Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

Dit lijkt meer op een netwerkprobleem dan een probleem van de televisie. Is het wel bedraad aangesloten? Als er te weinig bandbreedte is dan zal het beeld gaan schokken. Welke mediaspeler gebruik je precies om dit af te spelen? Gebruik je een NAS?
Als ik het half-SBS beeld bekijk, zonder 3D in te schakelen, is het vloeiend. Zodra ik 3D aanzet wordt het schokkerig. En hoe meer detail in beeld, hoe meer hij schokt.

Vanwege bovenstaande denk ik niet dat het dus een bandbreedte probleem is. Sowieso is alles wel bedraad, GB netwerk. Ik heb het geprobeerd via DLNA, Apple TV en XBMC op een Ion 330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Kan iemand mij wellicht vertellen wat precies het verschil is tussen de Sony Bravia KDL-50W828B en de Sony Bravia KDL-50W829B? Ik heb het gegoogled maar kan het niet vinden. :). Ik wil graag de 829B kopen, maar die lijkt wel beperkt beschikbaar, ik kan maar 1 webshop vinden die de Sony Bravia KDL-50W829B verkopen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Volgens mij is de 829 een UK model, verder is ie technisch gelijk aan de 828 ... maar in het begin van dit topic was nog te lezen dat er op een doos van een 829 NL model stond.

Misschien handig om het volledige type nummer te vermelden:
KDL50W829BBAE2 ? [50" W829 B(2014) B(lack) AE2="Europa"], KDL50W828BBAE2
UK is KDL50W829BBU (geen 828 te vinden),
Scandinavie KDL50W828BBNN (geen 829 te vinden)

[ Voor 67% gewijzigd door apis29 op 23-08-2014 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 09:01
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:54:
[...]

Bij mij halveert wel de resolutie dat is wel irritant. heb jij dit ook? Ik maak gebruik van een Me8er med600. Als ik dan terug naar het menu gaat is alles in een veel lagere resolutie.
Dit is mij niet opgevallen maar volgens de reviews is dit inderdaad het geval, het schijnt dat dit bij meer merken voorkomt. Ik weet niet of dit een bug is die met een firmware update gefixed kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 21:38

Bever!

3

nishan schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:06:
Kan iemand mij wellicht vertellen wat precies het verschil is tussen de Sony Bravia KDL-50W828B en de Sony Bravia KDL-50W829B? Ik heb het gegoogled maar kan het niet vinden. :). Ik wil graag de 829B kopen, maar die lijkt wel beperkt beschikbaar, ik kan maar 1 webshop vinden die de Sony Bravia KDL-50W829B verkopen.. :?
koop gewoon een w805, is identiek kwa beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 14:26
Dan haak ik even in want wat is het verschil tussen de 805 en de 828. Qua prijs zitten ze vlakbij elkaar en volgens mij qua specificaties ook dus waarom zou je specifiek de 805 aanraden ipv de 828?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:08
De 805 heeft 400hz en de 828 heeft 800hz. Daar zal je niet snel het verschil merken, maar het schijnt dat de 828 een snellere processor heeft. Ik heb de vraag bij Sony neer gelegd gisteren. Ik hoop hier snel duidelijkheid over te hebben :)

Edit: Sony geeft aan de het aannemelijk is dat ze dezelfde processor bezitten. Dan gaat het puur om de 400 en 800hz qua verschil. Wat niet echt de moeite is om meer voor te betalen gok ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Dubrillion op 23-08-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 14:26
naja ik ga er toch voornamelijk op gamen en film kijken. Het scheelt maar 50 euro trouwens. Wel raar dat sony aangeeft dat het aannemelijk is trouwens. Ik neem aan dat die toch factsheets hebben van al hun producten. Ik wacht sowieso nog tot er een leuke actie is ofzo ergens daar ik geen haast heb met de aanschaf van een nieuwe tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Laatst online: 24-09 09:52
Even een vraag.
Ik heb een lichtere rechterbovenhoek in mijn w7.
Hebben jullie ook dergelijke verschijnselen?

[img]http:// Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/30licl0.jpg%5B/IMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Bij m'n 50W815B werden twee TDG-BT400A 3D brillen meegeleverd.

Ik vind ze wat fragiel overkomen zeker voor kinderen, ben dus op zoek naar compatible brillen? De BT500A? BR50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
apis29 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 02:44:
Volgens mij is de 829 een UK model, verder is ie technisch gelijk aan de 828 ... maar in het begin van dit topic was nog te lezen dat er op een doos van een 829 NL model stond.

Misschien handig om het volledige type nummer te vermelden:
KDL50W829BBAE2 ? [50" W829 B(2014) B(lack) AE2="Europa"], KDL50W828BBAE2
UK is KDL50W829BBU (geen 828 te vinden),
Scandinavie KDL50W828BBNN (geen 829 te vinden)
Dank voor je reactie. Ik dacht ook dat de 829 een UK model was, echter is er dus ook een NL model van. Ik heb de Sony KDL50W829B (NL model) besteld, komt heel misschien vandaag al aan en anders morgen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil eigenlijk tussen de 50w705 en 50w805? Is dit enkel dat 3D ontbreekt bij de 705? Ik kom namelijk ook steeds een andere hoeveelheid Hertz tegen en wordt er dus niet veel wijzer van. Iemand ervaring met de 50w705?

Ben zelf nu een tijdje op zoek naar een nieuwe TV voor in de woonkamer en houdt vooral de 805 en 828 in de gaten, vooral door de tweakers review en de goede verhalen die ik over deze tv's hier lees. 3D is geen must voor mij en als het verschil tussen 705 en 805 enkel 3D is, dan wordt ook de 705 wel interessant. Vooral nu die bij plattetv maar 560euro kost: http://www.plattetv.nl/in...w705b-nl-model-11662.html. Weet niet of het een fout is, maar het is een flink verschil met de andere winkels.
(Zie nu overigens pas de reviews over de winkel zelf, dus misschien toch maar niet daar bestellen, maar als iemand een antwoord op mijn vraag heeft, graag)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:10
Ik ben zelf aan het overwegen om de KD-55X8505 aan te schaffen. De enigste twijfel voor de aanschaf is de XR motionflow 200hz, is dit te weinig voor een 4K tv? Ben al een paar dagen aan het googlen maar daar spreekt iedereen elkaar een beetje tegen. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:48
Heb sinds gisteren de x85 49 inch, heel blij mee natuurlijk. Maar wil nu direct vanaf mn mac mkv's etc afspelen. Kan niet direct vinden hoe ik dat het beste kan doen?

Qua software valt de tv mn sowieso wat tegen, had geen webos verwacht, maar toch wel iets meer van sony. Hoe is hun ondersteuning, en kunnen we nog meer verwachten in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Sony heeft al aangegeven vanaf 2015 mee te werken aan Android TV. Dus dat zal op de 2015 modellen gaan draaien. Ben benieuwd of de 2014 modellen ook een upgrade gaan krijgen... maar ben er bang voor.

Ik draai op mijn PC - XBMC, dan kan ik eenvoudig via mijn TV bij de bestanden en 9/10 films speelt ie vlekkeloos af. Al vind ik mijn raspberry in gebruik een stuk makkelijker.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:52
DarkShadow schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:18:
Heb sinds gisteren de x85 49 inch, heel blij mee natuurlijk. Maar wil nu direct vanaf mn mac mkv's etc afspelen. Kan niet direct vinden hoe ik dat het beste kan doen?

Qua software valt de tv mn sowieso wat tegen, had geen webos verwacht, maar toch wel iets meer van sony. Hoe is hun ondersteuning, en kunnen we nog meer verwachten in de toekomst?
De media player is vrij goed in de Sony vind ik. Als je vanaf je mac de juiste media server draait, speelt ie alles probleemloos af. Mijn X8 gebruikt de PS3 media server die op mn NAS staat. Diezelfde software kan je op je mac draaien. Gewoon de map daaraan toevoegen waar je bestanden in staan en dan kan je MKV afspelen.

Wat voor softwareondersteuning doel je precies op? Meer dan Netflix en de media player gebruik ik namelijk zelf niet echt ;)
edebee schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:09:
Ik ben zelf aan het overwegen om de KD-55X8505 aan te schaffen. De enigste twijfel voor de aanschaf is de XR motionflow 200hz, is dit te weinig voor een 4K tv? Ben al een paar dagen aan het googlen maar daar spreekt iedereen elkaar een beetje tegen. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen ?
Deze kan ik beantwoorden. Negeer motionflow, dat gaat toch uit op game mode.
Het toestel heeft een 100hz native paneel en dat is wat uitmaakt voor je beeldverversing. Niet de softwarematige hz-nummers.
In mijn ervaring is het echt een fantastisch toestel :)

Ik heb mijn X8 al een maandje. Heb je nog andere vragen, stel ze gerust!

[ Voor 15% gewijzigd door Kashika op 27-08-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Heb vanavond heel ouderwets een dvd gekeken (biutiful, aanrader!) met de xbox360.

Nu was het beeld natuurlijk niet zo fijn als hd streamen of netflix. Maar wat ik vooral storend vond was dat tijdens donkere scenes de lichtsterkte voortdurend werd aangepast, leek wel alsof de backlight ineens aan en uit ging. Kon niet vinden om welke instelling dat zou gaan.

Daarnaast heb ik aan de linkerkant last van wat backlight bleeding, is tijdens donkere scenes vrij goed zichtbaar, wanneer is zoiets onacceptabel?

Als laatste viel me op dat als je het paneel onderaan indrukt hij gewoon loszit van de bezel, kan zeg maar een mm of 2 naar achteren? Klopt dit of ben ik de enige die dit heeft?

Voor de rest vind ik het qua kleur een heel fijne tv, zijn behoorlijk echt. Contrast valt me echt wat tegen, nu in de avond heb ik mn backlight helemaal op minimaal staan, omdat ik anders zwarte vlakken gewoon te licht vind.

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om de SONY KDL-42W705B te kopen maar kan iemand mij bevestigen of Spotify en Plex op deze tv beschikbaar zijn?

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05
Op de 50W8 serie in ieder geval niet, dus ik verwacht niet dat het daarop wel zo is.

• Kashika
DarkShadow schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:37:
Heb vanavond heel ouderwets een dvd gekeken (biutiful, aanrader!) met de xbox360.

Nu was het beeld natuurlijk niet zo fijn als hd streamen of netflix. Maar wat ik vooral storend vond was dat tijdens donkere scenes de lichtsterkte voortdurend werd aangepast, leek wel alsof de backlight ineens aan en uit ging. Kon niet vinden om welke instelling dat zou gaan.

Daarnaast heb ik aan de linkerkant last van wat backlight bleeding, is tijdens donkere scenes vrij goed zichtbaar, wanneer is zoiets onacceptabel?

Als laatste viel me op dat als je het paneel onderaan indrukt hij gewoon loszit van de bezel, kan zeg maar een mm of 2 naar achteren? Klopt dit of ben ik de enige die dit heeft?

Voor de rest vind ik het qua kleur een heel fijne tv, zijn behoorlijk echt. Contrast valt me echt wat tegen, nu in de avond heb ik mn backlight helemaal op minimaal staan, omdat ik anders zwarte vlakken gewoon te licht vind.
Ja die instelling heet Light Sensor. Zorgt ervoor dat contrast en backlight automastisch wordt aangepast afhankelijk van hoeveel licht de TV waarneemt. Overdag gaat het dus hoger en s'avonds lager.

Als je wat sleutelt aan de instellingen, krijg je zwart op een prima niveau voor avondkijken.
Probeer de cinema-scene bijvoorbeeld en zet ACE aan.

Verwijderd

DarkShadow schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:37:

Dit heb ik ook gemerkt. Het is mogelijk de lichtsensor uit te zetten. Maar dan houd je nog steeds dit probleem. Het lijkt met motionflow te maken hebben. Die pas ook de verlichting aan. Met donkere scenes is dit irritant idd. Denk dat je dit alleen kan oplossen door motionflow uit te zetten.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:53
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:26:
Ik zit er aan te denken om de SONY KDL-42W705B te kopen maar kan iemand mij bevestigen of Spotify en Plex op deze tv beschikbaar zijn?
Ik heb hetzelfde type maar dan 32-inch. Spotify wordt niet ondersteund. Denk dat geen enkele Sony dat zal doen omdat ze een eigen muziek-stream-dienst hebben :-(
Plex heb ik geen ervaring mee, zal vanavond eens kijken.

• DarkShadow
Heb er nu geen last meer van. Wat gesleuteld aan de instellingen, dacht altijd dat alle automatisch en dynamische shit slecht was, maar er is de afgelopen jaren blijkbaar veel verbeterd. Heb nu automatisch contrast aan staan en nog een aantal van die instellingen en de zwart waarden zijn nu best indrukwekkend te noemen.

Die light sensor functie ben ik niet tegen gekomen. Had de backlight s' avonds weer terug gezet naar 1 (van 0), maar meer is dan ook echt niet nodig. Overdag vind ik 4 nog wel fijn. Zou fijn zijn als het automatisch daar tussen ging variëren.

Nog even over backlight bleeding, wanneer is dat onacceptabel? zijn daar ook richtlijnen voor.

En als laatste, het paneel is dus onderaan en aan de zijkant wat in te drukken zodat het 1 mm los komt van de bezel. Hebben jullie dat ook?

• DarkShadow
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:26:
plex kan je enkel gebruiken in combi met dlna, werkt op de x85 serie erg goed. Maar wel jammer dat de real deal niet beschikbaar is. Zit zon vaag opera app platform op, ben weinig onder de indruk van de apps tot nu toe. Hopen dat er een android update komt.

Kreeg vandaag toevallig een software update, maar geen verandering gemerkt.

• apis29
  • Niet online
DarkShadow schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:33:
Heb er nu geen last meer van. Wat gesleuteld aan de instellingen, dacht altijd dat alle automatisch en dynamische shit slecht was, maar er is de afgelopen jaren blijkbaar veel verbeterd. Heb nu automatisch contrast aan staan en nog een aantal van die instellingen en de zwart waarden zijn nu best indrukwekkend te noemen.

Die light sensor functie ben ik niet tegen gekomen. Had de backlight s' avonds weer terug gezet naar 1 (van 0), maar meer is dan ook echt niet nodig. Overdag vind ik 4 nog wel fijn. Zou fijn zijn als het automatisch daar tussen ging variëren.

Nog even over backlight bleeding, wanneer is dat onacceptabel? zijn daar ook richtlijnen voor.

En als laatste, het paneel is dus onderaan en aan de zijkant wat in te drukken zodat het 1 mm los komt van de bezel. Hebben jullie dat ook?
Misschien kan je het met deze settings proberen als uitgangpunt: http://www.avforums.com/t...ed-best-settings.1897080/

Neem verder aan dat je op de hoogte was dat er een IPS paneel in zit vandaar de mindere zwart- en contrastwaarden. Maar volgens de review, voor een IPS scherm wel het beste wat ze/hij tot nu toe gezien hebben :) . Voor de 55X8505B iig maar de paneelcode is zo goed als hetzelfde voor de 49" (YD4Y490NNG0101) op de maat na ... [te controleren in het service menu via "i+ , 5, volume +, aan knop" met de tv op standby. Er weer uit via de Return knop ...]

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 28-08-2014 20:55 ]

Verwijderd

Bedankt voor alle reactie's,
Jammer om te horen dat deze apps niet beschikbaar zijn.
Toch maar kijken naar een ander merk dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05
Of je apps regelen waar het hoort, op een HTPC / Mediaspeler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Best fijn anders om die niet meer nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Is zeker een pluspunt als een mediaspeler de deur uit kan. Mja als ik moet kiezen tussen bijv een LG met webOS (wat een sterk smart tv platform is), of mijn Sony 60 855.... dan weet ik het wel :) Beeldkwaliteit heeft nog altijd voorsprong tov smart tv.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Michaelg schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:56:
Is zeker een pluspunt als een mediaspeler de deur uit kan. Mja als ik moet kiezen tussen bijv een LG met webOS (wat een sterk smart tv platform is), of mijn Sony 60 855.... dan weet ik het wel :) Beeldkwaliteit heeft nog altijd voorsprong tov smart tv.
Ben ik met je eens. Daarom wil ik ook een Sony ipv een LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Daar ben ik het zeker mee eens.

De beeld kwaliteit is fenomenaal op mijn x85. Maar het is wel belangrijk om voor de goede instellingen te gaan. Had er al wat mee gerotzooid en zat vlakbij de calibratiesettings die hier boven gepost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
DarkShadow schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:33:

Interessant. Wat laat je nu automatisch instellen dan?
Ik dacht dat de sensor functie namelijk backlight en contrast regelde.

Zal bij mij eens kijken of het scherm los zit van de bezel. Heb niet echt last van backlight bleeding zelf.
Ik den dat het onacceptable te noemen is als je er bij dagelijks gebruik last van hebt. Zie jij alleen bleeding als je een volledig zwart scherm aan zet en verder niet, dan is het niet heel heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 08:45
Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen de 7 en 8 serie en dan gaat het vooral om de input lag.

Input lag:
42W705B ''14 ms''
50W705B '' ? ms''
50W805B ''22 ms''
50W828B ''22 ms''

Zou de 50'' 705B net zo goed presteren als de 42'' versie?

Enige verschil tussen de 7 en 8 serie zou in principe alleen 3D moeten zijn toch?

[ Voor 24% gewijzigd door 123coen123 op 29-08-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En weer een software update vandaag voor m'n 50W805B, PKG2.221EUA is het deze maal. Nog geen changelog gevonden. Zelf ook nog niet echt veranderingen gemerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
inderdaad kreeg hem net ook, google levert niks op en de site van sony geeft alleen de oude skype update.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Kashika schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:31:
[...]

Interessant. Wat laat je nu automatisch instellen dan?
Ik dacht dat de sensor functie namelijk backlight en contrast regelde.

Zal bij mij eens kijken of het scherm los zit van de bezel. Heb niet echt last van backlight bleeding zelf.
Ik den dat het onacceptable te noemen is als je er bij dagelijks gebruik last van hebt. Zie jij alleen bleeding als je een volledig zwart scherm aan zet en verder niet, dan is het niet heel heftig.
kwam die light sensor wel tegen, weet niet of het goed werkt. Heb overdag het gevoel dat het een tikje lichter mag, maar in de avond is de backlight op 4 toch echt te licht.

Overigens heb ik me al neergelegd bij de mate van bleeding en clouding. Is enkel bij een zwart scherm en dan alleen als ik het backlight op meer dan 5 heb staan. Met de huidige instellingen heb ik er zelfs in heel donkere scenes geen last van, ben eigenlijk best onder de indruk van de zwart waarden. Maargoed, ben een 8 jaar oude tv gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
Heren ik heb een 2014 42w828b als ik bij de settings kijk vind ik geen motionflow optie die zou ik tussen vloeiende gradatie en film mode
Iemand een idee hoe en waar het te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartburg schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:13:
Heren ik heb een 2014 42w828b als ik bij de settings kijk vind ik geen motionflow optie die zou ik tussen vloeiende gradatie en film mode
Iemand een idee hoe en waar het te vinden is
Dat is helaas niet terug te vinden op die TV. Alleen een LED-bewegingsmode die de boel veels te donker maakt en waarbij er zichtbare flikkeringen op het scherm komen (onbruikbaar naar mijn mening). Heb dezelfde TV twee weken geleden gekocht, maar na 3 dagen meteen omgeruild voor de 50" variant met Motionflow regelingen. Vooral met films en games met veel camera bewegingen was die 42" een draak. Echt een telleurstelling hoeveel de schermen kunnen verschillen binnen de W8 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

123coen123 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:56:
Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen de 7 en 8 serie en dan gaat het vooral om de input lag.

Input lag:
42W705B ''14 ms''
50W705B '' ? ms''
50W805B ''22 ms''
50W828B ''22 ms''

Enige verschil tussen de 7 en 8 serie zou in principe alleen 3D moeten zijn toch?
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar. Heb een soortgelijke vraag gesteld, alleen die is een beetje ondergesneeuwd. Iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Nja als 3d het enige verschil zou zijn, zou de inputlag ook hetzelfde moeten zijn. En dat is niet het geval. Dus kan me voorstellen dat er meer verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

sll

DarkShadow schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:30:
[...]

kwam die light sensor wel tegen, weet niet of het goed werkt. Heb overdag het gevoel dat het een tikje lichter mag, maar in de avond is de backlight op 4 toch echt te licht.
Heb je de optie "LED Dynamic Control" al geprobeerd? Dit is hier beschreven. (Dit stuk gaat over de W905A, weet niet 100% zeker of dit voor alle Sony's geldt.)
Like the outgoing Sony HX853 series, the KDL-55W905A uses edge LED backlight technology that is assisted by pseudo-local dimming to deliver deeper blacks without dampening bright whites. The aggressiveness of the dimming algorithm is adjustable via the [LED Dynamic Control] option which comes in 3 settings: “Off“, “Low” and “Standard“.
Ik heb zelf een W655A, en hier schittert deze optie door afwezigheid. Da's jammer, ik kijk altijd met ondertiteling. In donkere scenes valt het dan op dat het beeld lichter wordt als de (hagelwitte) ondertiteling in beeld komt. Als de tekst verdwijnt, wordt het beeld weer donkerder. Enigzins irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Bij mij werkt de skype app trouwens niet. Kan niet met iemand verbinden, geeft hij een foutmelding als ik een contact dat online is probeer te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
123coen123 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:56:

Input lag:
42W705B ''14 ms''
50W705B '' ? ms''
50W805B ''22 ms''
50W828B ''22 ms''

Inputlag onder de 50 ms merk je vrijwel niet. Dit hierboven zit al onder de 25 zelfs.
Maakt werkelijk niet uit voor je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik was afgelopen weekend bij de Media Markt. Liet ik de 50W805b aan de vrouw zien. In de Media Markt lijkt alles kleiner en de vrouw wilde liever de 55". Helaas is die wel een flink stuk duurder en komend van een 32" vind ik het al een flinke stap. Ik denk dat ik lekker de 50" bestel en deze netjes neerzet en aansluit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Dubrillion schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:19:
Ik was afgelopen weekend bij de Media Markt. Liet ik de 50W805b aan de vrouw zien. In de Media Markt lijkt alles kleiner en de vrouw wilde liever de 55". Helaas is die wel een flink stuk duurder en komend van een 32" vind ik het al een flinke stap. Ik denk dat ik lekker de 50" bestel en deze netjes neerzet en aansluit :D
Door de dunne bezels oogt het beeldformaat wat minder indrukwekkend ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hahah dat is waar. De TV wordt 158% groter dan wat er nu staat. Dat vind ik nogal een verbetering. Plus deze TV is een goede 4jaar oud. Ik ga er vanuit dat deze TV qua kwaliteit ook wel wat beter is. De TV die ik nu hebt koste toen 450 euro. Was zelfs een soort budget TV vergeleken met de prijzen van nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
pa3eia schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:09:
@all

Sony is op de hoogte van het Hbb-TV probleem en dit is in onderzoek.

Waarschijnlijk heeft de NPO een andere configuratie (doorladen van het scherm) op dit moment ingebruik.
Naar mijn idee heeft het helemaal niks te maken met NL-ziet.
Andere TV-zenders (duitse) met Hbb-TV ondersteuning hebben dit probleem niet.

73's
Hbbtv ("Red Button") werkt nog steeds niet. ;) Maar er is goed nieuws! ;) _/-\o_

Met de Bravia WWW-app kan je nu naar npo.nl surfen en daar kan je uitzendinggemist filmpjes nu wel bekijken.
Ik kijk dus zonder abo: alleen FTA(satelliet, DVB-T) en SmartTV(web).

De maximale grootte lijkt eerst echter maar 1/4 schermoppervlakvullend.
En dat kan je door de browser uitvergroten to ca 1/2 schermoppervlakvullend.
En na nog wat meer gepiel blijkt dat je zelfs full screen kan door naar een knop in de player te manoevreren.

[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 02-09-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 08:45
Ik lees overal dat het 42'' model van de 7 serie een 50hz paneel heeft, maar ik kan nergens vinden hoe dit zit met het 50'' model. 50W705B heeft een 100hz paneel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat klopt (meestal wel af te leiden uit de motionflow getallen in vergelijking tot elkaar; voor 2014 zou onder de 400 een 50hz moeten zijn*). Ben alleen nog niet tegengekomen waarin Motionflow 300/600 verschilt van 200/400 ...

* vergat de 42 inch W828/829B die ook 400 zijn t.o.v. 800 voor de 50 inch; stond in een tabelletje onder de 100Hz schermen

Motionflow™ XR 200 [1 frame (50Hz)+ 1 black frame (100Hz)+ 1 additional frame (150Hz) + 1 black frame (200Hz)...] Dan zal 300 wel nog een extra frame + een extra zwart kunnen invoegen.

http://www.avforums.com/t...689/page-12#post-20600586

[ Voor 113% gewijzigd door apis29 op 03-09-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Bruin Poeper schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:21:
[...]
Ik kijk dus zonder abo: alleen FTA(satelliet, DVB-T) en SmartTV(web).
Gaat het FTA satelliet kijken goed op je Sony?
Ik heb een 50W805 en heb twee problemen:
- Met honderden FTA kanalen wil ik ze ordenen in favorieten. Maar zappen met de up/down knop houdt geen rekening met de favorieten. Dus de volgorde klopt niet. Ik wil de kanalen liever niet hard verwijderen en op volgorde zetten, omdat dit heel veel werk is, en regelmatig moet gebeuren bij wijzigingen van kanalen. Hoe doe jij dit?
- Mijn tv liep steeds vast/spontane reboots. Sinds een hard reset afgelopen weekend nog niet gehad, maar ik ben bang dat het probleem niet verholpen is en terugkomt. Mogelijk in combinatie met de favorietenlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@mmrizio.
Ik heb geen enkel probleem met FTA satelliet. Heb een KDL-32W705B sinds enkele maanden. Die hangt bedraad aan de router voor het internet. Dat is iig storingsvrij. Ik heb nog nooit een spontane reset gehad. Wel inmiddels 2 of 3x een automatische softwareupdate.

Kanalen ordenen.
Voor satelliet gebruik ik de HD lijst. Ik heb ook gezocht naar een methode om het kaf van het koren te scheiden. De optie om dit via "favorieten" te doen heeft ook voor mij weinig werkbaars opgeleverd.
Ik heb wat gestoeid met de Sony Editor. Die moet je van de duitse website halen.
http://www.sony.de/suppor...c/sony-editor/KDL-32W705B
Programmalijst copieren naar USB-stick.
Vervolgens kan je met de editor de kanalen (-groepen) die niet FTA zijn gemakkelijk selecteren en verwijderen. Het comfort zit hem hierin dat die gegroepeerd zijn in transponders, of in "boeketten" bij DVB-T digitenne.
Je verwijdert dus gewoon 4 of 5 boeketten bij DVB-T en/of idemdito 4 of 5 transponders bij satelliet, en voila je hebt een geschoonde lijst. Bewaren op de USB-stick en laden in de TV.
Bij zappen slaat je TV de verwijderde groepen gewoon over.
Ik probeer niet om de overgebleven programma's in een nieuwe volgorde te zetten omdat de lijst niet uit te printen is. Het enige houvast zijn de SD of HD lijsten van CanalDigitaal of die van Digitenne.

De Sony Editor heeft hier een relatie mee: http://www.dxandy.com/12002/12083.html
Je kan met dxc-files veel comfortabeler werken, en dan zijn de lijsten ook uit te printen.
Omdat satelliet kanalen ook continu wijzigen lijkt me dat je dan toch ook vaak zo'n dxc-file moet ophalen om de zaak op orde te brengen. Lijkt me ook niet ideaal.

Mijn favoriete methode blijft dus: standaaardlijsten overnemen, en met Sony Editor groepsgewijs opschonen (in de eersteplaats dus al wat niet FTA is collectief verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
Ik heb het tool gedownload en ga het vanavond proberen. Klinkt hoopgevend.
De functie om programmalijsten naar USB te schrijven was ik nog niet tegengekomen, maar ik zie dat Sony.de ook voor de 50W805B dit tool te downloaden aanbiedt - dus dat zou moeten lukken.

Overigens kan ik wel bij het ophalen van de kanalen op de tv kiezen om alleen de FTA kanalen te laden, dus wat jij beschrijft heb ik al bijna. Maar ik wil toch echt de kanalenlijst op volgorde en zapbaar hebben, en dat wil ik proberen met 'jouw' editor. Nu heb ik niet eens alle BBC kanalen bij elkaar staan, alle muziekzenders enz. Laat staan in de juiste volgorde. En heel veel "dubbelen": BBC1 Schotland, BBC1 Oxford, BBC1 Wales, ...

Als ik ze op de PC kan ordenen, wil ik dat best om de paar maanden doen. In de tv zelf lijkt me dat een hels karwei! Voor m'n Dreambox deed ik het ook op de PC. Daarvoor circuleren trouwens ook genoeg settinglijsten op internet. Ik kan jou eventueel ook mijn kanalenlijst doorsturen. Momenteel heb ik alleen 28.2/28/5 Oost, vanwege de instabiliteit. Zodra ik weet waar dat aan ligt, koppel ik de andere LNB's ook weer, zodat ik ook 13E, 19.2E en 23E heb :-)

Ps.: Wel heerlijk om zo veel HD kanalen te hebben!
Ps2: Die DXC link is ook wel interessant, met kanalenlijsten die vergelijkbaar zijn met wat er voor de Dreambox is. Alleen al het overzicht wat http://www.dxandy.com/dxc-tabellen/Nederland.html geeft is interessant. Jammer dat zij 28.2/28.5E niet meenemen.
Ps3: Voor degenen die niet weten waar dit over gaat. Vanaf 50 Euro (eenmalige aanschaf) heb je er honderden gratis kanalen bij. Alleen even voorbij de schaamte van een schotel aan je gevel of op je dak zien te komen :-)

[ Voor 19% gewijzigd door mmrizio op 03-09-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
mmrizio schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:57:
Overigens kan ik wel bij het ophalen van de kanalen op de tv kiezen om alleen de FTA kanalen te laden, dus wat jij beschrijft heb ik al bijna.
Ik vroeg me af hoe je dat doet...
Het blijkt bij mij ook te kunnen! Dan moet ik ipv "voorkeur satelliet" (=CanalDigitaal met HD of SD) de "algemene satelliet" kiezen.
En dan kan ik vervolgens bij "Servicetype" ipv "Alle services" instellen op "Gratis services".
Helaas kan ik zo geen Astra 28.5 (=engelse FTA) krijgen. Ook zitten er toch een paar gecodeerde bij.
En er wordt geen enkele zender overgeslagen. Ik krijg slechts "geen informatie" of domme smiley.
Als ik zap dan moet ik alles nemen van 101 tot 575.

Conclusie: om de triplesatLNB te benutten moet ik toch echt "voorkeur satelliet" hebben. En dan kan je niet-FTA er niet vantevoren uitfilteren.
Ik heb de "algemene satelliet" scan maar weer gereset (gewist).

[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 03-09-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
Ik heb met jouw methode een mooie lijst kunnen genereren.
Bij de eerste import meldt hij dat ik alleen data voor de algemene satelliet heb, niet voor de voorkeursatelliet (of andersom, ik heb even niet opgelet).
Vervolgens is de kanalenlijst leeg - en ook niet meer te benaderen om te schakelen.
Opnieuw importeren wil hij niet, want de landcode is niet hetzelfde. Zinvolle check :-/
Ik laat 'm even opnieuw scannen, hopelijk heeft hij dan weer een kanalenlijst en een landcode. En kan ik mijn lijst importeren.

Edit: Inmiddels is het gelukt. Ik ben een heel stuk tevredener over het toestel!

Waarom kan jij geen Astra 28.2 lijst krijgen? Kun jij de satelliet niet ontvangen of ligt het aan de tv?

[ Voor 6% gewijzigd door mmrizio op 03-09-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
Overigens zag ik dat er een update klaarstaat voor de twin tuner van heel veel Sony's:
http://www.sony.nl/suppor...-update-v2222/KDL-50W805B

De automatische update van m'n tv heeft 'm nog niet gevonden, ik geef 'm nog een paar dagen.

• Dubrillion
Zou Sony nog op de IFA met nieuwe TVs komen? Of moeten we dan op andere beurzen wachten?

De prijs van de 50w805b is bij bijna alle webshops met 50euro gestegen

[ Voor 29% gewijzigd door Dubrillion op 04-09-2014 00:55 ]

• Bruin Poeper
  • Niet online
mmrizio schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:50:
Overigens zag ik dat er een update klaarstaat voor de twin tuner van heel veel Sony's:
http://www.sony.nl/suppor...-update-v2222/KDL-50W805B

De automatische update van m'n tv heeft 'm nog niet gevonden, ik geef 'm nog een paar dagen.
Doordat ik zelf (vanwege jouw vraag) ook ben gaan experimenteren met de zenderlijsten zit ik inmiddels ernstig in de problemen.
Ik ontvang momenteel niets meer op Astra 2 en 3. Ik dacht eerst dat mn tripleLNB stuk is. Maar ik zie via systeeminformatie dat er wel antennesignaal is, echter alléén als het niet mpeg4 is. En bij het laden zenderlijsten via USB kreeg ik (net als jij) ineens een weigering met de melding dat de land code niet klopt...
Ik vind het raar allemaal.

Hopelijk lost die softwareupdate het op. Zo niet dan ben ik even tamelijk radeloos.

P.S. Ik kan Astra 3 (en Astra 2 ook niet denk ik) niet ingescand krijgen op de algemene satelliet. Dat gaat alleen via voorkeur satelliet.
Ik vraag me nu wel af of die beperking miv vandaag is, het was me voorheen niet opgevallen.
En in het geval voorkeursatelliet neemt ie ze wel op in de lijst maar blijkt hij nu dus niets te doen.

Edit (donderdaag 9.45uur):
De nieuwe software (V2222) wordt niet geïnstalleerd, ik had V2221. Het lukt ook niet als ik het specifiek vraag.
De zenderlijsten gewist. Opnieuw gescand op SD. Dat werkt nu.
Vervolgens gewist en weer HD gescand, en dat blijkt nu ook weer te werken.
Ik krijg weer Astra 2 en 3. Mijn tripleLNB is iig niet stuk.

[ Voor 26% gewijzigd door Bruin Poeper op 04-09-2014 09:48 ]

• mmrizio
Bij mij is het allemaal goed gekomen :-)

Opnieuw inscannen was bij mij de oplossing, daarna ben ik in heel kleine stapjes verder gegaan.
In jouw geval moet je misschien verder terug gaan tot de fabrieksinstellingen. Ik denk niet dat de software update uitkomst gaat brengen.

Ik ben iig niet onder de indruk van de software van de Sony, maar uiteindelijk (momenteel....) wel over het resultaat. Bij jou zal het ook wel goed komen!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
weet niet of iemand anders dit al heeft gepost maar hieronder me bevinding.
Op de 42w828B werkt de de CI+ module 1.2 van smit op ziggo helemaal naar behoren.
De tv aangezet met de kaart er al in dan kies je bij instellingen voor digitale setup en voor zenders zoeken.
hierna vond de kaart bij mij direct alle zenders.
de tv gids werkt naar behoren en zappen ging redelijk vlot.

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Heb sinds kort de 50w805b en ben erg tevreden over de beeldkwaliteit.
Ik heb nog niet uitgebreid de tijd gehad om alles goed te testen, maar wat mij direct opviel was dat er vrij weinig apps beschikbaar zijn. Klopt dit? Of kijk ik verkeerd?

Daarnaast vind ik de interface nogal traag (youtube app is erg sloom bijv.).

• Bruin Poeper
  • Niet online
Viavia28 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:26:
Heb sinds kort de 50w805b en ben erg tevreden over de beeldkwaliteit.
Ik heb nog niet uitgebreid de tijd gehad om alles goed te testen, maar wat mij direct opviel was dat er vrij weinig apps beschikbaar zijn. Klopt dit? Of kijk ik verkeerd?

Daarnaast vind ik de interface nogal traag (youtube app is erg sloom bijv.).
Ik tel zo'n 310 apps. Achter elke app zit vaak weer een heel verhaal. Om een app te selecteren moet je met je navigatie pijltje heel vaak drukken als ie achter in de rij staat... (over de 100x). Dus hoe meer apps met flauwekul, hoe meer ergernis.
Als je hem nog niet in "Mijn Apps" hebt staan vind je de WWW-app dus bij + achteraan :(

De traagheid komt misschien ook omdat de bandbreedte bewust geknepen wordt. Ik geloof dat het maar iets van 1Mbit/s (of 1 Mbyte/s?) is. Overigens hapert er niets in de videoweergave.
Manoevreren gaat inderdaad idd beetje omslachtig. Als je in de webbrowser zit (www-app) kan je overigens een bluetooth muis gebruiken (heb zelf getest met Microsoft Sculpt Touch), dat werkt veel directer.
In principe is de www-app geschikt voor een muis-toetsenbord combinatie. Op het web kom ik wel dingetjes tegen van Sony, maar die zijn niet erg officieel (geworden).
Men schijnt het er op te houden dat de klant met een smartphone als 'handige' afstandsbediening goed uit de voeten kan.

TIP: Als je RedButton (uitzending gemist) niet werkt kan je met de WWW-app naar NPO navigeren. Sony kan die player weergeven! Volgens mij kon dat voorheen niet omdat er toen Flash player nodig was.

[ Voor 10% gewijzigd door Bruin Poeper op 04-09-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Bedankt voor de tips! Ga het dit weekend maar eens goed uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hoe zijn de ervaringen hier met de SONY KD-49X8505B

Ik twijfel om mijn huidige Samsung te ruilen voor dit model omdat er bij Samsung altijd maar veel problemen zijn helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Nipje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:36:

Ik twijfel om mijn huidige Samsung te ruilen voor dit model omdat er bij Samsung altijd maar veel problemen zijn helaas..
Je schrijft ergens anders: Heb net een UE48HU7500 gekocht. Hoop niet dat over 3 weken er zo een ontzettende price drops plaats gaan vinden en mijn aankoop een gigantische miskoop wordt :)
Als de prijs naar beneden gaat hoeft de TV toch niet slechter om te zijn?
Wellicht wordt de SONY KD-49X8505B ook goedkoper en heb je wéér pech :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Bruin Poeper schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:48:
[...]

Je schrijft ergens anders: Heb net een UE48HU7500 gekocht. Hoop niet dat over 3 weken er zo een ontzettende price drops plaats gaan vinden en mijn aankoop een gigantische miskoop wordt :)
Als de prijs naar beneden gaat hoeft de TV toch niet slechter om te zijn?
Wellicht wordt de SONY KD-49X8505B ook goedkoper en heb je wéér pech :-(
Mijn Samsung heeft erg veel issues en ik denk er daarom over om te gaan ruilen voor de Sony :). Bij de prijsdrops heb ik me maar neergelegd. Dit kan altijd gebeuren en ik ga er maar niet op wachten. Met miskoop bedoel ik het in de zin van dat ik wellicht over een paar weken veel minder kan betalen mocht de prijs zakken. Natuurlijk wordt de tv er niet slechter op.

[ Voor 11% gewijzigd door Nipje op 05-09-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Nipje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:36:

Ik ben erg tevreden met de mijne :)

Game er voornamelijk op. Gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Kashika schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:51:
[...]

Ik ben erg tevreden met de mijne :)

Game er voornamelijk op. Gaat prima!
Ik zal er ook veel op spelen met een console. Smart TV geef ik niet zoveel om want ik heb toch de consoles :). Ik ga mijn Samsung maar eens omruilen voor deze Sony dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:12
Sinds enkele dagen heb ik een 50" W805B in huis, deze is onder garantie omgeruild omdat mijn vorige Panasonic plasma (50" VT50) voor de tweede keer in korte tijd is ingebrand.

Ik was erg bang voor de mindere beeldkwaliteit (het zwart van een plasmascherm is voor een LCD moeilijk te evenaren), maar ik ben erg positief verrast.
Het zwart is bijna vergelijkbaar met de Panasonic, en door de grotere helderheid lijkt het contrast zelfs beter. Clouding is nauwelijks aanwezig, alleen bij een volledig donkere kamer met een volledig zwart beeld is bij goed zoeken een iets lichter vlekje te bespeuren.

Ook is het energieverbruik een stuk lager, waardoor ik nu bij warm weer tv kan kijken zonder dat de openslaande deuren open moeten. De Panasonic deed ook meteen dienst als kachel.

Al met al ben ik erg tevreden en is het een goede vervanger voor een plasmascherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik twijfel dus tussen de 805b of de 850b UHD. Maar kan mijn GPU van mijn PC (die is altijd gekoppeld en is dus mijn ''smart'' gedeelte) ook 4K beelden overzenden? Ik heb gelezen dat je op HDMI 1.4 wel 4K beelden tot 30hz uit kan zenden, maar merk ik daar erg verschil in? Met andere woorden: kan iemand een argument geven waarom ik nu al over moet schakelen naar UHD terwijl ik hierboven weer lovende berichten leest over de 805b.

Gamen mag gewoon op Full-HD. Dat is toch al belastend zat voor je GPU. Maar 4K film kijken moet dan wel kunnen. Ik heb een GTX 670 en die moet de resolutie aankunnen :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Dubrillion op 06-09-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Dubrillion schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:53:
Ik twijfel dus tussen de 805b of de 850b UHD. Maar kan mijn GPU van mijn PC (die is altijd gekoppeld en is dus mijn ''smart'' gedeelte) ook 4K beelden overzenden? Ik heb gelezen dat je op HDMI 1.4 wel 4K beelden tot 30hz uit kan zenden, maar merk ik daar erg verschil in? Met andere woorden: kan iemand een argument geven waarom ik nu al over moet schakelen naar UHD terwijl ik hierboven weer lovende berichten leest over de 805b.

Gamen mag gewoon op Full-HD. Dat is toch al belastend zat voor je GPU. Maar 4K film kijken moet dan wel kunnen. Ik heb een GTX 670 en die moet de resolutie aankunnen :*)
Alleen al om ready te zijn voor de toekomst zou ik al voor de uhd gaan! Dan kan je in ieder geval ultra HD content kijken wanneer het beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Nipje schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:59:
[...]

Alleen al om ready te zijn voor de toekomst zou ik al voor de uhd gaan! Dan kan je in ieder geval ultra HD content kijken wanneer het beschikbaar is
Ja, nee. Straks als 4K de norm is heb je net zoveel aan de huidige 4K-televisies als de betere 1920 x 1080 televisies. De huidige 4K-televisies hebben namelijk nauwelijks ondersteuning voor UHD waaronder 10-bit kleurdiepte en hoger, geen 4:4:4 chroma subsampling, waarschijnlijk niet in staat de Rec. 2020 kleurruimte te vullen en dat soort kwaaltjes. Straks krijg je dit soort content en dan is de televisie niet in staat hieraan te voldoen waardoor het kwalitatief niet goed is. Dan heb je slechts de pixels en pixels zijn, zoals al vaker gezegd, slechts een onderdeel van de algemene beeldkwaliteit. Dan ben je nu aan het investeren op de toekomst terwijl je nu al weet dat het de toekomst niet gaat halen. Net zoals de 4K-televisies van een jaar geleden, die zijn nu ook al verouderd doordat ze geen HDMI 2.0 ondersteuning hebben en geen HEVC-decoder.

Laat ze eerst maar verder ontwikkelen op het gebied van 4K en kom over twee of drie jaar terug wanneer er wat mee zekerheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Zo dat is een duidelijk verhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Dimens schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:42:
[...]

Ja, nee. Straks als 4K de norm is heb je net zoveel aan de huidige 4K-televisies als de betere 1920 x 1080 televisies. De huidige 4K-televisies hebben namelijk nauwelijks ondersteuning voor UHD waaronder 10-bit kleurdiepte en hoger, geen 4:4:4 chroma subsampling, waarschijnlijk niet in staat de Rec. 2020 kleurruimte te vullen en dat soort kwaaltjes. Straks krijg je dit soort content en dan is de televisie niet in staat hieraan te voldoen waardoor het kwalitatief niet goed is. Dan heb je slechts de pixels en pixels zijn, zoals al vaker gezegd, slechts een onderdeel van de algemene beeldkwaliteit. Dan ben je nu aan het investeren op de toekomst terwijl je nu al weet dat het de toekomst niet gaat halen. Net zoals de 4K-televisies van een jaar geleden, die zijn nu ook al verouderd doordat ze geen HDMI 2.0 ondersteuning hebben en geen HEVC-decoder.

Laat ze eerst maar verder ontwikkelen op het gebied van 4K en kom over twee of drie jaar terug wanneer er wat mee zekerheid is.
Hangt dat er niet vanaf wat er voor standaard gebruikt zal worden? UHD is niet hetzelfde als wat nu 4K is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:02

Zalmanman

So long,

Wij zitten te azen op een nieuwe TV, maar er is iets waar ik maar geen antwoord op kan vinden: Is er al een bugfix geweest voor de 3D functie van de 50W805B? Voor zo'n prijs wil je toch wel een TV die 100% werkt en niet eentje met bugs erin.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Kashika schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:21:
[...]

Hangt dat er niet vanaf wat er voor standaard gebruikt zal worden? UHD is niet hetzelfde als wat nu 4K is.
Er is wel een standaard voor UHD, namelijk:

1. “Display Resolution—Has at least 8 million active pixels, with at least 3840 horizontally and at least 2160 vertically.”

2. “Aspect Ratio—The width to height ratio of the display’s native resolution is 16:9 or wider.”

3. “Upconversion – The display is capable of upscaling HD video and displaying it at Ultra High-Definition display resolution.”

4. “Digital Input – Has one or more HDMI inputs supporting at least 3840×2160 native content resolution at 24p, 30p, & 60p frames per second. At least one of the 3840×2160 HDMI inputs shall support HDCP v2.2 or equivalent content protection.”

5. “Colorimetry – Processes 2160p video inputs encoded according to ITU-R BT.709 color space, and may support wider colorimetry standards.”

6. “Bit Depth – Has a minimum bit depth of 8 bits.”

Dit is de standaard waar de huidige 4K-televisies aan voldoen. Maar dat is de minimumeis en veel verder gaan de televisies niet. Momenteel is er nog geen "Blu-Ray 2.0" en daarmee zijn ze bezig maar dat zal ongetwijfeld veel meer verbeteringen brengen dan alleen een hogere resolutie zoals dus een bredere kleurruimte en 10-bits kleurdiepte. Als je huidige 4K-televisies daar dus geen ondersteuning voor heeft, dan loop je achter de feiten aan en heb je niet de beeldkwaliteit zoals op dat moment normaal is.

Momenteel is men ook teveel gericht op online content wat steeds meer beschikbaar komt. Het probleem is echter dat het absoluut geen zekerheid zal geven dat dit content er ook altijd zal zijn. Als bijvoorbeeld Netflix besluit om hun 4K streams een hogere bitdiepte te geven is het nog maar de vraag of jouw televisie dat überhaupt nog gaat kunnen ontvangen.

Dit hebben wij al in het verleden gezien bij televisies waarbij bepaalde services niet meer werkte na verloop van tijd. Daar zit je dan straks met je 4K-televisie waarmee je geen / of slecht Blu-Ray 2.0 kunt kijken en waarbij je geen Netflix meer in 4K kan streamen. Dan moet je nog maar hopen dat er externe middelen beschikbaar komen die ervoor zorgen dat je alsnog het beste uit de televisie kunt halen, maar niet het beste wat op dat moment beschikbaar is.

Een 4K-televisie koop je dus niet om voorbereid te zijn op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Bedankt voor de duidelijke reacties. Het word dus een 50W805b. Deze week ga ik hem aanschaffen.
Die 4K / UHD of Sony Android TV komt er wel een andere keer. Ik geloof dat er ook losse Android TV kastjes komen. Mochten ze de moeite waard zijn kan er altijd eentje komen.

Ik wacht nog even tot de prijs weer daalt naar de prijs van twee weken geleden. Op mysterieuze wijze zijn de prijzen met 50 euro gestegen. Komend van een 5 jaar oude Sony 32'' ga ik er zeker op vooruit :D

[ Voor 22% gewijzigd door Dubrillion op 08-09-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 19:17

vleesjus

echte vleesjus!

Ik ben inderdaad heel blij dat ik de 50w805B voor 799 heb gekocht een paar weken terug. Tv bevalt goed trouwens, mooi neutraal beeld en relatief goed geluid voor zo'n platte tv.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
nieuws: 'Eerste blu-ray-spelers met 4k-ondersteuning komen eind 2015'

Met de stap naar 4k-content moeten ook een breder kleurenpalet en meer 'bit dept' per pixel beschikbaar komen

Alsof ik het voorspelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb een mooie aanbieding van de 828b bij plattetv.nl gekregen. Helaas zijn de winkelreviews niet zo denderend. Vooral valt op dat ALLES op voorraad is. Wat dus ook het struikelblok is. Er wordt niet op tijd geleverd. Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:12:
Ik heb een mooie aanbieding van de 828b bij plattetv.nl gekregen. Helaas zijn de winkelreviews niet zo denderend. Vooral valt op dat ALLES op voorraad is. Wat dus ook het struikelblok is. Er wordt niet op tijd geleverd. Iemand ervaringen mee?
Welke aanbieding heb je gehad en voor welk formaat? Ik ben ook met hen in onderhandeling voor het zelfde model. Ik ben vorig jaar in Doetichem bij hen geweest. Goede zaak, niets op aan te merken. aardig personeel nemen de tijd voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dubrillion schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:12:
Mijn 828B komt daar ook vandaan. Verliep allemaal meer dan keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
Dubrillion schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:24:
Zou Sony nog op de IFA met nieuwe TVs komen? Of moeten we dan op andere beurzen wachten?

De prijs van de 50w805b is bij bijna alle webshops met 50euro gestegen
Er zijn wel een paar nieuwe tv's getoond door Sony op de IFA, maar die stonden al in dit lijstje: http://pers.sony.be/press...aties-op-ifa-2014-1049234

De afgelopen jaren was het op de CES dat Sony met veel nieuwe toestellen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Het ging om de 50". Uiteindelijk durfde ik het niet aan. Heb bij een andere site de 829 besteld. Komt morgen of woensdag binnen. Heb de TV 1op1 uitgetekend in AutoCAD en geprint. Zo heb ik de vrouw in 1x weten te overtuigen dan 50" best groot is vergeleken met 32" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik deel zoiets gewoon mede :P, "ik heb een nieuwe TV besteld hoor". Zal haar boeien. Ze ziet het verschil niet tussen 46 en 50", ze hoort het verschil niet tussen mono en stereo en geeft niets om het uiterlijk van apparaten. Als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Zo mijn 829b is onderweg. Ik vroeg of via de chat of die 805b op voorraad was omdat er 1-3 werkdagen staat en wilde hem graag woensdag hebben. De beste man gaf zelf aan dat als ik de 805 bestelde ik de 829b geleverd kreeg. Ik ben erg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
Dubrillion schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 05:59:
Zo mijn 829b is onderweg. Ik vroeg of via de chat of die 805b op voorraad was omdat er 1-3 werkdagen staat en wilde hem graag woensdag hebben. De beste man gaf zelf aan dat als ik de 805 bestelde ik de 829b geleverd kreeg. Ik ben erg benieuwd :D
Ik heb de 829B nu 2 weken in huis. Ik ben nog steeds onder de indruk van de beeldkwaliteit! Crystal clear. Wat ik ook een pluspunt vind is dat de tv prettig en rustig kijkt! Je hebt wel van die tv's waarbij je ogen gaan knijpen vanwege teveel lichtprikkels. Bij de 829B is daar in mijn beleving geen sprake van. Het uiterlijk is ook erg mooi, wordt regelmatig door bezoek opgemerkt!

[ Voor 3% gewijzigd door nishan op 09-09-2014 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
nishan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 07:54:
[...]

Ik heb de 829B nu 2 weken in huis. Ik ben nog steeds onder de indruk van de beeldkwaliteit! Crystal clear. Wat ik ook een pluspunt vind is dat de tv prettig en rustig kijkt! Je hebt wel van die tv's waarbij je ogen gaan knijpen vanwege teveel lichtprikkels. Bij de 829B is daar in mijn beleving geen sprake van. Het uiterlijk is ook erg mooi, wordt regelmatig door bezoek opgemerkt!
Ik ben erg benieuwd. Hij moet tussen half 3 en half 5 geleverd worden. Ik zal proberen om binnen 2 a 3 dagen even wat snelle punten op te sommen. Ik heb gisteren bij een vriend nog even de 42W805b bekeken. Prachtig beeld als je er een echte blu-ray op kijkt. Vanmiddag maar even wat snelle instellingen doen en daarna gauw een mooie blu-ray in me PS3 om het scherm te testen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Hoe zit het nou eigenlijk met de 50W829B? Ik kan hiervoor op Tweakers geen prijzen vinden.

Ik ben me eens goed aan het verdiepen in de beschikbare Full HD tv's maar ik snap niet helemaal hoe het nou zit met de modellen van Sony. Wat is nou bijvoorbeeld precies het verschil in prestaties tussen het bovengenoemde model en de KDL-50W805B? Ik zag iets voorbij komen dat de 50 inch versie van de 829 meer hertz zou hebben dan de 805? Ik begrijp dan echter niet waarom de KDL-50W829B volgens de pricewatch nergens te krijgen is.

En zoals hierboven ook wordt aangegeven dat iemand de 805 besteld heeft maar de 829 geleverd krijgt: waarom is dit en wat zijn de verschillen :O.

[ Voor 16% gewijzigd door Nipje op 09-09-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Nipje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:41:
Hoe zit het nou eigenlijk met de 50W829B? Ik kan hiervoor op Tweakers geen prijzen vinden.

Ik ben me eens goed aan het verdiepen in de beschikbare Full HD tv's maar ik snap niet helemaal hoe het nou zit met de modellen van Sony. Wat is nou bijvoorbeeld precies het verschil in prestaties tussen het bovengenoemde model en de KDL-50W805B? Ik zag iets voorbij komen dat de 50 inch versie van de 829 meer hertz zou hebben dan de 805? Ik begrijp dan echter niet waarom de KDL-50W829B volgens de pricewatch nergens te krijgen is.

En zoals hierboven ook wordt aangegeven dat iemand de 805 besteld heeft maar de 829 geleverd krijgt: waarom is dit en wat zijn de verschillen :O.
Het verschil schijnt hem in de 400 en 800hz te zitten. Sommige bronnen zeggen dat door de hogere beeldbewerking er ook een snellere processor in zit. Sommige spreken dit ook weer tegen. Ik heb Sony gemaild en ook die konden het niet vinden |:(

Ik wilde graag de 828, maar die is al bijna nergens verkrijgbaar. Toen opende ik de chat bij een verkoper en vroeg of de 805 op voorraad was en kreeg de 829 aangeboden voor dezelfde prijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Dubrillion schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:02:
[...]

Het verschil schijnt hem in de 400 en 800hz te zitten. Sommige bronnen zeggen dat door de hogere beeldbewerking er ook een snellere processor in zit. Sommige spreken dit ook weer tegen. Ik heb Sony gemaild en ook die konden het niet vinden |:(

Ik wilde graag de 828, maar die is al bijna nergens verkrijgbaar. Toen opende ik de chat bij een verkoper en vroeg of de 805 op voorraad was en kreeg de 829 aangeboden voor dezelfde prijs :+
Wat is dit raar zeg. Enkel het model met 400 hertz (de 805) is dus goed te krijgen. Voor de 829 en 828 zou je dus erg goed moeten zoeken of geluk moeten hebben bij de winkelier? :P

De 828 is overigens toch wel het zelfde? Deze heeft ook 800 hertz of verschilt hier meer aan ten opzichte van de 829?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Nipje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:10:
[...]

Wat is dit raar zeg. Enkel het model met 400 hertz (de 805) is dus goed te krijgen. Voor de 829 en 828 zou je dus erg goed moeten zoeken of geluk moeten hebben bij de winkelier? :P

De 828 is overigens toch wel het zelfde? Deze heeft ook 800 hertz of verschilt hier meer aan ten opzichte van de 829?
De 829b schijnt het buitenlandse model van de 828b te zijn. Echter is er van de 829b ook een NL model. De meeste (als ik goed zit) die hier een 829b hebben, zijn in het bezit van een NL model. Ook moet hij gewoon UPC en Ziggo ondersteund zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Dubrillion schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:24:
[...]

De 829b schijnt het buitenlandse model van de 828b te zijn. Echter is er van de 829b ook een NL model. De meeste (als ik goed zit) die hier een 829b hebben, zijn in het bezit van een NL model. Ook moet hij gewoon UPC en Ziggo ondersteund zijn
Dan vind ik het erg raar dat hij echt nergens meer te krijgen lijkt =X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony W8 serie typenummers is erg makkelijk te verklaren

W805 serie is het standaard lijn model en voor iedere Sony dealer te bestellen
W815 serie is het mediamarkt saturn model en enkel door hun te leveren
W828 serie is het model dat wordt geleverd door E.P./Expert winkels en inkoopleden van deze organisatie ( diverse online winkels )
W829 serie is het model dat wordt geleverd aan United retail inkoop leden ( onder andere electroworld, euronics en diverse online winkels )

Dus de W829 kan maar door bepaalde winkels worden aangeboden net als de W828 serie en W815 serie.

Zo hoopt Sony wat minder prijsdruk te creeren voor iedereen omdat ze een eigen typenummer hebben.

W805/W815 zijn gelijk qua specs echter is de W815 zilver en 600 HZ
W828/W829 zijn ook gelijk qua specs met als meerwaarde 800Hz tegenover 400Hz/600 Hz op de 805/815 serie

daarnaast zit er ook nog verschil tussen de verschillende beeldmaten qua aantal hertz en op de 55 inch varianten is 3D actief terwijl de anderen passief 3d hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Interessant stuk om te lezen bedankt _/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:16:
Sony W8 serie typenummers is erg makkelijk te verklaren

.....

daarnaast zit er ook nog verschil tussen de verschillende beeldmaten qua aantal hertz en op de 55 inch varianten is 3D actief terwijl de anderen passief 3d hebben.
De 50 inch varianten hebben al actief 3D volgens de pricewatch :)

[ Voor 43% gewijzigd door Dubrillion op 09-09-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Bedankt voor alle informatie! Dus een Sony W828/W829 is eigenlijk echt ene prima tv voor zover ik hier lees. Is dit wellicht een alternatief voor alle Ultra HD toestanden die momenteel verkocht worden? En de 828/829 lijken uit al die modellen dan ook de gene met de beste specs right? Begint er wel op te lijken dat dit een mogelijk alternatief is voor ultra hd tv's welke momenteel toch nog met veel issues kampen.

[ Voor 27% gewijzigd door Nipje op 09-09-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dubrillion klopt helemaal 50 inch is ook al aktief 3D

De W828/829 serie is zeker een goed alternatief voor ultra hd en ook 1 van de beste keuzes in Full HD.
Ik zie weinig tv`s met een beter plaatje als de Sony 828/829 serie.

Overigens ook in Ultra HD is op het gebied van beeld de X8505 serie 1 van de betere. Dat hij dan iets minder smart is als een samsung zal mij niet veel uitmaken in ieder geval.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Handig dat er al veel gepraat word over een tv waar ik mijn oog op het laten vallen, de 805b. Wel de 42inch variant. Al boeit 3D met niet echt, een hogere refresh rate is zeker wel handig. Ik zit daarom ook te twijfelen tussen een 705b en een 805b. Maar als ik vervolgens in de pricewatch kijk en op de bovenste(goedkoopste link) van de 805b klik: pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart dan levert hi-fi corner blijkbaar de 829b voor de prijs van een 805b. Toch voelt dat niet echt lekker aan.

Ik zal het stukje over de uitleg van Hertz eens aandachtig bekijken zodra ik thuis ben van werk. Oh de rede voor de 42inch, ik kan geen 50 inch kwijt zonder er tegen aan te stoten elke keer als ik naar de keuken moet ^^

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Hoe ervaren jullie deze full hd tv's eigenlijk? Ik zie dat erg veel mensen nog voor full hd gaan en de 49inch ultra hd van sony nog achterwegen laten terwijl deze goed betaalbaar is. Is het beeld bij de full hd tv's dan toch nog zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als 50 inch gewoonweg niet past dan moet je er nooit voor kiezen natuurlijk.
dan is een 42 inch w828 of 829 gewoon een betere keus.

Als ik de tv`s rechtstreeks vergelijk dan is wel te zien dat de X8505 een beter beeld geeft als de W828 en de X9005B een nog mooier plaatje ( alleen die speakers... )
Ik vergelijk dan gewoon HD tv beeld van Upc.

De X8505 is pirma te betalen maar als je de prijzen vergelijkt dan is er natuurlijk een behoorlijk verschil tussen 829.- ( laagste prijs voor W828 ) en 1349.- ( prijs voor X8505 )
Pagina: 1 ... 10 ... 40 Laatste