https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Is allebei edge dimming.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:06:
Volgens Hificorner zit er op de W829 in tegenstelling tot de W805 wel local dimming. Maar ik twijfel eraan omdat ik het nergens anders die informatie kan vinden.
Local dimming zit alleen in de duurdere 4K toestellen.
Ik maakte er redelijk veel gebruik van op mijn 49 inch x85 4k TV van Sony. Maar sinds een 1,5 week werkt het niet meer, geen update gehad oid, bij opstarten wordt het beeld zwart en loopt de TV gewoon vast.
Lees nergens iets over dit probleem.
Ik krijg alleen nog geen geluid van de TV naar de Samsung over HDMI.
Als ik externe speakers selecteer gaat dus netjes mijn Samsung set aan en springt deze op D.IN. Echter geen geluid.
Als ik een TOSlink kabel aansluit heb ik op bovenstaande manier wel geluid. Maar in Stereo ipv passtrough
Kent de TV uberhaupt passtrough ?
Hier hetzelfde....
Geen idee wat er aan de hand is.
Erg irritant.....
Gelukkig heb ik het op nog 3 andere apparaten, maar via m n Sony vond ik het zo makkelijk !
Afwachten maar
Nu alleen nog 5.1 geluid naar de receiver ipv stereo voor netflix.
Digital out staat op mijn tv op PCM. Maar dit kan ik niet wijzigen. Moet ik eerst iets anders hiervoor aanzetten ?
Verwijderd
De versie van Smit of van Quantis?
Heb al meerdere mensen voorbij zien komen met de AC ryan speler die stoort bij de functionaliteiten van de sony. Heeft iets met stroom te maken.Sjod schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:45:
Ik heb eindelijk mijn HDMI CMC aan de praat. Ik kan nu mijn Samsung Bluray bedieden via de TV. Oorzaak was mijn AC ryan speler. Zodra deze is aangesloten op de TV of op de Samsung dan functioneerd Bravia SYNC niet ?
Ik krijg alleen nog geen geluid van de TV naar de Samsung over HDMI.
Als ik externe speakers selecteer gaat dus netjes mijn Samsung set aan en springt deze op D.IN. Echter geen geluid.
Als ik een TOSlink kabel aansluit heb ik op bovenstaande manier wel geluid. Maar in Stereo ipv passtrough
Kent de TV uberhaupt passtrough ?
Ik had het probleem met geluid ook, ik heb met de bravia sync en HDMI Control” van mijn marantz receiver lopen spelen. De tv schakelt nu automatisch op audiosysteem als mijn receiver aanstaat.
Ik ben erg tevreden met contrast en kleurweergave maar als ik bijvoorbeeld naar Samsung en Philips kijk, dan springt het geheel er iets meer uit. Ik zoek een beetje een middenweg tussen het "gematteerde" van Sony en het scherpe / harde karakter van het beeld van beide eerdergenoemde merken.
Ben een beetje aan het pielen geweest met de Bioscoop setting, hier de kleuren iets opgeschroefd, kleurtint op Neutraal ipv Warm 2 en zwartcorrectie iets omhoog geschroefd. Ben er bijna maar begin nu een beetje backlight bleeding te zien...daarnaast is het nog een tikje donker. Thoughts?
Ik vond juist al het standaard beeld er beter uitspringen dan samsung en philips. Er staat bovenaan een idee voor de instellingen.Ik ben erg tevreden met contrast en kleurweergave maar als ik bijvoorbeeld naar Samsung en Philips kijk, dan springt het geheel er iets meer uit
Stay hungry, stay foolish!
Verwijderd
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar......Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:11:
Maakt het bij deze tv (w805b) verschil welke CI+ module wordt gebruikt, icm Ziggo?
De versie van Smit of van Quantis?
Wat voor content kijk je?frikandel1 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:37:
Anyone nog tips voor goede settings voor de 55w805b?
Ik ben erg tevreden met contrast en kleurweergave maar als ik bijvoorbeeld naar Samsung en Philips kijk, dan springt het geheel er iets meer uit. Ik zoek een beetje een middenweg tussen het "gematteerde" van Sony en het scherpe / harde karakter van het beeld van beide eerdergenoemde merken.
Ben een beetje aan het pielen geweest met de Bioscoop setting, hier de kleuren iets opgeschroefd, kleurtint op Neutraal ipv Warm 2 en zwartcorrectie iets omhoog geschroefd. Ben er bijna maar begin nu een beetje backlight bleeding te zien...daarnaast is het nog een tikje donker. Thoughts?
Als je namelijk in een winkel rondloopt, staat er democontent op met erg extreme settings. Die zijn thuis niet echt fijn kijken hoor.
Het is ook voornamelijk persoonlijke voorkeur. Als je echt van poppende kleuren houdt, kan je de scenesetting Dynamic gebruiken. Wordt alles omhoog gegooid.
Bij de Bioscoop scenesetting zou ik dan met motionflow spelen. Kan zijn dat het beeld donkerder wordt daardoor.
Zie

en

Nu ben ik afgelopen weekend naar de Media Markt en de BCC geweest en daar diverse schermen bekeken. Het viel me op dat alle 50 inch varianten 805b, 815b, 828b en 829b "last" hebben van dit issue. gek genoeg had een 50inch W6 paneel en een 55inch W8 paneel er geen last van.
Nu was ik al aan het kijken voor een ander toestel en zat te denken aan 50inch H6400 lees ik dit; link

Ben ik nou een piet lut of is dit echt een probleem? Kan over de Sony geen andere meldingen vinden, alleen die van de Samsung hierboven.
En een goede instelling voor het beeld ?
Gr
Zal straks thuis eens kijken of mijn tv dat ook heeft.pim_rs schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:35:
Hebben er meer mensen last van vage vlekjes op een 50W8xx? Ik heb nu al 2x een 50W829 thuis gekregen waar vreemde vlekjes op zitten. Het lijkt op stof maar het zit achter het glas en dus niet weg te vegen.
Zie
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Nu ben ik afgelopen weekend naar de Media Markt en de BCC geweest en daar diverse schermen bekeken. Het viel me op dat alle 50 inch varianten 805b, 815b, 828b en 829b "last" hebben van dit issue. gek genoeg had een 50inch W6 paneel en een 55inch W8 paneel er geen last van.
Nu was ik al aan het kijken voor een ander toestel en zat te denken aan 50inch H6400 lees ik dit; linkMeer merken hebben er dus last van.
Ben ik nou een piet lut of is dit echt een probleem? Kan over de Sony geen andere meldingen vinden, alleen die van de Samsung hierboven.
Nee geen piet lut,heb je er last van als je tv kijkt?Ben ik nou een piet lut of is dit echt een probleem? Kan over de Sony geen andere meldingen vinden, alleen die van de Samsung hierboven.
Tsja wat is last. Als je op 3 meter zit zie je het niet. Maar als ik de stoel voor het scherm zet om te gamen zie je het wel zitten. Daarnaast verwacht ik gewoon dat een dergelijk scherm van 800e gewoon goed is. Heb het nooit eerder gezien. De medewerker van de BCC had het ook nog niet gezien totdat ik hem er op wees; zijn reactie: Bel Sony maar ik weet het nietRBN026 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:26:
[...]
Nee geen piet lut,heb je er last van als je tv kijkt?

Wanneer heb je de tv gekocht? Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat die vlekken er zaten, op wit beeld?De medewerker van de BCC had het ook nog niet gezien totdat ik hem er op wees; zijn reactie: Bel Sony maar ik weet het niet
sturtiebe schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:04:
Iemand deze tv in bezit : Sony KDL-42W705B
En een goede instelling voor het beeld ?
Gr
De verwijzing naar dit topic was eigenlijk bedoeld zodat je zelf wat info kan verzamelen. Dan is het natuurlijk jammer dat je simpelweg alleen maar dezelfde vraag hier dumpt.
Zoals in je inmiddels gesloten topic gezegd:
Er bestaat niet zoiets als algemene instellingen die voor iedereen juist zijn. Elk paneel is weer net wat anders.
Steek er zelf wat moeite in check eens sites als avforums en hdtvtest.
Helaas "een beetje van alles". D.w.z. ik kijk TV, Blu-Rays en game (PC / PS4) in min of meer gelijke mate. Voor Games ben ik er wel uit, daar heb ik de Game scene getweaked zodat ie IMO nu precies goed uit.Kashika schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:17:
[...]
Wat voor content kijk je?
Als je namelijk in een winkel rondloopt, staat er democontent op met erg extreme settings. Die zijn thuis niet echt fijn kijken hoor.
Het is ook voornamelijk persoonlijke voorkeur. Als je echt van poppende kleuren houdt, kan je de scenesetting Dynamic gebruiken. Wordt alles omhoog gegooid.
Bij de Bioscoop scenesetting zou ik dan met motionflow spelen. Kan zijn dat het beeld donkerder wordt daardoor.
TV kijken is wat lastiger. Ik merk dat verschillende settings anders werken bij varierende kwaliteit van het beeld. Bij hoge kwaliteit uitzendingen (RTL4, Nat Geo o.a.) kan de Beeldmodus "Levendig" (geen scene geselecteerd) goed werken, bij mindere kwaliteit uitzendingen (comedy central soms, rtl5 als er ouwe meuk op is) zie je dan alle oneffenheden en kijkt het zwaar onprettig.
Overigens heb ik geen Dynamic scenesetting? Ik heb :
Auto
Auto (24p sync)
Algemeen
Bioscoop (huidige selectie)
Sport
Muziek
Animatie
Foto
Spel
Grafisch
Motionflow zal ik eens induiken. Lastig te zien wat dat precies doet, bij enkele settings wordt het beeld inderdaad erg donker.
Eens ook over die democontent in winkels. Eigenlijk jammer dat ze dit niet anders doen (sommige winkels doen het niet, zoals de BCC bij mij in de buurt. Die TVs daar staan gewoon op een TV kanaal afgestemd).
Best wel misleidend namelijk; alle TV's lijken namelijk qua beeldkwaliteit dan zowat identiek, IMO.
Als ik een LCD scherm koop controleer ik altijd op defecten, death/stuck pixels, overmatige backlight bleeding etc. Dus op een wit beeld valt het gelijk op, maar op een rood, groen of blauw scherm valt het ook op. Alleen op zwart zie je het niet uiteraard..RBN026 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:38:
[...]
Wanneer heb je de tv gekocht? Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat die vlekken er zaten, op wit beeld?
Ik weet niet of het exemplarisch is, ik vind er wel meer over hier en daar op internet. Ik ga in ieder geval terug naar de Mediamarkt voor tekst en uitleg, want op dit moment ben ik erg teleurgesteld. En om eerlijk te zijn vind ik dit niet acceptabel voor een televisie van (bruto) 4000 euro.
Verwijderd
Ik heb gekozen voor een 50 inch variant. De TV net van Hificorner via Post.nl ontvangen. Wat blijkt, er zit aan de linkerkant een kromming. Lijkt me niet horen. De rechterkant is gewoon kaasrecht. Pffff...balen...maomanna schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:31:
wel een sony en ander model of ander merk?
Morgen maar bellen met Hificorner.
Ik vraag me af hoe zo een kromming erin kan komen. Is het al gebruikt en word ik genaaid door Hificorner of?
Het is namelijk geen barst en er is niets te zien. Het lijkt zelfs natuurlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 23:37 ]
Lees overal dat deze tv echt supervet moet zijn. Om ruilen als je niet tevreden bent. Als ik het geld had, was ik ook voor deze gegaan.
Mooiste 4k tot nu toe.
S6!
Verwijderd
Ik kan 1000 euro uit geven
Ik wil ongeveer een 46 inch tv
Welke is dan de beste om te kopen in deze prijsklasse ?
Bart
Verwijderd
Maar het zijn zeker mooie tv s.
Ben nu onderweg naar mediamiek
Ff spieken naar de tv s en wie weet neem ik er gelijk 1 mee
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Verwijderd
Kijk veel op netflix en daar word ook al 4K aangeboden.
Verder is de tv ook voor mijn ps4
Goede keus of toch beter geen 4K nemen
KDL-42W829B
KDL-55W829B
En ik moet zeggen : super tv's. Ik had vroeger een Samsung 46 inch maar deze tv's in combi met KPN interactive tv : prima beeld en geen klachten.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Dus toch maar de Sony besteld.
Wees niet getreurd... heb vrijdag contact gehad met Hificorner en ze kunnen me niet eens vertellen wanneer mijn tv komt. Dit kan komende week zijn, of de week er op, of nog later... ze weten het niet!Russel88 schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:54:
Van het weekend de 55w805 besteld. Ik baal ervan dat ik de black friday aanbieding mis ben gelopen. Maar concurrerende merken vind ik toch een mindere model hebben.
Dus toch maar de Sony besteld.
Hebben me een aanbod gedaan voor de 50'', maar wil minimaal de 55'' dus wacht nog even af. Heb wel gezegd dat ik hem dit jaar nog wil, anders ga ik annuleren denk ik.
Waar heb jij hem nu gekocht? en voor welke prijs?
Wat naar zeg, dit is dus de reden dat ik het liever in de winkel koop dan online. Maar voor die lage prijs had ik m waarschijnlijk ook online gekocht hoor. Ik hoop voor je dat er snel een andere komt, ik had bij BCC binnen 1 week de nieuwe, tot die tijd kon ik de huidige (met teveel backlight bleeding) gebruiken.Ik heb gekozen voor een 50 inch variant. De TV net van Hificorner via Post.nl ontvangen. Wat blijkt, er zit aan de linkerkant een kromming. Lijkt me niet horen. De rechterkant is gewoon kaasrecht. Pffff...balen...
Morgen maar bellen met Hificorner.
Ik vraag me af hoe zo een kromming erin kan komen. Is het al gebruikt en word ik genaaid door Hificorner of?
Het is namelijk geen barst en er is niets te zien. Het lijkt zelfs natuurlijk.
De nieuwe en duurdere 4k tv's zouden een optie kunnen zijn, de goedkopere versie is mij afgeraden. Ze voorspellen dat wanneer 4k (eventueel) de standaard is je huidige 4k tv niet meer goed mee kan. Dat is natuurlijk speculeren maar ik heb bewust (nog) niet gekozen voor een 4k tv. Voor de PS4 hoef je geen 4k te nemen hoor.Verder is de tv ook voor mijn ps4
Goede keus of toch beter geen 4K nemen
[ Voor 75% gewijzigd door CHKYBSTRD op 15-12-2014 11:34 ]
Dan is je tv wel redelijk future proof.
Er zijn idd ook TV's die wel 4k beeld hebben. Maar nog hdmi 1.4.
Maar we kunnen nog heel lang wachten op een opvolger van BluRay waarbij we pas weten of onze receivers en tv;s voldoen.
Voor je het weet willen ze toch hdmi. 2.1 en nog wat anders en dan zit je met je TV.
Voor nu is netflix de enige manier voor 4k. Maar volgens mij heb je dan weer geen surround sound omdat de meeste tv's volgens mij alleen 2.0 doorsturen.
4k vind ik niet interessant op dit moment. Meer iets van kijk mij eens.
Ik zou alleen een 4k TV kopen als het beeld (Full HD etc) gewoon beter is. kwa contrast, kleur etc
Dan een 2k versie.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Echt speculeren is het ook niet. De 4K-televisies van vorig jaar zijn nu al verouderd en nooit voor de toekomst bedoeld. Dat is met de huidige goedkope 4K-televisies niet veel anders. Die zijn ook niet geschikt voor het weergeven van 10-bit / Rec.2020 materiaal en dat zal zeer waarschijnlijk standaard worden voor 4K Blu-Rays.RBN026 schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:28:
[...]
De nieuwe en duurdere 4k tv's zouden een optie kunnen zijn, de goedkopere versie is mij afgeraden. Ze voorspellen dat wanneer 4k (eventueel) de standaard is je huidige 4k tv niet meer goed mee kan. Dat is natuurlijk speculeren maar ik heb bewust (nog) niet gekozen voor een 4k tv. Voor de PS4 hoef je geen 4k te nemen hoor.
Het is ook nog maar de vraag of Netflix tegen die tijd nog goed 4K zal weergeven op de huidige 4K-televisies.
Verwijderd
Vind het misleidend op deze manier als het zo is
Dat zou betekenen dat die HDMI 2.0 heeft.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Gewoon eentje uit de PW.WesleyZ schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:05:
[...]
Waar heb jij hem nu gekocht? en voor welke prijs?
Ik had www.plasma-discounter.nl nog gebeld, maar kreeg het niet goedkoper.
4K zegt ook helemaal niets over de kwaliteit maar over de resolutie. Wanneer een televisie 4K is, beschikt deze over een resolutie van 3840 x 2160 pixels. Dat hoeft dan niet te zeggen dat de televisie ook een signaal van deze resolutie kan ontvangen en verwerken. Zo zijn er ook 4K-televisies die een maximale resolutie van 1920 x 1080 pixels kunnen verwerken. Het voordeel van 4K blijft dan uit.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:12:
Ik kan nergens vinden of de 49x8505 hd mi 2.0 heeft.en hadden ze de oudere 4K modellen dan niet 4K ready moeten noemen?
Vind het misleidend op deze manier als het zo is
Er is ook nog geen echte standaard voor UHD zoals deze er wel is voor FHD dus fabrikanten zijn vrij om termen te gebruiken die ze zelf willen. Dat is eveneens ook een argument om nog niet aan een UHD-televisie te beginnen. De kans blijft bestaan dat je UHD-televisies niet zal voldoen aan de kwaliteitsnorm van UHD en je dus helemaal geen televisie met kijk op de toekomst hebt gekocht. Daarvoor zou ik toch echt nog een jaar of 2 mee wachten.
Beetje offtopic, maar serieus? Koop je dan een 4k tv die geen 4k kan weergeven? Dat lijkt op bedrog toch? Wat is hier dan de gedachte achter?Dimens schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:24:
[...]
Zo zijn er ook 4K-televisies die een maximale resolutie van 1920 x 1080 pixels kunnen verwerken.
Net als er televiesies zijn die wel hevc onderstuenen maar niet beschikken over de juiste certificaten waardoor netflix alsnog net werkt.
Zoals hierboven vermeld. 4k wordt, mijn inziens, pas interessant als alle specs duidelijk zijn.
Zolang dat niet het geval is, blijft het een gok of je met je huidige 4k tv over 2 jaar nog uit de voeten kunt.
Plus ik zou direct een nieuwe versterker moeten aanschaffen die ook 4K begrijpt, heb ik momenteel nog geen behoefte aan.
Ik kan het desbetreffende topic van de televisie in kwestie helaas niet meer vinden, maar zo'n twee jaar geleden kon je voor zo'n € 600,- een 4K-televisie in Duitsland kopen van een Chinese producent. Deze televisie had een 50Hz paneel en ondersteunde een resolutie van maximaal 1920 x 1080 pixels. De upscaling van deze televisie was ook nog eens belabberd waardoor er totaal niets te merken was van de resolutie. Een beetje FHD-televisie presteerde op ieder vlak beter.ErikG2 schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:27:
[...]
Beetje offtopic, maar serieus? Koop je dan een 4k tv die geen 4k kan weergeven? Dat lijkt op bedrog toch? Wat is hier dan de gedachte achter?
Het probleem was dat dit gewoon kan. Geen standaarden dus niemand die je iets kan maken. Met HDMI 2.0 is de toekomst wel duidelijker geworden, maar het staat nog steeds niet vast wat over 2 of 3 jaar echt de norm gaat worden. Ik durf in ieder geval te gokken op Rec.2020 en 10-bit.
Haha dat gevoel had ik dus ook toen ik de 55 uitpakte en aanzette. 4K prima maar voor mij voorlopig niet nodig!ErikG2 schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:33:
Nu ik dit weet ben ik nog meer tevreden met mijn keusIk heb de 50w828b gekocht en er nog geen moment spijt van gehad. 4k had ik al geen behoefte aan maar nu nog minder!
shit :cWom schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:49:
Heb dit weekend de 50W816, met bijbehorende soundbar, bij de Media Markt gekocht. Verkoper vertelde mij dat de 805 er uit gaat en niet meer binnen gaat komen bij hun. Wilde zelf toch de grijze variant, maar voor wie wil wachten misschien handige info.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Ben inmiddels teruggeweest. Verkoper verwees me naar Sony. Sony gebeld, verwees me naar Mediamarkt Nederland. Mediamarkt Nederland gebeld, verwees me naar de lokale Mediamarkt (waar ik al was geweest). Die weer gebeld, ik zou teruggebeld worden vandaag maar nog niets gehoord. Dus maar weer zelf gebeld, we bellen u waarschijnlijk morgen meneer. Maar als u niets hoort moet u zelf nog een keer bellen.stalscu schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:26:
Terug gaan banaanman.
Lees overal dat deze tv echt supervet moet zijn. Om ruilen als je niet tevreden bent. Als ik het geld had, was ik ook voor deze gegaan.
Mooiste 4k tot nu toe.
S6!
Ik heb werkelijk spijt als haren op mijn hoofd dat ik deze TV heb gekocht, en al helemaal in de winkel. Als ik hem online had besteld, had ik hem tenminste direct terug kunnen sturen nu en had ik mijn geld teruggekregen. Werkelijk de laatste keer dat ik iets in een winkel koop.
Maar goed, het verhaal gaat dus nog verder maar eigenlijk wil ik van deze TV af en mijn geld terug. Tot er een uitkomst is kan ik de KD-65S9005 en Mediamarkt in ieder geval van harte AFRADEN.
Misschien is de opvolger net weer iets beter( 3D en snelheid).Wom schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:49:
Heb dit weekend de 50W816, met bijbehorende soundbar, bij de Media Markt gekocht. Verkoper vertelde mij dat de 805 er uit gaat en niet meer binnen gaat komen bij hun. Wilde zelf toch de grijze variant, maar voor wie wil wachten misschien handige info.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik denk dat iedereen hier wel had kunnen zeggen dat je per definitie al niets moet kopen bij de Media Markt. Vroeger grapte mensen in mijn omgeving nog wel eens dat de medewerkers bij de Media Markt met dozen gooien. Lijkt erop dat het toch de waarheid is.Bananeman schreef op maandag 15 december 2014 @ 23:39:
Tot er een uitkomst is kan ik de KD-65S9005 en Mediamarkt in ieder geval van harte AFRADEN.
[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 16-12-2014 00:32 ]
Ik zou gewoon teruggaan met de tv, fysiek meenemen en daar op de balie zetten. En een beetje beginnen te schreeuwen over dat de service schandalig slecht is en dat ze beschadigde producten leveren.Ik heb werkelijk spijt als haren op mijn hoofd dat ik deze TV heb gekocht, en al helemaal in de winkel. Als ik hem online had besteld, had ik hem tenminste direct terug kunnen sturen nu en had ik mijn geld teruggekregen. Werkelijk de laatste keer dat ik iets in een winkel koop.
Werkt altijd wel!
Zie daar de reden dat de 'service/technische' dienst bij de Mediamarkt altijd afgescheiden is van de verkoopruimteRBN026 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:47:
[...]
Ik zou gewoon teruggaan met de tv, fysiek meenemen en daar op de balie zetten. En een beetje beginnen te schreeuwen over dat de service schandalig slecht is en dat ze beschadigde producten leveren.
Werkt altijd wel!
Staat het toch vrij duidelijk.
Het lijkt mij een geval van defect. Dan moeten ze het maar repareren/vervangen.
Dat weerhoudt jou ervan om toch gewoon met dat ding het verkoop gedeelte in te lopen als ze moeilijk doen bij de service balie? Tegenwoordig is de maatschappij (helaas) zo dat hoe harder je schreeuwt hoe meer resultaat je krijgt. Ik heb trouwens 5 jaar geleden ook mijn tv gekocht bij media markt maar daar zat een dode pixel op het scherm, ik kon deze per direct omruilen bij de service balie.Wolly schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:44:
[...]
Zie daar de reden dat de 'service/technische' dienst bij de Mediamarkt altijd afgescheiden is van de verkoopruimte
Vanmorgen belde de Mediamarkt, maar ik zat net in een meeting. Kerel zou om 12 uur terugbellen. Vanzelfsprekend is dat niet gebeurd. Dus zelf maar gebeld, zit iedereen te lunchen. Mediamarkt Eindhoven, wat een ballentent.
Edit:
Deze uitsteeksels zijn precies 5 mm lang, net of deze er niet horen, ziet dit er bij jullie ook zo uit?

[ Voor 16% gewijzigd door ErikG2 op 16-12-2014 14:15 ]
Hahaha ja dat wordt lastig of je moet een bestelbus hebben en iemand die je helpt tillen!Bananeman schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:59:
Helaas gaat het hier om een TV van 65", die krijg ik niet eens fatsoenlijk in mijn auto, laat staan dat ik hem op de balie kan kwakken
Vanmorgen belde de Mediamarkt, maar ik zat net in een meeting. Kerel zou om 12 uur terugbellen. Vanzelfsprekend is dat niet gebeurd. Dus zelf maar gebeld, zit iedereen te lunchen. Mediamarkt Eindhoven, wat een ballentent.
Inmiddels al wat gehoord? ze zullen niet de hele dag pauze hebben lijk mij, al weet je dat nooit bij de MM.
Wat is er mis met je toestel?Bananeman schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:59:
Helaas gaat het hier om een TV van 65", die krijg ik niet eens fatsoenlijk in mijn auto, laat staan dat ik hem op de balie kan kwakken
Je hebt als consument recht om jouw aankoop terug te brengen binnen de afkoelperiode.
Enige voordeel van online is dat je het dan mag doen zonder opgaaf van reden.
Kan nu nog steeds. Gewoon bellen en zeggen jongens, ik wil mijn geld terug.
Ja een busje+vriend om te tillen is zo geregeld. Maar ik wil eerst met MM bepalen wat we uberhaupt gaan doen.RBN026 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:13:
[...]
Hahaha ja dat wordt lastig of je moet een bestelbus hebben en iemand die je helpt tillen!
Inmiddels al wat gehoord? ze zullen niet de hele dag pauze hebben lijk mij, al weet je dat nooit bij de MM.
MM heeft nu gebeld, ik ga donderdag op vakantie en de televisie is niet op voorraad dus ze komen in januari kijken of het idd een defect is, en zo ja, dan wordt hij omgeruild. Prima, kan ik mee leven.
Heel veel backlight bleeding/clouding, met name zeer goed zichtbaar bij donkere scènes. Echt zeer storend. Daarnaast twee verticale "vlekken" op éénderde en tweederde van de linkerzijde/horizontaal gezien waar het juist wat donkerder is. Dit is wat lastiger te zien, maar vooral bij grote egale kleurvlakken is het zichtbaar. Meerdere mensen hebben beide verschijnselen direct waargenomen toen ze kwamen kijken, en hoewel ik online e.e.a. heb gelezen over backlight bleeding/clouding bij deze TV vind ik dit echt extreem. Laat ik het zo zeggen: als het géén defect is vind ik het werkelijk een waardeloze televisie en wil ik hem retourneren en mijn geld terug. In de winkel is dit beslist niet zichtbaar iig.
Volgens mij is dat niet zo, omdat het apparaat in gebruik is genomen. Dat verhaal over het geld terugkrijgen zonder opgaaf van reden is volgens mij alleen bij online aankopen (kopen op afstand) van toepassing. Of zie ik dat verkeerd?Je hebt als consument recht om jouw aankoop terug te brengen binnen de afkoelperiode.
Enige voordeel van online is dat je het dan mag doen zonder opgaaf van reden.
Kan nu nog steeds. Gewoon bellen en zeggen jongens, ik wil mijn geld terug.
Je kunt altijd binnen de afkoelperiode iets retourneren. Vooral als jouw TV niet aan jouw verwachtingen voldoet of zelfs een mankement heeft.Bananeman schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:16:
[...]
Ja een busje+vriend om te tillen is zo geregeld. Maar ik wil eerst met MM bepalen wat we uberhaupt gaan doen.
MM heeft nu gebeld, ik ga donderdag op vakantie en de televisie is niet op voorraad dus ze komen in januari kijken of het idd een defect is, en zo ja, dan wordt hij omgeruild. Prima, kan ik mee leven.
[...]
Heel veel backlight bleeding/clouding, met name zeer goed zichtbaar bij donkere scènes. Echt zeer storend. Daarnaast twee verticale "vlekken" op éénderde en tweederde van de linkerzijde/horizontaal gezien waar het juist wat donkerder is. Dit is wat lastiger te zien, maar vooral bij grote egale kleurvlakken is het zichtbaar. Meerdere mensen hebben beide verschijnselen direct waargenomen toen ze kwamen kijken, en hoewel ik online e.e.a. heb gelezen over backlight bleeding/clouding bij deze TV vind ik dit echt extreem. Laat ik het zo zeggen: als het géén defect is vind ik het werkelijk een waardeloze televisie en wil ik hem retourneren en mijn geld terug. In de winkel is dit beslist niet zichtbaar iig.
[...]
Volgens mij is dat niet zo, omdat het apparaat in gebruik is genomen. Dat verhaal over het geld terugkrijgen zonder opgaaf van reden is volgens mij alleen bij online aankopen (kopen op afstand) van toepassing. Of zie ik dat verkeerd?
In jouw geval met extreme bleeding en clouding zou ik het zeker doen. Ik weet precies wat je bedoelt en het doet onwijs af aan de kijkervaring.
Een toestel met LCD, vooral met grotere beeldmaten zal altijd in zekere mate hier last van hebben.
Hou daar wel rekening mee. Verschil is alleen hoe erg het is. En wat ik uit jouw verhaal lees, is het zeer extreem.
Als je weer terug bent, ga je rustig een andere tv uit zoeken bij een fatsoenlijke winkel, voor waarschijnlijk minder geld tegen die tijd.
Met de knop options kom ik wel in de audio gedeelte, maar ik kan helemaal niks kiezen.
Nee. Wanneer je een product in de winkel koopt, is er geen wet die zegt dat je een product mag retourneren. De afkoelperiode geldt alleen voor koop op afstand waarbij je het product niet fysiek kunt zien, zoals internet dus.Kashika schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:23:
[...]
Je kunt altijd binnen de afkoelperiode iets retourneren. Vooral als jouw TV niet aan jouw verwachtingen voldoet of zelfs een mankement heeft.
Wel heeft een winkel zich aan de Algemene Voorwaarden van de winkelier te houden. De meeste winkels hanteren een afkoelperiode van 2 weken en doordat het zo gewoon is, denken veel mensen dat het wettelijk ook zo is geregeld. De AV stelt dan vaak wel dat het product niet gebruikt of, in het geval van een kledingzaak, gedragen hebt. De Media Markt hanteert ook een dergelijk retourbeleid:
Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is
mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot
restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop
terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en
aan de volgende voorwaarden voldoet:
a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media
Markt.
c. Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn
verpakt.
d. Het product is ongebruikt.
Zie posting hierboven van Dimens. Helaas is dit dus niet zo, omdat het product is gebruikt.Kashika schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:23:
[...]
Je kunt altijd binnen de afkoelperiode iets retourneren. Vooral als jouw TV niet aan jouw verwachtingen voldoet of zelfs een mankement heeft.
Klopt helemaal, ik weet dat er enige bleeding is/kan zijn. Maar dit is zó veel, dat het bijna niet anders dan een defect kan zijn. En als het geen defect is, dan vind ik het werkelijk een gigantische tegenvaller voor een TV van deze prijs en klasse. Ik wil hem dan ook direct retourneren.In jouw geval met extreme bleeding en clouding zou ik het zeker doen. Ik weet precies wat je bedoelt en het doet onwijs af aan de kijkervaring.
Een toestel met LCD, vooral met grotere beeldmaten zal altijd in zekere mate hier last van hebben.
Hou daar wel rekening mee. Verschil is alleen hoe erg het is. En wat ik uit jouw verhaal lees, is het zeer extreem.
Ik had overigens ook een reparatieverzoek ingediend bij Sony (op hun verzoek), nu komt donderdagochtend een monteur kijken of het idd een defect is. Vervolgens haasten naar Schiphol
Helaas is backlightbleeding geen defect maar inherent aan LCD en dat kan voor problemen zorgen wanneer Sony op de stoep staat. Sony zal namelijk bepalen of de hoeveelheid backlighbleeding acceptabel is of niet en uit ervaring mede hier op Tweakers weet ik dat Sony al gauw zal zeggen dat de hoeveelheid acceptabel is. Dat is bij andere merken overigens niet anders.Bananeman schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:01:
[...]
Zie posting hierboven van Dimens. Helaas is dit dus niet zo, omdat het product is gebruikt.
[...]
Klopt helemaal, ik weet dat er enige bleeding is/kan zijn. Maar dit is zó veel, dat het bijna niet anders dan een defect kan zijn. En als het geen defect is, dan vind ik het werkelijk een gigantische tegenvaller voor een TV van deze prijs en klasse. Ik wil hem dan ook direct retourneren.
Eigenlijk had je dat beter niet kunnen doen. De Media Markt moet namelijk het probleem oplossen met Sony en niet jij. Wat zij in eerste instantie deden, jou naar Sony toesturen, is hartstikke fout en dat weten zij ook. Jij hebt namelijk een overeenkomst met de Media Markt en niet met Sony. Laat ze in het vervolg maar zelf Sony inschakelen.Ik had overigens ook een reparatieverzoek ingediend bij Sony (op hun verzoek), nu komt donderdagochtend een monteur kijken of het idd een defect is. Vervolgens haasten naar Schipholmaar dan weet ik iig of het een defect is. Zo ja, dan kan de retourprocedure direct in werking worden gesteld (ook al kan de TV dan pas begin 2015 worden opgehaald bij mij).
Wat betreft de MM heb je een punt, maar ik moet nu enigszins snel handelen omdat ik op vakantie ga en ik niet later het verwijt wil krijgen dat ik te laat ben om nog te kunnen retourneren e.d. En als de reparatiedienst van Sony morgen claimt dat het conform specs is, dan kan ik morgen al de MM bellen om te melden dat ik de TV wil retourneren.
Zoek dus voor een collega met een budget van onder de 1k een TV van (liefst) 55". Zowel hij als ik (en veel anderen) zijn natuurlijk vatbaar voor marketing en we komen dan al snel uit bij een 4K TV.
Duuus in het budget past dan de Samsung 55HU6900, 4k, mooie vormgeving en krijgt ook goeie reviews.
pricewatch: Samsung UE55HU6900S Zwart
Maar 4k content is er dus niet veel en hij zal zo'n 4meter van zijn toestel zitten.
Is er dan nog een veel betere (niet-4K) koop? Ik kom ook vaak de Sony w828 tegen op sites...
pricewatch: Sony Bravia KDL-55W828B Zwart
Alles kleiner geeft het zelfde beeld als HD van die afstand.
Maar hé, een mooie tv is een mooie tv !
Ik zou echt wachten met 4K, meerdere forum-gebruikers raden het af, staat in de laatste paar pagina's aangegeven.Grandisimo schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:00:
Om van UHD te kunnen genieten heb je bij 4 meter afstand een tv tussen de 65" en 75" nodig !
Alles kleiner geeft het zelfde beeld als HD van die afstand.
Maar hé, een mooie tv is een mooie tv !
En dat is het probleem wat ik probeer uit te leggen. Jouw mening heeft weinig te zeggen als het aan Sony en de Media Markt ligt.Bananeman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:02:
Backlight bleeding: ik weet dat bleeding en Claudine voorkomt, maar ik vind het echt heel veel.
Als Sony zal bepalen geen reparatie uit te voeren, ga je de televisie lastig kunnen retourneren bij de Media Markt. Als de fabrikant het niet als een defect ziet, waarom zou de Media Markt het dan wel als een defect behandelen?Wat betreft de MM heb je een punt, maar ik moet nu enigszins snel handelen omdat ik op vakantie ga en ik niet later het verwijt wil krijgen dat ik te laat ben om nog te kunnen retourneren e.d. En als de reparatiedienst van Sony morgen claimt dat het conform specs is, dan kan ik morgen al de MM bellen om te melden dat ik de TV wil retourneren.
Deze televisie krijgt onterecht een goede review hier op Tweakers. Tweakers heeft de scherpte van deze televisie blijkbaar enkel getest bij stilstaande beelden want uit ervaring weet ik dat deze televisie bij iedere beweging de scherpte van het 4K-paneel verliest. Een FHD-televisie zoals de Sony W828B presteert in het algemeen veel beter dan de Samsung HU6900, ook als het aankomt op scherpte, en is nog goedkoper ook.Inrage schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:41:
Zoek dus voor een collega met een budget van onder de 1k een TV van (liefst) 55". Zowel hij als ik (en veel anderen) zijn natuurlijk vatbaar voor marketing en we komen dan al snel uit bij een 4K TV.
Duuus in het budget past dan de Samsung 55HU6900, 4k, mooie vormgeving en krijgt ook goeie reviews.
pricewatch: Samsung UE55HU6900S Zwart
Om verder nog maar te zwijgen over het feit dat 4K-televisies momenteel nog niet interessant genoeg zijn om te kopen.
Zit wat in, toch loont het om hier effort in te steken: Sony TV KDL50W829b spontane barst - garantie / bewijslastDimens schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:53:
[...]
Als Sony zal bepalen geen reparatie uit te voeren, ga je de televisie lastig kunnen retourneren bij de Media Markt. Als de fabrikant het niet als een defect ziet, waarom zou de Media Markt het dan wel als een defect behandelen?
Ik mag aannemen dat dit niet mogelijk is op de W805B?Russel88 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:14:
Heb sinds kort een Sony smart tv. Als ik een video afspeel die vanaf mijn NAS gestreamed word. Hoe kies ik een andere audiokanaal?
Met de knop options kom ik wel in de audio gedeelte, maar ik kan helemaal niks kiezen.
In jouw geval gaat het om een duidelijk defect. Het probleem waar jij tegenaan bent gelopen is dat jij bent beschuldigd van het veroorzaken van het defect.Joster schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:58:
[...]
Zit wat in, toch loont het om hier effort in te steken: Sony TV KDL50W829b spontane barst - garantie / bewijslast
Bananeman heeft een andere situatie. Zijn televisie is niet defect maar voldoet in zijn ogen niet aan de verwachte kwaliteit. Zodra Sony bepaalt dat de televisie wel aan de kwaliteitsnormen voldoet, is het een mening tegen een mening en dat kan ook voor een hoop ellende zorgen.
Dit zijn de standaard voorwaarden, ik had hetzelfde verhaal met backlight en clouding. Ik heb een maand geleden BCC gebeld en die hebben gelijk een nieuwe besteld. Een week later kon ik de huidige inruilen tegen de nieuwe, was echt perfect geregeld. Dus het maakt zeker wel uit bij welke winkel je de tv koopt en niet elke winkel houdt zich aan de standaard voorwaarden. Deze is dan wel omgeruild en heb ik het bedrag niet terug gekregen maar ze zijn wel heel netjes met de situatie omgegaan.Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is
mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot
restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop
terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en
aan de volgende voorwaarden voldoet:
a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media
Markt.
c. Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn
verpakt.
d. Het product is ongebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door CHKYBSTRD op 17-12-2014 14:01 ]
Misschien kan de uitkomst hetzelfde zijn was mijn gedachteDimens schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:38:
[...]
In jouw geval gaat het om een duidelijk defect. Het probleem waar jij tegenaan bent gelopen is dat jij bent beschuldigd van het veroorzaken van het defect.
Bananeman heeft een andere situatie. Zijn televisie is niet defect maar voldoet in zijn ogen niet aan de verwachte kwaliteit. Zodra Sony bepaalt dat de televisie wel aan de kwaliteitsnormen voldoet, is het een mening tegen een mening en dat kan ook voor een hoop ellende zorgen.
Ondanks dat de tv aan alle kwaliteitseisen voldoet wil Sony elke twijfel over hun product wegnemen en...Met deze conclusie heb ik opnieuw contact opgenomen met de service manager van Sony. Ondanks de uitslag van dit onderzoek wil Sony elke twijfel over hun product wegnemen en daarom heb ik kunnen regelen dat de tv alsnog wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar.
Het is je alleen niet in de schoot geworpen. Je hebt er best veel moeite voor moeten doen en hebt het geluk dat de winkelier uiteindelijk coulant is geweest. Dat doet mij vermoeden dat het geen Media Markt zal zijn geweest.Joster schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:12:
[...]
Misschien kan de uitkomst hetzelfde zijn was mijn gedachteIn deze context zou Sony hetzelfde kunnen zeggen.
[...]
Ondanks dat de tv aan alle kwaliteitseisen voldoet wil Sony elke twijfel over hun product wegnemen en...
Het is je alleen niet in de schoot geworpen. Je hebt er best veel moeite voor moeten doen en hebt het geluk dat de winkelier uiteindelijk coulant is geweest. Dat doet mij vermoeden dat het geen Media Markt zal zijn geweest.Joster schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:12:
[...]
Misschien kan de uitkomst hetzelfde zijn was mijn gedachteIn deze context zou Sony hetzelfde kunnen zeggen.
[...]
Ondanks dat de tv aan alle kwaliteitseisen voldoet wil Sony elke twijfel over hun product wegnemen en...
Volgens de informatie van de winkelier (was inderdaad een speciaalzaak en geen Media Markt) is Sony uiteindelijk coulant geweestDimens schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:35:
[...]
Het is je alleen niet in de schoot geworpen. Je hebt er best veel moeite voor moeten doen en hebt het geluk dat de winkelier uiteindelijk coulant is geweest. Dat doet mij vermoeden dat het geen Media Markt zal zijn geweest.
Dat snap ik, en daarom hoop ik medewerking cq. coulance van MM om de televisie om te mogen ruilen als het geen defect is. Die optie ben ik nu al aan het voorbereiden en heb ik ook al over gesproken met MM. De persoon die ik vandaag sprak in de winkel heeft de foto's gezien die ik heb gemaakt en gaf aan dat dit niet "normaal" cq. juist lijkt, maar wil ook de uitspraak van de monteur afwachten. Ook wederom uitgebreid naar de demo-TV staan kijken, hier is zo goed als geen bleeding/clouding te zien, en zeker niet het fenomeen met de donkere verticale strepen/balken. Ik ga er dus vooralsnog vanuit dat mijn TV zal worden omgeruild.Dimens schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:53:
[...]
En dat is het probleem wat ik probeer uit te leggen. Jouw mening heeft weinig te zeggen als het aan Sony en de Media Markt ligt.
Ik heb een sony bravia 705B. Ik heb er een usbhdd aangehangen, maar ik kan nergens zien hoeveel schijfruimte ik nog vrij heb. Iemand enig idee hoe ik hier achter kan komen? Ik heb al het een en ander geprobeerd.
Thx
Bv bij platte tv in Breda, die hebben allemaal van die huiskamertjes, daar kan je die grote defecten meteen zien. Zie ik er eentje, dan ga ik in die winkel net zo lang door met omruilen en checken tot ik tevreden ben. En die pak ik dan zelf wel weer in, en dan pas ga ik af rekenen.
En als dat niet mag, dan ga ik wel ergens anders een sloot geld uit geven.
Ik vind het ongelofelijk dat er momenteel zoveel tvs van meer dan 2000 euro de deur uit gaan met problemen.
High end noemen ze dat.... Eigenlijk schandalig dat je voor dat geld ook nog eens zoveel moeite moet doen om een fatsoenlijk exemplaar te krijgen als er duidelijk wat mis mee is.
Die sony 9000s behoort gewoon een goed zwart beeld te geven, en geen ernstige bleeding in de hoeken. En als je net de pech hebt dat jouw tv wel last hier van heeft, dan behoren ze dit zonder gezanik meteen om te ruilen.
[ Voor 17% gewijzigd door Turfschipper op 17-12-2014 17:42 ]
Ik heb het idee dat de Media Markt hier mede verantwoordelijk voor is. Ja, modellen zullen backlight bleeding vertonen. Het is vrijwel onmogelijk om een perfecte uniformiteit te verkrijgen. Ik denk dat de Media Markt onzorgvuldig met haar spullen omgaat waardoor er teveel stress op de panelen staat. Hierdoor kan ook extra bleeding ontstaan in een paneel. Zeker als het dan ook nog een gebogen paneel betreft.stalscu schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:38:
Ik zit er steeds meer aan te denken als ik een tv ga halen. Dat ik dat in een winkel doe, waar ik hem eerst kan zien, en mag checken. In een goede tv omgeving.
Bv bij platte tv in Breda, die hebben allemaal van die huiskamertjes, daar kan je die grote defecten meteen zien. Zie ik er eentje, dan ga ik in die winkel net zo lang door met omruilen en checken tot ik tevreden ben. En die pak ik dan zelf wel weer in, en dan pas ga ik af rekenen.
En als dat niet mag, dan ga ik wel ergens anders een sloot geld uit geven.
Ik vind het ongelofelijk dat er momenteel zoveel tvs van meer dan 2000 euro de deur uit gaan met problemen.
High end noemen ze dat.... Eigenlijk schandalig dat je voor dat geld ook nog eens zoveel moeite moet doen om een fatsoenlijk exemplaar te krijgen als er duidelijk wat mis mee is.
Die sony 9000s behoort gewoon een goed zwart beeld te geven, en geen ernstige bleeding in de hoeken. En als je net de pech hebt dat jouw tv wel last hier van heeft, dan behoren ze dit zonder gezanik meteen om te ruilen.
Het ligt aan de fabrikanten die veel te veel schermen als goed beschouwen en zo de doos in doen.
Serviceproblemen zoals om ruilen en zo, ja, dat kan wel aan bepaalde winkels liggen. Sommige winkels ruilen zo om, en sommige weigeren het.
Ze hebben dat 4k er zo snel in moeten stampen dat dat ten koste is gegaan van de Kwaliteitscontrole. Het is gewoon een loterij wie er wel een goed scherm krijgt en wie niet.
En dan hebben we het nog niet eens over de software problemen.....
Nee, ben heel voorzichtig met aanschaffen. Doe ik ook, maar ik ga er wel voor, ;-).
Want een goede 4k TV is gewoon heel erg mooi. Zeker een groot toestel. TV 2.0 voor mij persoonlijk, ik vind het zo vet. Ben nog nooit zo gehyped geweest voor een nieuwe tv. Zelfs oled pakt mij minder dan zo een bak van een tv met retescherp beeld aan je muur.
[ Voor 16% gewijzigd door Turfschipper op 17-12-2014 19:29 ]
Ik ben ook in het bezit van de 'HD Basics' bluray van DVE, hiermee kun je je hdtv al heel behoorlijk mee instellen door middel van speciaal hiervoor ontwikkelde testpatronen. Omdat ik dacht dat deze basis settings redelijk hetzelfde zijn voor panelen uit dezelfde serie wil ik hier deze posten, misschien heeft iemand hier iets aan. Het gaat dus niet om de witbalans, daar moet je een colorimeter voor hebben (die ik niet heb) maar er zit wel een kleurenfilter bij die al iets zegt over hoe de kleuren standaard zijn afgesteld.
Hiervoor gebruik ik mijn PS4 als bluray speler om de 'HD Basics' disc af te spelen. Zowel mijn PS4 als de tv staan op RGB limited, wat mogelijk van invloed is op de settings voor contrast en helderheid. Het eindresultaat is naar mijn idee al een heel mooi en natuurgetrouw beeld.
- Scène: Bioscoop (ik had ergens gelezen dat dit de beste kleurreproductie oplevert)
- Beeldmodus: Bioscoop 2 (dit lijkt een vloeiender beeld op te leveren dan Bioscoop 1)
- Verlichting: 1 (eigen voorkeur bij een kamer met gedimd licht. Ik weet niet of een hogere waarde van invloed is op de settings voor het contrast en helderheid)
- Contrast: Max (deze instelling geeft geen clipping bij uiterst wit en zwart bij het testpatroon)
- Helderheid: 54 (een lagere waarde gaf als resultaat dat bepaalde zwarte balken op het testpatroon niet meer te zien waren, dit is niet de bedoeling)
- Kleur: 50 (een hogere waarde geeft een afwijking in het kleurpalet van het testpatroon, dit deed ik met behulp van het bijgeleverde kleurenfilter. Hiermee werd ook duidelijk dat rood en blauw out-of-the-box vrij goed zijn maar groen behoorlijk afwijkt, dit is niet te verhelpen zonder de witbalans aan te passen)
- Kleurtint: G4 (dit verbetert de afwijking van groen een beetje waarbij de afwijking van rood en blauw iets toeneemt maar nog acceptabel lijkt, gezien door het kleurenfilter)
- Kleur temp.: Warm1 ('Warm 2' schijnt de beste optie te zijn voor de kleurreproductie maar dat is me echt te geel. 'Neutraal' vind ik te blauwig)
- Beeldscherpte: 50 (deze waarde geeft geen artifacts rondom de lijnen van het testpatroon. Daarboven krijg je witte contouren rondom de lijnen, daaronder wordt het te wazig)
- Realiteits Creation: moet ik me nog in verdiepen, geen idee wat het doet.
- Vloeiende gradatie: Hoog (persoonlijke voorkeur)
Voor de rest heb ik alles uitgezet (MPEG ruis onderdrukking, zwartcorrectie, helder wit, live colour etc.). Hiermee voeg je naar mijn mening extra informatie toe aan het beeld wat niet nodig hoeft te zijn. Feedback op deze settings is zeer welkom!
Edit: heeft iemand tips om een vloeiender beeld te krijgen bij televisie uitzendingen? Of is dit niet goed voor elkaar te krijgen in de Bioscoop stand?
[ Voor 9% gewijzigd door Davith78 op 17-12-2014 21:37 ]
Verwijderd
Kon hem voor 900 kopen dus kon het niet laten om hem te kopen
Tot nu toe kan ik zeggen dat ik zeer tevreden er mee ben.
Bioscoop is natuurlijk geschikt voor films.Davith78 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:27:
Edit: heeft iemand tips om een vloeiender beeld te krijgen bij televisie uitzendingen? Of is dit niet goed voor elkaar te krijgen in de Bioscoop stand?
Daar heb je content die op een wat lager framerate afgespeeld wordt. Bij TV uitzendingen is dit een stuk hoger.
Je kunt de setting algemeen gebruiken en daar wat kleurinstellingen tweaken. Met name de motionflow setting zal helpen met het beeld vloeiender te maken.
Bedankt voor de info, het lijkt inderdaad logischer om de 'algemeen' setting te gebruiken voor tv uitzendingen. Ik ga het straks eens proberen, alleen heeft de 42w705b helaas geen directe motionflow controle.. alleen 'vloeiende gradatie'Kashika schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:29:
[...]
Bioscoop is natuurlijk geschikt voor films.
Daar heb je content die op een wat lager framerate afgespeeld wordt. Bij TV uitzendingen is dit een stuk hoger.
Je kunt de setting algemeen gebruiken en daar wat kleurinstellingen tweaken. Met name de motionflow setting zal helpen met het beeld vloeiender te maken.

LED motion is het enige wat invloed heeft op bewegingsonscherpte ...
Film mode uitzetten dus, check. Maar mijn oude 32 inch Sony was ook een native 50Hz paneel (100Hz motion flow) en die had echt totaal geen moeite met vloeiend beeld weer te geven. Terwijl de nieuwe tv af en toe hapert, dit vind ik wel een beetje jammer.apis29 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:47:
Bioscoop stand is gewoon oke voor tv uitzendingen. Film Mode (op auto) is wat ervoor zorgt dat het op 24fps wordt afgespeeld, niet per se de bioscoop stand. Maar ja de 42 inch blijft een 50Hz model dus kan er niks vloeienders van maken (ongeacht wat je dan ook gezien had in Bioscoop 2).
LED motion is het enige wat invloed heeft op bewegingsonscherpte ...
Sowieso redelijk flauw van Sony om de motion flow settings uit de W700 serie weg te laten. Volgens mij is het puur een stukje software dat als feature wordt aangeboden in hoger genummerde series met vrijwel dezelfde panelen. Hopelijk wordt het nog toegevoegd in een toekomstige firmware update maar ik denk eerlijk gezegd van niet..
Voor zover ik weet is het echt het paneel wat gebruikt wordt in de 42w700 (en kleiner) dat 50/60hz is. Bij de 50 inch en groter is er wel 100/120hz en motionflow.Davith78 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:25:
[...]
Sowieso redelijk flauw van Sony om de motion flow settings uit de W700 serie weg te laten. Volgens mij is het puur een stukje software dat als feature wordt aangeboden in hoger genummerde series met vrijwel dezelfde panelen. Hopelijk wordt het nog toegevoegd in een toekomstige firmware update maar ik denk eerlijk gezegd van niet..
Motion Flow is ook een stukje software. Je hebt er alleen niets aan als het paneel maar 50Hz is, zoals bij de 42" W7 serie en kleiner.Davith78 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:25:
Jazzle schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:20:
[...]
Voor zover ik weet is het echt het paneel wat gebruikt wordt in de 42w700 (en kleiner) dat 50/60hz is. Bij de 50 inch en groter is er wel 100/120hz en motionflow.
Volgens mij klopt het niet dat je niets aan motion flow zou hebben met een 50Hz paneel. Mijn oude 32" EX500 Sony had een 50Hz paneel met 100Hz motion flow, geen probleem met vloeiend beeld. De 42" W705B heeft een 50Hz paneel met 200Hz Motion Flow XR (wat dat dan ook moge betekenen).Dimens schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:41:
[...]
Motion Flow is ook een stukje software. Je hebt er alleen niets aan als het paneel maar 50Hz is, zoals bij de 42" W7 serie en kleiner.
Waar het op de EX500 in het beeldinstellingen menu nog 'motion flow' heette, is het nu 'vloeiende gradatie' cq. 'smooth gradation' geworden op de W705B. Naar wat ik heb gelezen in een aantal fora is dit niet hetzelfde als motion flow, dat je dus niet meer schijnt te kunnen instellen. Ofwel het staat altijd aan, of uit bij de weergave van 24p materiaal. Smooth gradation is dan een ander soort instelling wat het beeld overigens wel vloeiender maakt. Maar misschien heb ik dat laatste verkeerd begrepen?
[ Voor 5% gewijzigd door Davith78 op 18-12-2014 18:38 ]