Mee eens! Maar uit jouw ervaringen blijkt dat de X8505 een beter beeld geeft ja? Ik meen dat de 8505 wat issues heeft met het contrast waardoor het beeld niet volledig tot zijn recht komtVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:24:
als 50 inch gewoonweg niet past dan moet je er nooit voor kiezen natuurlijk.
dan is een 42 inch w828 of 829 gewoon een betere keus.
Als ik de tv`s rechtstreeks vergelijk dan is wel te zien dat de X8505 een beter beeld geeft als de W828 en de X9005B een nog mooier plaatje ( alleen die speakers... )
Ik vergelijk dan gewoon HD tv beeld van Upc.
De X8505 is pirma te betalen maar als je de prijzen vergelijkt dan is er natuurlijk een behoorlijk verschil tussen 829.- ( laagste prijs voor W828 ) en 1349.- ( prijs voor X8505 )
Verwijderd
ga eens kijken in een winkel en kijk naar het verschil tussen deze tv`s en oordeel zelf.
Ik vindt het een duidelijk verschil in ieder geval, beeld is veel rustiger op de X8505 serie.
Je leest over elke tv wel goede en slechte berichten, ik kijk liever zelf en vertrouw op mijn ogen.
Ik vindt het een duidelijk verschil in ieder geval, beeld is veel rustiger op de X8505 serie.
Je leest over elke tv wel goede en slechte berichten, ik kijk liever zelf en vertrouw op mijn ogen.
Daar heb je gelijk in! Ik ben zo onverstandig geweest alleen UHD TV's met elkaar te vergelijken en daarin merkte ik dat bij de Sony reeks de kleurovergang erg goed was, waar dat tegen valt bij bijvoorbeeld Samsung. Ik had vervolgens de Sony UHD even met de Full HD moeten vergelijken idd. Niet verstandig maar ach.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:32:
ga eens kijken in een winkel en kijk naar het verschil tussen deze tv`s en oordeel zelf.
Ik sta voor dezelfde keuze maar durf de 42 inch niet te kopen. Dit is een heel ander panel dan de 50W8xxx. De 42 inch heeft 50 Hz native frequentie en passieve 3D.ye-roon schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:00:
Handig dat er al veel gepraat word over een tv waar ik mijn oog op het laten vallen, de 805b. Wel de 42inch variant.
Ik zal het stukje over de uitleg van Hertz eens aandachtig bekijken zodra ik thuis ben van werk. Oh de rede voor de 42inch, ik kan geen 50 inch kwijt zonder er tegen aan te stoten elke keer als ik naar de keuken moet ^^
De reviews die je er over leest geven aan dat motion op de 42 inch heel slecht is, dit in tegenstelling tot de 50 inch die juist goede reviews heeft voor motion.
Dat zit hem minder in de processing denk ik en meer in het panel en de native frequentie.
Mijn conclusie tot nu toe is dat er vreemd genoeg geen goede TV is in 42 inch. Er zijn alleen goede in 40 inch, 48 inch of 50 inch. Ik heb althans niks kunnen vinden. Jammer van de Sony in 42 inch, dat was mijn 1e keus.
Mijn TV zou vandaag geleverd worden. Tussen half 3 en half 5. Denk bel ze maar even kwart over 5. Zegt z'n troela dat vanmorgen om 9u pakket is ingescanned en kwartier later uitgescanned, dus de bus was vol en krijg hem morgen. Ik begin zo langzamerhand echt een hekel aan PostNL te krijgen. Mijn telefoon zegt nog steeds dat ze onderweg zijn ...
Panasonic 42as650 100hz panel 1200hz blspatrickvdhart schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:54:
[...]
Ik sta voor dezelfde keuze maar durf de 42 inch niet te kopen. Dit is een heel ander panel dan de 50W8xxx. De 42 inch heeft 50 Hz native frequentie en passieve 3D.
De reviews die je er over leest geven aan dat motion op de 42 inch heel slecht is, dit in tegenstelling tot de 50 inch die juist goede reviews heeft voor motion.
Dat zit hem minder in de processing denk ik en meer in het panel en de native frequentie.
Mijn conclusie tot nu toe is dat er vreemd genoeg geen goede TV is in 42 inch. Er zijn alleen goede in 40 inch, 48 inch of 50 inch. Ik heb althans niks kunnen vinden. Jammer van de Sony in 42 inch, dat was mijn 1e keus.
Ik heb vandaag toch maar de knoop doorgehakt en heb de KDL65W955 besteld !
Heb een bluray meegenomen en die laten spelen en toen was het wel duidelijk.
kleuren vond ik toch al prachtig, het ging mij meer om de zwartwaardes wat je op het net leest.
nou kan je zeggen dat het bij mn samsung van 3 jaar oud stukken slechter is dan bij de sony !
Dus ben erg benieuwd en hoop dat ik hem snel heb !
kleuren vond ik toch al prachtig, het ging mij meer om de zwartwaardes wat je op het net leest.
nou kan je zeggen dat het bij mn samsung van 3 jaar oud stukken slechter is dan bij de sony !
Mag ook wel gezien de Samsung 3 jaar oud isGrandisimo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:42:
Ik heb vandaag toch maar de knoop doorgehakt en heb de KDL65W955 besteld !
Ik heb zelf de Sony X8505B en ik moet zeggen dat de zwartwaardes daar toch tegen vallen.
Ik heb aandachtig gekeken, voor zover het mogelijk is in zo'n ruimte natuurlijk en viel me echt mee !
Nou zijn mijn ogen gevoeliger voor kleur dan voor zwart.
tis sowieso een verbetering en een groter scherm dan nu !
Over 3 jaar zien we wel weer ;-)
Nou zijn mijn ogen gevoeliger voor kleur dan voor zwart.
tis sowieso een verbetering en een groter scherm dan nu !
Over 3 jaar zien we wel weer ;-)
Bedankt voor tip, heb ik naar gekeken maar dat is een IPS panel met niet al te best contrast en zwart waarden. Goed alternatief is de TX-48AS640E, dat is een VA panel. Motion idd goed op die, dat heb ik in de winkel bekeken.
Maar je raadt het al, alleen leverbaar in 40, 48 en groter, geen 42 inch.
Heb hetzelfde voor op een KDL-32W705B. De software staat op 2221, terwijl de update van begin september begint en eindigt met 2222. Reeds geprobeerd te updaten via het keuzemenu op de tv, maar geeft aan de nieuwste software te hebben. Dan maar via usb, maar geeft ie ook aan de nieuwste software is geinstalleerd (2222 vermoed ik). Maar in het systeemmenu staat 2221... Strange
Bruin Poeper schreef op donderdag 04 september 2014 @ 01:34:
[...]
Doordat ik zelf (vanwege jouw vraag) ook ben gaan experimenteren met de zenderlijsten zit ik inmiddels ernstig in de problemen.
Ik ontvang momenteel niets meer op Astra 2 en 3. Ik dacht eerst dat mn tripleLNB stuk is. Maar ik zie via systeeminformatie dat er wel antennesignaal is, echter alléén als het niet mpeg4 is. En bij het laden zenderlijsten via USB kreeg ik (net als jij) ineens een weigering met de melding dat de land code niet klopt...
Ik vind het raar allemaal.
Hopelijk lost die softwareupdate het op. Zo niet dan ben ik even tamelijk radeloos.
P.S. Ik kan Astra 3 (en Astra 2 ook niet denk ik) niet ingescand krijgen op de algemene satelliet. Dat gaat alleen via voorkeur satelliet.
Ik vraag me nu wel af of die beperking miv vandaag is, het was me voorheen niet opgevallen.
En in het geval voorkeursatelliet neemt ie ze wel op in de lijst maar blijkt hij nu dus niets te doen.
Edit (donderdaag 9.45uur):
De nieuwe software (V2222) wordt niet geïnstalleerd, ik had V2221. Het lukt ook niet als ik het specifiek vraag.
De zenderlijsten gewist. Opnieuw gescand op SD. Dat werkt nu.
Vervolgens gewist en weer HD gescand, en dat blijkt nu ook weer te werken.
Ik krijg weer Astra 2 en 3. Mijn tripleLNB is iig niet stuk.
Verwijderd
Ik sta voor een dilemma en die luid als volgt:
Ik kan de 50W828B voor 899 incl montage kopen en de 55w828B voor 1069 incl. montage kopen.
Wat zouden jullie doen. Ik ben bang dat de 55 te groot zou zijn. zit er plus/minus 5 meter van het beeld af.
Hoor graag jullie meningen.
Groet
Ik kan de 50W828B voor 899 incl montage kopen en de 55w828B voor 1069 incl. montage kopen.
Wat zouden jullie doen. Ik ben bang dat de 55 te groot zou zijn. zit er plus/minus 5 meter van het beeld af.
Groet
Op 5 meter zou ik sowieso zo groot mogelijk gaan.
Dan zou ik ook voor de 55 inch gaan. Ik zit momenteel te wachten op de bank op een 50 inch.Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:21:
Groet
Ik zit ongeveer 3,5 meter bij het scherm vandaan. Ik had zelf ook voor de 55 inch kunnen gaan, maar kom van een 32 inch. Dus dit is al een significante verbetering. En dan is de volgende stap over enkele jaren een UDH OLED van 55 inch
http://www.consumentenbon...extra/ideale-kijkafstand/
[ Voor 12% gewijzigd door Dubrillion op 10-09-2014 13:31 ]
Consumentenbond advies kan je natuurlijk gewoon in de prullenbak gooien. Lees dan liever dit artikel: http://www.fwdmagazine.nl...le-kijkafstand-voor-hdtv/
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 42W 705B en de 805B? Voor zover ik de specs in de pricewatch en de specs op de sony site vergelijk lijkt me het enige verschil dat de 1 wel 3D heeft, de andere niet. Gezien ik geen ene moer geef om 3D(plus ik kan het amper zien door cylindrische afwijking) is dat misschien een optie om een paar euries te besparen
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
@Joster.
Volgens jouw link is de maximale kijkafstand bij 32" 203cm.
Ik ervaar dat toch echt anders. Dat is eerder het minimum voor mij.
Maar dat zal wel komen dat het een Sony is...
Die houden er van om grootse apparaten in een klein jasje te stoppen.
Maar dat zal wel komen dat het een Sony is...
Wat vinden jullie de beste scène instelling voor de 50" 828b
Das altijd wel een puntje, die kijkafstand.Bruin Poeper schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:48:
@Joster.
Het hangt af van wat voor type mens bent. En ook hoe variabel je kan zitten tov de tv.
Het variabel zitten is vaak niet mogelijk door slechte kijkhoeken. Een hoekbankopstelling en meerdere personen gaan heel slecht samen met een VA-panel. 1 iemand heeft volle en de rest wat verbleekte kleuren. In 1-persoons huishouden speelt dat probleem minder natuurlijk, want dan kan je de tv theoretisch naar je toe draaien of altijd op de zelfde centrale plek zitten.
In mijn bescheiden optiek is de kijkhoek een zwaar onderschat probleem en beperkt je (of de rest van de familie) in optimaal gebruik van de woonruimte.
Er zijn eigenlijk 2 typen mensen: je hebt mensen die graag overzicht willen houden en je hebt mensen die helemaal in de film willen zitten. Voor beide typen valt wel wat te zeggen. Ook in de bioscoop kan je dat zien: zit je graag wat verder naar voren of midden of graag achteraan (overzicht).
Er wordt ook wel gezegd dat overzichtsmensen niks willen missen van het beeld en meteen in 1 oogopslag het beeld willen vatten. De in-de-film mensen hebben dat minder en zouden dus het dus geen punt vinden om informatie van de "zijkant" te missen.
Ikzelf behoor - denk ik nu na veel experimenteren met diverse tv's - tot type overzicht. Ik vind het rustiger kijken en volg het verhaal beter op een wat kleinere tv, dan een grotere tv waarbij ik veel meer gehinderd wordt door "visueel" geweld, om het zo maar eens te zeggen.
Ikzelf heb de ideale afstand bepaald met 50 inch op circa 3,2 meter. 55 inch is duidelijk onrustiger.
50 inch op 3,2 meter = 1,56 inch per decimeter. Voor een 32 inch zou dat dus 32 : 1.56 = 20,5 decimeter oftwel 205 cm... wat overeenkomt met wat jij ervaart
Note: ik heb zeer goed visueel zicht (160) en ben zeer kritisch wb beeld.
Medisch gezien ligt voor veel mensen de beste scherpte en oogrust op circa 2,9 meter. Gemiddeld genomen (hangt ook van leeftijd e.d. af) is daar het ontspannends kijken. Verder weg zou ook als "turen" kunnen worden gezien. Vandaar dat de meeste mensen op circa 3 meter vaak tv kijken.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Ik zit op 4.5 meter van de tv af en heb momenteel een 55" en vind het voor die afstand echt te klein.
Vandaar dat morgen mn 65" komt !
Vandaar dat morgen mn 65" komt !
Ik zit op 4 meter en heb 50". Ik vind het perfect. Ga helemaal op in de film. En man wat is dat beeld prachtig
Waar kan ik in hemelsnaam vinden welke brillen compatibel zijn met m'n 50W815? Had op ebay een tweetal TDG-BR50's nieuw gescoord voor de kinderen, maar helaas... ze werken niet.
Schijnbaar heeft de kdl-42w655a ook een iets beter paneel als de nieuwere types, deze is alleen niet overal meer verkrijgbaar.patrickvdhart schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:40:
[...]
Bedankt voor tip, heb ik naar gekeken maar dat is een IPS panel met niet al te best contrast en zwart waarden. Goed alternatief is de TX-48AS640E, dat is een VA panel. Motion idd goed op die, dat heb ik in de winkel bekeken.
Maar je raadt het al, alleen leverbaar in 40, 48 en groter, geen 42 inch.
PSN: c_caveman1982
Heb gisteren bij plattetv.nl de 50W828B gekocht voor €825 (zonder montage).Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:21:
Groet
Het is heel persoonlijk, maar ik denk zelf dat 55'' prima is bij een kijkafstand van 5 meter.
Als je niks om 3D geeft heb je in mijn ogen geen redenen om voor de 8 serie te gaan. De 42W705B heeft een enorm lage input lag en komt zeer goed uit deze test.ye-roon schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:47:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 42W 705B en de 805B? Voor zover ik de specs in de pricewatch en de specs op de sony site vergelijk lijkt me het enige verschil dat de 1 wel 3D heeft, de andere niet. Gezien ik geen ene moer geef om 3D(plus ik kan het amper zien door cylindrische afwijking) is dat misschien een optie om een paar euries te besparen
Ik geef ook persoonlijk niks om 3D. Zelfs Smart TV kan me op dit moment nog niet boeien.
Waar ik wel om geef is beeldkwaliteit. De 50W805b kwam bijzonder goed uit de test op Tweakers.
Ik wilde eerst de TV aan het eind van het jaar kopen, maar zoals iedereen wel eens last heeft van impulsaankopen heb ik hem maandag aangeschaft.
De prijs was iets gestegen van de 805b, dus ik vroeg Hificorner (waar ze leveren van 1-3 werkdagen) of hij op voorraad was. Deze was dat niet, maar wel de 829b. Die kreeg ik voor dezelfde prijs. Gauw besteld en gisteren binnen gekomen.
Komend vanaf een 5 jaar oude Sony KDL-EX520 (uit me hoofd gezegd) een wereld van verschil.
Ik was bang dat Full-HD op dit formaat niet meer scherp zou zijn, maar man wat is dit mooi vanaf een meter of 4. Gauw even wat met de instellingen gespeeld en voila.
Wat ik wel belangrijk vond is de opstart tijden. Mijn oude TV deed er een minuut over om op te starten en van HDMI input te switchen. Deze TV doet dat ik 9 seconden (ik heb meerdere keren geteld).
Smart TV is leuk, maar ik gebruik het niet. Schermreproductie met een Android is wel erg leuk. En je YouTube filmpje casten is ook grappig.
Ik ben al met al zeer tevreden over de TV (na één dag). De beeldkwaliteit is ongehoord.
Waar ik wel om geef is beeldkwaliteit. De 50W805b kwam bijzonder goed uit de test op Tweakers.
Ik wilde eerst de TV aan het eind van het jaar kopen, maar zoals iedereen wel eens last heeft van impulsaankopen heb ik hem maandag aangeschaft.
De prijs was iets gestegen van de 805b, dus ik vroeg Hificorner (waar ze leveren van 1-3 werkdagen) of hij op voorraad was. Deze was dat niet, maar wel de 829b. Die kreeg ik voor dezelfde prijs. Gauw besteld en gisteren binnen gekomen.
Komend vanaf een 5 jaar oude Sony KDL-EX520 (uit me hoofd gezegd) een wereld van verschil.
Ik was bang dat Full-HD op dit formaat niet meer scherp zou zijn, maar man wat is dit mooi vanaf een meter of 4. Gauw even wat met de instellingen gespeeld en voila.
Wat ik wel belangrijk vond is de opstart tijden. Mijn oude TV deed er een minuut over om op te starten en van HDMI input te switchen. Deze TV doet dat ik 9 seconden (ik heb meerdere keren geteld).
Smart TV is leuk, maar ik gebruik het niet. Schermreproductie met een Android is wel erg leuk. En je YouTube filmpje casten is ook grappig.
Ik ben al met al zeer tevreden over de TV (na één dag). De beeldkwaliteit is ongehoord.
Tja, ik heb geen last van impuls aankopen. Ik heb last van een 27" 720p tv en de urge dat ik een ps4 met destiny wil, maar dit niet wil spelen op zo'n klein scherm. Toen ik 3 jaar geleden verhuisde van studenten kamer naar volwaardig huis vond ik het niet waard om nieuwe te kopen gezien ik toch amper tv keek. Maar met de komst van een ps4, vooral vanwege bloodborne, order 1886, last of us etc. Wil ik dat wel op een goede manier beleven.
Een 705B is 140 euro goedkoper dan een 805B voor praktisch dezelfde tv maar dan zonder 3D. Wat voor mij toch niet werkt. Kan ik het geld dat ik bespaar weer besteden aan een betere harde schijf voor de PS4, want ik heb de laad tijden gezien bij me neef, daar moet wat aan veranderd worden. Ook zoals eerder aangegeven kan ik 50" niet kwijt, dus de 42" is de optie voor mij.
Een 705B is 140 euro goedkoper dan een 805B voor praktisch dezelfde tv maar dan zonder 3D. Wat voor mij toch niet werkt. Kan ik het geld dat ik bespaar weer besteden aan een betere harde schijf voor de PS4, want ik heb de laad tijden gezien bij me neef, daar moet wat aan veranderd worden. Ook zoals eerder aangegeven kan ik 50" niet kwijt, dus de 42" is de optie voor mij.
Ik zit sterk te twijfelen over de aanschaf van de 50 inch 828b. Ik heb nu de Samsung es8000 46 inch, top ding, maar heeft wel een stuk hogere input lag dan de Sony, en met de aanschaf van een PS4 binnenkort gaat dat ook meewegen. Beeld kwaliteit van de Sony is heel goed volgens vele reviews en gebruikerservaringen, maar is het zoveel beter dan de Samsung van mij? Iemand toevallig een soort gelijke overstap gemaakt? Als de kwaliteit ook weer een stapje vooruit gaat is het voor mij zeker een optie.
Goedemorgen mede tweakers,
Ben in het bezit van een Samsung UE55F8000 in combinatie met een synology DS214+.
Mijn films stream ik draadloos via de DS-video app in 1080p naar mijn tv. Dit werkt allemaal naar naar behoren. Echter als ik een 3d film download dan krijg ik twee beelden naast elkaar op mijn tv, het inschakelen van de 3D modus helpt niet, dan krijg ik twee 3D beelden naast elkaar. Bij een 3D blu-ray heb ik "fenomeen" niet. Kan iemand me vertellen wat ik hier aan kan doen?
Alvast hartelijk dank & excuses als het al in een ander topic behandeld is.
Mvg J
Ben in het bezit van een Samsung UE55F8000 in combinatie met een synology DS214+.
Mijn films stream ik draadloos via de DS-video app in 1080p naar mijn tv. Dit werkt allemaal naar naar behoren. Echter als ik een 3d film download dan krijg ik twee beelden naast elkaar op mijn tv, het inschakelen van de 3D modus helpt niet, dan krijg ik twee 3D beelden naast elkaar. Bij een 3D blu-ray heb ik "fenomeen" niet. Kan iemand me vertellen wat ik hier aan kan doen?
Mvg J
Ik kan uit ervaring spreken over de beeldkwaliteit van de Sony. Ik heb hem nu een week in bezit.Sander H schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:46:
Ik zit sterk te twijfelen over de aanschaf van de 50 inch 828b. Ik heb nu de Samsung es8000 46 inch, top ding, maar heeft wel een stuk hogere input lag dan de Sony, en met de aanschaf van een PS4 binnenkort gaat dat ook meewegen. Beeld kwaliteit van de Sony is heel goed volgens vele reviews en gebruikerservaringen, maar is het zoveel beter dan de Samsung van mij? Iemand toevallig een soort gelijke overstap gemaakt? Als de kwaliteit ook weer een stapje vooruit gaat is het voor mij zeker een optie.
Als je iets kijkt in 1080p en dan vooral een kleurrijke animatiefilm als Monsters University van Pixar weet je niet wat je ziet. De kleuren zijn prachtig en het scherm is super scherp. Ik heb de 50W829b en zit op een afstand van vier meter. Mijn broer heeft een Samsung en overweegt hem in te ruilen en zelfs iemand met een UHD Samsung TV heeft spijt van zijn 1800 euro aankoop nadat hij deze zag
Ik zou je vraag even in het samsung-topic voorleggen, deze gaat over sonyjapio1978 schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:58:
Goedemorgen mede tweakers,
Ben in het bezit van een Samsung UE55F8000 in combinatie met een synology DS214+.......... Kan iemand me vertellen wat ik hier aan kan doen?
Ik heb een probleem met mijn 50W805b.
Ik heb van UPC een CI+ module gekregen. Ik ontvang echter alleen nederland 1,2,3 in HD. Bij de overige HD zenders blijft het beeld zwart en krijg ik de melding "De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd."
Ik heb al met UPC gebeld en die geven aan dat alles goed staat en dat het een probleem moet zijn bij Sony. Ik heb hier echter mijn twijfels over. Ik heb de laatste update gedownload en de TV is splinternieuw.
Ik vraag me wel af of ik de CI+ module er juist in doe. Er staat nergens hoe die precies erin moet. Ook valt het me op dat de kaart nergens in klinkt maar dat het lijkt alsof hij er gewoon op ligt.
Als ik de kaart eruit haal, ontvang ik trouwens alsnog nederland 1,2,3 in HD (zonder ci+ dus). Dat vind ik ook vreemd.
Wie kan mij helpen?
Ik heb van UPC een CI+ module gekregen. Ik ontvang echter alleen nederland 1,2,3 in HD. Bij de overige HD zenders blijft het beeld zwart en krijg ik de melding "De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd."
Ik heb al met UPC gebeld en die geven aan dat alles goed staat en dat het een probleem moet zijn bij Sony. Ik heb hier echter mijn twijfels over. Ik heb de laatste update gedownload en de TV is splinternieuw.
Ik vraag me wel af of ik de CI+ module er juist in doe. Er staat nergens hoe die precies erin moet. Ook valt het me op dat de kaart nergens in klinkt maar dat het lijkt alsof hij er gewoon op ligt.
Als ik de kaart eruit haal, ontvang ik trouwens alsnog nederland 1,2,3 in HD (zonder ci+ dus). Dat vind ik ook vreemd.
Wie kan mij helpen?
Heb nu een heel weekend en een dag mijn W705B 42" die maar _net_ op mijn tv meubel past. Maar wooooooow wat mooi. Heb het gekalibreerd voor zover ik dat kon (de tv heeft geen "blue" mode en moet nog ff een brilletje vinden). Maar zelfs nu is het al geniaal mooi. Ik ben echt blij met m'n aankoop 
Enige wat ik nu nog ff moet roggelen, is een CI+ kaartje van ziggo, het liefst zonder dat ik daar voor moet betalen
Maja, daarvoor moet ik dus ff bellen.
PS4 werkt ook erg mooi. Ik word gewoon echt mee gezogen in de game, mede door het scherm
Ook mario kart op de wii-u gedaan, fucking-a man
Enige wat ik nu nog ff moet roggelen, is een CI+ kaartje van ziggo, het liefst zonder dat ik daar voor moet betalen
PS4 werkt ook erg mooi. Ik word gewoon echt mee gezogen in de game, mede door het scherm
Viavia28 misschien kan je dit proberen.
Postjuh schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:21:
Ik heb een 50W805B en alle versies CI+ modules ( v1.1 v1.2 en v1.3 ) doen het daar gewoon in, zelf getest.
Mijn werk methode was:
- Laatste versie van TV software installeren
- TV Geheel factory resetten ( iets van: Menu > Systeem > Algemeen > Fabrieks settings terugzetten ).
- Als hij klaar is TV uitzetten.
- CI+ card uit de TV.
- TV aanzetten en de gehele installatie opnieuw doorlopen en afronden. Daarna staat de TV op NED1 HD.
- Daarna de TV uitzetten, CI+ module + smartcard plaatsen en dan de TV aanzetten en even rustig wachten.
Als het goed is ( is bij mij bij elke CI+ module gebeurt ) wordt de nieuwe versie voor oude modules ( V 1.1 en V1.2 ) dan vanzelf doorgepushed. Geef dit dus even de tijd. Je krijgt daarna nog 1 x een CI+ error maar daarna blijft hij het gewoon doen. Daarna kan je gewoon TV kijken van Ziggo/UPC. Het zou wel vreemd zijn als niet iederen TV zo zou werken.. Misschien helpt het jullie.
Wil je interactief en on-demand van Ziggo kunnen bedienen via de rode knop van je AB moet je een CI+ V1.3 module aanschaffen. De installatie van deze module werkt op exact dezelfde manier zoals ik hierboven heb omschreven. Ook hierbij heb je even geduld nodig.... Dit neemt de 1e keer gewoon tijd in beslag.
Het merk van de CI+ V1.3 module is niet van belang als het maar V1.3 is. Ik heb de mijne in de goedkoopste webshop gekocht (naam even ontschoten).
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik ga het proberen. Maar heb tot nu toe sws nog geen een keer het idee gehad dat mijn ci+ module gedetecteerd werd door de TV.. =/
Verwijderd
Herkenbaar. Bij mij was het zo dat UPC vergeten was om de kaart te activeren. Als die geactiveerd is dan pakt de Sony hem direct. Dus denk dat het daar aan ligt. UPC zegt van niet, maar als je even door vraagt blijkt vaak dat de kaart dus nog geactiveerd moet worden met het juiste abonnement.Viavia28 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:21:
Ik heb een probleem met mijn 50W805b.
Wie kan mij helpen?
heeft de 50W805b nog last van de "3d bug" deze kwam bij de review op tweakers naar voren.
Zit te twijfelen of ik mijn huidige 42" plasma zal vervangen. De panasonics zijn erg lastig te verkrijgen.
En denk dat ik nog wel kan wachten voor dat OLED betaalbaarder wordt.
Op zich lijkt de sony een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Maar wil dan geen 3d bug
Zit te twijfelen of ik mijn huidige 42" plasma zal vervangen. De panasonics zijn erg lastig te verkrijgen.
En denk dat ik nog wel kan wachten voor dat OLED betaalbaarder wordt.
Op zich lijkt de sony een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Maar wil dan geen 3d bug
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De NPO heeft het hbb-TV signaal NPO1,2 en3 aangepast, nu is het hbb-TV signaal ook weer beschikbaar voor de Sony toestellen.
73's
73's
Geen verschil tussen beeldkwaliteit in 42 inch.ye-roon schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:47:
Bij mij valt de internetverbinding af en toe weg. Niet noodzakelijk, maar wel irritant als iemand de nieuwe TV wilt bekijken en de screencast weer opnieuw moet worden ingesteld
Absolutely fabulouspa3eia schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:17:
De NPO heeft het hbb-TV signaal NPO1,2 en3 aangepast, nu is het hbb-TV signaal ook weer beschikbaar voor de Sony toestellen.
73's

[ Voor 4% gewijzigd door Bruin Poeper op 17-09-2014 07:57 ]
En hoe ervaar jij beweging (tennis, voetbal, golf)? En als de camera langzaam zwenkt over een druk landschap of stadion of zo (panned)?ye-roon schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:30:
Heb nu een heel weekend en een dag mijn W705B 42" die maar _net_ op mijn tv meubel past. Maar wooooooow wat mooi. Heb het gekalibreerd voor zover ik dat kon (de tv heeft geen "blue" mode en moet nog ff een brilletje vinden). Maar zelfs nu is het al geniaal mooi. Ik ben echt blij met m'n aankoop
Enige wat ik nu nog ff moet roggelen, is een CI+ kaartje van ziggo, het liefst zonder dat ik daar voor moet betalenMaja, daarvoor moet ik dus ff bellen.
PS4 werkt ook erg mooi. Ik word gewoon echt mee gezogen in de game, mede door het schermOok mario kart op de wii-u gedaan, fucking-a man
42w829 review : http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl42w829b-201409143910.htm
Verwijderd
Hier komt een hele gekke vraag voor bezitters van de KDL-W705B:
Ik heb deze tv ook gekocht maar wil deze omruilen voor een 50 inch variant uit de W8 serie. Helaas mag dit bij BCC alleen als de verpakking compleet is. Nu heb ik het piepschuim uit de doos dus al weggegooid. Heeft iemand misschien nog het piepschuim uit de doos liggen van een KDL-W705B liggen?
Ik heb deze tv ook gekocht maar wil deze omruilen voor een 50 inch variant uit de W8 serie. Helaas mag dit bij BCC alleen als de verpakking compleet is. Nu heb ik het piepschuim uit de doos dus al weggegooid. Heeft iemand misschien nog het piepschuim uit de doos liggen van een KDL-W705B liggen?
[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 28-02-2019 12:02 ]
Mag ik vragen waarom je deze om wil ruilen, ik twijfel namelijk tussen de 705 en een 50 inch uit de w8 serie
maar waarom dan niet voor de 50 inch 705 gaan?
In 50 inch is de 805 een 100 hz panel, de 705 50hz.
[ Voor 6% gewijzigd door Bever! op 18-09-2014 16:08 ]
Ik heb nog geen CI+ module, dus nog geen HD tv gekeken.patrickvdhart schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:09:
[...]
En hoe ervaar jij beweging (tennis, voetbal, golf)? En als de camera langzaam zwenkt over een druk landschap of stadion of zo (panned)?
Mijn ervaring met Destiny, snelle game veel beweging: Fantastisch stil beeld. Ziet er zeer strak uit allemaal. Ben me elke keer weer aan het verbazen hoe mooi het er uit ziet.
Mario Kart 8 op de Wii-U loopt ook als een zonnetje. ziet er echt fantastisch uit.
Ik heb ook een blueray bekeken, Avatar, extended ultra lange versie. Een van me favoriete films, ik moest af en toe mijn kwijl bakje vervangen. (op de stukken budget CGI in de thanator chase scene na dan). Er zitten daar ook paar mooie panned views in, ziet er allemaal zeer strak en rustig uit. Nog geen screen tearing tegen gekomen.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze tv en ik hoop nog lang plezier van de tv te hebben
De 705 in 50" heeft dezelfde paneelcode als de W829 kwam ik hier tegen:Bever! schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:22:
In 50 inch is de 805 een 100 hz panel, de 705 50hz.
http://www.avforums.com/t...689/page-13#post-21076675Hi, just letting you know that the panel in the KDL50W705 is an AUO T500HVF04-2 (120Hz 2D variant of the T500HVf04-0 in the W829), custom design for Sony. Black level and viewing angle performance similar to the W829, possibly better colour saturation and viewing angle.
The 50" W7 does also have Motionflow modes selectable.
ja dat dacht ik dus ook gelezen te hebben. Ik ben er uit voor 699 ga ik voor de 50 inch 705. is geen geld voor zo'n goede tv en ik game voornamelijk en 3d boeit me niet
Ik heb eigenlijk jullie hulp/overtuigingskracht nodig
Nu ik eindelijk genoeg gespaard heb om dan eindelijk een nieuwe tv te gaan kopen heb ik ontzettend veel reviews gelezen en een heel stuk van dit topic doorgespit, maar m'n hoofd begint er van te tollen
Ik twijfel heel erg tussen de 50W705 en de 50W8xx. Ergens wil ik heel graag de W8. Maar als ik bij mezelf te rade ga kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk geen goede reden heb. Ik kijk voornamelijk films & series, voetbal en ik game graag. De W7 heeft een 100hz scherm, een hele lage input lag en wetende dat ik geen waarde hecht aan 3d is er toch geen enkele reden om voor de W8 te gaan? Toch?
Het blijft knagen, dus eigenlijk zit ik mijzelf hier te overtuigen en eigenlijk hoop ik dat jullie mij hierbij willen helpen. Wie weet verloot ik het prijsverschil wel onder de beste inzendingen haha
Nu ik eindelijk genoeg gespaard heb om dan eindelijk een nieuwe tv te gaan kopen heb ik ontzettend veel reviews gelezen en een heel stuk van dit topic doorgespit, maar m'n hoofd begint er van te tollen

Ik twijfel heel erg tussen de 50W705 en de 50W8xx. Ergens wil ik heel graag de W8. Maar als ik bij mezelf te rade ga kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk geen goede reden heb. Ik kijk voornamelijk films & series, voetbal en ik game graag. De W7 heeft een 100hz scherm, een hele lage input lag en wetende dat ik geen waarde hecht aan 3d is er toch geen enkele reden om voor de W8 te gaan? Toch?

Het blijft knagen, dus eigenlijk zit ik mijzelf hier te overtuigen en eigenlijk hoop ik dat jullie mij hierbij willen helpen. Wie weet verloot ik het prijsverschil wel onder de beste inzendingen haha
Why so serious?
Ik zou gewoon voor de W7 gaan. Ik kan het niet 100% bevestigen maar het paneel voor de 42 en 50 inch is hoogstwaarschijnlijk hetzelfde. O.b.v reviews en het feit dat beide series (7 en 8 ) een 42 en 50 inch voeren (t.o.v. de W6). Prijs/kwaliteit wise ben je dus gewoon beter uit met de W7.Bobbreede schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:58:
Ik heb eigenlijk jullie hulp/overtuigingskracht nodig![]()
Nu ik eindelijk genoeg gespaard heb om dan eindelijk een nieuwe tv te gaan kopen heb ik ontzettend veel reviews gelezen en een heel stuk van dit topic doorgespit, maar m'n hoofd begint er van te tollen![]()
Ik twijfel heel erg tussen de 50W705 en de 50W8xx. Ergens wil ik heel graag de W8. Maar als ik bij mezelf te rade ga kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk geen goede reden heb. Ik kijk voornamelijk films & series, voetbal en ik game graag. De W7 heeft een 100hz scherm, een hele lage input lag en wetende dat ik geen waarde hecht aan 3d is er toch geen enkele reden om voor de W8 te gaan? Toch?![]()
Ik kreeg de 50W829b voor een mooie prijs dus kon er bijna niet onderuitBobbreede schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:58:
Ik heb eigenlijk jullie hulp/overtuigingskracht nodig![]()
Nu ik eindelijk genoeg gespaard heb om dan eindelijk een nieuwe tv te gaan kopen heb ik ontzettend veel reviews gelezen en een heel stuk van dit topic doorgespit, maar m'n hoofd begint er van te tollen![]()
Ik twijfel heel erg tussen de 50W705 en de 50W8xx. Ergens wil ik heel graag de W8. Maar als ik bij mezelf te rade ga kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk geen goede reden heb. Ik kijk voornamelijk films & series, voetbal en ik game graag. De W7 heeft een 100hz scherm, een hele lage input lag en wetende dat ik geen waarde hecht aan 3d is er toch geen enkele reden om voor de W8 te gaan? Toch?![]()
Maar anders had ik net zo goed de W7 gekocht. Net als jou kijk ik veel series, films en game ik graag.
Dus het 3D paneel maakt me niks uit. Heb de TV nu twee weken en heb 3D 1x getest

Heeft iemand een goede site met wat vertrekpunten voor het instellen van je televisie? Ik hen een sony 42w815.
Thanks, jullie hebben mij goed overtuigd haha

Hoe staan jullie er trouwens tegenover om zo'n aankoop te doen bij een webshop? Ik geloof wel dat ie geleverd wordt, maar ik ben meer bang voor eventuele schade, dat ik 'm uit de doos haal en blijkt dat er iets mankeert.
Why so serious?
Ik bestelde de 50W805b bij hificorner. Ik vroeg in de chat of die op voorraad was. Dit was echter niet waar, maar ik kreeg de 829b aangeboden. Direct besteld en een klein uurtje later kreeg ik bericht dat hij verzonden was. Dag erna was hij binnen. Top site qua service op de chat enz. Sites als CoolBlue zijn gewoon goed te vertrouwen. Lees ook een beetje de Tweaker reviews van sites
Gewoon even goed de voorwaarden van de website lezen en natuurlijk hier de shopreviews lezen. De 50w705 is bij foka nu tijdelijk 699,- Ik ben aan het wachten tot hij weer op voorraad is.....
Ja ik dus ook. Naar wat ik begreep morgen weer (ik heb een email gestuurd). Dus dan weet je datSmooK schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:38:
Gewoon even goed de voorwaarden van de website lezen en natuurlijk hier de shopreviews lezen. De 50w705 is bij foka nu tijdelijk 699,- Ik ben aan het wachten tot hij weer op voorraad is.....
Why so serious?
Ja ik ook, door mijn getreuzel zit ik nu nog een week extra naar mijn 5 jaar oude 32 inch te kijken
Pffff ook ik ben behoorlijk aan het twijfelen welk type tv ik ga kopen. Het gaat dan om de 42 inch variant. Ik lees in het topic dat de ene er erg enthousiast over is maar de andere weer niet.... Ik vind het erg lastig allemaal. Ik ben op dit moment in het bezit van een samsung le40656a
Wie kan mij overtuigen van het 42 inch w8 model? De 805 of toch de 828b?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ga gewoon naar een mediamarkt of BCC en oordeel zelf.Possible schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:04:
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Je hebt nu een 100hz panel in je tv, die oa vloeiend beeld kan maken. 42w805/42w828 hebben 50hz panels. Lijkt mij een stap terugPossible schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:04:
Pffff ook ik ben behoorlijk aan het twijfelen welk type tv ik ga kopen. Het gaat dan om de 42 inch variant. Ik lees in het topic dat de ene er erg enthousiast over is maar de andere weer niet.... Ik vind het erg lastig allemaal. Ik ben op dit moment in het bezit van een samsung le40656a
Zit ook te twijfelen tussen Sony of Samsung keuzes keuzes, het moet in ieder geval 100hz zijn.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ai aanstaande zaterdag de 50w828 in de aanbieding bij expert 899 -20% ik denk dat het toch die wordt ipv de 705 met zo'n klein prijsverschil
Never mind, heb het al gevonden! Nog steeds bedankt voor de tip!SmooK schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:22:
Ai aanstaande zaterdag de 50w828 in de aanbieding bij expert 899 -20% ik denk dat het toch die wordt ipv de 705 met zo'n klein prijsverschil
[ Voor 22% gewijzigd door Bobbreede op 23-09-2014 16:56 ]
Why so serious?
Verwijderd
Die zag ik ook in de folder en op de website. Echter geld de korting alleen in de winkel en ik liep net langs een Expert etalage en daar stond de 50W828 voor 999,-euro. Dan kom je met die 20% korting nog steeds op een hele mooie prijs uit hoor. Ik ga ze morgen even bellen over welke prijs ze zaterdag nou echt hanteren.SmooK schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:22:
Ik heb vanavond dan toch maar de 50W705 gehaald bij de MM. Omdat ie in de aanbieding is bij foka.nl boden ze mij dezelfde prijs aan, meteen meegenomen. Ben er tot nu toe dik tevreden mee (dunne bezels joh
)
Why so serious?
Nee hoor, ik test het zojuist met de navigatiesystemen(die vandaag in de aanbieding zijn) en hij berekent gewoon 20 procent korting.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:36:
[...]
Die zag ik ook in de folder en op de website. Echter geld de korting alleen in de winkel en ik liep net langs een Expert etalage en daar stond de 50W828 voor 999,-euro. Dan kom je met die 20% korting nog steeds op een hele mooie prijs uit hoor. Ik ga ze morgen even bellen over welke prijs ze zaterdag nou echt hanteren.
Was dat een MM in Rotterdam? Goed om te horen dat hij bevalt. Mocht ik door de aanbieding met de 828 ben ik toch weer gaan twijfelen.Bobbreede schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:59:
Ik heb vanavond dan toch maar de 50W705 gehaald bij de MM. Omdat ie in de aanbieding is bij foka.nl boden ze mij dezelfde prijs aan, meteen meegenomen. Ben er tot nu toe dik tevreden mee (dunne bezels joh)
Gister naar de mediamarkt gegaan en daar de Sony KDL-42W828B bekeken.. WOW wat een TV en wat een verschil met mijn huidige Samsung LE40A656 zeg!
Via Plattetv nu 1 gekocht waar ik mijn huidge Samsung kon inleveren. Totaal prijs: 649 euro. Geen slechte deal lijkt mij!
PS: Als ik zie wat die Samsung aan stroom verbruikt dan gaat mij enegerierekening ook no eens omlaag zeg
Samsung: 240 W
Sony: 50 W
Via Plattetv nu 1 gekocht waar ik mijn huidge Samsung kon inleveren. Totaal prijs: 649 euro. Geen slechte deal lijkt mij!
PS: Als ik zie wat die Samsung aan stroom verbruikt dan gaat mij enegerierekening ook no eens omlaag zeg
Samsung: 240 W
Sony: 50 W
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Nee, de MM in Eindhoven. Zoals gezegd, ze deden helemaal niet moeilijk (wat ik wel had verwacht) en boden de tv meteen aan voor hetzelfde bedrag.[...]
Was dat een MM in Rotterdam? Goed om te horen dat hij bevalt. Mocht ik door de aanbieding met de 828 ben ik toch weer gaan twijfelen.
Why so serious?
Ik kijk zelf uit naar de 50w805 voor 899 euro, als de 20% korting hanteren, zal die voor 720 euro over de toonbank moeten gaan, voor mij een reden om nog een aan te schaffen. Ik heb er al een in mijn slaapkamer, maar nog geen in de woonkamer. Die nu in de woonkamer staat is ongeveer 10 jaar oud (de eerste 'platte' tv's van philips, die geen hdmi hadden maar wel aansluiting voor pc). Doet het in principe nog steeds, maar wil nu graag hdmi kunnen aansluiten. Wat als vrienden langskomen of bezoek, is het toch allemaal lastig uitnodigen naar de slaapkamerVerwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:36:
[...]
Die zag ik ook in de folder en op de website. Echter geld de korting alleen in de winkel en ik liep net langs een Expert etalage en daar stond de 50W828 voor 999,-euro. Dan kom je met die 20% korting nog steeds op een hele mooie prijs uit hoor. Ik ga ze morgen even bellen over welke prijs ze zaterdag nou echt hanteren.
Ben bang dat expert toch trucje gaat uithalen (prijzen verhogen of korting niet toepassen op de wat populaire tv's). Maar we zullen zien
Volgens de website doet de 50w805 niet mee. De enige 50 inch van sony welke meedoet is e 50w828
Sinds een aantal dagen de 50" 828b in bezit. Eerst een avondje met de instellingen spelen en nu super beeld. Gamen ook heel wat soepeler (lage input lag) dan wat ik gewend was. Nu wil ik hem waarschijnlijk aan de muur hangen, is de meegeleverde voet die je daarvoor kunt gebruiken verplicht? Of kan ik ook een beugel van bv Vogels aanschaffen? Ik dacht dat ik een tijdje terug daar over iets in dit topic gelezen had, maar kan het niet zo snel vinden.
Sony gebruikt volgens mij de VESA standaard niet. dus dan moet je de voet gebruiken. Heb wel gelezen dat je setjes hebt die je kunt gebruiken om je sony 'VESA' geschikt te maken.
Dacht gisteren het gezien te hebben, maar je hebt volgens mij gelijk. Naja de 50w828 is ook geen verkeerde keuzeSmooK schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:45:
Volgens de website doet de 50w805 niet mee. De enige 50 inch van sony welke meedoet is e 50w828
Dan ga ik eens rondkijken, bedankt. Als iemand hier nog tips heeft hoor ik ze graagSmithkj schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:51:
Sony gebruikt volgens mij de VESA standaard niet. dus dan moet je de voet gebruiken. Heb wel gelezen dat je setjes hebt die je kunt gebruiken om je sony 'VESA' geschikt te maken.
Je kan een vogels nemen. Vogels levert gratis kits mee voor de Sony's
Ik heb gisteren gekeken op de vogels site. heb nu ook een vogels voor mijn plasma.
Zit nog te twijfelen of ik een nieuwe TV zal nemen.
Als het de Sony wordt dan kan ik via een officiele vogels dealer een kit bestellen zodat ik een Sony kan ophangen
Ik heb gisteren gekeken op de vogels site. heb nu ook een vogels voor mijn plasma.
Als het de Sony wordt dan kan ik via een officiele vogels dealer een kit bestellen zodat ik een Sony kan ophangen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Thanks, zie inderdaad dat er best wat mogelijk isDarkSide schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:52:
Je kan een vogels nemen. Vogels levert gratis kits mee voor de Sony's
Het lijkt erop dat "50W828BBAE2" geen benelux model is als ik de zoekresultaten in Google zo zie? iemand die hier meer van weet?Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:35:
Alleen vandaag bij Expert de 50W828 voor 899 euro - 20% = 720 euro.
Weet ik niet, heb hem gehaald vandaag en hij werkt gewoon...
Nederland/Benelux heeft geen eigen code voor zover ik ben tegengekomen; Nederland valt onder AE2 of (uitgebreider) AEP ...Jazzle schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:24:
[...]
Het lijkt erop dat "50W828BBAE2" geen benelux model is als ik de zoekresultaten in Google zo zie? iemand die hier meer van weet?
Dat werkt anders dan bij Samsung dus, goed om te wetenapis29 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:39:
[...]
Nederland/Benelux heeft geen eigen code voor zover ik ben tegengekomen; Nederland valt onder AE2 of (uitgebreider) AEP ...
Gekke expert site liet me niet bestellen. Na een paar telefoontjes kan ik de televisie dinsdag (eerder kan ik zelf niet) alsnog ophalen. Ze wilde dat ik vandaag zou betalen en dit moest in de desbetreffende winkel helaas zit ik 3 provincies verderop en wilde ze na tussenkomst van een locale vestiging toch alvast een factuur maken. Gedoe...
Heren,
Al een ruime tijd zit ik deze reeks sony tv's in de gaten te houden. Ik ga op mezelf en wil graag een van deze reeks tv's in huis nemen. Echter twijfel ik over de volgende modellen:
Sony KDL-60W605B
Sony KDL-55W805B
Sony KDL-60W850B
Echter sinds dat ik deze reeks volg is helaas de W850B 60 inch variant al van 1519€ naar 1699€ gegaan. Wat de tv net iets te duur maakt voor mij.
Nou zag ik dat de 60 inch 605B ook een 400HZ paneel heeft. Nu is mijn vraag, buiten het gemis van 3D weergave en de andere poot nog andere verschillen tussen de 60W850B en de 60W605B?
En/of ga ik deze verschillen erg merken in bijv beeldkwaliteit?
Edit; ik weet dat de 850B het wedge design met zich meebrengt. ( nou vind ik het design van de w600 en w700 serie toch mooier dus da's gelukkig geen punt. )
Al een ruime tijd zit ik deze reeks sony tv's in de gaten te houden. Ik ga op mezelf en wil graag een van deze reeks tv's in huis nemen. Echter twijfel ik over de volgende modellen:
Sony KDL-60W605B
Sony KDL-55W805B
Sony KDL-60W850B
Echter sinds dat ik deze reeks volg is helaas de W850B 60 inch variant al van 1519€ naar 1699€ gegaan. Wat de tv net iets te duur maakt voor mij.
Nou zag ik dat de 60 inch 605B ook een 400HZ paneel heeft. Nu is mijn vraag, buiten het gemis van 3D weergave en de andere poot nog andere verschillen tussen de 60W850B en de 60W605B?
Edit; ik weet dat de 850B het wedge design met zich meebrengt. ( nou vind ik het design van de w600 en w700 serie toch mooier dus da's gelukkig geen punt. )
[ Voor 10% gewijzigd door EHA1337 op 28-09-2014 10:44 ]
Beide hebben geen 400 hertz. Waarschijnlijk heeft de W8 een 100 hertz paneel, en de W6 een 50 hertz paneel (W7 moet je even nakijken). Lees even het volgend artikel over hertz waarden (alle 4 pagina's) en wat je er nou echt aan hebt (of juist niet).EHA1337 schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:40:
Heren,
Sony KDL-60W605B
Sony KDL-55W805B
Sony KDL-60W850B
Het paneel van de W8 is beter qua beeldkwaliteit dan die van de W6, de W6 heeft echter wel een erg goed paneel voor de prijs/kwaliteitsverhouding.
[ Voor 3% gewijzigd door SCIxX op 28-09-2014 11:46 ]
Het is jammer dat Rtings de LG LA6200 heeft gebruikt in de test omdat dit model helemaal geen 120Hz paneel heeft maar een pseudo 120Hz paneel. Er wordt immers ook geen beeldinterpolatie uitgevoerd. De paneelfrequentie is slechts 60Hz en dus vergelijkbaar met de LN5300 waardoor je inderdaad geen verschil ziet.SCIxX schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:44:
[...]
Lees even het volgend artikel over hertz waarden (alle 4 pagina's) en wat je er nou echt aan hebt (of juist niet).
Zet er een televisie met een 120Hz paneel naast met een goedebeeldinterpolatie-algoritme en het verschil zal wel zichtbaar worden.
Wellicht ook leuk om te lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates als je meer over de techniek erachter wil weten.
Beetje lastig te zien maar het artikel heeft meerdere bladzijdes waarin de rest aan de kaak wordt gesteld, zoals het soap opera effect (door beeldinterpolatie).Dimens schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:32:
[...]
Het is jammer dat Rtings de LG LA6200 heeft gebruikt in de test omdat dit model helemaal geen 120Hz paneel heeft maar een pseudo 120Hz paneel. Er wordt immers ook geen beeldinterpolatie uitgevoerd. De paneelfrequentie is slechts 60Hz en dus vergelijkbaar met de LN5300 waardoor je inderdaad geen verschil ziet.
Zet er een televisie met een 120Hz paneel naast met een goedebeeldinterpolatie-algoritme en het verschil zal wel zichtbaar worden.
Wellicht ook leuk om te lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates als je meer over de techniek erachter wil weten.
net een update voor me W805B gehad, kan alleen niet vinden wat het nu eigenlijk doet, jammer dat je geen changelog krijg te zien voor of na dat je update, ik vind dat altijd best interessant. pkg2.232 is het
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Ik ben van plan een nieuwe tv te kopen, zit ongeveer 2.5 er vanaf dus 42 inch vind ik voldoende! Daarom zit ik nu te twijfelen tussen een Sony Bravia KDL-42W705B, W805b en de LG 42LB630v...
Ik wil een xbox one, 360 en mediaspeler erop aansluiten, maar een goede motionflow voor het gamen en films kijken vind ik erg belangrijk! Kan iemand mij vertellen wat de beste keus is?
Ik wil een xbox one, 360 en mediaspeler erop aansluiten, maar een goede motionflow voor het gamen en films kijken vind ik erg belangrijk! Kan iemand mij vertellen wat de beste keus is?
Ga sowieso voor 1 van de 2 Sony's. De 705b en 805b zijn bijna identiek. Grootste verschil is dat de 705b geen 3D weergave heeft. Als je daar niets om geeft scheelt het weer wat geld voor een Xbox gameGeertdv schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:28:
Ik ben van plan een nieuwe tv te kopen, zit ongeveer 2.5 er vanaf dus 42 inch vind ik voldoende! Daarom zit ik nu te twijfelen tussen een Sony Bravia KDL-42W705B, W805b en de LG 42LB630v...
Sony schijnt sowieso het beste te zijn voor gamen door de lage responstijd heb ik gezien, maar is er inderdaad verder geen verschil?
Graag zou ik wil een 100hz refresh rate willen...
[ Voor 16% gewijzigd door Geertdv op 01-10-2014 08:48 ]
Voor gamen is een goede motionflow (of gewoon beeldinterpolatie / 100Hz of 200Hz paneel) totaal onbelangrijk. Daar gebruik je tijdens het gamen niets van omdat beeldinterpolatie teveel tijd kost die je als gamer niet hebt.Geertdv schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:28:
Wat jij bedoelt is Input Lag. Responsetijd heeft te maken met de snelheid van de pixels waar Input Lag te maken heeft met de snelheid waarmee de televisie de bron kan weergeven.Geertdv schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:46:
Sony schijnt sowieso het beste te zijn voor gamen door de lage responstijd heb ik gezien, maar is er inderdaad verder geen verschil?
Zowel de KDL-42W705B als de KDL-42W805B hebben geen 100Hz paneel maar een 50Hz paneel.
Ok dankjewel! Nog 1 vraagje! Ik zie nu de KDL-48W605 staan die bijna even duur is als de W705B alleen dan 6 inches groter, deze zou echter een 60hz paneel hebben met verder exact dezelfde functies zoals ik het zo zie... Ik gebruik de tv voornamelijk alleen voor gamen (xbox one / 360) en films kijken met een Mediaspeler!
Wat zijn exact de verschillen tussen deze 2 televisies?
Wat zijn exact de verschillen tussen deze 2 televisies?
[ Voor 15% gewijzigd door Geertdv op 02-10-2014 11:12 ]
Kan iemand mij vertellen of de 50W828B nu ook twin tuner support heeft? zie dat iets mee gedaan is d.m.v. firmware updates, maar daar staat alleen voor "4K" modulen als notitie.
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
Dit had ik ook zaterdag 27 oktober, de 50w828 was op expert.nl online alleen te reserveren en na 3winkels bellen ook niet meer op winkelvoorraad. Dus ik zag de bui al hangen. Echter kreeg ik van een vriend een whatsapje dat BCC voor zaterdag 27e zijn prijzen had aangepast met 20% korting voor diverse tv's.SmooK schreef op zondag 28 september 2014 @ 01:07:
Gekke expert site liet me niet bestellen. Na een paar telefoontjes kan ik de televisie dinsdag (eerder kan ik zelf niet) alsnog ophalen. Ze wilde dat ik vandaag zou betalen en dit moest in de desbetreffende winkel helaas zit ik 3 provincies verderop en wilde ze na tussenkomst van een locale vestiging toch alvast een factuur maken. Gedoe...
Dus bij bcc de 50w828 besteld voor 720euro.
Deze werd vandaag keurig geleverd en installatie/ aansluiten ging snel en soepel. En ja hoor deze tv geeft inderdaad prachtig beeld. Zowel upc hd, als playstation3 games, echt een upgrade vanaf mijn oude panasonic 37inch lcd. Straks nog even een blu ray testen, dat zal helemaal wel superbeeld zijn.
Ook de maat 50inch is prima op een zitafstand van 3,8meter.