Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 14:26
Ik heb uiteindelijk de dinsdag daarna mijn televisie op kunnen halen. Hij bevalt super tot nu toe. Inderdaad een hele verandering, kwam van een 32 inch philips van 6 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 15:06

R-B

Blokkert

Oh, zonde dat ik die actie gemist heb. haha.

Kan je vertellen of Twin tuner aanwezig is? Ik zit te twijfelen of dat aanwezig is na de firmware update(s)?

Edit: gebeld met Sony, blijkt dus wel zo te zijn na de laatste firmware update(s). Vanaf de W6 moet het al mogelijk zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door R-B op 03-10-2014 11:26 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Sony KDL-50W828B. Ik ben enorm tevreden, maar ik vind het beeld bij het voetbal nogal storend. Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, maar op 1 of andere manier kan de tv het gras niet realistisch weergeven. Als spelers een groen tint achtig tenue aan hebben, wordt het beeld ook nog een beetje wazig rondom de spelers. Heeft iemand voor mij wellicht tips om de instellingen te verbeteren voor het voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:40:
Ik heb sinds kort een Sony KDL-50W828B. Ik ben enorm tevreden, maar ik vind het beeld bij het voetbal nogal storend. Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, maar op 1 of andere manier kan de tv het gras niet realistisch weergeven. Als spelers een groen tint achtig tenue aan hebben, wordt het beeld ook nog een beetje wazig rondom de spelers. Heeft iemand voor mij wellicht tips om de instellingen te verbeteren voor het voetbal?
Dit herken ik niet. Misschien voetbal modus aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:58:
[...]

Dit verbetert het wel iets, maar nog niet het gewenste effect. De buurman heeft een Samsung uit 8000 serie van 2 jaar geleden. Deze week een champions league wedstrijd vergeleken en de Samsung uit 8000 serie geeft een veel mooiere en realistische kleur weer van de wedstrijd. Daarentegen is het nieuws, films etc weer mooier op de Sony. Wellicht is het een kwestie van mijn smaak, maar ik hoopte dat ik een instelling over het hoofd had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 14:26
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:58:
[...]

Voetbalmodus geeft mi echt veel slechter beeld. Ik heb al aardig wat lopen spelen met de instellingen en kan deze eventueel wel posten. Beeld tijdens voetbal ziet er echt goed uit. (de kleur is ook afhankelijk van welke zender je kijkt maar gisteren op RTL7 was het perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hveck75 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

Voetbalmodus geeft mi echt veel slechter beeld. Ik heb al aardig wat lopen spelen met de instellingen en kan deze eventueel wel posten. Beeld tijdens voetbal ziet er echt goed uit. (de kleur is ook afhankelijk van welke zender je kijkt maar gisteren op RTL7 was het perfect)
Na een half uur spelen met de instellingen ben ik nu ook vrij tevreden. Het wazige is er in ieder geval uit. Maar als ik het veld nog groener wil hebben, worden de gezichten op andere kanalen ook een beetje groen. Ik ben erg benieuwd naar jouw instellingen. Je mag ze eventueel ook PM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 12:45
Weet iemand wat voor scherm er in de 49X8505B zit? Volgens mij heeft de 55 inch een VA panel, maar zou de 49 inch een IPS hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ruud2007 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 07:44:
Weet iemand wat voor scherm er in de 49X8505B zit? Volgens mij heeft de 55 inch een VA panel, maar zou de 49 inch een IPS hebben?
Allebei zelfde type LG IPS ... (YD4Y490NNG0101 - YD4Y550NNG0101)

55" post #1: http://www.hifi-forum.de/viewthread-144-7886.html
49" post #122, 127-128: http://www.hifi-forum.de/viewthread-144-7886-3.html

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 05-10-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 19:14
ik heb de 829b (50") nu enkele maanden en het is een pracht tv! Alleen wat me opvalt is het volgende. Op mijn Bravia van 6jr geleden kon ik gewoon het geluid van elke spelcomputer krijgen over mijn stereo versterker (buizen). Door middel van een rood/wit (RCA) tulp kon ik een connectie maken tussen tv en versterker. Maar tot mijn grote verbazing is dat dus niet meer mogelijk op de nieuwere tv's ?! Heeft iets te maken dat de tv's geen audio-out meer ondersteunen?

Ik speel nu dus al weken games met het geluid over de tv, en dat begin ik wel een beetje beu te worden. Ik wil geen surround set, maar een soundbar (sonos) daar begin ik wel over na te denken.

Maar... het schijnt dat er een kastje/adaptor is dat je alsnog een verbinding kunt maken? Maar als dat kastje dik 70 eur kost, neig ik meer naar een soundbar.

Wie kan me er wat meer over vertellen?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:11

miekol

erm

Wellicht dat zoiets soelaas bied?

http://www.bax-shop.nl/om...TPxAvBzmhVhoLyxoCZWzw_wcB

Volgens mij heeft je TV wel een optisch uit, dan ga je van optisch uit tv > kastje > tulp > versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 08:05
cypress3d schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:20:
ik heb de 829b (50") nu enkele maanden en het is een pracht tv! Alleen wat me opvalt is het volgende. Op mijn Bravia van 6jr geleden kon ik gewoon het geluid van elke spelcomputer krijgen over mijn stereo versterker (buizen). Door middel van een rood/wit (RCA) tulp kon ik een connectie maken tussen tv en versterker. Maar tot mijn grote verbazing is dat dus niet meer mogelijk op de nieuwere tv's ?! Heeft iets te maken dat de tv's geen audio-out meer ondersteunen?

Ik speel nu dus al weken games met het geluid over de tv, en dat begin ik wel een beetje beu te worden. Ik wil geen surround set, maar een soundbar (sonos) daar begin ik wel over na te denken.

Maar... het schijnt dat er een kastje/adaptor is dat je alsnog een verbinding kunt maken? Maar als dat kastje dik 70 eur kost, neig ik meer naar een soundbar.

Ik heb gewoon een 3,5 MM jack > tulp kabel van de koptelefoon aansluiting naar de "tv in" op mijn oude versterker gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wateengek
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-06 08:47
Ik heb het met een optisch kabeltje gedaan maar van 3,5mm naar tulp kan ook idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 15:09
Ik ben eruit, ik ga een W828B kopen. De vele reviews die ik gelezen heb zijn erg positief, nu heb ik alleen nog 2 vraagjes.

1. Ik heb nu een 32W4000, volgens de specs heeft deze een input lag van 16 ms. De 50W828 heeft een input lag van 22 ms. Ga ik dit echt merken? Of werd er toevallig in de tijd van de w4000(2008) anders gemeten ofzo waardoor dit niet te vergelijken is?

2. Ik wilde hem gaan ophangen met de neomounts w440 (met vesa adapter) heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Sowieso met een wallmount en deze tv? Wat ik mij namelijk afvraag is: hoe stevig is dit? het ziet er namelijk op de plaatjes niet al te stevig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 19:17

vleesjus

echte vleesjus!

@Joster, hoe is bij jou het geluid via deze kabel? Bij mijn 50W805B is het geluid via de koptelefoon naar de versterker bar slecht. Zeker als ik op de tv het volume van de koptelefoon boven de 25 a 30 zet. Bij de tv van mijn ouders, een 42"500 serie van een paar jaar terug, heb ik wel perfect geluid zonder vervorming(ook op volume 100 op de koptelefoonaansluiting).

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypress3d schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:20:

Is een scart-blokje met output naar rood/witte tulpstekkers een oplossing? Vaak wordt het audio-signaal continue hierop doorgegeven, maar ik weet niet of dit bij de 805B/828B/829B ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Akilla schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:25:
Ik heb nu een 32W4000, volgens de specs heeft deze een input lag van 16 ms. De 50W828 heeft een input lag van 22 ms. Ga ik dit echt merken? Of werd er toevallig in de tijd van de w4000(2008) anders gemeten ofzo waardoor dit niet te vergelijken is?
Zou heel goed mogelijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
vleesjus schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:50:
@Joster, hoe is bij jou het geluid via deze kabel? Bij mijn 50W805B is het geluid via de koptelefoon naar de versterker bar slecht. Zeker als ik op de tv het volume van de koptelefoon boven de 25 a 30 zet. Bij de tv van mijn ouders, een 42"500 serie van een paar jaar terug, heb ik wel perfect geluid zonder vervorming(ook op volume 100 op de koptelefoonaansluiting).
Geluidskwaliteit is natuurlijk persoonlijk, maar met 2 zuilen eraan vind ik het in ieder geval een hele verbetering ten opzichte van de TV speakers en kan ik de kwaliteit niet bar slecht noemen. Helaas heb ik nu niet direct de financiële middelen (of beter gezegd, wil ik ze daaraan niet uitgeven) om een fatsoenlijke versterker aan te schaffen, maar for the time being vind ik het prima zo. Echt hard zet ik hem verder niet zo vaak (kinderen die vaak op bed liggen als ik dat zou willen doen), maar van vervorming is bij mij geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 19:17

vleesjus

echte vleesjus!

Nou bij mij is het zo dat via de 3,5mm jack het geluid heel erg vervormt. Geluid op de tv is dan beter dan op de kamerspeakers.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Apart, dat is bij mij zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:31

HugoBoss1985

Xenotech

Omdat ik ook graag een HDTV wil voor gamen en films kijken aanschaffen ben ik veel gaan zoeken en lezen op internet en kwam ik bij de Sony tv's uit ivm lage inputlag.

Ik game nu op een 50/60 hz pc monitor met 2ms.

Eerst wilde ik graag een 3dtv om mee te gamen, maar ivm met de gehalveerde- framerate, refresh rate en resolutie per oog zie ik daar maar vanaf.

Omdat ik altijd op snelle monitoren heb gegamed (2ms) is een tv met lage inputlag wel van belang.
Als ik dan toch overstap op een tv wil ik ook wel een hogere refresh rate van 100/120hz.

Via internet reviews kwam ik om die reden al gauw bij de sony tv's.
De input lag van Sony tv's is schijnbaar het laagste. (tussen 10 - 20 ms)

Over de "echte" refresh rate is het nog een hele zoektocht om de werkelijke waardes te vinden.
Bij de Tweakers pricewatch staat bij de 705 series dat een werkelijke refresh rate van 100/120hz hebben.
Review sites geven aan dat het toch echt maar 50/60 hz is.
Op de site van Sony staat helemaal geen werkelijke refresh rate.

Hoe zit het nou écht met de sony 7xx en 8xx series en hun refresh rates?

Ga ik de input lag echt merken als ik altijd op 2ms pc monitoren heb gegamed en nu naar een 2014 sony tv ga met tussen de 10 - 30 ms?

Als die Sony 7xx en 8xx tv's maar werkelijke 50/60 hz zijn, dan geef ik liever minder uit aan een Samsung 5300AW series...
Die zijn ook 50/60hz, en volgens reviews hebben ze een goede response time van tussen 20-30 ms.

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-10-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
50W8xx serie is sowieso een 100hz panel.

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 15-10-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:33:
Omdat ik ook graag een HDTV wil voor gamen en films kijken aanschaffen ben ik veel gaan zoeken en lezen op internet en kwam ik bij de Sony tv's uit ivm lage inputlag.

Ik game nu op een 50/60 hz pc monitor met 2ms.

Eerst wilde ik graag een 3dtv om mee te gamen, maar ivm met de gehalveerde- framerate, refresh rate en resolutie per oog zie ik daar maar vanaf.

Omdat ik altijd op snelle monitoren heb gegamed (2ms) is een tv met lage inputlag wel van belang.
Als ik dan toch overstap op een tv wil ik ook wel een hogere refresh rate van 100/120hz.

Via internet reviews kwam ik om die reden al gauw bij de sony tv's.
De input lag van Sony tv's is schijnbaar het laagste. (tussen 10 - 20 ms)

Over de "echte" refresh rate is het nog een hele zoektocht om de werkelijke waardes te vinden.
Bij de Tweakers pricewatch staat bij de 705 series dat een werkelijke refresh rate van 100/120hz hebben.
Review sites geven aan dat het toch echt maar 50/60 hz is.
Op de site van Sony staat helemaal geen werkelijke refresh rate.

Hoe zit het nou écht met de sony 7xx en 8xx series en hun refresh rates?

Ga ik de input lag echt merken als ik altijd op 2ms pc monitoren heb gegamed en nu naar een 2014 sony tv ga met tussen de 10 - 30 ms?

Als die Sony 7xx en 8xx tv's maar werkelijke 50/60 hz zijn, dan geef ik liever minder uit aan een Samsung 5300AW series...
Die zijn ook 50/60hz, en volgens reviews hebben ze een goede response time van tussen 20-30 ms.
Je haalt twee totaal verschillende zaken door elkaar, namelijk response time en input lag. Die twee kun je absoluut niet met elkaar vergelijken en hebben tot op zekere hoogte ook niets met elkaar te maken.

De input lag is de snelheid waarmee een televisie of monitor de bron weergeeft. Dit wordt uitgedrukt in de tijd die de televisie nodig heeft om het beeld te verwerken. Bij een frequentie van 60Hz zit er 16,666.. milliseconden tussen het verversen van de beelden. Op het moment dat je dus een een input lag hebt van 16 ms, loopt je televisie 1Hz of 1 Frame achter op de bron. Een normaal persoon merkt daar niets van. Dit is een waarde die je bij de meeste monitoren zult tegenkomen. Wanneer dit getal richting de 50ms gaat, kan het als vervelend ervaren worden. Bij 100ms is het voor een groot deel van de mensen onacceptabel en onspeelbaar.

De response time gaat over de snelheid waarmee de pixels van het paneel kunnen veranderen van staat. Dit is iets waar in de televisiewereld niet meer mee geadverteerd wordt. Wanneer er nog wel mee geadverteerd wordt, en dat geldt ook voor monitoren, kun je er alsnog niets mee. De testmethodes van fabrikanten zijn onbetrouwbaar en zeggen nauwelijks iets.

Lees trouwens eens DIT door. Dat gaat over frequenties en response time.

De Sony 705 heeft overigens geen 100Hz/120Hz paneel maar een 50Hz/60Hz paneel, net zoals de gehele series 5 van Samsung. Voor gamen overigens totaal niet erg aangezien je tijdens het gamen niets aan een hogere frequentie hebt. Om zo'n lage input lag te verkrijgen, dienen beeldverwerkingen zoals beeldinterpolatie -uitgebreide uitleg over in het artikel- uitgezet te worden. Daardoor functioneert het paneel niet meer op 100Hz of 200Hz maar op 50Hz.
Joster schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:31:
8xx serie is sowieso een 100hz panel.
Het 42" model van de 8xx serie van Sony beschikt over een 50Hz paneel. Alleen de grotere panelen hebben een 100Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Klopt ja, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hoi Dimens,

Bedankt voor je uitleg. :D

Ook bedankt voor de duidelijkheid t.o.v. de refresh rates van de 705 en 8xx series.

Nu wordt het denk ik een beetje offtopic:

Wat betreft de input lag en refresh rates begrijp ik het nog niet helemaal...
Over wat jij bijvoorbeeld aan gaf over 16,666... miliseconden bij 60 hz en bij hogere refresh rates ga ik nog wat meer lezen.

Nog een interessante vraag t.a.v. gamen op een tv, als iemand daar verstand van heeft:

Stel dat je wilt gamen op je tv, dan zijn input lag en refresh rates van belang.
Máár, wat is het effect van de frametimes van een spel t.o.v. tv's met 60, 120 of meer hertz?
Klopt het dat je dan niet een videokaart moet hebben die lage frametimes producteert, omdat je anders niets hebt aan een 120 hz tv?

Klopt het dat je dan met een tv van 60 hz in ieder geval die 16,666... miliseconden hebt bovenop de frametimes die je computer kan produceren?

Ik snap nu in ieder geval waarom de sony tv's met lage inputlag zo geschikt zijn voor gamen.
De 705 heeft volgens een review zelfs maar 13,5 ms!

Kijk hier eens naar: http://www.pcinside.info/...-het-hele-verhaal-vertelt

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-10-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:50:
Hoi Dimens,

Bedankt voor je uitleg. :D

Ook bedankt voor de duidelijkheid t.o.v. de refresh rates van de 705 en 8xx series.

Nu wordt het denk ik een beetje offtopic:

Wat betreft de input lag en refresh rates begrijp ik het nog niet helemaal...
Over wat jij bijvoorbeeld aan gaf over 16,666... miliseconden bij 60 hz en bij hogere refresh rates ga ik nog wat meer lezen.

Nog een interessante vraag t.a.v. gamen op een tv, als iemand daar verstand van heeft:

Stel dat je wilt gamen op je tv, dan zijn input lag en refresh rates van belang.
Máár, wat is het effect van de frametimes van een spel t.o.v. tv's met 60, 120 of meer hertz?
Klopt het dat je dan niet een videokaart moet hebben die lage frametimes producteert, omdat je anders niets hebt aan een 120 hz tv?

Klopt het dat je dan met een tv van 60 hz in ieder geval die 16,666... miliseconden hebt bovenop de frametimes die je computer kan produceren?

Ik snap nu in ieder geval waarom de sony tv's met lage inputlag zo geschikt zijn voor gamen.
De 705 heeft volgens een review zelfs maar 13,5 ms!

Kijk hier eens naar: http://www.pcinside.info/...-het-hele-verhaal-vertelt
Neem aan dat het over pc gaming gaat in jouw geval? Via de hdmi kan je max 60fps halen/weergeven en dan zou je idd het spel op 60fps moeten spelen voor het optimale resultaat (van wat ik laatst ook las iig). Voor hoger dan 60fps kan je beter een monitor nemen ... (maar dat was weer wat anders dan 'frametimes' zie ik ;), wat onafhankelijk van het scherm lijkt te zijn en meer betrekking op de videokaart ).
De 50" W7 zijn trouwens ook gewoon 100Hz (eigenlijk 120) met praktisch hetzelfde paneel als de W828/9 maar zoals gezegd is hdmi de beperkende factor (cmiiw)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 15-10-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het gaat inderdaad over gamen van een pc naar een tv via hdmi.

Ik heb juist gelezen dat HDMI géén fps bottleneck is maar het aantal herz wél.
Even er vanuit gaan dat je een hdmi 1.4 videokaart, 1.4 kabel en 1.4 tv hebt met 100/120 hz dan kan je met een sterke videokaart wel op 100/120 hz en 100/120 fps gamen.

Ben je er vanuit gegaan dat VSYNC gebruikt wordt? Dan klopt je verhaal in ieder geval, vsync aan op een 60hz scherm kan maximaal 60 fps leveren.
Dat geld voor een 120hz scherm hetzelfde maar dan dus 120 fps.

Stel dat het zo is dan kan je (Zelfs als je videokaart dat wel kan) op een 60 hz hdtv nooit meer dan 60 fps halen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik vraag me nog steeds af of 50/60 of 100/120 hz beter is voor gamen op een HDTV met een pc, via HDMI.

[ Voor 89% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-10-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:03:
Het gaat inderdaad over gamen van een pc naar een tv via hdmi.

Ik heb juist gelezen dat HDMI géén fps bottleneck is maar het aantal herz wél.
Even er vanuit gaan dat je een hdmi 1.4 videokaart, 1.4 kabel en 1.4 tv hebt met 100/120 hz dan kan je met een sterke videokaart wel op 100/120 hz en 100/120 fps gamen.

Ben je er vanuit gegaan dat VSYNC gebruikt wordt? Dan klopt je verhaal in ieder geval, vsync aan op een 60hz scherm kan maximaal 60 fps leveren.
Dat geld voor een 120hz scherm hetzelfde maar dan dus 120 fps.

Stel dat het zo is dan kan je (Zelfs als je videokaart dat wel kan) op een 60 hz pc nooit meer dan 60 fps halen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik vraag me nog steeds af of 50/60 of 100/120 hz beter is voor gamen op een HDTV met een pc, via HDMI.
Verkeerd geinterpreteerd door mij, niet HDMI maar de tv zelf accepteert niet meer dan 60Hz input: http://www.blurbusters.com/overclock/120hz-pc-to-tv/ (zie comments) 100/120Hz op een tv gebeurt puur door beeldinterpolatie, niet door extra (nieuwe) frames weergave ... ("uitzondering" 3D wat het aanleidingspunt voor die zogenaamde undocumented support zou moeten zijn, zoals ook hier http://forums.hdtvtest.co...ic=7962.msg36349#msg36349)

In game modus wordt een 100Hz tv feitelijk een 50Hz (omdat die beeldinterpolatie voor lag zorgt) alleen het paneel blijft van zichzelf wel sneller (uit dimens z'n blog de reactiesnelheid van de pixels) wat een voordeel is ivm ghosting, motion blur, etc. maar mogelijk volstaat een 50(60)Hz model ook al in dat opzicht.

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 16-10-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Klopt het dat de 805a tv wél een echte refresh rate van 100hz heeft?

Als je dus voornamelijk gaat gamen op een tv kan je net zo goed een 50/60hz tv nemen die verder aan je eisen voldoet?

[ Voor 47% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-10-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

HugoBoss1985 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:07:

Als je dus voornamelijk gaat gamen op een tv kan je net zo goed een 50/60hz tv nemen die verder aan je eisen voldoet?
Volgens mij wel ja, maar die heeft ook een IPS paneel ipv VA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:07:

805A heeft idd wel een 100Hz (IPS) paneel; 805B ook overigens maar dan wel pas vanaf 50 inch ...

"Net zo goed" tot op zeker hoogte; als je in de pricewatch gaat spelen met de response time slider (bij monitoren) zie je hoe dichter je naar de 1ms gaat hoe meer 60Hz er af vallen en dit bij 120Hz en 144 erg meevalt. Nu is die response time van tv's meestal niet gepubliceerd en zijn de betere 60Hz er niet (makkelijk) uit te filteren. Met een 100Hz zit je dan over het algemeen 'veiliger' (qua ghosting/motion blur) ...

Hier onder de test bij background staat nog wel wat nuttige info mbt die opgegeven response times http://www.lagom.nl/lcd-test/response_time.php

Maar de 42W7 en W8 zouden best aan de snellere kant kunnen zitten voor een 50(60)Hz ...

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 16-10-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hoi Apis29, bedankt weer voor je reactie.

De link die gepost heb ga ik morgen eens goed bestuderen.

De 705a heeft volgens de pricewatch al maarliefst 22ms...dat is wel ff schikken en wat anders dan een Iyama of Viewsonic ft computerscherm...

Eens even verder zoeken wat die 805a voor reactie tijd heeft.

Volgens mij is die Sony 805a met dat IPS paneel een hele mooie tv.
Dit filmpje van Battlefield 4 kwam ik tegen:

YouTube: sony w805 battlefield 4 game mode ultra setting

(Je kan aan het Sony logo zien dat het een 805a is en geen 805b.)

Wat een mooie kleuren zeg!

Vandaag even getest met de lcd ccfl samsung tv van mijn ouders (een oudere, uit 2009) en een tft gaming monitor met 2ms.
Clone image gedaan, tv via hdmi en monitor via vga... maar met deze input lag test http://tft.vanity.dk/ zag ik totaal géén verschillende waardes :S snap er niets van.
In de methode in de link van jou hebben ze het erover dat je "Take a photo with a short shutter time of both screens to evaluate this." moet doen om de input lag te testen.
Dus ik deed het denk ik niet goed.
Volgens mij heb ik dus geen mogelijkheid om het echt zelf te testen.

Overigens is die tv van mijn ouders (Samsung le37b650) met gamemode aan prima geschikt om op te gamen... zonder game mode heb ik nu zelf ervarien wat input lag is... best irritant en onacceptabel voor fps games.
Het 40" model wordt hier besproken en op gamemode heeft dat ding volgens hun tussen de 17-34 ms.
De ghosting is wel heel erg en ook erg storend. (hoge reactietijd misschien?)

http://www.hdtvtest.co.uk...0B650/Picture-Quality.htm

Dus met een Sony 7xx of 8xx zit ik zowieso goed.

Zoals je al aan gaf heeft een 100/120hz tv nog wel meer voordelen die hem sneller maakt dan een 50/60hz tv, zelfs als je de eerste genoemde op game mode (50/60hz) zet!

[ Voor 42% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-10-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Aan de upload datum is ook wel te zien dat het een A moet zijn ;) (ziet er verder idd wel gewoon goed uit 8) ). Een 705A? bestaat overigens niet (of je bedoeld de W653/5/6A) maar als je in deze tabel kijkt zie je twee verschillende input lag waarden en de twee verschillende methoden beschreven http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag. Zoals jij het getest hebt is de oudere methode, meestal in vergelijking met een CRT monitor of tv waarvan verondersteld wordt dat de input lag 0ms is. Dat je monitor 2ms response time heeft (fabrieksopgave iig) wil ook niet meteen alles zeggen; hier is nog een andere database en de ASUS die bovenaan staat heeft 5ms als fabrieksopgave en is nog een 60Hz IPS ook ipv TN (wel met overdrive aan; die van mij komt puur toevallig op 10ms uit volgens de tabel LG EA63; niet voor de lage input lag gekocht iig ...) http://www.displaylag.com/display-database/ (met de kanttekening dat ie ergens halverwege 2013 anders is gaan meten vergelijkbaar met hdtvtest, etc. (aka bij het middelste streepje) en pas begin 2013 volgens die Bodnar methode; dan zouden de nog oudere resultaten eigenlijk nog hoger moeten liggen denk ik dan)
Misschien staat die van jou er ook bij maar je zou toch wel verwachten dat ie iig sneller is dan die tv van je ouders :D (die heeft 17ms volgens de oude methode, in game mode, wat zeker niet slecht te noemen is; eerder bovengemiddeld goed).
Dat aparaatje (die Bodnar device) is trouwens niet zo duur maar voor een paar keer gebruik een beetje overbodig natuurlijk (maar als je het kan missen misschien ooit een leuk speeltje) http://www.leobodnar.com/...&cPath=89&products_id=212

Heb nog een oude CRT monitor staan, misschien ook maar eens proberen die oude methode.

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 17-10-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hoi Apis,

Ik bedoelde de 705B! :D
Die heeft schijnbaar 13,5ms...

In vergelijking met die snelle monitoren (9ms) zijn de Sony tv's dus echt wel snel.

Wat jij eigenlijk duidelijk wil maken is dat het verschil in HZ en of paneel (IPS/TN, etc) ook niet zoveel zegt?
Grappig want IPS schermen krijgen over het algemeen een hogere (negatief dus...) response time mee van de fabrikanten.

Het leek me al dat het verschil tussen de snelle tv van mijn ouders en de monitor (met zogenaamd 2ms) weinig zou zijn, maar ik had wél verschil verwacht.
Maargoed door het experiment is het nu wel duidelijk hoe vervelend input lag kan zijn.

Inderdaad, de responsetime opgaves door fabrikanten zijn misschien wel representatief maar zeker geen waarheden...
Net zoals de fake HZ waardes.

Het lijkt me leuk om van jou te horen wat jouw ervaringen zijn met een CRT t.o.v. je tv en eventueel je tft monitor!

Nog even wat anders: bij de winkel en bij Sony zelf geïnformeerd over de garantie termijn en eventueel uitgebreide garantie...
Het scheelt ruim 50 euro als ik de garantie bij Sony zelf koop, voor 110 euro heb je 5 jaar garantie. (geen ongelukken dekking.)

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-10-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Kan iemand met een 50W828b bevestigen danwel ontkennen dat hij Twin Tuner support heeft? Telefonisch contact sony zegt van wel, maar met zware twijfel in zijn stem (moest ook opzoeken en las zelfde tekst als ik) en in BCC zeggen ze eigenlijk vrijwel zeker: Nee.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranx
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07-2022
Beste iedereen :).

Sorry dat ik de vraag stel, waarschijnlijk is deze al meerdere keren voorgekomen in dit forum maar ik kan hem niet vinden.

Ik wil een nieuwe tv kopen. Een grote. 55 inch. Ben nu inmiddels helemaal overtuigd van Sony ivm de helderheid en het gamen.

Het enige waar ik dus mee zit zijn de modellen die uit zijn. Mijn budget is 1250 euro ongeveer.
Ik heb bij de BCC een KDL55W828 gezien. Mooi toestel. Hoorde dat er ook een 829b moet zijn.
En heb bij de Mediamarkt een KDL55W815B gezien.

Nou is mijn vraag dus : Wat is de beste keuze voor mij.
Als iemand mij zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 14:26
828 en 829 zijn hetzelfde maar komen van verschillende retailers, de 815 is geloof ik vrijwel hetzelfde als de 805 maar dat weet ik niet zeker. Ik bezit zelf de 828 50 inch variant en deze bevalt heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
R-B schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:51:
Kan iemand met een 50W828b bevestigen danwel ontkennen dat hij Twin Tuner support heeft? Telefonisch contact sony zegt van wel, maar met zware twijfel in zijn stem (moest ook opzoeken en las zelfde tekst als ik) en in BCC zeggen ze eigenlijk vrijwel zeker: Nee.
Heb dan wel niet de tv maar ik heb er nog nooit over gelezen dat ie het zou hebben ...
Dranx schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:33:
Beste iedereen :).

Sorry dat ik de vraag stel, waarschijnlijk is deze al meerdere keren voorgekomen in dit forum maar ik kan hem niet vinden.

Ik wil een nieuwe tv kopen. Een grote. 55 inch. Ben nu inmiddels helemaal overtuigd van Sony ivm de helderheid en het gamen.

Het enige waar ik dus mee zit zijn de modellen die uit zijn. Mijn budget is 1250 euro ongeveer.
Ik heb bij de BCC een KDL55W828 gezien. Mooi toestel. Hoorde dat er ook een 829b moet zijn.
En heb bij de Mediamarkt een KDL55W815B gezien.

Nou is mijn vraag dus : Wat is de beste keuze voor mij.
Als iemand mij zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!
Alvast bedankt :)
Ze zijn allemaal nagenoeg gelijk; en zonder verdere info over kijkgedrag valt er weinig te zeggen over wat het beste voor jou is natuurlijk ;) . Ze gebruiken iig allemaal hetzelfde scherm dus in de beeldkwaliteit zal weinig verschil zitten. Naast dat de 815 zilver is heeft ie een hogere Motionflow rating dus misschien dat de processor wat hoger geklokt is zodat de MM een 'exclusief' model heeft. Net als dat de 828 en 829 precies hetzelfde zijn maar door het verschil in nummer je geen pricematch kan doen ...
De 828/9 hebben wel een technisch iets verfijndere werking van de Motionflow maar of jij dat merkt of gaat gebruiken ... Nu ik die prijsverschillen zie (die er niet zijn bij de goedkoopste), afhankelijk van waar je het gaat kopen, is er geen reden om niet voor de 828 te gaan. Of de zilveren moet meer aanspreken (vind die persoonlijk ook mooier op de voet, zwarte misschien mooier als ie op de muur hangt)
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:47:
Hoi Apis,

Ik bedoelde de 705B! :D
Die heeft schijnbaar 13,5ms...

In vergelijking met die snelle monitoren (9ms) zijn de Sony tv's dus echt wel snel.

Wat jij eigenlijk duidelijk wil maken is dat het verschil in HZ en of paneel (IPS/TN, etc) ook niet zoveel zegt?
Grappig want IPS schermen krijgen over het algemeen een hogere (negatief dus...) response time mee van de fabrikanten.

Het leek me al dat het verschil tussen de snelle tv van mijn ouders en de monitor (met zogenaamd 2ms) weinig zou zijn, maar ik had wél verschil verwacht.
Maargoed door het experiment is het nu wel duidelijk hoe vervelend input lag kan zijn.

Inderdaad, de responsetime opgaves door fabrikanten zijn misschien wel representatief maar zeker geen waarheden...
Net zoals de fake HZ waardes.

Het lijkt me leuk om van jou te horen wat jouw ervaringen zijn met een CRT t.o.v. je tv en eventueel je tft monitor!

Nog even wat anders: bij de winkel en bij Sony zelf geïnformeerd over de garantie termijn en eventueel uitgebreide garantie...
Het scheelt ruim 50 euro als ik de garantie bij Sony zelf koop, voor 110 euro heb je 5 jaar garantie. (geen ongelukken dekking.)
Die 60Hz die bovenaan staan gebruiken dan wel een trucje met dat overdrive, zonder is het al een stuk matiger. Maar dat zal op een tv wel niet kunnen ...
De 705B is idd de opvolger van de W655/6A die tot dan toe de laagste meting had en die in de test was de 42" met 50(60)Hz paneel.
Response time van de fabriek zal wel lichtgrijs naar ieeeeeeeetsjes lichter grijs zijn oid maar gelukkig zijn er meer dan genoeg reviews die het wel goed testen. In hoeverre die Bodnar test representatief is voor de nuttige response time cijfers valt te betwijfelen, maar voor input lag metingen wel een handige standaard. Bedenk me ook dat je die naar de winkel mee zou kunnen nemen natuurlijk ...

:D heb net die input lag test gedaan vs de tv en weet eigenlijk niet wat ik met het resultaat aan moet: 50ms verschil :? Toevallig was ie ook getest door tweakers en door hdtvtest en daar kwam iirc iets van 30 en 22 ms uit (een 2011 model nog). Maar ik realiseer me nu dat ik nog meer keren opnieuw had moeten starten om meerdere waarden te nemen (had wel meerdere foto's genomen maar niet steeds opnieuw gestart). CRT stond overigens al een paar jaar stof te happen; had wat kuren en nam gewoon zovéél ruimte in.

Test 1 bij 1/1000 sluitertijd via html:
Afbeeldingslocatie: http://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/IMG_8673_zps8a4cdad1.jpg
Tweede test met 1/320 sluitertijd via de exe (springt net naar .473 op de tv):
Afbeeldingslocatie: http://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/IMG_8679_zpscb7f11fc.jpg

Morgen maar weer die 14.5kg naar beneden sjouwen :+ (en de game mode instelling terug op de oorspronkelijke zetten), straks even monitor vergelijken ... een snelle camera heb je niet nodig overigens, je moet alleen de sluitertijd kunnen instellen. Kan misschien je telefoon zelfs ...
Als ik al game zijn het nog NHL en FIFA op de console ("vroeger" nog Tekken, etc.) dus zo druk om de input lag maak ik me ook niet meer en op de PC was het vooral RTS en Football Manager ...

Nog uit de tweakers review (eentje voor de bovenste heflt van het scherm en de ander voor de onderste helft):

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1305726149.jpeg

Resultaat test 23EA63 vs CRT (varierend van 0-40ms, meerderheid tusen 10 en 20ms. Response time high stand (=overdrive?) maar vergeleken met off nauwlijks verschil):
Afbeeldingslocatie: http://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/IMG_8695_zps15572902.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/IMG_8697_zps0b7aa159.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 18-10-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Hey, kleine vraag.

Ik ben al even op zoek naar een leuke game tv voor in mijn gamekamer en mijn oog is meer dan eens op de KDL-W705B gevallen.
Ik kom nu net terug van de lokale makro en daar is een opruiming aan de gang waardoor een splinternieuwe KDL-42W705B op net geen 440€ uitkomt. Had hem bijna op de kar maar toen viel mijn oog op het showroom model. Op die tv waren er op de rechterzijde van de tv erg smalle horizontale lijnen zichtbaar als je op ongeveer 1m stond. Links leek hier geen last van te hebben.

Is dit een gekend probleem of zou het hier aan de bron liggen? Andere tv's die op dezelfde bron aangesloten waren hadden hier geen last van.

Als iemand het 'probleem' kan uitsluiten dan kan ik om een nieuwe tv rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ekfad schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:17:
Hey, kleine vraag.

Ik ben al even op zoek naar een leuke game tv voor in mijn gamekamer en mijn oog is meer dan eens op de KDL-W705B gevallen.
Ik kom nu net terug van de lokale makro en daar is een opruiming aan de gang waardoor een splinternieuwe KDL-42W705B op net geen 440€ uitkomt. Had hem bijna op de kar maar toen viel mijn oog op het showroom model. Op die tv waren er op de rechterzijde van de tv erg smalle horizontale lijnen zichtbaar als je op ongeveer 1m stond. Links leek hier geen last van te hebben.

Is dit een gekend probleem of zou het hier aan de bron liggen? Andere tv's die op dezelfde bron aangesloten waren hadden hier geen last van.

Als iemand het 'probleem' kan uitsluiten dan kan ik om een nieuwe tv rijden :)
Typerend is het niet iig anders had ik het vast nog herinnerd gelezen te hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hey Apis,

Cool dat de test bij jou goed gelukt is.

Inderdaad geven veel reviewers aan dat ze meerdere runs testen om daaruit een duidelijk beeld te krijgen van de inputlag.

Slecht nieuws w.b.t. de 805A, blijkbaar is hij niet meer leverbaar en is hij al uitgefaseerd door de 828b.
Daardoor heb ik over die laatste weer wat vragen:

Bij de modellen hoger dan 42" heeft de 828b actieve 3d en daar zijn ze op internet helemaal niet over te spreken, het wordt als slecht beoordeeld.
De 42" inch heeft dus passief 3d.

Nu kan ik daar nergens een review over vinden w.b.t 3d en inputlag informatie e.d.

Verder is het mij ook niet duidelijk of de 42" 828b óók een IPS scherm heeft, net als de 805a.

Verder schijnt de 828b t.o.v. de 805a wel beter te zijn met snelle beelden en zwartwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:35:
Hey Apis,

Cool dat de test bij jou goed gelukt is.

Inderdaad geven veel reviewers aan dat ze meerdere runs testen om daaruit een duidelijk beeld te krijgen van de inputlag.

Slecht nieuws w.b.t. de 805A, blijkbaar is hij niet meer leverbaar en is hij al uitgefaseerd door de 828b.
Daardoor heb ik over die laatste weer wat vragen:

Bij de modellen hoger dan 42" heeft de 828b actieve 3d en daar zijn ze op internet helemaal niet over te spreken, het wordt als slecht beoordeeld.
De 42" inch heeft dus passief 3d.

Nu kan ik daar nergens een review over vinden w.b.t 3d en inputlag informatie e.d.

Verder is het mij ook niet duidelijk of de 42" 828b óók een IPS scherm heeft, net als de 805a.

Verder schijnt de 828b t.o.v. de 805a wel beter te zijn met snelle beelden en zwartwaarden.
Hier is een zeer recente review van de 42" versie: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl42w829b-201409143910.htm Geen IPS overigens maar een zeldzame VA met passief 3D.
Wat betreft de test: je moet wel de foto maken als de timer gewoon loopt he. Als je hem pauzeert staan ze idd stil op precies dezelfde tijd (just checking :D ). Je kan ook een filmpje maken en pauzeren denk ik, zo staan er een paar op youtube (had zelf ook nog een slowmotion filmpje gemaakt)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 19-10-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

828b = 829b? Zeker het enige verschil t.o.v. de Engelse marktnaam. Thanks in ieder geval :D ik zal die test nog eens proberen als ik weer zin heb :P

Vandaar dat ik geen verschil merkte 8)7 lol!

[ Voor 38% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-10-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Laatst online: 24-09 09:52
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment een beetje aan het twijfelen welke tv ik moet kopen.
Heb in het verleden 3 42w706'en gehad, allen met een ander defect.
Mijn oog is nu gevallen op de volgende toestellen:

42w815b
42w828b
50w705b

Persoonlijk denk ik dat de 50 incher iets te groot is voor mijn kijkafstand (2,10 meter) maar als de beeldkwaliteit beduidend beter is zal ik hier wel voor willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007

Wvr

wij zitten hier me een 40inch op 2,2 en dat vind ik groot zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Deze week is de 42W705B voor 544,- in de aanbieding bij MM voor de liefhebbers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Geertdv schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:28:
Deze week is de 42W705B voor 544,- in de aanbieding bij MM voor de liefhebbers :)
Ook 50 inch varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Geertdv schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:28:
Kijk eens in de Tweakers pricewatch, daar staat hij al voor €509,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Vorige week heb ik een KDL42W705B aangeschaft en ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit en de looks van de televisie zelf. Zwart is echt mooi zwart. Heb hiervoor een Panasonic Plasma gehad en vind de Sony er eigenlijk helemaal niet voor onder doen. Erg mooi beeld. Oh en van verbruik van 275 watt naar 50 watt is ook niet onplezierig :+

Alleen nu had ik een vraag over de ingebouwde mediaspeler via DNLA. Ik kan redelijk goed mijn bestanden op de Synology benaderen en tot nu toe speelt die ook bijna alles af. Alleen ik vind de presentatie nog wat summier, hij lijkt niks met de metadata te doen die mijn Synology wel weergeeft als ik in de videostation kijk.

Is dat gerelateerd aan de combi Synology DNLA > Sony Bravia? En zou het b.v. al wat meer gepimpter worden als ik Plex op mijn NAS zou draaien? Of zou je dan beter b.v. op zoek kunnen naar een Raspberry Pi met XBMC (geloof niet dat Plex daarop draait, toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Sony heeft geen plex app of iets dergelijks dus wanneer je dat wil zal je het extern moeten zoeken volgens mij. Zelf ben ik ook nog op zoek naar de ideale mediaspeler / barebone / htpc met XBMC om aan mijn Sony tv te hangen zodat ik kan streamen vanaf mijn Synology NAS (+ Spotify / Uitzending Gemist / RTL xl / Fox Sports app of de videos / eventueel YouTube en Netflix). Ik ben er nog niet uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-10 15:25
Jelmar1990 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:22:
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment een beetje aan het twijfelen welke tv ik moet kopen.
Heb in het verleden 3 42w706'en gehad, allen met een ander defect.
Mijn oog is nu gevallen op de volgende toestellen:

42w815b
42w828b
50w705b

Persoonlijk denk ik dat de 50 incher iets te groot is voor mijn kijkafstand (2,10 meter) maar als de beeldkwaliteit beduidend beter is zal ik hier wel voor willen gaan.
Ik zit op 2,60m van mijn 50" en het bevalt uitermate goed. Ik zou zeker niet meer kleiner willen.Wel groter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Dat is ook beetje smaak natuurlijk, hoe ervaar je dat zelf die grote.

Ik zit daar ook over te dubben, de grote icm de afstand.. :)

Wij komen op +-3 meter te zitten en dat in combi met 50" is de vraag.

[ Voor 21% gewijzigd door R-B op 21-10-2014 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 15:02
Je went ontzettend snel aan de grootte van je tv en dan heb je al snel spijt dat je te klein gekocht hebt. Ik zit rond 3 meter afstand van mijn tv, en baal ervan dat ik geen 65 inch heb genomen ipv 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

miekol schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:09:
Vorige week heb ik een KDL42W705B aangeschaft en ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit en de looks van de televisie zelf. Zwart is echt mooi zwart. Heb hiervoor een Panasonic Plasma gehad en vind de Sony er eigenlijk helemaal niet voor onder doen. Erg mooi beeld. Oh en van verbruik van 275 watt naar 50 watt is ook niet onplezierig :+

Alleen nu had ik een vraag over de ingebouwde mediaspeler via DNLA. Ik kan redelijk goed mijn bestanden op de Synology benaderen en tot nu toe speelt die ook bijna alles af. Alleen ik vind de presentatie nog wat summier, hij lijkt niks met de metadata te doen die mijn Synology wel weergeeft als ik in de videostation kijk.

Is dat gerelateerd aan de combi Synology DNLA > Sony Bravia? En zou het b.v. al wat meer gepimpter worden als ik Plex op mijn NAS zou draaien? Of zou je dan beter b.v. op zoek kunnen naar een Raspberry Pi met XBMC (geloof niet dat Plex daarop draait, toch?).
Merk je iets van de "basis/standaard" refresh rate van 50/60 hz?
Valt jou een ghosting effect en hoe bevallen snel bewegende beelden je?
Game je er ook mee, zo ja: met welk platform?

Tussen de 42 828b en 42 829b zit blijkbaar meer verschil, de 829b wordt ook wel de opvolger van de 828b genoemd.
Klopt dat?

De 829b heeft dus een VA panel... aangezien hij passieve 3d heeft ga ik ervanuit dat het een 100 hz tv is?

Wat voor panel heeft de 828b dan en hoeveel hz?

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-10-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Joster schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:15:
Sony heeft geen plex app of iets dergelijks dus wanneer je dat wil zal je het extern moeten zoeken volgens mij. Zelf ben ik ook nog op zoek naar de ideale mediaspeler / barebone / htpc met XBMC om aan mijn Sony tv te hangen zodat ik kan streamen vanaf mijn Synology NAS (+ Spotify / Uitzending Gemist / RTL xl / Fox Sports app of de videos / eventueel YouTube en Netflix). Ik ben er nog niet uit in ieder geval.
Ah ja, dus Plex op NAS via DNLA maakt geen verschil in deze dan toch?
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:00:
[...]

Merk je iets van de "basis/standaard" refresh rate van 50/60 hz?
Valt jou een ghosting effect en hoe bevallen snel bewegende beelden je?
Game je er ook mee, zo ja: met welk platform?

Tussen de 42 828b en 42 829b zit blijkbaar meer verschil, de 829b wordt ook wel de opvolger van de 828b genoemd.
Klopt dat?

De 829b heeft dus een VA panel... aangezien hij passieve 3d heeft ga ik ervanuit dat het een 100 hz tv is?

Wat voor panel heeft de 828b dan en hoeveel hz?
Tot nu toe nog niet gehad dat ik dacht "had ik maar een 100hz paneel." Voetbal gaat prima, namen in aftitelingen ook redelijk goed. Maar moet zeggen dat ik hiervoor ook een 50hz Plasma had, dus wellicht ook niet weet wat ik mis aan 100hz. Weet wel dat als je de "X-Reality Pro" oid motion settings aanzet het beeld er echt niet meer uit ziet. Veels te donker en heel erg "soap opera" effect.

Heb wel een PS3 maar nog niet uitgebreid geprobeerd. Heel even snel paar minuutjes en zag er goed uit, input lag ook dikke prima.

Volgens mij (gebaseerd op wat ik hier en op andere fora heb gelezen) zijn de 828b en 829b (42" variant iig) toch echt identiek. En wat je zegt, 100 hz VA passief 3d paneel. Las wel op hificorner.nl dat ze de 829 de opvolger van de 828 noemen, maar stond verder geen motivatie bij waarom en wat dan het verschil zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door miekol op 21-10-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
miekol schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:07:
[...]
Ah ja, dus Plex op NAS via DNLA maakt geen verschil in deze dan toch?
Volgens mij niet nee, maar ik kan het niet bewijzen omdat mijn NAS Plex niet trekt. Wellicht moet je het eerst eens proberen, je hebt weinig te verliezen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50

Bever!

3

R-B schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:51:
Als er al twee tuners inzitten heeft hij maar 1 ci+ aansluiting. Dus bij ziggo is de tweede tuner dan niet te gebruiken, bij upc alleen voor de free to air kanalen. Enige tv's met dubbele ci zijn panasonic vanaf as750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Joster schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:23:
[...]

Volgens mij niet nee, maar ik kan het niet bewijzen omdat mijn NAS Plex niet trekt. Wellicht moet je het eerst eens proberen, je hebt weinig te verliezen denk ik :)
De mijne ook niet, maar net pas gekocht bij Coolblue dus zou hem evt. nog kunnen ruilen voor één die het wel kan. Beetje zonde geld alleen als het toch geen verschil maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ahja, dat klopt dan inderdaad. Dacht dat je er nu al een had waar Plex "gewoon" op draait. Wellicht dat iemand uit dit (of het Synology) topic het wel kan testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Weet iemand het verschil tussen de 4k modellen Sony 8505B en de X8600P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
miekol schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:07:

Tot nu toe nog niet gehad dat ik dacht "had ik maar een 100hz paneel." Voetbal gaat prima, namen in aftitelingen ook redelijk goed. Maar moet zeggen dat ik hiervoor ook een 50hz Plasma had, dus wellicht ook niet weet wat ik mis aan 100hz.
Komt voornamelijk omdat plasma vrijwel geen last heeft van motion blur. Ongeacht de frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:34
Ik heb een kdl55 w828 aangeschaft. Mooie tv maar 1 vervelend probleem waar ik niet uitkom. Las dat er meerdere in dit topic last van hadden maar geen oplossing gezien. Ik heb mijn tv via de Hdmi out op mijn receiver. Hier zit mijn kabelbox aangesloten. Bij mijn vorige tv starte de tv altijd op op de hdmi 2 van de versterker ( hier zit de kabelbox op). Dus tv aan en gelijk op kabelbox.

Nu zet ik de tv aan en start de tv eerst op tv (analoog) uitgang van de tv. Dan moet ik de tv handmatig naar Hdmi 2 zetten. Maw ik wil mijn tv altijd op de hdmi 2 laten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vreemd. Mijn W828 pakt gewoon het kanaal die actief was bij het uitzetten (ga ik vanuit, daar hij altijd op HDMI2 aanspringt, waar dus mijn HDMI versterker aan gekoppeld is). Ligt het er niet aan hoe je je TV aan zet? Met de groene power-knop (zo zet ik hem aan) of via een willekeurige andere indien mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Exorcist schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:52:
Vreemd. Mijn W828 pakt gewoon het kanaal die actief was bij het uitzetten (ga ik vanuit, daar hij altijd op HDMI2 aanspringt, waar dus mijn HDMI versterker aan gekoppeld is). Ligt het er niet aan hoe je je TV aan zet? Met de groene power-knop (zo zet ik hem aan) of via een willekeurige andere indien mogelijk?
Via de groene knop las ik dat ie dan de laatste moet onthouden. Ik gebruik alleen de ab van mijn settopbox voor tv en settopbox. Zal is testen of het met uitzetten sony ab wel goed gaat. Helaas moet je dan weer met 2 ab's kloten voor snel tv kijken. Bij mijn lg maakte het igg niet uit, alles met ab settopbox en volgorde aanzetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Met een W828 kijk je toch niet via een settopbox, maar met een CI+ Module???

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
pa3eia schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:08:
Met een W828 kijk je toch niet via een settopbox, maar met een CI+ Module???

73's
Zover ik weet heeft brabantnet geen ci+. Ook moet ik dan een externe hdd voor opnemen/ live tv pauzeren aansluiten. Zie dus niet het voordeel om met een ci+ module te werken. Maar wat ik ook probeer moet elke x de input van analoog naar Hdmi schakelen. Vind het toch wel kansloos dat dit niet automatisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 10:07
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, hoop op jullie hulp.
Voor mijn schoonvader (die slechthorend is) ben ik op zoek naar een 32 inch TV waarbij het mogelijk is de koptelefoon-uitgang te gebruiken en daarbij geluid uit de TV-speakers te laten komen. Volgens mij kunnen de Sony's dit door te schakelen tussen audio/headphone out.

Ik zit nu te kijken naar dit model: KDL-32W706B maar volgens de site van de mediamarkt doet de ingebouwde DVB-C tuner geen HD. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen voor een 2014 TV van 400 euro, maar ik kom er met google niet goed uit. Weten jullie dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:34
Ik heb van de week de KDL-42W706B gekocht. Prachtig apparaat maar met een vreemde eigenschap van spontaan opstarten. Het gebeurd overdag en 's nachts.
  • Automatisch zoeken naar updates uit
  • Timer uit.
  • Op afstand aanzetten uit.
Alle randapparatuur is afgesloten.
Wie herkend dit of heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 13:31
stat schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:14:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, hoop op jullie hulp.
Voor mijn schoonvader (die slechthorend is) ben ik op zoek naar een 32 inch TV waarbij het mogelijk is de koptelefoon-uitgang te gebruiken en daarbij geluid uit de TV-speakers te laten komen. Volgens mij kunnen de Sony's dit door te schakelen tussen audio/headphone out.

Ik zit nu te kijken naar dit model: KDL-32W706B maar volgens de site van de mediamarkt doet de ingebouwde DVB-C tuner geen HD. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen voor een 2014 TV van 400 euro, maar ik kom er met google niet goed uit. Weten jullie dit toevallig?
Neem maar aan, dat de DVB-C tuner wel HD aan kan. Ik zie het inderdaad nergens staan (bovenste hits in google), maar ik heb de KDL-48W605 (iets goedkopere versie) en die heeft het ook.

Hier http://www.plasma-discoun...5400/sony-kdl-32w706.html staat specifiek dat de decoder MPEG4 is. Als ik het goed heb, is dit speciaal voor HD.

Misschien moet je eerst even proberen in een winkel, of dat switchen van geluid echt werkt. Het werkt zeker weten tussen extern audiosysteem en interne boxen van de tv. Je kunt altijd een goedkoop audiosysteem aanschaffen, aansluiten op tv en daar de switch op doen tussen boxen en koptelefoon.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 10:07
TH0R schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:07:
[...]

Neem maar aan, dat de DVB-C tuner wel HD aan kan. Ik zie het inderdaad nergens staan (bovenste hits in google), maar ik heb de KDL-48W605 (iets goedkopere versie) en die heeft het ook.

Hier http://www.plasma-discoun...5400/sony-kdl-32w706.html staat specifiek dat de decoder MPEG4 is. Als ik het goed heb, is dit speciaal voor HD.

Misschien moet je eerst even proberen in een winkel, of dat switchen van geluid echt werkt. Het werkt zeker weten tussen extern audiosysteem en interne boxen van de tv. Je kunt altijd een goedkoop audiosysteem aanschaffen, aansluiten op tv en daar de switch op doen tussen boxen en koptelefoon.
Dank, dan gaan we daar maar van uit. Wat dat geluid betreft: het gaat er dus om dat je tegelijk de koptelefoon uitgang kan gebruiken met de interne boxen van de TV (dus uit beiden komt tegelijk geluid). En er zijn inderdaad wel alternatieven te bedenken maar dan moet daar wel weer een extern apparaat voor komen, zou mooier zijn als de TV het zelf kon. Maar testen in de winkel is wel de meest safe optie inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 13:31
ducolwd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:58:
Ik heb van de week de KDL-42W706B gekocht. Prachtig apparaat maar met een vreemde eigenschap van spontaan opstarten. Het gebeurd overdag en 's nachts.
  • Automatisch zoeken naar updates uit
  • Timer uit.
  • Op afstand aanzetten uit.
Alle randapparatuur is afgesloten.
Wie herkend dit of heeft een oplossing?
Heel vreemd, alles wat ik zo snel kan bedenken heb je al afgevinkt.

Ik heb dit soort problemen nooit, want ik heb een hoofdschakelaar/stekkerdoos die na het tv-kijken uit gaat. Heb je ook geen sluipverbruik. Misschien is dat toepasbaar als workaround?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
bukkum schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

Zover ik weet heeft brabantnet geen ci+. Ook moet ik dan een externe hdd voor opnemen/ live tv pauzeren aansluiten. Zie dus niet het voordeel om met een ci+ module te werken. Maar wat ik ook probeer moet elke x de input van analoog naar Hdmi schakelen. Vind het toch wel kansloos dat dit niet automatisch kan.
Haal je toevallig de stroom eraf met bijv. de aan/uit knop van een stekkerdoos (zoals ook hierboven)? Dat zou de reden kunnen zijn en zo niet dan zou ik het ook niet weten ...
stat schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:09:
[...]

Dank, dan gaan we daar maar van uit. Wat dat geluid betreft: het gaat er dus om dat je tegelijk de koptelefoon uitgang kan gebruiken met de interne boxen van de TV (dus uit beiden komt tegelijk geluid). En er zijn inderdaad wel alternatieven te bedenken maar dan moet daar wel weer een extern apparaat voor komen, zou mooier zijn als de TV het zelf kon. Maar testen in de winkel is wel de meest safe optie inderdaad!
Het zou moeten kunnen ja. Heb het geluid (op een ouder Sony model) via de koptelefoon uitgang naar de stereo lopen en als ik de stereo aan zet komt er nog steeds geluid uit de tv speakers ... (die moet ik dan handmatig uitschakelen via het menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
apis29 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:16:
[...]

Haal je toevallig de stroom eraf met bijv. de aan/uit knop van een stekkerdoos (zoals ook hierboven)? Dat zou de reden kunnen zijn en zo niet dan zou ik het ook niet weten...
Nee haal de stroom er niet vanaf. Als ik de tv uitzet/aanzet met de sony ab dan gaat hij naar de laatste Hdmi input. Dat is dus wat ik wil. Echter wil ik de tv aan -en uitzetten met de ab van mijn settopbox en dan gaat de tv altijd naar de analoge input. Dit vind ik behoorlijk irritant. Nu moet ik dus altijd beide ab's pakken om tv te kijken. Kan me gewoon niet voorstellen dat je geen Hdmi kanaal als basis opstart kan kiezen voor dergelijke tv's dat vind ik echt zeer slecht.
Verder niks dan lof over deze tv hoor 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Een vraagje voor iedereen met de KDL 705b/706b...

Weten jullie of er één of meerdere panelen circuleren?
Of is het enkel het VA paneel van AU Optronics?

Bijvoorbeeld bij Samsung tv's en monitoren had je altijd een "panel lottery"... dan kon je dus een tv of monitor met slechtere beeldkwaliteit krijgen.
Afhankelijk dus van de paneel fabrikant.

De 705/706 lijkt mij toch best wel een leuke tv, 3d zal ik niet missen en meer dan 60hz ook niet... in game mode werkt hij toch op "maar" 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:17:
Een vraagje voor iedereen met de KDL 705b/706b...

Weten jullie of er één of meerdere panelen circuleren?
Of is het enkel het VA paneel van AU Optronics?

Bijvoorbeeld bij Samsung tv's en monitoren had je altijd een "panel lottery"... dan kon je dus een tv of monitor met slechtere beeldkwaliteit krijgen.
Afhankelijk dus van de paneel fabrikant.

De 705/706 lijkt mij toch best wel een leuke tv, 3d zal ik niet missen en meer dan 60hz ook niet... in game mode werkt hij toch op "maar" 60hz.
Ik heb begrepen dat dit bij Sony niet zo werkt. Heb overigens vandaag de 50W705B ontvangen, prachtige televisie, maar wel één vraag. Ik gebruik een mediacenter waarop de televisie via HDMI is aangesloten en mijn versterker analoog (op een goede geluidskaart, vandaar). Nu merk ik dat de input lag wel zo'n 225ms is in de cinema preset, is dat normaal? Ik heb het voorlopig opgelost door een audio offset in Plex in te stellen maar een lagere input lag zou beter zijn. In de game modus heb ik deze lag natuurlijk niet maar ik wil wel een paar van de beeldverbeteringsopties (voornamelijk true cinema mode) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Niks anders gezien dan die van AUO tot nu toe en altijd dezelfde code nog: T420HVF06-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 19:06
Heeft er iemand aanbevolen beeld instellingen voor de 50 W815? Om te gamen heb ik nu wel de perfecte match maar om digitaal tv te kijken ben ik nog zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Wat vinden jullie van de Sony usb hdd recording functie?

Ik vraag me af hoe je een backup kan maken van een hdd, gekoppeld aan een Sony.
Op internet kan je lezen dat zo'n harde schijf niet m.b.v. een pc is uit te lezen i.v.m. copyright schendingen.
Is er géén enkele manier om de files op een pc te zetten?
Dat vraag ik als bijvoorbeeld je schijf defect aan het gaan is, als je backups wilt maken, of je schijf te vol raakt (en je wilt niet alles wissen!)

Anders is een externe RAID behuizing de enige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Vanaf morgen komt de kdl-48w585b in de aanbieding voor 488€ bij de Mediamarkt, een nette prijs volgens mij. Ervaringen met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Ik heb de 50W828B vrijdag gehad en opgehange, wat een tv zeg!
M'n 32W4000 was nog erg goed(op wat ghosting en het formaat na), maar het beeld van deze tv is echt prachtig, zeker na het instellen van het beeld.

Nu vind ik deze tv alleen 2 redelijk grote nadelen hebben, bij het opstarten kan je er een halve minuut tot een minuut niks mee doen.. erg storend en de epg reageert niet echt snel, zit vertraging in oid.
Nu is mijn vraag: zijn deze 2 dingen te fixen? heeft dit misschien met de smarttv dingen te maken? en zo ja kan ik die smarttv functies uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 04-10 09:51
Mex schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:53:
Vanaf morgen komt de kdl-48w585b in de aanbieding voor 488€ bij de Mediamarkt, een nette prijs volgens mij. Ervaringen met dit toestel?
Ik zag hem ook inderdaad, scherpe prijs. Zo op het eerste gezicht redelijk gelijk aan de KDL-48W605B, die goede recensies krijgt. Prijs ligt normaal gesproken ook bijna gelijk maar nu met de 488 bij de MM wel wat groter. Verschil wat ik zie is dat ie 100hz is ipv de 200hz van de W605B, maar scheelt nu wel 130 euro dus als dat het enige verschil is lijkt het een goede koop.

Heb ook beetje zitten zoeken maar kon ook erg weinig vinden qua ervaringen, reviews ed. Niet echt een bekend model blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Akilla schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:29:
Ik heb de 50W828B vrijdag gehad en opgehange, wat een tv zeg!
M'n 32W4000 was nog erg goed(op wat ghosting en het formaat na), maar het beeld van deze tv is echt prachtig, zeker na het instellen van het beeld.

Nu vind ik deze tv alleen 2 redelijk grote nadelen hebben, bij het opstarten kan je er een halve minuut tot een minuut niks mee doen.. erg storend en de epg reageert niet echt snel, zit vertraging in oid.
Nu is mijn vraag: zijn deze 2 dingen te fixen? heeft dit misschien met de smarttv dingen te maken? en zo ja kan ik die smarttv functies uitzetten?
Die vertraging is sony eigen, niks aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Bever! schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:43:
[...]

Die vertraging is sony eigen, niks aan te doen
Toch jammer, aangezien m'n 8 jaar oude tv(sony 32w4000) wat dat betreft wel gewoon normaal reageert en super snel is terwijl er in deze gewoon een betere cpu e.d in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 06:31

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

jap85 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:01:
[...]

Ik zag hem ook inderdaad, scherpe prijs. Zo op het eerste gezicht redelijk gelijk aan de KDL-48W605B, die goede recensies krijgt. Prijs ligt normaal gesproken ook bijna gelijk maar nu met de 488 bij de MM wel wat groter. Verschil wat ik zie is dat ie 100hz is ipv de 200hz van de W605B, maar scheelt nu wel 130 euro dus als dat het enige verschil is lijkt het een goede koop.

Heb ook beetje zitten zoeken maar kon ook erg weinig vinden qua ervaringen, reviews ed. Niet echt een bekend model blijkbaar.
pricewatch: Sony Bravia KDL-48W585B Zwart

Ik zit er nu ook op te azen, maar kon inderdaad ook niks vinden. We waren anders van plan binnen een paar dagen de pricewatch: LG 42LB630V Zilver te halen, maar voor 40 euro meer heb je dan nu een groter beeld en 100hz ipv 50hz. WebOS is anders wel een voordeel van de LG, dus ik vroeg me af wat je allemaal kunt met de SmartTV functies van de Sony. Ik ga nog even verder zoeken.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Jeroen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:20:
[...]

Ik zit er nu ook op te azen, maar kon inderdaad ook niks vinden. We waren anders van plan binnen een paar dagen de pricewatch: LG 42LB630V Zilver te halen, maar voor 40 euro meer heb je dan nu een groter beeld en 100hz ipv 50hz. WebOS is anders wel een voordeel van de LG, dus ik vroeg me af wat je allemaal kunt met de SmartTV functies van de Sony. Ik ga nog even verder zoeken.
Weet je zeker dat hij een "echte" refresh rate van 100hz heeft?
Tweakers pricewatch geeft aan dat de 100hz een geoptimaliseerde refresh rate is... het zal wel gewoon een 50/60hz tv zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:48:
[...]

Weet je zeker dat hij een "echte" refresh rate van 100hz heeft?
Tweakers pricewatch geeft aan dat de 100hz een geoptimaliseerde refresh rate is... het zal wel gewoon een 50/60hz tv zijn.
Dat is wel even goed om te weten inderdaad, leuk al die marketingtrucjes met Motionflow XR enz, het is amper te acherhalen wat nu de echte refresh rate is.

Verder is ook de kijkhoek niet denderend,met 89 graden. M'n ruim 3 jaar oude 40EX720 (die die moet gaan vervangen) heeft al 178 (en tevens native 100hz). Misschien dat ik toch maar een modelletje hoger ga kijken wil er niet op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

jap85 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:13:
[...]

Dat is wel even goed om te weten inderdaad, leuk al die marketingtrucjes met Motionflow XR enz, het is amper te acherhalen wat nu de echte refresh rate is.

Verder is ook de kijkhoek niet denderend,met 89 graden. M'n ruim 3 jaar oude 40EX720 (die die moet gaan vervangen) heeft al 178 (en tevens native 100hz). Misschien dat ik toch maar een modelletje hoger ga kijken wil er niet op achteruit gaan.
Kijkhoek is volgens de Sony site 89 naar links en 89 naar rechts, lijkt me dat dat gewoon 178 is. Dat zegt natuurlijk niks over hoe mooi het beeld is bij die hoeken.

Er staat inderdaad bij nader inzien nergens dat het beeld echt 100hz is. Bij de LG staat wel leuk 500hz geoptimaliseerd maar zo lang het paneel 50hz is is het gewoon 50hz en de rest is weinig relevant.

Ik ga er wel vanuit dat het geluid van de Sony beter is vanwege het imago wat ze hebben, en dat het beeld 6" groter is maakt natuurlijk ook dat het de meerprijs al gauw waard is. Maar ik denk dat ik ze even persoonlijk ga beoordelen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ja al die cijfers zijn leuk maar het gaat er uiteindelijk om hoe het eruit ziet natuurlijk, zal gewoon prima zijn en zou tussen deze en de LG zeker voor de Sony gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vlgns mij was de 630 nog een 100Hz, maar ik blijf maar lezen over dirty screen effect bij allerlei modellen, vandaag weer iemand die z'n 730 erom heeft ingeruild ...
Weet niet wat voor imago Sony heeft maar het geluid wordt bijna standaard matig beoordeeld wat bij LG nog wel meevalt; maar deze 630 heeft dan weer net geen 2.1 audio meegekregen.
{En uiteraard heeft de Sony geen 100Hz paneel voor dat geld; de W605B heeft dat al niet}

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 28-10-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ja geluid kijk ik sowieso niet naar bij een TV, heb een Sony 2.1 setje aansloten met HDMI, door de theatre sync gaat die automatisch aan als ik mn tv aanzet (en ook weer uit), ook kan het volume dan gewoon via de TV remote bediend worden. Heb mn TV speakers nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 14:26
Robehr schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:36:
Heeft er iemand aanbevolen beeld instellingen voor de 50 W815? Om te gamen heb ik nu wel de perfecte match maar om digitaal tv te kijken ben ik nog zoekende.
zie pm voor mijn settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Laatst online: 19:40
Mex schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:53:
Lijkt me ook een interessant toestel, bij de consumentenbond hebben ze deze tv getest, helaas geen abonnement om de resultaten te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Alsof je daar waarde aan moet hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

drpeer_holland schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

Lijkt me ook een interessant toestel, bij de consumentenbond hebben ze deze tv getest, helaas geen abonnement om de resultaten te bekijken.
Die krijgt een 6,3, de hierbovengenoemde LG krijgt een 7,2 en een 'beste koop' sticker. Voor de kijktest, die zwaar meeweegt, had de Sony een 6,3 en de LG een 7,7.

Ik ben vandaag bij de winkel geweest en heb beide bekeken. De LG heeft een iets mooier beeld en wat mij betreft een mooier design als toestel zelf. Het geluid van de LG is ook beter. Daarnaast vind ik WebOS een pluspunt van de LG, en vind ik de afstandsbediening beter. Het grote voordeel van de Sony is dat hij een formaat groter is, maar eigenlijk past dat niet echt in ons minuscule huiskamertje.

Voor mij is de Sony dus afgevallen. Het lijkt er ook meer op dat die 488 ongeveer de prijs is die hij zou moeten hebben in vergelijking met de concurrentie, dus wellicht zullen andere winkels de MM volgen wat dat betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen op 29-10-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

consumentenbond test is echt heel treurig niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele weken geleden tijdens een aanbieding een 50W828B aangeschaft. Uiteindelijk heb ik hem afgelopen week pas neer kunnen zetten. Heb nog wel een aantal puntjes, waarmee jullie mij misschien kunnen helpen?

Met een filmpje op moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit zeer goed is! Met diverse tv uitzendingen (HD) moet ik zeggen dat bepaalde shots mij tegenvallen. Om even als voorbeeld te nemen een aflevering van een talkshow. Bij shots waarbij personen volledig in beeld zijn is het beeld messcherp. Bij een shot waarbij een overview van een tafel te zien is (en dus de mensen zich wat verder weg bevinden/ niet ingezoomd) valt het me op dat niet alles meer even scherp is. Ben ik hierin te kritisch of is met een juiste beeldinstelling nog het een en ander te verbeteren?
Heb her en der op het internet al een beetje gezocht naar een goede beeldafstelling, maar ben er toch nog niet helemaal uit. Valt me op dat zwart toch meer naar het grijze neigt dan echt diep en diepzwart. Bijvoorbeeld bij een film waarbij boven- en onderin een zwarte balk te zien blijft is het duidelijk te zien. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Lees in reviews en ook in dit topic dat er genoeg mensen zijn die alle hulpmiddelen, zoals bijvoorbeeld zwartcorrectie, uitzetten. Zie ik iets over het hoofd en moet het wellicht met een andere instelling opgelost worden?

Het viel mij trouwens op dat wanneer de tv een aantal uurtjes aan heeft gestaan en ik hem vervolgens uitschakel, de adapter een zacht zeer hoog fluitend geluid maakt. Dit houdt een aantal minuten aan, waarna het uiteindelijk stil wordt. Nog meer mensen die dit hebben meegemaakt? Heb het idee dat de adapter misschien niet helemaal fris is. Hij is in ieder geval niet overdreven heet. Iemand tips?
Zou je mij misschien deze settings ook door willen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jeroen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:20:
[...]

Als je hem aan de muur wilt hangen heb je wel een aparte mount nodig, de SU-WL450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bever! schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:07:
consumentenbond test is echt heel treurig niveau.
Jeroen schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

Die krijgt een 6,3, de hierbovengenoemde LG krijgt een 7,2 en een 'beste koop' sticker. Voor de kijktest, die zwaar meeweegt, had de Sony een 6,3 en de LG een 7,7.

Ik ben vandaag bij de winkel geweest en heb beide bekeken. De LG heeft een iets mooier beeld en wat mij betreft een mooier design als toestel zelf. Het geluid van de LG is ook beter. Daarnaast vind ik WebOS een pluspunt van de LG, en vind ik de afstandsbediening beter. Het grote voordeel van de Sony is dat hij een formaat groter is, maar eigenlijk past dat niet echt in ons minuscule huiskamertje.

Voor mij is de Sony dus afgevallen. Het lijkt er ook meer op dat die 488 ongeveer de prijs is die hij zou moeten hebben in vergelijking met de concurrentie, dus wellicht zullen andere winkels de MM volgen wat dat betreft.
Het blijft echt een raadsel hoe ze aan die cijfers komen. Die contrastratios en zwartwaarden die ze eruit krijgen zijn echt om te huilen zo slecht, maar als je naar de beeldinstellingen kijkt snap je het al beter :+
Heb ook even gekeken naar de W605B tov W585 en op de kijktest scoort de 605 beter maar op de gemeten beeldkwaliteit de 585?? In ieder geval liggen die twee niet ver uit elkaar ...
Wel grappig dat ze het over een kleine kijkhoek hebben als minpunt en zelfs enkele IPS LG modellen die dat als minpunt hebben dus dan vraag ik me af welke uberhaupt de kijkhoek als pluspunt hebben ... Sommige reviews dachten zelfs dat er een IPS paneel in de W605 zat omdat de kijkhoek best aardig is (viel me zelf ook op en een gebruiker van W585 op amazon.de dacht ook dat er vast een IPS paneel in z'n tv moet zitten vanwege de goede kijkhoek).
Hoe kom je erbij dat 488 de prijs zou moeten zijn die ie waard is vergeleken met welke concurrentie (op vergelijkbaar formaat)? Vergeet niet dat er ook nog Sony R modellen zijn; de W585 is niet het laagste van het laagste in het gamma van Sony ...

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 29-10-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Op Amazon.de kost de 585b nu €499,- en gratis levering!

Kijk maar op deze link, daar staat ook een beknopte review bij.

http://www.testberichte.d...-48w585b-testbericht.html

Heeft iemand anders een uitgebreide review over deze tv kunnen vinden?
Ben benieuwd naar de input lag van dit toestel...

Verder een mooie aanbieding... maar een professionele review vind ik wel een must.

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-10-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

HugoBoss1985 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:56:
Op Amazon.de kost de 585b nu €499,- en gratis levering!

Kijk maar op deze link, daar staat ook een beknopte review bij.

http://www.testberichte.d...-48w585b-testbericht.html

Heeft iemand anders een uitgebreide review over deze tv kunnen vinden?
Ben benieuwd naar de input lag van dit toestel...

Verder een mooie aanbieding... maar een professionele review vind ik wel een must.
De Mediamarkt aanbieding is ook met gratis verzenden, ik heb gisteravond besteld, wordt over een paar uurtjes geleverd.
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste