag kopen. iemand een tip voor me waar die op dit moment in de aanbieding is? Daarnaast woon ik aan de grens van Duitsland, ik zal ook daar eens kijken bij de MediaMarkt of Saturn.
Ok, dan ga ik zeker kijken. Wat zijn de voor of nadelen ten aanzien van de B versie dan?
B: wat minder inputlag, geen android met bugs
C: betere 3D (gebruikt iemand dat nog?), android (dus je tv is een chromecast en draait Kodi), nieuwer dus nog wél software updates
Belangrijke bugs/issues met de C: geen 5.1 audio uit vanuit apps (netflix/kodi bijvoorbeeld), soms spontane reboots (vooral als je een CI+ module gebruikt). De verwachting is een grote update in september die beide issues oplost.
C: betere 3D (gebruikt iemand dat nog?), android (dus je tv is een chromecast en draait Kodi), nieuwer dus nog wél software updates
Belangrijke bugs/issues met de C: geen 5.1 audio uit vanuit apps (netflix/kodi bijvoorbeeld), soms spontane reboots (vooral als je een CI+ module gebruikt). De verwachting is een grote update in september die beide issues oplost.
Ik lees hier dat .srt files niet afgespeeld worden in de mediaplayer van bijvoorbeeld de Sony KDL-55W828. Echter heb ik van de week week bij mijn schoonvader via DLNA (Universal Media Player) een .mpeg4 met een .srt file die dezelfde naam had gedeeld en deze speelde probleemloos met ondertiteling af. Echter heb ik daarna ook een andere .mpeg4 film met ook een losse .srt file geprobeerd af te spelen, maar die pakte hij dan weer niet direct. Mis ik iets?
Kan het niet zijn dat de MP4 hardcoded subs heeft zonder de SRT?Tristan schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:14:
Ik lees hier dat .srt files niet afgespeeld worden in de mediaplayer van bijvoorbeeld de Sony KDL-55W828. Echter heb ik van de week week bij mijn schoonvader via DLNA (Universal Media Player) een .mpeg4 met een .srt file die dezelfde naam had gedeeld en deze speelde probleemloos met ondertiteling af. Echter heb ik daarna ook een andere .mpeg4 film met ook een losse .srt file geprobeerd af te spelen, maar die pakte hij dan weer niet direct. Mis ik iets?
Check eens op de PC wat er gebeurd als je SRT een andere naam geeft of verwijdert bij afspelen van die MP4?
Dan ga ik voor de C, kodi is natuurlijk erg interessant om de series/films te streamen.Bundin schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:36:
B: wat minder inputlag, geen android met bugs
Straks eens even kijken bij de MM
Nope zover ik getest heb heeft de MP4 geen hardcoded subs.Kashika schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:23:
[...]
Kan het niet zijn dat de MP4 hardcoded subs heeft zonder de SRT?
Check eens op de PC wat er gebeurd als je SRT een andere naam geeft of verwijdert bij afspelen van die MP4?
subs werken best irritant, bij de ene film werkt het, bij de andere niet, een srt bij een mkv zetten werkt ook niet.
Dag 3d is best tof, heb het geprobeerd met ps3 game ico & shadow of the colossus, alleen jammer dat de resolutie gehalveerd wordt, kan sony dit fixen via firmware, of is het een hardware beperking?
Dag 3d is best tof, heb het geprobeerd met ps3 game ico & shadow of the colossus, alleen jammer dat de resolutie gehalveerd wordt, kan sony dit fixen via firmware, of is het een hardware beperking?
Verwijderd
Ik vond de 3d ook prima te doen. Beter dan in de bios waar ik er geen fan van ben. De resolutie stoort mij helemaal niet, 3d is toch altijd wat minder nauwkeurig dan normaal beeld. Er is ooit een firmware uitgebracht die de 3d verbeterd heeft maar extra resolutie heeft het niet gebracht.
Vandaag de 508b gescoord voor 747,- bij de MM, top
Sony heeft gewoon geen zin om het te fixen. Zie ook eerdere posts. Ze hebben voldoende effort in de 3D gestoken om 3D op de doos te mogen zetten, meer moeite gaan ze er niet in steken.Manke schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:42:
subs werken best irritant, bij de ene film werkt het, bij de andere niet, een srt bij een mkv zetten werkt ook niet.
Verwijderd
Hier sinds vorige week een gelukkige bezitter van de KDL-55W829B, een 805B besteld bij HifiCorner en een upgrade naar de 829 gekregen. 875 euro betaald.
Vraagje, 2 dingen die ik niet begrijp of uitgeschakeld krijg. Als ik naar een tv kanaal staat er rechtsonderin 'REC Aan'. Echter hij neemt niks op, heeft waarschijnlijk te maken met SCART Rec. Kan dit melding weg?
En bij sommige zenders waar geen gegevens bekend bij de optie guide and search krijg ik een mega grote rode stip in het beeld voor guide info. Hoe krijg ik deze melding weg?
Thnx.
Vraagje, 2 dingen die ik niet begrijp of uitgeschakeld krijg. Als ik naar een tv kanaal staat er rechtsonderin 'REC Aan'. Echter hij neemt niks op, heeft waarschijnlijk te maken met SCART Rec. Kan dit melding weg?
En bij sommige zenders waar geen gegevens bekend bij de optie guide and search krijg ik een mega grote rode stip in het beeld voor guide info. Hoe krijg ik deze melding weg?
Thnx.
Er staat geen “REC aan” maar “[rode stip] aan”, dit geeft aan dat HbbTV beschikbaar is voor de geselecteerde zender.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:18:
Als ik naar een tv kanaal staat er rechtsonderin 'REC Aan'.
Dit werkt echt. Vond het eerst wat vaag. Recht ervoor geen clouding, maar onder een bepaalde hoek wel. Doekje erover en het was weg, fantastisch!SqueakyClean schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:00:
yep, gewoon vrijven. Die foto's van cypher lijken wel van mijn TV.
Nu poosje in bezit, fantastische film ervaring! Nog niet gecalibreerd maar staat nog op cinema 2 (erg goed zo out of the box, op ietsje te rood na) 3D is nog wel middelmatig dus ben bang dat ik daar wat meer moeite in moet steken om dat ok te krijgen.nickvanozzie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:23:
[...]
Daar ga je veel plezier van hebben!
Geluid valt me ook enorm mee, beter dan welke flatscreen die ik ooit had, en er zijn er nogal wat de revue gepasseerd
Mocht iemand anders twijfelen over de 55w829b, doen!!
Cinema 2 is inderdaad wat rood, vind 'standaard' veel beter.ikbenheelmoe schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:40:
[...]
Nu poosje in bezit, fantastische film ervaring! Nog niet gecalibreerd maar staat nog op cinema 2 (erg goed zo out of the box, op ietsje te rood na) 3D is nog wel middelmatig dus ben bang dat ik daar wat meer moeite in moet steken om dat ok te krijgen.
Geluid valt me ook enorm mee, beter dan welke flatscreen die ik ooit had, en er zijn er nogal wat de revue gepasseerd![]()
Mocht iemand anders twijfelen over de 55w829b, doen!!
Goedemiddag allen, ik draai al een tijdje mee op dit forum en ben erg tevreden met mijn 50W828B. Echter, gister viel ik van verbazing van mijn stoel toen ik erachter kwam dat mijn drie maanden oude televisie twee dode pixels had. Normaal gesproken zit ik wat verder weg en is het me dus niet opgevallen, maar bij belangrijke wedstrijden zit ik graag dichtbij de televisie zodat ik het goed kan volgen. Gister tijdens PSV-Feyenoord viel eigenlijk gelijk op dat ik een dode pixel had, en nadat ik erachter kwam checkte ik de rest van het scherm ook even en toen zag ik er nog eentje.
Nu is het totaal niet te zien van een meter of 2 a 3 dus is het geen ramp, maar ik mag toch hopen dat het hierbij blijft.. Straks heb ik een tv met 10 dode pixels verdeeld over het gehele scherm. Dat is wel een partij vervelend. Hebben jullie advies hierover? Ik kan namelijk wel contact opnemen met Scheer & Foppen waar de tv vandaan komt, maar ik heb geen zin om straks een paar dagen of zelfs een paar weken zonder televisie te zitten.
Nu is het totaal niet te zien van een meter of 2 a 3 dus is het geen ramp, maar ik mag toch hopen dat het hierbij blijft.. Straks heb ik een tv met 10 dode pixels verdeeld over het gehele scherm. Dat is wel een partij vervelend. Hebben jullie advies hierover? Ik kan namelijk wel contact opnemen met Scheer & Foppen waar de tv vandaan komt, maar ik heb geen zin om straks een paar dagen of zelfs een paar weken zonder televisie te zitten.
Verwijderd
Je kan op YouTube stuck pixel fixers vinden. Geen idee of dat ook echt helpt maar het is het proberen waard. Wel vervelend als je dat eenmaal weet. Succes.
Bedankt voor de tip. Zal het eens een poging wagen. Dit is toch wel erg jammer aangezien ik verder echt heel erg tevreden ben met de tv.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:03:
Je kan op YouTube stuck pixel fixers vinden. Geen idee of dat ook echt helpt maar het is het proberen waard. Wel vervelend als je dat eenmaal weet. Succes.
Is zeer zeker jammer en je bent naar mijn weten de eerste in dit topic die dit meldt. Is het echt een dode pixel of blijven ze op een kleur hangen?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Na een aantal maanden kwam ik er achter dat er een aantal dode pixels waren op mijn 55W829B. Na contact met Sony is de televisie netjes vervangenkeest12 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:03:
Goedemiddag allen, ik draai al een tijdje mee op dit forum en ben erg tevreden met mijn 50W828B. Echter, gister viel ik van verbazing van mijn stoel toen ik erachter kwam dat mijn drie maanden oude televisie twee dode pixels had. Normaal gesproken zit ik wat verder weg en is het me dus niet opgevallen, maar bij belangrijke wedstrijden zit ik graag dichtbij de televisie zodat ik het goed kan volgen. Gister tijdens PSV-Feyenoord viel eigenlijk gelijk op dat ik een dode pixel had, en nadat ik erachter kwam checkte ik de rest van het scherm ook even en toen zag ik er nog eentje.
Verwijderd
Dank je, is dat ook uit te schakelen?hcQd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:33:
[...]
Er staat geen “REC aan” maar “[rode stip] aan”, dit geeft aan dat HbbTV beschikbaar is voor de geselecteerde zender.
Ja, maar dan werkt de rode knop ook niet meer: instellingen→Digitaal Set-up→Instellingen interactieve toepassingen→Interactieve toepassingen op Uit zetten.
Thanks! Ik werd op m'n 42W705b helemaal gek van die grote "rode knop voor tv gids" melding bij elke keer zappen langs SBS6 / Veronica / Net5.hcQd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:12:
Ja, maar dan werkt de rode knop ook niet meer: instellingen→Digitaal Set-up→Instellingen interactieve toepassingen→Interactieve toepassingen op Uit zetten.
Had je de tv ook bij Sony gekocht of kan je altijd bij ze terecht, ongeacht waar de tv vandaan komt?Freshouttheoven schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:47:
[...]
Na een aantal maanden kwam ik er achter dat er een aantal dode pixels waren op mijn 55W829B. Na contact met Sony is de televisie netjes vervangen.
Ik had mijn tv bij redcoon gekocht, maar de garantie werd netjes door Sony zelf afgehandeld
Ik heb een vraagje over de afstandsbediening (RM-ED060).
Op een of andere manier kan ik de knop om terug gaan mijn vorige tv zender niet vinden. Is dat het "back icoontje" wat naast "return" staat? Zo ja, hoe kom ik daar? En zo nee, welke is het dan?
Alvast bedankt!
Op een of andere manier kan ik de knop om terug gaan mijn vorige tv zender niet vinden. Is dat het "back icoontje" wat naast "return" staat? Zo ja, hoe kom ik daar? En zo nee, welke is het dan?
Alvast bedankt!
Ik wil een Sony tv bestellen en twijfel tussen de volgende modellen:
KDL-55W809C (1199 euro)
KDL-55W829B (999)
De duurste heeft 1000Hz en de andere 800Hz maar verder vind ik niet meteen noemenswaardige verschillen. Is de eerste de meerprijs van 200 euro waard?
KDL-55W809C (1199 euro)
KDL-55W829B (999)
De duurste heeft 1000Hz en de andere 800Hz maar verder vind ik niet meteen noemenswaardige verschillen. Is de eerste de meerprijs van 200 euro waard?
Android of geen Android?
En waarom niet de 55w755c? Die is gelijk aan de 809c (kleuren daar gelaten), maar heeft geen 3D.
En waarom niet de 55w755c? Die is gelijk aan de 809c (kleuren daar gelaten), maar heeft geen 3D.
Weet iemand of de 3D resolutie op de KDL-55W829B inmiddels gefixed is?
Wat bedoel je met 'kleuren daar gelaten'?El Jazzaff schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:48:
Android of geen Android?
Kleuren in de zin van uiterlijk. Zilver, zwart, chromen voet, zilvergrijze voet etc...
Hallo,
Ik ben momenteel in het bezit van een Loewe plasma tv van ik denk inmiddels meer dan 10jr oud. Sinds in een nieuwe av receiver heb (denon 2113 - waar alles aan hangt) gaat soms de tv niet meer aan (snapt denk ik de hdmi-handshake niet) en ik moet hem eigenlijk altijd op handmatig op het hdmi kanaal zetten. super irritant - aan een jaar dus..
Nu wil ik mijn kijk genot gaan verbeteren door een andere 40" - 50" te kopen en denk dat deze het gaat worden: pricewatch: Sony Bravia KDL-55W955B Zwart. UHD hoeft van mij nog niet zo, 3d mag (de denon zou dat aankunnen met hdmi 1.4) maar is ook geen must - wel leuk voor de kinderen (wel passief want dan kan ik toch van de pathe-brilletjes gebruiken?) - smart-tv vind ik onzin dus dat boeit me niet zo.
Affijn.. Twee vraagjes
1) alles hangt aan de denon (tv, blueray, xbox, mediaspeler) - gaat de tv vanzelf op het hdmi staan?
2) is deze televisie geschikt om te gamen?
Ik ben momenteel in het bezit van een Loewe plasma tv van ik denk inmiddels meer dan 10jr oud. Sinds in een nieuwe av receiver heb (denon 2113 - waar alles aan hangt) gaat soms de tv niet meer aan (snapt denk ik de hdmi-handshake niet) en ik moet hem eigenlijk altijd op handmatig op het hdmi kanaal zetten. super irritant - aan een jaar dus..
Nu wil ik mijn kijk genot gaan verbeteren door een andere 40" - 50" te kopen en denk dat deze het gaat worden: pricewatch: Sony Bravia KDL-55W955B Zwart. UHD hoeft van mij nog niet zo, 3d mag (de denon zou dat aankunnen met hdmi 1.4) maar is ook geen must - wel leuk voor de kinderen (wel passief want dan kan ik toch van de pathe-brilletjes gebruiken?) - smart-tv vind ik onzin dus dat boeit me niet zo.
Affijn.. Twee vraagjes
1) alles hangt aan de denon (tv, blueray, xbox, mediaspeler) - gaat de tv vanzelf op het hdmi staan?
[ Voor 6% gewijzigd door shades op 14-09-2015 12:50 ]
Antwoord op beide vragen is ja.shades schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:49:
Hallo,
Affijn.. Twee vraagjes
Echter wil ik je wel aanraden om niet dit model te nemen. Deze doet qua beeldkwaliteit onder aan de goedkopere W8. En het design wat je nu neemt voor beter geluid, is verspilt eigenlijk omdat je hem aan een versterker koppelt.
De W8 of W7 heeft mooier beeld en kost minder. Ook de modellen uit 2015 (de C lijn).
De 55w829b heb ik onlangs bij hifi corner gehaald voor 860. Was actie dat je de 55w805b kocht, maar gratis upgrade kreeg naar 829b model. In vergelijk met de prijzen die je noemd eigenlijk een no-brainerBrick Top schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:17:
Ik wil een Sony tv bestellen en twijfel tussen de volgende modellen:
KDL-55W809C (1199 euro)
KDL-55W829B (999)
De 800HZ en dergelijk is toch marketing, in mijn ogen ziet het er niet uit (gaat om verzonnen beeldjes, dus artifacts en input lag als gevolg)
Dank voor je replyKashika schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:51:
[...]
Antwoord op beide vragen is ja.
Echter wil ik je wel aanraden om niet dit model te nemen. Deze doet qua beeldkwaliteit onder aan de goedkopere W8. En het design wat je nu neemt voor beter geluid, is verspilt eigenlijk omdat je hem aan een versterker koppelt.
De W8 of W7 heeft mooier beeld en kost minder. Ook de modellen uit 2015 (de C lijn).
Ik heb op mijn 60w605b sinds kort geen toegang meer tot de YouTube app en daarme de Miracast mogelijkheid van YouTube. Ik krijg een wit scherm dat er verbindingsproblemen zijn. Terwijl de overige apps en de update functie wel verbinding heeft met internet.
Ik heb de tv software al ge-update, maar dat maakte niks uit. Heeft iemand hier ook last van en wat kan de oplossing zijn?
Ik heb de tv software al ge-update, maar dat maakte niks uit. Heeft iemand hier ook last van en wat kan de oplossing zijn?
Mijn bestelde TV (Sony Bravia KDL55W809C) is ondertussen aangekomen maar ik heb nog een vraagje aangaande de muurbevestiging. Het valt me op dat de W8-serie van Sony een behoorlijk dikke uitstulping hebben onderaan waardoor muurbevestiging me minder evident lijkt. Zijn er hier mensen met een W8 die hun televisie aan de muur hebben hangen? Zouden jullie mij kunnen vertellen welke beugel jullie hebben gebruikt? Ik zou mijn televisie liefst zo strak mogelijk tegen de muurhangen.

Een tweede vraag gaat over de kabelgoot. Ik wil mezelf zoiets (of iets gelijkaardigs) bestellen van Vogel. Maar als ik die onder mijn tv hang (duh
) en perfect in het midden... Ga ik dan aan mijn aansluitingen geraken? Of ga ik de goot daarvoor eerder links/rechts onder de tv moeten hangen?

Een tweede vraag gaat over de kabelgoot. Ik wil mezelf zoiets (of iets gelijkaardigs) bestellen van Vogel. Maar als ik die onder mijn tv hang (duh
Ik heb een hele simpele. Doet wat 'ie moet doen. Superstrak tegen de muur hangt hij inderdaad niet, vanwege de vormgeving van de tv.
Zo, na veel topics gelezen te hebben besloten de laatste 50W829B aan te schaffen.. Ik kreeg nog de 50W809C aangeboden voor hetzelfde bedrag €799,- maar ivm input lag (Xbox One) besloten deze niet te nemen. Aangezien SmartTV mij niets doet besloten voor de 829B te gaan.
Alvast dank voor jullie input mede Sony tv bezitters! Hier gaat de oude HD ready plasma eruit na bijna 10 jaar trouwe dienst
Alvast dank voor jullie input mede Sony tv bezitters! Hier gaat de oude HD ready plasma eruit na bijna 10 jaar trouwe dienst
Heeft de 809c dan zoveel input lag? Ik dacht dat die gelijk zat met de 805c en die heeft toch zeer deftige input lag? Ok, niet het aller -allerlaagste maar toch nog meer dan acceptabel?D-Ed schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:23:
Zo, na veel topics gelezen te hebben besloten de laatste 50W829B aan te schaffen.. Ik kreeg nog de 50W809C aangeboden voor hetzelfde bedrag €799,- maar ivm input lag (Xbox One) besloten deze niet te nemen. Aangezien SmartTV mij niets doet besloten voor de 829B te gaan.
Bedankt voor je antwoord! Wil jij is even voor me nakijken of jij langs de onderkant van de tv nog kabels zou kunnen doorsteken? Of zit ie daarvoor echt te dicht op de muur?WoutF schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:05:
Ik heb een hele simpele. Doet wat 'ie moet doen. Superstrak tegen de muur hangt hij inderdaad niet, vanwege de vormgeving van de tv.
Ik denk dat het dikke deel van de televisie ongeveer twee centimeter van de muur af hangt, dus ruimte genoeg voor kabels. Nogmaals, met deze beugel zit hij dus niet heel strak tegen de muur, maar persoonlijk vind ik dat niet erg. Ik werk overigens ook met een kabelgoot in het midden onder de tv.
Afgelopen week veel verschillende fora en reviews gelezen (over de 829B is overigens veeel meer info te vinden...) maar op Avforums had ik ergens gelezen dat de input van de 809c een stuk hoger (maar wellicht acceptabel hoor) lag. Omdat SmartTV extra's mij niets boeien wilde ik het gewoon op 'safe' spelen. Extra bonus dat de voet als muurbeugel gebruikt kan worden, in het 2015 model is deze mogelijkheid weggelaten..Brick Top schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:19:
[...]
Heeft de 809c dan zoveel input lag? Ik dacht dat die gelijk zat met de 805c en die heeft toch zeer deftige input lag? Ok, niet het aller -allerlaagste maar toch nog meer dan acceptabel?
[...]
Bedankt voor je antwoord! Wil jij is even voor me nakijken of jij langs de onderkant van de tv nog kabels zou kunnen doorsteken? Of zit ie daarvoor echt te dicht op de muur?
En vandaag werkt het weer, geen idee wat het probleem of de oplossing was...GloriX schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:37:
Ik heb op mijn 60w605b sinds kort geen toegang meer tot de YouTube app en daarme de Miracast mogelijkheid van YouTube. Ik krijg een wit scherm dat er verbindingsproblemen zijn. Terwijl de overige apps en de update functie wel verbinding heeft met internet.
Verwijderd
Hoe zijn de ervaringen met het streamen mbv miracast naar de w829b? Iemand die ook popcorntime streamed?
Je kan ook via popcorn time casten (via DLNA) naar de Sony TV, echter dan werkt wel de ondertiteling niet (in hoeverre dat belangrijk is/lang geleden dat ik het geprobeerd heb). Voor de paar keer dat ik het heb geprobeerd werkt het gewoon vanuit de laptop of mobiel, echter P2P apps zijn wel slecht voor het interne geheugen van jouw mobiel.Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:54:
Hoe zijn de ervaringen met het streamen mbv miracast naar de w829b? Iemand die ook popcorntime streamed?
Miracast werkt via een windows 8.1 laptop (dell 3531), echter als je een filmpje probeert af te spelen dan zie je wel dat het soms stottert (of dat kan door de laptop/interne netwerk komen). Bij iemand anders die 65x9005b heeft, werkt miracast niet met zijn Note 3. Ik weet dan niet of het ligt aan Samsung of aan het interne netwerk aangezien ze wel elkaar zien, maar niet kunnen connecten.
Verwijderd
Thnx, ga het eens via mijn laptop uitproberen.Exor schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:31:
[...]
Je kan ook via popcorn time casten (via DLNA) naar de Sony TV, echter dan werkt wel de ondertiteling niet (in hoeverre dat belangrijk is/lang geleden dat ik het geprobeerd heb). Voor de paar keer dat ik het heb geprobeerd werkt het gewoon vanuit de laptop of mobiel, echter P2P apps zijn wel slecht voor het interne geheugen van jouw mobiel.
Miracast werkt via een windows 8.1 laptop (dell 3531), echter als je een filmpje probeert af te spelen dan zie je wel dat het soms stottert (of dat kan door de laptop/interne netwerk komen). Bij iemand anders die 65x9005b heeft, werkt miracast niet met zijn Note 3. Ik weet dan niet of het ligt aan Samsung of aan het interne netwerk aangezien ze wel elkaar zien, maar niet kunnen connecten.