Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
cypher21 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:41:
[...]

oh, ik zeg niet dat er iets mis is met een soundbar. Het is iig stukken beter dan het geluid van de tv.
Het hangt volledig van je wensen af natuurlijk. 5.1 uit een soundbar is alleen erg brak, hij heeft al 5.1 en als hij dat graag zou willen voor films e.d. dan kan een soundbar nogal een teleurstelling zijn.
Je hebt gelijk. Ik bezit op dit moment echter de Logitech Z906. Prima geluid maar de equaliser is uitsluitend aan te passen via de output(PC). Mijn tv heeft naar mijn weten deze optie niet en daardoor klinkt het geluid nogal dof. Ik versterk het geluid ervan met hoge tonen via de tv, de doffe middentonen via de speakers van de Z906 en de lage tonen natuurlijk via de sub. Het is nogal een gedoe om dit weer goed op elkaar af te stemmen, een tweede afstandbediening erbij te hebben en wat ik eerder al noemde is het ook geen pareltje qua design.

Een strakke soundbar die ik vanaf de afstandbediening van de tv kan besturen en prima lage tonen combineert met een helder geluid is daarom voor mij voldoende. Meer eisen heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 11:13
Naja, je kan een soundbar van Sony nemen. Die kan je bedienen met dezelfde afstandsbediening middels Bravia Sync (CEC+) en hebben goede geluidskwaliteit. Genoeg keuze ook voor je budget.
De meeste andere merken bieden ook een geintegreerde bediening via 1 afstandsbediening, maar ik weet niet of dat perfect werkt.

Is nu ook een actie gaande waarbij je 50% terugkrijgt als je een 4K model koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Ik heb een 50W828B gekocht en wil deze middels een VESA-adapter ophangen (ik wil de TV kunnen draaien). Nou ben ik eruit dat ik een kit nodig heb om de TV VESA compatible te maken, bijvoorbeeld deze.

Maar welke VESA maat moet ik nou aanhouden als ik naar een beugel ga kijken? Ik wil het liefst dat de beugel niet buiten de televisie uitsteekt. Ik heb bijvoorbeeld de Vogels 2225 op het hoog, gaat deze helemaal achter de TV vallen?

[ Voor 19% gewijzigd door Lorn op 27-05-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je dicht op het scherm kijkt, dan zie je dat 1 pixel uit 4x4 subpixels bestaat (Windows bevestigt dit), weet iemand het idee hierachter? Kan niks vinden met Google.
Dit zorgt mi ook voor een onrustig beeld, omdat er sprake is van horizontale èn verticale lijnen van donkere subpixels. Zoiets Afbeeldingslocatie: http://blog.ishback.com/wp-content/uploads/2013/04/100.png dit oogt niet rustig en ervaar ik ook bij de w8 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Wom

keest12 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:12:
[...]

Oke dat klinkt goed. Hoe is het geluid van de tv en staat het ook een beetje strak bij de set-up, zo een bar voor je tv? Ik heb op dit moment een 5.1 surround set van logitech, maar dat valt toch compleet uit de toon bij mijn 50W828B. Ben op zoek naar iets anders wat ten alle tijden het geluid van de soundbar pakt, dus wat je net noemt is zeker een optie.
Ben zelf niet ontevreden. Crappy foto van toen ik de set net had:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RZ5mORofF6pEWglZSKIFtKvJ/full.jpg

Sub staat ergens in een hoekje braaf te zijn. Prima geluid voor mijn oren en bedieningsgemak is er volop :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 14:38
Goedenavond,

Zojuist deze besteld :

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/23v021t.png

Echter begint nu de twijfel of er een verschil is tussen een:

KDL-50W828 en een KDL-50W828B want ik ging ervanuit dat het de KDL-50W828B is.

Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen? En indien het 2 verschillende zijn , wat de verschillen zijn.

Google kon me niet wijzer maken.

Alvast bedankt :D _/-\o_

A day without sunshine is like, you know, night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 22:58
Manke schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:14:
Als je dicht op het scherm kijkt, dan zie je dat 1 pixel uit 4x4 subpixels bestaat (Windows bevestigt dit), weet iemand het idee hierachter? Kan niks vinden met Google.
Dit zorgt mi ook voor een onrustig beeld, omdat er sprake is van horizontale èn verticale lijnen van donkere subpixels. Zoiets [afbeelding] dit oogt niet rustig en ervaar ik ook bij de w8 tv.
Ik heb dit sinds kort ook bij mijn w828. Heel irritant. Heb het probleem ook op avforums voorgelegd, schijnt toch echt een fout in het scherm te zijn. Benieuwd wat voor service je hier voor krijgt.

Zo ziet het er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/46qYJd3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Sander H schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:34:
[...]

Ik heb dit sinds kort ook bij mijn w828. Heel irritant. Heb het probleem ook op avforums voorgelegd, schijnt toch echt een fout in het scherm te zijn. Benieuwd wat voor service je hier voor krijgt.

Zo ziet het er bij mij uit:

[afbeelding]
Dat heb ik niet, lijkt me een defect wat onder de garantie valt, je hebt 2 jaar garantie dus dat moet wel goedkomen, weet alleen niet of het via de winkel of sony gaat. Je kan het sony Nederland op Twitter vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
overtones schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:38:
[...]

Ik heb het allemaal heel even getest(tv besteld ruim voor de verhuizing) en daarna weer in de doos gedaan.
Het geluid vond ik erg nice, ben geen audiofiel ofzo dus of ik er iets zinnigs over kan zeggen is een tweede.
Het zag er ook strak uit.

[...]

Uiteraard, maar als je geen 5.1 set wilt en gewoon gemak is er niets mis met een soundbar.

Edit: Ik heb nog een foto gevonden die ik even snel had gemaakt, het is wel een rommeltje en geen super foto.

[afbeelding]
Dat ziet er erg strak uit! Dank voor de foto om een beetje een idee te geven. Ook Wom enorm bedankt. Verder nog een vraag: Is de equalizer via de soundbar aan te passen of doe je dat via de tv instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 22:31
keest12 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:14:
[...]

Dat ziet er erg strak uit! Dank voor de foto om een beetje een idee te geven. Ook Wom enorm bedankt. Verder nog een vraag: Is de equalizer via de soundbar aan te passen of doe je dat via de tv instellingen?
Ja vind het er ook echt netjes uit zien, straks in m'n nieuwe huis wil ik de tv wel ophangen en de soundbar op het kastje laten. Volgens mij pas je de equalizer wel rechtstreeks op de soundbar aan en niet via de tv, maar daarvoor heb ik er echt tekort mee gespeeld, het plastic en papier zaten zelfs nog op de soundbar en alles is netjes terug de doos in tot 12 juni :(

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
Iemand? :'(
ruurdjuh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:33:
Goedenavond,

Zojuist deze besteld :

[afbeelding]

Echter begint nu de twijfel of er een verschil is tussen een:

KDL-50W828 en een KDL-50W828B want ik ging ervanuit dat het de KDL-50W828B is.

Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen? En indien het 2 verschillende zijn , wat de verschillen zijn.

Google kon me niet wijzer maken.

Alvast bedankt :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
De 50W828 zou eventueel de 50W828A kunnen zijn. De A staat voor modellen uit 2013 en de B staat voor mdellen uit 2014. Echter, ik kan nauwelijks wat over dit A model vinden van de W828 dus ik neem aan dat deze nooit is uitgebracht. Het zal dus wel gewoon de 50W828B zijn denk ik :)
overtones schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:49:
[...]

Ja vind het er ook echt netjes uit zien, straks in m'n nieuwe huis wil ik de tv wel ophangen en de soundbar op het kastje laten. Volgens mij pas je de equalizer wel rechtstreeks op de soundbar aan en niet via de tv, maar daarvoor heb ik er echt tekort mee gespeeld, het plastic en papier zaten zelfs nog op de soundbar en alles is netjes terug de doos in tot 12 juni :(
Oke nou ik kan je vertellen dat de tv zelf een en al genieten is met 1080p materiaal,. Ik had hiervoor de KDL40W4000 van nu ongeveer zeven jaar oud. Deze was ook Full HD en was ook al mooi om naar te kijken, maar ik had de 50W828B meer gekocht om z'n maat. Ik had niet verwacht dat het verschil in vloeiende beelden, detail en kijkplezier zoveel zou schelen. Dus het zal het wachten wel waard zijn!

[ Voor 51% gewijzigd door keest12 op 28-05-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:05

OzzieMann

PSN: OzzieMann

En aan het plaatje te zien waarop gepromoot wordt met het WK2014 verwacht ik dat dit een 2014 model is en dus w828b. Maar zeker weten doe je het pas na ontvangst, zal al op de doos staan. Kan je deze altijd nog retourneren als het toch de verkeerde is.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
Ja het is afwachten , ik heb de winkel nog gebeld maar daar kreeg ik ook niet veel vertrouwen van .
Die wisten me te vertellen dat de B voor black stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Op mijn factuur van hificorner staat er ook geen b achter, maar die heb ik wel gekregen.

Dit is mijn tv, wat denken jullie hiervan? (de gekleurde strepen zie je alleen op de foto) http://i.imgur.com/M4RcVqJ.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Manke op 28-05-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 13:39
uhm... kreeg net een update voor me Sony Bravia KDL-50W805B.

Ik laad altijd mijn dualshock 4 op via de USB van de TV, tv start opnieuw op, controller is synced met TV. nu kan ik de menu's met joypad doen...

Helaas zie ik nergens een optie om dat te disablen zodat die gewoon alleen laad en synced met mn pc blijft o_O

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

De nieuwe softwareversie is PKG2.303EUA.

De changelog van Sony laat altijd een tijdje op zich wachten.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 133714 op 29-05-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
keest12 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:03:
[...]

De 50W828 zou eventueel de 50W828A kunnen zijn. De A staat voor modellen uit 2013 en de B staat voor mdellen uit 2014. Echter, ik kan nauwelijks wat over dit A model vinden van de W828 dus ik neem aan dat deze nooit is uitgebracht. Het zal dus wel gewoon de 50W828B zijn denk ik :)
ruurdjuh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:10:
Ja het is afwachten , ik heb de winkel nog gebeld maar daar kreeg ik ook niet veel vertrouwen van .
Die wisten me te vertellen dat de B voor black stond..
Er is idd geen W828A dus gewoon het 2014 model. Er is ook geen 2015 828 dus je kan ze moeilijk door elkaar halen ;) . De volledige modelnaam is KDL50W828BBAE2 waarvan de uitleg al eerder voorbij is gekomen (net als de rest van deze vraag overigens en het precieze verschil tussen 805 en 828 en hoe dat in de praktijk merkbaar is). De eerste B stond voor 2014 en de tweede voor Black ... (en AE2 is het distributie gebied)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 28-05-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Heeft iemand ARC aan de praat gekregen? Vandaag mijn W828, middels HDMI poort 2, aangesloten op mijn Pioneer VSX-529. Op de Pioneer gecontroleerd dat ARC aanstaat en toen geprobeerd om het TV geluid over de receiver te spelen. Helaas lukt dit niet.

Als ik op de TV overschakel naar speakers > audio system dan gaat de Pioneer wel aan. Ook reageert de Pioneer wanneer ik met de afstandsbediening van de TV het volume regel of mute. Als ik dan vervolgens op de TV weer zeg dat de TV speakers gebruikt moeten worden dan gaat de Pioneer ook weer uit. Alles werkt dus naar behoren, alleen is er geen geluid.

Om uit te sluiten dat een ander apparaat dat is aangesloten op de versterker er iets mee te maken heeft heb ik op de receiver alle HDMI-kabels eruit gehaald behalve die naar de TV loopt. Dit leverde niks op. De HDMI-kabel die ik gebruik om de TV aan de receiver te verbinden is een kabel van Amazon waar expliciet bijstaat dat ARC wordt ondersteund,

[ Voor 26% gewijzigd door Lorn op 29-05-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Smarron

The bend

Lorn schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:31:
Heeft iemand ARC aan de praat gekregen? Vandaag mijn W828, middels HDMI poort 2, aangesloten op mijn Pioneer VSX-529. Op de Pioneer gecontroleerd dat ARC aanstaat en toen geprobeerd om het TV geluid over de receiver te spelen. Helaas lukt dit niet.

Als ik op de TV overschakel naar speakers > audio system dan gaat de Pioneer wel aan. Ook reageert de Pioneer wanneer ik met de afstandsbediening van de TV het volume regel of mute. Als ik dan vervolgens op de TV weer zeg dat de TV speakers gebruikt moeten worden dan gaat de Pioneer ook weer uit. Alles werkt dus naar behoren, alleen is er geen geluid.

Om uit te sluiten dat een ander apparaat dat is aangesloten op de versterker er iets mee te maken heeft heb ik op de receiver alle HDMI-kabels eruit gehaald behalve die naar de TV loopt. Dit leverde niks op. De HDMI-kabel die ik gebruik om de TV aan de receiver te verbinden is een kabel van Amazon waar expliciet bijstaat dat ARC wordt ondersteund,
Bij mij werkt ARC perfect. Receiver gaat aan als ik de TV aanzet en er wordt automatisch overgeschakeld naar geluid over de receiver. Zet ik de TV uit, gaat mijn receiver ook uit. Ik heb overigens een Onkyo TX-NR414. Volume op de receiver wordt ook prima geregeld via de AB van de Sony. Type HDMI kabel weet ik niet. Geen bijzondere in elk geval (had ik nog liggen).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Zouden jullie de tv houden als ie zulke vlekken had? (links en rechts boven, onder en boven in het midden)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ufmp6uu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Smarron schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:54:
[...]
Bij mij werkt ARC perfect. Receiver gaat aan als ik de TV aanzet en er wordt automatisch overgeschakeld naar geluid over de receiver. Zet ik de TV uit, gaat mijn receiver ook uit. Ik heb overigens een Onkyo TX-NR414. Volume op de receiver wordt ook prima geregeld via de AB van de Sony. Type HDMI kabel weet ik niet. Geen bijzondere in elk geval (had ik nog liggen).
Ik heb alle HDMI-kabels geprobeerd die ik heb, met geen een werkt het. Erg irritant. Heb nu maar de optical out van de TV gebruikt, dat werkt wel. En omdat de CEC-functies wel werken gaat de versterker wel automatisch aan/uit en kan ik met de afstandsbediening van de TV het volume regelen. Uiteindelijk best een aardig compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 23:28
Manke schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:19:
Zouden jullie de tv houden als ie zulke vlekken had? (links en rechts boven, onder en boven in het midden)
[afbeelding]
Is dit een IPS scherm? indien ja, dan is dit normaal

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Jonasken schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:44:
[...]

50W829b, daarom vraag ik het hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 17:58

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zo. Omdat de 2015 variant zo Ver weg bleef. En deze ook goed zijn toch gegaan voor een 50W805B. En het is een prachtig ding. Meteen gewend aan de grote alweer. Kom van een 37 inch plasma...

Ik heb alleen wat kleine issues. Dus hoop dat hier mensen me de goede richting op kunnen krijgen aangezien zoeken en google me niet echt antwoord geven.

1. Ik heb een Synology NAS staan met films en foto's. Deze wordt herkent aangezien ik deze kan kiezen in de Mediaspeler. Echt als ik de tab dan selecteer komt er te staan "verbinding met server. Even wachten aub"... En daarnaa gebeurd er weinig.
USB stick met content afspelen gaat goed.

2. Ik lees hier en verder dat CEC moet werken. Nu heb ik een PlayStation 4 eraan gelinkt. Waar op de TV "Bravia Sync" aan staat en op de PlayStation "Enable HDMI Device link" aan staat. Volgens mij zou dat genoeg moeten zijn. Maar het werkt niet. De TV herkent de PS4 niet. Iemand een idee? Ik gebruik gewoon de HDMI kabel die ik al had. Is dat mss pas beschikbaar vanaf een versie?

Verder helemaal tevreden. Lekker op gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

majoh schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:32:
Zo. Omdat de 2015 variant zo Ver weg bleef. En deze ook goed zijn toch gegaan voor een 50W805B. En het is een prachtig ding. Meteen gewend aan de grote alweer. Kom van een 37 inch plasma...

Ik heb alleen wat kleine issues. Dus hoop dat hier mensen me de goede richting op kunnen krijgen aangezien zoeken en google me niet echt antwoord geven.

1. Ik heb een Synology NAS staan met films en foto's. Deze wordt herkent aangezien ik deze kan kiezen in de Mediaspeler. Echt als ik de tab dan selecteer komt er te staan "verbinding met server. Even wachten aub"... En daarnaa gebeurd er weinig.
USB stick met content afspelen gaat goed.
Ik heb dit heel af en toe, vreemd genoeg..maar meestal werkt het prima (828BB/DS212j). Heb ook nog geen idee waarom dit soms wel werkt en soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 19:14
Met welk middel maken jullie het beeldscherm schoon van de tv? Ik heb een Bravia kdl50w829b, deze krijgt erg snel vlekken dus ik vraag me af hoe en met welk middel jullie dit doen? Het is een mat scherm dus geen glanzend. Ik heb al LCD cleaner gedaan maar met een microvezel doek komt het stof er gewoon weer op....

wie heeft tips!?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:19

Bever!

3

Jonasken schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:44:
[...]

Wat heeft dit met IPS te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
[afbeelding]
Blijkbaar is het normaal en heeft iedereen hier het
http://www.rtings.com/inf...s-dirty-screen-effect-dse

Test afbeelding www.rtings.com/images/tes...5/204_Gray_Uniformity.png

[ Voor 9% gewijzigd door Manke op 31-05-2015 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:19

Bever!

3

Grappig dat op mijn cheapo 24 inch TN samsung 2494 ccfl monitor het 100% uniform is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:38
De Sony Bravia KDL-50W828B is bij PlatteTV.nl en Expert in de aanbieding voor €699.
Best een prima deal toch, of zie ik dit verkeerd?

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Bever! schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:59:
[...]

Grappig dat op mijn cheapo 24 inch TN samsung 2494 ccfl monitor het 100% uniform is :*)
De mijne ook, een acer van 5 jaar oud nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Sh1fty schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:01:
De Sony Bravia KDL-50W828B is bij PlatteTV.nl en Expert in de aanbieding voor €699.
Best een prima deal toch, of zie ik dit verkeerd?

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart
Normale prijs is 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoppers
  • Laatst online: 03-10-2023
Op de site van expert zie ik gewoon dat de prijs 899 euro is hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Hallo tweakers ,

Ik ben al geruime tijd test rapporten en forums aan het doorzoeken voor de aankoop van een nieuwe tv , ik heb nu een Samsung van 40 inch van ongeveer acht jaar oud.
Ik kan hooguit een 42 inch in de kast plaatsen . Mijn gedachten gaan uit naar een Sony uit de W serie 2014 lijn , b.v de 42-805 b deze is 50hz en een motionflow van 200 hz waarvan vele mede tweakers het meer marketing gedoe vinden ?
Nu is er een actie bij hifi corner , bestel ik de 42-805b dan krijg ik de 42-829b met als enige verschil volgens mij de motionflow van 400 hz ipv 200 hz .
Mijn vraag is of dat het enige verschil is of zie ik iets over het hoofd ,
En is een refreshrate van 50 hz toereikend voor een beeldmaat van 42 inch .
Ik ben geen filmliefhebber en geen gamer .
Ik zoek een goede Beeldkwaliteit en gebruik de tv ook niet voor 3D of smart .
Kijk graag sport , natuurfilms, docu series e.d

Graag jullie mening, zit ik bij Sony goed of zijn er andere optie s van tv merken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Misschien is bij dat formaat een Samsung 7 series een betere keus, ligt ook aan je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
Dank voor uw reactie,

Samsung heeft helaas geen 42 inch tv s in hun lijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Wel 40 inch, die zijn 200hz itt de kleinere w829b welke 50hz zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Manke op 31-05-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
Ik heb nu 40 inch maar kan 42 inch kwijt in de kast waar ik wel voor op zoek ben.
Desnoods kan ik ook nog een 43 inch plaatsen maar dan krijg je de 2015 lijn met een ander prijskaartje
Zoek het liefst in de uitloop modellen uit de 2014 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Als je alle motionflow dingen uitzet op een 100Hz tv is er eigenlijk geen verschil met een 50Hz (en ook geen verschil tussen een 805 en 828/9).
Manke schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:06:
Wel 40 inch, die zijn 200hz itt de kleinere w829b welke 50hz zijn.
De 40 inch is geen 200Hz maar 100Hz, 46" en groter zijn wel 200Hz ...

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 31-05-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
Dan zou ik ook voor de 42-705b kunnen gaan of heeft deze een ander panel dan de 42-805b ?
Heeft die extra 200 hz motionflow op de 828/29 een meerwaarde op de beeldscherpte ,
42-805b kost op dit moment 542 euro, de 42-829b via Upgrade bij hifi corner 579 euro .

wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De 705B is een betere keus ja als je niet van plan bent 3D te gebruiken. 200 vs 400 Motion Flow is alleen in te schakelen met LED Motion maar daar wordt het beeld zo donker van dat je het liever niet aan zet. Scherper wordt het niet met die 400, alleen iets rustiger voor het oog door geleidelijkere invoeging van zwarte frames.

Uit de reviews op hdtvtest:

42W705B
All black frame insertion techniques incur some brightness loss and introduce flicker: after all, new black frames are added in-between the original video frames to “reset” our retinal persistence and deliver clearer perceived motion. On the Bravia KDL-42W705B though, the algorithm was too aggressive: with [LED Motion Mode] enabled, we only managed to extract a highest luminance of 36 cd/m2 even with [Backlight] and [Contrast] cranked up to max; and the flicker was very noticeable on bright scenes.
50W829B (42W829B was veel later gereviewed en daar kwam dit niet meer aan bod)
A quick paragraph on [Motionflow] “Impulse“, whose black frame insertion algorithm we found to be less aggressive and more user-friendly than the [LED Motion Mode] implemented on the lower-end W705 series. The KDL50W829′s [Impulse] mode evinced less flicker and double image ghosting than the KDL42W705′s [LED Motion Mode], and we managed to extract a higher light output of 49 cd/m2 with [Backlight] and [Contrast] cranked up to “Max“. Sure, it’s still quite dim, but it’s usable for viewers who crave the clearest/ sharpest motion from an LCD.
As suspected, the KDL42W829′s lower Motionflow XR rating meant that Sony’s [Motionflow] motion-compensated frame interpolation (MCFI) control was nowhere to be found in the user menu. There’s one way to increase motion resolution from the LCD baseline of 300 (determined via the horizontally scrolling lines pattern in Chapter 31 of the FPD Benchmark Software test disc) to 1080, and that’s by engaging [LED Motion Mode] which activates black frame insertion (BFI). However, the resultant picture was too dim for this feature to be practical: even with [Backlight] and [Contrast] cranked to “Max“, peak light output from our 42W829 sample dropped to a paltry 27 cd/m2 once [LED Motion Mode] was switched on

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 31-05-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Kan iemand een licht schijnen op het verschil in helderheid (en daarmee de geschiktheid voor een kamer met veel ramen) tussen de w805b/829b ende w805c/829c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
-

[ Voor 99% gewijzigd door Bron op 01-06-2015 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:13:
Als je alle motionflow dingen uitzet op een 100Hz tv is er eigenlijk geen verschil met een 50Hz (en ook geen verschil tussen een 805 en 828/9).

[...]

De 40 inch is geen 200Hz maar 100Hz, 46" en groter zijn wel 200Hz ...
Bij deze zag ik 200Hz,klopt dat niet?

pricewatch: Samsung UE40ES7000
Al redelijk oud zie ik nu.

Alleen al voor de 100Hz zou ik voor 2 inch minder gaan.

Verder:
Beeld van de horizon box geeft niet echt goed zwart weer, weet iemand of dit normaal is of dat het beter kan?

[ Voor 15% gewijzigd door Manke op 01-06-2015 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3ll3nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik ben niet zo Samsung-minded dus ben ik gevallen voor de 50w800 serie na de positieve reviews en deze er in de winkel uitspringt. Ook wat betreft afwerking. De 50w828b is nu in de aanbieding bij Expert en Plattetv voor 699 en dat bevalt me wel. Nu vraag ik me af of deze prijs nog verder zal zakken nu de 2015 lijn in opkomst is in de winkels. 650 is voor mij een go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
J3ll3nl schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:58:
Ik ben niet zo Samsung-minded dus ben ik gevallen voor de 50w800 serie na de positieve reviews en deze er in de winkel uitspringt. Ook wat betreft afwerking. De 50w828b is nu in de aanbieding bij Expert en Plattetv voor 699 en dat bevalt me wel. Nu vraag ik me af of deze prijs nog verder zal zakken nu de 2015 lijn in opkomst is in de winkels. 650 is voor mij een go!
Verder zullen ze denk ik niet zakken voor de 50W828B. Heb toch het idee dat de voorraden een beetje beginnen op te raken en ze ruimte willen maken voor de 2015 versie. Ik heb vorige week de 50W828B aangeschaft bij Scheer & Foppen voor 719 euro. Toen ik deze deal zag ben ik al gelijk ingesprongen, laat staan 699 euro haha. Geweldige tv waarbij je je toch afvraagt hoe ze het doen om zo een grote tv met prachtige beeldverwerkingen en kleuren aan te bieden voor zo een prijs, daar waar de iPhone 6 en Galaxy S6'en van deze wereld voor dezelfde prijs van de toonbank gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Manke schreef op maandag 01 juni 2015 @ 01:08:
[...]

Alleen al voor de 100Hz zou ik voor 2 inch minder gaan.
Van die durf ik het niet te zeggen (waarschijnlijk klopt het nog wel) maar bij de 40H7000 staat in het service menu dat ie 100(120)Hz is en bij de 46H7000 wel dat ie 200(240)Hz is ... Maar ik zou zelf ook die twee inch opgeven voor een 100Hz (gewoon omdat).

100Hz 42" kom je bij LG uit vanaf LB650 of 670 en Panasonic AS650 maar dat zijn dan weer modellen met IPS schermen. Of waarschijnlijk de 43" Sony W755 of W805C ...

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 01-06-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Manke schreef op maandag 01 juni 2015 @ 01:08:
[...]

De Samsung UE40ES7000 heeft inderdaad nog een 200Hz paneel. De huidige 40" series 7 van Samsung komt met een 100Hz paneel. Iets wat overigens ook niet zo vreemd is aangezien de bewegingsonscherpte op dit formaat sowieso al moeilijker waar te nemen is en Black Frame Insertion ook zodanig is verbeterd de laatste jaren dat het verschil tussen een 200Hz paneel en een 100Hz paneel ook steeds kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3ll3nl
apis29 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Van die durf ik het niet te zeggen (waarschijnlijk klopt het nog wel) maar bij de 40H7000 staat in het service menu dat ie 100(120)Hz is en bij de 46H7000 wel dat ie 200(240)Hz is ... Maar ik zou zelf ook die twee inch opgeven voor een 100Hz (gewoon omdat).

100Hz 42" kom je bij LG uit vanaf LB650 of 670 en Panasonic AS650 maar dat zijn dan weer modellen met IPS schermen. Of waarschijnlijk de 43" Sony W755 of W805C ...
Dan ga ik hem vanavond ook maar even bestellen voordat de voorraden op zijn 8)
Al zullen er ook andere winkels komen die hun voorraden willen dumpen tegen een gereduceerde prijs. Voordeel is alleen dat de Expert bij mij thuis op de hoek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
bij plattetv is ie ( de 50W828B ) weer 799.... hm... Expert wel nog 699, denk dat ik maar wat eerder naar huis ga vanavond, voordat zij ook halverwege de dag hun prijs weer aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door gysman11 op 01-06-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 13:16

Mr. Freeze

¡GO!

Balen, net vorige week gekocht voor 829 euro (KDL-50W828B), nu bij dezelfde Expert 699,- TV bevalt me wel uitstekend maar dit bederft wel een beetje de pret. :-( Oja, wel 4 jaar garantie, dat is dan wel lekker.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 01-06-2015 15:07 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:59:
Balen, net vorige week gekocht voor 829 euro (KDL-50W828B), nu bij dezelfde Expert 699,- TV bevalt me wel uitstekend maar dit bederft wel een beetje de pret. :-( Oja, wel 4 jaar garantie, dat is dan wel lekker.
Vragen of je alsnog wat korting kan krijgen, anders terugbrengen en opnieuw kopen, of nieuwe kopen voor 699 en de nieuwe doos met de oude bon terugbrengen :P is toch €129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Manke schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:12:
[...]

Vragen of je alsnog wat korting kan krijgen, anders terugbrengen en opnieuw kopen, of nieuwe kopen voor 699 en de nieuwe doos met de oude bon terugbrengen :P is toch €129
Ja, maar algelopen zaterdag was hier oud papier. Die doos stond me behoorlijk in de weg dus je kan wel raden ;-)

Edit: onee, jij hebt een andere oplossing, sorry. Heb nachtdienst gehad en ben net wakker. Maar dan zit je wel met de serienummers he. Afijn, laat maar zo. Ben hoe dan ook blij met TV. Gelukkig is de prijs bij plattetv.nl alweer verhoogd.

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Freeze op 01-06-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
8)7 duur doosje... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-04 21:56
Zojuist ook de SONY KDL50W828B besteld bij Expert.nl. Echter waren er leveringsproblemen voor het betreffende filiaal |:( Hopen dat ik 'm ergens deze week alsnog mag ontvangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 16:15
Ik had hem vrijdag bij PlatteTv.nl besteld voor €826. Nu was hij daar ook opeens €699. Vandaag even telefonisch contact gehad en ze storten het verschil terug op m'n rekening :). Ze deden zelfs zelf het voorstel om het zo op te lossen, want retour zenden en opnieuw bestellen was ook zo'n gedoe... Top!

Edit: ook daar leveringsproblemen door de grote vraag btw... Hoop hem woensdag of donderdag in huis te hebben

[ Voor 15% gewijzigd door RobbieB op 01-06-2015 20:42 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
Dimens schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:50:
[...]

De Samsung UE40ES7000 heeft inderdaad nog een 200Hz paneel. De huidige 40" series 7 van Samsung komt met een 100Hz paneel. Iets wat overigens ook niet zo vreemd is aangezien de bewegingsonscherpte op dit formaat sowieso al moeilijker waar te nemen is en Black Frame Insertion ook zodanig is verbeterd de laatste jaren dat het verschil tussen een 200Hz paneel en een 100Hz paneel ook steeds kleiner wordt.
De Samsung die ik heb is de LE40C750/R2WXXM ongeveer acht jaar oud volgens mij heeft deze een refresh rats van 200 hz voor een 40 inch tv van acht jaar oud.
Dan zou je verwachten dat anno 2015 bv Sony de w serie van 2014 minimaal 100 hz meegeeft .
De 43 inch modellen uit de 2015 lijn hebben bij mijn weten wel 100 hz meegekregen.
Ik kan nu een 42/43 inch plaatsen in de kast, die hebben ongeveer dezelfde breedte/hoogte maten als een 40 inch van jaren geleden.
De geteste w- serie kwam tot een contrastratio van bijna 4700 : 1 niet onbelangrijk toch .
Dan is ook de vraag de bewegingsonscherpte op een 40/42 model met 50 hz is dat met onze oven waar te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
hstrr schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:55:
[...]

De Samsung die ik heb is de LE40C750/R2WXXM ongeveer acht jaar oud volgens mij heeft deze een refresh rats van 200 hz voor een 40 inch tv van acht jaar oud.
Dan zou je verwachten dat anno 2015 bv Sony de w serie van 2014 minimaal 100 hz meegeeft .
De 43 inch modellen uit de 2015 lijn hebben bij mijn weten wel 100 hz meegekregen.
Ik kan nu een 42/43 inch plaatsen in de kast, die hebben ongeveer dezelfde breedte/hoogte maten als een 40 inch van jaren geleden.
De geteste w- serie kwam tot een contrastratio van bijna 4700 : 1 niet onbelangrijk toch .
Dan is ook de vraag de bewegingsonscherpte op een 40/42 model met 50 hz is dat met onze oven waar te nemen?
8 jaar oud? Die tv komt uit 2010 zie ik en afgaande op de review zou je bijna zeggen dat er geen reden tot vervangen is voor iets van bijna gelijk formaat; zeker een 50Hz al komt de motion handling bij de C750 ook niet al te best uit de review [dus een huidige 40" 100Hz is misschien toch wel interessant] ... (hier staan nog wat instellingen ook). Ik zou op de 43" Sony wachten, de prijs zal vast snel genoeg zakken vanwege al die vertraging (al duurt het natuurlijk wel een stuk langen voor ze op het hudige prijsniveau van de 42W7/8 zitten).

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 01-06-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
apis29 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:44:
[...]

8 jaar oud? Die tv komt uit 2010 zie ik en afgaande op de review zou je bijna zeggen dat er geen reden tot vervangen is voor iets van bijna gelijk formaat; zeker een 50Hz al komt de motion handling bij de C750 ook niet al te best uit de review [dus een huidige 40" 100Hz is misschien toch wel interessant] ... (hier staan nog wat instellingen ook). Ik zou op de 43" Sony wachten, de prijs zal vast snel genoeg zakken vanwege al die vertraging (al duurt het natuurlijk wel een stuk langen voor ze op het hudige prijsniveau van de 42W7/8 zitten).
Dank je wel apis29 voor je reactie, ik zet de zoektocht even op een laag pitje en wacht reviews van enkele merken af en kijk wat de prijzen daarna gaan doen en dan komen er ook bevindingen van kopers op het forum.

Ik blijf het volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
[afbeelding]
Ik vraag het nog maar een keer :)
Zouden jullie het scherm houden als het zo'n dirty screen effect heeft als mijn scherm? (pic in quote)
Hificorner.nl zegt dat het normaal is, ben daarom benieuwd hoe het scherm er bij jullie uitziet met enkel een witte afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
50-828b gekocht :) nu hopen dat ze hem kunnen leveren... (expert). Hoor vandaag meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3ll3nl
gysman11 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:40:
50-828b gekocht :) nu hopen dat ze hem kunnen leveren... (expert). Hoor vandaag meer.
Waarom zouden ze hem niet kunnen leveren. Als het goed is Verkopen ze niet meer dan dat er is.
Ik heb hem gisteren ook online besteld en ga hem op locatie afhalen waar hij nog moet worden bezorgd.

Als dat om welke reden dan ook toch niet doorgaat ben ik niet bang dat de w8 nogmaals ergens een goede aanbieding krijgt. Er zijn nog genoeg winkels die van de 2014 lijn af willen en hiervoor de prijzen naar beneden zullen doen.

Tenslotte vindt je ook nog steeds tv's van 2013 voor mooie prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
ik ben gewoon benieuwd, om een paar redenen:
- De prijs is de laagste (zeker met nu 4 jaar garantie)
- de vraag zal dus hoog zijn
- het is een uitloop model
- levering niet direct, maar via een op basis van postcode automatisch geselecteerde vestiging waar je geen voorraadgegegevens van hebt.

Kortom, ik vind het een beetje spannend, maar hoop gewoon op snelle levering.

Edit 1: zojuist gebeld met leverende vestiging, ze verwachten hem vandaag binnen. #fingerscrossed

Edit 2: Hoera, was al wat bezorgd, maar nu blij, zojuist gebeld door de vestiging, hij is binnen! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door gysman11 op 02-06-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Mr. Freeze schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:59:
Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met Expert en de situatie uitleggen. Met een beetje geluk storten ze het prijsverschil gewoon terug zoals dat vrij gewoonlijk is bij (web)winkels. Sommige winkels hebben dit ook in de AV opgenomen, alhoewel ik dit niet kon terugvinden bij Expert.

Die 4 jaar garantie is overigens wel leuk, maar op een dergelijke televisie heb je langer garantie volgens de Nederlandse wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Laatst online: 10:36
Bij Hificorner staat de 55W829 te koop voor 949.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Heeft iemand misschien de doos van de 50 inch Sony thuis staan? Vraag me af of hij in de auto kan en zou dus graag de maten van de doos willen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Laatst online: 10:36
wat voor auto heb je?
In mijn Daewoon matiz paste hij niet. Stak nog fors uit.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Momenteel c4 grand picasso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
gysman11 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:00:
Heeft iemand misschien de doos van de 50 inch Sony thuis staan? Vraag me af of hij in de auto kan en zou dus graag de maten van de doos willen weten...
www.sony.co.uk/support/en/content/cnt-specs/KDL-50W829B/list
Box: Approx.123.6 x 76.8 x 12.6 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 12:05

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Als de bank plat kan past ie daar zeker in. In mijn clio station paste ie ruim met de bank plat en ik zit met mijn stoel helemaal in de achterste stand.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ik kreeg de doos van van de 50" w828 precies in m'n aygo :-) rechtop de achterbank met de bijrijdersstoel helemaal naar voren (2 deurs aygo) wel een verminderd zicht naar rechts, maar gelukkig zit de winkel hier vlakbij. Een tv van een maatje groter gaat echt niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 22:58
Vanochtend nieuwe tv gebracht door Sony service, oude tv is meegenomen. Prima geregeld, en deze heeft ook nog eens minder (bijna geen) backlight bleeding d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
maomanna schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:53:
Bij Hificorner staat de 55W829 te koop voor 949.
Toch maar eens de knoop doorgehakt... Besteld :)
Heb ik zo twee plaatjes om naar te kijken; en de nieuwe tv en de gezichtsuitdrukking van mijn vriendin die nog van niets weet (we gaan van 42"plasma naar 55") O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Eriksk op 03-06-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Was uiteraard geen probleem, die doos met 50w828b achter in de c4 Picasso 😀. Mooi beeld, diep zwart, wel nog niet helemaal duidelijk waarom ik soms het geluid van mijn ziggo settop moet aanpassen, en soms via het volume van de tv afstandsbediening. Waarschijnlijk arc gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Mr. Freeze op 04-06-2015 02:44 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Zo, vandaag na een week éindelijk te horen gekregen dat mijn 50w828 vandaag verzonden is (PlatteTV.nl). Helaas ben ik morgen niet thuis, dus dat wordt pas dinsdag... pfff. Gelukkig kreeg ik er nog een HDMI kabel bij vanwege de vertraging die ze inkoop waarschijnlijk 1 euro kost. Zodra hij binnen is en ik m'n geld retour heb vanwege de actie van afgelopen weekend maar eens een kritische review plaatsen in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Onlangs de Kdl-55w828b besteld bij PlatteTV.nl voor 870€.
Vandaag doet hij het al niet meer. Led lampje knippert 5x rood en de tv start niet meer op. Heb een mailtje gestuurd, benieuwd naar de service.
Heb er full service bijgenomen, hopelijk maken ze hem morgen al anders kan ik de champions league finale niet zien en dat zou pas balen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 21:45
Ik heb deze week de w828b 50 bij expert besteld en de tv bevalt prima. Bij de tv zit een setje om de tv aan de muur te hangen. Is dit wat of kan ik beter een andere set kopen? Bijvoorbeeld van Vogel? Ik wil de tv zo strak mogelijk tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
gysman11 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:37:
Was uiteraard geen probleem, die doos met 50w828b achter in de c4 Picasso 😀. Mooi beeld, diep zwart, wel nog niet helemaal duidelijk waarom ik soms het geluid van mijn ziggo settop moet aanpassen, en soms via het volume van de tv afstandsbediening. Waarschijnlijk arc gerelateerd?
Diepzwart met ziggo? Heb ook ziggo, maar zwart is niet echt zwart.

[ Voor 5% gewijzigd door Manke op 06-06-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Laatst online: 01-05 18:53
Ik heb gisteren de 828b bij Expert gehaald aangezien onze Philips flatscreen er vrijdag na 10 jaar trouwe dienst de brui aan gaf. De 828b was in de prijsklasse tot 800 Euro voor mijn vrouw en mij simpelweg de beste aanbieding. We hebben ook naar de Samsung 48H6400 gekeken maar die vonden we er te goedkoop uit zien. Bovendien ook 100 Euro duurder (in de winkel).

Eerste indrukken van de Sony: erg groot, maar we komen dan ook van een 23 inch af. Mooi beeld, mits de bron goed is. Mijn vrouw keek gisteren met de kinderen naar America's Funniest Home Videos en dat ziet er niet uit op 50 inch ;-) Ook Transformers gekeken met Ziggo digitaal en dat was subliem. Zelfs de 3d modus (2d signaal naar 3d optie) vond ik best goed werken. Ik ga dit topic iig volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ik heb ondertussen een nieuwe tv gekregen van PlatteTV.nl, ik heb er wel voor naar Breda moeten rijden maar de onkosten heb ik wel netjes vergoed gekregen.
Ik merk wel dat ik telkens handmatig verbinding moet maken met WiFi wanneer ik de tv opstart, is dit normaal?
Heeft er nog iemand een idee welke apps wel de moeite zijn? Ik vind Dancetrippin wel een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Iemand enig idee of sony nog met een spotify app komt voor de 2014 modellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-12-2024

CCP

Cronimet schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:09:
Onlangs de Kdl-55w828b besteld bij PlatteTV.nl voor 870€.
Vandaag doet hij het al niet meer. Led lampje knippert 5x rood en de tv start niet meer op. Heb een mailtje gestuurd, benieuwd naar de service.
Heb er full service bijgenomen, hopelijk maken ze hem morgen al anders kan ik de champions league finale niet zien en dat zou pas balen zijn...
Heb je een TV ervoor moeten inleveren?
Ik heb de mijne zaterdag opgehaald voor 900,- met inruil van een 5 jaar oude samsung.
Cronimet schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:48:
Ik heb ondertussen een nieuwe tv gekregen van PlatteTV.nl, ik heb er wel voor naar Breda moeten rijden maar de onkosten heb ik wel netjes vergoed gekregen.
Ik merk wel dat ik telkens handmatig verbinding moet maken met WiFi wanneer ik de tv opstart, is dit normaal?
Heeft er nog iemand een idee welke apps wel de moeite zijn? Ik vind Dancetrippin wel een aanrader!
Zag vandaag een dode pixel, gelukkig ook de pixel garantie erbij genomen terwijl ik meestal denk bij dat soort verzekeringen dat het bullshit is. Nu komt het dus goed uit voor die paar tientjes. Moest jij met die service zelf naar de winkel rijden en kwamen ze hem dus niet bij jou thuis vervangen?

Apps heb ik Plex, Netflix, Youtube, Vimeo, DailyMotion, en nog een paar. Maar vraag me af of ik daar veel mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Als ik een volledig zwarte afbeelding stuur naar de tv, is het zwarter dan zwart. Zit er wat anders dan zwart bij, dan wordt het zwart in de rest van de afbeelding duidelijk veel lichter, hebben jullie dit ook?
Dit viel me al op bij alle content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:18
Manke schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:19:
Als ik een volledig zwarte afbeelding stuur naar de tv, is het zwarter dan zwart. Zit er wat anders dan zwart bij, dan wordt het zwart in de rest van de afbeelding duidelijk veel lichter, hebben jullie dit ook?
Dit viel me al op bij alle content.
Dat is de dynamische backlight, de de leds worden gedimd in donkere scenes. Als je een zwart vlak met een aantal witte pixels op het scherm zet dan kan ik mij voorstellen dat de leds wat feller gaan branden. Zwart wordt dan minder zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:19

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Ik wil binnenkort ook overstappen van een 32" Samsung naar een 50" (zeer waarschijnlijk Sony). Ik heb de w805 en 828 op het oog vanwege de lage input lag. Is er nog een aanzienlijk verschil te merken tussen deze 2 (prijs is ongeveer gelijk) of is het misschien zelfs beter om nog te wachten tot de 2015 modellen leverbaar zijn?

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
CCP schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:38:
[...]

Heb je een TV ervoor moeten inleveren?
Ik heb de mijne zaterdag opgehaald voor 900,- met inruil van een 5 jaar oude samsung.

[...]

Zag vandaag een dode pixel, gelukkig ook de pixel garantie erbij genomen terwijl ik meestal denk bij dat soort verzekeringen dat het bullshit is. Nu komt het dus goed uit voor die paar tientjes. Moest jij met die service zelf naar de winkel rijden en kwamen ze hem dus niet bij jou thuis vervangen?

Apps heb ik Plex, Netflix, Youtube, Vimeo, DailyMotion, en nog een paar. Maar vraag me af of ik daar veel mee ga doen.
Neen ik heb geen tv ingeleverd. Blijkbaar goed onderhandeld dan.

Ze kwamen hem wel ophalen maar pas op maandag. Aangezien het Champions League finale was wou ik het zaterdag nog geregeld hebben.

Tot nu toe ben ik gematigd tevreden over de tv. Beeldkwaliteit is goed tot zeer goed maar niet verbluffend. Het menu vind ik langzaam, 3d is bagger en ik vind het vervelend dat ik telkens handmatig mijn netwerkinstellingen moet bevestigen voordat de tv verbinding maakt met WiFi.

Ik zag in de winkel een 55' Panasonic cx700 hangen en deze zag er echt vet uit. Ik ben erover aan het denken om wat bij te leggen om deze te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCP
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-12-2024

CCP

Cronimet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:37:
[...]

Ze kwamen hem wel ophalen maar pas op maandag. Aangezien het Champions League finale was wou ik het zaterdag nog geregeld hebben.

Tot nu toe ben ik gematigd tevreden over de tv. Beeldkwaliteit is goed tot zeer goed maar niet verbluffend. Het menu vind ik langzaam, 3d is bagger en ik vind het vervelend dat ik telkens handmatig mijn netwerkinstellingen moet bevestigen voordat de tv verbinding maakt met WiFi.

Ik zag in de winkel een 55' Panasonic cx700 hangen en deze zag er echt vet uit. Ik ben erover aan het denken om wat bij te leggen om deze te halen...
Heb je goed gedaan dan. Ik moest nog echt moeilijk doen om van 925 naar 900 te komen door de TV zelf op te halen, maar goed.

Ik heb een beetje dezelfde gevoelens. Mijn vorige TV gaf een bijna ne zo mooi beeld (well full led overigens) maar was wel 5 jaar oud. Ik heb nog wat moeite om mijn instellingen zo te zetten dat donkere beelden ook mooi worden weergegeven. Daar mis ik nu vrij veel detail waar mijn oude TV dit beter deed.
3D werkt matig en krijg er hoofdpijn van. Dit onderdeel samen met het smartstuk waren voor mj niet geheel belangrijk overigens.

Maar over het algemeen en gezien de prijs vind ik het toch wel ene prima deal en kan er wel een paar jaar naar kijken :) Nu maar eens wachten hoe ze de pixel willen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Cronimet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:37:
[...]

Probeer eens een factory reset. De netwerkinstellingen moeten gewoon onthouden worden namelijk.

Beeldkwaliteit zou ik even mee tweaken voordat je oordeelt. Met de beeldinstellingen kan je van de vele scene-instellingen best een eind komen. Afhankelijk wat je kijkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 513541 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:04:
Hebben mensen ook last van de media player die crasht?...50W805B
Hier hetzelfde probleem met de KDL-50W828B. Ik heb er last van met afspelen van video's via mijn NAS. Met de vóórlaatste firmware update (PKG2.294EUA) leken deze problemen eindelijk te zijn opgelost maar na installatie van de laatste (PKG2.303EUA) gaat het weer mis. Erg irritant. Het probleem is te verhelpen met een reset van de TV maar dan ben je dus wel alle persoonlijke instellingen kwijt en ben je al snel weer snel een half uur kwijt om het hele circus weer op te zetten. Niet de meest ideale manier om een video te "pauzeren" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Zo. Eindelijk mijn 50W828 binnen. :)
Eerste korte indruk is top, alleen heb ik het idee dat hij een beetje voorover leunt. Ik kan de voet niet strakker draaien en het meubel staat zeker waterpas. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
hier geen scheefheid volgens mij, maar zal vanavond nog even checken of ie mooi recht staat. Zwart metalen profieltjes er op de juiste manier ingedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Media player en smart gedeelte maken mij niet zoveel uit. Er is volgens mij weinig wat mijn Pi2 niet kan, wat de TV ook aanbiedt. Daarom ook niet gewacht op de 'C' varianten van 2015. Misschien toch een piepkleine Pi2 er aan hangen met Kodi erop?

Aan de andere kant: crashen is natuurlijk niet fijn, het hoort natuurlijk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Compunologist schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:05:
[...]

Hier hetzelfde probleem met de KDL-50W828B. Ik heb er last van met afspelen van video's via mijn NAS. Met de vóórlaatste firmware update (PKG2.294EUA) leken deze problemen eindelijk te zijn opgelost maar na installatie van de laatste (PKG2.303EUA) gaat het weer mis. Erg irritant. Het probleem is te verhelpen met een reset van de TV maar dan ben je dus wel alle persoonlijke instellingen kwijt en ben je al snel weer snel een half uur kwijt om het hele circus weer op te zetten. Niet de meest ideale manier om een video te "pauzeren" :/
Mediaspeler ondersteunt niet alle codecs op dezelfde manier helaas. Of is je NAS aan het transcoden? Dan gaat het wel een stuk beter, behalve bij de zwaardere filmbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Ik heb de 50W828B nu ongeveer drie weken in gebruik en ik ben er erg te spreken over. Ik kwam van een 7 jaar oude 40 inch Sony Full HD scherm, maar had niet verwacht dat de verschillen zo groot zouden zijn qua beeldkwaliteit. Het is echt een genot om een recente film of serie via Netflix te bekijken met de vloeiende beelden en het grote scherpe scherm. Ook gamen op de PS4 is voortreffelijk. Wat betreft het uiterlijk en de gebruikte materialen hoeft er weinig over gezegd te worden. Het is simpelweg een prachtige tv om te zien, ook al staat hij uit. Helaas is tv kijken op deze tv binnen drie weken tijd al de normaalste zaak van de wereld geworden, waardoor het wow-effect alweer is afgenomen.

Wel stellen me een aantal dingen teleur. Van te voren had ik me erop voorbereid dat het Smart TV gedeelte niet al te best zou zijn. Nu is Netflix me heel erg meegevallen en werkt het opzicht prima. YouTube is erg matig en ook het casten werkt voor mij niet zo goed. Ik heb een iPhone 6 Plus, maar via de app AllCast die toch beloofd om mbv DLNA naar deze tv muziek te kunnen streamen etc. werkt niet. Ook mis ik een Spotify of Radio app waar ik gemakkelijk even wat muziek aan kan zetten op mijn favoriete afspeellijst of radiozender. De PS4 heeft bijvoorbeeld een hele mooie Spotify app, maar SEN dan weer niet. En dat terwijl er zoveel nutteloze apps als thuisbezorgd.nl op de tv aanwezig zijn...

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden of is het echt onmogelijk? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Wil je echt muziek naar je TV casten?
Is voor zover ik weet niet mogelijk. Of je moet tevreden zijn met een YouTube cast (scherm van TV uit).

Eerst zat er Music Unlimited bij het aanbod, maar die is weggehaald na de introductie van Spotify/PlayStation music.

Denk dat een soundbar een betere optie is ook voor muziekkwaliteit om naar te kunnen streamen/casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Kashika schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:58:
Wil je echt muziek naar je TV casten?
Is voor zover ik weet niet mogelijk. Of je moet tevreden zijn met een YouTube cast (scherm van TV uit).

Eerst zat er Music Unlimited bij het aanbod, maar die is weggehaald na de introductie van Spotify/PlayStation music.

Denk dat een soundbar een betere optie is ook voor muziekkwaliteit om naar te kunnen streamen/casten.
Ik heb een 5.1 Surround Set op mijn tv aangesloten, maar die heeft geen ondersteuning tot muziek streamen. Dus moet het via de tv. Normaal gesproken doe ik dit via de Apple TV wat prima werkt, maar om nu weer de HDMI input etc. te veranderen als je even snel wat muziek wil opzetten is toch vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
keest12 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:07:
[...]

Ik heb een 5.1 Surround Set op mijn tv aangesloten, maar die heeft geen ondersteuning tot muziek streamen. Dus moet het via de tv. Normaal gesproken doe ik dit via de Apple TV wat prima werkt, maar om nu weer de HDMI input etc. te veranderen als je even snel wat muziek wil opzetten is toch vervelend.
Achzo. Snap wel wat je bedoelt. Vraag me ook wel af of het in andere TV's (nieuwere) wel beter zit verwerkt.

Ja op een knopje drukken is teveel moeite? :P
Je kan ook op de lange termijn kijken naar een versterker die het ingebouwd heeft. Dat is natuurlijk ideaal.
Heeft je hele geluidssetup baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Laatst online: 01-05 18:53
Ik kan spotify of tune-in perfect casten vanaf mijn Android telefoon naar deze tv via de het schermcast 'kanaal'. Nadeel van deze methode van muziek luisteren is natuurlijk wel dat de smartphone 'bezet' is en dat er een gigantisch 50 inch scherm aan staat terwijl ik eigenlijk aalleen muziek wil luisteren.
Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste