Review van de 49X8505: http://www.avforums.com/review/sony-...v-review.10556
Ik overweeg dezelfde TV maar vrees dat het hem toch niet gaat worden. All reviews zijn van de 50W8xxB en die zijn heel goed, het lijkt erop dat de 42W8xxB een heel ander panel heeft. 50 Hertz en ook andere techniek.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:06:
[...]
Mocht iemand trouwens een 42w705 hebben, hoe is die? Dat was onze eerste keuze, maar toen kwam ik de w828 tegen. Weet niet zo goed wat te doen. Of wat eventueel een beter alternatief is. Groter dan 42" kunnen we niet.. dus dat maakt het ook wat lastig.
De 50WxxB heeft zeer goede reviews vooral kleuren, zwartwaardes en contrast zeer goed. En ook beweging zonder hulpmiddelen al heel goed. Ik zit met hetzelfde dilemma als jij, de 50 inch is toch wat te groot.
Hier nog de enige review van de 42W829B (Is hetzelfde als 42W828B) die ik kon vinden:
http://www.s21.com/sony-kdl-42w829.htm
Overweeg nu toch voor een Philips te gaan, de 42PUS7809, die schint ook een heel goed beeld te hebben. Succes met de zoektocht.
[ Voor 6% gewijzigd door patrickvdhart op 06-08-2014 09:02 ]
Mooie links, boordevol info. Jammer dat niet alles te lezen is maar de specs wel. Wat betreft refesh rates, hier nog een mooie link:apis29 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:37:
[...]
Via via komt het bijv. hiervandaan http://forum.setcombg.com...D1%82-3-a.html#post434100
Op avforums is ene hristoslav2 er wel beter bekend mee (met de materie); herken z'n nick nog van toen ik zelf een tv ging zoeken een paar jaar terug. Dit is min of meer het topic over panelen vlgns mij http://www.avforums.com/forums/lcd-led-lcd-tvs.155/
http://www.rtings.com/inf...otionflow-vs-lg-trumotion
En hier nog een review waarin beweerd wordt dat 42W8xxB een IPS panel heeft:
Voor wat het waard is want het is maar een mening.
Aan groot ben je zo gewend.patrickvdhart schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:54:
[...]
Ik overweeg dezelfde TV maar vrees dat het hem toch niet gaat worden. All reviews zijn van de 50W8xxB en die zijn heel goed, het lijkt erop dat de 42W8xxB een heel ander panel heeft. 50 Hertz en ook andere techniek.
De 50WxxB heeft zeer goede reviews vooral kleuren, zwartwaardes en contrast zeer goed. En ook beweging zonder hulpmiddelen al heel goed. Ik zit met hetzelfde dilemma als jij, de 50 inch is toch wat te groot.
Hier nog de enige review van de 42W829B (Is hetzelfde als 42W828B) die ik kon vinden:
Overweeg nu toch voor een Philips te gaan, de 42PUS7809, die schint ook een heel goed beeld te hebben. Succes met de zoektocht.
Ik zit er nog 3 meter van af.
Gewoon doen als het past.
Een 42" 4K televisie met slechts een 50Hz paneel zonder HDMI 2.0... Waarom zou je?patrickvdhart schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:54:
Verwijderd
Dat is mij ook opgevallen. Je zou eigenlijk verwachten dat de 42" dezelfde specs heeft als de 50" en dat alleen het formaat anders is.patrickvdhart schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:54:
[...]
Ik overweeg dezelfde TV maar vrees dat het hem toch niet gaat worden. All reviews zijn van de 50W8xxB en die zijn heel goed, het lijkt erop dat de 42W8xxB een heel ander panel heeft. 50 Hertz en ook andere techniek.
Ik ben persoonlijk niet zo fan van Philips, dus dat is eigenlijk niet echt een optie. Al is de beeld kwaliteit vaak wel goed.
Heb eigenlijk voor mezelf beetje besloten dat het een Sony gaat worden, de vraag is alleen welke
Kijk trouwens wel even in de winkel naar het 50 inch model. Want hij is zeer minimalistisch qua design (dunne randen), waardoor het formaat echt heel compact is.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:55:
[...]
Dat is mij ook opgevallen. Je zou eigenlijk verwachten dat de 42" dezelfde specs heeft als de 50" en dat alleen het formaat anders is.
Ik ben persoonlijk niet zo fan van Philips, dus dat is eigenlijk niet echt een optie. Al is de beeld kwaliteit vaak wel goed.
Heb eigenlijk voor mezelf beetje besloten dat het een Sony gaat worden, de vraag is alleen welkede 42w705 heb ik in actie gezien, de w828 niet.. Vandaar de vraag of iemand die hem heeft hier zijn/haar ervaringen misschien neer kan zetten
Omdat die TV ook een heel goed beeld heeft. Ik heb persoonlijk ook liever een Sony dan een Philips maar uiteindelijk gaat het om het beeld. Blijft lastig..Dimens schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:32:
[...]
Een 42" 4K televisie met slechts een 50Hz paneel zonder HDMI 2.0... Waarom zou je?
Als je ze zij aan zij zet, heeft de Sony beter beeld vind ik.patrickvdhart schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:17:
[...]
Omdat die TV ook een heel goed beeld heeft. Ik heb persoonlijk ook liever een Sony dan een Philips maar uiteindelijk gaat het om het beeld. Blijft lastig..
Hierboven is ook een review te vinden ervan.
Van wat ik lees is het eigenlijk helemaal niet zo goed. Matig contrast en slechte kijkhoeken. Dus eigenlijk heeft deze televisie geen voordelen en is er geen rede om de televisie aan te schaffen.patrickvdhart schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:17:
[...]
Omdat die TV ook een heel goed beeld heeft. Ik heb persoonlijk ook liever een Sony dan een Philips maar uiteindelijk gaat het om het beeld. Blijft lastig..
Wellicht niet de vraag om hier te stellen, maar jullie weten dit echt wel. Ik heb een Sony surround set en die kan HDMI en Optical aan. Maar qua geluidskwaliteit maakt het geen donder uit wat ik gebruik toch? Ok de set kan Dolby True HD aan en das leuk straks met Xbox One en PS4...al zal ik dat verschil wellicht amper merken. Maar HDMI of Optical...boeit niet he?
Ontopic vraag.
Hebben jullie goede settings om uit te testen voor films voor de Sony KDL-50W829B?
Ontopic vraag.
Hebben jullie goede settings om uit te testen voor films voor de Sony KDL-50W829B?
Verwijderd
Heb je het dan over de Philips of de Sony?Dimens schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:04:
[...]
Van wat ik lees is het eigenlijk helemaal niet zo goed. Matig contrast en slechte kijkhoeken. Dus eigenlijk heeft deze televisie geen voordelen en is er geen rede om de televisie aan te schaffen.
Over HDMI heb je meer bandbreedte. Hierdoor zijn meer codecs met meer kanalen mogelijk. Maar bijvoorbeeld 5.1 DTS klinkt over beide kabels hetzelfde.devilsnight schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:33:
Wellicht niet de vraag om hier te stellen, maar jullie weten dit echt wel. Ik heb een Sony surround set en die kan HDMI en Optical aan. Maar qua geluidskwaliteit maakt het geen donder uit wat ik gebruik toch? Ok de set kan Dolby True HD aan en das leuk straks met Xbox One en PS4...al zal ik dat verschil wellicht amper merken. Maar HDMI of Optical...boeit niet he?
http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=7202.0Hebben jullie goede settings om uit te testen voor films voor de Sony KDL-50W829B?
Zoals ik het lees de eerste.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:36:
[...]
Heb je het dan over de Philips of de Sony?
Die Philips is troep man sinds dat het Chinees is gaan die dingen stuk ontzettend vaak stuk. Liever Japanse kwaliteit
Oh ja, de Philips ja. Ik heb de quote over het hoofd gezien.
Ik ben zeer geïnteresseerd in de 50W828B. Ik wil deze rond November bestellen, maar ben bang dat hij dan al niet meer te koop is. In de Pricewatch zijn er maar een handje vol die hem leveren. Dan misschien wel gewoon de 50W805B.
Het gaat mij om de beeldkwaliteit. Ik hoef geen Quad-Core Super Smart TV met handgebaren en een afstandbediening waarmee je kan zwaaien. Waarvan achteraf na maanden afstellen de TV nog tegenvalt. Ik heb niet zo super veel verstand van die instellingen. Maar ik vind het wel belangrijk dat mijn TV een beetje snel opstart en schakelt tussen HDMI en TV.
Kan iemand mij even in het kort een vergelijking geven? Ik lees af en toe eens mee in dit topic en merk dat de 828 wel een stuk sneller is. Verstandig om de TV eerder aan te schaffen? Ik hoef niet speciaal in details, want hij is geloof ik wel identiek. Maar gewoon even iemand die de 805 en iemand die de 828 heeft qua snelheid. Want mijn oudere Sony TV die er nu staat is zo ontzettend traag
Het gaat mij om de beeldkwaliteit. Ik hoef geen Quad-Core Super Smart TV met handgebaren en een afstandbediening waarmee je kan zwaaien. Waarvan achteraf na maanden afstellen de TV nog tegenvalt. Ik heb niet zo super veel verstand van die instellingen. Maar ik vind het wel belangrijk dat mijn TV een beetje snel opstart en schakelt tussen HDMI en TV.
Kan iemand mij even in het kort een vergelijking geven? Ik lees af en toe eens mee in dit topic en merk dat de 828 wel een stuk sneller is. Verstandig om de TV eerder aan te schaffen? Ik hoef niet speciaal in details, want hij is geloof ik wel identiek. Maar gewoon even iemand die de 805 en iemand die de 828 heeft qua snelheid. Want mijn oudere Sony TV die er nu staat is zo ontzettend traag

[ Voor 24% gewijzigd door Dubrillion op 07-08-2014 07:13 ]
De 50w805b heeft 'snel start' functie. Minder dan een seconde heb je al beeld. De enige 'nadeel' is dat het op het achtergrond nog aan het opstarten is. D.w.z. zenders wijzigen/volume wijzigen gaat wat traag, dit duurt maar 10-15 seconde. Dus als je tv afsluit op juiste zender, dan heb je helemaal nergens last van. Bij mij is het altijd op hdmi, en de tv heeft sneller beeld dan de ps4 de opstart logo laat zien.
Bedankt voor de snelle reactieFireBladeX schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:33:
De 50w805b heeft 'snel start' functie. Minder dan een seconde heb je al beeld. De enige 'nadeel' is dat het op het achtergrond nog aan het opstarten is. D.w.z. zenders wijzigen/volume wijzigen gaat wat traag, dit duurt maar 10-15 seconde. Dus als je tv afsluit op juiste zender, dan heb je helemaal nergens last van. Bij mij is het altijd op hdmi, en de tv heeft sneller beeld dan de ps4 de opstart logo laat zien.
Dus daar zou ik graag de verschillen tussen weten. En zijn de ''minpunten'' uit de Tweakers review al een beetje opgelost? Nu geef ik niet veel om de 3D weergave, maar het moet wel gewoon functioneren
Helaas, dan zit je ook met de 805b te wachten. Als ik de tv afgesloten heb op een reguliere zender en ik start hem op, dan ben ik inderdaad ruim 20-30 seconde verder voordat ik in het menu zit om een andere input te kiezen.
Tenzij je de input veranderd via de snelknop op de afstand bediening. Dat zal je 5 seconde extra besparen. Dus als het mee zit, kan je binnen 10-15 seconde beeld hebben, maar het kan soms ook iets langer duren. Dit is puur mijn beleving van snelheid. Het kan dat andere het sneller of trager ervaren.
Tenzij je de input veranderd via de snelknop op de afstand bediening. Dat zal je 5 seconde extra besparen. Dus als het mee zit, kan je binnen 10-15 seconde beeld hebben, maar het kan soms ook iets langer duren. Dit is puur mijn beleving van snelheid. Het kan dat andere het sneller of trager ervaren.
Verwijderd
Vandaag trouwens weer een update beschikbaar gekomen voor m'n TV zag ik vanochtend. (50W828B)
Verwijderd
Niemand in het bezit van een 42w828 of een 42w705 die wat over zijn/haar ervaringen kan vertellen?
Heb jij dezelfde ervaringen als hierboven? Dat je toch een goede 30 seconden moet wachten voor je kan schakelen van kanalen?Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:24:
Vandaag trouwens weer een update beschikbaar gekomen voor m'n TV zag ik vanochtend. (50W828B)
Welke versie heeft de TV nu bij jou dan?Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:24:
Komt dat misschien omdat jou tv de volgende instelling heeft aan staan?Joster schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:44:
Ik kon vanmorgen in 1 seconde van Nederland 1 naar RTL 4 nadat ik hem aanzette (50W829B).
[Instellingen] → [Netwerk] → [Thuis Netwerk Installatie] → [Starten op afstand] → [Aan].
Bij deze instelling gaat je TV nooit helemaal in volledige standby ( 0.3V ) Het stroomverbruik in de stand-bystand neemt toe als [Aan] ingesteld is. Dan start hij ook sneller op.
Ook kan het zijn dat jij programma's hebt geprogrameerd staan voor opname of een timer event hebt ingesteld voor een programma. Ook dan gaat de TV niet in volledige standby en dus ook dan start hij sneller op.
Dit zijn trouwens mijn bevindingen op een 50W805B.
[ Voor 130% gewijzigd door Sumuhtsop op 07-08-2014 13:14 ]
Oh dat [Starten op afstand] kan wel ja, want ik wil hem via mijn telefoon aan kunnen zetten
(Of ik heb daar in ieder geval wat mee zitten proberen dus dat staat nu aan).
Weet iemand of de RM-ED060 afstandsbediening in staat is meerdere apparaten via IR aan te sturen? Dus dat je de bron kan wijzigen waar je het signaal naar uit wil zenden. Ik denk eigenlijk van niet, maar informatie hier over is sowieso moeilijk te vinden.
Weet iemand of de RM-ED060 afstandsbediening in staat is meerdere apparaten via IR aan te sturen? Dus dat je de bron kan wijzigen waar je het signaal naar uit wil zenden. Ik denk eigenlijk van niet, maar informatie hier over is sowieso moeilijk te vinden.
Merk helaas wel clouding op. In films valt het mee, maar in games waar je in donkere, soms pikzwarte gebieden rondloopt zie ik helaas onderin het scherm in het midden clouding. Nou staat mijn beeld wel heel fel, ik heb de power saving op low staan en de light sensor op off, waardoor het allemaal lekker fel is. Wellicht met dit aan zou het misschien minder erg zijn. Het is geen ramp, de perfecte tv bestaat niet en ik zie goddank geen groene gloed met witte achtergronden zoals ik wel had met pretty much elke plasma.
@ Dimens
Duidelijke taal. Kortom...zelf de boel instellen naar wens is het beste.Of een prof. calibrateur laten komen, maar nah...dat ga ik niet doen. Misschien ooit.
@ Dimens
Duidelijke taal. Kortom...zelf de boel instellen naar wens is het beste.Of een prof. calibrateur laten komen, maar nah...dat ga ik niet doen. Misschien ooit.
[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 07-08-2014 16:17 ]
Hi - heb je deze al gezien? Het is weliswaar de 42W805B maar die ligt er dicht genoeg bij om te gebruiken. Panels zijn hetzelfde.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:35:
Niemand in het bezit van een 42w828 of een 42w705 die wat over zijn/haar ervaringen kan vertellen?
productreview: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart review door vtrisjin
Vandaag nog eens gaan kijken in winkel. Daar hebben ze zowel de Sony in 42W8X en de 50W8X alsmede de Philips. Maar dan nog blijft het moeilijk...
Moet wel zeggen dat zo 123 in de winkel van die 3 de 42W828B het beste beeld leek te hebben (marginaal), vooral bij bron materiaal wat wat minder was. Maar dat is ook logisch, de andere 2 waren grotere TV's en daar zie je fouten toch meer op,
Succes.
Hulpmiddelen gebruiken zoals kalibratie-video's om het juiste contrast, helderheid e.d. te vinden. Witbalans zul je er nooit mee kunnen kalibreren.devilsnight schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:06:
Misschien is de voorraad gewoon tijdelijk op/ laag. Eerste prijsvermelding vlgns de pricewatch was 9 mei ...Dubrillion schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:11:
Ik ben zeer geïnteresseerd in de 50W828B. Ik wil deze rond November bestellen, maar ben bang dat hij dan al niet meer te koop is. In de Pricewatch zijn er maar een handje vol die hem leveren. Dan misschien wel gewoon de 50W805B.
Heb zelf een (Sony) tv die nog in december van het jaar geproduceerd was (ook pas gekocht toen de nieuwe modellen er aan kwamen/ uit waren).
Hallo allemaal, ben sinds een paar dagen in het bezit van de 55W805, ben er erg blij mee, kwam van de laatste Panasonic plasma generatie maar had daar veel last van image retention.
Ik heb alleen een probleempje met de DLNA verbinding, de browser op de TV leest de mappenstructuur op mijn seagate NAS niet, dus alle bestanden worden op beeld getoond en dat is een beetje lastig zoeken natuurlijk. Is dit te verhelpen?
Ik heb alleen een probleempje met de DLNA verbinding, de browser op de TV leest de mappenstructuur op mijn seagate NAS niet, dus alle bestanden worden op beeld getoond en dat is een beetje lastig zoeken natuurlijk. Is dit te verhelpen?
Er zijn wel bepaalde opties die je kunt instellen, maar een echte mappenstructuur gaat (dacht ik) niet lukken. Het is voor mij een van de weinige ergernissen aan m'n 42W815B: de ontwerper van die functionaliteit heeft duidelijk heel weinig kaas gegeten van hoe het in de praktijk gebruikt wordt.whitesoxx schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:47:
Hallo allemaal, ben sinds een paar dagen in het bezit van de 55W805, ben er erg blij mee, kwam van de laatste Panasonic plasma generatie maar had daar veel last van image retention.
Nu dat UPC de HbbTV functie weer in het Digitale signaal heeft van de NPO zenders, ben ik benieuwd ofdat het bij jullie volledig werkt.
Hier (nog) niet, de begin pagina wordt maar gedeeltelijk geladen.
73's
73's
Op mijn Synology NAS zie ik gewoon de mappenstructuurbeantherio schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:52:
[...]
Er zijn wel bepaalde opties die je kunt instellen, maar een echte mappenstructuur gaat (dacht ik) niet lukken. Het is voor mij een van de weinige ergernissen aan m'n 42W815B: de ontwerper van die functionaliteit heeft duidelijk heel weinig kaas gegeten van hoe het in de praktijk gebruikt wordt.
Ik heb het nog eens geprobeerd en ik krijg nu ook een mappenstructuur. Echt mooi werkt het niet, maar het werkt wel.Joster schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:31:
[...]
Op mijn Synology NAS zie ik gewoon de mappenstructuur
Verwijderd
Ik heb boven een 26 inch sony en daar werkt het goed. Op de w805, laad hij niet alles. Zie ik wel npo staan maar de rest laad hij niet. Iemand een oplossing hiervoor?pa3eia schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:56:
Nu dat UPC de HbbTV functie weer in het Digitale signaal heeft van de NPO zenders, ben ik benieuwd ofdat het bij jullie volledig werkt.
73's
Ik gebruik HbbTV via Digitenne op een W655A (2013-model). Een tijdje terug werkte dit inderdaad nog. Nu niet meer. Zie inderdaad alleen het NPO-logo, bovenin een horizontaal menu en onderin horizontaal cijferopties. Hij laadt echter niet verder. Het rare is dat ik sinds een paar dagen rechtsonder boven de rode knop met "AAN" wel een reclameblokje zie voor NL Ziet, dus hij krijgt wel nieuwe gegevens door...Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:26:
[...]
Ik heb boven een 26 inch sony en daar werkt het goed. Op de w805, laad hij niet alles. Zie ik wel npo staan maar de rest laad hij niet. Iemand een oplossing hiervoor?
Misschien is HbbTV defect geraakt door een firmware-update - ik installeer standaard alle updates. Een paar maanden terug werkte de YouTube-app na een update ook een stuk slechter, na een volgende update was dit opeens weer verholpen.
Verwijderd
Dat zou denk ik wel kunnen ja. Ik zie precies hetzelfde als wat jij ziet. De knop met nl ziet komt sinds kort ook voorbij. Maar daarna alleen npo logo en een balk. Hopelijk is dit met de volgende update verholpen.sll schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:46:
[...]
Ik gebruik HbbTV via Digitenne op een W655A (2013-model). Een tijdje terug werkte dit inderdaad nog. Nu niet meer. Zie inderdaad alleen het NPO-logo, bovenin een horizontaal menu en onderin horizontaal cijferopties. Hij laadt echter niet verder. Het rare is dat ik sinds een paar dagen rechtsonder boven de rode knop met "AAN" wel een reclameblokje zie voor NL Ziet, dus hij krijgt wel nieuwe gegevens door...
Misschien is HbbTV defect geraakt door een firmware-update - ik installeer standaard alle updates. Een paar maanden terug werkte de YouTube-app na een update ook een stuk slechter, na een volgende update was dit opeens weer verholpen.
Verwijderd
Nee, heb hier een Entone kastje staan via HDMI voor het TV signaal, zodra de TV aan gaat komt het beeld na enkele seconden ook gewoon. Wisselen van HDMI kanaal zelf duurt inderdaad wel even omdat de TV verder nog niet reageert, krijg je een mooie "Even geduld aub" in beeld te zien.Dubrillion schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:37:
[...]
Heb jij dezelfde ervaringen als hierboven? Dat je toch een goede 30 seconden moet wachten voor je kan schakelen van kanalen?
Voor mij verder totaal niet storend trouwens.
Dan kijk jij ook TV de Caiway gok ik. Dat heb ik namelijk ook. Ook heb ik een USB stick in mijn TV Zitten omdat ik nog geen wifi had. Misschien dat het daarom allemaal wat langer duurt.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:00:
[...]
Nee, heb hier een Entone kastje staan via HDMI voor het TV signaal, zodra de TV aan gaat komt het beeld na enkele seconden ook gewoon. Wisselen van HDMI kanaal zelf duurt inderdaad wel even omdat de TV verder nog niet reageert, krijg je een mooie "Even geduld aub" in beeld te zien.
Voor mij verder totaal niet storend trouwens.
Ik twijfel dus nog erg tussen de 805 en 828...
@all
Zo te zien doet het HbbTV probleem voor op zo wel de 2013 als de 2014 modellen, deze hebben verschillende firmware's.
Het probleem is zowel op DVBT-C-S, mogelijk heeft het te maken met configuratie van HbbTV signaal van de NPO.
Op de duitse satelliet zenders werkt HbbTV wel in zijn geheel goed.
Maandag dit probleem eens bij Sony aankaarten.
Wordt vervolgd,
73's
Zo te zien doet het HbbTV probleem voor op zo wel de 2013 als de 2014 modellen, deze hebben verschillende firmware's.
Het probleem is zowel op DVBT-C-S, mogelijk heeft het te maken met configuratie van HbbTV signaal van de NPO.
Wordt vervolgd,
73's
Hoi, ik wil een Sony KDL50W805 kopen maar heb nog even een vraagje over dit toestel. Eerste vraag gaat over "banding" ; heeft de Sony hier last van? Ik heb een Philips op proef en daar zie je het echt duidelijk en die gaat ook gelijk terug. Tweede vraag gaat over Bravia Link. Werkt de Sony ook met CEC standaard m.a.w. met een Yamaha AV receiver? Bedankt alvast
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Goed de knoop na vele winkel bezoekjes doorgehakt althans bijna... Het word een 55"
De keuze is nu (nog steeds) tussen de
55W805B en de 828B.
Wie geeft advies zie ik voor 200€ het verschil er aan af tussen Motionflow XR 400 Hz en Motionflow XR 800 Hz?
55W805B en de 828B.
Wie geeft advies zie ik voor 200€ het verschil er aan af tussen Motionflow XR 400 Hz en Motionflow XR 800 Hz?
nieuwe pc samenstellen = leuk
nee.Blaasijzer schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:26:
Goed de knoop na vele winkel bezoekjes doorgehakt althans bijna... Het word een 55"
55W805B en de 828B.
duidelijk! thanks
nieuwe pc samenstellen = leuk
Alle tv's hebben dit tot enige mate, scheelt van exemplaar tot exemplaar.marcellux schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:36:
Hoi, ik wil een Sony KDL50W805 kopen maar heb nog even een vraagje over dit toestel. Eerste vraag gaat over "banding" ; heeft de Sony hier last van? Ik heb een Philips op proef en daar zie je het echt duidelijk en die gaat ook gelijk terug. Tweede vraag gaat over Bravia Link. Werkt de Sony ook met CEC standaard m.a.w. met een Yamaha AV receiver? Bedankt alvast
@Bever! de Philips die ik nu heb heeft het echt heel erg. Bij voetbal zie je duidelijke stroken op het groene gras of bij lichte bewegende achtergronden.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Ik heb zelf helemaal geen last van traagheid bij de 805b. Beeld heb je zo binnen een seconde en zappen binnen 2-3 seconde.Dubrillion schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:37:
[...]
Heb jij dezelfde ervaringen als hierboven? Dat je toch een goede 30 seconden moet wachten voor je kan schakelen van kanalen?
Ik ben alleen op zoek naar juiste instellingen voor de tv qua gaming en films.
De 50W805 is (tijdelijk) in de aanbieding bij de volgende site:
http://www.foka.nl/sony-kdl-50w805
http://www.foka.nl/sony-kdl-50w805
Ik heb vorige week een 50W805B op de kop weten te tikken voor 800 euro. Nadat ik hem aangesloten had op mijn dreambox en FOX sports opzette om de eredivisie te gaan kijken, viel mij op dat bij snel bewegende camerabewegingen de lijnen en het gras wat vervagen. Waar heeft dit precies mee te maken, ik lees veel over deinterlacing, maar is er wat aan te doen of is het gewoonweg een beperking van de televisie?
De beeldkwaliteit bij films e.d is overigens uitstekend, niks op aan te merken. De snelheid van de interface en werking van de mediaspeler vind ik over het algemeen ook prima.
De beeldkwaliteit bij films e.d is overigens uitstekend, niks op aan te merken. De snelheid van de interface en werking van de mediaspeler vind ik over het algemeen ook prima.
Hmm vandaag weer een update op mijn 50W805B: PKG2.204EUA.. Ik kan er niets (zinnigs) over terug vinden. Afgelopen vrijdag had ik nog een update naar 203EUA.. Sony site zelf geeft nog steeds 193EUA. Ben wel benieuwd wat deze updates inhouden. Kan zelf niet 1,2,3 verbeteringen vinden.
Hm ik had een 50W805B besteld, zie nu pas dat bij de systeemeigenschappen dat ik een 50W829B heb.. Maar goed, ik ga ook even de update downloaden.
Op m'n 42W815B loopt deze update nu ook binnen. Je zult me niet snel horen klagen over regelmatige updates maar dit is wel erg regelmatig.
Ik ben erover uit. Over een kleine 2 a 3 maandjes wil ik een 50W805 of liever een 50W828.
Nu hou ik wel van goed geluid, maar heb geen Blu-Ray speler nodig. Ik wil de speakers in de tv prikken en ze moeten het altijd doen. Of ik nu TV kijk, ga gamen via de PS3 of via mijn PC. De speakers moeten het altijd doen. Kom ik hier dan mee weg?
pricewatch: Harman Kardon HKTS 35 5.1 (Zwart)
Nu hou ik wel van goed geluid, maar heb geen Blu-Ray speler nodig. Ik wil de speakers in de tv prikken en ze moeten het altijd doen. Of ik nu TV kijk, ga gamen via de PS3 of via mijn PC. De speakers moeten het altijd doen. Kom ik hier dan mee weg?
Je zal er toch een 5.1 versterker bij nodig hebben.Dubrillion schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 07:54:
Ik ben erover uit. Over een kleine 2 a 3 maandjes wil ik een 50W805 of liever een 50W828.
Bedankt voor de reactie. Heb je dan een aanrader? Sorry ik ben redelijk thuis in PC's en dergelijke.dbw schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:57:
[...]
Je zal er toch een 5.1 versterker bij nodig hebben.
Maar woon nu op mezelf en daarvoor was mijn Logitech setje genoeg om mijn slaapkamertje mee te vullen.
Nu natuurlijk niet meer

Wat dacht je van Sonos? http://www.sonos.com/system, wel iets duurder maar toch...
BliXem schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:16:
Wat dacht je van Sonos? http://www.sonos.com/system, wel iets duurder maar toch...
Als je het goed wilt doen ben je bijna 2k kwijt
Gebruik zelf een Sony BDV-N5200W (dat is wel met BR-speler).Dubrillion schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:24:
[...]
Bedankt voor de reactie. Heb je dan een aanrader? Sorry ik ben redelijk thuis in PC's en dergelijke.
Maar woon nu op mezelf en daarvoor was mijn Logitech setje genoeg om mijn slaapkamertje mee te vullen.
Nu natuurlijk niet meer. Maar wil niet echt aan extra apparaten, afstandbediening en honderden instellingen zitten
Kost niet zo heel veel en werkt prima.
En het sluit goed op elkaar aan (Met 1 AB kan je alles wel bedienen)
Komt er dus een beetje op neer dat ik alsnog aan een speler gebonden zitdbw schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:21:
[...]
Gebruik zelf een Sony BDV-N5200W (dat is wel BR-speler).
Kost niet zo heel veel en werkt prima.
En het sluit goed op elkaar aan (Met 1 AB kan je alles wel bedienen)

Opzich geen probleem, als het maar met 1 AB werkt. Voordeel van Sony op Sony gok ik.
Tegen die tijd ga ik me er nog eens in verdiepen. Bedankt alvast
Ik begrijp nog steeds niet wat mensen met een (veel te dure) soundbar moeten. Weinig aansluitmogelijkheden, geen echt Dolby True-HD of DTS-HD systeem etc.
Als je makkelijk wilt aansluiten koop dan een degelijke HDMI versterker. HDMI ingang selecteren en klaar. Wat degelijke speakers erbij en je kunt goed vooruit.
Als je makkelijk wilt aansluiten koop dan een degelijke HDMI versterker. HDMI ingang selecteren en klaar. Wat degelijke speakers erbij en je kunt goed vooruit.
Eens.Exorcist schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:34:
Ik begrijp nog steeds niet wat mensen met een (veel te dure) soundbar moeten. Weinig aansluitmogelijkheden, geen echt Dolby True-HD of DTS-HD systeem etc.
Eerlijk gezegd gebruik ik de speler ook niet zo vaak.Dubrillion schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:32:
[...]
Komt er dus een beetje op neer dat ik alsnog aan een speler gebonden zit![]()
Opzich geen probleem, als het maar met 1 AB werkt. Voordeel van Sony op Sony gok ik.
Tegen die tijd ga ik me er nog eens in verdiepen. Bedankt alvast
Idd als je bij 1 merk blijft is het altijd minder complex met tig AB's
Hoe werkt dat dan als mijn PC aangesloten zit op een HDMI aansluiting?Exorcist schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:34:
Selecteer je de speakers met een afstandbediening? Of is dat een instelling in je TV?
Beeld en geluid wordt dan "gewoon" doorgegeven aan je versterker. Geluid regel je dus (speakers bedoel jij daarmee gok ikDubrillion schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:17:
[...]
Hoe werkt dat dan als mijn PC aangesloten zit op een HDMI aansluiting?
Selecteer je de speakers met een afstandbediening? Of is dat een instelling in je TV?
Dat kan ik wel uitleggen. Ik heb bijv. nog een mooie Onkyo 5.1 versterker staan met 5 speakers maar het past gewoon niet in de woonkamer en zeker de boxen die erbij horen wil ik niet in de woonkamer.Exorcist schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:34:
We hebben in de woonkamer nog een mooie Stereo met boxen maar de boxen staan aan de andere kant van de kamer dus onbruikbaar om daar TV geluid op te zetten.
Dus puur uit praktisch en ethetisch oogpunt is er wel wat voor een soundbar te zeggen. En ja dat is niet ideaal maar wel een redelijk compromis.
Ja, begrijpelijk. Zou alsnog mijn keuze niet zijn (heb bijv. speakerdraad onder het huis door via de kruipruimte getrokken vanwege één van jouw punten), maar als je daar niet aan wilt beginnen en geen draden wilt hebben lopen dan is het enigszins logisch. Zou er zelf iig nooit voor opteren.
Verwijderd
Had jij Sony hier nog over gesproken?pa3eia schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:25:
@all
Wordt vervolgd,
73's
Aangezien ik de vraag toch al een aantal keren voorbij heb zien komen en ik het toestel nu anderhalve maand in huis heb hier even mijn korte impressies van mijn 42' w706 (Zelfde als w705 maar dan in het zilver).
Standaard uit de doos heeft het toestel op de zogenaamde 'bioscoop' sceneinstelling een prachtig beeld. Het enige wat ik hier aan gewijzigd heb is dat ik de backlight iets terug heb geschroefd omdat ik doorgaans in een donkere kamer film kijk (van 7 naar 5 respectievelijk).
Voor games op zowel Playstation 3 als 4 is de televisie erg goed. Responstijd is enorm snel en ook over bewegingshelderheid heb ik weinig te klagen. Alleen in panoramabeelden die iets sneller bewegen merk ik een lichte waas op. Mijn vriendin valt dit echter niet op dus waarschijnlijk ben ik de kritische kijker.
Ook met de ingebouwde Smartfunctionaliteiten zit het wel snor. Uit de doos zijn er al een hoop apps voorgeinstalleerd. Wat ik echter nog miste was uitzending gemist van de NPO en RTL XL. Dit euvel was snel verholpen door schermreproductie aan te zetten en bijvoorbeeld een RTL-programma via mijn Nexus 5 naar de TV te streamen.
De opstarttijd tot volledig functioneel is bij mij de afgelopen weken met de constante nieuwe updates steeds beter geworden. Momenteel duurt het ongeveer 20 seconden voordat ik volledig gebruik kan maken van alle smartfuncties e.d. van de televisie.
De enige aanmerking die ik op mijn toestel heb is dat er in de rechterbovenhoek sprake is van ietwat backlight bleeding. Dit is ongeveer een vakje van 3 cm breed en 2 centimeter hoog. Deze vlek is niet zichtbaar op donkere of zwarte schermen (denk aan zwarte balken bij een film), maar is wel zichtbaar bij kleurweergaven als blauw, rood of bruintinten. Ik heb hier al de eerdergenoemde 'wrijftechniek' voor geprobeerd te gebruiken. Helaas heeft dit niet mogen baten. Tevens is hier ook al een monteur van Sony geweest om het plekje te bekijken. Deze gaf aan dat het 'binnen de marge' valt, en dat hier geen paneel voor vervangen wordt.
Wat apart is, is dat er naast deze lichtere plek weer een balkje langs de rand donkerder lijkt te zijn. Dit is vergelijkbaar met black coning in oudere Sony LED-tv's, maar dan in veel mindere mate. Hier heb ik nog geen contact met Sony over gehad, en vraag me ook af of dit wel zin heeft.
Al met al ben ik wel tevreden over het toestel. Het is dan ook jammer dat ik twee kleine defectjes in een voor de rest perfect scherm heb.
Mochten jullie nog tips, vragen, op- of aanmerkingen hebben dan hoor ik dit graag van jullie.
EDIT: Nog twee foto's bijgevoegd waarin het 'defect' aan mijn scherm op te zien is en een foto van de TV in zijn geheel.
http://nl.tinypic.com/r/296etle/8
http://nl.tinypic.com/r/ifoo7l/8
Standaard uit de doos heeft het toestel op de zogenaamde 'bioscoop' sceneinstelling een prachtig beeld. Het enige wat ik hier aan gewijzigd heb is dat ik de backlight iets terug heb geschroefd omdat ik doorgaans in een donkere kamer film kijk (van 7 naar 5 respectievelijk).
Voor games op zowel Playstation 3 als 4 is de televisie erg goed. Responstijd is enorm snel en ook over bewegingshelderheid heb ik weinig te klagen. Alleen in panoramabeelden die iets sneller bewegen merk ik een lichte waas op. Mijn vriendin valt dit echter niet op dus waarschijnlijk ben ik de kritische kijker.
Ook met de ingebouwde Smartfunctionaliteiten zit het wel snor. Uit de doos zijn er al een hoop apps voorgeinstalleerd. Wat ik echter nog miste was uitzending gemist van de NPO en RTL XL. Dit euvel was snel verholpen door schermreproductie aan te zetten en bijvoorbeeld een RTL-programma via mijn Nexus 5 naar de TV te streamen.
De opstarttijd tot volledig functioneel is bij mij de afgelopen weken met de constante nieuwe updates steeds beter geworden. Momenteel duurt het ongeveer 20 seconden voordat ik volledig gebruik kan maken van alle smartfuncties e.d. van de televisie.
De enige aanmerking die ik op mijn toestel heb is dat er in de rechterbovenhoek sprake is van ietwat backlight bleeding. Dit is ongeveer een vakje van 3 cm breed en 2 centimeter hoog. Deze vlek is niet zichtbaar op donkere of zwarte schermen (denk aan zwarte balken bij een film), maar is wel zichtbaar bij kleurweergaven als blauw, rood of bruintinten. Ik heb hier al de eerdergenoemde 'wrijftechniek' voor geprobeerd te gebruiken. Helaas heeft dit niet mogen baten. Tevens is hier ook al een monteur van Sony geweest om het plekje te bekijken. Deze gaf aan dat het 'binnen de marge' valt, en dat hier geen paneel voor vervangen wordt.
Wat apart is, is dat er naast deze lichtere plek weer een balkje langs de rand donkerder lijkt te zijn. Dit is vergelijkbaar met black coning in oudere Sony LED-tv's, maar dan in veel mindere mate. Hier heb ik nog geen contact met Sony over gehad, en vraag me ook af of dit wel zin heeft.
Al met al ben ik wel tevreden over het toestel. Het is dan ook jammer dat ik twee kleine defectjes in een voor de rest perfect scherm heb.
Mochten jullie nog tips, vragen, op- of aanmerkingen hebben dan hoor ik dit graag van jullie.
EDIT: Nog twee foto's bijgevoegd waarin het 'defect' aan mijn scherm op te zien is en een foto van de TV in zijn geheel.
[ Voor 3% gewijzigd door Jelmar1990 op 15-08-2014 15:01 ]
Euhm, wat moet ik hierop zien?Jelmar1990 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:49:
Ik heb zelf inmiddels de 50W829 zo'n 2 maanden in gebruik en vind het nog steeds een super tv! Twee minpunten:
- lange opstarttijd, maar dit is gewoon kwestie van even geduld hebben voordat ik ga zappen of Netflix op wil starten. Geen groot issue.
- de donkere randen links- en rechtsboven blijven mij helaas toch wel erg opvallen bij egaal beeld. Bijvoorbeeld elke keer bij het opstarten van Netflix (geheel rood scherm), valt dit wel té veel op imo. Bij films en series gelukkig nauwelijks, dus daardoor blijft het acceptabel. Denk dat ik hier sowieso weinig mee kan, dus dan doen we het er maar mee
Volgens mij heb ik nog steeds de beste 50" tv gescoord die ik voor 800,- kon krijgen
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Bedankt voor de review. Ik wil zelf de 50W828B. Dit omdat deze sneller schijnt te zijn dan de W805B.VidaR-9 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:50:
[...]
Euhm, wat moet ik hierop zien?
Ik heb zelf inmiddels de 50W829 zo'n 2 maanden in gebruik en vind het nog steeds een super tv! Twee minpunten:
- lange opstarttijd, maar dit is gewoon kwestie van even geduld hebben voordat ik ga zappen of Netflix op wil starten. Geen groot issue.
- de donkere randen links- en rechtsboven blijven mij helaas toch wel erg opvallen bij egaal beeld. Bijvoorbeeld elke keer bij het opstarten van Netflix (geheel rood scherm), valt dit wel té veel op imo. Bij films en series gelukkig nauwelijks, dus daardoor blijft het acceptabel. Denk dat ik hier sowieso weinig mee kan, dus dan doen we het er maar mee
Volgens mij heb ik nog steeds de beste 50" tv gescoord die ik voor 800,- kon krijgen
Ik gebruik de TV alleen voor te gamen, dus vind het irritant om te wachten tot de TV is opgestart (ik ben verpest door de SSD in de PC
Nu is wel mijn vraag waar je hem vandaan hebt. Ze zijn op het moment +/- € 888,-
829 en 828 zijn hetzelfde. Alleen de 829 is voor buitenland geloof ik. Dus vandaar de vraag waar hij dezelfde TV voor 80euro minder vandaan heb
. Maar als de 829 ook traag opstart zal het verschil met de 805 en 829 niet veel zijn. Dan maakt het mij niet uit welke ik moet aanschaffen
Bij Hificorner toendertijd. Expres vóór het wk aangeschaft.Dubrillion schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:07:
829 en 828 zijn hetzelfde. Alleen de 829 is voor buitenland geloof ik. Dus vandaar de vraag waar hij dezelfde TV voor 80euro minder vandaan heb. Maar als de 829 ook traag opstart zal het verschil met de 805 en 829 niet veel zijn. Dan maakt het mij niet uit welke ik moet aanschaffen
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Bij het verbinden met de "TV SideView" app kwam de vraag op de TV (42W705B) of deze niet meer in diepe SBY moest gaan ivm inschakelen van de TV via de App. Mijn vriendin klikte al op "Ja" voor ik de rest kon lezen. Vermoedelijk, dit ga ik morgen zien, start de Tv hierdoor nog sneller op. Men moet rekening houden met verhoogt sby stroomverbruik stond er nog bij.Postjuh schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:58:
Hmm vandaag weer een update op mijn 50W805B: PKG2.204EUA.. Ik kan er niets (zinnigs) over terug vinden. Afgelopen vrijdag had ik nog een update naar 203EUA.. Sony site zelf geeft nog steeds 193EUA. Ben wel benieuwd wat deze updates inhouden. Kan zelf niet 1,2,3 verbeteringen vinden.
Ik heb nu ongeveer 3 weken een KDL-32W705B in gebruik. Bijzonder blij want zowel het beeld als het apparaat ziet er fantastisch uit. Ik heb alleen nu al ca. 5x gehad dat de tv tijdens het kijken spontaan uit en direct weer aan gaat.
De meeste gevallen was tijdens het kijken van Netflix. Dan lijkt het of hij opnieuw moet bufferen en valt dan uit. Het is echter ook twee keer voorgekomen tijdens gewoon tv kijken (via externe decoder).
Meer mensen hier last van, of ideeen voor een oplossing?
De meeste gevallen was tijdens het kijken van Netflix. Dan lijkt het of hij opnieuw moet bufferen en valt dan uit. Het is echter ook twee keer voorgekomen tijdens gewoon tv kijken (via externe decoder).
Meer mensen hier last van, of ideeen voor een oplossing?
Sinds gisteren een Ziggo 1.3 module (voor actieve tv) in de 50W805B.
Digitaal werkt wel maar actieve niet. Kan op de rode knop drukken zonder resultaat.
Wie heeft dit ook of niet?
Edit : het werkt opeens ☺
Digitaal werkt wel maar actieve niet. Kan op de rode knop drukken zonder resultaat.
Wie heeft dit ook of niet?
Edit : het werkt opeens ☺
[ Voor 8% gewijzigd door dbw op 17-08-2014 13:08 ]
De 50W805B is in de aanbieding bij Bobshop (in de pricewatch) voor 789 ipv 850 gemiddeld. Alleen vandaag
Wel mooie prijs!
De 50W705B is via de Sony partnershop van Surfspot trouwens voor 719,20 te koop. Als je geen behoefte hebt aan 3d ook een mooie deal. De kleurweergave schijnt ook iets beter te zijn dan de 50W805B.
De 50W705B is via de Sony partnershop van Surfspot trouwens voor 719,20 te koop. Als je geen behoefte hebt aan 3d ook een mooie deal. De kleurweergave schijnt ook iets beter te zijn dan de 50W805B.
Vergeet in je haastige bestelmoment die kortingscode niet die erbij staat.. (ik was hem dus vergeten, 5 euro)
Greetings from Earth
Ik heb de W705 variant (50inch) top tv! Zat lang te twijfelen tussen een Sharp en de Sony, alleen de Sharp tv liep steeds vast dus gelijk teruggebracht.
Een korte vraag:
Ik gebruik de tv icm met een smit 1.3 module en een ziggo smartcard. Wat mij wel opviel is dat ik een dag na gebruik de module opnieuw eruit moest halen en opnieuw erin moest steken, anders deed alleen NED 1 hd het en alle andere digitale zenders niet.
Ik heb mijn smartcard via Mijn Ziggo al "hersteld".
TV Firmware: PKG2.204EUA (ik zie geen nieuwere)
Smartcard: Ziggo (heeft het overigens altijd netjes gedaan in een Cisco HD decorder)
CAM SW: IRD-SCL3SECPLUSGRC-5.1.1.3
Updaten van de CAM module werkt bij mij niet. Hij geeft aan "Het is niet mogelijk om de CI+ module vanuit het menu te upgraden". Volgens mij bestaat er ook geen nieuwere CAM module software?
Meer mensen hebben hier last van, maar ik kan nergens de oplossing vinden:
http://community.sony.nl/...ia-kdl40nx710/td-p/213496
Door de smartcard er opnieuw in te steken had ik weer beeld, maar ik vermoed dat ik dit morgen weer opnieuw moet doen.
Update:
- Had per ongeluk mijn vraag in de 2013 topic gesteld hehe
- Vandaag is het weer zover. Het lijkt erop dat het dus na 24 uur is dat de module even eruit en erin moet...
Een korte vraag:
Ik gebruik de tv icm met een smit 1.3 module en een ziggo smartcard. Wat mij wel opviel is dat ik een dag na gebruik de module opnieuw eruit moest halen en opnieuw erin moest steken, anders deed alleen NED 1 hd het en alle andere digitale zenders niet.
Ik heb mijn smartcard via Mijn Ziggo al "hersteld".
TV Firmware: PKG2.204EUA (ik zie geen nieuwere)
Smartcard: Ziggo (heeft het overigens altijd netjes gedaan in een Cisco HD decorder)
CAM SW: IRD-SCL3SECPLUSGRC-5.1.1.3
Updaten van de CAM module werkt bij mij niet. Hij geeft aan "Het is niet mogelijk om de CI+ module vanuit het menu te upgraden". Volgens mij bestaat er ook geen nieuwere CAM module software?
Meer mensen hebben hier last van, maar ik kan nergens de oplossing vinden:
http://community.sony.nl/...ia-kdl40nx710/td-p/213496
Door de smartcard er opnieuw in te steken had ik weer beeld, maar ik vermoed dat ik dit morgen weer opnieuw moet doen.
Update:
- Had per ongeluk mijn vraag in de 2013 topic gesteld hehe

- Vandaag is het weer zover. Het lijkt erop dat het dus na 24 uur is dat de module even eruit en erin moet...

[ Voor 3% gewijzigd door jzoin2 op 17-08-2014 17:01 ]
Ik zal morgen eens kijken wat ie bij mij doet.
Met V.1.2 had ik nooit problemen.
Ik heb ook een 48W605B met 1.3 en die werkt prima.
Zelfde tv firmware als 805, 705 enz
De melding niet mogelijk update....... dan is er geen nieuwe fw beschikbaar.
[ Voor 53% gewijzigd door dbw op 17-08-2014 17:36 ]
Thx
Update:
Net ook met ziggo gebeld. Zij gaven aan dat ik de module pas na de installatie van de tv erin moet doen. Ik had de module van te voren er al in geplaatst ivm het ophangen van de tv. Nu een keertje dus andersom gedaan en de zenders werken. Nu weer 24 uur afwachten.
1) Ziggo gaf al aan dat ik waarschijnlijk terugmoet met de module naar de leverancier om deze te laten omruilen. Wel vreemd, de module is splinternieuw.
2) Ik heb de smartcard even vervangen door een andere (heb een blauwe en oranje van Ziggo).
3) ook de module omgewisseld met een oudere versie om even uit te sluiten of het aan de module ligt
Heb de v1.2 card in de sony gedaan, na 24 uur geen problemen. De v1.3 heb ik maar in mijn samsung gedaan. ook geen problemen.
Update:
Net ook met ziggo gebeld. Zij gaven aan dat ik de module pas na de installatie van de tv erin moet doen. Ik had de module van te voren er al in geplaatst ivm het ophangen van de tv. Nu een keertje dus andersom gedaan en de zenders werken. Nu weer 24 uur afwachten.
1) Ziggo gaf al aan dat ik waarschijnlijk terugmoet met de module naar de leverancier om deze te laten omruilen. Wel vreemd, de module is splinternieuw.
2) Ik heb de smartcard even vervangen door een andere (heb een blauwe en oranje van Ziggo).
3) ook de module omgewisseld met een oudere versie om even uit te sluiten of het aan de module ligt
Nieuwste updatedbw schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:34:
Ik zal morgen eens kijken wat ie bij mij doet.
Heb de v1.2 card in de sony gedaan, na 24 uur geen problemen. De v1.3 heb ik maar in mijn samsung gedaan. ook geen problemen.
[ Voor 18% gewijzigd door jzoin2 op 18-08-2014 13:28 ]
Verkeerde tread .....
[ Voor 96% gewijzigd door jschoorl2 op 17-08-2014 22:26 ]
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Hier werkt het ook nog.justjermaine schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:00:
Thx
Update:
[...]
Nieuwste update
Alleen on-demand deed het niet. Nu weer wel.
On-demand is ook niet te bedienen met de one-flick remote.
"Snefkens" vroeg zich ook al af wat het vervolg is.pa3eia schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:25:
@all
Wordt vervolgd,
73's
Ik heb hetzelfde probleem dat NL hbbtv niets meer doet. Maar ik denk dat elke tv dat heeft, NPO biedt nu samen met RTL en SBS een internetabonnement aan waarvoor ze geld (€7,95/mnd) willen hebben. NLziet.
https://www.nlziet.nl/
Voortaan is er een abo nodig: https://help.npo.nl/faqs/gebruikers-testpanel-hbbtv-gezocht
En daarom moest gratis hbbtv weg.
[ Voor 6% gewijzigd door Bruin Poeper op 19-08-2014 21:42 ]
Als je goed kijkt zie je dat het scherm rechts bovenin iets van licht uitschijnt. Als je een plaatje van het totaalbeeld ziet valt dit erg op. Is het gebruikelijk dat de backlight op sommige punten helderder is? Ik dacht namelijk dat backlight bleed alleen op donkere schermen zichtbaar is.VidaR-9 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:50:
[...]
Euhm, wat moet ik hierop zien?
@all
Sony is op de hoogte van het Hbb-TV probleem en dit is in onderzoek.
Waarschijnlijk heeft de NPO een andere configuratie (doorladen van het scherm) op dit moment ingebruik.
Naar mijn idee heeft het helemaal niks te maken met NL-ziet.
Andere TV-zenders (duitse) met Hbb-TV ondersteuning hebben dit probleem niet.
73's
Sony is op de hoogte van het Hbb-TV probleem en dit is in onderzoek.
Waarschijnlijk heeft de NPO een andere configuratie (doorladen van het scherm) op dit moment ingebruik.
Naar mijn idee heeft het helemaal niks te maken met NL-ziet.
Andere TV-zenders (duitse) met Hbb-TV ondersteuning hebben dit probleem niet.
73's
Mbt niet functoneren hbbtv.
Ik krijg de indruk dat ze bij NOS (NPO) een beetje aan het kloten zijn.
http://www.totaaltv.nl/ni...v-alleen-bij-samsung.html
Volgens mij moet heel NL (behalve Samsung) nu lijden onder het vrijblijvend geëxperimenteer.
Mogelijk is het een (tijdelijk?) pesterijtje om testers aan te trekken.
Ik krijg de indruk dat ze bij NOS (NPO) een beetje aan het kloten zijn.
http://www.totaaltv.nl/ni...v-alleen-bij-samsung.html
Volgens mij moet heel NL (behalve Samsung) nu lijden onder het vrijblijvend geëxperimenteer.
Mogelijk is het een (tijdelijk?) pesterijtje om testers aan te trekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Bruin Poeper op 21-08-2014 11:40 ]
Iemand hier met een KDL-50W815B die 3D goed kan kijken?
Ik heb weinig 3D ervaring op TV's, maar vind dat het beeld heel erg schokkerig gaat.
Getest met 2 half SBS rips via DLNA, maar ook via Plex.
De kwaliteit an sich lijkt mij goed, alleen is het beeld alles behalve vloeiend. Ik neig er naar om hem terug te brengen. Als het erop zit moet het wat mij betreft ook gewoon goed werken.
Ik heb weinig 3D ervaring op TV's, maar vind dat het beeld heel erg schokkerig gaat.
De kwaliteit an sich lijkt mij goed, alleen is het beeld alles behalve vloeiend. Ik neig er naar om hem terug te brengen. Als het erop zit moet het wat mij betreft ook gewoon goed werken.
Verwijderd
Dit lijkt meer op een netwerkprobleem dan een probleem van de televisie. Is het wel bedraad aangesloten? Als er te weinig bandbreedte is dan zal het beeld gaan schokken. Welke mediaspeler gebruik je precies om dit af te spelen? Gebruik je een NAS?J3roen schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:20:
Is er al iets bekend over de Android modellen van Sony? Die hebben aangekondigd met de eerste lichting te komen. Misschien verstandig om daarop te wachten?
Ik heb een KDL-50W815B en heb geen problemen met 3D, is gewoon vloeiend. Ik gebruik echter een Popcorn Hour A-400 voor het afspelen.J3roen schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:20:
Verwijderd
Bij mij halveert wel de resolutie dat is wel irritant. heb jij dit ook? Ik maak gebruik van een Me8er med600. Als ik dan terug naar het menu gaat is alles in een veel lagere resolutie.NeverAlone schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:10:
[...]
Ik heb een KDL-50W815B en heb geen problemen met 3D, is gewoon vloeiend. Ik gebruik echter een Popcorn Hour A-400 voor het afspelen.
Omdat de NPO Hbb-TV 1.5 tegenwoordig gebruikt wordt dit volgens de feedback van Sony nog niet ondersteunt door de Sony toestellen.Bruin Poeper schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:27:
[...]
"Snefkens" vroeg zich ook al af wat het vervolg is.
Ik heb hetzelfde probleem dat NL hbbtv niets meer doet.
Er wordt getracht om voor het einde van het jaar de ondersteuning nog "live" te krijgen op de Sony toestellen.
73's
Verwijderd
is wel raar. Ik heb een 26ex500 boven van sony en daar werkt het wel gewoon.....pa3eia schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:08:
[...]
Omdat de NPO Hbb-TV 1.5 tegenwoordig gebruikt wordt dit volgens de feedback van Sony nog niet ondersteunt door de Sony toestellen.
Er wordt getracht om voor het einde van het jaar de ondersteuning nog "live" te krijgen op de Sony toestellen.
73's