Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:51
CJ_Latitude schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:16:
Ik heb ineens dat mijn KDL-50W805B niet meer wordt getoond onder het "cast" icoontje in de Netflix en Youtube apps op mijn iPad en iPhone. Mijn Chromecast wordt wel gewoon getoond. Heb al geprobeerd te switchen tussen WiFi / bedraad op de TV, maar krijg de TV maar niet meer te verschijnen in de apps.

Iemand anders dit probleem en / of een idee / oplossing?

Als ik de boel overigens via de "pair device" optie van de Youtube TV-app connect, werkt dat stukje wel (maar dat werkt verre van ideaal). Zie ook hier: http://community.sony.co....not-appearing/m-p/1886811
Kashika schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:35:
[...]

Ik ervaar hetzelfde. De cast optie in Netflix was heel handig. Kan je de app laten opstarten met direct de gekozen aflevering.

YouTube werkt alleen als ik mn apparaat koppel. Ik kan alleen niet meer YouTube via het castknopje meer opstarten vanaf mn Tablet...
KDL42W828b hier en dezelfde problemen. Ik moet trouwens zeggen dat voordat de laatste update van de week langskwam de Youtube app al vernieuwd was qua interface, volgens mij gaat dit via internetinhoud vernieuwen en sinds deze nieuwe versie is de beeldkwaliteit van de ingebouwde Youtube app slecht. Als ik bij instellingen videogegevens weergeven aanzet zie ik ook dat de video op 640 kwaliteit afgespeeld wordt. Als ik via mijn telefoon Chromecast cast, of inderdaad in de ingebouwde Youtube app device pair dan is het beeld wel goed. Ik ga ook op het Sony forum posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17
Zou iemand met een W82x eens kunnen kijken naar de foto's die ik eerder plaatste mbt light bleed? Met name op de laatste twee foto's is het zichtbaar. De bleed in de links dertien is ook enigszins zichtbaar tijdens tv kijken.

Ben benieuwd of jullie dit ook hebben en of het normaal/acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
smoken schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:33:
Ik heb een paar foto's gemaakt van mijn beeld.
Wellicht kunnen jullie me vertellen of jullie light bleed zien, of dat dit normaal is?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Van backlight bleeding is nauwelijks iets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Inderdaad, het enige zorgelijke op m'n telefoon leek plaatje 2 maar ik zie nu dat het een verlichte muur is die weerspiegeld wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dank voor de reacties!
Moet wel zeggen dat het op de foto's minder lijkt dan in het echt. Lastig om het op foto te krijgen ... Mbt die foto 2, het vreemde is dat alle licht uit was...maar blijkbaar toch ergens een lampje aan aangezien dit de muur tegenover de tv is..

In het echt is er met name linksonder wel bleed zichtbaar.
Maar het lijkt ook alsof het minder wordt nu de tv wat meer branduren heeft.

[ Voor 52% gewijzigd door smoken op 07-03-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
smoken schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:30:
Dank voor de reacties!
Moet wel zeggen dat het op de foto's minder lijkt dan in het echt. Lastig om het op foto te krijgen ... Mbt die foto 2, het vreemde is dat alle licht uit was...maar blijkbaar toch ergens een lampje aan aangezien dit de muur tegenover de tv is..

In het echt is er met name linksonder wel bleed zichtbaar.
Maar het lijkt ook alsof het minder wordt nu de tv wat meer branduren heeft.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TaMYKrB.jpg

Je doelt op de lichtplek linksonder? Zelfs dat is nog zeer weinig voor een LCD-televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:34
Ik heb de Sony 50W805B besteld maar ik heb nog een vraag:
Waar vind ik de Web Browsers? Ik kan deze nergens vinden, ook niet onder het kopje 'alle apps', via google kom ik er ook niet uit.

[ Voor 27% gewijzigd door menalert op 07-03-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
ik heb nu twee weken mijn 55W828B en ben er nog helemaal blij mee. wel twee vragen:

- ik gebruik een xtreamer en als ik films afspeel via de xtreamer dan loopt het geluid niet meer gelijk met het beeld. ik heb een firmware update gedaan op de xtreamer maar dat helpt niet. ik ken het gegeven dat bij een groot formaat films het beeld meer tijd nodig heeft dan het geluid maar is er een oplossing voor?
als ik de harde schijf direct via de tv afspeel dan heb ik er geen last van maar ik vind het menu van de tv zo onoverzichtelijk...

vraag 2
- kan je een iphone met de tv syncen ( screen mirror) ? zodat je het beeld van de telefoon op je tv ziet? ik krijg het niet voor elkaar. ik kan via wifi op mn tel de tv niet kiezen. photoshare werkt overigens wel, alhowel hij de foto's ondersteboven toont :-) daar nog een oplossing voor?

thanks weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dimens schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:01:
[...]

[afbeelding]

Je doelt op de lichtplek linksonder? Zelfs dat is nog zeer weinig voor een LCD-televisie.
Die plek bedoel ik inderdaad.
Dat is het enige dat ook zichtbaar is bij het kijken van film/serie (alleen als de scène donker is natuurlijk). Maar okay, weinig/normaal dus!

Dan heeft omruilen weinig zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
smoken schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:27:
[...]

Die plek bedoel ik inderdaad.
Dat is het enige dat ook zichtbaar is bij het kijken van film/serie (alleen als de scène donker is natuurlijk). Maar okay, weinig/normaal dus!

Dan heeft omruilen weinig zin...
De kans dat je bij omruilen - als dat al mogelijk is - een toestel met meer backlight bleeding krijgt, is heel groot. Voor zover ik kan beoordelen, heb jij heel erg weinig last van bleeding. En dan is de televisie vermoedelijk ook nog eens niet gekalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:20
@smoken. Dat bij jouw valt wel mee. Ik heb/had last van het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/lGs4qHS

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/5jltou9

Is inmiddels terug richting Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Hallo jipsy, ben erg benieuwd maar zie je foto's niet....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:20
smoken schreef op zondag 08 maart 2015 @ 07:50:
Hallo jipsy, ben erg benieuwd maar zie je foto's niet....?
Rechtermuisklik, kopieer link:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lGs4qHS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5jltou9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Okay, dat is duidelijk aanwezig inderdaad,....zelfs bij tv kijken..

Deze link hebt ik doorgezet naar iemand op avforums, en die heeft het er bijna helemaal mee weg gekregen. Wellicht ook iets voor Jipsy?

http://www.avsforum.com/f...itors-w-disclaimer-4.html

Die persoon heeft het wegkregen door met een verfroller (met microvezeldoekje eromheen) over het scherm te rollen met een beetje druk.

https://www.avforums.com/...ngs-thread.1863098/page-5

[ Voor 24% gewijzigd door smoken op 09-03-2015 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Had ik ook erg veel last van. Zie cypher21 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up"

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Das ook een super resultaat zeg!!!

Ik heb alleen nog wat bleed linksonder. Zichtbaar in donkere scenes/zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel bizar eigenlijk, dat je als een soort van doe-het-zelver met een rolletje je beeldscherm moet gladstrijken. Je mag toch verwachten dat dit bij een nieuwe tv niet nodig is?

Ik ben nogal een perfectionist en wilde na een aantal Samsungs nu overstappen op deze Sony, maar als ik dit zie/lees dan zakt de moed me in de schoenen. 8)7

Kan iemand mij vertellen of je op de w8 serie wel gewoon youtube hd kunt afspelen zonder dat het geluid begint te haperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:16:
Kan iemand mij vertellen of je op de w8 serie wel gewoon youtube hd kunt afspelen zonder dat het geluid begint te haperen?
Ja, zover ik weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:16:
Wel bizar eigenlijk, dat je als een soort van doe-het-zelver met een rolletje je beeldscherm moet gladstrijken. Je mag toch verwachten dat dit bij een nieuwe tv niet nodig is?

Ik ben nogal een perfectionist en wilde na een aantal Samsungs nu overstappen op deze Sony, maar als ik dit zie/lees dan zakt de moed me in de schoenen. 8)7

Alle LCD TV's hebben dat zowat. Het valt nu meer op, omdat dezelfde Edge LED techniek op veel grotere beeldmaten meer verkocht worden.
Aantal jaren terug was 32 inch bijvoorbeeld al "groot". Daar merk dat je soort imperfecties gewoon niet op.

Met andere woorden, laat het je niet tegenzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik ben ook een mierenneuker in dat soort dingen, wilde de tv eigenlijk terugsturen omdat die vlekken die ik had onacceptabel waren. Toch besloten het even te proberen met dat "wrijven" en resultaat is top. had het niet geholpen was dit gewoon een DOA gevalletje geweest.
Grappige is dat een vriend van me de tv af liep te zeiken vanwege die vlekken, en nadat dit opgelost was hij nog steeds liep te zeuren dat het onacceptabel was en ik de tv niet moest accepteren.
Toen ben ik bij hem thuis naar zijn twee jaar oude 50" samsung gaan kijken, bleek (in iets mindere mate) dezelfde gebreken te hebben :P
Ook maar even met een doekje zijn tv aangeduwd en nu heeft hij er ook geen last meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat is nu precies de technische onderbouwing van het wrijven?
En waarom wrijft Sony zn tv's dan niet even op voordat ze in de doos gestopt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
het heeft te maken met de laag die het licht van de zijkant (edge lit remember ;) ) reflecteert naar voren.
Ik gok dat deze laag los laat of iets verplaatst/beweegt door het transport. Het wrijven "plakt" de laag weer goed terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Ik heb het scherm (50w805) ook even 'behandeld'. Ik had niet zulke grote vlekken, maar er waren wel degelijk wat plekken zichtbaar. Dat is nu vrijwel verdwenen. Ben alleen in de onderhoek wat vergeten, dus ga het binnenkort nog eens rustig over doen. Maar dat is alleen in een hele donkere kamer te zien.

En gefeliciteerd cypher21!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Hoeveel druk oefenen jullie eigenlijk uit op het scherm?

Ik lijk nog een beetje zo'n "zweem" te hebben, maar als ik google dan lijkt het meer op een ips glow (829B). Is niet zo'n blauwe achtergrond zeg maar, en hij verplaatst zich met de hoek waarin ik kijk.

Congrats Cypher21 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Thanks!

Er is niet eens veel druk voor nodig. vergelijkbaar met de druk die ik gebruik als ik het tv scherm goed schoonmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Helemaal duidelijk, dan moet ik niet harder drukken dan ik tot nog toe gedaan heb!

Heb je trouwens wel eens geprobeerd om de schroef in de linkeronderhoek van jouw scherm wat losser te draaien? Zag op je foto dat je daar nog wat last hebt van bleed. En ik heb ergens gelezen dat dit een oplossing zou kunnen bieden.

[ Voor 10% gewijzigd door smoken op 09-03-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Linksonder is idd nog wat bleeding te zien, valt alleen met kijken niet op, de foto was een pikzwarte en dan is het inderdaad wel een beetje te zien.
Heb geen zin om de tv van de muur af te halen. Zolang ik me daar niet aan stoor en het me niet opvalt laat ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Als het niet opvalt, dan zou ik er ook niets aan doen inderdaad!

Tja,..eigenlijk is het belachelijk dat je dit soort "stunts" uit moet halen met een nieuwe TV.
Maar nog belachelijker is het eigenlijk dat fabrikanten zich dit kunnen permitteren,...veel mensen krijgen te horen dat dit nu eenmaal een eigenschap is van grote LED televisies en dat ze zich er maar bij neer moeten leggen. Terwijl het eigenlijk meer een fout in het productie/opslag process lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
Is er een mogelijkheid om automatisch alle HD zenders vooraan te krijgen bij de bravia W805B? Ik kom hier niet uit (Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Ik maak gebruik van een CI+ module en de HD zenders staan gewoon vooraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Same here! Heb je wel een nieuwe module? Ik begreep namelijk van de verkoper dat sinds het overgaan van Ziggo op de nieuwe frequentie er erg veel klachten zijn over oudere modules...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
Ik heb de nieuwe Smit module, en ik moet nu alles handmatig aanpassen. Alle HD zenders beginnen vanaf 908.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dat is wel heel er vreemd.....
Heb je wel gewoon een NL model? Ik heb bijvoorbeeld in mijn TV boven een module van een Duits merk zitten, en krijg dus alle Duitse zenders als eerste te zien....

Ook lees ik wel eens bij bijvoorbeeld iBood dat niet alle modellen TV's die niet in NL gekocht/verkocht worden, de Ci+ modules niet goed ondersteunen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Heb een Quantis module. HD zenders staan braaf vooraan, ook na zenderverandering van Ziggo van gisteren. Heb ook oudere Sonys in huis met een oude Neotech? module, ook HD gewoon vooraan.

Verder kun je de digitale zenderlijst toch niet in volgorde veranderen?

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
CJ_Latitude schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:16:
Ik heb ineens dat mijn KDL-50W805B niet meer wordt getoond onder het "cast" icoontje in de Netflix en Youtube apps op mijn iPad en iPhone. Mijn Chromecast wordt wel gewoon getoond. Heb al geprobeerd te switchen tussen WiFi / bedraad op de TV, maar krijg de TV maar niet meer te verschijnen in de apps.

Iemand anders dit probleem en / of een idee / oplossing?

Als ik de boel overigens via de "pair device" optie van de Youtube TV-app connect, werkt dat stukje wel (maar dat werkt verre van ideaal). Zie ook hier: http://community.sony.co....not-appearing/m-p/1886811
Kashika schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:35:
[...]

Ik ervaar hetzelfde. De cast optie in Netflix was heel handig. Kan je de app laten opstarten met direct de gekozen aflevering.

YouTube werkt alleen als ik mn apparaat koppel. Ik kan alleen niet meer YouTube via het castknopje meer opstarten vanaf mn Tablet...
Jovas schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:15:
[...]

[...]
KDL42W828b hier en dezelfde problemen. Ik moet trouwens zeggen dat voordat de laatste update van de week langskwam de Youtube app al vernieuwd was qua interface, volgens mij gaat dit via internetinhoud vernieuwen en sinds deze nieuwe versie is de beeldkwaliteit van de ingebouwde Youtube app slecht. Als ik bij instellingen videogegevens weergeven aanzet zie ik ook dat de video op 640 kwaliteit afgespeeld wordt. Als ik via mijn telefoon Chromecast cast, of inderdaad in de ingebouwde Youtube app device pair dan is het beeld wel goed. Ik ga ook op het Sony forum posten
Heb hier hetzelfde probleem, maar ben erachter gekomen dat het chromecast icoontje wel verschijnt op mijn telefoon/tablet als ik eerst de Netflix of Youtube app op de tv start. Youtube of Netflix opstarten vanaf je telefoon/tablet werkt helaas niet meer dus. Beetje jammer :(

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Big Will schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:40:
[...]

[...]

[...]

Heb hier hetzelfde probleem, maar ben erachter gekomen dat het chromecast icoontje wel verschijnt op mijn telefoon/tablet als ik eerst de Netflix of Youtube app op de tv start. Youtube of Netflix opstarten vanaf je telefoon/tablet werkt helaas niet meer dus. Beetje jammer :(
Denk dat Google het hele casten gewoon een wijziging gegeven heeft. Bij YouTube ziet het er ook flink anders uit.

Ik kan nu min of meer mn app op de TV bedienen in plaats dat je echt nog cast vanaf je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ik heb een nieuwe Sony TV, een 55". Ik heb gister een voetbalwedstrijd bekeken, maar als het beeld snel van links naar rechts of andersom gaat, dan merk ik toch een waas op, heel licht, als ik de football modus aanzet valt het meer op.
Is dit een vorm van backlight bleeding? Iemand ook last van?

Als het beeld stilstaat, dan valt het niet op, enkel alleen als deze snel beweegt zoals bij een voetbalwedstrijd.

[ Voor 16% gewijzigd door BliXem op 12-03-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Bovenstaande klinkt mij meer als "ghosting", aangezien je het over snelle beweging hebt. Je geeft aan een 55" te hebben. Voor de 50" en 55" versies zijn heel veel gekalibreerde settings te vinden, wellicht kun je die eens instellen en kijken of het dan beter gaat?

Heel veel van die beeldoptimalisatie functies zorgen er juist voor dat dit soort dingen zichtbaar(der) worden is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Big Will schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:40:
Hmm, dan moet ik dat nog eens gaan bekijken, want wat jij nu beschrijft werkte bij mij eerder ook niet. Nog maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:23
BliXem schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:14:
Ik heb een nieuwe Sony TV, een 55". Ik heb gister een voetbalwedstrijd bekeken, maar als het beeld snel van links naar rechts of andersom gaat, dan merk ik toch een waas op, heel licht, als ik de football modus aanzet valt het meer op.
Is dit een vorm van backlight bleeding? Iemand ook last van?

Als het beeld stilstaat, dan valt het niet op, enkel alleen als deze snel beweegt zoals bij een voetbalwedstrijd.
Misschien heb je last van motion blurring. Probeer eens de clear of clear plus instelling van motionflow. Je kan ook smooth proberen, maar dan heb je last van het soap opera effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
smoken schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:29:
Bovenstaande klinkt mij meer als "ghosting", aangezien je het over snelle beweging hebt. Je geeft aan een 55" te hebben. Voor de 50" en 55" versies zijn heel veel gekalibreerde settings te vinden, wellicht kun je die eens instellen en kijken of het dan beter gaat?

Heel veel van die beeldoptimalisatie functies zorgen er juist voor dat dit soort dingen zichtbaar(der) worden is mijn ervaring.
Ik heb de Sony KD-55X8505B. Waar kan ik die instellingen vinden? Ik heb er wel één gevonden: https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1897080/ bedoel je die ook?
HEY_DUDE schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:38:
[...]

Misschien heb je last van motion blurring. Probeer eens de clear of clear plus instelling van motionflow. Je kan ook smooth proberen, maar dan heb je last van het soap opera effect.
Ik heb die keuzes niet zoals jij aangeeft. Ik heb motionflow uitgezet samen met de vloeiende gradatie om te kijken of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
Wat is er met youtube gebeurd
Voorheen kon ik een filmpje die op de ipad aan stond met 1 klik op de tv afspelen
Dat kan nu niet meer ligt dit aan youtube of aan de tv update?

Om het nu weer enigzinds werkend te krijgen moet je eerst je tv koppelen in de youtube app en zodra dit is gedaan open je op de tv de youtube app en kun je een filmpje op de tv afspelen
Nadelen het laden duurt lang het koppelen vereist dat je door het menu heen moet
En zonder dat de youtube app open staat doet de tv niets ondanks dat de ipad denkt dat hij aan het afspelen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
bartburg schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:11:
Wat is er met youtube gebeurd
Voorheen kon ik een filmpje die op de ipad aan stond met 1 klik op de tv afspelen
Dat kan nu niet meer ligt dit aan youtube of aan de tv update?

Om het nu weer enigzinds werkend te krijgen moet je eerst je tv koppelen in de youtube app en zodra dit is gedaan open je op de tv de youtube app en kun je een filmpje op de tv afspelen
Nadelen het laden duurt lang het koppelen vereist dat je door het menu heen moet
En zonder dat de youtube app open staat doet de tv niets ondanks dat de ipad denkt dat hij aan het afspelen is
Dat is hierboven dus ook al aangegeven ;)
Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Kashika schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:33:
[...]

Dat is hierboven dus ook al aangegeven ;)
Je bent niet de enige.
Zo maar het is wel mega irritant zo zeg. Voorheen vond ik het casten echt ideaal werken, maar nu vind ik het in feite compleet ruk. Is dit op de Chromecast ook zo doorgevoerd dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Netflix app bij meer mensen stuk als in dat ie niet opstart? (50W829B) Op devices werkt het wel (Sony Xperia + Asus tablet).

[ Voor 27% gewijzigd door Joster op 14-03-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Joster schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:06:
Netflix app bij meer mensen stuk als in dat ie niet opstart? (50W829B) Op devices werkt het wel (Sony Xperia + Asus tablet).
Nee? Factory reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:23
Joster schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:06:
Stekker er uit en erin, gebeurt bij mij paar keer per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
HEY_DUDE schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:11:
[...]

Stekker er uit en erin, gebeurt bij mij paar keer per maand.
Dit was inderdaad voldoende, nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:52
Heb ook de Sony KD-49X8505B. De settings van avforum zijn slecht, heb een ander geprobeerd waar ik erg sterk van onder de indruk ben (nog steeds) normaliter ben ik iemand die de eerste weken de TV heel de tijd nog fine tuned. Nu totaal niet gedaan. Zal straks even kijken of ik de site met setting nog kan vinden. (heb ze sowieso op papier afgedrukt).
BliXem schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:30:
[...]

Ik heb de Sony KD-55X8505B. Waar kan ik die instellingen vinden? Ik heb er wel één gevonden: https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1897080/ bedoel je die ook?

[...]

Ik heb die keuzes niet zoals jij aangeeft. Ik heb motionflow uitgezet samen met de vloeiende gradatie om te kijken of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
basjuhh schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:52:
Heb ook de Sony KD-49X8505B. De settings van avforum zijn slecht, heb een ander geprobeerd waar ik erg sterk van onder de indruk ben (nog steeds) normaliter ben ik iemand die de eerste weken de TV heel de tijd nog fine tuned. Nu totaal niet gedaan. Zal straks even kijken of ik de site met setting nog kan vinden. (heb ze sowieso op papier afgedrukt).

[...]
Jij ziet geen waas bij voetbalwedstrijden als het beeld snel naar links-rechts-andersom gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
nu ben ikzelf niet zo'n voetbalfan, maar heb er zeker eens een minuut of 10 naar gekeken om o.a. ook de voetbalmodus te testen. (geluid en beeld word dan blijkbaar geoptimaliseerd) maarik kan me niet heugen dat daar ghosting of waas gezien heb. (terwijl ik daar toch echt ook de kriebels van krijg). Naar mijn weten zijn de 49" en de 55" ook hetzelfde ips panel.
BliXem schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:23:
[...]

Jij ziet geen waas bij voetbalwedstrijden als het beeld snel naar links-rechts-andersom gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Als ik via SEN youtube opzet, en vervolgens een 4K content, is het dan ook echt 4K of gewoon op 1080p?

Ik hou het nog even in de gaten basjuhh, ik weet nog niet wat ik hier van moet vinden.

Update: Ik laat er toch maar even een monteur naar kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door BliXem op 16-03-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:00
basjuhh schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:52:

[...]
Zou je settings met ons kunnen delen? Of die website. Aangezien ik dezelfde tv heb. Maar heb de av forum settings overgenomen. Maar ben nog niet geheel tevreden...

Bvd

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Zucht,.......

De afgelopen dagen ben ik heel erg bezig geweest met "blij" te zijn met mijn tv (zoals eerder gemeld, de 42w928b) echter ik blijf een niet fijn aankoopgevoel houden.

De lightbleed, daar kan ik me nog wel overheen zetten want het is niet veel en bijna niet waarneembaar.
Wat mij het meest irriteert echter is, wat omschreven wordt als IPS-glow. Hier zie je een voorbeeld, niet van mijn TV maar het komt aardig overeen: http://s187.photobucket.c...Related/IMG_2048.jpg.html

Natuurlijk zie je dit alleen bij zo goed als volledig zwart beeld, maar afhankelijk van je positie voor de TV zie je het ook in heel donkere scenes. Er komt dan een grijze waas over het beeld. Voor mijn gevoel bevestigd dit in ieder geval dat er in de 42" 829b een IPS paneel zit, hier was onduidelijkheid over in veel reviews.

Vraag is alleen ,..... wat kan ik nu nog?
De winkel waar ik hem gekocht heb staat wel open voor omruilen, alleen .... ze hebben totaal niets anders van Sony in huis in 42" / mijn prijsklasse. Nu kan ik wel overstappen op Philips/Samsung, maar ja ... eigenlijk ben ik een Sony jongen ;-)

Hebben anderen ervaring met dit soort "Glow"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
smoken schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:32:
Zucht,.......

De afgelopen dagen ben ik heel erg bezig geweest met "blij" te zijn met mijn tv (zoals eerder gemeld, de 42w928b) echter ik blijf een niet fijn aankoopgevoel houden.

De lightbleed, daar kan ik me nog wel overheen zetten want het is niet veel en bijna niet waarneembaar.
Wat mij het meest irriteert echter is, wat omschreven wordt als IPS-glow. Hier zie je een voorbeeld, niet van mijn TV maar het komt aardig overeen: http://s187.photobucket.c...Related/IMG_2048.jpg.html

Natuurlijk zie je dit alleen bij zo goed als volledig zwart beeld, maar afhankelijk van je positie voor de TV zie je het ook in heel donkere scenes. Er komt dan een grijze waas over het beeld. Voor mijn gevoel bevestigd dit in ieder geval dat er in de 42" 829b een IPS paneel zit, hier was onduidelijkheid over in veel reviews.

De winkel waar ik hem gekocht heb staat wel open voor omruilen, alleen .... ze hebben totaal niets anders van Sony in huis in 42" / mijn prijsklasse. Nu kan ik wel overstappen op Philips/Samsung, maar ja ... eigenlijk ben ik een Sony jongen ;-)

Ruil de TV in, vraag je geld terug (of tegoedbon). Over een week of twee zullen de 2015 modellen beschikbaar zijn. Dan moet je wellicht iets bijleggen voor een 42 inch model, maar mogelijk helpt dat je van dit probleem af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dat is inderdaad eventueel een optie.
Geld terug gaat niet, dus dan wordt het een tegoedbon. Is het natuurlijk alleen hopen dat er geen IPS paneel in die nieuwe TV's zit ;-)

Alternatief is dat ik tegen een bijbetaling kies voor het 50" model ....
Betreft echter het (laatste) winkelmodel ... dus de vraag is hoe slim dit is .....

[ Voor 31% gewijzigd door smoken op 17-03-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
smoken schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:56:
Dat is inderdaad eventueel een optie.
Geld terug gaat niet, dus dan wordt het een tegoedbon. Is het natuurlijk alleen hopen dat er geen IPS paneel in die nieuwe TV's zit ;-)

Alternatief is dat ik tegen een bijbetaling kies voor het 50" model ....
Betreft echter het (laatste) winkelmodel ... dus de vraag is hoe slim dit is .....
Is best een goede optie. TV is ingespeeld, prijs is lager.
LCD televisies hebben zo ongelofelijk veel branduren, dat je je geen zorgen hoeft te maken over de levensduur.
Je kunt nakijken in het service menu hoeveel uren dit toestel gemaakt heeft en op basis daarvan een prijs afspreken. En je weet dat het scherm geen mankementen heeft als je deze in de winkel test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
Ik kan hem online niet zo snel vinden (was een duitse site in ieder geval). Zal vanavond even de instellingen van mijn papieren printje die ik nog heb hier posten!
TheKerremenke schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:44:
[...]

Zou je settings met ons kunnen delen? Of die website. Aangezien ik dezelfde tv heb. Maar heb de av forum settings overgenomen. Maar ben nog niet geheel tevreden...

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
Via SEN of de APP via HOME krijg ik het niet voor elkaar 4K materiaal af te spelen. Als ik vervolgens via een APP als Flipps HD of iets op mijn Iphone van Youtube naar de TV stream is het wel 4K.
BliXem schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:35:
Als ik via SEN youtube opzet, en vervolgens een 4K content, is het dan ook echt 4K of gewoon op 1080p?

Ik hou het nog even in de gaten basjuhh, ik weet nog niet wat ik hier van moet vinden.

Update: Ik laat er toch maar even een monteur naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Kashika schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:06:
[...]

Is best een goede optie. TV is ingespeeld, prijs is lager.
LCD televisies hebben zo ongelofelijk veel branduren, dat je je geen zorgen hoeft te maken over de levensduur.
Je kunt nakijken in het service menu hoeveel uren dit toestel gemaakt heeft en op basis daarvan een prijs afspreken. En je weet dat het scherm geen mankementen heeft als je deze in de winkel test.
Dank je voor je reactie!
Ik heb de winkel zojuist gebeld en heb de TV onder voorbehoud mogen reserveren.
Morgen heb ik een afspraak staan en hopelijk komen we er dan uit.

De 50W829B heeft naar wat ik kan vinden ZEKER geen IPS paneel,....dus hopelijk heb ik deze "problemen" dan niet ....

Erg dat ik me om zoiets druk kan maken , ik weet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
smoken schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:02:
[...]

Dank je voor je reactie!
Ik heb de winkel zojuist gebeld en heb de TV onder voorbehoud mogen reserveren.
Morgen heb ik een afspraak staan en hopelijk komen we er dan uit.

De 50W829B heeft naar wat ik kan vinden ZEKER geen IPS paneel,....dus hopelijk heb ik deze "problemen" dan niet ....

Erg dat ik me om zoiets druk kan maken , ik weet ...
Geen probleem!
Ik heb precies hetzelfde gehad. IPS vind ik ook niet mooi. Zwart verliest al zn detail.
Het model wat je nu gaat halen heeft een WA paneel, met super-zwartwaarden. Wel mindere kijkhoeken, maar ik denk dat je daar makkelijk mee kunt leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Daar moet ik zeker makkelijk mee kunnen leven .... ik zit bijna recht voor de tv ;-)
Hopelijk:

- heeft de TV niet super veel uren gedraaid
- heeft de TV geen lightbleed
- is er iets mogelijk qua prijs t.o.v. de huidige verkoopprijs (niet adviesprijs)

En dan zouden we er wel uit moeten kunnen komen naar mijn mening ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
smoken schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:26:
Daar moet ik zeker makkelijk mee kunnen leven .... ik zit bijna recht voor de tv ;-)
Hopelijk:

- heeft de TV niet super veel uren gedraaid
- heeft de TV geen lightbleed
- is er iets mogelijk qua prijs t.o.v. de huidige verkoopprijs (niet adviesprijs)

En dan zouden we er wel uit moeten kunnen komen naar mijn mening ....
Helemaal top!

Laat weten hoe je em vind als ie staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
en toch groter ;)
Is de vrouw het daar wel mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
hahahha, cypher21 ... was al aan het wachten op een dergelijke reactie ...
Nee, op dat gebied is ook nog wat overtuiging nodig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 14-09 14:37
Tja, vrouwen houden van groot, maar soms kan iets te groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
hahahah ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ik ga de Sony TV omruilen naar een Samsung 55HU7500, toestel welke ik nu nog bezit heeft last van een lichte vertical banding. Nu maar hopen, ondanks de reacties/ervaringen, dat mijn nieuwe toestel eigenlijk geen banding heeft... We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:51
BliXem schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:12:
Ik ga de Sony TV omruilen naar een Samsung 55HU7500, toestel welke ik nu nog bezit heeft last van een lichte vertical banding. Nu maar hopen, ondanks de reacties/ervaringen, dat mijn nieuwe toestel eigenlijk geen banding heeft... We zullen zien!
Ik wens je erg veel sterkte, ik heb verschillende Samsung electronica gehad en het was allemaal rommel en het is allemaal terug naar de winkel gegaan. Defecte pixels, schermen die los en scheef zaten, backlight, krassen op glimmende plastic strips. Het maakt niet uit of het telefoons, monitoren of tv's waren, ik heb alles moeten terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jovas schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:48:
[...]
Ik wens je erg veel sterkte, ik heb verschillende Samsung electronica gehad en het was allemaal rommel en het is allemaal terug naar de winkel gegaan. Defecte pixels, schermen die los en scheef zaten, backlight, krassen op glimmende plastic strips. Het maakt niet uit of het telefoons, monitoren of tv's waren, ik heb alles moeten terugbrengen.
Hier idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ik heb nog een paar foto's gemaakt.
Dit om, hopelijk met jullie hulp, uit t sluiten of het nu wel/niet zinnig is om om te ruilen.

De foto's geven de waas aan die ik ervaar. De waas/glow is zoals ik hem zelf ook zie, de blauwe kleur is niet helemaal eerlijk in het echt is het niet zó blauw. Je ziet de "glow" meeschrijven, maar hij is bijna weg als ik midden op de bank zit. Maar dan moet ik netjes rechtop zitten. Zit ik rechts op de bank (mijn plekje ;-) ) dan heb ik linksonder die glow zichtbaar. Ter illustratie, dit scheelt ongeveer 40cm tov het midden van de bank.

Is dit nu "ips glow" , is dit de kijkhoek van een VA paneel, is dit normaal of is er iets anders?

Kan morgen wel omruilen voor de 50" , maar als deze dit ook gaat hebben dan heeft het weinig zin natuurlijk,...

Ik heb voor deze test een input geslecteerd zonder signaal.
Zwart beeld dus..

Afbeeldingslocatie: http://i376.photobucket.com/albums/oo208/cremerhm/image.jpg2_zpskuctrxjc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i376.photobucket.com/albums/oo208/cremerhm/image.jpg3_zpsaniekcgi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i376.photobucket.com/albums/oo208/cremerhm/image.jpg4_zpsoo5axbgl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door smoken op 18-03-2015 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
smoken schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:32:
Zucht,.......

Wat je op deze foto ziet is echt ips glow. Bij jou bovenstaande foto's vind ik het moeilijk te zeggen omdat de foto kwaliteit niet al te goed is. Maar het zou mij niet verbazen. Het zit wel op de plaatsen waar het meestal te zien is. Maar kan ook nog backlight bleeding zijn.

De vraag is heb je er bij films ook last van. Je zit bij een TV als het goed is maar zelden naar een helemaal zwart scherm te kijken ;)

een 50" is een goed alternatief omdat deze een VA panneel heeft. Nadeel is Actieve 3D brillen tov passief. En de kijkhoeken van VA zijn kleiner dan IPS. Maar je hebt wel weer een hoger contrast met VA.

50" is wel erg mooi qua formaat. Ik ga zelf voor een 55". Heb de afgelopen jaren het meeste naar 42" schermen zitten kijken (was toen betaalbaar) maar nu heb je voor dat geld ook een 55".

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Astennu schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 03:29:
[...]

De vraag is heb je er bij films ook last van. Je zit bij een TV als het goed is maar zelden naar een helemaal zwart scherm te kijken ;)
Gisteren tijdens Game of Thrones (pas net mee begonnen, dus ik heb wat te kijken ;-) ) viel het wederom op in de donkere scenes. Zwart/delen met weinig licht krijgen daar een grijze waas over zich heen. Naar mijn mening komt dit voort uit hetgeen je op bovenstaande foto's ziet.

Ik vraag me alleen werkelijk af of er nu een IPS paneel in die 42W829B zit of een VA,....want daar is nergens echte duidelijkheid over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
smoken schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:18:
[...]

Gisteren tijdens Game of Thrones (pas net mee begonnen, dus ik heb wat te kijken ;-) ) viel het wederom op in de donkere scenes. Zwart/delen met weinig licht krijgen daar een grijze waas over zich heen. Naar mijn mening komt dit voort uit hetgeen je op bovenstaande foto's ziet.

Ik vraag me alleen werkelijk af of er nu een IPS paneel in die 42W829B zit of een VA,....want daar is nergens echte duidelijkheid over te vinden.
volgens http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl42w829b-201409143910.htm
een VA panel
Heb je al met een doek gewreven?
Ziet er een beetje uit als een lichte vorm van de klachten die ik had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ik heb me suf gewreven met een doek .... dat kan/mag het echt niet meer zijn intussen ...
Die review heb ik inderdaad ook gelezen, er zijn echter ook reviews te vinden waar men het over IPS heeft en reviews waarin ze zeggen dat het inderdaad kan wisselen tussen IPS en VA.

Ik ga straks gewoon naar dat 50" demomodel kijken in de winkel, hopelijk kunnen ze hem in een donker hoekje zetten voor me zodat ik kan controleren op dit soort dingen en dan hoop ik op een perfect scherm welke ze direct in de doos kunnen stoppen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
smoken schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:15:
Ik heb me suf gewreven met een doek .... dat kan/mag het echt niet meer zijn intussen ...
Die review heb ik inderdaad ook gelezen, er zijn echter ook reviews te vinden waar men het over IPS heeft en reviews waarin ze zeggen dat het inderdaad kan wisselen tussen IPS en VA.
In de 42" W8-serie zit een AU Optronics T420HVJ02-0 paneel. Dit is een VA paneel.

Welke reviewers zouden spreken over een IPS-paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
smoken schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:18:
[...]

Wat voor instellingen gebruik je?

Zet de game mode eens aan en zet de helderheid eens onder de 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
Ietjes later dan belooft maar hierbij de settings die ik gebruik voor de X8505B:

Scene Select: Standard
Picture Mode: Standard
Backlight: 5 (Make sure you turn the Light Sensor off in System Settings/Eco)
Contrast: 88
Brightness: 58
Colour: 60
Hue: R1
Colour Temperature: Neutral
Sharpness: 80
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Dot Noise Reduction: Off
Reality Creation: Auto
Smooth Gradation: Off
Motionflow: standard
Film Mode: Auto

Advanced Settings
Black Corrector: Off
Advanced Contrast Enhancer: Off
Gamma: 0
Auto Light Limiter: Off
Clear White: Off
Live Colour: Off
White Balance: all default except:
R bias -5
G bias +3
B bias -4
Detail Enhancer: Low
Edge Enhancer: Off
Skin Naturaliser: Off

Ik vind dit in ieder geval tot nu toe één van de beste setting welke ik gevonden heb.
basjuhh schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:53:
Ik kan hem online niet zo snel vinden (was een duitse site in ieder geval). Zal vanavond even de instellingen van mijn papieren printje die ik nog heb hier posten!

[...]

[ Voor 0% gewijzigd door basjuhh op 18-03-2015 12:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Merci basjuh, zal het vanavond eens uitproberen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
En uiteindelijk ga ik met mijn eigen tv weer richting huis. De 50" had ook die gloed, lightbleed kon ik niet zien, maar in de winkel is het erg licht natuurlijk.

daarnaast zat er een krasje op het scherm, dus dat wordt het sowieso niet...

Nog een keer met instellingen spelen thuis en niet meer aan proberen te denken / naar proberen te kijken denk ik dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Jovas schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:48:
[...]
Sterkte heeft geholpen, heb het toestel uitgebreid getest, geen gekke dingen gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
Hoe is het afgelopen met het beeld? :)
TheKerremenke schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:43:
Merci basjuh, zal het vanavond eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Goed. De instellingen zijn wel fijn. Denk dat ik ze zo voorlopig even laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
berinho schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:21:
Nog een poging:)

Momenteel ben ik nog mijn sony kdl55w805b aan het tweaken. Voor films en reguliere tv gebruik ik momenteel de volgende settings.

cinema 1
backlight max
contrast 90
brightness 50
color (hue) 50
color tint 0
color temperature warmth 2
sharpness 50
all software enhancers off
motionflow true cinema
film mode auto

ADVANCED Settings
blackcorrection off
adv contrast optim off
gamma -1
automatic light dimmer off
clear white off
live color off
white balance
Rgain -3
G gain -13
B Gain 0
R Bias 0
G bias -1
B bias 0

Echter heb ik nog steeds geen goed gevoel erbij. Ik vind de kleuren een beetje dof /flets (washed out zoals engelsen het ook wel eens noemen).

Ik lees her en der reacties dat meerdere mensen dit gevoel hadden. Wellicht is er iemand die zn instellingen kan posten die dit gevoel niet heeft.
Ik heb sinds gister ook een 55w829B. Ik heb datzelfde gevoel. De kleuren komen er niet echt uit en doen een beetje grijzig aan.

Heeft de 55" wel hetzelfde type panneel als de 50"? Of is het een paneel van een heel ander merk en of type?

Ook met 3D in Cinema stand vond ik alles erg donker het Was maar net voldoende om dingen goed te kunnen zien. En ik houd erg van schermen die donker afgesteld zijn.

Ik zal vanavond eens kijken hoe dat zit met de lightsensor. Misschien gooit die wel roet in het eten.

Misschien moet ik mijn color spider er maar eens bij pakken om te kijken wat de helderheid Is.

Daarnaast heb ik ook wat last van licht vlekken op een donkere achtergrond. Ik heb al geprobeerd met een doek het weg te wrijven. Maar tot nu toe doet het niets.
Hoe hard duwen jullie om het weg te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 20-03-2015 10:25 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Astennu schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:23:
[...]

Ik heb sinds gister ook een 55w829B. Ik heb datzelfde gevoel. De kleuren komen er niet echt uit en doen een beetje grijzig aan.

Heeft de 55" wel hetzelfde type panneel als de 50"? Of is het een paneel van een heel ander merk en of type?

Ook met 3D in Cinema stand vond ik alles erg donker het Was maar net voldoende om dingen goed te kunnen zien. En ik houd erg van schermen die donker afgesteld zijn.

Ik zal vanavond eens kijken hoe dat zit met de lightsensor. Misschien gooit die wel roet in het eten.

Misschien moet ik mijn color spider er maar eens bij pakken om te kijken wat de helderheid Is.

Daarnaast heb ik ook wat last van licht vlekken op een donkere achtergrond. Ik heb al geprobeerd met een doek het weg te wrijven. Maar tot nu toe doet het niets.
zet de gamemodus eens aan. Zijn alle extra instellingen uitgeschakeld.
Of de kleurtemperatuur aan te passen. In Cinema staat ie standaard op warm (vind ik zelf niet mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik Had hem zelf op Cinema neutral gezet. Maar zal vanavond nog eens goed gaan zoeken. Het zou best die Light sensor kunnen zijn.

Daarnaast ga ik ook even met mijn color spider 2 kijken hoe de kleuren het doen. Want hij moet ook niet te blauw worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
[...]
Ik heb die vlekken met geen mogelijkheid weg gekregen.
Hard wrijven, zacht wrijven .... biedt allemaal geen oplossing.
De mate waarin ik het heb schijnt normaal/acceptabel te zijn ....

Zojuist heb ik echter de beslissing genomen (en akkoord van de winkel) dat ik de TV morgen terugbreng en een tegoedbon krijg. Dan haal ik (hopelijk in april) een TV uit de 2015 lijn.

Erg jammer! Maar wel beter denk ik.....irriteert me toch teveel.

[ Voor 19% gewijzigd door smoken op 20-03-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Astennu schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:45:
Ik Had hem zelf op Cinema neutral gezet. Maar zal vanavond nog eens goed gaan zoeken. Het zou best die Light sensor kunnen zijn.

Daarnaast ga ik ook even met mijn color spider 2 kijken hoe de kleuren het doen. Want hij moet ook niet te blauw worden.
De lichtsensor past automatisch de achtergrondverlichting aan, aan de hand van jouw eigen omgevingslicht.

Gewoon alles uitzetten en kijken hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kashika schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:25:
[...]

De lichtsensor past automatisch de achtergrondverlichting aan, aan de hand van jouw eigen omgevingslicht.

Gewoon alles uitzetten en kijken hoe het er uit ziet.
Dat lijkt me logisch ja :)
Bedacht me alleen nadat ik me bericht klaar Had ineens dat deze tv zo'n ding zou kunnen hebben en ja hoor.

En als je je backlight dimt kan je het probleem krijgen dat de kleuren veranderen.

Kortom ik ga die snel uit zetten en me tv net als me pc calibreren op een vaste waarde. (iets van 130 cd/m2 dat heb ik ook voor mijn pc scherm. Bevalt al 5 jaar prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Astennu schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:35:
[...]

Dat lijkt me logisch ja :)
Bedacht me alleen nadat ik me bericht klaar Had ineens dat deze tv zo'n ding zou kunnen hebben en ja hoor.

En als je je backlight dimt kan je het probleem krijgen dat de kleuren veranderen.

Kortom ik ga die snel uit zetten en me tv net als me pc calibreren op een vaste waarde. (iets van 130 cd/m2 dat heb ik ook voor mijn pc scherm. Bevalt al 5 jaar prima)
Op een TV verschilt het enorm waar je naar aan het kijke bent.
Ik vind het personaliseren van de scene instellingen wel fijn, want bij een film kan je dan zo overschakelen naar beeld wat daar optimaal voor is. Dan bij een TV Serie of een game, waar andere instellingen mogelijk fijner zijn.

Alles wat je aanpast in een bepaalde scene setting, blijven bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kashika schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:45:
[...]

Op een TV verschilt het enorm waar je naar aan het kijke bent.
Ik vind het personaliseren van de scene instellingen wel fijn, want bij een film kan je dan zo overschakelen naar beeld wat daar optimaal voor is. Dan bij een TV Serie of een game, waar andere instellingen mogelijk fijner zijn.

Alles wat je aanpast in een bepaalde scene setting, blijven bewaard.
Voor mij Is kleur echtheid het belangrijkste. Enige manier om dat goed te krijgen zijn vaste waardes.

Ik doe nu al jaren alles op mijn 30" Dell scherm. Ook films series you name it.
Heb zelf nooit de behoefte gehad iets feller of lichter te moeten zetten.
Bij games met Gama afstel opties zat ik met mijn settings al bij op de juiste afstelling.

De meeste mensen hebben het te licht staan. Voor games wel handig (gama hack) want je ziet meer in donkere stukken. Maar het Is lelijk en sloopt de sfeer. Voor films hetzelfde.

Maar het Is ook een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 14-09 14:37
[...]

Probeer deze instellingen van een professioneel gekalibreerde 55w828B
mark_vs in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up" eens.

Het valt me op, dat de kijkhoek met deze instellingen ook gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Thanks zal ik zeker even gaan proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 20-03-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Nou, heb nog een keer met mijn instellingen zitten spelen en het beeld op de volgende 3 foto's is het beste wat ik kan krijgen. Backlight staat op 3, helderheid op 45.
Vraag is nu wat te doen, is dit normaal voor edge led en ga ik niet beter krijgen dan blijft de tv. Is dit niet helemaal normaal, dan breng ik hem terug en wacht ik op een 2015 model.

Hoop dat jullie er nog een keer naar willen kijken ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i376.photobucket.com/albums/oo208/cremerhm/A87621C8-C08E-4A87-BE7B-C3B930288340_zpssqgfi7el.jpg
Bij bovenstaande foto zit ik op het rechtse kussen van een 3p bank

Afbeeldingslocatie: http://i376.photobucket.com/albums/oo208/cremerhm/75B3DE5F-39A4-48BE-93BE-0312BF251104_zpsowz1sksu.jpg
Bij bovenstaande foto zit ik op het middelste kussen

Afbeeldingslocatie: http://i376.photobucket.com/albums/oo208/cremerhm/8EAFE080-A204-4CC1-8598-5D4FBCBFF6BB_zpsc9s8vpii.jpg
Bij bovenstaande foto zit ik op het linker kussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik vind het behoorlijk zwart moet ik eerlijk zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Valt allemaal reuze mee voor LED-standaarden tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Behoorlijk zwart, bij mij zie je in het donker nog verschil tussen de muur en zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Omgeving is volledig donker??
Zo ja, denk niet dat je een betere lcd tv kunt krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Sorry, was even een tijdje "offline".
Rest van de kamer is inderdaad volledig donker, alle lampen uit.

Moet zeggen dat ik met deze instellingen ook aardig tevreden ben, en het feit dat jullie aangeven dat LED gewoon niet beter gaat worden dan dit overtuigd ook.

Vanaf nu betere kwaliteit downloaden! Blijkbaar komen de tegenvallende zwartwaarden ook daar vandaan, want ook al zijn de instellingen hetzelfde, via de atv2 valt het "probleempje" meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dit is extreem goed voor LED. Als je helemaal zwart wilt zijn er maar twee oplossingen: Plasma en OLED en dan mag je heel veel geld gaan uittrekken. die dingen zijn 3/4x zo duur als deze TV.

Als je een IPS scherm gekocht had had je veel meer licht gezien.

Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste