Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
mark_vs schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Probeer deze instellingen van een professioneel gekalibreerde 55w828B
mark_vs in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up" eens.

Het valt me op, dat de kijkhoek met deze instellingen ook gewoon goed is.
Ik heb deze settings getest en daarna nog even met mijn color spider RGB aangepast zodat ik nog dichter op de 6500K kom. Groen en vooral blauw moesten wat naar beneden (-2 en -4)

Maar ik vind de helderheid niet echt goed. Ik kom niet verder dan 160 cd/m2.

Ik heb nu contrast naar max gezet en brightness naar 43 dan kom ik rond de 185 cd/m2.

Vooral met Brightness op 34 waren donkere scenes voor me gevoel te donker. Bepaalde stukken waren helemaal zwart. Van zwarte kleding zag je de details ook niet meer. Ik heb het gevoel dat de belans met 43 beter is.

Ik ga hem nog even met een Plasma TV van een aantal jaar terug vergelijken. Ik zal daar de helderheid ook eens meten. Ondanks dat 160 cd/m2 best wat licht is was het voor me gevoel gewoon te donker.

En 185 vind ik nou ook niet echt fel. Veel hoger krijg ik hem ook niet zonder de kleur balans helemaal over de zijk te helpen of dat het beeld te vaal en grijs wordt door een te hoge brightnes.

3D is qua helderheid zwaar ruk overdag niet bruikbaar. En de flitsende brillen helpen er ook niet bij.
Passieve 3D is echt zo superieur aan Actief. In dat opzicht zou die 60W605 een prima keuze zijn want aan de 3D heb je toch maar weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 22-03-2015 18:09 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
Vandaag een update gehad voor de 50w805 en het casten werkt weer zoals voorheen _/-\o_

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Die van mij is nu ook bezig met een update (55w829b) was eigenlijk benieuwd naar de veranderingen maar op Big Will na niemand die heeft geüpdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:59
Vanavond m'n 42W705b voorzien van update, maar nu ontvang ik niks meer via CI+ module. Geen idee of het toeval is of dat de update iets fouts heeft veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe softwareversie is PKG2.294EUA.

De changelog van Sony laat altijd een tijdje op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij geen nieuwigheden te merken. Smart tv is nog net zo traag en zappen ook :P On demand van ziggo doet het ineens wel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Hallo,

Op dit moment ben ik in het bezit van een Sony KDLW42 829B

De tv bevalt mij prima maar maakt tijdens het tv kijken een tikkend geluid. Hebben meer mensen hier last van? Volgens de reparatiedienst van Sony heeft te te maken met het feit dat de warmte niet weg kan en ze het probleem dus niet kunnen oplossen.

Moet ik hier genoegen mee nemen? Ik stoor mij er namelijk behoorlijk aan :(

[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 27-03-2015 17:40 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 08:44
Big Will schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:18:
Vandaag een update gehad voor de 50w805 en het casten werkt weer zoals voorheen _/-\o_
Ik kreeg vandaag ook de melding van de update maar gisteren werkte het casten al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 19:13
Hier ook de update binnen voor de 50w828b. De tv is een heel stuk sneller, binnen paar seconde gestart, smart tv ook een stuk sneller. Echter werkt de chromecast niet meer naar behoren. Is wel via de HDMI poort te benaderen maar kan hem met geen enkele device benaderen. Op mijn andere TV even getest en daar werkt de Chromecast wel... Erg vervelend :(

[ Voor 34% gewijzigd door Djie op 27-03-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen tussen een 50 inch en een 55 inch w828. Zitafstand is 3.5 meter. Content die we bekijken is blu-ray, maar mijn vrouw kijkt ook veel via telenet. Is de zitafstand te klein voor de combinatie 55 inch en telenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik zit op ruim 3 meter en heb een 55 inch. Niks mis mee en de grootte valt best mee als je hem aan de muur hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 08:17
Ik zit op 2.15mtr van de tv en heb een 42".

Ben zelf zeer tevreden met dit formaat, 50" was denk ik te groot geweest. Dit kijkt voor mij rustig. Maar het is natuurlijk iets wat per persoon verschilt..

(nu ik alle instellingen goed heb ;-) )

[ Voor 14% gewijzigd door smoken op 28-03-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 20:08
Djie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:07:
Hier ook de update binnen voor de 50w828b. De tv is een heel stuk sneller, binnen paar seconde gestart, smart tv ook een stuk sneller. Echter werkt de chromecast niet meer naar behoren. Is wel via de HDMI poort te benaderen maar kan hem met geen enkele device benaderen. Op mijn andere TV even getest en daar werkt de Chromecast wel... Erg vervelend :(
Start eindelijk is lekker snel op nu ja... En gelijk kunnen zappen. Chromecast werkt hier trouwens nog steeds prima na update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:26
Heeft iemand een idee wanneer de 2015 series beschikbaar gaan worden? Ik zit met een budget van 1000 euro en ik wil eigenlijk dat de goede 4k modellen iets omlaag gaan. Als Sony zijn oude prijzen omlaag schroeft komt misschien een 4k model met een goede reactietijd binnen schot.

Dus wie weet wanneer de 2015 modellen in Nederland verkocht gaan worden? Op Home Cinema Magazine.nl zeggen ze Maart. Dat is al bijna voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up

[ Voor 36% gewijzigd door Maegrim op 29-03-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:18
smoken schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:20:
Ik zit op 2.15mtr van de tv en heb een 42".

Ben zelf zeer tevreden met dit formaat, 50" was denk ik te groot geweest. Dit kijkt voor mij rustig. Maar het is natuurlijk iets wat per persoon verschilt..

(nu ik alle instellingen goed heb ;-) )
Ik zit te denken aan een 50W805 of 829, maar 2,5 meter zal wel ongeveer de kijkafstand zijn. Hoop niet dat dit veel te weinig is (de afstand), of de diameter te veel (50 inch).

Zit komend half jaar in een tijdelijke woning, en daarna hopelijk wat vasts. Maar wil wel graag een tv die een jaar of 8 mee gaat, en als ik de gemiddelde comments hier zo bekijk, wordt een maatje groter toch wel aangeraden vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 08:17
Ik denk dat her heel persoonlijk is allemaal.
Het is zeker niet zo dat het beeld "slechter" wordt als het scherm groter is, daar zijn deze tv's te goed voor (en om pixelvorming te zien moet je er wel heeeeel dicht bij zitten). Voor mij persoonlijk kijkt een (te) grote TV onrustig,...

Vergelijk het met een bioscoop: een vriend van me zit het liefst dicht bij het scherm. Ik zit juist het liefst ergens achterin in het midden van de zaal.

Al is het allemaal een kwestie van wennen: ik denk dat ik 50" in mijn situatie te groot zou vinden. Na drie weken valt het me nog steeds op hoe groot die 42" is.

Hoe dan ook: het is een super tv!!
(als je eenmaal weet en accepteerd dat LED andere eigenschappen heeft dan LCD/Plasma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
het zijn geen LED tv's ;) maar LCD tv's die met side-led verlicht worden. Idd een verschil met plasma of oled, maar goed.

2,5m met 50" is prima te doen. Ik zou persoonlijk niet kleiner nemen.
Ik zit op 3,5-4m naar een 55" te kijken, had achteraf best 60" mogen zijn.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Is er een nadeel in de 55w807a boven de 50 inch modellen? Er zijn maar weinig verkopers en geen reviews. Terwijl hij best goedkoop is vergeleken met de 50 inch modellen. Is er een addertje onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Grotbewoner schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:06:
Is er een nadeel in de 55w807a boven de 50 inch modellen? Er zijn maar weinig verkopers en geen reviews. Terwijl hij best goedkoop is vergeleken met de 50 inch modellen. Is er een addertje onder het gras?
807A komt uit 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Sorry, ik had hem verward met de 805a uit 2014. Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Grotbewoner schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:42:
[...]

Sorry, ik had hem verward met de 805a uit 2014. Je hebt gelijk.
Alle 'A' modellen komen uit 2013 :Y . 807A is denk ik de zilveren uitvoering van de 805A ...
Maar idd 805B is het gangbare model waar het hier over gaat en binnenkort vervangen wordt door de 'C'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op mij zoektocht naar een nieuwe tv bij sony terecht gekomen, de 40 of 48 inch w605b (ongeveer 2/2.5 meter afstand van tv). Omdat ze betaalbaar zijn en een lage input lag hebben voor mijn playstation 4. Komen er over het algemeen nog aanbiedingen bij de overstap van de 2014 naar de 2015 modellen?, of gaan ze er dadelijk gewoon ineens uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Chagelog is er nu ook:

Name: PKG2.294EUA
Date released: 30-03-2015
Do I need to update?: Your firmware may already be up to date, especially if you have a new Bravia TV model. If you're not sure, follow these instructions to check which version of firmware you have
Benefits and improvements:
Enhances picture quality when watching fast motion scenes in 3D
Improves the performance of 4K playback by USB
Improves usability of USB HDD recorded title management
Restrictions: only for use with TV sold in Europe. Not all models are sold in all countries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:04:
Chagelog is er nu ook:

Name: PKG2.294EUA
Date released: 30-03-2015
Do I need to update?: Your firmware may already be up to date, especially if you have a new Bravia TV model. If you're not sure, follow these instructions to check which version of firmware you have
Benefits and improvements:
Enhances picture quality when watching fast motion scenes in 3D
Improves the performance of 4K playback by USB
Improves usability of USB HDD recorded title management
Restrictions: only for use with TV sold in Europe. Not all models are sold in all countries
Beter had ik de VP9 codec ondersteuning gezien. Hopelijk komt deze nog! Want op basis van afspeelbare 4k formaten maakt Sony zijn beloftes niet waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Welke beloftes? VP9 is niet eens de industriestandaard maar wel wat Youtube gebruikt ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijpend lezen blijft moeilijk..

Maar welke beloftes:

Mpeg2-ts, h.265 Hevc werken niet goed, en echte 4k content hapert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:42:
Begrijpend lezen blijft moeilijk..

Maar welke beloftes:

Mpeg2-ts, h.265 Hevc werken niet goed, en echte 4k content hapert..
En dat heeft wat met VP9 te maken?

edit: begrijpbaar schrijven is ook een kunst ... (ik ga toch niet opzoeken welke 4K formaten hij al zou moeten ondersteunen, als er in de voorgaande berichten totaal niet aan wordt gerefereerd)

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 03-04-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een keer:

Er staat dat ik de liever de vp9 codec bij de laatste firmware update gezien had, dit omdat Sony zijn beloftes niet waar maakt met bovenstaande codecs (welke trouwens met koeienletters op de doos staan)

Daarbij hapert het beeld als ik de USB stick van Timescapes afspeel welke echte 4k content bevat.. (MP4 - 25gb file)

Zo beter?

Edit: we zitten toch in een Sony 2014 line up topic?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
: D Ja ik had em al door. Die codes op de doos betekend niet automatisch dat dat ook via usb wordt ondersteund. Gaat hoofdzakelijk om de hdmi inputs ...
Via usb wordt officieel ondersteund: http://pdf.crse.com/manua...EN/usb_europe_ga_twn.html (http://pdf.crse.com/manuals/14HJ111111/EN/codec.html)

Maar je kan wel meer afspelen ja: http://translate.google.n.../td-p/1632103&prev=search

[ Voor 54% gewijzigd door apis29 op 03-04-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:51
Sinds de laatste twee updates van mijn kdl42w828b kan ik met mijn Galaxy S4 geen verbinding meer maken met wifi direct en screen mirroring. Ook kan ik netflix niet meer vanaf de apps op mijn telefoon casten naar de apps van de tv.

Meer mensen dit opgevallen? Ik wordt er best wel moe van, en zit erover te denken om de tv te gaan retourneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen probleem met de One plus en 55W829b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22
Jovas schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:44:
Sinds de laatste twee updates van mijn kdl42w828b kan ik met mijn Galaxy S4 geen verbinding meer maken met wifi direct en screen mirroring. Ook kan ik netflix niet meer vanaf de apps op mijn telefoon casten naar de apps van de tv.

Meer mensen dit opgevallen? Ik wordt er best wel moe van, en zit erover te denken om de tv te gaan retourneren..
Ik heb het soms wel, soms niet. TV terugzetten naar fabrieksinstellingen is iets wat ik eerst zou ondernemen in plaats van het apparaat te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik snap iets niet. Ik heb een Sony 50W282B inclusief een Vogel's thin 205 beugel binnen gehad. De beugel werd eerder hier aangeraden en ook plattetv.nl raadde hem aan. Echter begrijp ik niet hoe ik de beugel aan de tv moet bevestigen.

Ik wil hem graag als volgt monteren:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qN1LfHp.png

Welke afstand beugeltjes moet ik nu gebruiken tussen de tv en de muurbeugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Tristan schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:04:
Ik snap iets niet. Ik heb een Sony 50W282B inclusief een Vogel's thin 205 beugel binnen gehad. De beugel werd eerder hier aangeraden en ook plattetv.nl raadde hem aan. Echter begrijp ik niet hoe ik de beugel aan de tv moet bevestigen.

[afbeelding]

Die afstandshouders zitten niet bij de 50" geleverd. Enkel bij 55 en groter. Even vogels mailen dat je die tv hebt en ze sturen ze gratis op.
Artikel nummer is 0999039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Thanks, ik heb via de livechat van plattetv.nl zo'n setje kunnen regelen. Wordt kosteloos opgestuurd en vrijdag bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Weet iemand wat voor een Paneel er in de 55W8 schermen zit?
De 50W8 serie heeft een AUO G6 paneel maar ik heb het idee dat de 55" schermen zich toch iets anders gedragen qua kleuren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je nog een muurbeugel hebt gekocht? Je kunt toch ook de Sony voet gebruiken? Of is die niet gebruiksvriendelijk?
Groeten, Yves

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Sure, omdat de ruimte die de Sony voet overlaat tussen de muur en de TV groter is dan met de Vogels beugel. Ik wil hem zo strak mogelijk tegen de muur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Even een vraagje, ik heb zelf in 2013 een 32W655 voor de slaapkamer gekocht en ben er zeer tevreden over. Mijn broertje zocht een TV voor de woonkamer, en heeft een in september een op mijn aanraden een W705 gekocht. Sinds kort heeft hij er een SMiT CI+ 1.3 module inzitten (net als ik), maar er zijn zap snelheid is soms verschrikkelijk traag. De cijfers intypen met de remote blijft soms hangen, waardoor je 5 tellen moet wachten tot de TV het registreert. Op mijn TV heb ik daar geen last van. Pijltje omhoog en naar beneden gaat nog wel relatief vlot, maar enkel bij het uitzetten van het interactieve (rode knop) gedeelte. Ik heb met mijn module geprobeerd of dat iets op zou lossen, maar dat is niet het geval.

Nu heeft de 705 vernieuwde software tegenover de 655, maar ik heb het idee dat het langzame zappen komt doordat er een functie openstaat. Heeft iemand hier ervaring mee? De software van de 705 heeft helaas niet de 'snelzap' optie die ik wel op de 655 heb. Maar ik vermoed dat ook die optie zou blijven hangen op de 705.

We hebben beide Ziggo, signaal is prima. Iemand enig idee hoe de TV wat sneller te laten zappen?

Edit: Beide TV's hebben een persoonlijke zendervolgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
macxpgebruiker schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:33:
Even een vraagje, ik heb zelf in 2013 een 32W655 voor de slaapkamer gekocht en ben er zeer tevreden over. Mijn broertje zocht een TV voor de woonkamer, en heeft een in september een op mijn aanraden een W705 gekocht. Sinds kort heeft hij er een SMiT CI+ 1.3 module inzitten (net als ik), maar er zijn zap snelheid is soms verschrikkelijk traag. De cijfers intypen met de remote blijft soms hangen, waardoor je 5 tellen moet wachten tot de TV het registreert. Op mijn TV heb ik daar geen last van. Pijltje omhoog en naar beneden gaat nog wel relatief vlot, maar enkel bij het uitzetten van het interactieve (rode knop) gedeelte. Ik heb met mijn module geprobeerd of dat iets op zou lossen, maar dat is niet het geval.

Nu heeft de 705 vernieuwde software tegenover de 655, maar ik heb het idee dat het langzame zappen komt doordat er een functie openstaat. Heeft iemand hier ervaring mee? De software van de 705 heeft helaas niet de 'snelzap' optie die ik wel op de 655 heb. Maar ik vermoed dat ook die optie zou blijven hangen op de 705.

We hebben beide Ziggo, signaal is prima. Iemand enig idee hoe de TV wat sneller te laten zappen?

Edit: Beide TV's hebben een persoonlijke zendervolgorde.
Kan zijn dat jij een andere CAM module hebt dan je broertje. Kijk eens naar het verschil als jouw CAM module in zijn TV zit.
Bovendien moet het toestel eerst opstarten, dus in de eerste minuut kan alles wat trager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Omdat ik mijn Philips TV een derde keer in een maand te reparatie moest aanbieden heb ik mijn geld terug gekregen. Omdat ik het vertrouwen in Philips enigszins verloren ben heb ik voor dit geld een Sony KDL-42W828B besteld en gister ontvangen.
Omdat ik mijn televisie aan mijn draaibare muurbeugel wilde bevestigen heb ik gelijk een SONY SUWA1 besteld.

Ik loop nu tegen 2 dingen aan:
  • Mijn TV hangt tegen de achterwand van mijn kast. Achter deze wand lopen de kabels netjes weg naar de onderkant van de kast achter een deurtje. De adapter van het spanningssnoer ligt dus achter het deurtje waardoor ik nog 1m over heb om naar de tv te komen. Dit haal ik niet en de tv is al helemaal niet mee te draaien. Zijn hier meer mensen tegen aangelopen? Heeft iemand een ander/langer snoer in gebruik? Zo ja, waar vandaan?
  • Mijn tv hangt nu met behulp van een SUWA1 aan de muurbeugel met 2 schroeven, dit oogt niet echt degelijk. Door het gewicht van de TV helt de onderkant naar achter en komt de bovenkant van de SUWA1 zelfs een stukje los van de TV. Het liefst zou ik de onderkant ook vastzetten aan de beugel of minimaal een afstandhouder oid gebruiker om het hellen naar achter te voorkomen. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnema
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:05
Sinds een week heb ik nu de 40w605b en heb gemerkt bij GoT dat bij Sommige stukjes het beeld happert is er een manier waardoor dit te fixen is?
ik speel het af via usb aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Kashika schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:09:
[...]

Kan zijn dat jij een andere CAM module hebt dan je broertje. Kijk eens naar het verschil als jouw CAM module in zijn TV zit.
Bovendien moet het toestel eerst opstarten, dus in de eerste minuut kan alles wat trager zijn.
Nop, dat had ik al geprobeerd. Het probleem is inmiddels boven gekomen; de favorietenlijst. Ik had zo'n 130-140 (alle, op porno, SD en buiten abo na) TV kanalen in 1 favorieten lijst gezet, en dat kon hij niet aan. Als ik dat eerder had geweten..

Tevens werkt On Demand niet wanneer je een ander netwerk ID gebruikt dan 5555. Er staan wat netwerk IDs (per regio) op het internet die je HD kanalen automatisch naar voor haalt, maar dan werkt het dus niet, TV wel, On Demand niet.

Nog een tip: wil je een eigen zendervolgorde op je Sony TV, kies bij het zoeken naar kanalen voor UPC en geen Ziggo of Anders. Alleen UPC laat zenders geheel naar eigen voorkeur rangschikken. Let wel, HD zenders staan hierdoor niet op 1, 2, 3 etc, maar vanaf 925. Klooien met het netwerk ID lost dat op, maar ten nadele van On Demand. Dus mijn tip is maar gewoon 5555 te gebruiken, en handmatig alles naar voor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:14
Prijs van de 40w605b schiet omhoog naar de 450 euro net als ik hem wil kopen, dan nog maar even wachten, totdat die weer richting de 400 euro gaat. Iemand daar een verklaring voor, waarom die ineens weer duurder is?

[ Voor 36% gewijzigd door Matedeor op 20-04-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Matedeor schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:53:
Prijs van de 40w605b schiet omhoog naar de 450 euro net als ik hem wil kopen, dan nog maar even wachten, totdat die weer richting de 400 euro gaat. Iemand daar een verklaring voor, waarom die ineens weer duurder is?
Wachten heeft geen zin. De dollarkoersen hebben effect op alle electronicaprijzen. Dollar staat bijna gelijk met de euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Kashika schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:16:
[...]

Wachten heeft geen zin. De dollarkoersen hebben effect op alle electronicaprijzen. Dollar staat bijna gelijk met de euro...
Oké vandaar, maar een prijsstijging van 50 euro in een week lijkt mij dan weer iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Matedeor schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:21:
[...]

Oké vandaar, maar een prijsstijging van 50 euro in een week lijkt mij dan weer iets teveel van het goede.
Natuurlijk niet, is vrij logisch.

Dollar stond eerst op 1.30 ongeveer. Nu bijna 1 op 1. Houdt in dat je product met bijna 30 cent op de wisselkoers erop achteruit gaat.
Verhoging van 15% is nog zeer klein. Kan alleen maar hoger uitpakken als de dollar blijft zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Kashika schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:22:
[...]

Natuurlijk niet, is vrij logisch.

Dollar stond eerst op 1.30 ongeveer. Nu bijna 1 op 1. Houdt in dat je product met bijna 30 cent op de wisselkoers erop achteruit gaat.
Verhoging van 15% is nog zeer klein. Kan alleen maar hoger uitpakken als de dollar blijft zakken.
Dat is niet al te best dan voor ons consumenten dan :P .Kijk het nog wel een weekje aan en anders ben ik helaas maar duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Matedeor schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:26:
[...]

Dat is niet al te best dan voor ons consumenten dan :P .Kijk het nog wel een weekje aan en anders ben ik helaas maar duurder uit.
Helaas zal wachten weinig zin hebben. Modellen zijn al bijna een jaar oud, dus zal weinig bijzonders in prijs mee gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Kashika schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:32:
[...]

Helaas zal wachten weinig zin hebben. Modellen zijn al bijna een jaar oud, dus zal weinig bijzonders in prijs mee gaan gebeuren.
En nieuwe modellen komen binnen paar maanden op niveau van huidige prijzen? Of worden die weer een stukje duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
* gysman11 pakt zijn kristallen bol. Oh nee, batterijen op. Sorry. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Matedeor schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:39:
[...]

En nieuwe modellen komen binnen paar maanden op niveau van huidige prijzen? Of worden die weer een stukje duurder?
Denk het niet. Huidge prijzen zijn van modellen die al op zijn laagst staan.

Vergelijk het met de introductieprijzen van begin 2014 en doe er dan een schepje op wegens de dollarkoers.
Volgens mij zijn de prijzen van de TV's al bekend die binnenkort uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:00
Iemand een 705/706? Kom er niet helemaal achter wat voor panel er in de 32 incher zit. Vast een mooi ding, wel jammer dat die nergens meer voor de iets meer dan 300 is te krijgen wat die heel even is geweest, 400+ is best pittig, maar het vast wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:37
nvm, nieuwe topic.

[ Voor 99% gewijzigd door mitsumark op 26-04-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Weet iemand waar ik een handleiding hier voor kan vinden? De Vogel's handleiding gaat al bij stap 1 niet op omdat de gaten in het midden zitten en niet bovenaan. Ik heb een tv mount kit gekregen maar hoe ik die nou combineer met de Vogels beugel is me nog even een raadsel. Mijn Sony kit bevat overigens gewoon 4 schroeven, 4 ringetjes en twee vijfhoekige moerbouten- wellicht mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Weet iemand waar ik een handleiding hier voor kan vinden? De Vogel's handleiding gaat al bij stap 1 niet op omdat de gaten in het midden zitten en niet bovenaan. Ik heb een tv mount kit gekregen maar hoe ik die nou combineer met de Vogels beugel is me nog even een raadsel. Mijn Sony kit bevat overigens gewoon 4 schroeven, 4 ringetjes en twee vijfhoekige moerbouten- wellicht mis ik iets?
De vogels handleiding van de 205 thin moet genoeg zijn.. De service kit (waar die 5 kantige bouten in zitten) + de beugel is all you need.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

hullemah

hullie

Weet iemand waar ik goede beeldinstelling voor de Sony kdl 42 w 828b kan vinden zou grandioos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 20:40
Sjah schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:18:
Iemand een 705/706? Kom er niet helemaal achter wat voor panel er in de 32 incher zit. Vast een mooi ding, wel jammer dat die nergens meer voor de iets meer dan 300 is te krijgen wat die heel even is geweest, 400+ is best pittig, maar het vast wel waard.
Ik heb een KDL-32W706B in m'n slaapkamer. Prima TV. Eind december voor € 379,- aangeschaft. Dat was nog wel te doen. Nu een stuk duurder, zeer waarschijnlijk door de ongunstige Dollar-koers.
Hoe kan ik er achter komen welk panel er gebruikt is?

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank! Maar ondanks de handleiding kom ik er niet uit, omdat Vogels in de handleiding uitgaat van gaten bovenaan de tv. Hoe ik dan die schroeven combineer met de beugel zelf, is me niet helemaal duidelijk. Zou je evt een foto kunnen laten zien van hoe bij jou de setup uiteindelijk is?
Tristan schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:42:
[...]

De vogels handleiding van de 205 thin moet genoeg zijn.. De service kit (waar die 5 kantige bouten in zitten) + de beugel is all you need.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:43:
Dank! Maar ondanks de handleiding kom ik er niet uit, omdat Vogels in de handleiding uitgaat van gaten bovenaan de tv. Hoe ik dan die schroeven combineer met de beugel zelf, is me niet helemaal duidelijk. Zou je evt een foto kunnen laten zien van hoe bij jou de setup uiteindelijk is?

[...]
Ik kan geen foto maken, de tv hangt bij mijn schoonvader. Maak even een foto van hoe jij denkt dat het moet. Dan checken we even samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:00
Ralfie165 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:58:
[...]

Ik heb een KDL-32W706B in m'n slaapkamer. Prima TV. Eind december voor € 379,- aangeschaft. Dat was nog wel te doen. Nu een stuk duurder, zeer waarschijnlijk door de ongunstige Dollar-koers.
Hoe kan ik er achter komen welk panel er gebruikt is?
Internet afstruinen, iig NIET je tv openmaken, althans daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar ik denk dat het een MVA panel is, misschien van AU optronics, baseer ik op wat ik bij andere modellen van sony zie in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Heeft de 42W815B nou een 50hz of 100hz scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:43:

[...]
Meten is weten.
De handleiding van vogels klopt niet qua afstanden, dit moet je zelf ff opmeten.

Wallmount kit op de tv schroeven, de lange beugels van de vogels kit erop schroeven en dan uitmeten hoe hoog de beugel moet komen te hangen.

Hier hangt ie zo
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1MGtVE6HzxUqenZKV2vidcXI/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door cypher21 op 04-05-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn "Sony KDL-32W705B Zwart" goed instellen, is er iemand hier die deze TV heeft laten kalibreren en wil zijn settings delen, mag ook van de 40" zijn want die schijnt het zelfde paneel te hebben?
Ik gebruik nu de fabrieksinstellingen maar ik vind dan de film modus 1 en 2 een bruin beeld geven wat ik niet natuurlijk vind ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank! Ik ga er zo mee aan de slag. Ik vraag me alleen af waar je dan nog die lange schroeven in de sony kit voor gebruikt. Je gebruikt namelijk wel 2x vijfhoekige moerbout, 2x kleine schroef die in de moerbout gaat (door de muurbeugel) en 2x het ringetje.

Dank alvast!
cypher21 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:55:
[...]

Meten is weten.
De handleiding van vogels klopt niet qua afstanden, dit moet je zelf ff opmeten.

Wallmount kit op de tv schroeven, de lange beugels van de vogels kit erop schroeven en dan uitmeten hoe hoog de beugel moet komen te hangen.

Hier hangt ie zo
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:21:
Dank! Ik ga er zo mee aan de slag. Ik vraag me alleen af waar je dan nog die lange schroeven in de sony kit voor gebruikt. Je gebruikt namelijk wel 2x vijfhoekige moerbout, 2x kleine schroef die in de moerbout gaat (door de muurbeugel) en 2x het ringetje.

Dank alvast!

[...]
De onderste twee bevestigingspunten in het dikke gedeeltenvan de tv zeg maar

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 05-05-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
cypher21 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:49:
[...]

De onderste twee bevestigingspunten in het dikke gedeeltenvan de tv zeg maar
Precies. Je hebt dus twee schroeven boven en twee schroeven onder in een rechte lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
Net de 50W829b besteld. (749€)
Upgrade van een 46 Philips van 6 jaar oud.

Destijds eigenlijk niet verdiept in wat ik moest kopen, was meer een impuls aankoop.
Ik verwacht veel van de upgrade.
Afgelopen weekend kort een 47LB671v naast mijn tv gehad en het kwaliteit verschil was dermate groot dat ik een upgrade niet meer kon uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:50
Lynx schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:48:
Net de 50W829b besteld. (749€)
Upgrade van een 46 Philips van 6 jaar oud.

Destijds eigenlijk niet verdiept in wat ik moest kopen, was meer een impuls aankoop.
Ik verwacht veel van de upgrade.
Afgelopen weekend kort een 47LB671v naast mijn tv gehad en het kwaliteit verschil was dermate groot dat ik een upgrade niet meer kon uitstellen.
Waar heb je de tv voor die prijs gekregen?

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
www.hificorner.nl

Zoek de 50w805b.
Er staat een "gratis upgrade naar 50w829b" bij.
Ik heb zelfs even gebeld om te verifieren.
Alles is geregeld, betaald en levering bevestigt dus ook geen fout.

(ze gaven wel aan dat de aanbieding in principe verouderd is maar er was in ieder geval nog 1 op voorraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Ik had bij dezelfde winkel de 55W805B -> 55W829B upgrade gekregen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 11:35
Maegrim schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:36:
Ik had bij dezelfde winkel de 55W805B -> 55W829B upgrade gekregen :>
Hmmm, dat klinkt voor mij ook erg interessant.

Hoe is het Smart Tv gedeelte van deze Sony? Ik twijfel tussen deze en een Samsung 55h6410. Heb nu ook een Samsung en ben blij met het Smart gedeelte. Belangrijk voor mij zijn apps als Netflix en NL gemist apps. Daarnaast slikt de Samsung bijna alles van mijn server met serviio (mkv's etc, met subtitles).

Kan ik ditzelfde bij de Sony verwachten? Ken zelf niemand met eentje en in de winkel heb ik alleen maar even kort kunnen spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Ik heb er een PC aan hangen, sorry d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Maegrim schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:19:
Ik heb er een PC aan hangen, sorry d:)b
Haha, nog makkelijker.
Heb me nog even wat meer verdiept en zie dat het qua apps wel goed zit. Ben alleen nog wel benieuwd naar het afspelen van mkv's met ondertiteling en geluidsporen etc.

En iemand ervaring met de CI+ module? Is de zap snelheid aanvaardbaar? Dat is echt iets waar ik me aan kan gaan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Bij mij zo'n 2 volle seconden met digitale Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
KeanoNL schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:28:
[...]

Haha, nog makkelijker.
Heb me nog even wat meer verdiept en zie dat het qua apps wel goed zit. Ben alleen nog wel benieuwd naar het afspelen van mkv's met ondertiteling en geluidsporen etc.

En iemand ervaring met de CI+ module? Is de zap snelheid aanvaardbaar? Dat is echt iets waar ik me aan kan gaan ergeren.
Ik heb ook een HTPC voor alle media zaken, maar heb voor de gein de mediaspeler van de smarttv wel eens geprobeerd, speelde een hoop af maar geen DTS.
Netflix werkt prima. maar ook die draai ik liever vanaf de pc.
Wat ik zo lees is dat het smart tv gedeelte van de sony niet je-van-het is, dus mocht je daar echt superveel waarde aan hechten kun je beter voor een samsung gaan.
Persoonlijk zou ik eerder een raspberry pi of htpc eraan hangen, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
cypher21 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:01:
[...]

Ik heb ook een HTPC voor alle media zaken, maar heb voor de gein de mediaspeler van de smarttv wel eens geprobeerd, speelde een hoop af maar geen DTS.
Netflix werkt prima. maar ook die draai ik liever vanaf de pc.
Wat ik zo lees is dat het smart tv gedeelte van de sony niet je-van-het is, dus mocht je daar echt superveel waarde aan hechten kun je beter voor een samsung gaan.
Persoonlijk zou ik eerder een raspberry pi of htpc eraan hangen, maar dat is mijn mening.
Top, bedankt voor je reactie.
Wel jammer van de DTS, maar ik heb ook een X360 en een Android mediaspeler staat nog op m'n lijstje (met XBMC), dus dat is daarmee opgelost. Verder zie ik dat Apps zoals Uitzending gemist e.d. gewoon in orde zijn, dus dat voldoet ook. Belangrijkste is natuurlijk het beeld, aangezien het Smart TV bij Samsung wat beter lijkt, trekt deze Sony me toch meer aan.

Kregen jullie trouwens de One-Flick standaard bij de W829? Ik heb net Hificorner gebeld over de 55" aanbieding en die loopt nog, maar volgens de medewerker zit deze remote er niet bij. Toch weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:41:
Ik wil mijn "Sony KDL-32W705B Zwart" goed instellen, is er iemand hier die deze TV heeft laten kalibreren en wil zijn settings delen, mag ook van de 40" zijn want die schijnt het zelfde paneel te hebben?
Ik gebruik nu de fabrieksinstellingen maar ik vind dan de film modus 1 en 2 een bruin beeld geven wat ik niet natuurlijk vind ogen.
Ik kom er nog niet uit.
Het word wel wat mooier (natuurlijker) als ik Neutraal instel in plaats van Warm 1 of 2.
Ik denk dat het nog mooier (natuurlijker kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
KeanoNL schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:14:
[...]

Top, bedankt voor je reactie.
Wel jammer van de DTS, maar ik heb ook een X360 en een Android mediaspeler staat nog op m'n lijstje (met XBMC), dus dat is daarmee opgelost. Verder zie ik dat Apps zoals Uitzending gemist e.d. gewoon in orde zijn, dus dat voldoet ook. Belangrijkste is natuurlijk het beeld, aangezien het Smart TV bij Samsung wat beter lijkt, trekt deze Sony me toch meer aan.

Kregen jullie trouwens de One-Flick standaard bij de W829? Ik heb net Hificorner gebeld over de 55" aanbieding en die loopt nog, maar volgens de medewerker zit deze remote er niet bij. Toch weer jammer.
x360 is nog matiger qua afspeelmogelijkheden dan de mediaspeler in de tv.
Er zit geen one-flick remote bij, dat is een aparte accessoire .
Qua beeld is de 829 serie naar mijn mening super als het gaat om full-hd lcd tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
KeanoNL schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:14:
[...]

Aanbieding als in, je besteld een 55W805 en je krijgt een 55W829 voor € 999,- ?

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
overtones schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:58:
[...]

Aanbieding als in, je besteld een 55W805 en je krijgt een 55W829 voor € 999,- ?
Ja dat klopt. Mooie prijs dus.

Laatste waardoor ik nog twijfel is het feit dat ik hem aan de muur wil hangen en dit met de voet (die ook als muurbeugel kan worden gebruikt) niet de mooiste oplossing is, door de vrij forse afstand tot de muur. Jammer dat Sony zich met deze serie niet gewoon aan de VESA standaard houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
@KeanoNL super prijs idd!

Je kan wel een Vogels muurbeugel bijvoorbeeld gebruiken icm de sony service kit, sommige webshops schijnen die servicekit gratis te kunnen leveren maar je ziet ze online ook voor 10 euro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
overtones schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:06:
@KeanoNL super prijs idd!

Je kan wel een Vogels muurbeugel bijvoorbeeld gebruiken icm de sony service kit, sommige webshops schijnen die servicekit gratis te kunnen leveren maar je ziet ze online ook voor 10 euro staan.
Dat is een prima oplossing, thanks! Tot nu zag ik alleen wat VESA adapters, of speciale muurbeugel van sony zelf (€140,-), maar dit is een veel betere oplossing. Weer een hindernis weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Ja ik zie net dat de 55W805b nu 899 bij mediamarkt is en nu die aanbieding bij hificorner een 55W829b voor 999, het wordt er allemaal niet makkelijker op. Gezien ik pas half juni mijn nieuwe woning ga betrekken en ik de tv nu eigenlijk wel kan opslaan ergens, maar waar doe je goed aan, worden ze nog goedkoper, wat gaan de prijzen van de nieuwe modellen doen. Voor android-tv wacht ik iig niet, daar heb ik m'n Apple tv voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
overtones schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:20:
Ja ik zie net dat de 55W805b nu 899 bij mediamarkt is en nu die aanbieding bij hificorner een 55W829b voor 999, het wordt er allemaal niet makkelijker op. Gezien ik pas half juni mijn nieuwe woning ga betrekken en ik de tv nu eigenlijk wel kan opslaan ergens, maar waar doe je goed aan, worden ze nog goedkoper, wat gaan de prijzen van de nieuwe modellen doen. Voor android-tv wacht ik iig niet, daar heb ik m'n Apple tv voor.
Hetzelfde hier, 26 mei krijg ik de sleutel en zal pas ergens in juni echt over gaan. Nu de 2015 modellen komen is dit natuurlijk een goede periode om de 2014 toestellen te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Aanzienlijk duurder geworden dan.
In januari zijn er mensen die de 55w829b voor 799 kregen. ik was iets te laat en heb er 830 voor betaald.

BTW, bij de 55" heb je geen sony kit voor een vogels beugel nodig, daar zitten die afstandsmoeren erbij. Bij de 55" is het ook niet mogelijk de voet als muurbeugel te gebruiken, dat kan alleen bij de 50" of kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Het lijkt wel alsof ze meelezen bij hificorner, de 55w805 is nu ineens 899 en de upgrade naar 55w829b is verdwenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:02
Ik heb lang zitten twijfelen tussen een 2014 en een 2015 model en uiteindelijk de knoop doorgehakt.
Zojuist de 50W805B besteld voor €749, gratis upgrade naar de 50W829B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb ik wel een echte 50W829B? (gekocht bij hificorner.nl)
Slecht contrast
Donkere zijkanten
Niet egaal als het beeld gevuld wordt met 1 kleur (clouding?)
Totaal niet diepzwart
Het lijkt zelfs slechter te zijn geworden sinds aankoop.
De pixels hebben 4x4 subpixels, hoort dat bij dit model? Wat is het doel van dit?

[ Voor 14% gewijzigd door Manke op 07-05-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ik had precies hetzelfde. Prijs verschil tussen 2014 en 2015 model toch iets te groot voor me. Gisteren besteld en vandaag binnen gekomen volgens de vrouw. Vanavond uitpakken :)
-EvoLution- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:01:
Ik heb lang zitten twijfelen tussen een 2014 en een 2015 model en uiteindelijk de knoop doorgehakt.
Zojuist de 50W805B besteld voor €749, gratis upgrade naar de 50W829B.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
overtones schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:48:
Het lijkt wel alsof ze meelezen bij hificorner, de 55w805 is nu ineens 899 en de upgrade naar 55w829b is verdwenen. :)
Idd weg aanbieding. Was net bij de Mediamarkt hier en hier is de 55W815B inmiddels gezakt naar 999 (was 1099). Op zich ook een goede deal (enige verschil met W829 is 200Hz, 400hz ipv 600hz, maar panel is gelijk). Bij de 55" versie zit de service kit overigens ingesloten, zodat normale muurbeugels gebruikt kunnen worden. De One-Flick Remote zit er niet bij, maar de verkoper liet wel los dat daarover te praten valt ;)

Ook een aardige deal, nu de 55W829 bij Hificorner weer 1199 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
KeanoNL schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:28:
[...]

Idd weg aanbieding. Was net bij de Mediamarkt hier en hier is de 55W815B inmiddels gezakt naar 999 (was 1099). Op zich ook een goede deal (enige verschil met W829 is 200Hz, 400hz ipv 600hz, maar panel is gelijk). Bij de 55" versie zit de service kit overigens ingesloten, zodat normale muurbeugels gebruikt kunnen worden. De One-Flick Remote zit er niet bij, maar de verkoper liet wel los dat daarover te praten valt ;)

Ook een aardige deal, nu de 55W829 bij Hificorner weer 1199 is.
Zeker maar kun je wat betreft hertz niet net zo goed de 55W805B nemen, zou je nou werkelijk verschil zien?

Volgens Sony zit het overigens als volgt(http://www.sony.nl/electr...b-series/specifications):
55W805B 400Hz 899 bij mm
55W815B 600Hz 999 bij mm (zilver ipv zwart)
55W828B 800Hz ook ongeveer 1199
55W829B 800Hz 1199 bij hificorner

[ Voor 3% gewijzigd door overtones op 07-05-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
overtones schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:35:
[...]

Zeker maar kun je wat betreft hertz niet net zo goed de 55W805B nemen, zou je nou werkelijk verschil zien?

Volgens Sony zit het overigens als volgt(http://www.sony.nl/electr...b-series/specifications):
55W805B 400Hz 899 bij mm
55W815B 600Hz 999 bij mm (zilver ipv zwart)
55W828B 800Hz ook ongeveer 1199
55W829B 800Hz 1199 bij hificorner
Die frequenties hebben te maken met de motion flow technologie, meeste mensen die dat kennen zetten dat uit. Pure marketing.
De hardwarematige refreshrate is 100Hz, meer dan genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb het juist bij films en tv aanstaan, vind het wel fijn en rustgevend kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
@Manke, ja toch dat is ook altijd wat ik lees, de mensen die er verstand van hebben kijken alleen naar de daadwerkelijke refreshrate van het scherm/panel en zetten al die softwarematige trucken uit.

Dan is een W805 met z;n 100Hz/400Hz prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Volgens mij was het verschil tussen de 805 en 829 het type paneel, ips vs va. Va heeft 4x4 subpixels ipv 3 naast elkaar, maar ik vraag me af wat het voordeel daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Manke schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:56:
Volgens mij was het verschil tussen de 805 en 829 het type paneel, ips vs va. Va heeft 4x4 subpixels ipv 3 naast elkaar, maar ik vraag me af wat het voordeel daarvan is.
Nee. Echt alleen de Motionflow spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Klopt, panel zelf is bij allen 100Hz (wat prima is). Meerwaarde voor mij is wel de zilvere kleur (past mooi bij de soundbar) en als ik voor die prijs van 999 de One-Flick remote erbij kan krijgen. Anders ga ik inderdaad voor de 805.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Kashika schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:59:
[...]

Nee. Echt alleen de Motionflow spec.
je hebt gelijk, 805a heeft ips, 805b heeft va
Pagina: 1 ... 34 ... 40 Laatste