Ik heb deze settings getest en daarna nog even met mijn color spider RGB aangepast zodat ik nog dichter op de 6500K kom. Groen en vooral blauw moesten wat naar beneden (-2 en -4)mark_vs schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:41:
[...]
Probeer deze instellingen van een professioneel gekalibreerde 55w828B
mark_vs in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up" eens.
Het valt me op, dat de kijkhoek met deze instellingen ook gewoon goed is.
Maar ik vind de helderheid niet echt goed. Ik kom niet verder dan 160 cd/m2.
Ik heb nu contrast naar max gezet en brightness naar 43 dan kom ik rond de 185 cd/m2.
Vooral met Brightness op 34 waren donkere scenes voor me gevoel te donker. Bepaalde stukken waren helemaal zwart. Van zwarte kleding zag je de details ook niet meer. Ik heb het gevoel dat de belans met 43 beter is.
Ik ga hem nog even met een Plasma TV van een aantal jaar terug vergelijken. Ik zal daar de helderheid ook eens meten. Ondanks dat 160 cd/m2 best wat licht is was het voor me gevoel gewoon te donker.
En 185 vind ik nou ook niet echt fel. Veel hoger krijg ik hem ook niet zonder de kleur balans helemaal over de zijk te helpen of dat het beeld te vaal en grijs wordt door een te hoge brightnes.
3D is qua helderheid zwaar ruk overdag niet bruikbaar. En de flitsende brillen helpen er ook niet bij.
Passieve 3D is echt zo superieur aan Actief. In dat opzicht zou die 60W605 een prima keuze zijn want aan de 3D heb je toch maar weinig.
[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 22-03-2015 18:09 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....