Ach, SNPER026 baalt waarschijnlijk nog meer, die heeft vorige week de 55" voor 220 euro teveel gekochtmaomanna schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:52:
naja heb ong 2 weken eerder de 50" voor 749,- dus voor 30,- meer 5" erbij.
Verwijderd
Haha ja de actie verbaast mij nog steeds! Maar ach balen haha ik lig om €200 niet wakker heur en als je de prijs vergelijkt met nu is het nog steeds prima en hey, ik heb 4 3d brillenocn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:35:
[...]
Ach, SNPER026 baalt waarschijnlijk nog meer, die heeft vorige week de 55" voor 220 euro teveel gekocht

Ik € 900,- voor de 50W829. Maarja, dat was begin maart
Verwijderd
Ik heb sinds 2 weken een sony 50w828b.
Nu is het zo dat het me opvalt dat het lijkt alsof er een grijze waas over het beeld ligt.
(Alsof je door een soort van filter kijkt)
Dit valt met name op als je niet 100% recht voor de tv zit.
Met ene kijkhoek van ca 30 graden vindt ik het al storend.
Heeft iemand hier ervaringen mee en tips of suggesties?
Thanks!
Nu is het zo dat het me opvalt dat het lijkt alsof er een grijze waas over het beeld ligt.
(Alsof je door een soort van filter kijkt)
Dit valt met name op als je niet 100% recht voor de tv zit.
Met ene kijkhoek van ca 30 graden vindt ik het al storend.
Heeft iemand hier ervaringen mee en tips of suggesties?
Thanks!
Verwijderd
Hoi, Joep, dat had ik ook. Ik heb mijn toestel kunnen omruilen.
Je kunt het wegkrijgen met een goede micovezeldoek. Je wrijft het dan naar de zijkant of beneden, je wrijft het uit het toestel.
Je kunt het wegkrijgen met een goede micovezeldoek. Je wrijft het dan naar de zijkant of beneden, je wrijft het uit het toestel.
Verwijderd
Hoi snper026,
Had jij het ook vanaf het begin?
Heb ook al met de instellingen lopen spelen maar krijg het niet weg!
Als ik jou begrijp is het gewoon vuil?
Hoe heb jij het toestel kunnen omruilen?
Had jij het ook vanaf het begin?
Heb ook al met de instellingen lopen spelen maar krijg het niet weg!
Als ik jou begrijp is het gewoon vuil?
Hoe heb jij het toestel kunnen omruilen?
@Joepslijpen....
Draai je helderheid is flink terug !
Naar 40 ofzo !
Draai je helderheid is flink terug !
Naar 40 ofzo !
Verwijderd
Ik heb de tv bij BCC gehaald en die hebben een hele goede service. Ik kon het toestel gebruiken totdat de nieuwe er was.
Wat nou precies die grijze vlek is weet niemand, het heeft met backlight bleeding te maken. Gewoon proberen weg te wrijven, wel voorzichtig natuurlijk.
Wat nou precies die grijze vlek is weet niemand, het heeft met backlight bleeding te maken. Gewoon proberen weg te wrijven, wel voorzichtig natuurlijk.
Verwijderd
@grandissimo ik heb de helderheid nu op 55 staan maar ook met terugdraaien wordt het niet heel veel beter
Verwijderd
Dit bericht kreeg ik van Hificonrner:
Goedendag,
Bedankt voor uw bestelling van de KDL-55W805B tijdens onze Black Friday-actie. Door de overweldigende belangstelling was de Sony TV rond 13.30 uur uitverkocht. Hierdoor is uw bestelling in backorder gevallen. De televisies staan bij Sony Nederland in bestelling. Hierdoor loopt de levertijd op tot 8-12 dagen, waardoor de levertijd langer is dan in eerste instantie aangegeven werd. Samen met Sony Nederland doen wij er alles aan om de TV zo spoedig mogelijk bij u te leveren. Wij houden u vanaf nu regelmatig op de hoogte over de levertijd.
Excuses voor de vertraging.
Goedendag,
Bedankt voor uw bestelling van de KDL-55W805B tijdens onze Black Friday-actie. Door de overweldigende belangstelling was de Sony TV rond 13.30 uur uitverkocht. Hierdoor is uw bestelling in backorder gevallen. De televisies staan bij Sony Nederland in bestelling. Hierdoor loopt de levertijd op tot 8-12 dagen, waardoor de levertijd langer is dan in eerste instantie aangegeven werd. Samen met Sony Nederland doen wij er alles aan om de TV zo spoedig mogelijk bij u te leveren. Wij houden u vanaf nu regelmatig op de hoogte over de levertijd.
Zelfde bericht ontvangen. Hier praten ze weer over de 55W805B, ik ben benieuwd welke we nu krijgen. Er is bij mij toendertijd ook bevestigd dat de we de W829 zouden krijgen.
Heb ook dezelfde mail ontvangen.
Wat mij tegenstaat is dat er op de chat gister nog "loop van deze week" werd aangegeven. Dat vind ik vreemd, alsof ze er vandaag pas achter zijn gekomen dat ze niet genoeg hadden...
Ook wordt er inderdaad naar de 805 verwezen, ipv de 829.
Hoewel het technisch weinig uit lijkt te maken is ons allen meerdere malen de 829 toegezegd en verwacht ik ook wel dat dat goed zal komen.
Wat mij tegenstaat is dat er op de chat gister nog "loop van deze week" werd aangegeven. Dat vind ik vreemd, alsof ze er vandaag pas achter zijn gekomen dat ze niet genoeg hadden...
Hoewel het technisch weinig uit lijkt te maken is ons allen meerdere malen de 829 toegezegd en verwacht ik ook wel dat dat goed zal komen.
Het wachten is op die joviale, sympathieke zeeuwse tweaker die Zeeland even positief op de kaart zet op tweakers.net!sheepdog schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:28:
[...]
Ik heb ook weinig zin om een nieuwe te kopen. Het schijnt dat Delta TV in Zeeland de update nog wel op de kabel heeft zitten.. misschien is er een tweaker in die omgeving die onze modules kan updaten!
Verwijderd
Hoi Joep,Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:58:
@grandissimo ik heb de helderheid nu op 55 staan maar ook met terugdraaien wordt het niet heel veel beter
dat is dus ook waar ik onder andere bang voor ben bij dit toestel. Ik lees veel goede reviews en diverse sites geven ook hun aanbeveling over dit toestel. Hm lastige keuze en de levertijd nu is ca. 2 weken.
Je zou het wrijven kunnen proberen en gebruik de instellingen van Flatpanelshd. Die hebben de 50W805 gereviewed. Laat me svp weten of het je lukt om de grijze waas weg krijgt. VA panels hebben blijkbaar in mindere kijkhoek. De pana tx-50ax802 heeft ook een beperkte kijkhoek, maar beide tv hebben wel goede zwartwaardes.
Verwijderd
@emo72
Ik zit nu in het buitenland voor mijn werk maar ga het vrijdag gelijk proberen!
Ik laat het je weten!
Ik zit nu in het buitenland voor mijn werk maar ga het vrijdag gelijk proberen!
Ik laat het je weten!
Het is hetzelfde toestel. De 829/828 heeft op papier iets betere motionflow specs.internetinfo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:35:
Heb ook dezelfde mail ontvangen.
Heb je in de praktijk niet bijzonder veel aan...
Ik zou me er niet zo druk om maken.
Ik kreeg gisteren een software update aangeboden op mijn 50W829B kan ik ook ergens zien wat die software update allemaal toe voegt / verbeterd?
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
wellicht op de site van sony?
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
waar ken je eigenlijk handmatig een software update doen? heb zitten kijken bij de instellingen maar kon het niet vinden.
Verwijderd
Rechts van de menukeuze Instellingen zit volgens mij de meuzekeuze Help, met daaronder twee keuzes Klantondersteuning en i-Manual.
De keuze Klantondersteuning leidt naar een pagina met de keuze Software-update met o.a. tonen firmware-versie, diagnostische keuzes, tijdstip automatische controle firmware, handmatig controle firmware, etc. Ook kan je hier de keuze Systeeminformatie vinden met een overzicht van o.a. signaalkwaliteit en signaalsterkte.
Zie de keuze "Software van de tv updaten" in de i-Manual online.
Zie de keuze "Systeeminformatie controleren" in de i-Manual online.
De keuze Klantondersteuning leidt naar een pagina met de keuze Software-update met o.a. tonen firmware-versie, diagnostische keuzes, tijdstip automatische controle firmware, handmatig controle firmware, etc. Ook kan je hier de keuze Systeeminformatie vinden met een overzicht van o.a. signaalkwaliteit en signaalsterkte.
Zie de keuze "Software van de tv updaten" in de i-Manual online.
Zie de keuze "Systeeminformatie controleren" in de i-Manual online.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 13:32 ]
Ook hier deze mail ontvangen. Moet zeggen dat de support afdeling goed reageert op vragen etc. Krijg pas eind jan de sleutel van mijn huis dus heb nog wel geduld, zeker voor de prijs die er betaald isVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:59:
Dit bericht kreeg ik van Hificonrner:
Goedendag,
Verwijderd
Ik speel alvast lekker op de PS4 en niks gamemodus dat is niet nodig, werkt perfect op algemeen!
Ik heb een CI+ 1.3 module in combinatie met Ziggo en een Sony KDL-55W955B. Hoe kan ik de zendervolgorde aanpassen? Ik las dat daar een trucje voor is door tijdens de setup van de module te kiezen voor UPC ipv Ziggo. Klopt dit en zo ja, hoe kan ik de setup van de CI+ module opnieuw uitvoeren?
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Iemand anders hier ook problemen met de netflix app op zn sony ???
Ik mag sinds vandaag beschikken over een KDL42W829 Het beeld is subliem, ik dacht dat mijn oude JVC-LT32G80 goed beeld gaf, maar dit slaat alles 
Ik loop alleen wel tegen het volgende aan. Ik zou graag willen dat de TV automatisch naar HDMI 1 gaat. Ik heb alleen een media-box van telfort. En geen coax. Nu start de TV op naar kanaal 1 ipv HDMI
Ook krijg ik ACR niet aan de praat met mijn Samsung HT-F5500 set. Deze zit op HDMI 2 van de TV (met ACR) en op HDMI-OUT van de receiver.
Zie ik iets over het hoofd ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update mijn AC Ryan player zorgt ervoor dat HDMI CEC niet werkte. Als ik de HDMI kabel van deze ontkoppel, kan ik mijn Samsung set bedienen vanaf de TV
Ik loop alleen wel tegen het volgende aan. Ik zou graag willen dat de TV automatisch naar HDMI 1 gaat. Ik heb alleen een media-box van telfort. En geen coax. Nu start de TV op naar kanaal 1 ipv HDMI
Ook krijg ik ACR niet aan de praat met mijn Samsung HT-F5500 set. Deze zit op HDMI 2 van de TV (met ACR) en op HDMI-OUT van de receiver.
Zie ik iets over het hoofd ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update mijn AC Ryan player zorgt ervoor dat HDMI CEC niet werkte. Als ik de HDMI kabel van deze ontkoppel, kan ik mijn Samsung set bedienen vanaf de TV
[ Voor 21% gewijzigd door Sjod op 11-12-2014 18:40 . Reden: Update ]
Verwijderd
Sjod, HDMI 1 kanaal selectie is bij mij automatisch als ik de TV het laatst gebruik op HDMI 1. Uitschakelen met het groene knopje rechts boven op je AB. Weer inschakelen ook weer met het genoemde groene knopje.
Als ARC niet werkt....ga er dan maar vanuit dat je ACR op je receiver set niet geselecteerd hebt. HDMI 2 geeft automatisch audio retour signaal van alle bronnen, inclusief b.v. Netflix.
Als ARC niet werkt....ga er dan maar vanuit dat je ACR op je receiver set niet geselecteerd hebt. HDMI 2 geeft automatisch audio retour signaal van alle bronnen, inclusief b.v. Netflix.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 22:48 ]
Dit klopt.Maar als ik hem aanzet met mijn telfort AB dan gaat hij helaas naar Kanaal 1.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:47:
Sjod, HDMI 1 kanaal selectie is bij mij automatisch als ik de TV het laatst gebruik op HDMI 1. Uitschakelen met het groene knopje rechts boven op je AB. Weer inschakelen ook weer met het genoemde groene knopje.
Moet het trouwens ook niet zo zijn, dat als je een HDMI apparaat aanzet, dat de TV dit kanaal detecteerd ?
Iemand ervaring met een w850b 55 inch, waarbij een Sony BD geluidssysteem volledig niet getoond wordt qua beeld? Ik krijg niet achterhaald was het probleem is. (in bredere zin ook een separaat topic voor aangemaakt overigens)
Ik mis trouwens echt een fatsoenlijke zenderlijst op de 55W955B. Via de discover knop kom ik wel bij een horizontale lijst, maar de afbeeldingen laden traag en het scrollen kan wat mij betreft ook vloeiender. Beetje jammer dit.
Niemand?jagermeister schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:33:
Ik heb een CI+ 1.3 module in combinatie met Ziggo en een Sony KDL-55W955B. Hoe kan ik de zendervolgorde aanpassen? Ik las dat daar een trucje voor is door tijdens de setup van de module te kiezen voor UPC ipv Ziggo. Klopt dit en zo ja, hoe kan ik de setup van de CI+ module opnieuw uitvoeren?
Heb de fabrieksinstellingen van de TV gereset en tijdens de setup voor UPC gekozen, maar helaas vindt ie dan geen zenders. Heb toch maar weer voor Ziggo gekozen.
Helaas zijn de opties om de zenders handmatig af te stemmen uitgegrijsd. Hoop dat iemand een oplossing heeft.
Ik heb geen UPC of Ziggo (CAI Harderwijk) en kon ook niet handmatig de volgorde aanpassen. Maar door niet te kiezen voor UPC of Ziggo (maar handmatig?) kon ik door handmatig de frequentie en modulatie in te stellen wel alle zenders scannen en daarna zo aanpassen als ik wilde. Is helaas al weer wat weekjes geleden, dus weet de precieze opties niet meer. Sorry.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Dank.kraats schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:32:
Ik heb geen UPC of Ziggo (CAI Harderwijk) en kon ook niet handmatig de volgorde aanpassen. Maar door niet te kiezen voor UPC of Ziggo (maar handmatig?) kon ik door handmatig de frequentie en modulatie in te stellen wel alle zenders scannen en daarna zo aanpassen als ik wilde. Is helaas al weer wat weekjes geleden, dus weet de precieze opties niet meer. Sorry.
Heb nogmaals de setup uitgevoerd en gekozen voor overige aanbieders en freq en netw-ID ingesteld op 474,000 Hz en 5555. Helaas blijft de optie om handmatig af te stemmen disabled.
Netflix is opgelost !
Thx allemaal voor jullie input !
Grandisimo schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:36:
Netflix is opgelost !
Graag gedaan.
Na anderhalve week met de Sony KDL55w805b heb ik hem terug gebracht. De motion blur was (in game mode) veelste aanwezig, ik stoorde mij er gigantisch aan. Impulse mode is een gigantische verbetering alleen is het beeld dan veelste donker en onrustig door de flicker.
Daarnaast zat er een storende grijze vlek in het midden van het scherm, niet prettig tijdens een aflevering Walking Dead.
Nog steeds opzoek naar een goede game TV dus, misschien maar eens serieuzer een Plasma overwegen. Eeuwig jammer dat Panasonic ermee gestopt is
In Cinematic Mode is het zelfs 5 keer zoveel (103ms) ..
Daarnaast zat er een storende grijze vlek in het midden van het scherm, niet prettig tijdens een aflevering Walking Dead.
Nog steeds opzoek naar een goede game TV dus, misschien maar eens serieuzer een Plasma overwegen. Eeuwig jammer dat Panasonic ermee gestopt is
Let op met gamen buiten game-mode, die verhoogt je input lag enorm.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:31:
Ik speel alvast lekker op de PS4 en niks gamemodus dat is niet nodig, werkt perfect op algemeen!
Heb geen ervaring met de w955b maar op de w805b gebruikte ik de Android applicatie van Sony, daarmee kun je direct je TV besturen. Ideaaljagermeister schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 09:44:
Ik mis trouwens echt een fatsoenlijke zenderlijst op de 55W955B. Via de discover knop kom ik wel bij een horizontale lijst, maar de afbeeldingen laden traag en het scrollen kan wat mij betreft ook vloeiender. Beetje jammer dit.
[ Voor 67% gewijzigd door Ipenburg op 06-12-2014 16:45 ]
Verwijderd
Heren, heb gisteren mijn 50w828b even bewerkt met een microveldoek en heb de helderheid nog iets aangepast en die combi zorgt ervoor dat de grijze waas nu helemaal verdwenen is! Bedankt voor jullie input!
Heb vorige week een KDL-42W705B gekocht. Op de afstandsbediening zit een Football mode knop. Ik krijg de melding dat die functie niet beschikbaar is. Was dat een gadget voor de afgelopen WK en is die inmiddels uitgezet?
Verwijderd
E-Neo, in ieder geval krijg je een ander geluid....je krijgt een wat holler klinkend geluid....stadion achtig dus.
Bij mij ook niet.E-Neo schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:54:
Maar bij mij werkt die hele knop niet. Ook de 'sport'mode in het menu kan ik niet kiezen.
wees blij: je beeld werd neoachtig fel, het geluid ruk en een twitterfeed zo langzaam als.... je mist niks, echter de knop zou gewoon moeten werken.E-Neo schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:54:
Maar bij mij werkt die hele knop niet. Ook de 'sport'mode in het menu kan ik niet kiezen.
no comment
Beetje laat maar thxPierre61 schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:02:
Er zit een losse adapter bij met een los brilsnoertje
AnimeAdicted
Sinds vorige week in het bezit van een 42W828B.
Tot nu toe ben ik zeeer tevreden met mijn aankoop, prachtig beeld!
Alleen een beetje jammer dat er minder smart tv apps zijn dan bv een samsung. Voor de rest is het een toptoestel.
Tot nu toe ben ik zeeer tevreden met mijn aankoop, prachtig beeld!
Alleen een beetje jammer dat er minder smart tv apps zijn dan bv een samsung. Voor de rest is het een toptoestel.
Dat klopt maar ik speelde op de samsung ook al zonder game modus en dit is een gigantische vooruitgang, input is nog relatief laag als ik het vergelijk met de samsung.Let op met gamen buiten game-mode, die verhoogt je input lag enorm.
Stay hungry, stay foolish!
Jammer dat je het toestel al hebt weggedaan. Het lijkt namelijk alsof je motionflow had aanstaan op de game modus, naast je impulse mode. Die staat namelijk standaard aan (volgens mij op low).Ipenburg schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:20:
Na anderhalve week met de Sony KDL55w805b heb ik hem terug gebracht. De motion blur was (in game mode) veelste aanwezig, ik stoorde mij er gigantisch aan. Impulse mode is een gigantische verbetering alleen is het beeld dan veelste donker en onrustig door de flicker.
[...]
Let op met gamen buiten game-mode, die verhoogt je input lag enorm.
[...]
Heb geen ervaring met de w955b maar op de w805b gebruikte ik de Android applicatie van Sony, daarmee kun je direct je TV besturen. Ideaal
Daar had ik even mee gespeeld.
Impulse mode is een Motionflow stand; je kan moeilijk én Impulse én een Motionflow stand aan zetten?Kashika schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:25:
[...]
Jammer dat je het toestel al hebt weggedaan. Het lijkt namelijk alsof je motionflow had aanstaan op de game modus, naast je impulse mode. Die staat namelijk standaard aan (volgens mij op low).
Daar had ik even mee gespeeld.
Daarnaast had hij het over flicker wat best kan kloppen, eigenlijk had ie moeten upgraden naar de 828/9 die een andere techniek gebruiken die rustiger beeld geeft.
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 08-12-2014 16:14 ]
Vandaag sinds een paar maanden weer een Netflix abbo genomen. Nu wil ik op mijn kdl-32w705b via de Netflix-app gaan kijken, maar ongeacht welke video ik start blijft hij hangen op 25% bufferen.
Ik heb de tv al van de stroom gehaald en weer aan.
Het heeft voorheen btw prima gewerkt.
Mensen nog ideeën wat te proberen?
[ Voor 6% gewijzigd door daanNL op 08-12-2014 16:28 ]
Wifi of lan? Heb zelf ook dat ie op wifi soms blijft hangen of lang duurt.
bij de standaard dingen, gebruik geen netflix
[ Voor 24% gewijzigd door maomanna op 08-12-2014 18:45 ]
De tv is aangesloten via LAN.maomanna schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:45:
Wifi of lan? Heb zelf ook dat ie op wifi soms blijft hangen of lang duurt.
Ondertussen heb ik het op een rigoureuze manier opgelost. Namelijk de tv terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw de netflix-app installeren (enkel de netflix-app herinstalleren hielp niet).
Hier had ik vanmiddag ook last van. Heeft zich bij ons vanzelf opgelostdaanNL schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:23:
Vandaag sinds een paar maanden weer een Netflix abbo genomen. Nu wil ik op mijn kdl-32w705b via de Netflix-app gaan kijken, maar ongeacht welke video ik start blijft hij hangen op 25% bufferen.
Ik heb een beetje gespeeld met de instellingen maar volgens mij zijn de standaard opties voor het beeld al behoorlijk op orde! Heeft iemand nog tips om het maximale eruit te halen?
elders in het topic staan instellingen voor films. Zelf gebruik ik ze ook en kijkt toch wel een stuk prettiger.
Probeer het eens door de Tv in te stellen op Duitsland.jagermeister schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:11:
[...]
Dank.
Heb nogmaals de setup uitgevoerd en gekozen voor overige aanbieders en freq en netw-ID ingesteld op 474,000 Hz en 5555. Helaas blijft de optie om handmatig af te stemmen disabled.
Heb België en Frankrijk al geprobeerd, maar dat werkte niet. Zou Duitsland nu nog de moeite zijn om te proberen?pietz0r schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:08:
[...]
Probeer het eens door de Tv in te stellen op Duitsland.
Standaard instellingen zijn meestal vrij bagger. Ik heb de 55W955B en heb onderstaande instellingen doorgevoerd. Stukken beter beeld dan standaard. Dit hoeft niet voor jouw type te gelden, maar probeer het eens zou ik zeggen:RBN026 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:25:
Ik heb een beetje gespeeld met de instellingen maar volgens mij zijn de standaard opties voor het beeld al behoorlijk op orde! Heeft iemand nog tips om het maximale eruit te halen?
Scene Select: Cinema
Picture Mode: Cinema 1
Backlight: 3 (Make sure you turn the Light Sensor off in System Settings/Eco)
Contrast: 94
Brightness: 50
Colour: 50
Hue: 0
Colour Temperature: Warm 2
Sharpness: 50
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Dot Noise Reduction: Off
Reality Creation: Manual
Video Area Detection: Off
Resolution: Low - 20 (play with it depending on compression)
Smooth Gradation: Low
Motionflow: Off/True Cinema
Film Mode: Auto
Advanced Settings
Black Corrector: Low
Advanced Contrast Enhancer: Low
Gamma: -1
LED Dynamic Control: Off
Auto Light Limiter: Off
Clear White: Off
Live Colour: Off
White Balance: Red Gain -3, Green Gain -3, Blue Gain 0, Red Bias 0, Green Bias 0, Blue Bias 0
Detail Enhancer: Off
Edge Enhancer: Off
Skin Naturaliser: Off
Mijn schoonvader heeft een 42" sony in de 6 serie, hij wilde dan wel specifiek de Duitse zenders verplaatsen maar instellen op Duitsland werkte wel inderdaad. Proberen kan altijd toch, je kan het zittend reddenjagermeister schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:52:
[...]
Heb België en Frankrijk al geprobeerd, maar dat werkte niet. Zou Duitsland nu nog de moeite zijn om te proberen?
Punt is dat ie dan weer terugmoet naar fabrieksinstellingen, maar goed... ik zal het van de week toch maar eens gaan proberen.
Ik wil sowieso de porno kanalen uit de lijst. Heb er nu een password op, maar liever helemaal weg.
Ik wil sowieso de porno kanalen uit de lijst. Heb er nu een password op, maar liever helemaal weg.
Iemand al bericht gehad van hificorner over de verwachte levertijd van de 55w805 tv's?
Heeft iemand weleens contact gehad met de Sony helpdesk? Heb de vraag over de football mode bij de helpdesk neergelegd met de vraag waarom die knop niet werkte. Krijg ik als antwoord: u moet op de football knop drukken om deze mode te in te schakelen. Nogmaals drukken schakelt de mode uit. Ja hallo, mijn vraag was nou juist waarom ik de melding 'deze functie is niet beschikbaar' kreeg.
Zouden daar echt mensen zitten of is dit een soort geautomatiseerd bericht?
Heb geantwoord dat ze mijn vraag eens goed moeten lezen en daar een antwoord op moeten geven.
E-neo
Heb geantwoord dat ze mijn vraag eens goed moeten lezen en daar een antwoord op moeten geven.
E-neo
Verwijderd
Nee, nog niet. Maar vandaag is het alweer 12 dagen geleden. Dit duurt mij te lang en ik heb al betaald. Heb net een e-mail gestuurd met de vraag over de levertijd.Kungfukip schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:45:
Iemand al bericht gehad van hificorner over de verwachte levertijd van de 55w805 tv's?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 10:46 ]
Heb ook nog niets vernomen nee... duurt erg lang! Kun je ons op de hoogte houden van de reactie van Hificorner? Heb ook al betaald....Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:35:
[...]
Nee, nog niet. Maar vandaag is het alweer 12 dagen geleden. Dit duurt mij te lang en ik heb al betaald. Heb net een e-mail gestuurd met de vraag over de levertijd.
Heb jij toevallig ook digitale TV via CI+ 1.3 module van Ziggo?E-Neo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:49:
Heeft iemand weleens contact gehad met de Sony helpdesk? Heb de vraag over de football mode bij de helpdesk neergelegd met de vraag waarom die knop niet werkte. Krijg ik als antwoord: u moet op de football knop drukken om deze mode te in te schakelen. Nogmaals drukken schakelt de mode uit. Ja hallo, mijn vraag was nou juist waarom ik de melding 'deze functie is niet beschikbaar' kreeg.
E-neo
Een 2 weken geleden had ik nog iTV van KPN (Decoder via HDMI) en toen werkte die football mode wel namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door jagermeister op 10-12-2014 11:20 ]
Nee maar de 50" van die actie heb ik sinds afgelopen vrijdag binnenKungfukip schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:45:
Woensdag 3 december hebben ze aangegeven dat het 8-12 dagen zal duren. Morgen zitten we pas op dag 8. Als we dinsdag nog niks hebben mogen we klagen.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:35:
[...]
Nee, nog niet. Maar vandaag is het alweer 12 dagen geleden. Dit duurt mij te lang en ik heb al betaald. Heb net een e-mail gestuurd met de vraag over de levertijd.
Ik heb de bewuste vrijdag ook een 55W805B besteld, en kreeg gisteren in de chat de volgende update:ocn schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:29:
[...]
Woensdag 3 december hebben ze aangegeven dat het 8-12 dagen zal duren. Morgen zitten we pas op dag 8. Als we dinsdag nog niks hebben mogen we klagen.
Hopelijk is hij dus eind deze week binnenEr zijn zojuist een aantal stuks televisies aangekondigd om geleverd te worden.Deze kunnen wij eind deze week nog binnen verwachten.
Verwijderd
''De televisies staan bij Sony Nederland in bestelling. Hierdoor loopt de levertijd op tot 8-12 dagen, waardoor de levertijd langer is dan in eerste instantie aangegeven werd''ocn schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:29:
[...]
Woensdag 3 december hebben ze aangegeven dat het 8-12 dagen zal duren. Morgen zitten we pas op dag 8. Als we dinsdag nog niks hebben mogen we klagen.
Zoals ik het lees gaat de vertraging in op onze besteldatum. Het was 2-4 dagen en is dus 8-12 dagen geworden. Maarja, kijk het kan gebeuren deze vertraging, maar ik vind het geen fijn gevoel omdat ik ook al heb betaald.
Je kan hem ook annuleren, dan krijgen anderen hun TV misschien snellerVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:37:
[...]
''De televisies staan bij Sony Nederland in bestelling. Hierdoor loopt de levertijd op tot 8-12 dagen, waardoor de levertijd langer is dan in eerste instantie aangegeven werd''
Zoals ik het lees gaat de vertraging in op onze besteldatum. Het was 2-4 dagen en is dus 8-12 dagen geworden. Maarja, kijk het kan gebeuren deze vertraging, maar ik vind het geen fijn gevoel omdat ik ook al heb betaald.
Die heb ik toevallig. Weet niet of het 1.3 is, maar wel CI+ van Ziggo.jagermeister schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:04:
[...]
Heb jij toevallig ook digitale TV via CI+ 1.3 module van Ziggo?
Een 2 weken geleden had ik nog iTV van KPN (Decoder via HDMI) en toen werkte die football mode wel namelijk.
E-Neo
Haha, ik had laatst een bericht gestuurd over wat het verschil was tussen de 828B en de 829, duidelijk antwoord op gekregen, ze zijn beide zga identiek. Toen heb ik gebeld omdat ik een aanbieding kreeg over een 4K televisie van Sony. Omdat het zo'n gigantische aanbieding was vertrouwde ik het niet. Ik heb gebeld om te vragen naar de input-lag etc en ik kreeg ik één of andere halve zool aan de telefoon. Hij begon eerst over dat hij een onderzoek had gedaan naar lage input lag en kwam met informatie over modellen aan waar ik helemaal niets over wou weten. Uiteindelijk geef ik het modelnummer door en geeft hij aan, jaaaa deze heeft een lage input lag. Ik vraag hoe hij dat weet en daar kon hij geen antwoord op geven. Hij kon geen informatie toezenden of wat dan ook en gaf aan dat ik maar moest vertrouwen op zijn antwoord.E-Neo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:49:
Heeft iemand weleens contact gehad met de Sony helpdesk?
E-neo

4K modellen hebben een input lag van ongeveer 40 ms op de game modus.RBN026 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:56:
[...]
Haha, ik had laatst een bericht gestuurd over wat het verschil was tussen de 828B en de 829, duidelijk antwoord op gekregen, ze zijn beide zga identiek. Toen heb ik gebeld omdat ik een aanbieding kreeg over een 4K televisie van Sony. Omdat het zo'n gigantische aanbieding was vertrouwde ik het niet. Ik heb gebeld om te vragen naar de input-lag etc en ik kreeg ik één of andere halve zool aan de telefoon. Hij begon eerst over dat hij een onderzoek had gedaan naar lage input lag en kwam met informatie over modellen aan waar ik helemaal niets over wou weten. Uiteindelijk geef ik het modelnummer door en geeft hij aan, jaaaa deze heeft een lage input lag. Ik vraag hoe hij dat weet en daar kon hij geen antwoord op geven. Hij kon geen informatie toezenden of wat dan ook en gaf aan dat ik maar moest vertrouwen op zijn antwoord.![]()
![]()
![]()
Prima voor gaming en het beeld heeft (bij mij in ieder geval) geen motion blur.
Ja dat is hoger dan op de 828B. Ik speel meeste spellen zonder gamemodus dus dan ligt die hoger dan 40ms. BF speel ik wel op gamemodus!
Ik heb serieus overwogen om over te gaan op 4K maar dat doe ik liever over 5 jaar!
Ik heb serieus overwogen om over te gaan op 4K maar dat doe ik liever over 5 jaar!
[ Voor 31% gewijzigd door CHKYBSTRD op 10-12-2014 14:57 ]
Klopt scheelt iets van 20ms op de 2K modellen.RBN026 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:55:
Ja dat is hoger dan op de 828B. Ik speel meeste spellen zonder gamemodus dus dan ligt die hoger dan 40ms. BF speel ik wel op gamemodus!
Vanaf 60-80 wordt het toch wel merkbaar. Dan heb je vaak 2 frames of meer aan inputlag en wordt een snelle fighter onspeelbaar.
Lager blijft natuurlijk beter, maar ik merk dat ik bij games die echt reactiesnelheid nodig hebben last heb. Dus dat verraste mij positief
Wanneer de console een output van 60Hz heeft en het spel op 60 FPS draait, duurt 1 frame 16.67ms. Met een input lag van 60ms loopt de televisie dus zo'n 4 frames achter op het spel. Bij spellen die draaien op 30 FPS is dit inderdaad wel zo'n 2 frames omdat ieder frame 33,33ms duurt. Vrij simpel uit te rekenen dus.Kashika schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:59:
[...]
Klopt scheelt iets van 20ms op de 2K modellen.
Vanaf 60-80 wordt het toch wel merkbaar. Dan heb je vaak 2 frames of meer aan inputlag en wordt een snelle fighter onspeelbaar.
Lager blijft natuurlijk beter, maar ik merk dat ik bij games die echt reactiesnelheid nodig hebben last heb. Dus dat verraste mij positief
Of het merkbaar is, verschilt per spel en per gebruiker. Tussen merkbaar en beïnvloedbaar zit wel weer een verschil. Een lagere input lag zal altijd resulteren in betere prestaties. Maar het blijft natuurlijk wel weer afhankelijk van het spel en de gebruiker in kwestie. Het verschil tussen 15ms en 20ms zal voor het overgrote deel van de gebruikers verwaarloosbaar zijn.
Ah klopt. Ik ging uit van games met 30fps, omdat die nog steeds veel meer voorkomen.Dimens schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:34:
[...]
Wanneer de console een output van 60Hz heeft en het spel op 60 FPS draait, duurt 1 frame 16.67ms. Met een input lag van 60ms loopt de televisie dus zo'n 4 frames achter op het spel. Bij spellen die draaien op 30 FPS is dit inderdaad wel zo'n 2 frames omdat ieder frame 33,33ms duurt. Vrij simpel uit te rekenen dus.
Of het merkbaar is, verschilt per spel en per gebruiker. Tussen merkbaar en beïnvloedbaar zit wel weer een verschil. Een lagere input lag zal altijd resulteren in betere prestaties. Maar het blijft natuurlijk wel weer afhankelijk van het spel en de gebruiker in kwestie. Het verschil tussen 15ms en 20ms zal voor het overgrote deel van de gebruikers verwaarloosbaar zijn.
Maar met de huidige nieuwere generatie is er steeds meer 60 fps. Dan zit je bij 20-40 ms op 60fps aan 1,5 tot 2,5 frames aan lag.
Zojuist ben ik door hificorner gebeld, ze hebben 15 TV's binnen gekregen en mijn bestelling zat in de eerste 15.ocn schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:29:
[...]

Jos gaf aan dat ze verwachten dat de laatste bestellingen pas eind januari door Sony geleverd zullen worden, dus ik hoop dat daar zo min mogelijk Tweakers tussen zitten en dat iedereen hier zo snel mogelijk van zijn nieuwe TV kan genieten!
Dat klinkt goed!! In ieder geval voor jou voor de kerst!
internetinfo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:30:
[...]
Zojuist ben ik door hificorner gebeld, ze hebben 15 TV's binnen gekregen en mijn bestelling zat in de eerste 15.
Jos gaf aan dat ze verwachten dat de laatste bestellingen pas eind januari door Sony geleverd zullen worden, dus ik hoop dat daar zo min mogelijk Tweakers tussen zitten en dat iedereen hier zo snel mogelijk van zijn nieuwe TV kan genieten!
Was dat maar zo met de PS4, 60 fps is een groot probleem voor de ontwikkelaars schijnbaar!Kashika schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:20:
[...]
Ah klopt. Ik ging uit van games met 30fps, omdat die nog steeds veel meer voorkomen.
Maar met de huidige nieuwere generatie is er steeds meer 60 fps. Dan zit je bij 20-40 ms op 60fps aan 1,5 tot 2,5 frames aan lag.
Klopt maar een verschil van ruim 20 ms merk je wel en dat is de reden dat ik (nog) niet voor 4K gaat ook mede door het prijsverschil natuurlijk.Dimens schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:34:
[...]
Het verschil tussen 15ms en 20ms zal voor het overgrote deel van de gebruikers verwaarloosbaar zijn.
Maar weer eens terug naar fabrieksinstellingen gegaan en de regio op Duitsland ingesteld. Nou.. hij is dan een tijdje aan het zoeken, maar hij vindt 0 zenders.jagermeister schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:42:
Punt is dat ie dan weer terugmoet naar fabrieksinstellingen, maar goed... ik zal het van de week toch maar eens gaan proberen.
Echt zwaar vervelend dit.
Verwijderd
Hey mensen,
Ik ben zeer hard van plan de Sony 50W805B aan te schaffen.
In diverse reviews lees ik dat de Smart menu's etc redelijk traag zijn, maar die boeit me niet zo heel veel, ik zal hier zelden gebruik van maken.
Het belangrijkste vind ik de beeld eigenschappen, die in veel reviews toch als zeer goed omhoog komen.
De tv zal grotendeels gebruikt worden voor gamen (PS4), en via HD signaal film en tv kijken.
Heeft deze tv (de 805B) nog noemenswaardige mankementen in het gebruik?? Wat evt de keuze geeft naar een model hoger over te stappen?
En wat is een beetje de minimale kijkafstand voor deze tv? Een meter of 3 moet toch meer dan voldoende zijn voor een scherp beeld lijkt me?
Ik ben zeer hard van plan de Sony 50W805B aan te schaffen.
In diverse reviews lees ik dat de Smart menu's etc redelijk traag zijn, maar die boeit me niet zo heel veel, ik zal hier zelden gebruik van maken.
Het belangrijkste vind ik de beeld eigenschappen, die in veel reviews toch als zeer goed omhoog komen.
De tv zal grotendeels gebruikt worden voor gamen (PS4), en via HD signaal film en tv kijken.
Heeft deze tv (de 805B) nog noemenswaardige mankementen in het gebruik?? Wat evt de keuze geeft naar een model hoger over te stappen?
En wat is een beetje de minimale kijkafstand voor deze tv? Een meter of 3 moet toch meer dan voldoende zijn voor een scherp beeld lijkt me?
ik heb zojuist deze instellingen toegepast, het beeld is mooi maar toch echt te donker. Als ik switch naar scene auto dan vindt ik dat mooier beeld. Thnx anyway!jagermeister schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:10:
[...]
Standaard instellingen zijn meestal vrij bagger. Ik heb de 55W955B en heb onderstaande instellingen doorgevoerd. Stukken beter beeld dan standaard. Dit hoeft niet voor jouw type te gelden, maar probeer het eens zou ik zeggen:
Scene Select: Cinema
Picture Mode: Cinema 1
Backlight: 3 (Make sure you turn the Light Sensor off in System Settings/Eco)
Contrast: 94
Brightness: 50
Colour: 50
Hue: 0
Colour Temperature: Warm 2
Sharpness: 50
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Dot Noise Reduction: Off
Reality Creation: Manual
Video Area Detection: Off
Resolution: Low - 20 (play with it depending on compression)
Smooth Gradation: Low
Motionflow: Off/True Cinema
Film Mode: Auto
Advanced Settings
Black Corrector: Low
Advanced Contrast Enhancer: Low
Gamma: -1
LED Dynamic Control: Off
Auto Light Limiter: Off
Clear White: Off
Live Colour: Off
White Balance: Red Gain -3, Green Gain -3, Blue Gain 0, Red Bias 0, Green Bias 0, Blue Bias 0
Detail Enhancer: Off
Edge Enhancer: Off
Skin Naturaliser: Off
Backlight kun je nog wat lichter zetten. 4 of 5 misschien.RBN026 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:50:
[...]
ik heb zojuist deze instellingen toegepast, het beeld is mooi maar toch echt te donker. Als ik switch naar scene auto dan vindt ik dat mooier beeld. Thnx anyway!
Zo hoog? Vind je dat kijkdoos effect niet verschrikkelijk?
Dat zijn de instellingen van av forums vlgns mij. 50 sharpness is standaard op cinema, merkt weinig verschil tussen 0 en 50. Instellingen zijn wel voor in het donker kijken dus idd backlight omhoog en eventueel gamma naar 0 (en True Cinema is voor 24fps afspelen, blurays bijv.).
Maar het zijn ook instellingen van vóór een of andere firmware update die, schijnbaar, het beeld een stuk verbeterd had.
Maar het zijn ook instellingen van vóór een of andere firmware update die, schijnbaar, het beeld een stuk verbeterd had.
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 10-12-2014 21:44 ]
Hoe laat heb jij hem besteld die bewuste vrijdag?internetinfo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:30:
[...]
Zojuist ben ik door hificorner gebeld, ze hebben 15 TV's binnen gekregen en mijn bestelling zat in de eerste 15.
08:45 uur, vrijwel direct nadat ik hem op de Dagaanbieding.net zag staanocn schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:50:
[...]
Hoe laat heb jij hem besteld die bewuste vrijdag?
De betalingsbevestiging kwam één minuut erna binnen.
Hallo, weet iemand hoe ik de bandbreedte van sat kanalen kan zien op een Sony Kdl42W706B?
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Wat is eigenlijk de reden dat de standaard instellingen niet gelijk goed staan? Ik snap dat iedereen een eigen voorkeur heeft maar je hoort vaak dat de standaard instellingen echt slecht zijn,apis29 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:42:
Dat zijn de instellingen van av forums vlgns mij. 50 sharpness is standaard op cinema, merkt weinig verschil tussen 0 en 50. Instellingen zijn wel voor in het donker kijken dus idd backlight omhoog en eventueel gamma naar 0 (en True Cinema is voor 24fps afspelen, blurays bijv.).
[ Voor 10% gewijzigd door CHKYBSTRD op 11-12-2014 08:53 ]
De verschillen zijn verschillende keren aangehaald in dit topic, een hogere motionflow.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:33:
voor de 50 is 3 meter wel voldoende:
Schermdiagonaal Ideale kijkafstand
32 inch (81 cm) 2,5 meter
40 inch (102 cm) 3,1 meter
46 inch (117 cm) 3,5 meter
55 inch (140 cm) 4,2 meter
Ik heb hem om 13:45 besteld. In de mail die we ontvangen hebben stond dat ze vanaf 13:30 uitverkocht waren..... vreemd verhaal.internetinfo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:41:
[...]
08:45 uur, vrijwel direct nadat ik hem op de Dagaanbieding.net zag staan

[ Voor 4% gewijzigd door WesleyZ op 11-12-2014 09:11 ]
Verwijderd
Precies WesleyZ, het klopt inderdaad niet. Maarja, het is niet anders. Er zijn zoveel TV's te koop en ik ga hen wel bellen om de order te annuleren of een andere TV.WesleyZ schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:10:
[...]
Ik heb hem om 13:45 besteld. In de mail die we ontvangen hebben stond dat ze vanaf 13:30 uitverkocht waren..... vreemd verhaal.Heb zelf geen telefoon gehad btw.....
Wel handig om erbij te vermelden voordat iedereen zomaar settings overneemt en het niet mooi vindt.apis29 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:42:
Deze zijn optimaal als je film wilt kijken
Bij een TV serie of broadcast, moet je denk ik een andere scene setting een beetje tweaken.
Verwijderd
Met Hificorner gebeld, maar Jos, diegene die erover gaat, komt pas na de middag. Dus nog ff afwachten.
Ik heb rond 10:30 besteld, en mijn exemplaar wordt vandaag verstuurd (wel een 828 ipv een 829, maar die zijn toch identiekinternetinfo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:41:
[...]
08:45 uur, vrijwel direct nadat ik hem op de Dagaanbieding.net zag staan
Verwijderd
Volgens Hificorner zit er op de W829 in tegenstelling tot de W805 wel local dimming. Maar ik twijfel eraan omdat ik het nergens anders die informatie kan vinden.
edit: Mijn vraag heb ik weggehaald, ik ben er zelf uitgekomen.
[ Voor 86% gewijzigd door Davith78 op 11-12-2014 16:00 ]
toevallig al reactie gehad?Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:41:
Met Hificorner gebeld, maar Jos, diegene die erover gaat, komt pas na de middag. Dus nog ff afwachten.
Verwijderd
Ja, volgende week komt er waarschijnlijk weer een levering, maar de kans is aanwezig dat het er weer niet genoeg zijn. Dus heb ik de beslissing genomen om een andere tv te nemen.