"Vloeiende gradatie" heeft niets te maken met bewegingen maar is puur bedoeld voor de overgang van kleuren om banding te voorkomen. Af te raden om te gebruiken omdat de televisie dan kunstmatig dithering gaat toepassen.Davith78 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:27:
[...]
[...]
Volgens mij klopt het niet dat je niets aan motion flow zou hebben met een 50Hz paneel. Mijn oude 32" EX500 Sony had een 50Hz paneel met 100Hz motion flow, geen probleem met vloeiend beeld. De 42" W705B heeft een 50Hz paneel met 200Hz Motion Flow XR (wat dat dan ook moge betekenen).
Waar het op de EX500 in het beeldinstellingen menu nog 'motion flow' heette, is het nu 'vloeiende gradatie' cq. 'smooth gradation' geworden op de W705B. Naar wat ik heb gelezen in een aantal fora is dit niet hetzelfde als motion flow, dat je dus niet meer schijnt te kunnen instellen. Ofwel het staat altijd aan, of uit bij de weergave van 24p materiaal. Smooth gradation is dan een ander soort instelling wat het beeld overigens wel vloeiender maakt. Maar misschien heb ik dat laatste verkeerd begrepen?
De Sony EX500 heeft overigens wel een 100Hz paneel waardoor deze televisie dus wel beeldinterpolatie kan toepassen om bewegingsonscherpte tegen te gaan. Het paneel van jouw oude Sony EX500 is dus wat betreft de bewegingsresolutie beter dan je huidige Sony W705B.