• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Davith78 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:27:
[...]

[...]

Volgens mij klopt het niet dat je niets aan motion flow zou hebben met een 50Hz paneel. Mijn oude 32" EX500 Sony had een 50Hz paneel met 100Hz motion flow, geen probleem met vloeiend beeld. De 42" W705B heeft een 50Hz paneel met 200Hz Motion Flow XR (wat dat dan ook moge betekenen).

Waar het op de EX500 in het beeldinstellingen menu nog 'motion flow' heette, is het nu 'vloeiende gradatie' cq. 'smooth gradation' geworden op de W705B. Naar wat ik heb gelezen in een aantal fora is dit niet hetzelfde als motion flow, dat je dus niet meer schijnt te kunnen instellen. Ofwel het staat altijd aan, of uit bij de weergave van 24p materiaal. Smooth gradation is dan een ander soort instelling wat het beeld overigens wel vloeiender maakt. Maar misschien heb ik dat laatste verkeerd begrepen?
"Vloeiende gradatie" heeft niets te maken met bewegingen maar is puur bedoeld voor de overgang van kleuren om banding te voorkomen. Af te raden om te gebruiken omdat de televisie dan kunstmatig dithering gaat toepassen.

De Sony EX500 heeft overigens wel een 100Hz paneel waardoor deze televisie dus wel beeldinterpolatie kan toepassen om bewegingsonscherpte tegen te gaan. Het paneel van jouw oude Sony EX500 is dus wat betreft de bewegingsresolutie beter dan je huidige Sony W705B.

• apis29
  • Niet online
Dat dus ... (re: "vloeiende gradatie" ;) )
Davith78 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:49:
Als ik het zo teruglees lijk ik mezelf een beetje tegen te spreken. Ik bedoelde dus niet dat Sony geen motion flow heeft toegevoegd aan de W705B serie, maar dat je het niet zelf zou kunnen instellen zoals wel kan bij andere modellen :)
En van de directe voorganger (uit de hdtvtest review)
The KDL42W653A is advertised by Sony as featuring Motionflow XR 200Hz, but it’s important to understand that this is simply a figure for marketing purposes (similar to Samsung’s Clear Motion Rate or LG’s TruMotion), rather than the true refresh rate of the TV. Running our reference motion resolution test pattern (Chapter 31 in the FPD Benchmark Software disc) on the Bravia W65 returned a result of 300 which is what we would expect natively from an LCD panel without the help of MCFI (motion-compensated frame interpolation).

Interestingly, the Sony W653 doesn’t have any [Motionflow] control available in its user menu, but does offer an [LED Motion Mode] option which activates backlight scanning on the television. When enabled, motion resolution jumped to 1080 (the maximum value possible in the FPD Benchmark test pattern), but three undesirable side effects ensued: a drop in luminance; increased flicker that was especially noticeable on bright scenes; and double ghosted image on moving objects. In other words, although [LED Motion Mode] significantly reduced motion blur, it came with several shortcomings which made it pretty much unusable in our opinion. Your mileage may vary.

While we’re at it, we ran our custom “motion interpolation checker” pattern on the KDL42W653A, and verified that no forced motion interpolation took place in any of the [Scene Select] presets. Having no MCFI forcibly applied is particularly relevant for the [Cinema] mode which is our picture preset of choice for critical viewing – the last thing we want is for the cinematic quality of 24fps movies to be subverted by ugly soap opera effect.
Van cnet:
With MotionFlow controls engaged, the EX500 turned in a score of between 500 and 600 lines in our motion resolution tests--respectable for a 120Hz set but not as good as the Samsungs. As usual turning it off reduced the score to between 300 and 400, and again, as usual, detecting the difference in blurring between the two settings was nearly impossible with normal program material, as opposed to test patterns.
Die LED Motion functionaliteit ontbreekt op de EX500 anders had ie XR200 gehad vlgns de toenmalige cijfers. Ik heb ook nog een XR200 met 100Hz paneel ... (met Clear/Helder en Clear Plus als extra settings wat beeldinterpolatie gecombineerd met dat LED Motion is)

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 18-12-2014 22:33 ]

• Dimens
apis29 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:15:
Die LED Motion functionaliteit ontbreekt op de EX500 anders had ie XR200 gehad vlgns de toenmalige cijfers.
Ik zou het erg knap vinden als Sony de LED Motion functionaliteit weet te implementeren in een CCFL-LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Super bedankt voor alle info hierboven!! Maar ik ben nu even een beetje beduusd, heb ik nou een kwalitatief mindere tv gekocht qua bewegingsscherpte? Dat realiseerde ik me niet bij de aanschaf.

Ik vraag me nu af of ik misschien niet toch beter wat extra geld kan uitgeven aan een soortgelijk model met 100Hz panel. De tv heb ik net een week, ik zou hem misschien nog kunnen omruilen met de 42W829B. Graag jullie advies hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:53
Heeft iemand nog een idee waar ik de KDL55W829B kan bestellen?
Uit de reviews kwam de KDL55W829B namelijk super goed uit de bus.

Of een alternatief?
Mijn voorkeur gaat uit nar Sony. 55" ivm kijkafstand. UHD is nog te vroeg.
Gebruik het ook voor gamen (PS4), dus lage lag-input is wel vereist. De KDL55W829B kwam daar overal goed uit, maar eigenlijk niet meer te krijgen. Behalve een import vanuit Polen.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
koenvdlinden schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:59:
Heeft iemand nog een idee waar ik de KDL55W829B kan bestellen?
Uit de reviews kwam de KDL55W829B namelijk super goed uit de bus.

Of een alternatieve variant?
Mijn voorkeur gaat uit nar Sony. 55" ivm kijkafstand. UHD is nog te vroeg.
Gebruik het ook voor gamen (PS4), dus lage lag-input is wel vereist. De KDL55W829B kwam daar overal goed uit, maar eigenlijk niet meer te krijgen. Behalve een import vanuit Polen.
De 828b is hetzelfde toestel en die is wel te krijgen.

pricewatch: Sony Bravia KDL-55W828B Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:22:
Ik heb toch de 49x8505 gekocht
Kon hem voor 900 kopen dus kon het niet laten om hem te kopen
Tot nu toe kan ik zeggen dat ik zeer tevreden er mee ben.
Met inruilkorting bij Platte tv? Game je en hoe is de input lag? ik heb ergens gelezen dat deze behoorlijk hoog is.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Davith78 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:58:
Ik vraag me nu af of ik misschien niet toch beter wat extra geld kan uitgeven aan een soortgelijk model met 100Hz panel. De tv heb ik net een week, ik zou hem misschien nog kunnen omruilen met de 42W829B. Graag jullie advies hierover :)
Ook die tv heeft een paneel dat native 50 Hz is. Als je een native 100 Hz paneel wil hebben, moet je een 50 inch of groter kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
S1NN3D schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:14:
[...]

Ook die tv heeft een paneel dat native 50 Hz is. Als je een native 100 Hz paneel wil hebben, moet je een 50 inch of groter kopen.
Oke? De pricewatch maakt namelijk melding van 100Hz refresh rate. Als ik op de Sony site kijk naar de specificaties staat de refresh rate helemaal niet tussen, maar wel dat die motion flow XR 400Hz heeft. Dan neem ik toch aan dat er een 100Hz paneel inzit, toch?

Edit: ik zie dat er toch een redelijk prijsverschil zit tussen de 705 en 829, bijna 200 piek. Na even nagedacht te hebben besloten dat ik het er toch niet voor over heb. En of er al dan niet een 100Hz paneel inzit, je kunt bij sommige (alle?) modellen uit de W800 serie niet schakelen tussen 50 en 100Hz mode (begreep ik) waardoor je altijd vast zou zitten aan het soap opera effect. Dan maar iets 'schokkerig' beeld, ik ben verder eigenlijk heel tevreden met de 705.

[ Voor 31% gewijzigd door Davith78 op 19-12-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:26
RBN026 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:12:
[...]

Met inruilkorting bij Platte tv? Game je en hoe is de input lag? ik heb ergens gelezen dat deze behoorlijk hoog is.
input lag is 40 ms. Ik game er ook op, gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dimens schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:53:
[...]

Ik zou het erg knap vinden als Sony de LED Motion functionaliteit weet te implementeren in een CCFL-LCD.
:D , daar had ik niet eens op gelet nee dat het nog een CCFL model was. Vandaar dat het (o.a. daarom) dan ontbreekt idd O-) . [Zie dat EX700 wel al LED is maar ook geen Clear en Clear Plus heeft maar HX800 wel dus zal ook wel wat met de specifieke Bravia Engine nog te maken hebben/ oja Motionflow PRO]
Davith78 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:27:
[...]

Oke? De pricewatch maakt namelijk melding van 100Hz refresh rate. Als ik op de Sony site kijk naar de specificaties staat de refresh rate helemaal niet tussen, maar wel dat die motion flow XR 400Hz heeft. Dan neem ik toch aan dat er een 100Hz paneel inzit, toch?

Edit: ik zie dat er toch een redelijk prijsverschil zit tussen de 705 en 829, bijna 200 piek. Na even nagedacht te hebben besloten dat ik het er toch niet voor over heb. En of er al dan niet een 100Hz paneel inzit, je kunt bij sommige (alle?) modellen uit de W800 serie niet schakelen tussen 50 en 100Hz mode (begreep ik) waardoor je altijd vast zou zitten aan het soap opera effect. Dan maar iets 'schokkerig' beeld, ik ben verder eigenlijk heel tevreden met de 705.
De 828/9 heeft alleen een andere LED Motion ("LED-bewegingsmodus") techniek (om het simpel te zeggen) tov. de 705/805 waardoor ie een hogere XR rating behaald; zo'n prijsverschil zeker niet waard (imo).
Motionflow is altijd uit te zetten (als aanwezig) en staat dan in "50Hz" mode ...

Sowieso handig om eens de manual door te lopen om te lezen waar alles precies voor is: http://pdf.crse.com/manuals/14HE334111/NL/index_613_334.html

[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 19-12-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBN026 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:12:
[...]

Speel nu voornamelijk dragon age op de tv en dat vind ik er echt super uit zien
En verder een paar potjes multiplayer destiny gedaan en dat speelde ook gewoon soepel.

Heb de tv via een goede kennis kunnen kopen die nog een nieuwe thuis had staan. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:37
Ik krijg met geen mogelijkheid interactieve TV van Ziggo aan de praat.
Ik heb een Quantis ci+ 1.3 module icm met een 55W828, telkens als ik op het rode knopje druk krijg ik 1 van de volgende meldingen:

iTV_012 controleer internetverbinding
iTV_150 interactieve televisie tijdelijk niet beschikbaar

Dat het aan de internetverbinding ligt lijkt me sterk, aangezien de youtube app filmpjes streamt als een malle.
Streaming van films vanaf de PC via het thuisnetwerk gaat ook prima.

Hebben meer mensen last van dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd heb ik nogal last gehad van een reboots op mijn TV (55X8505) als ik de Netflix app gebruikte. Gebeurde bij het starten van de app, alleen teruggaan naar fabrieksinstellingen leek te helpen. Sinds ik de TV een vast IP adres heb gegeven op de router, is dit probleem niet meer voorgekomen. Dit even ter info, wellicht dat iemand anders hier nog tegen aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kashika schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:28:
[...]

input lag is 40 ms. Ik game er ook op, gaat prima :)
Selecteer wel de 'Game mode' voor de laagste input lag. Stukje van AVforums:
Gaming Performance

From memory, this is the most responsive gaming 4K TV we’ve yet tested. Opting for Game from the Scene Select menu brings input lag down to 40.1 milliseconds which should be more than acceptable for most. Strangely, using our testing device, the number started at nearly 60ms but fell rapidly over the course of a few seconds to a stable 40ms. We’re not sure why that is, as we would expect the Game mode to engage immediately on selection, but it appears the X8505 takes some time to shut down its extraneous processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gistermorgen iemand geweest van de reparatiedienst van Sony m.b.t. mijn 65S9005, oordeel: DOA. Wordt omgeruild door Mediamarkt. Hopelijk is ie dan wel goed :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:42

Pierre

Van nature lui!

Bananeman schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:17:
Gistermorgen iemand geweest van de reparatiedienst van Sony m.b.t. mijn 65S9005, oordeel: DOA. Wordt omgeruild door Mediamarkt. Hopelijk is ie dan wel goed :)
Ha dat is goed nieuws hopelijk nog voor de kerst dat zou helemaal prettig zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Bananeman schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:17:
Goed om te horen. Hopelijk heeft het vervangende model geen last van kuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 18:29

Turfschipper

Hup NAC

Beter, fijne vakantie, ;-).

[ Voor 83% gewijzigd door Turfschipper op 19-12-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Thanks! :)

Waarschijnlijk wordt ie de 24e omgeruild, precies tussen mijn twee vakanties in ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:53
ErikG2 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:04:
[...]

De 828b is hetzelfde toestel en die is wel te krijgen.

pricewatch: Sony Bravia KDL-55W828B Zwart
Vanavond nog bij Bestekeus.nl een de KDL-55W828B kunnen regelen. Mooie prijs van 925. Bij ander was deze toch 275 euro meer. Mooie was dat hij om 17:00 noch vanuit België naar Best werd meegenomen. Kan nu dus al genieten van de tv.

Dus bedankt voor de tip. Ook dit een mooi apparaat. Komende tijd eens de instellingen van de tv nalopen op basis van de posts in dit forum.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
met de 50w805B is de "vloeiend'' mode onder Cinema werkt beter voor rayman legends op de PS4 dan de gamemode, tenzij ik die flikkerende kies natuurlijk, best apart maar met vloeiend blijft alles veel strakker en zie ik geen ghosting, misschien dat het erger opvalt omdat het ''getekend'' is ipv vol 3d?

of begrijp ik het verkeerd en is gamemode alleen dat die sneller op je controller reageerd maar niet het beeld veel sneller ververst voor snelle bewegingen?

[ Voor 20% gewijzigd door Tiduz op 20-12-2014 00:07 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Tiduz schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:06:
met de 50w805B is de "vloeiend'' mode onder Cinema werkt beter voor rayman legends op de PS4 dan de gamemode, tenzij ik die flikkerende kies natuurlijk, best apart maar met vloeiend blijft alles veel strakker en zie ik geen ghosting, misschien dat het erger opvalt omdat het ''getekend'' is ipv vol 3d?

of begrijp ik het verkeerd en is gamemode alleen dat die sneller op je controller reageerd maar niet het beeld veel sneller ververst voor snelle bewegingen?
Game mode zet zoveel mogelijk beeldbewerking uit zodat de tv sneller kan reageren op je bewegingen met de controller. De lag tussen een controller-actie en de uiteindelijke beweging op het scherm wordt zo verkleind. Vooral met shooters en racegames kan dit van belang zijn. Het beeld wordt volgens mij niet sneller ververst, eerder dat mogelijke vertragingen worden weggenomen. De vloeiend mode zorgt ervoor dat er extra frames worden toegevoegd aan het beeldsignaal wat ten goede komt voor de bewegingsscherpte, motion blur wordt zo verminderd wat meer detail oplevert bij snel bewegend beeld. Zo werkt het volgens mij ongeveer, correct me if I'm wrong :)

[ Voor 5% gewijzigd door Davith78 op 20-12-2014 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de W828B 55" binnen gekregen. Ik heb een aanal vragen over de buurmeugel. Ik vraag me namelijk af of de voet direct als muurbeugel gebruikt kan worden of moet ik nog iets extra's erbij kopen?

Via internet ben ik ook niet veel wijzer geworden. Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:37:
Ik heb vandaag de W828B 55" binnen gekregen. Ik heb een aanal vragen over de buurmeugel. Ik vraag me namelijk af of de voet direct als muurbeugel gebruikt kan worden of moet ik nog iets extra's erbij kopen?

Via internet ben ik ook niet veel wijzer geworden. Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen :)
Ik ben zelf ook in de markt voor de 55 inch varianten van de W805 / W828 en van plan om deze op te hangen.

In mijn zoektocht heb ik dit overzicht gevonden:
http://sony-eur-eu-en-web--eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/28858/kw/

Als ik het goed begrepen heb, moet de 55W828B via de VESA mounts gemonteerd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Iavak op 20-12-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:14
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:37:

Ja kan! De muurbeuegel kun je bevestigen aan de bovenste twee schroefgaten en aan de onderkant moeten de cylinders erin. Hier staat een foto

http://www.soundvisionreview.com/hi-fi-home-theater/sony-bravia-kdl-50w805b-review/

Zelf vandaag ook toevallig dezelfde tv aangeschaft en ik loop tegen de volgende issues aan:

- Nog geen plex app :(

-Als ik mijn chromecast gebruik kan ik niet meer bij de picture options. Hoe kan ik nu voor deze input de juiste beeldinstellingen doen?

Hoe werkt dat HDMI ARC?

Ik heb een marantz sr5007 die dat ondersteunt, maar alleen via de netflix app in de smart tv omgeving krijg ik 5.1 surround.

Als ik mijn chromecast in de tv prik kan ik de audio horen op de receiver via cdmi arc. Echter kan ik geen 5.1 audio naar mijn receiver krijgen op deze manier.

Ik probeerde een film af te spelen via DLNA van mijn plex server met DTS audio. Ook nu krijg ik geen 5.1 via hdmi arc op mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

HEY_DUDE schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:04:
[...]

Ja kan! De muurbeuegel kun je bevestigen aan de bovenste twee schroefgaten en aan de onderkant moeten de cylinders erin. Hier staat een foto

http://www.soundvisionreview.com/hi-fi-home-theater/sony-bravia-kdl-50w805b-review/
Je link is van de 50 inch variant, van de 55 inch heb ik dezelfde oplosing nog niet kunnen vinden.Het staat staat ook niet aangegeven in de Sony manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
[...]

-Als ik mijn chromecast gebruik kan ik niet meer bij de picture options. Hoe kan ik nu voor deze input de juiste beeldinstellingen doen?
Ik heb zelf de 42W705B en ik heb gemerkt dat vanuit de Netflix app het soms ook niet mogelijk is om alle beeldsettings aan te passen. Dan krijg je slechts een paar beschikbare opties waarbij je bijvoorbeeld niet eens de brightness kunt wijzigen, deze staat dan vast op een bepaalde waarde. Het is me uiteindelijk wel gelukt om hierbij te kunnen komen maar ik weet niet meer precies hoe ik dat gedaan heb, volgens mij moest ik de tv in een andere beeldmodus zetten zodat er opeens meer opties beschikbaar werden. Heel merkwaardig allemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 08:27
Ik heb momenteel een oudere Panasonic, een P42G20E plasma tv, die nog mooie beelden weet te produceren, maar wil deze vervangen voor een wat grotere tv, de Sony 50W828. Heeft iemand een soortgelijke overstap gemaakt of weet iemand hoe de Sony zich verhoudt tot de Panasonic? Ik wil er niet in kwaliteit op achteruit gaan en game ook zeer regelmatig, wetende dat de Sony een goede reactiesnelheid heeft (geen idee hoe de Pana daarop scoort, maar ik game er lekker op).

Kan ik veilig de gok wagen (geen gok meer dan), of moet ik voor een nieuwere plasma gaan als ik dezelfde beeldkwaliteit wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Na een dag prutsen ben ik weer wat verder
Via een omweg kun je een plek app installeren. Installeer eerst de opera tv store app. Dit is eigenlijk een eigen app omgeving waarbinnen plex geïnstalleerd kan worden. 5.1 audio werkt helaas nog niet bij mij via deze route.
Een ander apparaat aansluiten, instellingen goed zetten en dan de chromecast er weer in. Het blijkt dat clear motion helemaal uit moet staan voor de chromecast. Als het aanstaat begint het beeld enorm te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:41

Wom

AnotherFruitcake schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:13:
Ik heb momenteel een oudere Panasonic, een P42G20E plasma tv, die nog mooie beelden weet te produceren, maar wil deze vervangen voor een wat grotere tv, de Sony 50W828. Heeft iemand een soortgelijke overstap gemaakt of weet iemand hoe de Sony zich verhoudt tot de Panasonic? Ik wil er niet in kwaliteit op achteruit gaan en game ook zeer regelmatig, wetende dat de Sony een goede reactiesnelheid heeft (geen idee hoe de Pana daarop scoort, maar ik game er lekker op).

Kan ik veilig de gok wagen (geen gok meer dan), of moet ik voor een nieuwere plasma gaan als ik dezelfde beeldkwaliteit wil?
Zelf ben ik ook overgestapt van plasma (42 Pana ook) naar de 50W815B. Zelf game ik niet, maar de beeldkwaliteit valt me niks tegen. Als je er op gaat letten dan zie je het wel, maar in deze (prijs)klasse ga je naar mijn idee geen beter beeld treffen. Het contrast is echt zeer goed, wat je ook zeker terugziet. Ik durf je de overstap wel aan te bevelen eigenlijk.

Overigens, het geluid wat de tv van zichzelf produceert heeft me echt wel verbaast. Heb normaal gezien een soundbar aangesloten maar bij wijze van test deze uitgezet en het verschil is eigenlijk minimaal. Het laag mis je wat, maar verder stond ik eigenlijk best verbaasd B) Boven verwachting iig.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
heb de 42w805b. wat ik vreemd vind is dat 3D afspelen alleen via de USB gaat en niet via een stream van een NAS. is dit normaal voor de smart tv's van sony of zit ik er naast? je zou zeggen dat er geen verschil moet zijn, of je nu data vanaf een NAS of een usb stick leest...vin dit wel een gemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Paroal schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:09:
heb de 42w805b. wat ik vreemd vind is dat 3D afspelen alleen via de USB gaat en niet via een stream van een NAS. is dit normaal voor de smart tv's van sony of zit ik er naast? je zou zeggen dat er geen verschil moet zijn, of je nu data vanaf een NAS of een usb stick leest...vin dit wel een gemis
De media player in de TV zelf moet wel wat krachtiger zijn om een 3D film af te spelen.
Mijn NAS heeft XBMC ingebouwd en kan dit soort dingen probleemloos afspelen, omdat ik de media speler in mn NAS zelf gebruik.

Weet ook niet of er andere TV's zijn waar de ingebouwde media speler goed genoeg is dat het ook echt alle functionaliteiten van een media speler kan vervangen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nu mijn vrouw er ook van overtuigd is dat de 32 inch niet meer kanZelf ben ik me nu aan het richten op de 50 inch types: KDL50W805B en de KDL50W828B

Ik heb zelf gevonden dat die motion xr bij de 828b 'beter' is, en zo te zien is die ook wat nieuwer waardoor er denk ik wat 'foutjes' opgelost zijn.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Sc0rPi0N schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:07:
Nu mijn vrouw er ook van overtuigd is dat de 32 inch niet meer kanZelf ben ik me nu aan het richten op de 50 inch types: KDL50W805B en de KDL50W828B

Ik heb zelf gevonden dat die motion xr bij de 828b 'beter' is, en zo te zien is die ook wat nieuwer waardoor er denk ik wat 'foutjes' opgelost zijn.
Nee hoor. Motionflow is echt het enige verschil.
En dat is ook te verwaarlozen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
Ach, voor 2 tientjes extra (805 - 780,- bij BCC en 828 - 800,- bij Expert...en ja, ik wil een tv liefst in een winkel kopen) wel 2 jaar extra garantie, bovenop die 800 MHz. De 2 jaar extra garantie is wel prettig, al zul je die elders ook wel aan de verkoper kunnen ontlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

AnotherFruitcake schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:05:
Ach, voor 2 tientjes extra (805 - 780,- bij BCC en 828 - 800,- bij Expert...en ja, ik wil een tv liefst in een winkel kopen) wel 2 jaar extra garantie, bovenop die 800 MHz. De 2 jaar extra garantie is wel prettig, al zul je die elders ook wel aan de verkoper kunnen ontlokken.
Klopt ook inderdaad. De BCC zit hier niet al te vandaan dus. Misschien dat ik die maar eens een bezoek ga brengen. Vorige aankoop (showmodel Panasonic) was bij de MM maar daar ga ik niet weer naar toe. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 22-12-2014 15:10 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 20:59
IS bij de KDL50W805B nog steeds de 3d bug aanwezig, heb echt interesse in deze tv, maar dit is wel een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:21
ja, teminste, mijn 828 heeft de nieuwste firmware en nog steeds buggy.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
Ik heb hem bij de Expert besteld vandaag en morgen kan ik hem daar al afhalen, voor 799,- met 4 jaar garantie. Tegen die tijd is hij wel weer aan vervanging toe en kan hij naar de kinderen ;). Dan ga ik wel voor een 8K OLED, of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
Mijn tv (50w829) ziet mijn NAS (Synology ds211) ineens niet meer over dlna. Eerst had ik gewoon verbinding en kon ik via mediaserver al mijn bestanden gewoon inzien. Nu wordt mijn NAS in het geheel niet gevonden, terwijl ik met ds video, local cast (beiden Android mobiele telefoono) of via mijn laptop de NAS wel gewoon kan benaderen. Heb dus het idee dat het aan de tv ligt, maar wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
maomanna schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:05:
ja, teminste, mijn 828 heeft de nieuwste firmware en nog steeds buggy.
Zal ook wel nooit opgelost worden :'(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
Kashika schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:34:
[...]

De media player in de TV zelf moet wel wat krachtiger zijn om een 3D film af te spelen.
Mijn NAS heeft XBMC ingebouwd en kan dit soort dingen probleemloos afspelen, omdat ik de media speler in mn NAS zelf gebruik.

Weet ook niet of er andere TV's zijn waar de ingebouwde media speler goed genoeg is dat het ook echt alle functionaliteiten van een media speler kan vervangen hoor.
Klopt dat de mediaplayer krachtig genoeg moet zijn, maar dat is ie ook denk, want hij speelt gewoon 3D af vanaf een USB. Das het rare vind ik.

Welk nas heb je dan dat ie een ingebouwde XBMC heeft? Das wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
mja moet je dat willen? dan zou hij een hdmi uitgang moeten hebben, waarmee hij dus eigenlijk in je woonkamer moet staan.
Staat hij daar 24/7 herrie te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
maomanna schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:08:
mja moet je dat willen? dan zou hij een hdmi uitgang moeten hebben, waarmee hij dus eigenlijk in je woonkamer moet staan.
Staat hij daar 24/7 herrie te schoppen.
Reactie op mijn laatste reactie denk?

Zie inderdaad dat het verbonden is via HDMI. In de woonkamer is niks, zou je een lange hdmi kabel moeten hebben van min 10m ofzo...

hmmm voorlopig geen optie hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Iavak schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:12:
[...]

Je link is van de 50 inch variant, van de 55 inch heb ik dezelfde oplosing nog niet kunnen vinden.Het staat staat ook niet aangegeven in de Sony manual.
ikzelf heb een vogels beugel. (EFW 8305) en als je op de site van vogels kijkt.
dan moet je een extra kit bestellen voor de 50" variant. Wil hij passen op de vogels beugel
Maar niet voor de 55"versie.
Lijkt dus dat de 55" versie met een standaard vesa mount werkt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Paroal schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:00:
[...]

Klopt dat de mediaplayer krachtig genoeg moet zijn, maar dat is ie ook denk, want hij speelt gewoon 3D af vanaf een USB. Das het rare vind ik.

Welk nas heb je dan dat ie een ingebouwde XBMC heeft? Das wel interessant...
Ik heb een QNAP. Maakt geen herrie en staat inderdaad naast de TV in de woonkamer.

Vanaf USB afspelen is iets anders dan over een netwerk, want dan gebruik je een media/dlna server.
Dan is het je software die jouw video decodeert en stuurt naar de TV. Om 3D dan werkende te krijgen hangt van een aantal dingen af. Ik heb het in ieder geval nooit lekker draaiende gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
Kashika schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:58:
[...]

Ik heb een QNAP. Maakt geen herrie en staat inderdaad naast de TV in de woonkamer.

Vanaf USB afspelen is iets anders dan over een netwerk, want dan gebruik je een media/dlna server.
Dan is het je software die jouw video decodeert en stuurt naar de TV. Om 3D dan werkende te krijgen hangt van een aantal dingen af. Ik heb het in ieder geval nooit lekker draaiende gekregen.
Ok helder. maar weer paar jaar wachten denk, zullen de tvs dan ook wel aankunnen...thx voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Mijn server met plex server erop, serveert 3d netjes via mn netwerk door aan mn 828.
De 828 is via wifi verbonden en gaat eigenlijk gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
maomanna schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:20:
Mijn server met plex server erop, serveert 3d netjes via mn netwerk door aan mn 828.
je bent een held maomanna. super thx!
net geinstalleerd en werkt inderdaad top. geweldig gewoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
hou hem wel up to date. ook dat scheelt weer.
Mijn server is een AMD e350 met 4gb ram en als OS ubuntu 14.04 LTS op een Vertex2 SSD.
wellicht dat dat ook van belang is.

[ Voor 12% gewijzigd door maomanna op 23-12-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

AnotherFruitcake schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:47:
Ik heb hem bij de Expert besteld vandaag en morgen kan ik hem daar al afhalen, voor 799,- met 4 jaar garantie. Tegen die tijd is hij wel weer aan vervanging toe en kan hij naar de kinderen ;). Dan ga ik wel voor een 8K OLED, of zoiets.
Ik twijfel of ik hem bij Expert ga halen voor die 4 jaar garantie ipv 2 hier bij een lokale elektronicazaak (BCC)
Aan de andere kant kan ik hem ook online bestellen maar dan zie ik niets staan over die 4 jaar.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
maomanna schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:20:
FHD 3D? :O

Eens even kijken of Plex ook op mn NAS kan.
Zit er een Plex app op de interface van de BRAVIA? Of ziet hij de data van Plex gewoon in de video content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Laatst online: 10:21

Sjod

Ik ben goed luisterend

[...]

Hoe werkt dat HDMI ARC?

Ik heb een marantz sr5007 die dat ondersteunt, maar alleen via de netflix app in de smart tv omgeving krijg ik 5.1 surround.

Als ik mijn chromecast in de tv prik kan ik de audio horen op de receiver via cdmi arc. Echter kan ik geen 5.1 audio naar mijn receiver krijgen op deze manier.

Ik probeerde een film af te spelen via DLNA van mijn plex server met DTS audio. Ook nu krijg ik geen 5.1 via hdmi arc op mijn receiver.
Er wordt alleen Dolby Digital 5.1 ondersteund over ARC of Toslink.

Je TV kan namelijk geen DTS aan. Dit wordt altijd omgezet naar PCM 2.0 Netflix is altijd Dolby Digital, Vandaar dat je hier goed geluid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
Kashika schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:55:
[...]

FHD 3D? :O

Eens even kijken of Plex ook op mn NAS kan.
Zit er een Plex app op de interface van de BRAVIA? Of ziet hij de data van Plex gewoon in de video content?
Geen app op de sony. Gewoon via de media server opties...wel eerst de plex app op je nas installeren als die beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:25
Ik heb momenteel de 47W805a. Ik twijfel om over te stappen naar de 55W828 (of 805b). Aangezien TV (film en gamen) wel één van mijn twee hobby's is, vind ik het wel de moeite waard om naar 55 inch te gaan.

Voor de ervaringsdeskundigen onder jullie:

- Is het behalve de grootte ook een upgrade in kwaliteit?
- Kan ik beter wachten op de nieuwe modellen? Mede gezien de bug(s?) in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 19:18
Ik heb gisteren de kdl-50w705b gekocht maar ik zoek nu een manier om films en series die op mijn pc staan te bekijken op mijn tv. Kun je een gedeelde map in het netwerk browsen en hoe? Is er een goeie app voor de tv?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
Ik heb de 828 sinds vanmiddag staan en het beeld valt me alles mee, komende van een Pana plasma! Qua mogelijkheden blaast de Sony de oude Pana compleet uit het water, qua looks ook, dus dit is een mooie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Davith78 schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:42:
[...]

Ik heb zelf de 42W705B en ik heb gemerkt dat vanuit de Netflix app het soms ook niet mogelijk is om alle beeldsettings aan te passen. Dan krijg je slechts een paar beschikbare opties waarbij je bijvoorbeeld niet eens de brightness kunt wijzigen, deze staat dan vast op een bepaalde waarde. Het is me uiteindelijk wel gelukt om hierbij te kunnen komen maar ik weet niet meer precies hoe ik dat gedaan heb, volgens mij moest ik de tv in een andere beeldmodus zetten zodat er opeens meer opties beschikbaar werden. Heel merkwaardig allemaal :?
Als het goed is komt het door Bravia Sync en op te lossen door eerst op de sync knop te drukken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
youri_69 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:59:
Ik heb gisteren de kdl-50w705b gekocht maar ik zoek nu een manier om films en series die op mijn pc staan te bekijken op mijn tv. Kun je een gedeelde map in het netwerk browsen en hoe? Is er een goeie app voor de tv?
Alvast bedankt!
plexserver op je pc zetten. of een andere DLNA server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Frenkovic schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:40:

- Kan ik beter wachten op de nieuwe modellen? Mede gezien de bug(s?) in de firmware.
De enig grote firmware bug is de lage kwaliteit 3D. Tenminste in de tweakers reviews wordt dit als bug gerapporteerd, imho is het een design keuze van sony. Er is bijzonder weinig moeite gedaan om een mooi 3D beeld neer te zetten, er zit ook nog een enorme crosstalk in. Sony heeft volgens mij geïnvesteerd om een goede 2D weergave neer te zetten.

Andere 'bugs' ben ik nog niet tegengekomen. Wel is de afstandsbediening zeer matig en ook is de app interface niet denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
apis29 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:46:
[...]

Als het goed is komt het door Bravia Sync en op te lossen door eerst op de sync knop te drukken ...
Oke? Ik ga het eens proberen, dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Frenkovic schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:40:
Ik heb momenteel de 47W805a. Ik twijfel om over te stappen naar de 55W828 (of 805b). Aangezien TV (film en gamen) wel één van mijn twee hobby's is, vind ik het wel de moeite waard om naar 55 inch te gaan.

Voor de ervaringsdeskundigen onder jullie:

- Is het behalve de grootte ook een upgrade in kwaliteit?
Hou er ook rekening mee dat een groter beeld ook grotere pixels betekent. Zeker voor SD televisie uitzendingen en games kan dit een teruggang in kwaliteit opleveren wanneer je op dezelfde afstand van de tv blijft zitten. Ikzelf zou geen grotere tv willen als dat betekent dat je ineens pixels kunt tellen vanaf de bank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-10 17:27

kgl

Afgelopen weekend een 55W805B aangeschaft. Wat een enorm verschil ten opzichte van de oude televisie (Philips 42" plasma uit het jaar nul, HD-prepared, resolutie 480p, zwart was inmiddels lichtgrijs).
Het grappige is dat de bezels van de oude TV zo enorm waren, dat de buitenafmetingen van de nieuwe TV vrijwel gelijk zijn aan die van de oude :-).
Gelijk een CI+ 1.3 module gehaald, USB harddisk eraan, en dus ook de Humax interactieve recorder (Ziggo) kan weg.

Nu alleen nog ophangen aan de muur. Ik had al een VESA beugel, die wil ik graag opnieuw gebruiken. Ik lees her en der dat de 55-inch 300x300 VESA moet ondersteunen. Weet iemand hoe dit werkt, want ik kan nergens een handleiding vinden.
Heb trouwens wel een Sony SU-WA1 kit aangeschaft, maar wellicht past die niet eens op de 55-inch versie. Wie heeft ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

kgl schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:48:
Afgelopen weekend een 55W805B aangeschaft. Wat een enorm verschil ten opzichte van de oude televisie (Philips 42" plasma uit het jaar nul, HD-prepared, resolutie 480p, zwart was inmiddels lichtgrijs).
Het grappige is dat de bezels van de oude TV zo enorm waren, dat de buitenafmetingen van de nieuwe TV vrijwel gelijk zijn aan die van de oude :-).
Gelijk een CI+ 1.3 module gehaald, USB harddisk eraan, en dus ook de Humax interactieve recorder (Ziggo) kan weg.

Nu alleen nog ophangen aan de muur. Ik had al een VESA beugel, die wil ik graag opnieuw gebruiken. Ik lees her en der dat de 55-inch 300x300 VESA moet ondersteunen. Weet iemand hoe dit werkt, want ik kan nergens een handleiding vinden.
Heb trouwens wel een Sony SU-WA1 kit aangeschaft, maar wellicht past die niet eens op de 55-inch versie. Wie heeft ervaring?
Zitten er geen afstandsbusjes bij om hem VESA 300 compatible te maken?
Zie manual onderdelen lijst item J.
http://pdf.crse.com/manuals/4537236111.pdf

Tenminste zo heb ik het begrepen. De mijne komt dezer dagen aan per post en ga hem ook ophangen, de 55W805b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Die afstandbusjes heb ik inderdaad. Mijn beugel moet normaal gesproken echter op 4 punten vastgezet worden, en ik kon de overige twee punten niet vinden. Vanmiddag nog maar eens goed kijken. Heb ik straks wel een SU-WA1 kit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 06-10 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik zit een beetje naar een andere TV te kijken, kheb nu een Samung Le40m87bd 40" LCD van ongeveer 6 jaar oud.

Reden voor iets anders: ik wil wat groters, beters, meer HDMI ingangen en Smart TV en 3D als leuke bijzaak. De Samsung die ik nu heb was destijds een (bijna) top model, en hij heeft een gaming setting maar toch verdenk ik de tv ervan dat hij aardig wat input lag heeft, iets waar ik ook vanaf wil. Na wat zoeken kwam ik bij de W8 uit.
Parmenides schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:43:
Handig overzichtje voor mensen die op zoek zijn naar een model in de W8-serie:

KDL-xxW805B
zwart
42 inch: 200 Mhz Motionflow + passief 3D
50/55 inch: 400 Mhz Motionflow + actief 3D

KDL-xxW815B
zilver
42 inch: 300 Mhz Motionflow + passief 3D
50/55 inch: 600 Mhz Motionflow + actief 3D
Exclusief voor Media Markt / Saturn?

KDL-xxW828B
zwart
42 inch: 400 Mhz Motionflow + passief 3D
50/55 inch: 800 Mhz Motionflow + actief 3D

KDL-xxW829B
zwart
42 inch: 400 Mhz Motionflow + passief 3D
50/55 inch: 800 Mhz Motionflow + actief 3D
UK-model? Volgens Sony Benelux identiek aan de KDL-xxW828B
Thanx superhandig lijstje :)

Weet iemand of het verschil in refreshrate op wat voor manier dan ook merkbaar is? Ik wil wel gamen (PS4) op de tv.

De 55W815B kost 1090,- maar die valt af i.v.m. de kleur. De 55W805B zit op 990,- Ook bij de mediamarkt etc. dus gemakkelijk te krijgen. De 55W828B is te krijgen voor 1000,- bij webshops die ik niet ken en wordt sowieso veel minder aangeboden.

Verder word in de review op tweakers gesproken over een software bug waardoor 3d eigenlijk onbruikbaar is, is het bekend of deze bug inmiddels opgelost is? ook noemen ze de interface her en der traag, is dat nog verbeterd met een software update?

Nu nog twijfelen tussen de 50 en 55"variant :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

Chaoss schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:27:
Ik zit een beetje naar een andere TV te kijken, kheb nu een Samung Le40m87bd 40" LCD van ongeveer 6 jaar oud.

Reden voor iets anders: ik wil wat groters, beters, meer HDMI ingangen en Smart TV en 3D als leuke bijzaak. De Samsung die ik nu heb was destijds een (bijna) top model, en hij heeft een gaming setting maar toch verdenk ik de tv ervan dat hij aardig wat input lag heeft, iets waar ik ook vanaf wil. Na wat zoeken kwam ik bij de W8 uit.

[...]

Thanx superhandig lijstje :)

Weet iemand of het verschil in refreshrate op wat voor manier dan ook merkbaar is? Ik wil wel gamen (PS4) op de tv.

De 55W815B kost 1090,- maar die valt af i.v.m. de kleur. De 55W805B zit op 990,- Ook bij de mediamarkt etc. dus gemakkelijk te krijgen. De 55W828B is te krijgen voor 1000,- bij webshops die ik niet ken en wordt sowieso veel minder aangeboden.

Verder word in de review op tweakers gesproken over een software bug waardoor 3d eigenlijk onbruikbaar is, is het bekend of deze bug inmiddels opgelost is? ook noemen ze de interface her en der traag, is dat nog verbeterd met een software update?

Nu nog twijfelen tussen de 50 en 55"variant :P
Gewoon 55" doen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

55W805/815/828/829, ze hebben allemaal hetzelfde LCD paneel (100Hz). De enige verschillen zitten in de kleur bezel, en de Motionflow rate. Het is dus gewoon een stukje marketing. Bij de mediamarkt proberen ze je met een 815 de deur uit te sturen, als je een 805 komt halen. Scheelt ze weer 100 euro. Geloof niet dat iemand verschil ziet in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
805's (in ieder geval van de 50" versie) waren zeer schaars leverbaar. Vaak kregen mensen dan een 828 / 829 mee voor de prijs van een 805.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maar die motionflow rate is dus niet hetzelfde als refreshrate?

En wat is er bekend over die software 3D bug? kon er in dit topic verder niets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:25
HEY_DUDE schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:19:
[...]

De enig grote firmware bug is de lage kwaliteit 3D. Tenminste in de tweakers reviews wordt dit als bug gerapporteerd, imho is het een design keuze van sony. Er is bijzonder weinig moeite gedaan om een mooi 3D beeld neer te zetten, er zit ook nog een enorme crosstalk in. Sony heeft volgens mij geïnvesteerd om een goede 2D weergave neer te zetten.

Andere 'bugs' ben ik nog niet tegengekomen. Wel is de afstandsbediening zeer matig en ook is de app interface niet denderend.

Ik heb welgeteld 2x 3d gebruikt op mijn oude tv (W805 anderhalf jaar in bezit), dus dat vind ik niet erg. Qua apps gebruik ik alleen netflix.
Davith78 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:27:
[...]

Hou er ook rekening mee dat een groter beeld ook grotere pixels betekent. Zeker voor SD televisie uitzendingen en games kan dit een teruggang in kwaliteit opleveren wanneer je op dezelfde afstand van de tv blijft zitten. Ikzelf zou geen grotere tv willen als dat betekent dat je ineens pixels kunt tellen vanaf de bank :P
Hier houd ik zeker rekening mee! Ik heb er wel een beetje verstand van en weet ook wel inschattingen te maken qua kijkafstand. Ik heb nu 48 inch en vind een upgrade wel "nodig". :)

Als ik de reacties zo bekijk is het ook zeker een upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Chaoss schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:51:
Maar die motionflow rate is dus niet hetzelfde als refreshrate?

En wat is er bekend over die software 3D bug? kon er in dit topic verder niets over terugvinden.
Motion XR. Aangezien ik me ook overal aan het inlezen ben is het meer een instelling die het beeld vloeiender moet maken door er frames aan toe te voegen. Bij films wordt aangeraden om het uit te zetten (las ik)

Verder ben ik ook benieuwd naar die 3d bug. Je zou toch verwachten dat een model wat nu inmiddels al een half jaar op de markt is toch wel een softwarematige fix hiervoor heeft gekregen als dat mogelijk is.

Persoonlijk is het leuk dat het erop zit maar of ik veel 3d films ga kijken betwijfel ik :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
[...]

Volgens mij is het vooral dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sc0rPi0N schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:54:
[...]

Motion XR. Aangezien ik me ook overal aan het inlezen ben is het meer een instelling die het beeld vloeiender moet maken door er frames aan toe te voegen. Bij films wordt aangeraden om het uit te zetten (las ik)

Verder ben ik ook benieuwd naar die 3d bug. Je zou toch verwachten dat een model wat nu inmiddels al een half jaar op de markt is toch wel een softwarematige fix hiervoor heeft gekregen als dat mogelijk is.

Persoonlijk is het leuk dat het erop zit maar of ik veel 3d films ga kijken betwijfel ik :)
Tjah lees nu dit op de vorige pagina:
[...]

Zu dus by design kunnen zijn, maar waarom zou je in vredesnaam de horizontale resolutie halveren waardoor je slechtere beeld kwaliteit krijgt :P

Dit zou misschien een reden zijn om voor de W9 te kiezen (55W955B deze heeft passieve 3D dus wellicht dit probleem ook niet? zit ook standaard al zo'n Sony touch afstandsbediening bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 24-12-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Hoe is de snelheid met het zappen van de 50W828B, ik was bij de Expert maar daar hadden zijn alleen het standaard plaatje :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

audiojunk schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:20:
Hoe is de snelheid met het zappen van de 50W828B, ik was bij de Expert maar daar hadden zijn alleen het standaard plaatje :(
Ik ga hem zo halen dus ik kan het je pas vanavond zeggen :D

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
En dat blauwe ledje wat beweegt is dat ook uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ik heb eind november een 50W829B gekocht voor mijn nieuw appartementje. Nu kom ik tijdens de verbouwing erachter dat ie eigenlijk wel een maatje groter had gemogen... De tv staat nu netjes te wachten tot ie op zn nieuwe plek komt te staan maar miscchien moet ik toch maar gewoon de 55 inch kopen..

Iemand interesse in de 50W829B? :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Vandaag is mijn nieuwe KD-65S9005B geleverd na de problemen met het eerste exemplaar. Enorm verschil met de eerste, die duidelijk niet goed was. Nog steeds wel backlight bleeding, maar op het niveau dat ik vooraf had verwacht (en dus acceptabel vind).

De twee donkere verticale plekken waar de eerste TV last van had zijn weg, maar de eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat er nog twee kleinere plekjes waren (in het midden, boven- en onderaan) die wat donkerder waren dan de rest van het scherm en die zijn er nu ook weer. Deze zijn echter vrij lastig te zien en eigenlijk alleen wanneer het scherm heel fel van kleur is (b.v. een volledig wit vlak). Ik denk niet dat dit een reden gaat zijn om de TV wederom te retourneren.

Al met al behoorlijk tevreden dus. Niet 100%, maar wát een verschil met de eerste TV. En netjes omgeruild door de Mediamarkt.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Chaoss schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:01:
[...]

Tjah lees nu dit op de vorige pagina:

[...]

Zu dus by design kunnen zijn, maar waarom zou je in vredesnaam de horizontale resolutie halveren waardoor je slechtere beeld kwaliteit krijgt :P

Dit zou misschien een reden zijn om voor de W9 te kiezen (55W955B deze heeft passieve 3D dus wellicht dit probleem ook niet? zit ook standaard al zo'n Sony touch afstandsbediening bij.
Passieve 3D heeft altijd de helft van de verticale resolutie, maar geeft wel een veel rustiger beeld (geen flickering). Sony heeft volgens mij gewoon wat bespaard door dezelfde software op deze tv's te zetten.

Vind het zelf geen verkeerde keuze. 3D is aardig mislukt. Als je 3D echt belangrijk vindt zou ik een 4k TV met passieve 3D kopen. Je hebt dan een rustig beeld met de helft van de verticale resultie = 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

4K televisies zijn weer problematisch voor gaming want voglens mij hebben de emeste 4K tv's vrij veel input lag. Daarnaast betaal je al 2500 voor een redelijk goed model en nog veel meer voor echt een toptoestel.

Dan kan ik beter nu voor 950 een goeie HD tv kopen zoals de W8 en over 5 jaar als UHD content eindelijk een beetje beschikbaar is voor hetzelfde geld een $K tv kopen.

Blijf eerst bij de W8 of W9, stiekem ga ik er vanuit dat de mediamarkt in januari weer een "BTW weg ermee" actie heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Oke ik ben erachter dat je in de Netflix app bepaalde beeldsettings zoals helderheid pas kunt aanpassen wanneer je een video hebt gestart, anders zijn deze settings nog niet toegankelijk. Dat even terzijde :)

Het beeld is op de 42W705B redelijk vloeiend met gewone tv uitzendingen. Als de Netflix app iets afspeelt krijg ik het beeld echter niet zo vloeiend als bij tv uitzendingen: het lijkt wel alsof alles als 24p filmmateriaal wordt weergegeven, hoe ik de tv ook instel. De beeldmodus maakt niet uit (algemeen, bioscoop, etc.). Film mode op auto of uit ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of ligt het gewoon aan de app?

[ Voor 9% gewijzigd door Davith78 op 24-12-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb je geen PS3/PS4/Chromecast oid om Netflix op te proberen hoe het er dan uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Chaoss schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:07:
Heb je geen PS3/PS4/Chromecast oid om Netflix op te proberen hoe het er dan uitziet?
Dat is een goeie inderdaad, ik heb een PS4. Ik ga het morgen uitproberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is Netflix gewoon zonder haperingen en vloeiend beeld. Wel twijfel ik regelmatig of het wel full HD is.
Is je WiFi verbinding / Internet verbinding wel OK?

• Davith78
Mijn internet verbinding zou oke moeten zijn, het werkt namelijk prima op de laptop. Ik heb zonet netflix getest op de PS4 en ook daar geen vloeiend beeld, eerder een 24p cadans.

Daarna de laptop op de tv aangesloten en een 1080p 60fps youtube filmpje gestart. Op het scherm van de laptop is het super vloeiend, als ik daarna de hdmi stekker aansluit en het beeld doorstuur naar de tv (als tweede scherm, scherm laptop is uit) is het niet vloeiend meer en krijg ik dezelfde cadans zoals hierboven beschreven.

Ik snap er echt geen ene moer van, waarom zijn tv uitzendingen zo vloeiend en al het andere zo hakkelig? Ook dat het 60 fps filmpje niet correct wordt weergegeven, het paneel van de tv kent toch naast de 50 Hz ook een 60Hz modus? Het beeld van de tv is verder echt prachtig maar dit vind ik toch wel een behoorlijke domper eerlijk gezegd :|

Edit: ik heb net een stukje The Last of Us gespeeld, die wordt (gelukkig!) correct weergegeven op 60 fps. Dus het kan blijkbaar wel vloeiend. Ik heb echt het idee dat ik iets over het hoofd zie ofzo :S

[ Voor 11% gewijzigd door Davith78 op 25-12-2014 12:10 ]

• Justin2000
  • Laatst online: 05-10 14:02
Ik wil na een groot aantal jaren van Samsung over naar Sony.
Mijn belangrijkste punten.
Mooi beeld!, veel series films etc. Gaming xbone lage input lag. 3D welke werkt voor zo nu en dan een filmpje. ( liefst passief) Bediening via telefoon vooral YouTube etc.

Hij komt aan de muur te hangen op dezelfde beugel als mn huidige Samsung

Ik heb nu een 46 maar wil naar 55. Budget max 1200. Heb al redelijk wat info uit dit forum getrokken. Ik ga nog een kijkje nemen bij de media markt om de modellen live te kijken

Ik vermoed nu al dat de mediamarkt wss niet alle modellen heeft die hier besproken worden 805b 828 855, 955 op voorraad heeft.

Welke raden jullie mij aan?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Laatst online: 23-09 12:25
ik zit er aan te denken om de KD-65X8505B te kopen.
die is redelijk gezakt met de prijs
enigste waar ik tegen aan loop is de kast waar die op komt
die stamt nog uit de tijd van beeldbuis tv en is dus niet zo breed
weet iemand of die voetjes onder de TV ook dichter bij elkaar gemonteerd kunnen worden
ik ga ook een ander TV meubel kopen maar tot dat die er is zou het mooi zijn als het past
ik weet bv dat je bij de KD-65X9005B wel de voetjes aan het uitende of meer naar het midden toe kan verplaatsen.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
FreakGIB schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 01:42:
...
weet iemand of die voetjes onder de TV ook dichter bij elkaar gemonteerd kunnen worden
ik ga ook een ander TV meubel kopen maar tot dat die er is zou het mooi zijn als het past
ik weet bv dat je bij de KD-65X9005B wel de voetjes aan het uitende of meer naar het midden toe kan verplaatsen.
Als ik een tip mag geven, leg tijdelijk een stevige plank op de huidige kast waar je je tv dan bovenop zet. Bij de bouwmarkt hebben ze van die kant en klare witte planken bijboorbeeld. Misschien niet zo heel fraai gezicht maar wel een praktische tijdelijke oplossing :)

[ Voor 8% gewijzigd door Davith78 op 26-12-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de 49x8505
Zijn er meer mensen met deze tv en Zoja welke beeldscherminstellingen gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Laatst online: 23-09 12:25
Davith78 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:50:
[...]

Als ik een tip mag geven, leg tijdelijk een stevige plank op de huidige kast waar je je tv dan bovenop zet. Bij de bouwmarkt hebben ze van die kant en klare witte planken bijboorbeeld. Misschien niet zo heel fraai gezicht maar wel een praktische tijdelijke oplossing :)
ja daar zat ik ook al aan te denken ik heb nog een dikke plank liggen die er op past

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakGIB schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 01:42:
ik zit er aan te denken om de KD-65X8505B te kopen.
die is redelijk gezakt met de prijs
enigste waar ik tegen aan loop is de kast waar die op komt
die stamt nog uit de tijd van beeldbuis tv en is dus niet zo breed
Pootjes van de KD65X8505B kunnen naar het midden toe gezet worden, net als de KD65X9005B, je moet wel de bijgeleverde extra boutjes gebruiken aangezien de voetjes wat dieper liggen, staat niet erg duidelijk in de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:54
Ik heb de 50W805, zappen vind ik echt langzaam, is dat normaal bij dit model? Ik had voorheen een Samsung (alweer 5-6 jaar oud) en die was veel sneller.
Vooral de eerste minuut na opstarten is heel langzaam (lees: zo goed als geen reactie), maar ook na een langere tijd vind ik het langzaam.

Bijvoorbeeld van zender 1 naar zender 5 moet gewoon 4x drukken naar boven zijn op de afstandbediening. Bij mij is het, 1x drukken, wachten tot hij op 2 is, daarna weer drukken, wachten tot dat hij op 3 is, etc.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyMey
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb sinds vandaag de 50W828B tv gekocht. Ik heb hem aan de muur bevestigd met de voetsteun van Sony ja. Maar ideaal is het niet. TV staat 11,5cm van de muur af, en je moet hem met 2 aparte houders hem tegen de muur houden. ( niet ideaal om dan mooi op elkaar waterpas te zetten )

Voor de rest in mijn interface ook wel "traag", toch zeker voor 2015!

Maar ik snap de 3D-technologie ook niet zo goed! Die van de winkel zei ons ook, ja deze TV is passief omdat deze reeks de LG-panelen hebben. En LG over passieve 3D beschikt.
Ik kom thuis en pak de TV uit, en mijn vriendin zit al op de knopjes te duwen van de 3D Brillen :F Ik fronste mijn wenkbrauwen..."hoe? het was toch passieve 3D".
Dan kijk ik op de specificatie's op site's: 3D Technologie Passief - 2x Meegeleverde 3D Brillen: Actief. |:(

En nu hieronder zie ik een lijstje waar ineens mijn type van TV als Actieve 3D...

KAN IEMAND DE MIST DOEN VERDWIJEN? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
3D film kijken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak

Iavak

no savegame

SonnyMey schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:35:
Ik heb sinds vandaag de 50W828B tv gekocht. Ik heb hem aan de muur bevestigd met de voetsteun van Sony ja. Maar ideaal is het niet. TV staat 11,5cm van de muur af, en je moet hem met 2 aparte houders hem tegen de muur houden. ( niet ideaal om dan mooi op elkaar waterpas te zetten )

Voor de rest in mijn interface ook wel "traag", toch zeker voor 2015!

Maar ik snap de 3D-technologie ook niet zo goed! Die van de winkel zei ons ook, ja deze TV is passief omdat deze reeks de LG-panelen hebben. En LG over passieve 3D beschikt.
Ik kom thuis en pak de TV uit, en mijn vriendin zit al op de knopjes te duwen van de 3D Brillen :F Ik fronste mijn wenkbrauwen..."hoe? het was toch passieve 3D".
Dan kijk ik op de specificatie's op site's: 3D Technologie Passief - 2x Meegeleverde 3D Brillen: Actief. |:(

En nu hieronder zie ik een lijstje waar ineens mijn type van TV als Actieve 3D...

KAN IEMAND DE MIST DOEN VERDWIJEN? _/-\o_ _/-\o_
De W805A 2013 model is passief, en W805B 2014 model is actief.
Ik denk dat de specs soms door elkaar gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor mensen met een W7/8/9 die de inerface als traag ervaren hebben jullie al eens je firmware versie gecontroleerd en eventueel geupdate: http://www.sony.nl/suppor...-update-v2204/KDL-55W805B ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:54
Chaoss schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:53:
Voor mensen met een W7/8/9 die de inerface als traag ervaren hebben jullie al eens je firmware versie gecontroleerd en eventueel geupdate: http://www.sony.nl/suppor...-update-v2204/KDL-55W805B ?
Ja, de firmware update gebeurd automatisch :) Heb er al een stuk of 5 gehad volgens mij in de afgelopen half jaar.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En nog steeds is de interface traag?

Kheb gisteren een 55W815 bij de mediamarkt bekeken en het beeld is echt moo, maar ik ben een beetje bang dat ik me mateloos ga irriteren aan een trage interface.

Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste